ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2014

8 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΑΜΕ


8 αυτοκίνητα που αγαπήσαμε
Κείμενο: Χαράλαμπος Νικόπουλος
Παρότι έχουν περάσει δεκαετίες από τότε που κυκλοφορούσαν στους δρόμους του πλανήτη, η νοσταλγία που περιβάλλει σαν πέπλο το πέρασμά τους υπάρχει ακόμη. Σε μεγαλύτερους -τότε που ζούσαμε, τότε που οδηγούσαμε αυτοκίνητα που δεν χάλαγαν, δεν «ζήταγαν»- και νεότερους, που τα ψάχνουν, τα αγοράζουν, τα βελτιώνουν και τα επανακυκλοφοράνε. Γιατί αυτά τα αυτοκίνητα ήταν «αθάνατα».
Volkswagen Σκαραβαίος (1935 – 1978 & 1978 - 2003)
Ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της Ιστορίας, αφού συνολικά παρήχθησαν κοντά στα 22 εκατομμύρια οχήματα. Με αξιοθαύμαστη αντοχή και αντισυμβατικό στυλ, έφυγε από τα σύνορα της Γερμανίας και της Ευρώπης (η παραγωγή του), για να συνεχιστεί μέχρι το 2003 στη Λατινική Αμερική.
  • <strong>Fiat 500Giardiniera (1960 - 1977)</strong> Το Fiat 500 ήταν επίσης διαθέσιμο και ως τρίπορτο station wagon με 10 εκατοστά μακρύτερο μεταξόνιο και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, ενώ έφερε και στάντFiat 500Giardiniera (1960 - 1977)
    Το Fiat 500 ήταν επίσης διαθέσιμο και ως τρίπορτο station wagon με 10 εκατοστά μακρύτερο μεταξόνιο και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, ενώ έφερε και στάνταρ ηλιοροφή. Στα 17 έτη συναρμολόγησής του, κατασκευάστηκαν 327.000 αυτοκίνητα.
  • <strong>Citroen 2CV (1948 - 1990)</strong> To Ντεσεβό ήταν ένα μικρό οικονομικό αυτοκίνητο που πλησίασε τον μισό αιώνα παραγωγής, με κοντά 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Λίγα κυβικά, λιτή σχεδίαση, όλα στοCitroen 2CV (1948 - 1990)
    To Ντεσεβό ήταν ένα μικρό οικονομικό αυτοκίνητο που πλησίασε τον μισό αιώνα παραγωγής, με κοντά 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Λίγα κυβικά, λιτή σχεδίαση, όλα στο μίνιμαλ, αλλά και με ένα μοναδικό θετικό αντίκτυπο στους νέους.
  • <strong>Citroen DS (1955 -1975)</strong> Γνωστό ως «βάτραχος» στην Ελλάδα, ήταν ένα καινοτόμο πολυτελές αυτοκίνητο που παρήχθη από τη Citroën -συνολικά κατασκευάστηκαν 1.455.746 αντίτυπα σειράς DCitroen DS (1955 -1975)
    Γνωστό ως «βάτραχος» στην Ελλάδα, ήταν ένα καινοτόμο πολυτελές αυτοκίνητο που παρήχθη από τη Citroën -συνολικά κατασκευάστηκαν 1.455.746 αντίτυπα σειράς DS, καθώς και ID, όπως ονομαζόταν η φθηνότερη εκδοχή του DS. Υπήρξε, και θεωρείται ακόμα και σήμερα, εξαιρετικά δημοφιλές, τόσο για τον φουτουριστικό,αεροδυναμικό σχεδιασμό του, όσο και για την καινοτόμο τεχνολογία του, αλλά και κορυφαίο δείγμα του γαλλικού στυλ.
