ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2015

Aναλυτικά το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των δημoσίων υπαλλήλων

Σε δημόσια διαβούλευση έθεσε από την Τετάρτη, 2 Δεκεμβρίου ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Χριστόφορος Βερναρδάκης το σχέδιο νόμου «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ».
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει το νέο τρόπο αξιολόγησης και αμοιβής των υπαλλήλων και η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Πέμπτη 10/12/2015 και ώρα 12:00. Ο υπουργός καλεί τους κοινωνικούς εταίρους και κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετάσχει καταθέτοντας προτάσεις, προκειμένου να βελτιωθούν οι διατάξεις του νομοσχεδίου. Σημειώνεται ότι τις επόμενες ημέρες θα αναρτηθεί και η αιτιολογική …….
έκθεση προκειμένου να διευκολυνθεί περαιτέρω η διαδικασία της διαβούλευσης.
Σύμφωνα λοιπόν με το νομοσχέδιο συστήνεται και τηρείται ηλεκτρονικά από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ), Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης, στο οποίο εντάσσονται υποψήφιοι/ες για την κάλυψη διοικητικών θέσεων αυξημένης ευθύνης, εφόσον πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Οι θέσεις των Προέδρων, Διοικητών/τριών, Διευθυνόντων/νουσών Συμβούλων και όλων των μελών των Διοικήσεων των δημοσίων νομικών προσώπων, των οποίων ο διορισμός διενεργείται από την Κυβέρνηση στελεχώνονται εφεξής, αποκλειστικά με μέλη του Μητρώου καταργούμενης κάθε αντίθετης διάταξης.
Όπως μάλιστα αναφέρεται στο άρθρο 12 «οι θέσεις αποσπασμένων υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ των Πολιτικών Γραφείων Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών, Υφυπουργών, Γενικών Γραμματέων Υπουργείων, Αναπληρωτών Γενικών Γραμματέων Υπουργείων και Ειδικών Γραμματέων Υπουργείων, καλύπτονται εφεξής, από υπαλλήλους του Μητρώου, κατόπιν επιλογής του οικείου Υπουργού».
Διαδικασία επιλογής γενικών γραμματέων
Με το νομοσχέδιο ορίζεται επίσης η διαδικασία επιλογής Γενικών Γραμματέων, αναπληρωτών Γενικών Γραμματέων και Ειδικών Γραμματέων
Το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής (ΕΣΕ) που συγκροτείται συνεδριάζει, αξιολογεί τα προσόντα των υποψηφίων και υποβάλλει στον αρμόδιο Υπουργό πίνακα με τους πέντε επικρατέστερους υποψηφίους. Για την επιλογή το ΕΣΕ λαμβάνει υπόψη του τα βιογραφικά στοιχεία των υποψηφίων και, κυρίως, τα τυπικά 4 τους προσόντα, το εν γένει επιστημονικό και ερευνητικό έργο τους σε συνάφεια με την προκηρυσσόμενη θέση και την πρότερη συνολικά διοικητική εμπειρία τους.
Όπως αναφέρεται, «το ΕΣΕ προσδίδει ιδιαίτερη βαρύτητα στην εν γένει προσωπικότητα των υποψηφίων, κατόπιν διενέργειας δομημένης συνέντευξης, στην οποία καλούνται υποχρεωτικά τουλάχιστον δέκα υποψήφιοι για κάθε θέση. Για τη συνέντευξη τηρείται σχετικό πρακτικό, το οποίο είναι στη διάθεση όλων των υποψηφίων». Η θητεία είναι τετραετής με δικαίωμα μίας ανανέωσης.
Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής (Ε.Σ.Ε.)
Σύμφωνα με το άρθρο 10 με απόφαση του οικείου Υπουργoύ που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, συγκροτείται σε κάθε Υπουργείο ένα Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής (ΕΣΕ).
Το ΕΣΕ αποτελείται από ένα (1) μέλος του ΑΣΕΠ, ένα (1) μέλος ΔΕΠ ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ συναφούς επιστημονικού αντικειμένου με την προκηρυσσόμενη θέση, έναν (1) λειτουργό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους με βαθμό Νομικού Συμβούλου ή Παρέδρου που υποδεικνύεται από τον Πρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, έναν (1) εκπρόσωπο του ΕΚΔΔΑ με ειδικότητα στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού και έναν (1) Προϊστάμενο Γενικής Διεύθυνσης του εποπτεύοντος Υπουργείου κατόπιν κλήρωσης.
Πρόεδρος του Συμβουλίου ορίζεται το μέλος του ΑΣΕΠ. Με την ίδια απόφαση ορίζεται μόνιμος υπάλληλος του Υπουργείου με τον αναπληρωτή του ως Γραμματέας του Συμβουλίου. Με όμοια απόφαση μπορεί στο ίδιο Υπουργείο να συγκροτούνται περισσότερα του ενός Ειδικά Συμβούλια Επιλογής (ΕΣΕ). Οποιοδήποτε μέλος μπορεί να μετέχει κατ’ ανώτατο όριο σε τρία (3) Συμβούλια Επιλογής διαφορετικών Υπουργείων.
Με κοινή απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ορίζεται ο τρόπος επιλογής του μέλους ΔΕΠ της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου.
Αξιολόγηση: Ποιοι υπάγονται
Στις διατάξεις του συστήματος αξιολόγησης υπάγονται οι τακτικοί πολιτικοί υπάλληλοι και οι υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (Ι.Δ.Α.Χ.):
α) του Δημοσίου,
β) των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) πρώτου και δεύτερου βαθμού,
γ) των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), συμπεριλαμβανομένου του Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων (Ο.Γ.Α),
δ) το προσωπικό των Ανεξάρτητων Αρχών, της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων,
ε) οι υπάλληλοι των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων (Π.Ε.Δ.), της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.) και της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝ.Π.Ε.),
στ) οι υπάλληλοι των νομικών προσώπων της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού και των λοιπών εκκλησιών, δογμάτων και κατά το άρθρο 13 του Συντάγματος γνωστών θρησκειών, που επιβαρύνουν τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
Στις διατάξεις του συστήματος αξιολόγησης δεν υπάγονται:
α) οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
β) οι θρησκευτικοί λειτουργοί των νομικών προσώπων της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού και των λοιπών εκκλησιών, δογμάτων και κατά το άρθρο 13 του Συντάγματος γνωστών θρησκειών, που επιβαρύνουν τον Κρατικό Προϋπολογισμό,
