ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Κυριακή 10 Ιουνίου 2012

Συμβουλές για μοτοσυκλετιστές

Όσο περισσότερο παρατηρούμε το περιβάλλον τόσο περισσότερες πληροφορίες μπορούμε να συλλέξουμε για την ασφάλειά μας όταν κινούμαστε ή ταξιδεύουμε με τη μοτοσυκλέτα. Σε συνέχεια της ερμηνείας της κατάστασης στην οποία βρίσκονται οι μπαριέρες αλλά και το πλήθος από τα εκκλησάκια στην άκρη των Ελληνικών δρόμων, ερχόμαστε σε σημάδια που βρίσκονται πάνω στην άσφαλτο και σπάνια τους δίνουμε την πρέπουσα σημασία

Αν ξαφνικά στο δρόμο μας δούμε χωμάτινες ροδιές στο αντίθετο ρεύμα πρέπει να σημάνει συναγερμός. Κάποιο όχημα τις δημιούργησε μεταφέροντας λάσπη με τους τροχούς του και σε απόσταση τέτοια μέχρι να «καθαρίσουν» από την κύλισή τους στο δρόμο.

Συνήθως μεγάλα οχήματα, τρακτέρ ή και φορτηγά, που εργάζονται σε παρακείμενα χωράφια, σε λατομείο ή και έργα επί του δρόμου. Ακόμη και κυνηγοί που αναζητούσαν το δύσμοιρο θήραμά τους.

Οι ροδιές υποδηλώνουν ότι κάποιος χωματόδρομος καταλήγει στον δρόμο που κινούμαστε. Και τι σημαίνει αυτό; Μόλις τις αντιληφθούμε στο αντίθετο ρεύμα, μειώνουμε αμέσως ταχύτητα. Πολύ σύντομα θα παρατηρήσουμε ότι τα ίχνη της λάσπης γίνονται πιο έντονα και καταλήγουν (ή πιο σωστά ξεκινούν από) στη διασταύρωση με τον χωματόδρομο. Τα οχήματα που έστριβαν στη διασταύρωση άφηναν αυτά τα ίχνη.

Από εκείνο το σημείο και μετά όμως το πιθανότερο είναι και η δική μας λωρίδα να έχει αντίστοιχες ροδιές καθώς τα όσα οχήματα έστριψαν προς την άλλη κατεύθυνση θα έχουν αφήσει τα αποτυπώματά τους στο δρόμο. Αν το συνδυάσουμε και με βροχή, έχουμε ένα εξαιρετικά ολισθηρό συνδυασμό για τον οποίο καλό είναι να είμαστε προετοιμασμένοι.

Συμπληρωματικά, δεν αποκλείεται οι μεγάλου τροχοί να μετέφεραν εκτός από λάσπη και κάποιες πέτρες στο δρόμο. Επίσης εξετάζουμε το ενδεχόμενο ένα τέτοιο όχημα να μπει στο δρόμο μας τη στιγμή που διασχίζουμε τη διασταύρωση.

Παρατηρώντας το δρόμο που κινούμαστε μπορούμε να συλλέξουμε πολλές πληροφορίες για την κατάστασή του. Από λακκούβες και σαμαράκια, μέχρι ρωγμές και μπαλώματα. Κάθε ένα απαιτεί ανάλογο χειρισμό όταν περάσουμε από πάνω του, καθώς μπορούν να οδηγήσουν σε στιγμιαία απώλεια ελέγχου της μοτοσυκλέτας.

Μία περίπτωση που δύσκολα ερμηνεύεται σωστά, αλλά δίνει σημαντική πληροφόρηση, είναι οι συγκεντρωμένες κηλίδες λαδιού. Δημιουργούνται ανάμεσα στα ίχνη των τροχών των αυτοκινήτων και σε έκταση από μικρή (όσο μια εφημερίδα) ή μεγαλύτερη (όσο ένα αυτοκίνητο).

Η πληροφορία εδώ είναι ότι στο σημείο αυτό υπάρχει υποχώρηση του εδάφους ή λακκούβα που είναι η αιτία της δημιουργίας αυτής της συγκέντρωσης των κηλίδων λαδιού.

Μικρές διαρροές στους κινητήρες δημιουργούν σταγόνες λαδιού που «κρέμονται» στο κάτω μέρος του και ταξιδεύουν μαζί τους. Μόλις το όχημα περάσει από μία λακκούβα αυτές πέφτουν στο δρόμο από τον κραδασμό και δημιουργούν αυτή τη συγκέντρωση.

Περιμένουμε λοιπόν μόλις φτάσουμε στο σημείο, η μοτοσυκλέτα να περάσει πάνω από τη λακκούβα, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ευστάθειά της. Ειδικά αν είμαστε πάνω σε στροφή και η μοτοσυκλέτα βρίσκεται υπό κλίση.

Η αιτία μπορεί να είναι λακκούβα ή σαμαράκι, ακόμη όμως και έντονο φρενάρισμα που για να συμβεί σημαίνει ότι κάτι «ξαφνιάζει» τους οδηγούς στο σημείο εκείνο.

Αν παρατηρήσουμε τα διόδια των αυτοκινητόδρομων, θα δείτε τέτοιες συγκεντρώσεις κηλίδων, εκεί όμως απλά γιατί στο σημείο αυτό ακινητοποιούνται τα οχήματα, οι σταγόνες ταλαντώνονται και στάζουν στο δρόμο.

Σε κάθε περίπτωση ο γενικός κανόνας είναι ότι τη στιγμή που περνάμε από επάνω σφίγγουμε ελαφρά το τιμόνι ώστε να μην δημιουργηθεί μεγάλη ταλάντωση.

Το σημαντικότερο όμως είναι αμέσως μετά το «εμπόδιο» να χαλαρώνουμε τα χέρια στο τιμόνι ειδικά αν η μοτοσυκλέτα έχει αρχίσει να ταλαντώνεται. Ανοίγοντας ελαφρά και το γκάζι, βοηθάμε τη μοτοσυκλέτα να ανακτήσει την ευστάθειά της το συντομότερο δυνατόν.