ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

ΦΆΤΕ ΨΕΜΑ Μ@Λ@ΚΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ.....ΤΩΡΑ ΛΕΕΙ ΤΟΝ ΤΣΙΠΡΑ ΨΕΎΤΗ ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ






Αμφίπολη: Νέα σενάρια για τον τάφο.φόβος κατάρρευσης ..

Αμφίπολη: Νέα σενάρια για τον τάφο - Ο φόβος της κατάρρευσης του «κόκκινου» δωματίου
«ΦΡΕΝΟ» ΣΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ. Αμφίπολη: Νέα σενάρια για τον τάφο - Ο φόβος της κατάρρευσης του «κόκκινου» δωματίου Αγωνία ..
επικρατεί στις τάξεις των αρχαιολόγων που εργάζονται στον τάφο της Αμφίπολης καθώς η κατάσταση του τρίτου θαλάμου είναι οριακή και απαιτούνται άμεσα εργασίες στήριξής του, γεγονός που θα πάει πολύ πίσω τις ανασκαφές.

Η απειλή κατάρρευσης της κόκκινης «καμάρας» (είναι εμφανές παντού το κόκκινο χρώμα) που είδαν οι επιστήμονες τους αναγκάζει να μειώσουν τους ρυθμούς της ανασκαφικής τους δραστηριότητας και να προβούν σε επείγουσες εργασίες προκειμένου να μην υπάρξουν απρόοπτα στον «σκοτεινό» τρίτο χώρο του τάφου. Οπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία, το συγκεκριμένο σημείο δεν έχει τόσα πολλά χώματα όπως οι προηγούμενοι, είναι μέχρι τη μέση γεμάτος ο χώρος.
Αμφίπολη: Νέα σενάρια για τον τάφο - Ο φόβος της κατάρρευσης του «κόκκινου» δωματίου  

Αυτό σημαίνει ότι τις επόμενες ημέρες δεν πρόκειται να βγουν στο φως εντυπωσιακά ευρήματα καθώς προέχουν οι εργασίες αντιστήρηξης. Είναι, ίσως και μια προσπάθεια της ανασκαφικής ομάδας της κ. Κ. Περιστέρη να βάλει φρένο στην τεράστια έκταση που έχει πάρει η υπόθεση και η οποία έχει προκαλέσει συγκρούσεις μεταξύ αρχαιολόγων, διάφορες αστήρικτες θεωρίες και εικασίες καθώς και σενάρια για τον «ένοικο» του τάφου.
Αμφίπολη: Νέα σενάρια για τον τάφο - Ο φόβος της κατάρρευσης του «κόκκινου» δωματίου

Ενα από αυτά τα σενάρια κάνει λόγο για την κατασκευή του τάφοου πολύ πιο μετά από την αρχική εκτίμηση των αρχαιολόγων. Λέγεται δηλαδή ότι τα στοιχεία που έχουν βγει στο φως ενδεχομένως να αλλάξουν τις πρώτες εκτιμήσεις για τη χρονολογία του.
Αρχαιολόγοι λένε ότι οι Σφίγγες που δεν υπάρχουν σε άλλο μακεδονικού τύπου τάφο, οι δύο Καρυάτιδες στον επόμενο θάλαμο, είναι επίσης πρωτοφανείς για μακεδονικού τύπου μνημείο, ενώ σε συνδυασμό με την έλλειψη ζωγραφικών παραστάσεων που αποτελούν το βασικό χαρακτηριστικό στο εσωτερικό των μακεδονικών τάφων που αποκαλύφθηκαν στη Βεργίνα δεν αποκλείεται το μνημείο να μην είναι ένας μακεδονικός τάφος.
Αμφίπολη: Νέα σενάρια για τον τάφο - Ο φόβος της κατάρρευσης του «κόκκινου» δωματίου
 
