ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2014

8 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΑΜΕ


8 αυτοκίνητα που αγαπήσαμε
Κείμενο: Χαράλαμπος Νικόπουλος
Παρότι έχουν περάσει δεκαετίες από τότε που κυκλοφορούσαν στους δρόμους του πλανήτη, η νοσταλγία που περιβάλλει σαν πέπλο το πέρασμά τους υπάρχει ακόμη. Σε μεγαλύτερους -τότε που ζούσαμε, τότε που οδηγούσαμε αυτοκίνητα που δεν χάλαγαν, δεν «ζήταγαν»- και νεότερους, που τα ψάχνουν, τα αγοράζουν, τα βελτιώνουν και τα επανακυκλοφοράνε. Γιατί αυτά τα αυτοκίνητα ήταν «αθάνατα».
Volkswagen Σκαραβαίος (1935 – 1978 & 1978 - 2003)
Ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της Ιστορίας, αφού συνολικά παρήχθησαν κοντά στα 22 εκατομμύρια οχήματα. Με αξιοθαύμαστη αντοχή και αντισυμβατικό στυλ, έφυγε από τα σύνορα της Γερμανίας και της Ευρώπης (η παραγωγή του), για να συνεχιστεί μέχρι το 2003 στη Λατινική Αμερική.
  • <strong>Fiat 500Giardiniera (1960 - 1977)</strong> Το Fiat 500 ήταν επίσης διαθέσιμο και ως τρίπορτο station wagon με 10 εκατοστά μακρύτερο μεταξόνιο και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, ενώ έφερε και στάντFiat 500Giardiniera (1960 - 1977)
    Το Fiat 500 ήταν επίσης διαθέσιμο και ως τρίπορτο station wagon με 10 εκατοστά μακρύτερο μεταξόνιο και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, ενώ έφερε και στάνταρ ηλιοροφή. Στα 17 έτη συναρμολόγησής του, κατασκευάστηκαν 327.000 αυτοκίνητα.
  • <strong>Citroen 2CV (1948 - 1990)</strong> To Ντεσεβό ήταν ένα μικρό οικονομικό αυτοκίνητο που πλησίασε τον μισό αιώνα παραγωγής, με κοντά 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Λίγα κυβικά, λιτή σχεδίαση, όλα στοCitroen 2CV (1948 - 1990)
    To Ντεσεβό ήταν ένα μικρό οικονομικό αυτοκίνητο που πλησίασε τον μισό αιώνα παραγωγής, με κοντά 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Λίγα κυβικά, λιτή σχεδίαση, όλα στο μίνιμαλ, αλλά και με ένα μοναδικό θετικό αντίκτυπο στους νέους.
  • <strong>Citroen DS (1955 -1975)</strong> Γνωστό ως «βάτραχος» στην Ελλάδα, ήταν ένα καινοτόμο πολυτελές αυτοκίνητο που παρήχθη από τη Citroën -συνολικά κατασκευάστηκαν 1.455.746 αντίτυπα σειράς DCitroen DS (1955 -1975)
    Γνωστό ως «βάτραχος» στην Ελλάδα, ήταν ένα καινοτόμο πολυτελές αυτοκίνητο που παρήχθη από τη Citroën -συνολικά κατασκευάστηκαν 1.455.746 αντίτυπα σειράς DS, καθώς και ID, όπως ονομαζόταν η φθηνότερη εκδοχή του DS. Υπήρξε, και θεωρείται ακόμα και σήμερα, εξαιρετικά δημοφιλές, τόσο για τον φουτουριστικό,αεροδυναμικό σχεδιασμό του, όσο και για την καινοτόμο τεχνολογία του, αλλά και κορυφαίο δείγμα του γαλλικού στυλ.
  • <strong>Volkswagen Golf GTI (1976 - 1983)</strong> Τον Μάιο του 1974, η Volkswagen παρουσίασε το Golf πρώτης γενιάς, το οποίο είχε σχεδιαστεί από τον Τζορτζέτο Τζουτζιάρο. Προκάλεσε αίσθηση τόσο σχεδιVolkswagen Golf GTI (1976 - 1983)
    Τον Μάιο του 1974, η Volkswagen παρουσίασε το Golf πρώτης γενιάς, το οποίο είχε σχεδιαστεί από τον Τζορτζέτο Τζουτζιάρο. Προκάλεσε αίσθηση τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά, αφού είχε τον κινητήρα μπροστά. Το 1976 παρουσιάστηκε το Golf GTI, η πιο γρήγορη έκδοση του μοντέλου.
  • <strong>Lancia Delta HF Integrale (1979 -1992)</strong> To Delta ήταν ένα από τα πλέον φουτουριστικής σχεδίασης αυτοκίνητα της κατηγορίας του στην Ευρώπη. Μάλιστα ψηφίστηκε Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της ΧρLancia Delta HF Integrale (1979 -1992)
    To Delta ήταν ένα από τα πλέον φουτουριστικής σχεδίασης αυτοκίνητα της κατηγορίας του στην Ευρώπη. Μάλιστα ψηφίστηκε Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 1980. Συνδύαζε το αρρενωπό εκλεπτυσμένο στυλ με τις επιδόσεις και το συγκεκριμένο είναι το επιτυχημένο σε ράλλυ.
  • <strong>BMW E30 (1981 - 1994)</strong> Η BMW Σειρά 3 E30 γνώρισε μεγάλη επιτυχία και απήχηση στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στη βασική έκδοση 316, διότι ήταν τότε το μοναδικό compact πολυτελές αυτοκίνητο που BMW E30 (1981 - 1994)
    Η BMW Σειρά 3 E30 γνώρισε μεγάλη επιτυχία και απήχηση στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στη βασική έκδοση 316, διότι ήταν τότε το μοναδικό compact πολυτελές αυτοκίνητο που ξεκινούσε από τα 1.600 κυβικά εκατοστά. Ως αποτέλεσμα, λόγω της τότε υψηλής φορολογίας εισαγωγής επί της εργοστασιακής αξίας, ήταν η μοναδική προσιτή και εφικτή επιλογή μεταξύ των premium αυτοκινητοβιομηχανιών για τους δεκάδες χιλιάδες υποψήφιους αγοραστές της μεσαίας κοινωνικής τάξης.
  • <strong>Mercedes 190 (1982 - 1993)</strong>  Το Mercedes-Benz W201, γνωστό και ως Mercedes 190, ήταν ένα μεσαίο οικογενειακόαυτοκίνητο της κατηγορίας D, που παρήχθη από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανMercedes 190 (1982 - 1993)
    Το Mercedes-Benz W201, γνωστό και ως Mercedes 190, ήταν ένα μεσαίο οικογενειακόαυτοκίνητο της κατηγορίας D, που παρήχθη από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Υπήρξε ο πρώτος εκπρόσωπος της εταιρείας στην μεσαία κατηγορία και παραμένει ως και σήμερα, ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της εταιρείας.