ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Σάββατο, 2 Αυγούστου 2014

ΟΜΗΡΙΑ ΜΙΚΡΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΩΝ - ΑΙΣΧΟΣ ...

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/imagecache/node_image660/mikros-klaiei-epeisodia-oaka-660.jpg


"Όλοι εσείς οι παράγοντες ποδοσφαιρικών ομάδων που δεν δίνετε τα δελτία σε όποιον παίκτη σας το ζητάει ξεχνάτε μάλλον να είστε άνθρωποι..
Αυτό συμβαίνει συνήθως με νεαρά παιδιά στα οποία κάνετε κακό και πέρα από αυτό δεν θα σας είναι χρήσιμα ποδοσφαιρικά αφού δεν θα χαίρονται να παίζουν ποδόσφαιρο στην ομάδα σας με αποτέλεσμα να μην κάνουν καλή χρόνια και να μένουν πίσω ποδοσφαιρικά αλλά κι εσείς να μην ωφελείστε.Δεν σας αρέσει μάλλον ο διάλογος και δεν εκτιμάτε κάποια πράγματα. Ευχαριστούμε που μπαίνετε εμπόδιο στο όνειρο μας....
του χρήστη Γιωργος παρσα.- 25 Ιουλίου .."

Επιστολή Σχολικών Συμβούλων Φυσικής Αγωγής προς τον υφ. Παιδείας Κ. Κουκοδήμο



Σχολικοί Σύμβουλοι Φυσικής Αγωγής            
Προς: 1. Υφυπουργό ΠΑΙ.Θ.
Κοιν.: 1. Υ.ΠΑΙ.Θ. Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής
2. Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής 
3. Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων
4. ΠΕΠΦΑ
5. 7.ΕΓΒΕ
6. ΠΕΝΕΛΦΑ 
7. ΜΜΕ
Αξιότιμε κ. Υφυπουργέ,
Επ ευκαιρία, των ανακοινώσεών σας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ανταποκρινόμενοι ως Σχολικοί Σύμβουλοι Φυσικής Αγωγής στον θεσμικό μας ρόλο που αφορά, σύμφωνα με το ΦΕΚ 1340/2002, την υποχρέωσή να αποτυπώνουμε την εκπαιδευτική πραγματικότητα και να προχωρούμε σε προτάσεις, θα θέλαμε να κάνουμε μια σειρά από επισημάνσεις, όσον αφορά στην υφιστάμενη κατάσταση στη Φυσική Αγωγή (Φ.Α.) και τον Σχολικό Αθλητισμό και μια σειρά από προτάσεις. Έτσι νομίζουμε ότι θα συμπληρώσουμε την ενημέρωσή σας από τους υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠΑΙΘ, θα διευκρινίσουμε αρκετά ζητήματα και θα συμβάλλουμε στην προώθηση των σκοπών και των στόχων της Εκπαίδευσης γενικότερα και της Φυσικής Αγωγής, ειδικότερα.
Πρέπει να τονιστεί, κατ αρχάς, ότι με την ολοκλήρωση ενός  σχολικού έτους από την εφαρμογή των νέων Ωρολογίων προγραμμάτων στα οποία επήλθε σημαντική μείωση των ωρών της Φ.Α., οι Σχολικοί Σύμβουλοι και οι εκπαιδευτικοί ΠΕ11 γίνονται μάρτυρες των αρνητικών αποτελεσμάτων αυτής της μείωσης στην ψυχοκινητική ανάπτυξη και στα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών αφού, σύμφωνα με πολλές επιστημονικές μελέτες, υπάρχει ισχυρή διασύνδεση ανάμεσα στην ακαδημαϊκή απόδοση και την ψυχική και σωματική υγεία των μαθητών. Παράλληλα, οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί ΠΕ11, οι οποίοι προσπαθούν να ανταποκριθούν στα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα παρά τις αντίξοες συνθήκες που δημιούργησε η οικονομική κρίση και κόντρα σε στερεοτυπικές απεικονίσεις, εκφράζουν τους προβληματισμούς τους για τη δυνατότητα να υλοποιήσουν το υφιστάμενο Αναλυτικό Πρόγραμμα και τις καινοτόμες δραστηριότητες του ΥΠΑΙΘ, όπως το ΕυΖηΝ, το Kid’s Athletic κ.α. μέσα στα στενά (χρονικά και οικονομικά) περιθώρια που τους δίνονται.    
