ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014

O πρώτος μου Olympus Marathon, μία πραγματική τιμωρία!

O πρώτος μου Olympus Marathon, μία πραγματική τιμωρία!
Ήταν καλοκαίρι του 2004, βρισκόμασταν για διακοπές με την γυναίκα μου στην Κρήτη, ήταν αργά το βράδυ και είχαμε γυρίσει στο ξενοδοχείο ύστερα από μια κουραστική μέρα αφού διασχίσαμε το φαράγγι της Σαμαριάς. Αφού χαλάρωσα άνοιξα το διαδίκτυο για να διαβάσω μερικά νέα. Εκεί έπεσα πάνω σε μια είδηση που αφορούσε τον 1ο Olympus Marathon, μόλις διάβασα το άρθρο μπήκα στην ιστοσελίδα του αγώνα όπου και διάβασα όλες τις λεπτομέρειες με μεγάλο ενδιαφέρον.
Banner Campaign
Το όνειρο!
Η αλήθεια είναι ότι έτρεχα πολλά χρόνια σε γήπεδα δρόμους, βουνά ταυτόχρονα με το άθλημα που έκανα, αλλά δεν είχα σκεφτεί την πιθανότητα να τρέξω σε έναν αγώνα δρόμου (Ημιμαραθώνιο, Μαραθώνιο), πόσο μάλλον μαραθώνιο βουνού.

Φάνταζε ακατόρθωτος στόχος με μεγάλη δυσκολία και διαβάζοντας σχόλια των αθλητών που έτρεξαν για πρώτη φορά δεν είχα καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για έναν πολύ σκληρό αγώνα σε αυτόν δίνεις σώμα και πνεύμα για να φτάσεις στον τερματισμό. Δύο πράγματα είχα στο μυαλό μου συνέχεια. Τα 44 χιλιόμετρα με τα 3200 μέτρα υψομετρικής διαφοράς και το χρονικό όριο των 12 ωρών. Μου φαινόταν πραγματική τιμωρία.

Στην Κορομηλιά στον ΟΜ του 2006Στην Κορομηλιά στον ΟΜ του 2006

Το φθινόπωρο πέρασε με προπονήσεις (τρέξιμο, κολύμπι) ενώ στο μεταξύ ρουφούσα στην κυριολεξία όλα τα άρθρα που είχαν σχέση με ορεινό τρέξιμο, προπονήσεις, εξοπλισμό, διατροφή και περίμενα με λαχτάρα να ανοίξουν οι συμμετοχές του 2ου Olympus Marathon.

Η μεγάλη ώρα έφτασε και έλαβα την επιβεβαίωση εγγραφής. Από εκείνη την στιγμή άρχισε η αντίστροφη μέτρηση. Συστηματική προπόνηση, διατροφή, και όσο πλησίαζε ο καιρός όλο και πιο συχνά μελετούσα την περιγραφή της διαδρομής κάνοντας έτσι στο μυαλό μου ένα πλάνο πως θα κινηθώ. Τα χρονικά όρια φαινόταν σφιχτά και έπρεπε να προσέξω τον ρυθμό μου για να μην αποκλειστώ. Είχα αγχωθεί για το τι θα φάω τι θα πιω στην εξέλιξη του αγώνα και προσπαθούσα να ενημερωθώ από ανάλογες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο. Παντελώς άπειρος όπως ήμουν από αγώνα βουνού και μην έχοντας κάνει προπόνηση στο κομμάτι που δεν ήξερα (Δίον-Πετρόστρουγκα) το πλάνο μου δεν είχε σταθερές βάσεις.

Στο πέρασμα του Γιόσου, ΟΜ 2006Στο πέρασμα του Γιόσου, ΟΜ 2006Έφτασε η παραμονή του αγώνα και το μεσημέρι φτάσαμε στο Λιτόχωρο όπου υπήρχε εορταστικό κλίμα. Πήρα το πακέτο συμμετοχής μου και πήγαμε για φαγητό και περιήγηση ενώ το απόγευμα πήγαμε στο Δίον για τους υδατάνθρακες που πρόσφερε η διοργάνωση και την τεχνική ενημέρωση.

Στον χώρο έξω από το αρχαιολογικό μουσείο έγινε πρώτα η ενημέρωση για την ιστορία της περιοχής από τον καθηγητή Κο Πατερμανλή, για την διαδρομή που έκαναν οι Αρχαίοι Έλληνες κάθε χρόνο για να τιμήσουν τους θεούς και την σημαντικότητα του Θεάτρου του Δίον. Κατόπιν ακολούθησε η τεχνική ενημέρωση από τον τεχνικό διευθυντή του αγώνα Λάζαρο Ρήγο. Θυμάμαι την απόλυτη ησυχία που επικρατούσε στους αθλητές κατά την ενημέρωση του Λάζαρου. Οι πιο πολλοί τρέχαμε για πρώτη φορά και το άγχος για το τι μας περιμένει ήταν διάχυτο. Η ενημέρωση ήταν αναλυτική σε όλα τα κομμάτια και τελειώνοντας άρχισε να σουρουπώνει.

