Μία (η Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου) και... καμία έμεινε για την πληρωμή τελών κυκλοφορίας των οχημάτων για το 2013, καθώς από την... Τετάρτη (σ.σ.: εκτός αν την τελευταία στιγμή δώσει παράταση το υπουργείο) η «ταρίφα» του προστίμου θα είναι ανεβασμένη.
Αντιμέτωποι με ένα εξτρά χαράτσι, το οποίο επί της ουσίας είναι ο διπλασιασμός της τιμής, θα βρεθούν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι «ξέχασαν» ή αμέλησαν να προμηθευτούν το σήμα κυκλοφορίας. Αν και δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο τη Δευτέρα, τελευταία ημέρα του χρόνου, το υπουργείο να δώσει –τουλάχιστον σιωπηρή– παράταση για την καταβολή των τελών, η πραγματικότητα είναι ιδιαιτέρως σκληρή.
Όσοι λοιπόν έχουν τα χρήματα –αλλά και όσοι μπορούν να τα χρεώσουν με δόσεις στις πιστωτικές τους κάρτες– πρέπει να πάνε στις τράπεζες με την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος και τον ΑΦΜ τους, χωρίς να περιμένουν ειδοποιητήριο από την Εφορία. Δεν υπάρχουν πλέον τα αυτοκόλλητα σήματα, καθώς η εκτύπωση και η αποστολή τους κόστιζαν στο Δημόσιο περί τα 80 εκατ. ευρώ. Οι τράπεζες θα χορηγούν στον φορολογούμενο αποδεικτικό πληρωμής, το οποίο αντικαθιστά το αυτοκόλλητο σήμα των τελών κυκλοφορίας.
Στην εφορία
Στην Εφορία θα πρέπει να απευθυνθούν μόνο όσοι δεν έχουν λάβει ακόμη την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, επομένως δεν έχει ενημερωθεί η βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), ή για οποιονδήποτε άλλον λόγο δεν βρίσκουν στο αρχείο της ΓΓΠΣ τα στοιχεία του οχήματός τους ή όταν έχουν αφαιρεθεί τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος, με πράξη αστυνομικής Αρχής, λόγω οφειλής τελών κυκλοφορίας.
Όσοι δεν καταβάλουν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας 2013 θα κληθούν να πληρώσουν το αντίτιμο εις διπλούν, ενώ εξετάζεται και το ενδεχόμενο να «μπλοκάρεται» η διαδικασία υποβολής της φορολογικής δήλωσης, η οποία είναι επίσης συνδεδεμένη με το taxisnet. Οι παραβάτες θα εντοπίζονται από τη ΓΓΠΣ με διασταυρώσεις και θα λαμβάνουν ηλεκτρονικά το πρόστιμο μέσω taxisnet.
Προβληματισμός...
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΓΓΠΣ, μέχρι σήμερα έχουν τυπωθεί περίπου 1.700.000 ειδοποιητήρια πληρωμής τελών κυκλοφορίας μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής της ΓΓΠΣ.
Πάντως στο οικονομικό επιτελείο επικρατεί προβληματισμός, καθώς τα συνολικά έσοδα αναμένονται μειωμένα σε σχέση με πέρυσι η οποία ήταν κακή χρονιά. Η μαζική κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας οχημάτων στις εφορίες τα τελευταία δύο χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης μείωσε τα έσοδα του Δημοσίου, καθώς από τα 1,590 δισ. ευρώ του 2010 συρρικνώθηκαν στα 1,116 δισ. ευρώ πέρυσι, ενώ το τρέχον έτος αναμένεται να εισπραχθεί το ποσό των 1,250 δισ. ευρώ.
Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από έγγραφο του υπουργού Οικονομικών Γ. Στουρνάρα στη Βουλή, σε απάντηση ερώτησης του βουλευτή (παραιτηθέντος πλέον από τους Ανεξάρτητους Έλληνες) Γιάννη Κουράκου. Σύμφωνα με το έγγραφο του υπουργού για την πορεία των εσόδων του Δημοσίου από τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων την τελευταία πενταετία, το 2009 στα κρατικά ταμεία εισέρρευσαν 996,86 εκατ. ευρώ, το 2009 το ποσό αυξήθηκε στο 1,046 δισ. ευρώ, το 2010 ανήλθε σε 1,590 δισ. ευρώ και το 2011 οι εισπράξεις μειώθηκαν στα 1,116 δισ. ευρώ.
