ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2014

Στήθηκαν 12 ώρες ημίγυμνοι στην ουρά για να πάρουν δωρεάν ρούχα [εικόνες]

hmigumnoi-katanalwtes-mphkan-sto-magazi-gia-na-paroun-dwrean-rouxa2-570
Ημίγυμνοι καταναλωτές στήθηκαν στη σειρά έξω από μαγαζί γνωστής εταιρείας προκειμένου να πάρουν δωρεάν ρούχα, σε ένα πάρτι που κάθε χρόνο τέτοια εποχή κεντρίζει το ενδιαφέρον.Το ημίγυμνο πάρτι διοργανώνεται κάθε χρόνο από γνωστή εταιρεία ρούχων και στους πρώτους 100 που θα περάσουν τις πόρτες του μαγαζιού δίνει δωρεάν ρούχα. Οι ημίγυμνοι καταναλωτές στάθηκαν στις ουρές από τις 20:00 εχθές το βράδυ προκειμένου να μπουν στο μαγαζί της εταιρείας. Το συγκεκριμένο πάρτι ήταν προγραμματισμένο για σήμερα το πρωί στη Ρώμη και στο Τορίνο.
Τα μαγαζιά της εταιρείας πουλούσαν σήμερα το πρωί τα ρούχα με έκπτωση 50% ενώ παρόμοια πάρτι έχουν γίνει στη Μαδρίτη, στη Βαρκελώνη και στο Λονδίνο όπως επίσης και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις: Βερολίνο, Παρίσι, Άμστερνταμ και Λισαβόνα. Όσον αφορά την υπόλοιπη υφήλιο, ημίγυμνοι καταναλωτές που ήθελαν να πάρουν δωρεάν ρούχα είχαν εμφανιστεί σε πόλεις της Ιαπωνίας και των ΗΠΑ.
Το ημίγυμνο πάρτι διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 2005 και η εταιρεία ισχυρίζεται ότι περισσότεροι από 10.000 άνθρωποι έχουν πάρει μέρος. Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να συμβεί και στο Παρίσι.
Εκτός από το να είναι ημίγυμνοι, οι καταναλωτές πρέπει να τρέξουν και 100 μέτρα. Οι πρώτοι 100 που θα μπουν στο μαγαζί παίρνουν δωρεάν ένα μπλουζάκι και παντελόνια ενώ οι υπόλοιποι που εμφανίστηκαν με τα εσώρουχα έχουν έκπτωση σε όλα τα ρούχα 50% στην καλοκαιρινή κολεξιόν της εταιρείας.


Θεοφάνια


Τα Θεοφάνια (ή Θεοφάνεια) είναι μεγάλη ετήσια χριστιανική εορτή της ανάμνησης της Βάπτισης του Ιησού Χριστού στον Ιορδάνη ποταμό από τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή(¹). Εορτάζεται στις 6 Ιανουαρίου και είναι η τρίτη και τελευταία εορτή του Δωδεκαημέρου (εορτών των Χριστουγέννων). Το όνομα προκύπτει από την φανέρωση των τριών προσώπων της Αγίας Τριάδας που συνέβη σύμφωνα με τρεις σχετικές ευαγγελικές περικοπές. Η εορτή των Θεοφανίων λέγεται επίσης και Επιφάνια και Φώτα (ή Εορτή των Φώτων).Σε αυτή την εορτή γιορτάζουν τα ονόματα Φωτεινή,Φώτης(Φώτιος),Ουρανία,Ιορδάνης,Θεοφάνης και Θεοχάρης.

Ιστορικό

Κατά τις ευαγγελικές περικοπές στις αρχές του 30ου έτους της ηλικίας του Ιησού, ο Ιωάννης (ο Πρόδρομος), γιος του Ζαχαρία και της Ελισάβετ, ο επιλεγόμενος στη συνέχεια Βαπτιστής, που ήταν 6 μήνες μεγαλύτερος του Χριστού, και διέμενε στην έρημο, ασκητεύοντας και κηρύττοντας το βάπτισμα μετανοίας, βάπτισε με έκπληξη και τον Ιησού στον Ιορδάνη ποταμό. Κατά δε τη στιγμή της Βάπτισης κατέβηκε από τον ουρανό το Άγιο Πνεύμα υπό μορφή περιστεράς στον Ιησού και ταυτόχρονα ακούσθηκε φωνή (από τον ουρανό) που έλεγε ότι: Ούτος εστίν ο Υιός μου ο αγαπητός εν ω ευδόκησα".
Το γεγονός αυτό έχουν καταγράψει οι τρεις από τους τέσσερις Ευαγγελιστές, ο Ματθαίος Γ':13-17 ο Μάρκος Α':9-11, και ο Λουκάς.Γ΄:21,22
Αυτή δε είναι και η μοναδική φορά της εμφάνισης, στη Γη, της Αγίας και ομοουσίου και αδιαιρέτου Τριάδος υπό του πλήρους «μυστηρίου» της Θεότητας. Τα θεοφάνεια ονομάζονται έτσι επειδή η φωνή του θεού ακούστηκε στη γη. Για αυτό ονομάστηκαν έτσι Θεό+Φάνεια. Ο θεός φάνηκε στην γη, θεός+φάνηκε. Το πότε καθιερώθηκε να εορτάζεται η μνήμη του γεγονότος της Βάπτισης του Ιησού δεν είναι γνωστό με βεβαιότητα. Φαίνεται όμως ότι αναφάνηκε πολύ νωρίς στη πρώτη Εκκλησιά των Χριστιανών. Ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς (Στρωμ. βιβλ. α΄) αναφέρει πως κάποιοι αιρετικοί, οι περί τον Βασιλείδη γνωστικοί στις αρχές του Β΄ αιώνα εόρταζαν την ημέρα της Βάπτισης του Κυρίου «προδιανυκτερεύοντες» και ότι η εορτή αυτή γινόταν κατ΄ άλλους μεν στις 6 Ιανουαρίου, κατ΄ άλλους στις 10 Ιανουαρίου.
Κατά δε τον 3ο αιώνα η εορτή φαίνεται κοινότατη σε όλη την Χριστιανική Εκκλησία. Έτσι ενώ ο Gieseler ( Kirchengeschichte I ,376) δέχθηκε ότι πρώτοι οι Βασιλειδιανοί καθιέρωσαν την εορτή των Θεοφανίων ο Neander (Kirchengeschichte I 386) θέτει το ερώτημα: πως από «αιρετικούς» το δέχθηκε η Εκκλησία;
Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος παραδέχεται και περιγράφει την εορτή ως αρχαία πανήγυρης μάλλον στην Αντιόχεια τη Μεγάλη, και ότι από εκεί την παρέλαβαν οι Γνωστικοί Βασιλειδιανοί... Κατά δε τις Αποστολικές Διαταγές (η΄ 38) η εορτή των Επιφανείων «ήγετο δια το εν αυτή ανάδειξιν γεγενήσθαι της του Χριστού θεότητος».
Με τη λήξη του 3ου αιώνα προστέθηκε και άλλη έννοια στον εορτασμό αυτό που άρχισε να πανηγυρίζεται και ως ημέρα της «εν σαρκί» φανερώσεως του Κυρίου. Ούτως και στην Αλεξάνδρεια κατά τον Κασσιανό, και στη Κύπρο κατά Επιφάνιο. Από της εποχής λοιπόν αυτής άρχεται, κατά το πιθανότερο, και ο εορτασμός των Χριστουγέννων.
Κατά τον 4ο αιώνα η εορτή των Θεοφανίων γιορτάζεται πλέον με λαμπρότητα σε όλη την ανατολική Εκκλησία ως εορτή του φωτισμού της ανθρωπότητας δια του Αγίου Βαπτίσματος, απ΄ όπου και το όνομα «Τα Φώτα», εορτή «των Φώτων» (Γρηγόριος Ναζιανζηνός λόγος 39, Αστερίου Αμάσ. Λόγος εις «εορτών των Καλανδών»).
Στη Δύση τα Θεοφάνια απαντώνται στα μέσα του 4ου αιώνα, αλλά από της εποχής αυτής φαίνεται στη Ρωμαϊκή Εκκλησία και άλλη μια εορτή αφιερωμένη στη κατά σάρκα Γέννηση του Ιησού στις 25 Δεκεμβρίου. Όταν πλέον καθιερώθηκε αυτή η ημερομηνία για τα Χριστούγεννα σε όλο τον Χριστιανικό κόσμο έγινε και ο διαχωρισμός της εορτής των Φώτων στις 6 Ιανουαρίου, στα μέσα του 6ου αιώνα.
Ως κύριες τελετές των Θεοφανίων θεωρούνται οι παρακάτω
  • Μέγας Αγιασμός (Θρησκευτική τελετή που λαμβάνει χώρα εντός των Εκκλησιών).
  • Κατάδυση του Τιμίου Σταυρού (Θρησκευτική τελετή που ακολουθεί του Μεγάλου Αγιασμού και γίνεται η κατάδυση του Σταυρού σε ακτή Θάλασσας, εντός λιμένων, όχθες ποταμών ή λιμνών και στην ανάγκη σε δεξαμενές νερού όπως στην Αθήνα.
  • Επίσημη κατάδυση του Σταυρού: Πολιτειακή, Πολιτική και Θρησκευτική (Αρχιερατική) εορτή της επίσημης κατάδυσης του Σταυρού όπου παρίστανται οι Αρχές της Χώρας. Από τις αρχές του 1900 επίσημη κατάδυση ορίστηκε να γίνεται στον Πειραιά έναντι της παλαιάς βασιλικής αποβάθρας ή του παλιού Δημαρχείου, σήμερα μπροστά από τον Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα. Παρόμοιες τελετές γίνονται σε όλους τους Νομούς της Χώρας.
  • Από προπολεμικά απαγορεύτηκε στον Πειραιά η ανέλκυση του Σταυρού από βουτηχτές, μετά από θανάσιμη συμπλοκή αμφότερων κολυμβητών, σήμερα αυτή γίνεται με κορδέλα που φέρει ο Σταυρός.