Πήραμε το δρόμο για το Λιτόχωρο, μια τελευταία βόλτα για χαλάρωμα, κουβέντα με άλλους αθλητές για την τακτική, τροφοδοσία κ.λ.π.

Η πραγμάτωση!
Αν πω ότι κοιμήθηκα την νύχτα θα πω ψέματα. Ήταν μεγάλο το άγχος και έτσι από τις 4.30 άρχισα την ετοιμασία, αριθμός, τσιπάκι, ισοτονικό, νερό, τζέλ, κρέμα στα πόδια και άλλες λεπτομέρειες.

Έφτασα στην εκκίνηση σχετικά νωρίς. Το κλίμα ήταν φανταστικό, σιγά σιγά ξεκίνησα ζέσταμα, διατάσεις, ώσπου ακούστηκε η φωνή του Λάζαρου να συγκεντρωθούμε στην εκκίνηση. Δεν θα ξεχάσω τη φράση οι elit αθλητές να περάσουν μπροστά, φράση που έμμελε να τη χρησιμοποιούμε στα πειράγματα μεταξύ μας. Θυμάμαι τον Νίκο τον Αλέξη τον Δημήτρη την Ιρένα να περνάνε μπροστά.

Στα Οροπέδιο των Μουσών, OM 2008Στα Οροπέδιο των Μουσών, OM 2008

Στις 6.05 άρχισε η αντίστροφη μέτρηση από τον Λάζαρο και φύγαμε, ο 2ος Olympus Marathon ήταν γεγονός. Τα πρώτα 6 ασφάλτινα χιλιόμετρα πέρασαν σχετικά εύκολα. Μου είχε κάνει εντύπωση ή πολύ υγρασία αλλά και η ζέστη για τόσο πρωί.

Μπήκαμε στο μονοπάτι μετά τον Άγιο Κωνσταντίνο όπου έπεσαν οι παλμοί και δρόσισε - σαν το βουνό δεν έχει σκέφτηκα. Φτάνοντας στον σταθμό της Κορομηλιάς (10χλμ) φόρτωσα με ενέργεια, αλμυρά, γλυκά, ισοτονικά, γέμισα το παγούρι μου νερό και συνέχισα, λίγο πριν την μπάρα στο (12χλμ) άρχισαν οι ενοχλήσεις στον τετρακέφαλο. Και μέχρι να φτάσω στον σταθμό της Πετρόστρουγκας στο (15χλμ) μαρτύρησα! Έβλεπα και τον χρόνο αποκλεισμού να πλησιάζει. Τελικά στον σταθμό της Πετρόστρουγκας ήμουν οριακά εντός χρόνου. Έβαλα θερμαντική αλοιφή στο πόδι και συνέχισα, με τον ρυθμό που πήγαινα δεν είχα τύχη στον επόμενο σταθμό, έτσι όταν έφτασα στο σταθμό του καταφυγίου Αποστολίδη (21χλμ) ήμουν οριακά εκτός χρόνου.

Στον Ενιπέα με τα χρώματα του Adventure Zone, ΟΜ 2010Στον Ενιπέα με τα χρώματα του Adventure Zone, ΟΜ 2010

Αποφάσισα όμως να μην σταματήσω για να ξεκουράσω το πόδι και να πάω μέχρι τα Πριόνια και να παραδώσω τον αριθμό μου παρά τον πόνο. Με αποζημίωσε όμως η εικόνα στον θρόνο του Δία, και έτσι πήρα την κατηφόρα. Οι σταθμοί ακόμη δεν είχαν κλείσει οπότε δεν είχα θέμα τροφοδοσίας.

Φτάνοντας στα Πριόνια πρώτα έβαλα το κεφάλι μου κάτω από την βρύση, παρέδωσα τον αριθμό μου στον σταθμό με πληγωμένο τον εγωισμό και μετά πήραμε το δρόμο με προορισμό το Λιτόχωρο.

Στην επιστροφή ήμουν ακόμη θυμωμένος με τον εαυτό μου και προσπαθούσα να βάλω σε μια σειρά πολλές σκέψεις γύρω από τον αγώνα: λάθη, παραλείψεις, τακτική κ.λ.π. Κάποια στιγμή είπα στη γυναίκα μου «εγώ δεν ξανατρέχω σε αυτόν τον αγώνα».

Η επιστροφή!
Φέτος είμαι πολύ χαρούμενος που μου δίνεται η ευκαιρία να τρέξω ξανά για 10η φορά (ελπίζω πιο σοφός), στον πιο σκληρό αλλά και γνωστό αγώνα στην κατηγορία του στο εξωτερικό αγώνα βουνού της Ελλάδας και ας είναι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΙΜΩΡΙΑ.



Εμμανουήλ Κοσμαδάκης

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αυτοδιοικητικής Κίνησης για την Κεντρική Μακεδονία ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ – ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ στη Πιερία πρώην υποψήφιος Αντιπεριφερειάρχης κ. Εμμανουήλ Κοσμαδάκης καλεί ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΩΝ την Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014 και ώρα 9 μ.μ. στο εστιατόριο ¨οδός Ύδρας¨ απέναντι από το Επιμελητήριο Πιερίας στην οδό 28ης Οκτωβρίου 2 στη Κατερίνη, με τσίπουρο και κρασί-ρεφενέ και χαλαρή πολιτική συζήτηση. Αυτή τη φορά θα είναι μαζί μας και ο Μάρκος Μπόλαρης. Σας περιμένουμε.

Με εκτίμηση
Εμμανουήλ Κοσμαδάκης
Πρώην Υποψήφιος Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας
Οικονομολόγος
πρώην Διοικητής ΨΝΠΟ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ

  
Συγχαρητήριο μήνυμα
Του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας
κ. Κρίτογλου Αστέριου

Ο Διευθυντής ΠΕ Πιερίας και οι συνεργάτες του συγχαίρουν θερμά τον κ. Κουκοδήμο Κωνσταντίνο για την ανάληψη των καθηκόντων του ως Υφυπουργός Παιδείας. Είναι ιδιαίτερη τιμή για την τοπική κοινωνία της Πιερίας να εκπροσωπείται από διακεκριμένο Υφυπουργό.
Κ. Υφυπουργέ ευχόμαστε η θητεία σας στον απαιτητικό τομέα της παιδείας και της εκπαίδευσης να είναι μια επιτυχής πορεία προς όφελος όλων των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων. Κρίνοντας πως έχουμε κοινούς στόχους, θεωρούμε τη συνεργασία με την υπηρεσία μας εκ των προτέρων δεδομένη, όπως γινόταν μέχρι σήμερα.


                                                                                                                                        ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ



Ο Διευθυντής ΠΕ Πιερίας


Κρίτογλου Αστέριος



Η προπονητολογία στα γήπεδα και ομάδες της ΕΠΣ Πιερίας

Η προπονητολογία στα γήπεδα της ΕΠΣ Πιερίας. Ποιοί πήγαν πού. Ξεκινάει την άλλη εβδομάδα η μεταγραφική περίοδος στο ..
πανελλήνιο με την προπονητολογία να οργιάζει μια ακόμη φορά στην περιοχή μας. Και είναι λογικό αυτό αφού οι 60 περίπου ομάδες με αυτές των εθνικών κατηγοριών, έχουν να διαμορφώσουν το ρόστερ τους σύμφωνα με τις ανάγκες και τους στόχους της νέας αγωνιστικής χρονιάς.
Στην Αναγέννηση Σφενδάμης τα πράγματα είναι ακόμη ρευστά, δεν έχουν κατασταλάξει στο θέμα του προπονητή και αναμένονται εξελίξεις. Ο Θερμαϊκός Κορινού ανακοίνωσε τον Μάκη Τερζόπουλο ενώ ο ΓΑΣ Σβορώνου συνεχίζει με την ίδια φιλοσοφία και τον Γιάννη Βαρβούτη να την υλοποιεί. Ο Απόλλωνας του Λιτοχώρου συμφώνησε με τον Ρούλη Παπαδόπουλο που μετά την πολύ καλή περσινή χρονιά με την Σφενδάμη, ετοιμάζεται και πάλι για μεγάλα πράγματα στους πρόποδες του Ολύμπου. 

Εθνικός Κατερίνης και Μπάμπης Μουστακίδης, φαίνεται να έχουν δώσει τα χέρια. Οστόσο δεν ανακοινωθεί επίσημα κάτι και περιμένουμε κι εμείς τις ανακοινώσεις. Στον Κολινδρό δε συνεχίζει ο Ηλίας Τζιόκας και τα «τσακάλια» βρίσκονται σε αναζήτηση προπονητή.
Με την ίδια συνταγή συνεχίζει και ο Όλυμπος Λεπτοκαρυάς που θα έχει τον Νίκο Μανίκα στην τεχνική του ηγεσία ενώ και ο Απόστολος Τζόβας μπορεί να εκλέχθηκε περιφερειακός σύμβουλος, δηλώνει όμως παρόν και συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες του αγωνιστικά στην ομάδα.
Και στην 25η Μαρτίου δε φαίνεται να αλλάζουν τα πράγματα στο κομμάτι της τεχνικής ηγεσίας. Η συνεργασία με τον Στέργιο Γιώτσα σε όλους τους τομείς, θα καλύψει και αυτό το κομμάτι το οποίο θα αναλάβει κάποιος απο τους συνεργάτες του έμπειρου τεχνικού σε συνεργασία με τον ίδιο.
Στην Δρυάνιστα οι πληροφορίες μας λένε ότι ανακοινώθηκε ο Βαγγέλης Μύθημης. Ο πρώην τεχνικός της 2ης ομάδας του Αιγινιακού και προπονητής τερματοφυλάκων του Βατανιακού.
Στην Ακαδημία Πλαταμώνα ο Στέλιος Καλαϊτζίδης τα βρήκε σε όλα με τη νέα διοίκηση και θα καθήσει στον πάγκο των "Νοτίων",  ενώ ακόμη δεν έχουμε πληροφορίες για τον Αριστοτέλη Καταχά που θα έχει συνεργασία φέτος και με τον Αιγινιακό.
Η Πύδνα Κίτρους θα συνεχίσει την πετυχημένη της πορεία με τον Διονύση Τοκατλίδη στον πάγκο. Στους Διόσκουρους δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές οι προθέσεις του προέδρου Γιώργου Κοκαβίδη με το θέμα να είναι ρευστό. Ο Γ. Ολύμπιος Λόφου συνεχίζει με τον Βαγγέλη Μπάκα και την επόμενη χρονιά σε μια πετυχημένη διαδρομή. Τέλος ο Διαγόρας Σεβαστής, συμφώνησε με τον πρώην προπονητή του Άρη Κοκκινοπλιτών και την Περίστασης Σωτήρη Ζιώγα.

