ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Τρίτη 21 Μαΐου 2013

Ο καρκίνος του δέρματος προσβάλλει τους άνδρες διαφορετικά


Μπορεί μια ασθένεια να προσβάλλει με διαφορετικό τρόπο τα δύο φύλα; Σύμφωνα με νέα επιστημονική μελέτη αυτό όχι μόνο είναι δυνατό, αλλά ισχύει και για τον καρκίνο του δέρματος...

Μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Investigative Dermatology, έδειξε ότι ο καρκίνος του δέρματος προσβάλλει τους άνδρες σε διαφορετικά σημεία από ό,τι στις γυναίκες, γεγονός για το οποίο ενδέχεται να ευθύνεται το ότι περνούν πολλές ώρες στη θέση του οδηγού.
Αυτό σημαίνει ότι εκτίθενται στον ήλιο διαφορετικά σημεία του κεφαλιού και του αυχένα τους, κάτι που στις γυναίκες δεν συμβαίνει τόσο συχνά, επειδή πολλές φορές κάθονται στη θέση του συνοδηγού.
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε περιοχή της Γαλλίας, είχε διάρκεια πέντε ετών και οι επιστήμονες ανέλυσαν τις περιπτώσεις 279 ασθενών άνω των 70 ετών, οι οποίοι έπασχαν από μελάνωμα που σε πολλούς ήταν επιθετικό ή μεταστατικό.
Όπως διαπίστωσαν, στο 57% των ανδρών το μελάνωμα είχε εμφανιστεί στην περιοχή που περιλαμβάνει την κορυφή του κεφαλιού, το μέτωπο, τους κροτάφους, τα αυτιά και τον λαιμό (περιφερική), ενώ στο 43% στην περιοχή που περιλαμβάνει τα βλέφαρα, τη μύτη, τα μάγουλα, το στόμα και το πηγούνι (κεντρική).  Αντίθετα, στο 79% των γυναικών ο καρκίνος του δέρματος είχε προσβάλλει την κεντρική περιοχή, ενώ την περιφερική μόλις το 21%.
Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, περίπου το 20% των περιπτώσεων επιθετικού καρκίνου του δέρματος εμφανίζεται στο κεφάλι και τον λαιμό επειδή εκτίθενται στον ήλιο πολύ περισσότερο από ό,τι το υπόλοιπο σώμα.

Ούτε 5% από τα «τελεσίδικα» χρέη δεν εισπράττει το κράτος!


 Ούτε 5% από τα «τελεσίδικα» χρέη δεν εισπράττει το κράτος!
 Μόνο «στα χαρτιά» υπάρχουν οι φόροι που προσπαθεί να μαζέψει το υπουργείο Οικονομικών. Ακόμα και όταν οφειλέτης υπάρχει, η υπόθεση έχει πάει στα δικαστήρια και έχει τελεσιδικήσει υπέρ του ελληνικού Δημοσίου, οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών δεν καταφέρνουν να εισπράξουν ούτε το 5% από τα χρωστούμενα!
Τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών δείχνουν πως κατά την εκδίκαση χιλιάδων εκκρεμών υποθέσεων φοροδιαφυγής, τα δικαστήρια έχουν επιδικάσει υπέρ του Δημοσίου φόρους και πρόστιμα συνολικού ύψους 14 δισ. ευρώ. Παρ” όλα αυτά, εισπράχθηκαν μόλις 688,5 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 4,9%!
Η εκδίκαση των υποθέσεων μπορεί να πήρε και χρόνια. Τα δικαστήρια επιδικάζουν πρόστιμα για φορολογικές και τελωνειακές παραβάσεις,  για τις οποίες ασκήθηκε προσφυγή αλλά τα 13,3 από τα 14 δισ. δεν εισπράχθηκαν και κατέληξαν να προστεθούν στην «μαύρη τρύπα» των ληξιπρόθεσμων οφειλών που έχουν υπερβεί πια τα 57 δισ. ευρώ.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση της εταιρίας «Ακρόπολις Χρηματιστηριακή» η οποία είχε εμπλακεί στο σκάνδαλο των δομημένων ομολόγων. Στις 27 Ιουνίου 2012 βεβαιώθηκε στην εταιρία  πρόστιμο ύψους 4,8 δισ. ευρώ μετά από οριστική δικαστική απόφαση. Τα φυσικά πρόσωπα που εμπλέκονται χρωστούν πλέον έτσι από σχεδόν 1 δισ. ευρώ ο καθένας. Ωστόσο το πρόστιμο αυτό, θα μείνει «στα χαρτιά» αφού το Δημόσιο δεν έχει εισπράξει ούτε και το 10% της προβεβαίωσης κατά την άσκηση της προσφυγής και οι υπεύθυνοι της εταιρίας βρίσκονται ήδη στη φυλακή.
Την ίδια ώρα, στα διοικητικά δικαστήρια όλης της χώρας εκκρεμούν για εκδίκαση πάνω από 117.000 φορολογικές υποθέσεις, από τις οποίες οι 47.000 περίπου αφορούν σε πρόστιμα και προσαυξήσεις συνολικού ύψους 8,3 δισ. ευρώ που επιβλήθηκαν σε επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες για παραβάσεις στον ΦΠΑ, στον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και σε άλλα φορολογικά αντικείμενα.
Πολλά από τα καταλογισθέντα πρόστιμα είναι εξοντωτικά και οι φορολογούμενοι, προκειμένου να αποφύγουν την  άμεση διεκδίκησή τους από το Δημόσιο, αποφασίζουν να προσφύγουν στα δικαστήρια. Όταν πλέον κάποια στιγμή εκδικάζονται οι υποθέσεις και τα ποσά οριστικοποιούνται είναι πλέον πρακτικά αδύνατο να εισπραχθούν από το Δημόσιο, επειδή οι επιχειρήσεις που τα οφείλουν δεν είναι σε θέση και πάλι να τα εξοφλήσουν.
Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το υπουργείο Οικονομικών δείχνουν ότι:
2) μέχρι και τις 31-12-2012 εκκρεμούσαν στα δικαστήρια 117.382 φορολογικές υποθέσεις από τις οποίες 106.672 στο Πρωτοδικείο, 9.410 στο Εφετείο και 1.300 στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
3) μόνο για παραβάσεις στον ΦΠΑ, στον ΚΒΣ και σε λοιπούς φόρους και τέλη, οι προσφυγές που εκκρεμούσαν στα δικαστήρια στις 31-12-2012 έφθαναν τις 46.821. Το συνολικό ποσό για το οποίο είχαν ασκηθεί αυτές οι προσφυγές φθάνει τα 8,346 δισ. ευρώ! Από τις υποθέσεις αυτές:
– οι 41.806 αφορούν σε ποσά μέχρι 150.000 ευρώ, τα οποία φθάνουν συνολικά τα 746,7 εκατ. ευρώ
– οι 2.080 αφορούν σε ποσά από 150.001 έως 300.000 ευρώ, τα οποία ανέρχονται, συνολικά, στα 443,59 εκατ. ευρώ
– οι 1.976 αφορούν σε ποσά από 300.001 έως 1.000.000 ευρώ, τα οποία φθάνουν, συνολικά, το 1,05 δισ. ευρώ
– οι 959 υποθέσεις αφορούν ποσά άνω του 1 εκατ. ευρώ, τα οποία ανέρχονται συνολικά σε 6,1 δισ. ευρώ!
4) Στο πρώτο τρίμηνο του 2013 υποβλήθηκαν άλλες 473 προσφυγές για φορολογικές εκκρεμότητες, συνολικού ύψους 127,98 εκατ. ευρώ.

