ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2014

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΥΜΑ

Το μεγάλο κύμα

Κείμενο: Ρόζα Κράμερη
Ο 28χρονος Chris Burkard είναι σέρφερ. Και αυτοδίδακτος φωτογράφος. Τον Απρίλιο πέρασε μια εβδομάδα στην Αρκτική ακολουθώντας μια ομάδα επαγγελματιών σέρφερς. Η ταινία Arctic Swell με την περιπέτεια τους ήταν η αφορμή για την ανακήρυξη από τη Sony ως «Πρεσβευτή Φωτογραφίας της Χρονιάς».
Τεράστια κύματα, κορίτσια με μπικίνι, πολλές μπύρες και δυνατή μουσική. Ο Chris Burkard έζησε την χρυσή εποχή των σέρφερς της Καλιφόρνια. Όταν στριμώχνονταν όλοι σε ένα βανάκι, με τις σανίδες και το πρωί τους έβρισκε η ανατολή πεσμένους στην άμμο από το προηγούμενο ξενύχτι. «Κάθε φορά που λέω ότι φωτογραφίζω σέρφερς ρωτούν πότε φεύγω για Χαβάη», εξηγεί. «Το σερφ δεν είναι πάντα αυτό. Η τουλάχιστον, όχι μόνο αυτό». Η πρώτη φορά που ανέβηκε σε σανίδα ήταν στα 13 σε μια παραλία της Καλιφόρνια όπου γεννήθηκε. Στα 19 αγόρασε μια μεταχειρισμένη φωτογραφική μηχανή με 65 δολάρια. Όχι ότι τα συνδύαζε και τα δυο αλλά όταν έβλεπε τους φίλους του πάνω στα κύματα ονειρεύονταν την τέλεια φωτογραφία. Ήξερε την στιγμή που θα βγουν από το νερό, τον τρόπο που θα γλιστρήσουν στον «σωλήνα» -όπως λέγονται τα μεγάλα κύματα. Ο Chris ήταν διαφορετικός. Για την ακρίβεια, έβλεπε διαφορετικά. Με τα λεφτά που μάζεψε από διάφορες δουλειές του ποδαριού οργάνωσε τις πρώτες αποστολές στην Νικαράγουα και Ισλανδία στέλνοντας τις φωτογραφίες του στο Surfer magazine. Σε λίγο καιρό το όνομά του άρχισε να γίνεται γνωστό, το Νew Yorker και το National Geographic Adventure τον έκλειναν για θέματα, έκανε με τον κολλητό του το γύρο της Καλιφόρνια για το πρώτο του βιβλίο, «Τhe California Surf Project» και άρχισε να αναλαμβάνει καμπάνιες για την Toyota, την Patagonia και τη Volkswagen. «Η φωτογραφία είναι πολύ προσωπική υπόθεση», υποστηρίζει. «Υπάρχουν στιγμές που δεν θέλεις να αποχωριστείς αυτό που έβγαλες. Αλλά ποιος ο λόγος να είσαι φωτογράφος αν δεν μοιράζεσαι την χαρά σου;». Η τελευταία αποστολή του ξεκίνησε τον Απρίλιο στην Αρκτική. Για μια εβδομάδα παρακολουθούσε τους επαγγελματίες σέρφερς Chadd Konig, Patrick Millen και Brett Barley να φορούν τις ισοθερμικές φόρμες τους και να βουτούν στους -10 βαθμούς μέσα στους πάγους. «Όταν βλέπεις τα παγωμένα κύματα κόβεται η ανάσα σου. Το σώμα σου ηλεκτρίζεται από το κρύο, νιώθεις ότι θα σταματήσει η καρδιά σου. Το τοπίο είναι τόσο απόκοσμο που νομίζεις ότι περπατάς στο φεγγάρι».

Νοιώθω τόσο σεβασμό για τους ανθρώπους που ξεπερνούν τον εαυτό τους και το κάνουν να φαίνεται τόσο εύκολο σαν να είναι γιορτή.

