ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Πέμπτη 2 Μαΐου 2013

ΤΟ 5ο ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΨΗΦΙΣΤΕΙ ΣΤΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ


Υπάρχει σοβαρός λόγος να γίνει πάλι συγκέντρωση στη Βουλή? Γιατί? Μπορούν κάλλιστα να μαζευτούν σε μια λέσχη που θα είναι πιο χαλαρό το περιβάλλον, με ήσυχη μουσική κι ένα ποτό και να βάλουν μερικές υπογραφές. Γιατί συνεχίζουμε να το παίζουμε κράτος δεν το καταλαβαίνω. Η ιστορία χρέος κυλά σαν νεράκι στο ποτάμι. Ούτε οι κυβερνώντες ούτε οι πολίτες έχουν καμιά συμμετοχή στη πορεία του, εκτός από το να υπογράφουν οι πρώτοι και να γκρινιάζουν οι δεύτεροι. Σαν βοτσαλάκια στο πάτο του ποταμού. Αλλάζουν τα βοτσαλάκια τη ροή.

Είμαστε ένα μεγάλο συγκρότημα ενοικιαζόμενων κατοικιών με κοινή συνισταμένη να πληρώνουμε το νοίκι. Τα υπόλοιπα είναι προσωπικές ιστορίες. Άλλος έχει ένα καλύτερο διαμέρισμα και λίγα λεφτά, άλλος πίσω από τους τοίχους στενάζει, άλλο εξασκεί τα χόμπι του, κάποιος δουλεύει αργά τα βράδια, ένα ζευγάρι τσακώνεται, ένας  ηλικιωμένος ασχολείται με το πιεσόμετρο, κάποια παιδιά παίζουν στην αλάνα, κάποια άλλα παιδιά ίσως έχουν φτιάξει μια γιάφκα.

Οι ιδιοκτήτες εισπράττουν, επενδύουν, κάνουν μπίζνες, κατοικούν αλλού. Δεν γνωριζόμαστε. Δεν μας ξέρουν, δεν τους ξέρουμε, κοινή μας συνισταμένη, ο εισπράκτορας μια φορά το μήνα, να πάρει τα νοίκια. Δεν είναι δημοκρατία, δεν είναι δικτατορία, είναι απλά ενοικιαζόμενα. Μια κοινότητα της ΕΕ που μιλάει ελληνικά, τρώει φέτα, ψήνει σουβλάκια, βλέπει τσαντίρι, χαζεύει ριάλιτυ και πρωινάδικα, υποστηρίζει ο καθένας την ομάδα του, αγοράζει εφημερίδες ψάχνοντας αν υπάρχει δωροεπιταγή ή κάποιο καλό dvd για ξέσκασμα.

Το ξαφνικό καλοκαίρι έχει ανάγκη για περισσότερη ξάπλα, σύντομες κουβέντες, τσιμπήματα από κουνούπια, νοσταλγία για μπάνια, εκνευρισμό για τα περιττά παχάκια, λαχτάρα για καμάκι, νύστα, άραγμα, ανεμιστήρες και παγωμένη μπίρα. Πως είπατε? Υπάρχουν ένα σωρό δυστυχισμένοι κάτοικοι που στενάζουν? Νταξει μωρέ... Συμβαίνουν κι αυτά. Υπάρχουν και συσσίτια στην ενορία, σύλλογοι φιλάνθρωπων που δίνουν ένα χεράκι, και το διαδίκτυο που κάνει τη δική του καλωδιακή αντίσταση. Όλα τα διαμερίσματα έχουν συνδέσεις και μάλιστα γερές, γρήγορες. Ένα παράθυρο ανοιχτό για την επανάσταση, ένα για να κατεβάζεις σειρές κι ένα τρίτο για να κάνεις like..

Μια φάση είναι, θα περάσει...


Τούρκος δημοσιογράφος: Η Κωνσταντινούπολη ανήκει στους Έλληνες!


Σε ένα συγκλονιστικό άρθρο στην εφημερίδα Sabah, ο Τούρκος δημοσιογράφος Engin Ardiç κάνει έντονη κριτική στους ομοεθνείς του, λέγοντας σκληρές αλήθειες για την Άλωση της Κωνσταντινουπόλης.

