ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014

ΤΙΤΛΟΙ ΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΤΣΕΛΗ !!! ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΑ !!!

Ο Νόμος Κατσέλη ήταν από τη θέσπισή του ένα ατελές εργαλείο προστασίας του δανειολήπτη, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των τραπεζών !!!
ΣΗΜΕΡΑ ΟΜΩΣ Η ΤΡΟΪΚΑ ΤΟΥ ΑΛΛΑΖΕΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΤΡΑ !!!
Με αποτέλεσμα, το φάντασμα του Νόμου Κατσέλη που θα σέρνεται στο εξής στα Δικαστήρια όλης της χώρας, να μην καλύπτει τελικά ούτε εκείνους τους ελάχιστους δανειολήπτες που μέχρι σήμερα είχαν την τύχη να επωφεληθούν, επειδή …………
………έπεσαν στα χέρια γενναίων δικαστών περιφερειακών δικαστηρίων, που τόλμησαν να εφαρμόσουν το νόμο κόντρα στα συμφέροντα και την αυθαιρεσία του τραπεζικού συστήματος !!!
ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΑΤΣΕΛΗ, ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΕΙΑ, ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ, ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ !!!
Αν ξαναδείτε απόφαση που να σώζει δανειολήπτη, να μας τη στείλετε να τη δημοσιεύσουμε !!!
Μοναδική πλέον λύση για την προστασία των συμφερόντων, της αξιοπρέπειας και της περιουσίας των δανειοληπτών, είναι η συμμετοχή στην Ομαδική Αγωγή του Κινήματος ΥΠΕΡΒΑΣΗ κατά των Τραπεζών !!!
ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
 
