ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Η Πετρούλα έβγαλε ημερολόγιο... για να μη χάσουμε καμία γιορτή!

Σέξι, προκλητική και άκρως αποκαλυπτική, η γνωστή σε όλους Πετρούλα αποφάσισε να δώσει άλλη διάσταση στη λέξη «ημερολόγιο».
Το ημερολόγιο της Πετρούλας για το 2014 κυκλοφορεί μαζί με το PLAYBOΥ Μαρτίου.
Στο ίδιο «πακέτο», θα βρούμε ένα dvd απο τα παρασκήνια των λήψεων, αλλά και ένα cd με 15 super χορευτικές επιτυχίες.

Φόροι ΙΧ: Ανατροπές στα τέλη κυκλοφορίας, τεκμήρια, φόρο πολυτελούς διαβίωσης (upd)


Φόροι ΙΧ: Ανατροπές στα τέλη κυκλοφορίας, τεκμήρια, φόρο πολυτελούς διαβίωσης (upd)
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης στα ΙΧ κατά 30%, μείωση 30% του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης που επιβάλλεται στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω, κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας, αλλαγές στη χρήση των πινακίδων «ΔΟΚ» αλλά και το καθεστώς ασφάλισης στα οχήματα που έχουν οι εταιρείες χρονομίσθωσης αλλά και οι εμπορίες, αλλαγές στο φορολογικό καθεστώς των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ κατά την χρήση, αλλαγές στις προϋποθέσεις προμήθειας πινακίδων «Μ» από τις εφορίες, προκαταβολή των Τελών Κυκλοφορίας με σημαντικές εκπτώσεις αλλά και κατάργηση της καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας σε οχήματα που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία αναμένεται να περιλαμβάνει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί τις προσεχείς ημέρες στη Βουλή.
Παράλληλα αναμένονταν να αλλάξει ριζικά και ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης αλλά για δύο λόγους δεν είναι εφικτό να γίνει κάτι τέτοιο αυτή τη στιγμή καθώς από τη μία μεριά το σύστημα δεν μπορεί να υποστηρίξει κάτι τέτοιο και από την άλλη θα δημιουργούσε τεράστιο πρόβλημα με το ισχύον μέτρο της απόσυρσης.
Ολα τα παραπάνω είχαν εξεταστεί και προταθεί στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης από την Ειδική Επιτροπή που συστάθηκε για την φορολόγηση των αυτοκινήτων στην Ελλάδα με τη συμμετοχή φορέων του κλάδου.
Μείωση 30% τεκμηρίων και Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης
Η μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης στα αυτοκίνητα αποτελούσε μόνιμο θέμα διαμάχης μεταξύ εισαγωγέων-εμπόρων και κυβερνητικών στελεχών καθώς το πραγματικό κόστος χρήσης δεν είχε καμία απολύτως σχέση με την πραγματικότητα.
Από την άλλη μεριά δημιουργούσε μεγάλες απώλειες στα κρατικά έσοδα εξαιτίας της κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας από τους ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν μπορούσαν πλέον να καλύψουν τα τεκμήρια εξαιτίας των νέων οικονομικών συνθηκών που έχουν δημιουργηθεί.
Το οικονομικό επιτελείο μετά την παρουσίαση του πορίσματος από την Επιτροπή φαίνεται να έχει συμφωνήσει για την μείωση των τεκμηρίων κατά 30% με αποτέλεσμα το ύψος τους να είναι πιο κοντά στο πραγματικό κόστος χρήσης.
Ωστόσο με την μείωση των τεκμηρίων κατά 30% μειώνεται αυτομάτως και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω.
Ειδικότερα ιδιοκτήτης ενός δίλιτρου αυτοκινήτου 4ετίας εκτός των 660 ευρώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας φέτος θα καταβάλει και 440 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ενώ το τεκμήριο ανέρχεται σε 8.800 ευρώ.
Σύμφωνα με τις αλλαγές που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών το τεκμήριο μειώνεται στα 6.160 ευρώ από 8.800 ευρώ με αποτέλεσμα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης να μειώνεται στα 308 ευρώ.
Αντίστοιχα κάτοχος ΙΧ με κινητήρα 2.501 κ.εκ. 4ετίας καταβάλει 880 ευρώ για Τέλη και 1.330 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Με τη μείωση των τεκμηρίων ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μειώνεται στα 931 ευρώ και το τεκμήριο θα ανέρχεται σε 9.310 ευρώ από 13.300 ευρώ.
Μεγαλύτερο θα είναι το όφελος για τους ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρες από 3 λίτρα και άνω καθώς σε αυτή την κατηγορία οχημάτων το τεκμήριο κυμαίνεται σε πραγματικά πολύ υψηλά επίπεδα.
Ειδικότερα κάτοχος ενός τετρακίνητου οχήματος με κινητήρα 3,7 λίτρων 4ετίας θα καταβάλει για Τέλη Κυκλοφορίας 1.100 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας και 2.740 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Με τη μείωση των τεκμηρίων ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μειώνεται στα 1.918 ευρώ ενώ αν πρόκειται για αυτοκίνητα με ηλικία μεταξύ 5-10 ετών τότε ο συγκεκριμένος φόρος περιορίζεται στα 1.342 ευρώ.
Εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ «μάχονται» για να διορθωθεί ένα τεράστιο λάθος που αφορά στον άδικο τρόπο υπολογισμού φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ κατά την χρήση αλλά και την κτήση.
Ειδικότερα όταν εισάγεται στην Ελλάδα ένα μεταχειρισμένο ΙΧ από άλλο κράτος-μέλος εκτελωνίζεται με βάση την 1η άδεια κυκλοφορίας του στο εξωτερικό. Ωστόσο με το που θα τοποθετηθούν ελληνικές πινακίδες στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο τότε η εφορία το φορολογεί ως καινούριο ασχέτως αν κυκλοφορεί σε κάποιο άλλο κράτος μέλος εδώ και πολλά χρόνια.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ να καταβάλουν άδικα Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αλλά και να εμπίπτουν σε υψηλά τεκμήρια εξαιτίας της άδικης φορολόγησής τους από την εφορία.
Παράλληλα όποια από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος πριν το 2003 ασχέτως πότε κυκλοφορήσαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα απαλλάσσονται από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιτίας της παρέλευσης της 10ετίας.
Με αυτή τη ρύθμιση αναμένεται να περιοριστεί το φαινόμενο της κατάθεσης πινακίδων κυκλοφορίας καθώς πολλά εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ θα επανέλθουν στην κυκλοφορία καθώς οι ιδιοκτήτες τους δεν θα καταβάλουν Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιτίας της παλαιότητας των οχημάτων τους.
Πινακίδες ΔΟΚ – Υποχρεωτική ασφάλιση εταιρικών ΙΧ
Η χρήση των πινακίδων ΔΟΚ από τους εμπόρους αυτοκινήτων αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο και έχει θεσμοθετηθεί για να μπορούν οι επαγγελματίες του κλάδου να «κυκλοφορήσουν» νόμιμα στο δρόμο με ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται σε φορολογική ακινησία (κατατεθειμένες πινακίδες) ώστε οι πελάτες να το οδηγήσουν και να έχουν ιδία άποψη για το όχημα που ενδιαφέρονται να αγοράσουν.
Ωστόσο μια παλιά νομοθεσία που ανασύρθηκε από τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών ουσιαστικά ακύρωνε τη χρήση των πινακίδων «Μ» αλλά μετά από συναντήσεις που είχαν με φορείς του κλάδου αντιλήφθηκαν το πρόβλημα και ήρθε η ώρα να το διορθώσουν.
Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες το θέμα της υποχρεωτικής ασφάλισης των αυτοκινήτων που έχουν στην κατοχή τους εμπορίες αυτοκινήτων αλλά οι εταιρίες χρονομίσθωσης ή ενοικίασης φαίνεται πως και αυτό έχει λυθεί καθώς στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο θα διευκρινίζεται ξεκάθαρα πως θα εξαιρούνται από το καθεστώς υποχρεωτικής ασφάλισης τα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε εμπορίες αυτοκινήτων, χρνομοσθωτικές ή εταιρείες ενοικίασης καθώς βρίσκονται παρκαρισμένα είτε σε καταστήματα εμπορίας ή σε εταιρικά πάρκινγκ.
Με αυτή τη ρύθμιση αναμένεται να σταματήσει και η αθρόα κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας προς τα τέλη του κάθε έτους ενισχύοντας τα Δημόσια έσοδα που προέρχονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Εξαγωγή μεταχειρισμένων ΙΧ
Κυριολεκτικά έχει «παγώσει» η εξαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από την Ελλάδα καθώς οι έμποροι ή οι ιδιοκτήτες τους θα πρέπει να καταβάλλουν το κόστος των Τελών Κυκλοφορίας για να προχωρήσει η εξαγωγή τους. Ο λόγος δεν είναι άλλος από το γεγονός πως όλα τα συγκεκριμένα ΙΧ βρίσκονται σε καθεστώς φορολογικής ακινησίας (κατατεθειμένες πινακίδες) και σύμφωνα με το ισχύον νομικό καθεστώς πρέπει να γίνει πρώτα άρση ακινησίας, καταβάλλοντας τα Τέλη Κυκλοφορίας, και κατόπιν να προχωρήσει η εξαγωγή των αυτοκινήτων.
Το κόστος όμως καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας είναι υπέρογκο καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων είναι μεγάλου κυβισμού και με δεδομένο ότι έχουν πουληθεί στο εξωτερικό έναντι 3.000 έως 5.000 ευρώ η καταβολή των Τελών καθιστά ασύμφορη την εξαγωγή τους...
Με το νέο φορολογικό δεν θα χρειάζεται η καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας στα οχήματα που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία και θα ξεπαγώσουν οι εξαγωγές των αυτοκινήτων...
Τέλος Ταξινόμησης
Η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης έχει τεθεί σαν πρόταση από την Επιτροπή αλλά τελικά δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμη.
Ειδικότερα το Τέλος Ταξινόμησης σήμερα υπολογίζεται με βάση την εργοστασιακή αξία των οχημάτων με συντελεστές φορολόγησης που ανέρχονται έως το 50% της εργοστασιακής τους αξίας και η πρόταση αφορούσε στην μεταφορά των συντελεστών φορολόγησης στις αξίες λιανικής.
Ωστόσο φαίνεται πως εισακούστηκαν οι ενστάσεις που είχαν προβάλει οι φορείς του κλάδου με αποτέλεσμα να παραμείνει προς το παρόν το ισχύον σύστημα.
