ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014

Συνταξιούχοι ΟΑΕΕ Πιερίας

Συλλυπητήριο μήνυμα



          Ο Πρόεδρος και το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου Συνταξιούχων Ο.Α.Ε.Ε. Ν. Πιερίας εκφράζουν τη βαθιά τους λύπη στην οικογένεια του εκλιπόντος συναδέλφου, φίλου και επιτίμου μέλους του Σωματείου Μανώλα Νικολάου για τον αδόκητο χαμό του αγαπημένου τους προσώπου.
Η αναγγελία θανάτου του πρώην μέλους του Δ.Σ. και εκπροσώπου μας στην Π.Ο.Σ. Ο.Α.Ε.Ε., μας γέμισε θλίψη καθώς η συμβολή του στα δρώμενα του Σωματείου μας το διάστημα της θητείας του υπήρξε ανεκτίμητη. Υπήρξε αρωγός των προσπαθειών μας και εξαίρετος συνεργάτης αλλά κυρίως εξαίρετος άνθρωπος.
Η παρουσία του θα μείνει για πάντα χαραγμένη στη μνήμη μας.


Για το Διοικητικό Συμβούλιο
του Σωματείου Συνταξιούχων Ο.Α.Ε.Ε. Ν. Πιερίας





ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΣΤΑ ΧΑΡΑΤΣΙΑ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ

Στις 28 Μάρτη 2014 δικάζονται 7 κάτοικοι της Πιερίας που κατηγορούνται ότι συμμετείχαν σε κινητοποίηση στις 29 Γενάρη 2012 στα διόδια Λεπτοκαρυάς αντιδρώντας  στα απαράδεκτα και δυσβάστακτα χαράτσια των διοδίων.
Η ένταση της καταστολής και της ποινικοποίησης των δίκαιων αντιδράσεων εργαζομένων και κατοίκων στα διοδιο-χαράτσια, είναι φανερό ότι στοχεύει στον εκφοβισμό τους, προκειμένου να αποδεχτούν την απαράδεκτη αύξηση και επέκτασή τους. Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση επιχειρεί να εξασφαλίσει τα υπέρογκα κέρδη των κατασκευαστικών ομίλων, στους οποίους έχει παραδώσει με ληστρικές συμφωνίες τη λαϊκή περιουσία των μεγάλων δημόσιων δρόμων. 
Τα πανάκριβα διόδια που έχουν περικυκλώσει την Πιερία κάνουν απαγορευτική την καθημερινή μετακίνηση του λαού μας και των παιδιών του προς τη δουλειά τους, το σχολειό τους, τα νοσοκομεία κλπ, ενώ προβλέπονται  νέες αυξήσεις για το μέλλον καθώς και η κατασκευή πλευρικών διοδίων στον Πλαταμώνα ως το Σεπτέμβρη του 2015.
Η Λαϊκή Συσπείρωση Δίου-Ολύμπου αγωνίζεται ενάντια στις προκλητικές αυξήσεις-φωτιά των διοδίων και την τοποθέτηση νέων από την συγκυβέρνηση.
Λέμε όχι στα διάφορα δήθεν «εναλλακτικά» σχέδια, που προτείνουν κατά καιρούς υποψήφιοι δήμαρχοι και περιφερειάρχες, δήθεν ανεξάρτητοι, αλλά πραγματικά εξαρτημένοι  από τα πολιτικά κόμματα της Ε.Ε.   (ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) για "επιβολή αναλογικών διοδίων". Αυτές οι προτάσεις δεν αμφισβητούν την αιτία του προβλήματος, δηλαδή την -με τον ένα ή άλλο τρόπο- παραχώρηση των αυτοκινητοδρόμων στους μεγαλοεπιχειρηματίες και οδηγούν στο ίδιο αποτέλεσμα: Ο λαός να χρυσοπληρώνει για τους δρόμους.
Η Λαϊκή Συσπείρωση Δίου-Ολύμπου στηρίζει τον αγώνα των κατοίκων και του εργατικού λαϊκού κινήματος για:

·         Να καταργηθούν όλα τα διόδια.
·         Να μην κατασκευαστούν παράπλευρα διόδια στον Πλαταμώνα.
·         Ελεύθερη χρήση των εθνικών δρόμων οι όποιοι πρέπει να είναι δημόσιο αγαθό και όχι αντικείμενο εμπορευματοποίησης.
·         Έργα και υποδομές που πρέπει να αναλαμβάνει το κράτος, χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος.
·         Δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές και με δωρεάν χρονικές ζώνες, συγκοινωνίες. Δημόσια έργα, λαϊκή περιουσία.
·         Να σταματήσουν οι διώξεις σε βάρος συνδικαλιστών, εκπροσώπων λαϊκών φορέων, εργαζομένων, αγροτών, κατοίκων που αγωνίζονται δίκαια ενάντια στα χαράτσια των διοδίων.

Για τη Λαϊκή Συσπείρωση Δίου-Ολύμπου

Η υποψήφια  δήμαρχος 

Έχουμε την τιμή να σας γνωρίσουμε ότι κατά τις αρχαιρεσίες τις 16/3/2014 εξελέγη το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Ναυτικού Μουσείου Λιτοχώρου για την προσεχή τριετία, το οποίο συγκροτήθηκε σε σώμα ως ακολούθως:

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




ΠΡΟΕΔΡΟΣ:                                   ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ   ΙΩΑΝΝΗΣ

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ:                         ΤΣΙΝΤΖΑΣ   ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ:         ΦΕΛΩΝΗΣ   ΧΡΗΣΤΟΣ       

ΤΑΜΙΑΣ:                                        ΤΣΑΡΟΥΧΑΣ   ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΜΕΛΗ:                                            ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΣ   ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

                                                          ΚΟΚΡΑΝΗΣ   ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

                                                          ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ   ΣΤΑΥΡΟΣ



                                                                                      Μετα τιμής

                                                                                       Ο Πρόεδρος
                                               

                                                                       ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ

                                                                                       

