ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2013

Αυτή την Κυριακή «πάμε πλατεία» για πρωινό. Με ποδήλατο!

Image
Η Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, κινητοποιείται και στηρίζει ενεργά τις εκδηλώσεις της Ποδηλατικής Από-Δρασης Πιερίας, με στόχο την ευαισθητοποίηση των πολιτών, των αυτοκινητιστών και των αρμόδιων Αρχών σε ένα πρόβλημα που τείνει να λάβει γιγάντιες διαστάσεις επιβαρύνοντας την υγεία, το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής που όλοι δικαιούμαστε και πρέπει να έχουμε.
Κορύφωση των εκδηλώσεων αποτελεί η «Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο» (22 Σεπτεμβρίου) η οποία από το 2000 διοργανώνεται σε ευρωπαϊκή κλίμακα. Την ημέρα αυτή, οι Αρχές πολλών πόλεων κλείνουν το κέντρο τους για τα αυτοκίνητα κι ενθαρρύνουν τους πολίτες τους να μετακινηθούν με μέσα μαζικής μεταφοράς, ποδήλατα, αλλά και πεζοί.
Την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013 και το κέντρο της δικής μας πόλης, της Κατερίνης, θα είναι κλειστό για τα  αυτοκίνητα.
Η Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας θα στήσει 4 περίπτερα στην κεντρική Πλατεία και καλεί τα μέλη της, τις φίλες και τους φίλους της με τις οικογένειές τους, αλλά και όλους τους πολίτες για  πρωινό την Κυριακή το πρωί στις 10:30.
Θα οργανώσουμε παιχνίδια για τα παιδιά στους άδειους δρόμους από αυτοκίνητα, θα ζωγραφίσουμε το οδόστρωμα με κιμωλίες και θα απολαύσουμε την κεντρική πλατεία της πόλης μας, αυτή την μοναδική ημέρα του χρόνου. Χωρίς αυτοκίνητα!
Σας περιμένουμε όλους και όλες με τις οικογένειές σας, για να ανταλλάξουμε απόψεις και να συμβάλουμε μαζί, ώστε η πόλη μας να γίνει μια πόλη παράδειγμα που σέβεται το περιβάλλον και τους πολίτες της.
Ο κάθε ένας, μια από εμάς, φροντίζει για το πρωινό του. Κιμωλίες και μπαλόνια για τα παιδιά θα διατεθούν από την ΕΟΔνΠ.

--
Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας (ΕΟΔνΠ)
Φλέμινγκ 19, Κατερίνη 601 00
Τηλ. 23510 31906 / Φαξ 23510 34 174
info@otoposmou.gr - www.otoposmou.gr

34 λαμπάδες στη μνήμη του Παύλου!


Σήμερα, Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013, στον Καπνικό Σταθμό Κατερίνης, παράλληλα με την ανοιχτή συζήτηση για την Παιδεία, θα μιλήσουμε και για το φαινόμενου του φασισμού στη χώρα μας. Θα μιλήσουμε ανοιχτά, διότι όλοι έχουμε την ευθύνη και πρέπει να δράσουμε . Άμεσα! Γιατί από εδώ και πέρα δεν υπάρχει πλέον, για κανέναν άλλοθι, του τύπου "δεν ήξερα".
Θα ανάψουμε 34 λαμπάδες στη μνήμη του Παύλου και θα υποσχεθούμε ο ένας στον άλλο μια κοινή πορεία. Έναν κοινό αγώνα με ένα και μοναδικό σύνθημα «Δεν χωράνε φασίστες στη γειτονιά μας»!
Σήμερα, από τις 19:00 έως αργά το βράδυ, Μουσική βραδιά διαλόγου για την Παιδεία, στον Καπνικό Σταθμό Κατερίνης.  
Γιατί το όπλο εναντίον του φασισμού είναι ένα. Η γνώση!

