ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014

Π.Ε.ΠΙΕΡΙΑΣ:Ορκωμοσία του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, των Αντιπεριφερειαρχών και των Περιφερειακών Συμβούλων στην έδρα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας







Το χορευτικό της Ε.Π.Μ.Κατερίνης στη Σκόπελο



ΜΕ ΧΟΡΟΥΣ ΚΥΚΛΩΤΙΚΟΥΣ…


   Στη Σκόπελο βρέθηκε το τριήμερο 23,24 και 25 Αυγούστου 2014 το χορευτικό τμήμα της Ε.Π.Μ.Κατερίνης, συμμετέχοντας στο 2ο φεστιβάλ παραδοσιακών χορών που πραγματοποίησε η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία ΠΛΕΓΜΑ, στη μνήμη του αείμνηστου Σκοπελίτη χοροδιδασκάλου Διαμαντή Παλαιολόγου. Το χορευτικό της Ε.Π.Μ.Κατερίνης προσκλήθηκε τιμητικά να ανοίξει το πρόγραμμα των εκδηλώσεων, ως αναγνώριση από τους διοργανωτές του πολύχρονου και πολυποίκιλου έργου του Πιερικού συλλόγου.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Π.ΣΑΒΒΑ-Κ.ΑΓΓΕΛΕΤΟΥ
Στο περιθώριο του φεστιβάλ, συνάντηση εποικοδομητικού χαρακτήρα είχε ο έφορος χορευτικού της Ε.Π.Μ.Κατερίνης Παναγιώτης Σάββας με την πρόεδρο της διοργανώτριας εταιρείας ΠΛΕΓΜΑ Κωνσταντίνας Αγγελέτου, στην προσπάθεια της τελευταίας να ανταλλάξει απόψεις αλλά και να ενημερωθεί σε εμπειρίες και γνώσεις από συλλόγους με πολύχρονη διαδρομή σε ανάλογες εκδηλώσεις.

   << Επιθυμούμε να δώσουμε μακροχρόνια προοπτική στο παραδοσιακό μας φεστιβάλ, επιζητώντας να αφομοιώσουμε την τεχνογνωσία συλλόγων με μεγάλη και σημαντική εμπειρία που κουβαλούν από τη συμμετοχή τους σε πληθώρα εκδηλώσεων σε εγχώριες και διεθνείς παραστάσεις. Όπως ασφαλώς η Ε.Π.Μ.Κατερίνης η οποία τιμητικά εμφανίσθηκε πρώτη και όπως διαπιστώσατε έτυχε της αποδοχής όλων των παρευρισκομένων που ξεπέρασαν κάθε προσδοκία με την πολυπληθή παρουσία τους στο δημοτικό θέατρο Σκοπέλου. Φέτος η πλειονότητα των συγκροτημάτων προήλθε από τη Μακεδονία. Όμως για πρώτη φορά γνωρίσαμε στο νησί μας και χορευτικά από την Κρήτη και τα Επτάνησα. Το φεστιβάλ μας δίνει τη δυνατότητα να δικτυωθούμε, να συνεργασθούμε και να διδασκόμαστε από τις γνώσεις των άλλων. Οι συμπολίτες μας είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν τόσα πολλά και αξιόλογα συγκροτήματα. Οι χορευτικοί σύλλογοι που συμμετείχαν ανήλθαν στους είκοσι, ενώ οι χορευτές και συνοδοί ξεπέρασαν τους εξακόσιους.>> επισήμανε η κ. Αγγελέτου, η οποία γνωρίζει το αντικείμενο ως πτυχιούχος του τομέα πολιτικής διαχείρισης παραστατικών τεχνών.

