ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Σάββατο 19 Απριλίου 2014

Βόμβα για χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων

ΑΣΠΙΔΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΚΑΚΟΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΝΟΙΚΙΑΣΤΕΣ


Βόμβα για χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων
Του Βασίλη Σ. Κανέλλη
«Βόμβα» σε χιλιάδες ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων ακινήτων, που έχουν πέσει θύματα κακοπληρωτών, ρίχνουν οι προτάσεις ειδικής νομοπαρασκευαστικής επιτροπής προς το υπουργείο Δικαιοσύνης για αλλαγές στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. Οι αλλαγές που έχουν κατατεθεί ξηλώνουν προηγούμενες διατάξεις, οι οποίες προέβλεπαν την άμεση έξωση των «φεσατζήδων» από το ακίνητο αλλά και δικαστικές διαδικασίες-εξπρές, ώστε να υποχρεωθεί ο ενοικιαστής να καταβάλει ενοίκια, κοινόχρηστα και άλλους λογαριασμούς που δεν πληρώνει.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ρυθμίσεις έχουν προκαλέσει την έντονη αντίδραση των ιδιοκτητών, οι οποίοι κατέθεσαν σειρά προτάσεων στην επιτροπή, πρόεδρος της οποίας είναι ο αρεοπαγίτης Ιωάννης Χαμηλοθώρης. Η επιτροπή συνεδρίασε ξανά τα προηγούμενα 24ωρα και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι επίκεινται νέες αλλαγές στις προτάσεις που είχαν κατατεθεί.
Χρέη εκατ. ευρώ
Οπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ), δικηγόρος, Στράτος Παραδιάς, το πρόβλημα που έχει προκύψει αφορά σε δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες, αφού τους οφείλονται εκατομμύρια ευρώ σε μισθώματα και κοινόχρηστα. «Το ένα τρίτο των κακοπληρωτών αφορά ανθρώπους που δεν έχουν να πληρώσουν και τα δύο τρίτα τους κατ' επάγγελμα φεσατζήδες που ενοικιάζουν ένα ακίνητο σχεδιάζοντας να μην πληρώσουν ποτέ και εκμεταλλευόμενοι τα παράθυρα του νόμου», τονίζει.
Βόμβα για χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων
Το 2012 είχαν θεσπιστεί αυστηροί κανόνες για τον περιορισμό του φαινομένου αλλά και της γραφειοκρατίας. Συγκεκριμένα, ο ιδιοκτήτης μπορούσε να καταθέσει αίτηση στο δικαστήριο, αφού είχε επιδώσει εξώδικο στον κακοπληρωτή ένα μήνα νωρίτερα. Παράλληλα, δίνονταν προθεσμία 15 ημερών για την καταβολή των οφειλομένων, ενώ μειωνόταν και ο χρόνος που χρειάζονταν τα δικαστήρια για την έκδοση αποφάσεων.
Ο κ. Παραδιάς κάνει λόγο για ανοσιούργημα που δεν πρέπει να ισχύσει, διότι θα είναι «η χαρά των φεσατζήδων. Τρομάξαμε να αντιμετωπίσουμε τους παλιανθρώπους που δεν πληρώνουν επειδή δεν θέλουν», επισημαίνει και καταλήγει: «Οι ιδιοκτήτες δεν έκαναν έξωση σε κανέναν ενοικιαστή που είχε οικονομική αδυναμία να πληρώσει. Αυτό εκμεταλλεύονται και οι επαγγελματίες κακοπληρωτές». Οι προτάσεις της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής, που ανατρέπουν κάθε έννοια απλοποίησης και επιτάχυνσης, είναι περιληπτικά οι εξής:
Βόμβα για χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων
• Δίνεται δίμηνη προθεσμία «πληρωμής» των οφειλών από την κοινοποίηση εξωδίκου, αντί της 15μερης που ίσχυε μέχρι σήμερα. Με το νέο σύστημα ο κακοπληρωτής θα έχει διορία ενός μήνα για να καταβάλει τα ενοίκια, ενώ θα μπορεί να μείνει κι επιπλέον ένα μήνα χωρίς να πληρώσει. Αν περάσει το δίμηνο ο ιδιοκτήτης καταθέτει στο δικαστήριο αίτηση για την απόδοση μισθίου μαζί με την εξώδικη διαμαρτυρία. Ο δικαστής εκδίδει τη διαταγή απόδοσης μισθίου, η οποία πρέπει να κοινοποιηθεί στον ενοικιαστή. Με την επίδοση της διαταγής απόδοσης μισθίου, ο ενοικιαστής έχει διορία τριάντα ημερών προκειμένου να εξοφλήσει τα οφειλόμενα μισθώματα. Εφόσον δεν το πράξει, η διαταγή αποτελεί εκτελεστό τίτλο και μπορεί να εκτελεστεί η έξωση με δικαστικό επιμελητή. Με το νέο σύστημα η όλη διαδικασία καθυστερεί κατά έναν μήνα.
• Το εξώδικο πρέπει να κοινοποιείται και σε κάθε επόμενη δυστροπία και δύο φορές όταν υπάρχουν συνοικούντες σύζυγοι, πολλές φορές με θυροκολλήσεις, κάτι που δημιουργεί απίστευτες καταστάσεις και ατέλειωτη γραφειοκρατία.
• Καταργείται η άμεση εκτελεστότητα της διαταγής απόδοσης με την παράλογη προσθήκη μιας ακόμη υποχρεωτικής κοινοποίησης αντιγράφου της «προς γνώση», σε αντίθεση με τη διαταγή πληρωμής που είναι πάντοτε άμεσα εκτελεστή.
• Επιμήκυνση του χρόνου έναρξης εκτελεστότητάς της μετά 30 ημέρες (αντί των 20), παρά το γεγονός ότι η προθεσμία ανακοπής παραμένει στις 15 εργάσιμες ημέρες (δηλαδή 20 ημερολογιακές).
