ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Κυριακή 28 Απριλίου 2013

Κυριακή των Βαΐων



Γενικά [Επεξεργασία]

Από την Κυριακή των Βαΐων αρχίζει ουσιαστικά η λεγόμενη Μεγάλη Εβδομάδα ή Εβδομάδα των Παθών. Κατά την ημέρα αυτή εορτάζεται η ανάμνηση της θριαμβικής εισόδου του Ιησού Χριστού σταΙεροσόλυμα όπου, κατά τους συγγραφείς των Ιερών Ευαγγελίων, οι Ιουδαίοι τον υποδέχθηκαν κρατώντας βάια ή βάγια (κλάδους φοινίκων) και απλώνοντας στο έδαφος τα φορέματά τους ζητωκραύγαζαν «Ωσαννά, ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου».

Εορτασμός [Επεξεργασία]

Κατά τους πρώτους αιώνες του Χριστιανισμού η εορτή της ανάμνησης αυτής τελούταν μαζί με την ανάσταση του Λαζάρου που αργότερα η δεύτερη μετατέθηκε κατά μία ημέρα πριν το λεγόμενο Σάββατο του Λαζάρου.
Σήμερα η Κυριακή αυτή τόσο στην Ανατολική όσο και στη Δυτική Εκκλησία θεωρείται ως αρχή των Αγίων Παθών. Παρά το χαρμόσυνο χαρακτήρα της, αρχικά η κατάλυση ψαριών, λαδιού και κρασιού την ημέρα αυτή θεωρήθηκαν ασυμβίβαστα προς την ιερότητα της Μεγάλης Εβδομάδας και της ακολουθούμενης νηστείας,(Μεγάλη Τεσσαρακοστή), προσαρμόζοντας αυτή ανάλογα.
Η παραπάνω ανάμνηση τιμάται ιδιαίτερα με εξέχουσα υμνολογία και μεγαλοπρεπή λειτουργία στο τέλος της οποίας διανέμονται βάγια που έχουν προηγουμένως ευλογηθεί κατά την ακολουθία του όρθρου.

Έθιμα αναπαράστασης [Επεξεργασία]

Σημειώνεται ότι στις πρώτες εκκλησίες εορταζόταν η μνήμη αυτή με αναπαράσταση του γεγονότος. Συγκεκριμένα στους Αγίους Τόπους κατά τον 4ο αιώνα ο επίσκοπος ξεκινώντας με πομπή από το Όρος των Ελαιών εισερχόταν στα Ιεροσόλυμα επί «πώλου όνου» περιστοιχιζόμενος από τον κλήρο ενώ οι πιστοί προπορευόταν κρατώντας κλάδους φοινίκων.
Στους δε βυζαντινούς χρόνους τελούνταν ο λεγόμενος «περίπατος του Αυτοκράτορα» όπου η πομπή ξεκινούσε από τα ανάκτορα στην οποία συμμετείχε ο αυτοκράτορας κρατώντας την εικόνα του Χριστού πλαισιωμένος από το ιερατείο όπου και κατέληγε στην Αγιά Σοφιά. Της αυτοκρατορικής αυτής πομπής προηγούνταν ο λαμπαδάριος ο οποίος έψελνε «Εξέλθατε έθνη και θεώσασθε σήμερον τον βασιλέα των ουρανών…».
Κυριακή των Βαΐων στη Μόσχα με συμμετοχή του Τσάρου Αλέξανδρου Β'. (πίνακας του V. Greg. Schwarz, 1865).
Σύμφωνα με τη μαρτυρία του Βαλσαμώνα στο τέλος της εορτής αυτής ο μεν Αυτοκράτορας διένειμε ιδιόχειρα βάγια και σταυρούς, ο δε Πατριάρχης κεριά για την Μεγάλη Εβδομάδα.
Το βυζαντινό αυτό έθιμο παρέλαβαν και τηρούσαν με ευλάβεια και οι Τσάροι της Ρωσίας τους οποίους ακολουθούσε ο κλήρος ξεκινώντας από το Κρεμλίνο και καταλήγοντας στο μητροπολιτικό ναό.
Στην Ελλάδα αντ΄ αυτών διατηρείται μόνο η διανομή των βαγιών από τους ιερουργούς των εκκλησιών.
Κατά το Μεσαίωνα στη Δυτική Εκκλησία υπήρξε ένα περίεργο έθιμο όπου μέσα στην εκκλησία περιαγόταν όνος επί του οποίου φερόταν ομοίωμα του Χριστού.

Τελετουργία [Επεξεργασία]

Κατά την λειτουργική τελετουργία, την Κυριακή των Βαΐων τελείται η Θεία Λειτουργία του Χρυσοστόμου

Νηστεία [Επεξεργασία]

Αναφορικά με τη νηστεία της ημέρας αυτής υπάρχει μια διαφοροποίηση στο ζήτημα του αν καταλύεται ψάρι ή όχι. Η γνώμη του Θεόδωρου του Στουδίτη είναι ότι την Κυριακή των Βαΐων «τρώγεται ψάρι», επειδή θεωρείται Δεσποτική εορτή. Για τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη μόνο μία ημέρα της Μεγάλης Σαρακοστής τρώγεται ψάρι δηλαδή, την ημέρα του Ευαγγελισμού.Είναι χαρακτηριστική η θέση των Aποστολικών Διαταγών όταν λένε:, «Μετά από αυτές (δηλαδή τις εορτές των Χριστουγέννων και των Θεοφανείων), να τηρείται τη νηστεία της Τεσσαρακοστής, η οποία περιλαμβάνει ανάμνηση της ζωής του Κυρίου και της νομοθεσίας. Να κρατιέται αυτή η νηστεία πριν από το Πάσχα, αρχίζοντας από τη Δευτέρα και συμπληρούμενη την Παρασκευή. Μετά από αυτές αφού σταματήσετε τη νηστεία, να αρχίζετε την αγία εβδομάδα του Πάσχα, νηστεύοντες κατ΄αυτήν όλοι με φόβο...»[1] Είναι ενδεικτικοί οι όροι ΄΄αφού σταματήσετε τη νηστεία΄΄ και ΄΄να αρχίζετε΄΄, οι οποίες δείχνουν ότι μια νηστεία τελειώνει και μία άλλη αρχίζει. Αυτή που τελειώνει είναι η νηστεία της Μεγάλης Σαρακοστής και αυτή που αρχίζει είναι η νηστεία της Μεγάλης Εβδομάδας. άρα η εορτή αυτή βρίσκεται ανεξάρτητα ανάμεσα σε δύο νηστείες. Η θέση της λοιπόν δίνει το δικαίωμα να ομιλούν περί καταλύσεως κατ΄αυτήν την ημέρα ψαριού ή ακόμα και αυγού[2]

