ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Η συνταγή του Θεού – Ο Μανώλης Συρίγος κάνει cheesecake με μους σοκολάτας

cheesecake-mousse1-570
Και σκεφτόταν ο Θεός: τι λείπει από το cheesecake; Μπίνγκο! Ο Μανώλης Συρίγος φτιάχνει τη «συνταγή του Θεού» και επικαλύπτει το cheesecake με μους σοκολάτας για μια πρωτότυπη γεύση.
ΥΛΙΚΑ
Για την ζύμη μπισκότου
  • 250γρ μπισκότα Οreo Cookies
  • 50γρ βούτυρο, λιωμένο
Για τη σάλτσα σοκολάτας
  • 500 γρ κουβερτούρα
  • 500ml κρέμα γάλακτος
Για την γέμιση
  • 300 γρ. κουβερτούρα
  • 500 ml κρέμα γάλακτος
  • 200γρ ζάχαρη άχνη
  • 500 γρ. μασκαρπονε
  • 2 βανίλιες
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
  • Ετοιμάζουμε τη βάση μπισκότου. Τοποθετούμε τα μπισκότα στο μπλέντερ μαζί με το βούτυρο μέχρι να θρυματιστούν.
  • Στρώνουμε σε μια φόρμα με στεφάνι 28 εκ, το μείγμα των μπισκότων πατώντας τα με τον πάτο ενός ποτηριού.
  • Χτυπάμε στο μίξερ τη ζάχαρη με το μασκαρπόνε μέχρι να αφρατέψουν και τα αφήνουμε στην άκρη.
  • Χτυπάμε και την κρέμα γάλακτος στο μίξερ μέχρι να πήξει και ρίχνουμε μέσα και το τυρί με την ζάχαρη και ομογενοποιούμε.
  • Λιώνουμε τη σοκολάτα σε μπέν μαρί,και την ρίχνουμε σιγά σιγά στο μείγμα με το τυρί
  • Αδειάζουμε το μείγμα μέσα στην στεφανή, επάνω στη βάση μπισκότου και βάζουμε το στο ψυγείο, για περίπου 3 ώρες.
  • Για τη σάλτσα σοκολάτας. Λίωνουμε τη σοκολάτα σε μπεν μαρί και ρίχνουμε λίγη, λίγη την κρέμα, ανακατεύοντας ώστε να ενσωματωθεί στο μείγμα
  • Αφήνουμε να κρυώσει λίγο και ρίχνουμε πάνω από το τσίζ κέικ.
  • Αφήνουμε στο ψυγείο μέχρι να στερεοποιηθεί η σάλτσα και σερβίρουμε.

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

Ολοταχώς για σύνταξη κάτω από τα 300 ευρώ!



Σύνταξη κάτω από 300 ευρώ πρόκειται να λάβουν περίπου 500.000 εργαζόμενοι εντός της επόμενης δεκαετίας. Η τεράστια μείωση εσόδων από τα ασφαλιστικά ταμεία, λόγω της υψηλής ανεργίας και των μειώσεων στους μισθούς, κινδυνεύει να αποβεί μοιραία για το ασφαλιστικό σύστημα συνολικά, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Εργασίας (ΙΝΕ) της ΓΣΕΕ, που στηρίχτηκε στην επεξεργασία των επίσημων δεικτών ανεργίας της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

Ετσι, ακόμη και η κατώτατη εγγυημένη σύνταξη των 360 ευρώ, που πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή την 1η Ιανουαρίου 2015, μόνο... εγγύηση δεν παρέχει, καθώς δεν υπάρχουν οι πόροι για να καλυφθούν οι αιτήσεις συνταξιοδότησης.

Ο ειδικός συνεργάτης του ΙΝΕ ΓΣΕΕ Γιώργος Κρητικίδης, μιλώντας στην «κυριακάτικη δημοκρατία», χαρακτήρισε τη συγκεκριμένη σύνταξη «μακρινό όνειρο». Το ποσό των 360 ευρώ προέκυψε ως ποσοστό του κατώτατου μισθού της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΕΓΣΣΕ), που τότε ήταν 751 ευρώ. Σήμερα όμως οι κατώτατες αποδοχές στον ιδιωτικό τομέα έχουν υποχωρήσει στα 586 ευρώ μεικτά και ειδικά για τους νέους έως 25 ετών στα 511 ευρώ μεικτές αποδοχές. Ο κ. Κρητικίδης τονίζει ότι «όταν δημιουργούνται συνθήκες ανακύκλωσης της απασχόλησης με 200 και 300 ευρώ μηνιαίες αποδοχές, μέσω της εκ περιτροπής εργασίας και της μερικής απασχόλησης, ανάλογη εκτιμάται ότι θα είναι και η πορεία της κατώτατης εγγυημένης σύνταξης».

Στην έρευνα του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ αναφέρεται ότι στο τέλος του 2012 οι εργαζόμενοι που βρίσκονταν κοντά στη σύνταξη ήταν τρεισήμισι φορές περισσότεροι από τους εργαζομένους που θεωρούνται νέοι, τόσο σε ηλικία όσο και σε προϋπηρεσία. Τα νούμερα μείωσης της απασχόλησης, ειδικά στην ηλικιακή κατηγορία 15-24 ετών, αλλά και σε όλες τις υπόλοιπες που θεωρούνται οι πλέον παραγωγικές, αποδεικνύουν τελικά ότι «λεφτά δεν υπάρχουν». Αντίστοιχα, ένας σημαντικός αριθμός ασφαλισμένων (περίπου 75.000 άτομα) που βρίσκονται χωρίς δουλειά, αν και είναι «μια ανάσα» από τη σύνταξη, δηλαδή ανήκουν στην ηλικιακή κατηγορία 55-64 ετών, κινδυνεύουν να μην καταφέρουν να πάρουν καθόλου σύνταξη, αφού θα τους λείπουν λίγα ένσημα.

