ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014

Θα χυθεί αίμα...

                                       Bruegel: Triumph of Death
Από simplemangreek.blogspot
Θα χυθεί αίμα και δεν θα είναι των πραγματικών ενόχων. Δεν θα στηθεί κανείς από τους φανερούς υπαίτιους των καθημερινών τραγωδιών εκατομμυρίων Ελλήνων σε κανένα εδώλιο κατηγορουμένου και σε καμία γκιλοτίνα. Το αίμα θα είναι του γείτονα, του συγγενή, του άγνωστου καθημερινού ανθρώπου που μάς σπρώχνει αλαφιασμένος στον δρόμο λόγω του οικονομικού του αδιεξόδου. Η μη έγκαιρη αντίδραση του λαού και η μη απονομή δικαιοσύνης θα φέρει το μαχαίρι στο χέρι και από εκεί σε αυτόν που είναι η αφορμή, πολλές φορές η κατά φαντασία αφορμή, και όχι η...αιτία.

Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι στην λαϊκή βάση της Ελλάδας ζουν πλέον δύο τάξεις και αυτές δημιουργήθηκαν από την συνειδητοποιημένη πολιτική γραμμή της άρχουσας τάξης. Η τάξη αυτών που ακόμη εισπράττουν δουλεύοντας ή έχοντας σίγουρο το μισθό ή την σύνταξη και η τάξη αυτών που τα έχουν χάσει όλα και περιμένουν την ολοκληρωτική καταστροφή τους. Δύο ταχύτητες οικογενειών σε σπίτια που μέχρι πριν 5 χρόνια δεν τους χώριζε τίποτε. Ακόμη και μέσα σε μια 2μελη οικογένεια έχουμε πλέον δύο κοινωνικές τάξεις: Ο φέρων το μεροκάματο και ο φέρων την απραξία.
Η μη ύπαρξη κοινωνικής συνοχής εδώ και αρκετό καιρό έχει γίνει καθημερινότητα στην συμβίωση σχέσεων, οικογενειών, πολυκατοικιών, γειτονιών, χωριών και πόλεων. Θα χυθεί αίμα και δεν θα είναι αίμα ούτε επανάστασης, ούτε εμφυλίου. Θα είναι αίμα προσωπικό από διένεξη που ξεκίνησε όταν μπήκε η διαχωριστική γραμμή του “θα πάρω καινούργιο αυτοκίνητο” και του “δεν έχω ούτε για τσιγάρα”.
Ο έχων απέναντι στον αναγκαστικά απεγνωσμένο. Ο εργαζόμενος απέναντι στο τεμπέλη που βρήκε αφορμή την κρίση να επιχειρηματολογήσει. Ο τεμπέλης κρατικοδίαιτος απέναντι στον κατεστραμμένο πρώην επαγγελματία ή εργάτη. Ο ηλίθιος απέναντι στον ρεαλιστή.

Τελειώνουν και οι τελευταίες οικονομίες, όπως τελειώνει και η περίοδος χάριτος των κυβερνώντων απέναντι στον λαό. Θα αρχίσουν οι κατασχέσεις κινητών και ακινήτων όπως και οι πλειστηριασμοί με ρυθμούς που δεν τους φανταζόμαστε. Θα αρχίσει το κατέβασμα του διακόπτη του ηλεκτρισμού και της ύδρευσης με ταχύτητα φωτός. Το ένα διαμέρισμα θα πλένει σε σκάφη την στιγμή που από το διπλανό διαμέρισμα θα ακούγεται το νερό να τρέχει, το πλυντήριο να πλένει και τον λέβητα να είναι σε συνεχή λειτουργία. Αυτές θα είναι οι αφορμές που θα χυθεί αίμα. Τόσο απίστευτες, μα τόσο πραγματικές.
Ο ένας με δανεικό ποδήλατο και ο άλλος με το οικογενειακό αυτοκίνητο με μόνο έναν επιβάτη. Ο ένας μαυρισμένος από τα καλοκαιρινά μπάνια του και ο άλλος κάτασπρος σαν το γάλα λες και πέρασε το καλοκαίρι στην Σιβηρία. Θα βγουν τα μαχαίρια για τόσο ασήμαντες αφορμές που όμως στην βάση είναι η αιτία διότι δεν έπεσε με τη μία αυτό το ανθρώπινο ντόμιμο αλλά σταδιακά και μελετημένα. Και όταν έπεσαν τα πρώτα ντόμινο, τα πιο απομακρυσμένα από τον κίνδυνο δεν έδωσαν καμία σημασία. Όσο όμως δεν αντιδρούσαν για την πτώση του διπλανού τόσο οι παίκτες του πολιτικού παιχνιδιού έσπρωχναν με το δάχτυλο και την διπλανή ανθρώπινη συστάδα. Και το παιχνίδι συνεχίζεται.....
Όσο όμως θα κρατιούνται κάποια πιόνια όρθια μόνο και μόνο για την στήριξη του συστήματος τα πεσμένα πιόνια έχουν μπει ήδη στην διαδικασία της ζωώδους επιβίωσης χωρίς όμως δυστυχώς τους αυστηρούς νόμους της ζούγκλας. Με τους νόμους του ανθρώπου, που πέρα από την επιβίωση, έχασε την εγωιστική περηφάνια.Του ανθρώπου που σταμάτησε να βλέπει τον διπλανό με την μάσκα του συνανθρώπου και τον αντιμετωπίζει ως εχθρό του είδους του.
Ως μονάδα ηττήθηκε, θύμωσε, πείνασε, αδικήθηκε, ζήλεψε και ως μονάδα ενστικτωδώς θα κάνει ο,τιδήποτε για να μείνει ζωντανή. Όσα τα ονόματα των ανέργων και των χρεωμένων τόσα και τα είδη προς εξαφάνιση που θεωρούν ότι ζουν σε ένα περιβάλλον εχθρικό, το ίδιο που πριν λίγο καιρό από δική τους επιλογή το έβλεπαν ως το ιδανικό. Γνωρίζοντας ότι την αιτία της κατάστασής τους δεν μπορεί να την αντιμετωπίσουν θα πάρουν το αίμα τους πίσω από αυτόν που ακόμα με το παρόν σύστημα καταφέρνει να ζει μια ζωή ανάλογη με αυτή της προ “κρίσης” ή έχει την ψυχραιμία να αντιμετωπίζει τον καθημερινό θάνατό του αξιοπρεπώς.
Θα χυθεί αίμα και δεν θα είναι πάντα αυτό που κυλάει στις φλέβες αλλά και αυτό που κυλάει στην ψυχή. Θα σπάσουν δεσμοί αίματος, δεσμοί συναισθημάτων και ολόκληρων δεκαετιών σχέσεις ανθρώπων. Δεν θα είναι ο πιο δυνατός αυτός που θα κάνει την αρχή αλλά ο πιο αδύναμος που τελικά έβλεπε τις σχέσεις των ανθρώπων αλλά και τον ίδιο τον άνθρωπο ως δεκανίκι για την μέχρι σήμερα ζωή του. Το δεκανίκι πρέπει να πληρώσει το τίμημα αφού τώρα δεν μπορεί να τον στηρίξει.