Μάλιστα κάποιοι διατυπώνουν την άποψη ότι πρόκειται για μνημείο που χτίστηκε στο δεύτερο μισό του πρώτου π. Χ. αιώνα μετά τη μάχη των Φιλίππων από Ρωμαίους. Βεβαίως, υπάρχει και η αντίθεση άποψη, γεγονός που προκαλεί έντονες συζητήσεις και συγκρούσεις. Εριδες προκαλεί ασφαλώς και η ταυτότητα του νεκρού στον οποίο ανήκει ο τάφος αλλά και αν έχει συληθεί αυτός με τον καθηγητή Π. Φάκλαρη να μιλά το πρωί στο Mega λέγοντας ότι είναι μια απίθανη εικασία ότι θα βρεθούν εκεί τα οστά του Μεγάλου Αλεξάνδρου και πιστεύοντας ότι ο τάφος έχει ήδη συληθεί.
Οι εργασίες
Την Κυριακή οι αρχαιολόγοι έδωσαν τις πρώτες φωτογραφίες από τον τρίτο θάλαμο του τάφου της Αμφίπολης, έδωσε το απόγευμα της Κυριακής το υπουργείο Πολιτισμού. Οι αρχαιολόγοι μπήκαν στο σημείο αυτό του μνημείου και διαπίστωσαν ότι βρίσκεται σε οριακή κατάσταση ισορροπίας ο θόλος του.
Αμφίπολη: Νέα σενάρια για τον τάφο - Ο φόβος της κατάρρευσης του «κόκκινου» δωματίου

Παρουσιάζονται σημαντικά προβλήματα ισορροπίας και όλος ο χώρος κινδυνεύει να καταρρεύσει εξαιτίας της καταπόνησης που έχει δεχθεί. Η απομάκρυνση των χωμάτων καθίσταται αδύνατη και είναι απαραίτητες οι αναστηλώσεις.
Οπως αναφέρει η ανακοίνωση, η διεπιστημονική ομάδα της ανασκαφής μπήκε στο εσωτερικό του θαλάμου πριν δύο ημέρες, (στις 12-9-2014), από την υφιστάμενη οπή στον τοίχο του τρίτου διαφράγματος, προκειμένου να τεκμηριώσει αρχαιολογικά την εικόνα του θαλάμου και να διαπιστώσει την δομική του κατάσταση, ώστε να σχεδιαστούν τα αναγκαία μέτρα αντιστήριξης και υποστύλωσης.
Αμφίπολη: Νέα σενάρια για τον τάφο - Ο φόβος της κατάρρευσης του «κόκκινου» δωματίου