Ιστορικό καθιέρωσης

Το πότε καθιερώθηκε να εορτάζεται η μνήμη του γεγονότος της Βάπτισης του Ιησού δεν είναι γνωστό με βεβαιότητα. Φαίνεται όμως ότι αναφάνηκε πολύ νωρίς στη πρώτη Εκκλησιά των Χριστιανών. Ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς (Στρωμ. βιβλ. α΄) αναφέρει πως κάποιοι αιρετικοί, οι περί τον Βασιλείδη γνωστικοί στις αρχές του Β΄ αιώνα εόρταζαν την ημέρα της Βάπτισης του Κυρίου «προδιανυκτερεύοντες» και ότι η εορτή αυτή γινόταν κατ΄ άλλους μεν στις 6 Ιανουαρίου, κατ΄ άλλους στις 10 Ιανουαρίου.
Κατά δε τον 3ο αιώνα η εορτή φαίνεται κοινότατη σε όλη την Χριστιανική Εκκλησία. Έτσι ενώ ο Gieseler ( Kirchengeschichte I ,376) δέχθηκε ότι πρώτοι οι Βασιλειδιανοί καθιέρωσαν την εορτή των Θεοφανίων ο Neander (Kirchengeschichte I 386) θέτει το ερώτημα: πως από «αιρετικούς» το δέχθηκε η Εκκλησία;
Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος παραδέχεται και περιγράφει την εορτή ως αρχαία πανήγυρης μάλλον στην Αντιόχεια τη Μεγάλη, και ότι από εκεί την παρέλαβαν οι Γνωστικοί Βασιλειδιανοί... Κατά δε τις Αποστολικές Διαταγές (η΄ 38) η εορτή των Επιφανείων «ήγετο δια το εν αυτή ανάδειξιν γεγενήσθαι της του Χριστού θεότητος».
Με τη λήξη του 3ου αιώνα προστέθηκε και άλλη έννοια στον εορτασμό αυτό που άρχισε να πανηγυρίζεται και ως ημέρα της «εν σαρκί» φανερώσεως του Κυρίου. Ούτως και στην Αλεξάνδρεια κατά τον Κασσιανό, και στη Κύπρο κατά Επιφάνιο. Από της εποχής λοιπόν αυτής άρχεται, κατά το πιθανότερο, και ο εορτασμός των Χριστουγέννων.
Κατά τον 4ο αιώνα η εορτή των Θεοφανίων γιορτάζεται πλέον με λαμπρότητα σε όλη την ανατολική Εκκλησία ως εορτή του φωτισμού της ανθρωπότητας δια του Αγίου Βαπτίσματος, απ΄ όπου και το όνομα «Τα Φώτα», εορτή «των Φώτων» (Γρηγόριος Ναζιανζηνός λόγος 39, Αστερίου Αμάσ. Λόγος εις «εορτών των Καλανδών»).
Στη Δύση τα Θεοφάνια απαντώνται στα μέσα του 4ου αιώνα, αλλά από της εποχής αυτής φαίνεται στη Ρωμαϊκή Εκκλησία και άλλη μια εορτή αφιερωμένη στη κατά σάρκα Γέννηση του Ιησού στις 25 Δεκεμβρίου. Όταν πλέον καθιερώθηκε αυτή η ημερομηνία για τα Χριστούγεννα σε όλο τον Χριστιανικό κόσμο έγινε και ο διαχωρισμός της εορτής των Φώτων στις 6 Ιανουαρίου, στα μέσα του 6ου αιώνα.