Παράλληλα στην «Hurriyet», με αφορμή την ταινία "Άλωση 1453" που έχει σπάσει ταμεία στην Τουρκία, ο δημοσιογράφος Μπουράκ Μπεντίλ έθεσε το...ρητορικό ερώτημα: Να γιόρταζαν οι Βρετανοί την «άλωση του Λονδίνου» ή οι Γερμανοί την «άλωση του Βερολίνου». «Μήπως πρέπει να περιμένουμε να ακολουθήσουν ταινίες όπως “‘Αλωση 1974” ή ”Αφανισμός 1915”»;

Παραθέτουμε το άρθρο που είχε δημοσιευθεί πριν τέσσερα χρόνια, στην Sabah, με αφορμή τους εορτασμούς που γίνονται κάθε χρόνο στην Τουρκία για την Άλωση:

«ΑΝ οργανωνόταν στην Αθήνα συνέδριο µε θέμα : «Θα πάρουμε πίσω την Πόλη»...

ΑΝ έφτιαχναν μακέτα µε τα τείχη της πόλης και τους στρατιώτες µε τις πανοπλίες τους να επιτίθενται στην Πόλη... (όπως εμείς στην Τουρκία κάνουμε κάθε χρόνο!)

ΑΝ ένας τύπος ντυμένος όπως ο περίφημος Έλληνας νικηφόρος και σχεδόν μυθικός Διγενής Ακρίτας έπιανε τον δικό µας Ulubatlι Hasan και τον γκρέμιζε κάτω...

ΑΝ ξαφνικά έμπαινε στην πόλη κάποιος ντυμένος Αυτοκράτορας Κωνσταντίνος πάνω σε ένα λευκό άλογο και δίπλα του άλλος ως Λουκάς Νοταράς, ως Γεώργιος Φραντζής κι έμπαιναν ως αντιπρόσωποι της πόλης... ( όπως εμείς στην Τουρκία κάνουμε κάθε χρόνο!)

ΑΝ έφτιαχναν µια χάρτινη Αγία Σοφία που δεν είχε μιναρέδες αλλά Σταυρό....

ΑΝ έκαιγαν λιβάνι και έλεγαν ύμνους, θα µας άρεσε;

Δεν θα µας άρεσε, θα ξεσηκώναμε τον κόσμο, μέχρι που θα καλούσαμε πίσω τον πρέσβη µας από την Ελλάδα.

Τότε, γιατί το κάνετε εσείς αυτό, κάθε χρόνο; Πέρασαν 556 χρόνια και γιορτάζετε (την Άλωση) σαν να ήταν χθες ;

Γιατί κάθε χρόνο τέτοια εποχή, (µ΄ αυτές τις γιορτές πού κάνετε) διακηρύσσετε σε όλο τον κόσµο ότι:
«Αυτά τα μέρη δεν ήταν δικά µας, ήρθαµε εκ των υστέρων και τα πήραμε µε τη βία».

Για ποιο λόγο άραγε φέρνετε στη µνήµη µια υπόθεση 6 αιώνων; Μήπως στο υποσυνείδητό σας υπάρχει ο φόβος ότι η Πόλη κάποια µέρα θα δοθεί πίσω;

Μην φοβάστε, δεν υπάρχει αυτό που λένε µερικοί ηλίθιοι της Εργκενεκόν περί όρων του 1919.

Μη φοβάστε, τα 9 εκατοµµύρια Ελλήνων δεν μπορούν να πάρουν την πόλη των 12 εκατοµµυρίων, και αν ακόμα την πάρουν δεν μπορούν να την κατοικήσουν.

Κι οι δικοί µας που γιορτάζουν την Άλωση είναι µια χούφτα φανατικοί µόνο που η φωνή τους ακούγεται δύσκολα.

Ρε σεις, αν µας πούνε ότι λεηλατούσαμε την Πόλη τρεις µέρες και τρεις νύχτες συνεχώς τι θα απαντήσουμε;

Θα υπερασπιστούμε τον εαυτό µας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ή θα αφήσουμε το θέμα στους ιστορικούς;

Αντί να περηφανευόμαστε µε τις πόλεις που κατακτήσαμε, ας περηφανευτούμε µε αυτές που ιδρύσαμε, αν υπάρχουν. Αλλά δεν υπάρχουν.

Όλη η Ανατολή είναι περιοχή µέ την βία κατακτημένη...

Ακόμα και το όνομα της Ανατολίας δεν είναι αυτό που πιστεύουν (ana=µάνα, dolu=γεµάτη) αλλά προέχεται από την ελληνική λέξη η Ανατολή.