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΠΟ από την επιτόπια παρατήρηση προέκυψαν τα ακόλουθα δεδομένα:
«Το ύψος του αμμώδους χώματος βρίσκεται χαμηλότερα από ό,τι στους προηγούμενους δυο χώρους. Επί των χωμάτων διαπιστώνονται αμμώδη φυσικά ιζήματα με απολιθώματα από όστρεα, που προέρχονται από το φυσικό έδαφος του λόφου Καστά. Σύμφωνα με τις γεωλογικές παρατηρήσεις φαίνεται ότι η επίχωση παραμένει αδιατάρακτη.
Εσωτερικά, η θόλος είναι κατασκευασμένη από πωρόλιθο, ακριβώς όπως και στους προηγούμενους θαλάμους.
Στους τρεις κατακόρυφους τοίχους-ανατολικό, δυτικό και βόρειο- στο ορατό μέρος, επαναλαμβάνεται η ίδια μορφή μαρμάρινης επικάλυψης, όπως και στους δυο προηγούμενους θαλάμους, με ορθοστάτες, στέψη και ιωνικό επιστύλιο.
Στο νότιο τοίχο - στο εμφανές μέρος του - δεξιά και αριστερά του θυρώματος, συνεχίζεται η μαρμάρινη επικάλυψη. Οι υπερκείμενοι πωρόλιθοι καλύπτονται με επίχρισμα κόκκινου χρώματος. Έχει καταπέσει το εσωτερικό τμήμα του υπέρθυρου.
Η θόλος του θαλάμου δείχνει να βρίσκεται σε κατάσταση οριακής ισορροπίας, με τους θολίτες στην περιοχή της στέψης να παρουσιάζουν άνοιγμα αρμών, σε ικανό βάθος, από την εσωτερική επιφάνειά της. Στο σύνολο σχεδόν των θολιτών παρατηρούνται ρηγματώσεις και επιπλέον σε εκτεταμένες περιοχές, εκατέρωθεν της στέψης, διαπιστώθηκε σημαντική απώλεια μάζας του υλικού.
Οι μαρμάρινοι ορθοστάτες περιμετρικά, στο ορατό τμήμα των κατακόρυφων τοίχων παρουσιάζουν συστηματικά αποκολλήσεις τεμαχίων τα οποία εντοπίστηκαν στην επιφάνεια της επίχωσης, φωτογραφήθηκαν, αριθμήθηκαν και περισυνελέγησαν. Οι αποκολλήσεις φαίνεται να είναι το αποτέλεσμα έντονης καταπόνησης, πιθανώς από τις μεγάλου ύψους επιχώσεις επί της θόλου. Συγκεκριμένα, το νότιο τμήμα του θαλάμου φορτίζεται από γαίες ύψους 2μ. περίπου, ενώ στο βόρειο τμήμα οι γαίες έχουν ύψος περί τα 12-13μ.
Τα ανωτέρω τεχνικά δεδομένα δεν επιτρέπουν την ασφαλή εκτέλεση εργασιών απομάκρυνσης χώματος από τον τρίτο θάλαμο, πριν ληφθούν τα αναγκαία μέτρα προστασίας. Ειδικότερα, για την αντιστήριξη-υποστύλωση του θαλάμου, θα χρησιμοποιηθεί ισχυρότερη διάταξη από αυτή των δύο προηγούμενων θαλάμων. Θα περιλαμβάνει σύστημα οριζόντιων πλαισιωτών δοκών, κατά μήκος και πλάτος του θαλάμου, για την αντιστήριξη των κατακόρυφων τοίχων από τις γεωστατικές ωθήσεις. Για την στήριξη της θόλου θα χρησιμοποιηθούν μεταλλικές σωληνωτές δοκοί. Η απομάκρυνση του χώματος θα γίνεται τμηματικά, κατά περιοχές της επίχωσης, ώστε να καθίσταται εφικτή η ασφαλής προσαρμογή της έδρασης των αντιστηρίξεων.
Η εφαρμογή των μέτρων αντιστήριξης και υποστύλωσης, εξαιτίας της δυσκολίας πρόσβασης στο χώρο και της απαίτησης ιδιαίτερης προσοχής, λόγω της δυσμενούς δομικής κατάστασης, θα απαιτήσουν αρκετές μέρες εργασίας.
Τέλος, συνεχίζονται οι εργασίες γεωμετρικής τεκμηρίωσης του μνημείου και του περιβάλλοντος χώρου του, ενώ ο Δήμος Αμφιπόλεως τοποθέτησε νυχτερινό φωτισμό και σύστημα ασφαλείας».

ΗΜΕΡΗΣΙΑ 

16.000 ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.Οι θέσεις & οι ειδικότητες.Εγκρίθηκαν από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης

Πιστώσεις για 16.000 θέσεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών για να καλυφθούν τα κενά στα σχολεία. Η διαδικασία για τις τοποθετήσεις αρχίζει αύριο. Θα προηγηθούν δάσκαλοι, φιλόλογοι, φυσικοί και μαθηματικοί. » ΕΝΘΕΤΟ «ΕΡΓΑΣΙΑ»

Το πράσινο φως για τις προσλήψεις 16.000 αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έδωσε το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ώστε από αυτή την εβδομάδα να ξεκινήσουν σταδιακά οι διορισμοί τους στα σχολεία.
Οι θέσεις & οι ειδικότητες

Συγκεκριμένα, εγκρίθηκαν πιστώσεις για 11.000 ωρομίσθιους και 5 .000 αναπληρωτές και σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Παιδείας, για τις ειδικότητες αιχμής οι περισσότερες προσλήψεις θα γίνουν σε δασκάλους, φιλολόγους, φυσικούς και μαθηματικούς, και σε αυτούς θα δοθεί προτεραιότητα ώστε να καλυφθούν οι βασικές ανάγκες των σχολείων.

...

