ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

Ουγγαρία προς ΔΝΤ: Μας δώσατε 20 δισ., σας ξοφλήσαμε, μαζέψτε τα και φύγετε …

dnt_511444963Ο πρόεδρος της κεντρικής τράπεζας της Ουγγαρίας Γκιόργκι Μάτολτσι, ο αμφιλεγόμενος πρώην υπουργός Οικονομίας της κυβέρνησης του πρωθυπουργού Βίκτορ Ορμπάν, κάλεσε το …
Διεθνές Νομισματικό Ταμείο να κλείσει την αντιπροσωπεία του στην Βουδαπέστη.
Σε μια επιστολή του προς τη γενική διευθύντρια του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ, ο Μάτολτσι ευχαριστεί το Ταμείο για την βοήθεια που παρέσχε στην Ουγγαρία όταν η χώρα βρισκόταν στα πρόθυρα της πτώχευσης.
Συνολικά, η Ουγγαρία είχε λάβει ένα δάνειο ύψους 20 δισεκ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το ΔΝΤ και την Παγκόσμια Τράπεζα.
Ο Μάτολτσι εξήγησε ότι η Ουγγαρία θα εξοφλήσει τις τελευταίες δόσεις του δανείου της στο ΔΝΤ (περίπου 2,2 δισ. ευρώ) πριν από το τέλος της τρέχουσας χρονιάς, αν και η προθεσμία γι” αυτό λήγει την 31η Μαρτίου 2014.
«Στις αρχές του 2013 το ΔΝΤ ολοκλήρωσε την διαδικασία ελέγχου που σχετίζεται με το δάνειο» το οποίο είχε παραχωρήσει στην Ουγγαρία, κι επομένως «κατά συνέπεια, δεν είναι πλέον απαραίτητο το ΔΝΤ να διατηρεί γραφείο που να το αντιπροσωπεύει στην Βουδαπέστη», έγραψε ο Μάτολτσι.
Ο ουγγρικός ενημερωτικός ιστότοπος Portfolio συσχετίζει την δημοσιοποίηση του περιεχομένου αυτής της επιστολής και την προεξόφληση του δανείου με τις βουλευτικές εκλογές που προβλέπεται να διεξαχθούν την άνοιξη του 2014.
Σύμφωνα με τον ιστότοπο αυτό, η συντηρητική κυβέρνηση επιδιώκει να προβάλει την ανάκτηση της οικονομικής ανεξαρτησία της Ουγγαρίας έναντι του Ταμείου, που εδρεύει στην Ουάσινγκτον.
Κατά την διάρκεια της θητείας του ο Ορμπάν έχει επικρίνει επανειλημμένα το ΔΝΤ, ιδίως για τον τρόπο με τον οποία χειρίστηκε την οικονομική κρίση στην Ευρώπη, κι ενέκρινε μια επιθετική προεκλογική διαφημιστική εκστρατεία σε εθνικό επίπεδο που κατηγορεί τον διεθνή χρηματοοικονομικό οργανισμό ότι «παίρνει τα χρήματα των συνταξιούχων και τα δίνει στις τράπεζες».
Η κυβέρνηση Ορμπάν είχε ζητήσει να της διατεθεί μια νέα γραμμή πιστώσεων ύψους 15 δισ. ευρώ, αίτημα όμως που δεν ικανοποιήθηκε.
iefimerida.gr

Παραπομπή Παπακωνσταντίνου αποφάσισε η Βουλή

8AB758A8B5CEA7A5ABA749ED14D85E83.jpg
Υπέρ της παραπομπής του πρώην υπουργού Οικονομικών, Γιώργου Παπακωνσταντίνου, για την υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ, αποφάσισε η Βουλή, έπειτα από μυστική ψηφοφορία που διεξήχθη κατά την οποία ψήφισαν 283 βουλευτές, με έγκυρα ψηφοδέλτια 269 άκυρα 9 και λευκά 5.
Υπέρ της παραπομπής για την κατηγορία της νόθευσης ψήφισαν 166 βουλευτές, κατά 34 και παρών 67.
Υπέρ της παραπομπής για την κατηγορία της απιστίας ψήφισαν 206 βουλευτές, 42 κατά και 18 παρών.
Υπέρ της παραπομπής για την παράβαση καθήκοντος ψήφισαν 220 βουλευτές, 35 κατά και παρών 11.
Η ψηφοφορία ακολούθησε πολύωρη συζήτηση που ολοκληρώθηκε μετά τα μεσάνυχτα, καθώς και ομιλία του Γ. Παπακωνσταντίνου, ο οποίος υποστήριξε την αθωότητά του με κατηγορηματικό τρόπο, όσον αφορά τις κατηγορίες, οι οποίες αφορούν  νόθευση εγγράφου, απιστία περί την υπηρεσία και παράβαση καθήκοντος.

ΚΟΚΚΙΝΟΠΛΟΣ : 27ο ΑΝΤΑΜΩΜΑ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΚΟΚΚΙΝΟΠΛΙΤΩΝ


ΊΔΡΥΜΑ ΠΑΣΧΆΛΗ ΔΙΟΝΎΣΗ . Για να το κράζουν οι δημοσιογράφοι της Πιερίας κάτι καλό θα κάνει.........


Το αυτονόητο: Δεν ξέρουμε αν ο κ. Πασχάλης και το ίδρυμα του είναι "καλό" ή "κακό" για την Πιερία. Δεν ξέρουμε τι κάνει και αν όσα κάνει τα κάνει από καλοσύνη ή με σκοπό την ανάδειξή του. 
(Πάντως και το να επιχειρεί να αναδειχτεί δίνοντας, τον κατατάσσει σε καλύτερη θέση από τους λοιπούς "παράγοντες" του τόπου, οι οποίοι αναδείχτηκαν μόνο παίρνοντας.)  
Αυτό, που μας έκανε να τον δούμε με καλό μάτι είναι το ποιοι τον πολεμάνε και τα επιχειρήματά τους......
Με λίγα λόγια η πραγματικότητα της Πιερίας είναι πολύπλοκη. Όλοι είναι από την ......"Πάρο". Απλοποιείται ως εξής: Παρακολουθείς την στάση κάποιων και ξέρεις πως με όσους στηρίζουν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Αντίθετα, όσους πολεμάνε ξέρεις πως κάνουν έστω και κάτι σωστό και βασικά ξέρεις πως δεν έδωσαν στην τοπική "ελίτ".......
Μέχρι στιγμής αυτή μέθοδος δεν μας πρόδωσε και σε αυτό το πλαίσιο το παρακάτω κείμενο του "καλού-και-έγκριτου-δημοσιογράφου-και-μέλους-διοίκησης-κάποιου-συνδικαλιστικού-τους-οργάνου" είναι διαφωτιστικό......". 


