ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

Σάλο προκαλεί το βίντεο με τη φοιτήτρια που γδuθηκε μέσα στην τάξη! [ ΠΡΟΣΟΧΗ 18+ ]

Σάλο προκαλεί ένα βίντεο στο YouTube με μια μαθήτρια που άρχισε να γδuνεται μέσα στην τάξη, την ώρα μάλιστα του μαθήματος!


Όπως αναφέρει η περιγραφή του βίντεο, ο καθηγητής ήταν μέσα στην τάξη την ώρα του περιστατικού!

Ήδη πολλοί ζητούν να κατέβει το βίντεο από την ιστοσελίδα.

ΝΤΡΟΠΗ! Δείτε τη φωτογραφία-προσβολή για όλους τους Έλληνες

Το να βγάζει κάποιος φωτογραφία... με εύζωνα έχοντας επιδεικτικά γυρισμένη την πλάτη του έτσι ώστε να...


φαίνεται η σημαία των Σκοπίων που έχει τυπώσει στο πίσω μέρος της μπλούζας του, μπορείς έστω και με το ζόρι να το χωνέψεις.
Όμως το να δημοσιεύεται σε σελίδα του facebook με τίτλο Fuck Greece Macedonia For ever,είναι άκρως εριστικό.
Όλα αυτά βέβαια, αν η φωτογραφία είναι πραγματική και δεν έχει υποστεί κάποιου είδους επεξεργασία...

Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

Η Karolina Kurkova σας προσκαλεί σε νέες περιπέτειες!

Το μοντέλο της Victoria's secret εξακολουθεί να διατηρεί σε υψηλά ποσοστά τις μετοχές της
Η Karolina Kurkova εκτός από τις πασαρέλες βάζει φωτιά και στην μικρή οθόνη...
Απολαύστε την!

Newsbomb.gr | Εικόνα | Newsbomb.gr | Εικόνα | Newsbomb.gr | Εικόνα | Newsbomb.gr | Εικόνα |

Ρώσος μεγιστάνας θέλει να εξαγοράσει τον ΟΣΕ

Ρώσος μεγιστάνας θέλει να εξαγοράσει τον ΟΣΕΚι όμως δεν αρκούν οι διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης
Τα πρόσφατα σενάρια που είδαν το φως της δημοσιότητας για να μπει "λουκέτο" στον ΟΣΕ δεν είναι τυχαία. Η κυβέρνηση τα διαψεύδει, όμως οι φορείς των εργαζομένων ανησυχούν καθώς η ΕΡΤ αποτελεί ένα πολύ κακό προηγούμενο για τον τρόπο που επελέγει να γίνει η αναδιάρθρωσή της...
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του NEWSBOMB η κυβέρνηση εξετάζει σοβαρά την προσφορά που φέρεται να έχει καταθέσει για την εξαγορά του ΟΣΕ ένας Ρώσος μεγαλομεγιστάνας. Το NEWSBOMB είναι σε θέση να γνωρίζει ότι υπάρχει έντονο ρωσικό ενδιαφέρον για την εξαγορά του ΟΣΕ, που θα περιλαμβάνει εθελούσια έξοδο μεγάλου μέρους του αριθμού των εργαζομένων και λειτουργική αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου. Ενήμερη για την προσφορά του Ρώσου μεγαλομεγιστάνα είναι και η Τρόικα, η οποία φαίνεται να έχει δώσει ήδη τις ευλογίες της προκειμένου να προχωρήσει ο "γάμος" με τον Ρώσο μεγαλοεπενδυτή.
Το μεγάλο ζητούμενο όμως αυτή την στιγμή είναι ότι δεν υπάρχει καμία διαβεβαίωση από την πλευρά των Ρώσων ότι εξαγοράζοντας τον ΟΣΕ θα συνεχίσουν να λειτουργούν το σιδηροδρομικό δίκτυο στο σύνολό του και ότι δεν θα κλείσουν μέρη του τα οποία από το νέο Ρώσο ιδιοκτήτη θα θεωρούνται οικονομικά επιζήμια. Έτσι ο κίνδυνος να μείνουν χωρίς σιδηροδρομική κάλυψη μεγάλες σε έκταση περιοχές της ελληνικής επικράτειας είναι μεγάλος.
Μένει να αποδειχθεί αν το ρωσικό ενδιαφέρον θα φθάσει μέχρι το τέλος και δεν θα αποσυρθεί την τελευταία στιγμή, όπως είδαμε να συμβαίνει με την περίπτωση του φυσικού αερίου. Πάντως ασφαλείς πληροφορίες λένε ότι ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ στην Τρόικα εκφράζει εκ μέρους της Αμερικής επιφυλάξεις για την εξαγορά καθώς δεν βλέπει με καλό μάτι μία τέτοια ρωσική επέκταση στην ελληνική αγορά.
Σε κάθε περίπτωση αυτό που προέχει είναι να ξεκαθαρίσει η ελληνική κυβέρνηση το τοπίο, και να μην φέρει για ακόμα μία φορά τους εργαζομένους σε έναν δημόσιο οργανισμό, όπως τον ΟΣΕ, προ τετελεσμένων γεγονότων ανατρέποντας τους σχεδιασμούς ολόκληρης της ζωής τους εν μία νυκτί.


