ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013

Το τέλος της επιστήμης

Μετά από όσα θα διαβάσετε παρακάτω από το σημερινό έγκριτο οικονομικό ρεπορτάζ, θα μου επιτρέψετε να σηκώσω τα χέρια ψηλά:

«Στα διπλά δημοσιονομικά βιβλία επέστρεψε η Ελλάδα, καθώς οι παρενέργειες του προγράμματος προσαρμογής, οδηγούν σε διόγκωση του ελλείμματος του προϋπολογισμού, την οποία παραβλέπει μεν η τρόικα, αλλά όχι η Eurostat.

[…]

»Το έλλειμμα του 2012, βρέθηκε στο 6% του ΑΕΠ, σύμφωνα με την τρόικα και στο 10% σύμφωνα με τη Eurostat, καθώς εξαιρέθηκε το ποσό των ενισχύσεων προς τις τράπεζες, ενώ στον προϋπολογισμό του 2013, θα εμφανιστούν «κάτω από τη γραμμή» οι πληρωμές 8 δισ. ευρώ, για...
την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς τους ιδιώτες.

»Τα στοιχεία δείχνουν πως η πραγματική δημοσιονομική εξυγίανση θα καθυστερήσει και θα επηρεάσει και τη στάση των αγορών.

[…]

»Παράλληλα η τρόικα δίνει την ευχέρεια στην κυβέρνηση να συνυπολογίζεται στη μείωση του ελλείμματος, το τίμημα από την πώληση περιουσιακών στοιχείων όπως κτίρια κ.α., αλλά μόνο εφόσον οι κινήσεις αυτές περιλαμβάνονται στο μνημόνιο. Επίσης, θα μπορεί να εγγράφεται στον προϋπολογισμό του 2013, ακόμα και το τμήμα του τέλους ακινήτων (Δ.Ε.Η.) που θα εισπραχθεί το Μάρτιο του 2014. Αντίθετα, δεν θα περιλαμβάνονται στα έσοδα του προϋπολογισμού, (και δεν θα μειώνουν το έλλειμμα) οι επιστροφές κερδών επί των ελληνικών ομολόγων.»

Κ.τ.λ. κ.τ.λ.

Επειδή, ασφαλώς, δεν παρακολουθείτε όλοι το οικονομικό ρεπορτάζ, νομίζω ότι θα καταλάβετε καλύτερα αυτό που θεσπίζεται για τα οικονομικά αποτελέσματα μέσα από τον εξής επεξηγηματικότατο λαϊκό στίχο: «Από εδώ η γυναίκα μου και από εκεί το αίσθημά μου».

Όπως αντιλαμβάνεσθε, από εδώ και πέρα, ό,τι και να διαβάζω, όπου και αν το διαβάζω, ό,τι και να ακούω, από όπου και αν το ακούω, θα είναι απολύτως άνευ σημασίας.

Που να πάρει και να σηκώσει… Ψάχνω μόνο να βρω μιαν Αρχή, έναν Οργανισμό, μιαν Επιτροπή, κάτι τελος πάντων, δυνάμει του οποίου να μπορώ κι εγώ να δηλώνω διπλά πράγματα, ανάλογα με τα κέφια μου. Τι δηλαδή;

Α, και μην ακούσω να μου δηλώσει κανείς ξανά Οικονομολόγος, γιατί δεν είμαι πάντα ήρεμος, να ξέρετε… Ψυχραιμία είναι αυτή, και χάνεται καμιά φορά. Είπα κι ελάλησα και αμαρτίαν ουκ έχω.

by Sotos