Υμνολογία

Αρχαία φαίνεται και η συνήθεια της τέλεσης του Μεγάλου Αγιασμού την ημέρα των Θεοφανίων, όπου ψάλλονται τα τροπάρια του Πατριάρχη Ιεροσολύμων Σωφρονίου και το κοντάκιο του Ρωμανού του Μελωδού.
Απολυτίκιο Θεοφανίων
«Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου Κύριε
η της Τριάδος εφανερώθη προσκύνησις
του γαρ Γεννήτορος η φωνή προσεμαρτύρει Σοι
αγαπητόν Σε Υιόν ονομάζουσα
και το Πνεύμα εν είδει περιστεράς
εβεβαίου του λόγου το ασφαλές
Ο επιφανείς Χριστέ ο Θεός
Και τον κόσμον φωτίσας δόξα Σοι»

Κοντάκιο Θεοφανίων
«Επεφάνης σήμερον τη οικουμένη
και το Φως Σου Κύριε εσημειώθη εφ΄ ημάς
εν επιγνώσει υμνούντας Σε
Ήλθες εφάνης το Φως το απρόσιτον»

Μεγαλυνάριο Θεοφανίων
«Σήμερον επέφανεν ο Σωτήρ
εν μορφή ως δούλου βαπτισθήναι
μετά σαρκός υπό Ιωάννου
εν Ιορδάνου ρείθροις
ίνα βροτών εκπλύνει
τα παραπτώματα»

Τελετές

Ως κύριες τελετές των Θεοφανίων θεωρούνται οι παρακάτω
  • Μέγας Αγιασμός (Θρησκευτική τελετή που λαμβάνει χώρα εντός των Εκκλησιών).
  • Κατάδυση του Τιμίου Σταυρού (Θρησκευτική τελετή που ακολουθεί του Μεγάλου Αγιασμού και γίνεται η κατάδυση του Σταυρού σε ακτή Θάλασσας, εντός λιμένων, όχθες ποταμών ή λιμνών και στην ανάγκη σε δεξαμενές νερού όπως στην Αθήνα.
  • Επίσημη κατάδυση του Σταυρού: Πολιτειακή, Πολιτική και Θρησκευτική (Αρχιερατική) εορτή της επίσημης κατάδυσης του Σταυρού όπου παρίστανται οι Αρχές της Χώρας. Από τις αρχές του 1900 επίσημη κατάδυση ορίστηκε να γίνεται στον Πειραιά έναντι της παλαιάς βασιλικής αποβάθρας ή του παλιού Δημαρχείου, σήμερα μπροστά από τον Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα. Παρόμοιες τελετές γίνονται σε όλους τους Νομούς της Χώρας.
  • Από προπολεμικά απαγορεύτηκε στον Πειραιά η ανέλκυση του Σταυρού από βουτηχτές, μετά από θανάσιμη συμπλοκή αμφότερων κολυμβητών, σήμερα αυτή γίνεται με κορδέλα που φέρει ο Σταυρός.

Έθιμα

Ως κύρια έθιμα (ελληνικά) των Θεοφανίων θεωρούνται τα:
  1. Κάλαντα Φώτων που λένε τα παιδιά τη παραμονή της εορτής. Από τα κάλαντα αυτά μόνο το «κάλαντο» που λέγεται στη Πάτμο θεωρείται εξ ολοκλήρου θεολογικό απαλλαγμένο από κάθε άλλη επιρροή. Αυτό αρχίζει με τη δημιουργία του κόσμου και φθάνοντας την ημέρα που ο Θεός όρισε τα ύδατα συνεχίζει με το προπατορικό αμάρτημα της Εύας και αμέσως μετά αναγγέλλει τη Βάπτιση του Ιησού στον Ιορδάνη ποταμό με μόνιμη επωδό των στίχων το «Καλή σου μέρα Αφέντη με την Κυρά».
  2. H ανέλκυση του Σταυρού (το "πιάσιμο του Σταυρού") από κολυμβητές, τους Βουτηχτάδες. Αυτός που πιάνει το Σταυρό αφού πρώτα το φιλήσει το περιφέρει στις οικίες και λαμβάνει πλούσια δώρα. Χαρακτηριστική απόδοση του εθίμου αυτού έχει γίνει και από τον ελληνικό κινηματογράφο στη ταινία "Μανταλένα" (έστω και κωμικοτραγικά), που γυρίστηκε στην Αντίπαρο, όπου πρωταγωνιστές των βασικών ρόλων ήταν ο Παντελής Ζερβός (ως ιερέας) και η Αλίκη Βουγιουκλάκη (ως βουτηχτής).
  3. O Αγιασμός των οικιών από τους ιερείς,
  4. Tο "Πλύσιμο" των εικόνων (Δείτε παρακάτω Λαογραφία) και
  5. χορός των καλικάντζαρων.

Λαογραφία

Λατρευτικές παραδόσεις Θεοφανίων - Φυγή καλικάντζαρων
Η εορτή των Θεοφανίων περικλείει και πολλές εκδηλώσεις που αποτελούν διαιώνιση αρχαίων (ελληνικών) εθίμων. Στην αντίληψη του Ελληνικού λαού τα Θεοφάνια είναι «Μεγάλη γιορτή Θεότρομη». Για μερικές μάλιστα περιφέρειες της Μακεδονίας (Δυτικής) αποτελούν τη μεγαλύτερη γιορτή του έτους και κάθε καινούργιο ρούχο το «πρωτοφορούν στα Φώτα για να φωτιστεί».
Αλλά και κατά τη δογματική η Βάπτιση του Χριστού συμβολίζει τη παλιγγενεσία του ανθρώπου έχοντας έτσι μεγάλη σημασία, γι΄ αυτό και μέχρι το Δ΄ αιώνα οι χριστιανοί γιόρταζαν Πρωτοχρονιά στη Βάπτιση του Χριστού στις 6 Ιανουαρίου.
Βασική τελετουργία των Θεοφανίων είναι ο «αγιασμός των υδάτων» με τη κατάδυση του Σταυρού κατά μίμηση της Βάπτισης του Θεανθρώπου. Στην ελληνική εθιμολογία όμως, ο εν λόγω Αγιασμός έχει και την έννοια του καθαρμού, του εξαγνισμού των ανθρώπων καθώς και της απαλλαγής του από την επήρεια των δαιμονίων. Η τελευταία δε αυτή έννοια δεν είναι ασφαλώς αυστηρά χριστιανική, αλλά έχει ρίζες στην αρχαία λατρεία. Στα περισσότερα μέρη της Ελλάδας ο αγιασμός γίνεται για πρώτη φορά (στις μέρες αυτές) τη παραμονή των Θεοφανίων που λέγεται «μικρός αγιασμός» ή «Πρωτάγιαση» ή «Φώτιση». Με τη πρωτάγιαση ο ιερέας γυρίζει όλα τα σπίτια και με το Σταυρό και ένα κλωνί βασιλικό «αγιάζει» ή «φωτίζει» (ραντίζει) τους χώρους των σπιτιών. Η πρωτάγιαση είναι και το αποτελεσματικό μέσο με το οποίο τρέπονται σε άγρια φυγή οι καλικάντζαροι εκτός από το άναμμα μιας μεγάλης υπαίθριας φωτιάς.
Ο Μεγάλος όμως Αγιασμός γίνεται ανήμερα των Θεοφανίων εντός των Εκκλησιών σε ειδική εξέδρα στολισμένη επί της οποίας φέρεται μέγα σκεύος γεμάτου ύδατος. Στη συνέχεια γίνεται η κατάδυση του Σταυρού στη Θάλασσα ή σε γειτονικό ποταμό ή λίμνη ή και στην ανάγκη σε δεξαμενή (όπως στην Αθήνα). Η κατάδυση του Σταυρού, κατά τη λαϊκή πίστη δίνει στο νερό καθαρτικές και εξυγιαντικές ικανότητες. Οι κάτοικοι πολλών περιοχών μετά τη κατάδυση τρέχουν στις παραλίες της θάλασσας ή στις όχθες ποταμών ή λιμνών και πλένουν τα αγροτικά τους εργαλεία ακόμη και εικονίσματα. Κατά τη κοινή λαϊκή δοξασία ακόμη και τα εικονίσματα με το πέρασμα του χρόνου χάνουν την αρχική δύναμη και αξία τους που την αποκτούν όμως εκ νέου από το αγιασμένο νερό.
Αυτή ακριβώς η διαδικασία δεν αποτελεί παρά μόνο ακριβώς πιστή επιβίωση των αρχαίων δοξασιών. Οι αρχαίοι π.χ. Αθηναίοι είχαν τη τελετή (διαδικασία) των γνωστών «Πλυντηρίων» όπως την αποκαλούσαν κατά την οποία μετέφεραν «εν πομπή» στην ακτή του Φαλήρου το άγαλμα της Αθηνάς. Εκεί το έπλεναν με θαλασσινό νερό για να το καθαρίσουν από ρίπους και να ανανεωθούν οι ιερές δυνάμεις του αγάλματος.
Σήμερα οι γυναίκες πολλών περιοχών επαναλαμβάνουν αυτό το αρχαίο έθιμο το πλύσιμο των εικόνων συνδυαζόμενο όμως και με άλλες πράξεις της μεσαιωνικής και αρχαίας μαγείας. Όπως στη Πλάκα της Μυτιλήνης που την ώρα που βουτούν οι βουτηχτάδες να πιάσουν τον Σταυρό οι γυναίκες την ίδια στιγμή «παίρνουν με μια κρατούνα (= νεροκολοκύθα) νερό από 40 κύματα κι έπειτα με βαμβάκι που βουτούν σ΄ αυτό καθαρίζουν τα εικονίσματα χωρίς να μιλούν σε όλη αυτή τη διαδικασία («άλαλο νερό») και στη συνέχεια το νερό το ρίχνουν σε μέρος που δεν πατιέται (σε χωνευτήρι της εκκλησίας)».

Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Δήμου Κατερίνης για την εορτή των Θεοφανίων

 

 

  

 

    Από τον Δήμο Κατερίνης ανακοινώνεται ότι η κατάδυση του Τιμίου Σταυρού κατά την εορτή των Θεοφανίων (Δευτέρα 06 Ιανουαρίου 2014), θα γίνει ως εξής:  

 Στην Παραλία Κατερίνης, ώρα 15:00.
Επίσημη τελετή, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαρίσης και Τυρνάβου κ.κ. Ιγνατίου, Τοποτηρητή της Ιεράς Μητροπόλεως μας.
Η πομπή θα ξεκινήσει από τον Ιερό Ναό της Αγ. Φωτεινής.

- Στην Παραλία Κορινού, αμέσως μετά τη Θεία Λειτουργία και από τον Ιερό Ναό των Αγίων Δώδεκα Αποστόλων.

- Στην Παραλία της Ολυμπιακής Ακτής, ώρα 12 το μεσημέρι. Η πομπή θα ξεκινήσει από τον Ιερό Ναό του Αγ. Προκοπίου.

Δελτίο τύπου Για εθελοντική αιμοδοσία 9 Ιανουαρίου 2014




Αρ. Πρωτ: 74
Λιτόχωρο: 05.01.2014
ΔΤ-16


Την Πέμπτη 09 Ιανουαρίου 2014 από ώρα 09:00 έως 13:00 η Δημοτική Χορωδία Λιτόχωρου  “Ιωάννης Σακελλαρίδης” σας προσκαλεί για αιμοδοσία στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του ιερού ναού Αγ. Νικολάου Λιτόχωρου Πιερίας

Βασικές προϋποθέσεις είναι:

ü Να έχετε καλή διάθεση για εθελοντική προσφορά.
ü Να μην έχετε πάρει τις  δύο προηγούμενες ημέρες φάρμακα, ούτε ασπιρίνη.
ü Να μην έχετε καταναλώσει το προηγούμενο 24ωρο οινοπνευματώδες ποτό.

Αγαπητοί φίλοι το αίμα δεν παρασκευάζεται στα εργαστήρια, ούτε γίνεται αντικείμενο αγοραπωλησίας στην κοινωνία μας,. Στην κατάλληλη στιγμή, είναι  θέμα ζωής ή θανάτου!
Το αίμα, έχει και αυτό όρια, δεν είναι διαθέσιμο πάντα στην ποσότητα και το είδος που το χρειαζόμαστε στις επώδυνες εκείνες στιγμές.

Σήμερα ίσως αισθανόμαστε, ότι δεν έχουμε την ανάγκη, αύριο όμως;
μήπως λίγο αίμα, στο χρόνο που το χρειαστούμε αποδειχθεί, τόσο πολύτιμο, όσο τώρα δεν μπορούμε να το φανταστούμε;

Για αυτό σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τον συνάνθρωπό μας κάνουμε έκκληση, να αφιερώσουμε όλοι 10 λεπτά από τον παρόντα χρόνο μας και να αποταμιεύσουμε λίγο αίμα, ίσως για μια  ζωή, για τον συνάνθρωπό μας, ή για τον εαυτό μας τελικά στο μέλλον, όταν θα το χρειαστούμε.

Το 30% των ασθενών που εισάγεται στα νοσοκομεία χρειάζεται αίμα.

Ελάτε όλοι λοιπόν!
Όλοι μαζί μια καρδιά!
Να δώσουμε το κάτι τις, που περνάει από το χέρι μας
για μια κοινωνία με λιγότερα προβλήματα!

Με εκτίμηση,
για το Διοικητικό Συμβούλιο


Η πρόεδρος                                                           O γενικός γραμματέας


Ζώη – Παναγούλια Νίκη                                       Τσαρδούνης Γεώργιος

Εθιμο (Πρωτοχρονιά @ Κατερίνη)

Με τεχνικές παπατζήδων και ταχυδακτυλουργών η κυβέρνηση κατάργησε το επίδομα των δεκάδων χιλιάδων μακροχρόνιων ανέργων!


