ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Παρασκευή 9 Μαΐου 2014

Τα πάνω κάτω σε διπλώματα οδήγησης και ΚΟΚ – Τι αλλάζει

diploma-odigisis570
Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) αλλά και στον τρόπο χορήγησης των διπλωμάτων και στον τρόπο επιλογής των εξεταστών προανήγγειλε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου στο πλαίσιο του Άτυπου Συμβουλίου, που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο με βασικό θέμα την οδική ασφάλεια.
Οι αλλαγές αυτές περιλαμβάνονται στο στρατηγικό σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Ειδικότερα, σε ότι αφορά τον ΚΟΚ, αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση η πρόταση του υπουργείου τους επόμενους τρεις μήνες. Μάλιστα η νομοπαρασκευαστική επιτροπή του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών έχει επεξεργαστεί 40 άρθρα του ΚΟΚ στην κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού και της αναθεώρησής του. Σύμφωνα με πληροφορίες θα υπάρχει μείωση στα πρόστιμα τροχαίων παραβάσεων, τα οποία όμως δε θεωρούνται ότι σχετίζονται άμεσα με την πρόκληση ατυχημάτων.
Επίσης, το υπουργείο Υποδομών έχει θέσει υπό επεξεργασία νέο θεσμικό πλαίσιο και την οργάνωση της πολιτείας των εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί άμεσα. Ειδικότερα ως προς τις εξετάσεις, αλλαγές θα υπάρξουν στην επιλογή των εξεταστών ώστε να είναι πιστοποιημένοι και η διαδικασία απολύτως διαφανής.
Παράλληλα ολοκληρώθηκε η συγγραφή νέων εγχειριδίων για τους υποψήφιους οδηγούς όλων των κατηγοριών οχημάτων, καθώς επίσης και η δημιουργία μηχανογραφικής εφαρμογής για την εποπτεία του έργου των εξετάσεων. Επίσης προωθείται η μηχανοργάνωση της λειτουργίας των σχολών εκπαίδευσης και των υπηρεσιών Μεταφορών των περιφερειών της χώρας, με στόχο την καλύτερη εποπτεία, απλοποίηση και μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών.
Σε ότι αφορά τα θανατηφόρα ατυχήματα τα τελευταία χρόνια έχει καταγραφεί σημαντική μείωση στα τμήματα των εθνικών οδών που λειτουργούν με το σύστημα παραχώρησης σε σχέση με την προ της έναρξης παραχώρησης περίοδο.
Πάντως, στις εργασίες του συμβουλίου, ετέθη η ανάγκη χάραξης μιας ευρωπαϊκής στρατηγικής για την οδική ασφάλεια με σκοπό την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και την ελαχιστοποίηση των θανάτων και των τραυματισμών.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών, Μιχ. Χρυσοχοίδης μπορεί τα τελευταία χρόνια τα επίπεδα της οδικής ασφάλειας στην ΕΕ να βελτιώνονται συνεχώς ως αποτέλεσμα στοχευμένων πολιτικών, στρατηγικών και ενεργειών, που αφορούν στο τρίπτυχο «υποδομή - όχημα - οδηγός», ωστόσο πολλά είναι αυτά που μπορούν και πρέπει να γίνουν, «καθώς η σωτηρία έστω και μιας ανθρώπινης ζωής» επιβάλει εγρήγορση όλων.
«Είναι κοινός τόπος, πως οι οδικές μας υποδομές θα πρέπει να κατασκευάζονται, συντηρούνται και διαχειρίζονται με βάση τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας και λαμβάνοντας υπόψη όλους τους χρήστες της οδού» σημείωσε και πρόσθεσε πως «Ε.Ε. και κράτη μέλη καλούνται να συνεργαστούν στενά στην κατεύθυνση της ανάπτυξης και εφαρμογής κοινών σχεδιαστικών προτύπων οδικών δικτύων και επιμέρους στοιχείων αυτών, ιδιαίτερα όσον αφορά νέες τεχνολογίες. Η διαλειτουργικότητα αποτελεί προϋπόθεση στον αγώνα μας».
Επίσης, ο υπουργός ανέφερε πως ο κατάλληλος σχεδιασμός των δικτύων μπορεί να αποτρέψει ατυχήματα και να μειώσει την επίδραση της παραμέτρου «οδηγός» και να «προσπεράσει» το ανθρώπινο λάθος. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς και γενικότερα βελτίωση συμπεριφοράς του χρήστη της οδού μιας και αποτελούν , όπως είπε, βασικό κεφάλαιο. Παράλληλα, πρόσθεσε, ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται και στα ζητήματα αστυνόμευσης και επιβολής των κανόνων για την ασφαλή κυκλοφορία οχημάτων. Επεσήμανε το πόσο σημαντική είναι η διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών γι αυτά τα ζητήματα και η δημιουργία πανευρωπαϊκής βάσης δεδομένων, ώστε να διασφαλιστεί ισότιμη μεταχείριση των οδηγών σε ζητήματα παραβατικότητας, και να ενισχυθούν οι πολιτικές στον τομέα. Επιπλέον θα πρέπει να δημιουργηθεί και το κατάλληλο πλαίσιο και να ενισχυθούν οι τεχνικοί έλεγχοι των οχημάτων, ώστε να πλησιάσουμε ακόμη πιο κοντά στο όραμα των μηδενικών θανάτων στους δρόμους της ΕΕ.
Πάντως, όπως δήλωσε ο Έλληνας υπουργός για να υλοποιηθούν τα μέτρα χρειάζονται και τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους. «Στην κατεύθυνση αυτή, απαιτείται κάθε φορά που προγραμματίζουμε επενδύσεις για τα οδικά δίκτυα, να προσέχουμε την παράμετρο επενδύσεις για την οδική ασφάλεια. Η ΕΕ μέσω του χρηματοδοτικού μηχανισμού CEF, αλλά και των διαρθρωτικών ταμείων δίνουν προτεραιότητα σε παρεμβάσεις, που σχετίζονται με ασφάλεια, σύγχρονα δίκτυα και ευφυή συστήματα μεταφορών» είπε ο κ. Χρυσοχοϊδης.
Μάλιστα, σε ότι αφορά τα έργα συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων της χώρας μας , όπως ο ίδιος είπε, ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή 500 εκατ. ευρώ για την ερχόμενη 6ετία.
Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος της ΕΕ και επίτροπος Μεταφορών Σιμ Κάλλας επεσήμανε ότι έχουν ήδη προϋπολογιστεί 200 εκατομμύρια ευρώ από τα ομόλογα έργων για τη χρηματοδότηση τριών πιλοτικών έργων υποδομής στην Ευρώπη.

