Ο Andy Lewis είναι γνωστός ορειβάτης που συνηθίζει να περπατά στο κενό, ακροβατώντας πάνω σε σχοινιά σε μεγάλο ύψος.Συνεχίζοντας την παράδοσή του αυτή, είχε την καταπληκτική ιδέα, την οποία μετέφερε στην παρέα του, που τον ακολούθησε πιστά, να κατασκηνώσουν στον… ουρανό. Δένοντας σχοινιά σε τέσσερις βράχους στη Γιούτα, οι φίλοι δημιούργησαν μια «βάση» πάνω στην οποία έστησαν στη συνέχεια τη σκηνή τους απολαμβάνοντας μοναδική θέα σε ύψος 130 μέτρων. «Περάσαμε όλοι μια ρομαντική βραδιά, κοιτάζοντας από τη μία τα αστέρια στο νυχτερινό ουρανό και από την άλλη το κενό κάτω από τα πόδια μας», είπε ο ίδιος.
ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ
Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013
Extreme κάμπινγκ σε ύψος 130 μέτρων!
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. To ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα θέματα που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους.
Η τρόικα δεν... ξέρει τι να κάνει!
Γράφει ο Στέλιος Κράλογλου
Πρόσθετα μέτρα ύψους 2 δισ. ευρώ θα πρέπει να λάβει φέτος και το 2014 η κυβέρνηση για να καλυφθεί το δημοσιονομικό κενό που καταγράφεται και το οποίο δεν έκλεισε στις διαπραγματεύσεις που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα. Στο προσχέδιο της έκθεσης της τρόικας για την αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας που εμφανίστηκε χθες εκφράζεται έντονη αβεβαιότητα για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, αλλά και εντοπίζεται μεγάλη φοροκόπωση στους πολίτες και αδυναμία των ελεγκτικών μηχανισμών να εισπράξουν φόρους.
Η τρόικα αναφέρεται σε δεσμεύσεις της κυβέρνησης αναφορικά με το ότι το δημοσιονομικό κενό θα καλυφθεί με μέτρα όπως η έκτακτη εισφορά επί των τόκων και των μερισμάτων, ο φόρος πολυτελείας που θα επιβληθεί από το 2013, η αύξηση των παραβόλων για τις δίκες, η επιβολή τέλους ελλιμενισμού σκαφών από τον Οκτώβριο και η περικοπή των αμυντικών δαπανών.
Τονίζεται επίσης ότι το δημοσιονομικό κενό για το 2015-2016 θα φτάσει σε περίπου 4 δισ. ευρώ, ενώ τα μέτρα που θα το καλύψουν θα πρέπει να αποφασιστούν το φθινόπωρο.
Σύμφωνα με την τρόικα, το καθεστώς φορολόγησης των ακινήτων που θα ισχύσει από το 2014 θα αποφασιστεί οριστικά τον προσεχή Σεπτέμβριο. Σε περίπτωση που οι εκπρόσωποι των δανειστών μας δεν πειστούν ότι ο μηχανισμός είσπραξης του νέου Ενιαίου Φόρου Ακινήτων θα είναι έτοιμος να λειτουργήσει και να αποφέρει στα δημόσια ταμεία 2,7-2,9 δισ. ευρώ ετησίως, τότε το οικονομικό επιτελείο θα κληθεί να παρατείνει ήδη υπάρχοντα μέτρα. Δηλαδή το έκτακτο Ειδικό Τέλους Ακινήτων που εισπράττεται μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος για άλλον ένα χρόνο.
Οπως αποκαλύπτεται στην έκθεση, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, επειδή δεν προλαβαίνει να προχωρήσει σε μια αξιόπιστη αναπροσαρμογή των αντικειμενικών τιμών των ακινήτων στα πραγματικά επίπεδα της αγοράς, έχει επιλέξει μια προσωρινή, βιαστική διαδικασία τιμαριθμικής αναπροσαρμογής των τιμών που ισχύουν από το 2007. Μια τέτοια πρόχειρη διαδικασία, όμως, θα οδηγήσει σε αυξήσεις αντικειμενικών τιμών στις περισσότερες περιοχές της χώρας, την ώρα που οι πραγματικές τιμές έχουν υποχωρήσει σημαντικά. Συνεπώς, ο νέος φόρος ακινήτων, αν καταστεί τελικά δυνατό να εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου 2014, υπάρχει άμεσος κίνδυνος να υπολογιστεί επί αυξημένων -εξωπραγματικών- αντικειμενικών τιμών και να είναι σημαντικά υψηλός για σχεδόν όλους τους ιδιοκτήτες!
Οι ελεγκτές εκφράζουν τη δυσφορία τους για την αναποτελεσματικότητα του εισπρακτικού μηχανισμού, αλλά και για την έλλειψη πολιτικής βούλησης, προειδοποιώντας ακόμη και με νέα μέτρα.