Τα βράδια κοιμόντουσαν σε ξύλινες καμπάνες που καλύπτονταν από το χιόνι και την επόμενη έπαιρναν ξανά το δρόμο για ένα ακόμα προορισμό. Αποτέλεσμα το μίνι φιλμ «Arctic Swell -Surfing the Ends of the Earth», σχεδόν 8 λεπτών, που ανέβηκε στις 15 Ιουλίου στο Υou Τube. Οι εικόνες είναι τόσο επικές, «σχεδόν σουρεαλιστικές» όπως εξηγεί ο Chris, που η Sony του τον κατέταξε στην αφρόκρεμα των Πρεσβευτών της (Global Imaging Ambassadors). «Νοιώθω τόσο σεβασμό για τους ανθρώπους που ξεπερνούν τον εαυτό τους και το κάνουν να φαίνεται τόσο εύκολο σαν να είναι γιορτή. Το σερφ είναι απελευθέρωση. Σε μαθαίνει να είσαι υπομονετικός και να περιμένεις. Για μένα δεν ήταν ποτέ αρκετό να είμαι παρατηρητής, ήθελα να είμαι μέρος της περιπέτειας. Η αναζήτηση είναι η δουλειά μου». Ακόμα και όταν είναι μόνος του -μένει πάντα στην Καλιφόρνια με την γυναίκα και το γιο του- τα βράδια παίρνει το βανάκι του (ένα Volkswagen του '76), στήνει στην σκεπή του αυτοκινήτου τη σκηνή του για να βλέπει τον έναστρο ουρανό και τραβάει φωτογραφίες μέχρι να βγει ο ήλιος. Η επόμενη στάση του Burkard θα είναι η Γη του Πυρός στην Χιλή. «Όταν ξεκίνησα ο παππούς μου έδωσε μια συμβουλή: να μην σταματάς πουθενά και να θυμάσαι τους ανθρώπους που σε βοήθησαν. Δεν ξέρω αν είναι καλή, αλλά όσο μεγαλώνω συνειδητοποιώ ότι όσα περισσότερα ξέρεις τόσα λιγότερα χρειάζεσαι...».
  • Το μεγάλο κύμα
  • Το μεγάλο κύμα
  • Το μεγάλο κύμα
  • Το μεγάλο κύμα
  • Το μεγάλο κύμα
  • Το μεγάλο κύμα
  • Το μεγάλο κύμα
  • Το μεγάλο κύμα
  • Το μεγάλο κύμα
  • Το μεγάλο κύμα
  • Το μεγάλο κύμα

H ΜΑΓΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΑΞΗΣ

H μαγεία της απόσταξης

Κείμενο: Σωτήρης Γεωργίου, Φωτογραφία: Γιώργος Βδοκάκης
Η γκράπα αποτελεί το μοναδικό ποτό για τους λάτρεις του κρασιού και τον μοναδικό δρόμο για την κατανόηση της ουσίας του κρασιού.
Υπάρχουν δύο εκδοχές για την προέλευση του ονόματος της γκράπας: Η μία εικάζει ότι προέρχεται από τη λατινική λέξη «graspa», που σημαίνει «μίσχος σταφυλιού», ενώ η άλλη –που είναι και η επικρατέστερη– υποστηρίζει ότι πήρε το όνομά της από την ιταλική πόλη Μπασάνο ντελ Γκράπα. Το κατεξοχήν ιταλικό ποτό παράγεται από την απόσταξη στέμφυλων και την προσθήκη νερού. Η διαδικασία παραγωγής είναι κοινή με εκείνη του τσίπουρου: Τα στέμφυλα διαβρέχονται με νερό, ξεκινάει η ζύμωση, και κατόπιν τα στέμφυλα και ο μούστος μεταφέρονται στον αποστακτήρα. Οι ατμοί που δημιουργούνται από το βράσιμο ψύχονται, υγροποιούνται και δίνουν το πλούσιο σε αλκοόλ απόσταγμα που ονομάζεται γκράπα. Καθοριστικό ρόλο στην ποιότητα μιας γκράπας παίζει η ποιότητα του σταφυλιού, η ποικιλία του καθώς και η μέθοδος απόσταξής του.
ΣΠΑΝΙΑ ΑΠΟΣΤΑΓΜΑΤΑ
Κανένα άλλο ποτό δεν έχει τόσο έντονη τη σφραγίδα του δημιουργού του όσο οι γκράπες του Romano Levi. Γεννημένος στο χωριό Νέιβε του Πιεμόντε, το οποίο δεν εγκατάλειψε ποτέ στη ζωή του, κληρονόμησε το αποστακτήριο του πατέρα του ύστερα και από τον θάνατο της μητέρας του, η οποία σκοτώθηκε σε βομβαρδισμό. Ηταν τότε 17 ετών και έπρεπε να φροντίσει εκτός από τον εαυτό του και την αδελφή του. Ο μόνος τρόπος για να τα βγάλει πέρα ήταν να κάνει αυτό που είχε μάθει καλά, να αποστάζει τα στέμφυλα από τα σταφύλια και να παράγει γκράπες. Ισως εκεί να διαφέρουν οι γκράπες του Romano Levi από τις άλλες: Στο γεγονός ότι δεν ήταν τόσο η τέχνη όσο η αγάπη για αυτό που κάνει, την οποία με έναν μαγικό τρόπο μπορούσε να μεταφέρει στα αποστάγματά του.
Αυτό που δίνει μια άλλη διάσταση στις γκράπες του είναι οι ετικέτες. Τις ζωγράφιζε όλες ο ίδιος με τα πενάκια του. Αποτύπωνε τις σκέψεις του σε ένα κομμάτι χαρτί και έβαζε με αυτόν τον τρόπο την τελική σφραγίδα στη δημιουργία του. Ακόμη και ένα όνειρο με έναν δράκο ήταν αρκετό για να εμπνευστεί σαν καλλιτέχνης και να δημιουργήσει μια νέα γκράπα.

Αυτό που δίνει μια άλλη διάσταση στις γκράπες του Levi είναι οι ετικέτες τους. Τις ζωγράφιζε όλες ο ίδιος με πενάκι, βάζοντας έτσι την τελική σφραγίδα στις δημιουργίες του.

Μία από τις ετικέτες του, που ίσως είναι και η πιο γνωστή, έχει τίτλο «della donna selvatica che scavalca le colline» (σ.σ. το αγριεμένο κορίτσι που πηδά τους λόφους). Η ετικέτα αυτή είναι μία από τις εικόνες που είχε σχεδιάσει σε ένα κομμάτι χαρτί. Το αγριεμένο κορίτσι δεν ήταν άλλο από την αδελφή του, η οποία μετά την απελευθέρωσή της από τα γερμανικά στρατόπεδα συγκέντρωσης είχε άσχημες αναμνήσεις, που δεν την εγκατέλειψαν για την υπόλοιπη ζωή της. Μια νύχτα, ξύπνησε και άρχισε να τρέχει στο δάσος. Ολο το χωριό έψαχνε να τη βρει και όταν την ανακάλυψαν, η εικόνα που αποτυπώθηκε στον αδελφό της ήταν αυτή ενός αγριεμένου κοριτσιού που πηδά τους λόφους.
Μια άλλη, επίσης γνωστή ετικέτα είναι η «Ecco Beppe». Απεικονίζει έναν ταχυδρόμο, τον Μπέπε, να διασχίζει τους λόφους με το ποδήλατό του. O Μπέπε ήταν φίλος του και τον επισκεπτόταν για να του μεταφέρει την αλληλογραφία. Μια εποχή, ο Μπέπε είχε καιρό να φανεί και μόλις τον είδε από μακριά, αναφώνησε δυνατά: «Ecco Βeppe» (σ.σ. Να ο Μπέπε!).
O Romano Levi απεβίωσε το 2008 και από τότε όλες οι γκράπες του έχουν γίνει συλλεκτικές και πωλούνται σε δημοπρασίες. Το αποστακτήριο το έχουν αναλάβει οι βοηθοί του και παράγουν γκράπες με τον ίδιο τρόπο, όπως και με τις ίδιες ετικέτες, οι οποίες ωστόσο δεν προέρχονται από το πενάκι του Romano Levi.
Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες τον κύριο Τουλουμτζή, στενό φίλο του Romano Levi και συλλέκτη των αποσταγμάτων του.
Ανω: Αφετηρία της ιστορικής παράδοσης της γκράπας είναι το 1601, όταν ιδρύθηκε η Ακαδημία Οινοπνευματωδών στη Βενετία.
  • Μία από τις πιο γνωστές ετικέτες του Romano Levi είναι η «Εcco Beppe» (δεύτερο μπουκάλι από αριστερά), η οποία απεικονίζει έναν φίλο του, τον ταχυδρόμο Μπέπε, να διασχίζει τους λόφους με το ποδήλατό τΜία από τις πιο γνωστές ετικέτες του Romano Levi είναι η «Εcco Beppe» (δεύτερο μπουκάλι από αριστερά), η οποία απεικονίζει έναν φίλο του, τον ταχυδρόμο Μπέπε, να διασχίζει τους λόφους με το ποδήλατό του.

