ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Σάββατο 5 Απριλίου 2014

ΠΡΟΣΕΧΩΣ: Ο Γιώργος Παπανδρέου τελειώνει τον έντρομο Ευάγγελο Βενιζέλο

 “Τι σημειώνουν κύκλοι εντός ΠΑΣΟΚ για την μετωπική σύγκρουση ανάμεσα στους δύο άνδρες”  

Σε παράσταση για έναν ρόλο έχει μετατρέψει ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και πρώην πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, την μετωπική σύγκρουση με τον νυν πρόεδρο του κόμματος Ευάγγελο Βενιζέλο που έχει μετατρέχει το άλλοτε κραταιό Κίνημα σε ουρά της Δεξιάς.

Μπορεί να έχει γίνει γνωστό ότι ο Ευάγγελος Βενιζέλος εξοργίστηκε με το γεγονός ότι ο Γιώργος Παπανδρέου καταψήφισε το άρθρο 2 για τις τράπεζες που περιέχεται στο καταστροφικό πολυνομοσχέδιο, μπορεί να διέρρευσε ότι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ απευθύνθηκε...
με σκληρό τρόπο στον πρώην πρωθυπουργό (Οι διαρροές αναφέρουν ότι ο Ε. Βενιζέλος χτύπησε το χέρι στο τραπέζι και απευθυνόμενος στον Γ. Παπανδρέου του είπε ότι "αυτό που κάνεις είναι πολιτική αλητεία"), αλλά ο Ευάγγελος Βενιζέλος δεν τόλμησε ποτέ να προχωρήσει στην διαγραφή του Γιώργου Παπανδρέου από την κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματος. Και πως θα μπορούσε να συμβεί αυτό, από τη στιγμή που θα προέκυπτε πρόβλημα σε ότι αφορά στην κοινοβουλευτική πλειοψηφία της κυβέρνησης; Πως θα μπορούσε να συμβεί αυτό, όταν στο ΠΑΣΟΚ οι "Παπανδρεϊκοί" παραμένουν κυρίαρχη δύναμη και όταν ο Ευάγγελος Βενιζέλος έχει μηδενική επιρροή σε μια κοινωνία, η οποία έτσι κι αλλιώς τον θεωρεί υπεύθυνο για τα δεινά της, σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι συμβαίνει το ίδιο με την περίπτωση του Γιώργου Παπανδρέου (παρά την εγκληματική κεντρική πολιτική απόφαση προσφυγής στον μηχανισμό στήριξης το 2010).

Ο Ευάγγελος Βενιζέλος παίζει την προσωπική του στρατηγική, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι με την πτώση της σημερινής ξενόδουλης συγκυβέρνησης θα ξεκινήσει για τον ίδιο ένας προσωπικός γολγοθάς και το σύστημα δεν θα έχει τη δυνατότητα πλέον να του παράσχει άλλη προστασία. Γνωρίζει ο Ευάγγελος Βενιζέλος ότι ο ίδιος δεν έχει κανένα έρεισμα στην ελληνική κοινωνία. Όπως σημείωνε τις προάλλες στέλεχος του ΠΑΣΟΚ σε ιδιωτική συζήτηση: "Αν στις ευρωεκλογές το ΠΑΣΟΚ κατέβαινε με πρόεδρο τον Γιώργο Παπανδρέου, σαφέστατα θα είχε πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να επιτύχει ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Τώρα ο Βενιζέλος προσπαθεί να κρύψει την προσωπική του αποτυχία πίσω από την Ελιά".

Όπως σημειώνουν καλά πληροφορημένοι κύκλοι εντός ΠΑΣΟΚ "Είναι τουλάχιστον προκλητικό ο Βενιζέλος να μιλά στην ανακοίνωση που εξέδωσε με σαφείς αιχμές προς τον Γιώργο Παπανδρέου  για υποκρισία και προσωπικά πολιτικά παιχνίδια, όταν αυτοί που βρίσκονται σήμερα στην ηγεσία του Κινήματος έχουν διαπρέψει σε αυτά". Και εννοούν βέβαια την στρατηγική που είχε ακολουθήσει ο Ευάγγελος Βενιζέλος μετά από τις εκλογές του 2007, αλλά και την υπονόμευση του Γιώργου Παπανδρέου από την στιγμή που είχε αναλάβει την πρωθυπουργία, μέχρι την παραίτησή του τον Νοέμβριο του 2011, όπως επίσης και τη στάση του στη συνέχεια. 

Τι λένε οι ίδιοι κύκλοι;;; Ότι με ένα νεύμα ο Γιώργος Παπανδρέου θα "τελειώσει πολιτικά" τον Ευάγγελο Βενιζέλο και συμπληρώνουν με νόημα ότι "έχει τις δυνατοτητες και τα ερεισματα μέσα στο κόμμα για να το κάνει. Μέχρι τότε ο Ευάγγελος Βενιζέλος θα στέκεται σούζα, μην τυχόν και χάσει άλλον έναν βουλευτή. Τον πρόλαβε εξάλλου ο Σαμαράς με τον Νικήτα Κακλαμάνη. Ούτε το Μαξίμου θα του επιτρέψει να κάνει πράξη τους λεονταρισμούς του". Εξάλλου οι παπανδρεϊκοί βουλευτές είναι "στα κάγκελα", το ΠΑΣΟΚ μπορεί να μην εκλέξει ούτε έναν ευρωβουλευτή στις προσεχείς ευρωεκλογές και εκτός από τον Γιώργο Παπανδρέου διαφοροποιήθηκε και ο Απόστολος Κακλαμάνης.

Τι μπορεί να σημαίνουν όλα αυτά;;; Ότι η κυβέρνηση μπορεί να πέσει και μάλιστα πολύ γρήγορα. Ο καιρός θα δείξει.

ΑΝΑΦΟΡΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ


ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ (παρ.2 του άρθρου 25 και την παρ. 3 του άρθρου 25 του Ν. 3528/2007) ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ 
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ:
1. παρ.2 του άρθρου 25 και την παρ. 3 του άρθρου 25 του Ν. 3528/2007  3. Αν η διαταγή είναι προδήλως αντισυνταγματική ή παράνομη, ο υπάλληλος οφείλει να μην την εκτελέσει και να το αναφέρει χωρίς αναβολή.  Όταν σε διαταγή η οποία προδήλως αντίκειται σε διατάξεις νόμων ή συμφέροντος ή όταν ύστερα από άρνηση υπακοής σε πρώτη διαταγή, που προδήλως αντίκειται σε τέτοιες διατάξεις διατυπώνονται επείγοντες λόγοι γενικότερου συμφέροντος ή όταν ύστερα από άρνηση υπακοής σε πρώτη διαταγή που προδήλως αντίκειται σε τέτοιες διατάξεις ακολουθήσει δεύτερη διαταγή, που εκθέτει επείγοντες και εξαιρετικούς λόγους γενικότερου συμφέροντος ο υπάλληλος οφείλει   να εκτελέσει τη διαταγή και να αναφέρει συγχρόνως στην προϊσταμένη αρχή εκείνου   που τον διέταξε..  Εάν εκείνος που διέταξε είναι ο Υπουργός, η αναφορά υποβάλλεται στον Πρωθυπουργό.»
 
ΠΑΡΑΝΟΜΙΕΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: 2. Με το άρθρο 39 παρ. 15 της Υπουργικής Απόφασης Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (Φ.Ε.Κ 1340/2002, Τόμος Β) ο Διευθυντής μπορεί να υποκαταστήσει το Σύλλογο μόνο όταν ο Σύλλογος αδυνατεί να λάβει απόφαση σε συγκεκριμένες εκεί αναγραφόμενες περιπτώσεις. Κατά το άρθρο αυτό, ο Διευθυντής έχει όλως περιορισμένες αρμοδιότητες υποκατάστασης του Συλλόγου. Λόγω δε της εξαιρέσεως από τον κανόνα, η αρμοδιότητά του αυτή, ερμηνεύεται στενά και μόνον βάσει των νομικών δεδομένων του 2002, τότε που δεν υπήρχαν ομάδες  αξιολογήσεως. 3.Οι προβλεπόμενες με βάση πρόσφατα κανονιστικά κείμενα ομάδες αξιολογήσεως είναι αδύνατον να εκτελέσουν και να ολοκληρώσουν το έργο τους εντός του εργασιακού ωραρίου, καθόσον είναι τεχνικώς αδύνατον, εκπαιδευτικοί με διαφορετικές «ελεύθερες» ώρες μεταξύ των ωρών διδασκαλίας, να συντονιστούν και να αποδώσουν έργο, αφού τα μέλη του Συλλόγου έχουν επιπροσθέτως διοικητικό έργο, διορθώσεις εργασιών, προετοιμασία εκπαιδευτικού έργου, υλοποίηση και προετοιμασία προγραμμάτων τα οποία έχουν αναλάβει, εφημερίες και γενικώς ό,τι άλλο τυχόν προκύψει κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους .4. Με τις εγκυκλίους που μου έχουν αποσταλεί, δε γίνεται καμία μνεία για αμοιβή είτε αποζημίωση υπερωριακής απασχόλησης εκπαιδευτικών που θα μετάσχουν σε ομάδες εργασίας. 5. Με αυτά τα δεδομένα, η πρακτικώς αναγκαία συνέπεια της αυτοαξιολόγησης είναι η μη θεσμοθετημένη υπερωριακή απασχόληση των εκπαιδευτικών. Συνεπώς τα εμμέσως ή αμέσως προκύπτοντα από τις εγκυκλίους που μου έχουν αποσταλεί σχετικά με τις ομάδες εργασίας είναι προφανώς παράνομα κατ’ ενέργειαν του άρθρου 25 παρ. 3 του Ν. 3528/2007 και παρακαλώ για τις σχετικές ενέργειές σας επ’ αυτού. 6.  Επίσης, θεωρώ παράνομη κατά το άρθρο 25 παρ. 2 του Ν. 3528/2007 την υποκατάσταση του Συλλόγου από το Διευθυντή κατ’ επίκληση του άρθρου 39 παρ. 15 της Υπουργικής Αποφάσεως  Φ.353.1/324/105657/8-10-2002 (Φ.Ε.Κ 1340/2002 τομ. Β).Αναμένω την απάντησή σας προκειμένου  να εκτελέσω τη διαταγή του κ. Υπουργού όπως προκύπτει από τη με αριθμό 44375/Γ1/24-3-2014 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ
[ΓΙΑΤΙ Η ΔΙΑΤΑΓΗ ΕΧΕΙ ΔΟΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ]
ΘΕΜΑ: «Έγγραφη Αναφορά του άρθρου 25 παρ. 2 και του άρθρου 25 παρ. 3 του Ν.3528/2007»
Όπως γνωρίζετε, δυνάμει της με αριθμό πρωτ. 44375/Γ1/24-3-2014 εγκυκλίου  του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα «Διευκρινήσεις ως προς την εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014», «σε περίπτωση που ο σύλλογος διδασκόντων δεν μπορεί να καταλήξει σε απόφαση συγκρότησης επαρκούς αριθμού ομάδων εργασίας ή συγκεκριμένης σύνθεσης ή κατανομής αρμοδιοτήτων (π.χ τους δείκτες που θα επεξεργαστεί κάθε ομάδα), τότε ο Διευθυντής του σχολείου, σύμφωνα με το άρθρο 39, παρ. 15, ΦΕΚ 1340/2002, υποχρεούται να ορίσει τον αριθμό, τη σύνθεση και τις συγκεκριμένες αρμοδιότητες της ομάδας.».
Σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 25 και την παρ. 3 του άρθρου 25 του Ν. 3528/2007 ισχύουν τα εξής: «… 2. Ο υπάλληλος οφείλει να υπακούει   στις διαταγές των προϊσταμένων του.  Όταν όμως εκτελεί διαταγή την οποία θεωρεί παράνομη, οφείλει πριν την εκτέλεση να αναφέρει εγγράφως την αντίθετη γνώμη του και να εκτελέσει τη διαταγή, χωρίς υπαίτια καθυστέρηση. Η διαταγή δεν προσκτάται νομιμότητα εκ του ότι ο υπάλληλος οφείλει να υπακούσει σε αυτή. 3. Αν η διαταγή είναι προδήλως αντισυνταγματική ή παράνομη, ο υπάλληλος οφείλει να μην την εκτελέσει και να το αναφέρει χωρίς αναβολή. Όταν σε διαταγή η οποία προδήλως αντίκειται σε διατάξεις νόμων ή συμφέροντος ή όταν ύστερα από άρνηση υπακοής σε πρώτη διαταγή, που προδήλως αντίκειται σε τέτοιες διατάξεις διατυπώνονται επείγοντες λόγοι γενικότερου συμφέροντος ή όταν ύστερα από άρνηση υπακοής σε πρώτη διαταγή που προδήλως αντίκειται σε τέτοιες διατάξεις ακολουθήσει δεύτερη διαταγή, που εκθέτει επείγοντες και εξαιρετικούς λόγους γενικότερου συμφέροντος ο υπάλληλος οφείλει   να εκτελέσει τη διαταγή και να αναφέρει συγχρόνως στην προϊσταμένη αρχή εκείνου   που τον διέταξε..  Εάν εκείνος που διέταξε είναι ο Υπουργός, η αναφορά υποβάλλεται στον Πρωθυπουργό.»
Σύμφωνα με το Ν. 1566/1985, άρθρο 11 «Όργανα, επιλογή, τοποθέτηση, υπηρεσιακή κατάσταση, καθήκοντα» προβλέπεται ότι: «Όργανα διοίκησης κάθε σχολείου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι ο Διευθυντής, ο Υποδιευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων. Δ. Καθήκοντα. 1. Ο Διευθυντής του σχολείου είναι ιδίως υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία του σχολείου, το συντονισμό της σχολικής ζωής, την τήρηση των νόμων, των εγκυκλίων και των υπηρεσιακών εντολών και την εφαρμογή των αποφάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων, που εκδίδονται σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση για τις αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων. Μετέχει επίσης στην αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών του σχολείου του και συνεργάζεται με τους Σχολικούς Συμβούλους…Στ. Σύλλογοι Διδασκόντων. 1. Ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε σχολείου αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και έχει ως πρόεδρό του το διευθυντή του σχολείου. Όταν στις συνεδριάσεις του συλλόγου εξετάζονται ειδικά θέματα μαθητών μετέχουν και δύο εκπρόσωποί τους, που ορίζονται από το διοικητικό συμβούλιο των μαθητικών κοινοτήτων.2.Ο σύλλογος των διδασκόντων συνεδριάζει, ύστερα από πρόσκληση του προέδρου του, τακτικά τουλάχιστον μία φορά πριν από την έναρξη των μαθημάτων και μία φορά στο τέλος κάθε τριμήνου και έκτακτα, όταν το κρίνει σκόπιμο ο πρόεδρος ή το ζητήσει εγγράφως για συγκεκριμένα θέματα, τουλάχιστον το ένα τρίτο των μελών του. Οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμία περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας μαθημάτων.3. Ο σύλλογος διδασκόντων αποτελεί συλλογικό όργανο για τη χάραξη κατευθύνσεων για την καλύτερη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και την καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Έχει την ευθύνη για την εφαρμογή του ωρολογίου και αναλυτικού  προγράμματος, την υγεία και προστασία των μαθητών, την καθαριότητα των σχολικών χώρων και την οργάνωση της σχολικής ζωής. Ιεραρχεί τις σχολικές ανάγκες και φροντίζει για την αντιμετώπισή τους. Αξιοποιεί τις δυνατότητες συνεργασίας ανάμεσα στο διδακτικό προσωπικό και του κοινωνικούς φορείς του τόπου. Μπορεί   να αποφασίζει το χωρισμό των μελών του σε τομείς γνώσεων, με στόχο τον καλύτερο συντονισμό της διδασκαλίας και της εφαρμογής των εκπαιδευτικών μεθόδων. 4. Ο τρόπος λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων, οι ειδικότερες αρμοδιότητές του και τα ειδικά θέματα, στη συζήτηση των οποίων παρίστανται εκπρόσωποι μαθητών, ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.» Μεταγενέστερα δε,  στο Προεδρικό Διάταγμα 320/1993 «Αξιολόγηση τους έργου των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» προβλέφθηκε ρητώς σε επίπεδο σχολικής μονάδας το έργο της αξιολόγησης  του εκπαιδευτικού έργου (άρθρο 2 Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου σε επίπεδο σχολικής Μονάδας) ως εξής: «1. Στο πλαίσιο των γενικών σκοπών της εκπαίδευσης και των ειδικών σκοπών των διδασκομένων μαθημάτων σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τους οικείους Σχολικούς Συμβούλους προγραμματίζει στην αρχή κάθε σχολικού έτους τις διδακτικές και τις ευρύτερες εκπαιδευτικές δραστηριότητές της. 2. Στο τέλος του διδακτικού έτους το εκπαιδευτικό έργο κάθε σχολικής μονάδας αξιολογείται από το σύλλογο διδασκόντων –αφού λάβει υπόψη του και τη σχετική γνώμη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων-προκειμένου  να επισημανθούν αδυναμίες και να βελτιωθεί ο προγραμματισμός του επομένου έτους. Σχετική έκθεση υποβάλλεται από το Διευθυντή του σχολείου στο Γραφείο Σχολικών Συμβούλων και στον οικείο Προϊστάμενο Διεύθυνσης ή Γραφείου Εκπαίδευσης». Εκ των ως άνω συνάγεται ότι αποκλειστικό αρμόδιο όργανο για την αξιολόγηση και τη συγκρότηση ομάδων έργου είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων.
Το αυτό συνάγεται και από το άρθρο 32 (Προγραμματισμός και αξιολόγηση της δράσης των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών)  του Ν. 3848/2010  «Εκπαίδευση-δημόσια, ιδιωτική, ΤΕΕ, εκκλησιαστική-ΑΣΕΠ-Αξιολόγηση-Μεταθέσεις-Γ.Γρ. Ερ. Τεχν.».
Στα  άρθρα 37, 38 και 39 της Υ. Α Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002 (Φ.Ε.Κ 1340, Τόμος Β) «Αρμοδιότητα προϊσταμένων, διευθυντών, υποδ/ντών σχ. μονάδων και ΣΕΚ» προβλέπονται τα ακόλουθα:
Συγκεκριμένα στο άρθρο 37 (Σύνθεση και λειτουργία του Συλλόγου των Διδασκόντων (Σ.Δ.)) της ως άνω αποφάσεως προβλέπεται: «1. Ο Σύλλογος των Διδασκόντων (Σ.Δ.) είναι συλλογικό όργανο του σχολείου και αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σ` αυτό με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. Εργo του είναι η χάραξη κατευθύνσεων για την καλύτερη λειτουργία του σχολείου, για την οποία είναι υπεύθυνος. Οι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων κινούνται πάντοτε στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής νομοθεσίας. 2. Πρόεδρος του Συλλόγου των Διδασκόντων είναι ο Διευθυντής του σχολείου ή ο νόμιμος αναπληρωτής του. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει θέση Υποδιευθυντή και δεν έχει ορισθεί νόμιμος αναπληρωτής του Διευθυντή, όταν αυτός απουσιάζει, προεδρεύει στο Σύλλογο Διδασκόντων ο ανώτερος στο βαθμό εκπαιδευτικός και επί ισόβαθμων εκείνος που έχει τον περισσότερο χρόνο υπηρεσίας στο βαθμό. 3. Ειδικότερα ο Σύλλογος των Διδασκόντων συνεδριάζει τακτικά ή έκτακτα ύστερα από πρόσκληση του προέδρου του και η συμμετοχή του διδακτικού προσωπικού στις συνεδριάσεις του είναι υποχρεωτική. Απουσία μέλους από τις συνεδριάσεις πρέπει να είναι απόλυτα δικαιολογημένη. 4. Τακτικές συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων γίνονται ύστερα από πρόσκληση του προέδρου: α) Πριν από την έναρξη των μαθημάτων του διδακτικού έτους. β) Στο τέλος κάθε τριμήνου ή τετραμήνου. γ) Κατά την ημέρα έκδοσης των αποτελεσμάτων των προαγωγικών, απολυτηρίων, ή πτυχιακών εξετάσεων και δ) Στο τελευταίο δεκαήμερο του διδακτικού έτους. 6. Δε συγκαλείται συνεδρίαση του συλλόγου, αν το θέμα ή τα θέματα που προτείνονται για συζήτηση ανήκουν, σύμφωνα με το νόμο, στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Διευθυντή ή άλλου σχολικού φορέα ή όταν δεν είναι σύννομα. 7. Ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεδριάζει πάντοτε εκτός ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων. 8. Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, με την επιφύλαξη της περίπτωσης β της παραγράφου 5, και το χρόνο πραγματοποίησης της συνεδρίασης ορίζει ο Διευθυντής του σχολείου ή εκείνα τα μέλη του Συλλόγου που ζήτησαν τη σύγκληση του οργάνου σε έκτακτη συνεδρίαση. Εισήγηση επί των θεμάτων κάνει ο Διευθυντής ή άλλος εκπαιδευτικός ο οποίος ορίζεται από το Διευθυντή. 15. Οι αποφάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων λαμβάνονται πάντοτε μέσα στα όρια της αρμοδιότητάς του, είναι δεσμευτικές για όλους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, και υλοποιούνται με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου. Καταχωρούνται στο βιβλίο πράξεων του Συλλόγου και υπογράφονται υποχρεωτικά από τον πρόεδρο, το γραμματέα και τα παρόντα μέλη. Στην ίδια πράξη καταχωρούνται και οι απόψεις της μειοψηφίας, αν ζητηθεί Ζητήματα τα οποία ρυθμίζονται από την υφιστάμενη εκπαιδευτική νομοθεσία δεν είναι επιτρεπτό να γίνονται θέματα συνεδρίασης του Συλλόγου των Διδασκόντων και ούτε να λαμβάνονται αποφάσεις αντίθετες με τις ρυθμίσεις αυτές».
Αναφορικά με το έργο του Συλλόγου Διδασκόντων το άρθρο 38 (Έργo του Συλλόγου των Διδασκόντων) της ίδιας ως άνω αποφάσεως προβλέπει: «1. Ο Σύλλογος των Διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας έχει την ευθύνη να υλοποιεί τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης με συγκεκριμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Στο έργο του σχολείου περιλαμβάνονται τρεις κυρίως εκπαιδευτικοί σκοποί α) Η καλλιέργεια και ανάπτυξη των γνωστικών και των νοητικών ικανοτήτων των μαθητών. β) Η συναισθηματική καλλιέργεια για την αποδοχή αρχών που θα στηρίξουν τις αξίες τους και θα επηρεάσουν τη συμπεριφορά τους, ώστε να διαμορφώσουν θετική στάση για τη ζωή και την κοινωνία. γ) Η καλλιέργεια και διεύρυνση των ψυχοκινητικών ικανοτήτων του μαθητή για την απόκτηση δεξιοτήτων και την ομαλή ένταξή του στην κοινωνία. 2. Για την πραγματοποίηση των παραπάνω σκοπών ο Σύλλογος των Διδασκόντων πρέπει:  α) Να προγραμματίζει και να οργανώνει το έργο του, να το παρακολουθεί και, τέλος, να το αξιολογεί β) Να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις, ώστε τα μέλη του να επιμορφώνονται διαρκώς, να ανανεώνουν τις γνώσεις τους στον επιστημονικό τομέα και στις επιστήμες της αγωγής (ψυχοπαιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση), για να είναι πιο αποτελεσματικοί στο έργο τους. γ) Να παρεμβαίνει σε περιπτώσεις φαινομένων σχολικής αποτυχίας και διαρροής των μαθητών, εφαρμόζοντας κατάλληλα αντισταθμιστικά εκπαιδευτικά προγράμματα για την αποτελεσματική αντιμετώπισή τους. δ) Να ανανεώνει και να αξιοποιεί τα διατιθέμενα εποπτικά μέσα και τη σύγχρονη τεχνολογία στη διδακτική πράξη για την αποτελεσματικότερη άσκηση του εκπαιδευτικού έργου».
Τέλος, σύμφωνα με το άρθρο 39 (Καθήκοντα και αρμοδιότητες του Συλλόγου των Διδασκόντων) της ίδιας ως άνω Υπουργικής Αποφάσεως προβλέπεται: «Α. Γενικά: 1. Ο Σύλλογος των Διδασκόντων σε τακτική συνεδρίαση πριν από την έναρξη των μαθημάτων προγραμματίζει τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες για όλο το σχολικό έτος. α) Στον τομέα της επιμόρφωσης λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες των μελών του και με βάση αυτές υποβάλλει πρόταση στο Σχολικό Σύμβουλο ή στο Διευθυντή Εκπαίδευσης ή στον Προϊστάμενο Γραφείου, κατά περίπτωση, προκειμένου να αντιμετωπισθούν με την ενδοσχολική επιμόρφωση. Ο Σύλλογος συνεκτιμά και τις αντίστοιχες προσπάθειες που έγιναν κατά τα προηγούμενα έτη. β) Σχετικά με την αναγκαιότητα των αντισταθμιστικών εκπαιδευτικών παρεμβάσεων λαμβάνει υπόψη τα δεδομένα της σχολικής επίδοσης των μαθητών κατά το προηγούμενο διδακτικό έτος και τα συμπεράσματα της αυτοαξιολόγησης του σχολείου για το διάστημα αυτό. Συνεκτιμά, δηλαδή εάν εφαρμόστηκαν προγράμματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, ένταξης παλιννοστούντων ή άλλων εκπαιδευτικών καινοτομιών, σε ποιους μαθητές και με ποιο αποτέλεσμα. γ) Στον τομέα των μέσων, των πόρων και των προγραμμάτων εσωσχολικής ζωής λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες του σχολείου. 2. Ο Σύλλογος Διδασκόντων παρακολουθεί και εφαρμόζει τον αρχικό προγραμματισμό και, εφόσον, χρειασθεί παρεμβαίνει διορθωτικά.  3Στο τέλος της σχολικής χρονιάς γίνεται η αυτοαξιολόγηση, κατά την οποία αξιολογείται ο βαθμός επίτευξης των στόχων που τέθηκαν κατά τον προγραμματισμό και η αποτελεσματικότητα των προγραμματισμένων ενεργειών. Η έκθεση αυτοαξιολόγησης, στην οποία περιλαμβάνονται και οι προτάσεις για την αντιμετώπιση των αδυναμιών που έχουν διαπιστωθεί, υποβάλλεται μέσω του Διευθυντή του σχολείου στον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο και στον Προϊστάμενο Γραφείου. Οταν δεν υπάρχει Προϊστάμενος Γραφείου ή έκθεση υποβάλλεται στο Διευθυντή Εκπαίδευσης. 4. Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου, την ανάθεση στο διδακτικό προσωπικό της διδασκαλίας των μαθημάτων στις τάξεις και τα τμήματα. 5. Οργανώνει τον καταμερισμό των εργασιών στα μέλη του, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου, έτσι ώστε να αξιοποιούνται οι δυνατότητες όλων των μελών του και να εξασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα και η ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας. 6.  