ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

Γ. Κοντογιώργης: Τι σημαίνει περικύκλωση της Βουλής και τι πρέπει να αντιληφθεί η κοινωνία των πολιτών.


αγανακτισμένοι βουλή

Γ. Κοντογιώργης, Τι κάνουμε; Για να γίνει η εικόνα του “στόχου” δυνατότερη από την εικόνα του “μέσου”

Επισήμανση αναγνώστη στο “κάλεσμα/μανιφέστο για μια κοινωνία των πολιτών”:
“Πιστεύω πως εκείνο που έμεινε στους περισσότερους, τουλάχιστον, από όσους άκουσαν την πρότασή σας αυτή, είναι το περικυκλώστε και όχι το ότι μέσω της περικύκλωσης σκοπούμε στη θεσμική συμμετοχή του πολίτη. Το πρόβλημα δεν έγκειται στο ότι δεν έχετε συμπληρώσει την πρότασή σας αλλά στο ότι είναι τόσο μεγάλη η δύναμη της εικόνας του περικυκλώστε ώστε μόνον αυτό απομένει.
Και ενώ εξηγείτε πως δεν μπορούμε να περιμένουμε πλέον από τις διαδηλώσεις – όπως στο παρελθόν – ταυτόχρονα καλείτε στην περικύκλωση. Από πρώτο άκουσμα – σας το επεσήμανε ήδη σε μιά εκπομπή του ο Σεραφείμ Κοτρώτσος – αυτά τα δύο είναι αντιφατικά.
Χρειάζεται, πιστεύω, και επειγόντως, μία νέα εικόνα που να προβάλει το τί ζητάμε από την περικύκλωση.
Δεν είναι κάτι εύκολο αλλά, δυστυχώς, η ζωντάνια της εικόνας περί περικύκλωσης ματαιώνει το μήνυμα του τι ζητάμε.
Πρέπει η εικόνα του στόχου να είναι δυνατότερη από την εικόνα του μέσου”.

Διευκρινίσεις στην επισήμανση από τον Γ. Κοντογιώργη.

Ευχαριστώ για την επισήμανση. Έχω πλήρη συνείδηση του προβλήματος. Είχα μάλιστα εξηγήσει στους φίλους μου, που με ενθάρρυναν να γράψω κάτι, ότι θα το έπραττα για να τους καταδείξω πως μια εναλλακτική πρόταση, η οποία θα υπερέβαινε τα εσκαμμένα, θα περνούσε απαρατήρητη. Όπως και έγινε. Νομίζω επομένως ότι η μετάθεση του επικέντρου από τον “στόχο” στο “μέσον”, οφείλει να αναζητηθεί αλλού. Θέλω να πω ότι συναρτάται με δυσκολίες μείζονος σημασίας, που αφορούν στις βεβαιότητές μας, δηλαδή στον βιολογικό μας χρόνο, στο στάδιο της ωριμότητάς μας:
Η μια, αφορά στην κατήχηση που έχει ενσταλαχτεί στις συνειδήσεις μας ότι…