      Παιδιά ο Μπέννυ κατηγόρησε τον ΓΑΠ πως συνεργάστηκε με ΝΔ και ΛάΟΣ. Ξέχασε τις πίπες που ο ίδιος έκανε στον Καρατζαφιόζη...

      The Bloopers Team (web radio) 

      Παιδιά ο Μπέννυ κατηγόρησε τον ΓΑΠ πως συνεργάστηκε με ΝΔ και ΛάΟΣ. Ξέχασε τις πίπες που ο ίδιος έκανε στον Καρατζαφιόζη:

      Αφού ο πατροκτόνος κι εθνικός ολετήρας, ποιος έφερε στην κυβέρνηση τη δεξιά, ποιος έκανε το ΠΑΣΟΚ συνιστώσα του συμμαθητή και φίλου του Σαμαρά, ποιος έκανε τον Βορίδη Υπουργό και σύμμαχο του ΠΑΣΟΚ τον Καρατζαφύρερ... και τελικά ποιος παρέδωσε Εθνική & Λαϊκή Κυριαρχία στην Τρόικα, ας του θυμήσουμε! Σωστά, φραγκοφονιά; Δεν μας ξαναπιάνεις μαλάκες!


      ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:  15/06/2011 "ΤΟ ΒΗΜΑ"

      Παπανδρέου: Κυβέρνηση συνεργασίας και χωρίς εμένα πρωθυπουργό - Πολιτικές ειδήσεις - Το Βήμα Online