Παράγοντες της κοινωνικής ασφάλισης διαπιστώνουν όλο και πιο ξεκάθαρα ότι τα νούμερα δεν βγαίνουν. Τα επίσημα στοιχεία αναφορικά με τη μείωση όσων εργάζονται σε όλες τις ηλικιακές κατηγορίες είναι χαρακτηριστικά του αδιεξόδου στο οποίο έχει περιέλθει το ασφαλιστικό σύστημα. Δεν είναι τυχαίο ότι σε όλες τις συγκρίσεις ανάμεσα στα στοιχεία απασχόλησης και ανεργίας του 2012 με το 2009, χρονιά στην οποία ξεκίνησε η βαθιά ύφεση, τα νούμερα δείχνουν ότι η κατάσταση έχει γίνει δραματικά χειρότερη μέσα σε μια τετραετία. Πιο συγκεκριμένα, στην κατηγορία 15-24 ετών το 2009 εργάζονταν 258.692 άτομα. Το ποσοστό ανεργίας κυμαινόταν από 23,5% έως 31,1% στη χειρότερη περίπτωση σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Ο αριθμός των ενεργών εργαζομένων το 2012, πάντα στην ίδια ηλικιακή κατηγορία, υποχώρησε αισθητά φτάνοντας μόλις τα 144.749 άτομα. Αντίστροφη πορεία εμφάνισε ο δείκτης ανεργίας στους νέους ανθρώπους. Από 84.131 άτομα που ήταν το 2009 έφτασαν το 2012 στα 169.420 άτομα. Αντίστοιχα, το ποσοστό ανεργίας εκτινάχθηκε στο 64,4%, κάτι που σημαίνει ότι πάνω από έξι στους δέκα νέους αδυνατούν να βρουν δουλειά.

Αναφορικά με όσους βρίσκονται στη «δύση» της εργασιακής τους σταδιοδρομίας, ο αριθμός τους είναι πολύ μεγαλύτερος συγκριτικά με τους νέους εργαζομένους, παρά το γεγονός ότι και σε εκείνους η ανεργία έχει επιδράσει καταλυτικά. Ειδικότερα, το 2009 στην ηλικιακή κατηγορία 55-64 ετών οι απασχολούμενοι έφταναν τα 552.866 άτομα. Τέσσερα χρόνια μετά, το 2012, ο αριθμός αυτός έχει υποχωρήσει στα 492.016 άτομα, αριθμός πάντως που είναι τριπλάσιος από τους νέους «τυχερούς» που ακόμη εργάζονται. Με την ανεργία πάντως στους μεγάλους ηλικιακά απασχολουμένους να βρίσκεται στο 14,2% το 2012, ο αριθμός όσων έχασαν τη δουλειά τους λίγο πριν από τη σύνταξη ανήλθε στα 74.091 άτομα. Νούμερο αισθητά υψηλότερο από τα 25.109 άτομα της ίδιας ηλικιακής κατηγορίας, που δεν δούλευαν το 2009, δηλαδή στις απαρχές της κρίσης. Υπολογίζεται ότι στο σύνολο της απασχόλησης στην Ελλάδα οι ασφαλισμένοι που βρίσκονται κοντά στη σύνταξη καλύπτουν το 13%, ενώ αντίθετα στο 4% βρίσκονται οι νέοι σε ηλικία απασχολούμενοι.

Τα απανωτά χτυπήματα που οδηγούν τα ασφαλιστικά ταμεία σε χρεοκοπία

Ο εκτροχιασμός της ανεργίας των νέων έχει μειώσει δραματικά τα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων, που την τελευταία διετία έχουν δεχθεί απανωτά «χτυπήματα». Σε αυτά συγκαταλέγονται οι μειώσεις των μισθών τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα, η αύξηση της ανασφάλιστης εργασίας που έχει φτάσει σχεδόν το 40%, όταν το 2009 δεν ήταν πάνω από 25%, όπως και το περσινό «κούρεμα» των ομολόγων που απέφερε ζημιές σχεδόν 12 δισ. ευρώ στα αποθεματικά των ασφαλιστικών ταμείων.

Η θεσμοθέτηση της κατώτατης σύνταξης πραγματοποιήθηκε με τον νόμο 3863 τον Ιούλιο του 2010, γνωστό και ως «νόμο Λοβέρδου», για την οποία αξιοποιήθηκαν στοιχεία του 2008 και του 2009. Με την κρίση να έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις και την ανεργία να έχει εκτοξευτεί στο 27,4%, το ΙΝΕ/ΓΣΕΕ εκτιμά ότι η κατώτατη εγγυημένη σύνταξη πολύ σύντομα θα υποχωρήσει αισθητά προς τα κάτω, ίσως και χαμηλότερα των 300 ευρώ. Αλλωστε όταν κάποιος δεν έχει δουλειά για μεγάλο χρονικό διάστημα, το τελευταίο που θα σκεφθεί είναι εάν ο εργοδότης του καταβάλλει ασφαλιστικές εισφορές. Το πιθανότερο είναι να δεχθεί ό,τι μισθό του δώσουν, ακόμη και αν θα μείνει δίχως ασφάλιση. Μαζί του όμως θα μείνουν με πενιχρή σύνταξη και δεκάδες χιλιάδες μελλοντικοί συνταξιούχοι.