• Μεταφορά (επαναφορά) της αρμοδιότητας για τις μισθώσεις με μηνιαίο μίσθωμα άνω των 400 ευρώ στα Μονομελή Πρωτοδικεία. Το Πρωτοδικείο Αθηνών, ωστόσο, προσδιορίζει δικάσιμο για μισθωτικές διαφορές συνήθως μετά από ένα χρόνο, ενώ το Ειρηνοδικείο μετά από ένα μήνα. Αυτό σημαίνει μεγάλες καθυστερήσεις μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεση και μέχρι τότε ο ενοικιαστής μπορεί να συνεχίζει να χρωστά. Επιβαρυντικό είναι το γεγονός ότι το όριο μισθώματος για την προσφυγή στο Πρωτοδικείο αντί για το Ειρηνοδικείο κατεβαίνει από τα 600 στα 400 ευρώ.
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ
Οι αλλαγές αυτές, σύμφωνα με τους νομικούς της ΠΟΜΙΔΑ, εκτιμάται ότι θα επιφέρουν:
Α. Διπλασιασμό του χρόνου απαλλαγής από τέτοιους «ενοικιαστές» από 2,5 σε τουλάχιστον 5 μήνες, στη διαδικασία διαταγής απόδοσης, και σε περίπου ένα έτος στην κανονική διαδικασία ακροατηρίου.
Β. Διπλασιασμό των εξόδων των ιδιοκτητών, λόγω διπλών κοινοποιήσεων και μεταβίβασης της αρμοδιότητας σε δικαστήριο με πολύ μεγαλύτερο κόστος δίκης. Για παράδειγμα, προκειμένου για κοινόχρηστα 400-500 ευρώ, που είναι και η συντριπτική πλειονότητα των διαφορών μεταξύ ενοικιαστή και ιδιοκτήτη, ο τελευταίος θα πρέπει να πληρώσει υπερδιπλάσια δικαστικά έξοδα. Το μέτρο αυτό θα πλήξει κατά κύριο λόγο τους μικροϊδιοκτήτες, οι οποίοι για άρνηση καταβολής μισθωμάτων π.χ. 200 ευρώ θα χρειαστεί να καταβάλουν δυσανάλογες αμοιβές, όχι μόνο σε δικηγόρους αλλά και σε δικαστικούς επιμελητές για τις θυροκολλήσεις και τις επιδόσεις εγγράφων.
Οι προτάσεις της Επιτροπής επανεξετάζονται έπειτα από τις αντιδράσεις των ιδιοκτητών και εκτιμάται ότι τις επόμενες εβδομάδες θα δοθεί στο υπουργείο Δικαιοσύνης το τελικό σχέδιο. Ωστόσο, όπως τονίζει ο κ. Παραδιάς, το πρόβλημα είναι τεράστιο και οι υποθέσεις χιλιάδες, καθώς σε πολλές πολυκατοικίες 2-3 κακοπληρωτές έχουν τινάξει στον αέρα τη διαδικασία καταβολής των κοινοχρήστων και των υπολοίπων λογαριασμών.
ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ
Δίκες ακόμη και σε 3 χρόνια
Ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ, Στρ. Παραδιάς, θέτει ένα ακόμη σοβαρό ζήτημα που αφορά τις σχέσεις των ιδιοκτητών μέσα στις πολυκατοικίες. Μεγάλος αριθμός ενοικιαστών δεν πληρώνει κοινόχρηστα μηνών, επιβαρύνοντας τις περισσότερες φορές το σύνολο της πολυκατοικίας και ειδικά τον ιδιοκτήτη του διαμερίσματος.
Οπως τονίζει ο κ. Παραδιάς, η διαφορά για τα κοινόχρηστα αντί να εκδικάζεται στα Ειρηνοδικεία πηγαίνει πλέον στα Μονομελή Πρωτοδικεία και ορίζεται δικάσιμος σε ενάμιση χρόνο. «Ο ενοικιαστής συνεχίζει να βρίσκεται μέσα στο ακίνητο και να μην πληρώνει τα κοινόχρηστα, ενώ τις περισσότερες φορές οι υποθέσεις παίρνουν αναβολή δύο και τρία χρόνια. Τότε έρχεται ο ενοικιαστής και εκβιαστικά λέει στον ιδιοκτήτη να πληρώσει μόνο το ποσό της οφειλής και να σταματήσει η δικαστική διαμάχη. Ωστόσο, ο ιδιοκτήτης έχει πληρώσει πολλά περισσότερα χρήματα για δικηγόρους και άλλα δικαστικά έξοδα».
Για το θέμα υπήρξε παρέμβαση και του προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, Β. Αλεξανδρή, ο οποίος σε σχετική ημερίδα είπε ότι δεν είναι δυνατόν να γίνονται τόσο αργά οι διαδικασίες.
Οι αλλαγές-βόμβα που προτείνει η Επιτροπή
  • Δίμηνη προθεσμία για πληρωμή από την κοινοποίηση εξώδικης όχλησης (αντί της 15μερης).
  • Επανειλημμένη κοινοποίηση της όχλησης (διπλή όταν υπάρχουν συνοικούντες σύζυγοι και συχνότατα με θυροκολλήσεις) όχι μόνον την πρώτη φορά, αλλά και σε κάθε επόμενη δυστροπία με συνέπεια την αύξηση δικαστικών εξόδων και γραφειοκρατίας
  • Κατάργηση της ισχύουσας άμεσης εκτελεστότητας της διαταγής απόδοσης, με την προσθήκη μιας ακόμη υποχρεωτικής κοινοποίησης αντιγράφου της «προς γνώση», σε αντίθεση με τη διαταγή πληρωμής που είναι πάντοτε άμεσα εκτελεστή.
  • Επιμήκυνση του χρόνου έναρξης εκτελεστότητάς της μετά 30 ημέρες (αντί των 20), παρά το γεγονός ότι η προθεσμία ανακοπής παραμένει στις 15 εργάσιμες ημέρες (δηλαδή 20 ημερολογιακές).
  • Μεταφορά (επαναφορά) της αρμοδιότητας για τις μισθώσεις με μηνιαίο μίσθωμα άνω των 400 ευρώ στα Μονομελή Πρωτοδικεία. Σημειώνεται ότι το Πρωτοδικείο Αθηνών προσδιορίζει δικάσιμο για μισθωτικές διαφορές συνήθως μετά από ένα χρόνο, ενώ το Ειρηνοδικείο μετά από ένα μήνα!