      Τι είπε με τον Αντ. Σαμαρά στην τηλεφωνική συνομιλία που είχαν το μεσημέρι
      Ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις σηματοδοτεί η πρόταση του Πρωθυπουργού κ. Γ. Παπανδρέου προς τον πρόεδρο της Ν.Δ. κ. Αντ. Σαμαρά να υπάρξει κυβέρνηση συνεργασίας, κατά την 20λεπτη τηλεφωνική τους επικοινωνία το μεσημέρι της Τετάρτης.
      Σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου, κατά τη συζήτηση με τον κ. Σαμαρά, ο κ. Παπανδρέου, αποδέχθηκε ότι εάν υπάρξει συγκεκριμένη ατζέντα για την προώθηση των αναγκαίων αλλαγών τότε δεν έχει αντίρρηση για τον...
      σχηματισμό κυβέρνησης εθνικής ενότητας. Κατά τον κ. Παπανδρέου αυτή η κυβέρνηση θα έχει μακρά προοπτική και όχι μοναδική αποστολή τη διαπραγμάτευση κάποιου μνημονίου, ενώ θα δεχόταν ακόμα και να μην είναι αυτός Πρωθυπουργός.
      Κυβερνητικές πηγές, έλεγαν ότι απάντηση από τον κ. Σαμαρά δεν έχει δοθεί αλλά επιβεβαιώνεται πως υπάρχει διάθεση να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις για τον καθορισμό της ατζέντας των προτεραιοτήτων και των προσώπων μιας τέτοιας κυβέρνησης.
      Ενόψει αυτών από το Μέγαρο Μαξίμου, διευκρινίζεται ότι ο Πρωθυπουργός δεν έχει καταθέσει ούτε πρόκειται να καταθέσει την εντολή σχηματισμού κυβέρνησης.
      Από την άλλη πλευρά, κορυφαίες πηγές από τη Ν.Δ. τονίζουν ότι ο κ. Σαμαράς πρότεινε κυβέρνηση εθνικής ενότητας με Πρωθυπουργό κοινής αποδοχής και παραδέχονται ότι ο Πρωθυπουργός του πρότεινε να υπάρξει οικουμενική κυβέρνηση.
      Όμως, ο πρόεδρος της Ν.Δ. αντιπρότεινε ότι δεν μπορεί να υπάρξει οικουμενική κυβέρνηση με Πρωθυπουργό τον κ. Παπανδρέου και πρέπει να εξευρεθεί πρόσωπο κοινής αποδοχής.
      Ο κ. Σαμαράς του τόνισε ότι χρειάζεται να υπάρξει μια κυβέρνηση εθνικής σωτηρίας για να επαναδιαπραγματευθεί το μνημόνιο και το μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό πρόγραμμα. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του Βήματος, ο κ. Σαμαράς έχει και συγκεκριμένα πρόσωπα να προτείνει για τη συγκεκριμένη θέση.
      Ο πρόεδρος της Ν.Δ. είπε στον κ. Παπανδρέου, ότι εάν θέλει να υποστηρίξει η αξιωματική αντιπολίτευση την εθνική προσπάθεια, θα πρέπει να συμφωνήσουν τα δυο κόμματα για να υπάρξει επαναδιαπραγμάτευση. Για να γίνει αυτό ο κ. Σαμαράς θεωρεί ότι για να επιτευχθεί και θετικό αποτέλεσμα πρέπει να συμμετέχουν στην κυβέρνηση και πρόσωπα ευρείας αποδοχής, ακόμα και εξωκοινοβουλευτικά.
      Σύμφωνα με την πρόταση του κ. Σαμαρά, η κυβέρνηση εθνικής ενότητας ή όπως αλλιώς θα ονομαστεί, θα πρέπει να έχει διάρκεια θητείας έως το τέλος της επαναδιπραγμάτευσης και μετά να γίνουν εθνικές εκλογές.
      Επίσης, ο κ. Σαμαράς θέτει ως αναγκαία και την προώθηση της συνταγματικής αλλαγής, αλλά και την κατάργηση του μεταναστευτικού νόμου.
      Στην εικοσάλεπτη συνομιλία τους, ο κ. Σαμαράς, έθεσε ουσιαστικά τους εξής όρους:
      - Ορίζοντας της κυβέρνησης εθνικής ενότητας θα είναι η επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου και του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος
      - Μετά την επαναδιαπραγμάτευση να γίνουν εθνικές εκλογές
      - Να εξευρεθεί Πρωθυπουργός πρόσωπο κοινής αποδοχής
      - Να καταργηθεί ο νόμος για το μεταναστευτικό

      Γιώργο γερά! Θέλουμε Μνημόνια ξανά!

      Χρόνια Πολλά στο σημερινό ΠΑΣΟΚ και τον πραγματικό του ηγέτη!