Η τρόικα κάνει λόγο για καθυστερήσεις στη μεταρρύθμιση του Δημοσίου, στη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, στην αγορά ενέργειας, στη Δικαιοσύνη, στις ιδιωτικοποιήσεις, στο άνοιγμα των αγορών, στην εξόφληση των ιδιωτών από το Δημόσιο, αλλά και στις σημαντικές υπερβάσεις δαπανών στον ΕΟΠΥΥ.
Για τις αποκρατικοποιήσεις η έκθεση αναφέρει ότι «η κυβέρνηση και το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) εξετάζουν σειρά πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση των καθυστερήσεων στα έσοδα, όπως η επιτάχυνση κάποιων άλλων διαγωνισμών, π.χ. τα περιφερειακά λιμάνια, και η προώθηση περιουσιακών στοιχείων, που δεν περιλαμβάνονταν μέχρι σήμερα στο σχέδιο ιδιωτικοποιήσεων».
Από την έκθεση προκύπτει ότι ήδη εξετάζεται η τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων από αξιοποίηση κρατικών ακινήτων. Επισημαίνεται ότι η τιτλοποίηση πρέπει να έχει στόχο τους ξένους επενδυτές και γι' αυτό πρέπει να προετοιμαστεί κατάλληλα. Το πρώτο βήμα θα είναι η μεταφορά ακινήτων που σήμερα ανήκουν σε άλλα υπουργεία (Εθνικής Άμυνας, Αγροτικής Ανάπτυξης κ.λπ.) υπό ενιαία διαχείριση.
Πρόσθετα μέτρα ύψους 2 δισ. ευρώ θα πρέπει να λάβει φέτος και το 2014 η κυβέρνηση για να καλυφθεί το δημοσιονομικό κενό που καταγράφεται και το οποίο δεν έκλεισε στις διαπραγματεύσεις που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα. Στο προσχέδιο της έκθεσης της τρόικας για την αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας που εμφανίστηκε χθες εκφράζεται έντονη αβεβαιότητα για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, αλλά και εντοπίζεται μεγάλη φοροκόπωση στους πολίτες και αδυναμία των ελεγκτικών μηχανισμών να εισπράξουν φόρους.
Η τρόικα αναφέρεται σε δεσμεύσεις της κυβέρνησης αναφορικά με το ότι το δημοσιονομικό κενό θα καλυφθεί με μέτρα όπως η έκτακτη εισφορά επί των τόκων και των μερισμάτων, ο φόρος πολυτελείας που θα επιβληθεί από το 2013, η αύξηση των παραβόλων για τις δίκες, η επιβολή τέλους ελλιμενισμού σκαφών από τον Οκτώβριο και η περικοπή των αμυντικών δαπανών.
Τονίζεται επίσης ότι το δημοσιονομικό κενό για το 2015-2016 θα φτάσει σε περίπου 4 δισ. ευρώ, ενώ τα μέτρα που θα το καλύψουν θα πρέπει να αποφασιστούν το φθινόπωρο.
Σύμφωνα με την τρόικα, το καθεστώς φορολόγησης των ακινήτων που θα ισχύσει από το 2014 θα αποφασιστεί οριστικά τον προσεχή Σεπτέμβριο. Σε περίπτωση που οι εκπρόσωποι των δανειστών μας δεν πειστούν ότι ο μηχανισμός είσπραξης του νέου Ενιαίου Φόρου Ακινήτων θα είναι έτοιμος να λειτουργήσει και να αποφέρει στα δημόσια ταμεία 2,7-2,9 δισ. ευρώ ετησίως, τότε το οικονομικό επιτελείο θα κληθεί να παρατείνει ήδη υπάρχοντα μέτρα. Δηλαδή το έκτακτο Ειδικό Τέλους Ακινήτων που εισπράττεται μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος για άλλον ένα χρόνο.
Οπως αποκαλύπτεται στην έκθεση, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, επειδή δεν προλαβαίνει να προχωρήσει σε μια αξιόπιστη αναπροσαρμογή των αντικειμενικών τιμών των ακινήτων στα πραγματικά επίπεδα της αγοράς, έχει επιλέξει μια προσωρινή, βιαστική διαδικασία τιμαριθμικής αναπροσαρμογής των τιμών που ισχύουν από το 2007. Μια τέτοια πρόχειρη διαδικασία, όμως, θα οδηγήσει σε αυξήσεις αντικειμενικών τιμών στις περισσότερες περιοχές της χώρας, την ώρα που οι πραγματικές τιμές έχουν υποχωρήσει σημαντικά. Συνεπώς, ο νέος φόρος ακινήτων, αν καταστεί τελικά δυνατό να εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου 2014, υπάρχει άμεσος κίνδυνος να υπολογιστεί επί αυξημένων -εξωπραγματικών- αντικειμενικών τιμών και να είναι σημαντικά υψηλός για σχεδόν όλους τους ιδιοκτήτες!