Σχεδόν 100.000 αιτήσεις για το κοινωνικό μέρισμα - Εγκρίθηκαν 12.000

Σχεδόν 100.000 αιτήσεις για το κοινωνικό μέρισμα - Εγκρίθηκαν 12.000
Χαμός έγινε στην κυριολεξία στο TAXISNET καθώς σχεδόν 100.000 αιτήσεις υποβλήθηκαν μέσα στις πρώτες 24 ώρες λειτουργίας της εφαρμογής για το κοινωνικό μέρισμα.
Περίπου 32.000 αιτήσεις έχουν εκκαθαριστεί μέχρι στιγμής, δήλωσε στο ΣΚΑΪ ο γενικός γραμματέας Εσόδων Χάρης Θεοχάρης.
Περίπου 12.000 έχουν γίνει δεκτές, οι οποίες ωστόσο αναμένεται να περάσουν και από δεύτερο έλεγχο.
Στον αντίποδα, έχουν απορριφθεί 20.000 αιτήσεις.
Για αιτήσεις που θα υποβληθούν έως και τις 30 Απριλίου, η καταβολή θα πραγματοποιηθεί έως και τις 10 Μαΐου.
Για αιτήσεις που θα υποβληθούν από την 1η Μαΐου έως και τις 31 Μαΐου, η καταβολή θα πραγματοποιηθεί έως και τις 10 Ιουνίου.
Για αιτήσεις που θα υποβληθούν από την 1η Ιουνίου έως και τις 30 Ιουνίου η καταβολή θα πραγματοποιηθεί έως και τις 10 Ιουλίου.
Όπως προκύπτει από τα ερωτήματα των πολιτών, τρεις είναι οι βασικές κατηγορίες εν δυνάμει δικαιούχων για τις οποίες ζητούνται διευκρινίσεις. Πρόκειται για τους «φιλοξενούμενους», για όσους μένουν σε «παραχωρημένη κατοικία» και για τους «μακροχρόνια ανέργους».Ειδικότερα:
Φιλοξενούμενοι
  • δεν μπορούν να υποβάλουν μεμονωμένα αίτηση καθώς αποτελούν μέρος του νοικοκυριού
  • προσμετρώνται στο ισοδύναμο εισόδημα του νοικοκυριού (+ 2.000 ευρώ για ενήλικους, + 1.000 ευρώ για ανήλικους)
  • αυξάνουν το συνολικό επίδομα στο νοικοκυριό (+ 166,67 ευρώ για ενήλικους, + 83,33 ευρώ για ανήλικους)
  • σε δεύτερη φάση θα γίνουν διασταυρώσεις με τα Ε1, για το εάν είναι δηλωμένοι ως "φιλοξενούμενοι"
Με παραχώρηση κατοικίας
  • θα υποβάλουν μεμονωμένα αιτήσεις ως ξεχωριστό νοικοκυριό
  • ως κριτήριο θα είναι το τεκμήριο εάν δεν υπάρχει άλλο εισόδημα
Μακροχρόνια άνεργοι
  • θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ έως 1/3/2014
  • θα ληφθεί υπόψιν το εισόδημα του 2012 (Ε1 του 2013) ΕΚΤΟΣ των μισθών/ ημερομισθίων
  • θα επανεξεταστούν μετά από τις 30/6 οι αιτήσεις που θα απορριφθούν (κριτήριο θα είναι οι νέες φορολογικές δηλώσεις)
Αυτό που πρέπει να επισημανθεί, επίσης, είναι ότι τελικά το περιουσιακό κριτήριο για τους έγγαμους είναι μικρότερο απ' ότι αρχικά είχε ανακοινωθεί. Ειδικότερα, ενώ ανέρχεται στις 125.000 ευρώ για μεμονωμένο άτομο, για ζευγάρι περιορίστηκε στις 200.000 ευρώ, αντί 250.000 ευρώ, χωρίς να προβλέπεται προσαύξηση για παιδιά ή φιλοξενούμενα πρόσωπα.
Σημειώνεται ότι το κοινωνικό μέρισμα αναμένεται να λάβουν περίπου 600.000 νοικοκυριά ενώ το συνολικό ποσό που πρόκειται να διατεθεί ανέρχεται σε περίπου 450 εκατομμύρια ευρώ.
Για την υποβολή της αίτησης οι φορολογούμενοι θα πρέπει να συμπληρώσουν στοιχείαόπως το αν είναι έγγαμοι, ο αριθμός της παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος και ο αριθμός του τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ) για την καταβολή του ποσού.
Δικαιούχοι του επιδόματος είναι οι άγαμοι με ετήσιο εισόδημα το 2012 έως 6.000 ευρώ και αξία ακίνητης περιουσίας έως 125.000 ευρώ.
Για τους έγγαμους το εισοδηματικό όριο είναι 8.000 ευρώ και το περιουσιακό 200.000 ευρώ. Για κάθε παιδί το εισοδηματικό όριο προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ.
Το ποσό του επιδόματος ξεκινά από τα 500 ευρώ για τους άγαμος και κλιμακώνεται ανάλογα με το μέγεθος του νοικοκυριού. Για μια οικογένεια με δυο παιδιά ανέρχεται σε 833 ευρώ. Το «μέρισμα» καταβάλλεται εφάπαξ.

Ξεκληρίστηκε 4μελής οικογένεια σε τροχαίο

Ξεκληρίστηκε 4μελής οικογένεια σε τροχαίο

Μια ολόκληρη οικογένεια- οι δύο γονείς και τα δύο ανήλικα παιδιά- ξεκληρίστηκε μετά από τροχαίο που σημειώθηκε σήμερα στο 85ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Τρίπολης - Πύργου.
Σύμφωνα με την αστυνομία, το ΙΧ επιβατικό αυτοκίνητο ξέφυγε- για άγνωστους ακόμα λόγους- από την πορεία του στο ύψος της περιοχής Καλλιάνι και έπεσε σε γκρεμό βάθους περίπου 40 μέτρων.
Από το γκρεμό ανασύρθηκαν νεκροί ο 43χρονος πατέρας, η 38χρονη μητέρα και τα δύο ανήλικα παιδιά τους.
Έρευνα για τις συνθήκες του τροχαίου διεξάγει η τροχαία της Τρίπολης.

Για τα 200 χρόνια από την ίδρυση της Φιλικής Εταιρείας




Μια εκδήλωση στην Αθήνα με τη συμμετοχή του φωνητικού συνόλου «de profundis» και της χορωδίας της Εστίας Πιερίδων Μουσών Κατερίνης, της Δημοτικής χορωδίας Λιτοχώρου «Ιωάννης Σακελλαρίδης», της χορωδίας «fons musicalis» Αιγινίου του Δήμου Πύδνας Κολινδρού, της χορωδίας «Ολύμπιες Φωνές» Πολιτιστικού Συλλόγου Νέων Πόρων - Πλαταμώνα, σολίστ, αφηγητών και 15μελούς ορχήστρα.