      Τράγκας: Το ξεβράκωμα ενός φαιού τσαρλατάνου…


      Tα πομπώδη λόγια και τα ηχηρά πυροτεχνήματα, συχνά, χαϊδεύουν τα αυτιά των απελπισμένων αφελών και ηλιθίων: «Μάζα» ακροατών και τηλεθεατών, κυρίως, που σαν τον απελπισμένο ναυαγό πιάνεται από τα μαλλιά της…
      Έτσι δίνουν, αυτοί οι αφελείς και ανόητοι, πίστη στους πομπώδεις ήχους και τα πυροτεχνήματα, την στιγμή που ο χαρακτήρας ακριβώς αυτών...
      των ήχων αναδίδει το ΨΕΥΔΟΣ και την ΑΠΑΤΗ…

      Το πομπώδες, το στομφώδες και οι πόζες του θεατρινισμού αποτελούν αλάθευτο ΚΡΙΤΗΡΙΟ των καθεστωτικών μαϊμούδων, των ψευτών και απατεώνων…

      Η αλήθεια δεν έχει ανάγκη από τέτοιου είδους περιτυλίγματα και τελετουργικές «εκφράσεις»…

      Ένας από τους «μαιτρ» αυτής της καθεστωτικής ΑΠΑΤΗΣ είναι ο Τράγκας: Εδώ, όπως έχουμε υπογραμμίσει σε παλιό μας κείμενο, η ωρυόμενη χυδαιότητα του καθεστωτικού καιροσκοπισμού και της «λαμογιάς» αγγίζει τα όρια της φρενοβλάβειας…

      Και όμως κάποιοι …μαγεύτηκαν από τις υστερικές «υπέρ-πατριωτικές» και «αντιμνημονιακές» ομοβροντίες του Τράγκα: Από το τόσο κραυγαλέο ψεύδος του και την τόσο απαστράπτουσα καθεστωτική του χυδαιότητα…

      Οι άμοιροι ΟΧΙ μόνο την βοερή ΑΠΑΤΗ του Τράγκα δεν μπορούσαν να καταλάβουν, αλλά δεν γνωρίζουν και το τι σημαίνει «δημοσιογραφία» σήμερα: Άγονται και φέρονται από τις εντυπώσεις και από τα είδωλα της πομπώδους καθεστωτικής χυδαιότητας…

      Φυσικά έρχεται ο καιρός που οι κάλπικοι παράδες ξεγυμνώνονται. Καλή ώρα ο Καρατζαφέρης…

      Ισοδύναμο του Καρατζαφέρη στο δημοσιογραφικό χώρο είναι ο Τράγκας: Καθεστωτικό «βαποράκι» από τα πλέον φαιά…


      «Δωράκι» 1.600.000.000 ευρώ στην ALPHA BANK και εσύ Έλληνα…πλήρωνε!

      ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΕΚ (ME ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 27 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ) ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟ ΔΑΝΕΙΟ 1.600.000.000 ΕΥΡΩ ΜΕ ΕΓΓΥΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ. ΤΑ ΞΑΝΑΔΙΝΟΥΝ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΟΤΑΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΑΣ ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ.

      ΘΑ ΒΡΕΘΕΙ ΑΡΑΓΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΜΙΑ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΜΕ ΠΟΙΑ ΕΓΓΥΗΣΗ ΔΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΑΝΕΙΟ ΟΤΑΝ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΕΧΟΥΝ ΣΦΙΞΕΙ ΤΗΝ ΣΤΡΟΦΙΓΓΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟ ΚΟΣΜΟ;;;
      ΙΔΟΥ ΤΟ ΦΕΚ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ... 






      Από olympia μέσω Σίβυλλα

      Mήνυμα συσπείρωσης από το ΠΑΣΟΚ των Γιωργάκη - Βενιζέλου!