Βασίλης Αγγελόπουλος


Read more: http://tolimeri.blogspot.com/#ixzz2swg0VXZl

Ο Πάνος Σκουρολιάκος στο Φεστιβάλ Ολύμπου

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΟΥ (ΟΡ.ΦΕ.Ο)
Φεστιβάλ Ολύμπου                                                               
Γραφείου Τύπου – Σφήκας Δημ.
Σανταρόζα 1 - 601 00 Κατερίνη
Τηλ: 6978 495134


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ





Τα γραφεία του Οργανισμού Φεστιβάλ Ολύμπου, στην Κατερίνη, επισκέφθηκε ο γνωστός ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας κ. Πάνος Σκουρολιάκος, συνοδευόμενος από τον Κατερινιώτη φιλόλογο εκπαιδευτικό και συγγραφέα κ. Αντώνη Κάλφα, καθώς και από το συμπολίτη μας ηθοποιό κ. Γιώργο Χανδόλια.

Η επίσκεψη αυτή έγινε με την ευκαιρία της παρουσίας του στην Κατερίνη και της συμμετοχής του σε εκδήλωση που έγινε πρόσφατα στο «ΙΔΕΟΔΡΟΜΙΟ».

Τον Πάνο Σκουρολιάκο υποδέχθηκε ο πρόεδρος του ΟΡ.ΦΕ.Ο. κ. Γρηγόρης Παπαχρήστος και ο καλλιτεχνικός διευθυντής κ. Κώστας Μυστακίδης και η συζήτηση με τον γνωστό καλλιτέχνη, όπως ήταν φυσικό, περιστράφηκε σε θέματα πολιτισμού, στο Φεστιβάλ Ολύμπου και κυρίως στο περιφερειακό θέατρο.

Όπως είναι γνωστό ο Πάνος Σκουρολιάκος διετέλεσε για δέκα χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής στο ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης.

Για το Φεστιβάλ Ολύμπου, ο Πάνος Σκουρολιάκος είπε ότι συγκαταλέγεται στα σπουδαιότερα της χώρας μας και επεσήμανε ότι χρειάζεται περισσότερη προβολή και ότι λόγω ονόματος και αξίας, πρέπει να γίνει σημείο αναφοράς, να γίνει «πιάτσα».

Τον εντυπωσίασε ιδιαίτερα η συνεργασία του Φεστιβάλ με άλλες χώρες και πρότεινε για το 2015 αυτή να είναι με την Κίνα, με την οποία και ο ίδιος ξεκινάει με αναφορά το ιστορικό τρίγωνο «Αρχαία Ολυμπία – Επίδαυρος –Δελφοί».


Τέλος, ο πρόεδρος του ΟΡ.ΦΕ.Ο. Γρηγόρης Παπαχρήστος αφού ευχαρίστησε τον Πάνο Σκουρολιάκο για την επίσκεψή και τις ενδιαφέρουσες προτάσεις, του χάρισε το λεύκωμα «40 Χρόνια Φεστιβάλ Ολύμπου».

Από την Οικολογική ομάδα "Μητέρα Γη", Σάββατο 15 Φεβρουαρίου, διάλεξη με τις ιατρούς Αλεξάνδρα Ευθυμιάδου - Γρίβα και Μαρία - Μυρτώ Γρίβα με θέμα "Καρκίνος: μία άλλη θεραπευτική προσέγγιση"


Νεο Ιπποκρατική Ιατρική:

"Καλύτερο το προλαμβάνειν παρά το θεραπεύειν"

Διάλεξη με τις ιατρούς Αλεξάνδρα Ευθυμιάδου - Γρίβα και Μαρία - Μυρτώ Γρίβα με θέμα: "Καρκίνος: μία άλλη θεραπευτική προσέγγιση"είναι η επόμενη πρωτοβουλία της Οικολογικής μας ομάδας. Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014, στις 6 το απόγευμα, στην πάνω αίθουσα του Συνεδριακού Κέντρου Κατερίνης "ΕΚΑΒΗ".

 Ο καρκίνος είναι ένα νόσημα με πολλές διαφορετικές εκφάνσεις και προγνώσεις. Αποτελεί ένα από τα δραματικότερα ιατρικά προβλήματα, τα ποσοστά του οποίου αυξάνονται δραματικά μέρα με την μέρα.
 Πώς φτάνει όμως ένας άνθρωπος αντιμέτωπος με αυτήν την διάγνωση; Ποια είναι τα περιθώρια θεραπευτικής παρέμβασης; Πότε ο στόχος της θεραπείας είναι η ίαση και πότε η παρηγορική αντιμετώπιση;
 Σε μία εποχή που υπάρχει η τάση τα πάντα να αποδίδονται σε γονίδια και ψυχοσωματικούς παράγοντες, οφείλουμε να προσεγγίσουμε αυτό το τεράστιο ιατρικό θέμα και τις κοινωνικές και οικονομικές του συνέπειες με μια ορθολογιστική και ρεαλιστική θεώρηση.