Η Ελλάδα παράγει ξανά αυτοκίνητα – Το θρυλικό Pony, έτοιμο να βγει στους δρόμους

namco-ellinika-aftokinita-pony-570
Έτοιμο να κυκλοφορήσει ξανά στους δρόμους είναι το θρυλικό ελληνικό Pony, το οποίο είχε αποκτήσει την επωνυμία «τζιπ των φτωχών».
Η μεγάλη στιγμή δεν αργεί. Εάν τα αποτελέσματα των δοκιμών στις οποίες υποβάλλεται αυτό το διάστημα το αυτοκίνητο της εταιρείας NAMCO της οικογένειας Κοντογούρη από τη Θεσσαλονίκη είναι θετικά, τότε πολύ σύντομα θα το δούμε να ξανακυκλοφορεί. Όπως αναφέρει η Καθημερινή στο ρεπορτάζ της Λίνας Γιάνναρου, το νέο Pony βρίσκεται σε διαδικασία έγκρισης τύπου από το ΕΒΕΤΑΜ, το πολυτεχνολογικό κέντρο εργαστηριακών ελέγχων και πιστοποίησης βιομηχανικών και καταναλωτικών προϊόντων. Εάν όλα πάνε καλά, ο φάκελος θα μεταβιβαστεί στο υπουργείο Μεταφορών και το όχημα θα υποβληθεί στις προβλεπόμενες από το κράτος διαδικασίες για την τελική του έγκριση.
Την θετική αυτήν εξέλιξη την οφείλουμε στον 80χρονο σήμερα ιδιοκτήτη της εταιρείας, Πέτρο Κοντογούρη, ο οποίος πείσμωσε όταν άκουσε Γερμανό αξιωματούχο να δηλώνει ότι «δεν μπορεί να φτιάχνει αυτοκίνητα κάθε χώρα». Έτσι βάλθηκε να τον διαψεύσει, αλλάζοντας το σκηνικό που ήθελε την ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία να έχει «πεθάνει» από τον διεθνή ανταγωνισμό, μετά την περίοδο δόξας του ’60, του ’70 και του ’80.
Ήταν οι αδερφοί Κοντογούρη το 1972 που δημιούργησαν τη NAMCO (National Motor Company of Greece), και σε συνεργασία με την Citroën παρουσιάζουν στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης ένα «τετραγωνισμένο» αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε ως βάση τα μηχανικά μέρη του 2CV. Ήταν το Pony, ένα αυτοκίνητο «τόσο άσχημο που είναι ωραίο» όπως είχε γραφτεί τότε στον γερμανικό Τύπο. Το άσχημο αλλά ωραίο αυτό αυτοκίνητο θα γινόταν τελικά το πιο επιτυχημένο ελληνικό αυτοκίνητο στην ιστορία καθώς πωλήθηκαν πάνω από 30.000 κομμάτια με εξαγωγές σε 14 χώρες.
Το εργοστάσιο «έβγαζε» 8-10 αυτοκίνητα ημερησίως, με το 67% των εξαρτημάτων να είναι ελληνικής προέλευσης. Η παραγωγή του Pony σταμάτησε το 1983, λόγω κυρίως των αλλαγών στο δασμολογικό καθεστώς και της κατάργησης του προστατευτισμού, που σήμανε η είσοδος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η προοπτική της επανακυκλοφορίας του Pony ξυπνά ευχάριστες αναμνήσεις στους ρομαντικούς των τεσσάρων τροχών...