Ειδικά τώρα, που με την απελευθέρωση των πλειστηριασμών κύριας και 1ης κατοικίας και τις προτεινόμενες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, με την αλλαγή της σειράς κατάταξης υπέρ των τραπεζών και εις βάρος του δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων, οι δανειολήπτες όχι μόνο θα χάνουν τα σπίτια τους, αλλά θα οδηγούνται και στη φυλακή, αφού θα εξοφλούνται οι οφειλές τους στις τράπεζες, αλλά θα παραμένουν ανεξόφλητες οι οφειλές τους στην εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία !!!
ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
Διαβάζουμε σήμερα στο capital.gr :
Έξι σημαντικές αλλαγές στο νόμο Κατσέλη που εδώ και μια πενταετία αποτελεί το τελευταίο καταφύγιο δεκάδων χιλιάδων δανειοληπτών προκειμένου να προστατεύονται από πλειστηριασμούς αλλά και να «παγώνουν» την εξόφληση των στεγαστικών δανείων τους, προωθεί η κυβέρνηση με την προσδοκία ότι θα κάνει τον νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά να λειτουργήσει καλύτερα και πιο δίκαια για τους έχοντες πραγματική ανάγκη δικαστικής ρύθμισης των οφειλών τους.
Οι σημαντικότερες από αυτές είναι η μεταφορά των εκκρεμών αιτήσεων από την Περιφέρεια στα κεντρικά Ειρηνοδικεία της χώρας και κυρίως στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, οι πιο αυστηρές διαδικασίες για τη αναστολή των πλειστηριασμών και η αξιοποίηση των «ελάχιστων δαπανών διαβίωσης» για τον υπολογισμό της ελάχιστης δόσης που θα καταβάλουν οι δανειολήπτες προς τις τράπεζες μέχρι την εκδίκαση των αιτήσεών τους. Στο πλαίσιο δε του πτωχευτικού πλαισίου, προβλέπεται και η δημιουργία ειδικού επαγγελματικού κλάδου «διαχειριστών πτώχευσης» που θα αποτελείται από λογιστές και δικηγόρους οι οποίοι θα πιστοποιούνται και θα έχουν τη δυνατότητα να αναλαμβάνουν υποθέσεις πτώχευσης.
Η κοσμοσυρροή των 100.000 και πλέον δανειοληπτών που έχουν υποβάλει αιτήσεις υπαγωγής στις ευεργετικές προβλέψεις του νόμου -τον οποίο όπως παραδέχεται η κυβέρνηση στο e-mail προς την τρόικα επιμένουν να ναρκοθετούν οι ελληνικές τράπεζες- έχει από τη μια αποσβέσει τους κοινωνικούς κραδασμούς από τον κίνδυνο να βγουν στο σφυρί τα σπίτια ανθρώπων που βρίσκονται σε αντικειμενική αδυναμία πληρωμής, αλλά από την άλλη έχει δώσει λαβή στις τράπεζες να υποστηρίζουν ότι ο νόμος λειτουργεί σαν κολυμβήθρα του Σιλωάμ για στρατηγικούς κακοπληρωτές και «μπαταχτσήδες».
Οι αλλαγές δεν έχουν, όμως, μόνο ως στόχο τους τελευταίους, αλλά παράλληλα αποσκοπούν στο να επιταχύνουν τις παράλογα βραδείες διαδικασίες εκδίκασης των υποθέσεων για τις οποίες λόγω συμφόρησης των ειρηνοδικείων η εκδίκαση προσδιορίζεται πλέον μέχρι το 2028 (!) και επιπλέον να αυξήσουν τη ροή των καταβολών μιας έστω ελάχιστης δόσης από τους δανειολήπτες, προς τις τράπεζες μέχρι την οριστική εκδίκαση των αιτήσεων, επιτυγχάνοντας παράλληλα την αναβίωση του εξωδικαστικού συμβιβασμού.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο e mail που εστάλη από την κυβέρνηση στην τρόικα:
1. Η πρώτη παρέμβαση ουσίας θα είναι η μεταφορά της εκδίκασης όλων των εκκρεμών αιτήσεων σε κεντρικά Ειρηνοδικεία της χώρας και κυρίως στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη. Αυτό παράλληλα θα σημάνει τον προσδιορισμό νέας ημερομηνίας δικάσιμου για όλες τις υποθέσεις οι οποίες σήμερα ορίζονται να εκδικαστούν μέχρι το 2028. Ειδικά για τις υποθέσεις που έχουν προσδιοριστεί για μετά την 1.1.2017, οι νέες ημερομηνίες ακρόασης θα προσδιορίζονται είτε μετά από αίτηση του οφειλέτη, είτε μετά από αίτηση των πιστωτών.
2. Η δεύτερη ουσιαστική παρέμβαση συνδέεται με την προσωρινή αναστολή των καταδιωκτικών μέτρων κατά του οφειλέτη (πλειστηριασμοί κ.α) που χορηγείται μέχρι την οριστική εκδίκαση της αίτησης για ρύθμιση χρεών και η οποία διευκρινίζεται πως θα περιορίζεται αποκλειστικά μόνο στην κύρια κατοικία.
3. Επιπλέον η μηνιαία καταβολή που υποχρεούται να πληρώνει ο οφειλέτης μέχρι την εκδίκαση της αίτησης και η οποία σήμερα προσδιορίζεται στο 10% της δόσης με ελάχιστο ποσό τα 40 ευρώ, θα υπολογίζεται πλέον με βάση τις «εύλογες δαπάνες διαβίωσης» και την οικονομική και περιουσιακή κατάσταση του κάθε οφειλέτη, ανάλογα με το προφίλ του. Οι εύλογες δαπάνες διαβίωσης που ουσιαστικά αντιστοιχούν στα εισοδήματα τα οποία έχει κριθεί ότι χρειάζεται για να ζει κανείς αξιοπρεπώς και να καλύπτει τις απολύτως βασικές ανάγκες του πριν ξεκινούν, σύμφωνα με την απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, από τα 537 ευρώ «καθαρά» τον μήνα για έναν ενήλικα και φτάνουν ως τα 1.788 ευρώ για μια οικογένεια με τέσσερα παιδιά.
4. Η προσωρινή διαταγή αναστολής των καταδιωκτικών μέτρων (πλειστηριασμοί κ,α), θα επανεξετάζεται έπειτα από προκαθορισμένο χρονικό διάστημα ώστε αν απαιτείται, να αναπροσαρμόζεται η δόση ανάλογα με την οικονομική κατάσταση του οφειλέτη. Σήμερα προβλέπεται ότι ο ίδιος ο οφειλέτης πρέπει να ενημερώνει το δικαστήριο για οποιαδήποτε μεταβολή της εισοδηματικής του κατάστασης.
5. Το νέο θεσμικό πλαίσιο θα προβλέπει κατηγοριοποίηση των εκκρεμών αιτήσεων και ιεράρχηση της ημερομηνίας εκδίκασης τους ανάλογα με τα αν οι δανειολήπτες δεν έχουν κανένα άλλο περιουσιακό στοιχείο, αν οι αιτήσεις ρύθμισης αφορούν μόνο την κύρια κατοικία, και αν διαθέτουν και άλλη περιουσία εκτός της κατοικίας τους.
6. Επιχειρείται με αντικίνητρα να αναβιώσει η πρακτική του εξωδικαστικού συμβιβασμού, προβλέποντας πως όποια από τις δύο πλευρές (τράπεζα ή οφειλέτης) αποδειχθεί ότι απέρριψε αναίτια την πρόταση προδικαστικής διευθέτησης, θα υφίσταται κυρώσεις και θα επιβαρύνεται με τα δικαστικά έξοδα εφόσον η απόφαση του δικαστηρίου είναι ανάλογη της αρχικής πρότασης που έγινε εξωδικαστικά είτε από τον δανειολήπτη, είτε από την τράπεζα.
Δεν υπάρχουν δικαστές !!!
Το κρίσιμο ερώτημα είναι με ποιο τρόπο θα καταφέρει η κυβέρνηση να συνδυάσει όλους αυτούς τους στόχους και να κάνει έναν νόμο ο οποίος εκ του αποτελέσματος σήμερα αξιοποιείται για να κρύβεται κάτω από το χαλί το πρόβλημα της υπερχρέωσης μεταθέτοντας για το απώτερο μέλλον τις αποφάσεις της δικαιοσύνης, να λειτουργήσει για τον σκοπό τον οποίο φτιάχτηκε: δηλαδή την ελάφρυνση των ιδιωτών από χρέη που δεν μπορούν να πληρωθούν ποτέ. Σήμερα από τις υποθέσεις που εκδικάζονται, περίπου οι μισές καταλήγουν σε διαγραφές χρεών και πραγματική ανακούφιση δανειοληπτών, ενώ οι υπόλοιπες απορρίπτονται. Όμως σε πολλές από τις 100.000 αιτήσεις, ο στόχος είναι να επιτευχθεί η αναστολή της καταβολής δόσεων και των καταδιωκτικών μέτρων και μετά…βλέπουμε.
Η ίδια η κυβέρνηση παραδέχεται προς την τρόικα πως το πρόβλημα δεν είναι ο ίδιος ο νόμος αλλά η αδυναμία της ορθής εφαρμογής του καθώς από τη μια «υπάρχει ανεπαρκής ανταπόκριση εκ μέρους των τραπεζών που αυξάνει το μέγεθος του προβλήματος» και από την άλλη δεν υπάρχει ο απαραίτητος αριθμός Ειρηνοδικών ώστε να εκδικαστούν εγκαίρως οι υποθέσεις, να δοθούν γρήγορες λύσεις και έτσι να απεγκλωβιστούν τόσο οι δανειολήπτες όσο και το δικαστικό σύστημα.
ΠΗΓΗ

