ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016

«Η πικρή αλήθεια» στη Βουλή

Όλα τα νομοσχέδια στη Βουλή3+1 νομοσχέδια κατατίθενται την ερχόμενη εβδομάδα. Κλείνουν οι τελευταίες μνημονιακές υποχρεώσεις.
Βγάζει από το συρτάρι τοπαράλληλο πρόγραμμαη κυβέρνηση. Παρά τις ενστάσεις που εξέφρασαν στην αρχή οι δανειστές και μετά τα βέλη που δέχτηκε από την αντιπολίτευση, το Μαξίμου θα καταθέσει την ερχόμενη εβδομάδα το παράλληλο πρόγραμμα. Με βάση τον οδικό χάρτη που έχει έτοιμο το Μέγαρο Μαξίμου, αναμενεται να καταθέσει το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα, ενω στη βουλή θα έρθει την ερχόμενη εβδομάδα το νομοσχέδιο για τις αδήλωτες καταθέσεις. Συγχρόνως, έως τις 25 Ιανουαρίου θα κατατεθεί και το σχέδο για την ασφαλιστική μεταρρύθμιση. Με βάση τον σχεδιασμό του Μεγάρου Μαξίμου οι εναπομείνασες μνημονιακές ………….
υποχρεώσεις -π.χ. Ασφαλιστικό, φορολογία αγροτών- θα κλείσουν εντός διμήνου, ώστε μέχρι την άνοιξη να έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση. Ουσιαστικά η κυβέρνηση θέλει να προχωρήσει στη λήψη μιας σειράς μέτρων που θα προστατεύουν τις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες, κάτι που φαίνεται και από τη γραμμή που χαράσσεται στο Ασφαλιστικό (όπου βάζει κόκκινες γραμμές για τις κύριες συντάξεις).
Πώς θα φορολογηθούν οι αδήλωτες καταθέσεις
Ελκυστικά κίνητρα για όσους δηλώσουν αδήλωτα κεφάλαια που έχουν είτε στο εσωτερικό είτε στο εξωτερικό, προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης. Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, θα δίνει μια τελευταία ευκαιρία σε όσους έχουν χρήματα στο εξωτερικό ή το εσωτερικό και δεν δικαιολογούνται από τις φορολογικές τους δηλώσεις.
Μάλιστα διεμήνυσε ότι θα υποστούν σοβαρότατες και φορολογικές ποινικές και άλλες κυρώσεις, όσοι δεν δηλώσουν περιουσιακά στοιχεία οποιασδήποτε μορφής και εντοπιστούν μετά την σύνταξη του Περιουσιολογίου. «Επειδή το επόμενο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες σύνταξης του Περιουσιολογίου, στο οποίο πρέπει να δηλωθούν όλα τα περιουσιακά στοιχεία, θέλουμε να δώσουμε μια ευκαιρία να τα δηλώσουν πριν», εξήγησε ο αν. υπουργός Οικονομικών.
Όπως διευκρίνισε ο κ. Αλεξιάδης, οι διατάξεις του νομοσχεδίου πρέπει να είναι ελκυστικές, ώστε να αποφέρουν αποτέλεσμα και να δηλωθούν τα χρήματα και από την άλλη να μην είναι χαριστικές ώστε να προσλάβουν τον χαρακτήρα ξεπλύματα ή μιας ευνοϊκής περαίωσης.
Ακόμη πάντως δεν έχει ξεκαθαριστεί αν τα αδήλωτα κεφάλαια υπαχθούν σε ένα αυτοτελή συντελεστή φορολόγησης ή αν θα πρέπει να προστεθούν στα εισοδήματα των φορολογικών δηλώσεων των αντίστοιχων ετών. Επίσης δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο, ποια κίνητρα θα δοθούν ώστε να δηλωθούν τα χρήματα αυτά, αν δηλαδή θα απαλλαγούν από τα φορολογικά πρόστιμα και όλες τις ποινικές κυρώσεις. «Θέλουμε τα κίνητρα να μην είναι προκλητικά. Αν είναι χρήματα που προέρχονται από εμπόριο ναρκωτικών, όπλων κ.α. δεν θα νομιμοποιηθούν ακόμη κι αν δηλωθούν» υπογράμμισε.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα σενάρια που επεξεργάζεται το υπουργείο οικονομικών είναι:
1)Να δηλωθούν τα χρήματα από το εξωτερικό και το εσωτερικό και να υπάρξει φορολόγηση 15%. Θα δηλωθούν χρήματα που δεν είναι φορολογημένα και υπάρχουν σε σεντούκια και θυρίδες.
2)Όσοι έχουν χρήματα που δεν φορολογήθηκαν και έχουν φύγει σε τράπεζες του εξωτερικού θα πληρώσουν 20% εφόσον θέλουν να τα κρατήσουν στο εξωτερικό. Σύμφωνα με πληροφορίες οι τράπεζες ήδη έχουν δώσει στοιχεία για κινήσεις λογαριασμών σε βάθος 15ετίας.
Τι περιλαμβάνει το παράλληλο πρόγραμμα 
Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί, παρά τις δύσκολες συνθήκες, για τη στήριξη των πιο αδύναμων και έχει καταστήσει σαφές μαζί με τον αγώνα δρόμου για την υλοποίηση των προαπαιτούμενων ώστε να προχωρήσουμε στην αξιολόγηση και την έναρξη της συζήτησης για το χρέος, θα προωθήσει και το δικό της παράλληλο πρόγραμμα, πρόγραμμα δηλαδή με κοινωνικό πρόσημο, μέρος του οποίου αποτελεί και το νομοσχέδιο «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις». Η κυβέρνηση έχει επίσης ξεκαθαρίσει ότι το παράλληλο πρόγραμμα δεν θα είναι στατικό αλλά θα εμπλουτίζεται συνεχώς με νέα περιεχόμενα.
Ως προς τις διατάξεις αρμοδιότητας του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης που έχουν περιληφθεί στο νομοσχέδιο, προβλέπεται:
– Yπαγωγή και άλλων ευπαθών ομάδων στα προγράμματα για την ανθρωπιστική κρίση. (Ηλικιωμένοι, ΑΜΕΑ)
– Σεβασμός της προσωπικότητας εκάστου ωφελουμένου
– Νομοθετικές ρυθμίσεις για χρηματοδότηση και τεχνική βοήθεια στα προγράμματα για την Ανθρωπιστική Κρίση.
– Ενεργός συμμετοχή των ΟΤΑ στην αντιμετώπιση της Ανθρωπιστικής Κρίσης
– Καλύπτονται Ανάγκες σχετικές με το προσφυγικό
Ανάμεσα στις διατάξεις αρμοδιότητας του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, είναι και διατάξεις που αφορούν στο πλαίσιο λειτουργίας των ΟΤΑ, τις προσλήψεις σε νησιωτικούς δήμους, το ωράριο εργασίας των βρεφονηπιοκόμων, το καθεστώς απαλλαγής από τους δημοτικούς φόρους και τέλη για τρίτεκνους, μονογονεϊκές οικογένειες και οι μακροχρόνια άνεργοι καθώς και τους δικαιούχους των μέτρων αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης. Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται επίσης διατάξεις για κέντρα Αποτέφρωσης Νεκρών, για τα ζητήματα Υπηρεσίας Ασύλου.
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει και διατάξεις αρμοδιότητας του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την ενισχυτική διδασκαλία, το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο.
Ως προς τον τομέα αρμοδιότητας του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αντιμετωπίζονται ανάγκες σίτισης, διαμονής, ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και μεταφοράς μεταναστών.
