ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014

Βόμβα! Ο Αρειος Πάγος βγάζει αντισυνταγματικό το χαράτσι στα ακίνητα

Βόμβα! Ο Αρειος Πάγος βγάζει αντισυνταγματικό το χαράτσι στα ακίνητα
Αντισυνταγματικό είναι το «χαράτσι» για τα ακίνητα που πληρώθηκε τη διετία 2011 - 2012 μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ, σύμφωνα με απόφαση-βόμβα του Δ΄ τμήματος του Αρείου Πάγου, που θα προκαλέσει σοκ στο κυβερνητικό επιτελείο, καθώς έχει εισπράξει μεγάλα κονδύλια από το ΕΕΤΗΔΕ και βρίσκεται σε εξέλιξη η είσπραξή του με τη νέα μορφή (ως ΕΕΤΑ σε δόσεις) περιορισμένο κατά 10%.
Αν υπερισχύσει στα επόμενα στάδια η αντισυνταγματικότητα το Δημόσιο θα αναγκαστεί να επιστρέψει περίπου 2 δισ.!
Η υπόθεση λόγω της αντισυνταγματικότητας και της οριακής πλειοψηφίας (3-2) παραπέμπεται στην Ολομέλεια Αρείου Πάγου για οριστική κρίση. Σημειώνεται ότι η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας είχε κρίνει με μεγάλη πλειοψηφία συνταγματική την είσπραξη του ΕΕΤΗΔΕ.
Τώρα το Δ΄ τμήμα ΑΠ κρίνει (293/14) τη ρύθμιση αντισυνταγματική στο σύνολό της, αλλά και αντίθετη στο 1ο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ (Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων Ανθρώπου) που προστατεύει τα περιουσιακά δικαιώματα.
Αν η Ολομέλεια ΑΠ υιοθετήσει την άποψη αυτή, η υπόθεση θα πρέπει να παραπεμφθεί στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο (ΑΕΔ) για επίλυση, αφού θα υπάρχει σύγκρουση με το ΣτΕ.
Επίσης, κρίθηκε από τον Άρειο Πάγο ότι το χαράτσι δεν είναι τέλος αλλά φόρος, ενώ η επιβολή του παραβιάζει το Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόσκολο της ΕΣΔΑ.

Ακόμη, υπογραμμίζουν οι αρεοπαγίτες ότι το χαράτσι παραβιάζει πλειάδα συνταγματικών διατάξεων, όπως είναι:

- το άρθρο 2 που προστατεύει το σεβασμό και την αξία των πολιτών,

-το άρθρο 4 που επιβάλλει την ισότητα μεταξύ των πολιτών,

-το άρθρο 20 που προστατεύει το δικαίωμα των πολιτών να προσφεύγουν στα δικαστήρια,

-το άρθρο 21 που προστατεύει την οικογένεια και

-το άρθρο 78 που ξεκαθαρίζει ότι φόρος εισπράττεται μόνο εφόσον προβλέπεται από νόμο.

Ο εισηγητής της υπόθεσης αρεοπαγίτης Γεώργιος Σακκάς κατά τη συζήτηση της υπόθεσης είχε ταχθεί υπέρ των απόψεων της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, όπως αυτές διατυπώθηκαν υπέρ της συνταγματικότητας του ΕΕΤΗΔΕ και της αντισυνταγματικότητας της διακοπής του ρεύματος.

Τον Άρειο Πάγο τον απασχόλησε η αίτηση του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα με την οποία ζητάει να αναστείλει η υπ' αριθμ. 1101/2012 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών. Με την τελευταία αυτή απόφαση κρίθηκε αντισυνταγματική και παράνομη η είσπραξη του τέλους ακινήτων μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ.