Ακόμα και η ονομασία της Ισταµπούλ δεν είναι όπως µας λέει ο Ebliya Celebi «εκεί όπου υπερτερεί το Ισλάµ» τραβώντας τη λέξη από τα μαλλιά, αλλά προέρχεται από το «εις την Πόλιν».

Εντάξει λοιπόν, αποκτήσαµε µόνιµη εγκατάσταση, τέλος η νοµαδική ζωή και γι' αυτό ο λαός αγοράζει πέντε - πέντε τα διαµερίσµατα. Κανείς δεν μπορεί να µας κουνήσει, ηρεμήστε πια...

Οι χωριάτες µας ας αρκεστούν στο να δολοφονούν την Κωνσταντινούπολη χωρίς όμως πολλές φανφάρες»....

Τούρκος δημοσιογράφος: Η Κωνσταντινούπολη ανήκει στους Έλληνες!


Σε ένα συγκλονιστικό άρθρο στην εφημερίδα Sabah, ο Τούρκος δημοσιογράφος Engin Ardiç κάνει έντονη κριτική στους ομοεθνείς του, λέγοντας σκληρές αλήθειες για την Άλωση της Κωνσταντινουπόλης.

Παράλληλα στην «Hurriyet», με αφορμή την ταινία "Άλωση 1453" που έχει σπάσει ταμεία στην Τουρκία, ο δημοσιογράφος Μπουράκ Μπεντίλ έθεσε το...ρητορικό ερώτημα: Να γιόρταζαν οι Βρετανοί την «άλωση του Λονδίνου» ή οι Γερμανοί την «άλωση του Βερολίνου». «Μήπως πρέπει να περιμένουμε να ακολουθήσουν ταινίες όπως “‘Αλωση 1974” ή ”Αφανισμός 1915”»;

Παραθέτουμε το άρθρο που είχε δημοσιευθεί πριν τέσσερα χρόνια, στην Sabah, με αφορμή τους εορτασμούς που γίνονται κάθε χρόνο στην Τουρκία για την Άλωση:

«ΑΝ οργανωνόταν στην Αθήνα συνέδριο µε θέμα : «Θα πάρουμε πίσω την Πόλη»...

ΑΝ έφτιαχναν μακέτα µε τα τείχη της πόλης και τους στρατιώτες µε τις πανοπλίες τους να επιτίθενται στην Πόλη... (όπως εμείς στην Τουρκία κάνουμε κάθε χρόνο!)

ΑΝ ένας τύπος ντυμένος όπως ο περίφημος Έλληνας νικηφόρος και σχεδόν μυθικός Διγενής Ακρίτας έπιανε τον δικό µας Ulubatlι Hasan και τον γκρέμιζε κάτω...

ΑΝ ξαφνικά έμπαινε στην πόλη κάποιος ντυμένος Αυτοκράτορας Κωνσταντίνος πάνω σε ένα λευκό άλογο και δίπλα του άλλος ως Λουκάς Νοταράς, ως Γεώργιος Φραντζής κι έμπαιναν ως αντιπρόσωποι της πόλης... ( όπως εμείς στην Τουρκία κάνουμε κάθε χρόνο!)

ΑΝ έφτιαχναν µια χάρτινη Αγία Σοφία που δεν είχε μιναρέδες αλλά Σταυρό....

ΑΝ έκαιγαν λιβάνι και έλεγαν ύμνους, θα µας άρεσε;

Δεν θα µας άρεσε, θα ξεσηκώναμε τον κόσμο, μέχρι που θα καλούσαμε πίσω τον πρέσβη µας από την Ελλάδα.

Τότε, γιατί το κάνετε εσείς αυτό, κάθε χρόνο; Πέρασαν 556 χρόνια και γιορτάζετε (την Άλωση) σαν να ήταν χθες ;

Γιατί κάθε χρόνο τέτοια εποχή, (µ΄ αυτές τις γιορτές πού κάνετε) διακηρύσσετε σε όλο τον κόσµο ότι:
«Αυτά τα μέρη δεν ήταν δικά µας, ήρθαµε εκ των υστέρων και τα πήραμε µε τη βία».