--
Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας (ΕΟΔνΠ)
Φλέμινγκ 19, Κατερίνη 601 00
Τηλ. 23510 31906 / Φαξ 23510 34 174
info@otoposmou.gr - www.otoposmou.gr

Άνοιξαν οι φόρμες παραγγελιών για πατάτες προς 0,45€ το κιλό

Image
Image 
Πατάτες Φλώρινας, άριστης ποιότητας, ποικιλίας Agria (κιτρινόσαρκες) φετινής σοδιάς, προς 0,45 € το κιλό (10€ το τσουβάλι των 23 κιλών) θα διατεθούν το επόμενο Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2013, από τις 08:30 το πρωί στο πάρκινγκ των Δικαστηρίων στην οδό Φλέμινγκ.
Οι φόρμες παραγγελιών στην ιστοσελίδα της ομάδας άνοιξαν πριν λίγο και θα κλείσουν μόλις συμπληρωθούν οι 25 τόνοι τους οποίους διαθέτει ο παραγωγός. Το προϊόν έχει ελεγχθεί από το Εργαστήριο Επιμολυντών Τροφίμων Agrolab Σίνδου (κωδ. Δείγματος 2013-35259, περίοδος ανάλυσης 18.09.2013 έως 19.09.2013) και διαπιστώθηκε πως δεν φέρει κανένα ίχνος φυτοφαρμάκων (δεν πιστοποιήθηκαν δραστικές).
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η διανομή θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2013, από τις 08:30 το πρωί στο Πάρκινγκ των Δικαστηρίων και όχι στην Εμποροπανήγυρη!!

--
Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας (ΕΟΔνΠ)
Φλέμινγκ 19, Κατερίνη 601 00
Τηλ. 23510 31906 / Φαξ 23510 34 174
info@otoposmou.gr - www.otoposmou.gr

Ραδιοερασιτέχνες από τη Γερμανία στην Κατερίνη






Τους φίλους τους από τα … βραχέα κύματα ήρθαν να δουν στην Κατερίνη δύο ραδιοερασιτέχνες από τη Γερμανία, προκειμένου να γνωρισθούν από κοντά, αφού για τακτικά επικοινωνούν στον αέρα με τους σύγχρονους εξοπλισμούς που διαθέτουν αμφότεροι.

Ήταν ο Willi Bienemann – DL3WB  με τον Γιώργο Ιντζόγλου – SV0GU που ζουν και εργάζονται στο Bedburg – Hau, αλλά στον ελεύθερο χρόνο τους ασχολούνται με το συναρπαστικό χόμπυ, τον ραδιοερασιτεχνισμό ( www.yme.gr/?tid=263&aid=0 ).

Η συνάντηση έγινε στο φιλόξενο σπίτι του Σπύρου Παρουσιάδη – SV2IGQ, στη Γανόχωρα Πιερίας, και παραβρέθηκαν οι Νίκος  Αναστασιάδης – SV2KHG, Μάκης Ζορμπάς – SV2KGM, Δημήτρης Μαρινόπουλος – SV2IPV, Βασίλης Μελίγκας – SV4AQJ, Τάκης Σφήκας – SV2CNG, Ανδρέας Ταϊλακίδης – SV2LUT και Φίλιππος Τσακιρίδης – SV2IHT.


Πραγματοποιήθηκαν διάφορες ασύρματες επικοινωνίες με την Ελλάδα και το εξωτερικό και στους επισκέπτες δόθηκε έντυπο τουριστικό υλικό για την Πιερία και έγινε ανταλλαγή διάφορων αναμνηστικών.

Η πρώτη συνάντηση του τμήματος αντιπτέρισης (μπάντμιντον) του Πιερικού Αρχελάου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Την ερχόμενη Δευτέρα
               
Από το τμήμα μπάντμιντον του Πιερικού Αρχελάου, ανακοινώνεται ότι τη Δευτέρα  23 Σεπτεμβρίου 2013, στις 18:00,  στο κλειστό γυμναστήριο του σιδηροδρομικού σταθμού θα γίνει η πρώτη συνάντηση.  
Θα λειτουργήσουν τμήματα αρχαρίων, ενηλίκων, αγωνιστικά και οικογενειακά.

Για πληροφορίες στο τηλ.: 6985 834936.