Ο καραγκιόζης υπουργός… Και νεοφασίστας… και με το σόι του στη λίστα Λαγκάρντ και με δεκάδες «πατριωτικές» ερωτήσεις για να φορτώνονται οι μίζες…

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΤΩΣΗ

Επειδή το 62,75% της τιμής ανά λίτρο καυσίμου, σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, είναι … φόροι! Το 30,03% της τιμής ανά λίτρο είναι η τιμή Διυλιστηρίου και το ……..
…………..
…………7,22% είναι το μικτό κόστος διανομής. Και αυτή την αναλογία χρησιμοποιεί ως δικαιολογία(!!!) το Υπουργείο Ανάπτυξης απέναντι στην εντολή για προκαταρκτική έρευνα σχετικά με τις υψηλές τιμές των καυσίμων που έδωσε ο αρμόδιος εισαγγελέας.

Η κυβέρνηση να μας πει επιτέλους την αλήθεια.

Πρέπει οι πολιτικοί και ειδικότερα η κυβέρνηση να πουν την αλήθεια στον ελληνικό λαό την οποία κρύβουν και ειδικότερα:
1) Όλα αυτά που απαιτεί η τρόϊκα τώρα, τα έχει υπογράψει η κυβέρνηση, έχει πάρει τα χρήματα της τρόϊκας, αλλά δεν τα εκτέλεσε για να αποφύγει το πολιτικό κόστος, πουλώντας succsses story και πιστεύοντας με πολιτική κουτοπονηριά ότι η τρόϊκα θα κάνει τα στραβά μάτια, ενόψει του μπαμπούλα ΣΥΡΙΖΑ.
2) Ότι δεν υπάρχει πλέον ………
………..εθνική κυριαρχία και ότι η κυβέρνηση είναι ένα απλό εκτελεστικό όργανο των δανειστών και όχι κυβέρνηση που παίρνει εντολές από το λαό. Εξάλλου, το ποιος πραγματικά δίνει τις εντολές το βλέπουμε όλοι αυτές τις μέρες.
Τι θα γίνει; Το εκτελεστικό όργανο δεν μπορεί να κάνει διαφορετικά. Θα τα δεχτεί όλα, αν δεν τα έχει δεχτεί ήδη και το παίζει πολιτικά δύσκολη.


ΜΕΓΑΛΗ ΝΙΚΗ! ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΜΑΤΑΙΩΘΗΚΕ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΜΑΤ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΣ!


Με τη μαζική παρουσία διαμαρτυρωμενων στο δικαστικό μέγαρο Θεσσαλονίκης, σήμερα (3 Δεκεμβρίου 2014) αναβλήθηκαν οι πληστηριασμοί που ήταν προγραμματισμένοι να διεξαχθούν από τις 4μμ έως τις 5μμ. Στο βίντεο που σας στέλνουμε γίνεται φανερή η ………

……..παρουσία της αστυνομίας, εισαγγελέα αλλά και δυνάμεων των ΜΑΤ μέσα στις αίθουσες των δικαστηρίων με σκοπό να επιβάλλουν το αντίθετο. Ωστόσο η μαζική παρουσία πολιτών αλλά και φορέων (όπως εκπροσώπων του ΑΡΔΗΝ και των ΑΝ.ΕΛΛ.) δεν επέτρεψε την πραγματοποίηση των πληστηριασμών.


olympia

Συνεστιαση ΚΚΕ κατερινης


Τελευταία προβολή για αυτή τη σεζόν από την Κινηματογραφική Λέσχη Κατερίνης



H Κινηματογραφική Λέσχη Κατερίνης προβάλλει την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου την ταινία "Dabba-The Lunchbox". Οι προβολές γίνονται στις 19.30 και 22.00, στην αίθουσα 2 του κινηματογράφου Ευκαρπίδη.