Με τις σφουγγαρίστρες θα μαζεύουμε τα υπολείμματα της κάθε σφαγής έχοντας κιλά αποδεικτικών στοιχείων μέσα σε πλαστικούς κουβάδες ότι η αιτία της εθνικής μας κατάντιας ήταν πάντα προσωπική υπόθεση.

Τα κορίτσια των strip shows: Στα 33 τους πλούσιες και συνταξιούχες

Portugal Erotic Fair
Ακόμα και όταν δεν φοράει τίποτα, παρά μόνο το μαύρο σατέν σουτιέν της και το ασορτί εσώρουχο της με μια κόκκινη καρδιά από την πίσω πλευρά η Φιόνα λικνίζεται με αυτοπεποίθηση κι ένα φωτεινό χαμόγελο στη μπάρα. Έτοιμη ανά πάσα στιγμή να εκτελέσει μοναδικά τον τρίλεπτο χορό που θα παρουσιάσει κάθε στριπτιζέζ που θα ανέβει στη σκηνή.
Επιμέλεια: Δημήτρης Δεμεσούκας
Αμέσως μετά πηγαίνει στο καμαρίνι της, φορά μια ρόμπα και βγαίνει έξω. Θα κάνει βόλτες μέσα στο κλαμπ,κουβεντιάζοντας με τους άνδρες που κάθονται διάσπαρτα γύρω από τα τραπέζια πίνοντας μπύρα, μέχρι που κάποιος θα την πάρει από το χέρι και θα την οδηγήσει στο πριβέ τμήμα του κλαμπ για έναν ιδιωτικό χορό.
Η Φιόνα είναι 28 χρόνων, είναι από τη Μολδαβία και δουλεύει στο Mavericks, στο μεγαλύτερο κλαμπ στριπτίζ στο Κέιπ Τάουν. Για ένα χορό 15 λεπτών βάζει στην τσέπη της 800 ραντ, δηλαδή περίπου 75 δολάρια. Ακόμα και μετά την καταβολή των τελών για την απασχόληση της στο σύλλογο που έχουν φτιάξει, μπορεί κατά τη διάρκεια της τουριστικής σεζόν να βγάλει από 50.000 έως 100.000 ραντ (δηλαδή 4.700- 9.300 δολάρια) το μήνα. Πολύ περισσότερα από όσα θα έβγαζε στην πατρίδα της αν δούλευε μια ολόκληρη ζωή.
«Γιατί να μείνω στη Μολδαβία και να παλεύω να ζήσω  τον εαυτό μου, όταν μπορώ να δουλέψω εδώ;» λέει η Φιόνα και προσθέτει αφοπλιστικά: «Ο αδελφός μου είναι δικηγόρος στη Μολδαβία. Είναι ένας από τους κορυφαίους στη δουλειά του και κερδίζει μόλις 600 δολάρια το μήνα. Στη Νότια Αφρική βγάζω πολλά χρήματα. Μπορώ να ντύνονται και να νιώθω όμορφη και ο καιρός είναι πάντα υπέροχος».
Ξεφεύγοντας από τη μιζέρια της Ανατολικής Ευρώπης
Η νοτιοαφρικανική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ανέφερε σε έκθεση αξιολόγησης των συνθηκών εργασίας τον περασμένο Ιούνιο πως 8 στις 10 χορεύτριες του Mavericks προέρχονται από την Ανατολική Ευρώπη και ότι οι περισσότερες είχαν την υποστήριξη των οικογενειών τους γι αυτό που έκαναν. Η Μολδαβία άλλωστε είναι η φτωχότερη χώρα της Ευρώπης με κατά κεφαλήν ΑΕΠ το προηγούμενο έτος περίπου 3.800 δολάρια.
«Υπάρχουν πολύ λίγοι ντόπιοι» που εργάζονται στο κλαμπ, δήλωσε ένας Αμερικανός που εργάστηκε στο Mavericks για αρκετούς μήνες στο παρελθόν.
«Οι περισσότεροι είναι Μολδαβοί, Βούλγαροι, Ρουμάνοι, Ρώσοι, Ουκρανοί, Ούγγροι», δήλωσε η Νατάσα από την Ουκρανία η οποία είναι μόλις 33 χρόνων και ήδη συνταξιούχος αφού εργάστηκε στη Νότια Αφρική για επτά χρόνια. Τόσο η Νατάσα όσο και η Φιόνα έπιασαν δουλειά στο κλαμπ μέσω συστάσεων από φίλους.
Το Mavericks είναι τόσο καλά οργανωμένο που προσφέρει στο τμήμα προσλήψεων του ακόμη και μαθήματα ρωσικής γλώσσα στην ιστοσελίδα του εκτός από τα αγγλικά και τα ισπανικά. «Είσαι μεταξύ 21 και 35 ετών, ελκυστική και πλούσια φυσικά προσόντα. Αν ξέρεις να μιλάς αγγλικά και θέλεις να εργαστείς σκληρά για να βγάλεις πολλά χρήματα...τότε καλώς ήλθες στο Mavericks», αναγράφεται στην ιστοσελίδα του.
Η πρόσληψη μέσω «πρακτορείων μοντέλων» με διασυνδέσεις στην Ευρώπη είναι μια άλλη μέθοδος για να φτάσουν κορίτσια από την Ανατολική Ευρώπη έως εκεί.
Το 2012 το Mavericks ερευνήθηκε από την Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της χώρας για εμπορία ανθρώπων, μετά τις κατηγορίες από έναν πρώην χορευτή και «προστάτη». Η έκθεση της Επιτροπής, η οποία υποβλήθηκε στο Ανώτατο Δικαστήριο του Κέιπ Τάουν τον Ιούνιο, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι χορεύτριες ήταν «ευάλωτες στην εκμετάλλευση» και ότι ο σύλλογος είχε διαπράξει πολλαπλές παραβιάσεις των δικαιωμάτων τους για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την σωματική τους ακεραιότητα.
Πολλά κλαμπ στριπτίζ στο Κέιπ Τάουν έχουν τα τελευταία χρόνια διασυνδέσεις με την τοπική μαφία, και υπάρχουν πολλές καταγγελίες για τους ιδιοκτήτες κλαμπς που έχουν κατάσχει τα διαβατήρια από τις χορεύτριες και τους επιβάλλει υπέρογκα πρόστιμα απειλώντας τες μάλιστα έαν δεν εξοφλήσουν τα χρέη τους.
«Στην πατρίδα μου έχω μια όμορφη οικογένεια, αλλά η κατάσταση στην Ουκρανία είναι, ειδικά από το τέλος της δεκαετίας του '90, όταν φύγαμε» είπε η Νατάσα, που μεγάλωσε στη νότια πόλη της Ουκρανίας Κέρσον.
«Οι άνθρωποι πεθαίνουν από την πείνα, δεν είχαμε παπούτσια να φορέσουμε. Το ίδιο υποφέρουν και τα μορφωμένα άτομα. Τότε ποιο είναι το νόημα να πας στο πανεπιστήμιο αν δεν μπορείς να ζήσεις διαφορετικά; Αν δεν μπορείς να ζήσεις καλύτερα»;
Stripers2-570
Σκλάβες στο εμπόριο του σεξ
Η Νατάσα εγκατέλειψε το σχολείο της στα 16 και μετακόμισε στην Τουρκία σε αναζήτηση εργασίας, ακολουθούμενη από την μικρότερη αδελφή της Μάσα.Οι δυο τους προσπάθησαν να συμπληρώσουν τα προς το ζην κάνοντας διάφορες δουλειές. Η Μάσα χόρευε σε ένα επαγγελματικό θίασο, ενώ η Νατάσα εργάστηκε στον τομέα της διαχείρισης της ναυτιλίας.
«Ήταν λίγο καλύτερα από την Ουκρανία, αλλά και πάλι εξακολουθούσαμε να τα φέρνουμε πέρα πολύ δύσκολα βοηθώντας την οικογένειά μας», λέει η Μάσα.
Ένας από τους φίλους τους τους πρότεινε να φύγουν για την Ευρώπη, και «σε μια στιγμή αποφασίσαμε να το δοκιμάσουμε» λέει η Νατάσα. Οι αδελφές  εργάστηκαν ως peep show στο Λουξεμβούργο πριν τελικά φύγουν για τη Νότια Αφρική για να χορέψουν σε κλαμπ στριπτίζ στην ηλικία των 22 και 24 τους χρόνων. Τις εμπειρίες τους στην Ευρώπη αργότερα τις έκαναν βιβλίο με τίτλο "Twisted", και πρωταγωνίστρια την Λόλα Σμιρνόβα αλλά στην πραγματικότητα περιέγραφαν τις ζωές τους.
Με κάθε λεπτομέρεια οι δύο αδελφές περιγράφουν στο βιβλίο τους μερικές από τις πιο σκοτεινές στιγμές τους από το εμπόριο του σεξ όπως τις έζησαν στην Ουκρανία, το Λουξεμβούργο και την Τουρκία. Περιγράφουν τον εθισμό τους στην κοκαΐνη και τις δεκάδες περιπτώσεις που τις λήστεψαν ενώ εκείνες βρίσκονταν υπό την επήρεια ναρκωτικών. Αποκορύφωμα; Ένα περιστατικό στο οποίο η μία αδελφή απήχθη, ξυλοκοπήθηκε και βιάστηκε από έναν άνδρα σε μια περιοχή έξω από την Κωνσταντινούπολη.
Αν και παραδέχτηκαν και οι δύο τους κινδύνους και την υποβάθμιση της ζωής τους ακόμη κι έτσι αυτά τα μειονεκτήματα αντισταθμίζονται λένε από το αδιέξοδο της φτώχειας που ζούσαν στο σπίτι τους.
Τώρα και οι δύο αδελφές εξάρουν τις συνθήκες εργασίας στο Mavericks, τονίζοντας τους αυστηρούς κανόνες λειτουργίας του και τις πανταχού παρούσες κάμερες ασφαλείας που επιβάλλουν ένα περιβάλλον αυστηρού επαγγελματισμού. Παρόλα αυτά παραδέχονται πως η γραμμή ανάμεσα σε πολλά κλαμπ στριπτίζ και οίκους ανοχής πολλές φορές είναι θολή.
«Είσαι ελεύθερος, αλλά δεν είσαι ελεύθερος, επειδή ποτέ δεν έχεις τα χρήματα για να κάνεις αυτά που θέλεις να κάνεις. Δεν μπορείς να πεις όχι δεν θέλω να το κάνω αυτό, ειδικά όταν πρόκειται για νεαρά κορίτσια».
Παρά την αβεβαιότητα που συνεπάγεται η μετάβαση στην άλλη πλευρά του πλανήτη και τις εφιαλτικές ιστορίες εγκληματικότητας και εμπορίας ανθρώπων, οι χορεύτριες λένε ότι τα χρήματα είναι ένας μαγνήτης, και η χώρα προορισμού δεν έχει καν σημασία.
«Τα κορίτσια πηγαίνουν όπου είναι πιο εύκολο να πάρουν βίζα» εξηγεί η Νατάσα. «Κάποτε η Νότια Αφρική είχε πλημμυρίσει από κορίτσια γιατί η βίζα έβγαινε σε έξι ημέρες. Όμως κάθε χρόνο τα πράγματα γίνονται όλο και πιο δύσκολα για να βγάλεις βίζα.Τα περισσότερα από τα κορίτσια έχουν παιδιά και οικογένειες. Είναι καθαρές, αγαπούν τους συζύγους τους, και κάνουν αυτή τη δουλειά μόνο για τα λεφτά».
Stripers3-570
«Η δουλειά μου είναι μια performance που απαιτεί και μια ηθική ευελιξία»
«Εγώ βλέπω τη δουλειά μου ως μια αυστηρή τέχνη της performance που, όταν γίνεται σωστά, απαιτεί τόση ακρίβεια και δύναμη όπως και κάθε άλλο είδος επαγγελματικού χορού.Είναι σαν να δουλεύεις στο θέατρο», λέει. «Είναι ένα πολύ όμορφο είδος της τέχνης, αν το κάνεις με τον σωστό τρόπο».
Παρόλα αυτά, οι αδελφές παραδέχονται ότι η εργασία τους απαιτεί ένα είδος ηθικής ευελιξίας.