Οι ελεγκτές εκφράζουν τη δυσφορία τους για την αναποτελεσματικότητα του εισπρακτικού μηχανισμού, αλλά και για την έλλειψη πολιτικής βούλησης, προειδοποιώντας ακόμη και με νέα μέτρα.
Η τρόικα κάνει λόγο για καθυστερήσεις στη μεταρρύθμιση του Δημοσίου, στη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, στην αγορά ενέργειας, στη Δικαιοσύνη, στις ιδιωτικοποιήσεις, στο άνοιγμα των αγορών, στην εξόφληση των ιδιωτών από το Δημόσιο, αλλά και στις σημαντικές υπερβάσεις δαπανών στον ΕΟΠΥΥ.
Για τις αποκρατικοποιήσεις η έκθεση αναφέρει ότι «η κυβέρνηση και το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) εξετάζουν σειρά πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση των καθυστερήσεων στα έσοδα, όπως η επιτάχυνση κάποιων άλλων διαγωνισμών, π.χ. τα περιφερειακά λιμάνια, και η προώθηση περιουσιακών στοιχείων, που δεν περιλαμβάνονταν μέχρι σήμερα στο σχέδιο ιδιωτικοποιήσεων».
Από την έκθεση προκύπτει ότι ήδη εξετάζεται η τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων από αξιοποίηση κρατικών ακινήτων. Επισημαίνεται ότι η τιτλοποίηση πρέπει να έχει στόχο τους ξένους επενδυτές και γι' αυτό πρέπει να προετοιμαστεί κατάλληλα. Το πρώτο βήμα θα είναι η μεταφορά ακινήτων που σήμερα ανήκουν σε άλλα υπουργεία (Εθνικής Άμυνας, Αγροτικής Ανάπτυξης κ.λπ.) υπό ενιαία διαχείριση.
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. To ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα θέματα που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους.
Ξεκίνησε το ευρώ των 2 ταχυτήτων;
Γράφει
Είχε συζητηθεί, είχε απορριφθεί ως δημιούργημα φαντασιόπληκτων και εχθρών του κοινού νομίσματος των Κρατών-μελών της Ευρωζώνης, είχε εξοστρακισθεί στο ‘πυρ το εξώτερον…’
Και όμως, ίσως η πραγματικότητα του «ευρώ 2 ταχυτήτων» να υπάρχει ήδη όπως αναφέρουν δημοσιεύματα έγκυρων ΜΜΕ (π.χ. new York Times) φέρνοντας ως πολύ ΖΩΝΤΑΝΟ παράδειγμα την περίπτωση όχι ενός τυχαίου πολίτη της Ευρωζώνης αλλά ενός επώνυμου οικονομικού παράγοντα πολίτη της Κύπρου ο οποίος ανακάλυψε ότι το ευρώ της δικής του πατρίδας ΔΕΝ μπορεί να του αγοράσει ένα διαμέρισμα που είδε και του άρεσε στην Αθήνα!
Κύπρος και Ελλάδα, ως γνωστόν, έχουν τα σοβαρά προβλήματα που τα μοιράζονται με Πορτογαλία και Ισπανία όπως έχουν και το ευρώ ως κοινό τους νόμισμα…
Αμ, δεν!...
Ο συγκεκριμένος Κύπριος επιχειρηματίας ΔΕΝ μπόρεσε να αγοράσει το διαμέρισμα που είχε βρει στην Αθήνα καθώς ΔΕΝ του επετράπη η εξαγωγή του ποσού των 170,000 ευρώ!!!
Η συγκεκριμένη περίπτωση απαγόρευσης της διακίνησης κεφαλαίων ανάμεσα στις «αδελφές» χώρες δηλαδή Κύπρο και Ελλάδα που συμμετέχουν στην Ευρωζώνη εγείρει ένα πολύ κρίσιμο ερώτημα που οι Κεντρικές Εξουσίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αποφεύγουν να απαντήσουν, λειτουργώντας μάλλον κατά την παροιμιακή περίπτωση του «Διαβόλου με το λιβάνι…»
Λέτε να ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ ΕΥΡΩ ΤΩΝ 2 ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ και τα περισσότερα, εάν όχι όλα, τα Ευρωπαϊκά ΜΜΕ να «κάνουν τουμπεκί ψιλοκομμένο;»
Τις προάλλες είχαμε εκείνες τις ανιστόρητα-ιστορικές αποφάσεις που ναι μεν διασφαλίζουν τις τραπεζικές ατομικές καταθέσεις μέχρι τις 100,000 ευρώ αλλά αφήνουν πολύ, εντυπωσιακά πολύ, ανοιχτό το θέμα του «κουρέματος» (εάν και εφόσον και όταν χρειασθεί) για ποσά άνω των 100,000 ευρώ.