Μήνυμα του Δημάρχου Κατερίνης Σάββα Χιονίδη για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς


   Με την ευκαιρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, εύχομαι ολόψυχα στην εκπαιδευτική κοινότητα του Δήμου Κατερίνης, τους μαθητές και τις μαθήτριες, τους δασκάλους και τους καθηγητές, καθώς και τους γονείς, καλή χρονιά, με υγεία, δυναμισμό, δημιουργικότητα και επιτυχίες.

Ο Δήμος Κατερίνης επενδύοντας σταθερά στην Παιδεία στηρίζει την εκπαιδευτική διαδικασία και καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε η σημερινή οικονομική συγκυρία να έχει τις λιγότερες δυνατές επιπτώσεις στον αγώνα που δίνουμε όλοι μαζί, προκειμένου να κρατήσουμε το επίπεδο της εκπαίδευσης όσο γίνεται ψηλότερα.

Προς την κατεύθυνση αυτή κινείται η έναρξη εργασιών κατασκευής του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης, που θα καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών με αναπηρία, θα συμβάλει στην αναγνώριση των ιδιαίτερων ικανοτήτων τους και την κοινωνική τους ένταξη. Παράλληλα, η ολοκλήρωση κατασκευής των τριών Βιοκλιματικών Σχολείων θα αναβαθμίσει την σχολική κτιριακή υποδομή, την ποιότητας ζωής στο Δήμο Κατερίνης και θα δώσει λύση σε στεγαστικά προβλήματα πολλών ετών.

Με αισιοδοξία, συνεργασία και συστράτευση δυνάμεων, είμαι βέβαιος ότι θα συμβάλουμε στην εύρυθμη λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων της Κατερίνης, ώστε στο νέο κύκλο της σχολικής ζωής που ανοίγει σήμερα, να δώσουμε την ευκαιρία στα παιδιά μας να αξιοποιήσουν κάθε ευκαιρία που τους παρέχεται για μάθηση και δημιουργία.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΚΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ : ΠΝΙΓΗΚΕ 65ΧΡΟΝΟΣ

  65χρονος πνίγηκε πριν μια ώρα περίπου στην θαλάσσια περιοχή της Ολυμπιακής Ακτής Κατερίνης. 

Ο 65χρονος μεταφέρθηκε στο γενικό νοσοκομείο Κατερίνης, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Έρευνες για το συμβάνδιεξάγει το Λιμεναρχείο Κατερίνης.

ΤΟΥΡΝΟΥΑ 3 on 3 ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΕΡΙΚΟ ΑΡΧΕΛΑΟ

ΠΙΕΡΙΚΟΣ ΑΡΧΕΛΑΟΣ
Σύλλογος Φίλων Καλαθοσφαίρισης - www.pierikos-archelaos.gr
Γραφείου Τύπου
E-mail: information@pierikosbc.gr
Κλειστό Γυμναστήριο, Σιδηροδρομικός Σταθμός, τηλfax: 23510 32153, τηλ. 6978 495134                                               
601 00 Κατερίνη





Το Σαββατοκύριακο στην Πλατεία Ελευθερίας

ΔΕΥΤΕΡΑ 16 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 2013 ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΙΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Συνάδελφοι αυτοαπασχολούμενοι.
Επαγγελματίες, βιοτέχνες, Μικροί έμποροι, Αυτοκινητιστές, Συνταξιούχοι.