γ) οι υπάλληλοι και λειτουργοί που δεν εμπίπτουν ευθέως στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου και οι κατηγορίες υπαλλήλων ή λειτουργών που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του Μέρους Β` του ν. 3205/2003 (Α` 297).
Υφιστάμενα ειδικά συστήματα αξιολόγησης και συστήματα επιλογής προϊσταμένων για τις κατηγορίες προσωπικού που δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του παρόντος νόμου, διατηρούνται σε ισχύ.
Η αξιολόγηση και η συμμετοχή των δημοσίων υπαλλήλων στη διαδικασία θέσης στόχων, όπως και γενικότερα στη λειτουργία της διοίκησης, αποσκοπούν στη βελτίωση της ατομικής απόδοσης κάθε υπαλλήλου και συνολικά της απόδοσης της δημόσιας υπηρεσίας.
Αξιολογητές
Σύμφωνα με το άρθρο 15 αξιολογητές των υπαλλήλων και των προϊσταμένων οργανικών μονάδων είναι οι δύο ιεραρχικά προϊστάμενοί τους.
Στην περίπτωση των Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων, αξιολογητές είναι ο οικείος Υπουργός, ο Αναπληρωτής Υπουργός και ο Γενικός Γραμματέας ή τα δύο ανώτερα μονοπρόσωπα διοικητικά όργανα της Υπηρεσίας. Αν δεν υπάρχουν, αξιολογητής είναι μόνο το ανώτερο μονοπρόσωπο διοικητικό όργανο. Στην περίπτωση των Προϊσταμένων Διευθύνσεων, όπου ελλείπει θέση Γενικού Διευθυντή, αξιολογητές είναι τα δύο ανώτερα μονοπρόσωπα διοικητικά όργανα της Υπηρεσίας. Όπου δεν υπάρχει δεύτερος ιεραρχικά προϊστάμενος, την αξιολόγηση διενεργεί αποκλειστικά ο ένας.
Ως προϊστάμενοι νοούνται οι πολιτικοί υπάλληλοι με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, που κατέχουν θέση, η οποία αποτελεί την κορυφή της οικείας οργανικής μονάδας, καθώς και οι μετακλητοί ή με θητεία υπάλληλοι, οι οποίοι κατέχουν τέτοια θέση βάσει ειδικών διατάξεων, συμπεριλαμβανομένων και των νομίμων αναπληρωτών τους.
Ο Γενικός ή Ειδικός Γραμματέας ή ο Συντονιστής Αποκεντρωμένης Διοίκησης προκειμένου για αυτοτελείς υπηρεσιακές μονάδες αποκεντρωμένων ή αυτοτελών δημοσίων υπηρεσιών ή Ν.Π.Δ.Δ., το μονομελές όργανο διοίκησης και, αν δεν υπάρχει, ο πρόεδρος του συλλογικού οργάνου διοίκησης, συντάσσουν εκθέσεις αξιολόγησης για τους προϊσταμένους οργανικών μονάδων που υπάγονται απευθείας σε αυτούς και για τους υπαλλήλους που υπηρετούν στο γραφείο τους ή υπάγονται σε αυτούς.
Οι εκθέσεις αξιολόγησης των υπαλλήλων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος και υπηρετούν σε γραφείο Υπουργού, Αναπληρωτή Υπουργού ή Υφυπουργού συντάσσονται από τον Διευθυντή του οικείου Γραφείου. Εάν δεν υπάρχει Διευθυντής, τότε οι εκθέσεις αξιολόγησης συντάσσονται από τον Υπουργό, Αναπληρωτή Υπουργό ή τον Υφυπουργό. Η έκθεση αξιολόγησης του Διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού, Αναπληρωτή Υπουργού ή Υφυπουργού συντάσσεται από τον οικείο Υπουργό ή Υφυπουργό.
Οι εκθέσεις αξιολόγησης προϊσταμένων αυτοτελών οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης ή Τμήματος, οι οποίες υπάγονται απευθείας σε Υπουργό, συντάσσονται από τον Αναπληρωτή Υπουργό ή Υφυπουργό.
Ο Δήμαρχος και ο Περιφερειάρχης συντάσσουν τις εκθέσεις αξιολόγησης των προϊσταμένων διευθύνσεων, αυτοτελών τμημάτων ή αυτοτελών γραφείων καθώς και των υπαλλήλων των υπηρεσιών ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού αντίστοιχα, εφόσον υπάγονται απευθείας σε αυτούς.
Για τους αποσπασμένους υπαλλήλους συντάσσονται εκθέσεις αξιολόγησης από τους προϊσταμένους των υπηρεσιών, στις οποίες είναι αποσπασμένοι, εφόσον υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος Κεφαλαίου. Ειδικά ως προς τους αποσπασμένους υπαλλήλους σε γραφεία βουλευτών ή Ελλήνων βουλευτών του ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αξιολογητής θεωρείται ο οικείος βουλευτής ή ευρωβουλευτής. Στην περίπτωση αυτή δεν τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις των άρθρων 20 , 22, 23 και 24
Κάθε αξιολογητής υποχρεούται να συντάσσει εκθέσεις αξιολόγησης για όλους τους υπαλλήλους αρμοδιότητας του, εφόσον προΐστατο αυτών κατά το προηγούμενο έτος για πέντε (5) τουλάχιστον μήνες, ανεξάρτητα αν είχε τοποθετηθεί με έκδοση σχετικής απόφασης ή μη, έστω και αν κατά το χρόνο σύνταξης των εκθέσεων υπηρετεί σε άλλη υπηρεσία.
Κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης υπαλλήλων
1. Τα κριτήρια αξιολόγησης των υπαλλήλων όλων των κατηγοριών κατατάσσονται στις εξής διακεκριμένες κατηγορίες:
ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
1. Διοικητική ικανότητα, επαγγελματική επάρκεια, δυνατότητα εφαρμογής των γνώσεων και της εμπειρίας κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του.
2. Ολοκληρωμένη γνώση του διοικητικού έργου του φορέα (Υπουργείου, αυτοτελούς δημόσιας υπηρεσίας ή ν.π.δ.δ.)
3.Επίδειξη ενδιαφέροντος, ανάπτυξη δεξιοτήτων και αφοσίωση κατά την εκτέλεση των υπηρεσιακών καθηκόντων.
4. Πρωτοβουλία, Καινοτομίες (ιδίως: ανάπτυξη δεξιοτήτων, ιεράρχηση προτεραιοτήτων, οργάνωση κινήτρων στους/στις υφιστάμενους/ες, συντονισμός και προγραμματισμός του έργου).
5. Εκπόνηση σχετικών μελετών, άρθρων ή προτάσεων και βράβευση τέτοιων εργασιών.
6.Ανάληψη ευθυνών και ικανότητα άσκησης πολλαπλών καθηκόντων συναφών προς τη φύση της υπηρεσίας. Ιεράρχηση προτεραιοτήτων, συντονισμός και προγραμματισμός του έργου
IΙ. ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
7. Επικοινωνία και άριστη συνεργασία με συνυπηρετούντες στην ίδια ή άλλη υπηρεσιακή μονάδα, υπαλλήλους
8. Συμπεριφορά προς τους πολίτες σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις καθώς και άμεση εξυπηρέτηση των αναγκών τους στα πλαίσια της νομιμότητας.
ΙII. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
9.Ποσοτική και ποιοτική εργασιακή απόδοση (ιδίως: διαχείριση κρίσεων, αναβάθμιση εργασιακού περιβάλλοντος, προστιθέμενη αξία διοικητικού έργου)
10. Βαθμός επίτευξης των στόχων της ατομικής στοχοθεσίας και συμμετοχής στη στοχοθεσία του Τμήματος.
(Στο υπ’ αριθμ. 8 κριτήριο αξιολογούνται μόνο οι υπάλληλοι που λόγω των αρμοδιοτήτων τους έρχονται σε επικοινωνία με το κοινό. Το υπ’ αριθμ. 10 κριτήριο βαθμολογείται, μόνο εφόσον έχουν τεθεί στόχοι για το έτος που αφορά η αξιολόγηση).