«Γαλάζιος» εμφύλιος για τους υποφήφιους δημάρχους

«Γαλάζιος» εμφύλιος για τους υποφήφιους δημάρχους
Την υποψηφιότητά του για το δήμο Αθηναίων ανακοίνωσε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Άρης Σπηλιωτόπουλος, έχοντας τη στήριξη του Μεγάρου Μαξίμου, καθώς η αναζήτηση του υποψηφίου για τον μεγαλύτερο δήμο της χώρας αποτελούσε μία από τις μεγαλύτερες εκκρεμότητες για το κυβερνών κόμμα ενόψει των αυτοδιοικητικών εκλογών.
«Απέναντί» του στην κάλπη θα έχει ωστόσο τον πρώην δήμαρχο Αθηναίων, Νικήτα Κακλαμάνης, που επιμένει στην υποψηφιότητά του και θα κατεβαίνει ως ανεξάρτητος στις εκλογές.
Οι κ.κ. Σπηλιωτόπουλος και Κακλαμάνης ανακοίνωσαν τις υποψηφιότητές με δύο διαδοχικές ανακοινώσεις το απόγευμα της Τρίτης.
Σε δήλωσή του ο κ. Σπηλιωτόπουλος σημειώνει: «Δηλώνω παρών στην πρόσκληση/πρόκληση για μια Αθήνα αυξημένης αισθητικής, για μια Αθήνα, όπου οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της θα αισθάνονται ασφάλεια, μια Αθήνα ικανή να τροφοδοτήσει τις δημιουργικές δυνάμεις όλων μας. Για μια Αθήνα που αγαπάμε και θέλουμε να κερδίσει τη θέση που της αξίζει».
Στην αντίστοιχη δήλωση του κ. Κακλαμάνη, αναφέρεται: «Καταθέτω επίσημα, στις Αθηναίες και τους Αθηναίους, την υποψηφιότητά μου για τον δήμο της πόλεως των Αθηναίων. Το πρόγραμμα της ανεξάρτητης αυτοδιοίκητικής παράταξης, της οποίας θα ηγηθώς, θα παρουσιαστεί δημόσια, σε ανοιχτή εκδήλωση, στο προσεχές μέλλον. Η αγάπη μου για την Αθήνα δεν είναι ευκαιριακή. Για μένα ήταν, είναι και θα είναι Πρώτα, η Αθήνα».

«Λουκέτο» σε 23 φορείς του Δημοσίου - Τι αλλάζει στην αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων

«Λουκέτο» σε 23 φορείς του Δημοσίου - Τι αλλάζει στην αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων
Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, με το οποίο προβλέπονται το κλείσιμο 23 φορέων του δημοσίου, αλλαγές στο σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, καθώς και η απλοποίηση ορισμένων διοικητικών διαδικασιών.
Όπως επισημαίνεται από το υπουργείο, οι 23 φορείς καταργούνται καθώς «δεν κρίνονται πια απαραίτητοι και παράλληλα απομακρύνεται μέρος του προσωπικού τους».
Ειδικότερα, για τους εργαζόμενους στα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου προβλέπεται η απόλυση όσων είχαν συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ενώ για τους εργαζόμενους στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου προβλέπεται η ένταξή τους στο πρόγραμμα της κινητικότητας, αφού προηγουμένως ενταχθούν στη διαθεσιμότητα.
Ποιοι φορείς καταργούνται
Στους φορείς που καταργούνται περιλαμβάνονται το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού (ΕΙΕΑΔ) και η Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας ΑΕ, το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ), δύο ινστιτούτα του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ινστιτούτο Συνταγματικών Ερευνών και Ερευνητικό Ινστιτούτο Δικονομικών Μελετών), οι οργανισμοί Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και ο Οργανισμός Κωπαΐδας.
Τι αλλάζει στο σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων
Επίσης, με το σχέδιο νόμου αλλάζει και η αξιολόγηση του προσωπικού, καθώς θεσπίζεται ποσόστωση στη βαθμολόγησή τους (με τους βαθμούς 9 ως 10 αξιολογείται ποσοστό έως και 25% των υπαλλήλων, με τους βαθμούς 7 ως 8 αξιολογείται ποσοστό έως και 60% των υπαλλήλων και με τους βαθμούς 1 ως 6 αξιολογείται ποσοστό έως και 15% των υπαλλήλων).
Για την αλλαγή βαθμολόγησης των υπαλλήλων, κάτι που έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση της ΑΔΕΔΥ, το υπουργείο απαντά: «Διαχρονικά, σχεδόν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι βαθμολογούνται με 9 και 10. Η σημασία και η φιλοσοφία της αξιολόγησης ακυρώνεται στην πράξη, ενώ θα έπρεπε να αποτελεί κίνητρο για τον αξιολογούμενο και εργαλείο βελτίωσης της αποδοτικότητας του ίδιου και του φορέα όπου υπηρετεί. Το σχέδιο νόμου εισάγει την ποσόστωση- τη συγκριτική δηλαδή αξιολόγηση στον προσδιορισμό των ανώτατων ποσοστών των δημοσίων υπαλλήλων ανά κλίμακα βαθμολογίας. Σκοπός της ρύθμισης αυτής είναι να αποδοθεί η βαρύνουσα σημασία που θα πρέπει να έχει κάθε σύστημα αξιολόγησης και να αρθούν οι στρεβλώσεις και η σημερινή απαξίωση».
Με το σχέδιο νόμου προωθούνται, επίσης, διοικητικές απλουστεύσεις, που στόχο έχουν το περιορισμό της γραφειοκρατίας. Μεταξύ αυτών οι εξής:
Κατάργηση της υποχρέωσης υποβολής πρωτοτύπων ή επικυρωμένων αντιγράφων από τους ενδιαφερόμενους στο σύνολο των συναλλαγών τους με το Δημόσιο. Ένα ευκρινές φωτοαντίγραφο -εγγράφου που έχει εκδοθεί από δημόσια Αρχή- αρκεί πλέον για όλες τις συναλλαγές με το Δημόσιο.
Κατάργηση της υποχρέωσης βεβαίωσης γνησίου υπογραφής στην Υπεύθυνη Δήλωση που κατατίθεται στην πρώτη φάση προσφοράς σε διαγωνισμό του Δημοσίου.
Πηγή: ΑΜΠΕ

