ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Σάββατο 11 Μαΐου 2013

Έκθεση-σοκ ! Η Βουλή αμφισβητεί τον Γιάννη Στουρνάρα - Τι λέει για την μείωση του κόστους εργασίας



Ως υπερβολική και αντιπαραγωγική χαρακτηρίζει τη μείωση του κόστους εργασίας το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής στην τριμηνιαία έκθεσή του για την πορεία της Οικονομίας. «Με τη μείωση του κόστους εργασίας, επιχειρήθηκε να επιτευχθεί η λεγόμενη εσωτερική υποτίμηση, καθώς αναμενόταν ότι μέσω της μείωσης του κόστους εργασίας θα έπεφταν και οι τιμές, κάτι που τελικά δεν συνέβη.
Η έμφαση που δόθηκε στη μείωση του κόστους εργασίας και στις θεσμικές μεταβλητές ήταν υπερβολική και, πιθανόν, αντιπαραγωγική. Ουσιαστικά, υπερτονίσθηκε ένας παράγοντας, δεν ελήφθησαν υπόψη η ύφεση (πράγμα που εξηγεί γιατί βραχυχρόνια δεν μειώθηκε η ανεργία ενώ οι μισθοί υποχωρούσαν), ούτε η ανατροφοδότηση της ύφεσης από τη μείωση των μισθών, ούτε ο θετικός ρόλος πολλών θεσμών εργασίας σε ένα κόσμο ατελειών (που χαρακτηρίζεται π.χ. από ολιγοπωλιακέςή/και μονοπωλιακές καταστάσεις)» αναφέρει χαρακτηριστικά η έκθεση.

Μάλιστα, παραθέτοντας σειρά στοιχείων καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «ο μισθός έχει λιγότερη σημασία για την ανταγωνιστικότητα από άλλους παράγοντες!» και ουσιαστικά καλεί την κυβέρνηση να δώσε έμφαση στις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις από εδώ και στο εξής.

Η πορεία του προϋπολογισμού

Για την πορεία του προϋπολογισμού 2013 το πρώτο τρίμηνο 2013 αναφέρει ότι σηματοδοτεί την ομαλή υλοποίηση του προϋπολογισμού από την πλευρά των πρωτογενών δαπανών με βάση τα μέτρα της κυβέρνησης.

«Πρέπει ωστόσο να παρατηρήσουμε ότι ένα μέρος των μειωμένων δαπανών έναντι των στόχων οφείλεται σε μετάθεση πληρωμής υποχρεώσεων». Αναμφίβολα η προσπάθεια της δημοσιονομικής εξυγίανσης είναι «δύσκολη και η έκβασή της αβέβαιη» εκτιμούν οι οικονομολόγοι του ΓΠΚ. Αυτό οφείλεται πρώτον στην αρχική κλίμακα και τον εμπροσθοβαρή χαρακτήρα των περιορισμών, στη βαθιά ύφεση που επηρεάζει τη δημόσια οικονομία μέσω των φόρων και της ανεργίας και στα εμπόδια - νομικά και πολιτικά- στα οποία προσκρούουν κρίσιμες μεταρρυθμίσεις. Επίσης, από κοινωνική άποψη ρόλο παίζει μια διάχυτη αίσθηση ότι τα βάρη της προσαρμογής δεν κατανέμονται δίκαια.

Σε ότι αφορά την εφαρμογή του κανόνα της μίας πρόσληψης για κάθε μία υποχρεωτικής που συμφωνήθηκε με την τρόικα τον περασμένο μήνα, το ΓΠΚ σημειώνει ότι «αυτό θα βοηθήσει στην ανανέωση και την ποιοτική αναβάθμιση του δημοσίου τομέα». Ωστόσο, προσθέτει ότι η αναμόρφωση της δημόσιας διοίκησης «αποτελεί ένα τιτάνιο έργο και λογικά θα απαιτούσε προετοιμασία και σταδιακή εφαρμογή σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου». Μια πρόγευση των δυσκολιών είχαμε όταν ένα χρόνο νωρίτερα επιχειρήθηκε η λεγόμενη «εργασιακή εφεδρεία» επισημαίνεται στην έκθεση και αναφέρεται ότι οι δυσκολίες έχουν πολλές αιτίες: 1) το ισχύον πειθαρχικό δίκαιο δεν επιτρέπει ταχείες αποφάσεις, 2) το Σύνταγμα δεν μπορεί απλά να παρακαμφθεί, 3) η επετηρίδα προκαλεί δυσλειτουργίες στο Δημόσιο και 4) η παράδοση του πελατειακού συστήματος δημιουργεί αμφιβολίες για τη δυνατότητα αξιοκρατικών προσλήψεων ή μετακινήσεων.


Μεγάλη υστέρηση στα έσοδα

Για την πορεία των εσόδων διαπιστώνεται «μεγάλη υστέρηση» στα καθαρά έσοδα και ιδιαίτερα στα έσοδα από έμμεσους φόρους, όπως στον ΦΠΑ, στον ΕΦΚ καπνού και πετρελαιοειδών. «Πηγές αβεβαιότητας ωστόσο, δημιουργούν οι χαμηλότερες έναντι του στόχου επιστροφές φόρων, καθώς και τα μεγαλύτερα -έναντι των στόχων- έσοδα του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων που όμως δεν συμβαδίζουν με τις αντίστοιχες δαπάνες» αναφέρει το Γραφείο. Επίσης, οι οικονομολόγοι του Γραφείου αναφέρουν ότι δεν υπάρχουν (οικονομικά και κοινωνικά) περιθώρια για περαιτέρω μέτρα λιτότητας.