Σύντομα θα επανέρθουμε με την κίνηση στη Β΄και τη Γ΄κατηγορία, με ότι νεώτερο υπάρχει και δεν έκλεισε στην Α΄καθώς και την μεταγραφολογία σε όλες τις ομάδες της περιοχής μας. http://pieriasport.blogspot.gr

Νέες γυναίκες με κατάθλιψη κινδυνεύουν από καρδιακή προσβολή


women depression_heart_attack

Νέα έρευνα για τη σχέση μεταξύ κατάθλιψης και καρδιοπάθειας, ανακάλυψε ότι γυναίκες ηλικίας 55 ετών και κάτω έχουν υπερδιπλάσιες πιθανότητες να εμφανίσουν σημαντικά καρδιακά προβλήματα αν έχουν μέτρια ή σοβαρή κατάθλιψη.
Στα καρδιακά προβλήματα περιλαμβάνονται ο θάνατος από καρδιοπάθεια, οι καρδιακές προσβολές και μέθοδοι διάνοιξης αρτηριών.
Και η κατάθλιψη και η καρδιοπάθεια είναι περισσότερο πιθανό να εμφανιστούν σε γυναίκες.
Ερευνητές από το Emory University στην Atlanta, των οποίων τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό ''Journal of the American Heart Association'', ανακάλυψαν ότι μπορεί ενδεχομένως να υπάρχει σχέση μεταξύ των δυο παθήσεων.
Οι ερευνητές εξέτασαν 3.235 ανθρώπους με γνωστή ή εικαζόμενη καρδιακή προσβολή, που προγραμματίστηκε να υποβληθούν σε στεφανιαία αγγειογραφία. Οι συμμετέχοντες αξιολογήθηκαν για τα συμπτώματα κατάθλιψης και παρακολουθήθηκαν και πάλι 3 χρόνια αργότερα.
Στους συμμετέχοντες, ποσοστό 34% ήταν γυναίκες και η μέση ηλικία ήταν τα 62,5 χρόνια.
'Εχοντας λάβει υπόψη άλλους παράγοντες για καρδιοπάθεια, οι ερευνητές ανακάλυψαν τα ακόλουθα.
Σε γυναίκες ηλικίας 55 ετών και κάτω, για κάθε αύξηση 1 μονάδας στα συμπτώματα κατάθλιψης υπήρχε σχετιζόμενη αύξηση 7% στην παρουσία καρδιοπάθειας
Αν γυναίκες ηλικίας 55 ετών και κάτω είχαν μέτρια ή σοβαρή κατάθλιψη είχαν 2.17 φορές περισσότερες πιθανότητες να υποστούν καρδιακή προσβολή, να πεθάνουν από καρδιακή νόσο ή να υποβληθούν σε μέθοδο διάνοιξης αρτηρίας κατά τη διάρκεια τη έρευνας.
Αν γυναίκες ηλικίας 55 ετών και κάτω είχαν μέτρια ή σοβαρή κατάθλιψη είχαν 2,45 φορές περισσότερες πιθανότητες θνησιμότητας από οποιοδήποτε αίτιο κατά τα διάρκεια της έρευνας.
Σε γυναίκες και άντρες μεγαλύτερης ηλικίας τα συμπτώματα κατάθλιψης δεν προέβλεπαν την παρουσία καρδιοπάθειας.
Ο ερευνητής, Dr. Amit Shah, του Emory University, εστιάζει στον κίνδυνο που εμφανίζουν οι γυναίκες ηλικίας 55 ετών και κάτω. Γυναίκες της συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας είναι περισσότερο πιθανό να έχουν κατάθλιψη, επομένως αυτός μπορεί ενδεχομένως να είναι ένας από τους κρυμμένους παράγοντες κινδύνου που μπορούν να εξηγήσουν γιατί οι γυναίκες πεθαίνουν σε δυσανάλογα υψηλό ποσοστό σε σχέση με τους άντρες μετά από μια καρδιακή προσβολή.
Η ερευνήτρια, Dr. Viola Vaccarino, σημειώνει ότι τα ευρήματα είναι σε ευθυγράμμιση με τις συστάσεις της Αμερικανικής 'Ενωσης Καρδιολόγων, του 2008, ότι η κατάθλιψη μπορεί επίσημα να θεωρηθεί παράγοντας κινδύνου για αυξημένο κίνδυνο καρδιοπάθειας με τον ίδιο τρόπο που θεωρείται ο διαβήτης ή η υπέρταση.
Σημειώνει ότι αν και οι κίνδυνοι και τα οφέλη της εξέτασης ρουτίνας για κατάθλιψη είναι ακόμα ασαφή, η έρευνα υποδεικνύει ότι νέες γυναίκες μπορεί ενδεχομένως να ωφεληθούν από ειδική προσοχή.
Ο Dr. Shah δήλωσε ότι όλοι οι άνθρωποι- και ιδιαίτερα οι νεότερες γυναίκες-χρειάζεται να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη την κατάθλιψη.
Η κατάθλιψη καθαυτή αποτελεί λόγο να λάβει κάποιος δράση, αλλά η γνώση ότι συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιοπάθειας και θνησιμότητας θα πρέπει να κινητοποιήσει ανθρώπους να αναζητήσουν βοήθεια.