Ερχονται απολύσεις για 48.910 δημοσίους υπαλλήλους

Ερχονται απολύσεις για 48.910 δημοσίους υπαλλήλους
του Ηλία Μπενέκου
Από κόσκινο θα περάσουν το προσεχές διάστημα χιλιάδες υπάλληλοι του δημοσίου, καθώς ο διορισμός τους θα βρεθεί στο επίκεντρο ελέγχων που θα διενεργηθούν προκειμένου να διακριβωθεί αν διορίστηκαν ή μονιμοποιήθηκα με πλαστά δικαιολογητικά.
Η “καμπάνα” χτυπάει για τρεις κατηγορίες υπαλλήλων ο αριθμός των οποίων ανέρχεται συνολικά στις 48.910. Στο μικροσκόπιο μπαίνουν 9.873 επιτυχόντες σε προκηρύξεις του ΑΣΕΠ την περίοδο 2003- 2009, 3.800 προσληφθέντες το 2011 στην Πυροσβεστική καθώς και 35.239 συμβασιούχοι που μονιμοποιήθηκαν με το Διάταγμα Παυλόπουλου.
Ειδικότερα όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο συνεδρίασης της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, σε εξέλιξη βρίσκεται ο έλεγχος για την εγκυρότητα των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας που αποτέλεσαν προϋπόθεση διορισμού 9.873 επιτυχόντων σε 49 Προκηρύξεις του ΑΣΕΠ από το 2003-2009 και ήδη το Σώμα Επιθεωρητών έχει συγκεντρώσει τα αναγκαία στοιχεία που απαιτούνται για τη διασταύρωση
Η περίπτωση της Πυροσβεστικής αφορά διαγωνισμό του 2011 για την πρόσληψη 3.400 θέσεων Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης και 400 θέσεων για πολιτικό προσωπικό. Επιλαχόντες του διαγωνισμού κατήγγειλαν περιπτώσεις πλαστών πιστοποιητικών σπουδών, στρατολογικής κατάστασης, διπλωμάτων οδήγησης κ.α., που αύξαναν την τελική μοριοδότηση και οι αρχικοί έλεγχοι κατέδειξαν περίπου 170 υποψήφιους με διάφορες παρατυπίες. Έκτοτε συστήθηκε επιτροπή για διασταύρωση από μηδενική βάση όλων των δικαιολογητικών και υπολογίζεται να τελειώσει το έργο της πριν από το Πάσχα.
Η τρίτη κατηγορία αφορά τους μονιμοποιηθέντες με το ΠΔ Παυλόπουλου, για τους οποίους άμεσα θα τεθεί σε ισχύ διαδικασία επανελέγχου της μετατροπής των συμβάσεών τους σε αορίστου χρόνου με την κατάθεση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης. Αφορμή για την έναρξη των ελέγχων αυτών ήταν περιπτώσεις υπαλλήλων του πρώην υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού (εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων) οι οποίοι βάσει πορίσματος του ΣΕΕΔΔ, μονιμοποιήθηκαν με πλαστές βεβαιώσεις προϋπηρεσίας που έγιναν δεκτές από τα υπηρεσιακά συμβούλια.
Οι έλεγχοι στις περιπτώσεις πλαστών δικαιολογητικών συνεχίζονται σε όλο το δημόσιο και μόνο στην περίπτωση της πρώην Δημοτικής Αστυνομίας έχουν εντοπισθεί 71 περιπτώσεις πλαστών δικαιολογητικών που χρησιμοποιήθηκαν για την πρόσληψή τους και έχουν ήδη ανακληθεί 55 διορισμοί.
Παράλληλα σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Μητσοτάκης επιταχύνονται οι διαδικασίες πειθαρχικού ελέγχου. Το 2013 εκδόθηκαν 1.645 αποφάσεις Πειθαρχικών Συμβουλίων, που επέβαλαν την ποινή της οριστικής παύσης σε 248 περιπτώσεις, ενώ αποχώρησαν οριστικά από το Δημόσιο για ποινικούς, πειθαρχικούς ή για λόγους υποβολής πλαστών δικαιολογητικών άλλοι 220 υπάλληλοι. Σε εξέλιξη βρίσκονται όμως και οι έλεγχοι για παραβίαση του ωραρίου εργασίας ή της αδικαιολόγητης απουσίας εργαζομένων. Ήδη υπάρχουν επτά εκθέσεις για φορείς του δημοσίου όπου καταγράφηκε παραβίαση του ωραρίου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας όπου παρά τον πρώτο έλεγχο 'όπου αποτυπώθηκαν παραβάσεις, το φαινόμενο συνεχίστηκε με αποτέλεσμα ακόμα και υπάλληλοι που έλλειπαν σε κανονική άδεια να λαμβάνουν υπερωριακή αποζημίωση.
Τέλος μπαίνει και στην περίπτωση των συμβασιούχων που υπηρετούσαν με προσωρινές διαταγές. Έχουν καταγραφεί 3.905 εργαζόμενοι που εμπίπτουν στη συγκεκριμένη κατηγορία και μέσω επίσπευσης της εκδίκασης των υποθέσεών τους ήδη οι 1.646 τέθηκαν εκτός μισθοδοσίας μετά την απόρριψη των προσφυγών τους.