Αλλωστε η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης συμπαρασύρει και το μέτρο της απόσυρσης και θα ήταν δύσκολο να αλλάξει ολόκληρο το σύστημα.
Ωστόσο φορείς του κλάδου έχουν επισημάνει στο υπουργείο Οικονομικών πως υπάρχουν ίδια μοντέλα που οι αξίες λιανικής τους διαφέρουν έως και 15.000 ευρώ εξαιτίας του πρόσθετου εξοπλισμού και θα είναι δύσκολη η εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος αλλά όπως φαίνεται το υπουργείο Οικονομικών έχει βρει τη λύση σε αυτό το θέμα.
Από την άλλη μεριά η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης με βάση την αξία λιανικής θα δημιουργούσε τεράστια προβλήματα και στον εκτελωνισμό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ.
Πάντως υπάρχουν ακόμη προτάσεις για την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης με βάση την Αξία Λιανικής η οποία θα έβαζε ένα τέλος στις υποτιμολογήσεις που κάνουν κάποιες εισαγωγικές δημιουργώντας μεγάλα ελλείμματα στα κρατικά έσοδα ενώ παράλληλα όλες οι εισαγωγικές θα λειτουργούν σε ένα περισσότερο υγιές ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Το θέμα του Τέλους Ταξινόμησης φαίνεται πως τελικά δεν έχει λήξει και είναι πολύ πιθανό να αλλάξει στο μέλλον...
Κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας
Ο Φόρος Πολυτελείας επιβάλλεται σε καινούρια και εισαγόμενα αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία από 20.000 ευρώ και άνω. Το ισχύον μέτρο δεν απέφερε τα αναμενόμενα έσοδα στο Δημόσιο ενώ παράλληλα στρέβλωσε και τις πραγματικές εργοστασιακές αξίες που δήλωναν κάποιες εισαγωγικές εταιρείες στην Υπηρεσία Αξιών με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει εκατομμύρια ευρώ από έσοδα.
Με την κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας και την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης η αγορά θα λειτουργήσει με ένα σωστό ανταγωνιστικό πλαίσιο και βέβαια θα φθηνή νουν τα ακριβά μοντέλα...
Τέλη Κυκλοφορίας
Τα κρατικά έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι γνωστό πως ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ τα οποία το υπουργείο Οικονομικών δεν θέλει να μειωθούν περαιτέρω. Ωστόσο οι μαζικές καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας συνεχώς μειώνουν τα έσοδα με αποτέλεσμα το οικονομικό επιτελείο να εξετάζει πως σε όσα ΙΧ γίνει άρση ακινησίας οι κάτοχοί του να μην καταβάλουν ολόκληρο το τίμημα των τελών του έτους αλλά μόνο των υπολειπόμενων μηνών. Δηλαδή αν κάποιος προβεί σε άρση ακινησίας του οχήματός του τον Ιούνιο θα καταβάλει μόνο το 50% του τιμήματος των ετήσιων Τελών του οχήματός του.
Παράλληλα το ίδιο ακριβώς σχέδιο εξετάζεται και για τα καινούρια αυτοκίνητα ώστε να μην υπάρχουν διακυμάνσεις στα τέλη κάθε έτους εξαιτίας της διπλής καταβολής των Τελών από τους νέους ιδιοκτήτες.
Τα αυτοκίνητα του πρώην ΟΔΔΥ
Η αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ θα επιφέρει και θετικές αλλαγές στα αυτοκίνητα που εκποιεί ο ΔΔΔΥ (πρώην ΟΔΔΥ) καθώς και στη συγκεκριμένη περίπτωση τα οχήματα θα φορολογούνται με βάση την 1η άδεια κυκλοφορίας τους στο άλλο κράτος-μέλος και οι κάτοχοί τους θα καταβάλουν μειωμένο ή μηδενικό Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ενώ αντίστοιχα θα μειώνεται και το τεκμήριο.
Ξεχάστε τις πινακίδες «Μ» από τις εφορίες
Τις πινακίδες «Μ» από τις εφορίες φαίνεται πως χρησιμοποιούν πάρα πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας ώστε να κυκλοφορούν νόμιμα τα οχήματά τους δύο ημέρες κάθε μήνα.
Το υπουργείο Οικονομικών θέλοντας να περιορίσει τη χρήση των πινακίδων «Μ» καθώς έχει γίνει κατάχρηση από κάποιους θέτει πολύ αυστηρούς περιορισμούς καθώς η χρήση των συγκεκριμένων πινακίδων κυκλοφορίας θα μπορεί να γίνεται μόνο δύο φορές το χρόνο!
Ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο οι πινακίδες «Μ» θα χρησιμοποιούνται από εκείνους που πραγματικά τις έχουν ανάγκη και όχι για να πηγαίνουν διήμερες βόλτες στα χιονοδρομικά μία φορά το μήνα οι ιδιοκτήτες τους γλιτώνοντας την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης.
Φόροι και τεκμήρια στα ΙΧ με μείωση 30%
Κυβισμός
1η άδεια
Τεκμήριο 2013
Τεκμήριο 2014
ΦΠΔ * 2013
ΦΠΔ 2014
κ.εκ.
Ευρώ
Ευρώ
Ευρώ
Ευρώ
1.4
2010
5.2
3.64
-
-
1.8
2010
7.6
5.32
-
-
1.93
2011
8.8
6.16
440
308
2.5
2010
13.3
9.31
1.33
931
3
2011
17.8
12.46
1.78
1.25
3.7
2010
26.2
18.34
2.62
1.83
4.7
2010
38.2
26.74
3.7
2.67
1.93
2006
6.16
4.31
308
215
2.5
2007
9.31
6.52
931
651
3
2006
12.46
8.72
1.25
872
3.7
2007
18.34
12.84
1.83
1.28
4.7
2006
26.74
18.72
2.67
1.87
* ΦΠΔ: Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης

Μεγάλη πρόκληση στην αναζήτηση του αγνοούμενου αεροσκάφους ο Ινδικός Ωκεανός

Μεγάλη πρόκληση στην αναζήτηση του αγνοούμενου αεροσκάφους ο Ινδικός Ωκεανός

Αξιωματούχοι πιστεύουν έτσι με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, ότι το αεροσκάφος πέταξε νότια μέχρι πού έμεινε από καύσιμα και συνετρίβη στη θάλασσα

Ο νότιος Ινδικός Ωκεανό, όπου οι ερευνητές «υποψιάζονται» ότι μπορεί να έχει πέσει το εξαφανισμένο αεροσκάφος Boeing 777 - 200ER της πτήσης MH370 της Malaysia Airlines, είναι ένας τόπος, όπου ένα εμπορικό αεροσκάφος μπορεί να καταπέσει χωρίς να το εντοπίσουν πλοία, να το καταγράψουν ραντάρ ή να το φωτογραφίσουν δορυφόροι.

Η περιοχή αυτή είναι από τις πιο απομονωμένες του κόσμου, αλλά και από τις πιο βαθιές, θέτοντας δυνητικά τεράστιες προκλήσεις για τη διεθνή προσπάθεια αναζήτησης των πιθανών σημείων συντριβής του αεροσκάφους. Ακόμη και η Αυστραλία η οποία έχει νησιωτικά εδάφη στον Ινδικό Ωκεανό και στέλνει αεροπλάνα διάσωσης για να εντοπίσουν αγνοούμενους ιστιοπλόους, δεν έχει καμία κάλυψη ραντάρ στα ανοικτά των ακτών της στον Ινδικό Ωκεανό.
«Στο μεγαλύτερο μέρος της δυτικής Αυστραλίας και σχεδόν σε ολόκληρο τον Ινδικό Ωκεανό, δεν υπάρχει σχεδόν καμία κάλυψη ραντάρ», δήλωσε μια αυστραλιανή πηγή της αρχής πολιτικής αεροπορίας, ζητώντας να τηρηθεί ο όρος της ανωνυμίας. «Αν μη τι άλλο είναι πάνω από 100 χιλιόμετρα ανοικτής θάλασσας, χωρίς καμία κάλυψη», συμπλήρωσε.

Ο Ινδικός Ωκεανός , ο τρίτος μεγαλύτερος στον κόσμο, έχει μέσο βάθος πάνω από 12.000 πόδια. Είναι δηλαδή βαθύτερα από ότι το σημείο στον Ατλαντικό Ωκεανό, όπου χρειάστηκαν δύο χρόνια για να βρεθούν στο βυθό τα συντρίμμια από το αεροπλάνο της Air France που εξαφανίστηκε το 2009, παρότι είχε εντοπιστεί σχετικά γρήγορα ο τόπος της συντριβής.
Μέχρι στιγμής, η αναζήτηση από το ναυτικό και τα αεροσκάφη πολυεθνικής δύναμης, έχει αποτύχει να βρει έστω και ένα ίχνος της πτήσης MH370, η οποία εξαφανίστηκε πριν από μία εβδομάδα μετά την απογείωσή της από την Κουάλα Λουμπούρ για το Πεκίνο και την προφανή εκτροπή της από το σχεδιαζόμενο ίχνος πτήσης.

Η προσπάθεια έχει επικεντρωθεί κυρίως στην Θάλασσα της Νότιας Κίνας, αλλά τώρα στρέφεται και προς τον Ινδικό Ωκεανό αφότου οι ερευνητές, εξετάζοντας τα ραντάρ και τα δορυφορικά δεδομένα, άρχισαν να υποψιάζονται ότι το Boeing 777 - 200ER πέταξε σκόπιμα εκατοντάδες ή ίσως και χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά. Οι ερευνητές εξακολουθούν να ελέγχουν όλες τις πιθανές τελευταίες διαδρομές του αεροσκάφους, συμπεριλαμβανομένου του βόρειου άκρου του Ινδικού Ωκεανού, καθώς και της κεντρικής Ασίας, αν και οι περισσότεροι λένε ότι είναι πιο πιθανό να έχει πετάξει νότια από ότι βόρεια σε έναν «πολυσύχναστο» όπου πιθανόν και θα είχε εντοπιστεί.

Αξιωματούχοι πιστεύουν έτσι με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, ότι το αεροσκάφος πέταξε νότια μέχρι πού έμεινε από καύσιμα και συνετρίβη στη θάλασσα, σύμφωνα με μια πηγή που γνωρίζει τα στοιχεία που λαμβάνει η κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών, σχετικά με την έρευνα. Οι ερευνητές επίσης εκτιμούν ότι από την τελευταία φορά που το αεροσκάφος έδωσε στίγμα, στη βορειοδυτική ακτή της Μαλαισίας, είχε άλλες τέσσερις ώρες καυσίμων και θα μπορούσε να πετάξει για άλλα 3.500 χιλιόμετρα εάν είχε κανονική ταχύτητα πλεύσης και υψόμετρο.