Ανανεώθηκαν οι πίνακες κατάταξης ωρομισθίων ανά περιφέρεια

«Κυρία να σας ρωτήσω κάτι; Εγώ δεν είμαι στο συσσίτιο μέχρι τώρα, αλλά θέλω να μπω. Γίνεται;»

Οι εποχές αλλάζουνε, αλλά η φτώχεια μένει
Ο χειμώνας του 2002 ήταν τσουχτερός. Εκείνη τη μέρα χιόνιζε.
 Φεύγοντας από το σπίτι μου φόρεσα ένα παλτό από συνθετική γούνα, κι ένα ασορτί σκουφάκι. Στα χέρια φορούσα γάντια, διότι αλλιώς θα ξύλιαζαν.`Εφτασα στο σχολείο και μπήκα για μάθημα την πρώτη ώρα. Η αίθουσα ήταν ένα κοντέινερ με κλιματισμό. Ολες οι αίθουσες ήταν τέτοιες, διότι το σχολείο μας είχε διαλυθεί με το σεισμό του 1999 και περιμέναμε να ανεγερθεί το νέο κτήριο.
`Ημουν σχετικά φρέσκια στην εκπαίδευση τότε, και ήθελα να τηρούνται κάποιοι βασικοί κανόνες στο μάθημα. Ενας κανόνας ήταν «δεν αλλάζουμε θέσεις αυθαίρετα». Μόλις έκλεισα την πόρτα του κοντέινερ πίσω μου, είδα τον Αντώνη Κ. στο πρώτο θρανίο. «Αντώνη, δεν είπαμε ότι δεν αλλάζουμε θέσεις; Πήγαινε στη θέση σου». Ο Αντώνης, ένα μικροσκοπικό πρωτάκι Ρομά, συνήθως καθόταν στο τρίτο θρανίο, και δεν ήταν από τους πιο….φανατικούς μαθητές. Μου φάνηκε πολύ παράξενο που θέλησε να έρθει τόσο μπροστά. Επέμεινε. «Κυρία σας παρακαλώ, αφήστε με να έρθω μπροστά στην έδρα». Εγώ, αμετάπειστη. Σκέφτηκα ότι αν άρχιζα να κάνω χατιράκια, το είχα χάσει το παιγνίδι. Κι έτσι, επέμεινα κι εγώ. Με παρακάλεσε ξανά και ξανά. Όχι , δεν το έκανα το χατίρι του Αντώνη. `Εμεινε στο τρίτο θρανίο, όπως έπρεπε. Και το μάθημα συνεχίστηκε όπως έπρεπε. Εξέτασα και παρέδωσα φορώντας το παλτό μου και έγραψα στον πίνακα με τα γαντοφορεμένα μου δάχτυλα.
Το ίδιο βράδυ στο σπίτι, στη ζεστασιά του καλοριφέρ και χαζεύοντας τις φλόγες στο τζάκι, ξαναέφερα στη μνήμη μου το περιστατικό με τον Αντώνη. Τον είδα να πεισμώνει και να ζητάει επίμονα να αλλάξει θέση. Ηταν τόσο πιεστικός! Θυμήθηκα ακόμα και τι φόραγε. Ένα λιωμένο γκρι φούτερ, που «έπλεε» πάνω του. Και τότε κατάλαβα! Το παιδί κρύωνε και ήθελε να είναι κοντά στην έδρα γιατί ακριβώς από πάνω ήταν κρεμασμένο το κλιματιστικό!
Πόσο ανόητα φέρθηκα, πόσο αναίσθητη πρέπει να φάνηκα στα παιδιά! Το μυαλό μου ούτε που πήγε στην πραγματική ανάγκη του μαθητή μου. Σκέφτηκα μόνο τον εαυτό μου και την πειθαρχία που ήθελα να επιβάλω στο μάθημα. Πόσο ντράπηκα! `Εκλαψα για την αβλεψία μου, και έμεινα πολλές ώρες ξάγρυπνη, σκεπτόμενη τρόπους για να διορθώσω το λάθος μου.
Το άλλο πρωί ξαναείδα τον Αντώνη. Φορούσε πάλι το ίδιο λιωμένο φούτερ. `Ηθελα να κάνω κάτι για αυτόν, αλλά χωρίς να τον προσβάλω. Τον πλησίασα διστακτικά και του είπα όσο πιο ευγενικά μπορούσα. «Αντώνη, για πες μου, μήπως θα ήθελες να φέρω κάποια ρούχα για σένα και την οικογένειά σου; Αν τα χρειάζεστε φυσικά.»
 «Σας ευχαριστώ», μου απάντησε με σοβαρότητα ενηλίκου. «Θα ρωτήσω τη μητέρα μου και θα σας απαντήσω». `Εφυγα ζεματισμένη. Πόση αξιοπρέπεια και καλή αγωγή έδειχνε εκείνη η απάντηση! Και πόσο προκατειλημμένη ήμουν εγώ απέναντι σε αυτό το παιδί! `Ημουν σίγουρη ότι θα δεχόταν την προσφορά μου χωρίς δεύτερη κουβέντα, αφού ήταν φτωχό και σίγουρα χρειαζόταν τα ρούχα.