Eγκεφαλικό: 15 πράγματα που οφείλουμε να γνωρίζουμε


Το εγκεφαλικό επεισόδιο είναι μια κατάσταση, κατά την οποία τα εγκεφαλικά κύτταρα πεθαίνουν ξαφνικά, λόγω έλλειψης οξυγόνου. Αυτό μπορεί να προκληθεί από ένα εμπόδιο στη ροή του αίματος ή τη ρήξη μιας αρτηρίας που τροφοδοτεί τον εγκέφαλο. Τι άλλο πρέπει να γνωρίζουμε για την σοβαρότατη αυτή ιατρική κατάσταση;
1. Υπάρχουν δύο τύποι εγκεφαλικού επεισοδίου: το ισχαιμικό και το αιμορραγικό. Το ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο αντιπροσωπεύει περίπου τα τρία τέταρτα του συνόλου των εγκεφαλικών επεισοδίων και συμβαίνει, όταν ένας θρόμβος μπλοκάρει τη ροή του αίματος σε τμήμα του εγκεφάλου.

Το αιμορραγικό εγκεφαλικό επεισόδιο εμφανίζεται όταν ένα αιμοφόρο αγγείο παθαίνει ρήξη στην επιφάνεια του εγκεφάλου και γεμίζει το χώρο μεταξύ του εγκεφάλου και του κρανίου με αίμα (υπαραχνοειδής αιμορραγία) ή όταν μία ελαττωματική αρτηρία στον εγκέφαλο εκρήγνυται και γεμίζει τον περιβάλλοντα ιστό με αίμα (εγκεφαλική αιμορραγία).

2. Ο καθένας μπορεί να υποστεί εγκεφαλικό επεισόδιο ανεξάρτητα από ηλικία και φύλο. Αν και πολλοί παράγοντες κινδύνου για εγκεφαλικό επεισόδιο είναι πέρα από τον ανθρώπινο έλεγχο, η σωστή διατροφή και η ιατρική περίθαλψη είναι βασικοί κανόνες πρόληψης.

3. Οι πιο επίφοβοι ασθενείς ωστόσο είναι: όσοι είναι άνω των 55 ετών, οι άνδρες (περισσότερο από τις γυναίκες), οι Αφροαμερικανοί και οι Ισπανόφωνοι άνδρες και όσοι έχουν ιατρικό ιστορικό με εγκεφαλικά επεισόδια στην οικογένεια.

4. Από ιατρικής άποψης, στις ομάδες υψηλού κινδύνου ανήκουν όσοι έχουν: υψηλή αρτηριακή πίεση, χοληστερόλη, διαβήτη, παχυσαρκία ή υπερβολικό βάρος, καρδιαγγειακές νόσους, προηγούμενο αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο ή παροδικό ισχαιμικό επεισόδιο, υψηλά επίπεδα ομοκυστεΐνης (ένα αμινοξύ στο αίμα), όσοι χρησιμοποιούν αγωγές αντισύλληψης ή θεραπείες με αυξητική ορμόνη, όσοι κάνουν χρήση κοκαΐνης, οι ένθερμοι καπνιστές και οι αλκοολικοί.

5. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Lille Nord de France, στη Λιλ της Γαλλίας, ανέφεραν στο περιοδικό Neurology, ότι οι αλκοολικοί έχουν σημαντικά υψηλότερο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου σε νεαρή ηλικία σε σχέση με άλλους, που δεν πίνουν.

6. Οι άνδρες από διαζευγμένες οικογένειες έχουν περισσότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο από ό, τι εκείνοι που προέρχονται από οικογένειες, που εξακολουθούν οι γονείς να είναι μαζί.

7. Για τους Αφροαμερικανούς, το εγκεφαλικό επεισόδιο είναι η πιο συχνή και πιο θανατηφόρα πάθηση, ακόμη και σε νέους και μεσήλικες.

8. Τα τελευταία χρόνια, υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός των εγκεφαλικών επεισοδίων σε άτομα μεταξύ των ηλικιών 18 και 65. Ο κίνδυνος μάλιστα αυτός συνδέεται με την αυξανόμενη συχνότητα εμφάνισης της παχυσαρκίας και της υψηλής πίεσης του αίματος σε αυτή την ηλικιακή ομάδα.

9. Μόνο περίπου το 30% των ανθρώπων, παρουσιάζουν πονοκέφαλο, ως σύμπτωμα ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου.

10. Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου περιλαμβάνουν αιφνίδιο μούδιασμα ή αδυναμία στη μία πλευρά, «διπλή» όραση, σύγχυση, έλλειψη συντονισμού και αντίληψης.

11. Οι παράγοντες του κινδύνου για εγκεφαλικό επεισόδιο, όπως η υπέρταση, ο διαβήτης και η παχυσαρκία, έχουν μια γενετική συνιστώσα. Και οι πιο σπάνιες αιτίες του εγκεφαλικού επεισοδίου σε νεότερους ανθρώπους, όπως καρδιακοί όγκοι, διαταραχές πήξεως και ανωμαλίες με τα αιμοφόρα αγγεία, μπορούν επίσης να περάσουν από γενιά σε γενιά.

12. Το κάπνισμα είναι ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες κινδύνου για εγκεφαλικό επεισόδιο, ιδιαίτερα σε νεότερους ανθρώπους. Μάλιστα, ο κίνδυνος είναι εξίσου σοβαρός και για τους δύο τύπους επεισοδίων, ενώ συχνά είναι και τα επαναλαμβανόμενα εγκεφαλικά επεισόδια, στην περίπτωση των καπνιστών.

13. Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Michigan, οι γυναίκες παρουσιάζουν μη παραδοσιακά συμπτώματα, δηλαδή αλλαγή της νοητικής κατάστασης, που σημαίνει σύγχυση, αποπροσανατολισμός ή απώλεια συνείδησης.

14. Τα εγκεφαλικά επεισόδια είναι θεραπεύσιμα αλλά θα πρέπει να φτάσει ο ασθενής στο νοσοκομείο μέσα σε 60 λεπτά μετά την έναρξη των συμπτωμάτων για την πρόληψη της αναπηρίας.

15. Το μεγαλύτερο μέρος της αποθεραπείας λαμβάνει χώρα κατά τους πρώτους μήνες, αλλά η ανάκαμψη του ασθενούς συνεχίζεται σε όλη τη ζωή του.
clickatlife.gr

Καταδύσεις μαζί με καρχαρίες

Ένας ατρόμητος δύτης στις ακτές του Port Elizabeth, στη Νότια Αφρική, παρέμεινε ήρεμος και φωτογραφήθηκε ακόμα και όταν περικυκλώθηκε από μία ομάδα καρχαριών.
Μάλιστα, δεν επρόκειτο για απλούς καρχαρίες, αλλά για τον δολοφονικό καρχαρία τίγρη, ο οποίος είναι ένας από τους μεγαλύτερους καρχαρίες που ζουν σήμερα με το μήκος του να φτάνει τα 4.2 μέτρα.
Ο 46χρονος φωτογράφος Rainer Schimpf κατέγραψε το απίστευτο θέαμα σε μία κατάδυση… ρουτίνας, όπου οι δύτες τάισαν σαρδέλες τα ζώα του βυθού.
 Ο ίδιος δήλωσε: «Είναι προνόμιο να μπορείς να δεις τόσο μεγάλους καρχαρίες από κοντά, χωρίς κλουβί. Είμαι ειδικός σε τέτοιες καταδύσεις και είμαι βέβαιος ότι δεν διατρέχω κάποιο κίνδυνο».
Ωστόσο, για να αποφύγει να γίνει δόλωμα των τεράστιων ζώων, ο Rainer δήλωσε ότι ακολουθεί αυστηρά δύο κανόνες. Δεν οπισθοχωρεί και δεν κολυμπάει.
«Επίσης, αν τους αγγίξεις τη μύτη, νευριάζουν πολύ, και σίγουρα δεν θες να σε βλέπει εχθρικά ένας καρχαρίας 900 κιλών» συμπλήρωσε ο Rainer.
 Καταδύσεις μαζί με καρχαρίες
 Καταδύσεις μαζί με καρχαρίες
 Καταδύσεις μαζί με καρχαρίες
 Καταδύσεις μαζί με καρχαρίες