Για ποιο λόγο άραγε φέρνετε στη µνήµη µια υπόθεση 6 αιώνων; Μήπως στο υποσυνείδητό σας υπάρχει ο φόβος ότι η Πόλη κάποια µέρα θα δοθεί πίσω;

Μην φοβάστε, δεν υπάρχει αυτό που λένε µερικοί ηλίθιοι της Εργκενεκόν περί όρων του 1919.

Μη φοβάστε, τα 9 εκατοµµύρια Ελλήνων δεν μπορούν να πάρουν την πόλη των 12 εκατοµµυρίων, και αν ακόμα την πάρουν δεν μπορούν να την κατοικήσουν.

Κι οι δικοί µας που γιορτάζουν την Άλωση είναι µια χούφτα φανατικοί µόνο που η φωνή τους ακούγεται δύσκολα.

Ρε σεις, αν µας πούνε ότι λεηλατούσαμε την Πόλη τρεις µέρες και τρεις νύχτες συνεχώς τι θα απαντήσουμε;

Θα υπερασπιστούμε τον εαυτό µας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ή θα αφήσουμε το θέμα στους ιστορικούς;

Αντί να περηφανευόμαστε µε τις πόλεις που κατακτήσαμε, ας περηφανευτούμε µε αυτές που ιδρύσαμε, αν υπάρχουν. Αλλά δεν υπάρχουν.

Όλη η Ανατολή είναι περιοχή µέ την βία κατακτημένη...

Ακόμα και το όνομα της Ανατολίας δεν είναι αυτό που πιστεύουν (ana=µάνα, dolu=γεµάτη) αλλά προέχεται από την ελληνική λέξη η Ανατολή.

Ακόμα και η ονομασία της Ισταµπούλ δεν είναι όπως µας λέει ο Ebliya Celebi «εκεί όπου υπερτερεί το Ισλάµ» τραβώντας τη λέξη από τα μαλλιά, αλλά προέρχεται από το «εις την Πόλιν».

Εντάξει λοιπόν, αποκτήσαµε µόνιµη εγκατάσταση, τέλος η νοµαδική ζωή και γι' αυτό ο λαός αγοράζει πέντε - πέντε τα διαµερίσµατα. Κανείς δεν μπορεί να µας κουνήσει, ηρεμήστε πια...

Οι χωριάτες µας ας αρκεστούν στο να δολοφονούν την Κωνσταντινούπολη χωρίς όμως πολλές φανφάρες»....

Ο πόλεμος που έρχεται και η Ελλάδα - Ποια είναι η θέση της, τι ζήτησαν οι ΗΠΑ


Όλα δείχνουν τα τελευταία 24ωρα ότι η υπόθεση της Συρίας και της αιματοχυσίας που η διεθνής κοινότητα παρακολουθούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα από απόσταση ,μπαίνει σε άλλη φάση.

Και φέρνει όλο και πιο κοντά το ενδεχόμενο μιας στρατιωτικής επέμβασης, η οποία κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ότι θα σταματήσει με την πιθανή πτώση Άσαντ, ούτε πολύ περισσότερο ότι θα “περιοριστεί” στην Συρία και δεν θα “μεταφερθεί” σύντομα και στο Ιράν.

Οι πολύ συχνές αναφορές των τελευταίων ημερών ακόμη και από τον Αμερικανό πρόεδρο Ομπάμα, για αποδείξεις σχετικά με την χρήση χημικών όπλων από το καθεστώς Άσαντ, θυμίζουν τις ανάλογες δηλώσεις του Μπους, που προετοίμασαν την εισβολή στο Ιράκ.Όπου όπως είναι γνωστόν δεν βρέθηκε ούτε…δείγμα χημικού όπλου.

Τουρκία,Ισραήλ και όλες οι χώρες της Μέσης Ανατολής και της ευρύτερης περιοχής θα επηρεαστούν από τις εξελίξεις στη Συρία. Και μεταξύ αυτών και η Ελλάδα η οποία έχει τον δικό της ρόλο να παίξει ,είτε το θέλει ,είτε όχι.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ που υπογράφει η καλά πληροφορημένη Κύρα Αδάμ για την εφημερίδα η Ελλάδα Σήμερα,οι ΗΠΑ έχουν ζητήσει από τον υπουργό Εξωτερικών Δημήτρη Αβραμόπουλο να τους παραχωρηθεί περισσότερος χώρος στη βάση της Σούδας προκειμένου να σταθμεύσουν εκεί:

 6 αεροσκάφη KC135 για τον ανεφοδιασμό στον αέρα μαχητικών
 10 αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου
 20 μαχητικά αεροσκάφη

Είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι το αμερικανικό αίτημα θα ικανοποιηθεί και τα όποια πιθανά προβλήματα θα ξεπεραστούν. Όπως και στην υπόθεση της Λιβύης, η Σούδα θα παίξει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην ενδεχόμενη στρατιωτική επέμβαση στη Συρία. Κι όχι μόνο. Στο βάθος των αμερικανικών και ισραηλινών σχεδιασμών υπάρχει πάντα ανοιχτό το θέμα του Ιράν ,ενώ η κατάσταση που επικρατεί και σε πολλές περιοχές της Αφρικής είναι τουλάχιστον εκρηκτική.

Σ΄ ότι αφορά στις επιδιώξεις της Ελλάδας υπάρχουν κάποια ερωτήματα τα οποία θα πρέπει -ελπίζουμε- να έχουν ήδη απαντηθεί. Ώστε να μην επαναληφθεί ο τραγέλαφος της Λιβύης, όπου η Ελλάδα έπαιξε τον ρόλο που της αναλογούσε χωρίς επί της ουσίας να κερδίσει το παραμικρό! Λόγω δικής μας ανικανότητας.

Στην υπόθεση της Συρίας ,έχουμε αποφασίσει ποια είναι η θέση μας; Η καταδίκη του καθεστώτος Άσαντ και των βιαιοτήτων των κυβερνητικών δυνάμεων είμαστε βέβαιοι ότι είναι απολύτως ορθή μετά τις αγριότητες των “αντικαθεστωτικών” ,οι δυνάμεις των οποίων πλέον είναι σαφές ότι αποτελούνται από πληρωμένους και αδίστακτους μισθοφόρους ή φανατικούς ισλαμιστές; Έχουμε αφουγκραστεί τον προβληματισμό που αναπτύσσεται ακόμη και σε χώρες της Ευρώπης που μέχρι πρόσφατα είχαν “αγκαλιάσει” τους “αντικαθεστωτικούς”; Μας προβληματίζει η απαγωγή των μητροπολιτών που η τύχη τους αγνοείται;

Έχουμε “μετρήσει” τι μπορεί να σημάνει η πτώση του Άσαντ για τη Ρωσία και τι μπορεί να προκύψει ως ευκαιρία για την Ελλάδα; Πολλές φορές έχει γραφτεί από αμερικανικά think tank όπως το Stratfor ότι η Μόσχα αν χάσει τη ναυτική της βάση στη Συρία θα αναγκαστεί να ζητήσει αλλού διευκολύνσεις.

Τα όσα συμβαίνουν στην περιοχή μας μπορεί να αποδειχτούν κοσμογονικά και να ανατρέψουν δεδομένα και ισορροπίες πολλών δεκαετιών. Νομίζουμε οτι στην Αθήνα ελάχιστοι έχουν κατανοήσει ότι το παιχνίδι που παίζεται στην γειτονιά μας είναι εξαιρετικά σοβαρό και σημαντικό. Πιο σημαντικό ακόμη και από την εκταμίευση της επόμενης δόσης ή τις…150 θέσεις εργασίας που “κερδίσαμε” από σκανδιναβική εταιρεία κινητών τηλεφώνων!

Η γελοιογραφία της ημέρας!



Οὐαὶ δὲ ὑμῖν ΠΡΟΔΟΤΕΣ ! O Oρθος της Μ.Τρίτης


ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΙΤΗ ΟΡΘΟΣ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΨΙΣ Οὐαὶ ὑμῖν


netakias

ΟΡΘΟΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ! ΤΟΣΟ ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ ! Οὐαὶ δὲ ὑμῖν ΠΡΟΔΟΤΕΣ ! εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου.