το πολίτευμα που βιώνει ο νεότερος κόσμος είναι δημοκρατία. Άρα, μετά τη δημοκρατία τι άλλο μπορούμε να επιδιώξουμε; Τον αυταρχισμό; Πρώτη μας πράξη είναι, επομένως, η αποκάθαρση από τις ιδεολογικές αυτές ανοησίες, η επίγνωση του κόσμου που ζούμε. Αναθεωρώντας τις έννοιες, θα αντιληφθούμε ότι ζούμε σε ένα ουδέ καν αντιπροσωπευτικό σύστημα, και ότι, ως εκ τούτου, τελούμε σε καθεστώς ιδιωτείας. Με άλλα λόγια, πέραν της δυσκολίας της “γλώσσας” μου, υπάρχει μια αντικειμενική δυσκολία που συναρτάται με το ότι μας έχουν πείσει πως ζούμε σε άλλη εποχή από αυτήν που πράγματι υπάρχουμε.
Η επισήμανση αυτή δεν αποτελεί απλό σχήμα λόγου: έχουμε την βεβαιότητα ότι δημοκρατία είναι να διαδηλώνουμε για να πείσουμε τους κατόχους της πολιτείας να μας συνεκτιμήσουν στις πολιτικές τους. Πέραν του γνωσιολογικού, λοιπόν, προβλήματος, διερωτώμαι, εν απορία, γιατί πρέπει να διαδηλώνουμε για να διεκδικήσουμε την επίλυση των προβλημάτων μας από τρίτους, και δεν διεκδικούμε το αυτονόητο: να έχουμε εμείς ή, έστω, να συμμετέχουμε και εμείς στην αρμοδιότητα αυτή. Εάν επομένως, γνωρίζαμε ότι το πολιτικό σύστημα δεν είναι ούτε δημοκρατικό, αλλά και ούτε αντιπροσωπευτικό, θα θέταμε, είμαι βέβαιος, σε άλλη βάση το ερώτημα. Θα είχαμε αντιληφθεί ότι μας έχουν εγκιβωτίσει στην ιδιωτική μας σφαίρα, μας διδάσκουν να ασχολούμαστε με τα ιδιωτικά μας πράγματα, ότι μάλιστα αυτά είναι αντιθετικά και ασύμβατα με τη συλλογικότητά μας. Με τον τρόπο αυτόν, όμως, όχι μόνο δεν θέλουμε, αλλά και δεν μπορούμε να συγκροτήσουμε τη συλλογικότητα μας, απέναντι στον κάτοχο της απόλυτης εξουσίας, παρά μόνο διαδηλώνοντας ή εξεγειρόμενοι. Ώστε, ξεκαθαρίζοντας τις έννοιες, θα είχαμε αυτομάτως τη διάγνωση της σημερινής μας κακοδαιμονίας. Αποφασίζουν άλλοι για εμάς και, μάλιστα, κατά την απολύτως ελευθέραν τους βούληση και σύμφωνα με τα δικά τους συμφέροντα. Ουδείς τους υποχρεώνει για το αντίθετο.
Η άλλη δυσκολία έχει να κάνει με την αυτονόητη σχεδόν αντίληψή μας ότι ο μόνος τρόπος που μια κοινωνία έχει για να συναντηθεί με την πολιτική είναι εξωθεσμικός, στους δρόμους, στα κομματικά ή στα βουλευτικά γραφεία και τα συναφή. Ο σύγχρονος άνθρωπος είναι βαθιά πεπεισμένος ότι τον πολιτικό θα τον συναντήσει είτε ως “άμορφη μάζα” είτε ως “ατομικός πελάτης”. Έχει επίσης την βεβαιότητα ότι ο πολιτικός τον εκπροσωπεί, ότι δηλαδή η ψήφος του έχει αντιπροσωπευτικό περιεχόμενο. Θα τον συμβούλευα να μπει στον κόπο να διαβάσει το όποιο Σύνταγμα, έστω το ελληνικό, αφού ενημερωθεί για το περιεχόμενο της έννοιας αντιπροσώπευση.
Αν, ωστόσο, στο παρελθόν οι συσχετισμοί επέτρεπαν τη διαμόρφωση κάποιων ισορροπιών που συνέβαλαν και στη συμμετοχή της κοινωνίας στην ευημερία, τώρα πια δεν πρέπει να τρέφουμε αυταπάτες. Η ισορροπία ανάμεσα στην κοινωνία, στην πολιτική και στις αγορές έχει ανατραπεί δραματικά. Και θα έλεγα επίσης τελεσίδικα. Σ’αυτό διαφέρει η κρίση του 1929 και οι άλλες που προηγήθηκαν, από την τωρινή. Εκείνες ήταν κρίσεις που συνέχονταν με τη εδραίωση του συστήματος, η παρούσα αφορά στην υπέρβασή του. Επομένως, για να αποκατασταθεί η ισορροπία, με την επάνοδο των κοινωνιών στο πολιτικό προσκήνιο, θα απαιτηθούν τρόποι δράσης, θεσμοί και λειτουργίες από το μέλλον, που θα εναρμονίζουν ότι έμεινε πίσω -την πολιτεία, τη σχέση κοινωνίας και πολιτικής- με τη δυναμική των εξελίξεων.
Στο κείμενο μου, “τι πρέπει να γίνει”, διέκρινα σαφώς τη διάφορα μεταξύ της διαδήλωσης (του λαού ως μάζας, που ακολουθεί τους επαγγελματίες καθοδηγητές) και της περικύκλωσης (δίκην δημοαλυσίδας, όπου ο λαός στέκεται απέναντι σ’αυτούς και αξιώνει την απόδοση της πολιτικής του κυριαρχίας). Η διαδήλωση τελειώνει σε προκαθορισμένο χρόνο, η δημοαλυσίδα με την επίτευξη του στόχου. Έδωσα το διάγραμμα της διαδικασίας, κυρίως όμως περιέγραψα το περιεχόμενο του στόχου. Συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις, που θα άλλαζαν το πολίτευμα και θα μετέβαλαν εφεξής την κοινωνία των πολιτών σε διαρκή θεσμό της πολιτείας. Εξηγούσα ότι εάν δεν γινόταν υποχρεωτική η διατύπωση της γνώμης της κοινωνίας των πολιτών για την λήψη μιας πολιτικής απόφασης, η τελευταία μόνο σε δεινά μπορούσε να ελπίζει. Έλεγα, λοιπόν, ότι αντί οι “αγανακτισμένοι” να περιφέρονται στο Σύνταγμα και να νομίζουν πως βιώνουν την λεγόμενη “άμεση δημοκρατία”, να συμπεριφέρονται δηλαδή ως βραχονησίδα στον Ατλαντικό, να συνάψουν αναγκαστικό γάμο με τους απέναντι, στη Βουλή, να τους εξαναγκάσουν να αλλάξουν τη θεμέλια λογική του πολιτεύματος και, προφανώς, τις πολιτικές τους προτεραιότητες. Υπενθύμιζα ακριβώς ότι ενομιμοποιούντο γι’αυτό εκ του γεγονότος ότι η κοινωνία είναι ο λόγος ύπαρξης της πολιτικής και των αγορών, κι όχι το αντίθετο. Δεν νοείται, επομένως, οι πολιτικές να ανάγονται στο συμφέρον των αγορών (και του πολιτικού προσωπικού) και όχι των κοινωνιών.
Η πρόσκληση για την περικύκλωση της Βουλής, υπεδείκνυε τον τρόπο για την επίτευξη του σκοπού, δεν ήταν ο αυτοσκοπός. Γι’αυτό και υπογράμμιζα ότι έπρεπε να συγκροτηθούν ως εάν ήταν πραγματικός δήμος, δηλαδή σε συντεταγμένη θεσμικά πολιτειακή οντότητα, με σταθερή παρουσία: να παραμείνουν εκεί έως ότου εξαναγκασθεί η Βουλή να ψηφίσει τις προτάσεις τους.
Το πρόβλημα, πιστεύω, δεν είναι ότι δεν διευκρίνισα με σαφήνεια το στόχο, αλλά ότι οι τότε “αγανακτισμένοι”, είχαν χειραγωγηθεί από διάφορες ομάδες -όπως το ανέμενα και το πρόβλεψα ότι θα γίνει- που τους καθοδήγησαν στον εκφυλισμό του εγχειρήματος. Η κοινωνία είναι και σήμερα αντιμέτωπη με το καθεστώς της. Είναι δομημένη ως ιδιώτης, η έμφαση δίδεται στην ατομικότητα που ευδοκιμεί, τρώγοντας τις σάρκες της συλλογικότητας. Έχει συλληφθεί και θα έλεγα διαπαιδαγωγηθεί ως λειτουργός της ιδιωτείας, όχι ως θεσμός της πολιτείας. Εξού και δεν δύναται να συμπήξει συλλογικότητα, να βρεθεί έτσι απέναντι, αντιμέτωπη με την πολιτική τάξη, που κατέχει και νέμεται το κράτος. Το γεγονός ότι η κοινωνία δεν συγκροτεί πολιτική κατηγορία, οδηγεί την πολιτική τάξη να ορίζει το πολιτικό κόστος σε συνάρτηση με την αντίδραση των αμάδων που κινούνται γύρω από τα ΜΜΕ ή την πολιτική εξουσία και όχι με τις όποιες αντιδράσεις της κοινωνίας των πολιτών.

Που καταλήγουμε; Ότι απαιτείται η κοινωνία των πολιτών να αντιληφτεί δυο τινά:

Πρώτον, ότι πρέπει να αλλάξει το πρόταγμά της. Να αντιληφτεί πρωταρχικά ότι το σύστημα που έχει ο νεότερος κόσμος σήμερα δεν είναι ούτε αντιπροσωπευτικό ούτε δημοκρατικό. Και ότι η αιτία της κακοδαιμονίας της είναι ότι δεν μετέχει της πολιτείας, στην διαδικασία λήψεως των αποφάσεων. Να αξιώσει τη συμμετοχή της στην πολιτεία ως θεσμός, να εξαναγκάσει τη μεταβολή του πολιτεύματος σε αντιπροσωπευτικό. Είναι εύκολο πια, με τα επιστημονικά μέσα που διαθέτουμε, να αντλούμε τη γνώμη, δηλαδή την βούληση της κοινωνίας για κάθε θέμα, κάθε στιγμή. Το θέλουμε όμως; Ή μήπως μας έχουν τόσο βαθιά ενσταλάξει την ολιγαρχική ιδεολογία ώστε η ιδέα να προσεπικληθεί η κοινωνία, δηλαδή εμείς ως συλλογικότητα, μας τρομάζει, εάν δεν προκαλεί αποστροφή; Έως ότου αντιληφτούμε, λοιπόν, ότι είναι η μόνη λύση -και πάψουμε να φοβόμαστε τον συλλογικό εαυτό μας- θα συνεχίσουμε την κάθοδό μας στον Άδη….
Δεύτερον, ότι η κατάσταση δεν θα αλλάξει με την επίκληση της δεοντολογίας, με διαμαρτυρίες και διαδηλώσεις, αλλά μόνο με τον ενεργό εξαναγκασμό της πολιτικής τάξης. Εάν δεν θέλουμε να μας οδηγήσουν στην απόλυτη εξαθλίωση, οπότε θα μας απομένει μόνον η εξέγερση, πρέπει να πάψουμε να σπαταλάμε απίθανη ενέργεια σε αδιέξοδους τρόπους δράσης, που μόνο τη νομιμοποίηση των δυναστών μας επιφέρει.
Η δομική αλλαγή του πολιτικού συστήματος έναν δρόμο γνωρίζει: τον εξαναγκασμό, την συνολική απόρριψη της ιδέας ότι η εναλλαγή στην εξουσία των δυνάμεων της καθεστωτικής κομματοκρατίας δημιουργεί ελπίδα. Για να γίνει όμως αυτό πρέπει να χαλυβδώσουμε το ταυτοτικό μας έρμα, ότι μας συνδέει ως συλλογικότητα. Να διατυπώσουμε το εναλλακτικό μας αίτημα (την μεταβολή της πολιτείας σε αντιπροσωπευτική) και τέλος να ορθώσουμε όχι το ατομικό μας εγώ, αλλά την συλλογικότητά μας απέναντι στο πολιτικό προσωπικό που μας κατέχει, μέσω της ενσάρκωσης από αυτό του πολιτικού συστήματος. Με άλλα λόγια, η κοινωνία να χειραφετηθεί διανοητικά και να συνειδητοποιήσει ότι διαθέτει ως συλλογικό υποκείμενο μια απολύτως εκρηκτική δύναμη. Αντιμέτωπη με τη δύναμη της κοινωνικής συλλογικότητας, είναι βέβαιο ότι η πολιτική τάξη, η καθεστωτική ή άλλη, θα προσέλθει παράκλητη στην κοινωνία των πολιτών για να την “υπηρετήσει”.
Η άλλη λύση, εάν δεν δημιουργηθούν δικλείδες εκτόνωσης, δηλαδή υπέρβασης του παρόντος με άλμα προς το μέλλον, θα είναι καταστροφική: η μεν ελληνική χώρα θα εκφυλισθεί σε έναν περιδεή έρημο χώρο, ο δε δυτικός κόσμος, τον οποίο επίσης αφορά το σημερινό πρόβλημα, θα οδηγηθεί σε εξεγερτικές καταστάσεις. Η Ελλάδα, θα εκφυλισθεί διότι, ενώ, τη στιγμή αυτή, συντρέχει αφενός η θεματική της εξέγερσης (η εξαθλίωση και ο αποκλεισμός) και αφετέρου η επίγνωση της αιτίας, δηλαδή του στόχου, η κοινωνία τελεί υπό ένα καθεστώς απόλυτης αδυναμίας και η χώρα σε πλήρη κατοχική επιτροπεία. Οι δυνάμεις εσωτερικής κατοχής, οι δυνάμεις της ολιγαρχίας, σιδηρόφραχτες και προστατευμένες από τις δυνάμεις της κατοχικής επιτροπείας, δεν έχουν λόγο να αναζητήσουν την κοινωνική τους νομιμοποίηση. Διότι αυτή προϋποθέτει την εκδήλωση έμπρακτης συγνώμης, αλληλεγγύης και προσήνειας στο κοινωνικό διακύβευμα. Φοβούνται μόνο το “τυχαίο συμβάν”, που θα διαρρήξει την “συνοχή” με πρόσημο την εξαθλίωση και θα αποτελέσει μια ανεξέλεγκτη εξεγερτική θρυαλλίδα. Ή, ακόμη, την ώρα που θα οδηγήσει στη γενικευμένη διαφυγή των εξαθλιωμένων σε πράξεις ασύμμετρης ατομικής αυτοδικίας, προκειμένου να επιζήσουν.
Εάν όμως σήμερα το πρόβλημα απαντάται έντονο σε ορισμένες μόνο χώρες, με πρώτη την Ελλάδα, σε λίγο θα γενικευθεί στον Δυτικό κόσμο. Διότι αυτό που σηματοδοτεί η σημερινή κρίση, όπως προείπα, είναι η συνολική διάρρηξη της ισορροπίας μεταξύ κοινωνίας, κράτους και αγοράς, με την αγορά να έχει μεταβληθεί σε πολιτικά κυρίαρχη πραγματικότητα και τις κοινωνίες σε παρίες μέσα στις ίδιες τις χώρες τους.
Με διαφορετική διατύπωση, το ζητούμενο για τις κοινωνίες εστιάζεται στην υπέρβαση, πρωταρχικά, των βεβαιοτήτων τους, του τρόπου που σκέπτονται, ώστε να αντιληφθούν το διακύβευμα, δηλαδή το πρόβλημά τους. Το εγχείρημα αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο. Αυτός είναι και ο λόγος, πιστεύω, που δεν έγινε και δεν θα γίνει αντιληπτή η πρόταση μου στο άμεσο μέλλον. Και θα συνεχίσει να μην γίνεται αντιληπτή έως ότου η ανάγκη οδηγήσει τις εξελίξεις.