Γιατί οι πίτσες μπαίνουν σε τετράγωνα κουτιά;

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί οι πίτσες, αν και είναι στρογγυλές, έρχονται σε τετράγωνα κουτιά; 
Καταρχήν, τα τετράγωνα κουτιά κατασκευάζονται πιο εύκολα από τα στρογγυλά. Επιπλέον, απαιτούν πολύ λιγότερο χώρο για μεταφορά και αποθήκευση, αφού στα καταστήματα φτάνουν επίπεδα και όταν ο υπάλληλος χρειαστεί κάποιο από αυτά, μπορεί εύκολα και γρήγορα να του δώσει το γνωστό του σχήμα, διπλώνοντάς το σε προκαθορισμένα σημεία.

Ο δεύτερος λόγος είναι μάλλον και ο πιο πρακτικός. Αν μια πίτσα ερχόταν σε στρογγυλό κουτί, θα μας ήταν δύσκολο να πάρουμε ένα κομμάτι χωρίς να λερωθούμε. Τώρα, χρησιμοποιώντας τον κενό χώρο στις γωνίες των τετράγωνων κουτιών, μπορούμε χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια να σηκώσουμε ένα κομμάτι και παράλληλα να αφήσουμε τα υπόλοιπα ανέπαφα.

Το ίδιο αποτέλεσμα θα είχε και ένα στρογγυλό κουτί αν οι διαστάσεις του ήταν μεγαλύτερες από αυτές της πίτσας, αφού θα υπήρχε αρκετός κενός χώρος για να μας εξασφαλίζει εύκολη πρόσβαση στα κομμάτια. Σε αυτή την περίπτωση όμως, η πίτσα κατά τη μεταφορά της δε θα παρέμενε στη θέση της και θα έφτανε στο σπίτι μας σχεδόν διαλυμένη.

Από τη στιγμή όμως που ακουμπάει στις τέσσερεις πλευρές του τετράγωνου κουτιού, παραμένει πρακτικά ακίνητη και οπότε φτάνει σε εμάς ακριβώς όπως έφυγε από το κατάστημα.

Πανεύκολα σχέδια για το πεντικιούρ σας

Δώστε στο πεντικιούρ σας μια παιχνιδιάρικη πινελιά σχεδιάζοντας πανεύκολα σχέδια που δεν χρειάζονται… καλλιτεχνική φλέβα για να τα πετύχετε!


Ανακάλυψη σταθμός: Βρήκαν το γονίδιο που σταματά την εξάπλωση του AIDS!

Νέους ελπιδοφόρους ορίζοντες στην αναχαίτιση του θανατηφόρου ιού του Aids ανοίγει η ανακάλυψη Βρετανών επιστημόνων.



Οι ειδικοί επιστήμονες για πρώτη φορά εντόπισαν στο εργαστήριο ένα νέο γονίδιο το οποίο μπορεί να σταματήσει την εξάπλωση του ιού HIV του AIDS στο σώμα.
Η ανακάλυψη αυτή θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική αφού αναμένεται να να αναπτυχθούν νέες θεραπείες που θα εκριζώνουν τον θανατηφόρο ιό από το ανθρώπινο σώμα.
Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι η εν λόγω έρευνα δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Nature", ενώ όπως μετέδωσε το πρακτορείο Ρόιτερ, ένα γονίδιο το ΜΧ2 φαίνεται να παίζει ρόλο-κλειδί στον τρόπο που ο ιός HIV ελέγχει τα ανθρώπινα κύτταρα.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεί σε όλο το κόσμο περισσότεροι από 34 εκατ. άνθρωποι έχουν μολυνθεί με τον ιό του AIDS.