Κάθε επί μέρους κριτήριο αξιολόγησης βαθμολογείται από τους αξιολογητές με ένα ακέραιο βαθμό, που κατά την αντικειμενική κρίση αρμόζει στο αντίστοιχο κριτήριο για τον αξιολογούμενο. Η κλίμακα των βαθμών ορίζεται από το 0 έως το 100, με ανώτατο βαθμό τον αριθμό 100 και κατώτατο τον αριθμό 0.
Με βαθμό από 90 έως 100 βαθμολογούνται οι άριστοι υπάλληλοι, οι οποίοι έχουν επιδείξει όλως εξαιρετική απόδοση στα καθήκοντα τους. Ως όλως εξαιρετική επίδοση νοείται η προσφορά έργου υψηλού επιπέδου από τον αξιολογούμενο, από το οποίο προέκυψε σημαντικό όφελος για την Υπηρεσία. Για τη βαθμολογία με βαθμό 90 και άνω απαιτείται η κατάθεση από τους αξιολογητές ειδικής αιτιολογίας της βαθμολογίας αυτής για τα κριτήρια αξιολόγησης, με καταγραφή πραγματικών στοιχείων και δεδομένων που την στοιχειοθετούν και εξετάζεται υποχρεωτικά από την Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης του άρθρου 21.
Με βαθμό από 75 έως 89 βαθμολογούνται οι πολύ επαρκείς υπάλληλοι, οι οποίοι μπορούν να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της υπηρεσίας τους, μπορούν να αντιμετωπίσουν κάθε υπηρεσιακό ζήτημα και περιστασιακά μόνο ενδεχομένως να χρειάζονται ελάχιστη υποβοήθηση στο έργο τους.
Με τους βαθμούς 60 έως 74 βαθμολογούνται οι καλοί υπάλληλοι που επιδιώκουν σταθερά να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της υπηρεσίας, αλλά υπολείπονται των παραπάνω κριτηρίων.
Με τους βαθμούς 50 έως 59 βαθμολογούνται οι μη ιδιαίτερα επαρκείς υπάλληλοι, οι οποίοι αποδίδουν κάτω του συνηθισμένου μέτρου και μπορεί να χρειάζονται υποβοήθηση στο έργο τους.
Με τους βαθμούς 40 έως 49 βαθμολογούνται οι μέτριοι υπάλληλοι οι οποίοι κατά κανόνα χρειάζονται υποβοήθηση στο έργο τους.
Με τους βαθμούς 25 έως 39 βαθμολογούνται οι ανεπαρκείς υπάλληλοι.
Με τους βαθμούς 1 έως 24 βαθμολογούνται οι ακατάλληλοι για τη συγκεκριμένη Υπηρεσία υπάλληλοι.
Βαθμολογία κάτω του βαθμού εξήντα (60) πρέπει υποχρεωτικά να αιτιολογείται ειδικά και να θεμελιώνεται σε πραγματικά περιστατικά και αντικειμενικά στοιχεία και δεδομένα του προσωπικού μητρώου του υπαλλήλου, όπως η επιβολή πειθαρχικών ποινών, δυσμενών παρατηρήσεων των προϊσταμένων του ή άλλων αντικειμενικών στοιχείων
Κατά ανάλογη διαδικασία αξιολογούνται και οι προϊστάμενοι των οργανικών μονάδων
Συνέντευξη
Πριν από την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, ο άμεσα ιεραρχικά προϊστάμενος, ως πρώτος αξιολογητής καλεί τον/την υπάλληλο προκειμένου να συζητήσει μαζί του τρόπους βελτίωσης της απόδοσής του και καλύτερης αξιοποίησης και ανάπτυξης των ικανοτήτων του προς όφελος τόσο του ιδίου όσο και για τη λειτουργία γενικά και την απόδοση της οργανικής μονάδας, στην οποία υπηρετεί. Η ημερομηνία της συμβουλευτικής συνέντευξης, καθώς και οι υπογραφές του αξιολογητή και του αξιολογουμένου σημειώνονται σε ειδικό χώρο του εντύπου αξιολόγησης με επισημείωση στην περίπτωση κατά την οποία ο αξιολογούμενος ζήτησε προθεσμία για να υποβάλει τις απόψεις – αντιρρήσεις του.
Σε περίπτωση αξιολόγησης του υπάλληλου με μέσο όρο βαθμολογίας της έκθεσης μικρότερο του εξήντα (60) συμπληρώνονται υποχρεωτικά από τον αξιολογητή στο έντυπο αξιολόγησης τα μέτρα βελτίωσης της απόδοσης του αξιολογούμενου.
Ο αξιολογούμενος έχει δικαίωμα να καταγράψει απόψεις – αντιρρήσεις εντός δύο ημερών από την πραγματοποίηση της συνέντευξης. Οι απόψεις – αντιρρήσεις υποβάλλονται απευθείας στον αξιολογητή, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της έκθεσης αξιολόγησης του υπαλλήλου και λαμβάνονται υπόψη από τον αξιολογητή.
Εφόσον προτείνονται μέτρα βελτίωσης, αυτά λαμβάνονται υπόψη υποχρεωτικά από τον αξιολογητή κατά την επόμενη περίοδο αξιολόγησης του υπαλλήλου, ο οποίος οφείλει να σημειώσει στην έκθεση αξιολόγησης τα μέτρα που έλαβε ο ίδιος και η υπηρεσία προκειμένου να βοηθήσει τον υπάλληλο για να βελτιώσει την απόδοση του. Σε περίπτωση παράλειψης της προαναφερόμενης υποχρέωσης, η παράλειψη αυτή λαμβάνεται υποχρεωτικά υπόψη ως δυσμενές στοιχείο από τον προϊστάμενο του αξιολογητή κατά την αξιολόγησή του τελευταίου
Στοχοθεσία
Εντός της πρώτης εβδομάδας του Οκτωβρίου κάθε έτους ο Υπουργός ή το όργανο διοίκησης κάθε φορέα γνωστοποιεί τους προτεινόμενους στρατηγικούς στόχους της υπηρεσίας για το επόμενο έτος. Στο πλαίσιο των στόχων αυτών, οι Προϊστάμενοι των Γενικών Διευθύνσεων ή ελλείψει αυτών οι Προϊστάμενοι Διευθύνσεων καταθέτουν στον Υπουργό ή στο όργανο διοίκησης εξειδικευμένη εισήγηση σχετικά με τους διαθέσιμους πόρους, τις υλοποιηθείσες και εν εξελίξει δράσεις της υπηρεσίας τους καθώς και τον γενικότερο προγραμματισμό του τομέα ευθύνης τους.
Εντός της πρώτης εβδομάδας του Νοεμβρίου, ο αρμόδιος Υπουργός ή το μονομελές όργανο διοίκησης, σε συνεργασία με τους ως άνω αναφερόμενους Προϊσταμένους, αποφασίζει σχετικά επί των εισηγήσεων και στη συνέχεια γνωστοποιεί και κατανέμει σε κάθε Γενική Διεύθυνση ή σε κάθε Διεύθυνση τους στρατηγικούς στόχους της για το επόμενο έτος.
Οι προαγωγές
Οι προαγωγές γίνονται ύστερα από απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου. Οι υπάλληλοι προάγονται στον αμέσως επόμενο βαθμό, εφόσον έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο χρόνο στο βαθμό που κατέχουν και έχουν σε υψηλό επίπεδο τα ουσιαστικά προσόντα που αναφέρονται στις εκθέσεις αξιολόγησής τους.
Το υπηρεσιακό συμβούλιο, προκειμένου να διαπιστώσει τη συνδρομή των ουσιαστικών προσόντων, λαμβάνει υπόψη όλα τα στοιχεία του προσωπικού μητρώου του υπαλλήλου, από τα οποία προκύπτει η δραστηριότητα του στην υπηρεσία, η επαγγελματική επάρκεια, η πρωτοβουλία του και η αποτελεσματικότητα του. Για το σχηματισμό της κρίσης του, το υπηρεσιακό συμβούλιο λαμβάνει υπόψη του τις εκθέσεις ουσιαστικών προσόντων της τελευταίας πενταετίας.
localit.gr