udemand


Read more: http://tolimeri.blogspot.com/#ixzz2MV2skOM2

Απαιτούν υποταγή που να μας αρέσει κιόλας





Μερικά κρίσιμα ζητήματα ιδιαίτερης προσοχής
Για να μην απασχολώ τον αναγνώστη με μακρούς προλόγους, θα μπω άμεσα στο θέμα μου:
Έχω την αίσθηση ότι μερικά εδάφια των Θέσεων για το 16ο Συνέδριο χρειάζονται καλύτερη επεξεργασία, ώστε να μας προφυλάσσουν από πιθανές – και εντελώς δυνατές στις σημερινές συνθήκες – παρεξηγήσεις. Συγκεκριμένα:
- Γιατί, τέλος πάντων, δίνουμε τόση σημασία και κάνουμε τόσο θόρυβο για την πάλη ενάντια στον ιμπεριαλισμό; Φοβούμαι (και εύχομαι να πέφτω εντελώς έξω) ότι, στις Θέσεις, δε φαίνεται επαρκώς ότι το υπόβαθρο όλων αυτών είναι η προστασία της εθνικής μας ανεξαρτησίας, η απόκρουση του κινδύνου της ολοκληρωτικής εθνικής μας υποδούλωσης. Και, πράγμα ακόμη σοβαρότερο, δε φαίνεται ότι πρόκειται όχι απλώς για υπόβαθρο αλλά και για πιεστικό καθήκον. Πράγματι, ενάμιση αιώνα μετά την κραυγή αγωνίας του Α. Κάλβου, που θεωρούσε ακόμη και την καταστροφή της χώρας σαν προτιμητέα λύση «παρά προστάτας νάχωμεν», σήμερα βρισκόμαστε αντιμέτωποι όχι απλώς με «προστάτες», αλλά με δυνάμεις που απαιτούν πλήρη υποταγή και, μάλιστα, να μας αρέσει κιόλας. Ακόμη χειρότερα: Δυναμώνει εξαιρετικά ο τρομαχτικός, δε διστάζω να πω ο φρικιαστικός κίνδυνος να δούμε τη χώρα μας όχι μόνο υπόδουλη την ίδια, αλλά και όργανο για την υποδούλωση και την καταπάτηση της ελευθερίας και της ανεξαρτησίας άλλων λαών. Αναρωτιέμαι: Δεν είναι, άραγε, χρέος και καθήκον, όχι εθελοντικό αλλά υποχρεωτικό και απαράγραπτο, όλων των Ελλήνων πατριωτών να μην αφήσουν, όσον εξαρτάται από αυτούς, κάτι τέτοιο να συμβεί;
Είναι ο πατριώτης αναγκαστικά αντίπαλος και του καπιταλιστικού συστήματος; Η διατύπωση στη Θέση 48, Παρ. 11 (σελ. 41 του φυλλαδίου) αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο μιας τέτοιας παρεξήγησης. Μιας παρεξήγησης, επισημαίνουμε, η οποία
1) Αντανακλά μια άποψη η οποία δεν είναι γενικά σωστή και 2) Αντανακλά μια άποψη η οποία δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να γίνει δεκτή στη σημερινή συγκυρία.
Αν έχω καταλάβει καλά, η πολιτική του μετώπου δεν είναι πολιτική συσπείρωσης μόνο των αντιπάλων του καπιταλισμού, πολιτική συσπείρωσης της συνειδητής πρωτοπορίας, εκείνων, δηλαδή, που αντιλαμβάνονται σήμερα ότι οι εθνικές αντιθέσεις και ο εθνικός ζυγός δεν είναι τυχαία ούτε επιφανειακά φαινόμενα, αλλά εδράζονται στέρεα και βαθιά στην ίδια τη φύση του καπιταλισμού. Είναι πολιτική συσπείρωσης όλων όσοι θέλουν να αγωνιστούν ενάντια στην ιμπεριαλιστική επιδρομή είτε είναι συνειδητοί αντίπαλοι του καπιταλιστικού συστήματος είτε όχι.
- Δε θα πρέπει, άραγε, να είμαστε κάπως πιο προσεκτικοί σε μερικές διατυπώσεις; Το κείμενο θεωρεί αναγκαίο να τονίσει δύο φορές (Θέση 24, Παρ. 1 και Θέση 48, Παρ. 11, σελ. 23 και 41 του φυλλαδίου, αντίστοιχα) ότι το ΚΚΕ είναι αντίπαλο του «εθνικισμού» και του «θρησκευτικού φανατισμού». Κατ’ αρχήν, πρόκειται για όρους ασαφείς και θολούς, που απαιτούν διευκρίνιση. Πέραν, όμως, από την ανάγκη διευκρίνισης όρων, δεν μπορεί κανείς να μην ρωτήσει δυο πράγματα:
1. Δε θα έπρεπε το κείμενο να υπογραμμίζει και να προβάλλει με τουλάχιστον παράλληλο τρόπο και σε τουλάχιστον παράλληλη έκταση το σαφή κίνδυνο του μεγαλοαστικού κοσμοπολιτισμού, φιλοϊμπεριαλιστικού και υποτακτικού στον ιμπεριαλισμό από τη φύση του, αλλά και από τον σημερινό προσανατολισμό του;
2. Συμφωνεί το ΚΚΕ με την άποψη ότι «απορρίπτουμε κάθε εθνικισμό»; Θεωρεί ότι ο εθνικισμός του έθνους που καταπιέζεται είναι επίσης απορριπτέος; Ο εθνικισμός των λαών που αγωνίζονται ενάντια στην ιμπεριαλιστική υποδούλωση είναι ο ίδιος και, συνεπώς, εξ ίσου καταδικάσιμος και απορριπτέος με τον εθνικισμό της μεγάλης δύναμης των ιμπεριαλιστών κυριάρχων;
Τα θέματα αυτά, σύντροφοι, δεν είναι απλά ούτε εύκολα στις απαντήσεις τους. Συνδέονται άμεσα με το ερώτημα αν έχουμε πραγματικά καταλάβει τι σημαίνει «εξάρτηση από τον ιμπεριαλισμό», αν δεχόμαστε ότι, στη χώρα μας αυτή τη στιγμή, το κύριο πρόβλημα είναι αυτό που ήταν πάντα από τότε που υπάρχει νεοελληνικό κράτος: Το εθνικό πρόβλημα, με τη μορφή της εξάρτησης, σήμερα της εξάρτησης από τον ιμπεριαλισμό, σε συνθήκες πλήρους τυπικής πολιτικής ανεξαρτησίας. Συνδέονται επίσης με το ότι η ίδια η κρισιακή πορεία του ιμπεριαλισμού δυναμώνει τις εθνικές, εκκλησιαστικοθρησκευτικές, πολιτιστικές και άλλες αντιθέσεις, όπως είναι προφανές στα Βαλκάνια αλλά και αλλού (τι άλλο συμβαίνει π.χ. στη Μέση Ανατολή;). Φυσικά, οι δυνάμεις που υπηρετούν το σύστημα, το σύστημα της υποδούλωσης και της εκμετάλλευσης, δε μένουν αδρανείς. Δε θα πουν, βέβαια, ανοιχτά στα θύματα ότι πρέπει να σκύψουν τον αυχένα στον ασήκωτο ζυγό της ιμπεριαλιστικής κυριαρχίας. Αν έλεγαν κάτι τέτοιο έτσι ανοιχτά, τότε δε θα υπηρετούσαν το σύστημα, τουλάχιστον αποδοτικά. Γι’ αυτό, επιστρατεύουν την «πάλη ενάντια στον εθνικισμό» κτλ. (σαν να έφταιγε αυτός και όχι ο ιμπεριαλισμός). Αν λάβουμε υπ’ όψη μας ότι, πρόσφατα ακόμη, είχε επιστρατευτεί, σαν τεκμηρίωση της σωτηρίας μας από τους ξένους και, συνεπώς, της υποχρέωσής μας να τους υπακούμε εν παντί, ακόμη και… η ναυμαχία του Ναυαρίνου (φυσικά, με πλήρη παραχάραξη των ιστορικών πλαισίων που οριοθετούσαν αυτό το όντως σημαντικότατο ιστορικό περιστατικό), καταλαβαίνει κανείς τι γίνεται. Δεν είμαστε, ασφαλώς, τόσο προπετείς ώστε να πιστεύουμε ότι όλα εξαρτώνται από μας, αλλά το ερώτημα παραμένει: Οσο εξαρτώνται από μας, θα το αφήσουμε να γίνει;
Πέραν, όμως, και αυτών, συνδέονται με κάτι ίσως ακόμη σοβαρότερο: Με την πιθανότητα τα κηρύγματα αυτά να βρουν αντανάκλαση μέσα στις ίδιες τις γραμμές του ΚΚΕ. Ο κίνδυνος είναι σοβαρότατος, ιδιαίτερα όταν έχουμε να κάνουμε, όπως τώρα, με δυνάμεις επιβλητικής υπεροχής, μεγάλων εμπειριών και εκτεταμένων μέσων επιβολής και επηρεασμού. Ο γράφων δε διστάζει να πει καθαρά ότι θα ήταν σοβαρό λάθος να θεωρήσουμε μερικά γνωστά γεγονότα των τελευταίων ημερών σαν ένα τυχαίο φαινόμενο και, πάντως, σαν κάτι που «θα περάσει». Δε θα περάσει καθόλου. Πρόκειται για συστηματική εκστρατεία φθοράς, μέσω ηχηρών συνθημάτων, που προσφέρονται για διείσδυση. Και η εμφάνιση, μέσα στον τρέχοντα προσυνεδριακό διάλογο, της άποψης της ανάγκης της πάλης «ενάντια στον εθνικισμό ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΟΥ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΟΡΦΕΣ» (υπογ. δική μας), πρέπει να μας θέσει σε κατάσταση επαγρύπνησης.
Τέλος, υπάρχει και ένα άλλο σημείο στο οποίο πρέπει να προφυλαχτούμε από παρεξηγήσεις. Το αναφέρω μόνο επιτροχάδην γιατί δεν αποτελεί το θέμα μου: Δεν πρέπει να δίνουμε αθέλητα την εντύπωση ότι δίνουμε «αφ’ υψηλού μαθήματα» σε οποιονδήποτε για την οικοδόμηση του σοσιαλισμού. Εξ όσων, τουλάχιστον, γνωρίζω και εφ’ όσον δεν κάνω κάποιο ιδιαίτερα σοβαρό λάθος, το Κόμμα μας δεν έχει ποτέ ως τώρα επωμιστεί ευθύνες εξουσίας και, συνεπώς, δεν μπορεί να ξέρει επακριβώς τι αυτό σημαίνει. Πρέπει, συνεπώς, να είμαστε πολύ προσεκτικοί στο ζήτημα αυτό και να μην ξεχνάμε ότι άλλο εκφράζω μια γνώμη με κάθε επιφύλαξη και άλλο προσπαθώ να γίνω καθηγητής.