Σκάνδαλο στο Μονακό: Οι παπαράτσι «συνέλαβαν» την γυναίκα του πρίγκιπα Aλβέρτου με τον εραστή της


skandalo sto monako oi paparatsi synelavan tin gynaika tou prigkipa Alvertou me ton erasti tis 1 315x236 300x224 Σκάνδαλο στο Μονακό: Οι παπαράτσι «συνέλαβαν» την γυναίκα του πρίγκιπα Aλβέρτου με τον εραστή τηςΕδώ και καιρό υπήρχε η φήμη ότι η Charlene Wittstock απατά τον πρίγκιπα Αλβέρτο! Τώρα πια δεν είναι μόνο φήμες, αλλά υπάρχουν και φωτογραφίες ντοκουμέντο!
Η εφημερίδα Bild το επιβεβαίωσε δημοσιεύοντας φωτογραφίες με την πριγκίπισσα και τον παίκτη του ράγκμπι Byron Kelleher.
Ο φωτογραφικός φακός εντόπισε το παράνομο ζευγάρι σε αγώνα τένις στο Μόντε Κάρλο. Ο πρίγκιπας Αλβέρτος απαντούσε με μηνύσεις στα δημοσιεύματα, τώρα με τις φωτογραφίες τι θα κάνει;

2 2 Σκάνδαλο στο Μονακό: Οι παπαράτσι «συνέλαβαν» την γυναίκα του πρίγκιπα Aλβέρτου με τον εραστή της

Τάσεις φυγής από Αθανασιάδη


 Τάσεις φυγής από Αθανασιάδη
 Σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση είναι από την Κυριακή το βράδυ ο Στέφανος Αθανασιάδης, ο οποίος δέχθηκε σκληρή κριτική από τους οπαδούς του ΠΑΟΚ μετά τον αγώνα με τον ΠΑΣ Γιάννινα στην Τούμπα.
Όπως αποκαλύπτει η στήλη «Τρελός του χωριού» της SportDay, το συγκεκριμένο περιστατικό είναι η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι και ο διεθνής φορ σκέφτεται να αποχωρήσει από τον «Δικέφαλο του Βορρά».
Το ρεπορτάζ της εφημερίδας αναφέρει πως ο 24χρονος επιθετικός σκεφτόταν εδώ και καιρό να φύγει από την αγαπημένη του ομάδα, αφού από τη μία θεωρεί χαμηλό το επίπεδο του ελληνικού πρωταθλήματος και από την άλλη εκτιμά πως τα 150.000 ευρώ που παίρνει ετησίως είναι λίγα για όσα έχει προσφέρει τα τελευταία χρόνια (και ιδιαίτερα τη φετινή σεζόν).
Εκείνο, όμως, που τον πείραξε – αν και δεν ήταν σε πρώτη φάση αποφασισμένος να φύγει – ήταν η… αχαριστία των οπαδών του ΠΑΟΚ, αφού τη φετινή σεζόν έχει πετύχει πολλά γκολ (22 συγκεκριμένα σε 35 ματς, ενώ έχει μοιράσει και 8 ασίστ) και σε κρίσιμους αγώνες και εκείνοι δεν υπολόγισαν την προσφορά του.
Πλέον είναι θέμα χρόνου η αποχώρηση του Αθανασιάδη από τον ΠΑΟΚ και θα εξετάσει προσεκτικά τις προτάσεις που θα υπάρξουν για εκείνον το προσεχές διάστημα.
Υπενθυμίζεται ότι ενδιαφέρον για τον διεθνή στράικερ έχουν εκδηλώσει ομάδες από τη Ρωσία, την Ελβετία (Βασιλεία), τη Γερμανία (Στουτγκάρη, Λεβερκούζεν) και την Ιταλία (Τορίνο).
Το θέμα είναι να κατατεθεί πρόταση στην «ασπρόμαυρη» ΠΑΕ από έναν σύλλογο ποιοτικού πρωταθλήματος και να καλύπτεται η ρήτρα αποδέσμευσης που αγγίζει το ποσό των 3 εκατ. ευρώ.
Πηγή: sport-fm.gr

