ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014

Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΗΣ ΒΑΡΚΙΖΑΣ (Β’)


                                                                                           Αντώνης Ι. Ζαρκανέλας (Δρ)
                                                                                                    π. Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης
                                                                                                    Νομαρχίας Θεσσαλονίκης     

Στο πρώτο μέρος είδαμε τις συνθήκες υπό τις οποίες πήγαμε στη Συμφωνία της Βάρκιζας, καθώς και το περιεχόμενό της. Όπως είπαμε, την εφαρμογή των άρθρων 1,2,4,5,7,8 και 9, που αφορούσαν την αποκατάσταση των ατομικών ελευθεριών, την κατάργηση του στρατιωτικού νόμου, τους ομήρους κλπ, ήταν υποχρεωμένη να εξασφαλίσει η Κυβέρνηση υπό το άγρυπνο μάτι του ΚΚΕ, των συνδικάτων, την απειλή απεργιών κλπ. Την εφαρμογή των άρθρων 3, για την αμνηστία και 6 για την αποστράτευση και αφοπλισμό  του ιδιωτικού-κομματικού στρατού του ΕΛΑΣ, της Πολιτοφυλακής κλπ δεν μπορούσε να εποπτεύσει η Κυβέρνηση, γιατί απλούστατα δεν γνώριζε ποιος  πραγματικά ήταν ο οπλισμός  και βέβαια δεν είχε περιεχόμενο η αποστράτευση χωρίς υποχρεωτική παράδοση των ανταρτών με ευθύνη του ΚΚΕ.
Η αποστολή του ΕΑΜ/ΚΚΕ πήγε στην Βάρκιζα με εντολή για αμνηστία σε όλους και παράδοση του οπλισμού με όρους. Ήταν κάθετοι στη γενική αμνηστία και ό,τι μπορούσαν να πετύχουν, να περισώσουν, στην παράδοση του οπλισμού. Εκ των υστέρων οι κομμουνιστές τη Συμφωνία της Βάρκιζας χαρακτηρίζουν ως τραγική ή το λιγότερο ως ατυχή. Οι πιο πρακτικοί και «ορθολογικοί κομμουνιστές»,  ως  απαραίτητη για την ανασύνταξη και προετοιμασία της νέας ένοπλης ανταρσίας. Σε κάθε περίπτωση, το ΚΚΕ στην 11η Ολομέλεια της Κ.Ε. του (Απρίλιος 1944) χαρακτήρισε τη Συμφωνία της Βάρκιζας αλλά και εκείνες του Λιβάνου και της Καζέρτας «λάθη δεξιού χαρακτήρα» (Γρηγοριάδης Σ., 1979).
 Τί, πραγματικά, σήμαινε η χορήγηση μερικής αμνηστίας;
Σήμαινε, κατά τη Συμφωνία της Βάρκιζας, ότι δεν αμνηστεύονταν όλοι εκείνοι που βαρύνονταν με εγκλήματα του ποινικού δικαίου, «τα οποία δεν ήσαν απολύτως απαραίτητα δια την εκτέλεση του πολιτικού εγκλήματος». Με άλλα λόγια, κάθε δραστηριότητα των ανταρτών μπορούσε να θεωρηθεί αδίκημα και να διωχθούν, ενώ οι ηγέτες τους δεν υπέστησαν καμιά δίωξη, επειδή οι δραστηριότητες τους θεωρήθηκαν εξ ορισμού πολιτικές. Με άλλα λόγια, όπως λέει ο Ευάγγελος  Αβέρωφ  (1973): «Με τα συμφωνηθέντα λοιπόν εκ της φύσεως των πραγμάτων, είχαν μικρότερη προστασία εκείνοι που την χρειαζόταν περισσότερο…». Όπως αναφέρει και ο Ξανθόπουλος (2013) «Οι ηγέτες (κομμουνιστές) -η πρόσθεση δική μας- δέχονται να αμνηστεύονται τα δικά τους αδικήματα, που χαρακτηρίζονται ως πολιτικά, δεν δέχονται  όμως να χαρακτηρίζονται ως πολιτικά αδικήματα όσα διεπράχθησαν με δική τους εντολή και για τον ίδιο σκοπό από απλά μέλη». Ο ίδιος μάλιστα αναφέρει ότι ο Θανάσης Χατζής, Γραμματέας του ΕΑΜ, για το άρθρο 3, περί Αμνηστίας, διατυπώνει την άποψη: «Έναντι της αθλίας υπογραφής στη Βάρκιζα έγινε κάτι αθλιέστερο. Παραδόθηκε στην εαμική αντιπροσωπεία ένα μυστικό έγγραφο – παράρτημα της Συμφωνίας, με υπογραφή της Ελληνικής κυβέρνησης και Βρετανική εγγύηση, ότι για 50 ηγετικά πρόσωπα του ΚΚΕ (τα οποία θα καθόριζε το ίδιο) εξασφαλιζόταν το ακαταδίωκτο και οι ηγέτες του ΚΚΕ έμειναν στο απυρόβλητο».
Την ήθελε πραγματικά τη γενική αμνηστία το ΚΚΕ;  
Να τι λέει ο Δ. Κούσουλας (1987): «Και όμως ο Σιάντος δεν  φαίνεται να ήθελε τη χορήγηση γενικής αμνηστίας σε όλους τους Ελασίτες. Και είχε πράγματι λόγους για να μην ευνοή τη γενική αμνηστία. Εάν οι άνδρες του ΕΛΑΣ μπορούσαν να επιστρέψουν στα σπίτια τους ανενόχλητοι, θα άρχιζαν να σκέπτονται και να διερωτώνται ποιος έφταιγε για την κατάρρευση του αγώνος των. Τέτοιες σκέψεις θα καθιστούσαν δύσκολη τη θέσι του Σιάντου, του Ιωαννίδη και των άλλων κορυφαίων ηγετών, που είχαν ρίψει τον ΕΛΑΣ στην περιπέτεια του Δεκεμβρίου. Αντιθέτως, αν έμεναν εκτεθειμένοι στην καταδίωξι  των αρχών, θα εξηναγκάζοντο να συσπειρωθούν  γύρω από το κόμμα ως το μόνο καταφύγιο για την επιβίωση του». (σελ.244).
Ήταν η Συμφωνία της Βάρκιζας για το ΚΚΕ μια ειλικρινής  αποδοχή να πορευτεί στα πλαίσια της νομιμότητας τις βάσεις της οποίας έθετε αυτή ή η υπογραφή της ήταν μια τακτική κίνηση που θα βοηθούσε να κερδηθεί χρόνος για αναδιοργάνωση, για βίαιη και ένοπλη κατάληψη της εξουσίας; Το πρώτο δεν προκύπτει από πουθενά. Για το δεύτερο υπάρχουν πολλές αριστερές πηγές που το επιβεβαιώνουν.