Υμνολογία [Επεξεργασία]

Η ελληνορθόδοξη χριστιανική υμνολογία ειδικά για την Κυριακή των Βαΐων περιλαμβάνει τρία θριαμβικά αναστάσιμα απολυτίκια και ένα κοντάκιο της ημέρας. Τα οποία και είναι:
1ο απολυτίκιο' (Ήχος α΄)
Την κοινήν ανάστασιν προ του σου πάθους πιστούμενος,
εκ νεκρών ήγειρας τον Λάζαρον, Χριστέ ο Θεός
όθεν και ημείς ως οι παίδες, τα της νίκης σύμβολα φέροντες,
σοι τω νικητή του θανάτου βοώμεν. Ωσαννά εν τοις υψίστοις,
ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου

2ο απολυτίκιο (Ήχος δ΄)
Συσταφέντες σοι δια του βαπτίσματος, Χριστέ ο Θεός ημών
της αθανάτου ζωής ηξιώθημεν τη Αναστάσει σου
και ανυμνούντες κράζομεν: Ωσαννά εν τοις υψίστοις,
ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου.

3ο απολυτίκιο (Ήχος πλαγιος β΄)
Μετά κλάδων υμνήσαντες πρότερον
μετά ξύλων συνέλαβον ύστερον
οι αγνώμονες Χριστόν, Ιουδαίοι τον Θεόν.
Ημείς δε πίστει αμεταθέτω,
αεί τιμώντες ως ευεργέτην,
δια παντός βοήσωμεν αυτώ.
Ευλογημένος ει ο ερχόμενος
τον Αδάμ ανακαλέσασθαι.

Κοντάκιο (αυτόμελο)*, (Ήχος πλάγιος β΄)
Τω θρόνω εν ουρανώ,
τω πώλω επί της γης
εποχούμενος Χριστέ ο Θεός.
Των αγγέλων την αίνεσιν
και των παίδων ανύμνησιν
προσεδέξω βοώντος σοι,
Ευλογημένος ει ο ερχόμενος,
τον Αδάμ ανακαλέσασθαι.
(*)αυτόμελο = ψάλλεται με δική του μουσικότητα, κατ΄ ίδιο μέλος)

Τι έλεγε ο Σαμαράς για την πώληση του ΟΠΑΠ; (Video)


Η άποψη του Αντώνη Σαμαρά για την πώληση του ΟΠΑΠ, κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του στην 76η Δ.Ε.Θ.
SAMARAS OPAP Τι έλεγε ο Σαμαράς για την πώληση του ΟΠΑΠ; (Video)
Δείτε το και τα σχόλια δικά σας…

Δείτε πως είναι σήμερα ο ηθοποιός που υποδύθηκε τον Ιησού από τη Ναζαρέτ


Η τηλεοπτική σειρά ο Ιησούς από την Ναζαρέτ, που προβάλετε κάθε Μεγάλη Εβδομάδα από την τηλεόραση, φέρνει μεγάλα νούμερα τηλεθέασης. Τον ρόλο του Ιησού... τον υποδύθηκε ο ηθοποιός Ρόμπερτ Πάουελ με μεγάλη επιτυχία.

Δείτε σήμερα πως είναι ο τηλεοπτικός Ιησούς..

trikalaweb.blogspot.gr

Ο Αστέρας Τρίπολης είναι για πρώτη φορά στην ιστορία του στον τελικό του Κυπέλλου Ελλάδας.


Οι Αρκάδες, με δύο γκολ του Ουσέρο επικράτησαν 2-0 του ΠΑΟΚ και τον… έστειλαν σπίτι του.
Τι αστέρι είσαι εσύ!
Αction Images

Ο Αστέρας Τρίπολης γράφει ιστορία!
Κάτι ο περσινός αποκλεισμός στο φινάλε, κάτι ο σοκαριστικός τραυματισμός του Φορμίκα, κάτι το καλύτερο ποδόσφαιρο που παίζει, κατά γενική ομολογία, έφεραν τον Αστέρα Τρίπολης στον τελικό. Οι Αρκάδες, με δύο υπέροχα γκολ του Φερνάντο Ουσέρο (61’, 86’) πανηγυρίζουν την πρόκριση στον τελικό του Κυπέλλου Ελλάδας.


Καλύτεροι οι παίκτες του Τσιώλη, επικράτησαν δίκαια, είδαν τον Σπάθα να τους αρνείται πέναλτι του Κάτσε, αλλά είδαν τον Ουσέρο να σκοράρει δύο φορές και να τους χαρίζει την πρόκριση. Πολύ γκρίνια από τους φιλάθλους του ΠΑΟΚ για τον Γιώργο Δώνη και την πολύ κακή εικόνα της ομάδας.

Στις 11 Μαΐου ο μεγάλος τελικός στο Ολυμπιακό Στάδιο, όπου θα συναντήσει τον Ολυμπιακό, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου.