«Το επιθυμητό θα ήταν βέβαια να εξετασθούν δυνατότητες για μικρότερες περικοπές δαπανών και μείωση φορολογικών συντελεστών το 2013. Υποστηρίζεται ευρέως ότι ειδικά ο συντελεστής ΦΠΑ 23% στις επιχειρήσεις εστίασης αποτελεί πλήγμα για την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού, με δεδομένους τους κατά πολύ χαμηλότερους συντελεστές ανταγωνιστικών χωρών. Εν τούτοις, λόγω συνθηκών, δεν είναι βέβαιο ότι η μείωση του συντελεστή θα οδηγούσε σε χαμηλότερες τιμές στην εστίαση. Αντίθετα, η αποτελεσματική καταπολέμηση της φοροδιαφυγής θα μπορούσε να διευκολύνει μια ηπιότερη δημοσιονομική προσαρμογή που λαβαίνει υπόψη την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και την κατάσταση της εσωτερικής ζήτησης».

Αστάθεια στο ασφαλιστικό σύστημα

Για την κατάσταση των ασφαλιστικών ταμείων στην έκθεση αναφέρεται ότι η ύφεση και η ανεργία, σε συνδυασμό με την επέκταση της ανασφάλιστης εργασίας και την αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε ΙΚΑ, ΟΑΕΕ κ.α. «αυξάνουν τα ελλείμματα των ασφαλιστικών ταμείων, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε νέες περικοπές συντάξεων και έτσι ανατροφοδότηση της ύφεσης. Η κατάσταση του ασφαλιστικού συστήματος είναι όντως ασταθής και οι τάσεις μπορούν να αναστραφούν μόνον αν αποδώσουν γρήγορα άλλα μέτρα και πρωτοβουλίες που στοχεύουν στην επανεκκίνηση της οικονομίας (ΕΣΠΑ, μεγάλα έργα κλπ)». Επίσης, αναφέρεται στην έκθεση ότι το μεγάλο ποσοστό κάλυψης της προγραμματισμένης συνολικής επιχορήγησης, σε συνδυασμό με την περσινή υπέρβαση του στόχου, δημιουργεί αμφιβολίες για την δυνατότητα συγκράτησης των δαπανών του ΟΑΕΕ για την φετινή χρονιά.

Καθυστέρηση στις ιδιωτικοποιήσεις

Για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων αναφέρεται πως «γενικά, η διαδικασία ιδιωτικοποίησης και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας εξελίσσεται με βραδύτητα και, αντίστοιχα, είναι αργός ο ρυθμός εισροής εσόδων στα κρατικά ταμεία από το πρόγραμμα» αναφέρει στην έκθεσή του το Γραφείο. Οι αιτίες της βραδύτητας είναι πολλές και πρέπει να αναζητηθούν, ανάμεσα σε άλλα, στις συναρμοδιότητες των υπουργείων, σε νομικές εμπλοκές, σε βάρη του παρελθόντος (π.χ. η έναρξη έρευνας της ευρωπαϊκής επιτροπής ανταγωνισμού για ενδεχόμενες κρατικές ενισχύσεις στη Λάρκο, όπως επίσης, τα υψηλά χρέη της επιχείρησης που ανέρχονται σε 300 εκατομμύρια ευρώ) και σε πολιτικές αναστολές σε ορισμένες περιπτώσεις κυρίως λόγω του φόβου να γίνουν πωλήσεις κάτω από την αξία των μονάδων και οικοπέδων. Παράλληλα, σημειώνει πως υπάρχει συναίνεση ότι μια από τις προϋποθέσεις για επωφελείς ιδιωτικοποιήσεις είναι να μη μετατρέπονται τα δημόσια σε ιδιωτικά μονοπώλια.

«Η εμπειρία που υπάρχει από παρόμοιες ιδιωτικοποιήσεις κρατικών μονοπωλίων δεν είναι ενθαρρυντική (πχ εταιρίες ύδρευσης στη Γερμανία). Μια άλλη προϋπόθεση είναι η καθίδρυση ενός αποτελεσματικού και αξιόπιστου συστήματος κανονιστικής ρύθμισης, πράγμα σημαντικό όχι μόνο στην περίπτωση μονοπωλίων». Από την άλλη πλευρά, αποδίδει τα εύσημα στην ελληνική κυβέρνηση που ζητάει την επιτάχυνση των διαδικασιών για «τραπεζική ένωση» στην ΕΕ.

Διαβάστε 
ΕΔΩ αναλυτικά την έκθεση
newpost.gr


Κωνσταντοπούλου: «Οι οικονομικοί εισαγγελείς στόχος συμφερόντων»


