ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ SUEDDEUTSCHE ZEITUNG Αλ. Τσίπρας: "Η Ελλάδα ήταν ένα πειραματόζωο"

Αλ. Τσίπρας:  Η Ελλάδα ήταν ένα πειραματόζωο
Υπέρ ενός «κουρέματος» του ελληνικού χρέους και ενός «new deal» για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας τάσσεται ο Αλέξης Τσίπρας σε συνέντευξή του προς την Süddeutsche Zeitung.

«Θέλουμε να μπει τέλος στην ελληνική τραγωδία» υπογραμμίζει σε συνέντευξή του προς την Süddeutsche Zeitung του Μονάχου ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνοντας ότι το κόμμα του έχει μια διαφορετική φιλοσοφία από εκείνη του κ. Σαμαρά και της κ. Μέρκελ. «Από την αρχή πιστεύαμε ότι τα προγράμματα λιτότητας δεν ρίχνουν νερό στη φωτιά, αλλά λάδι. Και είχαμε δίκιο», λέει χαρακτηριστικά ο Αλέξης Τσίπρας, υπενθυμίζοντας ότι το 2010, όταν εγκρίθηκε το πρώτο μνημόνιο, ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ ήταν 120%, ενώ σήμερα έχει αυξηθεί στο 175%. «Η Ελλάδα ήταν ένα πειραματόζωο», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, προσθέτοντας ότι με το «με το δόγμα του σοκ ήθελαν να δουν πόσα αντέχει ένας λαός».

«Χρειαζόμαστε ένα ευρωπαϊκό New Deal»

Στην ερώτηση της εφημερίδας πού θα βρει του πόρους για να εφαρμόσει την πολιτική εφόσον διακόψει το πρόγραμμα λιτότητας, ο Αλέξης Τσίπρας απαντά ότι η Ελλάδα είναι μέρος ενός μεγαλύτερου προβλήματος. «Επειδή η κρίση είναι ευρωπαϊκή, θα πρέπει και η λύση να είναι ευρωπαϊκή», υπογραμμίζει και περιγράφει τους τρεις πυλώνες της λύσης. «Πρώτον: τερματισμός των προγραμμάτων λιτότητας. Δεύτερο: μία ευρωπαϊκή διάσκεψη για το χρέος, παρόμοια με εκείνη του 1953 στο Λονδίνο, η οποία αφορούσε το κρατικό χρέος της Γερμανίας μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Το 60% του εν λόγω χρέους διεγράφη και τρίτο και σημαντικότερο: ένα ευρωπαϊκό New Deal, μια συμφωνία για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης και της απασχόλησης, κυρίως στον ευρωπαϊκό Νότο».

Όπως τονίζει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, «αυτό το ευρωπαϊκό πακέτο θα κοστίσει πολύ λιγότερα σε σχέση με νέα πακέτα διάσωσης, τα οποία καταλήγουν στον ίδιο φαύλο κύκλο».

«Στο Βερολίνο υπάρχει «σχέδιο Β» για την περίπτωση επικράτησης του ΣΥΡΙΖΑ»

Ο Αλέξης Τσίπρας εμφανίζεται πεπεισμένος ότι σε περίπτωση επικράτησης του κόμματός του θα υπάρξουν «διαπραγματεύσεις για την απομείωση του χρέους. «Θα καταλήξουμε μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις σε μία βιώσιμη και εν πολλοίς δίκαιη λύση. Διαφορετικά η Ελλάδα δεν θα μπορέσει ποτέ να αποπληρώσει τα χρέη της. Τόση μεγάλη ανάπτυξη δεν μπορεί να υπάρξει», επισημαίνει ο έλληνας πολιτικός, που πιστεύει ότι στο Βερολίνο υπάρχει ένα «σχέδιο Β» για την περίπτωση που ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει κυβέρνηση. Στην ερώτηση πώς θέλει να κερδίσει την συμπάθεια της καγκελαρίου την οποία έχει επικρίνει τόσο συχνά και τόσο σφοδρά, ο κ.Τσίπρας υπογραμμίζει ότι «στην πολιτική, δεν είναι η συμπάθεια και η αλληλεγγύη οι καθοριστικοί παράγοντες, αλλά ο πολιτικός συσχετισμός δυνάμεων». Και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ διευκρινίζει: «Η κυρία Μέρκελ είναι μια πραγματίστρια πολιτικός και δεν πρόκειται να ρισκάρει να συνδεθεί το όνομά της στην Ιστορία με τη διάλυση της ευρωζώνης, μόνο και μόνο για να επιδείξει την σκληρότητά της έναντι μιας κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ».