ΤΟ ΜΑΤΣ:

Ο ΠΑΟΚ είχε αυτό που ήθελε, ο Αστέρας… «έτρεχε», αυτό ήταν γνωστό και πριν την σέντρα. Κάπως έτσι ήταν και η εικόνα των δύο ομάδων και μέσα στον αγωνιστικό χώρο. Οι παίκτες του Τσιώλη είχαν την μπάλα στα πόδια τους, κυκλοφορούσαν, όμως ήταν κάπως φλύαροι χωρίς να κάνουν πολλές φάσεις μπροστά από την εστία του Ιτάνζ. Στην μεγαλύτερή τους ευκαρία οι Αρκάδες έφτασαν κοντά στο γκολ, αλλά ο Ντε Μπλάσις καθυστέρησε και τον πρόλαβε ο Αποστολόπουλος.

Από την άλλη πλευρά οι παίκτες του Δώνη, έδωσαν χώρο, περίμεναν τον Αστέρα και έψαχναν την κόντρα στον κενό χώρο. Με τους Αθανασιάδη, Σαλπιγγίδη και Καμαρά να ταλαιπωρούν τους Κουρμπέλη και Σανκαρέ. Στα ίδια επίπεδα και ο Λόρενς, ο οποίος έδειχνε να έχει περισσότερες πρωτοβουλίες δημιουργικά και να είναι και αυτός που είχε την καλύτερη ευκαιρία του ΠΑΟΚ. Λίγο ο Γεωργακόπουλος, ο οποίος βρήκε την μπάλα με τα ακροδάχτυλα, και φυσικά το οριζόντιο δοκάρι, στέρησε από τον Ιρλανδό μέσο του ΠΑΟΚ το γκολ.

Το δεύτερο ημίχρονο ξεκίνησε με τον Αστέρα να είναι αναγκασμένος να πιέσει ψηλότερα, να κλείσει τον ΠΑΟΚ στα καρέ του και να φτάσει και στο γκολ, με ένα εξαιρετικό τέρμα του Ουσέρο. Ο Ισπανός μέσος εκμεταλλεύτηκε ένα στρώσιμο από τον Περόνε και με ένα εξαιρετικό σουτ έδωσε σκορ πρόκρισης στους Αρκάδες. Από εκεί και πέρα, ο Δώνης ανέβασε την ομάδα του πιο ψηλά, ρίσκαρε βγάζοντας τον μόνο παίκτη που μάρκαρε, τον Κάτσε και βάζοντας τον Ολίσε.

Η ώρα περνούσε και ο Αστέρας Τρίπολης ήταν όλο και πιο κοντά στο όνειρο. Το γκολ του Ουσέρο έδινε στην ομάδα της Αρκαδίας την πρόκριση, την στιγμή που ο Τσιώλης προσπαθούσε να «κλείσει» όσο το δυνατόν πιο πολύ τα καρέ του. Από την άλλη πλευρά ο Δώνης έριξε ότι όπλο είχε στον αγώνα και ήλπιζε σε ένα γκολ που θα τον έκανε να πανηγυρίσει όπως και πέρσι. Το δεύτερο γκολ του Ουσέρο, όμως ήρθε για να «κλειδώσει» την πρόκριση και να στείλει τον Αστέρα για πρώτη φορά στην ιστορία του, πετώντας στο «καναβάτσο» την ομάδα του ΠΑΟΚ.

ΟΙ ΣΥΝΘΈΣΕΙΣ:

Αστέρας Τρίπολης (Σάκης Τσιώλης): Γεωργακόπουλος, Τσαμπούρης, Σανκαρέ, Κουρμπέλης, Πιπίνης, Ουσέρο (90’ Ουρτάδο), Κοντοές, Ναβάρο (40’ Καλαντζής), Ντε Μπλάσις, Ράγιος, Περόνε (81’ Αλβάρες).

Στον πάγκο: Μπαντής, Λένσε, Μπακασέτας, Κάφα.

ΠΑΟΚ (Γιώργος Δώνης): Ιτάνζ, Αποστολόπουλος (46’ Έτο), Κατσουράνης, Σίντεφελντ, Λίνο, Κάτσε (70’ Ολίσε), Λαζάρ (78’ Φωτάκης), Λόρενς, Καμαρά, Σαλπιγγίδης, Αθανασιάδης.

Στον πάγκο: Γλύκος, Ρομπέρ, Κουμαλό, Κίτσιου.

Διαιτητής: Σπάθας (Πειραιά)
Βοηθοί: Σωτηρόπουλος (Αχαΐας), Κοντιζάς (Πειραιά)
Γήπεδο: «Θεόδωρος Κολοκοτρώνης» 

sport-fm

Σάββατο 27 Απριλίου 2013

ΔΙΑΦΗΜIΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ BLOG












ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ: Τρέλανε 700.000 Έλληνες χρήστες του Facebook...





ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ: Τρέλανε 700.000 Έλληνες χρήστες του Facebook...


 

ΓΣΕΒΕΕ: Χάθηκαν 140 εκ. ευρώ από τα Ταμεία Ανέργων και Κοινωνικού Τουρισμού του Ο.Α.Ε.Ε.



«Η κυβέρνηση κωφεύει» 
Στη Δικαιοσύνη θα προσφύγει η ΓΣΕΒΕΕ για να διαπιστώσει πού πήγαν περίπου 140 εκατ. ευρώ, τα οποία - όπως καταγγέλλει - λείπουν από το Ταμείο Ανέργων και το Ταμείο Κοινωνικού Τουρισμού του Ο.Α.Ε.Ε, ενώ έπρεπε να βρίσκονται στη διάθεση του Ο.Α.Ε.Δ.για να τα χορηγήσει στους άνεργους επαγγελματοβιοτέχνες και εμπόρους και στον κοινωνικό τουρισμό.

Ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Γ. Καββαθάς, μιλώντας στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας, ανακοίνωσε ότι η Συνομοσπονδία «θα προβεί σε χρήση νομικών και ένδικων μέσων για...
να διαπιστώσει πού είναι αυτά τα ποσά».

«Η κυβέρνηση κωφεύει»

Ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος, στην ομιλία του, επισήμανε ότι έχουν περάσει 10 μήνες από τότε που ανέλαβε καθήκοντα η νέα κυβέρνηση, όμως ο πρωθυπουργός δεν έχει δεχθεί ακόμη τα Προεδρεία της ΓΣΕΒΕΕ και της ΕΣΕΕ για να ακούσει τις απόψεις τους.