Ο αστεροειδής 2012 DA14 την επόμενη φορά θα προσεγγίσει τη Γη το 2046


Η βαρύτητα της Γης άλλαξε την τροχιά του αστεροειδούς 2012 DA14. Προηγουμένως αυτή βρισκόταν εκτός της τροχιάς της Γης γύρω από τον Ήλιο, ενώ μετά την προσέγγιση με τον πλανήτη μας σε ελάχιστη απόσταση των 27700 χλμ τη νύχτα της 16 Φεβρουαρίου, εντάχθηκε στον κύκλο αυτό.
Σχετική δήλωση έκανε ο υποδιευθυντής του Αστρονομικού ΠαρατηρητηρίουΠούλκοβο Αλεξάντρ Ντεβιάτκιν.
Ο αστεροειδής 2012 DA14 θα προσεγγίσει ξανά τη Γη το 2046. Μεταξύ των άλλων διακοσίων αστεροειδών που κυκλοφορούν στο Ηλιακό Σύστημα, η μεγαλύτερη απειλή εισέρχεται από τον Άποφις, όμως όχι στην επόμενή του επίσκεψη προς τον πλανήτη μας το 2029, αλλά μετά το 2036. «Όμως μέχρι τότε κάτι θα σκεφτούμε», καθησύχασε ο επιστήμονας.

Ευγονική δίχως όρια - Νέο φονικό εμβόλιο με βασική σύσταση από κύτταρα εντόμων


Το πρόγραμμα ευγονικής από τα κέντρα της Νέας Τάξης Πραγμάτων συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς... Ο Φορέας Ελέγχου Ασφαλείας Τροφίμων και Φαρμάκων των Η.Π.Α (FDA) ενέκρινε μία νέα τεχνολογία εμβολίων που χρησιμοποιεί κύτταρα εντόμων ώστε να παραχθούν τα απαραίτητα χημικά στοιχεία για την σύστασή τους..
Το εμβόλιο FluBlok αποτελεί το πλέον πρόσφατο «φονικό όπλο» που αναπτύχθηκε από την εταιρία Protein Science Corporation: η συγκεκριμένη εταιρία διασώθηκε οικονομικά το 2009 απευθείας μέσω της φορολόγησης των Αμερικανών πολιτών με στόχο να συνεχίσει την έρευνα και την ανάπτυξη του νέου αυτού όπλου για την μείωση του παγκόσμιου πληθυσμού.
Κλινικές δοκιμές απέδειξαν ότι το συγκεκριμένο εμβόλιο με βασική χημική σύστασηαπό κύτταρα εντόμων προκαλεί σοβαρότατες παρενέργειες όπως: καρδιακά προβλήματα και διαταραχές στην αναπνευστική λειτουργία ενώ ήδη ένας συμμετέχων στις κλινικές δοκιμές έχασε τη ζωή του από τις παρενέργειες...
Το όνομα του εμβολίου είναι άκρως παραπλανητικό: το FluBlok μπορεί να δίνει την εντύπωση ότι μπλοκάρει την μόλυνση από ιούς, ενώ στην πραγματικότητα μειώνει τις αντιστάσεις του ανοσοποιητικού μας συστήματος σε ενδεχόμενη μόλυνση..
Ο Bill Gates έχει αναφέρει πολλές φορές ότι εάν γίνει πραγματικότητα η αύξηση της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας των εμβολίων τότε τα κέντρα ευγονικής (έμφαση pentapostagma.gr) θα καταφέρουν να μειώσουν τον παγκόσμιο πληθυσμό κατά 10 έως 15%... Τα εμβόλια, εν γένει, έχουν αναπτυχθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προκαλούν βλάβες στο ανοσοποιητικό μας σύστημα και να καθιστούν τον οργανισμό μας περισσότερο «επιρρεπή» στην μόλυνση από ιούς και βακτήρια...

