ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012

Υπάρχουν πολλοί Τρέντοι στην Ελλάδα…


Υπάρχουν πολλοί Τρέντοι στην Ελλάδα…


Γράφει η Δώρα Ιωακειμίδου
Η οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση επανέφερε στο προσκήνιο απατεώνες, τυχοδιώκτες, κομπιναδόρους και «φτηνούς» ανθρώπους που η αθροιστική αξία τους μπορεί να έχει όριο… τα 150 ευρώ. Κατά άτομο ή "θύμα", εννοείται. Στόχος τουςνα κερδοσκοπήσουν, για άλλη μια φορά, από τους γονείς των παιδιών που φιλοδοξούν να παίξουν ποδόσφαιρο, και με καύσιμο την ελπίδα και την εκποίηση στα όνειρά τους, τελικά κλέβουν τα πάντα σε «καλή τιμή».

Επιτρέψτε μου να σας μεταφέρω την προσωπική μου μαρτυρία…
Τον Νίκο Τρέντο, για να είμαι ειλικρινής δεν τον γνώριζα. Η τηλεφωνική του κλήση στο κινητό μου τηλέφωνο με βρήκε στα μέσα Μαρτίου, στο γραφείο μου στην εφημερίδα Metrosport.
Μου παρουσιάστηκε ευγενικά ως μάνατζερ – σκάουτερ- διαμεσολαβητής παικτών, ο οποίος ζητούσε πληροφορίες για ένα αξιόλογο τουρνουά στην Ελλάδα.
«Θέλω να φέρω μια ομάδα επιλέκτων ποδοσφαιριστών,γεννηθέντες τα έτη 1996-1997» μου εξήγησε, «και να παίξουν στη διοργάνωση που εσείς θα την επιλέξετε, καθώς γνωρίζετε το χώρο των Ακαδημιών. Θέλω να δω τα παιδιά που επέλεξα, να αγωνίζονται με ανταγωνιστικές ομάδες και να τα δείξω με την σειρά μου σε ισχυρότερους από μένα διαμεσολαβητές νεαρών παικτών του εξωτερικού. Εγώ θα κερδίσω από τη μεταγραφή των παιδιών στο μέλλον... καθώς πρόκειται για ταλέντα».
Κάτι δεν μου κολλούσε στη περιγραφή του, αλλά του απάντησα πως θα αναζητήσω μια καλή διοργάνωση για ικανοποιήσει τη φιλοδοξία του. Αλλωστε μου είπε πως τα έξοδα θα τα κάλυπτε ο ίδιος και οι χορηγοί του. Ενα διεθνές γραφείο μάνατζερ ήταν από πίσω του. Οχι, τα παιδιά και οι γονείς τους δεν θα πλήρωναν.
Με το που έκλεισε το τηλέφωνο, πήρα τους δικούς μου αξιόπιστους ανθρώπους που γνωρίζω στη ποδοσφαιρική πιάτσα, για να τους ρωτήσω αν γνώριζαν κάποιον Τρέντο.
«Όχι, Δώρα, δεν υπάρχει τέτοιο όνομα στο χώρο. Ισως να είναι κάποιος νέος, που θέλει να κάνει μια εντυπωσιακή αρχή και ψάχνεται. Μην ασχολείσαι!», μου είπαν.
Εψαξα στο διαδίκτυο ακόμη λίγη ώρα, αλλά επαρκή στοιχεία του δεν βρήκα. Στο facebook είχε πράγματι προφίλ. Νέος δεν ήταν πάντως. Γεννηθείς το 1960, στην Αθήνα, και είχε αναρτήσει μερικές προσωπικές φωτογραφίες. Του έκανα αίτημα φιλίας και το αποδέχτηκε, αλλά ΠΟΤΕ δεν ήταν on line ή διαθέσιμος για επικοινωνία.
Τον κάλεσα μετά από μερικές ημέρες, απάντησε ευγενέστατα, του είπα πως βρήκα αυτό που ζήτησε, και αν το επιθυμούσε ακόμη μπορούσε να επικοινωνήσει με τους διοργανωτές, ώστε να κανονίσει τα διαδικαστικά και να συνεννοηθεί με τους παίκτες τους.
«Δεν θα συμμετέχουμε τελικά. Δεν βρήκα αρκετά παιδιά και δεν μπορώ να συγκροτήσω ομάδα», μου ξεκαθάρισε.
Το θέμα ξεχάστηκε ανάμεσα σε άλλα σημαντικά. Το ξέχασα κι εγώ. Ωσπου, με ενημέρωσε μέσω επίσημης ανακοίνωσής της, μια σοβαρότατη ακαδημία από τη Λαμία, συνεργαζόμενη μεγάλου δικτύου, πως θα μεταβεί στην Ολλανδία για ένα διεθνές τουρνουά τον Ιούλιο.
Κάλεσα τους υπεύθυνους της σχολής ποδοσφαίρου από τη Λαμία, να μάθω τις ευχάριστες λεπτομέρειες για το ταξίδι.
«Μας καλύπτουν όλα τα έξοδα! Θα γίνουν προεπιλογές παικτών στο Βίττεσε, και θα έρθουν και πολλοί γονείς μαζί. Το κόστος που αναλογεί στο άτομο είναι μόλις 150 ευρώ!», μου ανέφερε ο υπεύθυνος προπονητής για να τον ρωτήσω εύλογα: «Λίγα δεν είναι τα χρήματα; Δεν καλύπτουν καν το εισητήριο. Πώς θα πάτε; Ποιος θα πληρώσει τα υπόλοιπα χρήματα για την μετακίνηση, τη διατροφή και διαμονή τόσων ατόμων και τόσων ημερών;».