Την άλλη μέρα ήρθε κοντά μου σε ένα διάλειμμα και μου είπε τη φράση που αντηχεί ακόμα στα αυτιά μου, ακριβώς με αυτά τα λόγια « Ρώτησα τη μητέρα μου και είπε ότι θα ήταν μεγάλη βοήθεια για μας αν μας δίνατε αυτά τα ρούχα»…..
Μετά από χρόνια βρήκα αυτό το παιδί, 18χρονο νεαρό πια, να εργάζεται σε μια μάντρα αυτοκινήτων ως πλύστης. Ντράπηκα να του θυμίσω ποια ήμουν. Αλλά ένιωσα περήφανη γιααυτόν. Πολλά παιδιά από τη γειτονιά του, είχαν εν τω μεταξύ πάρει άλλους, πιο προσοδοφόρους δρόμους, στην παρανομία. Αλλά όχι εκείνος. Ένα παιδί με αρχές και ήθος, που μεγάλωσε σε μια παράγκα από τσίγκο, μου έδωσε ένα τεράστιο μάθημα, που θα θυμάμαι όσο ζω.
Πέρασαν 12 χρόνια από τότε. Εξακολουθώ να εργάζομαι στο σχολείο της φτωχογειτονιάς, και είμαι ευγνώμων για αυτό. `Εχω ξεπεράσει τις προκαταλήψεις μου σε μεγάλο βαθμό, σέβομαι τους μαθητές ανεξάρτητα από την καταγωγή, τη θρησκεία τους ή την επίδοσή τους. Τα νοιάζομαι, και προσπαθώ να τους συμπαραστέκομαι όσο μπορώ. Ωστόσο φέτος, ένα άλλο περιστατικό με έκανε να καταλάβω πως όταν έχεις –έστω- τα βασικά αγαθά, δεν μπορείς εύκολα να νιώσεις την ανάγκη του άλλου, που δεν τα έχει ούτε αυτά.
Σήμερα βιώνουμε την κρίση που δεν γνωρίζει σύνορα, φυλές ή θρησκείες. Μας καταρρακώνει όλους. Στην ίδια γειτονιά, στο ίδιο σχολείο, αρκετοί μαθητές που μέχρι πριν δυο  ντύνονταν με την τελευταία λέξη της μόδας και κυκλοφορούσαν με ακριβά κινητά, τώρα σιτίζονται από το σχολείο. Μάλλον όμως λιγότεροι από όσοι έχουν πραγματικά την ανάγκη συσσιτίου.
`Εκανα εφημερία στο διάδρομο όταν με πλησίασε ο Θωμάς. Πλησίαζε πια το τέλος της σχολικής χρονιάς… «Κυρία να σας ρωτήσω κάτι; Εγώ δεν είμαι στο συσσίτιο μέχρι τώρα, αλλά θέλω να μπω. Γίνεται;» « Θα ρωτήσω και θα σου πω». «Ρωτήστε και για τον Ανέστη σας παρακαλώ» . Ο Ανέστης, που ήταν δίπλα μας,  άρχισε να φωνάζει «Οχι, όχι, δε θέλω εγώ κυρία!» «Γιατί λες ψέματα ρε;» του λέει ο Θωμάς. «Αφού πριν μου έλεγες ότι πεινάς!»
Στο επόμενο διάλειμμα μας έφεραν τις κούτες με τα σακουλάκια του συσσιτίου. Συσκευασμένα κρουασάν, μήλα και ατομικοί χυμοί. Τα τοποθετήσαμε σε ένα θρανίο έξω από το γραφείο των καθηγητών, με σκοπό να τα μοιράσουμε στο τέλος του 7ωρου.
Ο Θωμάς και ο Ανέστης κάθονταν στην άκρη του διαδρόμου και κοιτούσαν επίμονα προς το μέρος μας. Αναρωτήθηκα τί παρατηρούσαν, αλλά χτύπησε το κουδούνι. Στο άλλο διάλειμμα, τα δυο παιδιά ήταν πάλι εκεί, στην άκρη του διαδρόμου με τα μάτια καρφωμένα προς το Γραφείο. Ακολούθησα το βλέμμα τους. Και τότε είδα τι παρατηρούσαν. Κοίταζαν την κούτα με τα κρουασάν! Συγκλονίστηκα από αυτή την συνειδητοποίηση. Το σχολίασα σε μια συνάδελφο, και συνεχίσαμε την κουβεντούλα μας μέχρι που χτύπησε ξανά το κουδούνι για μέσα. `Ηταν τόσο απλό να πάρω μερικά κρουασάν και να τα δώσω στα παιδιά που ήταν εμφανώς πεινασμένα. Κι όμως, δεν το σκέφτηκα! Γιατί ευτυχώς, εγώ δεν πείναγα!
Η ανθρωπιά και η αλληλεγγύη είναι ίσως τα μεγαλύτερα μαθήματα που μας διδάσκει η κρίση. Γιαυτό, ενώ η φτώχεια μένει, τα μυαλά – μαζί με τις εποχές – πρέπει να αλλάζουν.
Λ.Κ. , εκπαιδευτικός