·         Πρότασή μας, λοιπόν, είναι στον σχεδιασμό  του προγράμματος της Φ.Α., στον οποίο αναφερθήκατε κατά την παρουσίασή σας στην Επιτροπή, να προβλεφθεί η επαναφορά των τριών ωρών Φ. Α. στα Ωρολόγια Προγράμματα όλων των τάξεων του Γυμνασίου και η αύξηση των ωρών Φ.Α. στα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της χώρας. Η αναπροσαρμογή του ωραρίου της Φ. Α. πέρα από απαραίτητη εντάσσεται στα πλαίσια της απόφασης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, την οποία η Ελλάδα έχει συνυπογράψει, για την ανάγκη ύπαρξης τριών, κατ ελάχιστο, ωρών Φ. Α. στα Ωρολόγια Προγράμματα όλων των βαθμίδων της Εγκύκλιας Εκπαίδευσης. Επιπλέον και καθώς η Φ. Α.  είναι πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα για την εισαγωγή στα τμήματα των ΤΕΦΑΑ, τις Στρατιωτικές  και  Αστυνομικές Σχόλες και τις Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού, πρότασή μας είναι η ένταξή της στα κατ επιλογή μαθήματα της Γ Λυκείου, όπως προβλεπόταν στις εξαγγελίες για το Νέο Λύκειο του 2009.
Θα θέλαμε εδώ να διευκρινίσουμε ότι, όπως γνωρίζετε, η Φ. Α.  όπως και όλα τα γνωστικά αντικείμενα έχει συγκεκριμένο Πρόγραμμα Σπουδών. Υπάρχουν τόσο τα Αναλυτικά Προγράμματα (Α.Π.) της Πιλοτικής Εφαρμογής του 2010 που σχεδιάστηκαν από επιτροπή ακαδημαϊκών των ΤΕΦΑΑ και εγκρίθηκαν από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής όσο και τα υφιστάμενα γενικά Α.Π. (ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ) που σχεδιάστηκαν το 2003 από επιστημονικές επιτροπές που συγκρότησε το τότε Παιδαγωγικό  Ινστιτούτο, το οποίο είχε την επίβλεψη και έδωσε την τελική έγκριση. Στους σχεδιασμούς και των δύο Α.Π.  μεγάλο μέρος καταλαμβάνει το καθοδηγούμενο και επιβλεπόμενο παιχνίδι, το οποίο εντασσόμενο ισόρροπα σε όλες τις γνωστικές ενότητες της Φ. Α. λειτουργεί, κατά κύριο λόγο στα παιδιά της Π/θμιας Εκπαίδευσης, ως μέσο ψυχοκινητικής αγωγής, ανάπτυξης σωματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων και ως μέσο καταπολέμησης των συνηθειών καθιστικής ζωής, ειδικά στις σημερινές συνθήκες αστικοποίησης και μετά και την τελευταία μείωση των ωρών διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής που περιορίζει τις ευκαιρίες των μαθητών/τριών για κίνηση. Η ανάγκη για παιχνίδι και δημιουργική έκφραση είναι κάτι που πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπ όψιν κατά τους σχεδιασμούς των Α.Π.  
·         Πρότασή μας, λοιπόν, θα ήταν με δεδομένη τη νέα δομή του Ι.Ε.Π., η οποία δεν προβλέπει εξειδικευμένες θέσεις συμβούλων ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο και με βάση την ανακοίνωσή σας στην Επιτροπή ότι συζητείται ήδη ο σχεδιασμός νέων Προγραμμάτων να γίνει μια συνάντηση των Σχολικών Συμβούλων Φ. Α. με το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΠ ώστε να υπάρξει μια ενδελεχής ενημέρωσή του για τα ζητήματα της Φ. Α.. Επιπλέον, πρότασή μας είναι όταν συζητιούνται θέματα Φ.Α. να καλούνται Σχολικοί Σύμβουλοι της ειδικότητας, οι οποίοι θα διευκολύνουν, με τις ειδικευμένες γνώσεις τους τον σχεδιασμό των εκπαιδευτικών πολιτικών που αφορούν στο γνωστικό αντικείμενο