Έτσι ο Ιωαννίδης στο βιβλίο του «Αναμνήσεις» αναφέρει ότι εκτός από τον Ζεύγο και τη σύζυγό του - που απλώς δεν ψήφισαν - όλοι οι άλλοι συμφώνησαν, έστω με κάποιες επί μέρους επιφυλάξεις, με την υπογραφή της Συμφωνίας. «Κανένας δεν είπε όχι και κανένας δεν είπε ότι δεν κάνατε καλά που υπογράψατε τη συμφωνία της Βάρκιζας» (σελ. 374). Ο Ιωαννίδης στην 11η Ολομέλεια της Κ.Ε. του ΚΚΕ  (5-10 Απρίλη 1945) αναφέρει: «Αντίθετα, μια που είχαμε πάθει μια στρατιωτική ήττα θα ‘πρεπε γρήγορα να φτάσουμε στη συμφωνία της Βάρκιζας, που μας δίνει ένα μίνιμουμ δυνατοτήτων και προϋποθέσεων για να δουλέψουμε μαζικά και να ξαναπάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας.».  Ο ίδιος, ο  Ιωαννίδης,  στην 5η Ολομέλεια της Κ.Ε. του ΚΚΕ (30-31 Γενάρη 1949) έλεγε: «Φυσικά, μετά τη στρατιωτική ήττα υποχρεωτικά κάναμε τη Βάρκιζα, που ήταν μια ανάγκη για να ανασυγκροτήσουμε τις δυνάμεις μας και να τις προετοιμάσουμε για τους μελλοντικούς  πολιτικούς και ένοπλους αγώνες...».  Ο Ζαχαριάδης στην 6η Ολομέλεια της Κ.Ε. του ΚΚΕ (Οκτώβριος 1949) έλεγε «…η Συμφωνία της Βάρκιζας ήταν  ένας αναγκαίος  ελιγμός για την ανασύνταξη των δημοκρατικών δυνάμεων του Λαού» και το 1950  ο ίδιος στο βιβλίο του «Προβλήματα Καθοδήγησης» αναφέρει ότι η Συμφωνία της Βάρκιζας «...ήταν μία ανάπαυλα για την ανασυγκρότηση… μπροστά στην καινούργια αποφασιστική αναμέτρηση που έρχεται αναπόφευκτα» (σελ. 19).
Φαίνεται από τα παραπάνω ότι το ΚΚΕ με ορθή πολιτική σκέψη και ψυχρό κομματικό υπολογισμό μετά τα τραγικά Δεκεμβριανά,  πήγε στη Συμφωνία της Βάρκιζας για να δημιουργήσει μια επίφαση Δημοκρατικότητας-νομιμότητας για το κόμμα και ταυτόχρονα εξασφαλίζοντας:
·         Ευχέρεια πολιτικής δράσης υπό συνθήκες νομιμότητας αλλά και με μεθόδους «παράνομης δουλειάς».
·         Καθεστώς νόμιμου πολιτικού κόμματος, με τις εφημερίδες του να κυκλοφορούν ελεύθερα, με τα μέλη του να γίνονται δεκτά στις ένοπλες δυνάμεις και τα σώματα ασφαλείας (εφόσον καλύπτονταν από την αμνηστία), με τους ηγέτες να κυκλοφορούν ελεύθερα.
·         Τους μη αμνηστευόμενους  οπαδούς- αντάρτες, τους απλούς μαχητές, υποχρεωτικά στην παρανομία, εντός της χώρας ή στις γειτονικές κομμουνιστικές  χώρες και κυρίως στο Μπούλκες, περιμένοντας την εντολή για ένοπλη σύρραξη, για την έναρξη του Τρίτου Γύρου.
Παρέδωσαν οι κομμουνιστές τον οπλισμό που προέβλεπε η Συμφωνία της Βάρκιζας;
Ο Σαράφης, ο οποίος συμμετείχε  στην αντιπροσωπεία του ΕΑΜ, πρόθυμα δέχθηκε να παραδώσει ο ΕΛΑΣ 41.500 τυφέκια, 2015 αυτόματα, 163 όλμους και 32 πυροβόλα. Έκπληκτοι, οι Βρετανοί και Έλληνες Αξιωματικοί διαπίστωσαν όταν καταμετρήθηκαν τα όπλα βρέθηκαν περισσότερα: 44.000 τυφέκια, 2.500 αυτόματα, 220 όλμοι και 100 πυροβόλα!! (Ζαούσης, 1992, σελ. 24). Για το ίδιο θέμα ο Ιωαννίδης λέει:  «…αυτοί ζήτησαν να παραδώσουμε σαράντα χιλιάδες όπλα…  Και ο Σαράφης τους είπε: Σαράντα έξι χιλιάδες θα σας δώσουμε. Αυτό δηλαδή έγινε για να μην αποκαλυφθεί ότι εμείς κρύβουμε όπλα». (Αναμνήσεις, σελ. 371).
Ήταν τα όπλα που παραδόθηκαν σε καλή κατάσταση;
Ο Κ. Τσουκαλάς (1981) ανεπιφύλακτα δέχεται «...ότι μία μεγάλη ποσότητα όπλων και πυρομαχικών δεν παραδόθηκε» (σελ. 81). Ο Ιωαννίδης αναφέρει για το θέμα αυτό «Και βέβαια μέσα σε αυτά που παρέδωσαν ήταν και «...εικοσιπέντε χιλιάδες που ήτανε άχρηστα, δεν χρησιμοποιόντουσαν». (Αναμνήσεις, σελ. 371).
Πότε αποφασίστηκε να γίνει η απόκρυψη του οπλισμού και πού;
Γι’ αυτό  ας αφήσουμε τον Ιωαννίδη να μας  πει τί ακριβώς έγινε:  «…προτού έρθουν από την Βάρκιζα εγώ είχα σκεφθεί ότι είτε κάνουμε είτε όχι συμφωνία πρέπει να κρύψουμε οπλισμό. Να τον κρύψουμε έξω από τις πόλεις και κοντά, όσο μπορούμε πιο κοντά… μέσα στις πόλεις ...και να τον χρησιμοποιήσουμε σε ώρα ανάγκης…». (Αναμνήσεις, σελ. 371).
Πώς όμως έγινε η δουλειά της απόκρυψης;
  Ήταν μία ολόκληρη επιχείρηση στην οποία υπό πλήρη μυστικότητα  πρωτοστατούσαν οι πρωτοκλασάτοι κομματικοί ηγέτες. Ο ίδιος ο Ιωαννίδης, Β΄ Γραμματέας του ΚΚΕ,  πηγαίνει στην Μακεδονία για να εποπτεύσει. Εκεί έρχεται σε επαφή με όλους τους κομματικούς: Στρίγγο Λ., Μάρκο Βαφειάδη, Στέργιο Αναστασιάδη, υπεύθυνο της ΟΠΛΑ, τον Πέτρο Ερυθριάδη κλπ και τους εξηγεί «...πω ς πρέπει να κρύψουμε οπλισμό για ώρα ανάγκης…». Η δουλειά της απόκρυψης παντού «...ήταν η ίδια». «Τόσες χιλιάδες όπλα εκεί και τόσες εκεί, τόσα οπλοπολυβόλα και πολυβόλα, τόσα κανόνια». (Αναμνήσεις, σελ. 372).
Ποιοί έκαναν τη δουλειά;
Η απόκρυψη έπρεπε να γίνει έτσι ώστε «δεν έπρεπε να πάρουνε χαμπάρι όλοι οι μαχητές» και θα γινόταν «...από δύο μαχητές  και με την ευθύνη των επικεφαλής…». «Εκείνοι δε που θα κρύψουν τον  οπλισμό θα φύγουνε για το Μπούλκες, ώστε να μην πιαστούν και πει κανένας ότι κρύψαμε και πού οπλισμό. Μέχρι αυτό το σημείο πήραμε μέτρα. Και μόλις τέλειωναν την απόκρυψη, γραμμή για το Μπούλκες». (Αναμνήσεις, σελ. 372). 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
Αβέρωφ-Τοσίτσας, Ε. 1973. Φωτιά και τσεκούρι! Ελλάς, 1946-49 και τα προηγηθέντα.                                                                                                                                                             Βιβλιοπωλείον της «Εστίας».
Γρηγοριάδης, Σ., 1979. Δεκέμβριος 1944: Το ανεξήγητο λάθος. Εκδόσεις Φυτράκη.
Ζαούσης, Αλεξ. 1992. Η Τραγική Αναμέτρηση (1945-1949). Ο μύθος και η αλήθεια. Τομ. Α. Εκδόσεις ΩΚΕΑΝΙΔΑ.
Ζαχαριάδης, Ν., 1950. Προβλήματα Καθοδήγησης στο ΚΚΕ.
Ιωαννίδης, Γ., 1979. Αναμνήσεις. Επιμέλεια: Παπαπαναγιώτου Αλέκος, Εκδόσεις Θεμέλιο.
Κούσουλας, Δ. 1987. ΚΚΕ Τα Πρώτα Τριάντα Χρόνια 1918-1949. Εκδόσεις Ελληνική Ευρωεκδοτική.
Ξανθόπουλος, Ν. 2013. «Ποίος Έπταισεν;» Εμφύλιος 1941-1944. Εκδόσεις Αφών Κυριακίδη Α.Ε.
Τσουκαλάς, Κ., 1981. Η Τραγική Αναμέτρηση. Από την απελευθέρωση ως τους συνταγματάρχες. Εκδόσεις νέα σύνορα. Α. Λιβάνης. 