«Για δεύτερη φορά μέσα σε ενάμισι χρόνο οι οικονομικοί εισαγγελείς έγιναν στόχος συμφερόντων που ενοχλούνται από την ανεξάρτητη και ευσυνείδητη άσκηση των καθηκόντων τους και από τη διερεύνηση υποθέσεων όπως η υπαγωγή της χώρας στο μνημόνιο, η τραπεζική δανειοδότηση των πολιτικών κομμάτων, οι απόρρητες δαπάνες, η δανειοδότηση του Mega και, φυσικά, η υπόθεση της Λίστας Λαγκάρντ», σχολιάζει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ζωή Κωνσταντοπούλου για την παράδοση, ουσιαστικώς, όπλων στην οποία εξαναγκάστηκαν οι Γρηγόρης Πεπόνης και Σπύρος Μουζακίτης. Η ίδια προσθέτει πως το ότι τα συμφέροντα αυτά φθάνουν να μεθοδεύουν παρεμβάσεις και να υπαγορεύουν νομοθετικές ρυθμίσεις, όπως έχει κατ’ επανάληψη καταγγελθεί από το ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ στις Επιτροπές και στην Ολομέλεια της Βουλής: «Είναι ανεπίτρεπτο να τίθεται σε διακύβευση η διερεύνηση υποθέσεων με δήθεν θεσμικές νομοθετικές ρυθμίσεις και δήθεν θεσμικές κυβερνητικές πρωτοβουλίες. Οι οικονομικοί εισαγγελείς αντέδρασαν με θεσμική υπευθυνότητα και αξιοπρέπεια που, δυστυχώς, ελλείπει από όσους απροσχημάτιστα προσπάθησαν να αποτρέψουν και να διακόψουν τις έρευνές τους».
Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη απόπειρα αντικατάστασης των οικονομικών εισαγγελέων είχε λάβει χώρα επί υπουργίας Ευάγγελου Βενιζέλου, με κοινή ρύθμιση των υπουργείων Δικαιοσύνης και Οικονομικών. «Σήμερα έχει πια αποκαλυφθεί ότι κατά τον χρόνο εκείνο ο Ευ. Βενιζέλος είχε κρυφά στην κατοχή του τη λίστα Λαγκάρντ. Τα συμπεράσματα είναι αναπόδραστα και αποκαλυπτικά του ότι η διαπλοκή ζει και βασιλεύει και κρατά σε ομηρία το πολιτικό σύστημα, ανεξαρτήτως της φαινομενικής εναλλαγής προσώπων στην τρικομματική συμπαιγνία. Άλλωστε, καταστατική αρχή του τρικομματικού συνεταιρισμού είναι να μοιράζουν και σήμερα θέσεις του δημοσίου και να διασπαθίζουν το δημόσιο χρήμα για ημέτερους ειδικών προσόντων που γίνονται παράγοντες του δημοσίου βίου εκ του μηδενός και λαφυραγωγοί του δημοσίου πλούτου», υπογραμμίζει η κα Κωνσταντοπούλου.



 http://www.koutipandoras.gr


Είναι νόμιμη η επιστράτευση των εκπαιδευτικών;


Από ποιο νόμο υποστηρίζεται η επιστράτευση των εκπαιδευτικών από την πρώτη ημέρα απεργίας;  Όχι οτι η Χούντα χρειάζεται και νόμιμο πλαίσιο για να κάνει ότι κάνει, εξάλλου αν θέλει φτιάχνει ένα νομοθετικό μόρφωμα σε μια νύχτα, όπως το συνηθίζει άλλωστε να παραβιάζει νόμους, Σύνταγμα και Διεθνείς Συμβάσεις, και καθαρίζει! Το ζήτημα είναι οτι σε αυτή τη χώρα η απεργία πλέον έχει απαγορευτεί στην πράξη ολοκληρωτικά. Και τι θα κάνει λοιπόν η κοινωνία γι αυτό; Τι θα κάνουν οι υποψήφιοι των Πανελληνίων, που σε τέσσερα χρόνια θα είναι και αυτοί υποψήφιοι εργαζόμενοι; Τι θα κάνουν οι γονείς, που και αυτοί έχουν κάποια εργασία, στην καλύτερη περίπτωση; Θα επιτρέψουν να αποτελέσει προηγούμενο η επίταξη από την πρώτη κιόλας μέρα απεργίας, χωρίς να υπάρχει καν κίνδυνος για...
τη δημόσια υγεία ή ασφάλεια, όπως λέει ο νόμος τους;
Προσέξτε το παρακάτω άρθρο του Αντώνη Ρουπακιώτη: "Η επιβολή αναγκαστικής εργασίας απαγορευόταν με την 105/1950 Διεθνή Σύμβαση Εργασίας, η οποία είχε ενταχθεί στο εθνικό μας δίκαιο με τον Ν. 2329/53 και εν συνεχεία με το Ν.Δ. 53/1974, μετά την ψήφιση δε του Συντάγματος 1975 και με βάση το άρθρο 28 παρ. 1 αυτού, οι διεθνείς συμβάσεις από την επικύρωσή τους με νόμο υπερισχύουν από κάθε αντίθετη διάταξη νόμου".

Δεν είναι νόμιμη η πολιτική επιστράτευση
Αντώνης Ρουπακιώτης
24/02/2006


"Ι. Η πολιτική επιστράτευση κηρύχθηκε με την επίκληση των άρθρων 22 και 112 του Συντάγματος και του άρθρου 2 Ν.Δ. 171/1974. Το διάταγμα αυτό δεν έχει καταργηθεί μέχρι σήμερα, αλλά δεν εφαρμόζεται σε περιπτώσεις όπως η απεργία των ναυτεργατών και αυτό γιατί εκδόθηκε μετά την πτώση της δικτατορίας υπό την ισχύν του Συντάγματος 1952 με βάση τη Συντακτική Πράξη 1.8.1974, με σκοπό να αντιμετωπιστούν καταστάσεις μέγιστης ανάγκης της εποχής εκείνης, μεταξύ των οποίων δεν περιλαμβάνεται η απεργία.

Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα ότι, ενώ ψηφίστηκαν μεταγενέστεροι νόμοι με σκοπό την αντιμετώπιση σοβαρών καταστάσεων ανάγκης (π.χ. άρθρο 2 Ν. 2641/1998), όχι μόνο δεν υπήρξε αναφορά στην αντιμετώπιση απεργιών με πολιτική επιστράτευση, αλλά, αντίθετα, με το άρθρο 16 Ν. 2936/2001 αντικαταστάθηκε το άρθρο 2 παρ. 5 Ν.Δ. 17/74 και ορίστηκε ότι ως "κατάσταση έκτακτης ανάγκης είναι κάθε αιφνίδια κατάσταση, που προκαλείται από \φυσικά\ ή άλλα \γεγονότα τεχνολογικά\ ή \πολεμικά\ και έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ή την απειλή δημιουργίας εκτεταμένων απωλειών - ζημιών και καταστροφών σε έμψυχο ή άψυχο δυναμικό της χώρας ή την παρακώλυση και διατάραξη της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της χώρας".

Και μόνη η ανάγνωση του άρθρου αυτού πείθει ότι δεν προβλέπεται η απεργία ως αιτία διατάραξης της οικονομικής και κοινωνικής ζωής, όπως επικαλείται η κυβέρνηση, ώστε να δικαιολογεί τη λήψη της απόφασης αυτής.

ΙΙ. Εκτός από τους λόγους αυτούς μετά την έκδοση του παραπάνω Ν.Δ. 17/1974 ακολούθησε η ψήφιση του Συντάγματος 1975, με το άρθρο 23 του οποίου αναγνωρίστηκε για πρώτη φορά με συνταγματικό κανόνα το δικαίωμα της απεργίας, και με το άρθρο 22 παρ. 3 \"Απαγορεύεται οποιαδήποτε μορφή αναγκαστικής εργασίας\. Ειδικοί νόμοι ρυθμίζουν τα σχετικά με την επίταξη προσωπικών υπηρεσιών σε περίπτωση πολέμου ή επιστράτευσης ή για την αντιμετώπιση αναγκών της άμυνας της χώρας ή επείγουσας κοινωνικής ανάγκης από θεομηνία ή ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, καθώς και τα σχετικά με την προσφορά προσωπικής εργασίας στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης για την ικανοποίηση τοπικών αναγκών".

Έτσι μετά την ψήφιση του Συντάγματος 1975 το Ν.Δ. 17/74, στο μέτρο που, αναποτελεσματικά, επικαλείται αυτό η πρωθυπουργική απόφαση, ήταν ανίσχυρο με βάση και τα άρθρα 22 αλλά και 112 του Συντάγματος και τα οποία μάλιστα προς ειρωνεία επικαλείται η απόφαση αυτή. Σε κάθε περίπτωση είναι προφανές ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις επιβολής αναγκαστικής εργασίας, με την επιλογή της πολιτικής επιστράτευσης, πολύ περισσότερο δεν είναι επιτρεπτή αυτή ως μέτρο διευθέτησης κοινωνικών ανταγωνισμών, όπως το χρησιμοποίησε η κυβέρνηση στην περίπτωση των ναυτεργατών.

Σ’ αυτά προστίθεται ότι και πριν από τη ρύθμιση αυτή του Συντάγματος η επιβολή αναγκαστικής εργασίας απαγορευόταν με την 105/1950 Διεθνή Σύμβαση Εργασίας, η οποία είχε ενταχθεί στο εθνικό μας δίκαιο με τον Ν. 2329/53 και εν συνεχεία με το Ν.Δ. 53/1974, μετά την ψήφιση δε του Συντάγματος 1975 και με βάση το άρθρο 28 παρ. 1 αυτού, οι διεθνείς συμβάσεις από την επικύρωσή τους με νόμο υπερισχύουν από κάθε αντίθετη διάταξη νόμου.

Κατά συνέπεια και αν υποτεθεί ότι υπήρχε διάταξη νόμου που προέβλεπε τη δυνατότητα επιβολής αναγκαστικής εργασίας, από την ισχύ του Συντάγματος 1975 για την πρόσθετη αυτή αιτία είναι ανίσχυρη και έτσι απαγορεύεται αυτή με οποιαδήποτε μορφή.

Πηγή
http://kafeneio-gr.blogspot.gr/2010/07/blog-post_6385.html

Τι προβλέπει ο νόμος για την «επίταξη»

Σύμφωνα με τον νόμο 3536/2007:

Ως «έκτακτη ανάγκη» ορίζεται κάθε αιφνίδια κατάσταση, η οποία απαιτεί τη λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση αμυντικών αναγκών της χώρας ή επείγουσας κοινωνικής ανάγκης από κάθε μορφής απειλούμενη φυσική καταστροφή ή ανάγκη, που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία. Έκτακτη ανάγκη, επίσης, είναι κάθε άμεση κοινωνική ανάγκη, που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη ή υγεία.

* Η επίταξη αποφασίζεται με απόφαση του πρωθυπουργού ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου υπουργού. Η επίταξη προσωπικών υπηρεσιών πραγματοποιείται με «Φύλλα Επίταξης Προσωπικών Υπηρεσιών» που εκδίδονται από τις οικείες αστυνομικές, λιμενικές ή και πυροσβεστικές αρχές και επιδίδονται από όργανά τους και όργανα της δημοτικής αστυνομίας, καθώς και από υπαλλήλους του Δημοσίου και νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου. Από την επίταξη των προσωπικών υπηρεσιών απαλλάσσονται πρόσωπα που έχουν σωματική ή πνευματική αναπηρία ή άλλους λόγους υγείας, εφόσον αυτοί πιστοποιούνται με σχετική γνωμάτευση κλινικής δημόσιου νοσοκομείου.