Η ολιγαρχία του πλούτου και της διαφθοράς

Αυτό που ανησυχεί τον Αλέξη Τσίπρα περισσότερο δεν είναι η σχέση με τους ευρωπαίους εταίρους, αλλά η πολιτική ελίτ της Ελλάδας. «Το κατεστημένο που κυβερνά τη χώρα εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια. Η ολιγαρχία του πλούτου και της διαφθοράς. Αυτή θα μπορούσε να αποφασίσει σε περίπτωση μιας νίκης του ΣΥΡΙΖΑ να αφήσει πίσω της καμένη γη. Αναζητούμε δυνατότητες για να αποτρέψουμε μια τέτοια εξέλιξη», λέει ο κ. Τσίπρας. Στην ερώτηση εάν η Ελλάδα θα πρέπει να παραμείνει οπωσδήποτε στη ζώνη του ευρώ, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ διευκρινίζει ότι εάν το «οπωσδήποτε» σημαίνει να πεινούν τα παιδιά και η ανεργία να φτάνει το 80% «τότε μπορούμε να λέμε ακόμα ότι θα μείνουμε στην ευρωζώνη;». Σύμφωνα με τον κ.Τσίπρα, « η ευρωζώνη είναι ένα πολύ σημαντικό τμήμα της ευρωπαϊκής ενοποιητικής διαδικασίας. Αλλά το εάν θα επιβιώσει, αυτό θα το αποφασίσουν οι ισχυροί της Ευρώπης. Το αποφασίζει η Γερμανία. Για τον λόγο αυτόν η κυρία Μέρκελ θα κάνει θυσίες και θα επιτρέψει πράγματα, τα οποία τώρα ακόμη απορρίπτει».

«Είναι όπως στην ελληνική τραγωδία»

Ο Αλέξης Τσίπρας εκτιμά ότι οι εκλογές θα γίνουν το αργότερο το 2015, οπότε και εκπνέει η θητεία του προέδρου της δημοκρατίας, καθώς το κόμμα του δεν πρόκειται να υποστηρίξει κανέναν υποψήφιο. Αναμένει, πάντως, επικράτηση στις ευρωεκλογές και τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου, με μεγάλη πλειοψηφία και αυτό «θα είναι η σπίθα για την μεγάλη πολιτική αλλαγή». Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζει επίσης ότι η σημερινή κυβέρνηση «στέκεται στα πόδια της επειδή ένα διεφθαρμένο μιντιακό τοπίο, διαπλεκόμενο με επιχειρηματικά συμφέροντα, κάνει το μαύρο άσπρο και την νύχτα μέρα». Ο κ. Τσίπρας ελπίζει ότι το κόμμα του θα διασφαλίσει αυτοδυναμία στις επόμενες εκλογές, λέει όχι σε συνεργασία με τον Αντώνη Σαμαρά και δηλώνει ότι θα συνεργαστεί μετεκλογικά με εταίρους «που δεν κατέστρεψαν τη χώρα». Και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ τονίζει: «Είναι όπως στην ελληνική τραγωδία. Θα πρέπει να έλθει η Νέμεσις, η δίκαιη οργή».

