ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2016

Αδέλφια δεν πάμε καλά. Βουλευτίνα πανηγυρίζει για την επέλεξε ο ROCKEFELLER

Μερικά πράγματα νομίζεις ότι δεν θα τα δεις πότε…
Αυτοί υποτίθεται πριν 1 χρόνο πολεμούσαν την ΝΤΠ και τώρα πάνε και αντιπρόσωποι…
Κρίμα…
Δείτε το ποστ στο FACEBOOK της Νίκης Καραμέως:
Συνιστά εξαιρετική τιμή για μένα ότι επελέγην – ως πρώτη εκπρόσωπος της χώρας μας – στην ομάδα των David Rockefeller Fellows του The Trilateral Commission, μία ομάδα νέων, ως 35 ετών, ηγετικών προσωπικοτήτων της Ευρώπης, που στοχεύει στην προσπάθεια επίλυσης διεθνών προβλημάτων, μέσω της συνεργασίας με αντίστοιχες ομάδες από Αμερική και Ασία-Ειρηνικό
 

Φόροι: Αυτές είναι οι ανατροπές για εκατομμύρια πολίτες


Φόροι: Αυτές είναι οι ανατροπές για εκατομμύρια πολίτες

Της Μαρίας Βουργάνα
Μετά από έξι χρόνια απανωτών φορολογικών επιβαρύνσεων, εκατομμύρια νοικοκυριά θα βρεθούν για άλλη μια φορά αντιμέτωπα με μια νέα φοροκαταιγίδα που θα πλήξει τα εισοδήματά τους και θα έχει αρνητικές συνέπειες στην κατανάλωση.
Η κυβέρνηση, στην προσπάθεια να καλύψει το δημοσιονομικό κενό ώστε να επιτευχθεί ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% του ΑΕΠ το 2018, επεξεργάζεται ένα κοκτέιλ φοροεισπρακτικών μέτρων που περιλαμβάνει:
- ανατροπές στη φορολογία εισοδήματος με «ψαλίδισμα» του έμμεσου αφορολογήτου ορίου στις 9.100 ευρώ και νέες φορολογικές κλίμακες,
- αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο ντίζελ ο οποίος εξισώνεται με τον ΕΦΚ στη βενζίνη,
- αύξηση της φορολογίας στα εισοδήματα από ακίνητα,
- αύξηση του φόρου ακινήτου για τους έχοντες μεσαία και μεγάλη ακίνητη περιουσία,
- αύξηση του φόρου στα μερίσματα από 10% σε 15%.
- επιβολή τέλους στη συνδρομητική τηλεόραση,
- αύξηση του τέλους κινητής τηλεφωνίας.
Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους δανειστές, οι οποίοι επιστρέφουν στην Αθήνα στις 2 Απριλίου, βρίσκονται όλες οι κυβερνητικές προτάσεις με την κυβέρνηση να επιδιώκει να κλείσει η αξιολόγηση μέχρι τις 22 Απριλίου.
Στο φορολογικό «μέτωπο» έμφαση δίνεται στις αλλαγές στη φορολογία των εισοδημάτων.
Η τελευταία πρόταση της κυβέρνησης φέρνει επιβαρύνσεις για όλους τους μισθωτούς και συνταξιούχους με εξαίρεση όσους καλύπτονται από το νέο έμμεσο αφορολόγητο των 9.100 ευρώ, τους φορολογούμενους με μεσαία και υψηλά εισοδήματα που προέρχονται από μισθωτές υπηρεσίες και «μπλοκάκι», όσους εισπράττουν ενοίκια και τους ελεύθερους επαγγελματίες με μεσαία προς υψηλά εισοδήματα.
Στον αντίποδα, κερδισμένη των σχεδιαζόμενων φορολογικών αλλαγών βρίσκεται η πλειονότητα των ελεύθερων επαγγελματιών, που δηλώνει εισοδήματα έως 40.000 ευρώ.
Σύμφωνα με το τελευταία κυβερνητική πρόταση:
1. Αφορολόγητο: Το έμμεσο αφορολόγητο διαμορφώνεται στα 9.100 ευρώ με έκπτωση φόρου στα 2.000 ευρώ (από 2.100) την οποία δικαιούνται αυτούσια όσοι έχουν εισοδήματα έως 20.000 ευρώ. Στη συνέχεια για κάθε 1.000 ευρώ αύξησης εισοδήματος, η έκπτωση φόρου μειώνεται κατά 100 ευρώ και εξαλείφεται στην περιοχή των 40.000 ευρώ.
Η διατήρηση της έκπτωσης φόρου και του έμμεσου αφορολογήτου αποτελεί βασική διαφωνία ανάμεσα στην κυβέρνηση και το ΔΝΤ. Το Ταμείο έχει ζητήσει μειωμένο αφορολόγητο στις 7.000 ευρώ, το οποίο όμως θα το δικαιούνται όλοι οι μισθωτοί- συνταξιούχοι ανεξαρτήτως εισοδήματος.
2. Κλίμακα: Η φορολογική κλίμακα των φυσικών προσώπων προβλέπει τέσσερα κλιμάκια με συντελεστές που ξεκινούν από 22% για εισοδήματα έως 20.000 ευρώ και ανώτατο συντελεστή 45% για εισοδήματα άνω των 40.000 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα:
- 22% για τα πρώτα 20.000 ευρώ εισοδήματος.
- 29% για τα επόμενα 10.000 ευρώ (από 20.001 έως και 30.000 ευρώ).
- 37% για το επόμενο εισοδηματικό κλιμάκιο των 10.000 ευρώ (από 30.001 έως και 40.000 ευρώ)
- 45% για εισοδήματα άνω των 40.000 ευρώ.
3. Ειδική εισφορά. Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης που επιβάλλεται στους έχοντες ετήσια εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ. Η ειδική εισφορά, η οποία έχει αποκτήσει πλέον μόνιμο χαρακτήρα, δεν θα υπολογίζεται στο σύνολο του εισοδήματος όπως γινόταν μέχρι σήμερα, αλλά κινείται στη φιλοσοφία της κλίμακας φορολογίας εισοδήματος, χωρίς όμως να υπάρχει αφορολόγητο όριο. Με τον «μικρό» συντελεστή να διαμορφώνεται στα 2,2% για εισοδήματα από 12.001 έως 20.000 και τον ανώτατο συντελεστή στο 10% (από 8% σήμερα) για εισοδήματα άνω των 220.000 ευρώ η νέα κλίμακα της εισφορά αλληλεγγύης διαμορφώνεται ως εξής:
- 2,2% για εισόδημα από 12.001 έως 20.000 ευρώ
- 5% από 20.001 έως 30.000 ευρώ
- 6,5% από 30.001-40.000 ευρώ
- 7,5% από 40.001 έως και 65.000 ευρώ
- 9% από 65.001 έως και 220.000 ευρώ
- 10% από 220.001 ευρώ και πάνω

Έξτρα φόροι για μισθωτούς - συνταξιούχους
Οι κυβερνητικές προτάσεις για τη νέα φορολογική κλίμακα σε συνδυασμό με τη νέα εισφορά αλληλεγγύης οδηγούν σε επιβαρύνσεις για όλους τους μισθωτούς και συνταξιούχους με εισοδήματα άνω των 9.100 ευρώ. Οι επιβαρύνσεις είναι μικρές και κυμαίνονται από 31 έως 100 ευρώ για τους έχοντες εισοδήματα από 10.000 ευρώ έως 17.000 ευρώ. Από τα εισοδήματα των 18.000 ευρώ και πάνω αρχίζουν οι μεγαλύτερες επιβαρύνσεις. Το φορολογικό βάρος θα σηκώσουν κυρίως οι φορολογούμενοι με μεσαία εισοδήματα.
Οι έχοντες εισοδήματα 25.000 ευρώ θα δουν τη συνολική φορολογική τους επιβάρυνση (φόρος εισοδήματος και εισφορά αλληλεγγύης) να αυξάνεται κατά 625 ευρώ, στα 30.000 ευρώ ο συνολικός φόρος φουσκώνει κατά 856 ευρώ, στις 35.000 ευρώ η πρόσθετη επιβάρυνση φθάνει τα 951 ευρώ και για τους έχοντες εισοδήματα 40.000 ευρώ ο έξτρα συνολικός φόρος εκτοξεύεται στα 1.428 ευρώ. Σε όσους δηλώνουν εισόδημα 50.000 ευρώ ο επιπλέον φόρος εισοδήματος και η εισφορά αλληλεγγύης φθάνει τα 2.226 ευρώ.