Στο μεταξύ το γύρο του κόσμου κάνει η είδηση ότι έβαλε τέλος στην ζωή του ο άνθρωπος που είχε ανοσία στον ιό του Aids. Πρόκειται για τον Stephen Crohn,σε ηλικία 66 ετών.Όπως αναφέρει ο γιατρός Πέτρος Γεωργιτσογιαννάκος τον άνθρωπο αυτό η επιστήμη τον θεώρησε ένα πραγματικό μυστήριο αφού είχε ανοσία στον ιό του Aids. Καλλιτέχνης, συγγραφέας, και δημοσιογράφος, ήταν το δισέγγονο του διάσημου γαστρεντερολόγου Burril Crohn,ο πρώτος που περιέγραψε μια πάθηση δίνοντας της το όνομα του στην νόσο του Crohn.
Είδε όλους τους φίλους του να πεθαίνουν.
Η αδελφή του Amy Crohn Santagata δήλωσε στην New York Times ‘ο αδελφός μου είδε όλους τους φίλους να πεθαίνουν, ενώ αυτός επιβίωσε. Αυτό τον έκανε να αναρωτηθεί εάν υπήρχε κάποιος λόγος. Ήταν ένας μοναδικός άνθρωπος’.
Σύμφωνα με τον κ Γεωργιτσογιαννάκο από το 1978 πρόσεχε τον σύντροφο του Jerry Green,ένα από τα πρώτα θύματα του ιού του AIDS,την περίοδο που ανακαλύφθηκε ο ΗΙV. Πολλοί από τους φίλους του συνέχισαν τα πεθαίνουν Στο Stephen δεν μεταδόθηκε ποτέ ο ιός, παρά την ασθένεια του συντρόφου του.
Εξηγώντας γιατί ο 66χρονος είχε αναπτύξει αναοσία στον ιό ο κ. Γεωργιτσογιαννάκος υπογράμμισε πως οι γιατροί διερεύνησαν την υπόθεση και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι στα λεύκα του αιμοσφαίρια υπήρχε μια σπάνια μετάλλαξη (delta 32 στο γονίδιο Ccr5) που καθιστά αδύνατο στον ιό να διαπεράσει στα κύτταρα, Αυτή συναντάται σε λιγότερο από 1% του παγκοσμίου πληθυσμού.Η συμμετοχή του να επεκτείνουμε τις γνώσεις μας για τον HIV ήταν πολύ σημαντική’ δήλωσε ο Bruce Walker διευθυντής του Ragon Institute ofMassachusetts General Hospital και του Harvard Aids Research Center.

H σύλληψη, η ανάπτυξη, η γέννα: Εικόνες που δεν έχετε ξαναδεί

Στο βίντεο που θα παρακολουθήσετε θα δείτε απίστευτες εικόνες. Θα παρακολουθήσετε “από μέσα”, από την αρχή μέχρι το τέλος το θαύμα της σύλληψης.
Θα δείτε πως γεννιόμαστε. Θα γίνετε σπερματοζωάριο. Θα εκτιναχτείτε από το ανδρικό μόριο και μετά θα ακολουθήσετε την δαιδαλώδη διαδρομή, μέσα στον γυναικείο κόλπο μαζί με άλλα σπερματοζωάρια, μέχρι να βρεθεί μπροστά σας το ωάριο. Θα δείτε πως ανοίγει το ωάριο μόνο για να εισχωρήσει ένα σπερματοζωάριο και πως κλείνει μετά. Θα παρακολουθήσετε άναυδοι την διαδικασία της ανάπτυξης του εμβρύου...

Είναι εικόνες που κάποιοι θα κοιτάξουν με το στόμα ανοιχτό. Κάποιοι άλλοι δεν θα πιστεύουν ότι με αυτά που βλέπουν γεννιέται μια ανθρώπινη ζωή. Κάποιοι πιο ευαίσθητοι ίσως και να συγκινηθούν όταν δουν και ακούσουν την σχηματισμένη παιδική καρδούλα να χτυπά... Στη συνέχεια θα δείτε το μωράκι να μεγαλώνει μέσα στην κοιλιά της μάνας του. Θα δείτε πως αναπτύσσεται, πως τρέφεται, πως ανοίγει τα μάτια του...

Ας πάψει η σπέκουλα περί απαγόρευσης της Χρυσής Αυγής!