Επιμέλεια: Σταμάτης Ασημένιος
Υπεύθ. Σύνταξης: Σπύρος Μοσκόβου 

Πώς θα ρυθμίζονται τα «κόκκινα» δάνεια

Πώς θα ρυθμίζονται τα «κόκκινα» δάνεια
ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΟΛΩΝΑ
Στις τράπεζες για να μη «σκάσει» το δάνειο θα πηγαίνει ό,τι ποσό περισσεύει από τη διαφορά εισοδήματος και εξόδων διαβίωσης. Η διάρκεια πληρωμής θα επιμηκύνεται και το νοικοκυριό θα διευκολύνεται στην εξυπηρέτησή του. Κάπως έτσι περιγράφεται ο νέος τρόπος με τον οποίο θα ρυθμίζονται τα «κόκκινα» δάνεια των νοικοκυριών, ενώ την ίδια στιγμή η κυβέρνηση θα προχωρήσει στη λήψη αποφάσεων για την άρση εμποδίων, προκειμένου να διακανονιστούν και τα δάνεια των επιχειρήσεων. Το κυβερνητικό συμβούλιο διαχείρισης ιδιωτικού χρέους που θεσπίστηκε κατόπιν συμφωνίας τρόικας και κυβέρνησης για να εφαρμοστεί το λεγόμενο ιρλανδικό μοντέλο στα δάνεια και τις τράπεζες έπιασε από χθες Παρασκευή δουλειά και ξεκινά τις διαδικασίες.
Δύο είναι οι βασικές αρχές τις οποίες και αναμένεται οι υπουργοί Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εργασίας και Δικαιοσύνης να καθιερώσουν, προκειμένου να μην υπάρχουν αντιπαραθέσεις ανάμεσα στις τράπεζες και τους δανειολήπτες. Οι «ελάχιστες δαπάνες διαβίωσης» και ο «συνεργάσιμος δανειολήπτης».
1. Οι «ελάχιστες δαπάνες διαβίωσης», σύμφωνα με το ιρλανδικό μοντέλο, είναι μία επίσημη λίστα με τα αναγκαία έξοδα των νοικοκυριών, είτε αυτά είναι οικογένειες με παιδιά, είτε ζευγάρια είτε μεμονωμένα άτομα. Έχει γίνει αποδεκτός από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ένας κατάλογος με τα μηνιαία έξοδα για διατροφή, στέγαση, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, μόρφωση, ψυχαγωγία, ένδυση, επικοινωνία, ασφαλιστική κάλυψη, θέρμανση, ηλεκτροδότηση κ.λπ.
Έχει ληφθεί υπόψη ένα μέσο αποδεκτό κόστος διαβίωσης των νοικοκυριών (ανάλογα με τα μέλη) και σύμφωνα με αυτό οι τράπεζες και οι δανειολήπτες προχωρούν σε συμφωνίες για τη διευθέτηση των οφειλών. Η λίστα με τις δαπάνες είναι αδιαμφισβήτητη, καθώς έχει καταρτιστεί με βάση το αρχείο και τις μετρήσεις που κάνει η ιρλανδική στατιστική αρχή, κάτι το οποίο αναμένεται να πράξει στη χώρα μας και η Ελληνική Στατιστική Αρχή. Στην Ελλάδα εκτιμάται ότι θα κυμαίνεται ανάμεσα στα 550 με 1.000 ευρώ ανάλογα με το μέγεθος του νοικοκυριού.
2. Πέρα από αυτόν τον κατάλογο των εξόδων, καθιερώθηκε και η έννοια του «συνεργάσιμου δανειολήπτη». Είναι αυτός, με απλά λόγια, που δεν κρύβει στοιχεία από τις τράπεζες, π.χ. έσοδα, περιουσιακά στοιχεία. Με τον ορισμό αυτό η κάθε τράπεζα δεν μπορεί να χαρακτηρίζει με αδιαφανή κριτήρια κάποιο δανειολήπτη ως μη συνεργάσιμο και να απορρίπτει a priori σχέδια αναδιάρθρωσης χρεών. Συνεπώς, η τράπεζα υποχρεώνεται να εξετάσει σοβαρά κάθε περίπτωση ξεχωριστά, εφόσον πληρούνται βασικές προϋποθέσεις.
Έτσι, με τον κατάλογο που περιλαμβάνει τις «ελάχιστες δαπάνες διαβίωσης» καθώς και τα κριτήρια του «συνεργάσιμου δανειολήπτη», οι τράπεζες και τα δανεισμένα νοικοκυριά που αδυνατούν να ανταποκριθούν λόγω της ύφεσης στις δανειακές υποχρεώσεις τους θα μπορούν να καθίσουν σε ένα τραπέζι και γρήγορα να έλθουν σε έναν συμβιβασμό.
Στην Ιρλανδία και στις άλλες χώρες που εφαρμόζεται το περιγραφόμενο μοντέλο, οι τράπεζες υπολογίζουν με βάση το κόστος διαβίωσης τα έξοδα που χρειάζεται μία οικογένεια για να ζήσει και στη συνέχεια ερευνούν και συζητούν με το δανειολήπτη πώς θα αξιοποιήσουν το εναπομείναν καθαρό εισόδημα. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις στην Ιρλανδία, όπως αναφέρουν πληροφορίες, οι δανειστές προχωρούν ακόμη και σε διαγραφές χρεών, όταν διαπιστώνουν πως ένα δάνειο δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από τη στιγμή που δεν υπάρχει διαθέσιμο εισόδημα αλλά και ούτε προοπτική δημιουργίας του. Επίσης γίνονται πολλοί διακανονισμοί σε τέτοιο βαθμό ώστε να μη χάνει η τράπεζα αλλά και ο δανειολήπτης να βγαίνει ωφελημένος.
ΤΟ NON-PAPER ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ - ΤΡΟΪΚΑΣ
Επτά προβλήματα στις αναδιαρθρώσεις
Πέρα από τους δύο βασικούς κανόνες, η κυβέρνηση μαζί με την τρόικα έχουν διαπιστώσει διάφορα εμπόδια, δυσλειτουργίες και παραλείψεις που κρατούν στα χαρτοφυλάκια των τραπεζών «κόκκινα» δάνεια. Μόνο αν αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα οι τράπεζες θα μπορέσουν να προχωρήσουν στη ρύθμιση δανείων, χωρίς να διακινδυνεύσουν τα κεφάλαιά τους. Τα προβλήματα περιγράφονται από κυβερνητικές πηγές ως εξής:
Ελλειψη εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης

«Οι υπηρεσίες παροχής συμβουλών αναδιάρθρωσης των οφειλών ιδιωτών είναι σχεδόν ανύπαρκτες στην Ελλάδα και ως εκ τούτου οι οφειλέτες δεν είναι σε θέση να διακρίνουν αν μια λύση αναδιάρθρωσης των δανείων που προτείνεται από έναν πιστωτή είναι υπέρ τους ή όχι. Αυτό τους δημιουργεί απροθυμία σε προτεινόμενες αναδιαρθρώσεις και τροποποιήσεις των δανείου τους, με αποτέλεσμα να προτιμούν τη δικαστική διέξοδο. Οι υπηρεσίες των τραπεζών είναι περιορισμένες και δεν θεωρούνται αμερόληπτες, με αποτέλεσμα οι οφειλέτες να μην τις εμπιστεύονται». Στο σημείο αυτό προτείνεται η δημιουργία γραφείων παροχής συμβουλών σε νοικοκυριά. Αυτά θα μπορούσαν να δημιουργηθούν από ειδικούς στους δήμους αλλά και σε ενώσεις καταναλωτών. Σε ό,τι αφορά τις τράπεζες, έχει διαπιστωθεί ότι έχουν βελτιωθεί οι υπηρεσίες τους.
Εκπαιδευτική στήριξη των μικρών επιχειρήσεων