Τι σόι, όμως, ευρωζώνη είναι αυτή όταν ένα μέλος της η Κύπρος ΔΕΝ επιτρέπει στους πολίτες της να διακινούν ελεύθερα τα κεφάλαιά τους αν και η χώρα τους μπήκε μεν στον μηχανισμό στήριξης (εμείς εδώ το λέμε…τρόικα) αλλά συνεχίζει να ανήκει στην ευρωζώνη και να έχει ως εθνικό νόμισμα το ευρώ;
Αυτούς που πολλοί αργυρώνητοι δημοσιογράφοι είχαν αποκαλέσει και φαντασιόπληκτους και πιθανά εχθρούς του ευρώ και της ευρωζώνης με το δίκαιό τους αναρωτιούνται:
Ξεκίνησε η λειτουργία της ευρωζώνης 2 ταχυτήτων;
Εάν η απάντηση είναι ΝΑΙ, γιατί την…κρύβουν;
Συνδέεται η περίπτωση του Κυπρίου επιχειρηματία με τις…Γερμανικές εκλογές;
Κάποιος θα μου πει, πάλι «αφελείς» ερωτήσεις κάνεις κ Πιπερόπουλε!...
(Επειδή, σίγουρα, υπάρχουν και οι…δύσπιστοι, μια ματιά στο παρακάτω:
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. To ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα θέματα που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους.
Η ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΣΙΠΡΑ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ
Του Γ. ΔΕΛΑΣΤΙΚ*
Οσο κυνικό και αν ακούγεται, εμείς θα το πούμε ωμά: ο πραγματικός στόχος του συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, που θα ολοκληρωθεί την Κυριακή, δεν είναι άλλος παρά η ενίσχυση του πρωθυπουργικού προφίλ του Αλέξη Τσίπρα! Τελεία και παύλα! Η πρωτοτυπία και η μοναδικότητα αυτού του συνεδρίουτου ΣΥΡΙΖΑ, πρωτοφανείς για αριστερό κόμμα, έγκεινται στο ότιο ΣΥΡΙΖΑ είναι πλέον κόμμα εξουσίας από τη στιγμή που στις εκλογές του Ιουνίου του 2012 κατέλαβε τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Οι πάντες γνωρίζουν ότι τα συνέδρια των κομμάτων εξουσίας είναι «πανηγύρια», όπου πάντα γίνεται ό,τι θέλει ο αρχηγός και ότι τα στελέχη είναι έτοιμα να συμβιβαστούν ιδεολογικά και πολιτικά σε όλα τα ζητήματα, ανεξαρτήτως των προσωπικών τους απόψεων, εν αναμονή της ανόδου του κόμματος στους κυβερνητικούς θώκους.
Οι γνήσιοι ιδεολόγοι που επιμένουν στην ορθότητα των θέσεων περιέρχονται πάντοτε σε κατάσταση μειοψηφίας, έστω και αν έχουν δίκιο. Σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, άλλωστε, οι πάντες δίνουν προσοχή μόνο σε αυτά που λέει ο ηγέτης ενός τέτοιου κόμματος και όχι σε αυτά που γράφουν τα συνεδριακά ντοκουμέντα. Ενός ανδρός αρχή είναι η κάθε κυβέρνηση, όσο ικανός ή ανίκανος είναι αυτός, όπως επαναβεβαιώθηκε για πολλοστή φορά τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα. Θα καταργηθούν, λοιπόν, στην πράξη οι συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ, ιδίως αν το κόμμα αυτό εμφανιστεί πολύ κοντά στην εξουσία και στο πολλαπλό δέλεαρ της νομής της. Για τον ελληνικό λαό, αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, σημασία έχει η πολιτική του Αλέξη Τσίπρα προσωπικά και όχι η γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ και των συνιστωσών του. Αυτή είναι η αλήθεια είτε μας αρέσει είτε όχι. Ειδικά σε τραγικές οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες σαν αυτές που επικρατούν σήμερα στη χώρα μας, οι προσδοκίες της συντριπτικής πλειονότητας του λαού για έναν «ηγέτη-σωτήρα» είναι εξαιρετικά αυξημένες.