Στο φως τα πόθεν έσχες 500 δημάρχων και αντιδημάρχων - Δείτε όλα τα ονόματα

Στο φως τα πόθεν έσχες 500 δημάρχων και αντιδημάρχων - Δείτε όλα τα ονόματα
Στο φως βγαίνουν για πρώτη φορά τα πόθεν έσχες 500 δημάρχων και αντιδημάρχων όλης της χώρας, μέσω μιας ιστοσελίδας που δημιούργησε η Διεθνής Διαφάνειας-Ελλάδος (ΔΔ-Ε).
Κεντρικός άξονας του προγράμματος είναι η λειτουργία μιας εύχρηστης ηλεκτρονικής πλατφόρμας που περιλαμβάνει περισσότερες από 500 δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης από το σύνολο των 714 εν ενεργεία Δημάρχων και Αντιδημάρχων των 100 μεγαλύτερων Δήμων της χώρας, και είναι άμεσα διαθέσιμη σε όλους τους πολίτες. Σύμφωνα με τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε, έγινε ακριβής μεταφορά των δεδομένων από τα πρωτότυπα αναρτημένα έντυπα «πόθεν που συλλέχθηκαν από τις ιστοσελίδες των επιλεγμένων Δήμων στη Βάση Δεδομένων που ανέπτυξε η οργάνωση.
Οπως αναφέρει η οργάνωση: «Την ενίσχυση της διαφάνειας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση μέσα από την καλύτερη πρόσβαση του πολίτη στη δημόσια πληροφορία προάγει η Διεθνής Διαφάνειας-Ελλάδος (ΔΔ-Ε), συγκεντρώνοντας και παρουσιάζοντας τα «πόθεν έσχες» εν ενεργεία Δημάρχων και Αντιδημάρχων των 100 μεγαλύτερων* Δήμων της χώρας σε μια δημόσια προσβάσιμη ιστοσελίδα www.transparency.gr/diafanis-topiki-aftodioikisi. Η ΔΔ-Ε, υποστηρίζοντας το διαφανή τρόπο λειτουργίας των δημοσίων λειτουργών, αναδεικνύει κάθε προσπάθεια προς την κατεύθυνση αυτή κάνοντας, μέσω του προγράμματος «Διαφανής Τοπική Αυτοδιοίκηση», ένα πρώτο βήμα στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Από το 2010 ο νόμος προβλέπει τη δημοσιοποίηση των πόθεν έσχες Δημάρχων, Αντιδημάρχων, Μελών της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής με σχετική ανάρτηση στις ιστοσελίδες των Δήμων, στο πλαίσιο ενός διαφανή τρόπου λειτουργίας τους. Η ΔΔ-Ε ενισχύει την πρόσβαση του πολίτη στην πληροφορία αυτή συλλέγοντας και παρουσιάζοντάς την με τρόπο απλό και εύληπτο.
«Είναι η πρώτη φορά που υλοποιείται μια τέτοια πρωτοβουλία έχοντας στόχο να ενθαρρύνει τη διαφάνεια στον τομέα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που συνδέεται άρρηκτα με τη δημοσιοποίηση της περιουσιακής κατάστασης των εκπροσώπων της. Πρόκειται για κάτι που ορίζει ο Νόμος και προάγει δυναμικά η ΔΔ-Ε μέσα από το πρόγραμμα που αναπτύσσει», επισημαίνει ο Πρόεδρος της ΔΔ-Ε, Κώστας Μπακούρης.
Ο επισκέπτης της ιστοσελίδας-που έχει τη δυνατότητα της απλής ανάγνωσης- μπορεί να πλοηγηθεί και να ενημερωθεί εύκολα για τα εισοδήματα, την ακίνητη περιουσία, τη μετοχική ή επιχειρηματική δραστηριότητα του υπόχρεου και των οικείων του εισάγοντας στη μηχανή αναζήτησης τον Δήμο ή το όνομα του προσώπου που επιθυμεί.
Οι δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης αφορούν στα τρία τελευταία έτη (2013, 2012, 2011), ώστε ο χρήστης να έχει τη δυνατότητα σύγκρισης των στοιχείων μέσα στο χρόνο και να ενημερώνεται για τη διαμόρφωση της περιουσιακής κατάστασης των αιρετών πριν και μετά την ανάληψη των καθηκόντων τους αλλά και καθ΄όλη τη διάρκεια της θητείας τους. Σε περίπτωση, μάλιστα, που κάποιος Δήμαρχος ή Αντιδήμαρχος δεν έχει προβεί σε σχετική ανάρτηση ή έχει υποβάλει αντίρρηση χρήσης των στοιχείων του στην ιστοσελίδα της ΔΔ-Ε, ο αναγνώστης της σελίδας ενημερώνεται μέσω σχετικής ένδειξης.
Κατά το στάδιο της συλλογής και επεξεργασίας των δεδομένων, η ΔΔ-Ε ενημέρωσε ατομικά τους ενδιαφερόμενους και υπέβαλε σχετική γνωστοποίηση έναρξης επεξεργασίας στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, τηρώντας τις διατάξεις του Ν.2472/1997. Το δικαίωμα διαγραφής των δεδομένων από την πλατφόρμα έγινε σεβαστό στις περιπτώσεις που ασκήθηκε-από τρεις Δημάρχους και έναν Αντιδήμαρχο-σύμφωνα με το άρθρο 13 του ίδιου νόμου και εξακολουθεί να υφίσταται για όσα άτομα επιθυμούν να διαγραφούν από την πλατφόρμα.
Η ιστοσελίδα θα είναι διαθέσιμη μέχρι το τέλος της δημοτικής περιόδου (31 Αυγούστου 2014).
Δείτε τη λίστα με τα πόθεν έσχες στην ιστοσελίδα:
http://transparency.gr/diafanis-topiki-aftodioikisi/directory/