Απόλυτα συμφωνώ με τον καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου Νίκο Αλιβιζάτο, ως προς το ότι «το ισχύον Σύνταγμα αποκλείει το ενδεχόμενο να απαγορευθεί πολιτικό κόμμα, ακόμη με ειδικό νόμο (παρόμοιο π.χ. με τον διαβόητο α.ν. 509/1947) [ και επίσης πως] «η απαγόρευση της Χρυσής Αυγής με νόμο θα ήταν αλυσιτελής. Διότι οι βουλευτές της, ελλείψει ειδικής συνταγματικής διάταξης για την αυτοδίκαιη έκπτωσή τους (αντίστοιχης με το άρθρο 58 παρ. 6 των Συνταγμάτων της δικτατορίας), δεν θα έχαναν τη βουλευτική τους ιδιότητα. Τούτο σημαίνει ότι θα μπορούσαν να συνεχίσουν το «θεάρεστο» έργο τους και να κατέλθουν στις επόμενες εκλογές με άλλο όνομα, χωρίς καν να χρειαστεί να χρίσουν υποψηφίους τις γυναίκες ή τα παιδιά τους (όπως συνέβη προ ετών στην Τουρκία) [από Καθημερινή].
Ας πάψει, λοιπόν, η σπέκουλα περί απαγόρευσης της Χρυσής Αυγής, που έρχεται ουσιαστικά να διασκεδάσει την ανοχή, αν όχι έμμεση υποστήριξη από την κυβέρνηση και άλλα όργανα του κράτους, των νεοναζιστικών στάσεων  - ακόμη και συμπεριφορών σε κάποιες περιπτώσεις - και ας επικεντρωθούμε στον αποκλεισμό του νεοναζισμού στη βάση, στο επίπεδο της καθημερινής ζωής.
Δεν συμφωνώ, ωστόσο, με τον κ. Αλιβιζάτο πως η έννομη τάξη της Ελλάδας είναι επαρκής για την αντιμετώπιση της ναζιστικής βίας. Οι διατάξεις του κοινού ποινικού μας δικαίου παρουσιάζουν πρόβλημα «configuration», δηλαδή απουσιάζει κάτι για να αποκτήσουν αυτές λειτουργικότητα ως ενιαίο σύστημα αποκλεισμού νεοναζιστικών συμπεριφορών και αποθάρρυνσης καλλιέργειας ναζιστικών στάσεων στην ελληνική διοίκηση και κοινωνία .
Με άλλα λόγια, προτείνω (ξανά) την θεσμική θωράκιση με μια ενιαία «αντιναζιστική» νομοθεσία που ασφαλώς θα ενσωματώνει ως κανόνα δικαίου  το πνεύμα της εγκυκλίου του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, σύμφωνα με το οποίο η βουλευτική ιδιότητα δεν προσφέρει ασυλία ως προς την αυστηρή εφαρμογή του νόμου, εγείροντας ακόμη και ζήτημα ηθικής αυτουργίας για την ηγεσία της ΧΑ σε κάποιες περιπτώσεις σχεδιασμένων εγκληματικών ενεργειών. Όλα αυτά όμως χρειάζονται σαφή αντιναζιστική και αντιφασιστική στόχευση, στο πλαίσιο ενός ενιαίου πλαισίου δικαίου που ασφαλώς θα αυστηροποιεί τα άρθρα 187 και 310 του Π.Κ., όπως και τον αντιρατσιστικό ν. 927/1979, σε συνδυασμό με το άρθρο 39 παρ. 4 του ν. 2910/1991, περί αυτεπάγγελτης δίωξης των αξιόποινων πράξεων που αυτός ορίζει.
Πέραν αυτού, δεν συμφωνώ απολύτως με την αντίληψη που καλλιεργεί ο κ. Αλιβιζάτος ως προς τις ηθικές και πολιτικές διαστάσεις της βίας με ιδεολογικοπολιτικά κίνητρα: « Υπάρχει καλή και κακή βία; Και αν ναι, ποιο είναι το κριτήριο της διάκρισης; Η ιδεολογία όσων την υποστηρίζουν; Το αν αυτή βλάπτει πολλούς ή λίγους; Το αν τους βλάπτει σοβαρά ή όχι; Ή μήπως τα κίνητρα όσων τη μετέρχονται;», διερωτάται ο καθηγητής και αποφαίνεται: «θεωρώ ότι η συζήτηση αυτή δεν έχει νόημα».  
Αντίθετα, εγώ θεωρώ πως επ’ αυτού θα πρέπει να επιμείνουμε, για να βγάλουμε ουσιαστικό νόημα ως προς το τί πράγματι συμβαίνει σήμερα στην ελληνική κοινωνία και στο πολιτικό σύστημα. Ποιές είναι και από πού προέρχονται οι απειλές εναντίον του ελληνικού αστικού φαινομένου, που σε κρίσιμο βαθμό συμπίπτουν με τους κινδύνους για την συνοχή της ελληνικής κοινωνίας. Αυτή η συζήτηση δεν έκλεισε μια για πάντα με την απολύτως αφαιρετική, άκρως υποκριτική και θεοσοφική ή φιλοσοφική παραδοχή του αστικού καθεστώτος: πως σε ένα κράτος δικαίου η βία είναι καταδικαστέα, απ’ οπουδήποτε και αν προέρχεται!