     Από την πλευρά του ο έφορος χορευτικού της Ε.Π.Μ.Κατερίνης, τόνισε: << Την επετειακή για τον σύλλογο μας τούτη χρονιά συνεορτάζουμε μαζί σας τα εξηντάχρονα από την ίδρυση της Εστίας. Αποδεχθήκαμε με ιδιαίτερη χαρά και τιμή την πρόσκληση σας, τιμώντας παράλληλα τη μνήμη του αείμνηστου χοροδιδασκάλου Διαμαντή Παλαιολόγου με τον οποίο συμπλεύσαμε και συμβαδίσαμε στα μονοπάτια της παράδοσης. Είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για κάθε είδους υποστήριξη στις προσπάθειες σας, οι οποίες επικεντρώνονται στην ανάδειξη και διαιώνιση των επονομαζόμενων παραστατικών τεχνών, στις οποίες καθοριστικό ρόλο έχει ο χορός. Για όλους εμάς που συνυπάρχουμε στους ρυθμούς της παράδοσης, τα φεστιβάλ συντελούν στο να γίνουμε πλουσιότεροι σε γνώσεις και εμπειρίες, γνωρίζοντας και καταγράφοντας την χορευτική ιδιαιτερότητα κάθε περιοχής. Κατορθώσατε να συμπορευθούν τόσοι πολλοί άνθρωποι που διέπονται από το ίδιο μεράκι. Σας ευχαριστούμε για την πρόσκληση και φιλοξενία στο πανέμορφο νησί των Βόρειων Σποράδων.>>

Η ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ
    Το Σάββατο 23 Αυγούστου 2014 οι χορευτές των είκοσι συγκροτημάτων συναντήθηκαν στο λιμάνι της Σκοπέλου για την καθιερωμένη παρέλαση. Με επικεφαλής τον χοροδιδάσκαλο Γεώργιο Δημόπουλο οι χορευτές της Ε.Π.Μ.Κατερίνης πρώτοι στη σειρά οδήγησαν τα υπόλοιπα χορευτικά σχήματα στο ανοικτό Δημοτικό θέατρο Σκοπέλου, διερχόμενοι από τους κεντρικούς δρόμους της Χώρας, αποσπώντας την επιβράβευση από τους κατοίκους και τους επισκέπτες του καταπράσινου νησιού. Το λάβαρο βέβαια της Ε.Π.Μ. προηγείτο, ενώ τον κ. Δημόπουλο συνόδευαν οι χορευτές Ευάγγελος Γκούτζας, Δημήτριος Πανανός, Παύλος Παπαχρήστος, Παναγιώτης Σάββας και οι γυναίκες του συγκροτήματος Βικτωρία Ρούσσου, Χρυσούλα Κατσάρα, Πόπη Κατσάρα, Ασπασία Κασταμπουλίδου. Δέσποινα Πανανού και Ιωάννα Γρηγοριάδου.

   Το χορευτικό της Ε.Π.Μ.Κατερίνης απέδωσε χορούς από τη Δυτική Θράκη.

ΟΙ ΣΚΟΠΕΛΙΤΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ

   Οι παραδοσιακές φορεσιές της Σκοπέλου κατατάσσονται σε τρεις κατηγορίες. Όπως καταγράφει ο φωτογραφικός φακός η αριστερή φορεσιά είναι η νυφιάτικη. Τη φορούσαν οι Σκοπελίτισες την ημέρα του γάμου.
    Η αριστερή φορεσιά είναι η αρραβωνιάρα. Οι Σκοπελίτισες ήταν ντυμένες με αυτή την ενδυμασία την ημέρα του αρραβώνα, για την πρώτη γνωριμία με τον μέλλοντα σύζυγο.
    Η δεύτερη  από αριστερά τοπική ενδυμασία είναι η καθημερινή φορεσιά, ασφαλώς απλούστερη και πιο εύχρηστη.
    Ανάμεσα στις τρις Σκοπελίτισες, ένας Θρακιώτης χορευτής, αλλά Πιεριέας στην καταγωγή. Είναι ο ταμίας και χορευτής του συγκροτήματος της Ε.Π.Μ., ο Ευάγγελος Γκούτζας που δικαιωματικά νοιώθει ευτυχισμένος ανάμεσα στα πανέμορφα κορίτσια.
    Άλλωστε ο Ελληνισμός διακρίνεται από την πολυποικιλότητα των τοπικών στοιχείων, την επί μέρους διαφορετικότητα, αλλά και τον δημιουργικό πλουραλισμό.
    Πάντως την ώρα του χορού όλοι εκφράζονται με το ίδιο πάθος και έξαρση.
    Και επιπρόσθετα γιατί οι μεγάλοι χορευτές δεν είναι μεγάλοι εξαιτίας της τεχνικής τους, αλλά εξαιτίας του πάθους τους.