θα θέλαμε να επισημάνουμε, επίσης, ότι οι εκπαιδευτικοί και οι Σχολικοί Σύμβουλοι Φ. Α. σε συνεργασία με τις Ομάδες (πρώην Γραφεία) Φ.Α. καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια να στηρίξουν τον Σχολικό Αθλητισμό, ειδικά καθώς παρατηρούν τη σημαντική μείωση των εξωσχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων των μαθητών/τριών λόγω της οικονομικής κρίσης και τις επιπτώσεις που έχει αυτή η μείωση στη φυσική και σωματική τους ανάπτυξη. Έτσι, παρά τις οικονομικές συνθήκες και τις πρακτικές δυσκολίες, τόσο τα Σχολικά Πρωταθλήματα όσο και ειδικότερα οι Αγώνες ΑθλοΠαιδεΊας οι οποίοι έχουν καθιερωθεί από το 2010 και στους οποίους προβλέπεται η ισότιμη συμμετοχή και των μαθητών με ειδικές ανάγκες, υλοποιούνται με διαρκώς αυξανόμενα ποσοστά συμμετοχής. Πρέπει να τονιστεί, ωστόσο, ότι η οικονομική δυσπραγία πολλών οικογενειών σε συνδυασμό με τη μείωση των προϋπολογισμών των σχολικών επιτροπών δημιουργούν σοβαρά εμπόδια στη συμμετοχή των μαθητών/τριών και ειδικά των Σχολείων Ειδικής Αγωγής στα Σχολικούς αγώνες. Επίσης, πρέπει να αναφερθεί ότι η μετατροπή των Γραφείων Φ.Α., σε Ομάδες Φ. Α., και η μείωση πόρων δημιουργεί προβλήματα και καθυστερήσεις στις αμοιβές, γιατρών, βοηθητικού προσωπικού, διαιτητών κριτών κ.λ.π. που προκαλούν απροθυμία συμμετοχής τους στους αγώνες δυσχεραίνοντας έτσι τη διοργάνωση των αγώνων. Τέλος, η μείωση του ωραρίου της Φυσικής Αγωγής και η ανάγκη των εκπ/κων Φυσικής Αγωγής για συμπλήρωση ωραρίου σε πολυάριθμες σχολικές μονάδες, δημιουργεί σοβαρές δυσκολίες στη συγκρότηση και προετοιμασία σχολικών ομάδων.
·         Πρότασή μας, λοιπόν, για την ενίσχυση του Σχολικού Αθλητισμού, είναι αφ ενός η καλύτερη στελέχωση και μεγαλύτερη οικονομική ενίσχυση των Ομάδων (και ιδανικά η επαναδημιουργία των πρώην Γραφείων) Φ. Α., ώστε να μπορούν να στηρίξουν τον Μαζικό Σχολικό Αθλητισμό μέσα από τους αγώνες ΑθλοΠαιδεΊας ενώ σε επίπεδο πρωταθλητισμού σε συνεργασία με τις Αθλητικές Ομοσπονδίες (όσον αφορά στον καταρτισμό του αγωνιστικού προγράμματος και τη διοικητική και οικονομική στήριξη) να προχωρούν στην οργάνωση των Σχολικών Πρωταθλημάτων. Αφ ετέρου προτείνουμε την πρόβλεψη εκτός ωρολογίου προγράμματος, τουλάχιστον δυο ωρών διδασκαλίας που θα συνυπολογίζονται στο εβδομαδιαίο ωράριο των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής, για την συγκρότηση, και την προπόνηση των σχολικών αθλητικών ομάδων, όπως προβλέπεται αντίστοιχα με τις: Γ2/7026/19-12-2001 ΥΠ.Ε.Π.Θ. και Γ/2141/28-09-1981 ΥΠ.Ε.Π.Θ. για τη διοργάνωση μαθητικής χορωδίας. Συμπληρωματικά, πρότασή μας είναι η διατήρηση, και αναδιάρθρωση της Δ/νσης Φυσικής Αγωγής ως ανεξάρτητης Δ/νσης, ώστε να είναι δυνατή τόσο η με σχετική αυτονομία διαχείριση των κονδυλίων  για τη διεξαγωγή των Σχολικών αγώνων όσο και η ευχερέστερη εποπτεία της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία, δεδομένου του ιδιαίτερού ρόλου της στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Σχετικά με την αθλητική εκπαίδευση, πρέπει να παρατηρηθεί ότι η  μεγάλη μεταβατική περίοδος που μεσολαβεί μέχρι τη λειτουργία των Πιλοτικών Αθλητικών σχολείων έχει αφήσει ένα δυσαναπλήρωτο κενό στην εκπαίδευση των μαθητών/τριών/αθλητών/τριών υψηλού επιπέδου και γενικότερα στην ανάπτυξη και στήριξη του Σχολικού αθλητισμού υψηλών επιδόσεων.