Στις προωθούμενες διατάξεις αρμοδιότητας του υπουργείου Υγείας περιλαμβάνονται και διατάξεις με τις οποίες παρέχονται κίνητρα για κάλυψη κενών ιατρικών θέσεων σε νησιωτικές και άγονες περιοχές, ρυθμίζονται θέματα ΕΚΑΒ και δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Επίσης ιδρύεται το Γενικό Νοσοκομείο Θήρας, προβλέπεται υγειονομική κάλυψη ανασφάλιστων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και κίνητρα για την ευχερέστερη κάλυψη των κενών των νοσοκομείων με ιατρικό προσωπικό και την εύρυθμη λειτουργία των νοσοκομείων.
Αναλυτικά οι διατάξεις 
Πιο συγκεκριμένα, με τις διατάξεις του υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, μεταξύ άλλων:
– προωθούνται απαραίτητες παρεμβάσεις, που σκοπό έχουν να επιλύσουν ζητήματα, που προέκυψαν κατά τη λειτουργία των προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα.
– Προστίθενται δύο (2) νέα ενδεικτικά κριτήρια: η ηλικιακή ομάδα και οι Εγγεγραμμένοι στα Μητρώα ανέργων ΑΜΕΑ του ΟΑΕΔ, δια των οποίων θα γίνεται ευκολότερη η υπαγωγή και άλλων ευπαθών ομάδων στα σχεδιαζόμενα προγράμματα.
– Το νομοσχέδιο αποσκοπεί να υπενθυμίσει στους επιβλέποντες φορείς αφενός την πλήρη ευθύνη τους για την τήρηση των κανόνων ασφάλειας και υγείας, αφετέρου την αμιγή υποχρέωση σεβασμού της προσωπικότητας εκάστου ωφελουμένου, και δια της υποχρέωσης απασχόλησής του σε θέση κατάλληλη προς τις δεξιότητές του. Έτσι, οι ωφελούμενοι δεν επιτρέπεται να απασχολούνται ως συμπληρωματικό προσωπικό σε περισσότερες ή διαφορετικές θέσεις εργασίας, ανάλογα ενδεχομένως με τις πρόσκαιρες, βραχυπρόθεσμες ανάγκες του εκάστοτε Επιβλέποντος Φορέα.
– Δεικνύεται η εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας όπου δη, όπως στην διασφάλιση των κανόνων ασφάλειας και υγείας, ενώ για τις μελλοντικές παραβάσεις των υποχρεώσεων των Επιβλεπόντων Φορέων, οι συναρμόδιοι υπουργοί δύνανται, με κοινή απόφασή τους, να προβλέψουν την επιβολή κυρώσεων στους Επιβλέποντες Φορείς.
– Συμπληρώνεται το νομοθετικό κενό ως προς το ζήτημα της μεταφοράς πίστωσης από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης προς προνοιακούς φορείς ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα για την υλοποίηση των κοινωφελών αρμοδιοτήτων τους.
– Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης ΑΕ (εφεξής ΗΔΙΚΑ) του ν. 3607/2007 (Α’ 245) παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις υψηλής ποιότητας στον τομέα της πληροφορικής και επικοινωνιών, οι οποίες υποστηρίζουν την αποτελεσματική λειτουργία των φορέων κοινωνικής ασφάλισης, καθώς και φορέων της Κοινωνικής Πρόνοιας. Εκσυγχρονίζει, τυποποιεί και επικαιροποιεί εφαρμογές και διαδικασίες στο πλαίσιο δράσεων της Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
– Προγραμματίζεται και ενισχύεται η ενεργός συμμετοχή των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ βαθμού στην εφαρμογή της κοινωνικής προστασίας σε τοπικό επίπεδο με τη σύσταση και λειτουργία «Κέντρων Κοινότητας», ήτοι Δομών κοινωφελούς χαρακτήρα και ανθρωπιστικού προορισμού, με τα οποία επιδιώκει την υποδοχή, εξυπηρέτηση και διασύνδεση των ευάλωτων ομάδων πληθυσμού με όλα τα κοινωνικά προγράμματα και υπηρεσίες.
– Προτείνεται η δυνατότητα κάλυψης άμεσων και επιτακτικών αναγκών των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας και η διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας αυτών.
– Επιδιώκεται η άμεση, σύντομη και ουσιαστική διευθέτηση του προσφυγικού ζητήματος για την κάλυψη βασικών βιοτικών αναγκών των Αιτούντων ‘Ασυλο και η αποφυγή της χρονοβόρας διαδικασίας έκδοσης Προεδρικού Διατάγματος.
Με τις διατάξεις αρμοδιότητας του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης προωθούνται θέματα θεσμικής ενίσχυσης των Ο.Τ.Α., θέματα κοινωνικής πολιτικής, ζητήματα που αφορούν τη διαδικασία παροχής διεθνούς προστασίας αλλά και ευρύτερα θέματα που αφορούν στις δράσεις του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Αναλυτικότερα :
– Επιδιώκεται η διαμόρφωση ενός συνολικού, συνεκτικού και σύγχρονου πλαισίου λειτουργίας της Αυτοδιοίκησης, για να διορθωθούν ανεπάρκειες, κενά και δυσλειτουργίες του υφιστάμενου πλαισίου.
– Εξασφαλίζεται η συμμετοχή τόσο της πολιτικής ηγεσίας και της υπηρεσιακής δομής του Υπουργείου, όσο και ειδικών επιστημόνων, καθώς και εκπροσώπων των αιρετών και των εργαζομένων στους δύο βαθμούς Αυτοδιοίκησης.
– Αποσαφηνίζονται οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες αιρετοί των Ο.Τ.Α. που έχουν παραπεμφθεί αμετάκλητα για κακούργημα τίθενται σε αργία, ενώ προβλέπεται ότι τυχόν άρνηση ή υπαίτια καθυστέρηση του αρμόδιου για την έκδοση της σχετικής διαπιστωτικής πράξης οργάνου συνιστά σοβαρή παράβαση καθήκοντος.
– Δίνεται κατ’ εξαίρεση η δυνατότητα στα αρμόδια όργανα των ΟΤΑ να παραιτούνται από τα ένδικα μέσα κατά πρωτόδικων δικαστικών αποφάσεων που διατάσσουν την παραμονή ή την επάνοδο εργαζομένων στις θέσεις τους ή αναγνωρίζουν τις σχέσεις εργασίας τους ως αορίστου χρόνου, εφ’ όσον υπάρχει σχετική θετική γνωμοδότηση δικηγόρου και σύμφωνη γνώμη του προϊσταμένου της οικονομικής υπηρεσίας.
– Τροποποιείται η περιπτ. 3 της παρ. ΣΤ υποπαρ. ΣΤ1 του ν. 4093/2012, με την οποία επιβλήθηκε απόλυτη αναστολή προσλήψεων μόνιμου προσωπικού και προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των κατηγοριών ΥΕ και ΔΕ όλων των κλάδων και ειδικοτήτων των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και των ΝΠΙΔ αυτών.
– Εξαιρούνται από την ως άνω αναστολή οι προσλήψεις προσωπικού του κλάδου χειριστών μηχανημάτων έργου, έστω και εντός των λοιπών περιορισμών που ισχύουν, καθώς πρόκειται για προσωπικό αναγκαίο για την αποτελεσματική αξιοποίηση του εξοπλισμού των ΟΤΑ, προς όφελος των πολιτών.
– Επανέρχεται η εξαίρεση των προσλήψεων και διορισμών σε νησιωτικούς δήμους από τον περιορισμό του άρθρου 11 του ν. 3833/2010, η οποία είχε καταργηθεί με το άρθρο 35 του ν. 4250/2014.
– Δίνεται στους Ο.Τ.Α. και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου αυτών να προχωρούν σε αύξηση του ωραρίου των εν εργαζομένων με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου μεν, αλλά με ελάχιστες ώρες εβδομαδιαίας εργασίας, μέχρι και το όριο του πλήρους ωραρίου για την οικεία κατηγορία και κλάδο.
– Αποκαθίσταται το ωράριο εργασίας των βρεφονηπιοκόμων και των συναφών κλάδων, το οποίο αδικαιολόγητα εξισώθηκε με αυτό του διοικητικού προσωπικού.