Η καταιγίδα των αντιλαϊκών μέτρων της κυβέρνησης έχει οδηγήσει την πλειοψηφία των  εργαζόμενων, των αυτοαπασχολούμενων και των συνταξιούχων σε φτώχεια και απόγνωση.
Σταθερά φορτώνουν τα βάρη της καπιταλιστικής κρίσης στα λαϊκά στρώματα για να διευκολύνουν την κερδοφορία των βιομηχάνων των εφοπλιστών των μεγαλεμπόρων και των τραπεζών.
Αφού λεηλάτησαν τα ασφαλιστικά ταμεία , ιδιαίτερα τον ΟΑΕΕ και τα έφτασαν στα όρια της χρεοκοπίας, τώρα παριστάνουν τους σωτήρες του ασφαλιστικού συστήματος μειώνοντας συντάξεις και παροχές,
Αφού οδήγησαν χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους σε χρεοκοπία και αδυναμία πληρωμής των εισφορών στον ΟΑΕΕ, τώρα μας απειλούν με διώξεις και κατασχέσεις.
Αφού τσάκισαν τους μισθούς και τις συντάξεις με αποτελεσμένα να βουλιάξει ο τζίρος των μαγαζιών, τώρα αύξησαν την φορολογία για εισοδήματα που δεν έχουμε και μας απειλούν με φυλακή και πλειστηριασμούς όσους δεν έχουμε να πληρώσουμε.
Αφού με την πολιτική τους οδήγησαν χιλιάδες εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους στο δόκανο των τραπεζών, τώρα ετοιμάζονται να μας πάρουν και τα σπίτια μας για να βολέψουν τους τραπεζίτες.
Απέναντι στην ολομέτωπη επίθεση έναν δρόμο έχουμε.
Το δρόμο της οργάνωσης, της συσπείρωσης και της πάλης για την ανατροπή της πολιτικής που μας εξοντώνει.
Το δρόμο της λαϊκής συμμαχίας με το αγωνιστικό – ταξικό κίνημα των εργαζόμενων, της νεολαίας των γυναικών.
Το δρόμο της υπεράσπισης της δουλειάς και της ζωής μας.
Η ΠΑΣΕΒΕ καλεί όλο το συνδικαλιστικό κίνημα σε σηκωμό για να εμποδίσουμε τα χειρότερα που έρχονται, για να δυναμώσει η πάλη για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής.
Κάθε Ομοσπονδία, Σωματείο , Ένωση, Εμπορικός Σύλλογος, Επιτροπή Αγώνα  πρέπει να πάρει την υπόθεση στα χέρια του.
Μέσα από συνελεύσεις, συσκέψεις, περιοδείες, εξορμήσεις κλπ. να έρθουμε σε επαφή και να κινητοποιήσουμε χιλιάδες συναδέλφους μας που μέχρι τώρα αγανακτούν και απελπίζονται κλεισμένοι μέσα στους τέσσερεις τοίχους του μαγαζιού τους. Να τους καλέσουμε να βγουν στο δρόμο και να διεκδικήσουν.

*καμία κατάσχεση σπιτιού, επαγγελματικής στέγης και εξοπλισμού του επαγγελματία και της λαϊκής οικογενείας
*πάγωμα των χρεών χωρίς προσαυξήσεις  όσο διαρκεί η οικονομική κρίση
Μείωση της εισφοράς χωρίς μείωση της σύνταξης
*σφράγισμα των βιβλιάριων ασθένειας χωρίς προϋποθέσεις
*χρηματοδότηση του ΟΑΕΕ κατά  2\3 από τον κρατικό προϋπολογισμό
*επιστροφή των ληστευθεντων αποθεματικών του ταμείου
*επίδομα ενεργείας σε αυτοαπασχολούμενους που έκλεισαν, που να καλύπτουν της πραγματικές ανάγκες  χωρίς αποκλεισμούς
*κατάργηση του εξοντωτικού φορολογικού νομού που επιβάλλει φορολογία 26%απο το πρώτο ευρώ και των «αντικειμενικών κριτήριων»
*μια Κυριακή το χρόνο ανοιχτά καταστήματα .κατάργηση του προσφάτου νομού

Υ.Γ Η τοπική ομοσπονδία τη προτίθεται να κάνει της 16 του μηνός ; περά από το αγαπημένο της άθλημα του επιστολικού συνδικαλισμού