Δεν αποκλείεται καθόλου οι επόμενες εκλογές να διεξαχθούν σε κλίμα αντίστοιχο με εκείνο των εκλογών του 1993. Τότε, δηλαδή, που κανένας Ελληνας δεν πίστευε ότι ο εγχειρισμένος, ουσιαστικά ετοιμοθάνατοςΑνδρέας Παπανδρέου, έως έναν βαθμό αιχμάλωτος ενός άκρως συζητήσιμου προσωπικού περιβάλλοντος, θα ακολουθούσε μια πολιτική τόσο ευνοϊκή για τα λαϊκά στρώματα όπως κατά την πρώτη του κυβερνητική οκταετία του 1981-1989. Τον ψήφισε, όμως, μαζικά ο κόσμος με μοναδικό κριτήριο «να φύγει η χολέρα, ο Μητσοτάκης!» Εκτίναξε κατά 8 (!) και πλέον εκατοστιαίες μονάδες το ποσοστό του ΠΑΣΟΚ από το 38,61% του 1990 στο 46,88% του 1993, ενώ καταπόντισε σχεδόν κατά το ίδιο ποσοστό τη ΝΔ.
Από το ανεπανάληπτο 46,89% του 1990 (το υψηλότερο ποσοστό που πήρε ποτέ τα μεταπολιτευτικά χρόνια η ΝΔ με εξαίρεση το ειδικών συνθηκών 54,37% του Νοεμβρίου 1974, όταν το δίλημμα «Καραμανλής ή τανκς» ήταν ζωντανή πραγματικότητα, με τη χούντα να αλωνίζει) στο 39,3% του 1993. «Τσίπρας ή Σαμαράς» θα είναι το δίλημμα των επόμενων εκλογών όσο και αν αυτό ενοχλεί βαθιά και δικαιολογημένα τους αριστερούς. Με βάση αυτό το κριτήριο θα ψηφίσει ο κόσμος, όχι με βάση τις θέσεις των συνεδρίων του ΣΥΡΙΖΑ ή της ΝΔ, όσο και αν αυτό δεν αρέσει. Το τι θα κάνει βεβαίως την εξουσία ο Αλέξης Τσίπρας αν την πάρει, είναι άλλου παπά ευαγγέλιο, αλλά απέχουμε πολύ, πάρα πολύ από το πρόβλημα αυτό.
Το κυρίαρχο ζήτημα αυτήν τη στιγμή για τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ είναι να πάρει πάση θυσία την εξουσία, πράγμα που δεν είναι καθόλου εύκολο κατ’ αρχήν και το οποίο γίνεται όλο και πιο δύσκολο λόγω της γραμμής που ακολουθεί ο Αλέξης Τσίπρας. Νομίζει ότι ακολουθώντας όλο και πιο μετριοπαθή γραμμή εντός του συστήματος, κερδίζει συντηρητικούς ψηφοφόρους. Κάνει λάθος, όπως τουλάχιστον δείχνει η λιμνάζουσα δημοσκοπική σταθερότητα του ΣΥΡΙΖΑ ολόκληρο τον χρόνο που κύλησε μετά τις περσινές εκλογές του Ιουνίου.
Ο Τσίπρας οδήγησε τον ΣΥΡΙΖΑ από το 4,6% στο 26,9% επειδή είχε ριζοσπαστικό λόγο και επειδή οι συνιστώσες έδιναν στον ΣΥΡΙΖΑ προσβάσεις σε κοινωνικά οργισμένα στρώματα που δεν θα μπορούσε ποτέ να αποκτήσει μόνος του ο ΣΥΝ. Ο Αλέξης Τσίπρας έκρινε ότι για να γίνει πρωθυπουργός πρέπει να καταργήσει και τον ριζοσπαστισμό του και τις συνιστώσες και τον ΣΥΝ, προκειμένου να πετύχει να γίνει ο ίδιος προσωπικά απόλυτος κυρίαρχος του παιχνιδιού. Χωρίς δισταγμό εγκαταλείπει αυτά που τον ανέδειξαν. Αν κυριαρχήσει το πνεύμα «να φύγει η χολέρα», η γραμμή του θα δικαιωθεί ως προς το σκέλος της αναρρίχησής του στην εξουσία. Αν, όμως, δεν εκφραστεί με τον τρόπο αυτόν η κοχλάζουσα λαϊκή απέχθεια κατά της πολιτικής της ΕΕ και της κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου, η Αριστερά θα απειληθεί με εξαφάνιση από το πολιτικό προσκήνιο, όσο και αν μεγάλο μέρος της διαφωνεί με τη γραμμή Τσίπρα
*Δημοσιεύθηκε στο “ΕΘΝΟΣ” την Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. To ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα θέματα που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους.