·         Ως πρότασή μας, λοιπόν επαναλαμβάνουμε τις θέσεις που εκφράστηκαν από το σύνολο των Σχολικών Συμβούλων σε επιστολή που απεστάλη στην ηγεσία του ΥΠΑΙΘ στις 22/4/2013 για την ανάγκη επαναφοράς και βελτίωσης των Τμημάτων Αθλητικής Διευκόλυνσης σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, μέχρι την ολοκλήρωση του σχεδιασμού του θεσμικού πλαισίου της Αθλητικής Εκπαίδευσης και την έναρξη της λειτουργίας των νέων δομών. 
Τέλος θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι παράλληλα με τη Φ. Α. στα σχολεία αυτή τη στιγμή υλοποιείται ένας μεγάλος αριθμός προγραμμάτων στήριξης της Φυσικής Δραστηριότητας, από τους Σχολικούς Συμβούλους, και ομάδες εκπαιδευτικών, οι οποίοι συμμετέχουν σε εθελοντική βάση, σε συνεργασία με τους Δήμους, τις περιφέρειες κ.α. Τέτοια προγράμματα είναι η εκμάθηση κολύμβησης, που υλοποιείται σε πολλούς δήμους της Χώρας που διαθέτουν κολυμβητήρια, προγράμματα διερευνητικής εισαγωγής της Φυσικής Αγωγής στην Προσχολική Αγωγή που υλοποιήθηκε στην Αχαΐα, προγράμματα που υλοποιούνται σε συνεργασία με τους ΠλΗΝΕΤ και τους Σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής της χώρας για τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στη διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής όπως το Moodle (καθώς οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής έχουν αποκλειστεί προς το παρόν από την Επιμόρφωση για το Πιστοποιητικό ΤΠΕ Β’ επιπέδου),  προγράμματα ανάπτυξης των παραδοσιακών χορών κ.α. Τέλος πολλοί εκπαιδευτικοί ΠΕ11 υλοποιούν είτε σε ατομικό επίπεδο είτε στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας πολλά προγράμματα προώθησης της φυσικής δραστηριότητας των μαθητών/τριών εντασσόμενα είτε σε αυτό καθαυτό το γνωστικό αντικείμενο, είτε στις Βιωματικές Δράσεις και την Ερευνητική Εργασία, είτε στις Σχολικές Δραστηριότητες.
·         Πρόταση μας, λοιπόν, είναι να δοθεί ένα βήμα στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο που θα δημιουργηθεί στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ για τη δημοσιοποίηση όλων αυτών των δραστηριοτήτων ώστε να ανατραπούν πολλές στερεοτυπικές παρεξηγήσεις και προκαταλήψεις και να υπάρξει μια διάχυση καλών πρακτικών. Παράλληλα, πρότασή μας είναι να ενισχυθούν οικονομικά μέσω του Εράσμους+ πρωτοβουλίες σε επίπεδο δήμου ή περιφέρειας και να επεκταθούν μετά από αξιολόγηση από το ΙΕΠ ώστε να προωθείται μια εκ της βάσης ανάπτυξη του επιστημονικού και παιδαγωγικού πεδίου της Φυσικής Αγωγής.
Αξιότιμε κ. Υφυπουργέ,
Κλείνοντας κι αφού εκφράσουμε για άλλη μια φορά τη χαρά μας που ένας άνθρωπος του αθλητισμού και της Φ. Α. βρίσκεται στις ηγετικές θέσεις του ΥΠΑΙΘ, και γνωρίζοντας την αγωνία σας για το μέλλον της Φ.Α. στην πατρίδα μας όπως και τη θέση σας για αύξηση των ωρών της Φ.Α., θα θέλαμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι είμαστε στη διάθεσή σας στην  προσπάθεια και τους σχεδιασμούς σας για την ανάπτυξη της Φ.Α. και του Σχολικού Αθλητισμού και με χαρά θα ανταποκριθούμε σε οποιαδήποτε πρόσκλησή σας.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Φυσικής Αγωγής
Ηρακλής Κέλλης (ΣΣΦΑ Πειραιά)
Μένη Κούρου (ΣΣΦΑ Αχαΐας & Αιτωλοακαρνανίας)
Γιάννης Κουτσιώρας (ΣΣΦΑ Τρικάλων)
Γιώργος Λαπούσης (ΣΣΦΑ Λάρισας)
Βασίλης Μέλλος (ΣΣΦΑ Καρδίτσας)
Γιάννης Νηστικάκης (ΣΣΦΑ Χανίων)
Γιώργος Σιακκής (ΣΣΦΑ Ηλείας)
Αθανασία Χατζηπαντελή (ΣΣΦΑ Μαγνησίας)
Μάντα Φατσέα (ΣΣΦΑ Δωδεκανήσου)