Η γραμματεία Πιερίας της ΠΑΣΕΒΕ  

Άρχισαν οι διαβουλεύσεις για το Φεστιβάλ Ολύμπου 2014

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΟΥ (ΟΡ.ΦΕ.Ο)
Φεστιβάλ Ολύμπου                                                               
Γραφείου Τύπου – Δημ. Σφήκας
Σανταρόζα 1 - 601 00 Κατερίνη
Τηλ: 6978 495134

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Επίσκεψη εκπροσώπων της Ελβετικής Πρεσβείας στην Πιερία





Philipp Stalder:
«Πρώτη φορά επισκέπτομαι την Πιερία και μένω εντυπωσιασμένος τόσο για την ιστορία της, όσο και για το πανέμορφο φυσικό περιβάλλον”

Μετά την επιτυχημένη, κατά γενική ομολογία, παρουσία του Φεστιβάλ Ολύμπου 2013 στα πολιτιστικά δρώμενα τόσο της Πιερίας, όσο και της Βόρειας Ελλάδας, άρχισαν από τον ΟΡ.ΦΕ.Ο. οι διαβουλεύσεις για το ερχόμενο φεστιβάλ.

Ο Οργανισμός Φεστιβάλ Ολύμπου προσανατολίζεται στην υλοποίηση ενός προγράμματος με τίτλο  «Ο Όλυμπος καλωσορίζει τις Άλπεις στο  43o  Φεστιβάλ Ολύμπου» και ήδη έγιναν οι πρώτες  ενδιαφέρουσες συνεργασίες.

Πριν λίγες μέρες επισκέφθηκαν τα γραφεία του ΟΡ.ΦΕ.Ο. ο κ. Philipp Stalder - σύμβουλος πρεσβείας Α΄, από την ελβετική πρεσβεία στην Αθήνα, μαζί με τον κ. Βασίλειο Μανδύλα - επίτιμο πρόξενο της Ελβετίας στη Θεσσαλονίκη.

Η ωριαία συνάντησή τους με τον κ. Νίκο Πασχαλούδη - υπεύθυνο επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων του ΟΡ.ΦΕ.Ο., τον κ. Κώστα Μυστακίδη - καλλιτεχνικό διευθυντή του Οργανισμού και τον κ. Γιάννη Κυρίτση - πανεπιστημιακό καθηγητή και συγγραφέα του βιβλίου «Ο ΟΛΥΜΠΟΣ ΤΟΥ BOISSONNAS»,   ήταν εποικοδομητική και έγινε μέσα σε ένα άριστο πνεύμα συνεργασίας.

Το ενδιαφέρον των διπλωματικών παραγόντων, μετά την πρόταση για τη συνεργασία, ήταν ιδιαίτερα μεγάλο και αυτό αποτυπώθηκε και στη συνέχεια, όπου από την αρχαιολόγο κ. Ελένη Μπενάκη έγινε ξενάγηση στο αρχαιολογικό πάρκο και το μουσείο στο Δίον. Μετά επισκέφθηκαν και το Κέντρο Μεσογειακών Ψηφιδωτών.

Τέλος, πριν την αναχώρηση από την Πιερία ο κ. Philipp Stalder, έκανε την παρακάτω δήλωση: «Πρώτη φορά επισκέπτομαι την Πιερία και μένω εντυπωσιασμένος τόσο για την ιστορία της, όσο και για το πανέμορφο φυσικό περιβάλλον. Το Φεστιβάλ Ολύμπου έχει γράψει μια εξαιρετικά εντυπωσιακή πορεία στα σαράντα χρόνια λειτουργίας του και θα ήμουν πολύ ευτυχής αν οι συζητήσεις μας καταλήξουν ώστε και η χώρα μου, η Ελβετία, θα πάρει μέρος στο επόμενο 43ο Φεστιβάλ Ολύμπου. Θέλω να ευχαριστήσω τους εκπροσώπους του ΟΡ.ΦΕ.Ο., τον κ. Νίκο Πασχαλούδη, τον κ. Κώστα Μυστακίδη, τον καθηγητή του Α.Π.Θ κ. Γιάννη Κυρίτση, καθώς και την αρχαιολόγο κ. Ελένη Μπενάκη  για την πληρέστατη ενημέρωση και τη θερμή φιλοξενία που μας επιφύλαξαν».


Στα χρόνια της «παιδαγωγικής της βέργας»

...τότε που ο δάσκαλος ήταν ο φοβερός «μπαμπούλας»! Τρία κείμενα (αποσπάσματα):
Ν. Καζαντζάκης, [Το κρέας δικό σου, τα κόκαλα δικά μου]...