Η ιστορία των φορο-επιδρομών στην Ελλάδα
Η ιστορία έχει καταγράψει δεκάδες Επαναστάσεις στο όνομα της άδικης και δυσβάσταχτης φορολογίας. Οι περισσότερες αλλαγές στη φορολογία είχαν ως κεντρικό σύνθημα τη δημιουργία ενός απλοποιημένου και δίκαιου φορολογικού συστήματος με ισομερή κατανομή των φορολογικών βαρών. Αλλά σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις αυτό αποδεικνυόταν ως ένα προπέτασμα καπνού με τελικό στόχο την είσπραξη ολοένα και περισσότερων φόρων.
Ο πρώην υφυπουργός Οικονομικών Πέτρος Δούκας αναλύει στο άρθρο του στο Matrix24 την πρωτοφανή επανάσταση των “Ζηλωτών” στη Θεσσαλονίκη (1343-1349 μ.Χ.) και την ανακήρυξη της Δημοκρατίας της Θεσσαλονίκης! «Κάποιοι τη χαρακτήρισαν και ως “κομμούνα της Θεσσαλονίκης”, αλλά νομίζω πως δεν είναι σωστή μια τέτοια θεώρηση! Δεν ήταν “κομμούνα”. Δήμευσε τις περιουσίες των πολύ πλουσίων για να τις μοιράσει στους άκληρους, αλλά δεν φαίνεται να εγκατέστησε κάποιο κομμουνιστικού τύπου σύστημα»!
Οι προσπάθειες λοιπόν στο πέρασμα των χρόνων ήταν όχι μόνο αναποτελεσματικές αλλά διέπονταν κυρίως από πολιτικές σκοπιμότητες και από πρόσκαιρα κομματικά οφέλη. Η κατάσταση δεν άλλαξε ούτε στα χρόνια του μνημονίου. Από το 2010 μέχρι και σήμερα έχουν επιβληθεί δεκάδες φόροι που σε καμία περίπτωση δεν εξυπηρέτησαν το κοινωνικό σύνολο. Για μία ακόμη τα γνωστά υποζύγια κλήθηκαν να στηρίξουν τη δημοσιονομική προσαρμογή.
Επί της ουσίας, ακόμα και στα χρόνια του μνημονίου το σκηνικό όχι απλά δεν άλλαξε αλλά πολλαπλασιάστηκε. Οι γραφειοκράτες των Βρυξελλών, που απαρτίζουν τα τεχνικά κλιμάκια, συνέχισαν το έργο των διάσπαρτων διατάξεων σε διάφορους νόμους χωρίς να επιτευχθεί η πολυπόθητη απλοποίηση στην πρώτη τριετία του προγράμματος.
Ακόμα και το τελευταίο φορολογικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή πριν λίγες μέρες διατηρεί την προχειρότητα με σαφή την έλλειψη αναπτυξιακής διάστασης. Ο νέος Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος δεν μπορεί όμως να εξαντλείται στο να «μπαλώνει τα κενά» του συστήματος, δεν αρκεί να είναι απλά μια καλύτερη μέθοδος συλλογής φορολογικών εσόδων από αυτούς που ήδη είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας και που δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς. Γιατί προφανώς όλοι οι άλλοι που μπορούν, θα φύγουν άμεσα. Και ό,τι μείνει δεν φτάνει, το έχουμε μετρήσει και το ξέρουμε επίσης όλοι.
Πιστεύει κανείς στα αλήθεια ότι αυτό τελευταίο φορολογικό νομοσχέδιο είναι το τελευταίο, τουλάχιστον για αυτό το έτος;
Οι φόροι από την εποχή του Μνημονίου μέχρι σήμερα
Οι άδικοι έμμεσοι φόροι από τους υψηλότερους στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Δείτε εδώ όλο το αφιέρωμα
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. To ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα θέματα που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους.
Περνάει καλά ο Μποριέλο..
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. To ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα θέματα που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους.
Το διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα δεν αλλάζει
Διαβάζω στα φιλοκυβερνητικά «ΝΕΑ»: «Ανοίγει παράθυρο για οριζόντιες καταργήσεις θέσεων και γίνονται υποχρεωτικές μετατάξεις. Καταργούνται Δημοτικοί αστυνομικοί, σχολικοί φύλακες, 46 ειδικότητες τεχνικών Λυκείων. Τέλος οι προσωρινές διαταγές για συμβασιούχους μέχρι 31 Δεκεμβρίου». Όπως, επίσης, στον φιλοκυβερνητικό «Ελεύθερο Τύπο»: «Σαρωτικό κύμα στο Δημόσιο φέρνει το πολυνομοσχέδιο. Στο δρόμο της απόλυσης καθηγητές και υπάλληλοι Δήμων».