                                               
ΤΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ ΚΑΙ ΩΡΑΙΑ

  Χορός χωρίς μουσική και τραγούδι δεν γίνεται. Επιστρατευμένος από το τμήμα της χορωδίας της Ε.Π.Μ.Κατερίνης ο Γρηγόρης Μητσοκάπας έδωσε τη λύση. Άριστος γνώστης της κιθάρας και μελωδικός στη φωνή διασκέδαση όχι μόνο τους Πιεριείς, αλλά και μεγάλο μέρος χορευτών, έτσι όπως συνηθίζεται στις πολιτιστικές εκδηλώσεις. Τόσο στη διαδρομή προς τη Σκόπελο, όσο και στο πλοίο της γραμμής, αλλά και στις συνεστιάσεις παρουσίασε πλούσιο ρεπερτόριο. Γοητευμένοι όλοι από τον Γρηγόρη. Μπράβο του.

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΥ

    Η Βικτωρία Ρούσσου και η Ιωάννα Γρηγοριάδου ήταν τα νεαρότερα μέλη του χορευτικού της Ε.Π.Μ. Απέδωσαν άριστα τους Θρακιώτικους χορούς και παρέα με τα άλλα συγκροτήματα δεν σταμάτησαν να χορεύουν. Αεικίνητες με τη δυναμική της νιότης. Το μέλλον σαφώς ευοίωνο για το χορευτικό τμήμα. Πάντα τέτοια κορίτσια.
            Γιατί στη σημερινή κρίση των αξιών ευτυχώς  υπάρχουν ακόμα ρομαντικοί που σε πείσμα των καιρών επιμένουν να ξεχωρίζουν, να δημιουργούν και να προσπαθούν να ορθώσουν το   ανάστημα του πολιτισμού…Οι άνθρωποι της Ε.Π.Μ.Κατερίνης το αποδεικνύουν.


                      




                      



ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων




 Θέμα: Εγκληματική η αδιαφορία της κυβέρνησης για τις δραματικές επιπτώσεις του
            καταρροϊκού πυρετού στην αιγοπροβατοτροφία.