Η Εγκύκλιος για το Πρόγραμμα «Κοινωνικό Σχολείο»- Οι διαδικασίες υλοποίησης

Το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο που εξέδωσε  καλεί όλα τα σχολεία Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης να υλοποιήσουν δράσεις ευαισθητοποίησης των μαθητών, στο πλαίσιο του Προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο». Ο συντονισμός των δράσεων θα γίνει από τους Υπεύθυνους Αγωγής Υγείας και Σχολικών Δραστηριοτήτων.
Οι Υπεύθυνοι Αγωγής Υγείας και Σχολικών Δραστηριοτήτων και ο Συντονιστής της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης, σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς, θα διοργανώσουν ενημερωτικές δράσεις και εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης, χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο, σχετικά με τα παρακάτω θέματα: Διατροφή Πρόληψη της Χρήσης Εξαρτησιογόνων Ουσιών (καπνός, αλκοόλ, ναρκωτικά)Σεξουαλική Αγωγή Πρόληψη Βίας-Ρατσισμού/Ανθρώπινα Δικαιώματα Κυκλοφοριακή Αγωγή Εθισμός στο Διαδίκτυο
Οι δράσεις θα πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με φορείς όπως το υπουργείο Υγείας με τους Επαγγελματίες Υγείας των Νοσοκομείων και των μονάδων ΠΕΔΥ, το ΙΕΠ, το ΙΙΒΕΑΑ, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, το ΔΚΟΕ, την ΕΣΔΥ, το ΙΨΣΥ, τον ΟΚΑΝΑ, το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, το ΚΕΕΛΠΝΟ, το ΔΚΟΕ και οποιονδήποτε άλλο φορέα εκδηλώσει ενδιαφέρον, κατόπιν έγκρισης από τη Δ/νση ΣΕΠΕΔ.
Σε ό,τι αφορά τα θέματα Διατροφής οι Υπεύθυνοι Α.Υ. & Σ.Δ. θα συνεργάζονται, εκτός από το Χαροκόπειο πανεπιστήμιο, και με τους Εκπαιδευτικούς ΠΕ 15-Οικιακής Οικονομίας που υπηρετούν στα σχολεία της Δ/νσης τους, για την σχεδίαση σχετικών δράσεων (παρασκευή υγιεινών σνακ στο σχολείο, πρωινό στο σχολείο με τους συμμαθητές κ.α.).
Ειδικότερα, για όλα τα παραπάνω θέματα προτείνονται από το υπουργείο Παιδείας  οι εξής δράσεις, σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς του «Κοινωνικού Σχολείου»:
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών
Οι Υπεύθυνοι Αγωγής Υγείας & Σχολικών Δραστηριοτήτων κάθε Δ/νσης θα διοργανώνουν ενημερωτικές συναντήσεις για τους εκπαιδευτικούς, οι οποίες θα υλοποιούνται ανά ομάδες σχολείων, ενώ ταυτόχρονα θα γίνονται παρουσιάσεις καλών πρακτικών εφαρμογής της Αγωγής Υγείας μέσα από την προβολή προγραμμάτων και δράσεων με την παραπάνω θεματολογία που πραγματοποιήθηκαν στα σχολεία το προηγούμενο Σχολικό Έτος.
Ευαισθητοποίηση μαθητών/γονέων-κηδεμόνων