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΗΜΕΡΑ

Αγαπητοί  Συνέλληνες, Συμπολίτες, Συντοπίτες.
 
   Επιθυμώ να αγωνιστώ, να προσφέρω στον όμορφο και ευγενικό  κοινωνικό στίβο μέσα από το  δημοκρατικό θεσμό της αποκεντρωμένης αρχής, μέσα από το δήμο μας.
   Πάντοτε υπηρέτησα και εξακολουθώ να υπεραμύνομαι αταλάντευτα τις αρχές και αξίες του ανθρωπισμού που αποτελούν πυξίδα στην ζωή μου` όποιος θέλει να ασχοληθεί με τα κοινά πρέπει να χαρακτηρίζεται από εντιμότητα, υπευθυνότητα, Ικανότητα και προοδευτικότητα .
   Το Μάιο πρέπει η νέα δημοτική αρχή που θα αναδειχθεί,  σαν αναγκαία και ικανή προϋπόθεση από τη συντριπτική πλειοψηφία των συμπολιτών μας, είναι επιβεβλημένο να τραβήξει το κάρο από τα λασπόνερα μπροστά, να βγάλει τον αξιόλογο τόπο μας από την μιζέρια του μνημονίου και το τέλμα της στασιμότητας που βρίσκεται σήμερα.
   Η απερχόμενη διοίκηση της μητροπολιτικής δυναμικής  Κατερίνης μας παρακολούθησε, σύρθηκε πίσω από το άρμα της μνημονιακής κυβέρνησης Σαμαρά εξαγγέλλοντας διθυραμβικά μεγαλεπήβολα  έργα στα χαρτιά παρόμοια με τα Σαξές στόρι  του  Πρωθυπουργού. Το ευνοϊκό περιβάλλον των προηγούμενων εκλογών έδωσε την νίκη στην τωρινή δημοτική αρχή, η οποία επαναπαύτηκε στις δάφνες της επιτυχίας της, συνοδοιπόρησε με την εξουσία και ξύπνησε στο παραπέντε από το λήθαργό της  κρατώντας προσχηματικές αποστάσεις απ΄αυτήν σήμερα.
   Θέλω  την αυτοδιοίκηση ανάχωμα στην τωρινή πολιτική εξουσία,  ελεύθερη, ακηδεμόνευτη, δημοκρατική. Τα κόμματα μπορούν να στηρίζουν τον θεσμό, χωρίς να τον προσωποποιούν, χωρίς να τον ενθυλακώνουν. Τα πρόσωπα που θα την υπηρετήσουν πρέπει να έχουν ήθος, δυνατότητες, γνώσεις`  να είναι δοκιμασμένα και όχι  ευκαιριακά- καιροσκοπικά, ψευτο-αντιμνημονιακά, άχρωμα. Ο Σαμαράς να μην συμπεριφέρεται  υποκριτικά στο  θεσμό  χρησιμοποιώντας των σαν Σαμαράκι ανάσχεσης  της επερχόμενης ταχύτατης  πτώσεις του. Βαρυσήμαντο παράδειγμα  αποτελεί  η περίπτωση Τζιτζικώστα  στην περιφέρεια  κεντρικής  Μακεδονίας, ο οποίος είναι μια ξεχωριστή και δοκιμασμένη αυτοδιοικητική προσωπικότητα, που κατεβαίνει αυτόνομα στον κοινωνικό στίβο τον οποίο αγαπά και υπηρετεί με αποτελεσματικότητα. Ο πρώτος  είναι γυμνός και αδύναμος  και προσπαθεί να καλυφθεί, ανεπιτυχώς βεβαία, από τα ανομήματά του, να εξιλεωθεί επισκεπτόμενος  με την κουστωδία του το αρχονταρίκι του Αγίου όρους, αλλά μάταια γιατί έρχεται η φωνή του λαού που είναι οργή θεού, ενώ ο δεύτερος είναι άρχοντας  της κεντρικής Μακεδονίας , απόγονος του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Στις  Αυτοδιοικητικές, αλλά κύρια στις Ευρωεκλογές  θα εισπράξει ο Σαμαράς  τα επίχειρα των πράξεών του, θα πάρει την απάντησή του…
   Τα κόμματα επιτέλους να συμπεριφερθούν με ωριμότητα  και να παρακολουθούν  τις εξελίξεις στον χώρο της αυτοδιοίκησης σεβόμενα τη δυναμική και την αυτοτέλειά της, διότι αποτελεί όπως έλεγε ο αείμνηστος  Ανδρέας Παπανδρέου  βάθρο και στυλοβάτη της Δημοκρατίας έχοντας άμεση σχέση με την καθημερινότητα του πολίτη.
   Προσβλέπω σε Αναβαθμισμένη  Αυτοδιοίκηση νέων μεθόδων και αντιλήψεων, αυτοδύναμη, σε δυναμική ισορροπία και όχι επαίτη και φτωχό συγγενή της κεντρικής εξουσίας συρόμενη από πίσω της στα κακοτράχαλα μέρη της.
Κατερίνη  28.02.2014
 

ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΣ

ΕΥΧΕΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΙΕΡΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΓΕΩΡΓΙΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΙΕΡΙΑΣ


28ης  Οκτωβρίου 40, Κατερίνη      e-mail: press@pieria.pkm.gov.gr
                                                                    ιστοσελίδα: www.pkm.gov.gr

                                                                    Κατερίνη, 28 Φεβρουαρίου 2014


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση, πληροφορηθήκαμε όλοι όσοι βρισκόμαστε στην Ιερά Μονή Πετράκη καθώς και ο χριστεπώνυμος κλήρος της Πιερίας, την πλήρωση της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους, Κατερίνης και Πλατανώνα, μετά από μυστική ψηφοφορία του Σώματος της Ιεραρχίας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, στο πρόσωπο του Αρχιμανδρίτη Γεωργίου Χρυσοστόμου.
Σεβασμιότατε,
Ως Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας, σας απευθύνουμε εκ βαθέων προσρήσεις και ευχές για την ανάδειξή σας εις το αξίωμα του Μητροπολίτου.
Στις δύσκολες εποχές που διανύουμε, με τις πολυάριθμες και πολυποίκιλες δοκιμασίες που βιώνουμε, σας δηλώνουμε, ότι ο κόσμος έχει ανάγκη από άξιους ποιμενάρχες, που αναδεικνύουν και προβάλλουν την ουσία και το πνεύμα του Χριστιανισμού.
Διάπυρες είναι οι ευχές όλων μας ώστε ο Θεός να Σας ενισχύει στο δύσκολο και πολυυπεύθυνο έργο που Σας ανέθεσε η Εκκλησία. Η μέχρι τώρα πορεία Σας, μας δίδει τα εχέγγυα ότι θα πετύχετε στην επισκοπική αποστολή Σας και είμαστε απολύτως βέβαιοι, ότι στα νέα δύσκολα εκκλησιαστικά καθήκοντά σας, θα ανταποκριθείτε, όπως ακριβώς εγγυώνται το ήθος και οι ικανότητές σας.
Η επιστημονική – θεολογική σας κατάρτιση, ως Αναπληρωτής Καθηγητής στην Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο, ο πνευματικός πλούτος, η ψυχική ευγένεια, η άοκνη δράση, καθώς και η εκκλησιαστική σας εμπειρία από τη θέση του Πρωτοσύγκελλου της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας, σηματοδοτεί και εξασφαλίζει τη συνέχιση της προγενέστερης εποχής ενότητας, ποιότητας, συνεργασίας, πνευματικότητας και κοινωνικής προσφοράς για την Μητρόπολή μας και εγγυώνται μία απολύτως επιτυχημένη αρχιερατική θητεία.
Ευχόμαστε ολόψυχα στη Σεβασμιότητά σας στην καινούργια διακονία, την υγεία και την ευημερία, την από Θεού ενίσχυση και σκέπη, για το τόσο σημαντικό πνευματικό, κοινωνικό και ποιμαντορικό έργο που από σήμερα αναλαμβάνετε, και θα σας συμπαρασταθούμε στην όλη προσπάθειά σας για το καλό της Πιερίας.
Με βαθύτατο σεβασμό
Σοφία Μαυρίδου
Αντιπεριφερειάρχης ΠΙΕΡΙΑΣ
Θεματική Αντιπεριφερειάρχης
Πολιτισμού, Αθλητισμού & Παιδείας

Της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

«Συγχαρητήριο μήνυμα της Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας προς το Δικηγορικό Σύλλογο Κατερίνης»

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΙΕΡΙΑΣ


28ης  Οκτωβρίου 40, Κατερίνη      e-mail: press@pieria.pkm.gov.gr
                                                                    ιστοσελίδα: www.pkm.gov.gr

                                                                    Κατερίνη, 28 Φεβρουαρίου 2014




Εκφράζω τα θερμά μου συγχαρητήρια στους συναδέρφους μου, που εκλέχθηκαν κατά τις πρόσφατες εκλογές του Δικηγορικού Συλλόγου Κατερίνης, τον επανεκλεγέντα πρόεδρο του Συλλόγου, Χαράλαμπο Μπρουσκέλη και το νέο Διοικητικό Συμβούλιο και εύχομαι κάθε επιτυχία στη θητεία τους για την ευόδωση όλων των προσπαθειών, που αφορούν τους κοινούς μας στόχους, σε όλα τα μεγάλα ζητήματα του κλάδου μας.

                                                                 Με εκτίμηση
                                                                Η Αντιπεριφερειάρχης ΠΙΕΡΙΑΣ

                                                                   Σοφία Μαυρίδου

Σάββατο 1-3-2014 στο Λιτόχωρο στις 5:00 μ.μ. Ο τελικός κυπέλλου της Ε.Π.Σ. Πιερίας είναι γιορτή.