Ερχεται γενναία ρύθμιση δανείων ιδιωτών και επιχειρήσεων

Ερχεται γενναία ρύθμιση δανείων ιδιωτών και επιχειρήσεων
ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΟΛΩΝΑ
Το πρώτο βήμα... για την έναρξη των γενναίων ρυθμίσεων των δανείων των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων κάνουν η κυβέρνηση και οι τράπεζες με την ενεργοποίηση του συμβουλίου διαχείρισης ιδιωτικού χρέους.
Χθες συναντήθηκαν οι υπουργοί Οικονομικών Γ. Στουρνάρας, Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης, Εργασίας Γ. Βρούτσης και Δικαιοσύνης Χ. Αθανασίου για να προετοιμάσουν τις διαδικασίες έκδοσης της πράξης του υπουργικού συμβουλίου που ενεργοποιεί το κυβερνητικό συμβούλιο διαχείρισης ιδιωτικού χρέους. Η πρώτη επίσημη συνεδρίαση θα είναι μεθαύριο Παρασκευή, οπότε και θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες καθορισμού των εννοιών του “συνεργάσιμου δανειολήπτη” και των “ελάχιστων δαπανών διαβίωσης”. Με βάση αυτούς τους δύο ορισμούς και τις προϋποθέσεις που θα φέρουν θα ρυθμίζονται τα δάνεια των νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
Παράλληλα, το κυβερνητικό συμβούλιο θα προχωρά όλες τις αναγκαίες αποφάσεις προκειμένου να ξεπερνιούνται εμπόδια και διοικητικές δυσλειτουργίες έτσι ώστε τράπεζες και δανειολήπτες να έρχονται σε συμφωνία για τη ρύθμιση των δανείων.
Ουσιαστικά στη χώρα μας και σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση των δανείων των νοικοκυριών θα εφαρμοστεί το λεγόμενο ιρλανδικό μοντέλο, το οποίο περιλαμβάνει τις “ελάχιστες δαπάνες διαβίωσης” και τους “συνεργάσιμους δανειολήπτες”.
Οι “ελάχιστες δαπάνες διαβίωσης”, σύμφωνα με το ιρλανδικό μοντέλο, είναι μία επίσημη λίστα με τα αναγκαία έξοδα των νοικοκυριών, είτε αυτά είναι οικογένειες με παιδιά, είτε ζευγάρια είτε μεμονωμένα άτομα. Έχει γίνει αποδεκτός από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ένας κατάλογος με τα μηνιαία έξοδα για διατροφή, στέγαση, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, μόρφωση, ψυχαγωγία, ένδυση, επικοινωνία, ασφαλιστική κάλυψη, θέρμανση, ηλεκτροδότηση κλπ.
Έχει ληφθεί υπόψη ένα μέσο αποδεκτό κόστος διαβίωσης των νοικοκυριών (ανάλογα με τα μέλη) και σύμφωνα με αυτό οι τράπεζες και οι δανειολήπτες προχωρούν σε συμφωνίες για τη διευθέτηση των οφειλών. Η λίστα με τις δαπάνες είναι αδιαμφισβήτητη καθώς έχει καταρτιστεί με βάση το αρχείο και τις μετρήσεις που κάνει η ιρλανδική στατιστική αρχή, κάτι το οποίο αναμένεται να πράξει στη χώρα μας και η Ελληνική Στατιστική Αρχή. Εκτιμήσεις θέλουν το εύρος των ελάχιστων δαπανών διαβίωσης να κυμαίνεται στη χώρα μας από τα 600 έως τα 1.000 ευρώ, ανάλογα με το μέγεθος του νοικοκυριού.