Κ. Παλαμάς, [Θα σας λιώσω στο ξύλο, διαβόλοι]
Η «γάνωσις» του Κώστα Κρυστάλλη …

Με την ευκαιρία του ξεκινήματος της νέας σχολικής χρονιάς, ας κάνουμε μια μικρή αναδρομή στο εκπαιδευτικό μας παρελθόν, τότε που η «παιδαγωγική της βέργας ή της βίτσας» ήταν κυρίαρχη.

Όσοι κι όσες κουβαλάμε κάποιες δεκαετίες στις (ηλικιακές) πλάτες μας θυμόμαστε πολύ καλά το φόβο, τον τρόμο καλύτερα, που μας προξενούσε η βέργα ή η βίτσα στα χέρια του δασκάλου, τις άγριες σφαλιάρες και το τράβηγμα του αυτιού έως ξεκολλήματος!

Τότε το παιδαγωγικό «σλόγκαν» ήταν «το ξύλο κάνει τους ανθρώπους» ή «το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο»! Και οι τοτινοί συνάδελφοι εκπαιδευτικοί εφάρμοζαν χωρίς «εκπτώσεις», αυτόν τον «παράδεισο» (του ξύλου) στα μικρά τρυφερά μαθητούδια τους, να τον βιώνουν σαν την κατάμαυρη κόλασή τους.

Δεν είναι το ότι οι δάσκαλοι εκείνων των χρόνων ήσαν απάνθρωποι και σαδιστές! Ήταν η επικρατούσα παιδαγωγική λογική, η ερβαρτριανή της αντίληψη στο χειρότερο βαθμό, η τιμωρία των μαθητών δια της σωματικής βίας καθημερινότητα ενταγμένη στο πλαίσιο της κυρίαρχης παιδαγωγικής αντίληψης «με το ξύλο μαθαίνεις γράμματα και γίνεσαι άνθρωπος», μια αντίληψη που «νομιμοποιούνταν» και εκτός σχολείου, καθώς τόσο στην οικογένεια όσο και ευρύτερα στην κοινωνία η «παιδαγωγική του ξύλου» ήταν επίσης κυρίαρχη.

Ένα ακόμα ελαφρυντικό που πρέπει να αποδώσουμε στους εκπαιδευτικούς εκείνων των καιρών είναι το ότι ένας δάσκαλος φορές είχε στο σχολείο του και πάνω από 100 μαθητές, και τι μαθητές, εκείνα τα χρόνια, ίδια αγριοκάτσικα, ανήμερα θηριάκια! Και πώς να τα τιθασεύσει ο καψερός, αν δεν αξιοποιούσε «παιδαγωγικά» τη βέργα και τη βίτσα! Και το πιο σαδιστικό με τη βέργα ήταν το ότι καλούνταν οι ίδιοι μαθητές να φέρουν από μια στο σχολείο κι ο δάσκαλος διάλεγε την καλύτερη, και…τρυφερά χεράκια κοκκίνιζαν (καμιά φορά και μάτωναν) απ’ τις ξυλιές, «πισινοί» γινόντουσαν κατακόκκινοι σαν της μαϊμού!

«Ω καιροί ω (παιδαγωγικά) ήθη», που θα έλεγαν κι οι αρχαίοι Λατίνοι!…

Νίκος Καζαντζάκης, [Το κρέας δικό σου, τα κόκαλα δικά μου]…

“Με τα μαγικά πάντα μάτια, με το πολύβουο, γεμάτο μέλι και μέλισσες μυαλό, μ’ έναν κόκκινο μάλλινο σκούφο στο κεφάλι και τσαρουχάκια με κόκκινες φούντες στα πόδια, ένα πρωί κίνησα για το σχολείο, μισό χαρούμενος, μισό αλαφιασμένος, και με κρατούσε ο πατέρας μου από το χέρι.….

Ήμουν σαν ένα μικρό καταστολισμένο σφαγάρι κι ένιωθα μέσα μου περφάνια και φόβο, μα το χέρι μου ήταν βαθιά σφηνωμένο στη χούφτα του πατέρα μου κι αντρειευόμουν. Πηγαίναμε, πηγαίναμε, περάσαμε τα στενά σοκάκια, φτάσαμε στην εκκλησιά του Αϊ- Μηνά, στρίψαμε, μπήκαμε σ’ ένα παλιό χτίρι, με μια φαρδιά αυλή, με τέσσερις μεγάλες κάμαρες στις γωνιές κι ένα κατασκονισμένο πλατάνι στη μέση. Κοντοστάθηκα, δείλιασα, το χέρι μου άρχισε να τρέμει μέσα στη μεγάλη ζεστή χούφτα.