Αυξήσεις σε βενζίνη, αέριο, κινητά, συνδρομητική τηλεόραση - Φωτιά η νέα έκτακτη εισφορά και ο ΕΝΦΙΑ

ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ Η ΤΡΥΠΑ


Αυξήσεις σε βενζίνη, αέριο, κινητά, συνδρομητική τηλεόραση - Φωτιά η νέα έκτακτη εισφορά και ο ΕΝΦΙΑ

Νέα σκληρά φορολογικά μέτρα βρίσκονται στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης για να καλυφθεί η "τρύπα" του 1,5 δισ. ευρώ που απομένει ως το 2018 καθώς οι μέχρι τώρα σχεδιαζόμενες επιβαρύνσεις στη φορολογική κλίμακα δεν επαρκούν, με το οικονομικό επιτελείο να διαμηνύει ότι στόχος παραμένει η δικαιότερη κατανομή των βαρών.
Σύμφωνα με το Mega, μεταξύ των μέτρων που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών είναι:
  • Η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στη βενζίνη, έως και 10 λεπτά το λίτρο, παρά το ότι η Ελλάδα έχει την 5η μεγαλύτερη φορολογία στην ΕΕ
  • Η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο φυσικό αέριο
  • Η αύξηση του ειδικού τέλους κινητής τηλεφωνίας, την ώρα που η Ελλάδα έχει την υψηλότερη φορολογία στην Ευρωζώνη, ενώ παγκοσμίως βρισκόμαστε πιο χαμηλά μόνο από την Τουρκία, την Ιορδανία, την Γκαμπόν, την Τανζανία και την Τζαμάικα!
  • Η επιβολή ειδικού τέλους στη συνδρομητική τηλεόραση.
800 εκατ. ευρώ περισσότεροι φόροι προκύπτουν από τη νέα φορολογική κλίμακα, από την οποία προκύπτουν:
  • "Ψαλίδι" αφορολόγητου στις 9.090 ευρώ
  • Επιπλέον 100 ευρώ φόρος ως 20.000 ευρώ εισόδημα
  • Έως 550 ευρώ παραπάνω φόρος μέχρι 25.000 ευρώ
  • Επιβάρυνση 900 ευρώ για εισόδημα 40.000 ευρώ.
Πιο βαριά κατά 200 με 300 εκατ. ευρώ θα είναι και η έκτακτη εισφορά, που φέρνει επιβαρύνσεις από τις 18.000 ευρώ και πρόσθετο φόρο 526 ευρώ για 40.000 ευρώ εισόδημα.
Υπό μελέτη είναι ένας πιο "βαρύς" κατά 200 εκατ. ευρώ ΕΝΦΙΑ για πολλά και ακριβά ακίνητα, ενώ πιο "αλμυρός" κατά 250 εκατ. ευρώ θα είναι ο φόρος για εισόδημα από ακίνητα.
"Πρέπει να πάμε σε μια λογική δίκαιων φόρων. Αυτή τη στιγμή είμαστε αναγκασμένοι να έχουμε νέα φορολογικά μέτρα στη διπαραγμάτευση που να μοιράσουν όσο πιο δίκαια και αναλογικά μπορούν το φορολογικό βάρος το οποίο έχουμε δεχθεί" δήλωσε σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδης.

Οι πόλεμοι είναι δικοί τους, δικά μας είναι μόνο τα θύματα...

Έχουμε πόλεμο». Έτσι ακριβώς το είπε ο πρωθυπουργός της Γαλλίας, ο Μ.Βαλς: «Έχουμε πόλεμο».
Υπενθυμίζουμε:
    α) Είναι η Γαλλία του κ.Βαλς, είναι η Γαλλία του «σοσιαλιστή» Ολάντ, που παρέδωσε επιθετικά όπλα στη λεγόμενη «συριακή αντιπολίτευση» και μέσω αυτής στους ισλαμοφασίστες το 2012, και τούτο παρά το εμπάργκο όπλων που είχε επιβληθεί από το 2011.
Η ομολογία είναι του ίδιου του Ολάντ και όπως γράφεται περιέχεται στο βιβλίο του δημοσιογράφου Ξαβιέ Πανόν, με τίτλο «Στα παρασκήνια της γαλλικής διπλωματίας» (εκδόσεις L’ Archipel) που κυκλοφόρησε φέτος. Εκεί σε συνέντευξή του προς τον συγγραφέα, ο Ολάντ ερωτηθείς για τις παραδόσεις γαλλικών όπλων, απαντά: «Αρχίσαμε όταν ήμασταν βέβαιοι πως θα πήγαιναν σε σίγουρα χέρια. Για τα φονικά όπλα, ήταν οι υπηρεσίες μας που προχώρησαν στις παραδόσεις»…
Ανάμεσα στα άλλα όπλα που παρέδωσε η Γαλλία στο όνομα της καταπολέμησης του Άσαντ και σε…
«σίγουρα χέρια», ήταν, σύμφωνα με το βιβλίο, κανόνια διαμετρήματος 20mm, μυδραλιοβόλα, εκτοξευτήρες ρουκετών και αντιαρματικοί πύραυλοι…
    β) Είναι η Γαλλία, σύμφωνα με τα έγγραφα που κατατέθηκαν στο Συμβούλιο ασφαλείας του ΟΗΕ, η μεν Γαλλία τροφοδοτούσε με όπλα τον λεγόμενο «Ελεύθερο Συριακό Στρατό» παρότι ήταν γνωστό ότι τα δύο τρίτα αυτού του εξοπλισμού προωθούνταν προς την Αλ Κάιντα στη Συρία.   
    Ήταν οι μονάδες της Αλ Κάιντα που στη συνέχεια συσπειρώθηκαν – μαζί με τα γαλλικά όπλα τους – με τους τζιχαντιστές του «Ισλαμικού Κράτους»…
***
«Έχουμε πόλεμο»

EPT... Μαγαζί ρουφιάνων ήταν και παραμένει! Η δημοσιογραφική κουλτούρα ΣΥΡΙΖΑ, μπολιασμένη με την πολιτική κουλτούρα της μαϊμού αριστεράς...


Dimitris Karamitsas
Με αυτή την ΕΡΤ τι θα γίνει; Μαγαζί ρουφιάνων ήταν και παραμένει. Εκανε ένα καλό ξεκίνημα, αλλά πολύ γρήγορα μετατρέπεται σε μηχανισμό άθλιας προπαγάνδας.
Χθες το βράδυ στο δελτίο ειδήσεων ακούσαμε ότι οι σχέσεις ΗΠΑ - Κούβας παρεμποδίζονται από το θέμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων με προφανές το υπονοούμενο κατά της Κούβας. Η δημοσιογραφική κουλτούρα ΣΥΡΙΖΑ, μπολιασμένη με την πολιτική κουλτούρα της μαϊμού αριστεράς. Λοιπόν άξεστα πουλητάρια της ΕΡΤ και της κάθε μηχανής βρώμικης προπαγάνδας: στις ΗΠΑ με τους πολίτες που τους...
σκοτώνουν στους δρόμους οι μπάτσοι χωρίς αφορμή (και μετά δεν περνούν ούτε καν από δίκη) υπάρχουν ανθρώπινα δικαιώματα; νοούνται μήπως ανθρώπινα δικαιώματα όταν ο πρόεδρος των ΗΠΑ έχει το δικαίωμα να δώσει εντολή στις μυστικές του υπηρεσίες να δολοφονήσουν ανθρώπους σε όλη τον πλανήτη; τα Γκουαντάναμο, οι κλειστές δίκες κλπ... είναι παράδειγμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων; οι περισσότεροι φυλακισμένοι στον πλανήτη; η εταιρειοκρατία επί των ανθρώπων; τα ανθρώπινα και πολιτικά δικαιώματα των πολιτών των κρατών που μπουκάρουν οι ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ; Μήπως είναι υπόλογοι οι Κουβανοί με τις δεκάδες επιχειρήσεις των ΗΠΑ για εκτέλεση του Κάστρο και για ανατροπή της κυβέρνησης; μήπως οι έγκλειστοι στις φυλακές είναι πουλημένοι κουβανοί πράκτορες των ΗΠΑ; μήπως 50 χρόνια εμπάργκο είναι λίγο, όταν σε σφίγγει ο γίγαντας;
Εγώ θα μείνω στο ντοκυμαντέρ του Μουρ, που πήρε τους ανασφάλιστους από τις ΗΠΑ, που θα πέθαιναν χωρίς να μπορούν να έχουν καμία ιατρική φροντίδα και τους πήγε στην Κούβα που έγιναν καλά με 50 δολάρια. Ας φτάσουν οι Η.Π.Α. στο επίπεδο εκπαίδευσης και ιατρικής φροντίδας της φτωχής Κούβας και μετά ας ξαναβγούν τα καραγκιοζάκια της ΕΡΤ να κάνουν άθλια προπαγάνδα.