Μεγάλη ανατροπή στα δάνεια σε ελβετικό φράγκο

Επιτέλους εκδόθηκε μια δικαστική απόφαση σχετικά με τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο που πραγματικά «ταράζει τα νερά» και δικαιώνει τους δανειολήπτες 100%.
Όλοι οι νομικοί που ασχολούμαστε με αγωγές κατά των δανείων σε ελβετικό φράγκο, επικαλούμαστε πλήθος διατάξεων του Α.Κ., περί της έννοιας του δανείου, της πλάνης και απάτης, της καλής πίστης, των ειδικών νόμων που ρυθμίζουν την λειτουργία των τραπεζών, τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα αυτών……….
καθώς και τις διατάξεις σχετικά με την έννοια των καταναλωτών και της προστασίας τους.
Το αίτημα των αγωγών αυτών είναι πάντα μακροσκελές με πολλές εναλλακτικές προτάσεις. Ξεκινούμε πάντα δειλά και με συγκρατημένη αισιοδοξία με την αναγνώριση ως καταχρηστικής και ως εκ τούτου αιτούμενοι την πλήρη ακύρωση της υφιστάμενης αρχικής δανειακής σύμβασης και των μεταγενέστερων τροποποιητικών πράξεων αυτής (ρυθμίσεις επιμήκυνσης του χρόνου αποπληρωμής του δανείου κ.τ.λ.) και συνεχίζουμε με την αναγνώριση ως καταχρηστικών των επιμέρους όρων των δανειακών συμβάσεων, αιτούμενοι την αποπληρωμή του δανείου με την αρχική ισοτιμία, δηλαδή την ισοτιμία μεταξύ ευρώ/ελβετικού φράγκου κατά την ημερομηνία της υπογραφής εκάστης δανειακής σύμβασης.
Μέχρι σήμερα, όταν οι δικαστικές αποφάσεις έκαναν δεκτές τις αγωγές, τις αποδέχονταν ως προς το δεύτερο σκέλος τους και ο οφειλέτης πλέον αποπλήρωνε τις δόσεις του με βάση την αρχική ισοτιμία των δύο νομισμάτων, πετυχαίνοντας μια σταθερότητα ως προς το υπολειπόμενο κεφάλαιο και τις δόσεις του.
Το Πολυμελές Πρωτοδικείο της Αθήνας, με την υπ’αριθμ. 3789/2015 απόφασή του -που η Αθήνα θεωρείται και πιο συντηρητική γενικά στις αποφάσεις της-, ανέτρεψε τα μέχρι σήμερα δεδομένα σε αυτές τις υποθέσεις, κάνοντας ένα τολμηρό βήμα μπροστά και ακυρώνοντας πλήρως της δανειακή σύμβαση σε ελβετικό φράγκο.
Το Δικαστήριο δέχθηκε εν περιλήψει τα εξής:
1. Ότι οι δανειολήπτες σύναψαν σύμβαση δανείου σε ελβετικό φράγκο διότι βασίστηκαν στα λεγόμενα της τράπεζας περί σταθερής ισοτιμίας των δύο νομισμάτων για μεγάλο χρονικό διάστημα στο παρελθόν με προσδοκία να παραμένει στα ίδια επίπεδα και στο μέλλον σε συνδυασμό με το χαμηλότερο διατραπεζικό επιτόκιο που προσέφερε σε σχέση με τα δάνεια σε ευρω.
2. Ότι οι δανειολήπτες δεν αντιλήφθηκαν την επίρριψη σε αυτούς από την τράπεζα του συναλλαγματικού κινδύνου αλλά και ότι ακόμη κι αν τον αντιλήφθηκαν δε αντιλήφθηκαν τις συνέπειες που θα είχε σε περιπτωση μεταβολής της ισοτιμίας υπέρ του ελβετικού εξ υπαιτιότητας της τράπεζας, η οποία παραβίασε εμφανώς την υποχρέωση της για εξειδικευμένες πληροφορίες με παραδείγματα ώστε να αντιληφθούν εμπράκτως την πορεία του δανείου τους σε βάθος χρόνου και να αποφασίσουν αν τους συμφέρει ή όχι.
3. Ότι η τράπεζα αφ’ενός παρέλειψε να ενημερώσει αυτούς επαρκώς για τον αντίκτυπο της αλλαγής της ισοτιμίας ως προς το ποσό του κεφαλαίου του δανείου και ότι η δυσμενής αυτή εξέλιξη μπορεί να εξαφανίσει τα οφέλη του μικρότερου επιτοκίου αφ’ ετέρου δε τους καλλιέργησε την προσδοκία σταθερότητας της ισοτιμίας, υπερτονίζοντας το πλεονέκτημα της επιτοκιακής διαφοράς με αποτέλεσμα οι δανειολήπτες να μην αντιληφθούν τις συμβατικές δεσμεύσεις που ανέλαβαν όσον αφορά την σχέση παροχής-αντιπαροχής.
4. Ότι οι προδιατυπωμένοι από την τράπεζα δανειακοί όροι με τους οποίους επιρρίφθηκε στους δανειολήπτες ο συναλλαγματικός κίνδυνος είναι αόριστοι και ασαφείς, ανήκουν στους Γ.Ο.Σ. και ως εκ τούτου καταχρηστικοί και άκυροι. Και τούτο διότι δεν παρουσιάζουν με τρόπο σαφή και ορισμένο τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των συμβαλλομένων στην σύμβαση, αφού δεν διατυπώνεται ευκρινώς ο τρόπος λειτουργίας της συναλλαγματικής ισοτιμίας, η μέθοδος και οι ιδιαιτερότητες μηχανισμού της μετατροπής του εγχώριου νομίσματος σε ξένο, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να διαγνώσουν εκ των προτέρων τόσο το ύψος των μηνιαίων τοκοχρεολυτικών δόσεων όσο και το ύψος του ανεξόφλητου κεφαλαίου του δανείου σε περίπτωση διαφοροποίησης της ισοτιμίας υπέρ του ελβετικού φράγκου.
5. Ότι ο όρος της επίρριψης του συναλλαγματικού κινδύνου στον δανειολήπτη συνδέεται άρρηκτα με το χαμηλότερο επιτόκιο, διαφορετικά θα υπήρχε υπέρμετρη και αδικαιολόγητη ωφέλεια της μιας πλευράς ήτοι των δανειοληπτών σε σχέση με τα δάνεια σε ευρώ.
6. Ότι η ακυρότητα των ανωτέρω όρων συμπαρασύρει σε ακυρότητα όλη την σύμβαση διότι αν δεν υπήρχαν αυτοί οι άκυροι όροι τα δύο μέρη δεν θα επιχειρούσαν την συγκεκριμένη δικαιοπραξία αλλά απέβλεπαν σε αυτήν ως ενιαίο σύνολο.
Με βάση τα ανωτέρω το Δικαστήριο ακυρώνει όλη την δανειακή σύμβαση και την οφειλή που απορρέει εξ αυτής. Με άλλα λόγια το Δικαστήριο δέχεται ότι δεν υπάρχει καμία οφειλή έναντι της τράπεζας λόγω του άκυρου δανείου, εξαλείφοντας κάθε απαίτηση της τράπεζας για διεκδίκηση χρημάτωναπορρέουσα από την ανωτέρω σύμβαση.

ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΡΤΑ ΟΠΑΔΟΥ, ΑΥΡΙΟ ΚΑΡΤΑ ΠΟΛΙΤΗ

image003.jpgΓράφει ο Παναγιώτης Αποστόλου
Επικεφαλής “Ελλήνων Πολιτεία”

Το ποδόσφαιρο σε όλο τον Πλανήτη συγκινεί εκατομμύρια ανθρώπους. Στις περισσότερες χώρες, το λαοφιλέστερο άθλημα – ο Βασιλιάς των Σπορ – είναι ένα πολιτιστικό γεγονός. Ωστόσο, ειδικά τις δυο – τρεις τελευταίες δεκαετίες στο ποδόσφαιρο διακινείται πακτωλός χρημάτων. Καθημερινά αυξάνει η επαγγελματική ενασχόληση μεγιστάνων του χρήματος, με το ποδόσφαιρο. Οι οποίοι αγοράζουν ποδοσφαιρικές ομάδες, επενδύοντας έτσι, εκατομμύρια ευρώ ή δολάρια ή όποια άλλη ονομασία φέρει το χρήμα. Γιαυτό, επειδή το ποδόσφαιρο πλέον, εξελίχθη σε κερδοφόρες επιχειρήσεις, όλοι οι εμπλεκόμενοι, επιχειρηματίες – επενδυτές των ποδοσφαιρικών εταιρειών καθώς και οι διοικητικοί οργανισμοί της κάθε Πολιτείας, προσπαθούν να …………..
παρέχουν στους θαμώνες – πελάτες τους όλες εκείνες τις ανέσεις για

ΤΟ MEGA»ΔΕΧΤΗΚΕ» ΤΟΝ ΚΑΜΜΕΝΟ ΚΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟ «ΞΕΠΛΗΡΩΣΕ» ΜΕ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΑΝΕΙΟΥ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΧΘΕΙ ΣΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙ ΤΩΝ «ΚΟΚΚΙΝΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ»

Δείτε πώς το «Megaλο» κανάλι που υποτίθεται ότι βρίσκεται σε πόλεμο με τον Τσίπρα και τον Καμμένο, κατάφερε να αποφύγει την υπαγωγή του θαλασσοδανείου των 98 εκατομμυρίων ευρώ στις ρυθμίσεις για τα «κόκκινα δάνεια» την ώρα που τα ξένα funds ετοιμάζονται να αρπάξουν τα σπίτια των βιοπαλαιστών για ένα κομμάτι ψωμί. Κατά τα λοιπά, ο Τσίπρας και ο Καμμένος θα «τσακίσουν» στη νομιμότητα τους μεγαλοκαναλάρχες… 
Δυστυχώς τα γεγονότα δικαιώνουν πλήρως το Newsbomb.gr αφού εδώ και μήνες κάνουμε λόγο για κυβέρνηση του… θεαθήναι. Τα προβλέψαμε και τα γράψαμε αναλυτικά και ειδικά σε ότι αφορά τον υποτιθέμενο πόλεμο της κυβερνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛ. με τους μεγαλοκαναλάρχες. Σας είχαμε γράψει ότι θα ετοιμάσουν μέχρι και δήθεν συλλήψεις για τα δελτία των οκτώ. Μιλάμε για τεράστια πολιτική υποκρισία. (ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ)
Τσίπρας και Καμμένος, όχι μόνο δεν πρόκειται να τσακίσουν τη διαπλοκή όπως ευαγγελίζονται, αλλά αντίθετα θα ικανοποιήσουν όλα τα αιτήματά τους από την… πίσω πόρτα.
Και για να είμαστε σαφείς και συγκεκριμένοι: Το Mega του Σταύρου Ψυχάρη, με το οποίο οι κύριοι Τσίπρας και Καμμένος υποτίθεται πως βρίσκονται σε ανηλεή πόλεμο κατάφερε – ω του θαύματος – να κάνει τα κόκκινα δάνεια του, άσπρα!!!
Ναι, το Megaλο κανάλι που ανεβοκατέβαζε υπουργούς πήρε για δεύτερη φορά άφεση αμαρτιών, με την αριστερή κυβέρνηση του Τσίπρα που θα τους… τσάκιζε στη νομιμότητα.
Αυτό είναι το μέγεθος της πολιτικής ξετσιπωσιάς.
Όπως αποκαλύπτει το Παρόν της Κυριακής, οι τράπεζες συμφώνησαν να δώσουν παράταση στο ομολογιακό θαλασσοδάνειο των 98 εκατομμυρίων που είχε πάρει ο Ψυχάρης μέχρι το 2021, προκειμένου, επί της ουσίας, να μην χαρακτηριστεί κόκκινο!!!
Και όλα αυτά, βεβαίως, συμβαίνουν την περίοδο που ο κ. Ψυχάρης ελέγχεται από τη δικαιοσύνη και για τα δάνεια που έχει πάρει και για το πόθεν έσχες του και καλείται να δώσει εξηγήσεις επ’ αυτών των θεμάτων.
Όλα αυτά συμβαίνουν πίσω από κλειστές κουρτίνες την ώρα που τράπεζες, κυβέρνηση και δανειστές έχουν συμφωνήσει να αρπάξουν, με τον πιο ύπουλο τρόπο, τα σπίτια και τις περιουσίες των Ελλήνων και να τα δώσουν για ένα κομμάτι ψωμί σε ξένα funds.
Μέσα σε αυτό το βόρβορο, ο κυρ-Σταύρος έκανε πάλι το θαύμα του και, ως συνήθως, θα τη γλιτώσει αβρόχοις ποσίν.
Η υποκρισία Τσίπρα και Καμμένου ξεπερνάει κάθε προηγούμενο και πλέον εξηγούνται όλα τα επικοινωνιακά τρικ, με τα οποία προσπαθούν να θολώσουν την κρίση του ελληνικού λαού.
Τώρα εξηγείται πολύ εύκολα γιατί ο «πολύς» κύριος Πάνος Καμμένος ήταν την περασμένη εβδομάδα καλεσμένος στην εκπομπή του Γιάννη Πρετεντέρη με τρεις δημοσιογράφους να του κάνουν αβάντα…
Μη μου πείτε ότι δεν είδατε την εκπομπή. Ο Πάνος καλεσμένος, στο κανάλι που μισούσε θανάσιμα, σε χαλαρή κουβεντούλα με τον Πρετεντέρη και την παρέα του…
Τελικά τίποτα δεν είναι τυχαίο σε αυτό τον τόπο.
Αφού την ώρα που ο Πάνος ήταν στο Mega, οι τράπεζες συμφώνησαν το δάνειο του καναλιού να αποπληρωθεί το 2021 αντί του 2016 και να μην υπαχθεί στις ρυθμίσεις για τα «κόκκινα» δάνεια.
Προσέξτε λοιπόν τι σημαίνει αυτή η απόφαση επί του πρακτέου:
Το Mega θα μπορέσει να λάβει μέρος στο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες αφού θα εξασφαλίσει την απαραίτητη τραπεζική ενημερότητα.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή:
Το δάνειο του Mega έληγε στις 31/12/2015 και έπρεπε μέχρι τότε να αποπληρωθεί.
Όμως στις 25 Σεπτεμβρίου του 2015, το κανάλι ήρθε σε συμφωνία με τις τράπεζες και υπέγραψε αναδιάρθρωση του ομολογιακού δανείου έως το 2021!
Υποτίθεται ότι οι τράπεζες, για να προχωρήσουν σε αυτή την παράταση, ζητούν να καλυφθεί πλήρως η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 15 εκατομμύρια ευρώ.
Προσέξτε όμως, η επιτροπή κεφαλαιαγοράς απέφυγε να ορίσει καταληκτική ημερομηνία για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου παρά το γεγονός ότι το θέμα σέρνεται εδώ και 6 μήνες.
Αυτή ακριβώς η ελαστικότητα επιτρέπει στις τράπεζες να μεταθέσουν τις ημερομηνίες εξόφλησης των δανείων.
Επί της ουσίας, δηλαδή, το κανάλι του Σταύρου Ψυχάρη θα πρέπει να πληρώσει 29,4 εκατομμύρια ευρώ μέχρι τον Ιούνιο του 2016 και τα υπόλοιπα 59,4 εκατομμύρια μέχρι το 2021!
Yπενθυμίζουμε ότι αντίστοιχη προνομιακή μεταχείριση είχε το κανάλι και από τις προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις για προηγούμενο δάνειο 50 εκατομμυρίων ευρώ που είχε λάβει το 2009, πάλι χωρίς εγγυήσεις, και κατάφερε να το αναδιαρθρώσει με θολές διαδικασίες και παίρνοντας νέο δάνειο 98 εκατομμυρίων.
Πάντως, μέχρι τώρα, ο κυρ-Σταύρος μια χαρά τα βολεύει με τους εχθρούς του. «Έκλεισε» και το θέμα με το Μέγαρο Μουσικής και το θέμα με το Μega.
Φανταστείτε να ήταν φίλοι του ο Τσίπρας και ο Καμμένος!!!