– Εφαρμόζεται η συνταγματική επιταγή προστασίας των ΑμεΑ. Πιο ειδικά, παρέχεται η δυνατότητα στο προσωπικό ΑμεΑ που υπηρετεί σε ΝΠΙΔ των Δήμων που λύονται ή βρίσκονται σε εκκαθάριση να μεταφέρεται σε προσωποπαγείς θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
– Προβλέπεται ότι σε περίπτωση λύσης κοινωφελούς επιχείρησης ή ΔΕΥΑ ή ανώνυμης εταιρείας ΟΤΑ, της οποίας ποσοστό τουλάχιστον ίσο με το 90% του μετοχικού κεφαλαίου ανήκει στον οικείο ΟΤΑ το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου, μεταφέρεται στον αντίστοιχο φορέα, με την ίδια σχέση εργασίας.
– Αντιμετωπίζονται οι περιπτώσεις εκείνες όπου συντάχθηκαν εμπρόθεσμα έως τις 31.12.2014, σύμφωνα με το άρθρο 63 του ν. 4277/2014 (Α΄156), αποφάσεις μετάταξης υπαλλήλων στο πλαίσιο της Εθελοντικής Ενδοαυτοδιοικητικής Κινητικότητας με φορέα υποδοχής τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις.
– Παρατείνεται για ακόμη οκτώ (8) έτη η ανωτέρω τασσόμενη προθεσμία, προκειμένου να διευκολυνθούν οι οικονομικά αδύνατοι δικαιούχοι ανέγερσης κατοικίας σε δημοτικά οικόπεδα, να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους.
– Διευρύνεται η κατά τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006) προβλεπόμενη δυνατότητα των Δήμων να χορηγούν μείωση ή απαλλαγή από τους δημοτικούς φόρους και τέλη, ώστε να συμπεριληφθούν οι τρίτεκνοι, οι μονογονεϊκές οικογένειες και οι μακροχρόνια άνεργοι, καθώς και οι δικαιούχοι των μέτρων αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης του ν. 4320/2015 (Α’ 29.
– Αποσαφηνίζεται το ισχύον πλαίσιο, ώστε να διευκολυνθεί η δημιουργία και λειτουργία Κέντρων Αποτέφρωσης Νεκρών (ΚΑΝ).
– Ορίζεται ότι η επιλογή τόπου ενταφιασμού θανόντος προσώπου αποτελεί δικαίωμα αυτού και συνεπώς κάθε πρόσωπο μπορεί, με ρητή δήλωσή του ενώπιον συμβολαιογράφου, να ορίσει τον τύπο της τελετής της κηδείας και τον τόπο ταφής
– Προβλέπεται ότι σε περίπτωση έκδοσης πράξης ή απόφασης του οργάνου της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε βάρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, λόγω παράνομης πράξης ή παράλειψης οφειλόμενης ενέργειας οργάνου δήμου ή περιφέρειας ο οργανισμός τοπικής αυτοδιοίκησης οφείλει να συμμορφωθεί πλήρως με το περιεχόμενο των ανωτέρω πράξεων ή αποφάσεων.
– Θεσπίζεται το Πληροφοριακό Σύστημα Διασύνδεσης Ληξιαρχείων-Δημοτολογίων, δηλαδή νέο πληροφοριακό σύστημα διασύνδεσης των δημοτολογίων και των ληξιαρχείων της Χώρας, έτσι ώστε η πληροφορία να καταφθάνει άμεσα και να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο η αστική κατάσταση των Ελλήνων Πολιτών
– Ρυθμίζονται ζητήματα αρμοδιότητας της Υπηρεσίας Ασύλου του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις αφορούν κυρίως την πρόβλεψη εξουσιοδοτικών διατάξεων για την ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων που αφορούν τη διαδικασία παροχής διεθνούς προστασίας, ώστε να :
– Ρυθμίζεται η πρόσβαση στην αγορά εργασίας, καθώς και τις ειδικότερες προϋποθέσεις απασχόλησης των δικαιούχων διεθνούς προστασίας, των αιτούντων διεθνή προστασία και των δικαιούχων καθεστώτος παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους.
– Ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις υπαγωγής αλλοδαπών και ανιθαγενών σε καθεστώς προσωρινής προστασίας, τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις παροχής νομικής συνδρομής σε αιτούντες διεθνή προστασία, τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις διαπίστωσης της ανηλικότητας αιτούντων διεθνή προστασία, καθώς και θέματα που αφορούν την εφαρμογή των διατάξεων των προεδρικών διαταγμάτων που εκδίδονται κατ΄ εξουσιοδότηση του άρθρου αυτού.
– Καθορίζονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, η διαδικασία χορήγησης εθνικών θεωρήσεων εισόδου και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια που αφορά στην οικογενειακή επανένωση δικαιούχων διεθνούς προστασίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 131/2006 όπως ισχύει.
– Ορίζεται ο τύπος, το περιεχόμενο και οι προδιαγραφές του δελτίου αιτούντος διεθνή προστασία.
– Καθορίζονται οι χώρες καταγωγής που χαρακτηρίζονται ασφαλείς για τους σκοπούς της εξέτασης αιτήσεων διεθνούς προστασίας, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
– Οι τακτικές αποδοχές των υπαλλήλων που αποσπώνται στην Υπηρεσία Ασύλου και στην Αρχή Προσφυγών να βαρύνουν τον προϋπολογισμό του Υπουργείου, της Υπηρεσίας ή του Φορέα, στον οποίο ανήκει ο αποσπώμενος υπάλληλος.
– Εισάγονται οι απαραίτητες διατάξεις για την υλοποίηση του προγράμματος μετεγκατάστασης αιτούντων διεθνή προστασία, για τη θέσπιση προσωρινών μέτρων στον τομέα της διεθνούς προστασίας υπέρ της Ιταλίας και της Ελλάδας.
– Εντάσσονται στο πεδίο εφαρμογής του ν.2643/1998 (Α’ 220) «Μέριμνα για την απασχόληση προσώπων ειδικών κατηγοριών και άλλες διατάξεις» οι τρίτεκνες οικογένειες
– Ρυθμίζεται το καθεστώς επαναφοράς πρώην δημοτικών αστυνομικών.
– Με τροποποιήσεις που αφορούν στη λειτουργία του Εθνικού Τυπογραφείου ενισχύεται η διαφάνεια στις πράξεις – αποφάσεις της διοίκησης διότι ελαχιστοποιείται ο χρόνος κυκλοφορίας των ΦΕΚ, ενισχύεται η ταχεία και πλήρης εξυπηρέτηση του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα και των πολιτών, εξυπηρετείται η ομοιομορφία στην εμφάνιση της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως και τυποποιείται η διαδικασία δημοσίευσης και την ηλεκτρονική διαχείριση των προς δημοσίευση εγγράφων.
– Λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη ολοκλήρωσης των δράσεων (μελετών, έργων και ενεργειών) του Προγράμματος «Θησέας» και το ότι το χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής τους συνεχίζεται πέραν της 31ης.12.2014, δίνεται παράταση του Προγράμματος με χρονικό εύρος δύο ετών, έτσι ώστε να υπάρχει δυνατότητα και ολοκλήρωσης του φυσικού αντικειμένου των έργων του Προγράμματος, αλλά και η οικονομική δυνατότητα αποπληρωμής τους.
– Όλοι οι δημοτικοί παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί υπάγονται στο ίδιο καθεστώς αδειοδότησης
– Παρέχεται μεταβατική προθεσμία μέχρι την έκδοση της Κ.Υ.Α. της παρ.1 του παρόντος, προκειμένου οι δημοτικοί παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί να έχουν δικαίωμα συμμετοχής στη συγχρηματοδοτούμενη πράξη «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής» του Ε.Σ.Π.Α.