Ο Γ. Καββαθάς τόνισε ότι όλοι οι Ευρωπαίοι μιλάνε για ανάπτυξη μέσα από της μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στις οποίες η απασχόληση και η ανάπτυξη είναι άμεση, ενώ «η κυβέρνηση βλέπει μόνο μεγάλους επενδυτές».  Επέκρινε την κυβέρνηση ότι κωφεύει απέναντι στα στοιχεία της Ε.Ε, βάσει των οποίων το 85% των νέων θέσεων εργασίας δημιουργούνται στις μικρές επιχειρήσεις.

«Πότε θα «ωριμάσουν» οι νέες επενδύσεις για να γίνουν, αν γίνουν, και τι ανάπτυξη και απασχόληση θα φέρουν; Σε ένα, σε δυο χρόνια; Και 200.000 θέσεις εργασίας να φέρουν τι θα γίνει με τους υπόλοιπους 1,3 εκ. που θα παραμείνουν άνεργοι;» διερωτήθηκε.

Ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «κάνει προσχηματικό διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους αλλά δέχεται τις «συμβουλές» μιας πανσπερμίας «άσχετων», περίεργων, και διαπλεκομένων».

Ανέφερε ότι η Συνομοσπονδία ζήτησε από τις τράπεζες και την κυβέρνηση άλλη διευθέτηση δανείων και άλλη πολιτική χρηματοδότησης. «Ήταν αρνητικές για όσους δεν έχουν ασφαλιστική, φορολογική ενημερότητα, όσοι είναι στον Τειρεσία. Απαντήσαμε με προώθηση της ιδέας της Αναπτυξιακής Τράπεζας Μικρομεσαίων με τη συνένωση σε κοινό δίκτυο των 13 Συνεταιριστικών Τραπεζών» πρόσθεσε ο κ. Καββαθάς.

Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι κτυπάει στην ουσία το συνδικαλιστικό κίνημα, με την κατάργηση της υποχρεωτικής εγγραφής στα επιμελητήρια, αφού η ΓΣΕΒΕΕ ενισχύεται οικονομικά από τα επιμελητήρια.

Υπογράμμισε, εξάλλου, ότι η Συνομοσπονδία για τις καθυστερούμενες εισφορές στον ΟΑΕΕ πρότεινε το «πάγωμα» και κεφαλαιοποίηση των οφειλών, ελεύθερη επιλογή κλάσεων για τα επόμενα δύο χρόνια και επαναφορά όταν μπορέσει ο ασφαλισμένος. Ομοίως, οι οφειλές για την έξοδο στη σύνταξη πρέπει να διευθετηθούν πιο απλά και ευνοϊκά γιατί δεν μπορούν πολλοί συνάδελφοι να βγουν στη σύνταξη.

Παράλληλα, επισήμανε το αίτημα για ιατροφαρμακευτική κάλυψη όλων των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ, ανεξάρτητα αν δεν μπορούν να καταβάλουν την εισφορά.

Ανέφερε, επίσης, ότι προωθείται κοινωνικό δίκτυ προστασίας και παροχής ιατροφαρμακευτικών υπηρεσιών ιατρείου σε κτίριο της ΓΣΕΒΕΕ προς πάσχοντες συναδέλφους για την κάλυψη ορισμένων βασικών αναγκών τους.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Από enet

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΜΕΑΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ



ΘΕΛΟΥΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ
 ΦΘΗΝΟΥΣ ΕΥΕΛΙΚΤΟΥΣ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΟΥΣ
«ΕΚΠΑΙΔΕΥΜΕΝΟΙ» ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
(Με αφορμή το πρόγραμμα «ΕΠΙΤΑΓΗ ΕΙΣΟΔΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΩΣ 29 ΕΤΩΝ» που προωθεί το επιμελητήριο Πιερίας)