        Τα κρούσματα του καταρροϊκού πυρετού αυξάνονται και πληθαίνουν σχεδόν σε όλες τις περιοχές της χώρας, ενώ οι κτηνοτρόφοι  φοβούνται να τα δηλώσουν, γιατί αυτό θα συνοδευτεί με υποχρεωτικό περιορισμό στους στάβλους και επιβάρυνση των κτηνοτρόφων με την αγορά των ζωοτροφών, τη στιγμή που δεν έχουν ρευστότητα για τα απολύτως αναγκαία. Ακόμα πιο δύσκολη είναι η κατάσταση στους μετακινούμενους κτηνοτρόφους που – από τη φύση της δουλειάς τους – δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε τέτοιου είδους περιοριστικά μέτρα. Ταυτόχρονα, οι περισσότεροι μικρομεσαίοι παραγωγοί δεν πήραν ούτε την εξισωτική αποζημίωση, αυθαίρετα κόπηκε ή αυτή συρρικνώθηκε δραστικά, χωρίς να ευθύνονται οι κτηνοτρόφοι  γι’ αυτό, αλλά το νέο σχέδιο δράσης για τους βοσκοτόπους ΕΕ και κυβέρνησης.
        Δραματικές καταστάσεις βιώνουν οι κτηνοτρόφοι από την  εγκληματική κυβερνητική αδιαφορία που αφορούν : 
-Τις μεγάλες ελλείψεις σε κτηνιάτρους στις κρατικές κτηνιατρικές διευθύνσεις.
-Την απουσία  ψεκασμών σε περιοχές που διαχειμάζει το κουνούπι-ξενιστής, αλλά και ελέγχων σε όλα ανεξαιρέτως τα κοπάδια.
-Την ανυπαρξία διανομής δωρεάν στους κτηνοτρόφους εντομοκτόνων και εντομοαπω­θ­ητι­κών, αλλά και ζωοτροφών σε όσα κοπάδια έχουν προσβληθεί.
-Την ανυπαρξία προγραμματισμού αποζημιώσεων για την δραστική μείωση της παραγωγής, των απωλεσθέντων ζώων και του εισοδήματος.
         Ακριβώς αυτήν την κατάσταση εκμεταλλεύονται και οι έμποροι που αν και η συγκεκριμένη ασθένεια δεν έχει καμιά επίπτωση στην ανθρώπινη υγεία, όμως εκβιάζουν για να πάρουν σε ακόμα χαμηλότερες, εξευτελιστικές  τιμές γάλα και σφάγια. Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι βαριές και μεγάλες. Οδηγεί την εκτατική αιγοπροβατοτροφία που δραστηριοποιούνται κύρια μικρομεσαίοι κτηνοτρόφοι στην καταστροφή, διευκολύνοντας τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για δημιουργία επιχειρηματικής σταβλισμένης καπιταλιστικής μορφής κτηνοτροφικών μονάδων, που σημαίνει συγκέντρωση και συγκεντροποίηση σε λίγα χέρια και καταστροφή των πολλών μικρομεσαίων.    
                                                    Ερωτάται ο κ. Υπουργός
αν σκοπεύει να λάβει άμεσα και γρήγορα τα παραπάνω διατυπωμένα  από τους κτηνοτρόφους μέτρα ικανοποίησης και επιβίωσης τους, απέναντι στον καταρροϊκό πυρετό.



                                                                                                                 O βουλευτής του ΚΚΕ 

                                                                                                                     Νίκος Μωραΐτης.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΗΣ Π.Κ.Μ. ΓΙΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 2014

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 28/8/2014



Από τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών Ανατολικής Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ανακοινώνεται ο πίνακας συνεργείων οχημάτων που θα επιθεωρηθούν εντός του 2014, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π._. 78/88 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και την αριθ. ΟΙΚ 332870/33301/27-08-2014 Απόφαση της Διεύθυνσης Μεταφορών Ανατολικής Θεσσαλονίκης (Α._.Α. 7ΠΙ17ΛΛ-_5Ε).
Επισυνάπτεται ο σχετικός πίνακας σε ξεχωριστό αρχείο.



Ευχαριστούμε για τη συνεργασία

Γραφείο Τύπου

Ευχαριστήριο του δημάρχου Δίου-Ολύμπου, Γ.Παπαθανασίου, προς τη διεύθυνση δασών Πιερίας.



Ο δήμαρχος Δίου-Ολύμπου, κ. Γιώργος Παπαθανασίου, εκφράζει τις ευχαριστίες του προς τη διεύθυνση δασών Πιερίας, προς τον διευθυντή κ. Γεώργιο Μαυρίδη και ιδιαίτερα προς το προσωπικό του τμήματος δασικών χαρτογραφήσεων, τον προϊστάμενο κ. Π.Παπαπέτρου και τους Αθ.Παπαγιάννη, Π.Ταβουκτσή και Ρ.Φαρμάκη, διότι δόθηκε λύση στο θέμα των τεχνητών φυτειών το οποίο προκαλούσε νομικά προβλήματα στον χαρακτηρισμό των camping του νομού.
Μετά από επίμονες προσπάθειες, μελέτη του υφισταμένου νομικού καθεστώτος και επαφές με το ΥΠΕΚΑ, εντόπισαν το πρόβλημα του χαρακτηρισμού των τεχνητών φυτειών που υπήρχε κατά τη σύνταξη των δασικών χαρτών του Ν.Πιερίας, τα οποία επιβάλλονταν να χαρακτηριστούν ως δάση με βάση την τότε ισχύουσα δασική νομοθεσία και συνέβαλαν στην επίλυσή του με την κατάθεση τεκμηριωμένης πρότασης προς το υπουργείο περιβάλλοντος, η οποία πέρασε από νομοπαρασκευαστική επιτροπή της βουλής και εντέλει ψηφίστηκε με τον Ν.4280/2014 (αριθ.32, παρ.4, εδάφ.6γ).

