ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016

ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΟΠΩΣ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΤΟΥ ΑΠΕΔΩΣΕ ΟΜΟΦΩΝΑ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΠΙΕΡΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ κ. ΔΙΟΝΥΣΗ ΠΑΣΧΑΛΗ

Κίνδυνο «λουκέτου» βλέπει το 50% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Φωτογραφία για Κίνδυνο «λουκέτου» βλέπει το 50% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Την επιστροφή στις χειρότερες μέρες της κρίσης προμηνύει η... εξαμηνιαία αποτύπωση οικονομικού κλίματος στις μικρές επιχειρήσεις από το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, ενώ δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις για το 2016.

Όπως δείχνει η έρευνα αρχίζει ένας νέος κύκλος στασιμότητας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και κατ' επέκταση για την ελληνική οικονομία και ότι η μόνη βεβαιότητα είναι η βεβαιότητα της επιδείνωσης όλων των μεγεθών που αφορούν στην πραγματική οικονομία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην αποτύπωση του δεύτερου εξαμήνου του 2015, 3 στις 4 επιχειρήσεις δηλώνουν επιδείνωση της οικονομικής κατάστασής τους και ότι ο μέσος όρος μείωσης του κύκλου εργασιών κυμάνθηκε στο 20,6% ενώ ο ισολογισμός του 2015 για το 43,1% των επιχειρήσεων αυτών, των μικρών και πολύ μικρών, κατέγραψε ζημίες και σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις διαπίστωσαν και σε αυτό το εξάμηνο μείωση της ζήτησης 63,4% και των παραγγελιών 69,7%.


Ο δείκτης αποεπένδυσης παραμένει σε υψηλά επίπεδα με μόλις το 3,4% των επιχειρήσεων να δηλώνει ότι θα προβεί σε νέες επενδύσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις το 9,4% των ερωτηθέντων αναμένει βελτίωση για την πορεία της επιχείρησής του ενώ το 61,2% αναμένει επιδείνωση και το 52,2% θεωρεί ως πολύ πιθανόν τον κίνδυνο του λουκέτου εκ των οποίων άμεσο κίνδυνο διακοπής λειτουργίας το επόμενο εξάμηνο αντιμετωπίζει 18,1%.

Ως εκ τούτου από αυτά τα στοιχεία προκύπτει ότι η μείωση των επιχειρήσεων το επόμενο εξάμηνο θα είναι 21.000 και θα αφορά κυρίως τις πολύ μικρές επιχειρήσεις ενώ παράλληλα ο κίνδυνος απώλειας 40.000 έως 45.000 θέσεων συνολικής απασχόλησης είναι κάτι περισσότερο από ορατός.

Στην έρευνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ αποτυπώνεται ότι το κυριότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι η συσσώρευση φορολογικών υποχρεώσεων και το απόθεμα χρεών που δημιουργήθηκε σε συνδυασμό με τα τρέχοντα υψηλά φορολογικά βάρη.

4 στις 10 επιχειρήσεις αναμένεται να μην είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις ασφαλιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις για το 2016 και αυτό βεβαίως δεν είναι άσχετο από το γεγονός ότι το 50,3% των μικρών επιχειρήσεων που έχουν αναλάβει δημόσιο έργο έχει «λαμβάνειν» από δομές του δημοσίου (τοπικές- περιφερειακές αρχές, νοσοκομεία, σχολεία, στρατός, βρεφονηπιακοί σταθμοί κα).

Τέλος, ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο που αποτυπώνεται στην έρευνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ είναι ότι στις αρχές του 2016, το 61,2% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι διαθέτει e-banking, ενώ τερματικό POS διαθέτει το 39,9% των επιχειρήσεων. Τα ποσοστά αν και αυξημένα σε σχέση με τον Ιούλιο του 2015 (48,5% και 28,1% αντίστοιχα), υποδηλώνουν τον χαμηλό βαθμό διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας στις μικρές επιχειρήσεις, την έλλειψη πλαισίου κινήτρων εκ μέρους της πολιτείας/ φορολογικών αρχών και τα αυξημένα κόστη τραπεζικών προμηθειών, που εκτείνονται από την αγορά, τη συντήρηση και τη χρησιμοποίηση των τερματικών συσκευών. Είναι ενδεικτικό ότι πάνω από το 37% των επιχειρήσεων επιβαρύνονται με προμήθεια 1,5% και άνω επί του τζίρου, αυξάνει το κόστος ανά επιχείρηση.

Τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ που έγινε σε συνεργασία με την εταιρεία ΜARC ΑΕ σε πανελλαδικό δείγμα 1007 πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων (0-49 άτομα προσωπικό), στο διάστημα 03 έως 09 Φεβρουαρίου 2016 έχουν ως εξής:

A. ΓΕΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

1) Η αποτίμηση του β' εξαμήνου 2015 επιβεβαιώνει τις ανησυχίες της επιχειρηματικής κοινότητας για την επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας που ακολούθησε την κρίση διαπραγμάτευσης του περασμένου Ιουλίου, την εφαρμογή κεφαλαιακών περιορισμών και την αρχή υλοποίησης του 3ου εμπροσθοβαρούς μνημονιακού προγράμματος. 3 στις 4 επιχειρήσεις δηλώνουν επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης (μόνο το 4,8% δηλώνει βελτίωση), ένδειξη ότι οι μικρές επιχειρήσεις υπέστησαν δυσανάλογες ζημίες μέσα στο εξάμηνο. Οι πολύ μικρές επιχειρήσεις και οι αυτοαπασχολούμενοι σημειώνουν τις μεγαλύτερες απώλειες.