«Το να είσαι γυμνή είναι το εύκολο κομμάτι της δουλειάς» λέει η Μάσα. «Το δύσκολο είναι να προσεγγίσεις τον πελάτη και να τον πείσεις να αγοράσει το ακριβό προϊόν που πουλάς, δηλαδή τον ιδιωτικό σου χορό. Τότε σπάει κάτι μέσα σου. Δεν μπορούν όλοι να είναι καλοί πωλητές».Stripers-570

Παράταση μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου για την πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ


Παράταση μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου για την πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ
Κατατέθηκε το πρωί της Πέμπτης στο νομοσχέδιο για τις υδατοκαλλιέργειες, που συζητείται στη Βουλή, η τροπολογία που προβλέπει παράταση μέχρι 30 Σεπτεμβρίου για την καταβολή της πρώτης δόσης του ΕΝΦΙΑ.
Στην τροπολογία ορίζεται ότι μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου δεν καθίστανται ληξιπρόθεσμες οι οφειλές για τον ΕΝΦΙΑ ούτε λαμβάνονται υπόψη για την έκδοση φορολογικής ενημέρωσης και βεβαίωσης.
Τη ρύθμιση υπογράφουν οι υπουργοί, Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης και Αγροτικής Ανάπτυξης Γιώργος Καρασμάνης.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, οι διορθώσεις συνολικά για τον ΕΝΦΙΑ θα κατατεθούν μετά τη συνάντηση με την Τρόικα στο Παρίσι.

