ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ
Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2013
Κανονικά εκτελούνται τα δρομολόγια των πλοίων
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. To ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα θέματα που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους.
Ένας χρόνος χωρίς τον Τεό
Ήταν απομεσήμερο στο Διεθνές Κέντρο Τύπου του Βελιγραδίου. Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος έφερνε στο στόμα του μια μπουκιά βραστά χόρτα και τσιμπολογούσε λίγο belo cir από το διπλανό πιατάκι. «Αν μπορούσαν να μου φέρουν κι ένα πιάτο τηγανητές πατάτες, τότε θα είχα το ιδανικό γεύμα για μένα» είπε ο σκηνοθέτης και ο Μίρκο τον ικανοποίησε αμέσως, φέρνοντάς του μια χορταστική πιατέλα με λίγο ψιλοκομμένο σκόρδο. Κάπως έτσι, απλά και λιτά, άρχιζε η περιπέτεια του γυρίσματος της ταινίας «Το βλέμμα του Οδυσσέα».
Στην παρέα ήταν και ο Δημήτρης Σοφικίτης, που ανίχνευε τα μονοπάτια του γυρίσματος. Κάπως έτσι, απλά και λιτά, άρχιζε και μια μεγάλη γνωριμία που θα κρατούσε χρόνια, μέχρι τον θάνατο του σκηνοθέτη.
Αύριο στο Α΄ Νεκροταφείο θα συγκεντρωθεί η οικογένειά του μαζί με τους συνεργάτες και τους φίλους του, για να συνομιλήσουν λίγο μαζί του κάτω από τα κυπαρίσσια της Αττικής.
Στις 24 Ιανουαρίου του 2011 ο Τεό έφυγε από τη ζωή την ώρα του γυρίσματος. Σε μια υπόγεια διάβαση, εκεί κοντά στο λιμάνι του Πειραιά. Πέρασε ήδη ένας χρόνος. Πριν από λίγες ημέρες έφυγε κι ένας άλλος μεγάλος του Σινεμά. Τώρα ο Τεό και ο Όσιμα κάνουν παρέα, συζητώντας για την επόμενη ταινία. Το Σινεμά συνεχίζει. Σε κάθε περίοδο της ζωής του υπήρχαν και θα υπάρχουν κάποιοι σαν τον Αγγελόπουλο, τον Όσιμα, τον Κουροσάβα, για να θυμίζουν ότι ο Κινηματογράφος είναι παιδεία, πολιτισμός, ζωή και κίνηση.
Λίγα λόγια για τον Τεό
Νικόλας Αρώνης
Πώς περνάει ο χρόνος, είναι πραγματικά σαν χθες που είχαμε το άκουσμα για τον θάνατο ενός μεγάλου Έλληνα της Τέχνης, ενός ανθρώπου που, μαζί με τους Γαβρά, Κακογιάννη, Κούνδουρο και μερικούς άλλους, έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διεθνή αναγνώριση του Ελληνικού Σινεμά.
Σίγουρα, όπως έχει παραειπωθεί και γραφτεί τον τελευταίο αυτό χρόνο, ο κόσμος της έβδομης τέχνης είναι φτωχότερος. Φτωχότερος γιατί δεν υπάρχει ανάμεσά μας ένας δημιουργός, ένας άνθρωπος που με τη ματιά και τη σκέψη του συνεισέφερε πολλά, έτσι ώστε το ελληνικό σινεμά να αποκτήσει παγκόσμια υπόσταση και να ξεφύγει από τα στενά σύνορα της ελληνικής επικράτειας.
Οφείλουμε όλοι να θυμόμαστε πως αυτό που κατάφερε κινηματογραφικά ο Θόδωρος Αγγελόπουλος ήταν πολύ σπουδαίο. Έδωσε ένα συγκεκριμένο «βλέμμα» στον τρόπο κινηματογράφησης, βάζοντας τη δική του σφραγίδα σε μια κινηματογραφικά δύσκολη και όχι καλά εκπαιδευμένη «αγορά», δημιουργώντας μια ολόκληρη σχολή.
