ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014

Ηλιοθεραπεία… εθιστική σαν το τσιγάρο!


sunbathing-t2
Η ηλιοθεραπεία εθίζει όπως η νικοτίνη… Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγουν Αμερικανοί επιστήμονες.

Οι επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και του Γενικού Νοσοκομείου της Μασαχουσέτης, πραγματοποίησαν πειράματα με ποντίκια και ανακάλυψαν ότι όταν αυτά εκτίθενται στην υπεριώδη ακτινοβολία (που αποτελεί μέρος της ηλιακής), πυροδοτείται στον οργανισμό τους η αυξημένη παραγωγή οπιοειδών και συγκεκριμένα των βήτα- ενδορφινών, των ορμονών της ευχαρίστησης.
Οι ενδορφίνες λειτουργούν με τον ίδιο βιολογικό μηχανισμό που δρουν οι άκρως εθιστικές ουσίες, όπως η ηρωίνη και η μορφίνη, ενώ οι ίδιες ορμόνες παράγονται και κατά την έντονη σωματική άσκηση.
Οι Αμερικανοί ερευνητές προειδοποιούν ότι μολονότι η έρευνα έγινε σε ζώα, θεωρούν πως τα ευρήματά της είναι εφαρμόσιμα και στους ανθρώπους, καθώς η δερματική αντίδραση στην υπεριώδη ακτινοβολία είναι παρόμοια στα ποντίκια και στους ανθρώπους.

ΠΙΕΡΙΚΟΣ:ΠΑΤΣΟΓΙΩΡΓΟΣ, ΠΑΠΑΤΟΛΙΟΣ ,ΙΤΣΙΟΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗ;


Μετά τον Καρτσαμπά, τον Νίκου, τον Δαλαμήτρα που έκαναν προσφυγή και έμειναν ελύθεροι.Μετά την αποχώρηση πολλών άλλων απο το φετινό ..
ρόστερ, ιδιαίτερα του Αποστολίδη,του Λαζαρίδη, την διαφαινόμενη αποχώρηση και του Μανίκα, αλλά και άλλων, κατατέθηκαν και άλλες προσφυγές  και έχουν ήδη συζητηθεί, αλλά δέν έχουν δεί το φώς της δημοσιότητας.
Συγκεκριμένα:΄οπως έχουμε πληροφορηθεί απο βέβαιες πηγές ο Δημήτρης Ιτσιος (γεννηθείς 1995), ο Θάνος Παπατόλιος(γεννηθείς 1994), ο Δημήτρης Πατσογιώργος (γεννηθείς 1994), έχουν καταθέσει προσφυγή κατά του Πιερικού,με αίτημα καταβολή δεδουλευμέων και τη λύση της συνεργασίας τους με την ομάδα.

Οι προσφυγές και των τριών έχουν συζητηθεί και είναι θέμα ημερών η έκδοση των αποφάσεων, που μάλλον θα γίνουν δεκτές και οι νεαροί ποδοσφαιριστές θα μείνουν ελεύθεροι και δέν θα βρίσκονται στην ομάδα την επόμενη σεζόν.
Τα πιό ταλαντούχα και νεαρά παιδιά  της ομάδας θέλουν να φύγουν.Παιδιά που συνέβαλλαν τα μέγιστα στην σωτηρία της ομάδος, παρά του ότι αγωνιζόταν χωρίς απολαβές.
Και αναρωτιέτια κανείς.Ποιοί θα μείνουν;Με ποιούς θα πορευτεί η ομάδα στη νέα ποδοσφαιρική χρονιά;
Βοά.. η ποδοσφαιρική πιάτσα.Γινόμαστε δέκτες διαφόρων απόψεων και θέσεων.
Πολλοί άρχισαν να λένε φράσεις του στύλ "πιό ελκυστική η Καισσάρεια απο τον Πιερικό" και άλλα τέτοια που δέν θέλουμε να αναφέρουμε για να μήν θεωρηθεί ότι εμείς υποτιμούμε τις άλλες ομάδες του Νομού μας που κάνουν πολύ καλή δουλειά...
Εντονος προβληματισμός στις διάφορες συζητήσεις, πολλοί ανησυχούν,αλλά λίγοι μιλάνε, λίγοι προτείνουν και άλλα πολλά που δέν είναι της ώρας να τα πούμε..
Απο τον Πιερικό για το θέμα αυτό; Επίσημα; τίποτε.
Ας ελπίσουμε ότι θα βρεθούν λύσεις, γιατί όπως δείχνουν έως τώρα τα πράγματα, η κατάσταση είναι απελπιστική σε όλα τα μέτωπα, οικονομικό και αγωνιστικό και η νέα χρονιά προμηνύεται όχι απλά δύσκολη αλλά.. μαύρη.

