ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Τρίτη 6 Μαΐου 2014

«Δίον – Όλυμπος |ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ» | Αλλαγή προγράμματος ομιλιών



Η δημοτική παράταξη «Δίον – Όλυμπος | Συνδυασμός Ευθύνης», με επικεφαλής τον υπ. Δήμαρχο Γεώργιο Φαρμάκη, συναισθανόμενη την κατάσταση και σεβόμενη το πένθος λόγω του αδόκητου χαμού του συνδημότη μας, αναβάλλει την προγραμματισμένη για σήμερα συνάντηση – ομιλία του επικεφαλής σε Βροντού και Άγιο Σπυρίδωνα.
Το νέο πρόγραμμα ομιλιών έχει ως εξής:
Τρίτη, 6 Μαΐου 2014
· 21:00 ΚΑΡΙΤΣΑ (Ανοικτή ομιλία)
Τετάρτη, 7 Μαΐου 2014
  • 21:00 ΔΙΟΝ (Συνάντηση – ομιλία)
Πέμπτη, 8 Μαΐου 2014
· 21:00 ΒΡΟΝΤΟΥ (Συνάντηση – ομιλία)
Παρασκευή, 9 Μαΐου 2014
· 19:00 ΝΕΑ ΕΦΕΣΟΣ (Συνάντηση – ομιλία)
· 21:00 ΚΟΝΤΑΡΙΩΤΙΣΣΑ (Συνάντηση – ομιλία)
Σάββατο, 10 Μαΐου 2014
· 19:00 ΝΕΟΙ ΠΟΡΟΙ (Συνάντηση – ομιλία)
· 21:00 ΠΛΑΤΑΜΩΝΑΣ (Ανοικτή ομιλία)
Κυριακή, 11 Μαΐου 2014
· 11:00 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΙΤΟΧΩΡΙΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Ομιλία και παρουσίαση συνδυασμού)
  • 21:00 ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑΣ (Συνάντηση – ομιλία)
Δευτέρα, 12 Μαΐου 2014
· 20:00 Νέος Παντελεήμονας (Συνάντηση – ομιλία)
Τρίτη, 13 Μαΐου 2014
· 20:00 Σκοτίνα (Συνάντηση – ομιλία)
Πέμπτη, 15 Μαΐου 2014
· 20:30 Λεπτοκαρυά (Ανοικτή ομιλία)
Παρασκευή, 16 Μαΐου 2014

· 20:30 Λιτόχωρο (Ανοικτή ομιλία)

Κρύβουν δημοσκόπηση που δεν τους άρεσε



Έπνιξε" δημοσκόπηση που δεν άρεσε σε εφημερίδα της "δεξιάς παράταξης". Η ιστορική εφημερίδα του χώρου είχε παραγγείλει δημοσκόπηση για να δημοσιευτεί την Κυριακή. Τα αποτελέσματα όμως δεν άρεσαν στο Μαξίμου και έτσι η δημοσκόπηση πληρώθηκε αλλά δεν δημοσιεύτηκε.
Στη δημοσκόπηση ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται με 2,2% και η ΕΛΙΑ μόλις ακουμπάει το 4,5 %. Η ΔΗΜΑΡ δεν συγκεντρώνει ποσοστό που θα την έβαζε στην ελληνική Βουλή, ενώ το Ποτάμι διατηρεί μεγάλο αλλά μονοψήφιο νούμερο.
Αναλυτικά η δημοσκόπηση που "πνίγηκε" δείχνει:
ΣΥΡΙΖΑ 21,6 %
Ν.Δ 19,4 %
ΕΛΙΑ 4,5 %
Χρυσή Αυγή 6,6 %
ΚΚΕ 4,7 %
ΑΝΕΛ 3 %
ΔΗΜΑΡ 2 %
Οικολόγοι 1,4 %
Ποτάμι 9,2 %
Σε ερώτηση που γίνεται και αφορά τη δημοφιλία των υποψήφιων της ΝΔ, προηγείται ο Γιώργος Κύρτσος και ακολουθούν οι Μανώλης Κεφαλογιάννης, Μαρία Σπυράκη, Ελίζα Βόζενμπεργκ και Θοδωρής Ζαγοράκης.

Μεγάλη ανατροπή: Πώς θα ασφαλίζετε πλέον τα αυτοκίνητά σας


Μεγάλη ανατροπή: Πώς θα ασφαλίζετε πλέον τα αυτοκίνητά σας
Ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο διαμορφώνεται στην υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτου, με τον νόμο «Πρόσβαση στη δραστηριότητα των πιστωτικών ιδρυμάτων και προληπτική εποπτεία πιστωτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων επενδύσεων (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2013/36/ΕΕ), κατάργηση ν.3601/2007 και άλλες διατάξεις», που ψηφίστηκε την Παρασκευή από τη Βουλή των Ελλήνων, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.
Πιο συγκεκριμένα, με τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις που τίθενται άμεσα σε ισχύ (από την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως), επέρχονται μεταξύ άλλων οι εξής αλλαγές:
- Η κατάργηση της αυτόματης ανανέωσης της ασφάλισης αυτοκινήτου και η αναγνώριση της πληρωμής του ασφαλίστρου ως απαραίτητης προϋπόθεσης, τόσο για την έναρξη όσο και για την ανανέωση της ασφαλιστικής κάλυψης. Με τον τρόπο αυτό, δεν θα απαιτείται πλέον ακύρωση/καταγγελία της ασφάλισης από τον ασφαλιστή, κατά τον χρόνο λήξης της ασφαλιστικής σύμβασης.
- Η κατάργηση του αυτοκόλλητου σήματος ασφάλισης και του σήματος προσωρινής ασφάλισης.
- Η θεσμική αναγνώριση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας ασφαλιστή, ασφαλισμένου και δικαιούχου αποζημίωσης σε όλες τις διαδικασίες (πχ σύναψη ασφάλισης, διακανονισμό ζημιών κλπ).
«Το νέο νομοθετικό πλαίσιο προστατεύει και διασφαλίζει τον ασφαλισμένο αλλά και τον τρίτο ζημιωθέντα, σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος ενώ, παράλληλα, οι νέες ρυθμίσεις προστατεύουν και θωρακίζουν τη φερεγγυότητα των ασφαλιστικών επιχειρήσεων» ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), Α. Σαρρηγεωργίου.
Με την ψήφιση του νόμου, ο πρόεδρος Επιτροπής Αυτοκινήτων της ΕΑΕΕ, Δ. Ζορμπάς σχολίασε ότι «με τις νέες διατάξεις, ανοίγει μία νέα εποχή στην υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτου. Δυσλειτουργίες του παρελθόντος που έβλαπταν τους συνεπείς ασφαλισμένους, τους ζημιωθέντες αλλά και τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις, όπως πχ η αυτόματη ανάληψη κινδύνου από την ασφαλιστική επιχείρηση χωρίς την προηγούμενη είσπραξη του ασφαλίστρου, αντιμετωπίζονται πλέον από ένα αποτελεσματικό και σαφές σύστημα έναρξης/λήξης/ακύρωσης της υποχρεωτικής ασφάλισης αυτοκινήτου που θα ωφελήσει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Επιπλέον, με την αναγνώριση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας περιορίζεται η γραφειοκρατία και διευκολύνονται οι διαδικασίες σε όλα τα στάδια της συνδιαλλαγής ασφαλιστή- ασφαλισμένου. Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα είναι έτοιμες για τη μετάβαση στο νέο καθεστώς και ενημερώνουν τους ασφαλισμένους τους για τις αλλαγές».