Για φέτος έχουν προϋπολογιστεί έσοδα ύψους 1,250 δισ. ευρώ (μέχρι τις 19 Νοεμβρίου είχαν εισπραχθεί 248,97 εκατ. ευρώ) και για το 2013 το ποσό αναμένεται να διαμορφωθεί στα 1,228 δισ. ευρώ. Πάντως, στην οδό Νίκης κάποιοι κάνουν λόγο για αισιόδοξη πρόβλεψη και εκτιμούν ότι εν τέλει το ποσό θα είναι κάτω από εκείνο που εισπράχθηκε για το 2012.
Παρατείνεται για όλο το 2013 το μέτρο της απόσυρσης παλαιών Ι.Χ.
Για όλο το 2013 παρατείνεται το μέτρο της απόσυρσης παλαιών Ι.Χ., σύμφωνα με τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο φορολογικό νομοσχέδιο. Μοναδική προϋπόθεση για να αποσύρει κανείς το αυτοκίνητό του με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν από τις 31/12/2000 είναι να έχει καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή, καθώς και τυχόν οφειλομένων προηγουμένων ετών.
Η παράταση ήταν μονόδρομος, καθώς τα στοιχεία της αγοράς είναι απογοητευτικά και σε αυτό τον τομέα. Στο επίπεδο πωλήσεων του 1987-1989 έχει επιστρέψει η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς. Μέχρι το τέλος του 2012 αναμένεται να έχουν πωληθεί 52.000 αυτοκίνητα, 3.000 λιγότερα απ’ ό,τι εκτιμούσε ακόμα και τον Σεπτέμβριο, σε σχετικές δηλώσεις του, ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), Δημήτρης Πάτσιος.
Η πτώση που καταγράφεται στις πωλήσεις φέτος υπερβαίνει το 40%, κατατάσσοντας τη χώρα πρώτη και με διαφορά απ’ όλες τις χώρες της Ε.Ε., όπου μεσοσταθμικά υπάρχει μείωση 7%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών, μετά την Ελλάδα υπάρχει συρρίκνωση της τάξης του 40,4% στην Πορτογαλία, 20% στην Ιταλία και 18,9% στην Κύπρο. Αντίθετα μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στη Μ. Βρετανία με ποσοστό 3,3%, από τις μόλις 8 χώρες της Ε.Ε., όπου σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων.
Αντιμέτωποι με ένα εξτρά χαράτσι, το οποίο επί της ουσίας είναι ο διπλασιασμός της τιμής, θα βρεθούν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι «ξέχασαν» ή αμέλησαν να προμηθευτούν το σήμα κυκλοφορίας. Αν και δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο τη Δευτέρα, τελευταία ημέρα του χρόνου, το υπουργείο να δώσει –τουλάχιστον σιωπηρή– παράταση για την καταβολή των τελών, η πραγματικότητα είναι ιδιαιτέρως σκληρή.
Όσοι λοιπόν έχουν τα χρήματα –αλλά και όσοι μπορούν να τα χρεώσουν με δόσεις στις πιστωτικές τους κάρτες– πρέπει να πάνε στις τράπεζες με την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος και τον ΑΦΜ τους, χωρίς να περιμένουν ειδοποιητήριο από την Εφορία. Δεν υπάρχουν πλέον τα αυτοκόλλητα σήματα, καθώς η εκτύπωση και η αποστολή τους κόστιζαν στο Δημόσιο περί τα 80 εκατ. ευρώ. Οι τράπεζες θα χορηγούν στον φορολογούμενο αποδεικτικό πληρωμής, το οποίο αντικαθιστά το αυτοκόλλητο σήμα των τελών κυκλοφορίας.