Μας τα ‘παν κι άλλοι.
Η γνωριμία μου με τον πρόεδρο του Αλεξάνδρειου και οι απαντήσεις που πήρα και δεν… πήρα

Του Βαγγέλη Ζαμαντζά
Την αντίδραση του Διονύση Πασχάλη, προκάλεσε το δημοσίευμα της «Π» (10/07/2013) με τίτλο «Ίδρυμα γιοκ». Ο νέος πρόεδρος του «Αλεξανδρείου» προτίμησε να δώσει τις δικές του «απαντήσεις», όσο δημοσιογράφοι και καλεσμένοι περίμεναν το βράδυ της Πέμπτης, στο Αλεξάνδρειο, τον πρόεδρο του ΛΑΟΣ.
«Βασανίστηκα» πολύ για το εάν θα έπρεπε
να μεταφέρω τη συνομιλία που είχα μαζί του. Τελικώς έκρινα ότι μια δημόσια συνομιλία (ακόμη κι αν περιέχει απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς για ένα απόλυτα τεκμηριωμένο ρεπορτάζ)πρέπει να δημοσιευτεί.

Η γνωριμία μου με τον κ. Πασχάλη, ήταν ασφαλώς «περίεργη» και οφείλω να πω ότι βρέθηκα στο Αλεξάνδρειο, επειδή μέσα μου ήξερα ότι πιθανόν θα είχα συνομιλία μαζί του. Με το που βρέθηκα στο χώρο, φρόντισαν ήδη κάποιοι να με ενημερώσουν για τον «εκνευρισμό» που έχει προκαλέσει στον νέο πρόεδρο του Αλεξάνδρειου το ρεπορτάζ που αποδείκνυε ότι δεν υπάρχει Ίδρυμα «Δ. Πασχάλη».

Μετά τις συστάσεις ο κ. Πασχάλης, θέλησε (αναμφισβήτητο δικαίωμά του) να σχολιάσει το συγκεκριμένο ρεπορτάζ. Το χαρακτήρισε λάθος, κακοπροαίρετο και κατευθυνόμενο, υποστηρίζοντας ότι τα όσα έγραψα (και υπέγραψα) μου τα υπαγόρευσαν (άφησε σαφώς να εννοηθεί) κάποιοι άλλοι τους οποίους ξέρει, αλλά δεν κατονόμασε (ως είθισται).

Το ερώτημα από πλευράς μου ήταν ένα: υπάρχει ίδρυμα; Ο ίδιος, επέλεξε (κρίνοντας προφανώς ότι είναι δυνατό επιχείρημα) για να με πείσει, να μου δείξει έναν αριθμό στο κινητό του, που όπως είπε, είναι το ΑΦΜ του Ιδρύματος.
  
 Στην επιμονή μου, ότι για να υπάρξει ίδρυμα (σύμφωνα με τη Διεύθυνση Κληροδοτημάτων του Υπουργείου Οικονομικών) πρέπει να υπογραφεί Προεδρικό Διάταγμα, απάντησε με ερώτηση: «Επειδή δεν έβαλε υπογραφή ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν υπάρχει Ίδρυμα;» (Διευκρινίζω, πως πριν την υπογραφή του Προέδρου, πρέπει να συνυπογράψουν, άλλοι τέσσερις υπουργοί, εκ των οποίων οι τρεις ακόμη δεν έχουν βάλει την υπογραφή τους).
  
 Στο σημείο αυτό, ξεκίνησαν οι συνήθεις (για εμάς που χρόνια υπηρετούμε τη δημοσιογραφία) προειδοποιήσεις ή «απειλές». «Οι νομικοί μου με συμβούλεψαν να κάνω μηνύσεις» κλπ.

Στη συνέχεια, υποστήριξε ότι για να γίνει κάποιο ίδρυμα απαιτούνται 10 χρόνια, κάτι το οποίο σαφώς και δεν ισχύει, αφού το Ίδρυμα που δημιούργησε ο Άρης Βουδούρης δίνοντας το όνομα της γυναίκας του (Λίλιαν) που χάθηκε ξαφνικά, έγινε σε μόλις 15 μήνες. Και όσοι έχουν αμφιβολίες επ’ αυτού, μπορώ να τους στείλω και τα σχετικά στοιχεία.
  
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν ο διάλογος, όταν ρωτήθηκε γιατί όλα όσα υποστηρίζει σε μια συνομιλία (την οποία παρακολουθούσαν δεκάδες άτομα) δεν τα ανέφερε σε μια απάντησή του προς την εφημερίδα. «Με ποιους να μιλήσω; Με τα παιδάκια; Αν μου φέρετε έναν που έβγαλε από την τσέπη του 100 ευρώ για να βοηθήσει συνάνθρωπό του, όπως έχω βοηθήσει εγώ, θα μιλήσω μαζί του», είπε αφήνοντας όλους μας αποσβολωμένους.

Μάλιστα, σε μια προσωπική «επίθεση» αναρωτήθηκε αν είμαι δημοσιογράφος και αν έχω «κάρτα δημοσιογράφου», για να πάρει την ανάλογη απάντηση.

Στο τέλος ενός «κειμένου γνωριμίας» θα έπρεπε ίσως να γράψω τις εντυπώσεις που αποκόμισα. Όμως η δική μου εντύπωση δεν έχει καμιά σημασία. Ίσως είναι ίδια ή παρόμοια, με όλων εκείνων που παρακολουθούσαν τη συζήτηση.

Απλά επιβεβαιώθηκε ο μόνος κανόνας, που δεν έχει εξαιρέσεις: Όταν προβάλεις τα θετικά ενός προσώπου, ακόμα κι αν δε σε ξέρει προσωπικά, είσαι καλός δημοσιογράφος και δουλεύεις σε ένα μέσο που κάνει άριστα τη δουλειά του. Όταν όμως, αρχίζεις να προβάλεις και πτυχές που εντέχνως ένας άνθρωπος θέλει να κρατήσει στο σκοτάδι, τότε το λιγότερο, δεν είσαι δημοσιογράφος! Είσαι υποχείριο, λαμόγιο και με υποκινούμενη πένα.