Οι αλλαγές στους φόρους των Ι.Χ. αυτοκινήτων

Οι αλλαγές στους φόρους των Ι.Χ. αυτοκινήτων

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@pegasus.gr
Φοροελαφρύνσεις για εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων περιλαμβάνει το φορολογικό νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τις προσεχείς ημέρες με στόχο την τόνωση των πωλήσεων του κλάδου, την ανάσχεση κατάθεσης πινακίδων κυκλοφορίας από ιδιώτες καταναλωτές αλλά και από επαγγελματίες του χώρου, την αποκατάσταση αδικιών και βέβαια την αύξηση των κρατικών εσόδων.
Τα θέματα που έχουν εξεταστεί και αφορούν στα αυτοκίνητα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, μείωση των Τεκμηρίων Διαβίωσης κατά 30%, μείωση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης κατά 30%, αλλαγή του τρόπου φορολόγησης στη χρήση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ενεργοποίηση και πάλι των πινακίδων «ΔΟΚ» για τους επαγγελματίες του κλάδου, «απενεργοποίηση» των πινακίδων «Μ» από τις εφορίες, προκαταβολή των Τελών Κυκλοφορίας με σημαντικές εκπτώσεις αλλά και αλλαγές στην καταβολή των Τελών για Ι.Χ .που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία (κατατεθειμένες πινακίδες) ή καινούργια που ταξινομούνται κατά το δεύτερο εξάμηνο του κάθε έτους, κατάργηση της καταβολής των Τελών στα Ι.Χ. που έχουν κατατεθειμένες πινακίδες και οδεύουν προς εξαγωγή, αλλαγές στη χρήση των εταιρικών αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας, υψηλά πρόστιμα στους κατόχους επαγγελματικών αυτοκινήτων που τα χρησιμοποιούν ως Ι.Χ. και τα οχήματα που έχουν στην κατοχή τους οι εμπορίες αυτοκινήτων αλλά και οι εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης θα εξαιρούνται από τον νόμο περί υποχρεωτικής ασφάλισής τους.
Επίσης το μέτρο της απόσυρσης θα λήγει στις 31 αντί για 20 Δεκεμβρίου, ενώ παράλληλα θα παρέχεται δυνατότητα υπαγωγής στις διατάξεις περί επιστροφών και για τα οχήματα για τα οποία έχουν κατατεθεί αιτήσεις επιστροφής του Τέλους Ταξινόμησης από ενδιάμεσους εμπόρους αυτοκινήτων, στους οποίους μεταβιβάστηκαν τα υπό κρίση οχήματα με ολόκληρο το ποσό του Τέλους Ταξινόμησης, τηρουμένων, κατά τα λοιπά, των ισχυουσών διατάξεων.
Οι αλλαγές στους φόρους των Ι.Χ. αυτοκινήτων
Αναπηρικά Ι.Χ.
Παράλληλα στο φορολογικό νομοσχέδιο υπάρχει ρύθμιση και για τα αναπηρικά αυτοκίνητα των οποίων οι δικαιούχοι εξαιτίας των δυσλειτουργιών των υγειονομικών επιτροπών αλλά και των ιατρών δεν μπορούσαν να λάβουν βεβαιώσεις από τα ΚΕΠΑ ώστε να απαλλαγούν από το Τέλος Ταξινόμησης αλλά και τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Οσον αφορά στην αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης εξετάστηκε να αλλάξει και να υπολογίζεται με βάση την αξία λιανικής αντί της εργοστασιακής αλλά εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων δεν θα αλλάξει προς το παρόν...
Οι αλλαγές στους φόρους των Ι.Χ. αυτοκινήτων
Αλλωστε αν άλλαζε ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης θα δημιουργούσε θέμα στο ισχύον μέτρο της απόσυρσης αλλά και στην εισαγωγή των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που επίσης εκτελωνίζονται πλέον με βάση την εργοστασιακή αξία των αντίστοιχων καινούργιων μοντέλων και όχι με βάση το τιμολόγιο αγοράς τους.
Προς κατάργηση ο Φόρος Πολυτελείας
Ο Φόρος Πολυτελείας επιβάλλεται σε καινούργια και εισαγόμενα αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία από 20.000 ευρώ και άνω. Το ισχύον μέτρο δεν απέφερε τα αναμενόμενα έσοδα στο Δημόσιο, ενώ παράλληλα στρέβλωσε και τις πραγματικές εργοστασιακές αξίες που δήλωναν κάποιες εισαγωγικές εταιρείες στην Υπηρεσία Αξιών, με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει εκατομμύρια ευρώ
Οι αλλαγές στους φόρους των Ι.Χ. αυτοκινήτων
από έσοδα.Με την κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας και την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης, η αγορά θα λειτουργήσει με ένα σωστό ανταγωνιστικό πλαίσιο και βέβαια θα φθηνύνουν τα ακριβά μοντέλα...
Τέλη Κυκλοφορίας
Τα κρατικά έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι γνωστό πως ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ, τα οποία το υπουργείο Οικονομικών δεν θέλει να μειωθούν περαιτέρω. Ωστόσο οι μαζικές καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας συνεχώς μειώνουν τα έσοδα, με αποτέλεσμα το οικονομικό επιτελείο να εξετάζει το σενάριο σε όσα ΙΧ γίνει άρση ακινησίας, οι κάτοχοί του να μην καταβάλουν ολόκληρο το τίμημα των τελών του έτους, αλλά μόνο των υπολειπόμενων μηνών. Δηλαδή, αν κάποιος προβεί σε άρση ακινησίας του οχήματός του τον Ιούνιο θα καταβάλει μόνο το 50% του τιμήματος των ετήσιων Τελών του οχήματός του.Παράλληλα το ίδιο ακριβώς σχέδιο εξετάζεται και για τα καινούρια αυτοκίνητα, ώστε να μην υπάρχουν διακυμάνσεις στα Τέλη κάθε έτους εξαιτίας της διπλής καταβολής των Τελών από τους νέους ιδιοκτήτες.
Εταιρικά αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο φορολογικό νομοσχέδιο για τα εταιρικά αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες μετά από απαίτηση της Ε.Ε. Ειδικότερα επιτρέπεται η χρήση εταιρικού ΙΧ με ξένες πινακίδες για πρόσωπα με συνήθη κατοικία στην Ελλάδα που εργάζονται σε άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε. και το χρησιμοποιούν στη χώρα μας, εφόσον υπάρχει σύμβαση εργασίας ή συμφωνία μισθωτού ή μη μισθωτού εργαζομένου με την εταιρεία, η μη επαγγελματική χρήση του εταιρικού ΙΧ να έχει δευτερεύοντα χαρακτήρα σε σχέση με την επαγγελματική χρήση του και να προβλέπεται στη σύμβαση εργασίας και το όχημα να καλύπτεται ασφαλιστικά στην Ελλάδα. Παράλληλα ορίζεται ότι η διάρκεια παραμονής του επιβατικού οχήματος στο καθεστώς προσωρινής εισαγωγής δεν περιορίζεται χρονικά, εφόσον πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις.
Διορθώνεται μια μεγάλη αδικία
Εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (κυρίως δίλιτρων) τα είχαν θέσει σε φορολογική ακινησία εξαιτίας της άδικης επιβολής υψηλών τεκμηρίων αλλά και Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης. Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός πως η εφορία δεν λάμβανε καθόλου υπόψη την πρώτη Αδεια Κυκλοφορίας σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος των συγκεκριμένων οχημάτων αλλά μόνο την ελληνική πρώτη Αδεια Κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα τα οχήματα να αντιμετωπίζονται ως πολύ νεότερα από ό,τι πραγματικά είναι. Δηλαδή, αν ένα Ι.Χ. είχε κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Ε.Ε. το 2003 και είχε εισαχθεί στην Ελλάδα το 2010, η εφορία το φορολογούσε ως μοντέλο του 2010 και ο κάτοχός του δεν είχε ούτε μειώσεις στο τεκμήριο, ενώ αν ήταν και δίλιτρο επιβάλλονταν και Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης. Στο φορολογικό νομοσχέδιο καταργείται αυτή η αδικία και πλέον τα εισαγόμενα θα φορολογούνται με βάση την πραγματική τους ηλικία με εφαρμογή για τις φορολογικές χρήσεις 2013!