Είναι η ολοκλήρωση της αγωνιστικής προσπάθειας μιας χρονιάς, δύο εκ των καλύτερων ομάδων του πρωταθλήματος της Ε.Π.Σ. Πιερίας.
Στο φετινό τελικό του .....
κυπέλλου 2013-2014 μετέχουν επάξια η Αναγέννηση Σφενδάμης και η Α.Ε. Καρίτσας.
Τόσο οι δύο φιναλίστ, όσο και η οργανωτική επιτροπή, έτοιμοι από κάθε πλευρά περιμένουν τους φιλάθλους να χειροκροτήσουν και να επικροτήσουν την όλη προετοιμασία και προσπάθεια. Πάντα στα πλαίσια του "ευ αγωνίζεσθε" και του σεβασμού του αντιπάλου.
Ζούμε και διαβιούμε όλοι στον ίδιο τόπο και αγωνιούμε για την ανάπτυξη και προκοπή της Πιερίας μας.
Δεν μας χωρίζει τίποτε. Οι ποδοσφαιριστές είναι αντίπαλοι στη διάρκεια του αγώνα και μόνο. Επιπρόσθετα πρέπει ως αγνοί και ευπρεπείς φίλαθλοι να αποδείξουμε στους υπευθύνους του Ελληνικού ποδοσφαίρου ότι δίκαια μάς αναθέτουν κορυφαίες διεθνείς και Ελληνικές διοργανώσεις.
Ο πρόεδρος της Ε.Π.Σ. Πιερίας Δημήτρης Ελευθεριάδης και ο πρόεδρος της επιτροπής πρωταθλήματος και κυπέλλου Νίκος Καλαμπάκας καθώς και τα μέλη της Διοίκησης και οι συνεργάτες της ένωσης, καλωσορίζουν στον τελικό τις διοικήσεις, τους προπονητές, τους ποδοσφαιριστές και τους φιλάθλους της Αναγέννησης Σφενδάμης και της Α.Ε. Καρίτσας αλλά και τη φίλαθλη κοινωνία της Πιερίας, ευχόμενοι ο αγώνας να αποτελεί για όλους μια ωραία ανάμνηση.
Χορευτικά συγκροτήματα αλλά και τιμητικές διακρίσεις θα διανθίσουν το τελετουργικό μέρος του τελικού που θα ολοκληρωθεί με φαντασμαγορικό τρόπο.
Ο αγώνας θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 1 Μαρτίου 2014 στις 5:00 το απόγευμα στο Δημοτικό στάδιο Λιτοχώρου «Πύρρος Δήμας».
ΦΙΛΑΘΛΟΙ. ας περιμένουμε να απολαύσουμε και χαρούμε τη γιορτή του ποδοσφαίρου.
ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ.

Καιρού επιτρέποντος... από την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014 Αποκριάτικες εκδηλώσεις και κούλουμα στον Δ. Δίου-Ολύμπου

Με τη συμμετοχή Πολιτιστικών Συλλόγων και Δημοτικών - Τοπικών Κοινοτήτων

Καιρού επιτρέποντος, αποκριάτικες εκδηλώσεις αναμένεται να πραγματοποιηθούν σε διάφορες περιοχές τού Δ. Δίου - Ολύμπου την Παρασκευή 28/2, το Σάββατο 1/3 και την Κυριακή της αποκριάς 2/3 (με αποκριάτικες εκδηλώσεις), καθώς επίσης και την Καθαρή Δευτέρα 3/3 (με κούλουμα αλλά, σε μία.....
περίπτωση, και με ...αποκριάτικες εκδηλώσεις)!

Αυτές τις εκδηλώσεις έχουν αναλάβει βασικά οι πολιτιστικοί σύλλογοι κάθε περιοχής με τη συμπαράσταση του δήμου καθώς και τοπικών και δημοτικών κοινοτήτων.
Οι βασικές εκδηλώσεις του ερχόμενου τετραημέρου (Παρασκευή 28/2, Σάββατο 1/3, Κυριακή 2/3 και Καθαρή Δευτέρα 3/3), που, κατά περιοχή, έχουν ήδη ανακοινωθεί, έχουν ως εξής:
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28/2
Στο Λιτόχωρο, την Παρασκευή 28/2 το βράδυ, θα γίνει παρέλαση αρμάτων στην κεντρική λεωφόρο Αγίου Νικολάου.
ΣΑΒΒΑΤΟ 1/3
Στις 6.00 το απόγευμα, στην αίθουσα του 2ου δημοτικού σχολείου Λιτοχώρου, θα πραγματοποιηθεί αποκριάτικη παιδική συναυλία από τη δημοτική χορωδία Λιτοχώρου - Δ. Δίου - Ολύμπου «Ιωάννης Σακελλαρίδης», με τη συμμετοχή του πολιτιστικού συλλόγου Κονταριώτισσας «Πίερες», της παιδικής χορωδίας Πλαταμώνα και του παιδικού τμήματος της δημοτικής χορωδίας Λιτοχώρου.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΙΑΣ 2/3
Στη Βροντού θα πραγματοποιηθεί στις 3.00 το μεσημέρι αποκριάτικη γιορτή, που διοργανώνουν από κοινού ο Δ. Δίου-Ολύμπου, η δημοτική κοινότητα Βροντούς αλλά και ο πολιτιστικός σύλλογος Βροντούς.
Στο Λιτόχωρο αλλά και σε άλλες περιοχές του Δ. Δίου-Ολύμπου, το βράδυ της Κυριακής, θα γίνει το κάψιμο των κέδρων στις γειτονιές με χορούς και τραγούδια.
ΚΑΘΑΡΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 3/3
Εκδηλώσεις με κούλουμα θα γίνουν, καιρού επιτρέποντος, την Καθαρή Δευτέρα σε όλες τις περιοχές του δήμου Δίου-Ολύμπου. Επίσης, καρναβαλικές εκδηλώσεις αλλά και εκδηλώσεις με κούλουμα θα γίνουν στη δημοτική κοινότητα Λεπτοκαρυάς, την Καθαρή Δευτέρα.


--

Ο π. Γεώργιος Χρυσοστόμου νέος Μητροπολίτης Κίτρους

http://www.dionolympos.gr/wp-content/uploads/2014/02/chrysostomou1.jpg
Νέος Μητροπολίτης Κίτρους εξελέγη ο πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας αρχιμ. Γεώργιος Χρυσοστόμου, με 56 ψήφους.
Ο συνυποψήφιος του νέου μητροπολίτη, Αρχιμανδρίτης π. Δαυίδ Τζιουμάκας, ηγούμενος της....
Ι.Μ. Αγίας Θεοδώρας Θεσσαλονίκης ακολούθησε με 18 ψήφους.

Είχε προηγηθεί η διαδικασία επιλογής του Τριπροσώπου το οποίο είχε διαμορφωθεί ως εξής:
Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Χρυσοστόμου: 57
Αρχιμανδρίτης Δαυίδ Τζιουμάκας: 48
Αρχιμανδρίτης Ιγνάτιος Σωτηριάδης: 20
Ο νέος Μητροπολίτης είχε την στήριξη του μητροπολίτη Βεροίας κ. Παντελεήμονα αλλά και του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου.
Αμέσως μετά την εκλογή ο θεοφιλέστατος εψηφισμένος μητροπολίτης Κίτρους κ. Γεώργιος προσήλθε στο Συνοδικό Μέγαρο για το μικρό μήνυμα και στη συνέχεια στο καθολικό της ιεράς μονής Ασωμάτων Πετράκη για το μεγάλο μήνυμα.
Η χειροτονία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 1η Μαρτίου στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρειοπαγίτου Αθηνών.
Βιογραφικό σημείωμα
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1964. Πτυχιούχος της Θεολογικής και της Φιλοσοφικής Σχολής, Διπλωματούχος Θεολογίας και Διδάκτωρ Φιλολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Παρακολούθησε ευρύτερες σπουδές στη Γαλλία και στην Ιταλία.
Υπηρετεί ως καθηγητής Λειτουργικής της Ανώτατης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης.
Διετέλεσε επισκέπτης καθηγητής στη Θεολογική Σχολή του Ορθόδοξου Πανεπιστημίου στη Ρεπουμπλικανική Δημοκρατία του Κονγκό - R.D.C. και στη Θεολογική Ακαδημία Κιέβου.
Συνέγραψε 6 βιβλία και 50 επιστημονικά άρθρα σε ελληνικά και ξένα περιοδικά, ενώ επιμελήθηκε πολλές επιστημονικές εκδόσεις. Διοργάνωσε 30 επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες, ενώ έλαβε μέρος ως εισηγητής σε πολλά επιστημονικά συνέδρια και επιμορφωτικά σεμινάρια.
Χειροτονήθηκε διάκονος και πρεσβύτερος στη Θεσσαλονίκη.
Διετέλεσε διάκονος του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου Θεσσαλονίκης και εφημέριος του Ιερού Ναού Αγίων Αναργύρων Θεσσαλονίκης, καθώς και του ομώνυμου Ναού της Βέροιας.
Κατά καιρούς κατείχε διάφορες επιτελικές θέσεις στην εκκλησιαστική διοίκηση στη Θεσσαλονίκη και στη Βέροια. Τα τελευταία είκοσι χρόνια υπηρέτησε ως Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας.
Μέλος εκκλησιαστικών και ακαδημαϊκών αποστολών στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό.
Ομιλεί αγγλικά, γαλλικά, ιταλικά, ρωσικά. Ονομαστική εορτή: 3 Νοεμβρίου (Ανακομιδή λειψάνων Αγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου του Τροπαιοφόρου).
Μικρό Μήνυμα
Η αντιφώνηση του θεοφιλεστάτου εψηφισμένου μητροπολίτου Κίτρους κ. Γεωργίου (μικρό μήνυμα)
Μακαριώτατε, Σεβασμιώτατοι,
Με ιερή συγκίνηση ευρίσκομαι ενώπιόν Σας, πληροφορηθείς προ τινός την ανάδειξη της ελαχιστότητός μου ως Ποιμενάρχου της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους, με έδρα την Κατερίνη της ιστορικής Πιερίας.
Αποδεχόμενος την εκλογή, δεν ξεφεύγει της προσοχής μού ότι αυτή συμβαίνει σε μια κρίσιμη εποχή, κατά την οποία καλούμαστε να συνδυάσουμε την πίστη και την παράδοση της Αγίας μας Εκκλησίας με τις σύγχρονες εξελίξεις του κόσμου και μάλιστα με τις επιτακτικές ανάγκες του πιστού λαού.
Αισθήματα ευγνωμοσύνης κατακλύζουν τον εσωτερικό μου κόσμο προς όλα τα σεβάσμια μέλη της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, για την ανάθεση της επισκοπικής αυτής ευθύνης, την έκφραση της εμπιστοσύνης Σας προς το ταπεινό πρόσωπό μου και την ευλογία να διακονήσω υιικώς τον Προκάτοχό μου, Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη κ. Αγαθόνικο.
Ευχηθείτε, Μακαριώτατε και Σεβασμιώτατοι Πατέρες, να αποδειχθώ άξιος της εμπιστοσύνης αυτής, κατά τον λόγο του Αποστόλου Παύλου, «εν χάριτι Ιησού Χριστού» (Ρωμ. 5,15).