.
13 Οὐαὶ δὲ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί, ὅτι κατεσθίετε τὰς οἰκίας τῶν χηρῶν καὶ προφάσει μακρὰ προσευχόμενοι· διὰ τοῦτο λήψεσθε περισσότερον κρῖμα.
14 Οὐαὶ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί, ὅτι κλείετε τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων· ὑμεῖς γὰρ οὐκ

εἰσέρχεσθε, οὐδὲ τοὺς εἰσερχομένους ἀφίετε εἰσελθεῖν.
15 Οὐαὶ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί, ὅτι περιάγετε τὴν θάλασσαν καὶ τὴν ξηρὰν ποιῆσαι ἕνα προσήλυτον, καὶ ὅταν γένηται, ποιεῖτε αὐτὸν υἱὸν γεέννης διπλότερον ὑμῶν.
16 Οὐαὶ ὑμῖν, ὁδηγοὶ τυφλοί, οἱ λέγοντες ὃς ἂν ὀμόσῃ ἐν τῷ ναῷ, οὐδέν ἐστιν, ὃς δ᾿ ἂν ὀμόσῃ ἐν τῷ χρυσῷ τοῦ ναοῦ, ὀφείλει. 17 μωροὶ καὶ τυφλοί! τίς γὰρ μείζων ἐστίν, ὁ χρυσός ἢ ὁ ναὸς ὁ ἁγιάζων τὸν χρυσόν; 18 καί· ὃς ἂν ὀμόσῃ ἐν τῷ θυσιαστηρίῳ, οὐδέν ἐστιν, ὃς δ᾿ ἂν ὀμόσῃ ἐν τῷ δώρῳ τῷ ἐπάνω αὐτοῦ, ὀφείλει. 19 μωροὶ καὶ τυφλοί! τί γὰρ μεῖζον, τὸ δῶρον ἢ τὸ θυσιαστήριον τὸ ἁγιάζον τὸ δῶρον; 20 ὁ οὖν ὀμόσας ἐν τῷ θυσιαστηρίῳ ὀμνύει ἐν αὐτῷ καὶ ἐν πᾶσι τοῖς ἐπάνω αὐτοῦ· 21 καὶ ὁ ὀμόσας ἐν τῷ ναῷ ὀμνύει ἐν αὐτῷ καὶ ἐν τῷ κατοικήσαντι αὐτόν· 22 καὶ ὁ ὀμόσας ἐν τῷ οὐρανῷ ὀμνύει ἐν τῷ θρόνῳ τοῦ Θεοῦ καὶ ἐν τῷ καθημένῳ ἐπάνω αὐτοῦ.
23 Οὐαὶ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί, ὅτι ἀποδεκατοῦτε τὸ ἡδύοσμον καὶ τὸ ἄνηθον καὶ τὸ κύμινον, καὶ ἀφήκατε τὰ βαρύτερα τοῦ νόμου, τὴν κρίσιν καὶ τὸν ἔλεον καὶ τὴν πίστιν· ταῦτα δὲ ἔδει ποιῆσαι κἀκεῖνα μὴ ἀφιέναι. 24 ὁδηγοὶ τυφλοί, οἱ διυλίζοντες τὸν κώνωπα, τὴν δὲ κάμηλον καταπίνοντες!
25 Οὐαὶ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί, ὅτι καθαρίζετε τὸ ἔξωθεν τοῦ ποτηρίου καὶ τῆς παροψίδος, ἔσωθεν δὲ γέμουσιν ἐξ ἁρπαγῆς καὶ ἀδικίας. 26 Φαρισαῖε τυφλέ, καθάρισον πρῶτον τὸ ἐντὸς τοῦ ποτηρίου καὶ τῆς παροψίδος, ἵνα γένηται καὶ τὸ ἐκτὸς αὐτῶν καθαρόν.
27 Οὐαὶ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί, ὅτι παρομοιάζετε τάφοις κεκονιαμένοις, οἵτινες ἔξωθεν μὲν φαίνονται ὡραῖοι, ἔσωθεν δὲ γέμουσιν ὀστέων νεκρῶν καὶ πάσης ἀκαθαρσίας. 28 οὕτω καὶ ὑμεῖς ἔξωθεν μὲν φαίνεσθε τοῖς ἀνθρώποις δίκαιοι, ἔσωθεν δὲ μεστοί ἐστε ὑποκρίσεως καὶ ἀνομίας.
29 Οὐαὶ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί, ὅτι οἰκοδομεῖτε τοὺς τάφους τῶν προφητῶν καὶ κοσμεῖτε τὰ μνημεῖα τῶν δικαίων, 30 καὶ λέγετε· εἰ ἦμεν ἐν ταῖς ἡμέραις τῶν πατέρων ἡμῶν, οὐκ ἂν ἦμεν κοινωνοὶ αὐτῶν ἐν τῷ αἵματι τῶν προφητῶν. 31 ὥστε μαρτυρεῖτε ἑαυτοῖς ὅτι υἱοί ἐστε τῶν φονευσάντων τοὺς προφήτας. 32 καὶ ὑμεῖς πληρώσατε τὸ μέτρον τῶν πατέρων ὑμῶν. 33 ὄφεις, γεννήματα ἐχιδνῶν! πῶς φύγητε ἀπὸ τῆς κρίσεως τῆς γεέννης; 34 διὰ τοῦτο ἰδοὺ ἐγὼ ἀποστέλλω πρὸς ὑμᾶς προφήτας καὶ σοφοὺς καὶ γραμματεῖς, καὶ ἐξ αὐτῶν ἀποκτενεῖτε καὶ σταυρώσετε, καὶ ἐξ αὐτῶν μαστιγώσετε ἐν ταῖς συναγωγαῖς ὑμῶν καὶ διώξετε ἀπὸ πόλεως εἰς πόλιν, 35 ὅπως ἔλθῃ ἐφ᾿ ὑμᾶς πᾶν αἷμα δίκαιον ἐκχυνόμενον ἐπὶ τῆς γῆς ἀπὸ τοῦ αἵματος ῎Αβελ τοῦ δικαίου ἕως τοῦ αἵματος Ζαχαρίου υἱοῦ Βαραχίου, ὃν ἐφονεύσατε μεταξὺ τοῦ ναοῦ καὶ τοῦ θυσιαστηρίου.
36 ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ἥξει ταῦτα πάντα ἐπὶ τὴν γενεὰν ταύτην.
37 ῾Ιερουσαλὴμ ῾Ιερουσαλήμ, ἡ ἀποκτέννουσα τοὺς προφήτας καὶ λιθοβολοῦσα τοὺς ἀπεσταλμένους πρὸς αὐτήν! ποσάκις ἠθέλησα ἐπισυναγαγεῖν τὰ τέκνα σου ὃν τρόπον ἐπισυνάγει ὄρνις τὰ νοσσία ἑαυτῆς ὑπὸ τὰς πτέρυγας, καὶ οὐκ ἠθελήσατε. 38 ἰδοὺ ἀφίεται ὑμῖν ὁ οἶκος ὑμῶν ἔρημος.
39 λέγω γὰρ ὑμῖν, οὐ μή με ἴδητε ἀπ᾿ ἄρτι ἕως ἂν εἴπητε, εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου.
Διατελώ Υμέτερος,
Netakias