* Όποιος καλείται να προσφέρει τις υπηρεσίες του ή ακίνητο ή κινητό πράγμα κατά τις διατάξεις του άρθρου αυτού και είτε αρνείται να παραλάβει το σχετικό φύλλο επίταξης είτε αρνείται ή παραλείπει να εκτελέσει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την επίταξη, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών (3) μηνών.

Οπως αναφέρει το Νομοθετικό Διάταγμα 17/1974 «Περί Πολιτικής Σχεδιάσεως Εκτάκτου Ανάγκης», εφόσον απουσιάζει ο παραλήπτης του φύλλου πορείας, αυτό θυροκολλείται και αναλαμβάνει η Αστυνομία τον εντοπισμό του.

Πηγή
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=494756


Η περίπτωση της ΠΝΟ
Του Αλέξανδρου Αυλωνίτη
ΗΜΕΡΗΣΙΑ On Line
"Η" Online 8/5/2012 09:13


Η απειλή κινδύνου σε βάρος της δημόσιας υγείας, με έλλειψη τροφίμων, φαρμάκων, καυσίμων, ειδών πρώτης ανάγκης, αποτελεί συνταγματικά επαρκή λόγο για επιβολή πολιτικής επιστράτευσης απεργών και δεν συνιστά συνταγματικά απαγορευμένη αναγκαστική εργασία.
Σύμφωνα με το Συμβούλιο της Επικρατείας είναι συνταγματική και νόμιμη η πολιτική επιστράτευση απεργών όταν γίνεται για να προστατευθεί η δημόσια υγεία σημαντικής μερίδας του πληθυσμού, ακόμα και όταν η επίταξη γίνεται για αόριστο χρονικό διάστημα, μεγαλύτερο από όσο είναι αναγκαίο.
Η Ολομέλεια του ΣτΕ απορρίπτοντας αίτηση ακύρωσης της ΠΝΟ εξέδωσε ουσιαστικά μια απόφαση-«μπούσουλα» για τις πολιτικές επιστρατεύσεις με την οποία κατ' αρχήν θεωρεί νόμιμη την κήρυξη (στις 29-11-10) σε κατάσταση «πολιτικής κινητοποίησης» των πληρωμάτων της ΠΝΟ, ενώ παράλληλα κρίνει γενικά ως συνταγματικά ανεκτή την πολιτική επιστράτευση απεργών και την επίταξη προσωπικών υπηρεσιών, όταν πρέπει να αντιμετωπιστούν ανάγκες άμυνας της χώρας, κοινωνικές ανάγκες από θεομηνία ή ανάγκες που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία.
Αποκρούοντας τους αντίθετους ισχυρισμούς της ΠΝΟ, το ΣτΕ δέχεται ότι ο κίνδυνος να ελλείψουν φάρμακα, καύσιμα, είδη πρώτης ανάγκης, τρόφιμα, νερό, υγειονομικό υλικό, κ.λπ. από τους κατοίκους των νησιών, καθιστά δικαιολογημένο το μέτρο της πολιτικής κινητοποίησης (επιστράτευσης) και δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι αποτελεί συνταγματικά απαγορευμένη αναγκαστική εργασία.

Περιορισμός
Η δικαστική απόφαση (1623/12) ανοίγει ουσιαστικά το δρόμο για να κριθούν νόμιμες τυχόν επιτάξεις στο μέλλον, αφού στην περίπτωση της διασταύρωσης και σύγκρουσης διαφόρων συνταγματικών δικαιωμάτων δέχεται ότι το δικαίωμα της απεργίας ουσιαστικά υποχωρεί όταν υπάρχει κίνδυνος για τη δημόσια υγεία. Έτσι το ΣτΕ δέχεται πως στον κανόνα ότι η απεργία μπορεί μεν να περιοριστεί από το νόμο αλλά όχι και να καταργηθεί, εισάγεται συνταγματική εξαίρεση όταν απειλείται η δημόσια υγεία. Και τότε μπορεί να γίνει επίταξη των προσωπικών υπηρεσιών και των απεργών. Γίνεται μάλιστα ειδική αναφορά για τις επιχειρήσεις των οποίων η λειτουργία έχει ζωτική σημασία για την εξυπηρέτηση βασικών αναγκών του κοινωνικού συνόλου.

Η Ολομέλεια δέχθηκε (κατά πλειοψηφία) ως συνταγματική την επιστράτευση για αόριστο χρόνο, σημειώνοντας ότι όταν εκλείψουν οι σχετικοί λόγοι μπορεί να ζητείται η άρση της από τους εργαζομένους. Αντίθετα, μειοψηφία 8 δικαστών από τον πρόεδρο του ΣτΕ Π. Πικραμμένο έκρινε ότι πρέπει πάντα να προσδιορίζεται συγκεκριμένος χρόνος επιστράτευσης (με δυνατότητα παράτασης) γιατί η επιβολή της για αόριστο διάστημα ισοδυναμεί με συνταγματικά απαγορευμένη αναγκαστική εργασία.
Κατά το ΣτΕ, το μέτρο δεν παραβιάζει διεθνείς συμβάσεις (για την εργασία, τα ανθρώπινα δικαιώματα, κ.λπ.) όταν τίθεται σε κίνδυνο η διασφάλιση ζωτικών αγαθών και η υγεία. Το δικαστήριο απέκρουσε τους ισχυρισμούς της ΠΝΟ ότι δεν μπορεί να γίνει επίταξη όταν απειλείται η δημόσια υγεία, ότι η απειλή αυτή αφορά ενδημικές νόσους μόνο και ότι δεν αρκεί να πιθανολογείται, αλλά πρέπει να έχει επέλθει.
Η επίταξη που κηρύχθηκε την 7η μέρα της απεργίας (29-11-10) η οποία γινόταν μέχρι να υπογραφεί η ΣΣΕ, κρίθηκε δικαιολογημένη και συνταγματική από το ΣτΕ, καθώς προκύπτει επαρκώς ο κίνδυνος για την υγεία των νησιωτών από τη διακοπή των θαλάσσιων συγκοινωνιών. Έτσι απορρίφθηκε ο ισχυρισμός ότι διατάχθηκε κατάχρηση εξουσίας για να ματαιωθεί το απεργιακό δικαίωμα, ενώ κρίθηκε ότι αρκεί η απειλή της δημόσιας υγείας και δεν χρειάζεται να εξετασθεί και ο κίνδυνος διαταραχής της κοινωνικής και οικονομικής ζωής της χώρας, τον οποίο επικαλείτο παράλληλα το Δημόσιο.