Με βάση τον ανωτέρω νόμο δίνεται λύση στον χαρακτηρισμό των γεωργικών και των ιδιωτικών χορτολιβαδικών εκτάσεων στις οποίες πραγματοποιήθηκαν τεχνητώς φυτεύσεις δένδρων για την αναβάθμιση της αισθητικής του τοπίου, όπως συμβαίνει με τις επιχειρήσεις των camping, οι οποίες δεν υπάγονται πλέον στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας. 

Ο Γιώργος Τσαλμπούρης στην ομάδα του IOWA STATE UNIVERSITY, στις ΗΠΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Ιδιαίτερη τιμή για το Πιερικό μπάσκετ


Στις Ηνωμένες Πολιτείες βρίσκεται από χθες Τετάρτη ο καλαθοσφαιριστής του Πιερικού Αρχελάου Γιώργος Τσαλμπούρης.
Από τη νέα αγωνιστική περίοδο θα αγωνίζεται με την ομάδα του IOWA STATE UNIVERSITY και η συμμετοχή του αυτή χαροποίησε ιδιαίτερα τον κόσμο του Πιερικού μπάσκετ.
Η διοίκηση του ΣΦΚ Πιερικός Αρχέλαος με ανακοίνωσή της εύχεται στο διεθνή σέντερ, που είναι στο σύλλογο από τις ακαδημίες του, «καλή επιτυχία και καλή δύναμη».


«Ρεσιτάλ» ποντιακής λύρας και καλλιφωνίας των αδελφών Τσαχουρίδη στο Αρχαίο Θέατρο του Δίου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΟΥ 2014



Ρεσιτάλ στην ποντιακή λύρα και την καλλιφωνία, με συνοδεία πλήθους άλλων οργάνων, έδωσαν την Τετάρτη 27 Αυγούστου 2014 οι αδερφοί Τσαχουρίδη στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Ολύμπου στο Δίον.

Η αδελφική φωνή των Ματθαίου και Κώστα Τσαχουρίδη ήχησε και αντήχησε σ’ όλο το Αρχαίο Θέατρο. Μας είχαν υποσχεθεί «μουσικό ταξίδι υψηλής αισθητικής συγκίνησης…. Για μια και μόνο συναυλία που καταργεί τα καθιερωμένα μουσικά όργανα». 

Πράγματι, ο Ματθαίος επέδειξε τη δεξιοτεχνία του στην ποντική λύρα και ανέδειξε τις δυνατότητες του μουσικού αυτού οργάνου, «τις απεριόριστες μουσικές τεχνικές του, ενός μουσικού οργάνου συμβόλου για τον ποντιακό ελληνισμό». «Ένα μικρό οργανάκι το οποίο, όμως, μπορεί να κυριαρχήσει και να οδηγήσει μία ολόκληρη ορχήστρα στις μουσικές γειτονιές του κόσμου», για να δανειστούμε τα λόγια του μεγάλου αδελφού. Γιατί η λύρα μπορεί να μετασχηματίζεται σε βιολί ή βιόλα «σε μικρές συχνότητες», βιολοντσέλο «λόγω της βιολοειδούς κατασκευής του ως οργάνου», που παραπέμπει σε όργανα της μεσαιωνικής Ευρώπης μια της Μέσης Ανατολής. Ο ίδιος τη βλέπει κατά κάποιον τρόπο σαν ένα «τρίχορδο βιολί με πολλές μουσικές δυνατότητες. Αυτή είναι και η φιλοδοξία τους: «ψυχή και σώμα θα αναδείξουμε… αυτό που μας παραδόθηκε και που υπηρετούμε με σεβασμό».