Η παραπλάνηση του ανθρώπου…




Του Στέλιου Συρμόγλου 

Καθώς διατρέχουμε την εβδομάδα του Θείου Πάθους με την προσμονή της Αναστάσιμης Πληροφορίας, ας συνειδητοποιήσουμε τουλάχιστον ότι δεν χρειάζεται να προσευχόμαστε σε κανέναν αποκεφαλισμένο πολιτικό ανδριάντα, ότι η γνώση δεν χωράει στις χούφτες μας, γιατί σ’ αυτές χωράνε μόνο οι απορίες… Κι ας αποφυλακίσουμε τη φωνή που είναι αμπαρωμένη μέσα μας, γιια να συναπαντήσει χωρίς κανένα φόβο τον παραλογισμό των καιρών και να αναμετρηθεί μαζί του, ώστε να μην καταλήξουμε στο σημείο, όπου με τη δαιμονική ηδονή μας να υπομένουμε απαθείς νέες πραγματικότητες, θα μιλάμε πια μόνο με τη σκιά μας…. 

Δεν θα μείνω λοιπόν στον παραλογισμό της δήλωσης του πρωθυπουργού αμέσως μετά την υπερψήφιση του πολυνομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής ότι “παρά τη δύσκολη συγκυρία εμείς θα αποδείξουμε το Greek success story”. Θα προτιμήσω να “ολισθήσω” λόγω των ημερών στο φιλοσοφικό στοχασμό, που στην απόλυτη έννοια είναι παράγοντας της ανθρώπινης ασφάλειας. Και ο “οπλισμός” του, έμφυτος και καλλιεργημένος, μπορεί να εποπτεύσει και να καθοδηγήσει την πορεία του ανθρώπινου βίου ασφαλέστερα από κάθε άλλο είδους πνευματικής λειτουργίας, ευθύνης και δράσης… 

Αντίθετα λοιπόν με το θυμικόν συμβαίνει με το άλλο στοιχείο του ψυχονοητικού μίγματος, εννοώ τις φρένες, τη διανόηση, τη λογική, τη συνείδηση, που είναι ευλύγιστη και μεταβάλλεται, που σαν νεότερη βιολογική εμφάνιση εγγίζει και συμπεριφέρεται, όπως η ιδέα της προσαρμογής σ’ όλο τον ζωικό κόσμο.