2) Ο μέσος όρος μείωσης του κύκλου εργασιών κυμάνθηκε στο 20,6%, σημειώνοντας χαμηλότερη μείωση από την αναμενόμενη, με ενδεχόμενη αιτία την αναδιάταξη του καταναλωτικού προγραμματισμού των νοικοκυριών και την παροδική αύξηση της κατανάλωσης κατά το γ' τρίμηνο του 2015. Σωρευτικά στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις η συνολική μείωση από την έναρξη της κρίσης και μετά το 2010 αγγίζει μεσοσταθμικά το 75%. Ως προς την κερδοφορία, το 21,1% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι ο ισολογισμός κατέγραψε κέρδη στη χρήση του 2015, έναντι του 43,1% που κατέγραψε ζημίες.

3) Το πρόβλημα της ρευστότητας και της χρηματοδότησης παραμένει σημαντικός ανασχετικός παράγοντας για την επιχειρηματική δραστηριότητα, ο οποίος επιτείνεται από την πιστωτική ασφυξία και την αδυναμία αναδιάρθρωσης των κόκκινων δανείων. 3 στις 4 επιχειρήσεις δήλωσαν επιδείνωση του δείκτη ρευστότητας.

4) Ο δείκτης αποεπένδυσης παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με στοιχεία της ΤτΕ, το ποσοστό απαξίωσης του εργοστασιακού δυναμικού παραμένει στο 35%. Μάλιστα, για το επόμενο εξάμηνο αναμένεται νέα συρρίκνωση των επενδύσεων για 1 στις 3 επιχειρήσεις, ενώ μόλις το 3,4% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι θα προβεί σε νέες επενδύσεις. Η κατάσταση αυτή τροφοδοτεί ένα νέο σπιράλ ύφεσης- αποεπένδυσης- υποαπασχόλησης των παραγωγικών συντελεστών.

5) Στους υπόλοιπους δείκτες, σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις διαπιστώνουν και σε αυτό το εξάμηνο μείωση της ζήτησης (63,4%) και των παραγγελιών (69,7%).

6) Οι προσδοκίες σχετικά με την πορεία των επιχειρήσεων το επόμενο εξάμηνο είναι αρνητικές, καθώς το 61,2% των επιχειρήσεων αναμένει επιδείνωση, και μόλις το 9,4% βελτίωση. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι αρνητικές προσδοκίες συναρτώνται με τη βεβαιότητα λήψης νέων συσταλτικών μέτρων που θα μειώσουν εισοδήματα και κέρδη. Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η συρρίκνωση του αριθμού των επιχειρήσεων διαμορφώνει όρους καλύτερης τοποθέτησης στην αγορά για ορισμένες επιχειρήσεις συγκεκριμένου μεγέθους και κλαδικής διάρθρωσης. Αυτές κατά τεκμήριο είναι νεότερες (17,2% αυτών προσδοκούν βελτίωση) και μεγαλύτερες (13,7% αυτών προσδοκούν βελτίωση).

7) Το ισοζύγιο θετικών- αρνητικών προσδοκιών παραμένει σταθερά αρνητικό σε όλους τους επί μέρους δείκτες οικονομικών προσδοκιών (-50,0 για τζίρο, ζήτηση, παραγγελίες, ρευστότητα), με την υψηλότερη χαμηλή τιμή να σημειώνει η προσδοκία για το δείκτη ρευστότητας (-54,6).

8) Οι αποπληθωριστικές τάσεις αναμένεται να ενισχυθούν μέσα στο 2016. Το 26,1% των επιχειρήσεων αναμένει περαιτέρω μείωση του επιπέδου τιμών για τα αγαθά/ υπηρεσίες που προσφέρουν, το 61,6% των επιχειρήσεων προβλέπει σταθεροποίηση, ενώ μόλις το 4,3% προβλέπει αυξήσεις τιμών. Οι εκτιμήσεις των εθνικών και διεθνών οργανισμών για ανάσχεση των αποπληθωριστικών τάσεων μέσα στο 2016 φαίνεται να μην επαληθεύονται, με βάση τόσο τις εγχώριες τάσεις, όσο και τις τιμές των παγκόσμια εμπορεύσιμων αγαθών (πετρέλαιο, τρόφιμα). Η χαμηλή ζήτηση επιδεινώνει τις αποπληθωριστικές τάσεις.

Β. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

1) Ο ορίζοντας υπέρβασης της κρίσης παραμένει αρκετά μακρινός για τις επιχειρήσεις. Το ποσοστό των μικρών επιχειρήσεων, που θεωρούν πολύ ή αρκετά πιθανό το ενδεχόμενο να έχουν το επόμενο διάστημα σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας, σε βαθμό που θα κινδυνεύσουν να κλείσουν, αυξήθηκε στα επίπεδα των προηγούμενων ετών, αντανακλώντας το πραγματικό πρόβλημα επιβίωσης που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις. Το 52,2% των επιχειρήσεων θεωρεί ως πολύ πιθανό τον κίνδυνο λουκέτου (έναντι 46,3% στην αντίστοιχη έρευνα Ιουλίου 2015).

2) Άμεσο κίνδυνο διακοπής λειτουργίας το επόμενο εξάμηνο αντιμετωπίζει το 18,1% των μικρών επιχειρήσεων. Εκτιμάται ότι η μείωση επιχειρήσεων το επόμενο εξάμηνο θα είναι 21,000 και θα αφορά κυρίως τις πολύ μικρές επιχειρήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 31,4% των αυτοαπασχολούμενων δηλώνει ότι είναι πολύ πιθανό να διακόψει ή να αναστείλει την επιχειρηματική δραστηριότητα. Το φαινόμενο αυτό προοιωνίζεται την αύξηση της συγκέντρωσης μεριδίων αγοράς σε λιγότερους και μεγαλύτερους οικονομικούς παίκτες.

3) Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με το σενάριο βάσης του ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ τα πιθανά λουκέτα επιχειρήσεων, που βρίσκονται στο «κόκκινο» συνεπάγονται κίνδυνο απώλειας 40 - 45,000 θέσεων συνολικής απασχόλησης (εργοδότες, αυτοαπασχολούμενοι, μισθωτοί).