  • <strong>Volkswagen Golf GTI (1976 - 1983)</strong> Τον Μάιο του 1974, η Volkswagen παρουσίασε το Golf πρώτης γενιάς, το οποίο είχε σχεδιαστεί από τον Τζορτζέτο Τζουτζιάρο. Προκάλεσε αίσθηση τόσο σχεδιVolkswagen Golf GTI (1976 - 1983)
    Τον Μάιο του 1974, η Volkswagen παρουσίασε το Golf πρώτης γενιάς, το οποίο είχε σχεδιαστεί από τον Τζορτζέτο Τζουτζιάρο. Προκάλεσε αίσθηση τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά, αφού είχε τον κινητήρα μπροστά. Το 1976 παρουσιάστηκε το Golf GTI, η πιο γρήγορη έκδοση του μοντέλου.
  • <strong>Lancia Delta HF Integrale (1979 -1992)</strong> To Delta ήταν ένα από τα πλέον φουτουριστικής σχεδίασης αυτοκίνητα της κατηγορίας του στην Ευρώπη. Μάλιστα ψηφίστηκε Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της ΧρLancia Delta HF Integrale (1979 -1992)
    To Delta ήταν ένα από τα πλέον φουτουριστικής σχεδίασης αυτοκίνητα της κατηγορίας του στην Ευρώπη. Μάλιστα ψηφίστηκε Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 1980. Συνδύαζε το αρρενωπό εκλεπτυσμένο στυλ με τις επιδόσεις και το συγκεκριμένο είναι το επιτυχημένο σε ράλλυ.
  • <strong>BMW E30 (1981 - 1994)</strong> Η BMW Σειρά 3 E30 γνώρισε μεγάλη επιτυχία και απήχηση στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στη βασική έκδοση 316, διότι ήταν τότε το μοναδικό compact πολυτελές αυτοκίνητο που BMW E30 (1981 - 1994)
    Η BMW Σειρά 3 E30 γνώρισε μεγάλη επιτυχία και απήχηση στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στη βασική έκδοση 316, διότι ήταν τότε το μοναδικό compact πολυτελές αυτοκίνητο που ξεκινούσε από τα 1.600 κυβικά εκατοστά. Ως αποτέλεσμα, λόγω της τότε υψηλής φορολογίας εισαγωγής επί της εργοστασιακής αξίας, ήταν η μοναδική προσιτή και εφικτή επιλογή μεταξύ των premium αυτοκινητοβιομηχανιών για τους δεκάδες χιλιάδες υποψήφιους αγοραστές της μεσαίας κοινωνικής τάξης.
  • <strong>Mercedes 190 (1982 - 1993)</strong>  Το Mercedes-Benz W201, γνωστό και ως Mercedes 190, ήταν ένα μεσαίο οικογενειακόαυτοκίνητο της κατηγορίας D, που παρήχθη από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανMercedes 190 (1982 - 1993)
    Το Mercedes-Benz W201, γνωστό και ως Mercedes 190, ήταν ένα μεσαίο οικογενειακόαυτοκίνητο της κατηγορίας D, που παρήχθη από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Υπήρξε ο πρώτος εκπρόσωπος της εταιρείας στην μεσαία κατηγορία και παραμένει ως και σήμερα, ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της εταιρείας.

      ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΙΣΤΟΡΙΑ


      Ένα παιχνίδι με ιστορία
      Κείμενο: Θανάσης Διαμαντόπουλος
      Από το κατάστρωμα ενός πλοίου για τις Κυκλάδες μέχρι τα παραδοσιακά καφενεία και του πιο απομακρυσμένου ελληνικού χωριού μπορεί κάποιος να συναντήσει δύο ανθρώπους, γυναίκες ή άντρες οποιασδήποτε ηλικίας να παίζουν τάβλι. Για αιώνες, στις χώρες της Ανατολικής Μεσογείου οι άντρες έπαιζαν το ίδιο παιχνίδι με τις ώρες. Σε ατάκτως τοποθετημένα τραπέζια με τα φλυτζάνια του καφέ να βρίσκονται δίπλα τους, άφηναν τον ήχο της κάθε ζαριάς να ρυθμίζει την κουβέντα τους. Για αυτούς τους «παίκτες» ο ενθουσιασμός ενός παιχνιδιού που σε μερικές περιπτώσεις απαιτεί και στρατηγική, είναι αλληλένδετος με την ευχαρίστηση της κοινωνικής επαφής με κάποιους φίλους. Kάπως έτσι διαδόθηκε το τάβλι που ξεκίνησε στη Συρία, το Ιράν και το Ιράκ, χώρες που αντιστοιχούν στην αρχαία Μεσοποταμία, 5000 χρόνια πριν.
      Επεκτάθηκε αρχικά σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή και την Περσία ενώ εν συνεχεία γύρω στον 7ο και 8ο αιώνα μ.Χ. οι Άραβες το μετέφεραν στην Ευρώπη. Το τάβλι έγινε πολύ δημοφιλές στη Βρετανία το 18ο αιώνα, αφού το εισήγαγαν οι ιππότες που επέστρεφαν από τις Σταυροφορίες.
      Τους κανόνες τους καθιέρωσε ο Edmond Hoyle, γνωστός από την αντίστοιχη δουλειά του για την τράπουλα. Οι κανόνες αυτοί τροποποιήθηκαν από το 1920 και μετά, που οι λέσχες παιχνιδιών του Lower East Side της Νέας Υόρκης εισήγαγαν το παιχνίδι στις ΗΠΑ. Το παιχνίδι με τη διπλή ζαριά είχε και έχει ακόμα, στρατηγική και «τζόγο». Σήμερα υπάρχουν μεγάλες διοργανώσεις όπως το «World Backgammon Championship» στο Μόντε Κάρλο αλλά και online παιχνίδια στα οποία παίζονται σε πραγματικό χρόνο, μεγάλα ποσά. Η επιβίωση του, στο πέρασμα των αιώνων και η παγκόσμια απήχηση αποδεικνύουν ότι οι καλές ιδέες αντέχουν όπου και όποτε γεννήθηκαν.


            ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ ΣΤΗΝ ΙΜΠΙΖΑ

            Μία νύχτα στην Ίμπιζα

            Κείμενο: Μάρθα Κορινθίου
            H Naomi Campbell, σύμβολο των πληθωρικών 90's, φωτογραφίζεται στην Ίμπιζα από τους Μert & Marcus για το περιοδικό Interview, δίπλα σε ένα αμάξι που βυθίζεται στην πισίνα. Στα μέσα εκείνης της δεκαετίας γνωρίστηκαν και οι Μert Alas και Μarcus Piggott. Στη συνέντευξη που έδωσαν στον Ricardo Tisci με αφορμή τη φωτογράφηση, τη νοσταλγούν. «Οταν ξεκινήσαμε, στα 90's, δεν φοβόμασταν τίποτα. Ήμασταν πολύ πιο ελεύθεροι και ακατέργαστοι» λέει ο Piggott. Και ο Alas συμπληρώνει: «Τότε γεννήθηκε μια νέα γλώσσα στον χώρο της Τέχνης και της Μόδας. Το ζητούμενο ήταν να σπας τους κανόνες, όχι να βγάζεις κέρδη». 


            • Μία νύχτα στην Ίμπιζα
            • Μία νύχτα στην Ίμπιζα

                Πριν κάποιες δεκαετίες η Κατερίνη καμάρωνε για την εμποροπανήγυρη της..Σήμερα είναι για κλάματα..


                Δείτε τους άδειους χώρους στο πανηγύρι αυτή είναι η ΞΕΦΤΙΛΑ ΜΑΣ...

                Ένα απίστευτο σε διάρκεια και κόστος έγκλημα συμβαίνει στην Κατερίνη μας, χωρίς κάποιος να μπορεί να το σταματήσει ή έστω να αντιδρά!

                Σήμερα ο Δήμος  περηφανεύεται και την ονειρεύεται ως… εμποροπανήγυρη!

                Σε ποιον να το πεις και ποιος να μη σου δώσει δίκιο. Γιατί να περηφανεύομαι για τη εμποροπανήγυρη;
                Αυτό χρειαζόταν η Κατερίνη για να «ξελασπώσει» οικονομικά; Για να προχωρήσει στο μέλλον;

                ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ κλείστε την δεν βλέπετε την κατάντια της...Τι άλλο περιμένετε να δείτε.
                .Ας ελπίσουμε ότι οι στο μέλλον αν θα αλλάξει η δημοτική αρχή και νέοι που θα αναλάβουν σύντομα, θα στείλουν σπίτια τους, αυτούς που έβαλαν σκοπό την μετατροπή της πόλης μας σε τριτοκοσμική!