Τα χαρακτηριστικά αργά και μεγάλης διάρκειας, με τον χαρακτήρα ενός ολόκληρου επεισοδίου, αινιγματικά πλάνα (ο «Θίασος», για παράδειγμα, αποτελείται από περίπου 80 πλάνα σε μια ταινία διάρκειας τεσσάρων ωρών), τα καταθλιπτικά τοπία, ο αργός ρυθμός στο μοντάζ και τα μεγάλα διαστήματα χωρίς διαλόγους αποτέλεσαν χαρακτηριστικά γνωρίσματα της τέχνης του.
Αυτό όμως που πραγματικά έκανε τον Αγγελόπουλο να ξεχωρίσει ήταν πως τα πλάνα αυτά ήταν ιδιαιτέρως προσεγμένα και ακριβή, με ιδιαίτερη προσοχή στις λεπτομέρειες, πλάνα που θυμίζουν χορογραφίες δομημένες μέσα σε περίπλοκες σκηνές στις οποίες συμμετέχουν πολλοί ηθοποιοί.
Κάποιοι από εμάς αγαπήσαμε το σινεμά του Θόδωρου Αγγελόπουλου, κυρίως γιατί οι ταινίες του θύμιζαν όνειρα, φανταστικά ταξίδια του μυαλού, ταξίδια που ακροβατούσαν πάνω στα στοιχεία του ρεαλισμού αλλά και του σουρεαλισμού.
Οι ταινίες του πάντα προκαλούσαν «κουβέντα» μεταξύ των κριτικών κινηματογράφου. Κουβέντα που αφορούσε τον ρυθμό, την αισθητική και τη διάρκεια στη ματιά του σκηνοθέτη. Σίγουρα ο Αγγελόπουλος δεν είχε μόνο θαυμαστές, αλλά και πολλούς επικριτές, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων. Για τους Βρετανούς κριτικούς κινηματογράφου Derek Malcolm και David Thomson, ο Αγγελόπουλος αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες παγκοσμίως. Αυτό όμως που κατάφερε ο Θόδωρος Αγγελόπουλος είναι να έχει την παραδοχή ακόμη και των επικριτών του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό που απεικονίζεται στα λόγια του Αμερικανού κριτικού κινηματογράφου Roger Ebert, ο οποίος για το «Βλέμμα του Οδυσσέα» είχε πει πως «παρά το ότι τη θεωρώ μια βαρετή ταινία, μπαίνω στον πειρασμό να δώσω στο "Βλέμμα του Οδυσσέα" το πλεονέκτημα της αμφιβολίας, οφείλοντας να εκθειάσω το όραμά του, το θάρρος του, το κουράγιο του και τη διάρκειά του».
Ένα χρόνο μετά, λοιπόν, και μια ξεχωριστή ρετροσπεκτίβα διοργανώνεται από τις 24 έως τις 30 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους. Μια ρετροσπεκτίβα στην οποία οι ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου θα συναντήσουν ξανά το κοινό μέσα στις αίθουσες και σε κόπια φιλμ.
Οι κόπιες που θα προβληθούν θα έχουν όλες και αγγλικούς υπότιτλους, εκτός από την ταινία «Οι Κυνηγοί», που θα παιχτεί με γαλλικούς υπότιτλους.
Οι ταινίες που θα προβληθούν είναι οι εξής: «Η εκπομπή» (μικρού μήκους) «Αναπαράσταση», «Μέρες του '36», «Ο θίασος», «Οι κυνηγοί», «Ο Μεγαλέξανδρος», «Αθήνα», «Επιστροφή στην Ακρόπολη» (μικρού μήκους), «Ταξίδι στα Κύθηρα», «Ο μελισσοκόμος», «Τοπίο στην ομίχλη», «Το μετέωρο βήμα του πελαργού», «Το βλέμμα του Οδυσσέα», «Μια αιωνιότητα και μια μέρα», «Το λιβάδι που δακρύζει», «Η σκόνη του χρόνου».
Το ετήσιο μνημόσυνο θα γίνει την Κυριακή 20 Ιανουαρίου, ώρα 11.00, στον Άγιο Λάζαρο του Α' Κοιμητηρίου Αθηνών. Την Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013, ώρα 17.00, θα γίνει τρισάγιο στον χώρο του ατυχήματος στην Περιφερειακή Οδό Δραπετσώνας.