Γ. ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ- ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

1) Παρά την αρχόμενη δειλή εμφάνιση ενδείξεων μείωσης της ανεργίας μέσα στο 2015, τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι οι μικρές επιχειρήσεις σημείωσαν σημαντικές απώλειες απασχόλησης- αν και μικρότερες του αναμενόμενου- το τελευταίο εξάμηνο. Μείωση προσωπικού κατά το τελευταίο εξάμηνο ανέφερε το 10,3% των επιχειρήσεων ενώ αύξηση ανέφερε μόλις το 3,7%.

2) Σε απόλυτα μεγέθη η απώλεια θέσεων συνολικής απασχόλησης στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις κατά το β' εξάμηνο του 2015 ανέρχεται στις 45,000 (εκ των οποίων οι 31,000 ήταν μισθωτής απασχόλησης), στοιχείο που εν μέρει επιβεβαιώνεται από τις ροές μισθωτής απασχόλησης που δημοσιεύει η Εργάνη, καθώς προκύπτει ότι το εξάμηνο Ιουλίου 2015- Ιανουαρίου 2016 σημειώθηκε αρνητικό ισοζύγιο προσλήψεων- απολύσεων μεγαλύτερο του αντίστοιχου διαστήματος 2014 (121,000 έναντι 77,000). Τις μεγαλύτερες απώλειες σημείωσαν οι επιχειρήσεις μικρομεσαίας κεφαλαιοποίησης (με τζίρο 100-300 χιλιάδες και επιχειρήσεις με 2-3 άτομα προσωπικό. Τούτο σημαίνει ότι διαμορφώνεται ένα οικονομικό πλαίσιο 2 ταχυτήτων, με σταδιακή εξαφάνιση των επιχειρήσεων με λίγα άτομα προσωπικό (2-5) και υψηλότερη κατανομή σε επιχειρήσεις- αυτοαπασχολούμενων μέχρι και 1 άτομο και σε επιχειρήσεις με περισσότερο προσωπικό.

3) Οι μελλοντικές ροές απασχόλησης δεν αναμένεται να ενισχυθούν, καθώς η προβολή στην αναλογία προσλήψεων-απολύσεων για το επόμενο εξάμηνο είναι 2:5. Ο κλάδος του εμπορίου σημειώνει τη χειρότερη επίδοση με αναλογία 1:5.

4) Από τα ευρήματα και τις επεξεργασμένες προβολές του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ προκύπτει οι προοπτικές μείωσης της ανεργίας είναι περιορισμένες. Εάν επαληθευτούν οι εκτιμήσεις του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ τότε υπάρχει κίνδυνος απώλειας 14,000-18,000 επιπλέον θέσεων μισθωτής απασχόλησης πέραν των όσων προκύψουν από τα πιθανά λουκέτα στο επόμενο εξάμηνο.

Συνολικά, αναμένεται να απολεσθούν 52,000-55,000 θέσεις απασχόλησης, αν συμπεριλάβουμε τις απώλειες από τον αριθμό όσων αναστείλουν την επιχειρηματική δραστηριότητα (εργοδότες, αυτοαπασχολούμενοι).

5) Η επέκταση των καθεστώτων ευέλικτης απασχόλησης εξηγεί τη μερική απορρόφηση της υφεσιακής επίδρασης που είχε το β' εξάμηνο στην οικονομία και τις επιχειρήσεις. Το 45,2% (έναντι 39% στην έρευνα του Ιουλίου 2015) δηλώνει ότι έχει μειώσει χρόνο εργασίας για κάποιους υπαλλήλους μέσα στο εξάμηνο.

6) Καταγράφεται επαναληπτικά η δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην έγκαιρη καταβολή των μισθών. 1 στις 2 επιχειρήσεις παρουσιάζει αυτό το πρόβλημα χωρίς κάποια τάση εκτόνωσης και 1 στις 3 επιχειρήσεις δήλωσαν ότι έχουν μειώσει τις αποδοχές των υπαλλήλων στο προηγούμενο εξάμηνο. Επιπρόσθετα, 1 στις 3 επιχειρήσεις δηλώνει ότι είναι πολύ πιθανό να μειώσει μισθούς ή ώρες εργασίας στο επόμενο εξάμηνο. Δεδομένης της έλλειψης προοπτικής για αύξηση της ζήτησης και των επενδύσεων, η πρακτική αυτή θα παραμένει μια ύστατη πράξη επιβίωσης για τις μικρές επιχειρήσεις.

Δ. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ- ΟΦΕΙΛΕΣ

1) ο μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων με καθυστερημένες οφειλές αφορά τις υποχρεώσεις προς ασφαλιστικά ταμεία (28,1%). Αν υπολογίσουμε το συνολικό αριθμό των φυσικών προσώπων οφειλετών (που ενδέχεται να βρίσκονται στην ίδια εταιρεία ΟΕ,ΕΕ), τότε 4 στους 10 «μικρούς επιχειρηματίες» του ΟΑΕΕ έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές στο ασφαλιστικό τους ταμείο.

2) Υψηλές παραμένουν οι ληξιπρόθεσμές οφειλές προς ΔΕΚΟ, καθώς πάνω από 1 στις 4 επιχειρήσεις δεν αποπληρώνει εγκαίρως. Σήμερα, πάνω από επιχειρήσεις έχουν χρέη προς τις εταιρείες παροχής ηλ. ρεύματος.

3) Ενισχύεται οριακά το ποσοστό των οφειλών επιχειρήσεων προς ιδιώτες (24,3% προς προμηθευτές και 23,3% προς μισθωτές), ένδειξη μετάθεσης του συνολικού όγκου του ιδιωτικού χρέους, που εκτιμάται σε πάνω από 200 δις, στο σύνολο της οικονομίας (νοικοκυριά και επιχειρήσεις).

4) Ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τις τράπεζες έχει το 14,5% των μικρών επιχειρήσεων. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της ΤτΕ, τα ληξιπρόθεσμα χρέη των επιχειρήσεων ανέρχονταν τον Σεπτέμβριο του 2015 στα 110 δις, εκ των οποίων οι μικρές επιχειρήσεις έχουν ανοίγματα 20 δις. Τούτο σημαίνει ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ρύθμισης των δανείων αυτών με ένα συστηματικό και αποτελεσματικό τρόπο, χωρίς σημαντικές απώλειες και χωρίς αναγκαιότητα εγγραφών νέων προβλέψεων για το τραπεζικό σύστημα.

5) Το κυριότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις είναι η συσσώρευση φορολογικών υποχρεώσεων και το απόθεμα χρεών που δημιουργήθηκε, σε συνδυασμό με τα τρέχοντα υψηλά φορολογικά βάρη. Παρά τις ευεργετικές ρυθμίσεις των 100 δόσεων για φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές που μείωσαν εντός του 2015 το ποσοστό των επιχειρήσεων που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές παραμένει η εκπεφρασμένη αδυναμία τους να εκπληρώσουν τις υψηλές φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις στο επόμενο εξάμηνο. 4 στις 10 επιχειρήσεις αναμένεται να μην είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις για το 2016.

6) Αντίστροφα, η χαμηλή συμμετοχή στις δημόσιες συμβάσεις και το φαινόμενο των καθυστερημένων πληρωμών εκ μέρους του δημοσίου είναι ένα σημαντικό πρόβλημα που πλήττει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Το 50,3% των μικρών επιχειρήσεων που έχουν αναλάβει δημόσιο έργο έχει «λαμβάνειν» από δομές του δημοσίου (τοπικές- περιφερειακές αρχές, νοσοκομεία, σχολεία, στρατός, βρεφονηπιακοί σταθμοί κα).

Ε. ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΙΚΡΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ- ΕΜΠΟΡΙΟ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ

1) Για ακόμη μια χρονιά τα οικονομικά αποτελέσματα από τις χειμερινές εκπτώσεις ήταν απογοητευτικά, καθώς μόνο το 5% των εμπορικών επιχειρήσεων δήλωσε αύξηση της κίνησης (61,3% δήλωσε μείωση). Σε αυτή τη συνθήκη συνετέλεσε και η περιορισμένη πρόσβαση των μικρών επιχειρήσεων σε ψηφιακές- ηλεκτρονικές συναλλαγές, που δημιούργησε όρους συγκέντρωσης σε ορισμένους κλάδους και μεγέθη επιχειρήσεων.

2) Συνολικά, στις αρχές του 2016, το 61,2% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι διαθέτει e-banking, ενώ τερματικό POS διαθέτει το 39,9% των επιχειρήσεων. Τα ποσοστά αν και αυξημένα σε σχέση με τον Ιούλιο του 2015 (48,5% και 28,1% αντίστοιχα), υποδηλώνουν τον χαμηλό βαθμό διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας στις μικρές επιχειρήσεις, την έλλειψη πλαισίου κινήτρων εκ μέρους της πολιτείας/ φορολογικών αρχών και τα αυξημένα κόστη τραπεζικών προμηθειών, που εκτείνονται από την αγορά, τη συντήρηση και τη χρησιμοποίηση των τερματικών συσκευών.

3) Είναι ενδεικτικό ότι πάνω από το 37% των επιχειρήσεων επιβαρύνονται με προμήθεια 1,5% και άνω επί του τζίρου, γεγονός που θα ισοδυναμούσε με πολλαπλάσια αύξηση του ΦΠΑ, καθώς αυξάνει το κόστος ανά επιχείρηση αλλά διατηρεί και το ύψος του καταβαλλόμενου φόρου στα αρχικά επίπεδα.

ΣΤ. ΕΙΔΙΚΟ ΘΕΜΑ- ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ/ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΧΩΡΑΣ

1) Μικρή υποχώρηση σημειώνεται ως προς την αναλογία εκείνων των επιχειρήσεων που θεωρούν ότι οι προοπτικές ανάπτυξης είναι ευνοϊκότερες μέσα στη ζώνη του ευρώ ((50,4%), έναντι εκείνων που θεωρούν ότι είναι ευνοϊκότερες με εθνικό νόμισμα (23,9%).

2) Το παραπάνω εύρημα συναρτάται με τον ορίζοντα ανάκαμψης της οικονομίας. Η αίσθηση που έχει η απόλυτη πλειοψηφία των επιχειρήσεων (άνω του 50%) είναι ότι για να επιστρέψουμε σε τροχιά ανάπτυξης θα απαιτηθούν τουλάχιστον ακόμη πέντε χρόνια (μετά το 2020).

3) Στο πολιτικό κλίμα, οι επιχειρήσεις φαίνεται να απορρίπτουν το ενδεχόμενο νέων εκλογών, και προτιμούν την εξάντληση της τετραετίας, είτε από την παρούσα κυβέρνηση (15,2%), είτε από ένα κυβερνητικό σχήμα ευρύτερης συνεργασίας (44,5%). Tromaktiko

Διπλώματα οδήγησης τέλος! Το υπουργείο κάνει... λευκή απεργία


Διπλώματα οδήγησης τέλος! Το υπουργείο κάνει... λευκή απεργία

Εδώ και τρεις εβδομάδες (στην επαρχία το χρονικό διάστημα είναι μεγαλύτερο) έχουν σταματήσει οι εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών και δεν εκδίδονται από το Υπουργείο Μεταφορών διπλώματα οδήγησης. Τι σημαίνει αυτό;
Πρώτον όσοι θέλουν άμεσα να αποκτήσουν δίπλωμα είτε γιατί το χρειάζονται στη δουλειά τους είτε γιατί το απαιτεί κάποια εργασία που πιθανόν τους ενδιαφέρει δεν μπορούν να εξεταστούν.
Δεύτερον το κράτος χάνει έσοδα (π.χ. 70 ευρώ από κάθε δίπλωμα αυτοκινήτου).
Τρίτον υπάρχει τεράστιο πρόβλημα για τους ιδιοκτήτες των σχολών εκπαίδευσης λόγω στάσεως μαθημάτων και έλλειψης «μαθητών».
Διαβάστε στη συνέχεια του άρθρου τι μας είπε για το θέμα ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, Άρης Ζωγράφος.