Πάνω από 1 εκατ. Ι.Χ. σε ακινησία
Περισσότερα από 1,1 εκατ. οχήματα έχουν τεθεί σε ακινησία την περίοδο 2009-2013 σύμφωνα με τα στοιχεία που διαβίβασε πρόσφατα στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιάννης Στουρνάρας. Την ίδια περίοδο παράλληλα πραγματοποιήθηκε άρση ακινησίας σε 438.842 οχήματα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, σε σύνολο 1.143.034 οχημάτων που τέθηκαν σε ακινησία την πενταετία 2009- 2013, τα 1.035.290 είναι οχήματα ΕΙΧ και ΔΙΧ.
Με δεδομένο, λοιπόν, τον αριθμό των οχημάτων που ακινητοποιήθηκαν, τα διαφυγόντα κέρδη για το Δημόσιο για την επίμαχη περίοδο εκτιμώνται πως ξεπερνούν το1 δισ. ευρώ από τα Τέλη Κυκλοφορίας, τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, τα ασφάλιστρα, τα καύσιμα, κ.ά. Ωστόσο παρά το γεγονός πως οι πωλήσεις νέων ΙΧ καταγράφουν πτώση ρεκόρ, έχουν εξαχθεί χιλιάδες αυτοκίνητα και άλλες τόσες δεκάδες χιλιάδες έχουν αποσυρθεί σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ. Με επίσημο έγγραφό της προς τη Βουλή βεβαιώνει πως το 2008 ο στόλος κυκλοφορούντων αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ήταν 7,7 εκατ. και στο τέλος του 2012 ο αντίστοιχος αριθμός ήταν αυξημένος κατά 300.000... Από την άλλη μεριά, όμως, τα έσοδα του Δημοσίου από τα Τέλη Κυκλοφορίας από το 1,5 δισ. ευρώ που ανήλθαν το 2010 έπεσαν κάτω από το 1,1 δισ. ευρώ το 2013.
Μείωση 30%
Οι 1,1 εκατ. πινακίδες κυκλοφορίας που έχουν κατατεθεί, οι απώλειες στα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας, ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης, η πτώση του τζίρου των επιχειρήσεων του κλάδου αλλά και οι αντιδράσεις των καταναλωτών οδήγησαν το οικονομικό επιτελείο στην πλήρη αναδιάρθρωση του φορολογικού πλαισίου για τα αυτοκίνητα.
Αρχικά έχουμε τη μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης κατά 30% που συμπαρασύρει και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που επιβάλλεται στα ΙΧ με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. Με τα συγκεκριμένα μέτρα θα πάρουν μικρή «ανάσα» οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων και ειδικά εκείνοι που έχουν στην κατοχή τους κάποιο μοντέλο με δίλιτρο ή μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα.
Ξεχάστε τις πινακίδες «Μ» από τις εφορίες
Τις πινακίδες «Μ» από τις εφορίες φαίνεται πως χρησιμοποιούν πάρα πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας ώστε να κυκλοφορούν νόμιμα τα οχήματά τους δύο ημέρες κάθε μήνα.
Το υπουργείο Οικονομικών θέλοντας να περιορίσει τη χρήση των πινακίδων «Μ», καθώς έχει γίνει κατάχρηση από κάποιους, θέτει πολύ αυστηρούς περιορισμούς, καθώς η χρήση των συγκεκριμένων πινακίδων κυκλοφορίας θα μπορεί να γίνεται μόνο δύο φορές τον χρόνο συνολικής διάρκειας τριών ημερών και μόνο για παράδοση του οχήματος σε κέντρο ανακύκλωσης ή για την επισκευή του και τον έλεγχο του από ΚΤΕΟ και βέβαια να είναι ασφαλισμένο! Ουσιαστικά, με αυτό τον τρόπο οι πινακίδες «Μ» θα χρησιμοποιούνται από εκείνους που πραγματικά τις έχουν ανάγκη και όχι για να πηγαίνουν διήμερες βόλτες στα χιονοδρομικά μία φορά τον μήνα οι ιδιοκτήτες τους γλιτώνοντας την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης.
Πρόστιμα και στα διπλοκάμπινα!
Τα επαγγελματικά αυτοκίνητα είναι γνωστό πως καταβάλλουν χαμηλά Τέλη Κυκλοφορίας καθώς αποτελούν εργαλεία δουλειάς. Στην Ελλάδα φαίνεται πως έχει γίνει κατάχρηση και σε αυτό τον θεσμό και πλέον τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται στους παραβάτες θα είναι τσουχτερά. Μάλιστα στο στόχαστρο του νέου φορολογικού νομοσχεδίου εισέρχονται τα γνωστά διπλοκάμπινα τετρακίνητα μοντέλα στα οποία τοποθετώντας ένα hard-top στο πίσω μέρος της καρότσας τα μετατρέπουν σε τζιπ. Αλλωστε τα καινούρια σύγχρονα διπλοκάμπινα δεν υστερούν ούτε σε δυνατότητες αλλά ούτε σε πολυτέλεια από τα ιδιωτικής χρήσης τετρακίνητα μοντέλα...Τα πρόστιμα υπολογίζονται σε ποσό ίσο με το 1/5 του αναλογούντος σε αυτά Τέλους Ταξινόμησης, με ανώτατο όριο το ποσό των 2.000 ευρώ. Το ανώτατο όριο στο ύψος των προστίμων υιοθετήθηκε καθώς η αξία των παλιών διπλοκάμπινων ή άλλων επαγγελματικών οχημάτων είναι πολύ μικρότερη του αναλογούντος προστίμου.
Οι ρυθμίσεις για τους επαγγελματίες του κλάδου
Σημαντικές είναι και οι ρυθμίσεις που αναμένεται να περιληφθούν στο φορολογικό νομοσχέδιο και αφορούν τους επαγγελματίες του κλάδου.
Ειδικότερα με το νέο καθεστώς αναμένεται να «ξεπαγώσουν» οι εξαγωγές ΙΧ, να σταματήσει αθρόα κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας από εμπορίες και εταιρείες ενοικίασης και χρονομίσθωσης, ενώ παράλληλα ενεργοποιούνται και πάλι οι πινακίδες «ΔΟΚ».
Εξαγωγές Ι.Χ.
Κυριολεκτικά έχουν «παγώσει» οι εξαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από την Ελλάδα, καθώς οι έμποροι ή οι ιδιοκτήτες τους, αν οι πινακίδες κυκλοφορίας τους είναι κατατεθειμένες, θα πρέπει να προβούν σε άρση ακινησίας καταβάλλοντας τα Τέλη Κυκλοφορίας και κατόπιν να προχωρήσει η εξαγωγή των οχημάτων.
Το κόστος όμως καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας είναι υπέρογκο, καθώς η πλειονότητα των οχημάτων είναι μεγάλου κυβισμού και με δεδομένο ότι έχουν πουληθεί στο εξωτερικό έναντι 3.000 έως 5.000 ευρώ, η καταβολή των Τελών καθιστά ασύμφορη την εξαγωγή τους...
Με το νέο φορολογικό δεν θα χρειάζεται η καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας στα οχήματα που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία και θα ξεπαγώσουν οι εξαγωγές των αυτοκινήτων με την προϋπόθεση να βεβαιώνεται η εξαγωγή του οχήματος...
Πινακίδες «ΔΟΚ» - Υποχρεωτική ασφάλιση
Οι πινακίδες ΔΟΚ υπάρχουν σε όλο τον κόσμο και δημιουργήθηκαν για να μπορούν οι επαγγελματίες του κλάδου αυτοκινήτου να κινούν νόμιμα τα οχήματα που έχουν στις εκθέσεις ή τα πάρκινγκ τους είτε έχουν πινακίδες είτε όχι.
Ωστόσο μια παλιά νομοθεσία ουσιαστικά ακύρωνε τη χρήση των πινακίδων «ΔΟΚ» αλλά τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών μετά από συναντήσεις που είχαν με φορείς του κλάδου αντιλήφθηκαν το πρόβλημα και έσπευσαν να το διορθώσουν.
Ασφάλιση Ι.Χ.
Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα της υποχρεωτικής ασφάλισης των αυτοκινήτων που έχουν στην κατοχή τους εμπορίες αυτοκινήτων αλλά και εταιρίες χρονομίσθωσης ή ενοικίασης φαίνεται πως έχει λυθεί, καθώς στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο θα διευκρινίζεται ξεκάθαρα πως θα εξαιρούνται από το καθεστώς υποχρεωτικής ασφάλισης τα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε εμπορίες αυτοκινήτων, χρονομοσθωτικές ή εταιρείες ενοικίασης, καθώς βρίσκονται παρκαρισμένα είτε σε καταστήματα εμπορίας ή σε εταιρικά πάρκινγκ.
Με αυτή τη ρύθμιση αναμένεται να σταματήσει και η αθρόα κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας προς τα τέλη του κάθε έτους ενισχύοντας τα δημόσια έσοδα που προέρχονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας.