Γκάλλοπ: ΣΥΡΙΖΑ 22%, ΝΔ 20%, Χ.Α. 10%, Το ποτάμι 7%

Γκάλλοπ: ΣΥΡΙΖΑ 22%, ΝΔ 20,5%, Χ.Α. 10%, Το ποτάμι 7%

Προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ με 1,5 ποσοστιαία μονάδα έναντι της ΝΔ στην πρόθεση ψήφου για τις ευρωεκλογές, δείχνει κυλιόμενη δημοσκόπηση της εταιρείας Pulse RC.
Συγκεκριμένα, στη δημοσκόπηση της Pulse που δημοσιεύει, σήμερα, στην ιστοσελίδα της η εφημερίδα «Το Ποντίκι», στην πρόθεση ψήφου για τις ευρωεκλογές, ο ΣΥΡΙΖΑ συγκεντρώνει 22% και η ΝΔ 20,5%. Ακολουθούν η Χρυσή Αυγή με 10%, «Το Ποτάμι» με 7%, η Ελιά με 6,5%, το ΚΚΕ με 6%, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες με 4% και η Δημοκρατική Αριστερά με 3%. Από 1,5% συγκεντρώνουν οι Οικολόγοι- Πράσινοι και οι Γέφυρες.
Από 1% συγκεντρώνουν η ΑΝΤΑΡΣΥΑ και ο ΛΑΟΣ. Άλλο κόμμα επιλέγει το 2,5% των ερωτηθέντων. Το Λευκό/Αποχή εμφανίζει 5,5%, ενώ 8% του δείγματος δήλωσαν αναποφάσιστοι ή δεν απάντησαν.
Στην πρόθεση ψήφου για τις ευρωεκλογές με αναγωγή επί των εγκύρων (χωρίς λευκό και αποχή), ο ΣΥΡΙΖΑ συγκεντρώνει 23,5% και η ΝΔ 22%. Ακολουθούν η Χρυσή Αυγή με 10,5%, «Το Ποτάμι» με 7,5%, η Ελιά με 7%, το ΚΚΕ με 6,5%, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες με 4% και η Δημοκρατική Αριστερά με 3%.
Από 1,5% συγκεντρώνουν οι Οικολόγοι- Πράσινοι και οι Γέφυρες. Από 1% συγκεντρώνουν η ΑΝΤΑΡΣΥΑ και ο ΛΑΟΣ. «Άλλο κόμμα» απαντά το 2,5% των ερωτηθέντων, ενώ 8,5% του δείγματος συγκεντρώνει η κατηγορία Αναποφάσιστοι/ Δεν απάντησαν.
Στην ερώτηση «ποιόν από τους επόμενους δύο, θεωρείτε καταλληλότερο για πρωθυπουργό» τον Αντώνη Σαμαρά επιλέγει το 32% και τον Αλέξη Τσίπρα το 24%, ενώ το 41% απαντάει «κανέναν από τους δύο». Ένα 3% δεν απάντησε.
Σε ερώτημα για την παράσταση νίκης («αν την επόμενη Κυριακή είχαμε ευρωεκλογές, ανεξάρτητα από το τι θα ψηφίσετε, ποιό κόμμα πιστεύετε ότι θα έβγαινε πρώτο») το 44% απάντησε ο ΣΥΡΙΖΑ, το 36% η ΝΔ, και 9% άλλο κόμμα. Το 11% του δείγματος δεν απάντησε.
Η γεωγραφική κάλυψη της έρευνας είναι πανελλαδική και πραγματοποιήθηκε το διάστημα 30 Απριλίου- 2 Μαΐου 2014.

Ποιες εισφορές μειώνονται ή καταργούνται από την 1η Ιουλίου


Ποιες εισφορές μειώνονται ή καταργούνται από την 1η Ιουλίου
Χαμηλότερες εισφορές θα καταβάλουν από την 1η Ιουλίου οι εργοδότες κατά 2,9 ποσοστιαίες μονάδες και οι εργαζόμενοι κατά 1 ποσοστιαία μονάδα με βάση το ν. 4254/14 και σχετική εγκύκλιο που εξέδωσε χθες, με τα ποσοστά των μειώσεων, η Γενική Διεύθυνση Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Οι απώλειες εσόδων, σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο, θα φτάσουν τα 974,17 εκατ. ευρώ.
Οι εισφορές που καταργούνται από την 1η Ιουλίου είναι:
  • Η εργοδοτική εισφορά 1% και η αντίστοιχη εισφορά 1% των εργαζομένων υπέρ του Διανεμητικού Λογαριασμού Οικογενειακών Επιδομάτων Μισθωτών (ΔΛΟΕΜ) υπέρ του ΔΛΟΕΜ. Από την 1/7/2014 καταργείται ο Διανεμητικός Λογαριασμός Οικογενειακών Επιδομάτων Μισθωτών και ειδικά για φέτος προβλέπεται να καταβληθεί για τελευταία φορά το 50% του «έξτρα» οικογενειακού επιδόματος από τον ΟΑΕΔ.
  • Η εργοδοτική εισφορά 1% για την επιδότηση των στρατευμένων μισθωτών.
Οι εισφορές που μειώνονται είναι:
  • Η εισφορά υπέρ του Ενιαίου Λογαριασμού για την Εφαρμογή Κοινωνικών Πολιτικών (ΕΛΕΚΠ) από 0,81% σε 0,46%. Στο εξής η εργοδοτική εισφορά υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Προγραμμάτων Επαγγελματικής Κατάρτισης και Εκπαίδευσης διαμορφώνεται σε ποσοστό 0,24%, η εργοδοτική εισφορά υπέρ του Ειδικού Κοινού Λογαριασμού Ανεργίας (ΕΚΛΑ) στο 0,12% ενώ η εργατική εισφορά υπέρ του ΕΚΛΑ θα είναι 0,10%.
  • Η εργοδοτική εισφορά υπέρ του κλάδου παροχών ασθένειας και μητρότητας από 0,80% σε 0,25%.
Να σημειωθεί ότι η συνολική μείωση των εισφορών (από τις υψηλότερες στην Ε.Ε.) θα είναι της τάξης των 5 ποσοστιαίων μονάδων, αν συνυπολογιστεί η κατάργηση που έγινε στα τέλη του 2012, ενώ το επικαιροποιημένο Μνημόνιο προβλέπει την εξέταση της δυνατότητας περαιτέρω μείωσης κατά 1 ποσοστιαία μονάδα τον Ιούνιο του 2015.

