ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

Ερώτηση από Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, μεταξύ των οποίων και ο κ. Δημήτριος Δ.Χριστογιάννης, προς τον Υπουργό Οικονομικών, σχετικά με τη Καταβολή εισοδηματικής ενίσχυσης σε οικογένειες ορεινών και μειονεκτικών περιοχών.


Προς:

Τον κ. Υπουργό Οικονομικών

ΘΕΜΑ: Καταβολή εισοδηματικής ενίσχυσης σε οικογένειες ορεινών και μειονεκτικών περιοχών.

Στο πλαίσιο των μέτρων κοινωνικής προστασίας ευπαθών ομάδων του πληθυσμού θεσπίστηκε με τις διατάξεις της παρ. 2, του άρθρου 27 του ν.3016/2002 η χορήγηση ετήσιας εισοδηματικής ενίσχυσης, προκειμένου να στηριχθούν οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα και να αποτραπεί ο κίνδυνος να ερημωθούν ολόκληρα χωριά που βρίσκονται σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές.

Με τις διατάξεις αυτές, δικαιούχοι της εν λόγω εισοδηματικής ενίσχυσης είναι οι οικογένειες Ελλήνων υπηκόων και υπηκόων κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένων και των μονογονεϊκών, των οποίων τα μέλη κατοικούν μόνιμα σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές, όπως αυτές ορίζονται στην οδηγία 85/148/ΕΟΚ, και των οποίων το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των τεσσάρων χιλιάδων επτακοσίων (4.700) Ευρώ.

Δικαιούχοι του επιδόματος είναι μόνο όσοι δεν υπερβαίνουν τις 4.700 Ευρώ το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, το συνολικό ετήσιο φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό, καθώς και το απαλλασσόμενο ή το φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα του φορολογουμένου, της συζύγου και των ανήλικων τέκνων του από κάθε πηγή.
Περαιτέρω και για τον ίδιο σκοπό η έννοια του όρου «ετήσιο οικογενειακό εισόδημα» προσδιορίζεται ως ακολούθως:

Κατόπιν αυτού κατά τον υπολογισμό του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος λαμβάνεται υπόψη το άθροισμα των προαναφερόμενων εισοδημάτων όλων των μελών της οικογένειας, όπως αναγράφεται στο αντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους για το οποίο αιτείται η εισοδηματική ενίσχυση. Σε περίπτωση δε ύπαρξης τεκμαρτού εισοδήματος διενεργείται σύγκριση πραγματικού και τεκμαρτού εισοδήματος και λαμβάνεται υπόψη το μεγαλύτερο εξ αυτών.

Επίσης, απαραίτητο στοιχείο χορήγησης της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι η οικογένεια και δεν χορηγείται μεμονωμένα σε πρόσωπα. Με τον όρο «οικογένεια» εννοείται το ζεύγος των σε νόμιμο γάμο συμβιούντων συζύγων μετά των ανηλίκων και αγάμων τέκνων αυτών (συγγενική οικογένεια) που συμβιούν κάτω από την ίδια στέγη. Κατόπιν αυτού ως «οικογένεια» θεωρούνται: οι σύζυγοι μόνο ή και με τέκνα (ανήλικα ή ενήλικα άγαμα) που βαρύνουν φορολογικά το δικαιούχο – αρχηγό της οικογένειας.

Το παράλογο και παράδοξο της υπόθεσης όμως είναι το γεγονός πως ακόμη και αν το πραγματικό εισόδημα μιας οικογένειας δεν υπερβαίνει τις 4.700 Ευρώ, το τεκμαρτό εισόδημα είναι βέβαιο ότι θα το υπερβαίνει. Ο Νόμος 3842/2010 ορίζει ως ελάχιστη ετήσια αντικειμενική δαπάνη τις 5.000 Ευρώ για ένα άτεκνο ζευγάρι (δηλαδή 2.500 Ευρώ τεκμαρτό εισόδημα κατά κεφαλήν). Το αποτέλεσμα είναι πως μία οικογένεια εξ ορισμού αποκλείεται από τους δικαιούχους του επιδόματος επειδή βάσει του νόμου έχει τεκμαρτό εισόδημα τουλάχιστον 5.000 Ευρώ. Όμως το συγκεκριμένο επίδομα προορίζεται για οικογένειες και όχι για μεμονωμένα άτομα που έχουν πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα κάτω των 4.700 Ευρώ.