«Πολλές χώρες έχουν ενώσεις ή ιδρύματα για την εκπαίδευση των ΜμΕ αναφορικά με τις τραπεζικές συναλλαγές. Μόνο οι επαγγελματικές υπηρεσίες παροχής συμβουλών είναι διαθέσιμες στην Ελλάδα και το κόστος είναι συχνά απαγορευτικό για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις». Συζητείται η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη δημιουργία γραφείων ενημέρωσης στα επιμελητήρια.
Εντοπίζονται μεγάλες καθυστερήσεις στην απονομή της Δικαιοσύνης.
«Τα δικαστήρια δεν ακολουθούν τα χρονικά όρια που τίθενται από την πολιτική δικονομία. Εκδίκαση απαιτήσεων ενώπιον των πολιτικών δικαστηρίων λαμβάνουν δικάσιμο μέχρι και 3 χρόνια μετά την κατάθεση. Οι υποθέσεις υπερχρεωμένων νοικοκυριών μπορεί να συζητηθούν ακόμα και μετά από 10 χρόνια». Ο θεσμός της διαμεσολάβησης δεν έχει ακόμη λειτουργήσει. Το υπουργείο Δικαιοσύνης έχει ξεκινήσει να τον μελετά και θέλει να τον προωθήσει. Στις σκέψεις είναι επίσης η δημιουργία ενός μητρώου όπου δεν θα είναι μόνο δικηγόροι αλλά και άλλες ειδικότητες και οι δανειολήπτες θα επιλέγουν άτομα για τη συνεννόηση με τις τράπεζες προκειμένου να ρυθμίσουν τα δάνεια. Τα νοικοκυριά δεν θα ταλαιπωρούνται από τα δικαστήρια.
Οι διαδικασίες πτώχευσης των επιχειρήσεων χρήζουν ριζικής αναμόρφωσης.
«Στην Ελλάδα το Πτωχευτικό Δίκαιο (Εμπορικό) είναι αρκετά εκσυγχρονισμένο και βασίζεται σε μεταφορά του γερμανικού, αλλά φαίνεται να εφαρμόζεται ελλιπώς. Στο Πρωτοδικείο Αθηνών που έχει την πλειονότητα των ελληνικών εμπορικών πτωχεύσεων, υπάρχουν μόνο δύο δικαστές, οι οποίοι ασχολούνται με σχεδόν 1.300 εκκρεμείς υποθέσεις πτώχευσης. Οι δικαστές είναι περιορισμένης εκπαίδευσης, ενώ ταυτόχρονα υποχρεούνται ανά δύο χρόνια να αντικαθίστανται». Απαιτείται η τοποθέτηση περισσότερων δικαστών και με μεγαλύτερη πείρα.
Οι μεγάλες καθυστερήσεις στην απονομή δικαιοσύνης δημιουργούν μεγάλες δαπάνες και άσχημα αποτελέσματα.
«Υπάρχουν περιπτώσεις που η διαδικασία μπορεί να φτάσει τα 20 χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί και οι σύνδικοι και εμπλεκόμενοι πληρώνονται μόνο εκ των υστέρων. Οι περισσότερες περιπτώσεις για τις οποίες η διαδικασία της πτώχευσης ολοκληρώνεται σε δύο χρόνια ή και λιγότερο, οφείλονται στην ανυπαρξία περιουσίας - οι εγγυήσεις που δεν αφορούν σε ακίνητα (μηχανήματα, οχήματα, εξοπλισμός, κ.λπ.) είναι συνήθως άνευ αξίας λόγω της υποτίμησης».
Η αποτελεσματική εφαρμογή της πτωχευτικής διαδικασίας παρεμποδίζεται από την έλλειψη έμπειρων και αξιόπιστων διαχειριστών σε θέματα πτωχεύσεων.
«Σε αντίθεση με τις περισσότερες χώρες, η Ελλάδα δεν έχει ένα σώμα από επαγγελματίες διαχειριστές σε θέματα πτωχεύσεων. Προς το παρόν, μόνο οι δικηγόροι μπορούν να ενεργούν υπό την ιδιότητα αυτή και στερούνται συχνά απαιτούμενων δεξιοτήτων, προκειμένου να προβούν στην αναδιάρθρωση των επιχειρήσεων. Επίσης λογιστές, εκτιμητές, φοροτεχνικοί είναι διστακτικοί στο να παρέχουν τις υπηρεσίες τους, καθώς η πληρωμή τους μπορεί να περάσει τα 10 χρόνια». Εξετάζεται η ενθάρρυνση της παροχής κινήτρων για τους εκκαθαριστές ώστε να αναμειχθούν και να ασχοληθούν. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να θεσπιστεί αλλαγή στον τρόπο αμοιβής τους. Να γίνεται με κάποιον τρόπο νωρίτερα.
Το Πτωχευτικό Δίκαιο προβλέπει μια προ-διαδικασία πτώχευσης (άρθρο 99), με ελάχιστα παραδείγματα επιτυχούς έκβασης.
«Πολλές εταιρείες εφαρμόζουν την ανωτέρω διαδικασία, αλλά για τις περισσότερες επιχειρήσεις διαπιστώνεται ότι δεν είναι βιώσιμη. Από το 2007, μόνο 12 υποθέσεις παραπέμφθηκαν στην αναμόρφωση του άρθρου 99 και μόνο 1 ολοκληρώθηκε». Όπως προαναφέρθηκε, υπάρχει έλλειψη πτωχευτικών δικαστών. Επίσης, μόνο οι δικηγόροι δύνανται να επιβλέπουν τη διαδικασία του άρθρου 99, και μόνον όσοι έχουν τουλάχιστον πέντε χρόνια εμπειρίας. Τα δικαστήρια διαπιστώνουν ότι οι δικηγόροι δεν είναι ικανοί για να κάνουν συστάσεις επί επιχειρησιακών θεμάτων.

Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014

                 
ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ
Μ.Ε. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
----------------------------------------------------------
Ταχ. Δ/νση:  Βασ. Όλγας  198   
Τ.Κ.: 546 55
Πληροφορίες: Μίνα Κουρνούτου
Τηλέφωνο: 2313 – 319663
Fax: 2313 – 319763
E_mail: antiperiferiarxis-thess@pkm.gov.gr




              
             

  

  