«Χορηγοί του μάνατζερ που μας κάλεσε ως επίλεκτους στο τουρνουά», μου απάντησε. «Πρόκειται για μεγάλο γραφείο και μεγάλη ευκαιρία για τα παιδιά. Ηδη το αποδέχτηκαν πολλά μέλη της ακαδημίας μας, αλλά και παίκτες με τους γονείς τους, από την γύρω και την ευρύτερη περιοχή».
Μόνο 150 ευρώ για να πας στην Ολλανδία; Αναρωτήθηκα.
Πέρσι, 11-17/ 8/ 2011, ο Τον ντε Χοπ του δικτύου της Αρσεναλ,για να πάρει μια αποστολή 18 παικτών για το Αρνεμ και να κάνουν δήθεν δοκιμαστικά με τοπικές ομάδες της περιοχής, ζήτησε καιπληρώθηκε 1500 ευρώ το άτομο!! Και οι γονείς τα έδωσαν, ανεξάρτητα που κανένας παίκτης δεν κέρδισε κανένα επαγγελματικό συμβόλαιο και τίποτα άλλο πλην του τουριστικού πακέτου και της εμπειρίας...
Μπήκα στα ολλανδικά σάιτ, ρώτησα και έναν γνωστό μου μάνατζερ που μένει κάπου κοντά στο Αρνεμ, δεν υπήρχε τίποτα. Καμία πληροφόρηση. Τίποτα απολύτως!
Ξανακαλώ την ομάδα της Λαμίας, για να ρωτήσω το όνομα του μάνατζερ που τους ξεσήκωσε. Νίκος Τρέντος. Το επανέφερα στη μνήμη μου, χωρίς κανένα σχόλιο.
Κάλεσα έναν φίλο μου από σοβαρή ακαδημία της Καστοριάς, και μου είπε πως αρκετοί παίκτες της περιοχής δήλωσαν συμμετοχή πληρώνοντας το 150άρι…
Για να μη μακρηγορώ, το ταξίδι δεν έγινε ποτέ.
«Θύματα» ανάλογης περίπτωσης έπεσαν αντίστοιχα ομάδες από τη Σάμο, αλλά ενδεχομένως να υπάρχουν μεμονωμένες περιπτώσεις που απ’ ότι φαίνεται εξαπατήθηκαν.
Επικοινώνησα με τον Νίκο Τρέντο, πριν κατέβω στη Κύπρο, στα τέλη Ιουνίου.
«Σε κατηγορούν ότι έχεις εμπλακεί σε περίπτωση απάτης», του είπα αυστηρά, τι έχεις να απαντήσεις; «Μα τι είναι αυτά που λες; Εγώ απλά τους είπα πως πρόκειται για ένα επιδοτούμενο ευρωπαϊκό πρόγραμμα νέων ποδοσφαιριστών! Τελικά δεν θα γίνει η διοργάνωση. Χρήματα δεν πήρα από κανέναν. Αλλωστε δεν υπάρχουν αποδείξεις. Πάντως θα σου στείλω ένα δελτίο Τύπου να το αναρτήσεις στα ΜΜΕ προς αποφυγή παρεξηγήσεων» μου απάντησε.
Δελτίο Τύπου δεν έστειλε ποτέ...
Οι εμπλεκόμενοι και όσοι αισθάνονται εξαπατημένοι, μπορούν να κινηθούν νομικά διεκδικώντας το δίκιο τους. Συσπειρωμένοι ίσως μπορέσουν να κερδίσουν..
Προσωπικά ένα έχω να πω: Στις μέρες της τεχνολογίας, υπάρχουν τόσοι τρόποι να διασταυρώσει κάποιος πληροφορίες τόσο για άτομα, όσο και για συλλόγους ή εταιρίες. Πως μπορεί κάποιος να προπληρώνει ένα προϊόν ή μια παροχή υπηρεσιών χωρίς παραστατικά; Χωρίς να πάρει στα χέρια του έγγραφα ή εισιτήρια; Χωρίς να ρωτήσει τη χώρα που θα τον υποδεχτεί, να μάθει αν όντως έτσι είναι τα πράγματα.
Το acadimies.gr και η υπογράφουσα, στη προσπάθειά τους για την αναβάθμιση των Ακαδημιών, και την καλύτερη παροχή υπηρεσιών προς τους νέους αθλητές αλλά και την προστασία των γονιών τους, στέκουν αρωγοί.
Οσοι γονείς ή ποδοσφαιριστές, θελήσουν να πληροφορηθούν για ύποπτες ενέργειες άγνωστων ανθρώπων, που δεν συνάδουν με τη νόμιμη οδό, μπορούν να καλούν στα τηλέφωνα 6977 856866 ή στο 6940 524583 ή στο e-mail info@acadimies.gr προκειμένου να κινηθούν διαδικασίες ενημερώσης μέσω του δικτύου πληροφόρησης.
Ο,τι πέφτει στην αντίληψη της υπογράφουσας ως ύποπτο ή παράνομο και δεν συνάδει  με την νόμιμη οδό θα αναρτάται επωνύμως στην ιστοσελίδα των Ακαδημιών.
Ας συσπειρωθούμε για να νικηθεί η κοροϊδία...