Σήμερα είναι η "καλύτερη" μέρα του χρόνου ειδικά για τις γυναίκες… Δείτε γιατί

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι σήμερα είναι μια υπέροχη μέρα κυρίως για τις περισσότερες γυναίκες του πλανήτη, αλλά γιατί όχι και για αρκετούς άντρες… Γιατί; Γιατί σήμερα είναι…
η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Δίαιτας!
Η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Δίαιτας εορτάζεται κάθε χρόνο στις 6 Μαΐου. Καθιερώθηκε το 1992 από μία πρώην ανορεξική, την Μέρι Έβανς-Γιανγκ, επικεφαλής της αντιδιαιτικής καμπάνιας στη Μεγάλη Βρετανία και συγγραφέως του μπεστ σέλερ «Τα έχεις όλα, χωρίς να κάνεις δίαιτα».
Μας καλεί να αποδεχθούμε το σώμα μας χωρίς κόμπλεξ, να γιορτάσουμε την ομορφιά και την ποικιλομορφία όλων των φυσικών μεγεθών του ανθρώπινου σώματος. Επίσης μας καλεί να κηρύξουμε μορατόριουμ μιας μέρας στη δίαιτα και στην εμμονή μας για απώλεια βάρους.
Πηγή: sansimera.gr

Απόφαση σταθμός.Αντισυνταγματική η αυτόφωρη σύλληψη και διαδικασία για χρέη προς το Δημόσιο!




Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ιωαννίνων, στις 2 Μαΐου, δικάζοντας κατά την αυτόφωρη διαδικασία επιχειρηματία που είχε συλληφθεί για οφειλές προς το Δημόσιο ύψους 580.000 ευρώ, έκρινε ότι είναι αντισυνταγματική η αυτόφωρη σύλληψη και διαδικασία για χρέη προς το Δημόσιο. Όπως διαβάζουμε στο epirusgate, παρέπεμψε την εκδίκαση της υπόθεσης σε τακτική δικάσιμο.

Το δικαστήριο έκανε δεκτή την ένσταση που υπέβαλλε η συνήγορος υπεράσπισης, Νούτση Μαρία-Ελισσάβετ, περί απαραδέκτου της σχετικής διαδικασίας. Υποστηρίζει ότι οι σχετικές διατάξεις του νόμου 3943/2011, που χαρακτηρίζουν διαρκές το αδίκημα μη καταβολής χρεών στο Δημόσιο, είναι αντίθετες στα άρθρα 5 παρ. 1 και 7 παρ. 1 του Συντάγματος και στο άρθρο 6 της ΕΣΔΑ., στηριζόμενη παραλλήλως και στην υπ’αριθμόν 196/2014 απόφαση του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Κατερίνης, η οποία είχε κρίνει ομοίως...



πηγη

Υπερψηφίστηκε επί της αρχής από ΝΔ & ΠΑΣΟΚ το Μεσοπρόθεσμο χιλιάδων απολύσεων, νέων φόρων και περικοπών

ΠΡΙΝ 


Το μαύρο άσπρο επιχείρησαν να εμφανίσουν οι πολιτικοί απατεώνες του Μαξίμου και με αφορμή το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2015-2018, που δόθηκε στην δημοσιότητα την προηγούμενη εβδομάδα και αναμένεται να ψηφιστεί από την Βουλή τις επόμενες μέρες. Ενώ πρόκειται για έναν αυτόματο οδηγό βαθιάς και παρατεταμένης λιτότητας, Σαμαράς και Βενιζέλος επέλεξαν να ξεχωρίσουν και να προβάλλουν κάτι εντελώς αυθαίρετες – μάλλον για τα πανηγύρια – προβλέψεις που περιλαμβάνει για το 2017 και το 2018, προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να δικαιώσουν την πολιτική φτώχειας που επιβάλουν σήμερα. 

του Λεωνίδα Βατικιώτη
 
Οι προβλέψεις ωστόσο που διατυπώνονται δεσμεύουν την οικονομική πολιτική σε μια πολυεπίπεδη και καλά κλειδωμένη λιτότητα για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Ενδιαφέρον μάλιστα έχει πως ο ΣΥΡΙΖΑ ενώ ανέδειξε τις αντιλαϊκές πλευρές του Μεσοπρόθεσμου, με ανακοίνωσή του, απέφυγε να δηλώσει πως ο ίδιος δεν πρόκειται να δεσμευτεί από αυτές τις προβλέψεις και θα τις ανατρέψει στην πράξη…

Το πρώτο που υπόσχεται το Μεσοπρόθεσμο είναι δεκάδες χιλιάδες απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων. Αν μάλιστα συμπεριλάβουμε και τις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων που προηγήθηκαν τα δύο προηγούμενα χρόνια (2012-2013) ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων μέχρι το 2016 θα έχει μειωθεί σχεδόν κατά 100.000! Η διαφορά μεταξύ προσλήψεων και αποχωρήσεων από το 2012 μέχρι και το 2016, που πάντα καταλήγει σε αποχωρήσεις, είναι: 2012: 30.294, 2013: 31.442, 2014: 7.439, 2015: 9.367, 2016: 15.137. Άθροισμα …93.679 αποχωρήσεις εκ των οποίων το ένα τρίτο είναι απολύσεις που έγιναν πέρυσι κι έχουν αναγγελθεί για φέτος.
(Προβλέψεις για αύξηση του αριθμού των προσλήψεων που διατυπώνονται για το 2017 και 2018 είναι αντίστοιχης σοβαρότητας με τις προβλέψεις που διατύπωνε το ΔΝΤ για έξοδο της Ελλάδας στις αγορές το 2012). Μια τόσο σαρωτική μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων θα σημάνει την υποβάθμιση των δημόσιων και δωρεάν παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους εργαζόμενους. Αναφέρει το ίδιο το Μεσοπρόθεσμο άλλωστε πως βασική δεξαμενή μείωσης είναι η παιδεία λόγω της αύξησης των ωρών εργασίας δασκάλων και καθηγητών. Επομένως, η μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων σημαίνει υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας. Το ίδιο ισχύει και σε άλλους τομείς του δημοσίου: υγεία, κοινωνική ασφάλιση κ.λπ.