Υπερχλιδάτο 4ήμερο των εργατοπατέρων συνδικαλιστών της ΓΣΕΕ σε πεντάστερο ξενοδοχείο στη Ρόδο

Συνέδριο με... άδειες καρέκλες

Συνέδριο με... άδειες καρέκλες
Με τετραήμερη απόδραση στη Ρόδο και διαμονή σε πεντάστερο ξενοδοχείο απόλαυσαν οι λέρες εργατοπατέρες της ΓΣΕΕ.

Στο Rodos Palace διεξήχθη (17-20 Μαρτίου) το 36ο συνέδριο της ΓΣΕΕ, με τη συμμετοχή 400 περίπου συνέδρων, από όλες τις παρατάξεις μαζί και του ΠΑΜΕ οι οποίοι καλύπτουν 120 δευτεροβάθμιες οργανώσεις, και τις ξεπουλούν για λογαριασμό της... εργοδοσίας η οποία τις φροντίζει για τις υπηρεσίες που τους προσφέρει. 

Οι εργατοπατέρες απόλαυσαν τα μενού στα εστιατόρια, την ιδιωτική εσωτερική πισίνα, ενώ πολλοί από αυτούς -στο περιθώριο του συνεδρίου- γνώρισαν τη… νυχτερινή ζωή του νησιού. 

Οι τιμές δωματίων ξεκινούν από τα 150€ και φτάνουν έως και τα 700€. Αν και ένα τέτοιο ξενοδοχείο για τον μέσο Έλληνα φαντάζει όνειρο θερινής νυκτός, δεν ισχύει το ίδιο για τους συνδικαλιστές που κόπτονται για τα εργασιακά δικαιώματα στον ιδιωτικό τομέα. 

Εδώ: Το πολυτελές ξενοδοχείο και η Χαλάρωση στα πολυτελή δωμάτια εργατοπατέρων και το συνέδριο που διεξήχθη με άδειες καρέκλες. 
http://www.zougla.gr/parapolitiki/article/trelo-tetraimero-sindikaliston-tis-gse-se-pentastero-ksenodoxio-sti-rodo 

Το περίεργο είναι πως οι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ ενώ καλούν σε ξεχωριστές συγκεντρώσεις τους εργαζόμενους στις απεργίες που κηρύσσει η ΓΣΕΕ στα πρωτοβάθμια σωματεία, στα ανώτερα κλιμάκια ομοσπονδίες και ΓΣΕΕ δεν έχουν κανένα πρόβλημα και συμμετέχουν με τα μπούνια. 
Βρε τι σου κάνει η μάσα…

Από Κώστα Οικοδόμο

Το ΄21: Τραγικά επίκαιρο… (EΞAIPETIKO)


Του Θύμιου Παπανικολάου
Περιοδικό "Ρεσάλτο"
Ο κόσμος ήρθε ανάποδα. Από την Επανάσταση του 1821 και την Εθνική Απελευθέρωση φτάσαμε σε μια νέα εθνική υποδούλωση: Στη μετατροπή μας σε αποικία του 4ου Ράιχ και σε μια «χωματερή» νέων δούλων… 
Είναι τραγικό! Η Επανάσταση του ’21, μέσα από ποταμούς αίματος, μας έδωσε εθνική υπόσταση, και σήμερα, αναίμακτα, οδεύουμε ταχύτατα στην απώλεια αυτής της εθνικής μας υπόστασης: Της μεγάλης αυτής επαναστατικής ιστορικής κατάκτησης…
Αυτά τα μεγάλα ιστορικά κεκτημένα της Επανάστασης του ’21 κινδυνεύουν να χαθούν κάτω από τον...
οδοστρωτήρα της Νέας Τάξης, τη νέα αποικιοκρατία του πλανητικού φασισμού. 

Το 4ο Ράιχ έχει μεταβάλλει την Ελλάδα σε ένα άθλιο προτεκτοράτο. Τα κυβερνητικά ανδρείκελα των νέων αποικιοκρατών, σταθερά, συστηματικά και βάναυσα, εδώ και πολλά χρόνια, εξαρθρώνουν τους εθνικούς και κοινωνικούς ΣΥΝΕΚΤΙΚΟΥΣ ιστούς της χώρας μας, ισοπεδώνουν κάθε οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό όρο της ιστορικής, εθνικής μας ύπαρξης. 

Όλα τα δωσίλογα κοινοβουλευτικά κόμματα αποτελούν τα «δημοκρατικά», διακοσμητικά ντεκόρ των νέων αποικιοκρατών. Όλα από κοινού, με μια δόλιαπολυφωνική ΜΟΝΟΦΩΝΙΑ, υποσκάπτουν τα εθνικά μας ιστορικά θεμέλια και αποτεφρώνουν τις αγωνιστικές μνήμες και παραδόσεις… 

Ο στόχος ένας και κοινός: Να μετατραπεί η Ελλάδα σε μια χώρα ερειπίων και σκουπιδιών (ιδεολογικών, πολιτικών, πνευματικών), σε μια χώρα ανθρώπινων αγελαίων υποζυγίων, χωρίς Ιδέες, χωρίς Αγωνιστικές Μνήμες, χωρίς Αξίες, χωρίς Παρελθόν και Μέλλον… 

Όλα αυτά τα χρόνια οι δωσίλογες κυβερνήσεις, με αγριότητα και δολιότητα ασυνήθιστη, εκτέλεσαν πολλά συμβόλαια θανάτου του 4ου Ράιχ, των νέων διεθνών μαφιών του χρήματος: Προς την κατεύθυνση της διάλυσης, ισοπέδωσης και ολοκληρωτικής εθνικής αποτέφρωσης της Ελλάδας… 

Η τωρινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έχει έρθει να δώσει τις χαριστικές βολές: Να μεταβάλει τη χώρα μας σε καπνίζοντα ερείπια, σε μια νέα και ιδιότυπη ΑΠΟΙΚΙΑ (του 4ου Ράιχ και των ισλαμιστών δούλων), σε μια τεράστια αποθήκη δούλων (ιθαγενών και αλλοδαπών) και σε ένα απέραντο Στρατόπεδο Συγκέντρωσης… 

Οδηγούμαστε, αν δεν ΕΞΕΓΕΡΘΟΥΜΕ, σε ολοκληρωτική καταστροφή και σε αφανισμό, ως ιστορική και εθνική υπόσταση… 

Γι αυτό και η Επανάσταση του 1821 αποκτάει, κάτω από αυτές τις τραγικές συνθήκες, ιδιαίτερη σημασία. 

Το «Ελευθερία ή θάνατος» πρέπει να βελονιάσει και να πυροδοτήσει ξανά τις ψυχές μας… 

Πρέπει να αντηχήσει ξανά και το σύνθημα του Κολοκοτρώνη: «Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους»… 

Για την Επανάσταση του 1821 έχουμε γράψει άπειρα κείμενα. 

Παραπέμπουμε ενδεικτικά στα κάτωθι λινκ: 

http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?p=26717#26717 
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=5382 
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=5365 
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=5485 

Θα αναδημοσιεύσουμε ένα απόσπασμα από παλιό μας κείμενο. Γράφτηκε τον Απρίλιο του 2006 και ολόκληρο βρίσκεται εδώ: 
http://www.resaltomag.gr/150.mag 

To 1821 

 

Έχει ειπωθεί ότι «το σπουδαιότερο γεγονός στην Ιστορία της Γαλλίας ήταν η άλωση της Βαστίλλης». Θα μπορούσαμε να συμπληρώσουμε ότι η Γαλλική Επανάσταση ήταν ιστορική τομή. 