Εισηγείται στο Διευθυντή Εκπαίδευσης ή στον Προϊστάμενο Γραφείου και στον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο τη λειτουργία τμημάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και τάξεων υποδοχής. 7. Αναθέτει στους εκπαιδευτικούς του ίδιου σχολείου ώρες προγράμματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας για τη συμπλήρωση του ωραρίου. Επίσης αναθέτει υπερωριακή διδασκαλία στο πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας, όπως η νομοθεσία προβλέπει 8. Αποφασίζει ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου, την ανάληψη δράσεων, πρωτοβουλιών, προγραμμάτων, την οργάνωση επισκέψεων και εκδηλώσεων που ανοίγουν το σχολείο στην κοινωνία. Με τον τρόπο αυτό ευαισθητοποιούνται και προβληματίζονται οι μαθητές και διαμορφώνουν θετικές στάσεις συμπεριφοράς. 9. Ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει την ευθύνη για την ποιοτική βελτίωση και την αξιολόγηση των σχολικών εγκαταστάσεων, ιεραρχώντας και προτείνοντας στη σχολική επιτροπή, μέσω του Διευθυντή, την κάλυψη αναγκών και αναθέτοντας στα μέλη του συγκεκριμένες αρμοδιότητες. 10. Αποφασίζει, σε συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλους, με τα Επιμορφωτικά Κέντρα και τον Οργανισμό Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών ή με τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ την οργάνωση επιμορφωτικών προγραμμάτων και σεμιναρίων σε ενδοσχολικό επίπεδο ή συμμετέχει σε γενικότερα προγράμματα επιμόρφωσης, όταν διαπιστώνονται ανάγκες, όταν εισάγονται καινοτομίες ή επιβάλλεται να αντιμετωπισθούν ειδικά προβλήματα της σχολικής μονάδας. Τα προγράμματα αυτά πραγματοποιούνται εκτός ωρών διδασκαλίας. 11. Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει για την πραγματοποίηση εκδρομών, περιπάτων ή επισκέψεων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. 12. Ενημερώνει σε συνεργασία με το Διευθυντή, τους γονείς και κηδεμόνες, τουλάχιστον κάθε τρίμηνο ή τετράμηνο, σχετικά με τη φοίτηση, την πρόοδο και τη συμπεριφορά των μαθητών. Η ενημέρωση γίνεται εκτός των ωρών εργασίας του σχολείου. 13. Συνεργάζεται με όλα τα στελέχη Επιστημονικής Παιδαγωγικής Καθοδήγησης και της Διοίκησης για τον καλύτερο συντονισμό και την υλοποίηση του διδακτικού έργου, την ανταλλαγή απόψεων και την αντιμετώπιση διαφόρων διδακτικών και άλλων ζητημάτων που ενδεχομένως προκύπτουν. 14. Ορίζει, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή, τους υπευθύνους τμημάτων ή τάξεων για την παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών. Επίσης ορίζει τους συμβούλους των αντιστοίχων μαθητικών κοινοτήτων. 15. Όταν ο Σύλλογος, για οποιονδήποτε λόγο, αδυνατεί να αναθέσει στους εκπαιδευτικούς τη διδασκαλία μαθημάτων ή την κατανομή τάξεων και τμημάτων, την απόφαση παίρνει ο Διευθυντής του σχολείου σε συνεργασία με τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο. Σε περίπτωση αδυναμίας να ανατεθούν εργασίες και τομείς ευθύνης εντός του σχολείου, την απόφαση παίρνει ο Διευθυντής.»
Με το άρθρο 39 παρ. 15 της Υπουργικής Απόφασης Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (Φ.Ε.Κ 1340/2002, Τόμος Β) ο Διευθυντής μπορεί να υποκαταστήσει το Σύλλογο μόνο όταν ο Σύλλογος αδυνατεί να λάβει απόφαση σε συγκεκριμένες εκεί αναγραφόμενες περιπτώσεις. Κατά το άρθρο αυτό, ο Διευθυντής έχει όλως περιορισμένες αρμοδιότητες υποκατάστασης του Συλλόγου. Λόγω δε της εξαιρέσεως από τον κανόνα, η αρμοδιότητά του αυτή, ερμηνεύεται στενά και μόνον βάσει των νομικών δεδομένων του 2002, τότε που δεν υπήρχαν ομάδες  αξιολογήσεως.
Οι προβλεπόμενες με βάση πρόσφατα κανονιστικά κείμενα ομάδες αξιολογήσεως είναι αδύνατον να εκτελέσουν και να ολοκληρώσουν το έργο τους εντός του εργασιακού ωραρίου, καθόσον είναι τεχνικώς αδύνατον, εκπαιδευτικοί με διαφορετικές «ελεύθερες» ώρες μεταξύ των ωρών διδασκαλίας, να συντονιστούν και να αποδώσουν έργο, αφού τα μέλη του Συλλόγου έχουν επιπροσθέτως διοικητικό έργο, διορθώσεις εργασιών, προετοιμασία εκπαιδευτικού έργου, υλοποίηση και προετοιμασία προγραμμάτων τα οποία έχουν αναλάβει, εφημερίες και γενικώς ό,τι άλλο τυχόν προκύψει κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους .
Με τις εγκυκλίους που μου έχουν αποσταλεί, δε γίνεται καμία μνεία για αμοιβή είτε αποζημίωση υπερωριακής απασχόλησης εκπαιδευτικών που θα μετάσχουν σε ομάδες εργασίας.
Με αυτά τα δεδομένα, η πρακτικώς αναγκαία συνέπεια της αυτοαξιολόγησης είναι η μη θεσμοθετημένη υπερωριακή απασχόληση των εκπαιδευτικών. Συνεπώς τα εμμέσως ή αμέσως προκύπτοντα από τις εγκυκλίους που μου έχουν αποσταλεί σχετικά με τις ομάδες εργασίας είναι προφανώς παράνομα κατ’ ενέργειαν του άρθρου 25 παρ. 3 του Ν. 3528/2007 και παρακαλώ για τις σχετικές ενέργειές σας επ’ αυτού.
Επίσης, θεωρώ παράνομη κατά το άρθρο 25 παρ. 2 του Ν. 3528/2007 την υποκατάσταση του Συλλόγου από το Διευθυντή κατ’ επίκληση του άρθρου 39 παρ. 15 της Υπουργικής Αποφάσεως  Φ.353.1/324/105657/8-10-2002 (Φ.Ε.Κ 1340/2002 τομ. Β).
Αναμένω την απάντησή σας προκειμένου  να εκτελέσω τη διαταγή του κ. Υπουργού όπως προκύπτει από τη με αριθμό 44375/Γ1/24-3-2014 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.
                                                                                                               Η Δ/ντρια του Σχολείου
About these ad