    Συνεπής το επιμελητήριο Πιερίας στις ευρωενωσιακές και κυβερνητικές κατευθύνσεις της τρικομματικής κυβέρνησης (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) και τις αξιώσεις του κεφαλαίου, της μεγαλοεργοδοσίας στην χώρα μας, προωθεί προγράμματα ανακύκλωσης της ανεργίας και φτώχειας. Το λεγόμενο πρόγραμμα «ΕΠΙΤΑΓΗ ΕΙΣΟΔΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΩΣ 29 ΕΤΩΝ»  που προωθεί και βάζει σε εφαρμογή και το επιμελητήριο Πιερίας αποτελεί ένα νέο αντιδραστικό εργαλείο που στο όνομα δήθεν καταπολέμησης της ανεργίας εξασφαλίζει τζάμπα, φθηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό στους μεγαλοεργοδότες, μεγαλοεπιχειρηματίες.
     Πρόκειται για πρόγραμμα πεντάμηνης επιδοτούμενης απασχόλησης με την μορφή σεμιναρίων, κατάρτισης και πρακτικής άσκησης για άνεργους νέους απόφοιτους ΑΕΙ-ΤΕΙ ή της υποχρεωτικής δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Και αυτό το πρόγραμμα λειτουργεί σαν βαλβίδα εκτόνωσης της λαϊκής αγανάκτησης από την μέχρι τώρα εφαρμοζόμενη πολιτική.
     Η ανεργία είναι σύμφυτη με το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα. Το ίδιο το σύστημα δημιουργεί τις στρατιές ανέργων, αφού η εργατική δύναμη στον καπιταλισμό είναι εμπόρευμα που εκμεταλλεύεται ο εκάστοτε εργοδότης-καπιταλιστής για να συσσωρεύει κέρδη.
    Σε αυτή την κατεύθυνση δρουν και τα διάφορα προγράμματα απασχόλησης, σεμιναρίων, πρακτικής άσκησης που σε συνθήκες καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης από την μια στοχεύουν να εξασφαλίζουν τζάμπα εργατικό δυναμικό, δουλειά χωρίς δικαιώματα, στην μεγαλοεργοδοσία και από την άλλη προσπαθούν να χειραγωγήσουν την εργατική τάξη ώστε να μην διεκδικεί, να μην απαιτεί, να αποδέχεται όλο και λιγότερα, αξιοποιώντας το φόβο, την ανασφάλεια, την αβεβαιότητα που δημιουργεί η πολιτική διαχείρισης του συστήματος, από τα αστικά κόμματα, τα κόμματα της πλουτοκρατίας.
     Οι άνεργοι, οι νέοι, αλλά και οι εργαζόμενοι έχουν χρέος να αναδείξουν τον χαρακτήρα αυτών των προγραμμάτων και να τους τα γυρίσουν πίσω. Οι άνεργοι δεν είναι αναλώσιμοι κι ούτε έχουν ζωή με ημερομηνία λήξης. Από αυτήν την σκοπιά πρέπει να οργανώσουν την πάλη τους, να απαιτήσουν άμεσα μέτρα ανακούφισης τους και παράλληλα δουλειά με πλήρη εργασιακά μισθολογικά, κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα.
    Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας, με τα μέλη και τα στελέχη του, που δρουν μέσα από το ταξικό εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, θα πάρουν όλα εκείνα τα μέτρα της οργάνωσης και πάλης των ανέργων και των εργαζόμενων μέσα από τα συνδικάτα, τα σωματεία, τις επιτροπές αγώνα ώστε να αναχαιτιστούν αποτελεσματικά όλα τα αντεργατικά-αντιλαϊκά μέτρα, αλλά και να οργανωθεί η αντεπίθεση με όρους λαϊκής αντιμονοπωλιακής αντικαπιταλιστικής συμμαχίας.
        Επίσης η Τομεακή Επιτροπή Πιερίας του ΚΚΕ  καλεί όλους τους ανέργους και εργαζόμενους του Νομού να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργιακή συγκέντρωση του Π.Α.ΜΕ που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 1 Μαΐου στις 10:30 το πρωί στην κεντρική πλατεία Κατερίνης

Τ.Ε ΠΙΕΡΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ

Ανακοίνωση casting για κινηματογραφική ταινία


Αναζητούμε
Γ
υναίκες
και
Ά
νδρες
ερμηνευτικής ηλικίας 30-65 ετών
επαγγελματίες ή μη, για
κινηματογραφική ταινία
που θα γυριστεί τον ερχόμενο Ιούλιο στο Λιτόχωρο Πιερίας.  
Η ακρόαση θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα της
Κυρ
ιακής 28 Απριλίου στο
Δημαρχείο του δήμου Δίου-Ολύμπου (ναυτικό μουσείο Λιτοχώρου).

Για
περισσότερες πληροφορίες
οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούνε να καλέσουν το 698 929 3017 (Δημήτρης Μανουσιάκης) ή μέσω μέιλ στο marmagafilm@gmail.com

 Με εκτίμηση,
η ομάδα παραγωγής

προετοιμασία για την Κυριακή των Βαίων στον Άγιο Γεώργιο Κολινδρού











ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΟΣΔΕ ΣΤΗΝ ΠΙΕΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΗΜΑΘΙΑ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


ΑΓΡΟΤΕΣ  ΠΙΕΡΙΑΣ - ΗΜΑΘΙΑΣ ΥΠΟΒΑΛΤΕ
ΟΣΔΕ 2013, ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΣΕΓΕΣ
(ΚΑΤΕΡΙΝΗ: ΕΑΣ Πιερίας, Χατζόγλου 48)
(ΒΕΡΟΙΑ: Πραξιτέλους 2& Θεσ/νίκης)
Καλούνται από την προσεχή Δευτέρα 29 Απριλίου,  οι Αγρότες (Γεωργοί, Κτηνοτρόφοι) του Νομού Πιερίας: Κάτοχοι Δικαιωμάτων Ενιαίας Ενίσχυσης και  Ενταγμένοι στα αγροπεριβαλλοντικά μέτρα, (Εξισωτικής Αποζημίωσης, Βιολογικής γεωργίας, Βιολογικής κτηνοτροφίας,     Μείωση νιτρορύπανσης γεωργικής εκμετάλλευσης) και κάτοχοι αγροτικών εκμεταλλεύσεων-Εκτροφών να προσέρχονται στα γραφεία της ΠΑΣΕΓΕΣ στην οδό Χατζόγλου 48, στην Κατερίνη, στο κτίριο της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Πιερίας, ή για την Βόρεια Πιερία στα γραφεία του Αγροτικού Συνεταιρισμού Αιγινίου και  για τη Νότια Πιερία στα γραφεία του Αγροτικού Συνεταιρισμού Καρίτσας για: την Υποβολή της Αίτησης Ενιαίας Ενίσχυσης ΟΣΔΕ 2013, Υποβολή Δήλωσης Καλλιέργειας /Εκτροφής ΕΛΓΑ Έτους 2013. Τηλέφωνο επικοινωνίας για πληροφορίες και  καθορισμό ραντεβού:  23510-46858  και 23510-26234 ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση: pas_kat@otenet.gr. Επίσης στην Ημαθία να προσέρχονται οι δικαιούχοι αγρότες στην οδό Πραξιτέλους 2 & Θεσσαλονίκης (Έναντι super market ΓΑΛΑΞΙΑ), στην Βέροια, να επικοινωνούν στα τηλέφωνα:  23310-76488 και 23310-76478 και e-mail:  pas_ver@otenet.gr.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΙΕΡΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ



Το Ν.Σ. Πιερίας της ΚΝΕ την Κυριακή 28 Απρίλη και ώρα 7:30μμ στην πλατεία δημαρχείου θα πραγματοποιήσει εκδήλωση για την εργατική πρωτομαγιά, το πρόγραμμα θα περιέχει αναφορά στα γεγονότα του Μάη το 1886, αναφορά στις ματωμένες πρωτομαγιές, ποιήματα, προβολή βίντεο.
Μέσα από την εκδήλωση σκοπός είναι οι νέοι που θα έρθουν να ακούσουν για τους αγώνες της εργατικής τάξη να αντιληφθούν την πρωτοπορία της, να δοθεί απάντηση στο ιδεολόγημα που λέει ότι δεν αγωνιζόμαστε επειδή δεν γίνετε τίποτα, να καταλάβουν οι νέοι από εργατικές λαϊκές οικογένειες που θα βρεθούν εκεί πως ο καπιταλισμός δεν γίνετε ανθρώπινος, πρέπει να τον ανατρέψουν και να οικοδομήσουν μια άλλη εξουσία και οικονομία, το Σοσιαλισμός - Κομμουνισμός.