ΞΥΛΟ ΜΕ ΤΑ ΜΑΤ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΗΣ Χ.Α

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΘΕΑΜΑ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΠΑΡΟΙΚΙΑΣ - ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΗΧ Χ.Α ΞΥΛΟΚΟΠΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤ...
Απίστευτες εικόνες με τους βουλευτές της Χρυσής Αυγής να έχουν έρθει στα χέρια με τους αστυνομικούς. Αναμεσα στο πλήθος διακρίνεται και ο βουλευτής Ι. Λαγός ο οποίος σπρώχνεται από τα ΜΑΤ σε μια απίστευτη συμπλοκή πρωτόγνωρη για τα Ελληνικά δεδομένα...

makeleio.gr

Η Ελληνίδα γιαγιά που σαρώνει στο διαδίκτυο χορεύοντας Harlem Shake


Η Ελληνίδα γιαγιά που σαρώνει στο διαδίκτυο χορεύοντας Harlem Shake
Η Ελληνίδα γιαγιά κάνει τα πάντα για να ευχαριστήσει τα εγγόνια της... ...
Η συγκεκριμένη γιαγιά μάλιστα έφτασε στο σημείο να χορέψει Harlem Shake για μη τα στενοχωρήσει !Δείτε το ξεκαρδιστικό αποτέλεσμα..

Η Συνταγή της ημέρας με οικονομικά υλικά!


Κοτόπουλο Gordon Bleu
Συνταγή για 4 άτομα

Από το: xs-recipes.com

Υλικά:


4 μεγάλα στήθη κοτόπουλου κτυπημένα ελαφρά ώστε να πλατύνουν
1/2 φλιτζάνι ζαμπόν ψιλοκομμένο
1 φλιτζάνι τυρί τριμμένο
Φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι
Λίγο αλάτι
2 φρέσκα βιολογικά αυγά
4 κουταλιές μουστάρδας
2 κουταλιές ελαιόλαδο
1/2 κούπα αλεύρι
1/2 κουταλάκι αλάτι
2/3 φλιτζάνι φρυγανιάς τριμμένη
Λάδι για τηγάνισμα

Εκτέλεση:
Σε ένα μπολ ανακατεύουμε το τυρί και το ζαμπόν. Σε ένα άλλο μπολ 
βάζουμε τα στήθη κοτόπουλου και τα αλατοπιπερώνουμε. 
Αλείφουμε τα στήθη με μουστάρδα και βάζουμε στο κέντρο λίγο από 
το μίγμα του τυριού. Τυλίγουμε τις δυο πλευρές του κοτόπουλου και 
τις στερεώνουμε με οδοντογλυφίδες και τα βάζουμε για 1 ώρα στο
 ψυγείο.

Χτυπούμε σε ένα μπολ τα αυγά με το ελαιόλαδο. Ρίχνουμε στο 
μίγμα με τα αυγά το αλεύρι και το αλάτι και ανακατεύουμε.
 Βγάζουμε τα ρολά κοτόπουλου από το ψυγείο και τα τυλίγουμε
 στο μίγμα με τα αυγά και μετά στη φρυγανιά.

Καλύπτουμε τα ρολά κοτόπουλου με μια μεμβράνη και τα βάζουμε 
στο ψυγείο για 1 ώρα. Εν τω μεταξύ προθερμαίνουμε το φούρνο 
στους 190oC.

Βάζουμε πάνω στη φωτιά ένα τηγάνι με αρκετό λάδι να ζεσταθεί
 για να τηγανίσουμε τα ρολά μας. Όταν τα ρολά κοτόπουλου
 ροδοκοκκινίσουν και από τις δυο πλευρές τα τοποθετούμε σε
 ένα ταψί και τα βάζουμε στο φούρνο για 20 λεπτά. Σερβίρετε 
αμέσως και συνοδέψτε με πατάτα πουρέ και φρέσκια σαλάτα.

Καλή Όρεξη!


Κυριακή 3 Μαρτίου 2013

Η ποινή Παπαγεωργόπουλου θα μοιάζει πταίσμα



ΒΑΡΙΟΠΟΥΛΑΑυτή την ώρα συντελούνται στην Ελλάδα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. Ο λαός μπαίνει σε μια βαθιά ανθρωπιστική κρίση. Η στέρηση ακόμα και του βασικού αγαθού της θέρμανσης των ανθρώπων έχει ήδη οδηγήσει στο θάνατο Έλληνες συμπολίτες. Τις προάλλες ένα δεκαεξάχρονο αγόρι με τα δύο αδελφάκια του, τώρα δύο άλλα παλικάρια και κανείς δεν ξέρει τι άλλο έρχεται. Ηλικιωμένοι και μικρά παιδιά τρέμουν από το κρύο μέσα στα σπίτια τους. Χιλιάδες συμπολίτες μας έθεσαν τέρμα στη ζωή τους μη αντέχοντας να υποστούν αυτά που έρχονται. Η υγειονομική περίθαλψη υπολειτουργεί. Μεγάλα τμήματα του λαού ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας ή υποσιτίζονται.  
Και όσοι αυτή τη στιγμή ακόμα νομίζουν ότι το κακό κτύπησε μόνο τον διπλανό τους και ότι οι ίδιοι θα τη γλιτώσουν, είναι πολύ γελασμένοι. Σύντομα η κρίση θα κτυπήσει την πόρτα όλων μας. Το αχόρταγο τέρας τα θέλει όλα. Η υγεία μας, η περιουσία μας και εντέλει η ίδια η ζωή μας είναι πλέον στα χέρια των υπευθύνων της κρίσης. Των υπεύθυνων που μας οδήγησαν στην κρίση και όμως εξακολουθούν να επιμένουν να την διαχειρίζονται.
Ολόκληρη η ανθρωπότητα παρακολουθεί με έκδηλο ενδιαφέρον τη συμπεριφορά των Ελλήνων. Την αντίδραση του «πειραματόζωου». Δεν αποκλείεται λοιπόν κάποια στιγμή, όλα να τιναχθούν στον αέρα. Δεν αποκλείεται οι υπεύθυνοι αυτής της κρίσης να δικαστούν νόμιμα και να τους επιβληθούν ποινές, που μπροστά τους η ισόβια κάθειρξη Παπαγεωργόπουλου θα μοιάζει ποινή πταίσματος.
Πέτρος  Χασάπης