Ποιές χώρες κινδυνεύουν περισσότερο με τρομοκρατικό χτύπημα - Η εκτίμηση για την Ελλάδα (χάρτης)


Ποιές χώρες κινδυνεύουν περισσότερο με τρομοκρατικό χτύπημα - Η εκτίμηση για την Ελλάδα (χάρτης)

Ακόμα και πριν το μακελειό στις Βρυξέλλες, το Βέλγιο ήταν μία από τις 40 χώρες που βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο κινδύνου για τρομοκρατικό χτύπημα, σύμφωνα με το βρετανικό ΥΠΕΞ.
Στην ιστοσελίδα του, το Foreign Office ανέφερε για το Βέλγιο: «Υπάρχει υψηλή απειλή για τρομοκρατία. Οι επιθέσεις θα μπορούσε να είναι αδιάκριτες, μεταξύ άλλων σε μέσα μαζικής μεταφοράς και κόμβους των συγκοινωνιών, αλλά και σε άλλα μέρη που επισκέπτονται οι ξένοι. Οι Βρυξέλλες φιλοξενούν πολλούς διεθνείς θεσμούς, ενώ τα κυβερνητικά κτίρια και οι ξένες πρεσβείες βρίσκονται σε "ευαίσθητες" τοποθεσίες».
Το βρετανικό υπουργείο Εξωτερικών έχει τέσσερις βαθμίδες για την απειλή τρομοκρατικού χτυπήματος. Στον χάρτη, που έφτιαξε η Telegraph με βάση τις ταξιδιωτικές οδηγίες του Foreign Office, οι βαθμίδες αυτές καταγράφονται με βαθύ κόκκινο (υψηλή), κόκκινο (γενική απειλή), πορτοκαλί (υποβόσκουσα απειλή) και κίτρινο (χαμηλή).
Η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη υψηλότερη βαθμίδα (επίπεδο 3), σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του βρετανικού υπουργείου Εξωτερικών για τον κίνδυνο τρομοκρατικής επίθεσης στη χώρα μας.
«Υπάρχει γενική απειλή για τρομοκρατία και δράσεις πολιτικής βίας. Οι επιθέσεις μπορεί να είναι αδιάκριτες, μεταξύ άλλων και σε μέρη στα οποία συχνάζουν ξένοι. Τα σημαντικότερα βρετανικά συμφέροντα στην Ελλάδα θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση και να επανεξετάζουν τακτικά τα μέτρα ασφαλείας τους», αναφέρει το Foreign Office στην ιστοσελίδα του για τη χώρα μας.
«Θεωρείται ότι υπάρχει υψηλή απειλή για τρομοκρατικές επιθέσεις παγκοσμίως σε βάρος βρετανικών συμφερόντων και Βρετανούς πολίτες, από ομάδες ή άτομα που κινητοποιούνται από τις συγκρούσεις στο Ιράκ και τη Συρία. Πρέπει να είστε σε εγρήγορση αυτή την εποχή», καταλήγει το βρετανικό ΥΠΕΞ, σε μία υπενθύμιση που υπάρχει στην οδηγία του Foreign Office για όσες χώρες θεωρείται ότι υπάρχει «γενική απειλή τρομοκρατίας», κατηγορία στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η Ελλάδα.
Πέρα από το Βέλγιο, στο «κόκκινο» για τρομοκρατική απειλή (επίπεδο 4), σύμφωνα πάντα με το βρετανικό υπουργείο Εξωτερικών, είναι η Γαλλία, η Ρωσία, η Τουρκία, η Γερμανία και η Ισπανία, μεταξύ άλλων χωρών.
Στον αντίποδα, οι χώρες που θεωρείται ότι υπάρχει χαμηλή τρομοκρατική απειλή (επίπεδο 1) είναι μεταξύ άλλων η Ισλανδία, η Τσεχία, η Ελβετία, η Ουγγαρία, η Ιαπωνία και η Πολωνία.




«Πόλεμος» με το ΔΝΤ: «Μας ζητούν να καθυστερήσουμε την πληρωμή μισθών και συντάξεων


«Πόλεμος» με το ΔΝΤ: «Μας ζητούν να καθυστερήσουμε την πληρωμή μισθών και συντάξεων