Επίσης θεωρούν ότι στις νότιες περιοχές του Ινδικού Ωκεανού εάν υπήρξε συντριβή τα κομμάτια του αεροσκάφους θα έχουν διασκορπιστεί σε μεγάλη απόσταση που καθιστά δυσκολότερη την επιχείρηση εντοπισμού του σημείου συντριβής, καθώς έχει περάσει μια εβδομάδα και η περιοχή έχει ισχυρά ρεύματα.

Στο μεταξύ, οι αρχές της Μαλαισίας ζήτησαν βοήθεια και από άλλες χώρες προκειμένου να εντοπίσουν το Μπόινγκ 777 που αγνοείται από το περασμένο Σάββατο, ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Μεταφορών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση αυτή, οι αρχές έχουν έρθει σε επαφή με τις κυβερνήσεις χωρών από εδάφη των οποίων διέρχονται οι δύο αεροδιάδρομοι τους οποίους θα μπορούσε να έχει ακολουθήσει η πτήση ΜΗ370. Στις χώρες αυτές περιλαμβάνονται το Καζακστάν, το Ουζμπεκιστάν, το Κιργιστάν, το Τουρκμενιστάν, το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές, η Ινδία, η Κίνα, η Μιανμάρ, το Λάος, το Βιετνάμ, η Ταϊλάνδη, η Ινδονησία, η Αυστραλία και η Γαλλία.

Η αστυνομία της Μαλαισίας επιβεβαίωσε επίσης ότι το Σάββατο πραγματοποίησε έρευνες στα σπίτια του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη του αεροσκάφους που χάθηκε χωρίς ν' αφήσει κανένα ίχνος.

Οι αξιωματικοί της αστυνομίας πήραν καταθέσεις από την οικογένεια του κυβερνήτη ενώ ειδικοί εξετάζουν και τον προσομοιωτή πτήσεων που διέθετε στο σπίτι του ο 53χρονος Ζάχαρι Άχμαντ Σαχ.

Το Σάββατο οι αρχές είχαν ανακοινώσει ότι η απενεργοποίηση του συστήματος επικοινωνίας του αεροσκάφους και η στροφή του με κατεύθυνση τον Ινδικό Ωκεανό ήταν "σκόπιμες ενέργειες" ενώ από τα στοιχεία που διαθέτουν πιστεύουν ότι το Μπόινγκ συνέχισε να πετά για επτά ώρες αφότου έδωσε για τελευταία φορά το "στίγμα" του. Για το λόγο αυτό αποφάσισαν να επανεξετάσουν και πάλι τα προφίλ των 227 επιβατών και των 12 μελών του πληρώματός του.

Συνεχίζεται και τη Δευτέρα η απεργία των φαρμακοποιών


Συνεχίζεται και τη Δευτέρα η απεργία των φαρμακοποιών
Συνεχίζεται και τη Δευτέρα 17 Μαρτίου η απεργία των φαρμακοποιών όλης της Ελλάδας, όπως έχει αποφασίσει το ΔΣ του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου (ΠΦΣ). Ζήτημα αιχμής είναι η εμμονή της τρόικας αναφορικά με τα Μη Υποχρεωτικώς Συνταγογραφούμενα Φάρμακα και τα άλλα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο.
«Η τρόικα αποβλέπει στη διάλυση της φαρμακευτικής περίθαλψης και την ικανοποίηση των βλέψεων συγκεκριμένων οικονομικών συμφερόντων που επιθυμούν, τα φάρμακα στα σούπερ μάρκετ, τις αλυσίδες φαρμακείων στα χέρια ιδιωτών κεφαλαιούχων, τα εξοντωτικά ωράρια λειτουργίας των φαρμακείων, που καταστρέφουν την προσωπική σχέση φαρμακοποιού - ασθενούς», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση του ΠΦΣ.
Το ΔΣ θα συνεδριάσει εκ νέου αύριο, για να εκτιμήσει την πορεία των διαπραγματεύσεων της τρόικας με την κυβέρνηση.

Προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ για τις ευρωεκλογές


Προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ για τις ευρωεκλογές
Προβάδισμα 1,1% δίνει στον ΣΥΡΙΖΑ έναντι της ΝΔ δημοσκόπηση της ALCO για την εφημερίδα «Πρώτο Θέμα»,. Στην τρίτη θέση έρχεται το νεοσυσταθέν -και πολυσυλλεκτικό, όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία- κόμμα «Ποτάμι» του Σταύρου Θεοδωράκη.
Συγκεκριμένα, ο ΣΥΡΙΖΑ συγκεντρώνει 19,1% στην πρόθεση ψήφου για τις ευρωεκλογές, ενώ το ποσοστό της ΝΔ φτάνει στο 18%. Στην πρόθεση ψήφου στα έγκυρα η διαφορά φθάνει στο 1,2%, σύμφωνα με την ίδια δημοσκόπηση. Κατά τα λοιπά, το ΠΟΤΑΜΙ παίρνει 8,8%, το ΠΑΣΟΚ(ΕΛΙΑ) 5,15%, οι ΑΝΕΛ 4,5%, η Χρυσή Αυγή 6,9%, η ΔΗΜΑΡ 2,2%, το ΚΚΕ 5%, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ 1,4%. Άλλο κόμμα δηλώνει ότι θα ψηφίσει το 5,2% ενώ λευκό, αποχή και αναποφάσιστοι φθάνουν στο 23,8%.
Στην πρόθεση ψήφου μετά από αναγωγή στα έγκυρα η ΝΔ συγκεντρώνει 20%, ο ΣΥΡΙΖΑ 21,2%, το ΠΑΣΟΚ (ΕΛΙΑ)5,7%, οι ΑΝΕΛ 5%, η Χρυσή Αυγή 7,7%, η ΔΗΜΑΡ 2,4%, το ΚΚΕ 5,6%, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ 1,6%, το ΠΟΤΑΜΙ 9,8% , άλλο κόμμα 5,8% και αναποφάσιστοι 15,2%.
Όσον αφορά στο ερώτημα για τον καταλληλότερο πρωθυπουργό, ο Αντώνης Σαμαράς προηγείται με 35%, ο Αλέξης Τσίπρας με 28% και κανέναν από τους δύο αναφέρει το 32%.
Επίσης, για το Δήμο Αθηναίων, σαφές προβάδισμα φέρεται να έχει ο Γιώργος Καμίνης ενώ ο Άρης Σπηλιωτόπουλος και ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης βελτιώνουν τα ποσοστά τους σύμφωνα με δημοσκόπηση της MRB για την εφημερίδα Real News. Πιο συγκεκριμένα, ο νυν δήμαρχος παίρνει 21,9%, ο κ. Σπηλιωτόπουλος 14,9%, ο κ. Σακελλαρίδης 13,6%, ο κ. Κασιδιάρης 11,8%, ο κ. Κακλαμάνης 8,4%, ο κ. Καπερνάρος 4,7%, ο κ. Σοφιανός 4,6%, ο κ. Βαλλιανάτος 1,9% ενώ άλλον υποψήφιο επιλέγει 2,6%.

ΟΑΕΔ: Ξεκινούν τη Δευτέρα οι αιτήσεις για επιδότηση προσλήψεων 10.000 ανέργων


ΟΑΕΔ: Ξεκινούν τη Δευτέρα οι αιτήσεις για επιδότηση προσλήψεων 10.000 ανέργων
Ξεκινούν από την προσεχή Δευτέρα, 17 Μαρτίου, οι αιτήσεις για το πρόγραμμα του ΟΑΕΔ, ύψους 54 εκατ. ευρώ που αφορά την επιδότηση επιχειρήσεων για την πρόσληψη (με πλήρη μισθό και ασφάλιση) 10.000 ανέργων από 30 έως 66 ετών.
Το Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων του ΟΑΕΔ θα παρέχει την επιδότηση του μισθολογικού κόστους των προσλαμβανόμενων, ενώ θα έχει διάρκεια ένα χρόνο με την επιδότηση να ανέρχεται στα 18 ευρώ ημερησίως και μέχρι 25 ημέρες το μήνα.
Οι επιχειρήσεις που θέλουν να κάνουν αίτηση θα πρέπει να εκδώσουν κλειδάριθμο στα ΚΠΑ του ΟΑΕΔ για να καταχωρήσουν τις ηλεκτρονικές αιτήσεις.
Οι άνεργοι θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ με κάρτα ανεργίας σε ισχύ, να έχουν συμπληρώσει το ατομικό δελτίο στα ΚΠΑ του Οργανισμού για τα προσόντα τους και τις δεξιότητες τους, και να μην έχουν απασχοληθεί το τελευταίο έτος στην ίδια επιχείρηση, με επιδότηση, που μπορεί να τους επαναπροσλάβει, έστω και με αλλαγή νομικής μορφής.
Οι επιχειρήσεις – εργοδότες δεν θα πρέπει να έχουν μειώσει το προσωπικό τους τρεις μήνες πριν από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.
Στο Πρόγραμμα δεν μπορούν να ενταχθούν επιχειρήσεις, που κατά τη διάρκεια του τριμήνου πριν από την επιβολή της αίτησης, έχουν προχωρήσει σε αλλαγή του εργασιακού καθεστώτος για το προσωπικό που απασχολούν, με μετατροπή σύμβασης από πλήρη σε μερική ή εκ περιτροπής απασχόληση.
Ποιες επιχειρήσεις δεν εντάσσονται στο Πρόγραμμα
- Δημόσιες επιχειρήσεις.
- Νυχτερινά κέντρα.
- Επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών Καθαριότητας και Φύλαξης (Security).
- Επιχειρήσεις προώθησης προϊόντων (Telemarketing).
- Εποχικές επιχειρήσεις για το εποχικό προσωπικό τους.
- Επιχειρήσεις για τα Υποκαταστήματα ή τα Γραφεία τους στο Εξωτερικό.
- Εξωχώριες εταιρίες (Off – shore).
- ΚΤΕΛ.
- Σύλλογοι και Σωματεία, που δεν ασκούν οικονομική δραστηριότητα.
- Επιχειρήσεις, που δεν διαθέτουν αυτοτελή επαγγελματική έδρα ή όταν η έδρα είναι η οικία του εργοδότη (λογιστές, ασφαλιστές, πολιτικοί μηχανικοί κ.τ.λ.) εκτός από τις επιχειρήσεις, που απασχολούν προσωπικό εκτός της έδρας τους.
- Επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στον Τομέα της Αλιείας και της παραγωγής γεωργικών προϊόντων, καθώς και επιχειρήσεις, που ασχολούνται με τη μεταπώληση προϊόντων σε εμπόρους.
- Επιχειρήσεις, που εκκρεμεί σε βάρος τους ανάκτηση ποσών από Κρατικές ενισχύσεις.
- Επιχειρήσεις, που δημιουργήθηκαν από μεταβίβαση ή αλλαγή νομικής μορφής ή διάλυση και επαναλειτουργία, υπό τον όρο ότι, θα προσλάβουν το ίδιο προσωπικό που είχαν πριν από τη μεταβίβαση ή την αλλαγή της νομικής μορφής τους.
- Επιχειρήσεις, που χαρακτηρίζονται «προβληματικές».
Πηγή: newmoney.