Ωστόσο το πιο συγκλονιστικό γεγονός στην Ιστορία του ανθρώπου είναι το ΄21! « Ποτέ τόσο πολύ λίγοι δεν κάμανε για τόσο πολλούς τόσα πολλά» όσα οι Έλληνες. 

Βεβαίως το ΄21 το διδαχτήκαμε σύμφωνα με τις αφηγήσεις των νικητών, της εξουσίας και του χρήματος. Μας εδόθη το ανεστραμμένο είδωλό του. Για να γνωρίσει κανείς το αληθινό Εικοσιένα, όπως μας λέει ο Δημήτρης Φωτιάδης, «πρέπει να σκύψει πάνω σε άλλα κείμενα, σ΄ εκείνα που προετοίμασαν το σηκωμό, σ΄ αυτά που γράφτηκαν όσο βρόνταγε το καριοφίλι κι΄ άστραφτε το γιαταγάνι και στα απομνημονεύματα των αγωνιστών –του Μακρυγιάννη, του Κασομούλη, του Κολοκοτρώνη, του Φωτάκου, του Σπυρομίλιου, του Περραιβού, του Σπηλιάδη και άλλων. 

Δύο ήταν τα Εικοσιένα: Το ένα του λαού και των πιο προοδευτικών ανθρώπων εκείνου του καιρού, το άλλο των κοτζαμπάσηδων και των πολιτικάντηδων…». 

Ωστόσο η «ουσία» και η «ψυχή» του ’21, που είναι το αίσθημα της Ελευθερίας και της εθνικής ανεξαρτησίας όχι μόνο δεν έχουν ατροφήσει, αλλά είναι βαθιά χαραγμένα στην ελληνική λαϊκή συνείδηση. 

Το ΄21 παραμένει και σήμερα η φλόγα που ανάβει στις καρδιές των υποδουλωμένων λαών γενναία αισθήματα ελπίδας και ηρωισμού. Μια φλόγα που πυροδοτεί και σήμερα τον ελληνικό λαό να βγει από τη νάρκη του και να τινάξει από πάνω του όλους αυτούς που εμπορεύονται την τύχη του και τη ζωή του. 

Αυτές τις φλογερές μνήμες τρέμουν σήμερα αυτοί που θέλουν τους λαούς ναρκωμένους και υπόδουλους. Γι αυτό θέλουν να αποδομήσουν το «θρύλο» και τα σύμβολα της Επανάστασης του ΄21. Εξατμίζουν τους χυμούς της, εξανεμίζουν το «πάθος και το λογικό» της, αδειάζουν το περιεχόμενό της, καταλύουν την ιστορική «ψυχή» της: καταλύουν κάθε διαλεκτική, κάθε αναδρομή βάθους πέρα από τη «γεωγραφία του χρόνου». Τη μετατρέπουν σε ένα ξενέρωτο παραμύθι θεμελιωμένο πάνω στα άκαμπτα και ακίνητα ιδεολογήματα της «Νέας Εποχής». 

Κάποιοι «νέοι ιστορικοί» δεν αρκούνται μόνο στην «απομυθοποίησή» της αλλά προχωρούν ακόμα παραπέρα: χαρακτηρίζουν τους επαναστάτες και τρομοκράτες. Χρησιμοποιούν δηλαδή το πλαίσιο των «κριτηρίων» του αυτοκρατορικού λόγου… 

Οι ραγιάδες της Νέας Τάξης προπαγανδίζουν το ραγιαδισμό. Γιατί είναι ραγιαδισμός όταν όχι μόνο επικαλύπτεις, αλλά επιχειρείς και να διαγράψεις από τη λαϊκή συνείδηση αυτό που χάραξε η επανάσταση του ΄21: Ότι η ελευθερία δεν δωρίζεται, αλλά κατακτάται με αγώνες και αίμα. 

«Ελευθερία ή θάνατος». Αυτό είναι το μήνυμα του ΄21, που βελονιάζει και πυροδοτεί και σήμερα τη λαϊκή «ψυχή». Μήνυμα επίκαιρο όσο ποτέ άλλοτε και αποτυπωμένο βαθιά στη συνείδηση του Έλληνα. 

Τη λευτεριά τους οι αγωνιστές του ΄21 έπρεπε μονάχοι τους να την κερδίσουν. Και την κέρδισαν. Έχυσαν ποτάμια αίμα. Γυμνοί, πεινασμένοι, προδομένοι τόσες φορές από τους κοτζαμπάσηδες και τους πολιτικάντηδες, υπέμειναν τα πάντα, έχοντας πάρει την υπέρτατη απόφαση: λευτεριά ή θάνατος. Και αυτή η απόφαση πουθενά αλλού δεν βρήκε τόσο υψηλή και ηρωική έκφραση, όσο στην έξοδο του Μεσολογγίου και στο χορό του Ζαλόγγου. 

Η Νέα Τάξη θέλει να σβήσει τέτοια έπη από τη λαϊκή συνείδηση. 

Εμείς λέμε: Εμπρός για Νέα Μεσολόγγια!

...Toύρκους δεν προσκυνάω... δεν προσκυνώ τους άρχοντες και τους κοτζαμπασήδες

ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ, ΕΡΧΕΤΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝΦΙΑ;

αρχείο λήψης.jpgΣε μια προσπάθεια να πληρωθεί λογαριασμός 1,7 δισ. ευρώ από τα μέτρα αυτά, για τα οποία έγραψε πρώτο το Capital.gr στις 18 Μαρτίου,  έχουν μπει στο φορολογικό στόχαστρο ό,τι κινείται και ό,τι δεν κινείται.
Ειδικότερα, οι προτάσεις που περιλαμβάνονται στο πακέτο μέτρων που έχει συζητηθεί με τους θεσμούς περιλαμβάνει:……….
Tην αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα κίνησης. Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η κυβερνητική πλευρά, υπάρχει περιθώριο αύξησης των λιανικών τιμών των καυσίμων καθώς έχουν υποχωρήσει σημαντικά τους τελευταίους μήνες λόγω της αποκλιμάκωσης των διεθνών τιμών του πετρελαίου. Υπάρχει, ωστόσο, ένας προβληματισμός για την αύξηση του ΕΦΚ στο ντίζελ κίνησης καθώς θα επηρεάσει άμεσα αρνητικά την παραγωγική δραστηριότητα (μεταφορές, βιομηχανία κλπ) αλλά δεν φαίνεται ότι αυτός ο προβληματισμός μπορεί να αποτρέψει την αύξηση και στο ολοένα αυξανόμενα σε δημοφιλία καύσιμο (τα περισσότερα νέα οχήματα είναι πετρελαιοκίνητα). Από την αύξηση του ΕΦΚ στο ντίζελ πρόκειται να παρασυρθεί προς τα πάνω και ο φόρος στο υγραέριο κίνησης.
Tην αύξηση των εσόδων από τον συμπληρωματικό ΕΝΦΙΑ κατά περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ. Να σημειωθεί ότι σήμερα ο συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ έχει αφορολόγητο όριο 300.000 και η αύξηση της εισπρακτικής του απόδοσης σχεδιάζεται να γίνει με τη μείωση του αφορολόγητου αυτού. Στην πράξη, αντί να καταργηθεί ο ΕΝΦΙΑ και να αντικατασταθεί από έναν άλλο πιο δίκαιο φόρο, όπως είχε υποσχεθεί η κυβέρνηση, ο ΕΝΦΙΑ παραμένει και γίνεται ακόμη πιο επαχθής.
Tην αύξηση του ειδικού τέλους που επιβάλλεται στη χρήση κινητής τηλεφωνίας.
Tην επιβολή ειδικού τέλους κατανάλωσης και στη συνδρομητική τηλεόραση.
Όλα τα παραπάνω όταν αθροίζονται, βέβαια, δεν αποφέρουν το επιδιωκόμενο εισπρακτικό αποτέλεσμα των 1,7 δισεκατομμυρίων ευρώ και έτσι η αναζήτηση σε κυβερνητικό επίπεδο συνεχίζεται μέχρι την εκ νέου άφιξη των επικεφαλής των θεσμών που έχει προγραμματιστεί για τις 2 Απριλίου.
Πηγή: capital.gr
αρχείο λήψης.jpg