 Ο σύγχρονος τρόπος ζωής και διαβίωσης, η πολυφαρμακία και η υποβάθμιση της ποιότητας της τροφής διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο τόσο στην πρόληψη, όσο και στην θεραπεία.

Μαρία-Μυρτώ Γρίβα 
Οι παθολόγοι Αλεξάνδρα Ευθυμιάδου - Γρίβα και Μαρία - Μυρτώ Γρίβα θα μιλήσουν για τις αιτίες, τις διαφορετικές εκφάνσεις του καρκίνου και θα αναλύσουν τις πιθανές θεραπευτικές παρεμβάσεις, με βάση τις δυνατότητες που δίνει η αλλαγή του τρόπου διατροφής και διαβίωσης και η χρήση φυτικών φαρμακευτικών φαρμάκων.

Τροπολογία του ΚΚΕ για την κατάργηση όλων των διοδίων.

Τροπολογία – προσθήκη κατέθεσε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας με τίτλο: «Ενιαίος φορέας Εξωστρέφειας» ζητώντας την πλήρη κατάργηση των διοδίων. Όπως επισημαίνει η επιβολή των διοδίων για τη χρήση των εθνικών οδών που έχει πάρει το χαρακτήρα πρόκλησης για το λαό μας, ο οποίος καλείται να πληρώσει διπλά αυτά τα έργα.Παρατίθεται το πλήρες κείμενο της Τροπολογίας:


ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «Ενιαίος φορέας Εξωστρέφειας»

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Η επιβολή των διοδίων για τη χρήση των εθνικών οδών έχει πάρει χαρακτήρα πρόκλησης για το λαό μας. Στην ουσία καλείται να πληρώσει διπλά τα έργα αυτά. Πληρώνει την κατασκευή τους, πληρώνει και τη χρήση τους, που έχει παραχωρηθεί για μακροχρόνια εκμετάλλευση στους επιχειρηματικούς ομίλους με διασφαλισμένα τα κέρδη τους με εγγύηση του δημοσίου.
Η πρόκληση γίνεται ακόμη μεγαλύτερη με τη συνεχή διεύρυνση των διοδίων με νέους σταθμούς και με τις μεγάλες αυξήσεις που έχουν επιβληθεί και που προβλέπονται για το μέλλον.
Για τους λόγους αυτούς η κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ καταθέτει την παρούσα Τροπολογία με την οποία ζητά την πλήρη κατάργηση των διοδίων.
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «Ενιαίος φορέας Εξωστρέφειας»

Στο ως άνω σχέδιο νόμου προστίθεται άρθρο ως ακολούθως:

ΑΡΘΡΟ
1.                              Καταργείται κάθε υποχρέωση καταβολής οποιουδήποτε τέλους και εν γένει αντιτίμου για τη χρήση οδικών δικτύων σε όλη την ελληνική επικράτεια. Από την ψήφιση του παρόντος, κάθε αντίθετη διάταξη νόμου, σύμβασης ή άλλης κανονιστικής πράξης καταργείται.
2.                              Καταργείται το αξιόποινο κάθε πράξης που σχετίζεται με τη μη καταβολή τέλους ή εν γένει αντιτίμου για τη χρήση οδικών δικτύων. Επίσης καταργούνται και δεν εισπράττονται τυχόν επιβληθέντα διοικητικά ή άλλου είδους πρόστιμα για την ως άνω αιτία».  


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΔΙΟΥ-ΟΛΥΜΠΟΥ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΕΠΣ ΠΙΕΡΙΑΣ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗ


Γ.Παπαθανασίου: Με κανένα ζόρι δεν βρίσκονται τα 700.000 ευρώ!
* ΚΥΡΙΕ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗ, ΑΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΑ, ΟΠΩΣ ΛΕΤΕ, ΦΕΡΤΕ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΓΙΑ ΕΠΑΝΕΚΤΗΜΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ…
* ΑΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΟΣΑ ΛΕΤΕ (30.000 ΕΥΡΩ Ή ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ), ΣΑΣ ΠΑΡΑΧΩΡΟΥΜΕ ΤΑ ΓΗΠΕΔΑ ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ!