Ως αποτέλεσμα των απολύσεων και μαζικών συνταξιοδοτήσεων από το δημόσιο μειώνεται κάθετα το κονδύλι μισθών. Από 9,28 δισ. ευρώ που είναι το 2014 οι μισθοί της κεντρικής διοίκησης, φτάνουν το 2015 στα 9,04 δισ., το 2016 στα 8,78 δισ. ευρώ, το 2017 στα 8,55 δισ. και το 2018 στα 8,35 δισ. ευρώ. Κάθετα μειώνονται και τα κονδύλια που θα διατεθούν για ασφάλιση, περίθαλψη και κοινωνική προστασία. Ενώ το 2012 είχαν δοθεί 17,13 δισ. ευρώ και το 2013 δόθηκαν 15,92 δισ., φέτος θα δοθούν 13,76 δισ. και στο τέλος της χρονικής περιόδου του Μεσοπρόθεσμου (2018) 13,72 δισ. ευρώ.
Ενώ μισθοί και δαπάνες κοινωνικής πολιτικής συρρικνώνονται τάχιστα, οι φόροι αυξάνονται σταθερά. Με ταχύτερο δε ρυθμό οι έμμεσοι φόροι, που είναι οι πιο αντιλαϊκοί. Έτσι ενώ το 2013 ο προϋπολογισμός συγκέντρωσε 20,07 δισ. ευρώ από άμεσους φόρους, το 2018 οι άμεσοι φόροι θα έχουν φτάσει στα 22,98 δισ. Οι έμμεσοι φόροι θα έχουν φτάσει τον ίδιο χρόνο (2018) τα 28,30 δισ. ευρώ όταν φέτος αναμένονται στα δημόσια ταμεία από την έμμεση φορολογία 24,28 δισ. ευρώ.
Το ερώτημα που αυθόρμητα προκύπτει για το που καταλήγουν όλα αυτά τα λεφτά όταν το κονδύλι των μισθών και της κοινωνικής πολιτικής μειώνεται ενώ οι φόροι αυξάνονται όπως επίσης και τα αναμενόμενα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις (2014: 1,51 δισ. ευρώ, 2015: 2,24 δισ., 2016: 3,25 δισ., 2017: 2,84 δισ. και 2018: 2,99 δισ.) απαντιέται αν δούμε τους τόκους εξυπηρέτησης του δημόσιου χρέους που αυξάνονται σταθερά! Φέτος για τόκους (όπως υπολογίζονται σε δεδουλευμένη βάση) πρέπει να καταβληθούν 8,1 δισ. ευρώ, το 2015 θα καταβληθούν 9,2 δισ., το 2016 θα δοθούν 9,4 δισ. ευρώ, 10,6 δισ. το 2017 και 11 δισ. το 2018. Με μια απλή πρόσθεση διαπιστώνει κανείς ότι μόνο από φέτος ως το 2018 θα πληρώσουμε 5 δισ. παραπάνω για τόκους (χώρια τα χρεολύσια) απ’ ότι για τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων. Ακόμη και ποσοτικά επομένως το πρόβλημα του ελληνικού δημοσίου δεν εντοπίζεται στους υποτίθεται υπεράριθμους δημόσιους υπαλλήλους, αλλά στο δημόσιο χρέος, η πληρωμή του οποίου προκαλεί αιμορραγία στον προϋπολογισμό κι επίσης επιβάλει απολύσεις και λιτότητα αποκλείοντας κάθε σκέψη χαλάρωσης της ακολουθούμενης πολιτικής.
Τέλος, αξίζει να κρατήσουμε πως παρά τις υπερφίαλες προβλέψεις που διατυπώνονται για την αύξηση του ΑΕΠ, ακόμη και το 2017 ο κρατικός προϋπολογισμός θα είναι ελλειμματικός. Το 2018 θα εμφανιστεί πλεόνασμα κι αυτό μάλιστα θα κινείται στην περιοχή του μηδενός. Επομένως με δημιουργική λογιστική προέκυψε, αυξάνοντας για παράδειγμα τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις, όπως κάνουν σταθερά τα τελευταία χρόνια οι κυβερνήσεις με την συγκατάνευση της Τρόικας, χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο κονδύλι σαν αμορτισέρ…

Πηγή: Λεωνίδας Βατικιώτης

========================================

Υπερψηφίστηκε επί της αρχής την 5/5/2014 και με τη στήριξη της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ στην επιτροπή Οικονομικών της Βουλής το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2015-2018, ένα πρόγραμμα που σύμφωνα με την κυβέρνηση επιβεβαιώνει την έξοδο της ελληνικής οικονομίας από τον κύκλο της ύφεσης, ωστόσο, για την αντιπολίτευση κρύβει νέα σκληρά μέτρα που αναμένεται να ανακοινωθούν μετά τις ευρωεκλογές.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης το Μεσοπρόθεσμου υπήρξαν προεκλογικές αιχμές, με την εισηγήτρια της ΝΔ,Φεβρωνία Πατριανάκου, να κατηγορεί τους πολέμιους των Μνημονίων ότι «έχουν μετατραπεί σε μνημονιολάγνους» – και να καταγγέλλει ειδικότερα τον ΣΥΡΙΖΑ, πως με τη συγκεκριμένη προεκλογική του καμπάνια «επιδιώκει την πολιτική αποσταθεροποίηση της χώρας».

ΔΗΜΑΡ

Στις αιτιάσεις περί πολιτικής αποσταθεροποίησης, η απάντηση ήρθε με μεγαλύτερη έμφαση από την ειδική αγορήτρια της ΔΗΜΑΡ, Ασημίνα Ξηροτήρη, η οποία τόνισε πως «το πρόβλημα της πολιτικής σταθερότητας δημιουργείται απ’ την αποσταθεροποίηση της ζωής των πολιτών, τη μείωση του βιοτικού επιπέδου και τις αδικίες – και όχι επειδή πρέπει να κρατήσουμε σταθερή αυτήν την πολιτική».

Οι υψηλοί τόνοι που χρησιμοποίησε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ, προκάλεσαν άμεσες και έμμεσες απαντήσεις εκ μέρους του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα: «Απαξιώσατε κα Ξηροτήρη το Μεσοπρόθεσμο, που περιλαμβάνει τα μέτρα που είχατε ψηφίσει για το προηγούμενο Μεσοπρόθεσμο τον Νοέμβριο του 2012».

ΣΥΡΙΖΑ

«Θα περίμενε κανείς μετά από τόσα χρόνια, κάποια αυτοκριτική, κάποιο στοιχείο ότι μάθαμε από τα λάθη μας» παρατήρησε στην εισήγησή του, ο Ευκλείδης Τσακαλώτος (ΣΥΡΙΖΑ). «Το Μεσοπρόθεσμο, ουσιαστικά λέει πως όλα πήγαν καλά και συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο. Το Μνημόνιο είναι πια καθεστώς, και έχει δημιουργήσει ένα πλαίσιο που δεν έχει καμία σχέση με προηγούμενα σταθεροποιητικά προγράμματα, με τα οποία ήλπιζε ο κόσμος ότι θα επιστρέψουμε εκεί που ήμασταν πριν» επεσήμανε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ.

Χρήστος Σταϊκούρας

«Το Μνημόνιο δεν είναι καθεστώς. Καθεστώς είναι η ανάγκη δημοσιονομικής πειθαρχίας, για όσους πιστεύουν στο ευρώ» απάντησε ο Χρήστος Σταϊκούρας. «Αν πιστεύετε εσείς και το κόμμα σας στο ευρώ, περιμένω να δω τι θα κάνετε με το νομοσχέδιο για τις “Αρχές Δημοσιονομικής Διαχείρισης και Εποπτείας” που κατατέθηκε σήμερα….»

«Από τα λάθη μας, εμείς έχουμε μάθει. Άλλοι είναι έτοιμοι να τα επαναλάβουν» απάντησε στον κ. Τσακαλώτο, ο Χρήστος Γκόγκας (ΠΑΣΟΚ).

Όχι νέα μέτρα

Σταθερή διακήρυξη των κομμάτων της πλειοψηφίας, ήταν πως στο Μεσοπρόθεσμο δεν περιλαμβάνονται νέα δημοσιονομικά μέτρα, περικοπές μισθών και συντάξεων.