– Εισάγεται ρύθμιση που αφορά την κατάπτωση εγγυητικών επιστολών που εξέδιδαν οι αγρότες-εργοδότες για την είσοδο και απασχόληση στην Ελλάδα αγρεργατών, υπηκόων τρίτων χωρών.
– Στην αρ. οικ. 2/16519/0022/24-2-2012 (ΦΕΚ Β΄465) ΚΥΑ γίνεται αναφορά μόνο σε συγκομιδή αποκομιδή, μεταφορά, διαλογή, επιστασία και καταστροφή απορριμμάτων, χωρίς να αναφέρονται ρητώς και με πληρότητα οι, επικίνδυνες και ανθυγιεινές εργασίες των υπαλλήλων στους οποίους αφορά το παρόν άρθρο. Για το λόγο αυτό και χάριν της απρόσκοπτης καταβολής του εν λόγω επιδόματος σε αυτούς τους υπαλλήλους, κρίνεται σκόπιμο να εισαχθεί η προτεινόμενη διάταξη του άρθρου 36.
– Εισάγεται ρύθμιση που αφορά τις αρμοδιότητες υλοποίησης έργων διαχείρισης στερεών αποβλήτων
– Επανέρχονται οι αρμοδιότητες, τόσο της υλοποίησης έργων διαχείρισης στερεών αποβλήτων, όσο και του καθορισμού τιμολογιακής πολιτικής και είσπραξης τελών στους φορείς της πρωτοβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης.
Στον τομέα του υπουργείου Παιδείας εμπλουτίζεται η ήδη ρυθμιζόμενη στο νόμο ενισχυτική διδασκαλία και πρόσθετη διδακτική στήριξη που διενεργείται σε μαθητές δημοσίων γυμνασίων και λυκείων, με την παροχή ενισχυτικής διδασκαλίας σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.
– Αποκαθίσταται η ομαλή λειτουργία της σχολικής ζωής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με την αποποινικοποίηση των μαθητικών κινητοποιήσεων.
– Παρατείνεται η θητεία των μελών του Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠ.Ε.Σ.) των Πρότυπων και των Πειραματικών Σχολείων.
– Αντιμετωπίζεται το ζήτημα της λειτουργίας των Εφορευτικών Συμβουλίων (Ε.Σ.) της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας (ΕΒΕ) και των Δημοσίων Βιβλιοθηκών, σε περίπτωση λήξης της θητείας των μελών τους.
– Ρυθμίζεται εν δικαίω το θέμα των αμοιβών των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα και επαναπροσλήφθηκαν.
– Παρέχεται η δυνατότητα, καλύτερης οργάνωσης και λειτουργίας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, με απώτερο σκοπό και στόχο την αυτονόμησή του.
– Αντιμετωπίζονται ελλείψεις και ασάφειες που δημιουργούνται όσον αφορά την εφαρμοστέα νομοθεσία για εκκρεμείς – λόγω αναστολής προσλήψεων – διορισμούς σε θέσεις μελών Ε.Ε.ΔΙ.Π. Ι, Ε.Ε.ΔΙ.Π. ΙΙ, Ε.Τ.Ε.Π. των Πανεπιστημίων και Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι., δεδομένου ότι ο διορισμός στις θέσεις των νέων κατηγοριών Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π., Ε.Τ.Ε.Π.
– Από τα περιοριστικώς οριζόμενα ποινικά αδικήματα, απαλείφονται αυτά που αφορούν τα αδικήματα της ψευδορκίας, της ψευδούς καταμήνυσης, της συκοφαντικής δυσφήμισης και των εγκλημάτων των σχετικών με την υπηρεσία.
– Επιτρέπεται στα Ιδρύματα, να μεταφέρουν στις Εταιρείες Διαχείρισης και Αξιοποίησης Περιουσίας (νομικό πρόσωπο ειδικού σκοπού με πλήρη έλεγχο από την Σύγκλητο του κάθε Ιδρύματος) συγκεκριμένους και κοστολογημένους πόρους του Τακτικού Προϋπολογισμού για τις δαπάνες καθαριότητας, συντήρησης, φύλαξης και γενικότερα για τις δαπάνες που αφορούν παροχή υπηρεσιών.
Με τις διατάξεις του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
– Εξασφαλίζεται η έγκαιρη προμήθεια καυσίμων από το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή και τους Πλοηγικούς Σταθμούς, μέχρι την ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης του δικαίου σύναψης δημοσίων συμβάσεων.
– Διασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης για το έτος 2016.
– Εξειδικεύονται ισχύοντες κανόνες, προκειμένου να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες περιστάσεις της ναύλωσης πλωτών μέσων για την αντιμετώπιση αναγκών σίτισης, διαμονής, ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και μεταφοράς μεταναστών, με ιδιώτες φυσικά ή νομικά πρόσωπα.
– Παρατείνονται οι υφιστάμενες συμβάσεις ναύλωσης πλωτών μέσων για την αντιμετώπιση αναγκών σίτισης, διαμονής, ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και μεταφοράς μεταναστών.
Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται επείγουσες ρυθμίσεις για την καθολική υγειονομική κάλυψη του πληθυσμού και ρυθμίζονται:
– Α. Τα ζητήματα διευκόλυνσης της διαδικασίας κρίσεων και διορισμών των ιατρών του ΕΣΥ (νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, δομές ΠΕΔΥ.
– Β. Προβλήματα αποζημίωσης των εφημεριών του ιατρικού – επιστημονικού προσωπικού του ΕΣΥ και ζητήματα εσωτερικής κινητικότητας/απόσπασης των ήδη υπηρετούντων εργαζομένων στο ΕΣΥ.
– Γ. Ειδικά θέματα και προβλήματα που ταλανίζουν τις άγονες και νησιωτικές περιοχές της επικράτειας καθώς προκρίνονται κίνητρα στους επικουρικούς ιατρούς και στους ιατρούς υπηρεσίας υπαίθρου προκειμένου να επιταχυνθεί η πληρέστερη κάλυψη κενών ιατρικών θέσεων σε Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Υγείας των νησιωτικών και λοιπών άγονων και προβληματικών περιοχών.
– Δ. Ζητήματα του Εθνικού Κέντρου ‘Αμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ), του Εθνικού Κέντρου Ελέγχου Αίματος (Ε.Κ.Ε.Α), καθώς και επιμέρους προβλημάτων που έχουν προκύψει στη λειτουργία των δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Επίσης ιδρύεται το Γενικό Νοσοκομείο Θήρας από την «ΑΕΜΥ ΑΕ» με παράλληλη συμπλήρωση του Κανονισμού Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας της ΑΕΜΥ ΑΕ.
Ειδικότερα προβλέπονται:
– Υγειονομική κάλυψη ανασφάλιστων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων
– Κατάργηση Παρακράτησης Συντάξεων Ληπτών Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας και Φιλοξενούμενων σε Δομές Κλειστής Περίθαλψης.
– Αντιμετωπίζεται ενιαία ο τρόπος προκήρυξης των θέσεων ιατρών κλάδου ΕΣΥ.
– Αυξάνεται κατά πέντε (5) έτη το όριο ηλικίας για την κατάληψη θέσης Επιμελητή Β’.
– Τίθεται προϋπόθεση για την εκ νέου υποψηφιότητα ειδικευμένων ιατρών ΕΣΥ σε θέσεις που προκηρύσσονται μέχρι τις 31-12-2017.
– Ρυθμίζεται η λειτουργία του Συμβουλίου Προσλήψεων – Κρίσεων των ειδικευμένων ιατρών ΕΣΥ των νοσοκομείων.
– Ρυθμίζεται το θέμα των κρίσεων για την πλήρωση θέσεων ειδικευμένων ιατρών κλάδου ΕΣΥ των Δ.Υ.Πε. και του ΠΕΔΥ, με τη συγκρότηση και λειτουργία συμβουλίων προσλήψεων – κρίσεων ανά ειδικότητα σε κάθε Δ.Υ.Πε..