 Κοινώς, μας τα ‘παν κι άλλοι!
 eptanews

ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ



  Εμείς οι εργαζόμενοι του Ιδιωτικού και του Δημόσιου τομέα, που σήμερα Τρίτη 16 Ιουλίου 2013 πήραμε μέρος στην απεργιακή συγκέντρωση στο Εργατικό Κέντρο Κατερίνης: 
ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ την πλήρη αντίθεσή μας και ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ απερίφραστα την αιφνιδιαστική κυβερνητική απόφαση για την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας, την κατάργηση της τεχνικής εκπαίδευσης, την κατάργηση των σχολικών φυλάκων, εν ονόματι της επόμενης δόσης από την τρόικα και τους δανειστές. 


Καταγγέλλουμε και καταδικάζουμε την απάνθρωπη και αδιέξοδη νεοφιλελεύθερη μνημονιακή πολιτική που οδηγεί την κοινωνία και την οικονομία στη χρεοκοπία
Μια πολιτική που στο πνεύμα του αποφασίζουμε και διατάσσουμε,δίνει τη χαριστική βολή σε ό,τι έχει απομείνει από το κοινωνικό οικοδόμημα και τα εργασιακά δικαιώματα. Θέτει σε διαθεσιμότητα 12.500 εργαζόμενους και τους οδηγεί, με συνοπτικές διαδικασίες, στην απόλυση και στην ανεργία.
Μετά τους εργαζόμενους στην ΕΡΤ, σειρά πήραν οι εργαζόμενοι στην εκπαίδευση, στην τοπική αυτοδιοίκηση με τους σχολικούς φύλακες και τους δημοτικούς αστυνομικούς, τους εκπαιδευτικούς της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης να μπαίνουν μαζικά σε διαθεσιμότητα.
Ήδη, ετοιμάζουν «σφαγή» εργαζομένων στην υγεία αλλά και σε όλα τα υπόλοιπα Υπουργεία του Δημοσίου Τομέα.
Η πολιτική των μαζικών απολύσεων, της διάλυσης δημοσίων φορέων και οργανισμών και της κατεδάφισης κάθε έννοιας εργατικού δικαίου με το νέο μνημόνιο εγκαινιάζει μια νέα αντιδημοκρατική διακυβέρνηση της χώρας, που άνοιξε με τις επιστρατεύσεις των αγώνων, την ποινικοποίηση των απεργιών, τις διώξεις συνδικαλιστών, την απαγόρευση των διαδηλώσεων, τη βία και την καταστολή, την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
Η Κυβέρνηση στο όνομα δήθεν της εξυγίανσης του Δημόσιου Τομέα ανοίγει μια νέα εποχή κερδοφορίας για το κεφάλαιο, παραδίδοντάς του τις Δημόσιες Κοινωνικές Υπηρεσίες και τα Δημόσια Κοινωνικά Αγαθά.
Ονομάζουν εξυγίανση, το πέταγμα στο δρόμο και στην ανεργία χιλιάδων εργαζομένων και προετοιμάζουν το έδαφος για τις επόμενες μαζικές απολύσεις και ιδιωτικοποιήσεις, σύμφωνα με τα συμφέροντα των δανειστών και τις εντολές της Τρόικας.
Στηρίζουμε τους δημοτικούς αστυνομικούς, το δημόσιο σχολείο, τη δημόσια τεχνική εκπαίδευση, τη δημόσια υγεία. Στηρίζουμε τους σχολικούς φύλακες, τις καθαρίστριες, τους υπαλλήλους των ΠΟΕ-ΟΤΑ και όλους τους εργαζόμενους και αγωνιζόμαστε όλοι μαζί για να μην περάσει αυτή η ανάλγητη πολιτική, η πολιτική των μνημονίων, που διαλύει τη ζωή μας.
Απαιτούμε την άμεση ανάκληση των αποφάσεων της κυβέρνησης για διαθεσιμότητα των υπαλλήλων της δημοτικής αστυνομίας, των εκπαιδευτικών της τεχνικής εκπαίδευσης, των σχολικών φυλάκων και των υπαλλήλων των ΠΟΕ-ΟΤΑ, αποφάσεις που οδηγούν τόσο σε απολύσεις εργαζομένων όσο και σε συρρίκνωση του κοινωνικού ρόλου της αυτοδιοίκησης και καλούμε την Κυβέρνηση να πάρει πίσω και να μη ψηφίσει το επαίσχυντο νομοσχέδιο.
Απαιτούμε και το τονίζουμε. Απαιτούμε και από τους 4 βουλευτές της Πιερίας να μη ψηφίσουν το νομοσχέδιο. Σε αντίθετη περίπτωση, θεωρούμε ότι δε μας εκπροσωπούν.
Απαιτούμε την απόσυρση του νομοσχεδίου που κατατέθηκε για ψήφιση στη Βουλή για την λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές και τις αργίες, με το οποίο η κυβέρνηση ξεπληρώνει νέα γραμμάτια σε συγκεκριμένα πολυεθνικά εμπορικά συμφέροντα. ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗΣ ΑΡΓΙΑΣ, ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ.
Λέμε όχι στο ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των ΕΛΤΑ, της ΔΕΗ, των επιχειρήσεων ύδρευσης και των στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεων και οργανισμών. Λέμε όχι στο μαύρο της ΕΡΤ.
Απαιτούμε την άμεση παρέμβαση του ΣΕΠΕ και του ΙΚΑ για τη μη καταβολή δεδουλευμένων και για την ανασφάλιστη εργασία.
Κατάργηση των διοδίων του Αιγινίου και των παραπλεύρων της Λεπτοκαρυάς.
Ανάπτυξη με δίκαιη κατανομή του παραγόμενου πλούτου και άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση της ανεργίας.
Εργασία με δικαιώματα, αξιοπρέπεια και με προστασία των εργαζομένων από την εργοδοτική αυθαιρεσία.
Ουσιαστική επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων και σεβασμό με απόλυτη εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
Κατάργηση κάθε νόμου που μετατρέπει την εργασία σε σκλαβοπάζαρο.
Είμαστε ενάντια σε κάθε πολιτική που καλλιεργεί το ρατσισμό, τη ξενοφοβία και εκκολάπτει «το αυγό του φιδιού».
Επιθυμούμε μια Ελλάδα και μια Ευρώπη με Κοινωνικές πολιτικές και με επίκεντρο τον άνθρωπο.