Την καλλιτεχνική επιμέλεια και διεύθυνση έχει ο Ευθύμιος Μαυρίδης ενώ την εκδήλωση, που θα γίνει με τη συνδρομή της Βουλής των Ελλήνων, παρουσιάζει ο Περικλής Χατζηγιάννης.


Να μετατρέψουμε την απόγνωση σε Γεγονός Ζωής


Στη μυσταγωγία των ημερών, τη σκέψη συντροφεύει ο παράδοξος φαινομενικά στοχασμός του Ντοστογιέφσκι: η πτώση είναι η Ανάσταση. Η πτώση ως φθορά, ως συμβιβασμός, ως αλλοτρίωση που βιώνει η κοινωνία μας είναι ταυτόχρονα και η πρόκληση για να αναζητήσουμε την υπαρκτική γνησιότητα, την αλήθεια, την έξοδο από την κρίση. Αρκεί να αναμετρηθούμε με τα ουσιώδη του δημόσιου βίου.

Όπως η εκκλησιαστική εμπειρία διασώζει την αλήθεια μέσα από την ελευθερία του προσώπου. Στο έσχατο σκαλοπάτι της ανθρώπινης αποτυχίας (τα βαδέα του Άδου) μπορούμε να επιχειρήσουμε διακρίσεις ποιότητας, την υπέρβαση που θα μας επιτρέψει να ξαναδώσουμε φως ελπίδας στις πληγωμένες καρδιές των νέων, των ανέργων, των μη προνομιούχων. Ο άγιος των γραμμάτων μας ο Παπαδιαμάντης συνόψιζε την πορεία αυτή στο ίδιο το αναστάσιμο μήνυμα:

Όταν λέγη "Ανάστασις" ο Ελληνικός λαός, κρύφια χορδή αναπαλλομένη
εις τα μυχαίτατα της καρδίας του, υπενθυμίζει εις αυτόν και
του Γένους την ανάστασιν, και ο Χριστός και η πατρίς συναντώνται
εν αυτώ  ι σ ο π α θ ε ί ς και ι σ ό θ ε ο ι .




Μάρκος Μπόλαρης

Παρασκευή 18 Απριλίου 2014

Είναι αλήθεια! Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν δεύτερη Γη…και είναι κατοικήσιμη

Planitis-570
Για πρώτη φορά οι αστρονόμοι φαίνεται πως ανακάλυψαν αυτό που τόσο καιρό αναζητούσαν: μια δεύτερη Γη. Όπως ανακοίνωσαν, βρήκαν έναν εξωπλανήτη με μέγεθος παρόμοιο με αυτό της Γης και ο οποίος, επιπλέον, βρίσκεται στη λεγόμενη «κατοικήσιμη ζώνη», δηλαδή στην κατάλληλη απόσταση από το μητρικό άστρο του για να έχει νερό σε υγρή μορφή και άρα δυνητικά μπορεί να φιλοξενήσει ζωή- κάτι πάντως που δεν μπορεί ακόμη να επιβεβαιωθεί. Ένας πλανήτης στην κατοικήσιμη ζώνη δεν σημαίνει κατ' ανάγκη ότι όντως έχει υγρό νερό και φιλοξενεί ζωή, όμως αυτό -κρίνοντας από τη Γη- είναι πιθανό.
Ο πλανήτης, με την ονομασία Κέπλερ-186f, έχει διάμετρο λίγο μεγαλύτερη από της Γης (1,1 φορές ή 10%) και βρίσκεται σχετικά κοντά, σε απόσταση περίπου 490 ετών φωτός, στην κατεύθυνση του αστερισμού του Κύκνου. Κινείται γύρω από το αχνό άστρο - ερυθρό νάνο Κέπλερ-186, αποτελώντας το πέμπτο και πιο εξωτερικό μέλος του εν λόγω συστήματος (πράγμα που σημαίνει ότι το τυχόν υγρό νερό στην επιφάνειά του κινδυνεύει να παγώσει).
Το έτος του πλανήτη (η διάρκεια μιας πλήρους περιφοράς του γύρω από το άστρο του) διαρκεί 130 γήινες μέρες. Η μάζα του και η πυκνότητά του, προς το παρόν, παραμένουν άγνωστες, αλλά οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν ότι ο εξωπλανήτης είναι βραχώδης. Δεν υπάρχουν ακόμη στοιχεία για τη σύσταση της ατμόσφαιράς του, κάτι που ίσως ανακαλύψουν μελλοντικά τα υπό κατασκευή μεγαλύτερα τηλεσκόπια, όπως το «Τζέημς Γουέμπ» της NASA.
Η ανακάλυψη, που παρουσιάστηκε στο κορυφαίο επιστημονικό περιοδικό «Science», έγινε από μεγάλη ομάδα Αμερικανών αστρονόμων, με επικεφαλής την Ελίζα Κουιντάνα, του Κέντρου Ερευνών Ames της NASΑ και του Ινστιτούτου SETI. H πρώτη παρατήρηση του εξωπλανήτη έγινε με το διαστημικό τηλεσκόπιο «Κέπλερ» (που έχει τεθεί πλέον εκτός λειτουργίας) και ακολούθησε η επιβεβαίωση από παρατηρήσεις με τα επίγεια τηλεσκόπια Κεκ και Τζέμινι στη Χαβάη.
«Πρόκειται για την πρώτη βέβαιη ανακάλυψη πλανήτη με το μέγεθος της Γης, στην κατοικήσιμη ζώνη κάποιου άστρου», δήλωσε η Ελίζα Κουιντάνα και επισήμανε ότι το μητρικό άστρο της «δεύτερης Γης» είναι ένα τυπικό άστρο που ανήκει στην κατηγορία των ερυθρών Μ-νάνων, οι οποίοι είναι μικρότεροι, λιγότερο καυτοί και λιγότερο φωτεινοί από τον Ήλιο μας, αποτελώντας πάνω από το 70% των εκατοντάδων δισεκατομμυρίων άστρων του γαλαξία μας.
Από τους σχεδόν 1.800 επιβεβαιωμένους εξωπλανήτες που έχουν ανακαλυφθεί κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες, περίπου 20 έχουν τροχιές που κινούνται εντός της κατοικήσιμης ζώνης των άστρων τους, δηλαδή ούτε πολύ μακριά από αυτά (οπότε το νερό θα πάγωνε), ούτε υπερβολικά κοντά (οπότε το νερό θα έβραζε και θα εξατμιζόταν). Όμως όλοι αυτοί οι γνωστοί εξωπλανήτες είναι αρκετά μεγαλύτεροι από τη Γη.
Από την άλλη, είχαν ως τώρα ανακαλυφθεί πλανήτες με μέγεθος σαν τη Γη, όμως δεν βρίσκονται στην κατοικήσιμη ζώνη. Είναι η πρώτη φορά που ανακαλύπτεται πλανήτης ο οποίος φαίνεται να πληροί και τις δύο προϋποθέσεις (ίδιο μέγεθος και κατάλληλη απόσταση) για να δικαιολογεί τον τίτλο της «δεύτερης Γης».
Οι αστρονόμοι ήδη αναζητούν -μέσω της διάταξης ραδιοτηλεσκοπίων 'Αλεν του Ινστιτούτου SETI- ενδείξεις νοήμονος ζωής στον πλανήτη Κέπλερ-f, αλλά έως τώρα δεν έχουν εντοπίσει κάποιο σήμα. Δήλωσαν όμως πως θα συνεχίσουν τις προσπάθειές τους.