                ΕΝΦΙΑ: Σοκ για εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων - Χάνουν την έκπτωση ή απαλλαγή λόγω των τεκμηρίων διαβίωσης


                ΕΝΦΙΑ: Σοκ για εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων - Χάνουν την έκπτωση ή απαλλαγή λόγω των τεκμηρίων διαβίωσης
                Της Μαρίας Βουργάνα
                Χωρίς έκπτωση ή πλήρη απαλλαγή από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων θα μείνουν τελικά εκατοντάδες χιλιάδες οικονομικά αδύναμοι φορολογούμενοι λόγω ... των τεκμηρίων διαβίωσης.
                Την ώρα που το υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζεται να καταθέσει αύριο στην Βουλή τη νομοθετική ρύθμιση με τις αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ μεταξύ των οποίων θα προβλέπεται έκπτωση και για τα ξενοίκιαστα μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα υπό προϋποθέσεις, μια ακόμη «παγίδα» στο νόμο «ψαλιδίζει» σημαντικά τον αριθμό των φορολογούμενων που δικαιούνται έκπτωση 50% ή πλήρη απαλλαγή από το φόρο.
                Εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι με χαμηλά εισοδήματα δεν θα γλιτώσουν τελικά από την πληρωμή ολόκληρου του φόρου. Με την εφαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης το ύψος του συνολικού ετησίου φορολογητέου οικογενειακού εισοδήματός τους έχει διαμορφωθεί σε επίπεδα υψηλότερα των εισοδηματικών ορίων που έχουν τεθεί για την χορήγηση των απαλλαγών με αποτέλεσμα να χάσουν την απαλλαγή ή την έκπτωση 50% στον ΕΝΦΙΑ.
                ΕΝΦΙΑ: Σοκ για εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων - Χάνουν την έκπτωση ή απαλλαγή λόγω των τεκμηρίων διαβίωσης
                Ο νόμος για τον ΕΝΦΙΑ προβλέπει ότι σε περιπτώσεις διαπιστωμένης οικονομικής αδυναμίας πληρωμής του νέου φόρου θα χορηγείται έκπτωση 50% επί του συνολικού φόρου που βεβαιώθηκε για τον φορολογούμενο, την σύζυγο που συνυποβάλλει δήλωση και τα εξαρτώμενα μέλη εφόσον πληρούνται ταυτόχρονα οι εξής προϋποθέσεις:
                1. Το σύνολο της επιφάνειας των κτισμάτων να μην υπερβαίνει τα 150 τετραγωνικά μέτρα. Μάλιστα στο υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζουν τώρα να προσθέσουν και κριτήριο συνολικής αξίας της ακίνητης περιουσίας.
                2. Το συνολικό φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα του έτους 2013 να μην έχει υπερβεί τις 9.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 1.000 ευρώ για τον ή την σύζυγο και για κάθε εξαρτώμενο μέλος. Αυτό σημαίνει ότι για να απαλλαγεί από το 50% του ΕΝΦΙΑ μια οικογένεια με 1 παιδί, το συνολικό ετήσιο φορολογητέο εισόδημα δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 11.000 ευρώ, ενώ για να γλιτώσει από το 50% του ΕΝ.Φ.Ι.Α. μια τετραμελής οικογένεια το συνολικό ετήσιο φορολογητέο εισόδημά της δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 12.000 ευρώ. Όμως, ως «συνολικό φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα» θα λαμβάνεται υπόψη το μεγαλύτερο ποσό μεταξύ του δηλωθέντος εισοδήματος και του εισοδήματος που προσδιορίζεται με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης. Αν λοιπόν ένα ζευγάρι με 1 παιδί και ετήσιο συνολικό δηλωθέν εισόδημα 6.000 ευρώ κατέχει ένα διαμέρισμα 80 τετραγωνικών μέτρων κι ένα ΙΧ αυτοκίνητο 1.300 κυβικών εκατοστών 7ετίας, η εφορία θα προσδιορίζει το εισόδημα με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης στο πολύ υψηλότερο επίπεδο των 11.420 ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη το ελάχιστο τεκμήριο των 5.000 ευρώ που ισχύει για τους εγγάμους και επιπλέον τεκμήρια 3.200 ευρώ για το διαμέρισμα και 3.220 ευρώ για το ΙΧ. Έτσι, επειδή το τεκμαρτό εισόδημα των 11.420 ευρώ θα είναι μεγαλύτερο του εισοδηματικού ορίου των 11.000 ευρώ που ισχύει για την έκπτωση 50% του ΕΝΦΙΑ και θα πρέπει να τον πληρώσουν ολόκληρο.
                Για τις οικογένειες που είναι τρίτεκνες ή πολύτεκνες ή περιλαμβάνουν ανάπηρα άτομα κατά ποσοστά 80% και άνω, ο νόμος προβλέπει πλήρη απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ, υπό την προϋπόθεση ότι το σύνολο της επιφάνειας των κτισμάτων δεν υπερβαίνει τα 150 τετραγωνικά μέτρα και το συνολικό φορολογητέο εισόδημα του 2013, να μην έχει υπερβαίνει τις 12.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 1.000 ευρώ για τον ή την σύζυγο και κάθε εξαρτώμενο μέλος.