Όλα τα παραπάνω, που διαλύουν ολοσχερώς τα νοικοκυριά και βάζουν θηλιά στην Ελληνική κοινωνία, θα πρέπει να γίνουν νόμος του κράτους, υπό τη μορφή πολυνομοσχεδίου, το αργότερο μέχρι την προσεχή Τετάρτη. Αυτό το πολυνομοσχέδιο λοιπόν, προβλέπει οριζόντιες απολύσεις και νέους φόρους, κατ΄ εντολή της τρόικας, προκειμένου να συνεχίσει να εγκρίνει τις δόσεις νέων δανείων, για να μπορέσουμε να εξοφλήσουμε τους τόκους των προηγουμένων δανείων. Μιας πολιτικής υποταγής των Μνημονίων για την εξυπηρέτηση του χρέους, την οποία αποδέχεται απόλυτα και χωρίς ίχνος αντίδρασης η προδοτική κυβέρνηση των ΝΔ-ΠΑΣΟΚ ΑΕ. Της κυβέρνησης που αποδεδειγμένα εξυπηρετεί τα συμφέροντα της τρόικας (ΔΝΤ, ΕΕ, ΕΚΤ) και όχι του Ελληνικού λαού. Τρανταχτό παράδειγμα, οι προχθεσινοί πανηγυρισμοί του δοτού Στουρνάρα, για την έγκριση από τους τροϊκανούς των 6,8 δις ευρώ που θα απορροφηθούν στο σύνολό τους από το χρέος, και το οποίο δημιούργησαν αυτοί οι πολιτικοί αγύρτες.
Από την άλλη μεριά η «Δημοκρατία» μας ενημερώνει: «Εφορία με… καλάζνικοφ. Οι “ράμπο” θα ξετινάζουν κινητά και ακίνητα, κάρτες, λογαριασμούς, δόσεις δανείων, τιμαλφή, έργα τέχνης». Προ των πυλών λοιπόν, η κυβερνητική τρομοκρατία, σε όλο της το μεγαλείο. Για άλλη μια φορά, υπό την πίεση των αποφάσεων της τρόικας, οι ακαμάτηδες και τεμπέληδες πολιτικοί ταγοί μας, αποφασίζουν «άρπα κόλα» και στο «πόδι» φορολογικές μεταρρυθμίσεις και οι οποίες θα στραγγαλίσουν έτι περαιτέρω, εκείνους τους νομοταγείς πολίτες. Θα απαλλάξουν δε, για άλλη μια φορά όλους εκείνους που φοροδιαφεύγουν επί δεκαετίες λόγω της ανυπαρξίας βούλησης όλων των κυβερνήσεων για ένα δίκαιο φορολογικό, το οποίο θα είχε μελετηθεί από ειδικούς με απόλυτη σχολαστικότητα για όλες τις κατηγορίες των φορολογουμένων πολιτών.
Ωστόσο, πολλάκις κατά το παρελθόν, με άρθρα μου, έχω αναφερθεί στις διαχρονικές παθογένειες που ταλανίζουν το Ελληνικό κράτος, όπως η φοροδιαφυγή, η φοροκλοπή, και το παραεμπόριο. Αυτές οι παθογένειες, εάν είχαν τιθασευτεί από αυτό το σαθρό και διαβρωμένο κράτος των πολιτικών εγκληματιών, δεν θα υπήρχε ανάγκη καμιάς μεταβολής των φορολογικών δεδομένων. Αλλά δυστυχώς, αυτό το κράτος της καρπαζιάς και της προχειρότητας δεν έδωσε καμιά σημασία, όπως σε τόσες άλλες παρόμοιες περιπτώσεις, στις δημόσιες καταγγελίες του πρώην γενικού γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (είχε την απόλυτη ευθύνη για τη μηχανογράφηση των εφοριών και του Υπουργείου Οικονομικών), Διομήδη Σπινέλλη ως προς τη διαφθορά στις εφορίες, την 15η Δεκεμβρίου 2011 στον Ant1 και στον δημοσιογράφο Γιώργο Παπαδάκη. Εάν έστω από τότε είχαν προσεκτικά ασχοληθεί, ίσως σήμερα τα πράγματα να ήσαν διαφορετικά. Πιο αναλυτικά:
O κ. Σπινέλλης, κατήγγειλε την αναποτελεσματικότητα, την κακοδιοίκηση και τη διαφθορά του δημοσίου. Μίλησε για το σύστημα «40-40-20» που κατά την άποψή του, από κάθε φορολογικό έλεγχο, το 40% του προστίμου μένει στον επιχειρηματία με τον διακανονισμό, το άλλο 40% πηγαίνει στον εφοριακό που διενεργεί τον έλεγχο και μόνο το 20% οδεύει στο ταμείο της εφορίας και του Ελληνικού δημοσίου. Παρών, δε, στη ζωντανή τηλεοπτική εκπομπή ήταν και ο κ. Νικολακόπουλος, πρόεδρος Ομοσπονδίας Εφοριακών Υπαλλήλων, που προς κατάπληξη όλων των παρισταμένων, αλλά και των πολιτών που παρακολουθούσαν την συζήτηση, κατήγγειλε ότι: α) για την πάταξη της φοροδιαφυγής δεν υπάρχει πολιτική βούληση, β) δεν υπάρχει νομοθετικό και θεσμικό πλαίσιο και γ) γίνονται στο έργο τους παρεμβάσεις από την πολιτεία. Επίσης, είπε αυτό που όλοι οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουμε, εκτός βεβαίως των πολιτικών ταγών της χώρας που όπως φαίνεται είναι κουφοί και τυφλοί, πως: «Στην Ελλάδα ζούμε και ξέρουμε πως είναι δομημένο το σύστημα…». Επιπλέον, στην συζήτηση αυτή συμμετείχε και ο κ. Ρουμελιώτης, πρόεδρος των εργαζομένων ΚΕΠΥΟ, ο οποίος, επίσης, κατήγγειλε: «η φοροδιαφυγή, είναι θέμα πολιτικής ηγεσίας, είναι θέμα ενός ολόκληρου συστήματος….υπάρχει η τεχνολογία και μπορούν να βρουν τους φοροδιαφεύγοντες, αλλά δεν θέλει κανένας από αυτούς που κυβερνούν 40 χρόνια να τους πιάσει…».