Η εκδήλωση αυτής της ιδιότητας στο φυσικό και ζωικό κόσμο δεν έχει ακόμη εξιχνιαστεί πλήρως, θεωρούμενη γενικά σαν αποτέλεσμα επηρειών και συσχετίσεων εξωτερικών επιδράσεων και μεταβολών στον κληρονομικό μηχανισμό. Κατά τη λειτουργία δε της προσαρμογής εμαφανίζονται ή εξαφανίζονται ή μεταβάλλονται τα όργανα ενός οργανισμού, που προσφέρονται για την επιβίωση του όντος. 

Έτσι, ένα είδος φυτών που κινδυνεύει να εξαφανιστεί από την επίμονη επικράτηση συνθηκών ξηρασίας, επιβιώνει χάρη στην εμφάνιση ατόμων που αναπτύσσουν φύλλωμα, του οποίου η υφή εμποδίζει τη διαπνοή και βοηθάει στην αντιμετώπιση των δυσμενειών του περιβάλλοντος. Κατ’ ανάλογον τρόπο, σε άνυδρες περιοχές όπου ζουν πολλά ζώα, αντιμετωπίζουν με οργανικές μεταβολές τη δυσμένεια με τον περιορισμό των απωλειών του ύδατος εκ του οργανισμού. 

Η προσαρμογή στον λοιπό οργανικό κόσμο πραγματοποιείται με την μετατροπή των φυσιολογικών λειτουργιών στους οργανισμούς, ενώ στον άνθρωπο η προσαρμογή πραγματοποιείται με την ανάπτυξη της διανόησης, της λογικής, της συνείδησης. Στην περίπτωση του ανθρωπου παρατηρούμε την εμφάνιση μιας καινούργιας κοσμικής διαδικασίας, που διαφοροποίησε τον άνθρωπο από την υπόλοιπη πλάση. Τον έθεσε υπεράνω όλων των όντων με την τελειότερη δημιουργία και ανάπτυξη ενός οργάνου, που η πλαστικότητα και η τελειότητα του δεν μπορεί να εκφραστεί. 

Δίκαια οι άνθρωποι υπερηφανεύονται γι’ αυτήν τη δημιουργία, γιατί με την ανάπτυξη της συνείδησης μπορούν να αντιμετωπίζουν σ’ όλους τους αιώνες οποιεσδήποτε μεταβολές. Η εξάρτηση αυτή πρέπει από την άλλη πλευρά να μας καταστήσει προσεκτικούς. Ο άνθρωπος με την πνευματική εξέλιξη παραπαλανήθηκε και θεώρησε ότι βγήκε και υπάρχει και ότι μπορεί να υπάρξει έξω από το πλαίσιο της κοσμικής λειτουργίας. Η ιδέα αυτή δεν είναι συνεπής στην πληρότητα των συσχετίσεων, γιατί η λογική του ανθρώπου δεν ξεπερνάει τη λογική του Σύμπαντος και οφείλει να εξερευνά, να γνωρίζει την κοσμική πορεία, τους νόμους της και να προσαρμόζεται. 

Γιατί αλλιώς διατρέχει τον κίνδυνο να βρεθεί μακριά από το δρόμο του Σύμπαντος, του Θεού και να παραπαλανηθεί και βέβαια να ταλαιπωρηθεί. Η ιστορική εικόνα που σχηματίζουμε από την ανθρώπινη πορεία είναι αυτής της μορφής των παραπλανήσεων και των ταλαιπωριών… 

Τον αυτοματισμό τον δεχόμαστε σαν το ον που πληροί το παν, σαν την ουσία που δίδει το νόημα στον κόσμο. Παράγωγο αυτού του όντος ο άνθρωπος λειτουργεί αυτόματα. Γιατί πώς να βασιστεί κανείς στις εξωτερικές επιδράσεις, για να δικαιολογεί κάθε φορά την κάθε κίνηση και την κάθε απόφασή του; 


Πηγή: Free Pen