                Δείτε τη τελευταία ηχογράφηση του Αντώνη Βαρδή... [photos+video]



                Μέχρι την τελευταία στιγμή συνέχισε να δημιουργεί ο Αντώνης Βαρδής: ακόμα κι όταν επέστρεψε στην Ελλάδα μετά το χειρουργείο στη Γερμανία, ο τραγουδοποιός μπήκε στο στούντιο...Η τελευταία συνεργασία του Αντώνη ήταν με τη Νατάσσα Θεοδωρίδου, στον τελευταίο δίσκο της οποίας, «Σ’ Αγαπώ», έγραψε την μουσική. Στον εν λόγω δίσκο υπάρχει και το τελευταίο τραγούδι του καταξιωμένου δημιουργού, ένα ντουέτο με την Νατάσσα, υπό τον τίτλο «Ανάμνηση»!



                «Η μεγάλη συνάντηση», έγραψε η τραγουδίστρια στο Twitter της στις αρχές Ιουνίου, όταν μπήκε στο στούντιο μαζί με τον Αντώνη Βαρδή, ο οποίος, παρά τους πόνους και την ισχυρή φαρμακευτική αγωγή, στάθηκε άψογος επαγγελματίας μέχρι το τέλος…




                Σεξ εν ώρα εργασίας: ποια επαγγέλματα το…κάνουν και στη δουλειά με συναδέλφους;

                sexybusinesswoman
                Σεξ στο χώρο εργασίας; Και όμως αρέσει σε πολλούς… Νέα αμερικανική έρευνα αποκαλύπτει τα επαγγέλματα που είναι πιο επιρρεπή στο σεξ εν ώρα εργασίας!

                Στη δημοσκόπηση συμμετείχαν 42.000 άνδρες και γυναίκες, από τους οποίους το 30% έχουν γνωριστεί, έχουν φλερτάρει, έχουν κάνει σχέση και τελικά έχουν παντρευτεί μέσα από τον εργασιακό τους χώρο.
                Οι μισοί από τους συμμετέχοντες, δήλωσαν ότι έχουν φλερτάρει στη δουλειά τους και βεβαίως έχουν κάνει σεξ εν ώρα εργασίας!
                Ποιοι είναι οι πλέον σεξουαλικά δραστήρια στο χώρο εργασίας;
                1. Καλλιτέχνες (ηθοποιοί, μουσικοί, χορευτές)
                2. Σεφ
                3. Δημοσιογράφοι
                4. Υπάλληλοι Χρηματιστηρίου
                5. Υπάλληλοι καθαριότητας και Σεκιούριτι
                6. Barmen , barwomen και σερβιτόροι
                7. Γιατροί και νοσοκόμοι
                8. Διευθυντές τροφίμων
                9. Διαχειριστές βάσης δεδομένων και τεχνικοί υπολογιστών
                10. Διακοσμητές
                Τα μέρη που εμπνέουν τους…ερωτικούς εργαζόμενους είναι :οι τουαλέτες, το ασανσέρ, οι αποθήκες αλλά και τα γραφεία όταν ξενυχτούν και έχουν φύγει οι υπόλοιποι εργαζόμενοι από τη δουλειά.