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΚΙΦΒ (Κοινωνικό Ιατρείο Φραμακείο Βύρωνα) που λάβαμε με e-mail 
«Δεν συνταράχθηκα
γιατί μου είπες ψέματα,
αλλά γιατί δεν θα μπορώ
ποτέ πια να σε πιστέψω»
Φρήντριχ Νίτσε 

Το προηγούμενο πλαίσιο για την ειδική επιδότηση των μακροχρονίων ανέργων προέβλεπε ότι εάν ένας άνεργος, ο οποίος είναι 45 ετών και μετά την ανεργία του, είχε επιδοτηθεί τουλάχιστον για 12 συνεχείς μήνες, μπορούσε να πάρει νέο ειδικό επίδομα 200 ευρώ, για άλλους 12 μήνες. Μόλις ο Σαμαράς-Βενιζέλος-Στουρνάρας και Βρούτσης διαπίστωσαν ότι η μάζα των δικαιούχων ξεπερνούσε τους υψηλούς ανθρωπιστικούς στόχους τους και ζούσαν μέσα στην χλιδή των 200 ευρώ, κυβέρνηση και τρόϊκα μέσα σε μια νύχτα, εξαφάνισαν τα «προνόμια των ανέργων», και μιμούμενοι τα κόλπα των γνωστών παπατζήδων της οδού Πανεπιστημίου, αιφνιδιαστικά με μια μόνο εγκύκλιο, κατάργησαν πραξικοπηματικά και στην ουσία την επιδότηση...
των μακροχρόνιων ανέργων.

Με το νέο παπατζήδικο πλαίσιο, αφού διεύρυναν παραπλανητικά τα όρια ηλικίας των δικαιούχων στα 20 έως 66, για να δείξουν ότι τάχα διευρύνουν τους δικαιούχους, τελικά προχώρησαν στην κατάργηση ουσιαστικά της επιδότησης των μακροχρονίων ανέργων κάνοντας την εξής ταχυδακτυλουργία: Όρισαν, ότι για να μπορούν οι άνεργοι να πάρουν την ειδική επιδότηση των 200 ευρώ θα πρέπει να ασκήσουν αυτό τους το δικαίωμα μέσα σε διάστημα 2 μηνών από την λήξη της 12μηνης επιδότησης λόγω ανεργίας. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι καταργείται η ιδιότητα του μακροχρόνια άνεργου. Σημαίνει ότι καταργείται και αυτό πενιχρό ειδικό επίδομα κοροϊδία, για όσους βρίσκονται στην ανεργία 5,4, 3,ή και 2 ( δηλ. οι πραγματικά μακροχρόνια άνεργοι ) αφού για τους ανέργους αυτούς έχει ήδη παρέλθει το χρονικό διάστημα των 2 μηνών από τότε που τέλειωσε η 12μηνη επιδότηση τους. Στην ουσία το ειδικό επίδομα ανεργίας ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΑΝΕΡΓΟΙ και περιορίζεται μόνο σε όσους βγαίνουν στην ανεργία τώρα.

Το 71% περίπου των ανέργων βρίσκεται σε μακροχρόνια ανεργία. Έτσι ο καθένας αντιλαμβάνεται τους λόγους αυτής της απάνθρωπης ενέργειας. Με την εγξύκλιο «καθάρισαν» το 71%! Έπρεπε να μειωθούν οι δαπάνες. Το σύστημα βλέπει μόνο τα κέρδη και τους αριθμούς τους και τους βλοσυρούς τοποτηρητές του χρηματιστικού και μονοπωλιακού κεφαλαίου!

Βλέπουμε έτσι για άλλη μια φορά ότι το περίφημο «θετικό πλεόνασμα» το οποίο ο κ. Σαμαράς τόσο περήφανα περιφέρει ανά την Ελλάδα και την Ε.Ε είναι λερωμένο με πολύ αίμα, πολύ απελπισία και  θάνατο!

ΚΙΦΒ 
Βύρωνας 5/1/2014  

Το 2014 έρχεται η ώρα να εφαρμοστούν οι μνημονιακές διατάξεις που είχαν ψηφιστεί από το 2012

Περικοπές σε εφάπαξ και επικουρικές συντάξεις έως 30%, αλλά και σε ΕΚΑΣ και στο επίδομα ανεργίας φέρνει ο νέος χρόνος. Η ώρα της εφαρμογής μνημονιακών διατάξεων που έχουν ψηφιστεί ήδη από το 2012 έφτασε, κι έτσι χιλιάδες συνταξιούχοι αλλά και άνεργοι πρόκειται να βιώσουν την πικρή γεύση της μείωσης των μηνιαίων αποδοχών τους. Οι περικοπές πρόκειται να επηρεάσουν και τις κύριες συντάξεις σε ΔΕΚΟ και τράπεζες, λόγω της απώλειας εσόδων που αναμένεται να προκληθεί από τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών. Πιο αναλυτικά, οι περικοπές που έρχονται μαζί με το 2014 είναι οι εξής:

Εφάπαξ: Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού του από την 1/1/2014, που επηρεάζει κυρίως τους δημόσιους υπαλλήλους. Η εφαρμογή ενός νέου μαθηματικού τύπου, σε συνδυασμό με ατομικά μερίδια ασφάλισης για κάθε ασφαλισμένο ξεχωριστά, υπολογίζεται ότι θα προκαλέσουν περικοπές έως 30% στα εφάπαξ βοηθήματα. Στο Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ) υπάρχουν στην αναμονή περίπου 35.000 αιτήσεις χορήγησης εφάπαξ, οι οποίες εκκρεμούν από τον Σεπτέμβριο του 2011. Το υπουργείο Εργασίας δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα αν οι περικοπές στα εφάπαξ θα συμπεριλάβουν και τις περιπτώσεις αυτές που, ενώ έχουν υποβληθεί οι απαραίτητες αιτήσεις, ακόμα δεν έχουν δικαιωθεί οι δικαιούχοι. ...
Επικουρικές συντάξεις: 
Ανάλογη περίπτωση με το εφάπαξ, με τις περικοπές επίσης να κυμαίνονται έως το 30%, μόνο που ο νέος τρόπος υπολογισμού αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το β' εξάμηνο του 2014. Πρόκειται να εφαρμοστεί ρήτρα μηδενικού ελλείμματος για το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ) που έχει αναλάβει τη χορήγηση περίπου του 90% των επικουρικών συντάξεων. Το 2013 έκλεισε με το ΕΤΕΑ να καταγράφει έλλειμμα περίπου 300.000.000 ευρώ. Η εκτίμηση αρμόδιων στελεχών της Κοινωνικής Ασφάλισης είναι, ότι εάν δεν παρθούν μέτρα, το 2014 θα προκύψουν νέα ελλείμματα που μπορεί να υπερβούν τα 400.000.000 ευρώ. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, θα έχει στο εξής το δικαίωμα ο υπουργός Εργασίας να αποφασίζει μείωση των επικουρικών συντάξεων που χορηγούνται σε τέτοιο ποσοστό, ώστε να εξαφανίζεται το έλλειμμα στο Ταμείο.

ΕΚΑΣ: Η καταβολή του Επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων διακόπτεται από την 1/1/2014 και μετά σε όσους το λάμβαναν έως τώρα και είναι ηλικίας κάτω των 65 ετών. Υπολογίζεται ότι χάνουν το εν λόγω βοήθημα τουλάχιστον 60.000 χαμηλοσυνταξιούχοι, εκ των οποίων 22.000 είναι ανάπηροι, οι οποίοι δεν εξαιρούνται από την περικοπή αυτή.