Πηγή:
"Journal of the American Heart Association"

Ηλιοθεραπεία… εθιστική σαν το τσιγάρο!


sunbathing-t2
Η ηλιοθεραπεία εθίζει όπως η νικοτίνη… Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγουν Αμερικανοί επιστήμονες.

Οι επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και του Γενικού Νοσοκομείου της Μασαχουσέτης, πραγματοποίησαν πειράματα με ποντίκια και ανακάλυψαν ότι όταν αυτά εκτίθενται στην υπεριώδη ακτινοβολία (που αποτελεί μέρος της ηλιακής), πυροδοτείται στον οργανισμό τους η αυξημένη παραγωγή οπιοειδών και συγκεκριμένα των βήτα- ενδορφινών, των ορμονών της ευχαρίστησης.
Οι ενδορφίνες λειτουργούν με τον ίδιο βιολογικό μηχανισμό που δρουν οι άκρως εθιστικές ουσίες, όπως η ηρωίνη και η μορφίνη, ενώ οι ίδιες ορμόνες παράγονται και κατά την έντονη σωματική άσκηση.
Οι Αμερικανοί ερευνητές προειδοποιούν ότι μολονότι η έρευνα έγινε σε ζώα, θεωρούν πως τα ευρήματά της είναι εφαρμόσιμα και στους ανθρώπους, καθώς η δερματική αντίδραση στην υπεριώδη ακτινοβολία είναι παρόμοια στα ποντίκια και στους ανθρώπους.

ΠΙΕΡΙΚΟΣ:ΠΑΤΣΟΓΙΩΡΓΟΣ, ΠΑΠΑΤΟΛΙΟΣ ,ΙΤΣΙΟΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗ;


Μετά τον Καρτσαμπά, τον Νίκου, τον Δαλαμήτρα που έκαναν προσφυγή και έμειναν ελύθεροι.Μετά την αποχώρηση πολλών άλλων απο το φετινό ..
ρόστερ, ιδιαίτερα του Αποστολίδη,του Λαζαρίδη, την διαφαινόμενη αποχώρηση και του Μανίκα, αλλά και άλλων, κατατέθηκαν και άλλες προσφυγές  και έχουν ήδη συζητηθεί, αλλά δέν έχουν δεί το φώς της δημοσιότητας.
Συγκεκριμένα:΄οπως έχουμε πληροφορηθεί απο βέβαιες πηγές ο Δημήτρης Ιτσιος (γεννηθείς 1995), ο Θάνος Παπατόλιος(γεννηθείς 1994), ο Δημήτρης Πατσογιώργος (γεννηθείς 1994), έχουν καταθέσει προσφυγή κατά του Πιερικού,με αίτημα καταβολή δεδουλευμέων και τη λύση της συνεργασίας τους με την ομάδα.

Οι προσφυγές και των τριών έχουν συζητηθεί και είναι θέμα ημερών η έκδοση των αποφάσεων, που μάλλον θα γίνουν δεκτές και οι νεαροί ποδοσφαιριστές θα μείνουν ελεύθεροι και δέν θα βρίσκονται στην ομάδα την επόμενη σεζόν.
Τα πιό ταλαντούχα και νεαρά παιδιά  της ομάδας θέλουν να φύγουν.Παιδιά που συνέβαλλαν τα μέγιστα στην σωτηρία της ομάδος, παρά του ότι αγωνιζόταν χωρίς απολαβές.
Και αναρωτιέτια κανείς.Ποιοί θα μείνουν;Με ποιούς θα πορευτεί η ομάδα στη νέα ποδοσφαιρική χρονιά;
Βοά.. η ποδοσφαιρική πιάτσα.Γινόμαστε δέκτες διαφόρων απόψεων και θέσεων.
Πολλοί άρχισαν να λένε φράσεις του στύλ "πιό ελκυστική η Καισσάρεια απο τον Πιερικό" και άλλα τέτοια που δέν θέλουμε να αναφέρουμε για να μήν θεωρηθεί ότι εμείς υποτιμούμε τις άλλες ομάδες του Νομού μας που κάνουν πολύ καλή δουλειά...
Εντονος προβληματισμός στις διάφορες συζητήσεις, πολλοί ανησυχούν,αλλά λίγοι μιλάνε, λίγοι προτείνουν και άλλα πολλά που δέν είναι της ώρας να τα πούμε..
Απο τον Πιερικό για το θέμα αυτό; Επίσημα; τίποτε.
Ας ελπίσουμε ότι θα βρεθούν λύσεις, γιατί όπως δείχνουν έως τώρα τα πράγματα, η κατάσταση είναι απελπιστική σε όλα τα μέτωπα, οικονομικό και αγωνιστικό και η νέα χρονιά προμηνύεται όχι απλά δύσκολη αλλά.. μαύρη.