Spiegel: Βόμβα 160 δισ. ευρώ απειλεί την ανάκαμψη της Ελλάδας


Spiegel: Βόμβα 160 δισ. ευρώ απειλεί την ανάκαμψη της Ελλάδας


«Η επιβολή της λιτότητας στην Ελλάδα γίνεται εμφανής: πολλοί άνθρωποι δεν μπορούν πλέον να πληρώσουν τους φόρους τους. Τα χρέη αυξάνονται μαζικά». Αυτά αναφέρει το γερμανικό περιοδικό Spiegel σε δημοσίευμά του στην ηλεκτρονική του έκδοση.
«Η οικονομία της Ελλάδας ανακάμπτει σιγά-σιγά αλλά τώρα έρχεται ένα νέο χτύπημα: όλο και περισσότεροι Έλληνες δεν μπορούν να πληρώσουν τους φόρους τους. Μόνο τους πρώτους επτά μήνες του χρόνου αυξήθηκαν τα φορολογικά χρέη κατά 7,2% όπως ανέφερε ο ελληνικός Τύπος την Τετάρτη επικαλούμενος το Υπουργείο Οικονομικών. Το σύνολο των οφειλόμενων φόρων ανέρχεται στα 67,9 δισ. ευρώ. Σε αυτούς έρχονται να προστεθούν 77 δισ. ληξιπρόθεσμα δάνεια καθώς και 15 δισ. ευρώ οφειλόμενες εισφορές σε ασφαλιστικά ταμεία».
Το γερμανικό περιοδικό αθροίζει δηλαδή ένα ιδιωτικό χρέος της τάξης των 160 δισ. ευρώ που απειλεί να τινάξει στον αέρα την έξοδο της Ελλάδας από την κρίση.
Δεν είναι μόνο το γνωστό περιοδικό, ωστόσο, που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου.
Ένα από τα κύρια θέματα σχολιασμού στο γερμανόφωνο τύπο είναι το νομοσχέδιο για την απαγόρευση επανεισόδου στην Γερμανία όσων μεταναστών έχουν καταχραστεί κοινωνικά επιδόματα και η επιβολή βαρύτερων ποινών. Η Süddeutsche Zeitung παρατηρεί: «Προσάπτει κανείς στους μετανάστες από την ανατολική Ευρώπη που έρχονται για να εργαστούν ότι το κάνουν για να πάρουν κοινωνικά επιδόματα όπως το Hartz IV και άλλα παρόμοια. Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει. Μόνο ένας στους δέκα Ρουμάνους ή Βούλγαρους παίρνει κοινωνικό επίδομα. Στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για συμπλήρωμα στον άθλιο μισθό με τον οποίο πληρώνονται από τους εργοδότες τους. Αυτό είναι το πραγματικό πρόβλημα, και όχι η κατάχρηση των κοινωνικών επιδομάτων: η εκμετάλλευση της ανάγκης των φτωχών μεταναστών».
Διαφορετική είναι η άποψη της Welt η οποία σχολιάζει: «Πιο αυστηρή εθνική νομοθεσία από αυτή που προβλέπεται στο νομοσχέδιο δεν επιτρέπει το ευρωπαϊκό δίκαιο. Θα υπάρχουν κυρώσεις απέναντι σε θρασείς απατεώνες και αυτό είναι σωστό».
Η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt γράφει για την πολιτική λιτότητας που ακολουθεί η Γερμανία: «Στη Γερμανία το δημόσιο είναι σε θέση να χρηματοδοτήσει μεταρρυθμίσεις που ενισχύουν την ανάπτυξη, αλλά και να τις επιβάλλει άμεσα. Απαιτούνται ωστόσο επιπλέον επενδύσεις στο δημόσιο τομέα ώστε να σταματήσει η καταστροφή των σχολείων, των δρόμων και των γεφυρών. Δημόσιο χρήμα θα πρέπει να επενδυθεί στο τομέα της έρευνας και καλύτερων συνθηκών για τις επιχειρήσεις ώστε αυτές να μπορούν να κάνουν απόσβεση. Το γεγονός ότι η γερμανική κυβέρνηση αρνείται τέτοιου είδους μεταρρυθμίσεις δεν βλάπτει μόνο την οικονομία στη Γερμανία αλλά και την οικονομική ανάπτυξη των χωρών του ευρωπαϊκού Νότου που αντιμετωπίζουν κρίση. Για το λόγο αυτό είναι επικίνδυνο να ιεραρχεί κανείς υψηλότερα τη βραχυπρόθεσμη επιτυχία ενός ισοσκελισμένου προϋπολογισμού από μια υπεύθυνη οικονομική πολιτική για την Ευρώπη».

Τροχαίο για τον Άγγελο Αναστασιάδη

Σε τροχαίο ατύχημα ενεπλάκη με το αυτοκίνητό του ο Άγγελος Αναστασιάδης. Ο τεχνικός του ΠΑΟΚ αποχώρησε από το...γήπεδο της Τούμπας μετά από το ματς κόντρα στην Ζίμπρου και στον δρόμο προς την κατοικία του στους Νέους Επιβάτες Θεσσαλονίκης είχε τροχαίο ατύχημα. Ευτυχώς δεν υπήρξε κάποιος τραυματισμός παρά μόνο μικρές υλικές ζημιές.

Πηγή

Π.Ε.ΠΙΕΡΙΑΣ:Ορκωμοσία του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, των Αντιπεριφερειαρχών και των Περιφερειακών Συμβούλων στην έδρα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας







Το χορευτικό της Ε.Π.Μ.Κατερίνης στη Σκόπελο



ΜΕ ΧΟΡΟΥΣ ΚΥΚΛΩΤΙΚΟΥΣ…


   Στη Σκόπελο βρέθηκε το τριήμερο 23,24 και 25 Αυγούστου 2014 το χορευτικό τμήμα της Ε.Π.Μ.Κατερίνης, συμμετέχοντας στο 2ο φεστιβάλ παραδοσιακών χορών που πραγματοποίησε η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία ΠΛΕΓΜΑ, στη μνήμη του αείμνηστου Σκοπελίτη χοροδιδασκάλου Διαμαντή Παλαιολόγου. Το χορευτικό της Ε.Π.Μ.Κατερίνης προσκλήθηκε τιμητικά να ανοίξει το πρόγραμμα των εκδηλώσεων, ως αναγνώριση από τους διοργανωτές του πολύχρονου και πολυποίκιλου έργου του Πιερικού συλλόγου.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Π.ΣΑΒΒΑ-Κ.ΑΓΓΕΛΕΤΟΥ
Στο περιθώριο του φεστιβάλ, συνάντηση εποικοδομητικού χαρακτήρα είχε ο έφορος χορευτικού της Ε.Π.Μ.Κατερίνης Παναγιώτης Σάββας με την πρόεδρο της διοργανώτριας εταιρείας ΠΛΕΓΜΑ Κωνσταντίνας Αγγελέτου, στην προσπάθεια της τελευταίας να ανταλλάξει απόψεις αλλά και να ενημερωθεί σε εμπειρίες και γνώσεις από συλλόγους με πολύχρονη διαδρομή σε ανάλογες εκδηλώσεις.