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΑΛΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ. ΠΡΙΒΕ !! Η παρέλαση της 25ης Μαρτίου μόνο με... προσκλήσεις ή διαπιστεύσεις

Στην παρέλαση μόνο με... προσκλήσεις ή διαπιστεύσεις
Κάτω από αυστηρά μέτρα ασφαλείας θα γίνει η στρατιωτική παρέλαση της 25ης Μαρτίου, με την πρόσβαση στην πλατεία Συντάγματος να επιτρέπεται μόνο με προσκλήσεις ή διαπιστεύσεις. Οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την παρέλαση από το ύψος της οδού Βουκουρεστίου και μετά, όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ....

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα τεθούν σε εφαρμογή και για τις δύο παρελάσεις, τη μαθητική τη Δευτέρα και την στρατιωτική την Τρίτη.
Συγκεκριμένα, για τη Δευτέρα (24 Μαρτίου), από τις 10.00 δε θα επιτραπεί η στάση και η στάθμευση και θα διακοπεί σταδιακά η κυκλοφορία των οχημάτων στους παρακάτω οδικούς άξονες:

-Λ. Β. Αμαλίας, σε όλο το μήκος της

-Λ. Β. Σοφίας, στο τμήμα της από τη συμβολή της με την Λ. Β. Κωνσταντίνου έως τη Λ. Αμαλίας

-Βασ. Γεωργίου Α΄, σε όλο το μήκος της

-Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), σε όλο το μήκος της

-Σταδίου, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Αιόλου και της πλ. Συντάγματος

-Λ. Β. Όλγας, σε όλο το μήκος της

-Λ. Συγγρού, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Αθ. Διάκου και Διον. Αρεοπαγίτου

-Όθωνος, σε όλο το μήκος της

-Φιλελλήνων, σε όλο το μήκος της

Την Τρίτη (25 Μαρτίου) δε θα επιτραπεί η στάση και η στάθμευση και θα διακοπεί σταδιακά η κυκλοφορία των οχημάτων στους παρακάτω οδικούς άξονες, ως εξής:

Από τις 06.00 έως την ολοκλήρωση της Δοξολογίας στον Ι.Ν. Διον. Αρεοπαγίτου:

-Σκουφά, στο τμήμα της από την οδό Σίνα έως την Πλ. Φιλικής Εταιρείας και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλο

-Λυκαβηττού, σε όλο το μήκος της

-Δημοκρίτου, στο τμήμα της από την οδό Σκουφά έως την οδό Σόλωνος

-Σόλωνος, στο τμήμα της από την οδό Κανάρη έως την οδό Σίνα και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλο

-Ομήρου, στο τμήμα της από την οδό Σκουφά έως την οδό Ακαδημίας


Από τις 06.30 έως το τέλος της παρέλασης:

-Λ. Β. Όλγας, καθ' όλο το μήκος της. Ειδικά η απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων, θα ισχύσει από ώρα 19.00΄ της 24.3.2014

-Λ. Β. Σοφίας, στο τμήμα της από τη Λ. Βασ. Κωνσταντίνου έως Λ. Βασ. Αμαλίας

-Ηρ. Αττικού, καθ' όλο το μήκος της

-Β. Γεωργίου Β΄, καθ' όλο το μήκος της

-Β. Γεωργίου Α΄, καθ' όλο το μήκος της

-Λ. Β. Αμαλίας, καθ' όλο το μήκος της

-Πανεπιστημίου, καθ' όλο το μήκος της

-Πλατεία Ομονοίας

-Πειραιώς, στο τμήμα της από την Πλ. Ομονοίας έως την Ιερά Οδό

-Αθηνάς, καθ' όλο το μήκος της

-Αγ. Κων/νου, καθ' όλο το μήκος της

-Πλ. Καραϊσκάκη

-Καρόλου, καθ' όλο το μήκος της

-Μάρνη, στο τμήμα της από την Πλ. Βάθη έως την οδό Καρόλου

-Πατησίων, στο τμήμα της από την οδό Πανεπιστημίου έως τη Λ. Αλεξάνδρας

-Θ. Δηλιγιάννη, , στο τμήμα της από την Πλ. Καραϊσκάκη έως την οδό Ι. Μεταξά

-Αχιλλέως, στο τμήμα της από την Πλ. Καραϊσκάκη έως την οδό Θερμοπυλών

-Πλατεία Συντάγματος

-Φιλελλήνων, καθ' όλο το μήκος της

-Σταδίου, καθ' όλο το μήκος της

-Λ. Συγγρού, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Φραντζή Αμβρ. και Δ. Αρεοπαγίτου

-Ακαδημίας, καθ' όλο το μήκος της

Παρόμοιες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν στο σύνολο των Δήμων της Αττικής που θα γίνουν μαθητικές παρελάσεις, ενώ και τις δύο ημέρες θα γίνουν τροποποιήσεις στα δρομολόγια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
 - 

Νέο «χτύπημα» - Πάλι εναντίον της παρέλασης η Ρεπούση


Έγραψε στο Twitter: Μηχανοκίνητα άρματα και μαχητικά αεροπλάνα επιστρέφουν μετά από 4 χρόνια στις εθνικές παρελάσεις. Δεξιά και πάσης Ελλάδος, υπεράνω κόστους

«Μηχανοκίνητα άρματα και μαχητικά αεροπλάνα επιστρέφουν μετά από 4 χρόνια στις εθνικές παρελάσεις. Δεξιά και πάσης Ελλάδος, υπεράνω κόστους».

Με αυτό το σχόλιό της στο Twitter, η βουλευτής Α' Πειραιά και φερόμενη ως επικρατέστερη υποψήφια της ΔΗΜΑΡ για τη δημαρχία του Πειραιά, Μαρία Ρεπούση, προκαλεί και πάλι ποικίλα σχόλια, ταυτίζοντας, ουσιαστικά, το θεσμό της παρέλασης για την επέτειο της 25ης Μαρτίου με την κυβερνητική παράταξη.


Γνωστή για τη θέση της επί σειράς ζητημάτων που άπτονται της ελληνικής Ιστορίας, όπως ο «συνωστισμός» στο λιμάνι της Σμύρνης κατά τη Μικρασιατική Καταστροφή, η κυρία Ρεπούση τη φορά αυτή εκφράζει την αντίθεσή της με την στρατιωτική παρέλαση, την οποία ταυτίζει με μικροκομματικά συμφέροντα της Δεξιάς.


πηγη - See more at: http://www.hellas-now.com/2014/03/blog-post_7964.html#sthash.w3x036qS.dpuf

Ο Ψηφοληστής του πεντακοσάρικου!


Του Γιώργου Δελαστίκ
Τι μνημόνια, πολιτικές θέσεις και ιδεολογίες! Αυτά είναι παρωχημένα! Ζήτω οι πολιτικές παραδόσεις των ηγετών μας που έρχονται από την. Τουρκοκρατία και μας δείχνουν το μέλλον! Όσο ο Αντώνης Σαμαράς προσπαθούσε να πείσει τους Έλληνες ότι η «πολιτική Τσολάκογλου» που ακολουθεί ως πρωθυπουργός είναι η σωστή έτρωγε τη χλαπάτσα σύννεφο! Είδε και απόειδε και γύρισε στις ρίζες του: ανακοίνωσε ότι θα μοιράσει από 500 ευρώ σε 1.000.000 ψηφοφόρους, αρχής γενομένης από τους αστυνομικούς και τους στρατιωτικούς!....

Τι διάολο, σου λέει, από ένα εκατομμύριο οικογένειες που θα πάρουν ελεημοσύνη τόσο αχάριστοι θα είναι όλοι; Δεν θα μας ψηφίσουν κάνα - δυό εκατομμύρια άτομα από δαύτους; Έτσι και πετύχει το κόλπο, σωθήκαμε κι εγώ κι ο Βενιζέλος! Το ότι ο Σαμαράς, συνεχίζοντας την ολέθρια μνημονιακή πολιτική του Γιωργάκη Παπανδρέου, έχει εξοντώσει οικονομικά και κοινωνικά κάπου δέκα εκατομμύρια Έλληνες, το θεωρεί «ασήμαντη λεπτομέρεια». Πιστεύει ότι ο λαός μας είναι τόσο ηλίθιος ώστε να. ζαλιστεί από το πεντακοσάρικο που θα του δώσει δέκα-δεκαπέντε μέρες πριν από τις ευρωεκλογές - ως τις 9 Μαΐου, είπε - και να ξαναψηφίσει τους πολιτικούς απατεώνες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που τον κατάντησαν σ' αυτά τα χάλια. Οι υπολογισμοί του Σαμαρά βασίζονται στην εν γένει σωστή κοινωνιολογική προσέγγιση πως όσο πιο εξαθλιωμένος οικονομικά είναι ένας λαός τόσο πιο δουλόφρων και χαμερπής γίνεται και όντως συμπεριφέρεται γλοιωδώς σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο. Εμείς όμως έχουμε τη βαθύτατη πεποίθηση ότι ο ελληνικός λαός δεν έχει πέσει στον πολιτικοκοινωνικό βόρβορο, όπως ελπίζει και νομίζει ο Σαμαράς. Ναι μεν δεν έχει ακόμη εξεγερθεί για μια σειρά λόγους, η ανάλυση των οποίων δεν είναι της παρούσης, αλλά είναι αποφασισμένος να εκδικηθεί με την ψήφο του τους «πολιτικούς δολοφόνους» του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που καταβαράθρωσαν το βιοτικό του επίπεδο. Οι ευρωκάλπες θα αποδείξουν σε δύο μήνες ποιος έχει δίκιο, ο Σαμαράς ή οι ορκισμένοι εχθροί του.