Ξεκινήστε τη μέρα σας με αυγά!


eating egg2
Προτιμήστε το αυγό στο πρωινό σας! Ειδικοί συνιστούν να ξεκινάτε τη μέρα σας τρώγοντας αυγά….αφού είναι πιο ευεργετικά για την υγεία του ανθρώπου απ’ ότι πίστευαν οι επιστήμονες πριν από 30 χρόνια.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι τα αυγά μεσαίου μεγέθους έχουν σήμερα περίπου 25% λιγότερα κορεσμένα λιπαρά, τα οποία συνδέονται με καρδιακές παθήσεις, συγκριτικά με εκείνα της δεκαετίας του 1980. Επιπλέον περιέχουν 1,3 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών, ενώ παλαιότερα περιείχαν 1,7 γραμμάρια.

Σε ότι αφορά στα περί…χοληστερίνης για την οποία «ευθύνονται» τα αυγά, πρέπει να γνωρίζετε ότι περιέχουν 177 μικρογραμμάρια χοληστερίνης, περίπου 10% λιγότερο από τα 202 μικρογραμμάρια που είχαν δείξει προηγούμενες μελέτες.

Τέλος οι θερμίδες που περιέχει ένα αυγό είναι 66 και όχι 78 που είχε αρχικά εκτιμηθεί, ενώ η ποσότητα βιταμίνης D – σημαντικής για την υγεία των οστών και την πρόληψη της ραχίτιδας - που περιέχει είναι η διπλάσια από αυτή που πίστευαν οι ειδικοί ότι περιείχε τη δεκαετία του ’80.