Επιπροσθέτως μία οικογένεια με ιδιόκτητο σπίτι έχει επιπλέον τεκμαρτό εισόδημα τουλάχιστον 3.000 Ευρώ, αν διαθέτει και αυτοκίνητο το τεκμαρτό εισόδημα αυξάνεται ακόμη περισσότερο.

Κατόπιν τούτου ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Τι προτίθεστε να κάνετε ώστε το επίδομα ορεινών και μειονεκτικών περιοχών να το δικαιούνται και οι οικογένειες που το τεκμαρτό τους εισόδημα υπερβαίνει τις 4.700 Ευρώ αλλά το πραγματικό τους εισόδημα είναι χαμηλότερο;

2. Θα αλλάξετε την εγκύκλιο που ορίζει τους δικαιούχους ώστε να μην αποκλείονται εξ ορισμού οι οικογένειες;


3. Πότε θα διανεμηθεί το επίδομα;

Οι ερωτώντες βουλευτές:

1.    Χρίστος Δήμας          Κορινθίας
2.     Ιωάννης Κεφαλογιάννης  Ρεθύμνου
3.     Σενετάκης Μάξιμος             Ηράκλειο
4.     Ταμήλος Μιχάλης             Τρικάλων
5.     Μακρή- Θεοδώρου Ελένη  Φθιώτιδας
6.     Θεόφιλος Λεονταρίδης             Σερρών
7.     Μαρία Αντωνίου                         Καστοριάς
8.     Ορφανός Γεώργιος                          Α’ Θεσσαλονίκης
9.     Κουκουδήμος Κων/νος              Ν. Πιερίας
10.  Τσαβδαρίδης Λάζαρος               Ημαθίας
11.  Χριστογιάννης Δημήτριος               Πιερίας
12.  Σκόνδρα Ασημίνα                         Καρδίτσας
13.  Σαμπαζιώτης Δημήτρης            Μεσσηνίας
14.  Κόνσολας Μάνος                        Δωδ/σου
15.  Βολουδάκης Μανούσος            Χανίων
16.  Κόλλιας Κωνσταντίνος             Κορινθίας
17.  Στύλιος Γιώργος                        Άρτας
18.  Βλαχογιάννης Ηλίας                         Τρικάλων
19.  Κοψαχείλης Τιμολέων             Γρεβενών
20.  Καρασμάνης Γιώργος          Πέλλας   
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Δ. ΧΡΙΣΤΟΓΙΑΝΝΗΣ  
Βουλευτής Πιερίας - ΝΔ 
25ης Μαρτίου 8, 
Τ.Κ. 60100 Κατερίνη
E-mail: christogiannisd@yahoo.gr
Ιστοσελίδα: christogiannisd.blogspot.gr
Τηλ: 2351079820, 79821
Φαξ: 2351077935 




Ο Βασίλης Παπαδημητρίου από το Λιτόχωρο, στον «Συνδυασμό Ευθύνης» του Γιώργου Φαρμάκη



Ο νεαρός δημοτικός σύμβουλος, μπαίνει δυνατά στη μάχη των δημοτικών εκλογών

Ο Βασίλης Παπαδημητρίου από το Λιτόχωρο ξεκινά στο πλευρό του Γιώργου Φαρμάκη την μάχη για τις δημοτικές εκλογές.

Σε δηλώσεις που έκανε πριν λίγο τόνισε: «Δεν θα μπορούσα να λείπω από το προσκλητήριο νίκης του «Συνδυασμού Ευθύνης». Δίνουμε καθημερινές μάχες στο πλευρό των δημοτών. Οι στέρεες βάσεις που έχουμε θέσει μας επιτρέπουν να αισιοδοξούμε πως η επόμενη ημέρα θα είναι καλύτερη. Θα είμαι στο πλευρό του Γιώργου Φαρμάκη ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος»

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΦΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

                 
ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ
Μ.Ε. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
----------------------------------------------------------
Ταχ. Δ/νση:  Βασ. Όλγας  198   
Τ.Κ.: 546 55
Πληροφορίες: Μίνα Κουρνούτου
Τηλέφωνο: 2313 – 319663
Fax: 2313 – 319763
E_mail: antiperiferiarxis-thess@pkm.gov.gr