Εορτή Άγιων Κωνσταντίνου και Ελένης των ισαποστόλων



p01.jpg
Τ
ο έργο αυτών των δύο μεγάλων αγίων της Εκκλησίας είναι πολυσχιδές. Την εποχη εκείνη, κατά την οποία οι καταδιωχθέντες χριστιανοί έβγαιναν σιγά-σιγά από τις κατακόμβες και είχαν ανάγκη τόσο από υλική, όσο και από πνευματική βοήθεια, οι δύο αυτοί Άγιοι της Εκκλησίας ανάλαβαν να υποστηρίξουν τους πιστούς και να συμβάλουν στο έργο της Εκκλησίας.
Η Αγία Ελένη
Η Αγία Ελένη γεννήθηκε στο Δρέπανο της Βιθυνίας (Γιάλοβα Μ. Ασίας) στα μέσα του 3ου αιώνα μ.Χ. Είκοσι περίπου χρόνια μετά τη γέννησή της, η Ελένη γνωρίστηκε με τον Κωνστάντιο Χλωρό, αξιωματούχο της Αυτοκρατορίας, τον οποίο παντρέυτηκε το 270, με βάση πρόνοια ειδικού νόμου, ο οποίος επέτρεπε το γάμο αξιωματούχων με γυναίκες λαϊκής καταγωγής. Ο Κωνστάντιος ήταν συγγενής του Κλαυδίου, ο οποίος βασίλευσε πριν από τον Διοκλητιανό. Ο Κωνστάντιος προσελήφθει στα ανάκτορα από τον Διοκλητιανό. Καρπός του γάμου της Ελένης και του Κωνστάντιου ήταν ο Κωνσταντίνος, ο μετέπειτα μονοκράτορας της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, τον οποίο η Αγία Ελένη γέννησε στη Ναϊσσό της Μοισίας (Νίσσα Σερβίας).
Προκειμένου, όμως, ο Κωνστάντιος να προβιβαστεί από τον Διοκλητιανό σε Καίσαρα Γαλατίας, Ισπανίας και Βρεττανίας ήλθε σε διάζευξη και νυμφεύθηκε τη Θεοδώρα ανεψιά του Μαξιμιανού. Τότε, η Αγία Ελένη μαζί με τον Κωνσταντίνο παρέμειναν υπό φρούρηση του Διοκλητιανού και στη συνέχεια του Γαλέριου, για να μπορούν να ελέγχουν τον Κωνστάντιο. Ωστόσο, η ανάληψη του Καισαρικού αξιώματος από τον Κωνστάντιο λειτούργησε ευνοϊκά για την Εκκλησία, αφού ακόμη και κατά την περίοδο των διωγμών, που εξαπέλυσε ο Διοκλητιανός,  οι πιστοί σε αυτή την περιοχή δεν καταδιώχτηκαν. Επίσης, με την άνοδο του Χλωρού στο αξίωμα αυτό ανοίχθηκε ο δρόμος και για τον υιό του Κωνσταντίνο.
Η Αγία Ελένη επανήλθε στη δημόσια ζωή κατά την ανάδειξη του Κωνσταντίνου σε Καίσαρα το 306, οπότε ο Κωνσταντίνος την έφερε κοντά του στα Τρέβηρα και ακολούθως την πήρε μαζί του στη Ρώμη, όταν επρόκειτο να ανακηρυχθεί σε Αύγουστο. Η Αγία ανακηρύχθηκε σε Αυγούστα από τον Κωνσταντίνο, όταν αυτός παρέμεινε μονοκράτορας νικώντας τον Λικίνιο, για να την έχει κοντά του από αγάπη, αλλά και ως σύμβουλο και συνεργάτιδα. Αυτή η αγάπη και ο σεβασμός του Κωνσταντίνου προς την μητέρα του φάνηκε και με την ύψωση δύο στηλών στη μεγάλη πλατεία «Φόρος», η μία στο όνομα της Αγίας Ελένης και η άλλη στο όνομά του, και ανάμεσα τους ένας σταυρός, που έφερε την επιγραφή: «Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού πατρός, Αμήν». Επίσης, για να την τιμήσει, έκοψε νομίσματα με τ” όνομα και τη μορφή της και μετονόμασε το Δρέπανο σε Ελενόπολη.
Ακόμη, μεταξύ άλλων, παραχώρησε στη μητέρα του το ανάκτορο στο Σεσσόριο του Λατερανού, όπου έκτισε μία εκκλησία, ώστε αυτή να μπορεί να επιτελεί φιλανθρωπικό και πνευματικό έργο. Στη συνέχεια, η Αγία Ελένη, με τη συγκατάθεση του Κωνσταντίνου, ανάλαβε η ίδια την ευθύνη της ανοικοδόμησης ναών και το κτίσιμο νέων εκκλησιών και ευαγών ιδρυμάτων σε όλη την επικράτεια της Αυτοκρατορίας. Ο ιστορικός Ευσέβιος αναφέρει σχετικά: «Ελένη Αυγούστα…ευσεβούς τεκμήρια διαθέσεως ίδρυσε».