ΒΙΒΛΙΟ- ΘΕΟΙ ΚΑΙ ΦΥΛΑΚΕΣ-


Εικοσιπέντε άνθρωποι ελέγχουν την αγορά εργασίας!



Ρούλα Σαλούρου
«Όλη η Ελλάδα, Μανωλάδα». Κάπως έτσι περιέγραψε την κατάσταση της ανασφάλιστης, παράνομης εργασίας όχι μόνο αλλοδαπών αλλά και Ελλήνων στη χώρα μας, ο Διευθυντής της Ειδικής Υπηρεσίας Ελέγχου Ασφάλισης (ΕΥΠΕΑ) του ΙΚΑ Μάρκος Τούντας.
Τα στοιχεία που παρουσίασε χθες, η Ομοσπονδία Εργαζομένων στο ΙΚΑ για την ανασφάλιστη εργασία δεν καταδεικνύουν απλώς το μέγεθος του προβλήματος (τέσσερις στους δέκα εργαζόμενους είναι ανασφάλιστοι, αφού οι έλεγχοι του ΙΚΑ για τον Μάρτιο τοποθετούν στο 40,5% την «μαύρη» εργασία»). Καταρρίπτουν τους ισχυρισμούς όλων όσοι υποστηρίζουν ότι γίνεται προσπάθεια ελέγχου της κατάστασης στην ελληνική αγορά εργασία. Οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους. Από το 2009 έως το τέλος του 2012, οι έλεγχοι της ειδικής υπηρεσίας του ταμείου μειώθηκαν δραματικά. Συγκεκριμένα, από 107.115 επιτόπιους ελέγχους που πραγματοποίησε το 2009 η ΕΥΠΕΑ, σε  κοινές και οικοδομικές επιχειρήσεις, αυτοί μειώθηκαν σε 46.730 ελέγχους το 2012 που αντιστοιχεί σε μείωση κατά 56%! Ειδικά στις κοινές επιχειρήσεις η μείωση είναι ακόμα μεγαλύτερη αφού από 48.583 ελέγχους το 2010, έπεσαν σε 18.085 το 2012 (μείωση κατά 63%)…
Αξίζει δε να σημειωθεί, όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος της ΠΟΣΕ-ΙΚΑ Γιώργος Κυριακόπουλος, για να ελεγχθεί το σύνολο των περίπου 400.000 ενεργών επιχειρήσεων ανά την Ελλάδα, θα πρέπει ο κάθε ένας από τους μόλις 25 ελεγκτές της ΕΥΠΕΑ,  να διενεργήσει περισσότερους από 16.000 ελέγχους το χρόνο.
Οι μόλις 25 ελεγκτές της συγκεκριμένης υπηρεσίας είναι υπεύθυνοι για τον έλεγχο της ανασφάλιστης εργασίας. Οι 17 από αυτούς, βρίσκονται στην Αθήνα και οι υπόλοιποι μοιράζονται σε Θεσσαλονίκη και Γιάννενα. Αλλά και αυτοί οι ελάχιστοι ελεγκτές, διαθέτουν μόλις τρία αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις τους. Όπως κατήγγειλε χθες, η ΠΟΣΕ ΙΚΑ, οι έλεγχοι μπορούν να γίνονται μόνο με ιδιωτικά μέσα μεταφοράς, ενώ το υπουργείο Εργασίας δεν καλύπτει ούτε τα έξοδα εκτός έδρας των ελεγκτών.
Το… πολυδύναμο αυτό τμήμα, πραγματοποίησε την περασμένη χρονιά ελέγχους. Οι οποίοι εκτός από μειωμένοι, ήταν και αποκαλυπτικοί. Από τους 7.959 εργαζόμενους που ελέγχθηκαν βρέθηκαν οι 2.295 να είναι αδήλωτοι. Συνολικά, η Ειδική Υπηρεσία Ελέγχων του ΙΚΑ, πραγματοποίησε ελέγχους σε 1.891 επιχειρήσεις. Από αυτές, περισσότερες από τις μισές, οι 979 επιχειρήσεις, απασχολούσαν ανασφάλιστους εργαζόμενους, ενδεικτικό της τεράστιας διάστασης που έχει λάβει το πρόβλημα. Ήτοι, τέσσερις στους δέκα εργαζόμενους είναι ανασφάλιστοι και μία στις δύο επιχειρήσεις απασχολούν εργαζόμενους χωρίς να τους δηλώνουν στο ΙΚΑ.
Σε ελέγχους το πρώτο δεκαπενθήμερο του Απρίλη, σε 16 επιχειρήσεις φασόν, στις περιοχές Πατήσια, Βοτανικός και Ν. Ιωνία βρέθηκαν 200 εργαζόμενοι, όλοι τους αλλοδαποί, εκ των οποίων οι 111 ήταν ανασφάλιστοι (ποσοστό 55%)!
Όπως αποκάλυψαν οι συνδικαλιστές, ακόμα και τα πρόστιμα που επιβάλλονται, μικρή επίδραση ασκούν στην καταπολέμηση της ανασφάλιστης εργασίας, αφού πολλά από αυτά χαρίζονται.
Εκτός από τις ελλείψεις σε προσωπικό, οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι η ΕΥΠΕΑ καλείται να αντιμετωπίσει και τις επιθέσεις είτε από εργοδότες, είτε από μπράβους, είτε ακόμα και από τους ίδιους τους εργαζόμενους, που αντιδρούν στους ελέγχους φοβούμενοι ότι κινδυνεύουν οι δουλειές τους.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, δεν είναι τυχαίο ότι τα έσοδα του ΙΚΑ, του μεγαλύτερου ασφαλιστικού φορέα της χώρας καταρρέουν. Μάλιστα, για να πληρωθούν και αυτόν τον μήνα οι συντάξεις στην ώρα τους, στις 29 Απριλίου, το ΙΚΑ θα προχωρήσει σήμερα σε μια επανάληψη του εσωτερικού δανεισμού, ο οποίος όμως δεν μπορεί να συνεχιστεί για πολύ, όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι στο ταμείο.
Μαζί με την αύξηση της ανεργίας και τη μείωση των μισθών, η ανασφάλιστη – «μαύρη εργασία»  επιδρά καθοριστικά στην οικονομική κατάσταση του Ιδρύματος.
Το πρώτο δίμηνο του  2013 τα έσοδα του ΙΚΑ υποχώρησαν κατά 24,8% σε σχέση με το αντίστοιχο δίμηνο του 2011. Συγκεκριμένα, από τα 2,293 δισ. ευρώ στα 1,724 δισ. ευρώ φέτος, λιγότερα κατά 569 εκατομμύρια ευρώ.
Η εικόνα συμπληρώνεται από τη συρρίκνωση του προσωπικού. Από 11.000 υπαλλήλους το 1985 σήμερα εργάζονται λιγότεροι από 6.000 υπάλληλοι. Κάτι που έχει σημαντικό αντίκτυπο και στο θέμα της απονομής συντάξεων. Συνολικά, υπολογίζεται ότι οι συντάξεις που ακόμα δεν έχουν απονεμηθεί ξεπερνούν τις 156.000 με αποτέλεσμα ο χρόνος αναμονής να φτάνει έως και τα δύο χρόνια.
Πηγή: capital