              
             

  

  





    Θεσσαλονίκη, 10/02/2014


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
            Από το Τμήμα Ποιοτικού και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης ανακοινώνονται τα εξής:

Έχοντας υπόψη την 1024/13302/30-01-2014 εγκύκλιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων σας ενημερώνουμε ότι από 01-01-2014 είναι υποχρέωση των επαγγελματιών χρηστών φυτοπροστατευτικών προϊόντων να εφαρμόζουν για όλες τις καλλιέργειες τις παρακάτω οδηγίες, οι οποίες περιγράφουν τις Γενικές Αρχές της Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας:
1.      Η πρόληψη ή και η εξάλειψη των επιβλαβών οργανισμών πρέπει να επιτυγχάνεται ή να υποστηρίζεται, μεταξύ άλλων επιλογών, κατά προτεραιότητα ιδίως με τις κατά περίπτωση ενέργειες:
i.        Την αμειψισπορά των καλλιεργειών.
ii.      Την χρήση κατάλληλων τεχνικών καλλιέργειας ( π.χ. προετοιμασία σποροκλίνης με σκοπό το σπάσιμο του ληθάργου των σπόρων των ζιζανίων και την καταπολέμηση τους, την καταγραφή ημερομηνιών και πυκνοτήτων σποράς, τη συγκαλλιέργεια με εδαφοκάλυψη, την άροση συντήρησης, κλάδεμα και άμεση σπορά).
iii.    Την χρήση, όπου απαιτείται, ανθεκτικών ή ανεκτικών ποικιλιών και τυποποιημένου ή πιστοποιημένου υλικού σποράς και φύτευσης.
iv.    Την χρήση ισορροπημένων πρακτικών λίπανσης, ασβέστωσης και άρδευσης ή και αποστράγγισης των χωραφιών
v.       Την παρεμπόδιση της διάδοσης επιβλαβών οργανισμών με μέτρα υγιεινής (π.χ. με τακτικό καθαρισμό των μηχανημάτων και του εξοπλισμού).
vi.    Την προστασία και ενίσχυση σημαντικών επωφελών οργανισμών, με κατάλληλα μέτρα φυτοπροστασίας ή τη χρήση οικολογικών υποδομών εντός και εκτός των χώρων παραγωγής.
2.     Οι επιβλαβείς οργανισμοί πρέπει να παρακολουθούνται με κατάλληλες μεθόδους και εργαλεία, εφόσον υπάρχουν. Στα κατάλληλα αυτά εργαλεία πρέπει να περιλαμβάνονται επιτόπιες παρατηρήσεις καθώς και συστήματα επιστημονικώς ορθής προειδοποίησης, πρόβλεψης και έγκαιρης διάγνωσης, εφόσον είναι εφικτό, καθώς και η αξιοποίηση συμβουλών από συμβούλους με επαγγελματική κατάρτιση.
3.     Με βάση τα αποτελέσματα της παρακολούθησης, ο επαγγελματίας χρήστης πρέπει να αποφασίζει αν και πότε πρέπει να εφαρμόσει μέτρα φυτοπροστασίας. Άρτιες και επιστημονικά ορθές τιμές κατωτέρων ορίων είναι βασική προϋπόθεση για τη λήψη των αποφάσεων. Για τους επιβλαβείς οργανισμούς, πριν από τις εφαρμογές πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα επίπεδα κατωτέρων ορίων επέμβασης που έχουν καθοριστεί για την περιοχή, τις συγκεκριμένες εκτάσεις, τις καλλιέργειες και τις ειδικές κλιματολογικές συνθήκες, εφόσον είναι εφικτό.
4.     Ορθολογικές βιολογικές, φυσικές και άλλες μέθοδοι χωρίς χημικά μέσα πρέπει να προτιμώνται από τις μεθόδους με χημικά μέσα, εφόσον παρέχουν ικανοποιητικό έλεγχο επιβλαβών οργανισμών.
5.     Τα γεωργικά φάρμακα που εφαρμόζονται πρέπει να είναι κατά το δυνατόν ειδικά για το συγκεκριμένο στόχο και να έχουν τις λιγότερες παρενέργειες για την υγεία του ανθρώπου, τους οργανισμούς που δεν αποτελούν στόχο και το περιβάλλον.
6.     Ο επαγγελματίας χρήστης πρέπει να τηρεί τη χρήση των γεωργικών φαρμάκων και άλλων μορφών παρέμβασης  στα απαραίτητα επίπεδα, π.χ. με χαμηλές δόσεις, μειωμένη συχνότητα εφαρμογής ή μερική εφαρμογή, εφόσον το επίπεδο κινδύνου για τη βλάστηση είναι αποδεκτό και δεν αυξάνεται ο κίνδυνος ανάπτυξης της ανθεκτικότητας στους πληθυσμούς επιβλαβών οργανισμών.
7.     Εάν ο κίνδυνος να αναπτυχθεί ανθεκτικότητα σε ένα μέτρο φυτοπροστασίας είναι γνωστός και εάν το επίπεδο επιβλαβών οργανισμών απαιτεί επανειλημμένη εφαρμογή γεωργικών φαρμάκων στις καλλιέργειες, πρέπει να εφαρμόζονται οι διαθέσιμες στρατηγικές διαχείρισης της ανθεκτικότητας προκειμένου να διατηρηθεί η αποτελεσματικότητα των προϊόντων. Σε αυτές μπορεί να περιλαμβάνεται η χρήση πολλαπλών γεωργικών φαρμάκων με διάφορους τρόπους δράσης.
8.     Με βάση το ιστορικό χρήσης των γεωργικών φαρμάκων και την παρακολούθηση των επιβλαβών οργανισμών, ο επαγγελματίας χρήστης πρέπει να αξιολογεί την επιτυχία των εφαρμοζόμενων μέτρων φυτοπροστασίας.