Η απώλεια του Αγγελόπουλου δεν είναι μια ελληνική και μόνο απώλεια. Ο θάνατός του είναι ένα γεγονός χωρίς σύνορα, κυρίως γιατί η έβδομη τέχνη, η τέχνη που ταξιδεύει πιο γρήγορα από κάθε άλλη σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη, έχασε έναν από τους πιο σημαντικούς δημιουργούς της. Εν κατακλείδι, το Ευρωπαϊκό Σινεμά από εκείνη τη μέρα είναι σίγουρα φτωχότερο...
Λίγα ακόμα λόγια για τον Τεό
Tο πρώτο πράγμα που 'κανε ο Θεός, λέει ο άντρας, είναι το ταξίδι.
Έπειτα... την αμφιβολία... και τη νοσταλγία, απαντά ο A. στον ίδιο τόνο.
Έτσι χαιρετιούνται δυο παλιοί φίλοι που ξανασυναντιούνται στο «Bλέμμα του Oδυσσέα».
Στις 24 Ιανουαρίου 2012 ο Θόδωρος Αγγελόπουλος αναχώρησε για το δικό του ταξίδι προς την αιωνιότητα, προς το όνειρο, προς μια νέα αρχή: «In my end is my beginning» («Στο τέλος μου είναι η αρχή μου») ήταν ο στίχος του Τ.Σ. Έλιοτ που τόσο αγαπούσε, και ακολουθεί…
Το Φεστιβάλ
Από τις 24 έως τις 30 Ιανουαρίου του 2013, ακριβώς έναν χρόνο μετά τον θάνατό του, αλλά και πολλά χρόνια μετά την πρώτη ή τη δεύτερη προβολή τους στους κινηματογράφους, οι αθάνατες ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου θα συναντήσουν ξανά το κοινό.
Οι αθηναϊκές αίθουσες που θα φιλοξενήσουν τις ταινίες καλύπτουν πολλές περιοχές της πόλης: Δαναός, Ατλαντίς, Νανά, Μικρόκοσμος, Ταινιοθήκη Λαΐς, Τιτάνια, Cine Παράδεισος, Gazarte, Πτι Παλαί και το auditorium του Γαλλικού Ινστιτούτου, που τιμητικά φέρει από πέρσι το ονοματεπώνυμο του σκηνοθέτη.
Προβολές θα γίνουν επίσης στα Ster Cinemas της Θεσσαλονίκης και στο Χατζηγιάννειο της Λάρισας.
Ακολουθεί το πρόγραμμα προβολών για Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα.
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. To ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα θέματα που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους.
ΠΟΣΌ ΚΡΑΤΆ Η ΣΤΎΣΗ ΕΝΌΣ ΆΝΔΡΑ ΠΟΥ ΈΧΕΙ ΠΆΡΕΙ VIAGRA;
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. To ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα θέματα που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους.
Αλεξάνδρα Λοίζου: Δείτε τις καυτές φωτογραφίες της στο Facebook
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. To ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα θέματα που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους.
Ξανά Bundesliga !!!
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. To ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα θέματα που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους.
Η παραίτηση Χατζάρα και οι απολύσεις-ρεκόρ
Ο Γιώργος Χατζάρας παραιτήθηκε από την τεχνική ηγεσία του Ηρακλή μόλις δύο ημέρες μετά την πρόσληψή του και το sportculture.gr θυμάται τις πιο σύντομες θητείες προπονητών σε ελληνικές και ευρωπαϊκές ομάδες.
