ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Κυριακή 30 Απριλίου 2023

Μια χούφτα γιγάντιες εταιρείες ελέγχουν την παγκόσμια μηχανή προπαγάνδας – Αναρωτιέσαι ακόμα γιατί όλα τα Μ.Μ.Ε έχουν το ίδιο αφήγημα…;

 Οι τέσσερις μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρείες χαρτοφυλακίου στον κόσμο — Publicis Groupe, WPP, Omnicom Group και Interpublic Group — είναι βαθιά συνδεδεμένες με τα εταιρικά μέσα ενημέρωσης, το στρατιωτικό-βιομηχανικό συγκρότημα και τους παγκόσμιους φορείς χάραξης πολιτικής'



Οι εταιρείες δημοσίων σχέσεων και οι εταιρείες χαρτοφυλακίου διαφημιστικών πρακτορείων αποτελούν κεντρικό γρανάζι στην παγκόσμια μηχανή προπαγάνδας. Φροντίζουν να διανέμεται το ίδιο μήνυμα σε πολλά διαφορετικά μέρη με συνεκτικό χρονοδιάγραμμα. Εκτιμάται ότι τα δύο τρίτα έως το 80% του περιεχομένου που μεταδίδεται και δημοσιεύεται από εταιρικά μέσα προέρχεται από εταιρείες δημοσίων σχέσεων όπως αυτές οι τέσσερις. Με άλλα λόγια, οι περισσότερες λεγόμενες «ειδήσεις» των mainstream media είναι παγκόσμια προπαγάνδα…

Πηγή: Children’s Health Defense

Άρθρο του Dr. Joseph Mercola

Απόδοση: Ελλήνων Αφύπνιση

Στο βιβλίο της « One Idea to Rule Them All: Reverse Engineering American Propaganda », η Michelle Stiles αποκαλύπτει πώς το αμερικανικό κοινό (και μάλιστα ο παγκόσμιος πληθυσμός γενικότερα) έχει κατηχηθεί και εξαπατηθεί από εταιρείες δημοσίων σχέσεων (PR) που διαχειρίζονται την παγκοσμιοποίηση προπαγανδιστικές εκστρατείες. Θα πάρω συνέντευξη από τον Michele σύντομα για αυτό το βιβλίο.

Το πρακτορείο δημοσίων σχέσεων δημιουργεί ένα παγκόσμιο σχέδιο πολυμέσων για έναν συγκεκριμένο πελάτη. Αποφασίζει τα άρθρα που θα γραφούν και πού θα εμφανιστούν. Στη συνέχεια, αποφασίζει πού και πότε θα προβάλλονται οι διαφημίσεις.

Έτσι, ενώ οι φαρμακευτικές εταιρείες φαίνεται να έχουν μια μάλλον άμεση επιρροή στα μέσα ενημέρωσης, είναι πραγματικά οι εταιρείες δημοσίων σχέσεων που ασκούν τον μεγαλύτερο έλεγχο, ειδικά όταν πρόκειται για την οργάνωση όλων.

Φροντίζουν να διανέμεται το ίδιο μήνυμα σε πολλά διαφορετικά μέρη με συνεκτικό χρονοδιάγραμμα. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες δημοσίων σχέσεων είναι ένα κεντρικό γρανάζι στην παγκόσμια μηχανή προπαγάνδας και πρέπει να γίνουν κατανοητές ως τέτοιες.

Σε μια δευτερεύουσα σημείωση, υπάρχουν δύο ονομασίες για εταιρείες δημοσίων σχέσεων: εταιρείες δημοσίων σχέσεων και εταιρείες χαρτοφυλακίου διαφημιστικών πρακτορείων. Οι εταιρείες χαρτοφυλακίου διαφημιστικών πρακτορείων έχουν δημόσιες σχέσεις, αλλά βασίζονται κυρίως σε διαφημιστικά πρακτορεία.

Μια Ρωσική κούκλα φωλιάσματος μοντέλο του κόσμου…

Όπως αναλύεται στο « Ποιος κατέχει τον κόσμο; μια χούφτα ιδιωτικών επενδυτικών εταιρειών κυριαρχούν σε κάθε πτυχή της ζωής μας και κατέχουν όλα όσα ξοδεύουμε τα χρήματά μας, από τρόφιμα και ποτά μέχρι ρούχα, ταξίδια, στέγαση και σχεδόν οτιδήποτε άλλο μπορείτε να σκεφτείτε.

Ενώ φαίνεται να υπάρχουν εκατοντάδες ανταγωνιστικές μάρκες στην αγορά, όπως οι ρωσικές κούκλες φωλιάς, οι μεγαλύτερες μητρικές εταιρείες διαθέτουν πολλές μικρότερες μάρκες. Στην πραγματικότητα, όλες οι μάρκες συσκευασμένων τροφίμων , για παράδειγμα, ανήκουν σε δώδεκα περίπου μεγαλύτερες μητρικές εταιρείες.

Αυτές οι μητρικές εταιρείες, με τη σειρά τους, ανήκουν σε μετόχους και οι μεγαλύτεροι μέτοχοι είναι ίδιοι σε όλες: Vanguard και BlackRock . Αυτοί οι θεσμικοί επενδυτές ανήκουν επίσης μεταξύ τους.