– Ρυθμίζονται θέματα διορισμού, εξέλιξης και αξιολόγησης ειδικευμένων ιατρών ΕΣΥ, προκειμένου για την προσέλκυση και παραμονή ειδικευμένων ιατρών στα νοσοκομεία της χώρας και για την ευχερέστερη κάλυψη των κενών των νοσοκομείων με ιατρικό προσωπικό.
– Αίρεται η υφισταμένη διάκριση μεταξύ του ιατρικού προσωπικού που μεταφέρθηκε/μετατάχθηκε στο ΕΣΥ από τον ΕΟΠΥΥ και το ΙΚΑ και των λοιπών ειδικευμένων ιατρών του ΕΣΥ αναφορικά με το χρόνο της επαγγελματικής προϋπηρεσίας τους και αποκαθίσταται η μισθολογική τους μεταχείριση και εξέλιξη.
– Ρυθμίζεται η απόσπαση ειδικευμένων ιατρών ΕΣΥ εντός φορέων της ίδιας ή άλλης Δ.Υ.Πε. Προωθείται η αξιοποίηση των ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων, οι οποίοι έχουν πτυχίο ιατρικής και απέκτησαν ειδικότητα κατά παρέκκλιση των ισχυουσών περί απόκτησης ειδικότητας διατάξεων, επιτυγχάνοντας με τον τρόπο αυτό την κάλυψη επειγουσών και επιτακτικών υπηρεσιακών αναγκών.
– Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τις εφημερίες του ιατρικού και λοιπού επιστημονικού προσωπικού, προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των νοσοκομείων και να αποσαφηνιστούν και προστατευτούν οι συνθήκες και οι σχέσεις εργασίας των παρεχόντων τις υπηρεσίες τους εφημερευόντων ιατρών και λοιπού προσωπικού.
– Παρέχονται ιδιαίτερα κίνητρα και πρόσθετα οφέλη στους ιατρούς που επιλέγουν να υπηρετήσουν σε ιατρεία νησιωτικών, άγονων και προβληματικών περιοχών.
– Επιδιώκεται η αμεσότερη και πληρέστερη κάλυψη των περιφερειακών ιατρείων και κέντρων υγείας των νησιωτικών, άγονων και προβληματικών περιοχών, προκειμένου για την προάσπιση της υγείας των κατοίκων των περιοχών αυτών.
– Αίρεται η σε βάρος ιατρών και οδοντιάτρων, με προβλήματα κινητικής αναπηρίας, υφισταμένη διάκριση και εξασφαλίζεται η επαγγελματική ένταξή τους στο δημόσιο σύστημα υγείας. Κατά τον ίδιο με τον παραπάνω τρόπο, αίρεται η σε βάρος χημικών και βιοχημικών, οι οποίοι πάσχουν από τις νόσους της παραγράφου 1 του άρθρου 15 του ν. 2920/2001 (Α΄131), διάκριση και αδικία.
– Διευρύνονται οι ιατροί, οι οποίοι μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα και να οριστούν Διευθυντές τομέα
– Αποκαθίσταται η επιστημονική λειτουργία των Κέντρων Υγείας και των Μονάδων Υγείας του Π.Ε.Δ.Υ. και καθίσταται δυνατή η άμεση συγκρότηση του Επιστημονικού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας σε κάθε Δ.Υ.Πε.
– Επιτυγχάνεται η ορθότερη και καλύτερη λειτουργία του Υπηρεσιακού Συμβουλίου υπηρεσιακής κατάστασης των ιατρών του ΕΣΥ της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας.
– Ρυθμίζονται θέματα που άπτονται της καλύτερης και ταχύτερης λειτουργίας του Κεντρικού Πειθαρχικού Συμβουλίου υπηρεσιακής κατάστασης ιατρών ΕΣΥ.
– Διευθετείται το μεγάλο εύρος της νομοθεσίας που διέπει την κινητικότητα του προσωπικού – πλην Ιατρών Ε.Σ.Υ. – στο χώρο της Υγείας προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που δημιουργούνται λόγω του μεγάλου αριθμού των αιτημάτων του προσωπικού για μετατάξεις, μεταθέσεις, αποσπάσεις και μετακινήσεις.
– Διασφαλίζεται η νόμιμη λειτουργία του Συλλογικού Οργάνου (Δ.Σ.) στις περιπτώσεις των διασυνδεόμενων νοσοκομείων καθώς και των νοσοκομείων του άρθρου 8 του ν. 3868/2010 (Α΄129).
– Ρυθμίζεται η συγκρότηση υπηρεσιακών συμβουλίων στα Ν.Π.Δ.Δ. και η καθολική διαδοχή στον ΕΟΠΥΥ.
– Δίνεται η δυνατότητα μετατροπής της σχέσης εργασίας αορίστου χρόνου μερικής απασχόλησης σε σχέση εργασίας Ι.Δ.Α.Χ. πλήρους απασχόλησης για τους ιατρούς ελεγκτές και φαρμακοποιούς του ΕΟΠΥΥ.
– Ρυθμίζονται θέματα του ΕΚΑΒ, όπως η προμήθεια υγρών καυσίμων κινητών μέσων, η επαναχορήγηση ειδικής αποζημίωσης για το προσωπικό του ΕΚΑΒ που εκτελεί διατεταγμένη υπηρεσία με ειδικά αεροπορικά μέσα, η απογραφή και έλεγχος λειτουργίας ασθενοφόρων οχημάτων ιδιωτικών φορέων και οι δαπάνες μετακίνησης εκτός έδρας.
– Ρυθμίζονται θέματα του Ε.Κ.Ε.Α., όπως η κατάρτιση του Οργανισμού του και ο καθορισμός επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας.
– Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις αναφορικά με τον ΕΟΜ, με σκοπό τη διευκόλυνση της διαδικασίας των ελέγχων στους Οργανισμούς Αφαίρεσης, τη μείωση του διοικητικού κόστους και του χρόνου ολοκλήρωσης της διαδικασίας. Επίσης, προστίθεται στις αρμοδιότητες του ΕΟΜ η εισήγηση στον Υπουργό Υγείας της σκοπιμότητας ίδρυσης Μονάδων Μεταμόσχευσης Οργάνων και Μονάδων Αλλογενούς Εφαρμογής Μυελού των Οστών.
– Ρυθμίζονται θέματα του ΕΟΦ, όπως η άμεση απεμπλοκή του από τον μηχανισμό της ΕΠΥ για λόγους δημοσίου συμφέροντος και προστασίας της δημόσιας υγείας στον τομέα αρμοδιοτήτων του.
– Αναβαθμίζεται η λειτουργία του Δημόσιου Συστήματος Υγείας. Πιο συγκεκριμένα, αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της ανισότητας που επικρατεί στα Νοσοκομεία αναφορικά με την προτεραιότητα των ασθενών στις χειρουργικές επεμβάσεις, προβλέπεται η διατήρηση της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας, συστήνεται Επιτροπή Ελέγχου Προστασίας των Δικαιωμάτων των Ληπτών Υπηρεσιών, ρυθμίζονται τα θέματα της σύστασης και λειτουργίας των γραφείων προστασίας δικαιωμάτων των ληπτών υπηρεσιών υγείας, προβλέπονται οι θεσμοί του «Διαμεσολαβητή Υγείας (Δ.Υ.)» και του Συντονιστή Υπηρεσιών Υγείας (Σ.Υ.Υ.) για ευάλωτες και ειδικές ομάδες του πληθυσμού.