Η διοίκηση του Ηρακλή κλήθηκε να αναζητήσει τον νέο προπονητή της ομάδας, μετά τη διακοπή της συνεργασίας με τον Γιώργο Στράντζαλη και την Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου, συμφώνησε με τον Γιώργο Χατζάρα, ο οποίος την αγωνιστική περίοδο 2004-2005 εργάστηκε στον Άρη και δεν μπόρεσε να αποτρέψει τον υποβιβασμό της ομάδας της Θεσσαλονίκης στη δεύτερη εθνική. Το «παρελθόν» του 59χρονου προπονητή μάλιστα αποτέλεσε αφορμή, ώστε η επιλογή του να προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στις τάξεις των οργανωμένων οπαδών του «γηραιού». Εξάλλου, μόλις δύο μέρες μετά την ανακοίνωση για την πρόσληψή του, ο Χατζάρας φερόταν να σκέφτεται να παραιτηθεί και τα σενάρια αυτά επιβεβαιώθηκαν το μεσημέρι της Παρασκευής, 18 Ιανουαρίου.Μάλιστα, ο Γιώργος Χατζάρας σε συνέντευξή του ύστερα από την παραίτησή του από την τεχνική ηγεσία του Ηρακλή, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Είχα μια παρενόχληση από αυτοκίνητα οπαδών, αλλά και κάποια απειλητικά τηλεφωνήματα. Θεώρησα λοιπόν καλύτερο, τόσο για τον σύλλογο όσο και για μένα τον ίδιο να παραιτηθώ. Η κοινωνία μας δυστυχώς έχει γίνει πολύ extreme. Και αναπόφευκτα στους οργανωμένους έχουν παρεισφρήσει επίσης εξτρεμιστικά στοιχεία. Όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορεί να δουλέψει ένας άνθρωπος όταν κινδυνεύει η ζωή του. Είναι και κάπως ιδιόμορφη η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη. Αν έχεις περάσει από μια ομάδα, είναι πολύ δύσκολο να πας σε άλλη».
Το ρεκόρ του Αλέφανου, ο Γκόγκιτς και ο Άντσερσεν(x2)
Η σύντομη θητεία του Γιώργου Χατζάρα στον πάγκο του Ηρακλή βέβαια, δεν είναι μοναδική στα ελληνικά χρονικά. Το ιστορικό ρεκόρ κατέχει ο Νίκος Αλέφαντος, ο οποίος το Σεπτέμβριο του 2002 ανέλαβε τον Φωστήρα, ωστόσο αποχώρησε από την τεχνική ηγεσία του «φονέα των γηγάντων», μόλις τρεις ώρες έπειτα από τη συμφωνία του με τη διοίκηση της ομάδας! Το προηγούμενο ρεκόρ του Αλέφαντου ήταν ηθητεία 9 ημερών στην Ξάνθη, αφού ο «προπονητοφάγος» Χρήστος Πανόπουλος τον προσέλαβε στις 11 Δεκεμβρίου και τον απέλυσε στις 19 του ίδιου μήνα, μετά από μια ήττα από τον Πανιώνιο. Παράλληλα, ο 73χρονος σήμερα τεχνικός, δε συμπλήρωσε ούτε μήνα και σε ομάδες όπως η Καλαμάτα, ο Απόλλων Καλαμαριάς και ο Εθνικός Πειραιώς.
Υπάρχουν όμως και άλλες δύο περιπτώσεις προπονητών, που έχουν γράψει ιστορία. Ο Σίνισα Γκόγκιτς, ο οποίος φέτος καθοδηγεί με επιτυχία τον Εργοτέλη, ανέλαβε μεσούσης της περιόδου 2003-2004 τον Ολυμπιακό, διαδεχόμενος τον Όλεγκ Προτάσοφ, ωστόσο αποτέλεσε παρελθόν μόλις τρεις ημέρες μετά την πρόσληψή του, με τον αντικαταστάτη του να είναι, ο Νίκος Αλέφαντος, που έχασε εκείνη τη χρονιά τόσο το πρωτάθλημα όσο και το κύπελλο από τον Παναθηναϊκό.
«Οι απειλές ήταν στην ημερήσια διάταξη για τους Έλληνες ποδοσφαιριστές, που ήταν συνηθισμένοι στις επιθέσεις από οπαδούς. Ήταν όμως τρομακτικό για μένα, όπως και για τους άλλους ξένους της ομάδας», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά σε συνέντευξή του ο Γιορν Άντερσεν, που τη σεζόν 2010-2011 βρέθηκε για μόλις 24 ημέρες (4 ήττες σε ισάριθμα παιχνίδια) στην τεχνική ηγεσία της Λάρισας. Ο Νορβηγός ήταν μια αποτυχημένη επιλογή του Κώστα Πηλαδάκη, ο οποίος προσπάθησε στη συνέχεια να διορθώσει το λάθος του, αλλά ούτε ο Νίκος Κωστένογλου μπόρεσε να οδηγήσει την ΑΕΛ στην παραμονή της στη Σούπερ Λιγκ. Αυτή μάλιστα ήταν η δεύτερη θητεία του Άντερσεν στο ελληνικό πρωτάθλημα, αφού τον Μάιο του 2007 συμφώνησε με την Ξάνθη, αλλά δεν πρόλαβε ούτε καν να ξεκινήσει την προετοιμασία της ομάδας, δεδομένου πως περίπου ένα μήνα αργότερα προέκυψαν διαφωνίες με τον Χρήστο Πανόπουλο και τη θέση του πήρε ο Βέλγος Εμίλιο Φερέρα. Ούτε ο τελευταίος μακροημέρευσε στους Ακρίτες, αλλά στη συνέχεια εργάστηκε στον Πανιώνιο και δύο φορές στον Πανθρακικό.