Στο επιχείρημα αυτό, ο κ. Τσακαλώτος απάντησε λέγοντας πως «η περαιτέρω μείωση του πραγματικού μισθού, είναι το βασικό εργαλείο της κυβέρνησης για τη μείωση της ανεργίας» και πως «η υψηλή ανεργία σας είναι πολύ χρήσιμη, καθώς ενθαρρύνει τους ανθρώπους να αποδέχονται όλους τους όρους που θέτει ο εργοδότης, προκειμένου να υπάρξει αύξηση της ανταγωνιστικότητας».

«Ανταγωνιστικότητα σημαίνει απαξίωση της εργατικής δύναμης – είτε μέσω συμπίεσης του εργατικού κόστους, είτε μέσω αύξησης της παραγωγικότητας της εργασίας αξιοποιώντας την επιστήμη, την έρευνα και την τεχνολογία» απάντησε στον κ. Τσακαλώτο, ο Ν. Καραθανασόπουλος (ΚΚΕ). «Επιστροφή στο παρελθόν δεν είναι δυνατόν να υπάρξει» τόνισε.

ΑΝΕΛ

Κενό 19 δισ. ευρώ στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα διαπίστωσε η Ραχήλ Μακρή (ΑΝ.ΕΛ.), ρωτώντας τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, με ποιον τρόπο σκοπεύει να το καλύψει. «Μελετώντας κανείς το νομοσχέδιο, προκύπτει ότι υπάρχουν πρόσθετα μέτρα, συνολικού ύψους 13,4 δις ευρώ, τα οποία μας λέτε, ότι θα γίνουν συγκεκριμένα μετά από τις εκλογές» σημείωσε η βουλευτής.

«Δεν υπάρχει δημοσιονομικό κενό για το 2014, ούτε και χρηματοδοτικό κενό, τουλάχιστον για τους επόμενους 12 μήνες, συμφωνημένο με τους εταίρους» απάντησε ο Χρ. Σταϊκούρας. «Τα 13,4 δις, είναι το χρηματοδοτικό κενό που προκύπτει για την κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών και των δανειακών υποχρεώσεων της χώρας τα επόμενα χρόνια» διευκρίνισε.

Για «παραμυθένια αφήγηση που εκπορεύεται απ’ την κεντρική ιδέα πως το Μνημόνιο δουλεύει» έκανε λόγο ο Αντώνης Γρέγος (Χρυσή Αυγή), επισημαίνοντας επί παραδείγματι, την προβλεπόμενη «ραγδαία υποχώρηση της ανεργίας».

Ανεξάρτητοι βουλευτές

«Η κυβέρηση Σαμαρά-Βενιζέλου, καταργεί τη πρόωρη συνταξιοδότηση. Κανείς δεν μπορεί να βγει στην σύνταξη από τα 62. Προβλέπεται ένα και μοναδικό ταμείο σύνταξης, με ίδιες εισφορές απ’ όλους και μία σύνταξη που δεν θα ξεπερνά τα 360 ευρώ» παρατήρησε μεταξύ άλλων ο εκπρόσωπος της κοινοβουλευτικής ομάδας των ανεξάρτητων βουλευτών, Νίκος Νικολόπουλος.

«Ενώ προβλέπετε να μοιράσετε κοινωνικό μέρισμα 525 εκ. ευρώ, προτείνετε ταυτόχρονα εννέα παρεμβάσεις που συμπληρώνουν το ίδιο ποσό συν 1 εκ. ευρώ ακόμη» παρατήρησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Μητρόπουλος. «Από τις κύριες συντάξεις, το Μεσοπρόθεσμο αφαιρεί 1 δις και από τις επικουρικές 464 εκ. ευρώ» υπέδειξε ο βουλευτής.

Απαντώντας, ο Χρήστος Σταϊκούρας, διευκρίνισε πως με εξαίρεση τη μείωση των λειτουργικών δαπανών των ΔΕΚΟ και άλλων νομικών προσώπων, (που δεν αφορούν μισθούς και συντάξεις), τα υπόλοιπα μέτρα δεν αφορούν την εξαγωγή του κοινωνικού μερίσματος.

«Το κοινωνικό μέρισμα αποφασίστηκε πριν από ένα μήνα περίπου, όταν φάνηκε ότι θα έχουμε υπέρβαση του πρωτογενούς πλεονάσματος το 2013, ενώ τα άλλα μέτρα έχουν ψηφιστεί από πέρυσι, αλλά δεν ήταν στο Μεσοπρόθεσμο 2013 – 2016» διευκρίνισε ο κ. Σταϊκούρας.