Καίριος και κύριος σταθμός της ζωής της Αγίας Ελένης, λίγο πριν από την κοίμησή της, είναι η μετάβασή της στους Αγίους Τόπους, όπου, κατόπιν θεϊκού σημείου, βρήκε τον Τίμιο και Ζωοποιό Σταυρό του Κυρίου (326 μ.Χ.). Όταν έφθασε στα Ιεροσόλυμα, λοιπόν, καθ’ υπόδειξη του Αγίου Κυριάκου, που ήταν Εβραίος και τότε λεγόταν Ιούδας, αλλά και με βάση μία παράδοση που έλεγε ότι μετά την Αποκαθήλωση ο Τίμιος Σταυρός πετάχθηκε σε λάκκο, κοντά στον Γολγοθά, άρχισε αμέσως τις σχετικές έρευνες. Επειδή όμως επρόκειτο για υπέρογκη εργασία, οι έρευνες στράφηκαν στο μέρος εκείνο, όπου βλάστανε το λουλούδι βασιλικός, του οποίου η ευωδία ήταν έντονη. Ο χρονογράφος Γεώργιος μοναχός σημειώνει το γεγονός της ευρέσεως ως εξής: «Μαθών δε ο Επίσκοπος (Μακάριος), τα της Βασιλικής ελεύσεως…πάντας παρακάλεσε ησυχία να κάμουσι και σπουδαιοτέραν ευχήν υπέρ τούτου, στον Θεό προσέφερε… Τούτου δε γενομένου, ευθύς θεόθεν εδείχθη στον Επίσκοπο ο τόπος, όπου ο ακαθάρτου δαίμονος, ο ναός και το άγαλμα της Αφροδίτης υπήρχε. Τότε η βασίλισσα, πλήθος πολύ τεχνιτών και εργατών συγκέντρωσε και εκ βάθρων το αισχρό οικοδόμημα κατέστρεψε. Τούτου δε γενομένου, ανεφάνη το θείον Μνήμα, ο τόπος του κρανίου και τρεις καταχωμένοι σταυροί…Αμηχανία και θλίψη κατέλαβε την Βασίλισσα, αφού κανείς δεν γνώριζε ποιός είναι ο Τίμιος Σταυρός. Ο δε Επίσκοπος μετά πίστεως έλυσε την απορία…Γυναίκα άρρωστη, υπό πάντων απεγνωσμένη και τα λοίσθια πνέουσα, έφεραν μεταξύ των σταυρών…Με τη σκιά του Τιμίου Σταυρού η ασθενούσα…ευθέως αναπήδησε, δοξάζουσα μετά μεγάλης φωνής τον Θεό…Η δε Βασίλισσα Ελένη, μετά χαράς μεγάλης παρέλαβε τον Σταυρό…και μέρος αυτού παρέδωσε στον Επίσκοπο της πόλεως» (Γεώργιος Μοναχός, Περί της ευρέσεως του σταυρού, 110.620-621). Επίσης, ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος αναφέρει ότι στον Γολγοθά ανευρέθησαν τρεις σταυροί, από τους οποίους ο ένας διαγνώστηκε ότι ανήκει στον Ιησού Χριστό. Το Συναξάρι της εορτής της Ύψωσης του Τιμίου Σταυρού αναφέρει: «διαπορούσης δε της Βασιλίσσης (δηλ. της Αγίας Ελένης), τίς αν είη ο του Κυρίου Σταυρός, διά της εις θανούσαν γυναίκα χήραν θαυματουργίας δείκνυται· και ανέστη τη τούτου προσψαύσει· των δε λοιπών δύο σταυρών των Ληστών μηδέν εις τούτο ενδειξαμένων εις θαυματοποιΐας υπόδειγμα».
Μετά το σημείο αυτό της Χάρης, η Αγία Ελένη αποφάσισε να οικοδομήσει επί τόπου το ναό της Αναστάσεως, ένα ακόμη ναό επάνω από το Σπήλαιο της Γεννήσεως στη Βηθλεέμ και άλλους δύο, ένα στο όρος της Αναλήψεως και ένα στο ορός Θαβώρ.
Κατόπιν, η Αγία Ελένη αναχώρησε για την Κωνσταντινούπολη, μεταφέροντας μαζί της τεμάχια του Τιμίου Ξύλου. Η Πρόνοια του Θεού, όμως, θέλησε όπως η Αγία να περάσει (και πάλι) από την Κύπρο μας. Έτσι αποβιβάστηκε νότια της νήσου, κοντά στο σημερινό Ζύγι. Η περιοχή στην οποία αποβιβάστηκε, υπήρχε ένα ποτάμι, το οποίο τότε ονομάστηκε βασιλοπόταμο, κοντά στο οποίο εναπόθεσε τους σταυρούς – κατά την παράδοση, επειδή οι τρεις σταυροί είχαν παραμείνει μαζί για πολλά χρόνια, τους αποσύνδεσε, έσμιξε τα ξύλα τους και τους ξαναέφτιαξε. Από το ξύλο του υποποδίου του σταυρού του Χριστού έφτιαξε, επίσης, ένα άλλο μικρό σταυρό.
Εκεί, εξαντηλμένη καθώς ήταν, η ογδοντάχρονη Αγία, έγειρε για να ξεκουραστεί λίγο, ώστε να μπορέσει να συνεχίσει την πορεία της προς την Κωνσταντινούπολη. Κατά τη διάρκεια του ύπνου της, όμως, ένας νέος με αγγελική μορφή της είπε: «Σεβαστή μου βασίλισσα, είμαι απεσταλμένος του Παναγάθου Θεού, για να σου εκφράσω το θέλημά Του. Όπως εκεί στα Ιεροσόλυμα έκτισες ναούς, για να δοξάζεται και να υμνείται ο Θεός, έτσι κι εδώ, σε τούτο το νησί το ευλογημένο, πρέπει να πράξεις το ίδιο. Να κτίσεις κι εδώ ιερό ναό, τον οποίο μάλιστα να θεμελιώσεις με το Τίμιο Ξύλο, για να προσκυνείται και να δοξάζεται στους αιώνες ο Σταυρός του Κυρίου από τους κατοίκους αυτού του τόπου. Εδώ θα ζουν Χριστιανοί μέχρι τη συντέλεια του κόσμου».