Μέχρι τώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές δεν είχε ανακοινώσει η κυβέρνηση τα ακριβή κριτήρια βάσει των οποίων θα δώσει το πεντακοσάρικο στους ιδιώτες, ενώ ήταν ακριβέστατη στο ποιοι αστυνομικοί και στρατιωτικοί θα το πάρουν. Για τους ιδιώτες διοχέτευσε στα μέσα ενημέρωσης ανεπισήμως για να μετρήσει τις αντιδράσεις τα ποσά των 7.000 ευρώ ετήσιου εισοδήματος ή των 10.000 ευρώ, αν οι ψηφοφόροι έχουν δύο παιδιά. Θα δούμε την τελική της απόφαση και θα κρίνουμε, αναφορικά με τους ιδιώτες. Ορισμένες εξοργιστικές συγκρίσεις όμως μπορούν να γίνουν ήδη από τώρα σε σύγκριση με τους ένστολους. «Κύκλοι» του υπουργείου Οικονομικών ανακοίνωσαν ότι το επίδομα του 500ρικου θα το πάρουν 64.056 ψηφοφόροι, οι οποίοι κατανέμονται ως εξής: 33.745 στρατιωτικοί και υπάλληλοι του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, όπως και 26.525 αστυνομικοί. Σε αυτούς θα προστεθούν 2.315 λιμενικοί και 1.480 πυροσβέστες. Με άλλα λόγια, το 94% των ένστολων ψηφοφόρων που θα πάρουν το πεντακοσάρικο θα είναι στρατιωτικοί (52,7%) και αστυνομικοί (41,4%) - δύο κοινωνικές ομάδες που σχεδόν στο σύνολο τους ψηφίζουν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Το προκλητικό όμως βρίσκεται στα κριτήρια που ισχύουν για τους ένστολους ψηφοφόρους: Αρκεί να παίρνουν κάτω από 1500 ευρώ μεικτά μισθό κάθε μήνα, χωρίς τις προσαυξήσεις (νυχτερινά και πενθήμερα). Ωστόσο 1.500 επί 12 κάνει 18.000 ευρώ το χρόνο, που μαζί με τα επιδόματα ξεπερνάει άνετα το ετήσιο εισόδημα τις 20.000 ευρώ.


Γιατί ένας μισθωτός στον ιδιωτικό τομέα, πατέρας με δύο ανήλικα παιδιά, δεν θα πάρει το 500ρικο του Σαμαρά αν έχει μεικτές μηνιαίες αποδοχές πάνω από 715 ευρώ, ενώ θα το πάρει ένας νεαρός μόνιμος λοχίας με υπερδιπλάσιες μηνιαίες αποδοχές (1.500 ευρώ συν τα επιδόματα του μισθού του) ή ένας επίσης νεαρός ΜΑΤατζής με τις ίδιες αποδοχές με τον λοχία; Επειδή δέρνει τον κόσμο που ζητάει αυξήσεις; Κάθε χούντα, κοινοβουλευτική ή πραξικοπηματική, επιδιώκει να έχει για πραιτοριανούς υποστηρικτές το στρατό και την αστυνομία , και φυσικά η κοινοβουλευτική «χούντα» Σαμαρά-Βενιζέλου δεν ήταν δυνατόν να αποτελέσει εξαίρεση. Η γερμανόδουλη κυβέρνηση της συνεργασίας ΝΔ-ΠΑΣΟΚ έχει πετσοκόψει άγρια τους μισθούς και τις συντάξεις ακόμη και των στρατιωτικών και των αστυνομικών και προσπαθεί τώρα με το 500αρικο που προκλητικά τους δίνει να εξαγοράσει την αφοσίωση τους σε αυτήν την κυβέρνηση. Ο Σαμαράς θεωρεί φυσικά τους στρατιωτικούς και τους αστυνομικούς το ίδιο ηλίθιους με τον υπόλοιπο λαό και ποντάρει στο ότι οι δεξιές πολιτικές πεποιθήσεις τους θα τους κάνουν να χάψουν το δόλωμα. Ίσως να μην έχει κι άδικο. Ο ίδιος ο ΟΟΣΑ αναφέρει σε έκθεση του ότι στη διάρκεια της πενταετίας της κρίσης ως και το 2012 το κάθε άτομο στην Ελλάδα έχασε μεσοσταθμικά 4.400 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι μέσα στην πενταετία μα έφαγαν σχεδόν 50 δις (4.400 επί 11 εκατ. κάτοικοι) ευρώ. Τώρα ο Σαμαράς δίνει .μισό δισεκατομμύριο ευρώ (μόλις το . 1% των όσων μας έκλεψαν!) και ελπίζει με αυτό να πετύχει την παραμονή του στην εξουσία.


Όσο για την πολιτική φαρσοκωμωδία με τους δύο βουλευτές της ΝΔ και τους δύο του ΠΑΣΟΚ που διαφωνούν με τη ρύθμιση της κυβέρνησης για το γάλα, προκειμένου να ακριβύνει η τιμή του κατ΄επιθυμία των ελλήνων γαλακτοβιομηχάνων και να πλακώσουν οι εισαγωγές από το εξωτερικό, κανείς δεν την παίρνει στα σοβαρά. Οι πάντες είναι απολύτως βέβαιοι ότι αυτή η κατάπτυστη και απεχθής Βουλή των πολιτικών δοσίλογων θα περάσει και αυτό το νόμο της τρόικας με τη συνήθη κοινωνική επιθετικότητα και υποτελή δουλικότητα των βουλευτών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που σε λίγο σχεδόν όλοι τους θα αποτελούν παρελθόν.

*Δημοσιεύθηκε στο «Πριν» της Κυριακής 23 Μαρτίου 2014

Ποιος ήταν πρωθυπουργός όταν ψηφίστηκε ο νόμος που απαγορεύει την Ελληνική Σημαία σε αρχαιολογικούς χώρους;


Ποιος ήταν πρωθυπουργός το 1981, όταν ψηφίστηκε ο νόμος που απαγορεύει την Ελληνική Σημαία σε αρχαιολογικούς χώρους;
Ξέρουμε τι σκεφτήκατε όταν είδατε τον τίτλο και τη χρονολογία 1981.
Το μυαλό σας πήγε κατευθείαν στον Ανδρέα Παπανδρέου, σωστά;
Δυστυχώς, κάνετε λάθος, Έλληνες κι Ελληνίδες.
Αυτός ο νόμος (Ν. 1144/1981) ψηφίστηκε επί πρωθυπουργίας Γεωργίου Ράλλη, επί Νέας Δημοκρατίας δηλαδή και μετά ακολούθησαν δύο τροποποιήσεις: Ν. 1491/1984, επί Παπανδρέου και Ν. 2946/2001, επί Σημίτη, που εξυπηρετούσαν τα ίδια συμφέροντα με την απαγόρευση της σημαίας σε αρχαιολογικούς χώρους.

Τα διάφορα blogs και sites που δημοσίευσαν ότι απαγορεύεται η ανάρτηση της Ελληνικής Σημαίας στην Ακρόπολη, ούτε καν μπήκαν στον κόπο να ερευνήσουν τους Νόμους και τις ημερομηνίες, για να δουν ποιες κυβερνήσεις τους ψήφισαν.
Και κάποιοι οπαδοί-πρόβατα της ΝΔ, για να το παίξουν «πατριώτες» και να μη θίξουν το κόμμα τους, βασιζόμενοι στη χρονολογία 1981, ισχυρίζονται ότι ο Νόμος πρωτοψηφίστηκε από την κυβέρνηση της «Αλλαγής» του Ανδρέα Παπανδρέου! Γι” αυτό επιμένουμε, οπαδοί των κομμάτων, ότι θα πρέπει να διαμορφώνετε μόνοι σας τη γνώμη σας κι όχι να δέχεστε ό,τι σας ποτίζουν στο «μαντρί» τους!


Καταλάβατε πόσο εύκολα σας ελέγχουν;

Καταλάβατε πώς καμιά φορά αυτά που σας «περνούν» ως δεδομένα, μπορούν να αντιστραφούν;
Όταν λοιπόν διαβάζετε ειδήσεις, από blogs/sites, καλό είναι να ελέγχετε μόνοι σας αν αληθεύουν και να μη «πέφτετε» εύκολο θύμα της παραπληροφόρησης.
Εμείς διαβάζοντας αρχικά τα άρθρα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε το θέμα για τους εξής λόγους:
- Οι εκλογές έγιναν στις 18 Οκτωβρίου 1981, προς το τέλος δηλαδή του έτους
- Δεν προλάβαιναν μέχρι τη σταθεροποίηση της Κυβέρνησης Παπανδρέου να ψηφίσουν το Νόμο
- Ο Γ. Ράλλης έγινε πρωθυπουργός το 1980 για ένα χρόνο
Δείτε παρακάτω το Νόμο 1144/1981 (μπορείτε να τον βρείτε στη σελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου, πατώντας «Αναζητήσεις» και κατόπιν «Νόμοι και Διατάγματα», δηλαδή ΕΔΩ), με υπογραφές των Υπουργών της Νέας Δημοκρατίας, στη σελίδα 1030.