Με αφορμή τη δημόσια παρέμβαση που πραγματοποίησε δια του τύπου ο πρόεδρος της ΕΠΣ Πιερίας Δημήτρης Ελευθεριάδης, σχετικά με τη διοργάνωση της τελικής φάσης του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος UEFA EURO U-19 που θα διεξαχθεί τον Ιούλιο 2015 σε γήπεδα της Πιερίας, τη δική του απάντηση στα λεγόμενα του προέδρου της Ένωσης Ποδοσφαιρικών Σωματείων Πιερίας έδωσε ο δήμαρχος Δίου-Ολύμπου Γιώργος Παπαθανασίου.
Μάλιστα, επειδή ο κ. Ελευθεριάδης στην επιστολή του ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «με το ...ζόρι δεν επιθυμούμε να βρούμε συμπορευτές», ο κ. Παπαθανασίου, από τη δική του πλευρά, θεωρεί ότι «με κανένα ζόρι δεν μπορούν να βρεθούν τα 700.000 και πλέον ευρώ που ζητούνται για τέτοιου είδους παρεμβάσεις σε αθλητικούς χώρους και εγκαταστάσεις».
Ολόκληρη η απάντηση του δημάρχου Δίου-Ολύμπου προς τον πρόεδρο της ΕΠΣ Πιερίας έχει ως εξής:
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΔΙΟΥ-ΟΛΥΜΠΟΥ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΕΠΣ ΠΙΕΡΙΑΣ
Κύριε Ελευθεριάδη, με αφορμή την επιστολή σας στον τοπικό τύπο έχω να δηλώσω δημόσια τα εξής:
1.     Καμία υπόσχεση δεν έχει δώσει ο δήμος Δίου-Ολύμπου, ούτε προφορικά αλλά ούτε και γραπτά, ότι θα μπορούσε να διαθέσει χρήματα, ιδιαίτερα τέτοιου ύψους, για βελτίωση αθλητικών εγκαταστάσεων, αφού τα χρήματα που διαχειρίζεται ο δήμος είναι λιγοστά και δεν επαρκούν για να ανταποκριθεί, εν μέσω μάλιστα μεγάλης κρίσης, στις πολλές και ποικίλες υποχρεώσεις του. Στις όποιες επαφές μεταξύ Δ.Δίου-Ολύμπου και ΕΠΣ Πιερίας, πάντοτε μιλούσαμε για συνεργασία, όχι για χρήματα και μάλιστα τέτοιου ύψους.
2.     Επειδή φαίνεται ότι έχετε είτε ασθενή είτε επιλεκτική μνήμη, σας υπενθυμίζω ότι στις 11/4/2013, όταν ήρθατε στο γραφείο μου μαζί με τους συνεργάτες σας κυρίους Γιώργο Τζόβα και Κώστα Ορφανίδη για να συζητείστε μαζί μου σχετικά με τους αθλητικούς αγώνες που θέλετε να διοργανωθούν σε αθλητικές εγκαταστάσεις του δήμου μας, σας ξεκαθάρισα πως ο δήμος Δίου-Ολύμπου μπορεί να σας παραχωρήσει γήπεδα, υποδομές, προσωπικό και ό,τι άλλο θελήσετε, αρκεί να μη ζητάτε χρήματα.
Αυτό σας το τόνισα, επειδή τα οικονομικά του δήμου αλλά και τα χρέη μας δεν μας επιτρέπουν την ανάληψη υπερβολικών δαπανών για έργα και εργασίες που θα απαιτηθούν. Αυτό, άλλωστε, το λέμε συνεχώς σε όλους τους τόνους, προφορικά αλλά και δημόσια, από το 2011 που αναλάβαμε τη διοίκηση του δήμου μέχρι και σήμερα.
3.     Δέκα μήνες μετά από εκείνη τη συνάντηση που είχαμε, ερχόσαστε σήμερα και λέτε άλλα από αυτά που συζητήσαμε τότε. Επειδή δε σε πρόσφατη τηλεοπτική σας παρέμβαση αμφισβητήσατε το ύψος του ποσού των 700.000 και πλέον ευρώ που πρέπει να απαιτηθεί (αυτό το ποσό έχει εκτιμήσει η Τεχνική Υπηρεσία του Δ.Δίου-Ολύμπου) για συγκεκριμένες βελτιώσεις – εργασίες σε αθλητικές υποδομές του δήμου μας ισχυριζόμενος ότι πρόκειται για πολύ μικρότερο ποσό (περίπου της τάξης των 30.000 ή κάτι περισσότερο), σας καλώ:
Α) Να ορίσετε μηχανικό της επιλογής σας για επανεκτίμηση του κόστους επί συγκεκριμένων παρεμβάσεων που πρέπει να γίνουν. Β) Μετά χαράς να σας παραχωρήσουμε τις εγκαταστάσεις και να κάνετε εσείς τις συγκεκριμένες βελτιώσεις, αν πράγματι τα χρήματα που χρειάζονται είναι τόσα λίγα, όπως λέτε.
4.     Όσον αφορά τις ανησυχίες σας για την αθλούμενη νεολαία, είναι γνωστό σε όλους ότι σ’ αυτές τις πολύ δύσκολες εποχές, εμείς ως διοίκηση του δήμου Δίου-Ολύμπου δείξαμε και συνεχίζουμε να δείχνουμε έμπρακτα την αγωνία μας για την αθλούμενη νεολαία φροντίζοντας όσο μπορούμε περισσότερο τις αθλητικές μας υποδομές. Μάλιστα, σας θυμίζουμε ότι παρά τις σοβαρές οικονομικές μας δυσκολίες, μεταξύ των άλλων αθλητικών έργων που έχουμε κάνει είναι και η ανακατασκευή δύο γηπέδων, της Σκοτίνας και του Πλαταμώνα, τα οποία για πάρα πολλά χρόνια ήταν αρμάνια και μπαζότοποι.
5.     Τέλος, ως προς την προβολή του τόπου μέσα από τη διοργάνωση μεγάλης εμβέλειας αγώνων, σας θυμίζω ότι από το 1991 που είμαι δήμαρχος, έχουμε συνδιοργανώσει αγώνες για πολλά αθλήματα Πανελλήνιου, Βαλκανικού, Πανευρωπαϊκού και Παγκόσμιου ενδιαφέροντος χωρίς να επιβαρύνουμε με χρέη τον Δήμο.
Για τους αγώνες αυτούς σε ποδόσφαιρο, τζούντο, μπάσκετ, στίβο, άρση βαρών, χάντμπολ, σκάκι κλπ είμαστε περήφανοι, όπως περήφανοι είμαστε και για τη συνεργασία που είχαμε με όλους τους συλλόγους και τις ομοσπονδίες που συνδιοργανώσαμε τέτοιους αγώνες, παρέχοντας μάλιστα ελάχιστα δημοτικά χρήματα, αν και οι διοργανώσεις εκείνες γίνονταν σε περιόδους όπου δεν υπήρχε καμία οικονομική κρίση.