– Γίνεται ρητή αναφορά στην έναρξη λειτουργίας της νοσηλευτικής μονάδας του Γ.Ν. Θήρας, στο δημόσιο χαρακτήρα του νοσοκομείου και γενικότερα στο ιδιοκτησιακό καθεστώς του, στο πλαίσιο λειτουργίας του καθώς και στο διακριτό χρονικό σημείο έναρξης της λειτουργίας του, ενώ καταργείται το Κέντρο Υγείας Σαντορίνης.
– Για την εύρυθμη λειτουργία των Δ.Υ.Πε., καθιερώνεται η προέγκριση των δαπανών τους και παρατείνεται το χρονικό όριο για τη γεωγραφική εναρμόνιση των ορίων των Δ.Υ.Πε. με τις αποκεντρωμένες διοικήσεις της χώρας.
– Ρυθμίζονται θέματα του ΚΕΕΛΠΝΟ για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών που δημιουργούν κίνδυνο για τη δημόσια υγεία.
sofokleousin

Οδοιπορικό στη μνημονιακή πορεία της κυβέρνησης Τσίπρα

Οδοιπορικό στη μνημονιακή πορεία της κυβέρνησης ΤσίπραΤου Παύλου Δερμενάκη*
Το 2015 ήταν μια χρονιά με πολύ πυκνά, κυρίως εσωτερικά, πολιτικά γεγονότα. Το βασικότερο στοιχείο του, η σταδιακή και με επιταχυνόμενους ρυθμούς μετάλλαξη της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησής του σε ένα πολιτικό οργανισμό που υπηρετεί τα μνημόνια και επιχειρηματολογεί για την εφαρμογή τους με τον ίδιο τρόπο που το έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Ότι, δηλαδή, δεν υπάρχει εναλλακτική λύση, συνεπώς ας τα εφαρμόσουμε για να τελειώνουμε μια ώρα αρχύτερα, για να πάμε μετά σε άλλες πολιτικές, για να εφαρμόσει ο ΣΥΡΙΖΑ, επιτέλους(!), το πρόγραμμά του. Μέχρι τότε, όμως, μνημόνια.
Το μέγεθος της μνημονιακής μετάλλαξης της κυβέρνησης διαπιστώνεται ……….
καθημερινά, τόσο με τα μέτρα και τον τρόπο που τα εγκρίνουν όσο και με τα όσα τους «ξεφεύγουν», κάνοντας δηλώσεις όλοι τους, όταν ξεχνούν ότι πρέπει να «κάνουν αντιπολίτευση» στον εαυτό τους.
Έτσι, έφτασαν στο σημείο να εγκαλούν τις προηγούμενες μνημονιακές «κυβερνήσεις» ότι υπήρξαν δειλές που δεν εφάρμοσαν πλήρως τα δύο προηγούμενα μνημόνια, όπως χαρακτηριστικά είπε την 1η Δεκέμβρη στον Σκάι ο υφυπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Μάρδας: «Μέχρι να έρθει αυτή κυβέρνηση που προχωράει με ασύγκριτα ταχύτερο βηματισμό, χρειάστηκαν 5 χρόνια για να εφαρμοστούν κάποια από τα μέτρα που ήταν αναγκαία» και «το τραγικό λάθος στην ιστορία είναι ότι στο πλαίσιο της δειλίας που έδειξαν οι προηγούμενοι, τρέναρε η εφαρμογή των μέτρων, με αποτέλεσμα να χαθεί η δυναμική».
Στη λογική των δηλώσεων Μάρδα η κυβέρνηση αποδέχθηκε, ψήφισε και εφαρμόζει με ακρίβεια το 3ο Μνημόνιο που είναι το επαχθέστερο όλων και οι αλλαγές που φέρνει, η συνεπής από την κυβέρνηση εφαρμογή του, αλλάζουν ριζικά, προς το χειρότερο, τους όρους διαβίωσης του λαού και τις δομές της οικονομίας και της κοινωνίας.
Έτσι, για να επιβεβαιωθεί και στην περίπτωση της Ελλάδας, με τον Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ, η γνωστή «ατάκα» του Ιταλού μεγαλοβιομήχανου Τζιοβάνι Ανιέλι όταν σχολιάζοντας τα πολιτικά πράγματα της Ιταλίας, πριν από δύο περίπου δεκαετίες, είχε πει: «Υπάρχει ένα είδος Αριστεράς που είναι πιο χρήσιμη από τη Δεξιά. Πρόκειται για εκείνη την Αριστερά που μπορεί να κάνει όλα όσα δεν θα μπορούσε να κάνει η Δεξιά».
Ας δούμε μερικά από τα στοιχεία αυτών των αλλαγών που προώθησε με «ασύγκριτα ταχύτερο βαθμό» η κυβέρνηση Τσίπρα. Να σημειώσουμε εδώ ότι όλοι οι νόμοι που ψηφίζονται είτε ως προαπαιτούμενο είτε σε εφαρμογή του μνημονίου, εισάγονται στη Βουλή και «εγκρίνονται» με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Δηλαδή σε 48 ώρες έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες, «ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε», σε κοινοβουλευτικές επιτροπές και Ολομέλεια, συζήτηση, τροπολογίες και ψήφιση για κείμενα που κάποιες φορές ξεπερνούν και τις 600 σελίδες. Φυσικά, ούτε προλαβαίνουν οι βουλευτές να τα διαβάσουν ούτε διάλογος υπάρχει, ούτε δυνατότητες τροπολογιών, αφού όλα είναι προεγκεκριμένα από τους δανειστές, όπως προβλέπει η συμφωνία σε επίπεδο αρχηγών Κρατών της Ε.Ε. της 12/7/2015. Συνεπώς, δεν υπάρχουν δυνατότητες αλλαγών και η Βουλή έχει μετατραπεί σε ένα γρήγορο πρωτοκολλητή αποφάσεων των δανειστών, που επιφέρουν δεινά στον ελληνικό λαό στο όνομα του δανείου των 85 δισ. και των δόσεων της κάθε περιόδου για να εξοφλούνται τα προηγούμενα χρέη στους ίδιους δανειστές.

Τα επιμέρους θεσμικά-νομικά κείμενα και η σημασία τους
1. Απόφαση Συνόδου Αρχηγών Κρατών Μελών της Ευρωζώνης της 12/7/2015. Ο πρωθυπουργός αποδέχθηκε ένα κείμενο που βρισκόταν σε πλήρη αντίθεση με το «όχι» του λαού της 5/7/2015. Το κείμενο που αποδέχθηκε είναι σαφώς χειρότερο από αυτό που είχαν προτείνει οι Θεσμοί, στις 26/6, απορρίφθηκε από την κυβέρνηση τότε και απορρίφθηκε και από το λαό με το δημοψήφισμα. Έχει, δε, ιδιαίτερη σημασία η διατύπωση του κειμένου ότι «η κυβέρνηση οφείλει να διαβουλεύεται και να συμφωνεί με τους Θεσμούς, όσον αφορά όλα τα νομοσχέδια στους σχετικούς τομείς, αρκετό χρόνο πριν από την υποβολή τους σε δημόσια διαβούλευση ή στη Βουλή». Με το συνολικό κείμενο της συμφωνίας εκχωρείται επίσημα στους δανειστές, από μία κυβέρνηση που ήθελε να λέγεται της Αριστεράς, η εθνική ανεξαρτησία και κυριαρχία στη χώρα, καθώς και όλη η δημόσια και μεγάλο μέρος της ιδιωτικής περιουσίας. Και σε εφαρμογή αυτών ακολουθούν οι εφαρμοστικοί νόμοι ή προαπαιτούμενα για τις δόσεις.