DO NOT DISTURB!


Do not disturb!
Κείμενο: Χρυσάνθη Αγγελοπούλου
Aυτός είναι ο τίτλος του φωτογραφικού editorial («Μην Ενοχλείται») που δημοσιεύτηκε στο γαλλικό περιοδικό Numero· και πραγματικά θα ήταν αγενής όποιος διέκοπτε την εικονιζόμενη κυρία την ώρα που πίνει καφέ και διαβάζει εφημερίδα ή ξεκουράζεται στην κρεβατοκάμαρα της.
Πρόκειται για την Edita Vilkevičiūtė που γεννήθηκε στη Λιθουανία το 1989 και έχει περπατήσει στις πασαρέλες των Balenciaga, Chanel, Μiu Miu, Chloe, Dolce & Gabbana και Yves Saint Laurent. Εδώ ποζάρει για τον Άγγλο Tom Munro, ο οποίος έχει φωτογραφήσει δεκάδες διασημότητες, από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο ως την Μαντόνα.
  • Do not disturb!

Τελικά γεννιόμαστε ή γινόμαστε ρατσιστές;

Κι όμως οι μπόμπιρες κάνουν φυλετικές διακρίσεις όταν επιλέγουν με ποιον θα παίξουν. Έχουν επίσης πλήρη αντίληψη εάν οι ενήλικες συμπεριφέρονται δίκαια και προτιμούν εκείνους που ευνοούν τους ίδιους και τους ομοεθνείς τους...


Οι φυλετικές προκαταλήψεις υπάρχουν από την... κούνια μας, λένε τώρα ερευνητές του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον, μετά από ένα «πείραμα» που έκαναν παίζοντας με 40 μωρά ηλικίας 15 μηνών, διαφορετικών εθνοτήτων και χρώματος. Μελέτησαν τις αντιδράσεις τους ενώ τους μοίραζαν παιχνίδια. Οι διανομείς ήταν δύο ενήλικες, εκ των οποίων ο ένας διένειμε δίκαια τα παιχνίδια, ενώ ο άλλος μεροληπτούσε. Το 70% των βρεφών επέλεξε να παίξει με τον ερευνητή που έκανε δίκαιη μοιρασιά των παιχνιδιών.

Οι ερευνητές επανέλαβαν το τεστ, αυτή τη φορά ευνοώντας ένα λευκό παιδάκι σε βάρος ενός μωρού από την Ασία. Τότε τα μωρά άλλαξαν συμπεριφορά και έπαψαν να προτιμούν τον δίκαιο ερευνητή, ακολουθώντας το... ένστικτο της φυλετικής προκατάληψης, που υπαγορεύει την εύνοια σε ανθρώπους της ίδιας εθνικότητας και των ίδιων χαρακτηριστικών με μας.

Τα βρέφη ήταν ελαστικά στην αδικία όταν ευνοούνταν τα ίδια, ενώ για την επιλογή του συμπαίκτη τους συνυπολόγιζαν το χρώμα και τη φυλή του.

Σύμφωνα με την καθηγήτρια Τζέσικα Σάμερβιλ που συμμετείχε στη έρευνα «αν τα μωρά ενδιαφέρονταν για δικαιοσύνη, θα επέλεγαν πάντα τον δίκαιο ερευνητή. 'Έδειξαν πάντως ότι τους απασχολούν οι συνέπειες στα μέλη της ομάδας των ομοίων τους».

ΑΠΕΙΛΕΙ ΠΑΣΧΑΛΙΑΤΙΚΑ Ο ΠΑΧΥΔΕΡΜΟΣ ΠΟΛΝΤΟ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ & ΝΑ ΡΙΞΕΙ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ:ΟΛΟ ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΤΟΥ “ΣΚΥΛΟΚΑΒΓΑ” ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΣΤΕΓΩΝ

venizelos-evaggelos

Στην συγκυβέρνηση “σκοτώνονται” Ν.Δ και ΠΑΣΟΚ για να λανσάρουν στο λαό ποιος πρωτοσκέφθηκε τις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες. Ο Βενιζέλος διεκδικεί μεγάλο κομμάτι από την πίτα της κοινωνικής ευαισθησίας, επειδή ο “δικός” του Γιώργος Σταυρακάκης ήταν ο συντάκτης της γνωµοδότησης αλλά προς το παρόν φωνάζει ότι εκείνος ήταν που επέμεινε για τη διανομή μέρους του πρωτογενούς πλεονάσματος στους άπορους και τους άστεγους.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο Βενιζέλος απειλεί θεούς και δαίμονες-ακόμα και να ρίξει την κυβέρνηση- αν δεν “χρεωθεί” επικοινωνιακά το ΠΑΣΟΚ την έγκριση από την Ε.Ε. της γνωμοδότησης για την «καταπολέµηση της ανεργίας και των κοινωνικών συνεπειών της κρίσης». Κατηγορεί μάλιστα τον Αντώνη Σαμαρά πως διαφημίζει το πρόγραμμα στήριξης των αστέγων ως δική του προσωπική επιτυχία ενώ τα κονδύλια εξασφαλίστηκαν με την συνδρομή του ΠΑΣΟΚ.
Διαβάστε την σχετική γνωμοδότηση που αποκάλυψε το ΜΑΚΕΛΕΙΟ 4 την οποία υπογράφει ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Σταυρακάκης. Να θυμίσουμε ο Γιώργος Σταυρακάκης είναι ο πρώτος Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης και συμμετέχει επίσης στις Επιτροπές Ελέγχου του Προϋπολογισμού και Προϋπολογισμών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