Σκηνοθεσία: Ρίτες Μπάτρα
Παίζουν: Ιρφάν Καν, Νιμράτ Καούρ, Ναβαζουντίν Σιντίκι

Εκείνος είναι ένας εσωστρεφής χήρος, λογιστής, έτοιμος να συνταξιοδοτηθεί. Εκείνη είναι μια νεαρή πανέμορφη σύζυγος και μητέρα, που ωστόσο συνειδητοποιεί ότι ο γάμος της είναι δυστυχισμένος. Ζουν στο Μουμπάι, εκεί όπου χιλιάδες ντελιβεράδες κάθε μέρα, μ’ ένα εντελώς δικό τους σύστημα, διανέμουν ως το μεσημέρι γεύματα που στέλνουν στους εργαζόμενους οι οικογένειές τους για να φάνε στη δουλειά. Μια τέτοια αποστολή, από την Ιλα στον άντρα της, παραστρατεί και καταλήγει στον Σατζάν. Κανείς από τους δυο τους δεν θα διορθώσει το λάθος, μιας και στις πλούσιες γεύσεις του φαγητού και στα γράμματα που οι δυο τους θ’ αρχίσουν να ανταλλάσσουν μέσα στα κουτάκια με το φαγητό, θ’ ανακαλύψουν μια ελπίδα για μια νέα αρχή, προτού ακόμα συναντηθούν πρόσωπο με πρόσωπο. 
Ο σκηνοθέτης μας δίνει μια διαφορετική ρομαντική ταινία, που εκτυλίσσεται στη σημερινή Ινδία, αλλά διατηρεί τα χαρακτηριστικά ενός ρετρό σινεμά. Με ασυνήθιστη λεπτότητα, χιούμορ και μυρωδάτα φαγητά μας δίνει την ευκαιρία να κοιτάξουμε από την κλειδαρότρυπα κάτι πολύ ιδιωτικό, μια απροσδόκητη πίστη στις δεύτερες ευκαιρίες της ζωής.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ” ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ

‘’Μαζεύω τα σύνεργά μου: όραση, ακοή, γέψη, όσφρηση, αφή, μυαλό, βράδιασε πια, τελεύει το μεροκάματο, γυρίζω σαν τον τυφλοπόντικα σπίτι μου, στο χώμα. Όχι γιατί κουράστηκα να δουλεύω, δεν κουράστηκα, μα ο ήλιος βασίλεψε’’.
Το πρόβλημα της ανεργίας στην Ελλάδα είναι σύνθετο και η απλή λήψη αποσπασματικών μέτρων δεν είναι επαρκής.
Η πραγματική ανεργία υποεκτιμάται, όχι μόνον στην Ελλάδα, αλλά και στην Ε.Ε. Χρειάζεται συνολικό σχέδιο που να βασίζεται σε πραγματικά στοιχεία, να αναγνωρίζει και να θεραπεύει τους πραγματικούς λόγους αύξησής της και αξιόπιστη εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου και πολυδιάστατου σχεδίου σε ένα επίμονο, συνεχή και πολυμέτωπο αγώνα. Η ανεργία οφείλεται σήμερα στους εξής λόγους:
  • Διαρθρωτική ανεργία, Δομικό πρόβλημα λόγω της διάρθρωσης της Οικονομίας, κυμαίνεται περίπου από 9-12 % . Λόγω των διαρθρωτικών προβλημάτων της οικονομικής ζωής ενός τόπου, παρατηρείται να υπάρχουν άνεργοι ενώ υπάρχουν  κενές θέσεις εργασίας, αλλά οι  άνεργοι δεν μπορούν να απασχοληθούν στις υπάρχουσες κενές θέσεις, επειδή υπάρχει αναντιστοιχία ανάμεσα  στα προσόντα και την εξειδίκευση των ανέργων και σε αυτά που απαιτούνται για την κάλυψη των κενών θέσεων. Οφείλεται επίσης σε τεχνολογικές μεταβολές, οι οποίες δημιουργούν νέα επαγγέλματα και αχρηστεύουν άλλα καθώς και σε αλλαγές στη διάρθρωση της ζήτησης, οι οποίες αυξάνουν τη ζήτηση ορισμένων προϊόντων και ταυτόχρονα μειώνουν τη ζήτηση άλλων. Όπως είναι φανερό, η διαρθρωτική ανεργία δημιουργείται από την δυσαναλογία που υπάρχει μεταξύ προσφοράς και ζήτησης των διαφόρων ειδικεύσεων. Η μείωσή της απαιτεί επανεκπαίδευση των ανέργων, ώστε να αποκτήσουν τις ειδικεύσεις στις οποίες υπάρχει έλλειψη. Διαφορετικά, η διαρθρωτική ανεργία μπορεί να είναι μεγάλης διάρκειας.

Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2014

43 σελίδες γεμάτες μέτρα: Το ελληνικό e-mail προς την τρόικα


Το πακέτο μέτρων που έστειλε η ελληνική πλευρά στους δανειστές τα ξημερώματα της Κυριακής έχει στη διάθεσή της η εφημερίδα «Καθημερινή», και παρουσιάζει σε δημοσίευμά της τα πιο σημαντικά σημεία από το έγγραφο 43 σελίδων, που έχουν στα χέρια τους και επεξεργάζονται οι εκπρόσωποι της τρόικας.
Με βασικό στοιχείο την αύξηση του ΦΠΑ στα ξενοδοχεία από 6,5% σε 13%, που θα...
φέρει έσοδα 350 εκατ. ευρώ, «πάγωμα» των ονομαστικών συντάξεων το 2016 και το 2017, αλλά και λαχειοφόρο αγορά για μεγαλύτερες εισπράξεις ΦΠΑ μέσω αποδείξεων και άλλα μέτρα φορολογικής διοίκησης, η κυβέρνηση επιχειρεί να κλείσει το δημοσιονομικό κενό των 2,6 δισ. που υπολογίζει η τρόικα, με μέτρα που θα φέρουν έσοδα 980 εκατ. ευρώ. Με δεδομένο ότι η τρόικα τα τελευταία δύο χρόνια έχει πέσει έξω στις προβλέψεις της για το δημοσιονομικό κενό της χώρας, το υπουργείο Οικονομικών προτείνει σε περίπτωση που δεν βγουν οι προβλέψεις του σωστές, τότε και μόνο τότε –από την 1η Ιουλίου του 2015– να εξετασθεί η λήψη περαιτέρω μέτρων, όπως επιβολή φόρου πολυτελείας και φόρος σε τσιγάρα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την "Καθημερινή", τα άμεσα μέτρα είναι:
1. ΦΠΑ: Αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ για τα ξενοδοχεία, από 6,5% στο 13%. Μια συντηρητική εκτίμηση των δυνητικών εσόδων ανέρχεται στο ελάχιστο των 350.000.000 ευρώ. Το ΥΠΟΙΚ σημειώνει στην επιστολή ότι αυτή η αύξηση πληγώνει σοβαρά την ανταγωνιστικότητα τιμών των ελληνικών ξενοδοχείων σε σχέση με όλες τις άλλες χώρες της Μεσογείου και ότι ενώ υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αντισταθμιστεί αυτό το αποτέλεσμα, κυρίως μέσω περαιτέρω διαρθρωτικών αλλαγών και άμεσων επενδύσεων, είναι προφανές ότι όλα τα άλλα μέτρα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας απαιτούν χρόνο και χρήμα για να υλοποιηθούν και να φέρουν θετικά αποτελέσματα, ενώ αυξήσεις φόρων μέσω αύξησης του ΦΠΑ έχουν αρνητικές επιπτώσεις στιγμιαία.
2. Κοινωνική ασφάλιση:
α) Διατήρηση των ονομαστικών συντάξεων στο επίπεδο του 2015 για τα έτη 2016 και 2017. Το όφελος εκτιμάται σε 50 εκατ. (0,18% του τρέχοντος κόστους) για το 2016 και 140 εκατ.  (0,5% του τρέχοντος κόστους) για το 2017. Το ΥΠΟΙΚ σημειώνει ότι τα μακροχρόνια αθροιστικά οφέλη από αυτή την πρωτοβουλία αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο και θα επιφέρουν τεράστια διαφορά στη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του συνταξιοδοτικού μας συστήματος.
β) Πιστοποίηση μέσω διασταυρώσεων των οικογενειακών παροχών, που καταβάλλονται στους συνταξιούχους. Μόνιμες εξοικονομήσεις προκύπτουν από αυτή την πρωτοβουλία. Κάθε μήνα, 664.862 συνταξιούχοι λαμβάνουν μηνιαία οικογενειακά επιδόματα 38,6 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου 462.500.000 ευρώ ετησίως. Με την εφαρμογή των διασταυρωτικών ελέγχων με το μητρώο ΑΜΚΑ και το φορολογικό μητρώο, προκύπτουν συνταξιούχοι που δεν θα πρέπει να λαμβάνουν συγκεκριμένα επιδόματα. Εκτιμάται πως η ετήσια εξοικονόμηση του 5% - 8% θα επιτευχθεί, δηλαδή 23,1 έως 37 εκατ. ευρώ ανά έτος.
γ) Πλήρης εφαρμογή του άρθρου 13 του νόμου 3863/2010 για συγκεκριμένες περικοπές στις συντάξεις που μεταφέρονται στα μέλη μιας οικογένειας, 3 χρόνια μετά τον θάνατο του συνταξιούχου. Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων «Ηλιος», το συνολικό ποσό που καταβάλλεται στα μέλη της οικογένειας των εκλιπόντων συνταξιούχων, που λαμβάνουν επίσης τα δικά τους συνταξιοδοτικά μετά 3 χρόνια από τον θάνατο, είναι 1.027 εκατ. ευρώ ετησίως. Η διασταύρωση των στοιχείων και η πλήρης εφαρμογή των περικοπών αναμένεται να παραγάγουν εξοικονόμηση μεταξύ 8% και 12%, δηλαδή 82 έως 123 εκατ. ευρώ ετησίως.