Όλοι μαζί, καταγγέλλουμε και καταδικάζουμε τη σκληρή και αδιέξοδη νεοφιλελεύθερη μνημονιακή πολιτική, που οδηγεί σε οικονομική και κυρίως σε κοινωνική χρεοκοπία.
Δηλώνουμε ότι θα συνεχίσουμε και θα εντείνουμε με ενότητα τους αγώνες μας, για να αποκρούσουμε και να ακυρώσουμε τις αδιέξοδες και καταστροφικές αυτές πολιτικές.

Είμαστε άνθρωποι. Δε θα γίνουμε αριθμοί.

Εξουσιοδοτούμε τη Διοίκηση του Εργατικού Κέντρου Κατερίνης να επιδώσει το παρόν ψήφισμα σε κάθε αρμόδιο.
Για το Δ.Σ.
               Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                         Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΒΑΛΑΣΗΣ ΚΟΤΡΩΝΗΣ   ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή με πανό

Πάνω από 2 εκατ. ετησίως τα θύματα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης

Πάνω από 2 εκατομμύρια θάνατοι που σημειώνονται ετησίως σε παγκόσμια κλίμακα είναι το άμεσο αποτέλεσμα της...ατμοσφαιρικής ρύπανσης από ανθρώπινη δραστηριότητα, αναφέρει ομάδα διεθνών επιστημόνων.

Ωστόσο, η κλιματική αλλαγή συνέβαλε μόνο λίγο στις θανάσιμες επιπτώσεις, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Environmental Research Letters.

Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, 2,1 εκατ. άνθρωποι πεθαίνουν από την εισπνοή μικροσωματιδίων που ονομάζονται PM2,5s και δημιουργούνται από μηχανές ντίζελ, μονάδες παραγωγής ενέργειας και πυρκαγιές.

Άλλες 470 χιλ. θάνατοι αποδίδονται σε υψηλά επίπεδα όζοντος, που δημιουργούνται όταν τα καυσαέρια ενός οχήματος αντιδρούν με το οξυγόνο.

Σύμφωνα με τον Dr Jason West του πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας, πολλοί από αυτούς τους θανάτους συμβαίνουν στην ανατολική Ασία και τη νότια Ασία, όπου ο πληθυσμός είναι μεγάλος και υπάρχει σοβαρή ατμοσφαιρική ρύπανση.

Το 42ο Φεστιβάλ Ολύμπου φιλοξενεί την Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013 τη «Φαύστα» του Μποστ Της Ευαγγελίας Ράπτου – Στεργιούλα

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΟΥ (ΟΡ.ΦΕ.Ο)
Φεστιβάλ Ολύμπου 2013
Γραφείου Τύπου – Δημήτρης Σφήκας
Σανταρόζα 1 - 601 00 Κατερίνη
Τηλ: 6978 495134

ΘΕΡΜΗ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Στο Αρχαίο Θέατρο Δίου στις 21:30



Πρόκειται για μια όμορφη, καλοστημένη και αστεία παράσταση. Φέρνει τους νεότερους σε επαφή με έναν μοναδικό για τα ελληνικά γράμματα συγγραφέα, που καταφέρνει να είναι ταυτόχρονα διασκεδαστικός και πρωτοποριακός, δίνοντας και στους παλαιότερους την ευκαιρία να τον ξαναθυμηθούν. Και ο λόγος για τον θεατρικό συγγραφέα Χρύσανθο (Μέντη) Μποσταντζόγλου –αλλά και σκιτσογράφο και γελοιογράφο, στιχουργό και ζωγράφο- που με τη ζωή του δια-πέρασε όλον τον 20ο αιώνα και με το έργο του «Φαύστα» αφήνει τη σφραγίδα του στο θέατρο.

Έχει χαρακτηριστεί έργο γοητευτικό, περίπλοκο και μυστηριώδες, παράλληλα φιλικό, ευέλικτο και διαχρονικό. Αρκεί να κοιτάξεις μέσα του χωρίς ιδιοτέλεια και αυτό θα πάρει το σχήμα της δικής σου ματιάς. Έργο καθολικό και πανανθρώπινο. Αν η γλώσσα του Μποστ μπορούσε να μεταφραστεί, η Φαύστα θα είχε αποδοθεί σε όλες τις γλώσσες του κόσμου. Και αν αυτό δεν μπορεί να γίνει, η Φαύστα παραμένει πάντα σύγχρονη, ελληνική και ευρωπαϊκή. Είναι έργο ρευστό και «ατελές», γι’ αυτό πάντα θα διαβάζεται διαφορετικά, αναμένοντας τη σκηνική του τελείωση (Ν. Χατζηπαπάς).

Σύμφωνα με προσωπικές του συγγραφέα καταθέσεις, το έργο είναι γραμμένο το καλοκαίρι του 1963. Αφορμή στάθηκε ένα πραγματικό γεγονός, τότε που ένας καρχαρίας στο Κερατσίνι έφαγε κάποιο παιδί που κολυμπούσε. Αυτός στάθηκε η πυρήνας της Φαύστας. Ποιητική αδεία, το παιδί το έκανε κοριτσάκι και το βάπτισε Ριτσάκι, επειδή το δραματούργημα το είχε αρχίσει σε δεκαπεντασύλλαβο και το εξυπηρετούσε η πρωτότυπη ρίμα. Στο Κερατσίνι το παιδί εξαφανίστηκε, στη Φαύστα το «Ριτσάκι» ξαναβρίσκεται απ’ τους γονείς του έπειτα από 20 έτη, βγαίνοντας από την κοιλιά του κήτους που ψαρεύει ο μανιώδης ψαράς πατέρας.