   << Επιθυμούμε να δώσουμε μακροχρόνια προοπτική στο παραδοσιακό μας φεστιβάλ, επιζητώντας να αφομοιώσουμε την τεχνογνωσία συλλόγων με μεγάλη και σημαντική εμπειρία που κουβαλούν από τη συμμετοχή τους σε πληθώρα εκδηλώσεων σε εγχώριες και διεθνείς παραστάσεις. Όπως ασφαλώς η Ε.Π.Μ.Κατερίνης η οποία τιμητικά εμφανίσθηκε πρώτη και όπως διαπιστώσατε έτυχε της αποδοχής όλων των παρευρισκομένων που ξεπέρασαν κάθε προσδοκία με την πολυπληθή παρουσία τους στο δημοτικό θέατρο Σκοπέλου. Φέτος η πλειονότητα των συγκροτημάτων προήλθε από τη Μακεδονία. Όμως για πρώτη φορά γνωρίσαμε στο νησί μας και χορευτικά από την Κρήτη και τα Επτάνησα. Το φεστιβάλ μας δίνει τη δυνατότητα να δικτυωθούμε, να συνεργασθούμε και να διδασκόμαστε από τις γνώσεις των άλλων. Οι συμπολίτες μας είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν τόσα πολλά και αξιόλογα συγκροτήματα. Οι χορευτικοί σύλλογοι που συμμετείχαν ανήλθαν στους είκοσι, ενώ οι χορευτές και συνοδοί ξεπέρασαν τους εξακόσιους.>> επισήμανε η κ. Αγγελέτου, η οποία γνωρίζει το αντικείμενο ως πτυχιούχος του τομέα πολιτικής διαχείρισης παραστατικών τεχνών.

     Από την πλευρά του ο έφορος χορευτικού της Ε.Π.Μ.Κατερίνης, τόνισε: << Την επετειακή για τον σύλλογο μας τούτη χρονιά συνεορτάζουμε μαζί σας τα εξηντάχρονα από την ίδρυση της Εστίας. Αποδεχθήκαμε με ιδιαίτερη χαρά και τιμή την πρόσκληση σας, τιμώντας παράλληλα τη μνήμη του αείμνηστου χοροδιδασκάλου Διαμαντή Παλαιολόγου με τον οποίο συμπλεύσαμε και συμβαδίσαμε στα μονοπάτια της παράδοσης. Είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για κάθε είδους υποστήριξη στις προσπάθειες σας, οι οποίες επικεντρώνονται στην ανάδειξη και διαιώνιση των επονομαζόμενων παραστατικών τεχνών, στις οποίες καθοριστικό ρόλο έχει ο χορός. Για όλους εμάς που συνυπάρχουμε στους ρυθμούς της παράδοσης, τα φεστιβάλ συντελούν στο να γίνουμε πλουσιότεροι σε γνώσεις και εμπειρίες, γνωρίζοντας και καταγράφοντας την χορευτική ιδιαιτερότητα κάθε περιοχής. Κατορθώσατε να συμπορευθούν τόσοι πολλοί άνθρωποι που διέπονται από το ίδιο μεράκι. Σας ευχαριστούμε για την πρόσκληση και φιλοξενία στο πανέμορφο νησί των Βόρειων Σποράδων.>>

Η ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ
    Το Σάββατο 23 Αυγούστου 2014 οι χορευτές των είκοσι συγκροτημάτων συναντήθηκαν στο λιμάνι της Σκοπέλου για την καθιερωμένη παρέλαση. Με επικεφαλής τον χοροδιδάσκαλο Γεώργιο Δημόπουλο οι χορευτές της Ε.Π.Μ.Κατερίνης πρώτοι στη σειρά οδήγησαν τα υπόλοιπα χορευτικά σχήματα στο ανοικτό Δημοτικό θέατρο Σκοπέλου, διερχόμενοι από τους κεντρικούς δρόμους της Χώρας, αποσπώντας την επιβράβευση από τους κατοίκους και τους επισκέπτες του καταπράσινου νησιού. Το λάβαρο βέβαια της Ε.Π.Μ. προηγείτο, ενώ τον κ. Δημόπουλο συνόδευαν οι χορευτές Ευάγγελος Γκούτζας, Δημήτριος Πανανός, Παύλος Παπαχρήστος, Παναγιώτης Σάββας και οι γυναίκες του συγκροτήματος Βικτωρία Ρούσσου, Χρυσούλα Κατσάρα, Πόπη Κατσάρα, Ασπασία Κασταμπουλίδου. Δέσποινα Πανανού και Ιωάννα Γρηγοριάδου.

   Το χορευτικό της Ε.Π.Μ.Κατερίνης απέδωσε χορούς από τη Δυτική Θράκη.

ΟΙ ΣΚΟΠΕΛΙΤΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ

   Οι παραδοσιακές φορεσιές της Σκοπέλου κατατάσσονται σε τρεις κατηγορίες. Όπως καταγράφει ο φωτογραφικός φακός η αριστερή φορεσιά είναι η νυφιάτικη. Τη φορούσαν οι Σκοπελίτισες την ημέρα του γάμου.
    Η αριστερή φορεσιά είναι η αρραβωνιάρα. Οι Σκοπελίτισες ήταν ντυμένες με αυτή την ενδυμασία την ημέρα του αρραβώνα, για την πρώτη γνωριμία με τον μέλλοντα σύζυγο.
    Η δεύτερη  από αριστερά τοπική ενδυμασία είναι η καθημερινή φορεσιά, ασφαλώς απλούστερη και πιο εύχρηστη.
    Ανάμεσα στις τρις Σκοπελίτισες, ένας Θρακιώτης χορευτής, αλλά Πιεριέας στην καταγωγή. Είναι ο ταμίας και χορευτής του συγκροτήματος της Ε.Π.Μ., ο Ευάγγελος Γκούτζας που δικαιωματικά νοιώθει ευτυχισμένος ανάμεσα στα πανέμορφα κορίτσια.
    Άλλωστε ο Ελληνισμός διακρίνεται από την πολυποικιλότητα των τοπικών στοιχείων, την επί μέρους διαφορετικότητα, αλλά και τον δημιουργικό πλουραλισμό.
    Πάντως την ώρα του χορού όλοι εκφράζονται με το ίδιο πάθος και έξαρση.
    Και επιπρόσθετα γιατί οι μεγάλοι χορευτές δεν είναι μεγάλοι εξαιτίας της τεχνικής τους, αλλά εξαιτίας του πάθους τους.

                                               
ΤΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ ΚΑΙ ΩΡΑΙΑ

  Χορός χωρίς μουσική και τραγούδι δεν γίνεται. Επιστρατευμένος από το τμήμα της χορωδίας της Ε.Π.Μ.Κατερίνης ο Γρηγόρης Μητσοκάπας έδωσε τη λύση. Άριστος γνώστης της κιθάρας και μελωδικός στη φωνή διασκέδαση όχι μόνο τους Πιεριείς, αλλά και μεγάλο μέρος χορευτών, έτσι όπως συνηθίζεται στις πολιτιστικές εκδηλώσεις. Τόσο στη διαδρομή προς τη Σκόπελο, όσο και στο πλοίο της γραμμής, αλλά και στις συνεστιάσεις παρουσίασε πλούσιο ρεπερτόριο. Γοητευμένοι όλοι από τον Γρηγόρη. Μπράβο του.