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΙΟΥ-ΟΛΥΜΠΟΥ
Γιώργος Παπαθανασίου

Ερώτηση από Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, μεταξύ των οποίων και ο κ. Δημήτριος Δ.Χριστογιάννης, προς τον Υπουργό Οικονομικών, σχετικά με τη Καταβολή εισοδηματικής ενίσχυσης σε οικογένειες ορεινών και μειονεκτικών περιοχών.


Προς:

Τον κ. Υπουργό Οικονομικών

ΘΕΜΑ: Καταβολή εισοδηματικής ενίσχυσης σε οικογένειες ορεινών και μειονεκτικών περιοχών.

Στο πλαίσιο των μέτρων κοινωνικής προστασίας ευπαθών ομάδων του πληθυσμού θεσπίστηκε με τις διατάξεις της παρ. 2, του άρθρου 27 του ν.3016/2002 η χορήγηση ετήσιας εισοδηματικής ενίσχυσης, προκειμένου να στηριχθούν οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα και να αποτραπεί ο κίνδυνος να ερημωθούν ολόκληρα χωριά που βρίσκονται σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές.

Με τις διατάξεις αυτές, δικαιούχοι της εν λόγω εισοδηματικής ενίσχυσης είναι οι οικογένειες Ελλήνων υπηκόων και υπηκόων κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένων και των μονογονεϊκών, των οποίων τα μέλη κατοικούν μόνιμα σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές, όπως αυτές ορίζονται στην οδηγία 85/148/ΕΟΚ, και των οποίων το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των τεσσάρων χιλιάδων επτακοσίων (4.700) Ευρώ.

Δικαιούχοι του επιδόματος είναι μόνο όσοι δεν υπερβαίνουν τις 4.700 Ευρώ το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, το συνολικό ετήσιο φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό, καθώς και το απαλλασσόμενο ή το φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα του φορολογουμένου, της συζύγου και των ανήλικων τέκνων του από κάθε πηγή.
Περαιτέρω και για τον ίδιο σκοπό η έννοια του όρου «ετήσιο οικογενειακό εισόδημα» προσδιορίζεται ως ακολούθως:

Κατόπιν αυτού κατά τον υπολογισμό του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος λαμβάνεται υπόψη το άθροισμα των προαναφερόμενων εισοδημάτων όλων των μελών της οικογένειας, όπως αναγράφεται στο αντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους για το οποίο αιτείται η εισοδηματική ενίσχυση. Σε περίπτωση δε ύπαρξης τεκμαρτού εισοδήματος διενεργείται σύγκριση πραγματικού και τεκμαρτού εισοδήματος και λαμβάνεται υπόψη το μεγαλύτερο εξ αυτών.

Επίσης, απαραίτητο στοιχείο χορήγησης της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι η οικογένεια και δεν χορηγείται μεμονωμένα σε πρόσωπα. Με τον όρο «οικογένεια» εννοείται το ζεύγος των σε νόμιμο γάμο συμβιούντων συζύγων μετά των ανηλίκων και αγάμων τέκνων αυτών (συγγενική οικογένεια) που συμβιούν κάτω από την ίδια στέγη. Κατόπιν αυτού ως «οικογένεια» θεωρούνται: οι σύζυγοι μόνο ή και με τέκνα (ανήλικα ή ενήλικα άγαμα) που βαρύνουν φορολογικά το δικαιούχο – αρχηγό της οικογένειας.

Το παράλογο και παράδοξο της υπόθεσης όμως είναι το γεγονός πως ακόμη και αν το πραγματικό εισόδημα μιας οικογένειας δεν υπερβαίνει τις 4.700 Ευρώ, το τεκμαρτό εισόδημα είναι βέβαιο ότι θα το υπερβαίνει. Ο Νόμος 3842/2010 ορίζει ως ελάχιστη ετήσια αντικειμενική δαπάνη τις 5.000 Ευρώ για ένα άτεκνο ζευγάρι (δηλαδή 2.500 Ευρώ τεκμαρτό εισόδημα κατά κεφαλήν). Το αποτέλεσμα είναι πως μία οικογένεια εξ ορισμού αποκλείεται από τους δικαιούχους του επιδόματος επειδή βάσει του νόμου έχει τεκμαρτό εισόδημα τουλάχιστον 5.000 Ευρώ. Όμως το συγκεκριμένο επίδομα προορίζεται για οικογένειες και όχι για μεμονωμένα άτομα που έχουν πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα κάτω των 4.700 Ευρώ.

Επιπροσθέτως μία οικογένεια με ιδιόκτητο σπίτι έχει επιπλέον τεκμαρτό εισόδημα τουλάχιστον 3.000 Ευρώ, αν διαθέτει και αυτοκίνητο το τεκμαρτό εισόδημα αυξάνεται ακόμη περισσότερο.