Αλέξη, τώρα είναι αργά…

Ο πρωθυπουργός υπέγραψε ό,τι του έδωσαν και τώρα αδυνατεί να αντιληφθεί το «ύποπτο» παιχνίδι σε βάρος της Ελλάδας.
Τα εξαιρετικά αργά αντανακλαστικά της έδειξε για μια ακόμη φορά η ελληνική κυβέρνηση.
Σε ένα υψίστης σημασίας εθνικό, κοινωνικό και οικονομικό ζήτημα όπως το προσφυγικό, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ απέδειξε την ανεπάρκειά της, την αδιαφορία της και την αδυναμία της.
Για μια ακόμη φορά ο Αλέξης Τσίπρας υπέγραψε ό,τι του έδωσε το πρυτανείο των Βρυξελλών εμπιστευόμενος τις… δήθεν καλές προθέσεις του Νταβούτογλου.
Το αποτέλεσμα; Παρά τη συμφωνία, που έπρεπε να έχει τεθεί σε ισχύ από το περασμένο Σάββατο, οι ……
Τούρκοι αρνούνται να ελέγξουν τις προσφυγικές ροές προς την Ελλάδα ενώ οι νατοϊκές δυνάμεις που αλωνίζουν στο Αιγαίο κάνουν τα στραβά μάτια.
Χαμένος της υπόθεσης; Ποιος άλλος; Η Ελλάδα!
Τώρα, κατόπιν εορτής, που οι πρόσφυγες και μετανάστες έχουν κατακλύσει την ελληνική επικράτεια ξεπερνώντας τις 50.000, ο Αλέξης Τσίπρας θυμήθηκε να διαμαρτυρηθεί.
Πέρασαν 5 μέρες για να καταλάβει ότι η Τουρκία δεν τηρεί τη συμφωνία και ότι το ΝΑΤΟ ήρθε στο Αιγαίο για… άλλους λόγους.
Σήμερα λοιπόν, Τετάρτη 23 Μαρτίου, ο Έλληνας πρωθυπουργός αποφάσισε να τηλεφωνήσει στον γενικό γραμματέα της Συμμαχίας Γενς Στόλτενμπεργκ και να του κάνει παράπονα για την έλλειψη αποτελεσματικότητας από τη ΝΑΤΟϊκή επιχείρηση στο Αιγαίο.
Ο γγ του ΝΑΤΟ απάντησε στον κ. Τσίπρα ότι η επιχείρηση βρίσκεται ακόμη στην αρχή…
Αντί ο κ. Τσίπρας να κάνει επίσημη τη διαμαρτυρία του και να διαμαρτυρηθεί και στους Ευρωπαίους ότι τα σύνορα είναι διάτρητα, συμφώνησε με τον κ. Στόλτενμπεργκ ότι η επιχείρηση είναι στην αρχή. Συμφώνησε δηλαδή ότι ολόκληρο ΝΑΤΟ δεν μπορεί να ελέγξει τις σάπιες βάρκες που ξεκινούν από τα παράλια της Τουρκίας.
Κύριε Τσίπρα, άργησες να αντιδράσεις, αλλά αργείς ακόμα περισσότερο να αντιληφθείς το «ύποπτο» παιχνίδι που παίζεται στην πλάτη της Ελλάδας.
Τρομοκράτης
Πηγή NewsBomb

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ, ΔΕΙΤΕ κ. ΔΗΜΑΡΧΕ ΤΟ ΚΙΛΚΙΣ, ΙΣΩΣ ΔΩΣΕΤΕ ΛΟΓΟ ΣΕ ΛΙΓΟ…

Τελικά αυτά τά υποκείμενα δέν αξίζουν τον οίκτο μας.
Είναι λαθρομετανάστες εισβολείς στην χώρα μας και το χωριό του Κιλκίς που τους υποδέχθηκε με αγάπη υποφέρει από αυτούς τους αλήτες.
Ακούστε στο 1.20 λεπτό κάτι τραγικό. Περνάνε μπροστά από το δημοτικό σχολείο και στέλνουν φιλιά στά παιδάκια, οι σιχαμεροί παιδεραστές.
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ, ΔΕΙΤΕ κ. ΔΗΜΑΡΧΕ ΤΟ ΚΙΛΚΙΣ, ΙΣΩΣ ΔΩΣΕΤΕ ΛΟΓΟ ΣΕ ΛΙΓΟ...
Αυτά τά υποκείμενα θέλετε να υποστηρίξετε ρε ελληναράδες και τα βάζετε με όσους δέν τους θέλουν; Τα παιδιά σας θα είναι τα επόμενα θύματα ρε άξεστοι. Ξυπνήστε πρίν να είναι αργά.
Μή ξεχνάτε ότι, 8.000 δολάρια τα πληρώνουν αυτά τά υποκείμενα για να έρχονται στην Ευρώπη καί όχι σε Αραβικά κράτη, και καθ’ ομολογίαν ανωτάτων αξιωματικών, έως και 5.000 τζιχαντιστές μπήκαν στην Ευρώπη ώς δήθεν πρόσφυγες.
Μάθετε να ξεχωρίζετε τους πραγματικούς πρόσφυγες πολέμου από τους αλήτες δολοφόνους Ισλαμιστές.
Από χείλη αστυνομικού σας μεταφέρω για τα 500ευρα που έχουν όλοι τους σχεδόν!!! Πού τά βρήκαν;
ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΡΕΕΕΕΕΕΕΕΕ!
Δέν γίνεται διαφορετικά, είμαστε άξιοι της μοίρας μας και καλά θα πάθουμε.

Γιώργος Οικονομίδης

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016

ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΟΠΩΣ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΤΟΥ ΑΠΕΔΩΣΕ ΟΜΟΦΩΝΑ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΠΙΕΡΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ κ. ΔΙΟΝΥΣΗ ΠΑΣΧΑΛΗ

Κίνδυνο «λουκέτου» βλέπει το 50% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Φωτογραφία για Κίνδυνο «λουκέτου» βλέπει το 50% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Την επιστροφή στις χειρότερες μέρες της κρίσης προμηνύει η... εξαμηνιαία αποτύπωση οικονομικού κλίματος στις μικρές επιχειρήσεις από το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, ενώ δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις για το 2016.

Όπως δείχνει η έρευνα αρχίζει ένας νέος κύκλος στασιμότητας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και κατ' επέκταση για την ελληνική οικονομία και ότι η μόνη βεβαιότητα είναι η βεβαιότητα της επιδείνωσης όλων των μεγεθών που αφορούν στην πραγματική οικονομία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην αποτύπωση του δεύτερου εξαμήνου του 2015, 3 στις 4 επιχειρήσεις δηλώνουν επιδείνωση της οικονομικής κατάστασής τους και ότι ο μέσος όρος μείωσης του κύκλου εργασιών κυμάνθηκε στο 20,6% ενώ ο ισολογισμός του 2015 για το 43,1% των επιχειρήσεων αυτών, των μικρών και πολύ μικρών, κατέγραψε ζημίες και σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις διαπίστωσαν και σε αυτό το εξάμηνο μείωση της ζήτησης 63,4% και των παραγγελιών 69,7%.


Ο δείκτης αποεπένδυσης παραμένει σε υψηλά επίπεδα με μόλις το 3,4% των επιχειρήσεων να δηλώνει ότι θα προβεί σε νέες επενδύσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις το 9,4% των ερωτηθέντων αναμένει βελτίωση για την πορεία της επιχείρησής του ενώ το 61,2% αναμένει επιδείνωση και το 52,2% θεωρεί ως πολύ πιθανόν τον κίνδυνο του λουκέτου εκ των οποίων άμεσο κίνδυνο διακοπής λειτουργίας το επόμενο εξάμηνο αντιμετωπίζει 18,1%.

Ως εκ τούτου από αυτά τα στοιχεία προκύπτει ότι η μείωση των επιχειρήσεων το επόμενο εξάμηνο θα είναι 21.000 και θα αφορά κυρίως τις πολύ μικρές επιχειρήσεις ενώ παράλληλα ο κίνδυνος απώλειας 40.000 έως 45.000 θέσεων συνολικής απασχόλησης είναι κάτι περισσότερο από ορατός.

Στην έρευνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ αποτυπώνεται ότι το κυριότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι η συσσώρευση φορολογικών υποχρεώσεων και το απόθεμα χρεών που δημιουργήθηκε σε συνδυασμό με τα τρέχοντα υψηλά φορολογικά βάρη.