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΝΤΙΣΚΟ

Υπερασπίζοντας την ντίσκο
Κείμενο: Μάρθα Κορινθίου
Κατηγορήθηκε ως υλιστική και γκέι. Και εκτελέστηκε στις 12 Ιουλίου 1979 στο ημίχρονο ενός αγώνα μπάσκετ μεταξύ των Ντιτρόιτ Τάιγκερς και των Γουάιτ Σοξ στο Σικάγο, όταν περίπου 10.000 δίσκοι ντίσκο κάηκαν στις κερκίδες ενώ ο κόσμος ούρλιαζε «Disco sucks!». Είχαν προηγηθεί πολλές ξέφρενες νύχτες.
Η ντίσκο σε τοποθετεί στο κέντρο της πίστας, να στροβιλίζεσαι στις αντανακλάσεις της ντισκομπάλας. Μιλάει για το σεξ, την επιθυμία, το χορό –για όλα εκείνα που σε απασχολούν το βράδυ του Σαββάτου. «Ο ρυθμός της επαναφέρει τον ερωτισμό στο σώμα και των δύο φύλων», έγραφε ο Βρετανός καθηγητής πανεπιστημίου Ρίτσαρντ Ντάιερ στο άρθρο Ιn Defense of Disco το 1979. Η ντίσκο πέθανε, ζήτω η νέα ντίσκο!
OUTFIT
Η American Apparel λανσάρει εκ νέου το θρυλικό καυτό ντίσκο σορτς και οι πίστες παίρνουν φωτιά.

ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ ΜΑΓΕΙΑ

Στιγμιαία μαγεία
Κείμενο: Θανάσης Διαμαντόπουλος
Η πρώτη ώθηση του φιλμ στο χάος που αφήνει πίσω της η τεχνολογική προόδος δεν έγινε από την ψηφιακή κάμερα, αλλά από την Polaroid, μια διαφορετική φωτογραφική μηχανή που έφερε τη δική της επανάσταση στη φωτογραφία.
Polaroid. Μόνον ωραίες αναμνήσεις φέρνει στο μυαλό αυτή η λέξη. Ακόμα και τα δυο τρία λεπτά που μεσολαβούσαν από τη λήψη της φωτογραφίας μέχρι την εμφάνισή της είχαν κι εκείνα τη γοητεία τους. Όπως και το κούνημα της φωτογραφίας για να εμφανιστεί πιο γρήγορα. Την ώρα που τράβαγες τη φωτογραφία από την κάμερα, όταν αυτό που μόλις είχες σημαδέψει αποκτούσε ζωή, λες και τα χημικά από χαρτόνι της Polaroid έκαναν τη δικιά τους φωτοσύνθεση. Τις φορές εκείνες που ο πλανόδιος ήθελε να τραβήξει μια φωτογραφία την παρέα σου ή την ώρα που έκανες πλάκα με τους κολλητούς σου.
Κι αυτό γιατί η Polaroid, πολύ πιο πριν από την εμφάνιση της ψηφιακής μηχανής, είχε καταφέρει κάτι που ως τότε φαινόταν αδύνατο. Να εκμηδενίσει την απόσταση ανάμεσα στην έμπνευση της φωτογραφίας και την πραγμάτωσή της. Κι αυτό δεν ήταν λίγο αν σκεφτείς ότι το ίδιο πράγμα που συνέβαινε σε εμάς συνέβαινε και στους γονείς μας. Η Polaroid μεγάλωσε διαφορετικές γενιές. Το 1971, ο Αντι Γουόρχολ, μαγεμένος στην κυριολεξία από την κυκλοφορία της Polaroid Automatic 100, είπε πως από εδώ και πέρα ο καθένας έχει το δικαίωμα στα 15 λεπτά διασημότητας. Αυτή η μηχανή υπάρχει από τότε, κι όμως καταφέρνει κάτι που μόνο μεγαλειώδη έργα του design μπόρεσαν να κάνουν: Να μοιάζει μοντέρνα για πάντα. Λες και κατασκευάστηκε μόλις χτες. Πολλοί είναι εκείνοι που σήμερα αναζητούν την επιστροφή των Polaroid φιλμ στο εμπόριο. Ακόμα κι εμείς. Γιατί είναι πολύ νωρίς για να τους πούμε αντίο.