      Αδειο 1 στα 3 σπίτια στην Ελλάδα - Ξενοίκιαστες 454 χιλιάδες κατοικίες


      Αδειο 1 στα 3 σπίτια στην Ελλάδα - Ξενοίκιαστες 454 χιλιάδες κατοικίες
      Περισσότερες από 540 χιλιάδες κατοικίες στην Ελλάδα ήταν κενές το 2011, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Αν και οι συγκεκριμένοι αριθμοί ενδεχομένως να μην είναι ίδιοι με αυτούς που ισχύουν σήμερα, εντούτοις είναι σίγουρο ότι θα αποτελέσουν τη βάση για να υπολογιστεί ποιοι δικαιούνται έκπτωσης στον ΕΝΦΙΑ μετά την απόφαση της κυβέρνησης για μειώσεις φόρου στα κενά και μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα.
      Αλλα το γεγονός ότι εκατοντάδες χιλιάδες σπίτια είναι κενά ενώ το 1/3 των σπιτιών στην Ελλάδα είναι μη κατοικούμενο, δείχνει ότι η κρίση έχει προκαλέσει μεγάλες ανατροπές στον τομέα της κατοικίας στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία το 1/3 των σπιτιών στην Ελλάδα εμφανίζεται ως μη κατοικούμενο (προφανώς περιλαμβάνονται και οι εξοχικές κατοικίες και τα σπίτια στο χωριό), και η χώρα μας διαθέτει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά σε κενά σπίτια στην Ευρωπαϊκή Ενωση.
      Από τις χώρες της Ε.Ε. υψηλά ποσοστά κενών κατοικιών εμφανίζουν επίσης η Πορτογαλία με 31,9 %, η Μάλτα με 31,8%, η Βουλγαρία με 31,4% και η Κύπρος με 31,1%. Χαμηλά ποσοστά κενών κατοικιών εμφανίζουν η Πολωνία με 2,5 %, το Ηνωμένο Βασίλειο με 3,6 % και το Λουξεμβούργο με 7,2 %.
      Αδειο 1 στα 3 σπίτια στην Ελλάδα - Ξενοίκιαστες 454 χιλιάδες κατοικίες
      Σύμφωνα με την απογραφή του 2011 και τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής το 35,3% των 6.384.533 κατοικιών που κατέγραψε η ΕΛΣΤΑΤ στην τελευταία απογραφή, ήταν κενές. Από αυτές, 453.901 ήταν κενές προς ενοικίαση και άλλες 88.996 κενές προς πώληση. Περίπου 1.352.000 σπίτια δηλώθηκαν ως κενά επειδή λειτουργούν ως εξοχικά ή δευτερεύουσες κατοικίες.
      Αδειο 1 στα 3 σπίτια στην Ελλάδα - Ξενοίκιαστες 454 χιλιάδες κατοικίες
      Το ποσοστό των κενών κατοικιών (35,3%) είναι από τα μεγαλύτερα στην Ευρωπαϊκή Ενωση:
      Το μεγαλύτερο ποσοστό των κατοικιών, 22,6%, κατασκευάστηκαν την περίοδο 1971- 1980. Μεταξύ 2001 και 2011 κατασκευάστηκαν 986.843 κατοικίες, ενώ στην απογραφή δηλώθηκαν και 163.759 σπίτια τα οποία κατασκευάστηκαν προ του 1919 από τα οποία κατοικούνταν τα 74.905 και ήταν προς ενοικίαση τα 4.623.
      Αδειο 1 στα 3 σπίτια στην Ελλάδα - Ξενοίκιαστες 454 χιλιάδες κατοικίες
      Επίσης, ποσοστό 44,7% του συνόλου των κατοικιών βρίσκεται σε πολυκατοικίες με τη συντριπτική πλειοψηφία τους ( 96,1% ) να είναι σε αστικά κέντρα. Από την απογραφή του 2011 προέκυψε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό (73,2%) των κατοικούμενων κατοικιών είναι ιδιοκατοικούμενες ακολουθούμενο από ποσοστό 21,7% που είναι ενοικιαζόμενες ενώ το υπόλοιπο 5,1% συγκαταλέγεται σε άλλο τύπο κυριότητας, συμπεριλαμβανομένης και της συνεταιριστικής ιδιοκτησίας.
      Από τα στοιχεία που αφορούν στην επιφάνεια (τετραγωνικά μέτρα) των κατοικούμενων κατοικιών του συνόλου της χώρας και των ατόμων που κατοικούν σε αυτές, προκύπτει ότι κατά μέσο όρο αντιστοιχούν 34,6 τετραγωνικά μέτρα ανά κάτοικο. Από τη μελέτη των σχετικών στοιχείων προκύπτει ότι ο μέσος αριθμός δωματίων ανά κατοικία είναι 3 δωμάτια.