2. Ο πρώτος νόμος προαπαιτούμενων του Ιουλίου 2015, αφορούσε τις μετατάξεις όλων σχεδόν των ειδών στον υψηλό συντελεστή 23% του ΦΠΑ, τη σταδιακή κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά, μειώσεις συντάξεων μέσω της αύξησης εισφορών για Υγεία, την πλήρη ανεξαρτησία της ΕΛΣΤΑΤ (και έμμεσα την αμνήστευση όσων έγιναν το 2009-2010 για την εκτόξευση του ελλείμματος του 2009) και την έναρξη λειτουργίας του Δημοσιονομικού Συμβουλίου με την εισαγωγή ημιαυτόματων διαδικασιών για περικοπή δαπανών, όταν δεν επιτυγχάνεται ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος. Από τα μέτρα αυτά μόνο για το 2015 (στο Β΄ εξάμηνο) ο λαός επιβαρύνθηκε άμεσα: α) με 425 εκατ. ευρώ από τον ΦΠΑ και για τα επόμενα χρόνια η επιβάρυνση θα είναι στο 1% του ΑΕΠ (περίπου 1,8 δισ. ευρώ με τα σημερινά δεδομένα) και β) με 425 εκατ. ευρώ από τη μείωση των συντάξεων.
3. Ο δεύτερος νόμος προαπαιτούμενων του Ιουλίου 2015, αφορούσε την έγκριση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και την ενσωμάτωση στο Εθνικό Δίκαιο της οδηγίας για την εξυγίανση πιστωτικών ιδρυμάτων. Ο κώδικας που δεν μπόρεσε να περάσει η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου, καθώς είχε απορριφθεί με πανελλαδικό δημοψήφισμα από όλους τους δικηγόρους, με ποσοστό 94%, έγινε νόμος του κράτους από την κυβέρνηση Τσίπρα με συνοπτικές διαδικασίες. Πρόκειται για ένα νόμο φαλκίδευσης των δικαιωμάτων του λαού με στόχο να ευνοηθούν οι τράπεζες και οι ισχυροί του χρήματος. Μια από τις σημαντικότερες συνέπειές του είναι η ενίσχυση της θέσης των τραπεζών έναντι των δανειοληπτών που βρίσκονται σε αδυναμία και η σημαντική διευκόλυνσή τους για κατασχέσεις και πλειστηριασμούς. Οι συγκεκριμένες νομικές ρυθμίσεις, σε συνδυασμό με όσα ακολούθησαν και αναφέρονται παρακάτω, διαμορφώνουν ένα εφιαλτικό καθεστώς για τους δανειολήπτες σε καθυστέρηση.
4. Ο τρίτος νόμος προαπαιτούμενων του Αυγούστου 2015 αφορά την ουσιαστική κατάργηση των πρόωρων συντάξεων και τις αλλαγές στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης. Στην ουσία, καταργεί τις πρόωρες συντάξεις μέσω της υπέρμετρης αύξησης της «ποινής» μείωσης της σύνταξης. Επίσης, αυξήθηκαν τα όρια ηλικίας (από μερικούς μήνες μέχρι 17 χρόνια) για όσους βγαίνουν σταδιακά στη σύνταξη από τώρα έως το 2021, προσαρμόζοντας πλέον όλους τους συνταξιοδοτούμενους στην ηλικία των 67 ετών (επί του παρόντος). Με αυτό το νόμο «εγκρίθηκε» και η δανειακή σύμβαση του 3ου Μνημονίου.
Ακολούθησαν οι εκλογές, οι προγραμματικές δηλώσεις της νέας κυβέρνησης, που ανασκευάζονταν από το σχέδιο Κρατικού Προϋπολογισμού που κατατέθηκε παράλληλα στη Βουλή, και αμέσως μετά ξεκίνησε πάλι η διαδικασία ψήφισης εφαρμοστικών νόμων.
5. Απόφαση Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) τροποποίησης κώδικα δεοντολογίας διαχείρισης «κόκκινων δανείων» (15/10/2015). Σύμφωνα με αυτή εξειδικεύονται οι σχετικές διαδικασίες και γίνονται ακόμα πιο «δύσκολες» για τους οφειλέτες σε καθυστέρηση, ενώ ανοίγει από πλευράς ΤτΕ από 1/1/2016 η διαδικασία για κατασχέσεις – πλειστηριασμούς μέσω της διαδικασίας κατάταξης των δανειοληπτών σε «συνεργάσιμους» και μη με αποφάσεις των τραπεζών!.
6. Ο τέταρτος νόμος προαπαιτούμενων του Οκτωβρίου 2015, αφορά εξειδικεύσεις στα όρια ηλικίας συνταξιοδοτήσεων επί το δυσμενέστερο για τους εργαζόμενους, φορολογικά και δημοσιονομικά θέματα, που κάνουν αυστηρότερη την διαδικασία εφαρμογής χωρίς παρεκκλίσεις του προϋπολογισμού και κυρίως των προϋπολογισμών των ΟΤΑ και των λοιπών εποπτευόμενων φορέων, και εφαρμογής της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ (απελευθέρωση αγορών) σε διάφορους τομείς όπως το φυσικό αέριο, σιδηροδρομικές μεταφορές, συγκοινωνίες κ.λπ. Στο πλαίσιο αυτού του νόμου καταργήθηκε με Υπουργική Απόφαση και η 35ετία για συνταξιοδότηση στο Δημόσιο και συνδέεται πλέον η συνταξιοδότηση με την ηλικία των 67 ετών.
7. Ο πέμπτος νόμος προαπαιτούμενων, επίσης, του Οκτωβρίου 2015, αφορά ρυθμίσεις διαφόρων υπουργείων. Ένα ακόμα δείγμα ότι για την παραμικρή λεπτομέρεια για όλα τα θέματα της χώρας «αποφασίζουν και διατάσουν» οι δανειστές και η κυβέρνηση πρωτοκολλά τις αποφάσεις τους μέσω της «εθνικής» διαδικασίας.
8. Ο έκτος νόμος προαπαιτούμενων και πάλι εντός Οκτωβρίου 2015, αφορά το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) και τη διαδικασία ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών. Στην ουσία, παρέδωσε τη Διοίκηση του ΤΧΣ στον έλεγχο των δανειστών και διαμόρφωσε το πλαίσιο για την παράδοση των τραπεζών στους ξένους, σύμφωνα με την 3η ανακεφαλαιοποίηση. Ακολούθησε η διαδικασία της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των stress tests της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) που είχε ως αποτέλεσμα να δοθούν σχεδόν δωρεάν στους ξένους επενδυτές. Η αξία τους αποτιμήθηκε σε 746,8 εκατ. ευρώ όταν έχουν Ισολογισμούς 350 δισ. ευρώ (δύο φορές το ΑΕΠ της χώρας).
9. Ο έβδομος νόμος προαπαιτούμενων του Νοεμβρίου 2015, αφορά την επί το δυσμενέστερο τροποποίηση του νόμου Κατσέλη για την προστασία της 1ης κατοικίας. Άμεσα αφήνει εκτεθειμένο σε κατάσχεση και πλειστηριασμό το 40% των δανειοληπτών, που δεν εντάσσονται σε καμία από τις δύο θεσμοθετούμενες κατηγορίες δανειοληπτών σε καθυστέρηση. Ακόμα όμως και για αυτούς που εντάσσονται στο νόμο, αφενός οι διαδικασίες γίνονται ιδιαίτερα επαχθείς και με σημαντικό οικονομικό κόστος, αφετέρου δε μόλις βρεθούν σε νέα αδυναμία εξυπηρέτησης των νέων μειωμένων δόσεων, λόγω της συνεχούς μείωσης των εισοδημάτων και αύξησης των φόρων, θα βρεθούν και αυτοί αντιμέτωποι με την κατάσχεση και τον πλειστηριασμό.
10 Ο όγδοος νόμος προαπαιτούμενων, επίσης, του Νοεμβρίου 2015, αφορά την πώληση των δανείων των τραπεζών στα «αρπακτικά» funds. Ο νόμος, κατ’ αρχήν, εξαιρεί τα στεγαστικά 1ης κατοικίας αλλά μέχρι το Φεβρουάριο του 2016. Με αυτό το νόμο παραδίνεται ένα πολύ μεγάλο μέρος της ελληνικής Ιδιωτικής περιουσίας στα funds καθώς επί συνόλου δανείων 200 δισ. ευρώ μέχρι τώρα, τα 107 είναι «κόκκινα» με το μεγαλύτερο μέρος από αυτά να έχουν προσημειωμένα ακίνητα και επιχειρήσεις.