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΥ

    Η Βικτωρία Ρούσσου και η Ιωάννα Γρηγοριάδου ήταν τα νεαρότερα μέλη του χορευτικού της Ε.Π.Μ. Απέδωσαν άριστα τους Θρακιώτικους χορούς και παρέα με τα άλλα συγκροτήματα δεν σταμάτησαν να χορεύουν. Αεικίνητες με τη δυναμική της νιότης. Το μέλλον σαφώς ευοίωνο για το χορευτικό τμήμα. Πάντα τέτοια κορίτσια.
            Γιατί στη σημερινή κρίση των αξιών ευτυχώς  υπάρχουν ακόμα ρομαντικοί που σε πείσμα των καιρών επιμένουν να ξεχωρίζουν, να δημιουργούν και να προσπαθούν να ορθώσουν το   ανάστημα του πολιτισμού…Οι άνθρωποι της Ε.Π.Μ.Κατερίνης το αποδεικνύουν.


                      




                      



ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων




 Θέμα: Εγκληματική η αδιαφορία της κυβέρνησης για τις δραματικές επιπτώσεις του
            καταρροϊκού πυρετού στην αιγοπροβατοτροφία.

        Τα κρούσματα του καταρροϊκού πυρετού αυξάνονται και πληθαίνουν σχεδόν σε όλες τις περιοχές της χώρας, ενώ οι κτηνοτρόφοι  φοβούνται να τα δηλώσουν, γιατί αυτό θα συνοδευτεί με υποχρεωτικό περιορισμό στους στάβλους και επιβάρυνση των κτηνοτρόφων με την αγορά των ζωοτροφών, τη στιγμή που δεν έχουν ρευστότητα για τα απολύτως αναγκαία. Ακόμα πιο δύσκολη είναι η κατάσταση στους μετακινούμενους κτηνοτρόφους που – από τη φύση της δουλειάς τους – δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε τέτοιου είδους περιοριστικά μέτρα. Ταυτόχρονα, οι περισσότεροι μικρομεσαίοι παραγωγοί δεν πήραν ούτε την εξισωτική αποζημίωση, αυθαίρετα κόπηκε ή αυτή συρρικνώθηκε δραστικά, χωρίς να ευθύνονται οι κτηνοτρόφοι  γι’ αυτό, αλλά το νέο σχέδιο δράσης για τους βοσκοτόπους ΕΕ και κυβέρνησης.
        Δραματικές καταστάσεις βιώνουν οι κτηνοτρόφοι από την  εγκληματική κυβερνητική αδιαφορία που αφορούν : 
-Τις μεγάλες ελλείψεις σε κτηνιάτρους στις κρατικές κτηνιατρικές διευθύνσεις.
-Την απουσία  ψεκασμών σε περιοχές που διαχειμάζει το κουνούπι-ξενιστής, αλλά και ελέγχων σε όλα ανεξαιρέτως τα κοπάδια.
-Την ανυπαρξία διανομής δωρεάν στους κτηνοτρόφους εντομοκτόνων και εντομοαπω­θ­ητι­κών, αλλά και ζωοτροφών σε όσα κοπάδια έχουν προσβληθεί.
-Την ανυπαρξία προγραμματισμού αποζημιώσεων για την δραστική μείωση της παραγωγής, των απωλεσθέντων ζώων και του εισοδήματος.
         Ακριβώς αυτήν την κατάσταση εκμεταλλεύονται και οι έμποροι που αν και η συγκεκριμένη ασθένεια δεν έχει καμιά επίπτωση στην ανθρώπινη υγεία, όμως εκβιάζουν για να πάρουν σε ακόμα χαμηλότερες, εξευτελιστικές  τιμές γάλα και σφάγια. Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι βαριές και μεγάλες. Οδηγεί την εκτατική αιγοπροβατοτροφία που δραστηριοποιούνται κύρια μικρομεσαίοι κτηνοτρόφοι στην καταστροφή, διευκολύνοντας τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για δημιουργία επιχειρηματικής σταβλισμένης καπιταλιστικής μορφής κτηνοτροφικών μονάδων, που σημαίνει συγκέντρωση και συγκεντροποίηση σε λίγα χέρια και καταστροφή των πολλών μικρομεσαίων.    
                                                    Ερωτάται ο κ. Υπουργός
αν σκοπεύει να λάβει άμεσα και γρήγορα τα παραπάνω διατυπωμένα  από τους κτηνοτρόφους μέτρα ικανοποίησης και επιβίωσης τους, απέναντι στον καταρροϊκό πυρετό.



                                                                                                                 O βουλευτής του ΚΚΕ 

                                                                                                                     Νίκος Μωραΐτης.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΗΣ Π.Κ.Μ. ΓΙΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 2014

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 28/8/2014



Από τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών Ανατολικής Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ανακοινώνεται ο πίνακας συνεργείων οχημάτων που θα επιθεωρηθούν εντός του 2014, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π._. 78/88 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και την αριθ. ΟΙΚ 332870/33301/27-08-2014 Απόφαση της Διεύθυνσης Μεταφορών Ανατολικής Θεσσαλονίκης (Α._.Α. 7ΠΙ17ΛΛ-_5Ε).
Επισυνάπτεται ο σχετικός πίνακας σε ξεχωριστό αρχείο.



Ευχαριστούμε για τη συνεργασία

Γραφείο Τύπου

Ευχαριστήριο του δημάρχου Δίου-Ολύμπου, Γ.Παπαθανασίου, προς τη διεύθυνση δασών Πιερίας.



Ο δήμαρχος Δίου-Ολύμπου, κ. Γιώργος Παπαθανασίου, εκφράζει τις ευχαριστίες του προς τη διεύθυνση δασών Πιερίας, προς τον διευθυντή κ. Γεώργιο Μαυρίδη και ιδιαίτερα προς το προσωπικό του τμήματος δασικών χαρτογραφήσεων, τον προϊστάμενο κ. Π.Παπαπέτρου και τους Αθ.Παπαγιάννη, Π.Ταβουκτσή και Ρ.Φαρμάκη, διότι δόθηκε λύση στο θέμα των τεχνητών φυτειών το οποίο προκαλούσε νομικά προβλήματα στον χαρακτηρισμό των camping του νομού.
Μετά από επίμονες προσπάθειες, μελέτη του υφισταμένου νομικού καθεστώτος και επαφές με το ΥΠΕΚΑ, εντόπισαν το πρόβλημα του χαρακτηρισμού των τεχνητών φυτειών που υπήρχε κατά τη σύνταξη των δασικών χαρτών του Ν.Πιερίας, τα οποία επιβάλλονταν να χαρακτηριστούν ως δάση με βάση την τότε ισχύουσα δασική νομοθεσία και συνέβαλαν στην επίλυσή του με την κατάθεση τεκμηριωμένης πρότασης προς το υπουργείο περιβάλλοντος, η οποία πέρασε από νομοπαρασκευαστική επιτροπή της βουλής και εντέλει ψηφίστηκε με τον Ν.4280/2014 (αριθ.32, παρ.4, εδάφ.6γ).

Με βάση τον ανωτέρω νόμο δίνεται λύση στον χαρακτηρισμό των γεωργικών και των ιδιωτικών χορτολιβαδικών εκτάσεων στις οποίες πραγματοποιήθηκαν τεχνητώς φυτεύσεις δένδρων για την αναβάθμιση της αισθητικής του τοπίου, όπως συμβαίνει με τις επιχειρήσεις των camping, οι οποίες δεν υπάγονται πλέον στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας. 