ΓΝΩΜΟ∆ΟΤΗΣΗ
της Επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης
προς την Επιτροπή Προϋπολογισµών
σχετικά µε τη θέση του Συµβουλίου όσον αφορά το σχέδιο γενικού
προϋπολογισµού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το οικονοµικό έτος 2014
(13176/2013 – C7-0260/2013 – 2013/2145(BUD))
Συντάκτης γνωµοδότησης: Γεώργιος Σταυρακάκης
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Μολονότι αναγνωρίζεται ότι η οικονοµία της Ένωσης ανακάµπτει µε βραδείς ρυθµούς και
δείχνει µερικές θετικές τάσεις, η πλήρης ανάκαµψη αργεί ακόµη. Στο πλαίσιο αυτό, η
Επιτροπή συνιστά να επικεντρωθεί το ενδιαφέρον στις πέντε προτεραιότητες που
καθορίζονται στην Ετήσια Επισκόπηση της Ανάπτυξης για το 2013, και συγκεκριµένα
«επιδίωξη διαφοροποιηµένης φιλοαναπτυξιακής δηµοσιονοµικής εξυγίανσης»,
«αποκατάσταση της κανονικής χορήγησης δανείων προς την οικονοµία», «προώθηση της
ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας για το παρόν και το µέλλον», «καταπολέµηση της
ανεργίας και των κοινωνικών συνεπειών της κρίσης» και «εκσυγχρονισµός της δηµόσιας
διοίκησης».
Με βάση την ευθυγράµµιση των πολιτικών της Ένωσης και της πολιτικής συνοχής
συγκεκριµένα, µε την στρατηγική Ευρώπη 2020, η Επιτροπή τονίζει τον ρόλο που µπορεί να
διαδραµατίσει αυτός ο τοµέας πολιτικής για την επίτευξη της στρατηγικής Ευρώπη 2020,
δηλώνοντας συγχρόνως ότι ο γενικός στόχος της πολιτικής συνοχής είναι η µείωση των
ανισοτήτων µεταξύ των περιφερειών και η επίτευξη οικονοµικής, κοινωνικής και εδαφικής
συνοχής.
Η Επιτροπή υπενθυµίζει επίσης ότι η επιτυχής ολοκλήρωση των τρεχόντων προγραµµάτων
απαιτεί επαρκές επίπεδο πιστώσεων πληρωµών, προκειµένου να επιτραπεί η εκπλήρωση
υποχρεώσεων προς δικαιούχους χρηµατοδότησης από την ΕΕ.
Ο συντάκτης γνωµοδότησης υπογραµµίζει την αδιαµφισβήτητη προστιθέµενη αξία της
πολιτικής συνοχής που συνιστά βασικό επενδυτικό εργαλείο της Ένωσης, συµβάλλοντας σε
µακροπρόθεσµη διαρθρωτική ανάπτυξη, χρησιµεύοντας ως καταλύτης για την ανάπτυξη και
τη δηµιουργία θέσεων εργασίας, και που µπορεί να συνδράµει τα κράτη µέλη και τις
περιφέρεις της Ένωσης στην αντιµετώπιση της τρέχουσας χρηµατοπιστωτικής και
οικονοµικής κρίσης. Είναι ως εκ τούτου επιτακτική ανάγκη να προβλεφθεί επαρκές επίπεδο
χρηµατοδότησης που θα επιτρέψει την µείωση των εκκρεµών πληρωµών, οι οποίες είναι
εξαιρετικά υψηλές, ιδιαίτερα στον Τοµέα 1β.
ΣΧΕ∆ΙΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
Κατά την εκπόνηση των δηµοσιονοµικών της προβλέψεων, η Επιτροπή υπολόγισε τις
δηµοσιονοµικές ανάγκες λαµβάνοντας υπόψη τις προβλέψεις και τους φακέλους των
πολυετών δηµοσιονοµικών προοπτικών 2014-2020, όπως προτείνονται µε βάση τα
συµπεράσµατα του Ευρωπαϊκού Συµβουλίου στις 7-8 Φεβρουαρίου 2013 και επί των οποίων
υπάρχει πολιτική συµφωνία που επετεύχθη από τα όργανα στις 27 Ιουνίου 2013.
Ο συντάκτης θεωρεί ότι, παρά τις ιδιαίτερες περιστάσεις της έγκρισης του σχεδίου
προϋπολογισµού 2014, η Επιτροπή είναι το µόνο όργανο το οποίο διαθέτει τις πληροφορίες
που του επιτρέπουν να έχει εικόνα των πραγµατικών δηµοσιονοµικών αναγκών όλων των
περιφερειών. Ωστόσο, διερωτάται κατά πόσον η Επιτροπή έχει υπολογίσει τον αντίκτυπο της
συµφωνηµένης εκ των προτέρων καταβολής των ειδικών πόρων που περιέχονται στην
συµφωνία για το Π∆Π και της προτεινόµενης αύξησης στα ποσοστά συγχρηµατοδότησης σε
εκείνα τα κράτη µέλη που αντιµετωπίζουν ή απειλούνται µε σοβαρές δυσχέρειες σε σχέση µε
PE514.867v02-00 4/8 AD\1004142EL.doc
EL
την χρηµατοπιστωτική τους σταθερότητα και τον αντίκτυπο της προτεινόµενης παράτασης
κατά ένα έτος της προθεσµίας αυτόµατης αποδέσµευσης για µερικά κράτη µέλη.
ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΠΟΡΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ
Ο προτεινόµενος καταµερισµός µεταξύ διαφόρων πιστώσεων και ταµείων έχει ως εξής:
Στα πλαίσια του προτεινόµενου συνολικού επιπέδου πιστώσεων υποχρεώσεων ύψους
47.560,6 εκατοµµύρια ευρώ για τον τοµέα 1β (-13,5% σε σύγκριση µε το 2013), οι συνολικές
πιστώσεις υποχρεώσεων για τα ∆ιαρθρωτικά Ταµεία (ΕΤΠΑ και ΕΚΤ) ανέρχονται σε
38.088,2 εκατοµµύρια ευρώ, εκ των οποίων 1.804,1 εκατοµµύρια ευρώ είναι για το αίτηµα
συµπληρωµατικής πληρωµής υπέρ της Πρωτοβουλίας για την απασχόληση των νέων, 8.922,4
εκατοµµύρια ευρώ για το Ταµείο Συνοχής και 365,1 εκατοµµύρια ευρώ για το Ταµείο
Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους.
Το προτεινόµενο επίπεδο πιστώσεων πληρωµών είναι σηµαντικά χαµηλότερο, και
συγκεκριµένα -9,3% σε σχέση µε το 2013, και ανέρχεται στο ποσό των 51.093,7
εκατοµµυρίων ευρώ, το οποίο καθορίστηκε βάσει των εκτιµήσεων σχετικά µε την εξέλιξη
των ενδιάµεσων πληρωµών 2007-2013 (46.765,5 εκατοµµύρια ευρώ, και συγκεκριµένα
91,4% των συνολικών εκτιµήσεων πληρωµών για το 2014 στο πλαίσιο του τοµέα 1β), της
µείωσης κατά 83% των πιστώσεων πληρωµών για το κλείσιµο της περιόδου 2000-2006, και
του νέου ποσού αρχικής προχρηµατοδότησης το 2014 µειωµένου κατά 1% στο πλαίσιο του
ΕΤΠΑ, του ΕΚΤ και του Ταµείου Συνοχής (ή 1,5% για τα κράτη µέλη που λαµβάνουν
οικονοµική συνδροµή).
Ο συντάκτης εκφράζει την απογοήτευσή του για το γεγονός ότι η Επιτροπή χρησιµοποίησε
ως βάση για την προχρηµατοδότηση το ποσό που συµφωνήθηκε στα συµπεράσµατα του
Ευρωπαϊκού Συµβουλίου τον Φεβρουάριο 2013, βασιζόµενη στο γεγονός ότι αποτελεί
αντικείµενο εν εξελίξει τοµεακών διαπραγµατεύσεων µεταξύ των οργάνων για την
µελλοντική πολιτική συνοχής, η οποία εµπίπτει στο πλαίσιο της συναπόφασης, µε κίνδυνο να
προεξοφλείται το αποτέλεσµα των διαπραγµατεύσεων αυτών.
Εκφράζει επίσης την έκπληξή του για το γεγονός ότι ενώ περισσότερες από τις µισές
πιστώσεις πληρωµών (52%) προορίζονται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις της ΕΕ
καλύπτοντας αναλήψεις υποχρεώσεων του παρελθόντος, το υπόλοιπο προς εκκαθάριση
(ΥΠΕ) εξακολουθεί να αυξάνεται.
Θα πρέπει να σηµειωθεί ότι η Επιτροπή βασίζει τις γενικές της εκτιµήσεις στην υπόθεση ότι
οι πρόσθετες πιστώσεις πληρωµών ύψους 11, 2 εκατοµµυρίων ευρώ όπως ζητήθηκε µέσω του
σχεδίου διορθωτικού προϋπολογισµού 2/2013 θα εγκριθούν στο ακέραιο κατά τη διάρκεια
του 2013, γεγονός ιδιαίτερα σηµαντικό για τον τοµέα 1β.
ΚΥΡΙΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ 2014
Η Επιτροπή ορίζει τέσσερις κύριες προτεραιότητες για την εκτέλεση του προϋπολογισµού
2014: ενίσχυση των ενεργειών για τους νέους και τις µικροµεσαίες επιχειρήσεις, εφαρµογή
των νέων προγραµµάτων στα πλαίσια του Π∆Π 2014-2020, εκπλήρωση των υποχρεώσεων
της ΕΕ και, τέλος, περιορισµός διοικητικών δαπανών. Μια από τις πλέον αντιπροσωπευτικές
δράσεις στο πλαίσιο του προσεχούς δηµοσιονοµικού πλαισίου είναι η νέα Πρωτοβουλία για
την Απασχόληση των Νέων, για την οποία η Επιτροπή έχει προτείνει εκ των προτέρων
AD\1004142EL.doc 5/8 PE514.867v02-00
EL
κάλυψη των δαπανών µε ποσό ύψους 6 εκατοµµυρίων ευρώ σε πιστώσεις αναλήψεων
υποχρεώσεων εντός των δύο πρώτων ετών, αρχίζοντας µε ανάληψη υποχρέωσης ύψους 3,4
εκατοµµυρίων ευρώ το 2014.
Επί τη βάσει της ευθυγράµµισης της πολιτικής συνοχής µε την στρατηγική Ευρώπη 2020, η
Επιτροπή επιδιώκει να εστιάσει στην έγκαιρη έγκριση και έναρξη των νέων προγραµµάτων,
στην µεγιστοποίηση του αντικτύπου της πολιτικής και στην ενίσχυση της διαδικασίας
στρατηγικού προγραµµατισµού εξασφαλίζοντας ευρωπαϊκή προστιθέµενη αξία και
βελτιώνοντας την ποιότητα της δαπάνης.
PE514.867v02-00 6/8 AD\1004142EL.doc
EL
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Η Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης καλεί την Επιτροπή Προϋπολογισµών, που είναι
αρµόδια επί της ουσίας, να συµπεριλάβει στην πρόταση ψηφίσµατός της τις ακόλουθες
προτάσεις:
1. διερωτάται κατά πόσον τα ποσά που ενεγράφησαν στο σχέδιο προϋπολογισµού 2014 για
τον τοµέα 1β επαρκούν για την κάλυψη των ελάχιστων αναγκών και στόχων της
περιφερειακής πολιτικής όπως ορίζονται από την Ένωση στην Συνθήκη·
2. επισηµαίνει µε ανησυχία τη µείωση στις πιστώσεις αναλήψεων υποχρεώσεων στα πλαίσια
του τοµέα 1β κατά 13,5% σε 47.560,6 εκατοµµύρια ευρώ και τη µείωση σε πιστώσεις
πληρωµών κατά 9,3%, σε 51.093,7 εκατοµµύρια ευρώ το 2013, ενώ το τελευταίο ποσό
περιλαµβάνει το ποσό των 46.765,5 εκατοµµυρίων ευρώ που προβλέπεται για τις
ενδιάµεσες πληρωµές 2007-2013, και µια µείωση κατά 83% σε 592,0 εκατοµµύρια ευρώ
σε πληρωµές για το κλείσιµο της περιόδου 2000-2006·
3. επισηµαίνει ότι, σύµφωνα µε την Επιτροπή, το σχέδιο προϋπολογισµού 2014 είναι
µεταβατικό, µε περισσότερες από τις µισές πιστώσεις πληρωµών (52%) να προορίζονται
για την κάλυψη υπολοίπων προς εκκαθάριση και για την ολοκλήρωση παλαιών
προγραµµάτων· εκφράζει ωστόσο την έκπληξη του για το γεγονός ότι το επίπεδο των
ΥΠΕ εξακολουθεί να αυξάνεται·