Όσο για τη φωνή του Κωνσταντίνου, του μικρού αδελφού, «το καμάρι» του μεγάλου, με τις δυνατότητές του  ως τενόρου «μπορεί και ελίσσεται μεταξύ κλασικού και παραδοσιακού μουσικού ρεπερτορίου, παντρεύοντας και αγκαλιάζοντας με τη φωνή του  ένα παγκόσμιο μουσικό ρεπερτόριο με μία σπάνια μοναδικότητα». Η «οικουμενική» φωνή του Κωνσταντίνου σε άριστη συνεργασία με την «οικουμενική» δυνητική διάσταση της λύρας θα καλύψουν στο χρονικό διάστημα μιας συναυλίας ένα «οικουμενικό» ρεπερτόριο: τραγούδια ποντιακά και ηπειρώτικα, ευφραίνοντας την καρδιά και των δύο παππούδων τους, Luciano Pavarotti, μουσική της Ινδίας και του Αφγανιστάν, παραδοσιακή μουσική της κεντρικής Ασίας, των Οθωμανών και των Αράβων, μουσική κλασική όπερα και και και …. .

Στην Ευρώπη γνώρισαν τους μουσικούς πολιτισμούς του κόσμου αλλά και συνειδητοποίησαν τον πλούτο της ελληνικής μουσικής: «στη βρετανική πρωτεύουσα… πέρα από τις συναντήσεις μας και τις παραστάσεις μας με διάφορους μουσικούς πολιτισμούς ανά τον κόσμο… γνωρίζουμε περισσότερο τον πλούτο της ελληνικής  μουσικής αλλά και του ελληνισμού ως ιδέα αξεπέραστη, ως ιδέα οικουμενική».

Παράλληλα με το παγκόσμιο μουσικό ρεπερτόριο, ακούστηκαν και συνθέσεις από την καινούργια τους δισκογραφία, όπως το «Οι Μέρες φεύγουν ... κι ο χρόνος πάλι κλέβει τις χαρές μου», αλλά και παλιές όπως του Μίκη Θεοδωράκη: «Δακρυσμένα μάτια νυσταγμένοι κήποι, όνειρα κομμάτια, ας ήτανε να ζω στους μεγάλους δρόμους κάτω απ’ τις αφίσες στα χιλιάδες χρώματα ας ήταν να βρεθώ», του Παναγιώτη Καλαντζόπουλου «Με τα μάτια κλειστά: Και σε παίρνω αγκαλιά με τα μάτια κλειστά πώς γεννάει στο σκοτάδι η λύπη χαρά».

Παρεμβάλλεται ένα πολυφωνικό της Βόρειας Ηπείρου, η ερμηνεία του οποίου ήταν μονολεκτικά καταπληκτική: «Τι κακό έκανα ο καημένος και με λένε όλοι φονιά. Μήνα σκότωσα κανένα μήνα φίλησα καμιά. Κάπου εδώ στη γειτονιά μας αγαπώ και ‘γω μια νιά, τ’ όνομά της δεν το ξέρω Ρούσσα Δάφνη για Μηλιά, τη γενιά της δεν θυμάμαι Τούρκα είναι για Ρωμιά. Κι αν πεθάνω σας το λέω σαν με θάψετε σάβανο να σαβανώστε το πουκαμισάκι της και νερό για να με πλύντε δάκρυ απ' τα μάτια της». Σας το παρέθεσα ολόκληρο, γιατί τέτοια τραγούδια τ’ απολαμβάνεις με όλες σου τις αισθήσεις!