Συμπέρασμα (επειδή το νόημα μετράει):

Αυτό το Νόμο τον δημιούργησαν τα δυο μεγάλα προδοτικά κόμματα, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ από κοινού! Λόγω ξένων συμφερόντων, απαγόρευσαν την ανάρτηση της Ελληνικής Σημαίας στην ίδια μας την πατρίδα!
Ομάδα Έρευνας Δ & Ε


Κυριακή 23 Μαρτίου 2014

ΠΛΩΤΟ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ

Πλωτό επίτευγμα
Κείμενο: Χαράλαμπος Νικόπουλος
Το Dragonship 80 δεν θα είναι ένα συνηθισμένο ιστιοπλοϊκό! Οι τρεις καρίνες του το κάνουν να ξεχωρίζει, όπως επίσης και τα πανιά που έχουν αντικατασταθεί από τρεις επιφάνειες, που μπορούν να στρέφονται κυκλικά, με τη φορά του ρολογιού, ώστε να αξιοποιούν την κάθε φορά πιο σωστή φορά του ανέμου. Προσθέστε σε αυτά τα ειδικά φωτοβολταϊκά συστήματα που διαθέτει στις επιφάνειές του (για σχεδόν πλήρη αυτονομία πλεύσης) και έχετε το απόλυτο οικολογικό, φουτουριστικό πλωτό επίτευγμα του καιρού μας. Όταν, βέβαια, ολοκληρωθεί. Η κατασκευή του θα ξεκινήσει σε ενάμιση χρόνο από τώρα και θα περιλαμβάνει τρεις εκδοχές, στα 82, τα 115 και τα 162 πόδια. Το υπογράφει το ναυπηγείο Pi Super Yachts (με έδρα την Ουαλία) και το αρχιτεκτονικό γραφείο McPherson Yacht Design.
  • Πλωτό επίτευγμα
  • Πλωτό επίτευγμα

      Γιατί θα απογειωθούν τα ακίνητα


      Γιατί θα απογειωθούν τα ακίνητα
      Του Βασίλη Σ. Κανέλλη
      «Παράθυρο» στο μέλλον της κτηματαγοράς, μετά από μια καταστροφική επταετία, ανοίγουν τα μεγάλα έργα υποδομής που έχουν δρομολογηθεί, σε συνδυασμό με την κατάρρευση των τιμών που έχουν δημιουργήσει μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες. Η αγορά ακινήτων, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, μπορεί να είναι από το 2016 και μετά, το επόμενο success story, και μαζί με την έκρηξη του τουρισμού, να αποτελέσουν το δεύτερο βασικό πυλώνα στήριξης της ελληνικής οικονομίας.
      Κι αν όλα αυτά φαντάζουν όνειρο σε μια χρονική στιγμή που τα πάντα μοιάζουν διαλυμένα στην αγορά, οι ειδικοί του κλάδου επιμένουν ότι ο κύκλος της συνεχούς υποχώρησης της ζήτησης και των τιμών θα σταματήσει στην επταετία, όπως έχει γίνει και σε ανάλογες περιπτώσεις στο εξωτερικό. Όλα αυτά, βεβαίως, υπό την προϋπόθεση της ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, της ενίσχυσης της ρευστότητας από τις τράπεζες και μιας πολιτικής που θα στοχεύει στην προσέλκυση ξένων επενδυτών, οι οποίοι θα αγοράσουν ακίνητα στη χώρα μας.
      Ερευνα της Eurobank Property Services που παρουσιάστηκε από τον διευθυντή Συμβουλευτικών Υπηρεσιών σε πρόσφατο συνέδριο του Ελληνικού Ινστιτούτου Εκτιμητικής, περιγράφει τους κυριότερους παράγοντες που διαχρονικά επηρεάζουν την πορεία της κτηματαγοράς διεθνώς και είναι: Τα έργα υποδομών, το θεσμικό - φορολογικό πλαίσιο, η προσφορά (υφιστάμενο απόθεμα, νέες κατασκευές κ.ά.), μακροοικονομικοί παράγοντες και συγκεκριμένα το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (GDP), το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και οι όροι - διαθεσιμότητα στεγαστικών δανείων. Η έρευνα της τράπεζας είναι αποκαλυπτική ως προς το ποια πολιτικο-οικονομικά γεγονότα επηρέασαν την πορεία της κτηματαγοράς και τις τιμές των ακινήτων από το 1990 και μέχρι το 2013. Παράλληλα, αναλύει τις προοπτικές του κλάδου με βάση τα έργα υποδομών. Συγκεκριμένα:
      Γιατί θα απογειωθούν τα ακίνητα
      Καταγράφηκε πτώση στις τιμές όταν το 1990 κατέρρευσαν τα καθεστώτα της Αν. Ευρώπης, ενώ σημαντική ανάκαμψη παρατηρήθηκε από το 1997 και έπειτα. Εκτοτε, ακόμη και σε περιόδους χρηματιστηριακής κρίσης, ο κόσμος κατηύθυνε τα χρήματά του στα ακίνητα, με αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών.
      Στα ανώτατα επίπεδα αυξήσεων οι τιμές έφτασαν το 2002 με την κατασκευή του αεροδρομίου και της Αττικής Οδού και στη συνέχεια το 2006 με αφορμή την επιβολή ΦΠΑ στις πωλήσεις νεόδμητων. Και σταδιακά από το 2007 άρχισε η κατάρρευση με κύριους σταθμούς το σκάνδαλο της Lehman Brothers, το πρώτο Μνημόνιο και το «χαράτσι» μέσω της ΔΕΗ. Το 2012 καταγράφηκε και η μεγαλύτερη πτώση στις τιμές, η οποία συνεχίστηκε και πέρυσι.
      Είναι χαρακτηριστικό ότι την περίοδο 1989-2013 η αύξηση των πραγματικών αξιών των ακινήτων ήταν 17% και των ονομαστικών 400%. Ο πληθωρισμός από το 1989 μέχρι το 1996 ήταν ιδιαίτερα υψηλός (μέσος όρος 14%), με αποτέλεσμα οι πραγματικές αξίες των ακινήτων να είναι πολύ μικρότερες από τις ονομαστικές. Η μέση ετήσια πραγματική απόδοση ήταν 0,7%, ενώ η μέση ετήσια ονομαστική απόδοση 7%.
      Σε ό,τι αφορά τη σύγκριση των πραγματικών αξιών ακινήτων και του πραγματικού ΑΕΠ παρατηρείται ότι το δεύτερο αυξήθηκε την περίοδο 1989-2013 κατά 23% ή 0,9% ετησίως, ενώ οι αξίες των ακινήτων 17% ή 0,7% ετησίως, υπάρχει δηλαδή μια συσχέτιση κατά 93%.
      Συσχέτιση 93% υπάρχει και με το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών που το ίδιο διάστημα αυξήθηκε 35% ή 1,3% ανά έτος, ενώ οι αξίες των ακινήτων αυξήθηκαν 17% ή 0,7% ανά έτος, ενώ η ανεργία αυξήθηκε από το 7% στο 27%.
      Στα δάνεια υπάρχει συσχέτιση 72%, καθώς η στεγαστική πίστη αυξήθηκε κατά 3.741% το 1989-2013.
      Η μελέτη της Eurobank κάνει και ορισμένες προβλέψεις για την πορεία της αγοράς επισημαίνοντας ότι αν η κτηματαγορά ακολουθήσει τη βελτίωση της οικονομίας από το 2014 και ύστερα, τότε αναμένεται να παρατηρηθεί μείωση αξιών το 2014, σταθεροποίηση το 2015 και αύξηση από το 2016 και μετά, ακολουθώντας την πορεία της οικονομίας με καθυστέρηση περίπου ενός έτους.
      Σύμφωνα με το βασικό σενάριο, φέτος θα σημειωθεί μείωση τιμών 5,9% και με βάση το δυσμενές σενάριο 9%. Το 2015 το βασικό σενάριο κάνει λόγο για αύξηση 1% και το δυσμενές σενάριο για μείωση 3,9%. Τέλος για το 2016 το καλό σενάριο προβλέπει αύξηση 2,9% και το κακό αύξηση μόλις 0,9%, αλλά είναι σίγουρη η ανάκαμψη της κτηματαγοράς. Όπως φαίνεται, πάντως, στο σχετικό γράφημα η υλοποίηση των έργων υποδομής επηρεάζει και την κτηματαγορά. Η κατοικία θα επηρεαστεί θετικά από την υλοποίηση του αγωγού ΤΑΡ, την ανάπλαση του φαληρικού μετώπου, την παράδοση νέων σταθμών του μετρό και του μετρό Θεσσαλονίκης, τις επεκτάσεις οδικών αξόνων, την επανέναρξη των εργασιών στο αυτοκινητόδρομο Κόρινθος ? Πάτρα και τις επεκτάσεις του προαστιακού. Σημαντικά για τον τουρισμό είναι τα έργα πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου, οι αυτοκινητόδρομοι, η κατασκευή αεροδρομίου στο Καστέλι, η εκμετάλλευση των 7 περιφερειακών αεροδρομίων, λιμένων και μαρίνων κ.λπ.