Ο συγγραφέας, σε μια γλώσσα - κράμα λόγιων και λαϊκών εκφράσεων με εκούσια τάση παραφθοράς των λέξεων και ανορθόγραφη απόδοση του ήχου, που προκαλεί εσκεμμένα συνειρμούς με άλλες έννοιες τις οποίες και διακωμωδεί, με κείμενο γραμμένο σε ομοιοκατάληκτο δεκαπεντασύλλαβο, με αμέτρητους εσκεμμένους σολοικισμούς, για να βγαίνει εύκολα η ρίμα και να καταστρέφεται η καθαρεύουσα, αποποιείται την υποκρισία και τον καθωσπρεπισμό, τη σοβαροφάνεια και την «επίσημη» εκδοχή των πραγμάτων. Υμνεί το παράδοξο, το αναρχικό, το ανατρεπτικό, το ελευθεριάζον, το προκλητικό. Ένα επίμονο πειραχτήρι ο Μποστ καταφέρνει με τη θεατρική του πένα να στρεβλώσει τα πάντα κατά πώς τον βολεύει, με σκοπό το γέλιο που… ευφραίνει καρδίαν. Έτσι, και στην πικάντικη και πιπεράτη Φαύστα καταφέρνει να σε κάνει να γελάσεις μετά δακρύων με ένα τραγικό γεγονός. Ίσως το πιο τραγικό, την απώλεια, και μάλιστα ενός τετράχρονου, κοριτσιού που την καταπίνει ένα ψάρι-κήτος για να την ξαναβρούν οι γονείς της μετά από 16 χρόνια μέσα στην κοιλιά του και να την κατασπαράξουν οι γάτες -μια και δεν πρόλαβε να πλυθεί και βρομούσε ψαρίλα- την επόμενη μέρα. Και γελάς χωρίς ενοχές, με αυτή τη μαγική ιδιότητα που έχει το μαύρο χιούμορ, αλλά και η δαιμόνια, μοναδική στο είδος της γραφή του Μποστ, που καταφέρνει να κάνει το αφύσικο φυσικό και το απαράδεκτο αποδεκτό. Υπάρχει λογική στο παράλογο; Αλήθεια στο ψέμα;

Ένα μικρό κομμάτι από τους παροιμιώδεις διάλογους του θεότρελου μποστικού σύμπαντος:

Γιάννης: Οι πτωχοί πρέπει να δίνουν φόρους μ’ ακόμη περισσότερους να βάζουν στους ευπόρους. Μονάχα έτσι θα βρεθεί σωστή δικαιοσύνη κι ο πλούσιος και ο πτωχός ανάλογα σαν δίνει.

Ριτσάκι: Εάν αυτό εφαρμοσθεί, τα έθνη μαραζώνουν. Σβήνουν από προσώπου γης και σαν κεράκια λιώνουν.

Γιάννης: Γιατί;

Ριτσάκι: Διότι διαιωνίζεται το κράτος αδικίας κι έχομεν πάλι πλούσιους και πτωχικάς οικίας. Καθόσον κάθε πάμπτωχος ανόητον θα βρίσκει να κάνει υπεράνθρωπους αγών διά να πλουτίσκει. “Διατί να γίνω πλούσιος”, θα σκέπτεται καθένας “διά να πληρώνω εισφοράς εν γένει ηυξημένας; Αντί να γίνω πλούσιος να δίνω περισσότερα, χίλιες φορές θεόφτωχος, που δίνω και λιγότερα». Γι’ αυτό σας λέω, ο φτωχός τότε θα προοδεύει αν βλέπει πως τον πλούσιον το κράτος τον βραβεύει. Η μόνη σίγουρη οδός παραγωγής ευπόρων ειν’ να τρελάνουν τους φτωχούς με δυσβαστάκτων φόρων...».

Το κείμενο δημιουργεί συναισθήματα τελείως ανάποδα από τις καταστάσεις που παρουσιάζει.  Οι καταστάσεις του έργου, ευτυχίας ή δυστυχίας, είναι τόσο εξωπραγματικές, που, όπως πιστεύουν οι σκηνοθέτες,  δεν θα μπορούσαν να σκηνοθετηθούν με άλλο τρόπο.

Εν κατακλείδι, όπως ο ίδιος ο Μποστ κατέθεσε, η Φαύστα έχει τα εξής προσόντα: με την παρεμβολή 17 τραγουδιών γίνεται «μιούζικαλ» διαρκείας 2 ωρών. Αφαιρουμένων των τραγουδιών γίνεται μονόπρακτο μιας ώρας. Με την πρόσθεση 30-40 στίχων γίνεται έργο «πολιτικό». Με την αφαίρεση «πολιτικών αιχμών» γίνεται «σκηνικό παιχνίδι». Είναι έργο για όλους τους θιάσους, για όλες τις σκηνές, κάτι που κανείς συγγραφέας δεν κατάφερε μέχρι τώρα στην παγκόσμια δραματουργία.

Σκηνοθεσία: Κώστας Τσιάνος
Μουσική επιμέλεια: Σπύρος Καβαλιεράτος
Σκηνικά: Θάνος Καρώνης.
Τις ενδυμασίες, τους φωτισμούς, το σχεδιασμό αφίσας και προγράμματος επιμελήθηκε το εργαστήρι του θεσσαλικού θεάτρου.
Βοηθός σκηνοθέτη: Βασίλης Γιαβρής. 
Παίζουν οι: Νικολέττα Βλαβιανού, Σταύρος Νικολαίδης,  Πάνος Σταθακόπουλος,  Μαίρη Σαουσοπούλου, Βασίλης Γιαβρής, Χάρης Φλέουρας, Ηλίας Μπέρμπερης.

Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον την παράσταση από το Θεσσαλικό Θέατρο και τον σκηνοθέτη του Κώστα Τσιάνο, που έκανε πάντα μεγάλες θεατρικές  επιτυχίες. Οι φίλοι του Φεστιβάλ Ολύμπου είχαν την τύχη να απολαύσουν πολλές από αυτές. Το ίδιο ελπίζουμε να γίνει και τώρα.