Σε ανοικτή ρήξη με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, που μπορεί να απρόβλεπτη τροπή ενόψει της τελικής διαπραγμάτευσης για την οικονομία, προχωρά η κυβέρνηση. Μετά τις βόμβες που εξαπέλυσε πρόσφατα ο Ευ. Τσακαλώτος αλλά και κυβερνητικά στελέχη που ψέγουν το Ταμείο για τη σκληρή στάση που τηρεί, ήρθε και ο Γενικός Γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής του υπουργείου Οικονομικών κύριος Φραγκίσκος Κουτεντάκης να βάλει ένα ακόμη «καρφί» στον σταυρό του ΔΝΤ.
Κατηγόρησε μάλιστα το Ταμείο εμμέσως πλην σαφώς ως... τοκογλύφο που πιέζει ασφυκτικά τον δανειζόμενο. «Το Ταμείο έχει ιδεολογικές εμμονές και ανακρίβειες», ανέφερε ο κ. Κουτεντάκης, ο οποίος αποκάλυψε ότι οι θεσμοί σε τεχνικό επίπεδο έχουν κατά διαστήματα ζητήσει την καθυστέρηση της καταβολής μισθών και συντάξεων, σε περίπτωση που δεν επαρκούν τα ταμειακά διαθέσιμα για να εξυπηρετηθούν όλες οι υποχρεώσεις του κράτους. 
«Αν φθάσουμε ποτέ στο δίλημμα καταβολής συντάξεων ή αποπληρωμής χρέους, θα πληρώσουμε συντάξεις». Πάντως, υποστήριξε ότι «δεν υπάρχει κανένας άμεσος κίνδυνος στα ταμειακά διαθέσιμα αλλά η κατάσταση εξ ορισμού δεν μπορεί να συνεχίζεται επ' αόριστο. Καμία οικονομική οντότητα δεν καλύπτει το σύνολο των χρηματοδοτικών της αναγκών από ίδιους πόρους χωρίς νέο δανεισμό και ανακύκλωση χρεών». 
«Πόλεμος» με το ΔΝΤ: «Μας ζητούν να καθυστερήσουμε την πληρωμή μισθών και συντάξεων
Παράλληλα, ο κ. Κουτεντάκης κατηγόρησε τους θεσμούς για την καθυστέρηση της ολοκλήρωσης της αξιολόγησης, καθώς και για το γεγονός ότι δεν παρέχουν καμία στήριξη. «Η τακτική των δόσεων με το σταγονόμετρο είναι συμπεριφορά Σάιλοκ», δήλωσε, ενώ συμπλήρωσε ότι οι θεσμοί αθέτησαν την συμφωνία του Αυγούστου για την παροχή δόσεων ώστε να αποπληρωθούν τα ληξιπρόθεσμα χρέη. «Δεν έχει αποφασίσει τι θα κάνει, αν θα μείνει στο ελληνικό πρόγραμμα, αν θα φύγει ή αν θέλει να μείνει "με το ένα πόδι" μέσα».
Κουτεντάκης τόνισε πως οι θεσμοί «αμφισβητούν συνεχώς τα στοιχεία της χώρας μας και είναι γεμάτοι ιδεολογικές εμμονές και ανακρίβειες, χωρίς να μας εξηγούν πώς υπολογίζουν τα δικά τους στοιχεία! Για παράδειγμα, η εκτίμηση του ΔΝΤ ότι το 2015 θα κλείσει με πρωτογενές έλλειμμα 0,6%» αντί για πλεόνασμα 0,2% που εκτιμά η κυβέρνηση (δηλαδή βλέπουν «τρύπα» 0,8% του ΑΕΠ ή 1,5 δισ. ευρώ μόνον για το 2015).
Ζητούμενο για την κυβέρνηση είναι να αλλάξουν στάση οι δανειστές και να μην δίνουν με το σταγονόμετρο πια τις δόσεις.
«Θέλουν το φτάσουν στο χείλος του γκρεμού. Δεν υπάρχει κανένας άμεσος κίνδυνος στα ταμειακά διαθέσιμα, αλλά η κατάσταση εξ ορισμού δεν μπορεί να συνεχίζεται επ'αόριστον. Και πρέπει να αποδοθούν σημαντικές ευθύνες στους θεσμούς που δεν παρέχουν καμία στήριξη. Η τακτική των δόσεων με το σταγονόμετρο είναι συμπεριφορά Σάιλοκ» τόνισε ο κύριος Κουτεντάκης και αποκάλυψε πως στα τεχνικά κλιμάκια ακούστηκε και πάλι η «σύσταση» (και όχι από έναν μόνον από πλευράς των δανειστών) «μήπως να καθυστερούσατε λίγο να πληρώσετε μισθούς και συντάξεις»;
«Πρέπει να καταλάβουν πως δεν μπήκαν εκκαθαριστές σε εταιρία» ανέφερε και συμπλήρωσε πως «έχουμε κάνει πολλά και όχι ευχάριστα, αλλά δεν γίνεται να κάνουμε πάντοτε όλα όσα συμφωνήσαμε τον Αύγουστο. Προχωράμε στα επόμενα, αλλά είμαστε χώρα και, αν χρειαστεί να επιλέξουμε, συντάξεις θα πληρώσουμε και όχι το χρέος».
Για τον προϋπολογισμό του 2016, ο γενικός γραμματέας σημείωσε ότι ο περυσινός προϋπολογισμός παρουσίασε υπεραπόδοση της τάξης του 0,5% του ΑΕΠ και αυτή τη στιγμή γίνεται συζήτηση για το τι μέρος αυτής της υπεραπόδοσης «περνάει» στο 2016. Πάντως, παραδέχτηκε ότι λόγω της μη εφαρμογής κάποιων μέτρων που είχαν συμφωνηθεί για φέτος (όπως για παράδειγμα της αύξησης των συντελεστών φορολόγησης των εισοδημάτων από ενοίκια), προκύπτει ένα κενό για φέτος, το οποίο όμως δεν είναι απαραίτητο ότι θα καλυφθεί με νέα μέτρα. Επίσης, δήλωσε ότι δεν είναι ακόμα σαφές ποια μέτρα δεν θα εφαρμοστούν, αλλά διευκρίνισε ότι οι αλλαγές στη φορολογία θα είναι χωρίς αναδρομικότητα. 
Σε ό,τι αφορά το θέμα της περαιτέρω ελάφρυνσης του χρέους, ο κ. Κουτεντάκης ανέφερε ότι η ελληνική κυβέρνηση θέλει να εξασφαλίσει ότι το ετήσιο κόστος εξυπηρέτησης του χρέους θα είναι σε τέτοια επίπεδα που θα μπορεί να εξυπηρετηθεί και κατ΄ επέκταση δεν θα υπάρχει ανησυχία στους επενδυτές. Εκτίμησε, δε, ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να βγει στις αγορές πριν από το 2018.

ΣΤΕΓΕΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΟΡΝΤΙΝΑΝΤΣΕΣ ΤΟΥΣ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

image002 (7).jpgΓράφει ο Παναγιώτης Αποστόλου
Επικεφαλής της “Ελλήνων Πολιτείας”
Στην Ελλάδα του 2016, που το 50% των Ελλήνων πολιτών ζουν κάτω ή στα όρια της φτώχειας, που οι άστεγοι συμπολίτες μας ζουν μέσα σε στοές, σε χαρτόκουτα και παγκάκια, που τα νοσοκομεία δεν έχουν νοσοκομειακό υλικό για την περίθαλψη των ασθενών, που στα σχολεία μας δεν υπάρχουν βιβλία για τη μόρφωση και την εκπαίδευση των Ελληνόπουλων, όπου δεν επαρκεί το εκπαιδευτικό προσωπικό, η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ νοιάζεται μόνο για τους μετανάστες και τους πρόσφυγες, παράνομους ή όχι.
Αυτή η ανίκανη κυβέρνηση με τις άστοχες ενέργειές της και τις “αριστερές” ιδεοληψίες της, εγκλώβισε στην Πατρίδα μας χιλιάδες ανθρώπους, σε ένα ευρύτερο σχέδιο Ισλαμοποίησης της Ελλάδος με την πίεση των τοκογλύφων δανειστών “εταίρων” μας που μας απομυζούν το αίμα..
Κατέστησε αυτή η κυβέρνηση την Ελλάδα μπαρουταποθήκη ψυχών, που πολύ σύντομα θα εκραγεί. Γιατί, καλείται η Ελλάδα μας να…………….
ταΐσει και να περιθάλψει χιλιάδες ξένους ανθρώπους, όταν δεν μπορεί να φροντίσει τα δικά της παιδιά.  Και στο σπίτι μας, πρώτα φροντίζουμε τα μέλη της οικογένειάς μας και ακολούθως διαθέτουμε το περίσσευμά μας.     

Εκτελεστής “συμβολαίου” για τον θάνατο του Ελληνισμού, ο Φίλης.

Ένα από τα χειρότερα μέλη αυτής της κυβέρνησης, είναι ο Υπουργός Παιδείας, ο Νίκος Φίλης. Αυτό το πολιτικό παχύδερμο του ΣΥΡΙΖΑ τόλμησε να αμφισβητήσει τη γενοκτονία των Ποντίων συντασσόμενος απόλυτα με την επίσημη θέση της Τουρκίας. Αυτό το πολιτικό απολειφάδι ως “γκρίζος λύκος” “χτύπησε” με δηλώσεις του και ξεσήκωσε εναντίον του τον απανταχού Ελληνισμό, αλλά κυρίως έσπειρε την οργή στον Ποντιακό στοιχείο. Αυτός λοιπόν, ο αγύρτης και ανιστόρητος πολιτικός, είναι σήμερα Υπουργός Παιδείας, σε μια εποχή που τα παιδιά μας υποσιτίζονται και λιποθυμούν στις αίθουσες διδασκαλίας, που υπάρχουν χιλιάδες κενές αίθουσες από δασκάλους και καθηγητές, που δεν υπάρχει σε πολλά σχολεία θέρμανση και που σε αρκετά από αυτά η υγρασία “τρυπάει” τα κορμιά των Ελληνόπουλων. Έτσι, αφού έλυσε όλα τα προβλήματα της σχολικής κοινωνίας, θεώρησε σκόπιμο να ασχοληθεί και με την μη ύπαρξη της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού, ξεπερνώντας σε μισαλλοδοξία τους υμνητές του Κεμαλισμού και της Τούρκικης προπαγάνδας!!

Είναι ντροπή να είναι αυτός Υπουργός Παιδείας.

Ωστόσο, αυτό το πολιτικό ανδράποδο που περιφέρεται στον κόσμο μας με προβιά ανθρώπου, είναι “άξιος” συνεχιστής των προκατόχων του στο συγκεκριμένο υπουργείο, όπως της Μαριέττας Γιαννάκου της ΝΔ, η οποία με τις μεταρρυθμίσεις της προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά ταυτόχρονα ξεσήκωσε και όλη την ελληνική κοινωνία με τη συγγραφή του βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, όταν μετέτρεψε τη σφαγή των Ελλήνων στο λιμάνι της Σμύρνης, σε “συνωστισμό ανθρώπων”. Ή όπως, της Άννας Διαμαντοπούλου του ΠΑΣΟΚ, που με τις παρεμβάσεις της, στα βιβλία, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, έγινε το μαύρο πρόβατο της Κοινωνίας μας, προεξέχουσας της απαράδεκτης αναφοράς του βιβλίου Ιστορίας της Γ΄ Λυκείου, όπου υπάρχει χάρτης που αναφέρει το ψευδοκράτος των Σκοπίων με το όνομα «Μακεδονία».

Σχεδιάζουν “κατάληψη” των σχολείων.

Σύμφωνα από εγκυρότατη εκπαιδευτική πηγή μας στη Θεσσαλονίκη – με τη σύμφωνη γνώμη του Φίλη – σχεδιάζεται από την κυβέρνηση, μετά το κλείσιμο των σχολείων για την καλοκαιρινή περίοδο, οι σχολικές μονάδες – Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια – να διατεθούν ως στέγη στους πρόσφυγες – μετανάστες. Οι δε εκπαιδευτικοί να προσφέρουν όλοι, για ένα μήνα έκαστος, “εθελοντική” εργασία. Ήδη, έχουν κληθεί και έχουν λάβει γνώση, Διευθυντές σχολικών μονάδων της Θεσσαλονίκης.

Θα σπείρουν το “θάνατο” στα σχολικά συγκροτήματα.

Εάν αυτή η πληροφορία επαληθευτεί, τότε ως λαός, εάν το δεχθούμε, θα είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Γιατί, θα είναι η τελειωτική μαχαιριά στον Ελληνισμό. Θα προκαλέσουν το “θάνατο” της μαθητιώσας νεολαίας μας. Από τη στιγμή που όλοι αυτοί κουβαλούν μεταδοτικές ασθένειες. Όταν θα χρησιμοποιούν όλους τους χώρους των σχολικών συγκροτημάτων και κυρίως τις τουαλέτες. Και στη νέα σχολική χρονιά, εκεί θα φιλοξενηθούν τα Ελληνόπουλα;   

Είναι εχθροί της Ελλάδος.