Η Αγία όταν ξύπνησε, διέταξε αμέσως να γίνει όπως ο λαμπρός εκείνος νέος της υπέδειξε. Ο ένας όμως από τους μεγάλους σταυρούς είχε εξαφανιστεί. Βέβαια ύστερα θεάθηκε στην κορυφή του βουνού Όλυμπος. Εκεί, λοιπόν, βρέθηκε το τίμιο ξύλο, το οποίο προς στιγμή είχε χαθεί. Τότε, η Αγία Ελένη με τους συνεργάτες της έκτισαν ναό τον οποίο εγκαινίασαν με το τίμιο Ξύλο και από τότε (327) το βουνό αυτό ονομάζεται Σταυροβούνι, όπου μέχρι σήμερα υπάρχει η ομώνυμη Ιερά Μονή.
Εκτός από την εκκλησία στο Σταυροβούνι, η Βασίλισσα διέταξε να κτιστεί ένας ακόμη ναός στην περιοχή της Τόχνης. Επίσης, παρέδωσε στην Εκκλησία Κύπρου μερικά άλλα τεμάχια Τιμίου Ξύλου και ένα τεμάχιο από τον άγιο Κάνναβο, με τον οποίον έδεσαν τα άχραντα χέρια του Κυρίου -και που σήμερα βρίσκεται στο Όμοδος-, αλλά και τμήμα από ένα Ήλο (καρφί).
Κατόπιν η Αγία αναχώρησε για την Βασιλεύουσα, όπου ο Κωνσταντίνος υποδέχθηκε τον Τίμιο Σταυρό, τους τέσσερις Ήλους και την μητέρα του με κάθε λαμπρότητα. Σημειώνουμε ότι απ’αυτούς τους τέσσερις Ήλους, οι δύο τοποθετήθηκαν στο Στέμμα, το οποίο φορούσε ο βασιλιάς Κωνσταντίνος.
Σήμερα, το μεγαλύτερο μέρος του Τιμίου Ξύλου φυλάγεται στην Ιερά Μονή Ξηροποτάμου στο Άγιο Όρος.
Η Αγία Ελένη κομήθηκε ένα χρόνο αργότερα, σε ηλικία 81 περίπου ετών (328-329).
Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι ενώ η Αγία Ελένη βρισκόταν στην Ανατολή, συνέβησαν διάφορα θλιβερά γεγονότα• ο θάνατος του εγγονού της Κρίσπου, το παιδί της πρώτης γυναίκας του Κωνσταντίνου Νινευίνας, αλλά και ο θάνατος της δεύτερής του γυναίκας Φαύστας, για λόγους που παραμένουν χωρίς ιστορική τεκμηρίωση. Βέβαια, αναφρέρεται από τον Ρωμαίο ιστορικό, Βίκτωρα Σέξτο Αυρήλιο ότι η εκτέλεση του Κρίσπου, έγινε κατά διαταγή του πατέρα του, Μεγάλου Κωνσταντίνου, αφού η Φαύστα τον συκοφάντησε ότι επιχείρησε να την βιάσει, προκειμένου αυτή να προωθήσει τα δικά της τρία παιδιά. Έτσι, ο Κωνσταντίνος που επέπληξε τον Κρίσπο τον φυλάκισε, αλλά πουθενά δεν αναφέρεται αν τον σκότωσε (οπως κατηγορείται). Ωστόσο, η Αγία Ελένη επέπληξε τον Κωνσταντίνο για την πράξη του να φυλακίσει τον Κρίσπο.
Ο Μέγας Κωνσταντίνος
Την εποχή που ο πατέρας του Κωνστάντιος υπηρετούσε στα Ανάκτορα, ο Κωνσταντίνος ευρίσκεται στην αυλή του αυτοκράτορα Διοκλητιανού στη Νικομήδεια, κατέχοντας το αξίωμα του Χιλίαρχου. Όταν όμως οι δύο Αύγουστοι, Διοκλητιανός και Μαξιμιανός παραιτούνται από τα αξιώματά τους, στο αξίωμα του Αυγούστου προάγονται ο Κωνστάντιος για τη Δύση και ο Γαλέριος για την Ανατολή. Όταν πεθαίνει ο Κωνστάντιος (306) ο στρατός της δύσης αναγνώρισε ως Αύγουστο τον Κωνσταντίνο.
Ο Κωνσταντίνος, λοιπόν, ανακηρύχθηκε σε Αύγουστο κατόπιν της νίκης του εναντίον του Μαξεντίου. Ήταν μία περίοδος, κατά την οποία ο Μαξέντιος, υιός του Μαξιμιανού, προέβαινε σε «έκπτυστα και αποτρόπαια και εναγή και βέβηλα» έργα καταδυναστεύοντας τους πολίτες. Γι’ αυτό και ο Κωνσταντίνος επιστράτευσε εναντίον του αριθημητικά πλεονεκτούντος Μαξεντίου. Ο ιστορικός Ευσέβιος, επί του προκειμένου αναφέρει ότι ο Κωνσταντίνος δεν γνώριζε καλά-καλά σε ποιόν ακριβώς Θεό να προσευχηθεί για να αντιμετωπίσει τον Μαξέντιο. Όταν, όμως, άρχισε να αναπέμπει παρακλήσεις, μετά το μεσημέρι φάνηκε στον ουρανό ένα σημείο• ήταν ο Σταυρός, με την επιγραφή «εν τούτῳ νίκα». Έτσι, έχοντας τη βεβαιότητα της θείας συμπαράστασης επιτίθεται εναντίον του Μαξεντίου, τον οποίο και κατατροπώνει και ελευθερώνει τους ρωμαίους πολίτες από την τυρρανία του.
Μετά τα γεγονότα αυτά, και ύστερα από θεία νεύση, οικοδομεί την Κωνσταντινούπολη στην περιοχή του Βυζαντίου και μεταφέρει την έδρα της Αυτοκρατορίας εκεί, και ταυτόχρονα φροντίζει να ενισχύσει ποικιλοτρόπως όλες τις περιοχές της αυτοκρατορίας. Αξιοσημείωτο γεγονός, μεταξύ άλλων, είναι η υπογραφή του διατάγματος των Μεδιολάνων το 313, το οποίο προέβλεπε να σταματήσουν οι διωγμοί και να αποφυλακισθούν οι πιστοί. Το διάταγμα υπογράφηκε με την ευκαιρία του γάμου του Λικινίου με την αδελφή του Κωνσταντία.