Ξεκινήστε τη μέρα σας με αυγά!


eating egg2
Προτιμήστε το αυγό στο πρωινό σας! Ειδικοί συνιστούν να ξεκινάτε τη μέρα σας τρώγοντας αυγά….αφού είναι πιο ευεργετικά για την υγεία του ανθρώπου απ’ ότι πίστευαν οι επιστήμονες πριν από 30 χρόνια.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι τα αυγά μεσαίου μεγέθους έχουν σήμερα περίπου 25% λιγότερα κορεσμένα λιπαρά, τα οποία συνδέονται με καρδιακές παθήσεις, συγκριτικά με εκείνα της δεκαετίας του 1980. Επιπλέον περιέχουν 1,3 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών, ενώ παλαιότερα περιείχαν 1,7 γραμμάρια.

Σε ότι αφορά στα περί…χοληστερίνης για την οποία «ευθύνονται» τα αυγά, πρέπει να γνωρίζετε ότι περιέχουν 177 μικρογραμμάρια χοληστερίνης, περίπου 10% λιγότερο από τα 202 μικρογραμμάρια που είχαν δείξει προηγούμενες μελέτες.

Τέλος οι θερμίδες που περιέχει ένα αυγό είναι 66 και όχι 78 που είχε αρχικά εκτιμηθεί, ενώ η ποσότητα βιταμίνης D – σημαντικής για την υγεία των οστών και την πρόληψη της ραχίτιδας - που περιέχει είναι η διπλάσια από αυτή που πίστευαν οι ειδικοί ότι περιείχε τη δεκαετία του ’80.