4. ζητεί περαιτέρω διευκρινίσεις για το κατά πόσον η Επιτροπή υπολόγισε τον αντίκτυπο
του συµφωνηθέντος εκ των προτέρων εφοδιασµού ειδικών πόρων που περιέχονται στην
συµφωνία για το Π∆Π, της προτεινόµενης αύξησης στα ποσοστά συγχρηµατοδότησης για
εκείνα τα κράτη µέλη που αντιµετωπίζουν ή απειλούνται µε σοβαρές δυσχέρειες
αναφορικά µε την δηµοσιονοµική τους σταθερότητα και τον αντίκτυπο της προτεινόµενης
παράτασης κατά ένα έτος της περιόδου αυτόµατης αποδέσµευσης για µερικά κράτη µέλη·
5. εκφράζει την απογοήτευσή του για το γεγονός ότι η Επιτροπή έχει λάβει ως βάση για την
προχρηµατοδότηση το επίπεδο που συµφωνήθηκε από το Ευρωπαϊκό Συµβούλιο τον
Φεβρουάριο 2013, ένα θέµα που αποτελεί αντικείµενο των εν εξελίξει τοµεακών
διαπραγµατεύσεων µεταξύ των οργάνων, κατά τις οποίες το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει
το δικαίωµα συναπόφασης, µε κίνδυνο ως εκ τούτου να προεξοφλείται το αποτέλεσµα
αυτών των διαπραγµατεύσεων· υπενθυµίζει ότι η προχρηµατοδότηση έχει ουσιαστική
σηµασία εφόσον τα κράτη µέλη και οι περιφέρειες χρειάζονται επαρκή χρηµατοδότηση
κατά την έναρξη της περιόδου για να επενδύσουν σε προγράµµατα που θα συνεισφέρουν
στις προσπάθειες αντιµετώπισης της τρέχουσας οικονοµικής και χρηµατοπιστωτικής
κρίσης· επαναλαµβάνει, εν προκειµένω, τη θέση της Επιτροπής περιφερειακής ανάπτυξης
που συνίσταται στη διατήρηση των ίδιων ποσοστών προχρηµατοδότησης µε την
τρέχουσα περίοδο, εφόσον η κρίση συνεχίζεται·
6. επαναλαµβάνει τη θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σύµφωνα µε την οποία δεν
πρόκειται να υπάρξει ψηφοφορία έγκρισης του κανονισµού Π∆Π εκτός και αν δοθούν
απόλυτες διαβεβαιώσεις ότι θα καλυφθούν πλήρως οι εκκρεµείς εντολές πληρωµής για το
2013· επιµένει ότι το Συµβούλιο οφείλει να τιµήσει τη πολιτική του δέσµευση και να
εγκρίνει χωρίς χρονοτριβή έναν επιπλέον διορθωτικό προϋπολογισµό προκειµένου να
AD\1004142EL.doc 7/8 PE514.867v02-00
EL
αποφευχθεί οποιαδήποτε έλλειψη σε πιστώσεις πληρωµών που θα µπορούσε να οδηγήσει
σε διαρθρωτικό έλλειµµα στον προϋπολογισµό της ΕΕ στα τέλη του 2013· δηλώνει ότι το
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν θα δώσει τη συγκατάθεσή του στον κανονισµό Π∆Π ή δεν
θα εγκρίνει τον Προϋπολογισµό 2014 έως ότου αυτός ο νέος διορθωτικός
προϋπολογισµός, ο οποίος θα καλύπτει το εναποµείναν έλλειµµα όπως προσδιορίζεται
από την Επιτροπή, εγκριθεί από το Συµβούλιο·
7. επισηµαίνει ότι το πρόγραµµα «απασχόληση των νέων» που αποφασίσθηκε από το
Ευρωπαϊκό Συµβούλιο στις 27-28 Ιουνίου 2013 εφαρµόζεται στις περιφέρειες όπου η
ανεργία των νέων υπερβαίνει το 25% και είναι ως εκ τούτου απαραίτητο οι σχετικές
στατιστικές της Eurostat να αναφέρονται σε όλες τις περιφέρειες της Ευρώπης, γεγονός
που δεν συµβαίνει έως τώρα·
8. καλεί την Επιτροπή να υποστηρίξει και να υλοποιήσει όλα τα δοκιµαστικά σχέδια, τις
προπαρασκευαστικές ενέργειες και τα µέτρα τεχνικής βοήθειας που προτείνονται από την
Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης για τον τοµέα 1β.
PE514.867v02-00 8/8 AD\1004142EL.doc
EL
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΤΕΛΙΚΗΣ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Ηµεροµηνία έγκρισης 24.9.2013
Αποτέλεσµα της τελικής ψηφοφορίας +:
–:
0:
44
0
3
Βουλευτές παρόντες κατά την τελική
ψηφοφορία
François Alfonsi, Catherine Bearder, John Bufton, Francesco De
Angelis, Tamás Deutsch, Rosa Estaràs Ferragut, Danuta Maria Hübner,
Iñaki Irazabalbeitia Fernández, María Irigoyen Pérez, Seán Kelly,
Mojca Kleva Kekuš, Constanze Angela Krehl, Jacek Olgierd Kurski,
Petru Constantin Luhan, Vladimír Maňka, Iosif Matula, Miroslav
Mikolášik, Jens Nilsson, Jan Olbrycht, Wojciech Michał Olejniczak,
Younous Omarjee, Tomasz Piotr Poręba, Ovidiu Ioan Silaghi, Monika
Smolková, Nuno Teixeira, Lambert van Nistelrooij, Oldřich Vlasák,
Kerstin Westphal, Hermann Winkler, ElŜbieta Katarzyna Łukacijewska,
Χαράλαµπος Αγγουράκης, Γεώργιος Σταυρακάκης, Филиз Хакъева
Хюсменова
Αναπληρωτές παρόντες κατά την τελική
ψηφοφορία
Andrea Cozzolino, Joseph Cuschieri, Ivars Godmanis, Juozas Imbrasas,
Karin Kadenbach, James Nicholson, Heide Rühle, Elisabeth Schroedter,
Richard Seeber, Giommaria Uggias, Iuliu Winkler, Андрей Ковачев
Αναπληρωτές (άρθρο 187, παρ. 2)
παρόντες κατά την τελική ψηφοφορία
António Fernando Correia de Campos, Sabine Verheye