                Εκθεση - σοκ: Ανάπτυξη 1%-1,5% και πάνω από 1 εκατ. άνεργοι μέχρι το 2020


                Εκθεση - σοκ: Ανάπτυξη 1%-1,5% και πάνω από 1 εκατ. άνεργοι μέχρι το 2020
                Στοιχεία – σοκ για την ανεργία μέχρι το 2020, δίνει έκθεση του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ, Περισσότεροι από 1 εκατ. Ελληνες θα συνεχίσουν να μην εργάζονται ενώ σοβαρό πρόβλημα υπάρχει και με το ασφαλιστικό σύστημα το οποίο πήρε «παράταση» μόνο κατά δύο χρόνια, μέχρι το 2016.
                Μιλώντας στο ΑΠΕ ο επιστημονικός διευθυντής του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ, Σάββας Ρομπόλης χαρακτηρίζει εφικτό τον στόχο των 770.000 νέων θέσεων εργασίας που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός «μόνο με την προϋπόθεση ότι η ετήσια αύξηση του ΑΕΠ θα είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, δηλαδή γύρω στο 8%». Ωστόσο, σύμφωνα με τη ΓΣΕΕ μέχρι το 2020 η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας «θα κινηθεί στο 1%- 1,5% με αποτέλεσμα τη διατήρηση της ανεργίας μεταξύ 20%- 22%». Τα παραπάνω στοιχεία, θα παρουσιάσει στο πλαίσιο της ΔΕΘ, το ΙΝΕ, την Πέμπτη, στη Θεσσαλονίκη.
                Σύμφωνα με την έκθεση, αναφέρει ο κ. Ρομπόλης, θεωρούμε ότι «το 27% της ανεργίας που έχουμε σήμερα -με τη συνέχιση αυτών των πολιτικών λιτότητας, περιορισμού των εισοδημάτων και της υπερφορολόγησης- το 2020 θα κινηθεί ανάμεσα στο 22%- 23% γεγονός το οποίο θα διατηρήσει το επίπεδο της ανεργίας υψηλό, δηλαδή για πάνω από 1.000.000 άτομα»
                Σ. Ρομπόλης
                Σ. Ρομπόλης
                Υπογραμμίζει τη διαφορά μεταξύ της πραγματικής και της στατιστικής ανεργίας, καθώς στην πρώτη «οι αριθμοί είναι τελείως διαφορετικοί» και εξηγεί ότι μιλάμε πάντα για τη στατιστική ανεργία με τα επίσημα στοιχεία, για να έχουμε μια βάση δεδομένων αρκετά επιστημονική και τεχνικά έγκυρη».
                Σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, εάν το ΙΝΕ διαπιστώνει κάποια μεταστροφή της ασκηθείσας πολιτικής αντιμετώπισης της ανεργίας (ευέλικτες μορφές εργασίας), ο κ. Ρομπόλης αναφέρει ότι σε μια άλλη ενότητα της έκθεσης, αποδεικνύεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο ότι η ευελιξία και η μείωση των μισθών δεν απέδωσαν. Επομένως, τονίζει, «η εναλλακτική λύση, είναι η διακοπή της λιτότητας και η έναρξη των συλλογικών διαπραγματεύσεων για την αύξηση των μισθών προκειμένου να ενεργοποιηθεί η ζήτηση στη χώρα μας». Παράλληλα, προσθέτει, πρέπει να διοχετευθεί ρευστότητα, ιδιαίτερα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες πλέον πρέπει να στοχεύσουν στην αξιοποίηση και της εξωτερικής αγοράς. Γιατί σε μια διεθνοποιημένη οικονομία δεν επιτρέπεται οι επιχειρήσεις να εξαντλούνται μόνο στην αξιοποίηση της εσωτερικής αγοράς. Κατ' αυτό τον τρόπο, συνεχίζει, όπως «προκύπτει και από τους υπολογισμούς μας, μπορούμε να έχουμε μια πιο γρήγορη και πιο σίγουρη απορρόφηση της ανεργίας μέχρι το 2020».
                Η ύφεση, αναφέρει, είναι το βασικό πρόβλημα και πρέπει να αντιμετωπιστεί για τα ίδια τα άτομα για την κοινωνία, από άποψη κοινωνικής συνοχής αλλά και για τη χρηματοδότηση της οικονομίας και κυρίως για τη χρηματοδότηση των ασφαλιστικών ταμείων.
                Όσον αφορά στα ασφαλιστικά ταμεία, σύμφωνα με την έκθεση, θεωρείται κρίσιμο έτος το 2016, και για την ενίσχυσή τους απαιτούνται 950 εκατ. ευρώ.
                Βεβαίως, σημειώνει, το 2017 θα απαιτηθούν περισσότερα, το 2018 ακόμη περισσότερα, όπως και τα επόμενα έτη. Δυστυχώς η αντίληψη ότι η αύξηση των ορίων ηλικίας στην περιοχή των συντάξεων θα εξασφάλιζε πόρους για τη χρηματοδότηση του συστήματος, πάλι δεν έδωσε αποτέλεσμα γιατί όσοι πόροι εξασφαλίστηκαν, απορροφήθηκαν από το υψηλό επίπεδο ανεργίας, την ανασφάλιστη εργασία και τους χαμηλούς μισθούς.
                «Ανάμεσα σε δύο μελέτες μας το 2010 κι το 2013 βλέπουμε ότι το έτος κρίσης στην πρώτη ήταν το 2014 και στη δεύτερη το έτος κρίσης είναι το 2016. Επομένως», καταλήγει, «όλη αυτή η περιοριστική πολιτική που ασκήθηκε στην κοινωνική ασφάλιση στην ουσία μετατόπισε το έτος κρίσης μόνο κατά δύο χρόνια».