11. Κρατικός Προϋπολογισμός 2016. Με την ψήφισή του «επισημοποιήθηκε» η επιβάρυνση του λαού για το 2016 με 5,7 δισ. που αφορούν επιπλέον φόρους και μειώσεις συντάξεων και κοινωνικών δαπανών.
Συνεπώς, η κυβέρνηση Τσίπρα, μέσα σε ένα εξάμηνο από την οριστική της μετάλλαξη σε μνημονική, πέρασε τόσους εφαρμοστικούς νόμους όσους όλες οι προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις, με την ίδια διαδικασία κατεπείγοντος χωρίς συζήτηση στη Βουλή. Τα μέτρα που θεσπίστηκαν από αυτούς τους νόμους και τις συνακόλουθες αποφάσεις είναι από τα πιο «σκληρά» της μνημονιακής περιόδου και άμεσης εφαρμογής από την επομένη της ψήφισης. Πέρα από το τεράστιο άμεσο κόστος που έχουν τα μέτρα αυτά για το λαό (πλέον του 1 δισ. ευρώ το 2015 και 5,7 δισ. ευρώ το 2016 μόνο μέσω του Κρατικού Προϋπολογισμού, χωρίς να λαμβάνονται υπ’ όψιν οι λοιπές επιδράσεις) έχουν και μια τεράστια σημασία για το μέλλον της χώρας και της οικονομίας της, καθώς με συνοπτικές διαδικασίες παραδόθηκαν στους ξένους οι τράπεζες και τώρα τους παρέχεται και η δυνατότητα να πουλούν και τα δάνεια των τραπεζών και συνεπώς τις εγγυήσεις σε ακίνητα, γη και επιχειρήσεις σε ξένα funds.
Το σύνολο των μέτρων αυτών, λόγω της έκτασης και των συνεπειών τους στο λαό, δεν θα μπορούσαν ούτε στον ύπνο τους να το φανταστούν οι Γ.Α. Παπανδρέου, Λ. Παπαδήμος και Σαμαράς-Βενιζέλος. Τα κάνει όμως πράξη μια κυβέρνηση που θέλει να λέει ότι είναι «αριστερή» και νοιάζεται για το λαό. Και επειδή νοιάζεται (ενώ του παίρνει 5,7 δισ. για το 2016) αποφάσισε να του επιστρέψει, μέσω κοινωνικών δράσεων, 100 εκατ. ευρώ (το 1,75%). Αλλά ούτε και αυτό μπόρεσε, καθώς της το απαγόρευσαν οι δανειστές πριν το δουν και αποφασίσουν ότι το εγκρίνουν.
Όλα όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα δικαιώνουν πανηγυρικά τον Ανιέλι για την «χρήσιμη» Αριστερά που κάνει για λογαριασμό του συστήματος όσα δεν θα μπορούσε να κάνει η Δεξιά.

* Ο Παύλος Δερμενάκης είναι M.Sc. οικονομολόγος-ερευνητής
e-dromos

Ψέματα, εμπαιγμός, αρπαγή, λεηλασία, θρασύτητα, ανηθικότητα….Η παλινόρθωση της πασοκικής δυσωδίας!

Καρκίνος και μεταστάσεις..

 
Και μέσα απ’ την θολούρα του μυαλού του, τού ξέφυγε και μιά αλήθεια.



Ο καραγκιόζης πολιτικός της πίτσας, που βρέθηκε στην Βουλή ελέω της διαπλοκής των ΜΜΕ (Καρατζαφύρερ και Κουνέλης ψόφησαν πολιτικά, ενώ κι ο Ποτάμης είναι στα τελειώματα),..προκειμένου να αποτελέσει τον λαγό, την εφεδρεία, την καβάτζα του συστήματος μπας και εκπέσει η μάστιγα των μνημονίων,..πάνω στον ενθουσιασμό του που μπορεί να λέει ό,τι μ@λακία του έρθει χωρίς να του στέλνουν πίτσες και κόκα-κόλες, ξεστόμισε και το βαρυσήμαντο: …………
»ο πρωθυπουργός είναι πασοκτζής!»
Έλα μου ντέ!
Αυτό το είχαμε ξεχάσει.
Πάνω στην ζαλούρα μας απ’ την επική προδοσία της τάχα αριστερής κυβέρνησης, και του τάχα αριστερούλη πρωθυπουργού, μας διαφεύγει πάντα το οφθαλμοφανές:
Δεν είναι δυνατόν ένα κόμμα διαμαρτυρίας του 4% να »προβιβαστεί» σε δύο χρόνια σε κόμμα εξουσίας του 34-37%.
Δηλαδή πώς;  Έγιναν σε δύο χρόνια αριστεροί πάνω από το 30% των ψηφοφόρων; Όχι βέβαια.
Απλώς βρήκαν εκεί αποκούμπι και κρυψώνα τα ορφανά του ΠαΣοΚ, »εκσυγχρονιστικά» και μή.
Ανάλογα, και το στελεχιακό δυναμικό ενός κόμματος του 4% δεν επαρκεί για να στελεχώσει μία κυβέρνηση και τα παρακλάδια της σε οργανισμούς, δημόσιο, επιτροπές, παρατρεχάμενους, παρακράτος, και λοιπά στοιχεία μιάς καθεστωτικής εξουσίας.
Εξ ού και μόλις φάνηκε από την γωνία η εξουσία να τους γνέφει, άνοιξαν διάπλατα οι πόρτες του 4%,..και εισέρρευσαν λαμόγια και επιτήδειοι, καλοί και βρωμύλοι, σπουδασμένοι και αγράμματοι, παρακεντέδες και προικοθήρες, και όλα τα υπόλοιπα, το στοκ απ’ την διάλυση της εγκληματικής πολιτικής οργάνωσης ΠαΣοΚ.
Ας μην μας κάνει λοιπόν εντύπωση η πορεία, αλλά προπαντός το ήθος και η ποιότητα της σημερινής κυβέρνησης:
     
Το ΠαΣοΚ, αυτός ο κακός δαίμονας της χώρας, το άγος και η ύβρις του πολιτικού συστήματος, ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΑΕΙ με την προβιά μιάς τάχα αριστερής κυβέρνησης,..ενός ήδη εκλιπόντος ΣΥΡΙΖΑ.
Ό,τι δούμε από ‘δω και πέρα θα τόχουμε ξαναδεί, είτε απ’ το 1981 έως το 2004, είτε απ’ το 2009 ώς το 2012, είτε απ’ το 2012 ως το 2015 (το 2004 έως το 2009 απλώς δεν ήταν ΠαΣοΚ. Τα άλλα ήταν τα ίδια):
Ψέματα, εμπαιγμός, αρπαγή, λεηλασία, θρασύτητα, ανηθικότητα.
Η παλινόρθωση της πασοκικής δυσωδίας!
Το είχαμε πεί πολλές φορές πιό παλιά: το ΠαΣοΚ και ο πασοκισμός δεν εξολοθρεύεται όσο βρίσκεται στην ζωή και ο τελευταίος πασόκος.
Σαν καρκίνος στα σπλάχνα της πατρίδας θα αναπαράγεται συνεχώς, έστω και από ένα μόνο κύτταρο,..μέχρι να πεθάνει όλος ο οργανισμός και να επιζήσει μόνον αυτός, ο καρκινικός όγκος με τα μεταλλαγμένα κύτταρά του.
Ο όγκος που γεννήθηκε από ένα κύτταρο-τυχοδιώκτη είναι ακόμη εδώ!
Ζούμε τις μεταστάσεις!..

πηγη