Οι αναφερόμενες παραπάνω ενέργειες εφαρμογής των Γενικών Αρχών της Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας από τους παραγωγούς – καλλιεργητές, οι οποίες ισχύουν για όλες τις καλλιέργειες, θα πρέπει να καταγράφονται σε ημερολόγιο, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε κάθε σχετικό έλεγχο από τις αρμόδιες προς τούτο αρχές, ώστε να πιστοποιείται η εφαρμογή αυτών.
Προς υποβοήθηση του έργου των παραγωγών – καλλιεργητών τα Περιφερειακά Κέντρα Προστασίας Φυτών & Ποιοτικού Ελέγχου εκδίδουν Δελτία Γεωργικών Προειδοποιήσεων, για τις βασικές καλλιέργειες του χώρου ευθύνης των, τα οποία αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου (http://minagric.gr/index.php/el/for-farmer-2/agricultural-warnings).




Ευχαριστούμε για τη συνεργασία
Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη

Μ.Ε. Θεσσαλονίκης

ΑΓΩΝΕΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΤΩΝ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΟΛΙΝΔΡΟΥ - ΠΙΕΡΙΚΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 9-2-2014 Photo Hasapetis




Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η ΚΑΠΝΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ Ν. ΠΙΕΡΙΑΣ



Οι ανακοινώσεις μας που αφορούν την αναστολή των κινητοποιήσεων ήταν για να διευκρινιστούν οι ανακοινώσεις του Υπουργείου. Δυστυχώς μέχρι σήμερα καμία διευκρίνιση δεν έγινε για το αφορολόγητο και μείωση του 13%.
Συνάδελφοι, οι Καπνικοί Συνεταιρισμοί της Πιερίας ανακοινώνουν ότι είναι παρόντες στον αγώνα των αγροτών και καλούν όλους τους αγρότες να ενισχύσουν τα μπλόκα στην  υπογειοποίηση της Κατερίνης και του Βαρικού.

ΚΑΠΝΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ


«Παράταση χορήγησης ειδικών αδειών αλιείας μακρύπτερου τόνου (Thunnus alalunga) και ξιφία (Xiphias gladius) για το έτος 2014»

          
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                                  
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ                              
Δ/ΝΣΗ ΑΓΡ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ                                         
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΙΕΡΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΑΛΙΕΙΑΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
« Παράταση χορήγησης ειδικών  αδειών  αλιείας μακρύπτερου τόνου (Thunnus alalunga)
                             και ξιφία (Xiphias gladius)    για το έτος 2014»

        Η Δ/νση Θαλάσσιας Αλιείας του ΥΠΑΑΤ με το αριθ.987/14445/31.01.2014 έγγραφό της  ενημέρωσε ότι δίνεται η δυνατότητα  υποβολής νέων αιτήσεων  για χορήγηση  αδειών αλίευσης, μακρύπτερου τόνου (Thunnus alalunga) και ξιφία (Xiphias gladius) για το έτος 2014, προκειμένου να ικανοποιηθούν αιτήματα αλιέων  που δεν ενημερώθηκαν έγκαιρα.  
        Οι αιτήσεις με τα απαραίτητα δικαιολογητικά για έκδοση Ειδικής άδειας αλιείας των παραπάνω ειδών  πρέπει να κατατεθούν στην Υπηρεσία μας το αργότερο μέχρι  24 Φεβρουαρίου 2014.
      Οι ενδιαφερόμενοι πλοιοκτήτες επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών μπορούν υποβάλλουν αίτηση στην Υπηρεσία μας, συνοδευόμενη από ακριβή φωτοαντίγραφα αλιευτικών αδειών σε ισχύ, πιστοποιητικού καταμέτρησης, εγγράφου εθνικότητας, Πρωτοκόλλου Γενικής Επιθεώρησης ή άδειας εκτέλεσης πλόων. Επίσης θα πρέπει να έχουν εγκατεστημένο και σε λειτουργία Δορυφορικό Σύστημα Παρακολούθησης Σκαφών (VMS), ενώ υπάρχει και υποχρέωση για εγκατάσταση και Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταγραφής  (ERS) .
            Για περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινίσεις, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία μας στα τηλέφωνα 2351351140 και 2351351141.
           
  
         Η Προϊσταμένη της Δ/νσης
                                                                                                              κ.α.α.

                                                                                             
                                                                                                    Μπάκος Κων/νος


Καταγγελία-«βόμβα» εισαγγελέα: Στουρνάρας και Αθανασίου συγκαλύπτουν την διαφθορά