*Η Ευαγγελία Ράπτου - Στεργιούλα είναι καθηγήτρια Ελληνικής Φιλολογίας, Υπ. Διδάκτωρ Tμ. Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ., Τομέα Γλώσσας Θεάτρου και Πολιτισμού Παν. Αιγαίου. Κατοικεί και εργάζεται στη Λάρισα.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΩΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ Ν. ΠΙΕΡΙΑΣ – ΗΜΑΘΙΑΣ – ΠΕΛΛΑΣ



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Ομοσπονδία Ενοικιαζόμενων Δωματίων και Διαμερισμάτων Ν. Πιερίας – Ημαθίας – Πέλλας επιθυμεί να εκφράσει την πλήρη αντίθεσή της  στη σχεδιαζόμενη απόφαση για την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας.
Είναι σαφές και ξεκάθαρο πως μια τέτοια απόφαση μόνο αρνητικές συνέπειες θα μπορούσε να επιφέρει, ειδικά σε έναν τουριστικό νόμο όπως είναι η Πιερία. Τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο του παραεμπορίου παρουσιάζει έξαρση στην Πιερία κυρίως κατά τους θερινούς μήνες, με τους παράνομους πλανόδιους μικροπωλητές να έχουν μετατραπεί σε πραγματική μάστιγα. Οι επιπτώσεις είναι αυτονόητες και δραματικές για τους επαγγελματίες, που βλέπουν τον τζίρο των καταστημάτων τους να μειώνεται δραματικά και μάλιστα υπό συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και με τελικό στάδιο το λουκέτο. Επηρεάζουν όμως άμεσα και τους ίδιους τους τουρίστες και τους επισκέπτες, οι οποίοι δέχονται τη συνεχή όχληση των πλανόδιων. Όσο για την εικόνα που εμφανίζει κυρίως η παραλιακή ζώνη της Πιερίας, αυτή είναι τριτοκοσμική και σε καμία περίπτωση δεν παραπέμπει σε οργανωμένο και ειδυλλιακό τόπο για διακοπές.
Παρόλα αυτά, το τελευταίο διάστημα και χάρη στην καθοριστική συμβολή των δημοτικών αστυνομικών, οι οποίοι συμμετέχουν ενεργά στη μάχη ενάντια στο παραεμπόριο, η εικόνα αυτή έχει βελτιωθεί σε σημαντικό βαθμό αποδεικνύοντας τη σημασία ύπαρξης της Δημοτικής Αστυνομίας. Επιπλέον, οι δημοτικοί αστυνομικοί είναι επιφορτισμένοι και με αρμοδιότητες που άπτονται του ελέγχου καταστημάτων και επιχειρήσεων, της κυκλοφορίας και της στάθμευσης κ.τ.λ. Η απορία μας είναι εύλογη για το ποιος θα είναι πλέον αρμόδιος για τους παραπάνω ελέγχους και ακόμη περισσότερο για το πώς θα λειτουργήσουν τα Κέντρα Ελέγχου Λαϊκών Αγορών και Υπαίθριου Εμπορίου, τα γνωστά Κ.Ε.Λ.Α.Υ.Ε., δίχως τη συνδρομή της Δημοτικής Αστυνομίας. Περισσότερο δε απ’ όλα, μας προβληματίζει το οποιοδήποτε μεταβατικό στάδιο μεταφοράς αρμοδιοτήτων, το οποίο θα δώσει περιθώριο στην αυθαιρεσία και την παρανομία.
Σ’ αυτό το πλαίσιο εκφράζουμε την ανησυχία μας και την αντίθεσή μας στην κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας. Σε μια κατάργηση που έρχεται την πλέον ακατάλληλη στιγμή και εν μέσω τουριστικής περιόδου. Οι δημοτικοί αστυνομικοί αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο της εύρυθμης λειτουργίας κάθε Δήμου και γι’ αυτό το λόγο η Δημοτική Αστυνομία πρέπει να συνεχίσει να υφίσταται και να ασκεί το έργο της.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                   Ο Γεν. Γραμματέας

Γρ. Βεΐδαμενίδης           Ι. Χαρίσης

Τρεις ακόμη ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις αυτή την εβδομάδα ............42ο Φεστιβάλ Ολύμπου:

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΟΥ (ΟΡ.ΦΕ.Ο)
Φεστιβάλ Ολύμπου 2013
Γραφείου Τύπου – Δημήτρης Σφήκας
E-mail: press-fo@otenet.gr
Σανταρόζα 1 - 601 00 Κατερίνη
Τηλ: 6978 495134

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ






Με περισσή την αγάπη των κατοίκων της Πιερίας και των όμορων νομών συνεχίζεται με επιτυχία το πλούσιο πρόγραμμα του 42ου Φεστιβάλ Ολύμπου.
Μετά τις συναυλίες με την Ελένη Βιτάλη και τους Locomondo (φωτορεπορτάζ του Ευριπίδη Θεοδοσίου στο www.facebook.com/olympoufestival ), το πρόγραμμα γι’ αυτή την εβδομάδα έχει ως εξής:
ΤΕΤΑΡΤΗ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ
* ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΙΟΥ - ώρα 21:30
ΘΕΣΣΑΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ «ΦΑΥΣΤΑ» του ΜΠΟΣΤ
Σκηνοθεσία: Κώστας Τσιάνος
Τιμή εισιτηρίου: Κανονικό 10€, Μαθητικό, Φοιτητικό, Ανέργων 8€.
ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΙΟΥΛΙΟΥ
* ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΙΟΥ - ώρα 21:30
ΕΤΑΙΡΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΑΡΓΩ: «ΒΑΚΧΕΣ» του ΕΥΡΙΠΙΔΗ
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Λιγνάδης
Δημήτρης Λιγνάδης – Σάκης Ρουβάς – Ρούλα Πατεράκη
Τιμή εισιτηρίου: Κανονικό 15€ Μαθητικό, Ανέργων, Πολυτέκνων & Α.Μ.Ε.Α 10€.
Προπώληση 24 ώρες πριν την εκδήλωση 12€. www.viva.gr
ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΙΟΥΛΙΟΥ
* ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΙΟΥ - ώρα 21:30
«ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΗ» ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
Με τραγούδια του ελληνικού και ξένου κινηματογράφου
Είσοδος ελεύθερη
*
«ΦΑΥΣΤΑ»  -  Του Μέντη Μποσταντζόγλου

Το Θεσσαλικό Θέατρο κλείνοντας 30 χρόνια δημιουργικής και καλλιτεχνικής πορείας, παρουσιάζει για την καλοκαιρινή περίοδο 2013 την θρυλική «Φαύστα» του Μπόστ, σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου.

Η επιλογή του έργου για τη συγκεκριμένη επέτειο δεν είναι τυχαία. Ο Μέντης Μποσταντζόγλου (Μποστ) ήταν στενός φίλος, συνεργάτης και συνοδοιπόρος του Κώστα Τσιάνου, αλλά και ιδρυτικό μέλος του θρυλικού Θεσσαλικού Θεάτρου, που άνοιξε το δρόμο στα ΔΗΠΕΘΕ όλης της χώρας.