Βατανιακός και Λάρισα τίμησαν τον Θύμιο

Τη στιγμή που ο Πάνος Συμεωνίδης σφύριξε "ενός λεπτού σιγή" στη μνήμη του άτυχου παλαίμαχου ποδοσφαιριστή του Βατανιακού, "πάγωσε" η ατμόσφαιρα στο γήπεδο του Βατάν και σκοτείνιασε από τα σύννεφα ο ουρανός του
Το θερμό χειροκρότημα, ο επίλογος και το έναυσμα για το ξεκίνημα
Πήρε τον δρόμο και η ψυχούλα του για το ταξίδι
Και τι καλύτερο να φεύγεις από εκεί που ξεκίνησες να ζεις τη ζωή, με μια μπάλα στα πόδια..

.

Γιατροί του Κόσμου | Ζητάμε την άμεση άρση του αποκλεισμού της Γάζας & ελεύθερη δίοδο της ανθρωπιστικής βοήθειας

Γιατροί του Κόσμου | Ζητάμε την άμεση άρση του αποκλεισμού της Γάζας & ελεύθερη δίοδο της ανθρωπιστικής βοήθειας

Γιατί είναι σημαντικό;

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΓΙΑΤΡΩΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΛΛΑΔΑΣ
Όλοι εμείς, που υπογράφουμε αυτό το κείμενο, παρακολουθούμε με αγωνία τις δραματικές εξελίξεις στη λωρίδα της Γάζας.
Μετά την τελευταία κλιμάκωση των εχθροπραξιών, οι νεκροί ξεπερνούν τους 1.200. Τρείς στους τέσσερεις είναι άμαχοι και πολλοί από αυτούς γυναίκες και μικρά παιδιά. Εκατοντάδες χιλιάδες τραυματίες και πάνω από 130.000 άνθρωποι βρίσκονται εσωτερικά εκτοπισμένοι.
Ο μακροχρόνιος αποκλεισμός της Γάζας από γη, αέρα και θάλασσα έχει οδηγήσει σε οριακή έλλειψη καυσίμων, νερού, τροφίμων, υγειονομικού υλικού.
Το 80% ενός πληθυσμού 1,8 εκατομμυρίων Παλαιστινίων εξαρτάται από την εξωτερική βοήθεια.
Σήμερα, χιλιάδες τραυματίες και πληγέντες έχουν ανάγκη από ιατρική περίθαλψη, χειρουργεία, φάρμακα.
Εμείς, οι εθελοντές των Γιατρών του Κόσμου που μαχόμαστε καθημερινά για την ανθρώπινη ζωή, δε μπορούμε να παραμείνουμε σιωπηλοί με την επικρατούσα κατάσταση. Ακόμη και όσοι από εμάς θέλουμε να πάμε στη Γάζα να βοηθήσουμε δε μπορούμε.

Εάν αυτό συνεχιστεί, ένας ολόκληρος λαός θα καταστραφεί.