* "Αντυσιστοιμηκαίς" μάσκες *


* Mind the GAP again! *


Και γιατί να μην ξανάρθει; Μήπως έφυγε ποτέ; Απλά δεν ήταν μπροστάρης τον τελευταίο καιρό.
Και τώρα που πέρασαν μερικοί μήνες και όλοι μας ξεχάσαμε -αγαπημένη μας συνήθεια να ξεχνάμε άλλωστε- τι εστί ΓΑΠ, είναι έτοιμος να μας ξανασώσει! Τυχεράκηδες...

Oδηγός Διαπλοκής (Baltakian Hustle)

Ηπινελιά που είναι όλα τα λεφτά είναι ότι ο Μπαλτάκος μιλάει χαμηλόφωνα, σχεδόν ψιθυριστά, τηρεί τους συνωμοτικούς κανόνες, φτάνει να κάνει μέχρι και την κίνηση του τηλεφώνου των υπουργών προς τους δικαστές με το χέρι, για να μην το πει με λόγια.
Ατελείωτο ρισπέκτ.

Και στο φόντο οι πενήντα - εξήντα εικόνες με τον Χριστό και την Παναγία (τους), αυτή η αγία πινακοθήκη.

Σε οποιοδήποτε κράτος στο οποίο δεν θα είχαν καταρρεύσει πλήρως οι θεσμοί του αφενός και...
σε οποιοδήποτε πολιτικό σύστημα ο μιθριδατισμός δεν είχε πιάσει δυσθεώρητα ύψη αφετέρου, θα είχε προκληθεί πολιτικός σεισμός και θα είχε τεθεί -από τα ΜΜΕ έστω- άμεσο θέμα πτώσης της κυβέρνησης και προσφυγής στις κάλπες.

Αλλά όχι ο Μπαλτάκος, ο Σαμαράς να είχε βιντεοσκοπηθεί να έχει αυτή τη συνομιλία, πάλι δεν θα πηγαίναμε σε εκλογές. Θα έπεφτε ο ίδιος, θα έμπαινε άλλος αχυράνθρωπος μπροστά, θα συνεχίζαμε ακάθεκτοι την πορεία προς τα μπρος.

Μέχρι το μνημόνιο είχαμε δημοκρατία. Κουτσή, στραβή, αστική, πάντως δημοκρατία είχαμε. Έκτοτε άρχισε μια εκτροπή και μια κατρακύλα που δεν έχει πάτο. Και μπορείς να κατηγορήσεις την αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ ότι βάζει διαρκώς και περισσότερο νερό στο κρασί της, και μπορείς να κατηγορήσεις την αριστερά του ΚΚΕ ότι το κρασί της το μεταχειρίζεται ως Θεία Κοινωνία, μπορείς να βρεις ευθύνες διάφορες και σημαντικές, αλλά το γεγονός παραμένει ότι αυτήν την τετραετία από την μια πήγαν οι μεν και από την άλλη πήγαν οι δε. Και αυτοί που πήγαν από την μια, ανάμεσα στα μύρια όσα άλλα έκαναν, είχαν ως Γενικό Γραμματέα του Υπουργικού τους Συμβουλίου τον Μπαλτάκο και όλα τα σκυλιά δεμένα. Απλά και ξάστερα λοιπόν όχι μόνο πρωτεργάτες του αντιφασισμού δεν έχουν υπάρξει, αλλά εντελώς συνένοχοι της ανοχής του. Και μικρή σημασία έχει αν η συνενοχή τους είχε ιδεολογική βάση ή αν ήταν απλώς αποτέλεσμα συμβιβασμού προκειμένου να συγκυβερνήσουν ή να γλιτώσουν τη χώρα από το αντιευρωπαϊκό χάος. Όπως και να έχει επέλεξαν να σταθούν στην πράξη δίπλα στον Σαμαρά και τον Μπαλτάκο. Και ακόμη και σήμερα είτε στηρίζουν ευθέως την κυβερνητική πλειοψηφία, είτε αποτελούν τις εφεδρείες και τα μαξιλάρια της.

Όσο για όσα αναφέρει ο Τάκαρος ο Μπαλτάκος στο βίντεο (μεγάλες πιένες γνωρίζει η διαχρονική ΚΑΕ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ τις τελευταίες ημέρες, αλλά αν πλακώνουν δημοσιογράφους του ΔΟΛ μπροστά στα παιδιά τους και δεν τρέχει τελικά τίποτα, πώς άραγε περιμένουμε να τρέξει για διαδηλωτές ή φυλακισμένους ή μετανάστες;) θα ψιχαλίζει μάλλον πάνω στους κρατικούς θεσμούς μας, αποκύημα αρρωστημένης φαντασίας θα είναι μάλλον, τι πιο ανεξάρτητο και πιο απρόσιτο από την Ελληνική Δικαιοσύνη άραγε;

Εννοείται πως έχει πολύ πιο κάτω ακόμα, αλλά ταυτόχρονα δεν έχει και πιο κάτω. Και τα δύο μαζί.