3. Αύξηση των εσόδων ΦΠΑ μέσω λαχειοφόρου αγοράς και άλλα διοικητικά μέτρα: Το σύστημα αύξησης των εσόδων από τον ΦΠΑ μέσω συλλογής αποδείξεων με την προοπτική δώρων από λαχειοφόρο αγορά θα επικεντρωθεί στην εφαρμογή του προγράμματος «@podeixi». Υπάρχει μια λεπτομερής έκθεση, η οποία περιλαμβάνει εκτενή τεκμηρίωση για τη μεγάλη επιτυχία παρόμοιων προγραμμάτων σε χώρες όπως η Πορτογαλία, η Μάλτα και η Σλοβακία. Εάν τα πρόσθετα έσοδα στην περίπτωση της Πορτογαλίας ήταν 1,6 δισ. ευρώ ετησίως, σε αυτό το στάδιο, για την Ελλάδα φαίνεται λογικό –κατά πολύ συντηρητικές εκτιμήσεις– να υποθέσουμε ότι θα είναι τουλάχιστον επιπλέον 500 εκατ. ευρώ. Διοικητικά μέτρα, όπως ηλεκτρονικά τιμολόγια και διασταύρωση των business-to-business, τιμολόγια και λιανικές πωλήσεις, θα αποφέρουν επίσης απτά αποτελέσματα στον αγώνα κατά της φορολογικής απάτης και της φοροδιαφυγής.
Πρόσθετες παρεμβάσεις
Στην ελληνική επιστολή γίνεται ειδική αναφορά σε πρόσθετες παρεμβάσεις που θα γίνουν εάν διαπιστωθεί πως την 1η Ιουλίου του 2015 υπάρχει πρόβλημα στην εκτέλεση του προϋπολογισμού με βάση τις ελληνικές εκτιμήσεις. Αυτές περιλαμβάνουν:
– Απόσυρση της μείωσης της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης του 30% για το 2015 και το 2016.
– Επιβολή φόρου πολυτελείας.
– Αύξηση των φόρων σε καπνό και αλκοόλ, εάν συμφωνηθεί πως τούτο οδηγεί σε αύξηση και όχι σε μείωση εσόδων. Τα ανωτέρω μέτρα μπορεί να επιφέρουν έσοδα της τάξεως των 500 εκατ. ευρώ.
Στην επιστολή αναφέρονται και συγκεκριμένα στοιχεία για την πορεία των εσόδων του 2014 που συμβάλλουν για να κλείσει το δημοσιονομικό κενό των 2,6 δισ. και το ΥΠΟΙΚ τα κοστολογεί σε 1,113 δισ., θεωρώντας πως επ’ αυτών υπάρχει συμφωνία με την τρόικα, ώστε να αφαιρεθούν από τη συζήτηση για το δημοσιονομικό κενό.
• Φόρος ακίνητης περιουσίας: Το ΥΠΟΙΚ υποστηρίζει πως οι προβλέψεις της τρόικας ότι θα υπάρχει κενό στη συλλογή των φόρων του 2015, όπως συνέβη και το 2014, δεν είναι σωστές, καθώς υπολογίζει ότι θα εισπράξει 80% του φόρου και το βασίζει στο γεγονός ότι η εισπραξιμότητα του ΕΝΦΙΑ τους δύο πρώτους μήνες είναι ήδη 44,3%, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει το κενό των 200 εκατ. που προβλέπει η τρόικα. Επίσης ο ΕΝΦΙΑ έχει διευρύνει τη φορολογική βάση με τη συμπερίληψη μη αστικών ακινήτων, ενώ αναμένεται το 2015 να ενισχυθεί η κερδοφορία επιχειρήσεων και οι τιμές των περιουσιακών στοιχείων να αυξηθούν οπότε να υπάρχουν και υψηλότεροι φόροι ιδιοκτησίας. Το ΥΠΟΙΚ τονίζει ότι το έκτακτο αποθεματικό του τακτικού προϋπολογισμού δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 1 δισ. ενώ η τρόικα εκτιμά ότι πρέπει να είναι 1,2 δισ. ευρώ.
• Εσοδα από άδειες τυχερών παιχνιδιών ΟΠΑΠ και άδειες τηλεπικοινωνιών θα πρέπει να περιλαμβάνονται στο τροποποιημένο ισοζύγιο της γενικής κυβέρνησης καθώς 114 εκατ. έχουν ληφθεί και το υπόλοιπο χάσμα μεταξύ των εκτιμήσεων για 84 εκατ. ευρώ το 2015 θα πρέπει να αφαιρεθεί.
• Πράσινο Ταμείο: Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε συνταγματική τη ρύθμιση για τα αυθαίρετα, καταργώντας όλα τα νομικά εμπόδια και τις αβεβαιότητες στα χρηματικά πρόστιμα, αυξάνοντας το ποσοστό συμμετοχής στο σύστημα Πράσινο Ταμείο. Το ΥΠΟΙΚ εκτιμά πως τα έσοδα θα φτάσουν τα 200 εκατ. στον προϋπολογισμό του 2015.
• Επιστροφές φόρου: ΤΟ ΥΠΟΙΚ προβλέπει ότι μια περαιτέρω διαφορά τουλάχιστον 200 εκατ. έχει αντιμετωπιστεί.