Επίδομα ανεργίας: Χάνεται το επίδομα των 360 ευρώ τον μήνα από περίπου 50.000 δικαιούχους, επειδή από 1/1/14 οι ημέρες επιδότησης μειώνονται σε 400 σε βάθος τετραετίας, από 450 που ήταν ως τώρα. Οι κατηγορίες εποχικά ανέργων που θίγονται είναι οι εργαζόμενοι στον τουρισμό, όσοι δουλεύουν σε φροντιστήρια ξένων γλωσσών ή μέσης εκπαίδευσης και οι οικοδόμοι. Ολες οι παραπάνω κατηγορίες εργαζομένων χρησιμοποιούν κάθε χρόνο το βοήθημα του επιδόματος ανεργίας, καθώς δεν εργάζονται όλο τον χρόνο, και μόλις λήξει η σύμβασή τους κατατάσσονται στους εγγεγραμμένους ανέργους του ΟΑΕΔ. Αυτή τη φορά όμως, αν και θα προστεθούν ξανά στη λίστα των εγγεγραμμένων ανέργων, πολλοί από αυτούς δεν θα έχουν δικαίωμα να πάρουν το επίδομα ανεργίας, αφού θα έχουν συμπληρώσει το ανώτατο όριο των 400 ημερών επιδότησης σε βάθος τετραετίας. Ετσι για κάποιους μήνες θα αναγκαστούν να μείνουν χωρίς εισόδημα...

Κατώτατος μισθός: Σύμφωνα με τη μνημονιακή δέσμευση, το υπουργείο Εργασίας υποχρεώνεται το πρώτο τρίμηνο του 2014 να επανεξετάσει το σύστημα καθορισμού του κατώτατου μισθού των 586 ευρώ στον ιδιωτικό τομέα. Θεωρητικά θα πρέπει να λάβει υπόψη τις προτάσεις που θα καταθέσουν εμπειρογνώμονες από τη μεριά των εργαζομένων (ΓΣΕΕ) αλλά και των εργοδοτών (ΣΕΒ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ), αλλά και να προσμετρήσει μεγέθη όπως το ύψος της ανεργίας τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, αλλά και η ύφεση της οικονομίας. Το υπουργείο Εργασίας έχει καταρχάς δεσμευτεί ότι δεν πρόκειται να αλλάξει προς τα κάτω ο κατώτατος μισθός έως το 2017, όμως με την ανεργία να συνεχίζει να κινείται ανοδικά και την ύφεση να υποδέχεται το νέο έτος, είναι άγνωστο εάν η αρχική δέσμευση αρθεί. Αλλωστε, η πάγια θέση της τρόικας είναι ότι στην Ελλάδα πρέπει να επικρατήσουν μισθοί... Ρουμανίας και Βουλγαρίας.

ΟΓΑ: Αυξάνεται κατά 2,5% η εισφορά στον κλάδο υγείας του οργανισμού. Επίσης, προωθείται διάταξη για συνταξιοδότηση των αγροτών σε ηλικία 62 ετών με 40 έτη ασφάλισης.

ΟΑΕΕ: Εντός του 2014 όσοι ελεύθεροι επαγγελματίες ήταν ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ, μια και η έδρα τους βρισκόταν σε περιοχή κάτω των 2.000 κατοίκων, θα μεταφερθούν στον ΟΑΕΕ. Στόχος είναι να αυξηθούν τα έσοδα του Ταμείου, που βρίσκεται στα όρια του συναγερμού. Επίσης, στο εξής οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα καλούνται να καταβάλλουν τις ασφαλιστικές εισφορές τους κάθε μήνα και όχι κάθε δίμηνο, όπως ίσχυε ως τώρα.

Η μείωση (3,9%) των εργοδοτικών εισφορών

Εργοδοτικές εισφορές: Πρόκειται για δέσμευση να μειωθούν κατά 3,9 ποσοστιαίες μονάδες έως το τέλος του 2016, με το υπουργείο Εργασίας να ψάχνει ισοδύναμα μέτρα για να καλύψει πιθανές απώλειες εσόδων από τα ασφαλιστικά ταμεία, ύψους άνω των 800.000.000 ευρώ. Στόχος είναι η μείωση το 2014 να κυμανθεί στα επίπεδα των 1,4 ποσοστιαίων μονάδων για να είναι ανάλογα μικρότερο το ποσό που θα απολέσουν τα ασφαλιστικά ταμεία, με τον κίνδυνο να προκληθούν περικοπές στις συντάξεις για να καλυφθεί η τρύπα που δημιουργείται, να είναι υπαρκτός.

Εισφορές σε ΔΕΚΟ - τράπεζες: Η μείωση των εισφορών τους στα επίπεδα του ΙΚΑ θα πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή από την 1/1/2014 και μετά. Πρόκειται για μέτρο που εφαρμόζεται ως συνέπεια του νόμου Πετραλιά ήδη από το 2008 και με τον τρόπο αυτό θα υποχωρήσουν στο 20% οι εισφορές. Υπάρχει ο κίνδυνος να προκληθούν μειώσεις στις συντάξεις που χορηγούνται από ΔΕΚΟ και τράπεζες, λόγω σοβαρού περιορισμού των εσόδων των Ταμείων κύριας ασφάλισης.



Ο αξιότιμος κ. Ροντούλης.


Γράφει ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

Στις 2/1/2014 είδα τον πρώην βουλευτή Αστέριο Ροντούλη στην εκπομπή του κ Γιαννακόπουλου «Καλημέρα Θεσσαλία», να ρωτάει έμπλεος πάθους (αναφερόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ):
«Πώς να τον εμπιστευτώ; Αφού δεν ξέρει τι θέλει. Πες μας τι θέλεις; Έξω απ το ευρώ; Πώς να εμπιστευτώ τα παιδιά μου, τα σχολεία, τα νοσοκομεία σ αυτούς;».
Η απορία μου είναι, γιατί δεν ρωτήθηκε αυτός ο κύριος:
Δεν εμπιστεύεται τον ΣΥΡΙΖΑ και εμπιστεύεται ανθρώπους που προεκλογικά μιλούσαν για «αποκατάσταση αδικιών χαμηλοσυνταξιούχων, πολυτεκνικά επιδόματα με άμεσα δημοσιονομικά ισοδύναμα. Αποζημίωση φυσικών προσώπων και ασφαλιστικών ταμείων για το PSI. Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας με ρυθμό τουλάχιστον 150.000 το χρόνο απ το 2013. Διατήρηση των επιπέδων των μισθών στον ιδιωτικό τομέα και επαναφορά της μετενέργειας στους 6 μήνες. Επαναδιαπραγμάτευση της οικονομικής πολιτικής. Περικοπές δαπανών από σπατάλη και διαφθορά και όχι από μισθούς και συντάξεις. Συμψηφισμός οφειλών από και προς το δημόσιο. Σπάσιμο των καρτέλ» κ.α., κ.α. (Σαμαράς, προεκλογικό κυβερνητικό πρόγραμμα 18 σημείων).
Αυτοί κυβερνούν σήμερα και απολύουν χιλιάδες εργαζόμενους. Σε ποιο σημείο του προεκλογικού προγράμματός τους αναφέρεται αυτό το «μέτρο»;
Σαμαράς προεκλογικά: «Αυτό που θέλω να σας πω ξεκάθαρα είναι ότι πιστεύουμε στην κατεύθυνση αυτή: Όχι άλλους φόρους, όχι άλλες μειώσεις, όχι άλλες απολύσεις». Να εδώ:

 Δεν εμπιστεύεται τον ΣΥΡΙΖΑ και εμπιστεύεται ανθρώπους που συμμετείχαν σε κυβέρνηση που εφάρμοζε τα μνημόνια, αλλά έλεγαν πως δεν ψηφίζουν τα μνημόνια, αλλά «μόνο συγκεκριμένα άρθρα τους»; (Ας κοιτάξει έναν καθρέφτη).
Δηλαδή σήμερα τα σχολεία, τα νοσοκομεία είναι σε έμπιστα χέρια (του φίλου του του Άδωνι ας πούμε); Μπορεί ν αποδείξει ότι υπάρχει κάτι χειρότερο απ τον Άδωνι;
Δεν εμπιστεύεται τον ΣΥΡΙΖΑ και εμπιστεύεται ανθρώπους που προεκλογικά εκτόξευαν τα «ισοδύναμα μέτρα» και τις «περικοπές σπατάλης» σαν θεραπεία δια πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν;
Δεν εμπιστεύεται τον ΣΥΡΙΖΑ και εμπιστεύεται ανθρώπους που προεκλογικά έλεγαν «και το λέω ρητά και κατηγορηματικά. Αποκλείω κάθε συγκυβέρνηση με το ΠΑΣΟΚ. Τη συγκυβέρνηση τη στηρίζουν όλα εκείνα τα συμφέροντα και όλες εκείνες οι συντεχνίες που δεν θέλουν ν αλλάξει τίποτε στην Ελλάδα. Όσο το ΠΑΣΟΚ είναι στα πράγματα, ακόμη και με δεύτερο ρόλο στην κυβέρνηση, έχουν το κεφάλι τους ήσυχο. Δεν μπορούμε να βγούμε απ την ύφεση μαζί με εκείνους που μας έφεραν στην ύφεση»;
Εδώ το βίντεο

(Πιθανόν να μην τόχει υπόψη του ο άνθρωπος. Γιατί δεν του το προβάλλετε κ Γιαννακόπουλε; Ίσως ν άλλαζε γνώμη…).
Γιατί κ Γιαννακόπουλε δεν του προβάλλατε τη δήλωση του «κ» «Πρωθυπουργού»:


 
για ν απαντήσει επί του συγκεκριμένου;
[Γιατί δεν προβάλλονται αλήθεια τέτοια βίντεο στην τηλεόραση; Υπάρχει λίστα απαγορευμένων ή μήπως αυτά θεωρούνται ακατάλληλα για «ενήλικες ψηφοφόρους που τους απαγορεύεται να ενηλικιωθούν πολιτικά»;]

Καταλήγοντας: Εκείνο που δεν πρόσεξε ο λαλίστατος κύριος, είναι ότι εδώ έχουμε όχι μόνο λόγια (προεκλογικά), αλλά και την πράξη (γι αυτό δεν μπορεί να ξεγελάσει κανέναν, αλλά μπορεί να μας σπάσει τα νεύρα).
Όσο για το ευρώ, αν πίστευαν ότι ισχύουν κατ ελάχιστο οι προβλέψεις τους για λιμούς και καταποντισμούς που θ ακολουθήσουν αν βγούμε απ αυτό, τότε θάπρεπε να επιτρέψουν κάποιο (μικρό έστω) αντίλογο στην εκστρατεία τρομοκράτησης του κόσμου που είχαν εξαπολύσει τα ΜΜΕ προεκλογικά (2-3 μέρες πριν τις εκλογές αν θυμάμαι καλά), με αφορμή την «έκθεση κάποιας τράπεζας για τα δεινά που θα μας βρουν αν βγούμε απ το ευρώ» (και η «δικαιοσύνη» ακόμη δεν επιλήφθηκε για να τους μπουντρουμιάσει γι αυτό).

2 Γενάρη 2014
Γιώργος Παπανικολάου


Σε ποιους θα γίνει μείωση μισθού λόγω του κινητού τους

Σε ποιους θα γίνει μείωση μισθού λόγω του κινητού τους 

Σας φαίνεται απίστευτο; Κι όμως είναι αληθινό. Η νέα φορολογική νομοθεσία προβλέπει ότι μπορεί να γίνεται παρακράτηση φόρου από τον μισθό για το κινητό, το αυτοκίνητο ή οποιαδήποτε άλλη παροχή σε είδος. Εντός των ημερών, το υπουργείο Οικονομικών θα δώσει στη δημοσιότητα την απόφαση η οποία θα καθορίζει με ποιο τρόπο θα γίνεται η παρακράτηση αυτού του ποσού.