Του Old Boy μέσω farmakoglwssa-kirki

Νέα δήλωση Σαμαρά για Μπαλτάκο


Από jungle-report

Η Δήμητρα Αλεξανδράκη με σεντόνι, οριζοντιωμένη και με τα πόδια στον αέρα

dimitra-alexandraki-570
Να θες να πας για μπανάκι και να βλέπεις καταμεσής της θάλασσας μια μελαχρινή γοργόνα, γυμνή, με ένα σεντόνι να την καλύπτει να κουνάει τα πόδια της στον αέρα. Κατευθείαν στον πάτο της θάλασσας πας...
Η Δήμητρα Αλεξανδράκη είναι από τις μεγάλες μας αγάπες και μετά από αυτές τις φωτογραφίες θα εκτοπίσει όλες τις υπόλοιπες. Γιατί όταν βλέπεις αυτή την κορμάρα να είναι ξαπλωμένη σε ένα σκάφος στη μέση του πελάγους στην 4η Μαρίνα Γλυφάδας, ολόγυμνη με ένα σεντόνι να την έχει τυλίξει και τα πόδια της να σε προσκαλούν προκλητικά ωσάν άλλη σειρήνα, ε, τότε δε μπορεί θα ξεχάσεις όλα όσα ήξερεdimitraalexandraki1
556 likes
7 comments

72.000 ευρώ για δύο μήνες σε μισθοδοσία εκπομπής ετοιμάζεται να μοιράσει η ΝΕΡΙΤ

Nerit-570
Παχυλούς μισθούς σε εποχή κρίσης φαίνεται ότι ετοιμάζονται να δώσουν στη ΝΕΡΙΤ της οποίας τα πρώτα δείγματα δεν δείχνουν ότι οι ιθύνοντες απεμπόλησαν το «κακό» προηγούμενο της ΕΡΤ.
Στην diavgeia δημοσιεύθηκε την περασμένη Τρίτη η απόφαση για την εκπομπή «ΕΠΙ-ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ». Πρόκεται για τον «κλώνο» της επιτυχημένης εκπομπής της ΝΕΤ «Μένουμε Ελλάδα» την οποία θα παρουσιάζει και πάλι η Ρένια Τσιτσιμπίκου έχοντας στο πλάι της αυτή τη φορά όχι τον Γιώργο Αμυρά αλλά τον Πέτρο Κουμπλή.
Στην diavgeia μάλιστα δημοσιεύεται και η συνολική μισθοδοσία των δημοσιογράφων και συνεργατών της εκπομπής η οποία για το χρονικό διάστημα από την 1/4/2014 έως και τις 10/6/2014 θα ανέρχεται στο ποσό των 71.920 ευρώ!
Δείτε την σχετική απόφαση και τον πίνακα της μισθοδοσίας:
ΠΡΑΚΤΙΚΟ αριθμ.23
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 31 - 03-2014
Στην Αθήνα, σήμερα,31 Μαρτίου 2014, ημέρα Δευτέρα και ώρα 15:00,στα γραφεία της εταιρίας συνήλθε σε συνεδρίαση το Διοικητικό Συμβούλιο της ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑ, ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Α.Ε.» (εφεξής «ΝΕΡΙΤ»),ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου ΔΣ &Διευθύνοντος Συμβούλου.
Kατά τη συνεδρίαση παρέστησαν ο κ. Προκοπάκης Γεώργιος, Πρόεδρος ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος, η κα Ευαγγελάκου Αικατερίνη, Αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, ο κ. Καρούνος Θεόδωρος, Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και οι κ. κ. Ξανθούλης Νικόλαος και Πολυζωγόπουλος Κωνσταντίνος, Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου.
Αφού διαπιστώθηκε απαρτία, καθόσον παρίστανται στη συνεδρίαση το σύνολο των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, το Διοικητικό Συμβούλιο αρχίζει τη συζήτηση του κατωτέρω μοναδικού θέματος της ημερησίας διατάξεως:
Θέμα 1ο:
Έγκριση σύναψης συμβάσεων μίσθωσης έργου για την παραγωγή και παρουσίαση της εκπομπής με τον προσωρινό τίτλο «ΕΠΙ_ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ»
Το Διοικητικό Συμβούλιο εγκρίνει τη σύναψη 13 συμβάσεων μίσθωσης έργου,διάρκειας από 01/04/2014 έως και 10/06/2014,με τους παρακάτω αναφερόμενους εξωτερικούς συνεργάτες,για την υλοποίηση της τηλεοπτικής εκπομπής με τον προσωρινό τίτλο «ΕΠΙ_ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ».
Οι κατωτέρω συνεργάτες επελέγησαν δεδομένης της εμπειρίας και της γνώσης τους σχετικά με τη συγκεκριμένη εκπομπή.
Στον πίνακα που ακολουθεί αναγράφεται η συνολική αμοιβή τους για την παραγωγή και εκτέλεση της εκπομπής.
Η αμοιβή των συνεργατών είναι πλέον ΦΠΑ.
Στην εν λόγω αμοιβή περιλαμβάνονται ενδεικτικά η αμοιβή του συνεργάτη για την εκτέλεση του έργου, οι κάθε είδους δαπάνες που τον βαρύνουν (των φόρων συμπεριλαμβανομένων), καθώς και οποιαδήποτε εν γένει απαίτηση και αμοιβή του ως τυχόν δικαιούχου πνευματικών ή συγγενικών δικαιωμάτων από την εγγραφή στον υλικό φορέα ήχου και εικόνας, την πρώτη τηλεοπτική μετάδοση και τις τυχόν αναμεταδόσεις, με οποιοδήποτε μέσο και αν μεταδίδονται. Με την καταβολή της συμφωνημένης αμοιβής εξοφλείται κάθε απαίτηση του συνεργάτη από την εκτέλεση του έργου.
Δείτε ΕΔΩ το κείμενο από την Διαύγεια