Read more: http://tolimeri.blogspot.com/#ixzz2MSE4BLj4

ΔΙΟΔΙΑ ΑΙΓΙΝΙΟΥ: ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ


http://isabellededes.wordpress.com

Μέχρι στιγμής έχουμε τις καθημερινές εκδηλώσεις διαμαρτυρίας στα διόδια Αιγινίου με την παρουσία κατοίκων στο σταθμό διοδίων μέρα-νύχτα, κάποιες αναφορές σε τηλεοπτικά κανάλια προπαντός τοπικά, κάποιες ραδιοφωνικές εκπομπές και μια διαμαρτυρία στην κεντρική πλατεία της Κατερίνης… αναμένεται η μεγάλη συγκέντρωση στις 10 Μαρτίου στην Κατερίνη που όλο και πιο πολύ ακούγεται ως την εκδήλωση διαμαρτυρίας της τελευταίας ελπίδας..
 Η εταιρία μέχρι τώρα δεν έχει τίποτα να φοβάται .. Απλώς περιμένει να κουραστούμε και σιγά-σιγά να πάμε πίσω στα σπίτια μας..
 Θα ήθελα να προτείνω κάτι.. Ίσως το έχετε σκεφτεί, ίσως το έχετε ήδη δρομολογήσει,ίσως να θεωρήσετε αυτήν την πρόταση μη πραγματοποιήσιμη ή ακόμα ανόητη.. Δεν πειράζει, ας την διατυπώσω και ίσως να μην οδηγήσει σε τίποτα, ίσως να αποτελείται τα θεμέλια ενός καινούριου πολέμου εναντίον των διοδίων..
 Προτείνω λοιπόν να ανοίξουμε 2 άλλα μέτωπα…
 Η εταιρία έκανε μία επένδυση και περιμένει να βγάλει πολλά λεφτά από τα διόδια…
Βλέποντας πόσο αυξήθηκε η κυκλοφορία των μεγάλων οχημάτων στο Αιγίνιο ( με όποιες συνέπειες κακές ή καλές συνεπάγονται για τον τόπο μας, όπως ανέλυσα σε προηγούμενο άρθρο) και ξέροντας πως τόσο πιο πολλά φορτηγά επιλεγούν την παράκαμψη τόσο πιο πολλές είναι οι χρηματικές απώλειες του σταθμού διοδίων, προτείνω να βοηθήσουμε τους οδηγούς να προτιμήσουν την παράκαμψη ..
Για παράδειγμα, παρόλο που οι πιο πολλοί έχουν GPS, δεν θα έβλαπτε αν υπήρχαν ταμπέλες του στυλ “ Θεσσαλονίκη χωρίς διόδια ”όπως έχει στην Κόρινθο για να πάμε στην Πάτρα. Στο κόμβο της Μεθώνης τοποθετήθηκε μια πρόσφατα, αλλά δεν είδα μέσα στο Αιγίνιο καμία μέχρι στιγμής.
Θα μπορούσαμε επίσης να μοιράσουμε χάρτες για τις παρακάμψεις με τα ενημερωτικά φυλλάδια που δίνουμε στους οδηγούς όταν σηκώνουμε τις μπάρες μια φορά την ημέρα ή ακόμα να ανεβάσουμε τους χάρτες στο διαδίκτυο στα Ελληνικά και στα Αγγλικά για να βοηθήσουμε τους ξένους οδηγούς..
Σίγουρα θα υπάρχουν και άλλοι τρόποι, αρκεί να το σκεφτούμε λίγο ..

Το δεύτερο μέτωπο είναι νομικό… Αν δεν έχουν γίνει ήδη, θα έπρεπε να αναγκάσουμε τις εταιρίες των διοδίων να ολοκληρώσουν το έργο για το οποίο πληρώνουμε διόδια..
Οι δρόμοι να γίνουν σωστοί ( πάρκινγκ πιο συχνά,…) Η σήμανση να είναι άψογη ( πινακίδες σωστές, γραμμές στο οδόστρωμα να φαίνονται τις βροχερές νύχτες….) και επιτέλους να τελειώσει αυτός ο δρόμος ΘΕΣΣΑΛΟΩΙΚΗ – ΑΘΗΝΑ !!! ( από το 1987 που ήρθα, όλο για το αυτοκινητόδρομο αυτό ακούω και ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο δεν βλέπω !! )
Έλεος πια ! Να μην μπορούμε να φτιάχνουμε ένα τούνελ στα Τέμπη σε 26 χρονιά !!!
Θα μου πείτε ότι εδώ παίζονται άλλα συμφέροντα…. Και αυτή τη δικαιολογία τη βαρέθηκα!!!!
Να πληρώσω για έναν ολοκληρωμένο δρόμο με ευρωπαϊκές προδιαγραφές …ΝΑΙ
Να πληρώσω για κάτι ημιτελές για να πλουτίσουν κάποιοι … ΟΧΙ
Και δεν θα έπρεπε κανείς από εμάς να συμφωνήσει να πληρώσει για ένα ημιτελές δρόμο, όπως δεν δεχόμαστε να πληρώνουμε για ένα ελαττωματικό προϊόν !!!!!

ΔΕΔΕ ΙΖΑΜΠΕΛ

Στην Πόλη ο πρωθυπουργός και το μισό υπουργικό συμβούλιο


Τρία  χρόνια μετά την πρώτη πανηγυρική συνεδρίαση του Ανώτερου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας Τουρκίας στην Αθήνα ο πρωθυπουργός κ. Αντώνης  Σαμαράς με το μισό υπουργικό συμβούλιο  μεταβαίνει την Δευτέρα στην Κωνσταντινούπολη για την δεύτερη συνεδρίαση του οργάνου.

Ο κ. Σαμαράς ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση  του κ. Ταγίπ Ερντογάν κατά την  πρόσφατη  συνάντησή τους στο  Κατάρ. Οι δύο πρωθυπουργοί θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα βελτίωσης των  σχέσεων και οικονομικής συνεργασίας και ανάπτυξης στις δύο πλευρές του Αιγαίου.

Μάλιστα, ο νέος αυτός γύρος ελληνοτουρκικών συνομιλιών ξεκίνησε ουσιαστικά από το απόγευμα της Κυριακής με το ραντεβού των κυρίων Αβραμόπουλου – Νταβούτογλου.

Η συνάντηση των υπουργών Εξωτερικών των δύο χωρών ήταν άτυπη, προπαρασκευαστική των συναντήσεων και των διεργασιών που θα σηματοδοτήσει η άφιξη του Έλληνα πρωθυπουργού στην Πόλη και η έναρξη των εργασιών του Συμβουλίου Συνεργασίας, που θα γίνουν σε συνέχεια αντίστοιχης συνάντησης που είχε γίνει στην Αθήνα τον Μάιο του 2010 επί διακυβέρνησης Γιώργου Παπανδρέου, με το τουρκικό υπουργικό συμβούλιο παρουσία και του Ταγίπ Ερντογάν.