Πέρα από αυτόν τον κατάλογο των εξόδων, θα καθιερωθεί και η έννοια του “συνεργάσιμου δανειολήπτη”. Είναι αυτός, με απλά λόγια, που δεν κρύβει στοιχεία από τις τράπεζες, π.χ. έσοδα, περιουσιακά στοιχεία. Με τον ορισμό αυτό η κάθε τράπεζα δεν μπορεί να χαρακτηρίζει με αδιαφανή κριτήρια κάποιο δανειολήπτη ως μη συνεργάσιμο και να απορρίπτει a priori σχέδια αναδιάρθρωσης χρεών. Συνεπώς, η τράπεζα υποχρεώνεται να εξετάσει σοβαρά κάθε περίπτωση ξεχωριστά, εφόσον πληρούνται βασικές προϋποθέσεις.
Έτσι, με τον κατάλογο που περιλαμβάνει τις “ελάχιστες δαπάνες διαβίωσης” καθώς και τα κριτήρια του “συνεργάσιμου δανειολήπτη”, οι τράπεζες και τα δανεισμένα νοικοκυριά που αδυνατούν να ανταποκριθούν λόγω της ύφεσης στις δανειακές υποχρεώσεις τους θα μπορούν να κάτσουν σε ένα τραπέζι και γρήγορα να έλθουν σε έναν συμβιβασμό. Στην Ιρλανδία και στις άλλες χώρες που εφαρμόζεται το περιγραφόμενο μοντέλο, οι τράπεζες υπολογίζουν με βάση το κόστος διαβίωσης τα έξοδα που χρειάζεται μία οικογένεια για να ζήσει και στη συνέχεια ερευνούν και συζητούν με το δανειολήπτη πως θα αξιοποιήσουν το εναπομείναν καθαρό εισόδημα . Σε πάρα πολλές περιπτώσεις στην Ιρλανδία, όπως αναφέρουν πληροφορίες, οι δανειστές προχωρούν ακόμη και σε διαγραφές χρεών, όταν διαπιστώνουν πως ένα δάνειο δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από τη στιγμή που δεν υπάρχει διαθέσιμο εισόδημα αλλά και ούτε προοπτική δημιουργίας του.
Επίσης γίνονται πολλοί διακανονισμοί σε τέτοιο βαθμό ώστε να μη χάνει η τράπεζα αλλά και ο δανειολήπτης να βγαίνει ωφελημένος.
Το κυβερνητικό συμβούλιο διαχείρισης ιδιωτικού χρέους, κατά τις ίδιες πληροφορίες αναμένεται να εξετάσει και άλλα ζητήματα προκειμένου να διευκολυνθεί η ρύθμιση των δανείων των επιχειρήσεων.
  • Ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα.
Ένα από τα πρώτα θέματα που θα κληθεί να εξετάσει και να αποφασίσει το Κυβερνητικό Συμβούλιο είναι αν θα δίνεται η δυνατότητα ρύθμισης των δανείων σε επιχειρήσεις που δεν έχουν φορολογική ή ασφαλιστική ενημερότητα.
  • Οι διαδικασίες πτώχευσης των επιχειρήσεων χρήζουν ριζικής αναμόρφωσης .