Πηγή: ΑΜΠΕ



Read more: http://tolimeri.blogspot.com/#ixzz30ugkd2We

Πρωτογενές Έλλειμμα Νο2. Του Γιάνη Βαρουφάκη



«Ο κ. Βαρουφάκης μπερδεύει τα δημοσιονομικά με τα ταμειακά στοιχεία», γράφει η κα Μιράντα Ξαφά στο χτεσινό της άρθρο (σχολιάζοντας το άρθρο μουΠρωτογενές Έλλειμμα).
Μακάρι να ήταν έτσι.
Δυστυχώς δεν είναι – και λέω «δυστυχώς» γιατί θα προτιμούσα χίλιες φορές να είχα αναγνώσει λανθασμένα τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, παρά να βρισκόμαστε ενώπιοι ενωπίοις με την αναβίωση των Greek Statistics (με τη βούλα της Eurostat, όπως ακριβώς και στο παρελθόν το οποίο, όλοι μας, ελπίσαμε ότι αφήσαμε πίσω μετά την κατάρρευση του 2010).
Η κα Ξαφά, δυστυχώς, μπερδεύει: (Α) την παράθεση των λογιστικών κανόνων της Eurostat (ESA95), τους οποίους δεν αμφισβητεί κανείς, με (Β) τον «δημιουργικό» τρόπο που εφαρμόστηκαν στον υπολογισμό του πρωτογενούς ισολογισμού της 
γενικής κυβέρνησης για το 2013. Στο άρθρο της παραθέτει, συνοπτικά, το γράμμα και το πνεύμα των κανόνων αυτών.(*) Στο δικό μου άρθρο αναφερόμουν στο πώς εφαρμόστηκαν οι κανόνες αυτοί, παραβιάζοντας το γράμμα και το πνεύμα τους, ώστε να παρουσιάσουν ένα πρωτογενές έλλειμμα ως πλεόνασμα.
Το ότι οι μεταφορές ποσών από έναν λογαριασμό της γενικής κυβέρνησης σε έναν άλλον δεν θα έπρεπε να έχει καμία επίπτωση στον ισολογισμό της γενικής κυβέρνησης είναι αξιωματικά ορθόν. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν έχει καμία τέτοια επίπτωση. Το να μπερδεύουμε το τι θα έπρεπε να ισχύει (την περιγραφή του οποίου η κα Ξαφά παρέθεσε λαμπρά) με το τι τελικά έγινε (που η κα Ξαφά δεν αναφέρει) είναι μέγα λάθος, ιδίως όταν έχουμε να κάνουμε με τα νέα (ή και τα παλαιότερα) Greek Statistics.
Επιτρέψτε μου, αγαπητοί αναγνώστες, να σας υπενθυμίσω την υπερπροσπάθεια του κ. Αλογοσκούφη να αναδείξει τα προ του 2004 Greek Statistics μεταφέροντας κρατικές υποχρεώσεις (για αμυντικά, κυρίως, προγράμματα) από τον ισολογισμό του 2005 και του 2006 σε ισολογισμούς του 2002, 2003 και 2004. Ήταν τότε που ο κ. Στουρνάρας μου είχε πει πως ήταν έξαλλος με τη Eurostat επειδή η τελευταία επέτρεπε στην ελληνική κυβέρνηση, με «δημιουργικά» Greek Statistics, και να μεταφέρει ελλείμματα στις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και να μειώνει το τρέχον έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης (της Ν.Δ.) μεταφέροντας σε άλλες χρονιές (ακόμα και μελλοντικές) τα ελλείμματα των νοσοκομείων.
Ως αποτέλεσμα εκείνων των συγκρούσεων κυβέρνησης της ΝΔ και αντιπολιτευόμενων οικονομολόγων, πήρα κι εγώ το «θάρρος» να γράψω στη Eurostat (εν έτει 2006) ζητώντας εξηγήσεις για τα ελλείμματα των νοσοκομείων και κάποια άλλα περίεργα (κατ’ εμέ) στοιχεία. Έξι μήνες αργότερα έλαβα την απάντηση της Eurostat η οποία, σε μισή σελίδα, μου έλεγε ότι όλα τα στοιχεία της ελληνικής κυβέρνησης ήταν αγγελικά πλασμένα και μου εξηγούσε, όπως ακριβώς και η κα Ξαφά στο χτεσινό άρθρο της, τη διαφορά ταμειακής από δεδουλευμένη βάση και ότι «οι ενδοκυβερνητικές μεταφορές ήταν απολύτως ουδέτερες ως προς τον ισολογισμό της γενικής κυβέρνησης».
Όταν το 2010 η Ελλάδα κατέρρευσε, και τα Greek Statistics έγιναν βούκινο διεθνώς, θυμάμαι να βγαίνω στο BBC (και αλλού) και να θυμίζω στους ξένους ακροατές και τηλεθεατές, και βεβαίως στους ξένους δημοσιογράφους οι οποίοι είχαν γίνει ιδιαίτερα επιθετικοί απέναντι σε όλους εμάς τους Έλληνες, ότι, όσον αφορά τα Greek Statistics, δεν υπήρξε ούτε ένας ισολογισμός του ελληνικού δημοσίου (τόσο των κυβερνήσεων Σημίτη, όσο και των κυβερνήσεων Καραμανλή) που να μην είχε τη βούλα της Eurostat. Το μήνυμά μου ήταν: «Όταν κάποιοι εξ ημών φωνάζαμε για τις μπαγαποντιές των ελληνικών στατιστικών στοιχείων, οι ελληνικές κυβερνήσεις είχαν την απόλυτη υποστήριξη της Eurostat, η οποία μας απαντούσε ότι όλα τα στοιχεία ήταν σωστά και όμορφα. Η Ευρώπη πάντα στήριζε τα Greek Statistics», τους έλεγα.
Δυστυχώς, τίποτα δεν έχει αλλάξει. Μπορεί η Eurostat, μετά το 2010, να «τροποποίησε» τα ελληνικά στοιχεία της δεκαετίας του 2000 αλλά το έκανε «στα μουλωχτά» και αναδρομικά (όπως σίγουρα θα ξανακάνει το 2016 ή 2016 για το 2013!). Το βασικό τρυκ ήταν η μεταφορά ελλειμμάτων από τη μία χρονιά στην άλλη. Αυτό δεν άλλαζε, βέβαια, το διαχρονικό δημόσιο χρέος αλλά άλλαζε την εικόνα που παρουσίαζε ο κρατικός ισολογισμός σε, από πολιτικής σκοπιάς, έτη-κλειδιά. Π.χ. οι δήθεν«λευκές τρύπες» των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης πρωτο-χρησιμοποιήθηκαν από την κυβέρνηση Σημίτη στη δεκαετία του 1990 και καταγράφτηκαν ώστε να «αλαφρώσει» το κρατικό πρωτογενές έλλειμμα λίγο πριν την κρίσιμη Ευρωπαϊκή Σύνοδο που απεφάνθη ότι η χώρα μας θα γινόταν αποδεκτή στην ΟΝΕ – την εποχή που ο σημερινός υπουργός οικονομικών ήταν Πρόεδρος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων και κεντρικός διαπραγματευτής για την είσοδό μας στην ΟΝΕ (μια αποστολή που εκτέλεσε με μεγάλη επιτυχία, αλλά η οποία δύσκολα θα ερχόταν χωρίς τις «λευκές» εκείνες τρύπες των ασφαλιστικών ταμείων – που δεν ήταν βέβαια πλεονάσματα αλλά... υποχρεώσεις).
Τώρα έχουμε άλλο ένα έτος-κλειδί. Το 2013! Είναι η χρονιά που το Βερολίνο αποφάσισε να κηρύξει τον θρίαμβό του επί της Κρίσης του Ευρώ. Τι πιο εντυπωσιακό στοιχείο, υπέρ αυτού του ισχυρισμού, από την ανακοίνωση ότι ακόμα και η άσωτη Ελλάς έχει πλέον πρωτογενές πλεόνασμα; Στον βωμό αυτού του θριάμβου θυσιάστηκε, άλλη μια φορά, η αλήθεια - και μάλιστα με πανομοιότυπο τρόπο: με την επίκληση των ίδιων «δημιουργικών» Greek Statistics, χρησιμοποιώντας πάλι τα ταλαίπωρα τα ασφαλιστικά ταμεία.