Σχολείο και κοινωνιολόγος…


school and_sociologist

Σκοπός του άρθρου είναι να θίξει σε γενικές γραμμές τα προβλήματα που βιώνει το σύγχρονο σχολείο, να επισημάνει τον πραγματικό του σκοπό αλλά και να τονίσει τον πολυδιάστατο και συνάμα αναγκαίο ρόλο του κοινωνιολόγου στη εκπαίδευση. 
Το σχολείο, με τη γενικότερη έννοια της παιδείας, είναι ένα σύστημα που αντανακλά το πολιτιστικό επίπεδο ενός τόπου. Αποτελεί ένα από τους πιο σημαντικούς θεσμούς κοινωνικοποίησης. Όλα τα πολιτισμένα έθνη επιθυμούν την επαγγελματική και γενική μόρφωση των πολιτών τους και αναγνωρίζουν την ανάγκη στήριξης και ενίσχυσης του σχολείου.
H καλλιέργεια του νου θεωρείται σήμερα τόσο απαραίτητη όσο και η τροφή για το σώμα. Σκοπός του σχολείου είναι να προάγει τον πολιτισμό. Για την κατανόηση και τη μετάδοση του πολιτισμού μας από τη μια γενιά στην άλλη, το σπουδαιότερο και αποτελεσματικότερο μέσο είναι το σχολείο.
Όμως ο σημερινός πολιτισμός διέρχεται μια κρίση αξιών, η κρίση αυτή είναι αυτονόητο ότι περνά και στο σχολείο.. Το σημερινό σχολείο δυστυχώς συμβάλλει στην εκμάθηση, όχι όμως στη μάθηση. Ελάχιστα καλλιεργείται η κριτική σκέψη, η ευαισθησία και η φαντασία του μαθητή.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μετατρέπεται ο μαθητής σε άβουλο ον. Δημιουργούνται, έτσι, άτομα με γνώση, χωρίς όμως γνώμη, άτομα που δεν προβληματίζονται, δεν έχουν πνευματικές ανησυχίες και ενδιαφέροντα και γι' αυτό το λόγο δεν σκέπτονται, δεν κρίνουν, αλλά ούτε και θέλουν να κρίνονται.
Το σημερινό σχολείο δεν αρέσει στους μαθητές. Οι γονείς δεν το εμπιστεύονται και οι καθηγητές δεν εμπνέονται απ' αυτό. Αποτελεί ένα απαρχαιωμένο σχολείο το οποίο βρίσκεται έξω από την σύγχρονη πραγματικότητα. Το πραγματικό σχολείο πρέπει να ανταποκρίνεται στην κοινωνική πραγματικότητα, δηλαδή να είναι ελκυστικό στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Στόχος του είναι η ολοκληρωμένη γενική μόρφωση των μαθητών αλλά και η καλλιέργεια της προσωπικότητάς τους. Το σχολείο πρέπει να αναπτύσσει την κριτική σκέψη και τον κοινωνικό προβληματισμό, τη συμμετοχή και την αλληλεγγύη των μαθητών.
Να σέβεται τη διαφορετικότητα, να συνδέει τον άνθρωπο με την κοινωνία και το περιβάλλον, με γενικό σκοπό τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πολίτη ο οποίος θα μπορεί να συμμετέχει στο 'κοινωνικό γίγνεσθαι'. Σε αυτό το σχολείο η γνώση θα κατακτάται μέσα από τον προβληματισμό και την κατανόηση, την ενεργό συμμετοχή των μαθητών με τη μέθοδο της έρευνας, τη διαρκή επικοινωνία μαθητών καθηγητών, τη συμμετοχή του σχολείου στην κοινωνία-κοινότητα και τη συμμετοχή της κοινωνίας στο σχολείο.Σε αυτό το σχολείο, η κοινωνιολογία είχε σημαντική θέση στα ωρολόγια και τα αναλυτικά προγράμματα.
Σκοπός της κοινωνιολογίας είναι να μελετήσει, να κατανοήσει και να ερμηνεύσει τα σύγχρονα κοινωνικά φαινόμενα και συνάμα να εξηγήσει τα βαθύτερα αίτια πού βρίσκονται πίσω από την κοινωνική συμπεριφορά, τη συγκρότηση, εξέλιξη και μετασχηματισμό των ανθρώπινων κοινωνιών.
Ο μαθητής μπορεί να γίνει γνώστης των αλλαγών που συντελούνται και να αποκτήσει πλήρη συναίσθηση της κοινωνικής πραγματικότητας στη οποία ζει.
Ωστόσο, πέρα από τα προβλήματα 'γνωστικού' περιεχομένου στο σχολείο, προκύπτουν και άλλα θέματα. Το σχολείο ως πολυδιάστατο σύστημα απασχολεί ανθρώπους διαφορετικούς μεταξύ τους οι οποίοι πρέπει να συνεργαστούν είτε είναι καθηγητές, είτε μαθητές, είτε γονείς.
Όπως είναι λογικό, συχνά εμφανίζονται προβλήματα στις μεταξύ τους σχέσεις με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση η οποία επηρεάζει την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Για να λυθούν αυτά τα προβλήματα τόσο μεταξύ καθηγητών όσο και μαθητών αλλά και γονιών πρέπει να υπάρχουν κάποιοι ειδικοί οι οποίοι με τις γνώσεις τους να μπορούν να βοηθήσουν στην εξάλειψη τέτοιων περιστατικών.
Με βάση τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα των κοινωνιολόγων, (Π.Δ. 159, Φ.Ε.Κ. 199/1.10.2009, τ. 1), ο ρόλος των κοινωνιολόγων στην εκπαίδευση πέρα από διδακτικός είναι ερευνητικός αλλά και συμβουλευτικός. Οι κοινωνιολόγοι χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της κοινωνιολογικής έρευνας μπορούν να οργανώσουν έρευνες στα σχολεία για διάφορα θέματα όπως τα αίτια της σχολικής αποτυχίας, η παιδική παραβατικότητα, η βία και γενικότερα ζητήματα που προβληματίζουν το σχολικό βίο.
Τα αποτελέσματα των ερευνών θα χρησιμοποιούνται για την ανάδειξη και την επίλυση των προβλημάτων της εκπαίδευσης. Επίσης, οι κοινωνιολόγοι μπορούν να στελεχώσουν τα σχολεία ' ως κοινωνιολόγοι σύμβουλοι, με αντικείμενο την εποπτεία, την έρευνα, την ανάλυση και την επίλυση προβλημάτων των σχέσεων εκπαιδευτικής κοινότητας και κοινωνίας, εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων και των εκπαιδευόμενων μεταξύ τους', (Π.Δ.
159 άρθρο 1, παρ. ι΄). Συγκεκριμένα, ο κοινωνιολόγος χρησιμοποιώντας μεθόδους της επιστήμης του (συνεντεύξεις, παρατήρηση κτλ) μπορεί να εντοπίσει προβλήματα στις διαπροσωπικές σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και προβλήματα μεταξύ καθηγητών και μαθητών.
Σκοπός του είναι να αναδείξει τα προβλήματα των μεταξύ τους σχέσεων και να συμβάλει στην επίλυσή τους έτσι ώστε να μειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο, δυσλειτουργικές συμπεριφορές οι οποίες παρεμποδίζουν την ομαλή διεξαγωγή της σχολικής διαδικασίας.
Δυσάρεστα περιστατικά που ακούμε κατά καιρούς από τα ΜΜΕ όπως περιπτώσεις παιδεραστίας, προβλήματα βίας μεταξύ των μαθητών και πολλά άλλα προβλήματα τα οποία επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την ομαλή ψυχοκοινωνική εξέλιξη των παιδιών, μπορούν να προβλεφθούν και να αντιμετωπιστούν αν υπάρχουν ειδικοί επιστήμονες οι οποίοι μπορούν να συμβάλουν με τη γνώση τους στην ανίχνευση και αντιμετώπιση τέτοιων συμβάντων.
Επιπλέον, ο κοινωνιολόγος-συμβουλος μπορεί να εντοπίσει πιθανά προβλήματα στις σχέσεις μεταξύ σχολείου και κοινωνίας. Για να πετύχει στο μέγιστο η σχολική διαδικασία, πρέπει να υπάρχει συνεργασία και επικοινωνία μεταξύ σχολείου και κοινωνίας.
Το σχολείο αποτελεί κομμάτι της κοινωνίας. Αυτό σημαίνει ότι σχολείο και κοινωνία αλληλεπιδρούν. Αυτή η αλληλεπίδραση επηρεάζει και τα δύο συστήματα με αποτέλεσμα να εμφανίζονται διάφορα προβλήματα. Ο κοινωνιολόγος-συμβουλος μπορεί να γίνει ο διαμεσολαβητής και να βοηθήσει να ξεπεραστούν τα μεταξύ τους προβλήματα με σκοπό τη δημιουργική συνεργασία γονέων και σχολείου.
Στα πλαίσια του σχολικού βίου, οι κοινωνιολόγοι-σύμβουλοι μπορούν να οργανώνουν 'Σχολές γονέων' με σκοπό την ενημέρωση των γονιών για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι μαθητές-παιδιά τους αλλά και θέματα που σχετίζονται με τη σωστή διαπαιδαγώγηση των παιδιών.
Παρόλα αυτά, ο ερευνητικός και συμβουλευτικός ρόλος των κοινωνιολόγων ακόμα δεν έχει αναπτυχθεί στην Ελλάδα αν και προβλέπεται από τον σχετικό νόμο(!).
Πηγές:
· Προτάσεις Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων για την Εκπαίδευση
· Mεγάλη Παιδαγωγική Eγκυκλοπαίδεια - Eλληνικά Γράμματα - Herder, Aθήνα 1968, τόμος 5ος
· ΦΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗ Α.(1985), «κοινωνιολογία της εκπαίδευσης», εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα

Γράφει ο:
Χρήστος Θεοδωρόπουλος
Κοινωνιολόγος

One night stand… πόσο καλό μας κάνει;

whtVinchCoupleD0BED0BDD0B8D0B
Περιστασιακό σεξ… πόσα έχουν γραφτεί..πόσες έρευνες έχουν γίνει για αυτό… Τώρα, μία νέα μελέτη έρχεται για να αποδείξει ότι το σεξ της μιας βραδιάς τελικά…μας κάνει καλό!   

Η έρευνα από το «New York University» ανατρέπει όλα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Στη μελέτη έλαβαν μέρος 371 σπουδαστές για 9 μήνες και οι επιστήμονες προσπάθησαν να εντοπίσουν τις επιπτώσεις του περιστασιακού σεξ στην ψυχολογία των νέων.
Δεδομένου ότι το 80% των νέων ανθρώπων έχουν επιδοθεί τουλάχιστον μία φορά σε περιστασιακό σεξ, κρίνεται από τους ερευνητές αναγκαία η μελέτη του συγκεκριμένου θέματος.
Τα αποτελέσματα ήταν άκρως εντυπωσιακά: οι νέοι που επιδόθηκαν σε περιστασιακό σεξ είχαν την επόμενη μέρα ένα αίσθημα ευφορίας, υψηλότερη αυτοεκτίμηση, μεγαλύτερη όρεξη για ζωή, λιγότερο άγχος και μηδαμινά σημάδια κατάθλιψης.
Μεταξύ άλλων, οι συμμετέχοντες στην έρευνα έπρεπε να απαντήσουν σε ερωτήσεις τύπου: «Με πόσους διαφορετικούς ερωτικούς συντρόφους έχεις βρεθεί ερωτικά την ίδια στιγμή;», «Στην καθημερινή σου ζωή πόσο συχνά έχεις φαντασιώσεις με ανθρώπους που μόλις γνώρισες;» ή «Σεξ χωρίς αγάπη είναι οκ». Οι ερωτήσεις ήταν δομημένες με τέτοιον τρόπο ώστε να μελετηθούν: η συμπεριφορά των νέων, η επιθυμία τους και οι πεποιθήσεις τους.
Παράλληλα τα αποτελέσματα της έρευνας, δεν κάνουν κανένα διαχωρισμό στο φύλο καθώς άνδρες και γυναίκες είχαν κοινές αντιδράσεις.
Βέβαια, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι απαιτείται περαιτέρω μελέτη για τη διεξαγωγή συμπερασμάτων γύρω από το περιστασιακό σεξ.