Ο Γιώργος Τσαλμπούρης στην ομάδα του IOWA STATE UNIVERSITY, στις ΗΠΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Ιδιαίτερη τιμή για το Πιερικό μπάσκετ


Στις Ηνωμένες Πολιτείες βρίσκεται από χθες Τετάρτη ο καλαθοσφαιριστής του Πιερικού Αρχελάου Γιώργος Τσαλμπούρης.
Από τη νέα αγωνιστική περίοδο θα αγωνίζεται με την ομάδα του IOWA STATE UNIVERSITY και η συμμετοχή του αυτή χαροποίησε ιδιαίτερα τον κόσμο του Πιερικού μπάσκετ.
Η διοίκηση του ΣΦΚ Πιερικός Αρχέλαος με ανακοίνωσή της εύχεται στο διεθνή σέντερ, που είναι στο σύλλογο από τις ακαδημίες του, «καλή επιτυχία και καλή δύναμη».


«Ρεσιτάλ» ποντιακής λύρας και καλλιφωνίας των αδελφών Τσαχουρίδη στο Αρχαίο Θέατρο του Δίου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΟΥ 2014



Ρεσιτάλ στην ποντιακή λύρα και την καλλιφωνία, με συνοδεία πλήθους άλλων οργάνων, έδωσαν την Τετάρτη 27 Αυγούστου 2014 οι αδερφοί Τσαχουρίδη στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Ολύμπου στο Δίον.

Η αδελφική φωνή των Ματθαίου και Κώστα Τσαχουρίδη ήχησε και αντήχησε σ’ όλο το Αρχαίο Θέατρο. Μας είχαν υποσχεθεί «μουσικό ταξίδι υψηλής αισθητικής συγκίνησης…. Για μια και μόνο συναυλία που καταργεί τα καθιερωμένα μουσικά όργανα». 

Πράγματι, ο Ματθαίος επέδειξε τη δεξιοτεχνία του στην ποντική λύρα και ανέδειξε τις δυνατότητες του μουσικού αυτού οργάνου, «τις απεριόριστες μουσικές τεχνικές του, ενός μουσικού οργάνου συμβόλου για τον ποντιακό ελληνισμό». «Ένα μικρό οργανάκι το οποίο, όμως, μπορεί να κυριαρχήσει και να οδηγήσει μία ολόκληρη ορχήστρα στις μουσικές γειτονιές του κόσμου», για να δανειστούμε τα λόγια του μεγάλου αδελφού. Γιατί η λύρα μπορεί να μετασχηματίζεται σε βιολί ή βιόλα «σε μικρές συχνότητες», βιολοντσέλο «λόγω της βιολοειδούς κατασκευής του ως οργάνου», που παραπέμπει σε όργανα της μεσαιωνικής Ευρώπης μια της Μέσης Ανατολής. Ο ίδιος τη βλέπει κατά κάποιον τρόπο σαν ένα «τρίχορδο βιολί με πολλές μουσικές δυνατότητες. Αυτή είναι και η φιλοδοξία τους: «ψυχή και σώμα θα αναδείξουμε… αυτό που μας παραδόθηκε και που υπηρετούμε με σεβασμό».

Όσο για τη φωνή του Κωνσταντίνου, του μικρού αδελφού, «το καμάρι» του μεγάλου, με τις δυνατότητές του  ως τενόρου «μπορεί και ελίσσεται μεταξύ κλασικού και παραδοσιακού μουσικού ρεπερτορίου, παντρεύοντας και αγκαλιάζοντας με τη φωνή του  ένα παγκόσμιο μουσικό ρεπερτόριο με μία σπάνια μοναδικότητα». Η «οικουμενική» φωνή του Κωνσταντίνου σε άριστη συνεργασία με την «οικουμενική» δυνητική διάσταση της λύρας θα καλύψουν στο χρονικό διάστημα μιας συναυλίας ένα «οικουμενικό» ρεπερτόριο: τραγούδια ποντιακά και ηπειρώτικα, ευφραίνοντας την καρδιά και των δύο παππούδων τους, Luciano Pavarotti, μουσική της Ινδίας και του Αφγανιστάν, παραδοσιακή μουσική της κεντρικής Ασίας, των Οθωμανών και των Αράβων, μουσική κλασική όπερα και και και …. .

Στην Ευρώπη γνώρισαν τους μουσικούς πολιτισμούς του κόσμου αλλά και συνειδητοποίησαν τον πλούτο της ελληνικής μουσικής: «στη βρετανική πρωτεύουσα… πέρα από τις συναντήσεις μας και τις παραστάσεις μας με διάφορους μουσικούς πολιτισμούς ανά τον κόσμο… γνωρίζουμε περισσότερο τον πλούτο της ελληνικής  μουσικής αλλά και του ελληνισμού ως ιδέα αξεπέραστη, ως ιδέα οικουμενική».

Παράλληλα με το παγκόσμιο μουσικό ρεπερτόριο, ακούστηκαν και συνθέσεις από την καινούργια τους δισκογραφία, όπως το «Οι Μέρες φεύγουν ... κι ο χρόνος πάλι κλέβει τις χαρές μου», αλλά και παλιές όπως του Μίκη Θεοδωράκη: «Δακρυσμένα μάτια νυσταγμένοι κήποι, όνειρα κομμάτια, ας ήτανε να ζω στους μεγάλους δρόμους κάτω απ’ τις αφίσες στα χιλιάδες χρώματα ας ήταν να βρεθώ», του Παναγιώτη Καλαντζόπουλου «Με τα μάτια κλειστά: Και σε παίρνω αγκαλιά με τα μάτια κλειστά πώς γεννάει στο σκοτάδι η λύπη χαρά».

Παρεμβάλλεται ένα πολυφωνικό της Βόρειας Ηπείρου, η ερμηνεία του οποίου ήταν μονολεκτικά καταπληκτική: «Τι κακό έκανα ο καημένος και με λένε όλοι φονιά. Μήνα σκότωσα κανένα μήνα φίλησα καμιά. Κάπου εδώ στη γειτονιά μας αγαπώ και ‘γω μια νιά, τ’ όνομά της δεν το ξέρω Ρούσσα Δάφνη για Μηλιά, τη γενιά της δεν θυμάμαι Τούρκα είναι για Ρωμιά. Κι αν πεθάνω σας το λέω σαν με θάψετε σάβανο να σαβανώστε το πουκαμισάκι της και νερό για να με πλύντε δάκρυ απ' τα μάτια της». Σας το παρέθεσα ολόκληρο, γιατί τέτοια τραγούδια τ’ απολαμβάνεις με όλες σου τις αισθήσεις!

Στον Στέλιο Καζαντζίδη μας πήγε το επόμενο που σε μουσική Χρήσου Νικολόπουλου συνεχίζει να μας φωνάζει «Υπάρχω» και: «Υπάρχω κι όσο υπάρχεις θα υπάρχω… κι ας βαδίζουμε σε δρόμους χωριστούς» και στον Σταμάτη Κραουνάκη «Αυτή η νύχτα μένει αιώνες παγωμένη, που δυο ψυχές δεν βρήκαν καταφύγιο κι ήρθαν στον κόσμο ξένοι και καταδικασμένοι να ζήσουν έναν έρωτα επίγειο» και στον Μίμη Πλέσσα «Όλα δικά σου μάτια μου κι ο πόνος σου δικός μου» και με στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου «Τα μάτια μου στα μάτια σου και τ’ άστρο πάνωθέ μου. Αχ, να μην τέλειωνε ποτέ η ώρα ετούτη, θεέ μου!».