Αναφερόμενη στην αποπληρωμή κάποιων από τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις των ασφαλιστικών ταμείων και της τοπικής αυτοδιοίκησης, η κα Ξαφά γράφει ότι: «το έλλειμμα/πλεόνασμα σε δημοσιονομική βάση δεν επηρεάζεται από τις ταμειακές ροές.». Άλλη μια φορά στο άρθρο της παραλείπει να διακρίνει το «πρέπον» από αυτό που τελικά γίνεται. Από τότε που ξέσπασε η κρίση, το ελληνικό δημόσιο έχει ξεκινήσει μια συνεχή, μερική στάση πληρωμών της τάξης των 5 με 10 δισ. ευρώ ετησίως προς νέους συνταξιούχους (που μπορεί να περάσουν 18 μήνες πριν λάβουν την πρώτη τους σύνταξη), εξαγωγικές επιχειρήσεις (που λαμβάνουν επιστροφές του ΦΠΑ με πολλούς μήνες καθυστέρηση), δικαιούχους ευρωπαϊκών προγραμμάτων και προμηθευτών. Αν η κυβέρνηση όντως κατέγραφε, όπως επιβάλλουν οι κανόνες ESA95, τις υποχρεώσεις της σε δεδουλευμένη (και όχι σε ταμειακή) βάση, το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης θα ήταν τουλάχιστον 3% υψηλότερο από το επίσημο. Όχι μόνο για το 2013 αλλά για κάθε έτος από το 2011 και έπειτα.
Η κα Ξαφά ισχυρίζεται ότι το κράτος καθυστερεί τις πληρωμές για να κερδίζει τους τόκους. Η αλήθεια είναι πολύ πιο ζοφερή και, ευτυχώς, (όσο παράξενο και να ακούγεται αυτό,) λογική: το κράτος απλά δεν καταγράφει σε καμία βάση (ούτε ταμειακή ούτε δεδουλευμένη) πολλές από τις υποχρεώσεις του τη χρονιά που τις ανέλαβε. Όπως ακριβώς γινόταν και το 2005 όταν το κράτος δεν κατέγραφε πουθενά τα ελλείμματα των νοσοκομείων την εποχή που μιλούσε για «θωρακισμένη ελληνική οικονομία» (ανακοινώνοντας παράλληλα μείωση των κρατικών ελλειμμάτων), παραπέμποντας τα ελλείμματα αυτά σε επόμενα έτη.
Ας επιστρέψουμε, όμως, στις πιο πρόσφατες «λευκές τρύπες» στις οποίες αναφέρθηκα στο προηγούμενο άρθρο μου. Σε επιστολή που μου κοινοποίησε πριν από τρεις μέρες η Eurostat (την οποία αντιγράφει η ΕΛΣΤΑΤ στη δική της ανακοίνωση) εις απάντησιν συνέντευξής μου σε γερμανική εφημερίδα (την οποία με τη σειρά της αντιγράφει η κα Ξαφά στο άρθρο της) μου λέει τα εξής: «Οι μεταφορές 4,2 δισ. ευρώ και 0,7 δισ. ευρώ αντίστοιχα από την υποκατηγορία Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης (ΟΚΑ) και από την υποκατηγορία Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ), έγιναν ώστε να γίνει δυνατή η αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προηγούμενων ετών.». Ας το δεχθώ. Όμως, πώς γίνεται να δεχθώ, να δεχθούμε δηλαδή, ότι αυτές οι μεταφορές από την κεντρική κυβέρνηση (δανεικών από την τρόικα χρημάτων) στους ΟΚΑ και ΟΤΑ τους επέτρεψε και να αποπληρώσουν τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις τους και να εμφανίζεται ενεργητικό/πλεόνασμα στους λογαριασμούς των ΟΚΑ και ΟΤΑ (βλ. Πίνακες 2C&2D της ΕΛΣΤΑΤ); Θα με συγχωρήσει η κα Ξαφά, αλλά αυτό -απλώς- δεν γίνεται.
Μία εξήγηση είναι ότι οι μεταφορές αυτές επέτρεψαν μεν στους ΟΚΑ και ΟΤΑ να αποπληρώσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τις αποπλήρωσαν κιόλας (δεδομένου ότι η δεδουλευμένη βάση δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι ισχύει στους υπολογισμούς των ενεργητικών/παθητικών των ΟΚΑ/ΟΤΑ). Μια άλλη ερμηνεία, λιγότερο επιεικής, είναι ότι οι υπηρεσίες των Greek Statistics επιδόθηκαν, άλλη μια φορά, στις τακτικές της προ του 2010 εποχές, με την ανοχή της Eurostat (όπως και στην προ του 2010 εποχή) αλλά και τις ευλογίες ενός Βερολίνου αποφασισμένου να δηλώσει θρίαμβο επί της ελληνικής κρίσης, με την ανακοίνωση πρωτογενούς ελλείμματος προ των ευρωεκλογών του Μαΐου.
Στο κλείσιμο του άρθρου της η κα Ξαφά καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, αν και είχαμε πρωτογενές πλεόνασμα το 2013, αυτό δεν είναι διατηρήσιμο και, βεβαίως, δεν αρκεί ώστε να αρχίσουμε να αποπληρώνουμε το χρέος. Η αλήθεια είναι ότι:
•ό,τι και να συμβεί στον τομέα του πρωτογενούς ισολογισμού, όσες οικονομίες και να κάνει το δημόσιο, το χρέος δεν μπορεί να αποπληρωθεί γιατί το κράτος έχει χρεοκοπήσει από το 2010 έως σήμερα
•το 2013 είχαμε πρωτογενές έλλειμμα (σύμφωνα με τους κανόνες και το πνεύμα των Eurostat και τρόικας, οι οποίοι όμως παραβιάζονται συστηματικά, με την ανοχή και κάλυψη της Eurostat, από τη δεκαετία του ‘90)
•τα Νέα Greek Statistics (που είναι πανομοιότυπα με τα προηγούμενα Greek Statistics, της εποχής 1997-2010) επιστρατεύτηκαν ώστε να κερδηθούν οι Ευρωεκλογές από κόμματα που θα αποδεχθούν τις επιλογές της γερμανικής κυβέρνησης
•στόχος για μετά τις Ευρωεκλογές της ανίερης συμμαχίας ψεύδους Βερολίνου-Βρυξελλών-Αθηνών, αν όλα πάνε κατ’ ευχήν για αυτήν, είναι μια επιμήκυνση των αποπληρωμών που θα δίνει την ευκαιρία στην ελληνική κυβέρνηση, εφόσον «στύβει» τους έλληνες φορολογούμενους, να καταβάλει τις (μειωμένες) αποπληρωμές της σύμφωνα με το«επικαιροποιημένο» πρόγραμμα αποπληρωμών (που θα συμφωνηθεί το Φθινόπωρο), χωρίς όμως η χώρα όμως να έχει την παραμικρή δυνατότητα να αποδράσει από το πέπλο της μόνιμης πτώχευσης και χρεο-δουλοπαροικίας.
(*) Ο Simon Davis ανήρτησε τον Ιανουάριο που μας πέρασε μια πολύ καλύτερη ανάλυση των κανόνων που διέπουν τον υπολογισμό του πρωτογενούς ισολογισμού του δημοσίου. Η ανάλυσή του εξηγεί και τον μη ευρέως συζητηθέντα αντίκτυπο που θα έχει ο υπολογισμός (που θα ανακοινωθεί τον Αύγουστο) από το Ελληνικό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας της τιμής των τραπεζικών μετοχών που έχει στην κατοχή του πάνω στο τελικό πρωτογενές ισοζύγιο του 2013.