ΔΕΚΑΔΕΣ ΔΙΣ. ΤΡΩΝΕ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

Tου ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΕΛΑΣΤΙΚ* 
Φρικιαστικό είναι το οικονομικό έγκλημα που είχε θύματα όλους τουςΈλληνες φορολογούμενους, αλλά σχεδόν κανένας δεν το έχει πάρει χαμπάρι λόγω της άκρας του τάφου σιωπής των μέσων ενημέρωσης, τα οποία ξαφνικά έχουν πήξει από διαφημίσεις τραπεζών. Ηανακεφαλαιοποίηση των τεσσάρων συστημικών ελληνικών τραπεζών συνιστά πραγματικά το μεγαλύτερο σκανδαλώδες οικονομικό έγκλημα και έχει τελεστεί ποτέ σε αυτόν τον τόπο. Είναι απίστευτο αυτό που έγινε και καλύφθηκε συνειδητά από ένα εκπληκτικό πέπλο σιωπής.
Είναι τρομακτική η κομπίνα που έστησαν οι τραπεζίτες, αλλά και οι Ευρωπαίοι κερδοσκόποι. Στην ανακεφαλαιοποίηση καθόρισαν αρχικά …μηδενικές τιμές για τις μετοχές τους: Ένα (1) λεπτό για κάθε μετοχή ……….
της Eurobankδύο (2) λεπτά για κάθε μετοχή της Εθνικήςτέσσερα (4) λεπτά για κάθε μετοχή της Alpha Bank και …τρία δέκατα του λεπτού για κάθε μετοχή της Τράπεζας Πειραιώς! Έδινες δηλαδή χίλια ευρώ και έπαιρνες… 333.000 μετοχές της Τράπεζας Πειραιώς ή 100.000 μετοχές τηςEurobank!!! Με 10.000 ευρώ έπαιρνες… 3,5 εκατομμύρια μετοχές της Τράπεζας Πειραιώς! Παρανοϊκό! Όχι, φυσικά, ότι επιτρεπόταν στον καθένα να σκάσει το δεκαχίλιαρο και να πάρει τα εκατομμύρια τις τραπεζικές μετοχές. Αυτό επιτρεπόταν μόνο στους «θεσμικούς» απατεώνες, τους γύπες. Δεν αρκέστηκαν οι τραπεζίτες όμως μόνο σε αυτό. Προχώρησαν και σε μείωση των μετοχών. Καθόρισαν ότι οι κάτοχοι παλιών μετοχών ήταν υποχρεωμένοι να δώσουν 100 μετοχές της Πειραιώς και της Eurobankγια να πάρουν 1 καινούρια, να δώσουν 50 παλιές μετοχές της Alpha Bank για 1 νέα και 15 μετοχές τηςΕθνικής για 1 νέα.
Με το άλλο κόλπο συνετελέσθη η εξόντωση των μετόχων που υπήρχαν μέχρι τότε! Μια παλιά μετοχή π.χ. της Εθνικής Τράπεζας, αν είχε αγοραστεί τις μέρες των παχιών αγελάδων, είχε φτάσει να κοστίζει και 23 ευρώ – η μία μετοχή. Οι 15 μετοχές επομένως που έπρεπε να δώσει ο παλιός μέτοχος για να πάρει μια νέα μετοχή κόστιζαν, στην ακραία περίπτωση, το ποσό των 345 ευρώ. Πόσο κάνει όμως η νέα μετοχή που θα πάρει ο παλιός μέτοχος; Μόνο… 30 λεπτά!!! Είχε δώσει δηλαδή 345 ευρώ και παίρνει 30 λεπτά!!! Αυτή είναι η τιμή στην οποία θα εισαχθεί η νέα μετοχή της Εθνικής Τράπεζας την άλλη Δευτέρα, 14 Δεκέμβρη. Είναι χαρακτηριστικό ότι την Πέμπτη στο Χρηματιστήριο άρχισε η συνεδρίαση με την τιμή της Εθνικής στα1,21 ευρώ και αμέσως αυτή έπεσε κατά… 30% στο ανώτατο επιτρεπτό όριο! «Κλείδωσε» λοιπόν στα 85 λεπτά.
Σχεδόν το ίδιο έγινε και την Παρασκευή. Μόνο που προχτές… «περιορίστηκε» η πτώση στο 24%! Η μετοχή της Εθνικής Τράπεζας έχασε τη μισή της αξία! Λόγω των τιμών στις οποίες έγινε η τρίτη ανακεφαλαιοποίηση της κυβέρνησης Τσίπρα, οι «παλιοί» μέτοχοι των τραπεζών έχασαν το εκπληκτικό ποσό των …32 δισεκατομμυρίων ευρώ! Μόλις πέρυσι το καλοκαίρι, τον Ιούνιο του 2014, η συνολική χρηματιστηριακή αξία των τεσσάρων ελληνικών συστημικών τραπεζών ανερχόταν στο ποσό των 33,4 δισεκατομμυρίων ευρώ. Φέτος το Νοέμβριο όμως η ανακεφαλαιοποίησή τους έγινε σε τιμές που υποβίβασαν την αξία τους στο αβυσσαλέο ποσό των… 747 εκατομμυρίων (όχι δισεκατομμυρίων!) ευρώ.
Μιλάμε δηλαδή για έκπτωση προς τους κερδοσκόπους της τάξης του… 97,8!!! Στο 2,2% της περυσινής αξίας τους πουλήθηκαν οι τράπεζες! Η τιμή της μετοχής της Εθνικής Τράπεζας που αναφέραμε πιο πάνω (23 ευρώ) δεν είναι σε καμιά περίπτωση η μέγιστη τιμή που έφτασε ποτέ. Αν μιλήσουμε για τιμές τραπεζικών μετοχών προ κρίσης, αναφερόμενοι π.χ. στο χρηματιστηριακό κλείσιμο της 12ης Νοεμβρίου 2009, προ εξαετίας, οι προσαρμοσμένες στον πληθωρισμό τιμές των μετοχών των τραπεζών ήταν της Alpha Bank 3,98 ευρώ, της Τράπεζας Πειραιώς 52,96 ευρώ, της Eurobank 87,5 ευρώ και της Εθνικής Τράπεζας 124,85 ευρώ, όπως ανέφερε η Καθημερινή που έχει κάνει τους σχετικούς υπολογισμούς. Μετά την ανακεφαλαιοποίηση, η τιμή των μετοχών τους έχει καταβαραθρωθεί. Την Alpha Bank κατά 98,99% – που είναι και η χαμηλότερη απώλεια!!! Της Εθνικής κατά 99,98%, της Πειραιώς κατά 99,99% και τηςEurobank κατά 99,99%!!!
Στο πλαίσιο αυτό, οι παλιοί μέτοχοι αφανίστηκαν και έχασαν τα λεφτά τους. Μεταξύ αυτών και τοελληνικό δημόσιο, το οποίο έχασε μέχρι δεκάρας τα 25 δισεκατομμύρια ευρώ που είχε βάλει στις τράπεζες μέσω του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. Παν’ και τούρκεψαν τα λεφτά αυτά!
*Δημοσιεύθηκε στο ΠΡΙΝ την Κυριακή 6 Δεκέμβρη 2015