Κάνουμε έκκληση στις Ισραηλινές και Παλαιστινιακές αρχές και στον ΟΗΕ για άμεση εκεχειρία στην περιοχή και κατάπαυση του πυρός, για να δοθεί χρόνος για διαπραγματεύσεις και για τη φροντίδα των θυμάτων.

Ζητάμε από τις Ισραηλινές αρχές και τον ΟΗΕ άρση του αποκλεισμού της Γάζας και προστατευμένη δίοδο της ανθρωπιστικής βοήθειας.

Ζητάμε σεβασμό στο ιατρικό και υγειονομικό προσωπικό και άμεση πρόσβαση για ιατρικές αποστολές, όπως ορίζουν οι διεθνείς κανόνες.

«Όλοι εμείς λοιπόν, διατηρώντας ζωντανά στη σκέψη μας τον όρκο του Ιπποκράτη, οργανωνόμαστε για να βρούμε διέξοδο στις ανησυχίες μας και να προσφέρουμε τη βοήθειά μας στους πληθυσμούς που πλήττονται από σεισμούς, λιμούς, κατακλυσμούς, ομαδικά ατυχήματα ή βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση και γενικότερα στον καθένα που για οποιονδήποτε λόγο υποφέρει, σωματικά ή ψυχικά».
Από το ιδρυτικό καταστατικό των ΓτΚ, 1990.
ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
Γιατροί του Κόσμου – Αντιπροσωπεία Ελλάδας

Η εκτίμηση του υφ. Κ. Κουκοδήμου ότι στα Νηπιαγωγεία "τα παιδιά, ούτως ή άλλως, δεν μαθαίνουν κάτι"



Το ακούσαμε κι αυτό σήμερα από την άλτη του μήκους και κολλητό του Μάκη, Υφυπουργό Κ. Κουκοδήμο: «Τα παιδιά, ούτως ή άλλως, δε μαθαίνουν κάτι. Βρίσκονται μέσα σε μια αίθουσα, παίζουν παιχνίδια, ζωγραφίζουν, κ.λπ.»! Το σχόλιο αφορούσε τους συναδέλφους νηπιαγωγούς…
            Σίγουρα ο άνθρωπος δεν είχε και δεν έχει σχέση με την εκπαίδευση και δείχνει την προχειρότητα και την ελαφρότητα με την οποία οι υπουργοί παιδείας αντιμετωπίζουν το δημόσιο σχολείο και τη γνώμη που έχουν για τους εκπαιδευτικούς και την παρεχόμενη εκπαίδευση.
            Θυμόμαστε την αλήστου μνήμης Διαμαντοπούλου που ουσιαστικά έδιωξε τη γυμναστική από το Δημοτικό Σχολείο και όχι μόνο.
            Έρχεται σήμερα ο Κουκοδήμος και θέλει να βάλει την γυμναστική στο Νηπιαγωγείο…
            Αυτό λέγεται εθνική πολιτική στην παιδεία; Μπορεί ο κάθε άσχετος να παίζει με τις δομές τις εκπαίδευσης…
            Αν πραγματικά θέλουμε να αναβαθμίσουμε το μάθημα της γυμναστικής να το επαναφέρουμε στο Δημοτικό Σχολείο.
Να μπει στα πρωινά τμήματα. Που σήμερα υπάρχουν τεράστια κενά.
Να μπει στα ολιγοθέσια σχολεία που σήμερα δε διδάσκεται.
Να επιστρέψει ξανά στα ολοήμερα που τα τελευταία χρόνια αγνοείται…
            Ας αφήσουμε ήσυχο όμως το Νηπιαγωγείο…
            Τα παιδιά της προσχολικής αγωγής είναι πολύ μικρά για γυμνασιοποίηση…
(ΥΓ1: Οφείλει να ζητήσει συγνώμη δημόσια από τους συναδέλφους Νηπιαγωγούς για τις προσβλητικές δηλώσεις που έκανες σε βάρος τους και σε βάρος της εργασίας που προσφέρουν) 
(ΥΓ2:  Να γράψω ότι η ΔΟΕ οφείλει να τοποθετηθεί στο θέμα;)
Του Ζαχαρία Καψαλάκη