“Ποιοί δρόμοι ανοίγονται μπροστά στους νέους”


Τα αποτελέσματα των, ξεχασμένων πια, φοιτητικών εκλογών την προηγούμενη βδομάδα που ανέδειξαν για πολλοστή φορά πρώτη δύναμη τη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ εν μέσω οικονομικής εξαθλίωσης και ανεργίας δεν έδειξαν να διαφοροποιούν τον χαρακτήρα των φοιτητικών εκλογών σε σχέση μ’ αυτόν που έχουν αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια. Και δεν είναι οι εκλογές και τα αποτελέσματά τους που αντιστέκονται σθεναρά χρόνια τώρα σε χαρακτηρισμούς η διαπιστώσεις περί κινήματος στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά η μαζική απουσία της νεολαίας από κοινωνικούς αγώνες και διεκδικήσεις.
Κι αναρωτιέται κανείς μέσα σ’ αυτό το ασφυκτικό πολιτικοοικονομικό περιβάλλον ποιο μέλλον μπορεί να επιφυλάσσεται σε νέους που μοιάζει, προς το παρόν, να μη το διεκδικούν δυναμικά.
Ο Δ.. Γληνός, πριν από περίπου ογδόντα χρόνια (1932), προσπαθούσε να απαντήσει στο ερώτημα «ποιοι δρόμοι ανοίγονται μπροστά στους νέους».
«Μ ερωτάτε να σας πως κι εγώ, ποιοι δρόμοι ανοίγονται μπροστά σας και φυσικά, ποιον απ’ όλους θα σας συμβούλευα ν’ ακολουθήσετε. Ίσως αρμοδιότεροι απ’ όλους εμάς της ώριμης γενιάς, είσαστε εσείς οι ίδιοι, για ν’ απαντήσετε σ’ αυτό το ερώτημα. Γιατί το αντίκρισμα της ζωής, που ζείτε τώρα σείς στα είκοσι χρόνια σας και στη σημερινή κρίσιμη θέση του κόσμου, εμείς δεν το ζήσαμε και ούτε μπορούσαμε να το ζήσουμε, όταν είμαστε στη δική σας θέση στα πανεπιστημιακά θρανία. … Ν’ ακολουθήσετε τη φωνή της συνείδησής σας, γιατί μέσα σ’ αυτή θα μιλάει και κάτι πλατύτερο από το άτομό σας, η κοινωνική και ταξική συνείδηση, που ζει χωρίς άλλο μέσα σας.
Οι δρόμοι που ανοίγονται σήμερα μπροστά σας, δεν είναι πολλοί, είναι δυο. Είτε θελήσετε να τους αναγνωρίσετε είτε όχι, είτε προσπαθήσουν να σας τους κρύψουν μέσα στην ομίχλη ιδεαλιστικών σοφισμάτων, οι δρόμοι που ανοίγουνε μπροστά σας είναι και μένουνε δυο: ή θα πάτε με το μέρος της συντήρησης και της αντίδρασης ή θα πάτε με το μέρος της επανάστασης. Tertium non datur.
Μα θα μου πείτε: τι δουλειά έχουμε μεις με την αντίδραση ή την επανάσταση; Πολιτικάντηδες ήρθαμε να γίνουμε; Ήρθαμε να σπουδάσουμε μιαν επιστήμη και να ζήσουμε έπειτα στην κοινωνία με την άσκηση της επιστήμης αυτής. Τι δουλειά έχει η επιστήμη μας με την πολιτική;
Αλήθεια υπάρχουν άνθρωποι που θα σας μιλήσουν με φρίκη και αηδία και με έσχατη περιφρόνηση για την «πολιτική» και θα σας ξορκίσουν να μην έχετε καμιά σχέση μ’ αυτή την κατάρα του καιρού μας, την πολιτική, που χώνει σαν το Μεφιστοφελή την ουρά της στην καθαρή φιλοσοφία, στην καθαρή επιστήμη, στην καθαρή τέχνη και τα μολύνει όλα….
Εγώ πάλι πιστεύω πως είναι των αδυνάτων αδύνατο να ξεχωρίσει κανείς οποιοδήποτε κλάδο της ανθρώπινης πνευματικής ενέργειας από την πολιτική. Γιατί ο άνθρωπος, ούτε σαν άτομο(που ουσιαστικά δεν υπάρχει) ούτε σαν σύνολο, μπορεί να μεταβληθεί ποτέ σ’ ένα απλό και μόνο θεωρητικό πλάσμα. Ζωή σημαίνει ενέργεια και τρόπος ενέργειας. Τρόπος ενέργειας σημαίνει πολιτική, είτε συνειδητή είτε όχι. Γιατί δεν υπάρχει ενέργεια του ανθρώπου που δεν είναι κοινωνικά καθορισμένη. Ο τρόπος λοιπόν που πραγματώνεται η ομαδική βούληση, είτε μέσα στις ομαδικές είτε μέσα στις ατομικές ενέργειες, είναι πολιτική, αφού στον έναν τρόπο μπορεί να αντιταχθεί άλλος τρόπος. …