Η «Φαύστα» είναι ένα ιδιόμορφο έργο της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας, που γράφτηκε το 1962 και έγινε τόσο αγαπητό που κέρδισε τον τίτλο του κλασσικού στις καρδιές όλων των Ελλήνων. Η σάτιρα του έργου στοχεύει στο μικροαστό Έλληνα, τον καθωσπρεπισμό, τη ημιμάθεια, το νεοπλουτισμό, την ξενομανία, καθώς και την ελληνική πολιτική ζωή.

Λίγα λόγια για το έργο :

Η  Φαύστα και ο σύζυγός της έχασαν την κόρη τους που πνίγηκε στη θάλασσα.  Μετά από χρόνια, ο μπαμπάς έπιασε ένα μεγάλο ψάρι. Αυτό είχε  στην κοιλιά του το κοριτσάκι, που είχε πια μεγαλώσει. Είχε κάποια προβλήματα κοινωνικής προσαρμογής, αλλά από την άλλη είχε γνωρίσει τον κόσμο. Είχε πολλές ιστορίες να διηγηθεί στους γονείς της,  για τον κόσμο. Κι ενώ η οικογένεια ετοιμάζεται να γιορτάσει το χαρμόσυνο γεγονός το κοριτσάκι εξολοθρεύεται από τους γάτους επειδή  μύριζε ψαρίλα. Μια άλλη οικογένεια που της έτυχε ακριβώς η ίδια περίπτωση με το γιό τους, έρχονται να ζητήσουν σε γάμο το ομοιοπαθές κοριτσάκι αλλά πληροφορούνται το χαμό του και φεύγουν άπραγοι.

Και όπως πολύ χαρακτηριστικά ο Κώστας Τσιάνος, σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του θεσσαλικού θεάτρου, αναφέρει : «Ο Μποστ είναι μια  μοναδική περίπτωση στο ελληνικό θέατρο. Τόσο μοναδική που μοιάζει μεταμοντέρνος ίσως και πριν το μεταμοντερνισμό. Τόσο στην μορφή, όσο και στο περιεχόμενο των θεατρικών  του έργων εμφανίζει μεγάλη πρωτοτυπία και αυθεντικότητα,  αν και στην περίπτωση του Μποστ είναι τόσο ενωμένα αυτά τα δύο, που το ένα καθορίζει το άλλο.»                                                                                                                 

Συντελεστές :
Σκηνοθεσία : Κώστας Τσιάνος, Μουσική επιμέλεια : Σπύρος Καβαλιεράτος, Σκηνικά : Θάνος Καρώνης. Τις ενδυμασίες, τους φωτισμούς, το σχεδιασμό αφίσας και προγράμματος επιμελήθηκε το εργαστήρι του θεσσαλικού θεάτρου. Βοηθός σκηνοθέτη: Βασίλης Γιαβρής.                                                                                                  

Παίζουν οι: Νικολέττα Βλαβιανού, Σταύρος Νικολαίδης,  Πάνος Σταθακόπουλος,  Μαίρη Σαουσοπούλου, Βασίλης Γιαβρής, Χάρης Φλέουρας, Ηλίας Μπέρμπερης.

*
ΒΑΚΧΕΣ του Ευριπίδη
ΣΑΚΗΣ ΡΟΥΒΑΣ - ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ

Οι «Βάκχες»,  τραγωδία του Ευριπίδη -ένα από τα πληρέστερα και πιο ολοκληρωμένα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας- μπορούν να διαβαστούν και να παρασταθούν με τρόπο που να ανταποκρίνεται στα δεδομένα και τις ανάγκες της εποχής μας.

Σήμερα, που ο φόβος μπροστά στο καινούργιο και τις αβεβαιότητες που δημιουργούν τα νέα παγκόσμια δεδομένα οδηγεί σε εσωστρέφειες και επικίνδυνους φανατισμούς μπορούμε να δούμε το μύθο, διαμέσου του ποιητικού λόγου, σαν μια σπουδή πάνω στην ανθρώπινη φύση και στις συγκρούσεις που δημιουργούνται όταν οι οργανωμένοι κοινωνικοί σχηματισμοί έρχονται αντιμέτωποι με την «εισβολή» στον περίκλειστο χώρο τους, νέων δεδομένων-ανθρώπων, δοξασιών, δυνάμεων.

Με βασικό στοιχείο της σκηνοθεσίας του Δημήτρη Λιγνάδη, ότι η μουσική, η «νέα , δρώσα μουσική», θα δονήσει το «εγκατεστημένο μόρφωμα», το πρόσωπο που θα υποδυθεί το Διόνυσο πρέπει να εκπροσωπεί το νέο, το τολμηρό, το ωραίο, αυτό που για τους σημερινούς θεατές  μπορεί  να γοητεύσει και να οδηγήσει « στην κυριαρχία της μουσικής επί του λόγου και της μέθης επί της λογικής». Έτσι επιλέξαμε για το  Διόνυσο το Σάκη Ρουβά, όπως τονίζει η καλλιτεχνική εταιρεία ΑΡΓΩ.

Στην παράσταση μας, που στηρίζεται στη νέα μετάφραση του Γιάννη Λιγνάδη, συμμετέχουν καταξιωμένοι καλλιτέχνες με εμπειρία και γνώση στο Αρχαίο Δράμα, όπως η Ρούλα Πατεράκη, ο Δημήτρης Λιγνάδης, ο Γιάννης Καρατζογιάννης, η Γιώτα Βέη στο παραδοσιακό τραγούδι, αλλά και νέοι ταλαντούχοι ηθοποιοί, όπως η Μαρία Κίτσου (βραβείο Μελίνα Μερκούρη 2012) και ο Δημήτρης Πασσάς (αριστούχος Εθνικού Θεάτρου). Στο χορό συμμετέχουν 11 κορίτσια και 3 μουσικοί κρουστών, που αναδεικνύουν την πολυπολιτισμικότητα της παράστασης.

Η μουσική του Γιώργου Πούλιου θα είναι ζωντανή με τη συμμετοχή και τη συνεργασία του Μιχάλη Αφολαγιάν, μουσικού και  ηθοποιού, ο οποίος διδάσκει αφρικανική μουσική. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Εύας Νάθενα και οι χορογραφίες της Δάφνης Ασημακοπούλου.