e-mesara.gr

Μια οφειλόμενη απάντηση στον κ. Κουκοδήμο από τις Αναπληρώτριες Νηπιαγωγού

Διαβάζοντας σήμερα μία δήλωση του υφυπουργού παιδείας κ. Κουκοδήμου οτι “στο νηπιαγωγείο τα παδιά δεν μαθαίνουν” μου δημιουργηθήκε η εξής απορία: τα ονόματα άραγε των Piaget, Vygotsky, Bruner, Gardner , Montessori και άλλων μεγάλων  ψυχολόγων και παιδαγωγών , τα ξέρει  ο υφυπουργός  ή άραγε του διαφεύγουν καθώς  είναι πρώην αθλητής και όχι παιδαγωγός. Όλοι οι παραπάνω αναφέρουν τη σπουδαιότητα και σημαντικότητα των έξι πρώτων χρόνων ζωής των παιδιών, καθώς όπως λαϊκά μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τα παιδιά είναι “σφουγγάρια” γιατί εξερευνούν κάθε χιλιοστό του κόσμου γύρω τους. Έχουν χίλιες ερωτήσεις και εμείς  ως παιδαγωγοί τους ,έχουμε χίλιες  απαντήσεις να δώσουμε ,και όχι σε ένα  αλλά σε 20 και 25 παιδιά ανά τμήμα.
 