4 στις 10 επιχειρήσεις αναμένεται να μην είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις ασφαλιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις για το 2016 και αυτό βεβαίως δεν είναι άσχετο από το γεγονός ότι το 50,3% των μικρών επιχειρήσεων που έχουν αναλάβει δημόσιο έργο έχει «λαμβάνειν» από δομές του δημοσίου (τοπικές- περιφερειακές αρχές, νοσοκομεία, σχολεία, στρατός, βρεφονηπιακοί σταθμοί κα).

Τέλος, ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο που αποτυπώνεται στην έρευνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ είναι ότι στις αρχές του 2016, το 61,2% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι διαθέτει e-banking, ενώ τερματικό POS διαθέτει το 39,9% των επιχειρήσεων. Τα ποσοστά αν και αυξημένα σε σχέση με τον Ιούλιο του 2015 (48,5% και 28,1% αντίστοιχα), υποδηλώνουν τον χαμηλό βαθμό διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας στις μικρές επιχειρήσεις, την έλλειψη πλαισίου κινήτρων εκ μέρους της πολιτείας/ φορολογικών αρχών και τα αυξημένα κόστη τραπεζικών προμηθειών, που εκτείνονται από την αγορά, τη συντήρηση και τη χρησιμοποίηση των τερματικών συσκευών. Είναι ενδεικτικό ότι πάνω από το 37% των επιχειρήσεων επιβαρύνονται με προμήθεια 1,5% και άνω επί του τζίρου, αυξάνει το κόστος ανά επιχείρηση.

Τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ που έγινε σε συνεργασία με την εταιρεία ΜARC ΑΕ σε πανελλαδικό δείγμα 1007 πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων (0-49 άτομα προσωπικό), στο διάστημα 03 έως 09 Φεβρουαρίου 2016 έχουν ως εξής:

A. ΓΕΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

1) Η αποτίμηση του β' εξαμήνου 2015 επιβεβαιώνει τις ανησυχίες της επιχειρηματικής κοινότητας για την επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας που ακολούθησε την κρίση διαπραγμάτευσης του περασμένου Ιουλίου, την εφαρμογή κεφαλαιακών περιορισμών και την αρχή υλοποίησης του 3ου εμπροσθοβαρούς μνημονιακού προγράμματος. 3 στις 4 επιχειρήσεις δηλώνουν επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης (μόνο το 4,8% δηλώνει βελτίωση), ένδειξη ότι οι μικρές επιχειρήσεις υπέστησαν δυσανάλογες ζημίες μέσα στο εξάμηνο. Οι πολύ μικρές επιχειρήσεις και οι αυτοαπασχολούμενοι σημειώνουν τις μεγαλύτερες απώλειες.

2) Ο μέσος όρος μείωσης του κύκλου εργασιών κυμάνθηκε στο 20,6%, σημειώνοντας χαμηλότερη μείωση από την αναμενόμενη, με ενδεχόμενη αιτία την αναδιάταξη του καταναλωτικού προγραμματισμού των νοικοκυριών και την παροδική αύξηση της κατανάλωσης κατά το γ' τρίμηνο του 2015. Σωρευτικά στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις η συνολική μείωση από την έναρξη της κρίσης και μετά το 2010 αγγίζει μεσοσταθμικά το 75%. Ως προς την κερδοφορία, το 21,1% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι ο ισολογισμός κατέγραψε κέρδη στη χρήση του 2015, έναντι του 43,1% που κατέγραψε ζημίες.

3) Το πρόβλημα της ρευστότητας και της χρηματοδότησης παραμένει σημαντικός ανασχετικός παράγοντας για την επιχειρηματική δραστηριότητα, ο οποίος επιτείνεται από την πιστωτική ασφυξία και την αδυναμία αναδιάρθρωσης των κόκκινων δανείων. 3 στις 4 επιχειρήσεις δήλωσαν επιδείνωση του δείκτη ρευστότητας.

4) Ο δείκτης αποεπένδυσης παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με στοιχεία της ΤτΕ, το ποσοστό απαξίωσης του εργοστασιακού δυναμικού παραμένει στο 35%. Μάλιστα, για το επόμενο εξάμηνο αναμένεται νέα συρρίκνωση των επενδύσεων για 1 στις 3 επιχειρήσεις, ενώ μόλις το 3,4% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι θα προβεί σε νέες επενδύσεις. Η κατάσταση αυτή τροφοδοτεί ένα νέο σπιράλ ύφεσης- αποεπένδυσης- υποαπασχόλησης των παραγωγικών συντελεστών.

5) Στους υπόλοιπους δείκτες, σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις διαπιστώνουν και σε αυτό το εξάμηνο μείωση της ζήτησης (63,4%) και των παραγγελιών (69,7%).

6) Οι προσδοκίες σχετικά με την πορεία των επιχειρήσεων το επόμενο εξάμηνο είναι αρνητικές, καθώς το 61,2% των επιχειρήσεων αναμένει επιδείνωση, και μόλις το 9,4% βελτίωση. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι αρνητικές προσδοκίες συναρτώνται με τη βεβαιότητα λήψης νέων συσταλτικών μέτρων που θα μειώσουν εισοδήματα και κέρδη. Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η συρρίκνωση του αριθμού των επιχειρήσεων διαμορφώνει όρους καλύτερης τοποθέτησης στην αγορά για ορισμένες επιχειρήσεις συγκεκριμένου μεγέθους και κλαδικής διάρθρωσης. Αυτές κατά τεκμήριο είναι νεότερες (17,2% αυτών προσδοκούν βελτίωση) και μεγαλύτερες (13,7% αυτών προσδοκούν βελτίωση).

7) Το ισοζύγιο θετικών- αρνητικών προσδοκιών παραμένει σταθερά αρνητικό σε όλους τους επί μέρους δείκτες οικονομικών προσδοκιών (-50,0 για τζίρο, ζήτηση, παραγγελίες, ρευστότητα), με την υψηλότερη χαμηλή τιμή να σημειώνει η προσδοκία για το δείκτη ρευστότητας (-54,6).

8) Οι αποπληθωριστικές τάσεις αναμένεται να ενισχυθούν μέσα στο 2016. Το 26,1% των επιχειρήσεων αναμένει περαιτέρω μείωση του επιπέδου τιμών για τα αγαθά/ υπηρεσίες που προσφέρουν, το 61,6% των επιχειρήσεων προβλέπει σταθεροποίηση, ενώ μόλις το 4,3% προβλέπει αυξήσεις τιμών. Οι εκτιμήσεις των εθνικών και διεθνών οργανισμών για ανάσχεση των αποπληθωριστικών τάσεων μέσα στο 2016 φαίνεται να μην επαληθεύονται, με βάση τόσο τις εγχώριες τάσεις, όσο και τις τιμές των παγκόσμια εμπορεύσιμων αγαθών (πετρέλαιο, τρόφιμα). Η χαμηλή ζήτηση επιδεινώνει τις αποπληθωριστικές τάσεις.

Β. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

1) Ο ορίζοντας υπέρβασης της κρίσης παραμένει αρκετά μακρινός για τις επιχειρήσεις. Το ποσοστό των μικρών επιχειρήσεων, που θεωρούν πολύ ή αρκετά πιθανό το ενδεχόμενο να έχουν το επόμενο διάστημα σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας, σε βαθμό που θα κινδυνεύσουν να κλείσουν, αυξήθηκε στα επίπεδα των προηγούμενων ετών, αντανακλώντας το πραγματικό πρόβλημα επιβίωσης που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις. Το 52,2% των επιχειρήσεων θεωρεί ως πολύ πιθανό τον κίνδυνο λουκέτου (έναντι 46,3% στην αντίστοιχη έρευνα Ιουλίου 2015).

2) Άμεσο κίνδυνο διακοπής λειτουργίας το επόμενο εξάμηνο αντιμετωπίζει το 18,1% των μικρών επιχειρήσεων. Εκτιμάται ότι η μείωση επιχειρήσεων το επόμενο εξάμηνο θα είναι 21,000 και θα αφορά κυρίως τις πολύ μικρές επιχειρήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 31,4% των αυτοαπασχολούμενων δηλώνει ότι είναι πολύ πιθανό να διακόψει ή να αναστείλει την επιχειρηματική δραστηριότητα. Το φαινόμενο αυτό προοιωνίζεται την αύξηση της συγκέντρωσης μεριδίων αγοράς σε λιγότερους και μεγαλύτερους οικονομικούς παίκτες.

3) Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με το σενάριο βάσης του ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ τα πιθανά λουκέτα επιχειρήσεων, που βρίσκονται στο «κόκκινο» συνεπάγονται κίνδυνο απώλειας 40 - 45,000 θέσεων συνολικής απασχόλησης (εργοδότες, αυτοαπασχολούμενοι, μισθωτοί).

Γ. ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ- ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

1) Παρά την αρχόμενη δειλή εμφάνιση ενδείξεων μείωσης της ανεργίας μέσα στο 2015, τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι οι μικρές επιχειρήσεις σημείωσαν σημαντικές απώλειες απασχόλησης- αν και μικρότερες του αναμενόμενου- το τελευταίο εξάμηνο. Μείωση προσωπικού κατά το τελευταίο εξάμηνο ανέφερε το 10,3% των επιχειρήσεων ενώ αύξηση ανέφερε μόλις το 3,7%.

2) Σε απόλυτα μεγέθη η απώλεια θέσεων συνολικής απασχόλησης στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις κατά το β' εξάμηνο του 2015 ανέρχεται στις 45,000 (εκ των οποίων οι 31,000 ήταν μισθωτής απασχόλησης), στοιχείο που εν μέρει επιβεβαιώνεται από τις ροές μισθωτής απασχόλησης που δημοσιεύει η Εργάνη, καθώς προκύπτει ότι το εξάμηνο Ιουλίου 2015- Ιανουαρίου 2016 σημειώθηκε αρνητικό ισοζύγιο προσλήψεων- απολύσεων μεγαλύτερο του αντίστοιχου διαστήματος 2014 (121,000 έναντι 77,000). Τις μεγαλύτερες απώλειες σημείωσαν οι επιχειρήσεις μικρομεσαίας κεφαλαιοποίησης (με τζίρο 100-300 χιλιάδες και επιχειρήσεις με 2-3 άτομα προσωπικό. Τούτο σημαίνει ότι διαμορφώνεται ένα οικονομικό πλαίσιο 2 ταχυτήτων, με σταδιακή εξαφάνιση των επιχειρήσεων με λίγα άτομα προσωπικό (2-5) και υψηλότερη κατανομή σε επιχειρήσεις- αυτοαπασχολούμενων μέχρι και 1 άτομο και σε επιχειρήσεις με περισσότερο προσωπικό.

3) Οι μελλοντικές ροές απασχόλησης δεν αναμένεται να ενισχυθούν, καθώς η προβολή στην αναλογία προσλήψεων-απολύσεων για το επόμενο εξάμηνο είναι 2:5. Ο κλάδος του εμπορίου σημειώνει τη χειρότερη επίδοση με αναλογία 1:5.

4) Από τα ευρήματα και τις επεξεργασμένες προβολές του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ προκύπτει οι προοπτικές μείωσης της ανεργίας είναι περιορισμένες. Εάν επαληθευτούν οι εκτιμήσεις του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ τότε υπάρχει κίνδυνος απώλειας 14,000-18,000 επιπλέον θέσεων μισθωτής απασχόλησης πέραν των όσων προκύψουν από τα πιθανά λουκέτα στο επόμενο εξάμηνο.

Συνολικά, αναμένεται να απολεσθούν 52,000-55,000 θέσεις απασχόλησης, αν συμπεριλάβουμε τις απώλειες από τον αριθμό όσων αναστείλουν την επιχειρηματική δραστηριότητα (εργοδότες, αυτοαπασχολούμενοι).

5) Η επέκταση των καθεστώτων ευέλικτης απασχόλησης εξηγεί τη μερική απορρόφηση της υφεσιακής επίδρασης που είχε το β' εξάμηνο στην οικονομία και τις επιχειρήσεις. Το 45,2% (έναντι 39% στην έρευνα του Ιουλίου 2015) δηλώνει ότι έχει μειώσει χρόνο εργασίας για κάποιους υπαλλήλους μέσα στο εξάμηνο.

6) Καταγράφεται επαναληπτικά η δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην έγκαιρη καταβολή των μισθών. 1 στις 2 επιχειρήσεις παρουσιάζει αυτό το πρόβλημα χωρίς κάποια τάση εκτόνωσης και 1 στις 3 επιχειρήσεις δήλωσαν ότι έχουν μειώσει τις αποδοχές των υπαλλήλων στο προηγούμενο εξάμηνο. Επιπρόσθετα, 1 στις 3 επιχειρήσεις δηλώνει ότι είναι πολύ πιθανό να μειώσει μισθούς ή ώρες εργασίας στο επόμενο εξάμηνο. Δεδομένης της έλλειψης προοπτικής για αύξηση της ζήτησης και των επενδύσεων, η πρακτική αυτή θα παραμένει μια ύστατη πράξη επιβίωσης για τις μικρές επιχειρήσεις.

Δ. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ- ΟΦΕΙΛΕΣ

1) ο μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων με καθυστερημένες οφειλές αφορά τις υποχρεώσεις προς ασφαλιστικά ταμεία (28,1%). Αν υπολογίσουμε το συνολικό αριθμό των φυσικών προσώπων οφειλετών (που ενδέχεται να βρίσκονται στην ίδια εταιρεία ΟΕ,ΕΕ), τότε 4 στους 10 «μικρούς επιχειρηματίες» του ΟΑΕΕ έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές στο ασφαλιστικό τους ταμείο.

2) Υψηλές παραμένουν οι ληξιπρόθεσμές οφειλές προς ΔΕΚΟ, καθώς πάνω από 1 στις 4 επιχειρήσεις δεν αποπληρώνει εγκαίρως. Σήμερα, πάνω από επιχειρήσεις έχουν χρέη προς τις εταιρείες παροχής ηλ. ρεύματος.

3) Ενισχύεται οριακά το ποσοστό των οφειλών επιχειρήσεων προς ιδιώτες (24,3% προς προμηθευτές και 23,3% προς μισθωτές), ένδειξη μετάθεσης του συνολικού όγκου του ιδιωτικού χρέους, που εκτιμάται σε πάνω από 200 δις, στο σύνολο της οικονομίας (νοικοκυριά και επιχειρήσεις).

4) Ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τις τράπεζες έχει το 14,5% των μικρών επιχειρήσεων. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της ΤτΕ, τα ληξιπρόθεσμα χρέη των επιχειρήσεων ανέρχονταν τον Σεπτέμβριο του 2015 στα 110 δις, εκ των οποίων οι μικρές επιχειρήσεις έχουν ανοίγματα 20 δις. Τούτο σημαίνει ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ρύθμισης των δανείων αυτών με ένα συστηματικό και αποτελεσματικό τρόπο, χωρίς σημαντικές απώλειες και χωρίς αναγκαιότητα εγγραφών νέων προβλέψεων για το τραπεζικό σύστημα.

5) Το κυριότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις είναι η συσσώρευση φορολογικών υποχρεώσεων και το απόθεμα χρεών που δημιουργήθηκε, σε συνδυασμό με τα τρέχοντα υψηλά φορολογικά βάρη. Παρά τις ευεργετικές ρυθμίσεις των 100 δόσεων για φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές που μείωσαν εντός του 2015 το ποσοστό των επιχειρήσεων που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές παραμένει η εκπεφρασμένη αδυναμία τους να εκπληρώσουν τις υψηλές φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις στο επόμενο εξάμηνο. 4 στις 10 επιχειρήσεις αναμένεται να μην είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις για το 2016.

6) Αντίστροφα, η χαμηλή συμμετοχή στις δημόσιες συμβάσεις και το φαινόμενο των καθυστερημένων πληρωμών εκ μέρους του δημοσίου είναι ένα σημαντικό πρόβλημα που πλήττει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Το 50,3% των μικρών επιχειρήσεων που έχουν αναλάβει δημόσιο έργο έχει «λαμβάνειν» από δομές του δημοσίου (τοπικές- περιφερειακές αρχές, νοσοκομεία, σχολεία, στρατός, βρεφονηπιακοί σταθμοί κα).