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Ευριπίδης. ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Γιάννης Λιγνάδης. ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Δημήτρης Λιγνάδης. ΣΚΗΝΙΚΑ - ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Εύα Νάθενα. ΜΟΥΣΙΚΗ: Γιώργος Πούλιος. ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ: Δάφνη Ασημακοπούλου. ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Σάκης Μπιρμπίλης. ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Βίκυ Βολιώτη. ΚΡΟΥΣΤΑ: Μιχάλης Αφολαγιάν.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Θέατρο «ΑΡΓΩ» Αιμιλία Υψηλάντη. Δ/ΝΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: Λευτέρης Πλασκοβίτης.
ΔΙΑΝΟΜΗ: Διόνυσος: ΣΑΚΗΣ ΡΟΥΒΑΣ, Τειρεσίας: ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, Κάδμος: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΓΙΑΝΝΗΣ, Πενθέας: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΣΣΑΣ,  Αγγελιοφόρος: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, Αγαύη: ΜΑΡΙΑ ΚΙΤΣΟΥ.
ΧΟΡΟΣ: ΓΙΩΤΑ ΒΕΗ, ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΨΥΧΡΑΜΗ, ΑΝΝΑ ΜΕΝΕΝΑΚΟΥ, ΛΟΥΣΑ ΜΑΡΣΕΛΛΟΥ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΣΥΡΙΟΠΟΥΛΟΥ, ΝΤΑΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΔΑΝΑΗ ΚΑΤΣΑΜΕΝΗ, ΖΑΦΕΙΡΙΑ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΙΩΑΝΝΑ ΚΟΥΝΤΙΚΕ, ΝΑΤΑΛΙ ΕΡΝΕΣΤΑ, ΓΚΡΕΙΣ ΝΟΥΟΚΕ.
ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΚΡΟΥΣΤΩΝ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΦΟΛΑΓΙΑΝ, ΣΑΜΟΥΗΛ ΑΚΙΝΟΛΑ, ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΟΥΑΓΚΕ.
*
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΗΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ
TOY ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

Η ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ του Δημοτικού Ωδείου Κατερίνης δημιουργήθηκε τον Ιανουάριο του 2007 από τον Παναγιώτη Λυμπανοβνό (καθηγητή του Ωδείου), με αρχικό σκοπό να γνωρίσουν οι νέοι μουσικοί του ωδείου την Ελληνική μουσική σε όλα της τα στυλ(τραγούδια και μουσικές συνθετών όπως Β. Τσιτσάνης, Γ. Ζαμπέτας, Μ. Χιώτης, Μ. Χατζιδάκις, Μ. Θεοδωράκης ,Μ. Λοϊζος, Μ. Σουγιούλ, κ.α ).

Η πρώτη εμφάνιση της  ορχήστρας  έγινε στις 16 Ιουνίου του 2007 στο  πλαίσιο των μαθητικών συναυλιών  του  Δ.Ω.Κ  και η δεύτερη στις 21 Ιουνίου 2007 (Ευρωπαϊκή Ημέρα  Μουσικής).

Πολύ γρήγορα εμπλουτίστηκε  με περισσότερα όργανα και έφτασε στους 30 μαθητές - μουσικούς. Στις 25 Μαρτίου του 2008 έδωσε την πρώτη συναυλία με την διευρυμένη μορφή της, στην κεντρική πλατεία  της Κατερίνης.

Εμφανίστηκε στο Λιτόχωρο υπό την αιγίδα του Olympus Marathon και στα «Αικατερίνεια 2008».

Το καλοκαίρι του 2009 πραγματοποίησε συναυλία στην αδελφοποιημένη πόλη της  Αυστρίας  Moosburg, όπου απέσπασε το 1ο βραβείο και το 2010 στη πόλη Maintal της Γερμανίας -επίσης αδελφοποιημένη πόλη-, ως επίσημη πολιτιστική αποστολή του Δήμου Κατερίνης .

Έκανε την έναρξη της «1ης Αλεξανδρειάδας» το καλοκαίρι του 2010 στο Αλεξάνδρειο Ίδρυμα (Λιτόχωρο), υπό την αιγίδα της Πρωτοβάθμιας Διεύθυνσης και της Μητρόπολης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνα.

Η Ορχήστρα Νέων δίνει  κάθε χρόνο 3-4 συναυλίες με νέο κάθε φορά πρόγραμμα(Κατερίνη, Ολυμπιακή Ακτή, Αιγίνιο κ.α).

Σήμερα ακόμη πιο διευρυμένη με 40 μουσικούς και 5 ερμηνευτές και επιχειρεί  να επεκτείνει το ρεπερτόριο της και σε μουσικές από τον παγκόσμιο κινηματογράφο, συνθετών όπως E. Morricone, M. Jarre, N. Rota, H. Mancini, N. Piovani κ.α.

Η σύνθεση της Ορχήστρας Νέων του Δ.Ω.Κ. σήμερα αποτελείται: 12 βιολιά, 2 σαξόφωνα , τρομπέτα, 2 φλάουτα, 2 φλογερές, 3 κλαρινέτα, 2 ακορντεόν, 3 κιθαρες ,μπάσο, 6 μπουζούκια, 5 μαντολίνα, μεταλλόφωνο, πιάνο, keyboard (πλήκτρα), κρουστά, τύμπανα, 5 τραγουδιστές και με ένα ευρύ μουσικό φάσμα από ρεμπέτικο μέχρι jazz κ.ο.κ.

Στη συναυλία που θα ερμηνευθούν τραγούδια από τον ξένο και τον ελληνικό κινηματογράφο, τραγουδούν οι: Μαίρη Δραγασιά, Κέλλυ Καλαϊτζίδου, Ρώνια Τοπαλίδου, Αλέξανδρος Καλλιφατίδης, Νίκος Πολυζόπουλος και Δημήτρης Παρθενίδης.

Η ενορχήστρωση και η διεύθυνση ορχήστρας είναι του Παναγιώτη Λυμπανοβνού.

ΦΩΤΟ:
1.                                                                  Από τη «Φαύστα» του Μποστ
2.                                                                 Από τις «Βάκχες» του Ευριπίδη
3.                                                                 Η «Πολυτονική» ορχήστρα του Δημοτικού Ωδείου Κατερίνης