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

16.000 δανειολήπτες ζητούν προστασία από τους πλειστηριασμούς


16.000 δανειολήπτες ζητούν προστασία από τους πλειστηριασμούς
Σε 16.000 φθάνουν οι αιτήσεις που είχαν κατατεθεί, μέχρι χθες, στις τράπεζες για υπαγωγή στο νόμο που προστατεύει την πρώτη κατοικία δανειοληπτών από πλειστηριασμούς για το 2014, δήλωσε απόψε ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Κωστής Χατζηδάκης, έπειτα από σύσκεψη με τη διοίκηση της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών.
Τόσο ο κ. Χατζηδάκης όσο και ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤ), Γιώργος Ζαννιάς, εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την εξέλιξη εφαρμογής του νόμου. «Αυτό δείχνει ότι άνθρωποι που είχαν διακόψει τις σχέσεις τους με το τραπεζικό σύστημα, είδαν ότι ο νόμος αυτός επιτρέπει να υπάρξει μια επανεκκίνηση στις σχέσεις τους με τις τράπεζες, χωρίς να υπάρχει μεγάλη επιβάρυνση στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, αλλά και χωρίς φυσικά να υπάρχουν οι κίνδυνοι που θα υπήρχαν εάν δεν είχαμε αυτές τις συγκεκριμένες προβλέψεις» δήλωσε συγκεκριμένα ο κ. Χατζηδάκης.
Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων-υπεύθυνων δηλώσεων προς τις τράπεζες λήγει αύριο. Ωστόσο, για όσους δανειολήπτες εκδοθούν κατασχετήρια μετά την 1η Μαρτίου ο νόμος προβλέπει δίμηνη προθεσμία υποβολής αίτησης για υπαγωγή σε καθεστώς προστασίας.
Στη συνάντηση συζητήθηκε και η πορεία εκταμίευσης επιχειρηματικών δανείων από τις τράπεζες, με αξιοποίηση των χρηματοδοτικών εργαλείων του υπουργείου Ανάπτυξης.
Συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία Ιανουαρίου, έχουν εκταμιευθεί 1,26 δισ. ευρώ (έναντι στόχου 2 δισ. ευρώ ως τον Απρίλιο).
Ωστόσο, τον Ιανουάριο περιορίστηκε ο ρυθμός αύξησης σε 8% από 28% το προηγούμενο δίμηνο, γεγονός που αποδίδεται από τραπεζικούς κύκλους κυρίως σε αύξηση της αβεβαιότητας, που αποτυπώθηκε και στη μείωση των καταθέσεων.
Οι ίδιοι κύκλοι τονίζουν πως όταν συνολικά στην Ευρώπη τα δάνεια προς τον ιδιωτικό τομέα μειώνονται κατά 2% είναι λογικό να υπάρχουν αντίστοιχες εξελίξεις στη χώρα μας.
Ο κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε επίσης ότι συμφωνήθηκε με την Ένωση Τραπεζών να εκπονηθεί σε συνεργασία και με το ΙΟΒΕ μελέτη για τον σχεδιασμό των χρηματοδοτικών εργαλείων που απαιτούνται στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα, η οποία θα κατατεθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενόψει και της νέας προγραμματικής περιόδου για το ΕΣΠΑ.
Νωρίτερα, στο υπουργείο Οικονομικών συνεδρίασε υπό τον υπουργό Γιάννη Στουρνάρα το Κυβερνητικό Συμβούλιο για τη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους. Θέματα συζήτησης ήταν, μεταξύ άλλων, η διοργάνωση εκστρατείας ενημέρωσης και η παροχή συμβουλών προς τους οφειλέτες, η ανάπτυξη αρχείου δεδομένων οικονομικών συμπεριφοράς και ο σχεδιασμός του θεσμού εξωδικαστικής διαμεσολάβησης στη διαδικασία ρυθμίσεων οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων.

Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΟΥ


Η βασίλισσα του χιονιού
Kείμενο: Χρυσάνθη Αγγελοπούλου
Εμπνευσμένο από τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες στο Sochi, το γαλλικό περιοδικό Lui στέλνει την Μalgosia Bela στις χιονισμένες πλαγιές του Courchevel για μία φωτογράφηση μόδας με τίτλο «Jeux d' Hiver» (Χειμερινά Παιχνίδια). Το μοντέλο φωτογραφίζει ο Mark Segal με φόντο τα σαλόνια, τη βεράντα και το ski room του ξενοδοχείου Cheval Blanc, την πισίνα του Hotel L' Apogee και τις πίστες του γαλλικού θέρετρου. Κι επειδή Lui σημαίνει «αυτός», την παράσταση στη συγκεκριμένη φωτογράφηση δεν κλέβουν τα σκι Chanel και τα κράνη Bolle, αλλά το ημίγυμνο σώμα της Πολωνέζας μοντέλας. 


  • Η βασίλισσα του χιονιού
  • Η βασίλισσα του χιονιού
  • Η βασίλισσα του χιονιού
  • Η βασίλισσα του χιονιού
  • Η βασίλισσα του χιονιού
  • Η βασίλισσα του χιονιού