Αλλάζουν τα πάντα στα σχολεία: Περισσότερες οι εκδρομές και χειμερινές διακοπές

EXETASEIS-570
Αλλάζουν πολλά την φετινή σχολική χρονιά καθώς οι μαθητές θα ακούσουν το κουδούνι νωρίτερα, οι πανελλαδικές θα αρχίσουν τον Μάιο και οι περίπατοι θα μειωθούν ενώ θα υπάρξουν περισσότερες ημέρες διακοπών.
Αλλάζουν πολλά από όσα ξέραμε εμείς, την φετινή σχολική χρονιά και όλα θα γίνουν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Αρχικά, τα σχολεία θα ανοίξουν μία εβδομάδα νωρίτερα στις 5 Σεπτεμβρίου και όχι στις 11 ή 12 του μήνα που είχαμε συνηθίσει τόσα χρόνια. Η συγκεκριμένη ενέργεια έχει ήδη αποφασιστεί ενώ αναμένεται να ανακοινωθεί και επίσημα.
Το τέλος της σχολικής χρονιάς στα δημοτικά θα είναι στις 15 Ιουνίου όπως όλα τα χρόνια αλλά τα πράγματα θα αλλάξουν για τα γυμνάσια και τα λύκεια. Πιο συγκεκριμένα, η σχολική χρονιά για όλους τους μαθητές τους, εκτός από αυτούς που δίνουν Πανελλαδικές, θα τελειώσει στις 31 Μαΐου. Όσον αφορά τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, το τελευταίο διάλειμμα τους θα το κάνουν στις 21 Μαΐου και θα επιστρέψουν στις 27 του μήνα για να δώσουν εξετάσεις.
Οι παραπάνω αποφάσεις έχουν παρθεί ήδη από το υπουργείο Παιδείας, στα πλαίσια της επανασχεδίασης του σχολικού «χάρτη» και της απλοποίησης των σχετικών διαδικασιών που τα προηγούμενα χρόνια περιγράφονταν σε έξι προεδρικά διατάγματα και επτά με οκτώ διαφορετικά νομοσχέδια.
Εκτός από τις παραπάνω αλλαγές, ο θεσμός των χειμερινών διακοπών θα μπει για πρώτη φορά στην ζωή των μαθητών. Ο συγκεκριμένος θεσμός είναι ένας από τους λόγους που έφερε την επιμήκυνση του σχολικού έτους κατά δύο εβδομάδες-η μία εβδομάδα είναι στην αρχή και ή άλλη στο τέλος της χρονιάς. Επίσης, εξαιτίας των φετινών εκλογών του Μαΐου οι πανελλαδικές εξετάσεις θα αρχίσουν στις 27 Μαΐου - Μέσα στις επόμενες μέρες θα ανακοινωθεί το επίσημο πρόγραμμα από το υπουργείο Παιδείας.
Η «λευκή εβδομάδα» θα συνδυαστεί με αύξηση των εκπαιδευτικών εκδρομών και μείωση των περιπάτων ενώ παράλληλα σχεδιάζεται και η περαιτέρω μείωση της σχολικής ύλης.
Σύμφωνα με Το Βήμα, βάσει του νέου σχεδιασμού του υπουργείου Παιδείας, θα μειωθούν στο ελάχιστο οι αποστάσεις των καθηγητών ενώ θα προχωρήσει κανονικά η διαδικασία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου που εφαρμόστηκε ήδη στα πειραματικά σχολεία.
Φωτογραφία Eurokinissi

«Ανάσα» στους κατόχους Ι.Χ. – Αλλαγές σε τεκμήρια διαβίωσης και τέλη κυκλοφορίας

Autokinita-570
Εντός των προσεχών εβδομάδων θα κατατεθεί στη Βουλή νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα καθιερώνονται τα αναλογικά τέλη κυκλοφορίας. Οι αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων που σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών θα έρθουν σε 2 δόσεις.
Σε πρώτη φάση, θα προωθηθούν ρυθμίσεις που θα παρέχουν τη δυνατότητα σε όσους πολίτες έχουν δηλώσει ακινησία των οχημάτων τους να τα επανακυκλοφορήσουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα καταβάλλοντας τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν μόνο στο διάστημα αυτό και όχι σε ολόκληρο το έτος.
Σε δεύτερη φάση, θα επιδιωχθεί να νομοθετηθούν διατάξεις με τις οποίες θα επέρχονται μειώσεις στα ποσά των τεκμηρίων διαβίωσης όλων των Ι.Χ. αυτοκινήτων και στους φόρους πολυτελούς διαβίωσης για τα Ι.Χ. με κινητήρες άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», με τη διάταξη αυτή, θα προβλέπεται, ειδικότερα, ότι οι φορολογούμενοι που έχουν θέσει σε ακινησία τα Ι.Χ. αυτοκίνητά τους έχοντας καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας στις αρμόδιες ΔΟΥ θα μπορούν, εφόσον το επιθυμούν:
  • είτε να ξανακυκλοφορήσουν τα αυτοκίνητά τους για χρονικό διάστημα ενός μηνός, παίρνοντας πίσω τις πινακίδες προσωρινά και πληρώνοντας στο Δημόσιο το 1/12 των τελών κυκλοφορίας του έτους 2014, δηλαδή μόνο τα τέλη που αντιστοιχούν σε ένα μήνα.
  • είτε να αναθέσουν σε κυκλοφορία τα αυτοκίνητά τους οποιαδήποτε χρονική στιγμή με΄σα στο έτος και μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους, παίρνοντας πίσω τις πινακίδες και καταβάλλοντας στο Δημόσιο τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα ξανακυκλοφορήσει το όχημα.
Στην περίπτωση αυτή, χρονικό διάστημα κυκλοφορίας μεγαλύτερο των 15 ημερών μέσα σε ένα μήνα θα θεωρείται ολόκληρος μήνας ενώ αντίθετα χρονικό διάστημα μικρότερο των 15 ημερών δεν λαμβάνεται υπόψη.
Για παράδειγμα, εάν ένας φορολογούμενος ξαναθέσει σε κυκλοφορία το αυτοκίνητό του στις 13 Ιουνίου 2014, τότε το χρονικό διάστημα για το οποίο θα πρέπει να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι από την 1-6-2014 έως την 31-12-2014, δηλαδή 7 μήνες. Συνεπώς, ο συγκεκριμένος φορολογούμενος θα πρέπει να καταβάλει τα 7/12 των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στο όχημά του.
Εάν ένας άλλος φορολογούμενος ξαναθέσει σε κυκλοφορία το αυτοκίνητό του στις 20 Ιουλίου 2014, τότε το χρονικό διάστημα για το οποίο θα πρέπει να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι από την 1-8-2014 έως την 31-12-2014, δηλαδή για 5 μήνες.
Συνεπώς, ο συγκεκριμένος φορολογούμενος θα πρέπει να καταβάλει τα 5/12 των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στο όχημά του.
Μάλιστα όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ της εφημερίδας, σε άλλο νομοσχέδιο το οποίο προγραμματίζεται να κατατεθεί στη Βουλή το καλοκαίρι ή το φθινόπωρο θα περιληφθούν ακόμη πιο σημαντικές ρυθμίσεις για τη φορολογία των Ι.Χ. αυτοκινήτων, οι οποίες θα προβλέπουν:
  • μειώσεις στα τεκμήρια για όλα τα Ι.Χ. Οι μειώσεις θα ανέρχονται στα επίπεδα του 30% και θα ισχύσουν για τα εισοδήματα του 2014, τα οποία θα φορολογηθούν το 2015.
  • μειώσεις στους φόρους πολυτελούς διαβίωσης για τα Ι.Χ αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών.
Δεδομένου ότι οι φόροι πολυτελούς διαβίωσης υπολογίζονται σε ποσοστά επί των τεκμηρίων διαβίωσης, η μείωση των τεκμηρίων κατά 30% θα οδηγήσει σε αντίστοιχη μείωση και τους φόρους πολυτελούς διαβίωσης.