Πηγή
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26510&subid=2&pubid=112860195


Η περίπτωση του Μετρό
tovima.gr
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:  24/01/2013 22:17

Δημοσιεύθηκαν το απόγευμα της Πέμπτης στο φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως οι πρωθυπουργικές αποφάσεις για την επιστράτευση των εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ και την επίταξη των πάγιων στοιχείων και του τροχαίου υλικού της Αττικό Μετρό.
Ειδικότερα, η πρώτη απόφαση του κ. Αντώνη Σαμαρά προβλέπει την «πολιτική κινητοποίηση των εργαζομένων στην ΣΤΑΣΥ ΑΕ και εξουσιοδότηση Υπουργών να προβούν σε επίταξη των υπηρεσιών αυτών, καθώς και της χρήσης των ακινήτων και κινητών της ΣΤΑΣΥ ΑΕ που είναι απαραίτητα για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου».

Ο πρωθυπουργός επικαλείται την «επιτακτική ανάγκη αποτροπής των δυσμενών συνεπειών της παρατεινόμενης απεργίας των εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ (ΑΜΕΛ ΑΕ, ΗΣΑΠ ΑΕ και ΤΡΑΜ ΑΕ), που έχει προκαλέσει σοβαρή διαταραχή στην κοινωνική ζωή της χώρας, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια τάξη και υγεία από την παρατεινόμενη μη δυνατότητα χρήσης των μέσων σταθερής τροχιάς».

Έτσι, κηρύσσονται «σε κατάσταση πολιτικής κινητοποίησης το σύνολο των εργαζομένων στην Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ)» και εξουσιοδοτείται ο μεν υπουργός Υποδομών & Ανάπτυξης «να προβεί σε επίταξη των υπηρεσιών του συνόλου των εργαζομένων» στην ΣΤΑΣΥ) καθώς και να προχωρήσει «σε επίταξη της χρήσης του συνόλου των γραφείων, εγκαταστάσεων, δικτύου, τροχαίου υλικού και λοιπών ακινήτων και κινητών μέσων της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, που είναι απαραίτητα για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου», από
κοινού με τον υπουργό Οικονομικών.

Επίσης, καλούνται «να λάβουν κάθε άλλο αναγκαίο μέτρο για τη διασφάλιση των δημόσιων αγαθών που κινδυνεύουν από την κατά τα άνω διατάραξη της ομαλής λειτουργίας της κοινωνικής και οικονομικής ζωής της Χώρας».

Με άλλη απόφαση του κ. Σαμαρά παρέχεται η εξουσιοδότηση στους εν λόγω
υπουργούς «να προβούν σε επίταξη της χρήσης των ακινήτων και κινητών της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ που είναι απαραίτητα για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου».

Πηγή
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=494756


Εκκενώθηκε η δυτική πτέρυγα του Λευκού Οίκου


 Εκκενώθηκε η δυτική πτέρυγα του Λευκού Οίκου
 Εκκενώθηκε πριν από λίγα λεπτά σύμφωνα με πληροφορίες αμερικανικών μέσων ενημέρωσης η δυτική πτέρυγα του Λευκού Οίκου, λόγω της ύπαρξης καπνού.
Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν πληροφορίες για κίνδυνο της ζωής του αμερικανού προέδρου Μπαράκ Ομπάμα.

Δεν παραλαμβάνω τιμητική πλακέτα από προδότη της πατρίδας (video)


Ένταση επικράτησε σε εκδήλωση που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του Τοπικού Συμβουλίου Κέλλης σε συνεργασία με τον Δήμο Αμυνταίου,
όταν η ηρωική δασκάλα του Έβρου, Χαρά Νικοπούλου, που ήταν… ένα από τα τιμώμενα πρόσωπα, αρνήθηκε να λάβει την τιμητική πλακέτα από τα χέρια του βουλευτή Ν.Δ. Φλώρινας, Στάθη Κωνσταντινίδη. «Δεν μπορώ να πάρω μία πλακέτα από έναν βουλευτή που έχει υπογράψει το ΦΕΚ 240 που παραχωρεί την Εθνική κυριαρχία της Ελλάδας» τόνισε.