      Η πιο καυτή δασκάλα γιόγκα στο Instagram

      Η πιο καυτή δασκάλα γιόγκα στο Instagram
      Διατηρεί έναν από τους δημοφιλέστερους λογαριασμούς στο Intagram, η Laura Kasperzak είναι μια σέξι δασκάλα της γιόγκα.
      Στο λογαριασμό της έχει πάνω από 719.000 followers που θέλουν να βλέπουν τις φωτογραφίες που ανεβάζει στο λογαριασμό της.
      Σέξι αλλά και ικανή να στηρίζει το σώμα της στις πιο περίεργες στάσεις, η Laura ξέρει πως να τραβάει τα βλέμματα.

      Η 36χρονη δασκάλα δεν είναι η μόνη που πρωταγωνιστεί στο λογαριασμό της στο Instagram. Η μικρή της κόρη και ο γιος της ποζάρουν πολλές φορές δίπλα της.
      Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, τόσο για τους άντρες που την παρακολουθούν καθώς είναι μια όμορφη παρουσία όσο και για τις γυναίκες που θαυμάζουν το σώμα της αλλά και τα γλυκά παιδιά της.
      Τα περισσότερα σχόλια είναι θαυμασμού για την κατάσταση που διατηρεί το σώμα της μετά από 2 εγκυμοσύνες.
      Η γυμνάστρια ζει στη Νέα Υόρκη και διδάσκει γιόγκα τα τελευταία 17 χρόνια ενώ το τσουχτερό κρύο δεν την εμποδίζει από το να κάνει γιόγκα έξω δίπλα στο χιόνι.

      Τετάρτη 26/03/2014 και ώρα 16:30 (συγκέντρωση 16:00) καλούνται οι παρακάτω ποδοσφαιριστές, γεννημένοι τo 2001-2002 που θα στελεχώσουν την Νέα Μικτή Ομάδα Παίδων της επόμενης αγωνιστικής σεζόν για προπόνηση στο Αθλητικό Κέντρο της ΕΠΣ Πιερίας στην Νέα Έφεσο.





      Σε περίπτωση απουσίας για οποιονδήποτε λόγο να
       ενημερώσετε τηλεφωνικός μια μέρα νωρίτερα τον
      προπονητή κ. Ιωάννη Μυστακίδη 
      στο τηλέφωνο 6947627333.

      1.       ΤΣΟΥΧΑΣ  ΙΩΑΝΝΗΣ 2001
      2.       ΓΚΑΤΖΟΥΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ 2001
      3.       ΤΕΡΖΙΔΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΗΣ 2001
      4.       ΦΟΥΝΤΟΥΚΙΔΗΣ  ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 2001
      5.       ΧΑΤΖΗΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΗΣ 2001
      6.       ΤΣΕΝΕΚΛΗΣ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΩΣ 2001
      7.       ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ 2001
      8.       ΑΒΡΑΑΜ ΣΩΤΗΡΗΣ 2001
      9.       ΜΠΟΥΚΛΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ 2001
      10.    ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΟΣ 2001

      11.    ΓΚΟΤΖΑΜΑΝΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ 2001 

      12.    ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ 2001

      13.    ΜΥΣΤΑΚΙΔΗΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ 2001

      14.    ΤΟΥΛΙΚΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 2001

      15.    ΧΡΙΣΤΟΥΔΟΥΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ (ΤΕΡΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑΣ) 2001

      16.    ΜΟΤΣΙΑΣ ΘΩΜΑΣ2001

      17.    ΣΟΦΙΑΝΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 2001 

      18.    ΚΑΤΣΑΡΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ 2001

      19.    ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ 2001

      20.    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 2001

      21.    ΧΑΛΚΙΔΗΣ ΦΩΤΗΣ 2001

      22.   ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ 2002 (ΤΕΡΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑΣ)
      23.   ΚΑΤΣΑΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ 2001
      24.    ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2002