Ποιοι φορολογούμενοι απειλούνται με μεγάλους πρόσθετους φόρους


Ποιοι φορολογούμενοι απειλούνται με μεγάλους πρόσθετους φόρους
Με την επιβολή πρόσθετων φόρων απειλούνται οι φορολογούμενοι που παρουσιάζουν μεγάλες δαπάνες οι οποίες δεν δικαιολογούνται από τα εισοδήματα που έχουν εμφανίσει στην εφορία, όσοι έχουν καταθέσεις ή περιουσιακά στοιχεία ανακόλουθα με τις φορολογικές τους δηλώσεις, όσοι είναι μέλη εταιριών με ζημιογόνα αποτελέσματα ή τους έχουν καρφώσει για «μαύρο χρήμα».
Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Χ. Θεοχάρης υπέγραψε την απόφαση με την οποία ενεργοποιούνται οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου για τον προσδιορισμό πραγματικών εισοδημάτων και την αποκάλυψη «κρυφών» εισοδημάτων.
Η εφορία θα προσδιορίζει το πραγματικό φορολογητέο εισόδημα κάθε φορολογούμενου με βάση όλα τα έσοδα και τα έξοδα του, τα περιουσιακά του στοιχεία (κινητά και ακίνητα) και τις καταθέσεις του στις τράπεζες. Ειδικότερα θα αξιοποιούνται στοιχεία για ακίνητα, αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής, έργα τέχνης, κοσμήματα, καταθέσεις, δάνεια, υποθήκες, μετρητά, καταναλωτικές δαπάνες, κινήσεις πιστωτικών καρτών, γονικές παροχές, κληρονομιές. Με τα στοιχεία αυτά θα προσδιορίζεται το εισόδημα και εφόσον ξεπερνά το δηλωθέν τότε ο ελεγχόμενος θα καλείται να πληρώσει πρόσθετο φόρο εισοδήματος αλλά και εισφορά αλληλεγγύης.
Η απόφαση
Ειδικότερα η απόφαση του κ. Θεοχάρη με την οποία ενεργοποιούνται ο έμμεσος προσδιορισμός των εισοδημάτων έχει ως εξής:
Άρθρο 1
Αντικείμενο τεχνικών ελέγχου με την χρήση μεθόδων εμμέσου προσδιορισμού φορολογητέας ύλης.
Αντικείμενο των τεχνικών ελέγχου των περιπτώσεων β', γ' και ε' της παραγράφου 1 του άρθρου 27 ν.4174/2013 είναι ο προσδιορισμός της φορολογητέας ύλης προκειμένου να εκδοθεί πράξη διορθωτικού προσδιορισμού φόρου σε φορολογούμενο φυσικό πρόσωπο, μέσω μιας μεθοδολογίας που αξιοποιεί τα στοιχεία, τις πληροφορίες και τα δεδομένα για έσοδα κάθε πηγής και πραγματοποιηθείσες δαπάνες πάσης φύσεως, που η Φορολογική Διοίκηση διαθέτει ή συγκεντρώνει, για τον ίδιο τον/την σύζυγο του και τα προστατευόμενα μέλη αυτών.
Άρθρο 2
Περιεχόμενο των τεχνικών ελέγχου.
2.1. Τεχνική της ανάλυσης ρευστότητας του φορολογουμένου.
Η τεχνική προσδιορίζει τη φορολογητέα ύλη αναλύοντας τα έσοδα (φορολογητέα και μη), τις αγορές και δαπάνες (επαγγελματικές, ατομικές και οικογενειακές) και τις αυξήσεις και μειώσεις των περιουσιακών στοιχείων και των υποχρεώσεων (επαγγελματικών, ατομικών και οικογενειακών) του φορολογούμενου φυσικού προσώπου.
Κατά την μέθοδο αυτή δημιουργείται ισοζύγιο με δύο βασικές στήλες: «Πηγές Κεφαλαίων/Εσόδων» και «Αναλώσεις Κεφαλαίων/Εσόδων».
Στην πρώτη στήλη Πηγές Κεφαλαίων/Εσόδων περιλαμβάνονται τα κάθε μορφής έσοδα που έχουν εισπραχθεί στην διάρκεια της ελεγχομένης φορολογικής περιόδου, των οποίων αποδεικνύεται η πραγματοποίηση και η νομιμότητα των συναλλαγών.
Στην δεύτερη στήλη Αναλώσεις Κεφαλαίων /Εσόδων περιλαμβάνονται όλες οι πραγματοποιηθείσες αναλώσεις, κατά τη διάρκεια της ελεγχομένης φορολογικής περιόδου.
Η διαφορά μεταξύ στήλης «Αναλώσεις Κεφαλαίων/ Εσόδων» και στήλης «Πηγές Κεφαλαίων/Εσόδων», θεωρείται μη δηλωθείσα φορολογητέα ύλη και εφόσον δεν αιτιολογείται υπόκειται σε φορολόγηση.
2.2. Τεχνική της καθαρής θέσης του φορολογουμένου.
Η τεχνική αυτή αναδημιουργεί το οικονομικό ιστορικό του φορολογούμενου φυσικού προσώπου και προσδιορίζει φορολογητέα ύλη, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα περιουσιακά στοιχεία και τα διαθέσιμα κεφάλαια προσωπικά, οικογενειακά, επαγγελματικά, τις διάφορες απαιτήσεις προσωπικές, οικογενειακές, επαγγελματικές (ενεργητικό), τις υποχρεώσεις προσωπικές, οικογενειακές ή επαγγελματικές (παθητικό), τις ατομικές, οικογενειακές και επαγγελματικές δαπάνες ως και τα εισοδήματα από λοιπές πηγές (ατομικά και οικογενειακά).
Κατά την τεχνική αυτή δημιουργείται ο Πίνακας Ενεργητικού και Παθητικού για όλες τις ελεγχόμενες φορολογικές περιόδους με φορολογική περίοδο βάσης την αμέσως προηγούμενη από την πρώτη ελεγχόμενη φορολογική περίοδο. Στο Ενεργητικό περιλαμβάνονται όλα τα περιουσιακά στοιχεία και οι καταθέσεις σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα κατά την λήξη κάθε φορολογικής περιόδου. Στο Παθητικό περιλαμβάνονται οι αντίστοιχες υποχρεώσεις. Η διαφορά Ενεργητικού-Παθητικού αποτελεί την Καθαρή Θέση κάθε φορολογικής περιόδου.
Από την καθαρή θέση λήξης κάθε φορολογικής περιόδου αφαιρείται η καθαρή θέση έναρξης.
Οι αυξήσεις/μειώσεις της Καθαρής Θέσης αναπροσαρμόζονται με τις περιπτώσεις απόκτησης περιουσιακών στοιχείων άνευ ανταλλάγματος (αιτία θανάτου, δωρεάς, γονικής παροχής, προίκας, κερδών από τυχερά παίγνια, ανταλλαγής) και τις περιπτώσεις εκποίησης αυτών, με τις ατομικές και οικογενειακές δαπάνες κάθε είδους, και συγκρίνονται με τα δηλωθέντα εισοδήματα.
Η προκύπτουσα διαφορά θεωρείται μη δηλωθείσα φορολογητέα ύλη και εφόσον δεν αιτιολογείται υπόκειται σε φορολόγηση.
2.3. Τεχνική του ύψους των τραπεζικών καταθέσεων και των δαπανών σε μετρητά.
Η τεχνική αυτή προσδιορίζει φορολογητέα ύλη παρακολουθώντας την κίνηση των (διαθεσίμων) κεφαλαίων του φορολογούμενου, του/της συζύγου και των προστατευομένων μελών αυτών, είτε με την κατάθεση αυτών σε χρηματοπιστωτικούς λογαριασμούς είτε με την ανάλωση τους σε διάφορες συναλλαγές με χρήση μετρητών. Αναλύει τις συνολικές καταθέσεις σε χρηματοπιστωτικούς λογαριασμούς, τα διαθέσιμα, τις αγορές και δαπάνες σε μετρητά τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε οικογενειακό επίπεδο κατά τη διάρκεια της ελεγχομένης φορολογικής περιόδου και τα συγκρίνει με τα συνολικά δηλωθέντα έσοδα.
Κατά την τεχνική αυτή από τις συνολικές τραπεζικές καταθέσεις της ελεγχόμενης φορολογικής περιόδου αφαιρούνται τα κατατεθειμένα ποσά που αφορούν μη υποκείμενα σε φορολογία έσοδα, όπως εκταμιεύσεις δανείων, συμψηφιστικές κινήσεις και λοιπές πράξεις που δεν αποτελούν καθαρές καταθέσεις.
Στο Υπόλοιπο των καθαρών τραπεζικών καταθέσεων προστίθενται όλες οι καταβολές σε μετρητά για αγορές, δαπάνες (προσωπικές/οικογενειακές ή επαγγελματικές) και λοιπές συναλλαγές και αφαιρούνται τα μη υποκείμενα σε φορολογία έσοδα που δεν κατατέθηκαν σε λογαριασμούς.
To νέο Υπόλοιπο αναμορφώνεται με τις αυξήσεις/ μειώσεις εισπρακτέων λογαριασμών και συγκρίνεται με τα συνολικά δηλωθέντα Εισοδήματα.
Η προκύπτουσα διαφορά θεωρείται μη δηλωθείσα φορολογητέα ύλη και εφόσον δεν αιτιολογείται υπόκειται σε φορολόγηση.
2.4. Για την εφαρμογή των ανωτέρω τεχνικών ορίζονται οι παρακάτω έννοιες:
• Καταθέσεις σε/Αναλήψεις από προσωπικούς και επαγγελματικούς λογαριασμούς σε/από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Καταθέσεις σε/ Αναλήψεις από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα (κάθε μορφής στην Ελλάδα ή το Εξωτερικό), του φορολογούμενου, της συζύγου και των προστατευόμενων μελών αυτών (λογαριασμοί προσωπικοί, οικογενειακοί και επαγγελματικοί). Περιπτώσεις κοινών λογαριασμών καταλογίζονται στον πραγματικό δικαιούχο, ο οποίος καθορίζεται με βάση τις πραγματικές περιστάσεις και τη φύση των συναλλαγών. Εφόσον αυτό δεν είναι δυνατό, τα ποσά κατανέμονται ισόποσα σε όλους τους συνδικαιούχους (ποσό διά αριθμό συνδικαιούχων).
• Περιουσιακά στοιχεία. Κινητή και ακίνητη περιουσία οποιασδήποτε μορφής του φορολογουμένου, του/ της συζύγου και των προστατευομένων μελών αυτών στην Ελλάδα ή και στο Εξωτερικό. Η αποτίμηση γίνεται με βάση την αξία κτήσης ή το κόστος κατασκευής προσαυξημένη με την αξία/κόστος τυχόν προσθηκών ή βελτιώσεων, επίσης περιλαμβάνονται και τυχόν υπάρχουσες απαιτήσεις έναντι τρίτων.
• Προστατευόμενα μέλη. Τα πρόσωπα που θεωρείται ότι βαρύνουν τον φορολογούμενο σύμφωνα με το άρθρο 7 του ν.2238/1994 ή τα εξαρτώμενα μέλη σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του ν.4172/2013, ανάλογα με τις διατάξεις που ισχύουν στη φορολογία εισοδήματος σε κάθε φορολογική περίοδο.
• Δαπάνες. Δαπάνες πάσης φύσεως που πραγματοποιούνται από τον ελεγχόμενο, τον/την σύζυγο του και τα προστατευόμενα μέλη αυτών. Σε περίπτωση όπου είναι δεδομένη η πραγματοποίηση της δαπάνης, αλλά δεν είναι γνωστό το ποσό που καταβλήθηκε και δεν παρέχονται στοιχεία από το φορολογούμενο για το ύψος του, αυτό προσδιορίζεται με βάσει τα στοιχεία που έχει στην διάθεση της η Φορολογική Διοίκηση.
Όπου αναφέρονται δαπάνες διαβίωσης (προσωπικές/ οικογενειακές ) αφορούν πραγματικές δαπάνες και όχι τεκμαρτές.
• Φορολογική περίοδος: Ειδικά για την εφαρμογή των παραπάνω τεχνικών ελέγχου ως φορολογική περίοδος ορίζεται: η διαχειριστική περίοδος για το διάστημα που ίσχυαν οι διατάξεις του ν.2238/1994 και το φορολογικό έτος για εισοδήματα που αποκτώνται από 1/1/2014 και μετά.
Εξαιρετικά στην τεχνική της καθαρής θέσης μπορεί η ελεγχόμενη Φορολογική περίοδος να περιλαμβάνει περισσότερες της μίας συνεχόμενες διαχειριστικές περιόδους ή φορολογικά έτη.
• Φορολογούμενος: Όπως ορίζεται στο άρθρο 3 παρ α' και β' του Κ.Φ.Δ και στο άρθρο 2 παρ α' και β' του ν 4172/2013, ανεξαρτήτως πηγής εισοδήματος.
Άρθρο 3
Υπαγόμενοι - Πεδίο εφαρμογής
Στον τρόπο και στη διαδικασία ελέγχου που ορίζεται με την απόφαση αυτή, μπορούν να υπαχθούν:
1) οι ανέλεγκτες υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος φορολογουμένων φυσικών προσώπων, που αναφέρονται στο άρθρο 28 του ν.4172/2013, για τα φορολογικά έτη που αρχίζουν από 1/1/2014 και μετά,
2) οι ανέλεγκτες υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος φορολογουμένων φυσικών προσώπων για διαχειριστικές περιόδους που έληγαν πριν την έναρξη εφαρμογής των διατάξεων του ν.4172/2013 για τις οποίες δεν είχε γίνει έναρξη ελέγχου μέχρι 31/12/2013 (σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 66 του ν.4174/2013), και συντρέχει μία ή περισσότερες από τις πιο κάτω περιπτώσεις:
α) υφίσταται αδικαιολόγητος πλουτισμός (περιουσιακά στοιχεία και καταθέσεις),
β) παρουσιάζονται μεγάλες δαπάνες που δεν δικαιολογούνται από τα δηλωθέντα εισοδήματα του φορολογούμενου φυσικού προσώπου(ατομικά και οικογενειακά),
γ) Είναι μέλη εταιρειών (οποιασδήποτε μορφής) με ζημιογόνα αποτελέσματα,
δ) δεν τηρούνται ή δεν επιδεικνύονται τα βιβλία και τα στοιχεία ΚΒΣ/Κ.Φ.Α.Σ.,
ε) υφίστανται πληροφορίες για παράνομα ή/και αδήλωτα εισοδήματα/αγορές/ δαπάνες (επαγγελματικές, ατομικές, οικογενειακές).
Στις πιο πάνω υποθέσεις περιλαμβάνονται και αυτές για τις οποίες μία ή περισσότερες πηγές εισοδήματος (του φορολογούμενου ή του/της συζύγου) παραμένουν ανέλεγκτες.
Άρθρο 4
Επιλογή υποθέσεων.
Η επιλογή των υποθέσεων στις οποίες θα εφαρμοστούν οι τεχνικές ελέγχου μεθόδων έμμεσου προσδιορισμού φορολογητέας ύλης γίνεται με βάσει τις διατάξεις του άρθρου 26 του ΚΦΔ (ν. 4174/2013).
Άρθρο 5
Επιλογή τεχνικής ελέγχου.
Όταν διενεργείται προσδιορισμός φορολογητέας ύλης με μεθόδους εμμέσου προσδιορισμού, εφαρμόζονται οι τεχνικές ελέγχου που ορίζονται με την παρούσα απόφαση και επιλέγεται η τεχνική ελέγχου που κρίνεται προσφορότερη νια το δημόσιο συμφέρον.
Στην περίπτωση που και οι δυο φορολογούμενοι/ σύζυγοι υποβάλουν κοινή δήλωση και ελέγχονται ταυτόχρονα ο προσδιορισμός φορολογητέας ύλης με τις τεχνικές ελέγχου της παρούσας γίνεται ενιαία.
Στις υποθέσεις που εφαρμόζονται οι τεχνικές ελέγχου με μεθόδους εμμέσου προσδιορισμού φορολογητέας ύλης, θα εφαρμόζονται και οι λοιπές ισχύουσες περί φορολογικού ελέγχου διατάξεις.
Άρθρο 6
Ενέργειες της Φορολογικής Διοίκησης.
Η Φορολογική Διοίκηση συγκεντρώνει πληροφορίες και στοιχεία τόσο από Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών όσο και από τρίτες πηγές σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του Κ.Φ.Δ (ν. 4174/2013).
Τα ανωτέρω στοιχεία, οι παρεχόμενες από τον φορολογούμενο πληροφορίες (άρθρο 14 του Κ.Φ.Δ ), καθώς και τα οικονομικά δεδομένα των τηρουμένων βιβλίων και στοιχείων (στις περιπτώσεις όπου σύμφωνα με τις ισχύουσες σε κάθε φορολογική περίοδο διατάξεις έχει υποχρέωση να τηρεί), λαμβάνονται υπ όψη από τον έλεγχο κατά την εφαρμογή των τεχνικών έλεγχου.
Άρθρο 7
Παροχή στοιχείων.
Για την εφαρμογή των διατάξεων της παρούσας η Φορολογική Διοίκηση, με την έναρξη του ελέγχου ή κατά τη διάρκεια αυτού, μπορεί να ζητήσει από τον φορολογούμενο και αυτός έχει υποχρέωση να παράσχει στοιχεία για την περιουσιακή κατάσταση και τις συνθήκες διαβίωσης του ιδίου, του/της συζύγου του και των προστατευόμενων μελών τους, για τις ελεγχόμενες φορολογικές περιόδους, καθώς και κάθε άλλο στοιχείο που η Φορολογική Διοίκηση θεωρεί απαραίτητο.
Στα ανωτέρω στοιχεία μπορούν να συμπεριλαμβάνονται: στοιχεία για ακίνητα (οικόπεδα, αγροτεμάχια, κτίσματα κάθε μορφής), για κινητά μέσα (οχήματα κάθε μορφής, πλωτά και εναέρια μέσα), για επενδύσεις/συ μ μετοχές κάθε μορφής, για καταθέσεις κάθε μορφής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, για διαθέσιμα μετρητά, για έργα τέχνης, συλλογές και λοιπά τιμαλφή και για απαιτήσεις/υποχρεώσεις κάθε είδους.
Ειδικά ως προς τα περιουσιακά στοιχεία των κατηγοριών έργων τέχνης, συλλογών και λοιπών τιμαλφών απαιτείται η παροχή στοιχείων μόνο εφόσον η αξία εκάστου υπερβαίνει το ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ.
Τα ανωτέρω στοιχεία παρέχονται διακεκριμένα για κάθε φορολογική περίοδο σε περίπτωση που υπάρχουν μεταβολές.
Το βάρος της απόδειξης για τα διαθέσιμα περιουσιακά στοιχεία φέρει ο φορολογούμενος, το ύψος δε των δηλούμενων καταθέσεων και μετρητών κατά την έναρξη της πρώτης ελεγχόμενης χρήσης, προκειμένου να γίνει δεκτό, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπερβαίνει το πραγματικό διαθέσιμο κεφάλαιο προηγουμένων ετών, όπως αυτό προσδιορίζεται με βάση τα δεδομένα των υποβληθεισών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος, ή από στοιχεία που έχει στην διάθεση της η ελεγκτική υπηρεσία.