    Θεσσαλονίκη, 14/02/2014
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
            Στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση «International Mediterranean Tourism Market 2014», που διεξήχθη στο Τελ Αβίβ, συμμετείχε ο Αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης Γεώργιος Τσαμασλής, εκπροσωπώντας την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
            Κατά τη διάρκεια της Έκθεσης, ο κ. Τσαμασλής επισκέφτηκε το περίπτερο του ΕΟΤ και το σταντ της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, όπου παρουσίασε σε δημοσιογράφους και τουριστικούς πράκτορες το προφίλ της Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Τσαμασλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο εβραϊκό στοιχείο της Θεσσαλονίκης, που έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την πολιτιστική εξέλιξη της ευρύτερης περιοχής, αλλά και της Ευρώπης γενικότερα, καλώντας τους Εβραίους του Τελ Αβίβ να επισκεφτούν την πόλη, όπου, μεταξύ άλλων, διασώζονται εβραϊκά μνημεία.
«Η ιστορία των Εβραίων της Θεσσαλονίκης είναι γνωστή στους Ισραηλινούς και οι δεσμοί που τους ενώνουν με την πόλη, ισχυροί. Τα μνημεία, η πολυπολιτισμική κληρονομιά, τα φυσικά τοπία και το πλήθος εναλλακτικών τρόπων διασκέδασης καθιστούν τη Θεσσαλονίκη μια όμορφη, ελκυστική πόλη για κάθε επισκέπτη. Τα αποτελέσματα που εισπράξαμε από τη συμμετοχή μας στην έκθεση του Τελ Αβίβ, καθώς και από τις επαφές που πραγματοποίησαμε, είναι θετικά. Προσδοκούμε ότι φέτος η Θεσσαλονίκη θα δεχθεί μεγάλο κύμα τουριστών από την περιοχή, γεγονός που αναμένεται να δώσει «ανάσα» στην οικονομική ζωή της πόλης», υπογράμμισε ο κ. Τσαμασλής.
            Ερωτηθείς για το κατά πόσο η Θεσσαλονίκη αποτελεί κατάλληλο προορισμό για οικογένειες, ο κ. Τσαμασλής απάντησε ότι «η Θεσσαλονίκη είναι μια ασφαλής πόλη για τους τουρίστες. Λαμβάνοντας υπόψη ότι μέχρι τώρα δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα, εγγυόμαστε την ασφάλεια των επισκεπτών και τους καλούμε μαζί με τις οικογένειες τους να ταξιδέψουν στην πόλη μας».
Παράλληλα, ο κ. Τσαμασλής, συναντήθηκε με τον Πρέσβη της Ελλάδας στο Τελ Αβίβ Σπυρίδων Λαμπρίδη και τον επικεφαλής του Γραφείου ΟΕΥ στο Τελ Αβίβ Αλέξανδρο Αλεξιάδη.


Ευχαριστούμε για τη συνεργασία
Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη

Μ.Ε. Θεσσαλονίκης

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΜΕΘ ΓΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΑΙΠΕΔ

                 
ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ
Μ.Ε. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
----------------------------------------------------------
Ταχ. Δ/νση:  Βασ. Όλγας  198   
Τ.Κ.: 546 55
Πληροφορίες: Μίνα Κουρνούτου
Τηλέφωνο: 2313 – 319663
Fax: 2313 – 319763
E_mail: antiperiferiarxis-thess@pkm.gov.gr



              
             

  

  





    Θεσσαλονίκη, 14/02/2014


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
           


Την αξιοποίηση ακινήτων του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) από τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης ζητά ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Γεώργιος Τσαμασλής, με επιστολή του προς τον υπουργό Οικονομικών Ιωάννη Στουρνάρα.
            Την αποστολή της συγκεκριμένης επιστολής ενέκρινε η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης, κατά τη σημερινή της συνεδρίαση, μετά από σχετική εισήγηση του κ. Τσαμασλή.
            «Προτείνουμε να αναλάβει η Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης ή η Τοπική Αυτοδιοίκηση γενικότερα την αξιοποίηση εκτάσεων που έχουν περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ, όπως αυτές της Αγίας Τρίαδας, Ασπροβάλτας, κ.α, με στόχο τη δημιουργία νέων τουριστικών επενδύσεων και, συνεπώς, νέων θέσεων εργασίας. Όπως επισημαίνουμε στην επιστολή μας προς τον Υπουργό, για να δεσμευτούν οι επενδυτές που θα επιλεγούν, θα πρέπει να καταθέσουν εγγυητικές επιστολές ισόποσες με την αξία του ακινήτου, όπως αυτή υπολογίζεται από ανεξάρτητους εκτιμητές. Καταθέτουμε μία πραγματικά αναπτυξιακή πρόταση, η οποία αναμένεται να οδηγήσει στην ενίσχυση του τοπικού εισοδήματος και να συμβάλλει στην αντιμετώπιση της ανεργίας», υπογράμμισε ο κ. Τσαμασλής. 