                Αλλάζει ο τρόπος που βγάζουμε ταυτότητα - Μέσα σε λίγα λεπτά θα την έχουμε στο χέρι


                Πιλοτικά ξεκινά σε ορισμένες περιοχές της χώρας εντός των προσεχών ημερών το νέο, πιο γρήγορο και... απλό σύστημα έκδοσης αστυνομικής ταυτότητας, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

                Τον Οκτώβριο η νέα διαδικασία έκδοσης αστυνομικής ταυτότητας θα εφαρμόζεται σε ολόκληρη την επικράτεια και κάθε πολίτης θα μπορεί πλέον να πηγαίνει μόνο με δυο φωτογραφίες του στο Αστυνομικό Τμήμα του τόπου διαμονής του και να λαμβάνει μέσα σε λίγα λεπτά την ταυτότητα του, χωρίς να προσκομίζει πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις

                Με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Εσωτερικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη, που δημοσιεύθηκε σήμερα στο ΦΕΚ, θεσμοθετείται η αυτεπάγγελτη αναζήτηση, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ), των απαραίτητων στοιχείων για την έκδοση δελτίου ταυτότητας (επώνυμο, όνομα, όνομα πατέρα, επώνυμο πατέρα, όνομα μητέρας, επώνυμο μητέρας, ημερομηνία γέννησης, τόπος γέννησης, δήμος δημοτολογίου, αριθμός οικογενειακής μερίδας, ιθαγένεια). 