Τα νούμερα του Τσακαλώτου…

 
Ο κ.Τσακαλώτος αρέσκεται στους αριθμούς. Κατά την ομιλία του, μάλιστα, στη Βουλή για τον προϋπολογισμό, είχε και την φαεινή ιδέα να αναφερθεί σε κάποιους από αυτούς τους αριθμούς εν είδει «τζόκερ».
    Κατ’ αυτόν τρόπο επιχείρησε να θεμελιώσει την υπεροχή της παρούσας κυβέρνησης έναντι των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.
    Έχει, ωστόσο, παρέλθει η εποχή – και μάλιστα πολύ σύντομα – που η«πρώτη φορά τάχα μου αριστερή»κυβέρνηση του κ.Τσίπρα μπορεί να αντιπαρέρχεται τα ανομήματά της μέσω του συμψηφισμού τους με τα…
ανομήματα των προηγουμένων.
    Όχι μόνο τα ανομήματα τα δικά της δεν ακυρώνονται, δεν αφαιρούνται και δεν διαγράφονται συγκρινόμενα με εκείνα των προηγουμένων, αλλά αντίθετα προστίθενται στα προηγούμενα καθώς, πολύ απλά, αποτελούν την συνέχειά τους.
    Αν, όμως, οι κυβερνώντες επιμένουν να μιλήσουμε με αριθμούς, τόσο συμβολικούς όσο και ουσιαστικούς, καμία αντίρρηση. Έχουμε και λέμε:
  • Ο αριθμός «63» – Πρόκειται για εκείνο το 63% του δημοψηφίσματος. Που το ξεπούλησαν.
  • Ο αριθμός «11» – Πρόκειται για τους 11 μήνες που βρίσκονται στην κυβέρνηση περνώντας από το εμπόριο ελπίδας στον απροσχημάτιστο κυνισμό της μετάλλαξης, συνεχίζοντας τις αθλιότητες των προηγουμένων και προσθέτοντας και εκείνες τις αθλιότητες που δεν πρόλαβαν ή δεν θα μπορούσαν να διαπράξουν οι άλλοι.
  • Ο αριθμός «3» – Πρόκειται για την τρίτη ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Ίδια και χειρότερη με τις προηγούμενες, συντελεσθείσα κατά το γνωστό μοντέλο: «Στις τράπεζες λεφτά, στο λαό τα χρέη».
  • Ο αριθμός «500.000» – Μεγάλος αριθμός. Όπως και οι 500.000 οικογένειες που βρίσκονται πλέον αντιμέτωπες με το φάσμα των πλειστηριασμών.
  • Ο αριθμός «23» – Πρόκειται για εκείνο το 23% του ΦΠΑ σε είδη βασικής διατροφής, το επιβληθέν από μια κυβέρνηση που οι υπουργοί της δεν αντιλαμβάνονται γιατί ο λαός τρώει μακαρόνια…
  • Ο αριθμός «17» – Ναι. Είναι οι 17 ώρες της «διαπραγμάτευσης» του Τσίπρα που οι ασφαλισμένοι θα τις πληρώσουν μέχρι και με… 17 χρόνια παραπάνω δουλειά για να πάρουν (αν ποτέ πάρουν) κάποια  σύνταξη – ψίχουλο.
  • Ο αριθμός «14» – Πρόκειται για τα 14 αεροδρόμια. Που δεν θα τα πουλούσαν ποτέ. Και που, τελικά, τα ξεπούλησαν. Όλα.
  • Ο αριθμός «5,7» – Πρόκειται για τα νέα βάρη ύψους 5,7 δισ. ευρώ που φέρνει, τόσο σε επίπεδο περικοπής δαπανών όσο και σε επίπεδο επιβολής φόρων ο νέος προϋπολογισμός. Ο… «αριστερός» προϋπολογισμός.
    Αν θέλουν αριθμούς λοιπόν, ο κ.Τσακαλώτος και ο κ.Τσίπρας, ας πάρουν τους δικούς τους. Κι ας παίξουν με αυτούς τα «τυχερά» τους παιχνίδια. Αν δυσκολευτούν να επιλέξουν κάποιον αριθμό για «τζόκερ» έχουμε και εδώ μια πρόταση:
    Είναι ο αριθμός «4336». Σωστά καταλάβατε. Ο 4336 είναι ο νόμος της 14ης Αυγούστου του 2015. Το Μνημόνιο του Τσίπρα, δηλαδή…
Του Νίκου Μπογιόπουλου   
Πηγή: enikos.gr  via sibilla