Στον Στέλιο Καζαντζίδη μας πήγε το επόμενο που σε μουσική Χρήσου Νικολόπουλου συνεχίζει να μας φωνάζει «Υπάρχω» και: «Υπάρχω κι όσο υπάρχεις θα υπάρχω… κι ας βαδίζουμε σε δρόμους χωριστούς» και στον Σταμάτη Κραουνάκη «Αυτή η νύχτα μένει αιώνες παγωμένη, που δυο ψυχές δεν βρήκαν καταφύγιο κι ήρθαν στον κόσμο ξένοι και καταδικασμένοι να ζήσουν έναν έρωτα επίγειο» και στον Μίμη Πλέσσα «Όλα δικά σου μάτια μου κι ο πόνος σου δικός μου» και με στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου «Τα μάτια μου στα μάτια σου και τ’ άστρο πάνωθέ μου. Αχ, να μην τέλειωνε ποτέ η ώρα ετούτη, θεέ μου!».

Και πολλά πολλά ήταν τα ποντιακά ακούσματα, των οποίων τα στοιχεία –καθότι αμύητη στα ποντιακά- δεν μπόρεσα να βρω. Και ήταν τόσο δυνατά που κυριολεκτικά ξεσήκωσαν το τελευταίο τέταρτο όλο το κοινό.

Ο πρόεδρος του Οργανισμού Φεστιβάλ Ολύμπου επαίνεσε με τον λόγο του τους δύο καλλιτέχνες και την ορχήστρα τους και παρουσίασε τον προσκεκλημένο σεβασμιώτατο Μητροπολίτη κ.κ. Γεώργιο, ο οποίος, δηλώνοντας ιδιαίτερα συγκινημένος, μίλησε για τη πολύχρονη γνωριμία του με τους «Τσαχουρίδηδες» όπως τους λένε στην ιδιαίτερη πατρίδα των καλλιτεχνών τη Βέροια, για την υποτροφία που δόθηκε από την τότε Μητρόπολη στα δυο αδέρφια και «έπιασε τόπο» και τη γενικότερη πορεία τους, ακαδημαϊκή και καλλιτεχνική. Τίμησε, λοιπόν, τους δύο ταλαντούχους αδερφούς καθώς και τον πρόεδρο του Οργανισμού του Φεστιβάλ Ολύμπου προσφέροντας το μετάλλιο που η Ιερά Μητρόπολις εξέδωσε με την ευκαιρία της ενθρονίσεώς του, ένα μετάλλιο συλλεκτικό, το οποίο από τη μια πλευρά φέρει τη μορφή της Αγίας Αικατερίνης, της πολιούχου της Κατερίνης, από την οποία άλλωστε και η πόλη πήρε το όνομά της, και από την άλλη πλευρά έχει τα στοιχεία της τελετής.

Οι αδερφοί Τσαχουρίδη, στη στερεότυπη πλέον επιταγή του κοινού «και άλλο και άλλο» αποχαιρέτισαν επιδεικνύοντας τα ακουστικά λικνίσματα της λύρας τους και ερμηνεύοντας στην ποντιακή διάλεκτο «Πέντε οσπίτεα έχτισα, Κι ας ολεα ξεσπιτούμαι, Πρόσφυγας είμαι ασο κουνίμ, Θεέμ θα παλαλλούμε. Πατρίδα μ αραεύω σε, Άμον καταραμένος, Σα ξένα είμαι Έλληνας, Και σην Ελλάδαν ξένος».

Ανατολή και δύση, παρόν και παρελθόν, ήχοι παραδοσιακοί και μοντέρνοι σε ένα  σταυροδρόμι μουσικών συναντήσεων.  Όπως και οι ίδιοι είχαν πει σε κάποια τους συνέντευξη «Η μουσική είναι μία, επτά νότες στην Ανατολή και επτά στη Δύση».