Σχολείο και κοινωνιολόγος…


school and_sociologist

Σκοπός του άρθρου είναι να θίξει σε γενικές γραμμές τα προβλήματα που βιώνει το σύγχρονο σχολείο, να επισημάνει τον πραγματικό του σκοπό αλλά και να τονίσει τον πολυδιάστατο και συνάμα αναγκαίο ρόλο του κοινωνιολόγου στη εκπαίδευση. 
Το σχολείο, με τη γενικότερη έννοια της παιδείας, είναι ένα σύστημα που αντανακλά το πολιτιστικό επίπεδο ενός τόπου. Αποτελεί ένα από τους πιο σημαντικούς θεσμούς κοινωνικοποίησης. Όλα τα πολιτισμένα έθνη επιθυμούν την επαγγελματική και γενική μόρφωση των πολιτών τους και αναγνωρίζουν την ανάγκη στήριξης και ενίσχυσης του σχολείου.
H καλλιέργεια του νου θεωρείται σήμερα τόσο απαραίτητη όσο και η τροφή για το σώμα. Σκοπός του σχολείου είναι να προάγει τον πολιτισμό. Για την κατανόηση και τη μετάδοση του πολιτισμού μας από τη μια γενιά στην άλλη, το σπουδαιότερο και αποτελεσματικότερο μέσο είναι το σχολείο.
Όμως ο σημερινός πολιτισμός διέρχεται μια κρίση αξιών, η κρίση αυτή είναι αυτονόητο ότι περνά και στο σχολείο.. Το σημερινό σχολείο δυστυχώς συμβάλλει στην εκμάθηση, όχι όμως στη μάθηση. Ελάχιστα καλλιεργείται η κριτική σκέψη, η ευαισθησία και η φαντασία του μαθητή.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μετατρέπεται ο μαθητής σε άβουλο ον. Δημιουργούνται, έτσι, άτομα με γνώση, χωρίς όμως γνώμη, άτομα που δεν προβληματίζονται, δεν έχουν πνευματικές ανησυχίες και ενδιαφέροντα και γι' αυτό το λόγο δεν σκέπτονται, δεν κρίνουν, αλλά ούτε και θέλουν να κρίνονται.
Το σημερινό σχολείο δεν αρέσει στους μαθητές. Οι γονείς δεν το εμπιστεύονται και οι καθηγητές δεν εμπνέονται απ' αυτό. Αποτελεί ένα απαρχαιωμένο σχολείο το οποίο βρίσκεται έξω από την σύγχρονη πραγματικότητα. Το πραγματικό σχολείο πρέπει να ανταποκρίνεται στην κοινωνική πραγματικότητα, δηλαδή να είναι ελκυστικό στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Στόχος του είναι η ολοκληρωμένη γενική μόρφωση των μαθητών αλλά και η καλλιέργεια της προσωπικότητάς τους. Το σχολείο πρέπει να αναπτύσσει την κριτική σκέψη και τον κοινωνικό προβληματισμό, τη συμμετοχή και την αλληλεγγύη των μαθητών.
Να σέβεται τη διαφορετικότητα, να συνδέει τον άνθρωπο με την κοινωνία και το περιβάλλον, με γενικό σκοπό τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πολίτη ο οποίος θα μπορεί να συμμετέχει στο 'κοινωνικό γίγνεσθαι'. Σε αυτό το σχολείο η γνώση θα κατακτάται μέσα από τον προβληματισμό και την κατανόηση, την ενεργό συμμετοχή των μαθητών με τη μέθοδο της έρευνας, τη διαρκή επικοινωνία μαθητών καθηγητών, τη συμμετοχή του σχολείου στην κοινωνία-κοινότητα και τη συμμετοχή της κοινωνίας στο σχολείο.Σε αυτό το σχολείο, η κοινωνιολογία είχε σημαντική θέση στα ωρολόγια και τα αναλυτικά προγράμματα.
Σκοπός της κοινωνιολογίας είναι να μελετήσει, να κατανοήσει και να ερμηνεύσει τα σύγχρονα κοινωνικά φαινόμενα και συνάμα να εξηγήσει τα βαθύτερα αίτια πού βρίσκονται πίσω από την κοινωνική συμπεριφορά, τη συγκρότηση, εξέλιξη και μετασχηματισμό των ανθρώπινων κοινωνιών.
Ο μαθητής μπορεί να γίνει γνώστης των αλλαγών που συντελούνται και να αποκτήσει πλήρη συναίσθηση της κοινωνικής πραγματικότητας στη οποία ζει.
Ωστόσο, πέρα από τα προβλήματα 'γνωστικού' περιεχομένου στο σχολείο, προκύπτουν και άλλα θέματα. Το σχολείο ως πολυδιάστατο σύστημα απασχολεί ανθρώπους διαφορετικούς μεταξύ τους οι οποίοι πρέπει να συνεργαστούν είτε είναι καθηγητές, είτε μαθητές, είτε γονείς.