Ο πατέρας μου έσκυψε, άγγιξε τα μαλλιά μου, με χάιδεψε. Τινάχτηκα, ποτέ δε θυμόμουν να μ’ είχε χαϊδέψει. Σήκωσα τα μάτια και τον κοίταξα τρομαγμένος. Είδε πως τρόμαξα, τράβηξε πίσω το χέρι του:

- Εδώ θα μάθεις γράμματα, είπε, να γίνεις άνθρωπος. Κάμε το σταυρό σου.

Ο δάσκαλος πρόβαλε στο κατώφλι, κρατούσε μια μακριά βίτσα και μου φάνηκε άγριος, με μεγάλα δόντια, και κάρφωσα τα μάτια μου στην κορφή του κεφαλιού του να δω αν έχει κέρατα, μα δεν είδα, γιατί φορούσε καπέλο.

- Ετούτος είναι ο γιος μου, του ‘πε ο πατέρας μου.

Ξέμπλεξε το χέρι μου από τη χούφτα του και με παράδωσε στο δάσκαλο.

- Το κρέας δικό σου, του ‘πε, τα κόκαλα δικά μου, μην τον λυπάσαι, δέρνε τον, κάμε τον άνθρωπο.

- Έγνοια σου, καπετάν Μιχάλη, έχω εδώ το εργαλείο σου που κάνει τους ανθρώπους, είπε ο δάσκαλος κι έδειξε τη βίτσα….”.


Κωστής Παλαμάς, [Θα σας λιώσω στο ξύλο, διαβόλοι]…

«…Στην ψηλή δασκαλοκαθέδρα ξάνοιξα να γένει καμπουριασμένος ένας ξεραγκιανός κ’ ένας ασκημομούτρης, που άγριες έριχνε ολόγυρα ματιές…Ένας ξερόβηχας συχνά του τον έκοβε το λόγο. Με πολύ θόρυβο έφτυνε, θορυβούσε περισσότερο κάθε φορά που θύμωνε. Στεκόταν μπροστά στο δάσκαλο ορθό το φτωχό μαθητούδι και τον έβλεπε, καθώς το πουλάκι το φίδι που πετρώνει.

-“Απόδος, ω κατάρατε, τα πορθμεία! Βόα, ει τούτο σοι ήδιον, ω Χάρων”. Ποίον μέρος λόγου είναι εκείνο το “τα”;

-Αντωνυμία! τρεμοψιθύρισε ο μαθητής.

-Ούξω να χαθείς, κουρουνιασμένε! Αντωνυμία, βρε!

Και τινάχτηκε φοβερός. Το παιδί στάθηκε βουβό και ξακολούθησε να τρέμει. Τέλος πάντων θάρρεψε κι είπε!

-Όνομα!

-Όνομα! Όνομα! Όνομα! Θεομπαίχτη!

Κατέβηκε από τη δασκαλοκαθέδρα, όρμησε, άδραξε απ’ το αυτί το παιδί, του χτύπησε το κεφάλι στον τοίχο, ξεφώνισε:

-Άρθρον, βρε, άρθρον! Μάθε, κακομοίρη, για να γίνεις άνθρωπος. Πρέπει να λιώσει το βρακί σου στην καρέκλα από το διάβασμα…Παιχνίδια, ε!

Όταν επιτέλους άφησε το αυτί του παιδιού, είδα πως τα νύχια του δασκάλου είχανε σημειώσει στο αυτί του μαθητή ματωμένα χνάρια. Μα έτσι θα γινόμαστε ως το τέλος καλοί άνθρωποι.

Έξαφνα πλησιάζει σ’ άλλο παιδί καθισμένο εκεί κοντά μου.

-Πού είναι η εξήγησίς (κάποια σχολική εργασία) σου;

-Δα…δα…σκαλε, αποκρίθηκε τραυλίζοντας ο γείτονάς μου, την…την…την …ξέχασα στο σπίτι.

-Γρήγορα γονατιστός πάνω στο θρανίο.