Κυκλοφορεί sex tape στη Mύκονο με παρουσιάστρια και νεαρή πορνοστάρ!


kykloforei sex tape sti Mykono me parousiastria kai neari pornostar 1 315x236 300x224 Κυκλοφορεί sex tape στη Mύκονο με παρουσιάστρια και νεαρή πορνοστάρ!Συνέβη κι αυτό και είναι πέρα για πέρα αληθινό… Αφήστε δε που κυκλοφορεί και Video το οποίο το έχουν μόνο κάποιοι… ο εξής ένας που αρέσκεται να κυκλοφορεί με ωραίες γυναίκες.
Η ιστορία είναι άγνωστή στο ευρύ κοινό και βεβαίως στην πιάτσα μας.
Αυτή; Παρουσιάστρια σε ελεύθερη πτώση. Έγινε γνωστή από διαγωνισμό ομορφιάς και μετά το γύρισε στα «λουκουμάκια». Ήθελε να κάνει πολλά και να πληρώνεται γι΄αυτά. Ήθελε να δοκιμάσει τα πάντα. Δε σταματούσε ποτέ και πουθενά.
Η άλλη; Νεαρή κι αυτή που ξεκίνησε από την ίδια δεξαμενή. Απο το διαχρονικό ελληνικό modeling. Στο δρόμο όμως άλλαξε ρότα και είπε να παίξει σε τσoντες. Και το έκανε.
Το video «χτίστηκε» στη Μύκονο, όπου η Πορνoστάρ χρησιμοποιώντας βοηθητικό τροχό κάνει σεx με την παρουσιάστρια. Και όπως λένε αυτοί που το είδανε το απολαμβάνουν πολύ και οι δυο σε τέτοιο βαθμό που οι φωνές τους αναστάτωσαν τους γείτονες και οι κραυγές μετακίνησαν πέτρες!
Τι λές τώρα!

πηγή:nasosblog

Αστυνομικός προπηλάκισε βουλευτή μέσα στο τμήμα για τις περικοπές!


Αστυνομικός που υπηρετεί στο αστυνομικό τμήμα Καρπάθου προπηλάκισε τον βουλευτή Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας Μάνο Κόνσολα όταν αυτός επισκέφθηκε το τμήμα για εθιμοτυπική επίσκεψη το απόγευμα της Πέμπτης.
astynomikos Αστυνομικός προπηλάκισε βουλευτή μέσα στο τμήμα για τις περικοπές!
Όπως έγινε γνωστό, ο αστυνομικός, διαμαρτυρόμενος για τις περικοπές μισθών, επιτέθηκε φραστικά στον βουλευτή και κινήθηκε απειλητικά εναντίον του.
Με την παρέμβαση άλλων αστυνομικών δεν δόθηκε συνέχεια στο επεισόδιο.
Το περιστατικό καταδίκασαν ο δήμαρχος Καρπάθου Μιχάλης Χανιώτης και ο δήμαρχος Ρόδου Στάθης Κουσουρνάς.
«Τρέφω μεγάλη εκτίμηση και θαυμασμό για το έργο και την κοινωνική προσφορά του Έλληνα και της Ελληνίδας Αστυνομικού. Επιτελούν με αυταπάρνηση το καθήκον τους, αυταπάρνηση που πολλές φορές, έχει πληρωθεί με αίμα και ανθρώπινες ζωές. Είναι δεδομένο ότι οι οριζόντιες περικοπές στους μισθούς του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, συνιστούν άδικη αντιμετώπιση και όταν το επιτρέψουν οι δημοσιονομικές συνθήκες, την επόμενη διετία, θα πρέπει αυτές οι αδικίες να αποκατασταθούν» δήλωσε ο κ. Κόνσολας.
Ο ίδιος έκανε λόγο για «μεμονωμένο και θλιβερό επεισόδιο», που «καταδεικνύει πού οδηγεί η άρνηση και η υπονόμευση των δημοκρατικών θεσμών και της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας».
«Ο προπηλακισμός ενός Βουλευτή μέσα σε αστυνομικό τμήμα, από ένστολο πολίτη, πρέπει να αφυπνίσει όλους. Κυρίως τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου, όσους πιστεύουν στη δημοκρατία» τόνισε.