Ευχαριστούμε για τη συνεργασία
Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη

Μ.Ε. Θεσσαλονίκης

Τέλη κυκλοφορίας 2015

Τέλη κυκλοφορίας 2015
Αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας των μικρομεσαίων ΙΧ αναμένεται να επιφέρει η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού με βάση την ετήσια χιλιομετρική απόσταση που διανύει ο κάτοχος του ΙΧ (διαβάστε εδώ).

Αυτό είναι ένα σενάριο που εξετάζεται από την Κυβέρνηση, βάσει του λεγόμενου «Ολλανδικού μοντέλου», σύμφωνα με το οποίο η επιβάρυνση ενός ΙΧ υπολογίζεται με το γινόμενο των ετήσιων χιλιόμετρων (που καταγράφονται μέσω συσκευής GPS) και του συντελεστή 0,03 (ετήσια διανυθέντα χλμ. επί 0,03€).
Αν και το σενάριο αυτό έχει ελάχιστες πιθανότητες να επιβεβαιωθεί λόγω και του κόστους των συσκευών GPS (βέβαια με τις κυβερνήσεις των τελευταίων ετών ποτέ δεν είσαι σίγουρος), εάν όμως ισχύσει θα επιφέρει σημαντικές αυξήσεις στα μικρομεσαίου κυβισμού ΙΧ προς όφελος των μεγάλων σε κυβισμό, τα οποία θα ανασάνουν σημαντικά και από τη μείωση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης κατά 30%, όπως προτίθεται το ΥΠΟΙΚ.
Διπλασιασμός τελών!
Λαμβάνοντας υπόψη ένα ιδιαίτερα συντηρητικό σενάριο, αυτό των 10.000 διανυθέντων χλμ. κατά μέσο όρο (στην Ελλάδα υπολογίζεται στα 15.000χλμ./έτος) και κάνοντας έναν απλό υπολογισμό (βλέπε σχετικό πίνακα) παρατηρούμε ότι τα μικρού κυβισμού ΙΧ επιβαρύνονται σημαντικά, ακόμη και με υπερδιπλασιασμό των τελών κυκλοφορίας.
Ωφελημένοι (αν και ελάχιστοι οι εναπομείναντες) οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων άνω των 1.929 κ.εκ., καθώς εκεί αναμένεται να υπάρξει μείωση τουλάχιστον 50%!Οχήματα με άδεια κυκλοφορίας ως 30/10/2010*
Κυβισμός
Τέλη
Νέα τέλη
786-1.071 κ.εκ.
120 ευρώ
300
1.072-1.357 κ.εκ.
135 ευρώ
300
1.358-1.548 κ.εκ.
240 ευρώ
300
1.549-1.738 κ.εκ.
265 ευρώ
300
1.739-1.928 κ.εκ.
300 ευρώ
300
1.929-2.357 κ.εκ.
660 ευρώ
300
2.358-3.000 κ.εκ.
880 ευρώ
300
3.001-4.000 κ.εκ.
1100 ευρώ
300
4.001 κ.εκ. και άνω
1320 ευρώ
300
*Τέλη κυκλοφορίας βάσει του κυβισμού του κινητήρα.
Αλλά και στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα, εκείνα δηλαδή που τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση την εκπομπή CO2 θα υπάρξουν πολύ σημαντικές αυξήσεις. Ωφελημένα και εδώ τα μεγάλα αυτοκίνητα!
Οχήματα με άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/11/2010*
Εκπομπές CO2 g/km
Τέλη ανά gr
Τέλη
Νέα Τέλη
0-100
0 ευρώ/gr
0
300
101-120
0,9 ευρώ/gr
108
300
121-140
1,1 ευρώ/gr
154
300
141-160
1,7 ευρώ/gr
272
300
161-180
2,25 ευρώ/gr
405
300
181-200
2,55 ευρώ/gr
510
300
201-250
2,8 ευρώ/gr
700
300
Άνω των 250
3,4 ευρώ/gr
850
300
*Τέλη κυκλοφορίας με βάση το CO2
Τι αλλαγές θα επιφέρει στο φόρο πολυτελείας η ποσοστιαία μείωση των τεκμηρίων κατά 30%
Σημαντικές μειώσεις φόρων στους κατόχους αυτοκινήτων άνω των 2.000 κ.εκ. θα επιφέρει η μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης, που σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες έχει «κλειδώσει» στο 30% (διαβάστε εδώ).