Οι Υπεύθυνοι Αγωγής Υγείας & Σχολικών Δραστηριοτήτων θα διοργανώνουν ενημερωτικές δράσεις για το «Κοινωνικό Σχολείο» στα σχολεία Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης, σε συνεργασία με τους Δ/ντες Εκπ/σης των Δ/νσεων που υπάγονται, με τους Δ/ντες των σχολικών μονάδων και με τους Συλλόγους Διδασκόντων. Στις δράσεις μπορούν να συμμετέχουν και οι Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων.
Προτεινόμενες Δραστηριότητες Μαθητών:
- Διαλέξεις από Ειδικούς Επιστήμονες και Εκπροσώπους συνεργαζόμενων φορέων
- Συζητήσεις ανάμεσα στους μαθητές στις τάξεις
- Βιβλιοπαρουσιάσεις και συζητήσεις μεταξύ μαθητών, με αφορμή βιβλία που αναφέρονται στα σχετικά θέματα
- Προβολές ταινιών συναφούς θεματολογίας, που ανταποκρίνονται στο ηλικιακό και γνωστικό επίπεδο των μαθητών, ακολουθούμενες από σχετικές συζητήσεις και περαιτέρω δράσεις
- Δημιουργία φυλλαδίων με μηνύματα και πληροφορίες για την υγεία, χρησιμοποιώντας κολλάζ, ζωγραφική και άλλα εργαλεία των νέων τεχνολογιών
- Δημιουργία ταινίας ή κόμικς
- Εικαστικά εργαστήρια με δημιουργίες των μαθητών, ακολουθούμενα από συζήτηση και έκθεση των έργων σε χώρους του σχολείου
- Παρουσιάσεις από ομάδες μαθητών σχολείων, βασισμένες σε έρευνες υλικού από το διαδίκτυο, συζητήσεις, συμπλήρωση ερωτηματολογίων, καταγραφή απόψεων και αξιοποίηση σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και νέων τεχνολογιών
- Θεατρικά, μουσικά ή/και χορευτικά δρώμενα, σε σχολικές μονάδες όπου υπάρχουν εκπαιδευτικοί με εξειδικευμένη επιμόρφωση, ώστε να αναδειχθούν σχετικά θέματα
- Αναρτήσεις στο διαδίκτυο, σε σχολικά sites / blogs, αναφορικά με δράσεις και έρευνες σχετικά με τα θέματα του «Κοινωνικού Σχολείου»
- Διαγωνισμός (Αφίσας, Σύντομου βίντεο/Ψηφιακής εφαρμογής, Μουσικής Σύνθεσης/Τραγουδιού):
Οι Υπεύθυνοι Αγωγής Υγείας & Σχολικών Δραστηριοτήτων θα προκηρύσσουν, σε συνεργασία με τους φορείς, Διαγωνισμό μαθητικών έργων με σχετικά θέματα. Θα πραγματοποιείται Εκδήλωση ανά Περιφέρεια στην οποία θα βραβεύεται το καλύτερο έργο. Η Επιτροπή η οποία θα κρίνει τα έργα θα συγκροτείται από τον Περιφερειακό Δ/ντη Εκπ/σης, τους Δ/ντες Εκπ/σης κάθε Περιφέρειας, τους Υπευθύνους Α.Υ. & Σ.Δ., εκπρόσωπο εκάστοτε συνεργαζόμενου φορέα και ειδικούς από το χώρο των τεχνών. Τα 13 καλύτερα έργα των Περιφερειών θα βραβεύονται σε Εκδήλωση στο Υπουργείο Παιδείας από την Ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ:...σκεφτείτε τι έχει να γίνει με την αξιολόγηση των Δ/ντων Σχολείων και ακολούθως των εκπαιδευτικών