Τι συμβαίνει σε περιπτώσεις κρίσεων και κρατικής ή/και υπερεθνικής βίας με τη μορφή «σοκ και δέος», όπως λαμβάνει αυτή χώρα σήμερα στην Ελλάδα, στο πλαίσιο εφαρμογής του προγράμματος της τρόικας; Σε μια δημοκρατική τάξη που απορρυθμίζεται με πράξεις της νόμιμης κυβέρνησης, του κοινοβουλίου, ακόμη και μέσω δικαστικών πορισμάτων/αποφάσεων που δίνουν εξαιρετικό νόημα στην (ακρωτηριασμένη) νομιμότητα, στο πλαίσιο μιας κατάστασης εκτάκτου ανάγκης – υποστηρίζοντας δηλαδή την μεταβολή της Ελληνικής Δημοκρατίας σε καθεστώς εκτάκτου ανάγκης -ανοίγει ή όχι, εκ νέου και αντικειμενικά, η συζήτηση για την έννοια της πολιτικής βίας; Τι συμβαίνει εκεί όπου η Δημοκρατία, κάνει βήματα προς τα πίσω, όπως προανήγγειλε ο κ. Παπανδρέου και εφαρμόζει πιστά ο κ. Σαμαράς, στο πλαίσιο μιας στρατηγικής που διευκολύνει την εφαρμογή των μνημονίων με την τρόικα στην πράξη; 
Εδώ δεν έχουμε, ασφαλώς, εφαρμογή της αστικής αρχής: οι δημοκρατίες αυτοκαταργούνται αν ανέχονται άλλα μέσα πολιτικής δράσης, εκτός από την ψήφο των πολιτών και από την άσκηση των δικαιωμάτων που αναγνωρίζει κάθε φιλελεύθερη και δημοκρατική έννομη τάξη! Εδώ, βιώνουμε την υπόθεση αντίστροφα. Σαφώς αντιστρόφως, με την Δημοκρατία, πρώτα αυτή, ως καθεστώς νομιμότητας και πολιτικής νομιμοποίησης, να αυτοκαταργείται, μερικώς τουλάχιστον, αλλά αναμφισβήτητα – έτσι όπως, μεταξύ άλλων, και η δική μου γραφή έχει δείξει παραστατικώς σε ό, τι αφορά στην διασάλευση τόσο της εσωτερικής μας, όσο και της ευρωπαϊκής νομιμότητας, στο πλαίσιο εφαρμογής του «ατομικού μηχανισμού σωτηρίας».
 Όταν λοιπόν η Αστική Δημοκρατία αυτοκαταργείται, έστω και μετρικώς και «προσωρινώς», στο πλαίσιο  ενός καθεστώτος εκτάκτου ανάγκης, τότε δεν παρουσιάζει κρίση η συνάρτηση του Κράτους Δικαίου με τα υποκείμενα του, που εμφανίζεται ως υπέρτατη αρχή αστικής οργάνωσης, προκαλώντας ηθικά και πολιτικά για ένα διαφορετικό νόημα περί (πολιτικής) βίας; Δεν έχουμε κρίση στο νόημα της βίας, αυτής καθ’ εαυτής; Να μην συζητήσουμε για αυτήν τη σημαντική μεταβολή στο νόημα της πολιτικής βίας και πώς αυτή επηρεάζει μια πλειάδα μεταβλητών που επιδρούν δραματικά καί στο νόημα της ψήφου των πολιτών, όπως και σε αυτό που συναρθρώνεται με την άκρως προβληματική άσκηση των δικαιωμάτων, τα οποία αναγνωρίζονται γενικά στο πλαίσιο της φιλελεύθερης και δημοκρατικής έννομης τάξης, η οποία έτσι χάνει την ουσία της;
Μα, αυτό είναι ακριβώς σήμερα το κρίσιμο ζήτημα για την Αστική Ελληνική Δημοκρατία: η αυτοπροσβολή της, ο αυτοπεριορισμός της, ο αυτό-ευνουχισμός της, που γεννά βία, καθώς όλη η διαδικασία είναι μια μορφή άσκησης ακραίας κρατικής βίας για συμμόρφωση σε όρους που σαφώς αντιφάσκουν με το δημοκρατικό νόημα της ψήφου των πολιτών, ασφαλώς με την λαϊκή κυριαρχία και με την πλήρη απόλαυση των δικαιωμάτων που «αναγνωρίζει κάθε φιλελεύθερη και δημοκρατική έννομη τάξη»! Ας μην γενικεύουμε λοιπόν, και ας περιορίσουμε το ζήτημα της πολιτικής βίας στην δράση του νεοναζισμού, η οποία έχει σαφή χαρακτηριστικά, τα οποία δεν πρέπει να συγχέονται με την συγκυριακή κοινωνική αντίδραση στην κρατική βία.
Αυτό είναι ένα άλλης τάξεως πρόβλημα, που μπορεί και πρέπει να αντιμετωπιστεί εξειδικευμένα, λαμβάνοντας υπόψιν πως δεν είναι η οικονομική κρίση που τροφοδότησε τον νεοναζισμό, αλλά η πολιτική/κυβερνητική στάση και συμπεριφορά κυρίως της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, με την ταύτισή τους πλέον στο νεοφιλελεύθερο άκρο των σκληρών, αντικοινωνικών, αυταρχικών πολιτικών. Η διαδικασία (κοινωνική, πολιτική, νομική) για την αποτροπή της αναβίωσης ενός ανεξέλεγκτου φασισμού στην Ελλάδα θα δώσει τελικά εμμέσως πλην σαφώς και το σύγχρονο νόημα περί πολιτικής βίας. Οι θεσμοί και η εφαρμογή τους μιλούν την πραγματική πολιτική γλώσσα, ενώ όλα τα υπόλοιπα αφορούν στο νομιμοποιητικό γαρνίρισμα και σε μικροπολιτικές εντυπώσεις.