Άρθρο 8
Κατανομή μη δηλωθείσας φορολογητέας ύλης.
Στην περίπτωση που ο προσδιορισμός της φορολογητέας ύλης με μεθόδους εμμέσου προσδιορισμού γίνεται για συζύγους που υποβάλουν κοινή δήλωση και προκύψει μη δηλωθείσα φορολογητέα ύλη, αυτή κατανέμεται μεταξύ των συζύγων κατά το ποσό που αφορά έκαστον, εφόσον αυτό μπορεί να προσδιοριστεί από τον έλεγχο, ή μερίζεται κατ' αναλογία των δηλωθέντων εισοδημάτων όταν τα εισοδήματα και των δυο συζύγων προέρχονται από επιχειρηματικές δραστηριότητες. Όταν ο ένας σύζυγος έχει εισόδημα μόνο από μισθωτή εργασία / συντάξεις, ο δε άλλος και από επιχειρηματική δραστηριότητα τότε η μη δηλωθείσα φορολογητέα ύλη βαρύνει τον/την σύζυγο που έχει και επιχειρηματική δραστηριότητα, εκτός και αν προσδιοριστεί διαφορετικά από τον έλεγχο.
Η μη δηλωθείσα φορολογητέα ύλη, κατανέμεται στην φορολογική περίοδο που αφορά και στις πηγές/κατηγορίες εισοδήματος που ανάγεται εφόσον αυτό τεκμηριώνεται.
Αν δεν μπορεί να προσδιοριστεί σαφώς η πηγή/κατηγορία προέλευσης του εισοδήματος αυτού, η διαφορά καταλογίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 3 του άρθρου 48 του ν.2238/1994 όπως ίσχυαν μέχρι την έναρξη εφαρμογής των διατάξεων του ν.4172/2013 ή στην παραγράφου 4 του άρθρου 21 του ν.4172/2013 για φορολογικά έτη που αρχίζουν από 1/1/2014 και μετά.
Όταν η ελεγχόμενη φορολογική περίοδος περιλαμβάνει περισσότερες της μίας συνεχόμενες διαχειριστικές περιόδους ή φορολογικά έτη, η προσδιοριζόμενη φορολογητέα ύλη κατανέμεται ισομερώς μεταξύ των διαχειριστικών περιόδων ή φορολογικών ετών.
Άρθρο 9
Προσδιορισμός καθαρού φορολογητέου εισοδήματος
Το καθαρό φορολογητέο εισόδημα, με την εφαρμογή μεθόδων εμμέσου προσδιορισμού, προκύπτει από την άθροιση της αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης, όπως αυτή προσδιορίζεται με τις τεχνικές ελέγχου που αναφέρονται στο άρθρο 2 της παρούσας και κατανέμεται σύμφωνα με τις διατάξεις του προηγούμενου άρθρου της παρούσας, και του δηλωθέντος φορολογητέου εισοδήματος του φορολογουμένου ανά φορολογική περίοδο και πηγή /κατηγορία εισοδήματος.
Η επιλογή του τελικού προσδιορισθέντος καθαρού φορολογητέου εισοδήματος του φορολογουμένου γίνεται ως εξής:
• Κατ αρχάς, προσδιορίζεται το συνολικό καθαρό φορολογητέο εισόδημα του φορολογούμενου από όλες τις πηγές/κατηγορίες εισοδήματος με τις γενικές φορολογικές διατάξεις, όπως αυτές ίσχυαν σε κάθε ελεγχόμενη/νο διαχειριστική περίοδο/φορολογικό έτος.
• Στην συνέχεια, προσδιορίζεται το συνολικό καθαρό φορολογητέο εισόδημα του φορολογούμενου από όλες τις πηγές/κατηγορίες εισοδήματος με τις τεχνικές ελέγχου της παρούσας απόφασης, όπως αναφέρεται παραπάνω
• Συγκρίνονται, ανά φορολογική περίοδο, τα αποτελέσματα των δύο προσδιορισμών και ως τελικό φορολογητέο εισόδημα του φορολογούμενου λαμβάνεται το μεγαλύτερο.
Στην περίπτωση που ο προσδιορισμός του καθαρού φορολογητέου εισοδήματος με τις τεχνικές ελέγχου γίνεται ενιαία για φορολογουμένους/συζύγους που υποβάλουν κοινή δήλωση, σύμφωνα με το άρθρο 5 της παρούσας, τότε και τα προσδιορισθέντα αποτελέσματα του φορολογικού ελέγχου με τις λοιπές γενικές διατάξεις θα πρέπει αντίστοιχα να αθροίζονται για να είναι δυνατή η σύγκριση με το ενιαίο προσδιορισθέν αποτελέσματα από τις τεχνικές ελέγχου.
Στην συνέχεια, συγκρίνονται, ανά φορολογική περίοδο, τα αποτελέσματα των δύο προσδιορισμών και ως τελικό φορολογητέο εισόδημα θα λαμβάνεται το μεγαλύτερο, το οποίο θα κατανέμεται στους φορολογουμένους σύμφωνα με τον επιλεγέντα τρόπο. Σε κάθε άλλη περίπτωση θα επιλέγεται το αποτέλεσμα που προκύπτει από τον έλεγχο με τις γενικές φορολογικές διατάξεις.
Αν σε κάποια φορολογική περίοδο, το φορολογητέο εισόδημα του φορολογούμενου/ης και του/της συζύγου του προσδιορίστηκε τεκμαρτά σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 15 έως 19 του ν.2238/1994 ή του Κεφαλαίου Δ' του ν. 4172/2013, όπως αυτές ίσχυαν σε κάθε ελεγχόμενη/νο φορολογική περίοδο/διαχειριστικό έτος, ο τεκμαρτός προσδιορισμός θα λαμβάνεται υπόψη για τον προσδιορισμό του τελικού φορολογητέου εισοδήματος.
Άρθρο 10
Προσδιορισμός ακαθαρίστου εισοδήματος/συνολικών εσόδων στην περίπτωση εφαρμογής τεχνικών ελέγχου με τη χρήση μεθόδων εμμέσου προσδιορισμού.
Στην περίπτωση που επιλεγεί ο προσδιορισμός του τελικού φορολογητέου εισοδήματος με τις λοιπές γενικές φορολογικές διατάξεις τότε τα ακαθάριστα έσοδα προσδιορίζονται σύμφωνα με αυτές.
Στην περίπτωση που το τελικό φορολογητέο εισόδημα σύμφωνα με το άρθρο 9 της παρούσας είναι το προσδιορισθέν με τις τεχνικές ελέγχου μεθόδων εμμέσου προσδιορισμού τότε αν η προκύπτουσα διαφορά έχει κατανεμηθεί ολόκληρη ή τμήμα αυτής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 της παρούσας, ως εισόδημα από ατομική εμπορική επιχείρηση ή από άσκηση ελευθερίου επαγγέλματος ή από επιχειρηματική δραστηριότητα, αυτή προστίθεται στα δηλωθέντα ή βάσει βιβλίων και στοιχείων ακαθάριστα εισοδήματα/στα συνολικά έσοδα για τον προσδιορισμό των ακαθαρίστων εισοδημάτων/ συνολικών εσόδων.
Άρθρο 11
Δικαίωμα Ανταπόδειξης φορολογούμενου
Το δικαίωμα ανταπόδειξης του φορολογούμενου φυσικού προσώπου σε περίπτωση διορθωτικού προσδιορισμού φορολογητέας ύλης με τις τεχνικές ελέγχου των έμμεσων μεθόδων που αναφέρονται στην παρούσα, πραγματοποιείται στα πλαίσια εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 28 του ν.4174/2013.
Οι διαφορές μεταξύ προσδιορισθείσας βάσει τεχνικών ελέγχου και δηλωθείσας φορολογητέας ύλης αιτιολογούνται με τεκμηριωμένα στοιχεία που προσκομίζονται από τον φορολογούμενο και δικαιολογούν έσοδα αποκτηθέντα και μη δηλωθέντα σε κάθε ελεγχόμενη/ νο φορολογική περίοδο/διαχειριστικό έτος, όπως πωλητήρια συμβόλαια, δηλώσεις φόρου δωρεάς- κληρονομιάς χρημάτων, κέρδη από τυχερά παίγνια γενικά, συμβάσεις δανείων και κάθε σχετικό έγγραφο το οποίο θα φέρει βεβαία ημερομηνία και στοιχεία νομιμότητας.
Για όλες τις πιο πάνω περιπτώσεις θα πρέπει να αποδεικνύεται το πραγματικό στοιχείο της συναλλαγής, όπως η πίστωση των ποσών σε λογαριασμό/ούς του ελεγχόμενου, του/της συζύγου ή των προστατευόμενων μελών αυτών.
Σε κάθε περίπτωση το βάρος της απόδειξης φέρει ο φορολογούμενος.
Άρθρο 12
Έλεγχος λοιπών φορολογικών αντικειμένων στην περίπτωση εφαρμογής τεχνικών ελέγχου με την χρήση μεθόδων εμμέσου προσδιορισμού.
Τα ακαθάριστα εισοδήματα ή συνολικά έσοδα όπως προσδιορίζονται σύμφωνα με το άρθρο 10 της παρούσας λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό των φόρων, τελών και εισφορών στις λοιπές φορολογίες. Ο προσδιορισμός πραγματοποιείται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για κάθε φορολογία.
Επί του προσδιορισθέντος συνολικού καθαρού εισοδήματος προσδιορίζεται Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης αρθ.29 Ν.3986/2011, καθώς και κάθε άλλη επιβάρυνση που προβλέπονταν σε κάθε φορολογική περίοδο