Ήταν μια βραδιά αλλιώτικη, μια μουσική συνεύρεση απρόβλεπτη!
Η Ταυτότητα της παράστασης:

Μουσικοί: Αντώνης Σαρακατσιάνος (πιάνο – πλήκτρα), Αθανάσιος Σωτηριάδης (πλήκτρα – σάζι), Ιωάννης Γκαντίδης (πλήκτρα – ακορντεόν), Ιμπραήμ Ιμπραήμογλου (κρουστά), Γεώργιος Κορτσινίδης (τύμπανα – κρουστά – ποντιακό νταούλι), Ιωάννης Διαμαντίδης (κιθάρες), Παναγιώτης Βασίλογλου-Γκάνης (ηλεκτρικό κόντρα μπάσο), Κωνσταντίνος Τσαχουρίδης (φωνή, πιάνο), Ματθαίος Τσαχουρίδης (ποντιακή λύρα, ουζμπέκικη λύρα, αφγανικό ρεμπάμπ, αραβικό ούτι, βιολί, περσική λύρα, λαούτο, μπουζούκι, Σολίστ/ Κώστας Αναστασιάδης (τύμπανα, ινδική τάμπλα), Ματθαίος και Κωνσταντίνος Τσαχουρίδης  «Ψυχή και Σώμα».

Φεστιβάλ Ολύμπου 2014 – Η τελευταία εκδήλωση


Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014 / ώρα έναρξης 21:00 / Αρχαίο θέατρο Δίου

Κατερίνη, Ο Τόπος - Οι Άνθρωποι
Σκηνοθεσία: Γιώργος Χ. Χανδόλιας
Μουσική Επιμέλεια: Νίκος Πατρής

Η φυλετική σύνθεση των κατοίκων της Κατερίνης κατά τον 19ο και 20ο αιώνα.
Γηγενείς, Βλάχοι, Πρόσφυγες. Η πορεία αστικοποίησης τους, μέσα από το τραγούδι, τη μουσική, το χορό.
Σε συνεργασία με το Κέντρο Γραμμάτων και Τεχνών Δίου.


Εισιτήρια: Γενική είσοδος 5€.

ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ U20 (ΝΕΩΝ) ΤΗΣ ΠΑΕ ΑΙΓΙΝΙΑΚΟΥ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΥΣΤΑΚΙΔΗΣ



Τυρόπιτα με 2 υλικά

tiropita-2-ilika-psi1434
Μια πίτα γίνεται ακόμη κι αν δεν έχετε ταλέντο στο άνοιγμα του φύλλου, ακόμη και την τελευταία στιγμή, σε μισή ώρα περίπου, αρκεί να έχετε στην κατάψυξη πάντα μια ζύμη κουρού ή μια σφολιάτα. Να μια καλή ευκαιρία να καθαρίσετε το ψυγείο από τα κομματάκια τυριών που περισεύουν.

tiropita-psi3olive
Φωτογραφία – Food Styling: Αντωνία Κατή

Υλικά

  • 1 φύλλο ζύμη κουρού
  • λίγο ελαιόλαδο
  • 400γρ. κίτρινο τυρί τριμμένο, όπως έμενταλ ή γκούντα
  • 1 κουτ. γλυκού μαυροσούσαμο

Διαδικασία

Βήμα 1

Προθερμαίνετε το φούρνο στους 180ºC.

Βήμα 2

Λαδώνετε τον πάτο μιας μακρόστενης φόρμας για κέικ.

Βήμα 3

Απλώνετε το φύλλο κατά μήκος, αφήνοντας τις άκρες να προεξέχουν.

Βήμα 4

Μοιράζετε το τυρί πάνω στο φύλλο. Καπακώνετε με τις άκρες και κλείνετε καλά το γείσο.

Βήμα 5

Λαδώνετε την επιφάνεια, πασπαλίζετε με μαυροσούσαμο ή σουσάμι και ψήνετε για 20 περίπου λεπτά, μέχρι να ροδίσει το φύλλο.

Βήμα 6

Σερβίρετε την πίτα ζεστή ή και κρύα σαν σνακ.