Γιάνης Βαρουφάκης


Read more: http://tolimeri.blogspot.com/#ixzz30ugU5b3w

Έβαλε «φωτιές» στο Instagram και όχι μόνο σε αυτό! (hot pics)

sexi2

«Φωτιές» άναψε μέσω Instagram το γνωστό μοντέλο από τη Δανία, Nina Agdal, αφού ανέβασε δύο εξαιρετικά αποκαλυπτικές φωτογραφίες.
Στη μία είναι ξαπλωμένη στην άμμο με αποκαλυπτικό, μικροσκοπικό μπικίνι και στην άλλη δεν φορά καθόλου ρούχα αλλά μας έχει γυρισμένη την πλάτη.

ΒΙΝΤΕΟ – ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ιστορία!Ο κουμπάρος την κουμπάρα πόσες φορές την εβδομάδα;

sexy couple

Ο κουμπάρος την κουμπάρα πόσες φορές την εβδομάδα
www.makeleio.gr

Τραγανή ζύμη τάρτας γεμισμένη πλούσια με γκανάζ σοκολάτας και νότες αρωματικής κανέλας.

Tarta-sokolata-me-kanela




Υλικά

  • για την τάρτα
  • 125γρ. βούτυρο 82%
  • 80γρ. ζάχαρη άχνη
  • 140γρ. αλεύρι μαλακό
  • 35γρ. πούδρα αμυγδάλου
  • 2 αβγά
  • ½ λοβό βανίλια φρέσκια
  • αλάτι, στη μύτη 1 κουτ. γλυκού
  • για τη γκανάζ σοκολάτα-κανέλα
  • 260γρ. κουβερτούρα
  • 170ml κρέμα γάλακτος 35%
  • 75γρ. ζάχαρη, κρυσταλλική
  • κανέλα σκόνη στη μύτη ενός μικρού κουταλιού
  • αμύγδαλα καβουρντισμένα και ψιλοκομμένα για το σερβίρισμα

Διαδικασία

για την τάρτα

Βήμα 1

Κόβετε το λοβό της βανίλιας στη μέση, παίρνετε το μισό, τον ανοίγετε και “ξύνετε” με κοφτερό μαχαιράκι τα σποράκια του μέσα στο μίγμα της τάρτας που θα φτιάξετε. Βάζετε όλα τα υλικά της τάρτας στον κάδο του μίξερ και ανακατεύετε με το φτερό μέχρι το μίγμα να γίνει ζυμάρι. Αφήνετε το ζυμάρι σκεπασμένο με μια μεμβράνη, περίπου για 2 ώρες, πριν το χρησιμοποιήσετε. Αυτό θα σας διευκολύνει να το δουλέψετε ευκολότερα.

Βήμα 2

Βουτυρώνετε ελαφρά μια φόρμα 25 εκατοστών. Με τη βοήθεια πλάστη ανοίγετε στον πάγκο σας το ζυμάρι που φτιάξατε σε πάχος περίπου 2 χιλιοστών. Το μεταφέρετε στη φόρμα και καλύπτετε με αυτό τον πάτο και τα πλαϊνά της φόρμας. Τρυπάτε με ένα πιρούνι τη ζύμη σε διάφορα σημεία για να μην φουσκώσει στο ψήσιμο. Εναλλακτικά χωρίζετε τη ζύμη σε 8 ίσα μέρη και ανοίγετε τα κομμάτια με τον πλάστη για να καλύψετε με αυτά τη βάση και τα πλαϊνά 8 ατομικών φορμών τάρτας.

Βήμα 3

Ψήνετε την τάρτα ή τις τάρτες σε προθερμασμένο φούρνο στους 175°C για περίπου 20 λεπτά, μέχρι να πάρει ένα ωραίο ξανθό χρώμα.
για τη γκανάζ

Βήμα 1

Σε μπεν μαρί λιώνετε τη σοκολάτα.

Βήμα 2

Σε μία κατσαρόλα βράζετε την κρέμα γάλακτος, τη ζάχαρη και την κανέλα και ανακατεύετε μέχρι η κρέμα να πάρει μια βράση.

Βήμα 3

Μόλις η κρέμα γάλακτος βράσει, τη ρίχνετε σιγά σιγά στη σοκολάτα και ανακατεύετε ώσπου τα υλικά να ενσωματωθούν. Προσθέτετε και το βούτυρο και συνεχίζετε το ανακάτεμα μέχρι να λιώσει.

Βήμα 4

Γεμίζετε την ψημένη τάρτα με τη γκανάζ σοκολάτας και την αφήνετε για 2 ώρες περίπου εκτός ψυγείου να κρυώσει πριν την κόψετε. Σερβίρετε πασπαλίζοντας με ψιλοκομμένα καβουρντισμένα αμύγδαλα ή άλλο ξηρό καρπό της επιλογής σας.
Tips
*Αν βάλετε την τάρτα στο ψυγείο, πριν την κόψετε πρέπει να την αφήσετε τουλάχιστον μία ώρα σε θερμοκρασία περιβάλλοντος.
*Καλό είναι όταν ανοίξετε το ζυμάρι της τάρτας, να το αφήσετε 30 λεπτά στο ψυγείο πριν το ψήσετε.

Πέντε λόγοι που δεν μπορείτε να απαλλαγείτε από το «σωσίβιο



Το ενοχλητικό «σωσίβιο» μπορεί να αποτελέσει παράγοντα κινδύνου για την καρδιοπάθεια, το διαβήτη τύπου 2 και ορισμένες μορφές καρκίνου.
Είναι εξαιρετικά δύσκολο να απαλλαγούμε από αυτό και πολλές φορές η σωστή διατροφή
και η γυμναστική δεν επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.


Δείτε τι μπορεί να φταίει!

1. Η ηλικία

Όσο μεγαλώνουμε, αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο το σώμα μας επεξεργάζεται το λίπος. Τόσο στους άνδρες όσο και τις γυναίκες ο μεταβολικός ρυθμός μειώνεται με την πάροδο των ετών. Με άλλα λόγια, χρειαζόμαστε λιγότερες θερμίδες σε καθημερινή βάση. Ειδικότερα γι τις γυναίκες, η συσσώρευση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς είναι συχνή μετά την εμμηνόπαυση, λόγω μεταβολών στη λειτουργία των ορμονών.

2. Το είδος της γυμναστικής

Η γυμναστική τύπου cardio κάνει θαύματα για την καρδιά μας, δε μας βοηθά όμως να κάψουμε λίπος. Αντιθέτως, οι ασκήσεις ενδυνάμωσης συμβάλλουν στην ενίσχυση της μυϊκής μάζας κι έτσι το σώμα μας καταναλώνει περισσότερες θερμίδες.

3. Οι επεξεργασμένες τροφές

Το λευκό ψωμί, τα κρακεράκια, τα πατατάκια και η ζάχαρη πυροδοτούν τη φλεγμονή σε ολόκληρο το σώμα μας. Το λίπος στην περιοχή της κοιλιάς συνδέεται άμεσα με τη φλεγμονή κι έτσι οι επεξεργασμένες τροφές μάς εμποδίζουν να απαλλαγούμε απ το ενοχλητικό σωσίβιο. Αντίθετα, τα φρούτα, τα λαχανικά και τα προϊόντα ολικής άλεσης περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες που καταπολεμούν τη φλεγμονή.

4. Τα (λάθος) λιπαρά

Το σώμα μας δεν αντιδρά με τον ίδιο τρόπο σε όλα τα είδη λιπαρών. Τα κορεσμένα λιπαρά, όπως αυτά που βρίσκονται στο κρέας και τα γαλακτοκομικά, συμβάλλουν στο κοιλιακό λίπος. Τα μονοακόρεστα λιπαρά, όπως αυτά που βρίσκονται στο ελαιόλαδο και το αβοκάντο, και ορισμένα πολυακόρεστα λιπαρά, κυρίως τα Ω-3 λιπαρά οξέα, εξουδετερώνουν τις αρνητικές επιπτώσεις της φλεγμονής κι έτσι αποτρέπουν τη συσσώρευση του λίπους στην κοιλιά.

5. Το στρες

Είναι γνωστό πως το στρες μας «σπρώχνει» στο ψυγείο και μάλιστα μας κάνει πιο επιρρεπείς στα γλυκά και τα παχυντικά γεύματα. Παράλληλα, όμως, η ορμόνη του στρες (κορτιζόλη) αυξάνει τις ποσότητες λίπους που αποθηκεύει το σώμα μας.