Επίσης, ο Κωνσταντίνος συμμετείχε ενεργά στις εξελίξεις που αφορούσαν στην αίρεση του Αρείου, αφού απέστειλε μέσω του σύμβουλού του, Όσιου, Επισκόπου Κορδούης, επιστολή στον Επίσκοπο Αλεξανδρείας Αλέξανδρο για το πρόβλημα που δημιουργούσε ο Άρειος, χωρίς ωστόσο να βελτιωθεί η κατάσταση. Γι’ αυτό, λοιπόν, αποφάσισε όπως συγκαλέσει Οικουμενική Σύνοδο, στη Νίκαια της Βιθυνίας το 325, η οποία και αποφάνθηκε ότι ο Άρειος διδάσκει αιρετικές απόψεις.
Μετά το πέρας των εργασιών της Συνόδου ο ίδιος ο Κωνσταντίνος ανέλαβε την γνωστοποίηση των σχετικών αποφάσεων προς όλη την επικράτεια της Αυτοκρατορίας. Ο Άρειος, όμως, και οι ομόφρονές του, φέροντες προσωπεία αδικημένων, παραπλάνησαν τον Κωνσταντίνο ασκώντας την φιλολογική και φιλοσοφική τους τέχνη έπεισαν τον Κωνσταντίνο ότι η διδασκαλία τους δεν αφίσταται από το δόγμα της Οικουμενικής Συνόδου.
Αποτέλεσμα της επέμβασης αυτής του Αρείου ήταν η σύγκληση νέας συνόδου το 327 μ.Χ., η οποία ανακάλεσε τον Άρειο από την εξορία και αποκατέστησε τους ομοφρόνους του Επισκόπους Νικομηδείας Ευσέβιο και Νικαίας Θεόγνιο. Η ενέργεια αυτή προκάλεσε αντιδράσεις από πλευράς Ορθοδόξων, γι’αυτό, τόσο ο Αλεξανδρείας Αλέξανδρος, όσο και ο Μέγας Αθανάσιος δεν συμβιβάστηκαν με τις αποφάσεις της Συνόδου, παρόλο που ο Αυτοκράτορας απειλούσε με καθαίρεση. Ακολούθως, νέα Σύνοδος αιρετικών Επισκόπων, που συνήλθε στην Αντιόχεια το 330, καθαίρεσε και εξόρισε τον ο Άγιο Ευστάθιο, Επίσκοπο Αντιοχείας και στη συνέχεια, το 335, άλλη Σύνοδος, που έγινε στην Τύρο της Συρίας, επέβαλε την ποινή της καθαιρέσεως στον Μέγα Αθανάσιο, ο οποίος, ως εκ τούτου ζήτησε από τον Κωνσταντίνο να τον ακούσει, αλλά ο Αυτοκράτορας, στην αρχή, δεν αποδέχτηκε την πρόταση του Αθανασίου, παρά μόνο όταν ο μεγάλος αυτός θεολόγος είπε σε αυτόν: «Δικάσει Κύριος ἀνὰ μέσον ἐμοῦ καὶ σοῦ».
Μετά την ακρόαση, και αφού ο Κωνσταντίνος κάλεσε όλους αυτούς που συμμετείχαν στη Σύνοδο της Τύρου, ο Ευσέβιος Νικομηδείας παρουσιάστηκε, με άλλο επιχείρημα ενώπιον του Αυτοκράτορα, αυτή τη φορά, θέτοντας το θέμα της δήθεν παρεμπόδισης της μεταφοράς σιταριού. Ο Αυτοκράτορας εξόρισε, τελικά, τον Μέγα Αθανάσιο στα Τρέβιρα της Γαλλίας, όμως δεν επικύρωσε την απόφαση της Συνόδου εκείνης και παράλληλα δεν προχώρησε σε αναπλήρωση της επισκοπικής έδρας της Αλεξάνδρειας. Το ζήτημα του Αρείου έλυσε την περίοδο εκείνη η Πρόνοια του Θεού, αφού την παραμονή της πανυγηρικής αναγνώρισης του Αρείου, αυτός απέθανε με φρικτό τρόπο ενώ βρισκόταν στο αποχωρητήριο.
Ο Μέγας Κωνσταντίνος δεν ονομάστηκε έτσι μόνο γιατί ήταν σπουδαίος και αήττητος μαχητής και έκανε μεγάλα έργα, αλλά και για τη μετάνοια που επέδειξε στη συνέχεια. Αφού βαπτίσθηκε, λοιπόν, είπε: «Νυν αληθεί λόγω μακάριον οιδ’ εμαυτόν, νυν της αθανάτου ζωής πεφάναι άξιον, νυν του θείου μετειληφέναι φωτός πεπίστευκα». Από τότε και μέχρι την ημέρα της κοιμήσεώς του το 337 σε προάστιο της Νικομήδειας δεν ενδύθηκε βασιλικό μανδύα. Ή κοίμησή του σημειώθηκε εννέα χρόνια μετά την κοίμηση της μητέρας του σε ηλικία 63 ετών. Ήταν η ημέρα της εορτής της Πεντηκοστής, όπως αναφέρει ο ιστορικός Ευσέβιος.
Η μνήμη τους τελείται στις 21 Μαΐου.
Απολυτίκιον
«Πρώτος πέφηνας, εν Βασιλεύσι, θείον έδρασμα, της ευσεβείας, απ’ ουρανού δεδεγμένος το χάρισμα• όθεν Χριστού τον Σταυρόν εφανέρωσας, και την Ορθόδοξον πίστην εφήπλωσας. Κωνσταντίνε Ισαπόστολε, συν Μητρί Ελένη θεόφρονι, πρεσβεύσατε υπέρ των ψυχών ημών».