Το «μυστικό», ωστόσο, της ανάπτυξης της Αστικής Δημοκρατίας είναι μάλλον αυτό που αρθρώνεται στο συμπέρασμά μου, με την άποψή μου, η οποία δίχως να διεκδικεί την μορφή του κανόνα, καταλήγει να υποστηρίζει παράλληλα τον οντολογικό και λειτουργικό κανόνα (νόμο) των Δημοκρατικών Καθεστώτων στον καπιταλισμό: οι δημοκρατικοί θεσμοί δεν λειτουργούν συνεκτικά και αποτελεσματικά, και δεν ευδοκιμούν μακροχρονίως, εάν δεν συνοδεύονται από ένα ισχυρό και σύγχρονο αντιφασιστικό κίνημα. Σε διαφορετική περίπτωση το δημοκρατικό οικοδόμημα, αν δεν είναι φενάκη, είναι κτισμένο στην άμμο, ενώ εξυπηρετεί αποκλειστικά τις συγκυριακές ανάγκες της καπιταλιστικής συσσώρευσης.

Ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος είναι διδάκτωρ Πολιτικής Επιστήμης, ειδικός σε θέματα πολιτικής και διακυβέρνησης στην Ευρασία.


Read more: http://tolimeri.blogspot.com/#ixzz2fPQ9hJQb