Και πολλά πολλά ήταν τα ποντιακά ακούσματα, των οποίων τα στοιχεία –καθότι αμύητη στα ποντιακά- δεν μπόρεσα να βρω. Και ήταν τόσο δυνατά που κυριολεκτικά ξεσήκωσαν το τελευταίο τέταρτο όλο το κοινό.

Ο πρόεδρος του Οργανισμού Φεστιβάλ Ολύμπου επαίνεσε με τον λόγο του τους δύο καλλιτέχνες και την ορχήστρα τους και παρουσίασε τον προσκεκλημένο σεβασμιώτατο Μητροπολίτη κ.κ. Γεώργιο, ο οποίος, δηλώνοντας ιδιαίτερα συγκινημένος, μίλησε για τη πολύχρονη γνωριμία του με τους «Τσαχουρίδηδες» όπως τους λένε στην ιδιαίτερη πατρίδα των καλλιτεχνών τη Βέροια, για την υποτροφία που δόθηκε από την τότε Μητρόπολη στα δυο αδέρφια και «έπιασε τόπο» και τη γενικότερη πορεία τους, ακαδημαϊκή και καλλιτεχνική. Τίμησε, λοιπόν, τους δύο ταλαντούχους αδερφούς καθώς και τον πρόεδρο του Οργανισμού του Φεστιβάλ Ολύμπου προσφέροντας το μετάλλιο που η Ιερά Μητρόπολις εξέδωσε με την ευκαιρία της ενθρονίσεώς του, ένα μετάλλιο συλλεκτικό, το οποίο από τη μια πλευρά φέρει τη μορφή της Αγίας Αικατερίνης, της πολιούχου της Κατερίνης, από την οποία άλλωστε και η πόλη πήρε το όνομά της, και από την άλλη πλευρά έχει τα στοιχεία της τελετής.

Οι αδερφοί Τσαχουρίδη, στη στερεότυπη πλέον επιταγή του κοινού «και άλλο και άλλο» αποχαιρέτισαν επιδεικνύοντας τα ακουστικά λικνίσματα της λύρας τους και ερμηνεύοντας στην ποντιακή διάλεκτο «Πέντε οσπίτεα έχτισα, Κι ας ολεα ξεσπιτούμαι, Πρόσφυγας είμαι ασο κουνίμ, Θεέμ θα παλαλλούμε. Πατρίδα μ αραεύω σε, Άμον καταραμένος, Σα ξένα είμαι Έλληνας, Και σην Ελλάδαν ξένος».

Ανατολή και δύση, παρόν και παρελθόν, ήχοι παραδοσιακοί και μοντέρνοι σε ένα  σταυροδρόμι μουσικών συναντήσεων.  Όπως και οι ίδιοι είχαν πει σε κάποια τους συνέντευξη «Η μουσική είναι μία, επτά νότες στην Ανατολή και επτά στη Δύση».

Ήταν μια βραδιά αλλιώτικη, μια μουσική συνεύρεση απρόβλεπτη!
Η Ταυτότητα της παράστασης:

Μουσικοί: Αντώνης Σαρακατσιάνος (πιάνο – πλήκτρα), Αθανάσιος Σωτηριάδης (πλήκτρα – σάζι), Ιωάννης Γκαντίδης (πλήκτρα – ακορντεόν), Ιμπραήμ Ιμπραήμογλου (κρουστά), Γεώργιος Κορτσινίδης (τύμπανα – κρουστά – ποντιακό νταούλι), Ιωάννης Διαμαντίδης (κιθάρες), Παναγιώτης Βασίλογλου-Γκάνης (ηλεκτρικό κόντρα μπάσο), Κωνσταντίνος Τσαχουρίδης (φωνή, πιάνο), Ματθαίος Τσαχουρίδης (ποντιακή λύρα, ουζμπέκικη λύρα, αφγανικό ρεμπάμπ, αραβικό ούτι, βιολί, περσική λύρα, λαούτο, μπουζούκι, Σολίστ/ Κώστας Αναστασιάδης (τύμπανα, ινδική τάμπλα), Ματθαίος και Κωνσταντίνος Τσαχουρίδης  «Ψυχή και Σώμα».

Φεστιβάλ Ολύμπου 2014 – Η τελευταία εκδήλωση


Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014 / ώρα έναρξης 21:00 / Αρχαίο θέατρο Δίου

Κατερίνη, Ο Τόπος - Οι Άνθρωποι
Σκηνοθεσία: Γιώργος Χ. Χανδόλιας
Μουσική Επιμέλεια: Νίκος Πατρής

Η φυλετική σύνθεση των κατοίκων της Κατερίνης κατά τον 19ο και 20ο αιώνα.
Γηγενείς, Βλάχοι, Πρόσφυγες. Η πορεία αστικοποίησης τους, μέσα από το τραγούδι, τη μουσική, το χορό.
Σε συνεργασία με το Κέντρο Γραμμάτων και Τεχνών Δίου.


Εισιτήρια: Γενική είσοδος 5€.

ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ U20 (ΝΕΩΝ) ΤΗΣ ΠΑΕ ΑΙΓΙΝΙΑΚΟΥ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΥΣΤΑΚΙΔΗΣ



Τυρόπιτα με 2 υλικά

tiropita-2-ilika-psi1434
Μια πίτα γίνεται ακόμη κι αν δεν έχετε ταλέντο στο άνοιγμα του φύλλου, ακόμη και την τελευταία στιγμή, σε μισή ώρα περίπου, αρκεί να έχετε στην κατάψυξη πάντα μια ζύμη κουρού ή μια σφολιάτα. Να μια καλή ευκαιρία να καθαρίσετε το ψυγείο από τα κομματάκια τυριών που περισεύουν.

tiropita-psi3olive
Φωτογραφία – Food Styling: Αντωνία Κατή

Υλικά

  • 1 φύλλο ζύμη κουρού
  • λίγο ελαιόλαδο
  • 400γρ. κίτρινο τυρί τριμμένο, όπως έμενταλ ή γκούντα
  • 1 κουτ. γλυκού μαυροσούσαμο

Διαδικασία

Βήμα 1

Προθερμαίνετε το φούρνο στους 180ºC.

Βήμα 2

Λαδώνετε τον πάτο μιας μακρόστενης φόρμας για κέικ.

Βήμα 3

Απλώνετε το φύλλο κατά μήκος, αφήνοντας τις άκρες να προεξέχουν.

Βήμα 4

Μοιράζετε το τυρί πάνω στο φύλλο. Καπακώνετε με τις άκρες και κλείνετε καλά το γείσο.

Βήμα 5

Λαδώνετε την επιφάνεια, πασπαλίζετε με μαυροσούσαμο ή σουσάμι και ψήνετε για 20 περίπου λεπτά, μέχρι να ροδίσει το φύλλο.

Βήμα 6

Σερβίρετε την πίτα ζεστή ή και κρύα σαν σνακ.