Το μνημόνιο δεν έτυχε, πέτυχε

Η-παράταση-του-μνημονίουΜελέτη και Τεκμηρίωση του πώς, πότε και από ποιους προσχεδιάστηκε η υπαγωγή της Ελλάδας σε Μνημονιακό καθεστώς και τι κέρδισαν οι αυτουργοί του εγκλήματος αυτού.
Από το 2010, η χώρα DeFacto βρίσκεται σε μία κατάσταση στέρησης Εθνικής Κυριαρχίας, που συντελέστηκε με την εκχώρηση της Νομοθετικής και Εκτελεστικής Εξουσίας σε ένα απροσδιόριστο μόρφωμα το οποίο άλλοτε ονομάζεται «Τρόικα», άλλοτε «Θεσμοί» και που συναποτελείται από εκπροσώπους του ΔΝΤ, της ΕΚΤ και της Ευρωπαικής Επιτροπής, χωρίς απαραίτητα να υπάρχει και η σχετική νομιμοποίηση. Η κατάσταση αυτή ……..
περιαγωγής της χώρας σε Μνημονιακό καθεστώς δεν είναι σύμφωνη με τον Ελληνικό Νόμο, αφού δεν τηρήθηκε η ορθή διαδικασία κύρωσης των αρχικών συμφωνιών, πράγμα που επιφέρει και την ολική ακυρότητα των περαιτέρω εφαρμοστικών διατάξεων, ανεξάρτητα αν υπάρχει η σιωπηρή συναίνεση των μεταγενέστερων Ελληνικών Κυβερνήσεων.
Η περιαγωγή της χώρας σε καθεστώς «Μνημονίου» είχε σαν αποτέλεσμα, αντίθετα από τις διαβεβαιώσεις των «Θεσμών» την απόλυτη φτωχοποίηση της χώρας, την καταστροφή κάθε παραγωγικής βάσης που θα μπορούσε να συμβάλλει στην ανάκαμψη της Ελλ. Οικονομίας και την διάλυση της εμπιστοσύνης του μέσου Έλληνα στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας, εμφανές από την αθρόα συσσώρευση χρήματος σε χαρτονόμισμα εκτός Τραπεζικού συστήματος, ή με εμβάσματα της πλουτοκρατίας στο εξωτερικό σε «ασφαλή καταφύγια».
Παράλληλα όμως, υπήρξαν κάποιοι που θησαύρισαν και συνεχίζουν να θησαυρίζουν από την Μνημονιακή λαίλαπα, η κύριοι δε ωφελημένοι από το Μνημόνιο, είναι και αυτοί που το προκάλεσαν και δεν είναι άλλοι από τους ιδιοκτήτες της Τράπεζας της Ελλάδας και τους λοιπούς που τους συνέδραμαν.
Την ώρα που καταστρέφεται ο κοινωνικός ιστός της χώρας μας, που τα καλύτερα μυαλά της χώρας και οι εργαζόμενοι στις πιο παραγωγικές ηλικίες υποχρεώνονται σε μετανάστευση, οι αυτουργοί του εγκλήματος της χώρας δεν προλαβαίνουν να μετράνε τα παράνομα υπερκέρδη τους, οι δε ντόπιοι συνεργοί τους (ΜΜΕ, Εθνικοί Εργολάβοι, διαπλεκόμενοι Τραπεζίτες) κουνάνε μάλιστα απειλητικά το δάχτυλο σε όσους αντιδρούν και επισημαίνουν την ληστεία του πλούτου του Έθνους και απειλούν με εθνική καταστροφή σε περίπτωση που ως Κράτος δεν συνεργήσουμε μαζί τους στην απάτη που συνεχίζουν.
Μέχρι τα μέσα προς τέλη της δεκαετίας του 2000-2010, η Ελλάδα θεωρείτο ότι ήταν υπόδειγμα δημοσίων οικονομικών με πολύ μικρότερες δανειακές υποχρεώσεις προς ΑΕΠροιόν σε σχέση με άλλες πιο εύρωστες χώρες, με έναν ελάχιστο δείκτη (-50%) ιδιωτικού χρέους προς A.E.Προϊόν και κυριότερα με έναν πολύ μεγάλο δείκτη ανάπτυξης που έφτανε και το 5%. Σε αυτές τις οικονομικές συνθήκες κανένας δεν θα μπορούσε να φανταστεί το τι θα επακολουθούσε στην Χώρα ως προς τις Διεθνείς της Οικονομικές Υποχρεώσεις.
Ομόλογο είναι μια υπόσχεση καταβολής ενός συγκεκριμένο ποσού σε συγκεκριμένο χρόνο σε όποιον κατέχει (κομιστή) του ομολόγου. Μπορεί η καταβολή να είναι μία στην ημερομηνία λήξης, άλλως μπορεί να καταβάλλονται και επιπρόσθετα τόκοι (κουπόνια) σε τακτά χρονικά διαστήματα από κάποιον φορέα (θεματοφύλακα) στον κομιστή. Τα ομόλογα μπορεί να είναι σταθερού επιτοκίου (σπάνια πλέον) κατ’ έτος, κυμαινόμενου επιτοκίου ανάλογα με την πορεία (ανοδική ή καθοδική) ενός δείκτη, οπότε ονομάζονται «απλά κυμαινόμενα», άλλως μπορούν να ενσωματώνουν ένα μαθηματικό τύπο υπολογισμού που να βασίζεται στην παράλληλη πορεία δύο ή περισσότερων δεικτών (σύνθετα ή «δομημένα» ομόλογα). Ομόλογα υπάρχουν και στον ιδιωτικό τομέα και εκδίδονται από μεγάλες συνήθως επιχειρήσεις, αλλά κυρίως εκδίδονται από Κράτη για την κάλυψη της ταμειακής τους ρευστότητας και έχουν ποικίλους χρόνους λήξης (βραχυπρόθεσμα έως και μηνός έως πολύ μακροπρόθεσμα δεκαετιών).
Η οικονομική φερεγγυότητα μιάς χώρας αντανακλάται ΑΜΕΣΑ από τις τιμές στην διεθνή αγορά των Ομολόγων της. Μια χώρα με κακή οικονομική κατάσταση έχει πολύ χαμηλές αξίες ομολόγων μετά την πρώτη μέρα κυκλοφορίας τους, δηλαδή όσοι τα κατέχουν δεν πολυπιστεύουν ότι θα πληρωθούν κατά την λήξη των ομολόγων, άρα είναι διατεθειμένοι να τα πουλήσουν σε μικρές σε σχέση με την ονομαστική αξία τους τιμές. Αντίθετα τα επιτόκια των ομολόγων χωρών με χαμηλή πιστοληπτική ικανότητα είναι πολύ μεγάλα, διότι σύμφωνα με την λογική της αγοράς, όποιος επενδύει σε αυτά, επειδή είναι πολύ μεγάλος ο κίνδυνος απωλείας του κεφαλαίου του, προσδοκά σε πολύ μεγάλες αποδόσεις.
Όμως η αγορά λειτουργεί πολύ συχνά με βάση φήμες, ψευδείς ειδήσεις και κυρίως χειραγώγησή της από επιτήδειους του χρηματοπιστωτικού συστήματος που δεν είναι άλλοι από τις διεθνείς επενδυτικές τράπεζες, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την χειραγώγηση του διατραπεζικού επιτοκίου Libor από τις JPMorgan κτλ, αλλά και άλλες χρηματοπιστωτικές απάτες που είχαν σαν αποτέλεσμα την επιβολή τεράστιων προστίμων σε αυτές τις τράπεζες από τις αρμόδιες Ελεγκτικές Αρχές (SEC-FED)
.

Α) Προσχεδιασμένο το παιχνίδι σε βάρος της τιμής και της απόδοσης των ελληνικών ομολόγων

Όπως και στο εξωτερικό, οι διεθνείς επενδυτικές Τράπεζες, συχνά έχουν προβεί σε πράξεις χειραγώγησης τιμών χρηματοπιστωτικών προϊόντων με αθέμιτα μέσα και με σκοπό τον παράνομο πλουτισμό τους, ή τον παράνομο πλουτισμό «επενδυτών» στους οποίους «μοσχοπουλάνε» τις σχετικές πληροφορίες.
Στην χώρα μας μάλιστα υπάρχει ένα ιδιάζον νομικό καθεστώς, σύμφωνα με το οποίο, η Κεντρική Τράπεζα της χώρας (κατά καλύτερη διατύπωση μία από τις δύο νομοθετημένες Κεντρικές μας Τράπζες, μιάς και «εκδοτικό προνόμιο» έστω ανενεργό διατηρεί και η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας, της οποίας μάλιστα οι μετοχές ευρίσκονται υπό δυνητικό Κρατικό έλεγχο, άσχετα αν το Δημόσιο ακόμα και σήμερα μετά την ανάληψη της Κυβέρνησης από τον ΣυΡιΖΑ δεν το ασκεί) η ΤΤΕ ελέγχεται από την δεκαετία του 1950 σε μία από τις μεγαλύτερες επενδυτικές Τράπεζες την Goldman Sachs η οποία ως βασικός της μέτοχος κατευθύνει την πορεία και στρατηγικές επιλογές της. Κομβικό σημείο είναι το γεγονός ότι στην ΤΤΕ έχει ανατεθεί από το Ελληνικό Δημόσιο, πέρα από το εκδοτικό προνόμιο παράλληλα με την ΕΤΕ, το αποκλειστικό δικαίωμα ελέγχου ολόκληρου του χρηματοπιστωτικού τομέα, τόσο του προληπτικού ελέγχου των τραπεζικών συναλλαγών, διαδικασιών αλλά και του μηχανισμού ελέγχου και επιβολής κυρώσεων σε όλα τις τραπεζικές επιχειρήσεις και συναλλαγές.
Τούτο συνεπάγεται όμως ότι η ΤΤΕ είναι απολύτως ανέλεγκτη για την ιδική της δραστηριότητα αφού δεν υπάρχει η πρόβλεψη για κυρώσεις σε βάρος της σε περίπτωση διαπίστωσης παραβατικής της συμπεριφοράς, αφού έχει την διπλή ιδιότητα του Ελεγκτή, αλλά και του δυνητικά ελεγχόμενου. Ομοίως είναι φαιδρό να περιμένουμε η ΤΤΕ να στραφεί κατά της μητρικής της εταιρείας  Goldman Sachs….