Καταγγελία-«βόμβα» από εισαγγελέα: Στουρνάρας και Αθανασίου συγκαλύπτουν την διαφθορά
Έγγραφο-φωτιά, με βαριές καταγγελίες προς δύο υπουργούς της κυβέρνησης, τους οποίους εγκαλεί για απόπειρα συγκάλυψης της διαφθοράς και των οικονομικών σκανδάλων, καθώς και για εξυπηρέτηση αλλότριων προς το Δημόσιο συμφερόντων, έστειλε ο εισαγγελέας Διαφθοράς της Θεσσαλονίκης, Αργύρης Δημόπουλος.
Το έγγραφο, που έχει ημερομηνία 27.1.2014 και αποκαλύπτει η Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, απευθύνεται τους υπουργούς Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα και Δικαιοσύνης, Χ. Αθανασίου, με κοινοποίηση προς το γ.γ. Δημοσίων Εσόδων, Χάρη Θεοχάρη.
Αφορμή για τις βαριές αυτές αιτιάσεις στάθηκαν οι πληροφορίες ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει την κατάργηση της Οικονομικής Επιθεώρησης, ως ανώτατης ελεγκτικής Αρχής. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στη θέση της Οικονομικής Επιθεώρησης θα δημιουργηθούν δύο οργανικές μονάδες επιπέδου διεύθυνσης, ήτοι η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων και η Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου. Ο κ. Δημόπουλος θεωρεί ότι η ενδεχόμενη κατάργηση της Οικονομικής Επιθεώρησης αποτελεί παραλογισμό που θα προκαλέσει αύξηση της φορολογικής παραβατικότητας και επιδείνωση της διαφθοράς.
Ο εισαγγελέας Διαφθοράς της Θεσσαλονίκης θεωρεί πως αυτή η εξέλιξη αποτελεί παραλογισμό που θα προκαλέσει αύξηση της φορολογικής παραβατικότητας και επιδείνωση της διαφθοράς. Ακόμη, όπως υποστηρίζει, θα πλήξει τα φορολογικά έσοδα και θα δυναμιτίσει την κοινωνική και οικονομική συνοχή, αφού τέτοιου είδους ενέργειες «εξυπηρετούν αλλότρια προς το Δημόσιο συμφέροντα».
Τα κυριότερα σημεία της επιστολής
«Η Οικονομική Επιθεώρηση, ως ενιαία ανωτάτη Ελεγκτική Αρχή, εδώ και εβδομήντα περίπου χρόνια περίπου, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΝΔ 1264 της 16/25-4-1942, ασκεί την ανώτατη εποπτεία και τον έλεγχο όλων των Οικονομικών Υπηρεσιών και κάθε άλλης δημόσιας διαχείρισης χρηματικού ή υλικού, της διαχείρισης των παντός είδους κρατικών επιχειρήσεων, της διαχείρισης όλων, ανεξαιρέτως των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, καθώς και την παρακολούθηση της ορθής εφαρμογής των φορολογικών νόμων, του Δημοσίου Λογιστικού ή άλλων οικονομικών νόμων.
... Η κατάργηση Περιφερειακών Επιθεωρήσεων στο πρόσφατο παρελθόν, εκτιμούμε ότι ήταν άστοχη και τα αποτελέσματά της δεν θα αργήσουν να φανούν.
Ωστόσο, η επικείμενη ολική κατάργηση της Οικονομικής Επιθεώρησης, ως ενιαίας Ελεγκτικής Αρχής θα έχει ως αποτέλεσμα των αύξηση της φορολογικής παραβατικότητας, την επιδείνωση της διαφθοράς στις εποπτευόμενες, από τους Οικονομικούς Επιθεωρητές, Υπηρεσίες και εν τέλει οι συνέπειες θα είναι αρνητικές τόσο για τα φορολογικά έσοδα όσο και για την υποβοήθηση του έργου της Δικαιοσύνης.
Αυτοί που εισηγούνται καταργήσεις θεσμών, που επί χρόνια λειτούργησαν με στόχο την πάταξη της φοροδιαφυγής, της κακοδιαχείρισης δημόσιων οργανισμών και την καταπολέμηση της διαφθοράς, προφανώς δεν γνωρίζουν τις καταστάσεις, γιατί τέτοιου είδους ενέργειες εξυπηρετούν αλλότρια, προς το Δημόσιο, συμφέροντα και δυναμιτίζουν την οικονομική και κοινωνική συνοχή της κοινωνίας.
Εφόσον οι σκοποί για τους οποίους δημιουργήθηκε ένας θεσμός όπως είναι η Οικονομική Επιθεώρηση, εξακολουθούν να υφίστανται και μάλιστα σήμερα η ανάγκη για επίτευξη των σκοπών είναι πιο επιτακτική από άλλοτε, είναι παράλογη και ως σκέψη η ενδεχόμενη κατάργησή της.
Αντιθέτως, θα πρέπει να ισχυροποιηθεί με καλύτερη οργάνωση και όσο το δυνατόν με την καταλληλότερη και πιο αντικειμενική στελέχωση, προκειμένου να αξιοποιηθεί το ανθρώπινο δυναμικό για αποδοτικότερη εργασία, με καλύτερα αποτελέσματα.
Σε τελική ανάλυση, η Οικονομική Επιθεώρηση δεν χρήζει κατάργησης, αλλά απαιτείται ενίσχυση του θεσμού και των αρμοδιοτήτων των Οικονομικών Επιθεωρητών και προτείνουμε να διατηρηθεί ο κλάδος ενιαίος και οι οικονομικοί επιθεωρητές να διατηρήσουν την ταυτότητά τους, έτσι ώστε να έχουν διακριτό ρόλο από τους ελεγχόμενους και να συνεχίσουν να υπάγονται στον υπουργό Οικονομικών, ως ενιαία Ανώτατη Ελεγκτική Αρχή του υπουργείου Οικονομικών.
Με τον τρόπο αυτό θα συνεχίσουν να ασκούν τα καθήκοντά τους με αυξημένο αίσθημα ευθύνης, με αντικειμενικότητα, αμεροληψία και ευσυνειδησία και οι έλεγχοι που τους ανατίθενται θα περιβάλλονται με το κύρος που αρμόζει απέναντι στον ελεγχόμενο, ενώ τα πορίσματά τους θα αποπνέουν υπευθυνότητα και αξιοπιστία, γεγονός που βοηθά και τους λειτουργούς της Δικαιοσύνης στο δύσκολο έργο τους».
Φωτογραφία: Eurokinissi