      25.   ΦΥΤΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΡΙΣ 2002


      Τι κρύβει η μάχη για το γάλα

      Τι κρύβει η μάχη για το γάλα

      Του Χρήστου Κολώνα
      Περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές με τη δημιουργία προϊόντων που δεν υπάρχουν στην ελληνική αγορά, μπορεί να φέρει η νομοθετική αλλαγή για το καθεστώς του «φρέσκου» γάλακτος.
      Σύμφωνα με έρευνα που έχει κάνει το υπουργείο Ανάπτυξης η κατάργηση της θεσμικής διασύνδεσης του γάλακτος χαμηλής παστερίωσης με τον ορισμό «φρέσκο» και τη διάρκεια ζωής των πέντε ημερών, μπορεί να γεννήσει γάλατα διάρκειας από έξι μέχρι και 15 ημέρες.
      Κι αυτό, επειδή σύμφωνα με τα στοιχεία που κάνει γνωστά η «Η» το γάλα που αγοράζει ο Έλληνας καταναλωτής από τα ψυγεία είναι είτε διάρκειας 5 ημερών είτε 40 και πάνω. Οι ενδιάμεσες επιλογές είναι ελάχιστες. Συγκεκριμένα, στην αγορά σήμερα δεν υπάρχει κανένα προϊόν με διάρκεια ζωής από 6 έως 15 ημέρες και μόνο 6 προϊόντα, με διάρκεια ζωής από 15 έως 40 ημέρες. Αντίθετα, εντοπίζονται 17 προϊόντα στην κατηγορία των 5 ημερών και 17 προϊόντα πάνω από τις 40 ημέρες. Αυτό εξηγεί το φαινόμενο του τεχνητού διαχωρισμού.
      Αυτή η στρέβλωση έχει προκληθεί λόγω της διάκρισης ανάμεσα στο παστεριωμένο γάλα και στο γάλα «υψηλής παστερίωσης - μακράς διαρκείας - που ισχύει μόνο στην Ελλάδα και σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης. Το αποτέλεσμα είναι ο διαχωρισμός να οδηγεί σε μια τεχνητή «πόλωση» της αγοράς. Εφόσον το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το γάλα είναι είτε η μακρά διάρκεια είτε ο τεχνητός προσδιορισμός «φρέσκο», η παραγωγή τείνει να κινείται μόνο στα δύο αυτά άκρα, χωρίς ενδιάμεσες επιλογές. Έτσι, αν υπάρχουν περισσότερες επιλογές, τότε αυξάνεται ο ανταγωνισμός και μειώνονται οι τιμές. Αυτή η στρέβλωση έχει προκληθεί από το ό,τι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της Ε.Ε., που παρά τις κοινοτικές προβλέψεις και τα όσα εφαρμόζουν άλλες γαλακτοπαραγωγικές χώρες, δίνει με νόμο το δικαίωμα της χρήσης του όρου «φρέσκου» για το γάλα χαμηλής παστερίωσης καθώς και ορίζει και τη διάρκεια ζωής του, που είναι πέντε ημέρες. Σε κανένα άλλο κράτος - μέλος της Ε.Ε. ο νομοθέτης δεν ορίζει τη διάρκεια ζωής όχι μόνο του γάλακτος αλλά κι άλλων προϊόντων ζωικής προέλευσης. Ακόμη και στην Ελλάδα, στο κρέας, στο ψάρι, στο γιαούρτι κ.λπ. η ευθύνη για την ημερομηνία λήξης ανήκει στην επιχείρηση και όχι στο κράτος.
      Με το νέο καθεστώς, κάθε γαλακτοβιομηχανία ανάλογα με την τεχνολογία που χρησιμοποιεί θα ορίζει και τη διάρκεια ζωής. Προτείνεται επίσης και η καθιέρωση του «γάλακτος ημέρας». Θα διαρκεί η συλλογή του 24 ώρες και η παραμονή στο ράφι δύο ημέρες. Ενισχύει τις μικρές γαλακτοκομικές επιχειρήσεις που θέλουν να παίξουν σε τοπικό επίπεδο, ενώ βοηθά και τους κτηνοτρόφους. Η κατάργηση των «πέντε ημερών» βοηθά πάλι τις μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες θα έχουν μεγαλύτερη δυνατότητα, λόγω οικονομιών κλίμακας, να φτάσουν στην άλλη άκρη της Ελλάδας. Θα έχουν περιθώριο περισσότερων ημερών.
      Δήλωση Θ. Σκορδά
      Ο υφυπουργός Ανάπτυξης Θανάσης Σκορδάς με δήλωσή του στην «Η» τονίζει ότι «οι αλλαγές που προτείνει ο ΟΟΣΑ και υιοθετούνται ως ένα πολύ μεγάλο βαθμό αναμένεται να ενισχύσουν τον ανταγωνισμό, να δημιουργήσουν χιλιάδες θέσεις απασχόλησης και να αποκλιμακώσουν τις τιμές προς όφελος του καταναλωτή. Η κυβέρνηση, φρόντισε και μέσα από τη διαπραγμάτευση διασφάλισε τα συμφέροντα κλάδων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες λόγω της ελληνικής ιδιαιτερότητας. Τα αποτελέσματα από τις μεταρρυθμίσεις, που μόνοι μας έπρεπε να προωθούμε, σύντομα θα φανούν».
      Σήμερα, ο Έλληνας καταναλωτής αγοράζει το παστεριωμένο γάλα ακριβότερο σε σχέση με τους άλλους Ευρωπαίους. Έτσι, παρά τη βαθιά οικονομική κρίση, η μέση τιμή του παστεριωμένου γάλακτος αυξήθηκε τα τελευταία χρόνια με σημαντικά υψηλότερο ρυθμό από ό,τι ο συνολικός δείκτης της κατηγορίας «διατροφή». Συνολικά, από το 2009 μέχρι σήμερα, οι τιμές του γάλακτος κατέγραψαν συνολική αύξηση κατά 8,5%, ενώ οι τιμές της συνολικής κατηγορίας της διατροφής 4,9%. Για το 2013 οι τιμές του παστεριωμένου γάλακτος συνεχίζουν να αυξάνονται (3,5% τη περίοδο Δεκ. 2012-Δεκ. 2013), τη στιγμή που η γενική κατηγορία της «διατροφής» παρουσιάζει πτώση (-0,6%). Ακόμη χειρότερα για το παστεριωμένο γάλα 5 ημερών, η μέση τιμή ενός λίτρου αυξήθηκε από 1,12 ευρώ το 2009 σε 1,27 ευρώ το 2012 (αύξηση +13,4%). Το σημερινό καθεστώς λειτουργίας της αγοράς γάλακτος επιβαρύνει κατά 25% όλο το κύκλωμα μεταποίησης, διανομής, λιανεμπορίου και κατανάλωσης γάλακτος. Κι αυτό επειδή υπάρχει η ανάγκη διανομής καθημερινά σε πολλά μικρά σημεία της επικράτειας και μάλιστα σε μικρό χρονικό περιθώριο, σε συνδυασμό με το κόστος των επιστροφών και την απουσία εναλλακτικών δικτύων διανομής.
      Η τιμή του γάλακτος είναι υψηλή και στο σκέλος της κτηνοτροφίας. Παρά τις προστατευτικές ρυθμίσεις, η εγχώρια παραγωγή αγελαδινού γάλακτος την τελευταία πενταετία συρρικνώνεται ενώ η εθνική ποσόστωση ανεβαίνει: Από περίπου 700.000 τόνους με ποσόστωση 837.000 τόνους προ 5 ετών, φέτος πέσαμε σε περίπου 600.000 τόνους με ποσόστωση 871.000. Αν εξεταστεί κατά πόσον οι τιμές στο υψηλής παστερίωσης γάλα είναι υψηλότερες των τιμών απλής παστερίωσης, στον αντίστοιχο πίνακα παρατηρούμε ότι υπάρχουν και φθηνότερες και ακριβότερες επιλογές στο γάλα υψηλής παστερίωσης σε σχέση με το απλής παστερίωσης (το λεγόμενο «φρέσκο»), ενώ υπάρχουν εταιρείες που διαθέτουν σε ίδια τιμή τόσο το απλής όσο και το υψηλής παστερίωσης.
      Ωστόσο επειδή έως και 50% περίπου των πωλήσεων του γάλακτος απλής παστερίωσης («φρέσκου») φαίνεται να διακινείται από μικρά σημεία πώλησης (μίνι μάρκετ, περίπτερα, παντοπωλεία, ψιλικατζίδικα, φούρνοι κ.λπ.) και μεγάλο ποσοστό γάλακτος υψηλής παστερίωσης από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, το κόστος διανομής του γάλακτος απλής παστερίωσης είναι αισθητά υψηλότερο σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες γάλακτος, κυρίως λόγω της αναγκαιότητας καθημερινών παραδόσεων σε μεγαλύτερο φάσμα σημείων πώλησης.
      Οι αιτίες που κρατούν ψηλά τις τιμές
      Οι λόγοι για τους οποίους η Ελλάδα είναι ακριβή στις τιμές παραγωγού γάλακτος εντοπίζονται:
      • Η παραγωγή είναι τεμαχισμένη. Υπάρχουν πολλές μικρές μονάδες, ενώ στις μεγάλες χώρες της Ε.Ε. η μέση κτηνοτροφική μονάδα διαθέτει πολλαπλάσιες αγελάδες.
      • Στη χώρα μας συνηθίζεται η σταβλισμένη κτηνοτροφία, όπου τα ζώα εκτρέφονται με ακριβές ζωοτροφές (σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία οι ζωοτροφές έχουν αυστηρές προδιαγραφές ως προς τα συστατικά τους ώστε να προστατεύεται η δημόσια υγεία, αλλά και να παρέχεται πλήρης διατροφική κάλυψη στα ζώα). Αντίθετα στις περισσότερες γαλακτοπαραγωγικές χώρες του εξωτερικού τα ζώα εκτρέφονται σε μεγάλο βαθμό σε ανοιχτά λιβάδια με χαμηλό κόστος.
      • Η πλειονότητα των κτηνοτροφικών μονάδων (95%) απασχολεί 1 έως 4 άτομα (το 85% 1έως 2 άτομα), κατά κύριο λόγο αυτοαπασχολούμενους, άρα το κόστος παραγωγής δεν επηρεάζεται από τη μείωση των μισθών.
      • Λόγω μορφολογίας του εδάφους η συλλογή του προϊόντος είναι δαπανηρή. Το γάλα παράγεται κυρίως στη βόρειο Ελλάδα, μακριά από την Αθήνα και τα νησιά, με αποτέλεσμα αυξημένο κόστος μεταφοράς.
      Στο ερώτημα εάν οι τιμές στο γάλα υψηλής παστερίωσης είναι υψηλότερες από το φρέσκο, η απάντηση είναι αβέβαιη και μάλλον αρνητική.
      1. Η λιανική τιμή ενός προϊόντος προφανώς καθορίζεται από την τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας, λαμβάνοντας υπ' όψιν τη ζήτηση, τις συνθήκες του ανταγωνισμού και το κόστος.
      2. Το γάλα υψηλής παστερίωσης ενδεχομένως να έχει υψηλότερο κόστος επεξεργασίας, ωστόσο το φρέσκο γάλα έχει σημαντικά υψηλότερο μεταφορικό κόστος και κόστος επιστροφών.