Ε. ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΙΚΡΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ- ΕΜΠΟΡΙΟ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ

1) Για ακόμη μια χρονιά τα οικονομικά αποτελέσματα από τις χειμερινές εκπτώσεις ήταν απογοητευτικά, καθώς μόνο το 5% των εμπορικών επιχειρήσεων δήλωσε αύξηση της κίνησης (61,3% δήλωσε μείωση). Σε αυτή τη συνθήκη συνετέλεσε και η περιορισμένη πρόσβαση των μικρών επιχειρήσεων σε ψηφιακές- ηλεκτρονικές συναλλαγές, που δημιούργησε όρους συγκέντρωσης σε ορισμένους κλάδους και μεγέθη επιχειρήσεων.

2) Συνολικά, στις αρχές του 2016, το 61,2% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι διαθέτει e-banking, ενώ τερματικό POS διαθέτει το 39,9% των επιχειρήσεων. Τα ποσοστά αν και αυξημένα σε σχέση με τον Ιούλιο του 2015 (48,5% και 28,1% αντίστοιχα), υποδηλώνουν τον χαμηλό βαθμό διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας στις μικρές επιχειρήσεις, την έλλειψη πλαισίου κινήτρων εκ μέρους της πολιτείας/ φορολογικών αρχών και τα αυξημένα κόστη τραπεζικών προμηθειών, που εκτείνονται από την αγορά, τη συντήρηση και τη χρησιμοποίηση των τερματικών συσκευών.

3) Είναι ενδεικτικό ότι πάνω από το 37% των επιχειρήσεων επιβαρύνονται με προμήθεια 1,5% και άνω επί του τζίρου, γεγονός που θα ισοδυναμούσε με πολλαπλάσια αύξηση του ΦΠΑ, καθώς αυξάνει το κόστος ανά επιχείρηση αλλά διατηρεί και το ύψος του καταβαλλόμενου φόρου στα αρχικά επίπεδα.

ΣΤ. ΕΙΔΙΚΟ ΘΕΜΑ- ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ/ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΧΩΡΑΣ

1) Μικρή υποχώρηση σημειώνεται ως προς την αναλογία εκείνων των επιχειρήσεων που θεωρούν ότι οι προοπτικές ανάπτυξης είναι ευνοϊκότερες μέσα στη ζώνη του ευρώ ((50,4%), έναντι εκείνων που θεωρούν ότι είναι ευνοϊκότερες με εθνικό νόμισμα (23,9%).

2) Το παραπάνω εύρημα συναρτάται με τον ορίζοντα ανάκαμψης της οικονομίας. Η αίσθηση που έχει η απόλυτη πλειοψηφία των επιχειρήσεων (άνω του 50%) είναι ότι για να επιστρέψουμε σε τροχιά ανάπτυξης θα απαιτηθούν τουλάχιστον ακόμη πέντε χρόνια (μετά το 2020).

3) Στο πολιτικό κλίμα, οι επιχειρήσεις φαίνεται να απορρίπτουν το ενδεχόμενο νέων εκλογών, και προτιμούν την εξάντληση της τετραετίας, είτε από την παρούσα κυβέρνηση (15,2%), είτε από ένα κυβερνητικό σχήμα ευρύτερης συνεργασίας (44,5%). Tromaktiko

Διπλώματα οδήγησης τέλος! Το υπουργείο κάνει... λευκή απεργία


Διπλώματα οδήγησης τέλος! Το υπουργείο κάνει... λευκή απεργία

Εδώ και τρεις εβδομάδες (στην επαρχία το χρονικό διάστημα είναι μεγαλύτερο) έχουν σταματήσει οι εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών και δεν εκδίδονται από το Υπουργείο Μεταφορών διπλώματα οδήγησης. Τι σημαίνει αυτό;
Πρώτον όσοι θέλουν άμεσα να αποκτήσουν δίπλωμα είτε γιατί το χρειάζονται στη δουλειά τους είτε γιατί το απαιτεί κάποια εργασία που πιθανόν τους ενδιαφέρει δεν μπορούν να εξεταστούν.
Δεύτερον το κράτος χάνει έσοδα (π.χ. 70 ευρώ από κάθε δίπλωμα αυτοκινήτου).
Τρίτον υπάρχει τεράστιο πρόβλημα για τους ιδιοκτήτες των σχολών εκπαίδευσης λόγω στάσεως μαθημάτων και έλλειψης «μαθητών».
Διαβάστε στη συνέχεια του άρθρου τι μας είπε για το θέμα ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, Άρης Ζωγράφος.

Ποιές χώρες κινδυνεύουν περισσότερο με τρομοκρατικό χτύπημα - Η εκτίμηση για την Ελλάδα (χάρτης)


Ποιές χώρες κινδυνεύουν περισσότερο με τρομοκρατικό χτύπημα - Η εκτίμηση για την Ελλάδα (χάρτης)

Ακόμα και πριν το μακελειό στις Βρυξέλλες, το Βέλγιο ήταν μία από τις 40 χώρες που βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο κινδύνου για τρομοκρατικό χτύπημα, σύμφωνα με το βρετανικό ΥΠΕΞ.
Στην ιστοσελίδα του, το Foreign Office ανέφερε για το Βέλγιο: «Υπάρχει υψηλή απειλή για τρομοκρατία. Οι επιθέσεις θα μπορούσε να είναι αδιάκριτες, μεταξύ άλλων σε μέσα μαζικής μεταφοράς και κόμβους των συγκοινωνιών, αλλά και σε άλλα μέρη που επισκέπτονται οι ξένοι. Οι Βρυξέλλες φιλοξενούν πολλούς διεθνείς θεσμούς, ενώ τα κυβερνητικά κτίρια και οι ξένες πρεσβείες βρίσκονται σε "ευαίσθητες" τοποθεσίες».
Το βρετανικό υπουργείο Εξωτερικών έχει τέσσερις βαθμίδες για την απειλή τρομοκρατικού χτυπήματος. Στον χάρτη, που έφτιαξε η Telegraph με βάση τις ταξιδιωτικές οδηγίες του Foreign Office, οι βαθμίδες αυτές καταγράφονται με βαθύ κόκκινο (υψηλή), κόκκινο (γενική απειλή), πορτοκαλί (υποβόσκουσα απειλή) και κίτρινο (χαμηλή).
Η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη υψηλότερη βαθμίδα (επίπεδο 3), σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του βρετανικού υπουργείου Εξωτερικών για τον κίνδυνο τρομοκρατικής επίθεσης στη χώρα μας.
«Υπάρχει γενική απειλή για τρομοκρατία και δράσεις πολιτικής βίας. Οι επιθέσεις μπορεί να είναι αδιάκριτες, μεταξύ άλλων και σε μέρη στα οποία συχνάζουν ξένοι. Τα σημαντικότερα βρετανικά συμφέροντα στην Ελλάδα θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση και να επανεξετάζουν τακτικά τα μέτρα ασφαλείας τους», αναφέρει το Foreign Office στην ιστοσελίδα του για τη χώρα μας.
«Θεωρείται ότι υπάρχει υψηλή απειλή για τρομοκρατικές επιθέσεις παγκοσμίως σε βάρος βρετανικών συμφερόντων και Βρετανούς πολίτες, από ομάδες ή άτομα που κινητοποιούνται από τις συγκρούσεις στο Ιράκ και τη Συρία. Πρέπει να είστε σε εγρήγορση αυτή την εποχή», καταλήγει το βρετανικό ΥΠΕΞ, σε μία υπενθύμιση που υπάρχει στην οδηγία του Foreign Office για όσες χώρες θεωρείται ότι υπάρχει «γενική απειλή τρομοκρατίας», κατηγορία στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η Ελλάδα.
Πέρα από το Βέλγιο, στο «κόκκινο» για τρομοκρατική απειλή (επίπεδο 4), σύμφωνα πάντα με το βρετανικό υπουργείο Εξωτερικών, είναι η Γαλλία, η Ρωσία, η Τουρκία, η Γερμανία και η Ισπανία, μεταξύ άλλων χωρών.
Στον αντίποδα, οι χώρες που θεωρείται ότι υπάρχει χαμηλή τρομοκρατική απειλή (επίπεδο 1) είναι μεταξύ άλλων η Ισλανδία, η Τσεχία, η Ελβετία, η Ουγγαρία, η Ιαπωνία και η Πολωνία.