Όπως είναι λογικό, συχνά εμφανίζονται προβλήματα στις μεταξύ τους σχέσεις με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση η οποία επηρεάζει την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Για να λυθούν αυτά τα προβλήματα τόσο μεταξύ καθηγητών όσο και μαθητών αλλά και γονιών πρέπει να υπάρχουν κάποιοι ειδικοί οι οποίοι με τις γνώσεις τους να μπορούν να βοηθήσουν στην εξάλειψη τέτοιων περιστατικών.
Με βάση τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα των κοινωνιολόγων, (Π.Δ. 159, Φ.Ε.Κ. 199/1.10.2009, τ. 1), ο ρόλος των κοινωνιολόγων στην εκπαίδευση πέρα από διδακτικός είναι ερευνητικός αλλά και συμβουλευτικός. Οι κοινωνιολόγοι χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της κοινωνιολογικής έρευνας μπορούν να οργανώσουν έρευνες στα σχολεία για διάφορα θέματα όπως τα αίτια της σχολικής αποτυχίας, η παιδική παραβατικότητα, η βία και γενικότερα ζητήματα που προβληματίζουν το σχολικό βίο.
Τα αποτελέσματα των ερευνών θα χρησιμοποιούνται για την ανάδειξη και την επίλυση των προβλημάτων της εκπαίδευσης. Επίσης, οι κοινωνιολόγοι μπορούν να στελεχώσουν τα σχολεία ' ως κοινωνιολόγοι σύμβουλοι, με αντικείμενο την εποπτεία, την έρευνα, την ανάλυση και την επίλυση προβλημάτων των σχέσεων εκπαιδευτικής κοινότητας και κοινωνίας, εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων και των εκπαιδευόμενων μεταξύ τους', (Π.Δ.
159 άρθρο 1, παρ. ι΄). Συγκεκριμένα, ο κοινωνιολόγος χρησιμοποιώντας μεθόδους της επιστήμης του (συνεντεύξεις, παρατήρηση κτλ) μπορεί να εντοπίσει προβλήματα στις διαπροσωπικές σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και προβλήματα μεταξύ καθηγητών και μαθητών.
Σκοπός του είναι να αναδείξει τα προβλήματα των μεταξύ τους σχέσεων και να συμβάλει στην επίλυσή τους έτσι ώστε να μειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο, δυσλειτουργικές συμπεριφορές οι οποίες παρεμποδίζουν την ομαλή διεξαγωγή της σχολικής διαδικασίας.
Δυσάρεστα περιστατικά που ακούμε κατά καιρούς από τα ΜΜΕ όπως περιπτώσεις παιδεραστίας, προβλήματα βίας μεταξύ των μαθητών και πολλά άλλα προβλήματα τα οποία επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την ομαλή ψυχοκοινωνική εξέλιξη των παιδιών, μπορούν να προβλεφθούν και να αντιμετωπιστούν αν υπάρχουν ειδικοί επιστήμονες οι οποίοι μπορούν να συμβάλουν με τη γνώση τους στην ανίχνευση και αντιμετώπιση τέτοιων συμβάντων.
Επιπλέον, ο κοινωνιολόγος-συμβουλος μπορεί να εντοπίσει πιθανά προβλήματα στις σχέσεις μεταξύ σχολείου και κοινωνίας. Για να πετύχει στο μέγιστο η σχολική διαδικασία, πρέπει να υπάρχει συνεργασία και επικοινωνία μεταξύ σχολείου και κοινωνίας.
Το σχολείο αποτελεί κομμάτι της κοινωνίας. Αυτό σημαίνει ότι σχολείο και κοινωνία αλληλεπιδρούν. Αυτή η αλληλεπίδραση επηρεάζει και τα δύο συστήματα με αποτέλεσμα να εμφανίζονται διάφορα προβλήματα. Ο κοινωνιολόγος-συμβουλος μπορεί να γίνει ο διαμεσολαβητής και να βοηθήσει να ξεπεραστούν τα μεταξύ τους προβλήματα με σκοπό τη δημιουργική συνεργασία γονέων και σχολείου.
Στα πλαίσια του σχολικού βίου, οι κοινωνιολόγοι-σύμβουλοι μπορούν να οργανώνουν 'Σχολές γονέων' με σκοπό την ενημέρωση των γονιών για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι μαθητές-παιδιά τους αλλά και θέματα που σχετίζονται με τη σωστή διαπαιδαγώγηση των παιδιών.
Παρόλα αυτά, ο ερευνητικός και συμβουλευτικός ρόλος των κοινωνιολόγων ακόμα δεν έχει αναπτυχθεί στην Ελλάδα αν και προβλέπεται από τον σχετικό νόμο(!).
Πηγές:
· Προτάσεις Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων για την Εκπαίδευση
· Mεγάλη Παιδαγωγική Eγκυκλοπαίδεια - Eλληνικά Γράμματα - Herder, Aθήνα 1968, τόμος 5ος
· ΦΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗ Α.(1985), «κοινωνιολογία της εκπαίδευσης», εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα

Γράφει ο:
Χρήστος Θεοδωρόπουλος
Κοινωνιολόγος

One night stand… πόσο καλό μας κάνει;

whtVinchCoupleD0BED0BDD0B8D0B
Περιστασιακό σεξ… πόσα έχουν γραφτεί..πόσες έρευνες έχουν γίνει για αυτό… Τώρα, μία νέα μελέτη έρχεται για να αποδείξει ότι το σεξ της μιας βραδιάς τελικά…μας κάνει καλό!   

Η έρευνα από το «New York University» ανατρέπει όλα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Στη μελέτη έλαβαν μέρος 371 σπουδαστές για 9 μήνες και οι επιστήμονες προσπάθησαν να εντοπίσουν τις επιπτώσεις του περιστασιακού σεξ στην ψυχολογία των νέων.
Δεδομένου ότι το 80% των νέων ανθρώπων έχουν επιδοθεί τουλάχιστον μία φορά σε περιστασιακό σεξ, κρίνεται από τους ερευνητές αναγκαία η μελέτη του συγκεκριμένου θέματος.
Τα αποτελέσματα ήταν άκρως εντυπωσιακά: οι νέοι που επιδόθηκαν σε περιστασιακό σεξ είχαν την επόμενη μέρα ένα αίσθημα ευφορίας, υψηλότερη αυτοεκτίμηση, μεγαλύτερη όρεξη για ζωή, λιγότερο άγχος και μηδαμινά σημάδια κατάθλιψης.
Μεταξύ άλλων, οι συμμετέχοντες στην έρευνα έπρεπε να απαντήσουν σε ερωτήσεις τύπου: «Με πόσους διαφορετικούς ερωτικούς συντρόφους έχεις βρεθεί ερωτικά την ίδια στιγμή;», «Στην καθημερινή σου ζωή πόσο συχνά έχεις φαντασιώσεις με ανθρώπους που μόλις γνώρισες;» ή «Σεξ χωρίς αγάπη είναι οκ». Οι ερωτήσεις ήταν δομημένες με τέτοιον τρόπο ώστε να μελετηθούν: η συμπεριφορά των νέων, η επιθυμία τους και οι πεποιθήσεις τους.
Παράλληλα τα αποτελέσματα της έρευνας, δεν κάνουν κανένα διαχωρισμό στο φύλο καθώς άνδρες και γυναίκες είχαν κοινές αντιδράσεις.
Βέβαια, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι απαιτείται περαιτέρω μελέτη για τη διεξαγωγή συμπερασμάτων γύρω από το περιστασιακό σεξ.

Οταν Δείτε αυτο το Βίντεο θα θέλετε να διαγράψετε το Facebook σας!


φασεμπουκ

Ένα καταπληκτικό βίντεο κάνει τις τελευταίες ημέρες τον γύρο του διαδικτύου και δείχνει με έναν δραματικό τρόποορισμένες από τις «σκληρότερες» αλήθειες για την εποχή των social media.
Η μοναξιά, η πικρή αλήθεια που μπορεί να κρύβεται πίσω από ένα στάτους και πολλά άλλα παρουσιάζονται με πιο εμφανή τρόπο στο βίντεο που ανέβηκε στο YouTube από τον χρήστη HigtonBros
Δείτε το και θα καταλάβετε:

AYTH είναι η χώρα που αντέχει περισσότερο στο ΣΕΞ!

sex

Άλλοι το προτιμούν στα γρήγορα και άλλοι παίρνουν το χρόνο τους για να το απολαύσουν…
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την εταιρία προφυλακτικών Durex, σε συνεργασία με τη Harris Interactive, παρουσιάζει τον παγκόσμιο χάρτη του σεξ, αποκαλύπτοντας ποια είναι η μέση διάρκεια της σεξουαλικής επαφής σε 26 χώρες του κόσμου.
Τα αποτελέσματα βασίστηκαν στις ανώνυμες απαντήσεις 26.000 χρηστών, 1.000 άτομα από κάθε χώρα.
Όπως φαίνεται στον παρακάτω χάρτη, η χώρα μας βρίσκεται στο ανώτατο όριο της κλίμακας. Το ίδιο ισχύει και για χώρες της Λατινικής Αμερικής όπως η Βραζιλία και το Μεξικό, καθώς και την Κίνα!
Αντιθέτως, η Γαλλία και η Ινδία δεν ξεπερνούν τα 15 λεπτά μέσης διάρκειας στο σεξ.
sex_map