Είναι μέτοχοι ο ένας στις εταιρείες του άλλου, γεγονός που διαβρώνει την έννοια του ανταγωνισμού και ενισχύει ακόμη περισσότερο το παγκόσμιο μονοπώλιο.

Τέσσερις εταιρείες συμμετοχών διαφημίσεων κυριαρχούν στο τοπίο των μέσων ενημέρωσης

Οι τέσσερις μεγαλύτερες εταιρείες χαρτοφυλακίου διαφημίσεων στον κόσμο είναι αυτή τη στιγμή η Publicis Groupe, η WPP, η Omnicom Group και η Interpublic Group, και οι σημειώσεις της Stiles, όλες «είναι βαθιά συνδεδεμένες με τα εταιρικά μέσα ενημέρωσης, το στρατιωτικό-βιομηχανικό συγκρότημα και τις ελίτ της πολιτικής . 

Κάθε πρακτορείο, με τη σειρά του, έχει μικρότερες θυγατρικές και θυγατρικές, δίνοντάς μας και πάλι την ψευδαίσθηση ότι υπάρχουν πολύ περισσότεροι παίκτες από ό,τι πραγματικά.

Και, όπως με οτιδήποτε άλλο, η Vanguard ή/και η BlackRock είναι μεταξύ των 10 κορυφαίων μετόχων σε αυτές τις τέσσερις κορυφαίες εταιρείες χαρτοφυλακίου διαφημιστικών πρακτορείων. Κατέχουν επίσης μεγάλες εταιρείες μέσων ενημέρωσης και τις μεγαλύτερες εταιρείες φαρμάκων.

Για λόγους σαφήνειας, στο βιβλίο της, η Stiles απαριθμεί τις τρεις πρώτες θέσεις ως WPP, Omnicom και Interpublic, αλλά από τον Νοέμβριο του 2021, η Publicis ξεπέρασε την WPP όσον αφορά την αξία της αγοράς, κατακτώντας τη Νο. 1 θέση ως η μεγαλύτερη εταιρεία χαρτοφυλακίου διαφημίσεων στον κόσμο.

Ωστόσο, το WPP εξακολουθεί να έχει μεγαλύτερα ετήσια έσοδα. Τούτου λεχθέντος, και οι τέσσερις διαθέτουν ετήσια έσοδα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Το 2022:

  • Η WPP με έδρα το Λονδίνο, η οποία έχει πρακτορεία σε 112 χώρες, κέρδισε 17,847 δισεκατομμύρια δολάρια . Αξιοσημείωτοι πελάτες είναι οι Amazon, Microsoft, NBC, Healthline, το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ και η Pfizer.
  • Η Publicis έβγαλε 14,957 δισεκατομμύρια δολάρια εξυπηρετώντας πελάτες στον κλάδο της τεχνολογίας , της φαρμακευτικής και της τραπεζικής.
  • Η Omnicom με έδρα τη Νέα Υόρκη κέρδισε 14,289 δισεκατομμύρια δολάρια από τις 200+ αντιπροσωπείες της, οι οποίες εξυπηρετούν περισσότερες από 5.000 εταιρικές μάρκες, πανεπιστήμια, μη κερδοσκοπικούς και μη κυβερνητικούς οργανισμούς (ΜΚΟ).
  • Τα έσοδα του Ομίλου Interpublic ήταν 10,928 δισεκατομμύρια δολάρια και στο πελατολόγιο του περιλαμβάνονται ο Στρατός των ΗΠΑ, η ABC, η Columbia Records, η Unilever, η US Bank, το Facebook και η ExxonMobil , για να αναφέρουμε μόνο μερικά.

Σύμφωνα με τον Stiles, εκτιμάται ότι τα δύο τρίτα έως το 80% του περιεχομένου που μεταδίδεται και δημοσιεύεται από εταιρικά μέσα προέρχεται από εταιρείες δημοσίων σχέσεων. Με άλλα λόγια, οι περισσότερες λεγόμενες «ειδήσεις» των mainstream media είναι προπαγάνδα.

Είναι αξιοσημείωτο ότι όταν προσθέτετε μαζί τα έσοδα αυτών των τεσσάρων κορυφαίων εταιρειών χαρτοφυλακίου διαφημίσεων, εξακολουθούν να είναι κάτω από τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια, κάτι που φαίνεται μέτρια τιμή για τον έλεγχο έως και το 80% του παγκόσμιου τοπίου των κυρίαρχων μέσων. Σαφώς, είναι καλά ξοδευμένα χρήματα, από την οπτική γωνία του παγκοσμιοποιητή.

Η διακρατική καπιταλιστική τάξη

Όπως σημείωσε ο Stiles, ο όρος που χρησιμοποιεί η ακαδημία για να περιγράψει αυτή την παγκοσμιοποιητική κλίκα είναι «Η Τάξη των Διακρατικών Καπιταλιστών» ή TCC.

«Είναι το 1% των πλουσιότερων ανθρώπων του κόσμου που παρέχουν την ιδεολογική αιτιολόγηση οδηγώντας τις επιθυμητές ενέργειες που πρέπει να υλοποιηθούν παγκοσμίως για την επιδίωξη των κοινών τους συμφερόντων μέσω διεθνικών κυβερνητικών οργανισμών», γράφει.