Η ιστορία έχει ως εξής: στον νέο κώδικα φορολογίας εισοδήματος –ο οποίος έχει ήδη ενεργοποιηθεί από την 1η Ιανουαρίου 2014- προβλέπεται ότι  «οποιεσδήποτε παροχές σε είδος που λαμβάνει ένας εργαζόμενος ή συγγενικό πρόσωπο αυτού, συνυπολογίζονται στο φορολογητέο εισόδημά του στην αγοραία αξία τους, εφόσον η συνολική αξία των παροχών σε είδος υπερβαίνει το ποσό των 300 ευρώ ανά φορολογικό έτος». Έτσι, αν κάποιος έχει μια «εταιρική σύνδεση» κινητής τηλεφωνίας (όπου κατά πάσα πιθανότητα το ποσό ξεπερνάει τα 300 ευρώ ετησίως) είναι πλέον υποχρεωμένος να υποστεί τις συνέπειες. Ποιες θα είναι αυτές; Ο λογιστής της εταιρείας, θα προσθέσει στο μισθό του το αντίτιμο των λογαριασμών του κινητού κάτι που θα έχει ως συνέπεια να επιβληθεί φόρος εισοδήματος αλλά και εισφορά αλληλεγγύης. Στην καλύτερη περίπτωση, ο φόρος θα ανέλθει στο 22%. Αυτό όμως θα εξαρτηθεί από το ύψος του μισθού καθώς το ποσό του κινητού, θα φορολογηθεί ανάλογα με το συνολικό ύψος των ετήσιων αποδοχών. Ειδικότερα:
1.      Για εισοδήματα έως 25.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 22%
2.      Για εισοδήματα από 25.001  ευρώ έως 42.000 ευρώ ο φόρος είναι 32% και
3.      Για εισοδήματα από 42.001 ευρώ και πάνω, ο φορολογικός συντελεστής είναι 42%.
Επί του φόρου αυτού, θα πρέπει να προστεθεί και η εισφορά αλληλεγγύης η οποία επίσης κυμαίνεται με συντελεστή από 1% έως 4% ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος.
Ποιο είναι το πρόβλημα; Ότι το εισόδημα των μισθωτών (κατά συνέπεια και το εισόδημα σε είδος) υπόκειται σε παρακράτηση φόρου. Γνωρίζουμε ότι οι μισθωτοί προπληρώνουν τον φόρο εισοδήματος μέσα από τις κρατήσεις που γίνονται στον μισθό τους. Μέσα στον μήνα, θα εκδοθεί η απόφαση βάσει της οποίας θα γίνει η παρακράτηση από τους μισθούς του 2014. Και στην επόμενη μισθοδοσία, θα αντιληφθούμε ότι θα υπάρξει μια μείωση λόγω του κινητού (ή του εταιρικού αυτοκινήτου). Ποια θα είναι αυτή η μείωση; Εξαρτάται από τον λογαριασμό. Αν φτάνει ετησίως στα 500 ευρώ (που σημαίνει ότι αυτό το ποσό θα φορολογηθεί με 23% αν συμπεριληφθεί και η εισφορά αλληλεγγύης), τότε ο φόρος θα είναι 115 ευρώ ετησίως ή 8,2 ευρώ μόνο λόγω του κινητού.
«Και γιατί να τα δηλώσει τα κινητά η εταιρεία θα σκεφτείτε;». Να είστε βέβαιοι ότι θα τα δηλώσει. Διότι η φορολογική νομοθεσία, προβλέπει ότι για να αναγνωριστεί ένας λογαριασμός κινητής τηλεφωνίας ή τα έξοδα ενός εταιρικού αυτοκινήτου ως επαγγελματική δαπάνη (κάτι που σημαίνει ότι η επιχείρηση θα μπορεί να αφαιρέσει αυτά τα έξοδα από τα φορολογητέα της κέρδη) θα πρέπει κάθε εταιρικό κινητό ή κάθε αυτοκίνητο να αντιστοιχεί και σε έναν φορολογούμενο.
Χειρότερη είναι η πρόβλεψη του νόμου για τα εταιρικά αυτοκίνητα. Η εταιρεία θα πρέπει να καταλογίζει ως εισόδημα στον φορολογούμενο το κόστος που εγγράφεται στα βιβλία ως δαπάνη του οχήματος. Λαμβάνονται υπόψη η απόσβεση, τα τέλη κυκλοφορίας, τα έξοδα συντήρησης, το χρηματοδοτικό κόστος για την αγορά του οχήματος και κάθε άλλη δαπάνη. Κι ο εργαζόμενος που θα χρησιμοποιεί το εταιρικό αυτοκίνητο, θα φορολογείται για το 30% της δαπάνης. Αν λοιπόν η επιχείρηση έχει αγοράσει με δάνειο ένα αυτοκίνητο αξίας 30.000 ευρώ, οι ετήσιες δαπάνες μπορούν κάλλιστα να ανέρχονται στα 6000 ευρώ δεδομένου ότι θα συνυπολογιστούν τόκοι και αποσβέσεις. Ο εργαζόμενος, θα βρεθεί με πρόσθετο εισόδημα της τάξεως των 1800 ευρώ και θα πληρώσει πρόσθετο φόρο ο οποίος στην καλύτερη περίπτωση θα είναι 414 ευρώ (23% του ποσού). Αυτό συνεπάγεται κι άλλη μείωση του μισθού κατά 29,5 ευρώ.


Read more: http://tolimeri.blogspot.com/#ixzz2pYgU3p6v

Θρήνος για το παγκόσμιο ποδόσφαιρο – Πέθανε ο Εουσέμπιο

eusebio-570
Ο Εουσέμπιο Ντα Σίλβα Φερέιρα, γνωστός ως Εουσέμπιο, που γεννήθηκε στη Μοζαμβίκη και άφησε εποχή στο ποδόσφαιρο με τη φανέλα της Πορτογαλίας και της Μπενφίκα, απεβίωσε μετά από χρόνια προβλήματα υγείας, όπως ανέφεραν τοπικά μέσα και αναμετάδιδει το Sky News και το BBC.
Ο Πορτογάλος Εουσέμπιο άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 72 ετών χωρίς μέχρι στιγμής να είναι γνωστά τα ακριβή αίτια θανάτου και η ώρα.
Ο Εουσέμπιο που έμεινε γνωστός με το προσωνύμιο «Black Panther» μεγαλούργησε στο παγκόσμιο ποδοσφαιρικό στερέωμα τις δεκαετίες του 50΄και του 60΄με τη φανέλα της θρυλικής τότε Μπενφίκα και φυσικά της Εθνικής ομάδας της Πορτογαλίας.
Με τη Μπενφίκα κατέκτησε εντός συνόρων ότι μπορούσε να κατακτήσει με 11 πρωταθλήματα και 5 κύπελλα, ενώ γιγάντωσε τη φήμη της στο εξωτερικό, οδηγώντας την σε 4 τελικούς ευρωπαϊκών κυπέλλων και την κατάκτηση 1 εξ αυτών το 1962 απέναντι στην τότε πανίσχυρη Ρεάλ του Πούσκας και του Ντι Στέφανο, πετυχαίνοντας 2 γκολ.
Συνολικά, με τη Μπενφίκα σκόραρε 638 γκολ σε 614 αναμετρήσεις όντας μέχρι και σήμερα ο πρώτος σκόρερ στην ιστορία του συλλόγου και είναι εξαιρετικά απίθανο να καταρριφθεί αυτό το ρεκόρ.
Με την Εθνική Πορτογαλίας φρόντισε να δείξει τα διαπιστευτήρια του στο Μουντιάλ του 1966, όπου οι Ίβηρες πήραν την τρίτη θέση που αποτελεί την κορυφαία διάκριση στην ιστορία τους, με τον Εουσέμπιο να πετυχαίνει 9 γκολ και να είναι πρώτος σκόρερ της διοργάνωσης.
Ο «Μαύρος Πάνθηρας» εκτός από συλλογικές διακρίσεις, πέτυχε πολλά σπουδαία ατομικά επιτεύγματα. Ήταν ο πρώτος ποδοσφαιριστής που κατέκτησε το Χρυσό Παπούτσι, το 1968 και το ξανάκανε το 1973. Επίσης, ήταν υποψήφιος για τη Χρυσή Μπάλα το 1962 και το 1966, ενώ την κέρδισε το 1965. Το 1979 ολοκλήρωσε την καριέρα του έχοντας το βιογραφικό του 733 γκολ σε 745 αγώνες, που αποτελεί ένα αξεπέραστο ρεκόρ.
Δε θα ξεχάσουμε ποτέ την παρουσία του στα γήπεδα της Πορτογαλίας του Euro 2004, όπου περίμενε πως και πως την κατάκτηση της διοργάνωσης από τη χώρα του, αλλά η Εθνική Ελλάδος του Ότο Ρεχάγκελ του χάλασε τα σχέδια.
Ο Εουσέμπιο έχει ανακηρυχθεί από τη στατιστική υπηρεσία ποδοσφαίρου IFFHS και το περιοδικό World Soccer ως ο 9ος ποδοσφαιριστής όλων των εποχών