Η ΑΒΑΣΤΑΧΤΗ ΕΛΑΦΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ SUPERLEGGERA



Η αβάσταχτη ελαφρότητα της Superleggera
Κείμενο: Μαρία Αβραμίδου
Σχεδόν διαστημική μοιάζει η νέα Ducati 1199 Superleggera. Κατασκευασμένη από μαγνήσιο, ανθρακόνημα και τιτάνιο, διαθέτει την υψηλότερη αναλογία ισχύος σε σχέση με το βάρος της από οποιαδήποτε άλλη μηχανή, η οποία έχει κατασκευαστεί έως σήμερα.
Στόχος των δημιουργών της, ήταν να ξεπεράσουν κάθε όριο, με κάθε τρόπο. Η Superleggera πιθανώς υπερέβη τις προσδοκίες τους, καθώς διαθέτει ιπποδύναμη πλέον των 200 αλόγων και βάρος μόλις 166 κιλά, με άδειο ντεπόζιτο βενζίνης.
Η ιταλική εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι η Superleggera είναι η πρώτη από τη σειρά των «υπέρ-μηχανών», τις οποίες σκοπεύει να φτιάξει και είναι ήδη συλλεκτική, αφού κυκλοφορούν μόλις 500 κομμάτια.
Η αβάσταχτη ελαφρότητα της Superleggera

Η αβάσταχτη ελαφρότητα της Superleggera



ΣΠΟΥΔΗ ΣΤΟ ΩΡΑΙΟ

Σπουδή στο ωραίο
Κείμενο: Μάρθα Κορινθίου
Αφιερωμένο στην κουλτούρα της μόδας και στους ανθρώπους που την καθορίζουν είναι το αγγλικό περιοδικό Industrie. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνεται και ο φωτογράφος Lachlan Bailey, που δημιούργησε ένα editorial μόδας για το περιοδικό με πρωταγωνίστρια την Edita Vilkeviciute. Η Εdita, που γεννήθηκε στη Λιθουανία την Πρωτοχρονιά του 1989, ανακαλύφθηκε από πρακτορείο μοντέλων ενώ έκανε βόλτα στα λιθόστρωτα δρομάκια του Κάουνας· στη συνέχεια περπάτησε στις πασαρέλες των Balenciaga, Chanel, Μiu Miu, Chloe, Dolce & Gabbana και Yves Saint Laurent. Με τίτλο «Α showcase in contemporary classics», ο στόχος της συγκεκριμένης φωτογράφησης είναι να παρουσιάσει τα σύγχρονα κλασικά γυναικεία κομμάτια. Όμως, τελικά, αυτό δεν είναι μόδα αλλά μια μελέτη πάνω στην ομορφιά...
  • Σπουδή στο ωραίο
  • Σπουδή στο ωραίο
  • Σπουδή στο ωραίο
  • Σπουδή στο ωραίο

      ΣΑΝΤΟΥΙΤΣ ΜΕ ΜΟΣΧΑΡΙ BBQ

      Σάντουιτς με μοσχάρι BBQ
      Κείμενο: Κώστας Τσίγκας
      Σάντουιτς με μοσχάρι BBQ, coleslaw, μουστάρδα και mozzarella di bufala. Αντί θεωριών, ας θυμηθούμε το ρηθέν του Hölderlin για τον κόμη του Σάντουιτς όταν ο τελευταίος αποχαιρέτησε τα εγκόσμια: «Τιμή στον άνθρωπο που μας απελευθέρωσε από το ζεστό φαγητό!»
      Υλικά
      —1 steak κόντρα χωρίς κόκαλο 200 γρ.
      —1 κουταλιά ελαιόλαδο
      —2 κουταλιές μουστάρδα
      —1 κουταλιά βούτυρο
      —1 μπάλα mozzarella di bufala
      —2 φέτες ψωμί
      —αλάτι, πιπέρι

      Για το coleslaw
      —1½ κουταλιά ξίδι
      —1½ κουταλιά χυμό λεμονιού
      —1 κουταλιά γάλα
      —½ λάχανο τριμμένο
      —2 καρότα τριμμένα
      —1 κρεμμύδι πράσινο ψιλοκομμένο
      —1/2 κούπα μαγιονέζα
      —1 κουταλάκι μουστάρδα
      —½ κουταλάκι ζάχαρη
      —αλατοπίπερο

      Εκτέλεση
      Ανακατεύουμε όλα τα υλικά σε μπολ και το βάζουμε στο ψυγείο για τουλάχιστον μία ώρα. Προθερμαίνουμε το φούρνο στην ένδειξη «γκριλ». Αλείφουμε το κρέας με το ελαιόλαδο, αλατοπιπερώνουμε καλά και ψήνουμε μέχρι να ροδίσει και στις 2 πλευρές. Το βγάζουμε από το φούρνο. Αφήνουμε μερικά λεπτά να τραβήξουν τα ζουμιά του κρέατος. Το κόβουμε σε λωρίδες πάχους 2 εκατοστών. Αλείφουμε το ψωμί με το βούτυρο και τη μουστάρδα. Κόβουμε τη mozzarella σε φέτες πάχους 2 εκ. και την αλατοπιπερώνουμε. Βάζουμε στο ψωμί τις φέτες κρέατος και πάνω του απλώνουμε μια γενναία ποσότητα coleslaw. Από πάνω βάζουμε τη mozzarella και σκεπάζουμε το σάντουιτς. Βάζουμε 2 μακριές οδοντογλυφίδες στις 2 άκρες και το κόβουμε σε 2 κομμάτια. Σερβίρουμε με έξτρα coleslaw.