Πως θα βάλουν φυλακή τους ελεύθερους επαγγελματίες! Διαβάστε όλα τα νέα μέτρα


Με ένα «πλέγμα» έξι κριτηρίων θα προσδιορίζεται εφεξής το τεκμαρτό εισόδημα 800.000 ελευθέρων επαγγελματιών, ενώ εισάγονται νέου τύπου αντικειμενικά κριτήρια για τη φορολόγηση 5,5 εκατομμυρίων φορολογούμενων.
97092 80958 80388 xrimata 660 2 Πως θα βάλουν φυλακή τους ελεύθερους επαγγελματίες! Διαβάστε όλα τα νέα μέτρα
Τα μέτρα ενεργοποιούνται με υπουργικές αποφάσεις οι οποίες υπεγράφησαν χθες και τις σχετικές ερμηνευτικές εγκυκλίους που τις συνοδεύουν.
Το οικονομικό επιτελείο επίσπευσε τις διαδικασίες, καθώς έπειτα από συμφωνία με την τρόικα το νέο μοντέλο εντοπισμού αδήλωτων εισοδημάτων και περιστολής της φοροδιαφυγής θα έπρεπε να επικυρωθεί πριν από την ερχόμενη Δευτέρα, ημέρα διεξαγωγής του Eurogroup στις Βρυξέλλες.
Η εγκύκλιος ορίζει τις διαδικασίες συλλογής πληροφοριών και διασταυρώσεων με τις οποίες τα φορολογητέα ακαθάριστα έσοδα και καθαρά εισοδήματα των ελεγχόμενων επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών θα προσδιορίζονται με βάση έξι κριτήρια:
- Τις καταθέσεις τους στις τράπεζες και τις λοιπές μορφές αποταμιεύσεων (μετοχές, ομόλογα κλπ.).
- Τα ακίνητα και κινητά περιουσιακά στοιχεία τους.
- Τις δαπάνες διαβίωσής τους.
- Την έδρα της επιχείρησης, τα λειτουργικά έξοδα καθώς και τα έξοδα μισθοδοσίας.
- Την ανάλυση ρευστότητας του φορολογουμένου.
- Τη σχέση της τιμής πώλησης στον συνολικό όγκο κύκλου εργασιών.
Προσοχή: προφανώς επικοινωνιακά η κυβέρνηση μέσα από τα μέσα μαζικής αποχαύνωσης θα επιχειρήσει για ακόμη μία φορά να παρουσιάσει τους ελεύθερους επαγγελματίες ως κλέφτες & απατεώνες στο σύνολο τους.
Δε πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι η πλειοψηφία πλέον των ελεύθερων επαγγελματιών & μικρών επιχειρήσεων σε όρους αγοράς «μπαίνει μέσα» .
Οι άνθρωποι αυτοί δίνουν καθημερινά μία άνιση μάχη με την δύσκολη καθημερινότητα για την οποία υπεύθυνοι είναι αυτοί που νομοθετούν.
κ. Στουρνάρα αφήστε τα κόλπα με τα οποία θα βάλετε φυλακή ή θα οδηγήσετε στο λουκέτο εκατοντάδες χιλιάδες συνανθρώπων μας (μη ξεχνάμε και τις αυτοκτονίες σε αυτό το σημείο) & πάρτε μέτρα δίκαια για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής που όντως υπάρχει στους ελεύθερους επαγγελματίες αλλά πλέον από τη μειοψηφία (αφού η μειοψηφία έχει κέρδη).
Με τα τεκμήρια & όλες αυτές τις μαϊμουδιές απλώς θα φορολογείται άδικα. Επειδή δεν διστάζετε να πάρετε μέτρα επώδυνα όπως λέτε (κάποιοι θα τα έλεγαν και δολοφονικά) γιατί δεν παίρνετε ένα πολύ απλό μέτρο;
«ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΜΟΝΟ ΜΕ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ & ΧΡΕΩΣΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ»
Απλά είναι τα πράγματα…
Όλα τα άλλα εξυπηρετούν απλά στην εξαθλίωση των αδυνάτων, στην άδικη φορολογία & σε έσοδα που θα γραφτούν στον προϋπολογισμό αλλά το κράτος ποτέ δε θα εισπράξει…
TROKTIKO.EU

Σε ποια πόλη του κόσμου, δεν σταματούν να... ερωτοτροπούν;


Αν σας ρωτούσαν ποια πόλη στον κόσμο είναι η Μέκκα του σεξ, τι θα απαντούσατε; Σε ποια πόλη πιστεύετε ότι οι άνθρωποι το κάνουν περισσότερο από παντού... Σε ποιο σημείο του πλανήτη, το σεξ δεν σταματάει ποτέ; Μια μεγάλη έρευνα, εταιρίας προφυλακτικών, έχρισε την πόλη που όλοι θα θέλαμε να ζούμε εκεί. Οι αριθμοί θα σας εκλήξουν (εντάξει μην υπερβάλλουμε κιόλας)...

Το Μαϊάμι λοιπόν είναι η πόλη που οι άνθρωποι έχουν την εντονότερη σεξουαλική ζωή. Το Μαϊάμι με τα εκατομμύρια των γυναικών από την Κούβα με τα φιδίσια και λάγνα κορμιά. Η έρευνα έδειξε ότι οι κάτοικοι της συγκεκριμένης πόλης περισσότερο από παντού έχουν σεξουαλική ζωή που αγγίζει το 74%. Δηλαδή 7 στους 10 που ζουν εκεί κάνουν συνέχεια σεξ.

Και όταν δεν κάνουν σεξ, σκέφτονται το σεξ (πως να μην το κάνουν άλλωστε) τουλάχιστον 11 φορές την ημέρα. Και εάν μπερδευτήκατε με τα νούμερα σας λέμε ότι σύμφωνα με την έρευνα ο μέσος κάτοικος του Μαϊάμι θα κάνει σεξ 179 φορές το χρόνο, δηλαδή μια φορά κάθε 2 ημέρες.

Και η έρευνα συνεχίζει... Οι μισοί κάτοικοι του Μαϊάμι (ποσοστό 53%) έχουν κάνει σεξ κατά μέσο όρο με 24 διαφορετικούς συντρόφους, ενώ τουλάχιστον το 42% στις ηλικίες μέχρι τα 35, σε κάποια φάση της ζωής τους δοκίμασαν σεξ με περισσότερους από έναν σύντροφο ταυτόχρονα.

iatropedia

6 Tρόποι για χρησιμοποιείτε με ασφάλεια τα δημόσια δίκτυα Wi-fi


Καθημερινά οι περισσότεροι από εμάς και ειδικά με την εξάπλωση των smartphones χρησιμοποιούμε wifi δίκτυα.Πολλές φορές μερικά από αυτά μπορούν να κρύβουν κινδύνους για το κινητό μας και τα προσωπικά μας στοιχεία...

Μην ξεχνάτε ότι τα wifi είναι ευπαθή δίκτυα και ότι οι επιτήδειοι παραμονεύουν...
Διαβάστε τη συνέχεια ΕΔΩ