Όμως, δεν μπορεί να είναι τυχαίες όλες αυτές οι αποφάσεις. Αποφάσεις, που αποδεικνύουν τις ιδεοληψίες και την απέχθειά τους σε ότι Ελληνικό. Και τελικά επαληθεύομαι όταν ισχυριζόμουν πως, αυτοί μισούν τον ελληνισμό και είναι οι σύγχρονοι γενίτσαροί του.  
Άλλωστε, στη διπλωματική γλώσσα τέτοιες συμπεριφορές, καταγράφονται ως “πρακτορικές τακτικές” υπέρ των συμφερόντων του εχθρού!!

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ-ΣΟΚ! Βάζουν τα χαράτσια στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων για να κλείσουν τις τρύπες των ασφαλιστικών εταιρειών... Γαμώ το "αριστερό' Μνημόνιο... ξεπέρασαν & τον γαμπρό του Μπακατσέλου, με το ΦΠΑ στις γλυκές κι αλμυρές μπουγάτσες!

Από το "PRESS-GR"
Γράφει: Λάμπρος Καραγεώργος
Άκρη με το τι ακριβώς συμβαίνει στον στόλο οχημάτων της χώρας προσπαθούν να βγάλουν οι ασφαλιστές που βλέπουν κάθε χρόνο τα ασφάλιστρα του κλάδου αυτοκινήτου να μειώνονται όπως και η παραγωγή ασφαλίστρων στο σύνολο της ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της... Ελληνικής Στατιστικής Αρχής ο στόλος οχημάτων εμφανίζεται να κινείται περίπου σταθερά με μία μικρή μείωση στα επιβατηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης, ενώ από την άλλη οι νέες ταξινομήσεις βαίνουν μειούμενες τα τελευταία χρόνια.

Η μείωση στην παραγωγή ασφαλίστρων από την πλευρά των ασφαλιστών αποδίδεται στην πτώση του μέσου ασφαλίστρου λόγω του ανταγωνισμού που έχει αναπτυχθεί μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών αλλά καιστη μείωση του αριθμού των ασφαλισμένων οχημάτων.

Ως προς το δεύτερο η διαφορά μεταξύ των στατιστικών στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ και του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου που έχει καταγραμμένα όλα τα ασφαλισμένα οχήματα είναι χαοτική. Το Κέντρο Πληροφοριών στο οποίο απευθύνθηκε το nextdeal.gr μας ενημέρωσε τέλος του 2015 είχε καταγραμμένα 5.483.000 αυτοκίνητα όλων των τύπων έναντι 5.498.00 το 2014 και 5.592.400 το 2013 και 5.295.000 το 2012. Η ΕΛΣΤΑΤ δίνει για τα έτη 2012, 2013 και 2014 συνολικό στόλο οχημάτων αποτελούμενο από 8.069.872, το 2012, από 8.035.423 το 2013 και 8.048.438 το 2014.

Αν αφαιρεθούν περί τα 50.000 οχήματα που εκτιμάται ότι είναι «κρατικά» που δεν ασφαλίζονται και πάλι παραμένει έλλειμμα περίπου 2,5 εκατ. αυτοκινήτων η τύχη των οποίων ως προς την ασφάλιση τους αγνοείται.

Ασφαλιστικοί παράγοντες εκτιμούν ότι η ΕΛΣΤΑΤ δεν καταγράφει ίσως ένα μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων των οποίων έχουν κατατεθεί οι άδειες κυκλοφορίας. Και πάλι όμως οι διαφορές είναι πολύ μεγάλες. Επίσης οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι με μία πιο ρεαλιστική εκτίμηση το πραγματικό έλλειμμα μειώνεται στις 700.000 ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση η πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών για τα ανασφάλιστα οχήματα η οποία αποτελεί μία σημαντική επιτυχία της ασφαλιστικής αγοράς θα επιτρέψει την διασταύρωση των στοιχείων μεταξύ των συναρμόδιων υπηρεσιών προκειμένου να διαπιστωθούν ποια είναι ασφαλισμένα και ποια ανασφάλιστα αναμένεται όχι μόνο να αμβλύνει ένα κοινωνικό πρόβλημα την αύξηση των θυμάτων εμπλεκομένων σε ατύχημα με ανασφάλιστο όχημα, έρχεται να συμβάλλει και στο να κλείσει όσο είναι δυνατόν η «τρύπα» που παρουσιάζεται στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων. Απαιτείται συνεπώς άμεση εφαρμογή της εγκυκλίου στην πράξη χωρίς άλλη καθυστέρηση.

http://www.nextdeal.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=27211%3Apsachnoyn-2%2C5-ekat-aytokinhta-ti-deichnei-h-sygkrish-stoicheiwn-ths-elstat-kai-toy-kentroy-plhroforiwn-toy-epikoyrikoy-kefalaioy&Itemid=79

Ξεκίνησαν τα αραβόφωνα δελτία στην ΕΡΤ. Να τους χαίρεστε αυτούς που ψηφίσατε. Εμείς ΕΡΤ δεν ξαναπληρώνουμε.



Η "μωρή παρθένα"... Η κυνική ομολογία ενός εγκληματία... που όχι μόνον νομίζει ότι "καθάρισε" με μια παραίτηση, αλλά πως θα ξαναβρεθεί στο προσκήνιο


Η κυνική ομολογία ενός εγκληματία.
Ελπίζω κάποτε να δικαστούνε όλοι τους.

Αντιγράφει κείμενα του νεοφασίστα αντιπροέδρου ο "αριστερός" Μπαλάφας: "...όποιος δεν αλλάζει, πεθαίνει...", ή χάανει το βόλεμα και το "μέλι", προσθέτουμε εμείς...


Αυτό ακριβώς είχε πει και ο Αδωνις (όποιος δεν αλλάζει πεθαίνει) και τότε τα συριζάμενα είχαν πέσει να τον φάνε... Όταν το λέει ο ακροδεξιός Μπαλάφας είνα "αριστερό"...
Πολιτικά σιχάματα του Μουσσολινισμού...