             “Η περίοδος των πρώτων έξι χρόνων του παιδιού είναι η πιο σημαντική και  κρύβονται σε αυτά τα περισσότερα  μυστικά  και  η δύναμη της ανθρώπινης ανάπτυξης σε σχέση με οποιαδήποτε  άλλη  φάση ανάπτυξης. Τότε καθορίζονται  οι συνήθειες στις κινήσεις του σώματος και οι συνήθειες στον τρόπο σκέψης... Το κριτήριο  για μία  αποτελεσματική εκπαίδευση και  αγωγή είναι η δυνατότητα που δίνεται  στα παιδιά  να κατανοούν αυτά  που διδάσκονται. Η ποιοτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση είναι  πρωταρχικό θέμα όλων μας”( Κουτσουβάνου, 2006). 
    Στο βιβλίο  “Οδηγός Νηπιαγωγού  -  Εκπαιδευτικοί  Σχεδιασμοί Δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης” ( 2003) αναφέρει το “πως μαθαίνουν τα μικρά παιδιά :
-        καθώς βλέπουν , αγγίζουν, μυρίζουν, γεύονται και κινούνται στο  χώρο
-        καθώς πειραματίζονται με μία  ευρεία ποικιλία υλικών
-        καθώς μιλούν, ακούν τους άλλους, παρακολουθούν, ρωτούν και απαντούν
-        καθώς προσπαθούν να επιλύουν προβλήματα και να δίνουν απαντήσεις στα ερωτήματα τους, ακόμη και αν κάνουν λάθη
-        καθώς δοκιμάζουν σε διάφορες καταστάσεις τις  λύσεις που δίνουν και  αξιολογούν τα αποτελέσματα των πράξεων τους
-        καθώς συνδέουν πράγματα όμοια  και ανόμοια και ανακαλύπτουν  τις σχέσεις  και την αλληλεπίδρασή τους
-        καθώς συνεργάζονται με τους άλλους, ενηλίκους και συνομιλήκους, και  ενεργούν από κοινού
-        καθώς μιμούνται και  αντιγράφουν  τις πράξεις,  τις  στάσεις και τη γλώσσα των άλλων
-        καθώς προσποιούνται  και δοκιμάζουν ρόλους.
             Τα παιδιά προβαίνουν σε όλες  τις παραπάνω ενέργειες όταν παίζουν. Το  παιχνίδι τους είναι  αυθόρμητο, ευχάριστο και δημιουργίκό. Όταν παίζουν , τα  παιδιά  δε χάνουν χρόνο  ούτε απλώς  γεμίζουν το  χρόνο τους.  Μέσω του παιχνιδιού τα παιδιά  μπορούν να  διερευνήσουν τον περιβάλλοντα  χώρο, να πειραματιστούν, να αντιμετωπίσουν προβλήματα και να προσπαθήσουν να τα επιλύσουν, να  συνεργαστούν  αλληλεπιδρώντας  με άλλα μικρότερα ή μεγαλύτερα παιδιά ή με ενηλίκους”.
   Σύμφωνα  με τον Piaget “τα παιδιά μαθαίνουν επενεργώντας  στο περιβάλλον τους.” Στο σχεδιασμό  του ημερήσιου προγράμματος  ο/η  νηπιαγωγός λαμβάνει υπόψη τα ενδιαφέροντα των παιδιών και τις  προηγούμενες μαθησιακές και κοινωνικές  τους  εμπειρίες  και τις αξιοποιεί θετικά ως αφορμές για περαιτέρω επεξεργασία.  Η μάθηση θεωρείται κοινωνική δραστηριότητα, είναι  δηλαδή μία διαδικασία  που αναπτύσσεται κατά τη συναναστροφή του ατόμου με άλλους και σε  αλληλεπίδρασή με το περιβάλλον του. Κατα συνέπεια ευνοείται και ενθαρρύνεται η ανάπτυξη  αλληλεπιδράσεων  τόσο ανάμεσα στους ενηλίκους και τα παιδιά,  όσο και  των παιδιών μεταξύ τους, με τα  υλικά και το χώρο. “Οδηγός Νηπιαγωγού  -  Εκπαιδευτικοί  Σχεδιασμοί Δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης” ( 2003).
            Σύμφωνα με τα παραπάνω ακόμα  και με την πλαστελίνη ( ένα ευρέως  διαδεδομένο υλικό στο νηπιαγωγείο) όταν παίζουν τα παιδιά πάλι μαθαίνουν. Κατ'  αρχήν εξασκούν τη λεπτή τους κινητικότητα. Κατά δεύτερον τη συμβολική τους σκέψη ( για παράδειγμα ένα κομμάτι πλαστελίνη πολλές  φορές γίνεται τούρτα, πίτσα κ.α. )  και  κατά τρίτον προωθείται η συνεργασία και η αλληλεπίδραση των παιδιών όταν παίζουν σε ζευγάρια ή ομάδες.
              Κανένα υλικό στο νηπιαγωγείο δεν έχει μόνο μία  χρήση. Ο μαρκαδόρος δεν είναι ποτέ  μόνο μαρκαδόρος. Θα γίνει  και κουτάλι, θα γίνει και ξίφος, θα  γίνει ο τρόπος έκφρασης του παιδιού να σου πει σ΄αγαπώ , ζωγραφίζοντας όπως μπορεί μία καρδιά.
            Τα παιδιά στο  νηπιαγωγείο έρχονται για πρώτη φορά ,  συνήθως, αντιμέτωπα με τον αποχωρισμό από την οικογένεια τους. Αυτό τους δημιουργεί άγχος αρχικά  , αλλά  σταδιακά και  με τις αλληλεπιδράσεις που αναφέραμε παραπάνω αυτό ξεπερνιέται. Γίνονται μέλος  μιας ομάδας,  μαθαίνουν κανόνες συμπεριφοράς, αρχές και αξίες. Ενισχύεται η αυτοπεποίθηση τους και η φαντασία τους. Τελειώνοντας το νηπιαγωγείο είναι κατάλληλα προετοιμασμένα  για το  δημοτικό σχολείο από άποψη μαθησιακή ( ξέρουν να πιάνουν μολύβι,  τα γράμματα τουλάχιστον του ονόματος  τους, αριθμούς μέχρι το 10 ) καθώς και κοινωνική ( έχουν αναπτύξει φιλίες,  μπορούν να  επιχειρηματολογήσουν για ό,τι τα ενδιαφέρει, να  επιλύσουν προβλήματα).
             Απ όλα τα  παραπάνω δε νομίζω οτι ισχύει  τελικά η άποψη του υφυπουργού..είμαι  αναπληρώτρια 5 χρόνια  και έχω  δει πόσα  πράγματα  κατορθώνουν οι μικροί μου μαθητές  καθημερινά  και πόσο περήφανα νιώθουν και οι ίδιοι και εγώ γι' αυτά.
               Αλήθεια μήπως θα θέλε ο κ. Υφυπουργός  να  έρθει σε μία τάξη νηπιαγωγείου να δει πόσα  θα μάθει και ο ίδιος μαζί με τα παιδιά μας;
(Απάντηση του Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών στις δηλώσεις του κ. Κουκοδήμου)