Και χραπ! Επικυρώνεται η δικαστική απόφαση μ’ ένα γοργό μεγαλόπρεπο φτύσιμο κατάσταυρα στο πρόσωπο του ξεχασμένο μαθητή.

Και με μια ματιά ιεροεξεταστική ριμμένη σ’ όλους μας απ’ άκρη σε άκρη διακήρυξε:

-Θα σας λιώσω στο ξύλο, διαβόλοι! Τι νομίζετε! Θα σας αφήσω να κάνετε ό,τι θέλετε! Γράμματα! Γράμματα! Να μάθετε γράμματα!…».

(από το διήγημα «Το σκολειό και το σπίτι», Κ. Παλαμά, Άπαντα, εκδ. Γκοβόστης)


Η «γάνωσις» του Κώστα Κρυστάλλη…

Γράφει ο Κώστας Βάρναλης στο βιβλίο του «Αισθητικά, κριτικά, σολωμικά» (σελ. 204), μεταξύ άλλων, για τον ποιητή του «Βουνού και της στάνης», Κώστα Κρυστάλλη:

«…Ο Κρυστάλλης τα πρώτα του σχολικά γράμματα τα έκανε στο Συρράκο, όπου «ήκμαζεν δημοτικόν και σχολαρχείον». Αφού μαθαίνανε τα παιδιά την αλφαβήτα στην άμμο, γράφοντας με το δάχτυλο, προχωρούσανε κατόπι στους πίνακες, κι ύστερα τους δίνανε βιβλία. Τα τρία πρώτα ήτανε το «Αλφαβητάριον», το «Αναγνωσματάριον καιο «Ερημίτης». Έπειτα έποντο ο «Καλός Πατήρ», ο «Χριστόφορος», η «Χρηστομάθεια» κλπ.

“Όταν έφθασα εις τον «Χριστόφορον», γράφει ο Κρυστάλλης, ήμουν όπωσούν αρκετά μεγάλος. Τιμωρίαι μας τότε ήταν εν χρήσει η φυλάκισις και η γάνωσις, καθ΄ην ο τιμωρούμενος εγανώνετο εις το πρόσωπον ποικιλοτρόπως υπό τινός των συμμαθητών του και υπό του διδασκάλου διά μελάνης και εις το τέλος του μαθήματος, διερχόμενοι έμπροσθέν του οι μαθηταί όλοι, έπτυον αυτόν. Εάν το παράπτωμα ήτο πολύ μέγα, εξήγετο εν τοιαύτη καταστάσει εις το μεσοχώρι, όπου επτύετο παρ’ όλου του κόσμου.

Εις την τάξιν αυτήν επρώτευον εγώ και μία ωραία κορασίς…Ήτο αληθώς ωραιοτέρα και κάπως την υπέβλεπον!…Εν δειλινόν εορτής την απήντησα εις την βρύσιν έξω του χωρίου. Της εζήτησα κατ’ αρχάς ύδωρ και μοι προσέφερε την υδρίαν της ευχαρίστως. Μετά τούτο ο λεβέντης θέλησα να φιλήσω τας ροδοκοκκίνους παρειάς της. Έκαμα, λοιπόν, έφοδον και απέτυχα…Πλήρης οργής απομακρυνθείσα μ’ εφοβέρισεν, ότι θα με κατήγγειλεν εις τον διδάσκαλον (όχι εις τους γονείς της)…

Την επαύριον το πρωί προσεκλήθην υπό του διδασκάλου ίνα απολογηθώ. Μη δυνάμενος ν’ αρνηθώ την πράξιν μου κατεδικάσθην εις την τιμωρίαν της γανώσεως. Και έβαλε αυτήν την ιδίαν, ο απηνής διδάσκαλος να με γανώσει.

Εις μίαν γωνίαν, λοιπόν, του σχολείου εμβάπτουσα τους ωραίους μικρούς δακτύλους της εις το μελανοδοχείον εζωγράφει το μικρόν προσωπάκι μου. Μοι εσχεδίασε μύστακα αρειμάνιον και γένειον μελανότατον, τον ήλιον και την σελήνην επί των παρειών μου, διόπτρα επί της ρινός μου…Ότε δε ετελείωσε το μάθημα και εδέχθην επί του προσώπου μου τα πτυσίματα των πλείστων μαθητών, αυτή παρελάσασα, αντί να με πτύσει, με ητένισε με βλέμμα υπόδακρυ, αλλ’ εγώ έκτοτε την εμίσησα…”»