Η μείωση των τεκμηρίων στα ΙΧ, θα επηρεάσει αναλόγως και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης, κάτι φυσικά που θα αποτυπωθεί φορολογικά το 2016, καθώς τα τεκμήρια που επιβαρύνουν τις φετινές φορολογικές δηλώσεις (2014) είναι τα ισχύοντα του 2013, ενώ οι ίδιες επιβαρύνσεις θα υπάρξουν και για την φορολογική χρήση του 2015.
Ιδού πόσο θα μειωθούν τεκμήρια και φόρος πολυτελούς διαβίωσης με την παραδοχή της μείωσης κατά 30%:
Τεκμήρια
Κυβισμός κινητήρα (κ.εκ.)
Τεκμήρια που ισχύουν(ευρώ)
Τεκμήρια μειωμένα κατά 30% (ευρώ)
έως 1200
4000
2800
1300
4600
3220
1400
5200
3640
1500
5800
4060
1600
6400
4480
1700
7000
4900
1800
7600
5320
1900
8200
5740
2000
8800
6160
2100
9700
6790
2200
10600
7420
2300
11500
8050
2400
12400
8680
2500
13300
9310
2600
14200
9940
2700
15100
10570
2800
16000
11200
2900
16900
11830
3000
17800
12460
3100
19000
13300
3200
20200
14140
3300
21400
14980
3400
22600
15820
3500
23800
16660
3600
25000
17500
3700
26200
18340
3800
27400
19180
3900
28600
20020
4000
29800
20860
4100
31000
21700
4200
32200
22540
4300
33400
23380
4400
34600
24220
4500
35800
25060
4600
37000
25900
4700
38200
26740
4800
39400
27580
4900
40600
28420
5000
41800
29260
5100
43000
30100
5200
44200
30940
5300
45400
31780
5400
46600
32620
5500
47800
33460
5600
49000
34300
5700
50200
35140
5800
51400
35980
5900
52600
36820
6000
53800
37660
6100
55000
38500
6200
56200
39340
6300
57400
40180
6400
58600
41020
6500
59800
41860
6600
61000
42700
6700
62200
43540
6800
63400
44380
6900
64600
45220
7000
65800
46060
Φόρος πολυτελούς διαβίωσης
Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης επιβάλλεται σε αυτοκίνητα με κυβισμό 1.929 κ.εκ. και άνω. Εάν και εφόσον υπάρξει μείωση, θα αποτυπωθεί στις δηλώσεις του 2016, καθώς ο ΦΠΔ επιβάλλεται αναδρομικά και ισχύει για την χρήση της προηγούμενης χρονιάς.
Δηλαδή οι ιδιοκτήτες ΙΧ άνω των 1.929 κ.εκ. θα πληρώσουν το φόρο του 2013 στις δηλώσεις του 2014.
Στον πίνακα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε το κατά πόσο θα επηρεάσει η μείωση των τεκμηρίων κατά 30%, το φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
Κυβισμός κινητήρα (κ.εκ.)
Φόρος πολυτελούς διαβίωσης που ισχύει (ευρώ)
Φόρος μετά τη μείωση (ευρώ)
1929
410
287
2000
440
308
2100
485
339,5
2200
530
371
2300
575
402,5
2400
620
434
2500
665
465,5
2600
1420
994
2700
1510
1057
2800
1600
1120
2900
1690
1183
3000
1780
1246
3100
1900
1330
3200
2020
1414
3300
2140
1498
3400
2260
1582
3500
2380
1666
3600
2500
1750
3700
2620
1834
3800
2740
1918
3900
2860
2002
4000
2980
2086
4100
3100
2170
4200
3220
2254
4300
3340
2338
4400
3460
2422
4500
3580
2506
4600
3700
2590
4700
3820
2674
4800
3940
2758
4900
4060
2842
5000
4180
2926
5100
4300
3010
5200
4420
3094
5300
4540
3178
5400
4660
3262
5500
4780
3346
5600
4900
3430
5700
5020
3514
5800
5140
3598
5900
5260
3682
6000
5380
3766
6100
5500
3850
6200
5620
3934
6300
5740
4018
6400
5860
4102
6500
5980
4186
6600
6100
4270
6700
6220
4354
6800
6340
4438
6900
6460
4522
7000
6580
4606