Ο προπονητής των 10 λεπτών και η ταινία για τον Μπράιαν Κλαφ
Είναι γεγονός όμως ότι τους προπονητές δεν αλλάζουν «σαν τα πουκάμισα» μόνο οι ελληνικές ομάδες. Αν ψάξει κανείς στην ιστορία του αγγλικού ποδοσφαίρου, θα βρει αρκετές περιπτώσεις τεχνικών, η θητεία των οποίων διήρκησε ελάχιστες εβδομάδες, ημέρες ή ακόμα και… ώρες! Εξάλλου το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του Λιρόι Ροσένιορ. Ο Άγγλος προπονητής βρέθηκε στις 17 Μαΐου στα γραφεία της Τορκί για να υπογράψει το συμβόλαιό του, αλλά παρέμεινε στην τεχνική ηγεσία της ομάδας 10 λεπτά! Κι αυτό γιατί ενώ ο Ροσένιορ υπέγραφε, προκειμένου να αναλάβει για 2η ομάδα την αγγλική ομάδα, ο ιδιοκτήτης της Τορκί, Μάικ Μπέιτσον, την πουλούσε σε τοπικό επιχειρηματικό κονσόρτιουμ, που μόλις απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών, έφερε για τη θέση του προπονητή τον Κόλιν Λι.
Στη λίστα με κάποιες από τις πιο σύντομες προπονητικές θητείας στην ιστορία του ποδοσφαίρου, συναντάμε και το όνομα του σπουδαίου Μπράιαν Κλαφ, ο οποίος εργάστηκε στη Λιντς μόλις 44 ημέρες και απολύθηκε λόγω του ιδιόρρυθμου χαρακτήρα. Μάλιστα, ο Κλαφ όταν ανακοινώθηκε η διακοπή της συνεργασίας του με την αγγλική ομάδα, από την οποία έλαβε και μια υπέρογκη αποζημίωση, δήλωσε «είναι μια θλιβερή μέρα. Για τη Λιντς…». Αξίζει να σημειωθεί ότι το γεγονός αυτό έγινε ακόμα και κινηματογραφική ταινία, ενώ στη συνέχεια της καριέρας του ο Κλαφ ανέλαβε τη Νότιγχαμ Φόρεστ, με την οποία κατέκτησε το πρωτάθλημα την αγωνιστική περίοδο 1977-1978 και δύο συνεχόμενες φορές το Κύπελλο Πρωταθλητριών Ευρώπης, το 1979 αλλά και το 1980, δημιουργώντας έτσι το «μύθο» του στο βρετανικό ποδόσφαιρο!
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. To ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα θέματα που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους.
Συνέντευξη του Γιώτη Σταματόπουλου στο OTESport
Στο βοηθητικό γήπεδο των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων του Ελληνικού και κατά την διάρκεια της προπόνησης της Επισκοπής βρέθηκε συνεργείο της πλατφόρμας του OTESport.
Εκτός από τον Γιώργο Βαρδινογιάννη στο Ελληνικό βρέθηκε και ο νυν τεχνικός της ΑΕΚ Έβαλντ Λίνεν, προκειμένου να παρακολουθήσει από κοντά την αναμέτρηση της Επισκοπής με τη Γλυφάδα.Ο Γερμανός τεχνικός συζήτησε για αρκετή ώρα με τον Γιώτη Σταματόπουλο, τον οποίο είχε άμεσο συνεργάτη για 2.5 χρόνια στον Πανιώνιο.
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. To ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα θέματα που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)