Στην Ελλάδα το πτωχευτικό δίκαιο (εμπορικό) είναι αρκετά εκσυγχρονισμένο και βασίζεται σε μεταφορά του Γερμανικού , αλλά φαίνεται να εφαρμόζεται ελλιπώς . Στο Πρωτοδικείο Αθηνών που έχει την πλειονότητα των ελληνικών εμπορικών πτωχεύσεων, υπάρχουν μόνο 2 δικαστές, οι οποίοι ασχολούνται με σχεδόν 1300 εκκρεμείς υποθέσεις πτώχευσης. Οι δικαστές είναι περιορισμένης εκπαίδευσης ενώ ταυτόχρονα υποχρεούνται ανά δύο χρόνια να αντικαθίστανται.
Απαιτείται η τοποθέτηση περισσότερων δικαστών και με μεγαλύτερη πείρα.
  • Οι μεγάλες καθυστερήσεις στην απονομή δικαιοσύνης δημιουργεί μεγάλες δαπάνες και άσχημα αποτελέσματα .
Υπάρχουν περιπτώσεις που οι διαδικασία μπορεί να φτάσει τα 20 χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί και οι σύνδικοι και εμπλεκόμενοι πληρώνονται μόνο εκ των υστέρων. Οι περισσότερες περιπτώσεις για τις οποίες η διαδικασία της πτώχευσης ολοκληρώνεται σε 2 χρόνια ή και λιγότερο, οφείλονται στην ανυπαρξία περιουσίας - οι εγγυήσεις που δεν αφορούν σε ακίνητα (μηχανήματα , οχήματα , εξοπλισμός , κλπ.),είναι συνήθως άνευ αξίας λόγω της υποτίμησης .
  • Η αποτελεσματική εφαρμογή της πτωχευτικής διαδικασίας παρεμποδίζεται από την έλλειψη έμπειρων και αξιόπιστων διαχειριστών σε θέματα πτωχεύσεων.
Σε αντίθεση με τις περισσότερες χώρες , η Ελλάδα δεν έχει ένα σώμα από επαγγελματίες διαχειριστές σε θέματα πτωχεύσεων. Προς το παρόν , μόνο οι δικηγόροι μπορούν να ενεργούν υπό την ιδιότητα αυτή , και στερούνται συχνά απαιτούμενων δεξιοτήτων προκειμένου να προβούν στην αναδιάρθρωση των επιχειρήσεων . Επίσης λογιστές , εκτιμητές , φοροτεχνικοί είναι διστακτικοί στο να παρέχουν τις υπηρεσίες τους, καθώς η πληρωμή τους μπορεί να περάσει τα 10 χρόνια. Εξετάζεται η ενθάρρυνση της παροχής κινήτρων για τους εκκαθαριστές ώστε να αναμειχθούν και να ασχοληθούν. Για παράδειγμα θα μπορούσε να θεσπιστεί αλλαγή στον τρόπο αμοιβής τους. Να γίνεται με κάποιον τρόπο νωρίτερα.
  • Το πτωχευτικό δίκαιο προβλέπει μια προ-διαδικασία πτώχευσης (άρθρο 99 ), με ελάχιστα παραδείγματα επιτυχούς έκβασης.
Πολλές εταιρείες εφαρμόζουν την ανωτέρω διαδικασία , αλλά για τις περισσότερες επιχειρήσεις διαπιστώνεται ότι δεν είναι βιώσιμη. Από το 2007 , μόνο 12 υποθέσεις παραπέμφθηκαν στην αναμόρφωση του άρθρου 99 και μόνο 1 ολοκληρώθηκε.
Όπως προαναφέρθηκε, υπάρχει έλλειψη πτωχευτικών δικαστών. Επίσης , μόνο οι δικηγόροι δύνανται να επιβλέπουν τη διαδικασία του άρθρου 99, και μόνον όσοι έχουν τουλάχιστον 5 χρόνια εμπειρίας. Τα δικαστήρια διαπιστώνουν ότι οι δικηγόροι δεν είναι ικανοί για να κάνουν συστάσεις επί επιχειρησιακών θεμάτων.