Οι παραπάνω καταγγελίες έγιναν από τους πλέον αρμόδιους φορείς και δυστυχώς, δεν άνοιξε καμιά μύτη. Καταγγέλλονται, οι κυβερνώντες σαν τυχάρπαστοι, απατεώνες, κλέφτες, λωποδύτες, που συνειδητά ρουφούν το αίμα των πολιτών οι οποίοι έχουν σωστή φορολογική συνείδηση, προς όφελος των ομοίων τους. Που βρίσκονται τελικά, οι ανακριτικές και εισαγγελικές αρχές;
Ο κ. Σαμαράς είχε ισχυριστεί πως εφ΄όσον γίνει Πρωθυπουργός, θα πατάξει την διαφθορά του δημόσιου τομέα και την φοροκλοπή- φοροδιαφυγή. Παρ΄ότι από εκείνη την τηλεοπτική καταγγελτική συζήτηση στον Ant1, έχουν περάσει δέκα οκτώ μήνες, δεν έχει κάνει απολύτως τίποτε. Κλείνει διαρκώς τα μάτια και τα αυτιά σ΄αυτό το πολιτικό σύστημα της αρπαχτής, όπως τα έκλεισαν όλα τα δουλοπρεπή ΜΜΕ, μη δίνοντας άλλη δημοσιότητα στο θέμα. Επανερχόμενος στον κ. Σαμαρά, διαπιστώνω πως δεν μας έχει αποδείξει πως έχει την πολιτική βούληση, όπως δεν είχαν όλοι οι προκάτοχοί του, για να χτυπήσει αυτά τα καρκινώματα που κατασπάραξαν και εξακολουθούν να κατασπαράσσουν τα σωθικά της Ελληνικής κοινωνίας. Δεν μας έχει αποδείξει με έργα και όχι με λόγια πως θα πατάξει τη φοροκλοπή, τη φοροδιαφυγή, το παραεμπόριο και την αθρόα λαθρομετανάστευση που αιμορραγεί την πατρίδα μας και οικονομικά. Δεν μας έχει αποδείξει πως θα ασχοληθεί κάποτε με τα καρκινώματα που νόσησαν την Ελληνική κοινωνία. Μας έχει πείσει όμως, πως εξυπηρετεί πειθήνια τα συμφέροντα των δανειστών-τοκογλύφων μας. Εκείνων δηλαδή, που μετά τις εκλογές της Γερμανίας (22 Σεπτεμβρίου 2013), θα επιβάλλουν σε καίρια Υπουργεία γερμανούς πολιτικούς ή τεχνοκράτες, προκειμένου να υλοποιήσουν απόλυτα τις δεσμεύσεις της χώρας, που είναι η ολοσχερής υποθήκευση των εδαφών της και κατά συνέπεια η αρπαγή όλου του ορυκτού μας πλούτου. Που θα ορίσουν ξένο τεχνοκράτη ως διοικητή στην ΤτΕ (Τράπεζα της Ελλάδος), προκειμένου να μην έχουμε το δικαίωμα να «κόψουμε» Εθνικό νόμισμα, εάν και εφ΄ όσον τούτο καταστεί αναγκαίο.
Τελικά, εσύ λαέ βασανισμένε τι ακόμη θα περιμένεις για να εξεγερθείς;
Επικοινωνία με τον συντάκτη
E-mail: egerssi@otenet.gr
twitter: @egerssi
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. To ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα θέματα που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)