Το ΥΠΟΙΚ σημειώνει και νέες πρωτοβουλίες για πηγές χρηματοδότησης που δεν περιλαμβάνονται στο σχέδιο προϋπολογισμού του 2015 προκειμένου να μειωθεί το εκτιμώμενο κενό της τρόικας ακόμη περισσότερο.
• Εσοδα από «παγωμένες» καταθέσεις: Το ΥΠΟΙΚ τονίζει ότι υπάρχει νέο νομοθετικό πλαίσιο όσον αφορά τις «παγωμένες» καταθέσεις ιδιωτών/επιχειρήσεων που έχουν καταδικαστεί για οικονομικά εγκλήματα κατά του κράτους ή άλλων φορέων της γενικής κυβέρνησης (πλην των φόρων φοροδιαφυγής). Περιλαμβάνει μια πολύ συντηρητική εκτίμηση των εσόδων για το 2015, η οποία βασίζεται μόνο σε δύο περιπτώσεις που οδηγούν σε έσοδα 389 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, στην επιστολή τονίζεται πως μια σειρά από αναδιαρθρώσεις σε βασικούς τομείς θα μπορούσε να παράσχει πρόσθετα έσοδα το 2015. Ενδεικτικά αναφέρονται πέντε περιπτώσεις που μπορεί να αποφέρουν 150 εκατ. ευρώ.
α. Αύξηση στα έσοδα κλινικών δοκιμών με τη μείωση της γραφειοκρατίας και την έλλειψη εναρμόνισης διοικητικών διαδικασιών (50 εκατ. ευρώ).
β. Αύξηση στα τέλη που σχετίζονται με τις αιτήσεις για την έκδοση πιστοποιητικών άδειας κυκλοφορίας, κατάργησης ή τροποποίησης για φάρμακα κ.λπ. (15 εκατ.).
γ. Επιβολή τελών - τιμολογίου για την υγειονομική περίθαλψη ξένων πολιτών (25 εκατομμύρια).
δ. Βραδινά ιδιωτικών κλινικών σε νοσοκομεία του ΕΣΥ (20 εκατ. ευρώ).
ε. Πολιτιστική κληρονομιά: αύξηση εισιτηρίων στον ευρωπαϊκό μέσο όρο (93 εκατ.).
• Σειρά δράσεων που δεν έχουν ακόμη ποσοτικοποιηθεί, αλλά υπολογίζονται έσοδα όπως:
– Σύστημα ΦΠΑ στη λαχειοφόρο αγορά.
– Πιθανότητα κρυφής πηγής φορολογικών εσόδων από άτομα που δηλώνουν αγρότες ενώ δεν είναι, απολαμβάνοντας έτσι τον χαμηλότερο συντελεστή φορολογίας για τους αγρότες.
– Ενδεχόμενο αύξησης φορολογίας τσιγάρων.
– Πρόσθετα φορολογικά έσοδα από την ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης των φορολογικών κινήτρων και την ένταξή τους στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Σεπτέμβριος, διαρθρωτικό ορόσημο).
– Κέρδη από φορολογική διοίκηση.
– Εξοικονόμηση από την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων του συνταξιοδοτικού συστήματος 2010.
– Μεγαλύτερη είσπραξη φόρων από τις επιπτώσεις της βελτιωμένης ρευστότητας του ιδιωτικού τομέα.
Επίσης, στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων γίνεται αναφορά στον ΟΛΠ, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και στους σιδηροδρόμους για τους οποίους οι επενδυτές ζήτησαν παράταση του δεύτερου γύρου για την υποβολή βασικών έγγραφων αλλά και τη μετακίνηση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών έως τον Φεβρουάριο του 2015. Στον τομέα των αυτοκινητοδρόμων και της Εγνατίας, η εκδήλωση ενδιαφέροντος θα ξεκινήσει στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2015.
Η επιστολή καταλήγει ως εξής: «Αυτή είναι μια συνολική πρόταση. Ακολουθώντας την ισχυρή προτροπή του επικεφαλής του Euroworking Group, αποφασίσαμε να κάνουμε μια συνολική πρόταση αντί για μια σταδιακή διαπραγμάτευση. Αναγνωρίζουμε πως σε μερικούς τομείς δεν ικανοποιήσαμε πλήρως τις ανησυχίες σας. Ομως, αντί αυτού, έχουμε σε άλλα πεδία καταθέσει πολύ πιο φιλόδοξες προτάσεις. Τα ανωτέρω είναι το μάξιμουμ που μπορούμε να προσφέρουμε σε μια γνήσια προσπάθεια να προχωρήσουμε μπροστά και να ολοκληρώσουμε την αξιολόγηση με αξιόπιστο τρόπο.
Περιμένοντας να σας συναντήσω στην Αθήνα,
Γκίκας Α. Χαρδούβελης».
Οι παρεμβάσεις στο ασφαλιστικό σύστημα
Για το ασφαλιστικό προτείνεται να θεσμοθετηθούν έως το τέλος του έτους τα εξής:
1. Για όσους έχουν γεννηθεί μετά την 1-1-1975 και έχουν περισσότερα από 15 χρόνια ασφάλισης, αλλά λιγότερα από 20, οι παροχές θα συνδεθούν με τις εισφορές τους.
2. Αυξάνονται τα ελάχιστα ένσημα για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος, από 4.500 σε 6.000, ενώ για τους νεοεισερχόμενους στο ασφαλιστικό σύστημα που γεννήθηκαν μετά την 1-1-1975 αυξάνονται σταδιακά.
3. Σταδιακή κατάργηση των ειδικών ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης (πριν από το 62ο ή το 67ο έτος ηλικίας), με καταληκτική ημερομηνία την 1-1-2019. Γι’ αυτούς που θα συνταξιοδοτούνταν το 2019, προτείνεται αύξηση του ορίου ηλικίας κατά 2 έτη, ενώ γι’ αυτούς που θα συνταξιοδοτούνταν το 2020, προτείνεται αύξηση κατά 4 έτη. Οπως αναφέρεται, το μέτρο αφορά τα λεγόμενα ευγενή ταμεία, μητέρες ανηλίκων και βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.
Επίσης, η κυβέρνηση δεσμεύεται να επανασχεδιάσει το ΕΚΑΣ, λαμβάνοντας υπόψη τη συνολική οικονομική και περιουσιακή κατάσταση του συνταξιούχου. Θα προηγηθεί ειδική αναλογιστική μελέτη που θα είναι έτοιμη έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2015 και οι αλλαγές θα νομοθετηθούν τον Απρίλιο του ίδιου χρόνου.
«Οχι» σε νέα νομοθετική ρύθμιση για τις 100 δόσεις
Η κυβέρνηση δεσμεύεται να νομοθετήσει τροποποιήσεις σε σχέση με τις ρυθμίσεις για τη νέα αρχή και την πάγια ρύθμιση. Προσθέτει, όμως, ότι για την τελευταία ρύθμιση των 72 και 100 δόσεων είναι διατεθειμένη να συζητήσει τρόπους αντιμετώπισης τυχόν προβλημάτων, αλλά μόνο κατά τρόπο που είναι «πολιτικά και νομικά εφικτός». Ειδικότερα, απορρίπτεται η θέση της τρόικας να συνδεθεί η υπαγωγή στο καθεστώς των δόσεων με συγκεκριμένα περιουσιακά ή άλλα κριτήρια, καθώς θεωρείται πως δύσκολα μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη, μιας και η σχετική έρευνα θα οδηγήσει σε καθυστερήσεις που θα επηρεάσουν αρνητικά τα έσοδα. Επίσης, σε σχέση με την πρόταση να μην επιτρέπεται μετάβαση από την παλιά στη νέα ρύθμιση, προτείνονται κίνητρα ώστε οι φορολογούμενοι να παραμένουν στη ρύθμιση με τη μικρότερη χρονική διάρκεια. Οπως λέγεται, αυτό ίσχυε με τη ρύθμιση για τη νέα αρχή, ενώ τώρα «αναλαμβάνεται η δέσμευση να γίνει το ίδιο για την πάγια ρύθμιση, με άμεση επείγουσα νομοθετική πρωτοβουλία, μέσω τροποποίησης του ύψους και της μορφής του επιτοκίου». Στο συγκεκριμένο κεφάλαιο, η επιστολή καταλήγει: «Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να επιστρέψει στο Κοινοβούλιο και να τροποποιήσει τον υφιστάμενο νόμο (νέο σχήμα). Ομως, είναι σαφές ότι μπορούμε να νομοθετήσουμε νέα μέτρα, που θα αποθαρρύνουν αλλαγή από την πάγια ρύθμιση στη ρύθμιση των 100 δόσεων, θα βελτιώνουν τη φορολογική συμμόρφωση και θα ενισχύουν τη φορολογική συμμόρφωση ειδικά για τους μεγαλοοφειλέτες».
Η κυβέρνηση δεσμεύεται επίσης να κάνει μία σειρά από διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, αλλά και μεταρρυθμίσεις στην αγορά προϊόντων, καθώς όπως αναφέρεται στην επιστολή, το υπουργείο Ανάπτυξης έχει ήδη προχωρήσει αλλά και συνεχίζει σειρά διαρθρωτικών αλλαγών που θα προωθήσουν την ανταγωνιστικότητα και τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. Μερικές από αυτές που περιγράφονται αναλυτικά είναι ρυθμίσεις για την πτώχευση εταιρειών, για τις ανεκτέλεστες υποθέσεις, που ξεπερνάνε τις 100.000 στη χώρα, μεταρρυθμίσεις στις αγορές προϊόντων, εφαρμογή της εργαλειοθήκης ΟΟΣΑ 1, ΟΟΣΑ 2 και πιθανή εργαλειοθήκη ΟΟΣΑ 3, μείωση διοικητικού φόρτου και απλούστευση στη χορήγηση αδειών.
Από το koutipandoras, μέσω "Το Γρέκι"

Όσο η αφέντρα Μέρκελ έχει τον ΤΖΟΚΕΡ και τη δικογραφία siemens... σούζα τα δουλικά μιζωμένα εγχώρια γερμανοτσογλάνια!