Φάτε μάτια ψάρια κυριολεκτικά: Τίμια γαυράκια τηγανητά με πρασινάδα!

Φάτε μάτια ψάρια κυριολεκτικά: Τίμια γαυράκια τηγανητά με πρασινάδα!
Βάζουμε τα ψάρια, βάζετε την πρασινάδα... Αν ξέρετε να φτιάχνετε αυτή τη συνταγή, σαλάτες και τηγανητές πατάτες, είστε έτοιμοι να ανοίξετε ταβερνάκι!
Τι ξέχασα να πάρω:
1 κιλό γαυράκια
4-5 φύλλα μαρουλιού (η πρασινάδα που λέγαμε)
1/2 φλιτζ, ελαιόλαδο
χυμό από 1/2 λεμόνι
αλάτι-φρεσκοτριμμένο πιπέρι
αλεύρι για το πασπάλισμα
αραβοσιτέλαιο για το τηγάνισμα
Τι με περιμένει: 
  1. Βλέπεις τα ψάρια; Πρέπει να τα καθαρίσεις, να τα ξεπλύνεις, να τα στραγγίξεις, να τα αλατίσεις, να τα αλευρώσεις και να τα τινάξεις για να φύγει το περιττό αλεύρι. Μπορεί να φαίνονται πολλά, αλλά όταν τα κάνεις θα έχεις ξεμπερδέψει με τη μισή συνταγή.
  2. Στη συνέχεια ζέστανε σε ένα τηγάνι το αραβοσιτέλαιο και, μόλις κάψει, τηγάνισε τα ψαράκια λίγα-λίγα, γυρίζοντάς τα, ώστε να πάρουν χρώμα ομοιόμορφα. Βγάλε σε πιατέλα την πρώτη φουρνιά -ή μάλλον τηγανιά- χρησιμοποιώντας τρυπητή κουτάλα και συνέχισε μέχρι να τελειώσουν όλα.
  3. Αν βρεις χρόνο, ξέπλυνε τα φύλλα του μαρουλιού, στράγγιξέ τα και ψιλόκοψε τα σε ένα μπολ.
  4. Σε ένα μικρότερο μπολ ανέμειξε το λάδι με το χυμό λεμονιού, αλάτι και πιπέρι, «λούσε» με το μείγμα τα φύλλα μαρουλιού και ανακάτεψε.
  5. Σέρβιρε τα ψαράκια, συνοδεύοντας με τη σαλάτα και πασπαλίζοντας με φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι. Είσαι κομπλέ!
Καλή όρεξη!