Τα όσα περιγράφονται στο σημερινό ρεπορτάζ του esos «Το «έλα να δεις» έγινε στην αξιολόγηση των Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Εκπαίδευσης»,  αποδεικνύουν ότι το    ίδιο το υπουργείο Παιδείας είναι παντελώς ανέτοιμο για το δύσκολο έργο της αξιολόγησης. 
Πειραματισμοί βασισμένοι σε θεωρητικά πλαίσια που μετατράπηκαν σε Π.Δ., χωρίς να ξεκαθαρίσουν βασικά σημεία της διαδικασίας, των αρχών και του πλαισίου της αξιολόγησης, χωρίς να λυθούν νομικά ζητήματα, χωρίς να υπάρξουν εγκύκλιοι οδηγούν αναπόδραστα σε αδιέξοδο το όλο εγχείρημα. 
Εάν επικρατεί τόση διαφορά αντιλήψεων και μεθόδων μεταξύ των διαφόρων αξιολογητών των στελεχών εκπαίδευσης σκεφτείτε τι έχει να γίνει αν επιχειρηθεί αξιολόγηση των Δ/ντων σχολείων και ακολούθως από αυτούς των εκπαιδευτικών.
Κάποτε πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες από τα γνωστά στελέχη που αναλαμβάνουν όλα τα "καινοτόμα" προγράμματα, από την περίφημη Ερευνητική Εργασία μέχρι την Αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Θεωρίες αποτυπωμένες σε μακροσκελή κείμενα, πολλές φορές πιστά αντίγραφα ξένων σχετικών κειμένων, δεν μπορούν να "στήσουν" ένα σοβαρό αληθινά καινοτόμο πρόγραμμα. 
Το παράδειγμα της Ερευν. Εργασίας δεν το έχουν μελετήσει καλά στο υπουργείο. Η περίφημη έρευνα που θα μάθαιναν να κάνουν οι μαθητές του Λυκείου από 3ωρο έγινε 2ωρο και τώρα ένα 1ωρο μάθημα στη Β΄ Λυκείου. Στη μία αυτή ώρα όλοι συμμετέχουν σε ένα απροσδιόριστο τίποτε που χρησιμεύει στους μεν μαθητές για έναν υψηλότατο βαθμό (που μετράει στο Μ.Ο. της βαθμολογίας τους) στους δε διδάσκοντες για την απαραίτητη συμπλήρωση του ωραρίου διδασκαλίας τους. Και η έρευνα... ερευνάται που κρύφτηκε.
Υπό τις συνθήκες αυτές, αξιολόγηση στην εκπαίδευση δεν γίνεται. Ασαφές πλαίσιο, θεωρτικές ρούμπρικες έξω από την πραγματικότητα του ελληνικού σχολείου, στελέχη άπειρα στο όλο εγχείρημα με καημό πως θα ξαναποκτήσουν τον προσεχή Ιούλιο τη θέση ευθύνης που τώρα κατέχουν, ένα ΙΕΠ να σέρνεται πίσω από ανεπαρκέστατες διευκρινίσεις της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. και ένα υπουργείο που νομίζει ότι θα προχωρήσει το όλο εγχείρημα αν εκείνο θέσει απλώς και μόνο τις προθεσμίες για την ολοκλήρωση της κάθε φάσης. 
Ένας εξωτερικός αξιολογητής θα έκρινε το όλο εγχείρημα όπως επιχειρείται λίαν ανεπαρκές...