Κατόπιν τούτου ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Τι προτίθεστε να κάνετε ώστε το επίδομα ορεινών και μειονεκτικών περιοχών να το δικαιούνται και οι οικογένειες που το τεκμαρτό τους εισόδημα υπερβαίνει τις 4.700 Ευρώ αλλά το πραγματικό τους εισόδημα είναι χαμηλότερο;

2. Θα αλλάξετε την εγκύκλιο που ορίζει τους δικαιούχους ώστε να μην αποκλείονται εξ ορισμού οι οικογένειες;


3. Πότε θα διανεμηθεί το επίδομα;

Οι ερωτώντες βουλευτές:

1.    Χρίστος Δήμας          Κορινθίας
2.     Ιωάννης Κεφαλογιάννης  Ρεθύμνου
3.     Σενετάκης Μάξιμος             Ηράκλειο
4.     Ταμήλος Μιχάλης             Τρικάλων
5.     Μακρή- Θεοδώρου Ελένη  Φθιώτιδας
6.     Θεόφιλος Λεονταρίδης             Σερρών
7.     Μαρία Αντωνίου                         Καστοριάς
8.     Ορφανός Γεώργιος                          Α’ Θεσσαλονίκης
9.     Κουκουδήμος Κων/νος              Ν. Πιερίας
10.  Τσαβδαρίδης Λάζαρος               Ημαθίας
11.  Χριστογιάννης Δημήτριος               Πιερίας
12.  Σκόνδρα Ασημίνα                         Καρδίτσας
13.  Σαμπαζιώτης Δημήτρης            Μεσσηνίας
14.  Κόνσολας Μάνος                        Δωδ/σου
15.  Βολουδάκης Μανούσος            Χανίων
16.  Κόλλιας Κωνσταντίνος             Κορινθίας
17.  Στύλιος Γιώργος                        Άρτας
18.  Βλαχογιάννης Ηλίας                         Τρικάλων
19.  Κοψαχείλης Τιμολέων             Γρεβενών
20.  Καρασμάνης Γιώργος          Πέλλας   
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Δ. ΧΡΙΣΤΟΓΙΑΝΝΗΣ  
Βουλευτής Πιερίας - ΝΔ 
25ης Μαρτίου 8, 
Τ.Κ. 60100 Κατερίνη
E-mail: christogiannisd@yahoo.gr
Ιστοσελίδα: christogiannisd.blogspot.gr
Τηλ: 2351079820, 79821
Φαξ: 2351077935 




Ο Βασίλης Παπαδημητρίου από το Λιτόχωρο, στον «Συνδυασμό Ευθύνης» του Γιώργου Φαρμάκη



Ο νεαρός δημοτικός σύμβουλος, μπαίνει δυνατά στη μάχη των δημοτικών εκλογών

Ο Βασίλης Παπαδημητρίου από το Λιτόχωρο ξεκινά στο πλευρό του Γιώργου Φαρμάκη την μάχη για τις δημοτικές εκλογές.

Σε δηλώσεις που έκανε πριν λίγο τόνισε: «Δεν θα μπορούσα να λείπω από το προσκλητήριο νίκης του «Συνδυασμού Ευθύνης». Δίνουμε καθημερινές μάχες στο πλευρό των δημοτών. Οι στέρεες βάσεις που έχουμε θέσει μας επιτρέπουν να αισιοδοξούμε πως η επόμενη ημέρα θα είναι καλύτερη. Θα είμαι στο πλευρό του Γιώργου Φαρμάκη ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος»

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΦΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

                 
ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ
Μ.Ε. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
----------------------------------------------------------
Ταχ. Δ/νση:  Βασ. Όλγας  198   
Τ.Κ.: 546 55
Πληροφορίες: Μίνα Κουρνούτου
Τηλέφωνο: 2313 – 319663
Fax: 2313 – 319763
E_mail: antiperiferiarxis-thess@pkm.gov.gr



              
             

  

  





    Θεσσαλονίκη, 10/02/2014


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
            Από το Τμήμα Ποιοτικού και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης ανακοινώνονται τα εξής:

Έχοντας υπόψη την 1024/13302/30-01-2014 εγκύκλιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων σας ενημερώνουμε ότι από 01-01-2014 είναι υποχρέωση των επαγγελματιών χρηστών φυτοπροστατευτικών προϊόντων να εφαρμόζουν για όλες τις καλλιέργειες τις παρακάτω οδηγίες, οι οποίες περιγράφουν τις Γενικές Αρχές της Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας:
1.      Η πρόληψη ή και η εξάλειψη των επιβλαβών οργανισμών πρέπει να επιτυγχάνεται ή να υποστηρίζεται, μεταξύ άλλων επιλογών, κατά προτεραιότητα ιδίως με τις κατά περίπτωση ενέργειες:
i.        Την αμειψισπορά των καλλιεργειών.
ii.      Την χρήση κατάλληλων τεχνικών καλλιέργειας ( π.χ. προετοιμασία σποροκλίνης με σκοπό το σπάσιμο του ληθάργου των σπόρων των ζιζανίων και την καταπολέμηση τους, την καταγραφή ημερομηνιών και πυκνοτήτων σποράς, τη συγκαλλιέργεια με εδαφοκάλυψη, την άροση συντήρησης, κλάδεμα και άμεση σπορά).
iii.    Την χρήση, όπου απαιτείται, ανθεκτικών ή ανεκτικών ποικιλιών και τυποποιημένου ή πιστοποιημένου υλικού σποράς και φύτευσης.
iv.    Την χρήση ισορροπημένων πρακτικών λίπανσης, ασβέστωσης και άρδευσης ή και αποστράγγισης των χωραφιών
v.       Την παρεμπόδιση της διάδοσης επιβλαβών οργανισμών με μέτρα υγιεινής (π.χ. με τακτικό καθαρισμό των μηχανημάτων και του εξοπλισμού).
vi.    Την προστασία και ενίσχυση σημαντικών επωφελών οργανισμών, με κατάλληλα μέτρα φυτοπροστασίας ή τη χρήση οικολογικών υποδομών εντός και εκτός των χώρων παραγωγής.
2.     Οι επιβλαβείς οργανισμοί πρέπει να παρακολουθούνται με κατάλληλες μεθόδους και εργαλεία, εφόσον υπάρχουν. Στα κατάλληλα αυτά εργαλεία πρέπει να περιλαμβάνονται επιτόπιες παρατηρήσεις καθώς και συστήματα επιστημονικώς ορθής προειδοποίησης, πρόβλεψης και έγκαιρης διάγνωσης, εφόσον είναι εφικτό, καθώς και η αξιοποίηση συμβουλών από συμβούλους με επαγγελματική κατάρτιση.
3.     Με βάση τα αποτελέσματα της παρακολούθησης, ο επαγγελματίας χρήστης πρέπει να αποφασίζει αν και πότε πρέπει να εφαρμόσει μέτρα φυτοπροστασίας. Άρτιες και επιστημονικά ορθές τιμές κατωτέρων ορίων είναι βασική προϋπόθεση για τη λήψη των αποφάσεων. Για τους επιβλαβείς οργανισμούς, πριν από τις εφαρμογές πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα επίπεδα κατωτέρων ορίων επέμβασης που έχουν καθοριστεί για την περιοχή, τις συγκεκριμένες εκτάσεις, τις καλλιέργειες και τις ειδικές κλιματολογικές συνθήκες, εφόσον είναι εφικτό.
4.     Ορθολογικές βιολογικές, φυσικές και άλλες μέθοδοι χωρίς χημικά μέσα πρέπει να προτιμώνται από τις μεθόδους με χημικά μέσα, εφόσον παρέχουν ικανοποιητικό έλεγχο επιβλαβών οργανισμών.
5.     Τα γεωργικά φάρμακα που εφαρμόζονται πρέπει να είναι κατά το δυνατόν ειδικά για το συγκεκριμένο στόχο και να έχουν τις λιγότερες παρενέργειες για την υγεία του ανθρώπου, τους οργανισμούς που δεν αποτελούν στόχο και το περιβάλλον.
6.     Ο επαγγελματίας χρήστης πρέπει να τηρεί τη χρήση των γεωργικών φαρμάκων και άλλων μορφών παρέμβασης  στα απαραίτητα επίπεδα, π.χ. με χαμηλές δόσεις, μειωμένη συχνότητα εφαρμογής ή μερική εφαρμογή, εφόσον το επίπεδο κινδύνου για τη βλάστηση είναι αποδεκτό και δεν αυξάνεται ο κίνδυνος ανάπτυξης της ανθεκτικότητας στους πληθυσμούς επιβλαβών οργανισμών.
7.     Εάν ο κίνδυνος να αναπτυχθεί ανθεκτικότητα σε ένα μέτρο φυτοπροστασίας είναι γνωστός και εάν το επίπεδο επιβλαβών οργανισμών απαιτεί επανειλημμένη εφαρμογή γεωργικών φαρμάκων στις καλλιέργειες, πρέπει να εφαρμόζονται οι διαθέσιμες στρατηγικές διαχείρισης της ανθεκτικότητας προκειμένου να διατηρηθεί η αποτελεσματικότητα των προϊόντων. Σε αυτές μπορεί να περιλαμβάνεται η χρήση πολλαπλών γεωργικών φαρμάκων με διάφορους τρόπους δράσης.
8.     Με βάση το ιστορικό χρήσης των γεωργικών φαρμάκων και την παρακολούθηση των επιβλαβών οργανισμών, ο επαγγελματίας χρήστης πρέπει να αξιολογεί την επιτυχία των εφαρμοζόμενων μέτρων φυτοπροστασίας.

Οι αναφερόμενες παραπάνω ενέργειες εφαρμογής των Γενικών Αρχών της Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας από τους παραγωγούς – καλλιεργητές, οι οποίες ισχύουν για όλες τις καλλιέργειες, θα πρέπει να καταγράφονται σε ημερολόγιο, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε κάθε σχετικό έλεγχο από τις αρμόδιες προς τούτο αρχές, ώστε να πιστοποιείται η εφαρμογή αυτών.
Προς υποβοήθηση του έργου των παραγωγών – καλλιεργητών τα Περιφερειακά Κέντρα Προστασίας Φυτών & Ποιοτικού Ελέγχου εκδίδουν Δελτία Γεωργικών Προειδοποιήσεων, για τις βασικές καλλιέργειες του χώρου ευθύνης των, τα οποία αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου (http://minagric.gr/index.php/el/for-farmer-2/agricultural-warnings).




Ευχαριστούμε για τη συνεργασία
Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη

Μ.Ε. Θεσσαλονίκης

ΑΓΩΝΕΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΤΩΝ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΟΛΙΝΔΡΟΥ - ΠΙΕΡΙΚΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 9-2-2014 Photo Hasapetis