… Για θέσετε παρακαλώ το ερώτημα, ποια είναι η σχέση που κάθε φορά, σε κάθε ιστορική στιγμή της ανθρωπότητας υπάρχει ανάμεσα στο «είναι», στο «νοείν» και στο «πράττειν»; Η μόνη απάντηση που μπορείτε να έχετε σε μια αντικειμενική έρευνα του προβλήματος αυτού είναι πως σε κάθε στιγμή της ιστορικής διαδρομής, σε κάθε ανθρώπινη κοινωνία, το «είναι», το «νοείν» και το «πράττειν» είναι αλληλένδετα αλληλοεξαρτημένα. Το «είναι», δηλ. οι αντικειμενικοί όροι της ανθρώπινης ζωής καθορίζουνε τη γνώση και αυτή οδηγεί στην πράξη, που από την άλλη μεριά κι αυτή είναι κάθε φορά το κίνητρο και το κριτήριο της γνώσης. Και η πράξη πάλι με τη γνώση μαζί επιδρούνε απάνω στην πραγματικότητα και τηνε μεταβάλλουν.
Γι’ αυτό και όταν αλλάζουν οι αντικειμενικοί όροι και δημιουργιέται μια νέα γνώση και βγαίνει ένα καινούριο πρέπει, ξεσπάει η αντίθεση με το παλιό και δημιουργιέται η ανάγκη μιας καινούριας σύνθεσης. Γι’ αυτό και η τάξη που άρχει κάθε φορά θέλει από τη μια μεριά να μονοπωλεί και να κοντρολάρει τη γνώση, δηλαδή την επιστήμη, και από την άλλη μεριά να χωρίζει απ’ αυτή το «πρέπει» (το «πρέπει» που της συμφέρει) και να το ανάγει σε θεία καταγωγή…
Αν αυτό είναι έτσι, τότες η αντίληψη που περιορίζει την έννοια της επιστήμης στην κατάχτηση μιας περιορισμένης περιοχής του επιστητού, ξεχωρισμένης με σινικά τείχη από κάθε γενική επισκόπηση του επιστητού και από την άλλη μεριά χωρίζει με στεγανά και αδιαπέραστα χωρίσματα την επιστήμη από τη ρύθμιση της ζωής, η αντίληψη λοιπόν αυτής της «καθαρής επιστήμης» είναι και αυτή μια πολιτική αντίληψη της επιστήμης. Οπερ έδει δείξαι.
Δικαιούμαστε λοιπόν σ’ αυτή την αντίληψη της επιστήμης ν’ αντιτάξουμε τη δική μας, που δεν χωρίζει την επιστήμη από τη ρύθμιση της ζωής…
Σύμφωνα με την αντίληψη αυτή η σπουδή της επιστήμης είναι αναπόσπαστα ενωμένη με γενική θεώρηση της φυσικής και κοινωνικής πραγματικότητας. Και η γενική αυτή θεώρηση είναι μια επιστημονική φιλοσοφία.
Επιστήμονας χωρίς τέτια γενική επιστημονική κοσμοθεωρία είναι ένας απλός δεξιοτέχνης, ένας επαγγελματίας, πολύ κατώτερος από έναν εργάτη, γιατί ο τελευταίος, όταν είνε συνειδητός έχει, έστω και στις γενικές γραμμές, την επιστημονική θεώρηση του κόσμου…
Αλήθεια! Σκεφτείτε λιγάκι. Από πού έρχεστε σεις; Από ποια κοινωνικά στρώματα; Που ανήκετε; Το μεγαλύτερο πλήθος από σας είναι φτωχά παιδιά. Η αστική τάξη βέβαια υψώνει μπροστά στα μάτια όλων σας το τίμημα της προδοσίας: θέσεις κρατικές, πελατεία, αξιώματα, τίτλους, για να γίνετε οι πνευματικοί στυλοβάτες της. Ένα τραγικό παιδομάζωμα! Έτσι και οι γιανίτσαροι γίνονταν οι πιο φανατικοί διώχτες των χριστιανών, όπως τα παιδιά των φτωχών, που σπουδάζουν στα πανεπιστήμια και αλλάζουν κοινωνική κατάσταση, γίνονται οι πιο φανατικοί αντιδραστικοί.
Αν όμως ακούσετε τι σας λέει κατάβαθα το αίμα σας, δε θ’ αλλαξοπιστήσετε, δε θα προδώσετε την τάξη σας. Θα πάτε με το μέρος των φτωχών και θα αγωνιστείτε και σεις για να θεμελιώσετε τη νέα ζωή.
Και τότε θα βαδίσετε με βήμα ακλόνητο στο μόνο δρόμο που αληθινά ανοίγεται μπροστά σας»
Δημήτρη Γληνού «Εκλεκτές σελίδες», εκδ. Στοχαστής, 1975
Πηγή : Dies brumalis