Κατηγόρησαν τη Τζένιφερ Λόπεζ για σεξισμό κι εκείνη έδειξε το στήθος της

jennifer-lopez-570
Η Τζένιφερ Λόπεζ βρίσκεται σε αναβρασμό καθώς ετοιμάζει το νέο της άλμπουμ, με δύο από τα τραγούδια να έχουν ήδη κυκλοφορήσει και να σημειώνουν επιτυχία, ενώ το ένα από αυτά, το I Luh Ya Papi έχει σηκώσει θύελλα συζητήσεων για το πόσο σεξιστικό είναι. Η απάντηση της JLo είναι αποστομωτική!
Η 45χρονη Λόπεζ φωτογραφήθηκε για το εξώφυλλο του άλμπουμ της που θα κυκλοφορήσει στις 17 Ιουνίου, φορώντας μιας κόκκινη δερμάτινη φούστα που εφάρμοζε στις πολυθρύλητες καμπύλες της και πάνω ένα σέξι τοπάκι που αποτελείται από ζώνες, οι οποίες καλύπτουν μόνο τις θηλές της.
jennifer-lopez-exwfullo-album-570
Αυτό το εξώφυλλο μας θύμισε ένα παλαιότερο που είχε κάνει που ήταν ντυμένη σαν Αμαζόνα.
jennifer-lopez-exwfullo-album1-570

Καταβάλλεται από σήμερα το κοινωνικό μέρισμα

koinoniko-merisma-570
Από σήμερα ξεκινά η καταβολή του κοινωνικού μερίσματος για τους πρώτους δικαιούχους.
Θα πιστωθεί το ποσό των 133,2 εκατ. ευρώ σε 205.912 τραπεζικούς λογαριασμούς, ενώ ο μέσος όρος του ποσού που θα λάβει ο κάθε δικαιούχος ανέρχεται κατά μέσο όρο σε 647 ευρώ ανά δικαιούχο νοικοκυριό.
Σημειώνεται ότι, σήμερα, θα καταβληθεί και το εφάπαξ οικονομικό βοήθημα σε 75.328 ενστόλους.
Στο μεταξύ, συνεχίζεται η υποβολή των αιτήσεων έως και τις 30 Ιουνίου.

ΔΤ_ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ_ΚΑΛΑΘΙ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 8/5/2014
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ
Σχετικά με αναφορές για το «Καλάθι Αγροτικών Προϊόντων»  της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, από το Γραφείο Περιφερειάρχη ανακοινώνεται :
«Στον σύνδεσμο που παρατίθεται παρακάτω, μπορούν όλοι οι πολίτες να δουν το Επιχειρησιακό Σχέδιο για το «Καλάθι Αγροτικών Προϊόντων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, το οποίο έχει δημιουργηθεί από το 2013, έχει επικυρωθεί από το Περιφερειακό Συμβούλιο και βρίσκεται αναρτημένο από τον Ιούλιο του 2013 στην κεντρική ιστοσελίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (www.pkm.gov.gr) .
Δυστυχώς κάποιοι δεν μπαίνουν καν στον κόπο να επισκεφτούν την ιστοσελίδα της Περιφέρειας για την οποία θέλουν να πείσουν τους πολίτες πως ενδιαφέρονται και  την οποία θέλουν να αναπτύξουν. Τουλάχιστον ας φροντίσουν να ενημερώνονται σωστά.
Καλή ανάγνωση».
tthp://www.pkm.gov.gr/inst/pkm/gallery/PKM%20files/Europaika%20_Erga/%CE%95%CE%A0%CE%99%CE%A7%CE%95%CE%99%CE%A1%CE%97%CE%A3%CE%99%CE%91%CE%9A%CE%9F%20%CE%A3%CE%A7%CE%95%CE%94%CE%99%CE%9F%20%CE%91%CE%93%CE%A1%CE%9F%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%97%CE%A3%20%CE%91%CE%9D%CE%91%CE%A0%CE%A4%CE%A5%CE%9E%CE%97%CE%A3_%CE%9A%CE%91%CE%9B%CE%91%CE%98%CE%99%20%CE%A0%CE%A1%CE%9F%CE%99%CE%9F%CE%9D%CE%A4%CE%A9%CE%9D%20%CE%A4%CE%97%CE%A3%20%CE%A0%CE%9A%CE%9C.pdf
Ευχαριστούμε για τη συνεργασία
Γραφείο Τύπου

ΠΙΕΡΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΠΉ


Εγκαίνια εκλογικού κέντρου υπ. αντιπεριφερειάρχη Δημήτρη Χριστογιάννη