Την Δευτέρα το πρωί ο πρωθυπουργός θα συναντηθεί με τον πρόεδρο της  Τουρκίας Αμπντουλάχ Γκιουλ και ακολούθως  με τον πρωθυπουργό κ. Ερντογάν με τον οποίο θα συζητήσει όλο το φάσμα των ελληνοτουρκικών σχέσεων.

Παρά  τις εκατέρωθεν καλές προθέσεις  το κλίμα είναι φορτισμένο από  τις ρηματικές διακοινώσεις των  δύο χωρών στον ΟΗΕ τις τελευταίες εβδομάδες αναφορικά με την διαφορά για την υφαλοκρηπίδα και τις έρευνες για υδρογονάνθρακες στο Αιγαίο. Η πρόθεση της Αθήνας να προχωρήσει στην ανακήρυξη της ΑΟΖ και στην εκμετάλλευση των ενεργειακών κοιτασμάτων όπως άλλωστε είναι δικαίωμα της χώρας βάσει των κανόνων του διεθνούς δικαίου και του Δικαίου της Θάλασσας προκαλεί την αντίδραση της Άγκυρας  η οποία ανακοίνωσε έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και την συνόδευσε με πλόες τουρκικών  πολεμικών σκαφών στο Αιγαίο.

Είναι σαφής η πρόθεση της  Άγκυρας να αξιοποιήσει την οικονομική κρίση στην Ελλάδα για να δημιουργήσει τετελεσμένα στην κατεύθυνση της συνεκμετάλλευσης στο Αιγαίο που την συνδέει με την γεωπολιτική συγκυριαρχία. Ο Έλληνας πρωθυπουργός πάντως πηγαίνει στην Κωνσταντινούπολη έχοντας την πρόσφατη γεωστρατηγική στήριξη που πρόσφερε στην χώρα μας ο πρόεδρος της Γαλλίας κ. Φρανσουά Ολάντ ο οποίος κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα τόνισε ότι τα κοιτάσματα που ενδεχομένως βρεθούν είναι ελληνικά και ευρωπαϊκά, οι διαφορές με την Τουρκία θα πρέπει να επιλυθούν επί τη βάση του διεθνούς δικαίου και τέλος ότι εφόσον η Ελλάδα το επιθυμεί η Γαλλία είναι έτοιμη για συνεκμετάλλευση.

Για την Ελληνική πλευρά έχει αυξημένη σημασία και το θέμα της αντιμετώπισης της λαθρομετανάστευσης αφού ο μεγάλος αριθμός των παράνομων μεταναστών φθάνει στην χώρα μας από τα σύνορα ή από τα τουρκικά παράλια ενώ παράλληλα η Τουρκία αρνείται να εφαρμόσει παλαιότερη συμφωνία των δύο χωρών για επαναπροώθηση. Οι δύο πρωθυπουργοί θα συζητήσουν την κατάσταση στην Συρία που αυξάνει τις μεταναστευτικές πιέσεις που δέχονται οι δύο χώρες αλλά και την ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας όπου είναι δεδομένη η θετική στάση της χώρας μας υπό την προϋπόθεση ότι η Τουρκία θα τηρήσει τις υποχρεώσεις που της αναλογούν μεταξύ των οποίων και το άνοιγμα των αεροδρομίων και των λιμανιών της στα κυπριακά μέσα.

Μετά την συνάντησή τους την  Δευτέρα το πρωί οι δύο πρωθυπουργοί θα προεδρεύσουν στην συνεδρίαση του  Συμβουλίου στο οποίο θα μετέχουν περί τους 25 υπουργούς και από τις δύο χώρες. Αντικείμενο σε αυτή είναι θέματα χαμηλής πολιτικής στους τομείς του τουρισμού, της ναυτιλίας, της ασφάλειας και στο τέλος θα υπογραφούν συμφωνίες και μνημόνια συνεργασίας. Τον κ. Σαμαρά συνοδεύουν – πέραν του υπουργού Εξωτερικών Δημήτρη Αβραμόπουλου που έφτασε στην Τουρκία την Κυριακή, οι υπουργοί Αμύνης κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος, Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης, Επικρατείας κ. Δημήτρης Σταμάτης, Δημοσίας Τάξεως κ. Νίκος Δένδιας, Γεωργίας κ. Αθανάσιος Τσαυτάρης, Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, Υγείας κ. Ανδρέας Λυκουρέντζος, Τουρισμού κα. Όλγα Κεφαλογιάννη, Ναυτιλίας κ. Κωστής Μουσουρούλης καθώς επίσης, οι αναπληρωτές υπουργοί Οικονομικών κ. Χρήστος Σταικούρας, Πολιτισμού Κώστας Τζαβάρας και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Σίμος Κεδίκογλου.

Στο πλαίσιο αυτό θα υπογραφεί μνημόνιο κατανόησης στον τομέα της ναυτιλίας  μεταξύ των δύο υπουργών για την  ενθάρρυνση της συνεργασίας μεταξύ ναυτιλιακών εταιριών καθώς και  της συνεργασίας στην ναυτική εκπαίδευση και στον θαλάσσιο Τουρισμό. Μνημόνιο όμως θα υπογραφεί και για την περαιτέρω συνεργασία στον τουριστικό τομέα όπου ήδη οι αφίξεις από την άλλη πλευρά του Αιγαίου έχουν υπερδιπλασιαστεί μετά την απλοποίηση των διαδικασιών για την χορήγηση βίζας.

Συμφωνίες θα υπογραφούν και για  τις ανταλλαγές και συνεργασία στον τομέα της Υγείας, στον τομέα του  Αθλητισμού και στον τομέα του  Πολιτισμού. Ιδιαίτερα σημαντική  θεωρείται η κοινή δήλωση που  θα υπάρξει μεταξύ του υπουργού Δημοσίας Τάξεως κ. Νίκου Δένδια και του Τούρκου ομολόγου του για την αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης.

Τον πρωθυπουργό θα συνοδεύσουν  επιχειρηματίες οι οποίοι θα συμμετάσχουν σε κοινή συνεδρίαση με Τούρκους για  την περαιτέρω ανάπτυξη των επιχειρηματικών  σχέσεων.

Το πρόγραμμα του πρωθυπουργού περιλαμβάνει επίσκεψη στο Φανάρι και συνάντηση με τον οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο.

Ωστόσο, οι συζητήσεις ξεκινούν στον απόηχο της ρηματικής διακοίνωσης  που κατέθεσε η ελληνική κυβέρνηση  στον ΟΗΕ για το θέμα της υφαλοκρηπίδας.