                Με αυτό τον τρόπο, η διαδικασία έκδοσης αστυνομικής ταυτότητας συνοπτικά θα διαμορφωθεί ως εξής: Μετά την ολοκλήρωση της αυτεπάγγελτης αναζήτησης και την ταυτοποίηση του αιτούντος από τον αρμόδιο υπάλληλο της αστυνομικής αρχής, διαμορφώνεται αυτόματα η σχετική αίτηση, στην οποία περιλαμβάνονται μέχρι τρία τυχαία ερωτήματα επί των δημοτολογικών στοιχείων που βρίσκονται καταχωρημένα στο ΟΠΣΕΔ. 

                Τα ερωτήματα εκτυπώνονται και ο αιτών απαντά εγγράφως σε αυτά. Αφού υπογράψει την αίτηση − υπεύθυνη δήλωση, ο αρμόδιος υπάλληλος της αστυνομικής αρχής καταχωρεί στην εφαρμογή τις σχετικές απαντήσεις. Στη συνέχεια ο υπάλληλος εκτυπώνει την αίτηση, επικολλά τη φωτογραφία και καλεί τον αιτούντα και τον μάρτυρα να υπογράψουν. Το δελτίο ταυτότητας πλαστικοποιείται και παραδίδεται στον αιτούντα.

                Επίσης, με τον τρόπο αυτό, σύμφωνα με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, κερδίζουν χρόνο και γλιτώνουν κόπο οι πολίτες, εξοικονομούνται πάνω από 200.000 ανθρωποώρες εργασίας δημοτικών υπαλλήλων και αστυνομικών υπαλλήλων ετησίως και εξοικονομούνται οικονομικοί πόροι και ενέργεια από τις εκτυπώσεις και τις πολλαπλές μετακινήσεις των πολιτών.

                Στο μυαλό του: πόσες φορές την ημέρα σκέφτεται το σεξ;

                man-thinking-about-sexΠόσες φορές την ημέρα ένας άνδρας σκέφτεται το σεξ; Σε αυτό το "καυτό" ερώτημα έχουν προσπαθήσει να απαντήσουν πολλές μελέτες. 

                "Φως" στο ερώτημα προσπάθησαν να δώσουν και ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ohio. Στη δίαρκεια της μελέτης οι επιστήμονες έδωσαν σε 283 φοιτητές «clickers» τα οποία έπρεπε να πατούν κάθε φορά που θα σκέφτονταν το σεξ, το φαγητό, ή τον ύπνο.

                Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο αυτή, βρήκαν ότι ο μέσος άντρας, είχε 19 σκέψεις για το σεξ την ημέρα! Περισσότερο από τις γυναίκες- οι οποίοι είχαν περίπου 10 σκέψεις την ημέρα.
                Οι άνδρες όμως είχαν περισσότερες σκέψεις αναφορικά και με το φαγητό και τον ύπνο, γεγονός που υποδηλώνει ίσως ότι οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς σε ερεθίσματα εν γένει.

                Αξιοσημειώτο είναι πως στην συγκεκριμένη έρευνα παρατηρήθηκε μεγάλη διακύμανση στον αριθμό των σκέψεων. Κάποιοι είπαν πως σκέφτονται το σεξ μόνο μία φορά την ημέρα, ενώ καταγράφτηκε και το ρεκόρ των 388 κλικ, δηλαδή ο συγκεκριμένος φοιτητής είχε μια σεξουαλική σκέψη περίπου κάθε δύο λεπτά. Ωστόσο, ο μεγάλος παράγοντας σύγχυσης με αυτή τη μελέτη είναι αυτό που ονομάζεται το πρόβλημα της λευκής αρκούδας («white bear problem»).

                Και αυτό καθώς στους εθελοντές δόθηκε ένα clicker και τους ζητήθηκε να καταγράψουν τις σκέψεις τους. Είναι σίγουρα δύσκολο να απομακρύνονται από το τμήμα ψυχολογίας, κρατώντας το clicker στο χέρι τους και να προσπαθούν σκληρά να μην σκέφτονται το σεξ όλη την ώρα, τη στιγμή που πρέπει να προσπαθήσουν σκληρά να θυμηθούν να πατήσουν το clicker κάθε φορά που το σκέφτονται!