Στην εφορία
Στην Εφορία θα πρέπει να απευθυνθούν μόνο όσοι δεν έχουν λάβει ακόμη την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, επομένως δεν έχει ενημερωθεί η βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), ή για οποιονδήποτε άλλον λόγο δεν βρίσκουν στο αρχείο της ΓΓΠΣ τα στοιχεία του οχήματός τους ή όταν έχουν αφαιρεθεί τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος, με πράξη αστυνομικής Αρχής, λόγω οφειλής τελών κυκλοφορίας.
Όσοι δεν καταβάλουν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας 2013 θα κληθούν να πληρώσουν το αντίτιμο εις διπλούν, ενώ εξετάζεται και το ενδεχόμενο να «μπλοκάρεται» η διαδικασία υποβολής της φορολογικής δήλωσης, η οποία είναι επίσης συνδεδεμένη με το taxisnet. Οι παραβάτες θα εντοπίζονται από τη ΓΓΠΣ με διασταυρώσεις και θα λαμβάνουν ηλεκτρονικά το πρόστιμο μέσω taxisnet.
Προβληματισμός...
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΓΓΠΣ, μέχρι σήμερα έχουν τυπωθεί περίπου 1.700.000 ειδοποιητήρια πληρωμής τελών κυκλοφορίας μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής της ΓΓΠΣ.
Πάντως στο οικονομικό επιτελείο επικρατεί προβληματισμός, καθώς τα συνολικά έσοδα αναμένονται μειωμένα σε σχέση με πέρυσι η οποία ήταν κακή χρονιά. Η μαζική κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας οχημάτων στις εφορίες τα τελευταία δύο χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης μείωσε τα έσοδα του Δημοσίου, καθώς από τα 1,590 δισ. ευρώ του 2010 συρρικνώθηκαν στα 1,116 δισ. ευρώ πέρυσι, ενώ το τρέχον έτος αναμένεται να εισπραχθεί το ποσό των 1,250 δισ. ευρώ.
Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από έγγραφο του υπουργού Οικονομικών Γ. Στουρνάρα στη Βουλή, σε απάντηση ερώτησης του βουλευτή (παραιτηθέντος πλέον από τους Ανεξάρτητους Έλληνες) Γιάννη Κουράκου. Σύμφωνα με το έγγραφο του υπουργού για την πορεία των εσόδων του Δημοσίου από τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων την τελευταία πενταετία, το 2009 στα κρατικά ταμεία εισέρρευσαν 996,86 εκατ. ευρώ, το 2009 το ποσό αυξήθηκε στο 1,046 δισ. ευρώ, το 2010 ανήλθε σε 1,590 δισ. ευρώ και το 2011 οι εισπράξεις μειώθηκαν στα 1,116 δισ. ευρώ.
Για φέτος έχουν προϋπολογιστεί έσοδα ύψους 1,250 δισ. ευρώ (μέχρι τις 19 Νοεμβρίου είχαν εισπραχθεί 248,97 εκατ. ευρώ) και για το 2013 το ποσό αναμένεται να διαμορφωθεί στα 1,228 δισ. ευρώ. Πάντως, στην οδό Νίκης κάποιοι κάνουν λόγο για αισιόδοξη πρόβλεψη και εκτιμούν ότι εν τέλει το ποσό θα είναι κάτω από εκείνο που εισπράχθηκε για το 2012.
Παρατείνεται για όλο το 2013 το μέτρο της απόσυρσης παλαιών Ι.Χ.
Για όλο το 2013 παρατείνεται το μέτρο της απόσυρσης παλαιών Ι.Χ., σύμφωνα με τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο φορολογικό νομοσχέδιο. Μοναδική προϋπόθεση για να αποσύρει κανείς το αυτοκίνητό του με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν από τις 31/12/2000 είναι να έχει καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή, καθώς και τυχόν οφειλομένων προηγουμένων ετών.
Η παράταση ήταν μονόδρομος, καθώς τα στοιχεία της αγοράς είναι απογοητευτικά και σε αυτό τον τομέα. Στο επίπεδο πωλήσεων του 1987-1989 έχει επιστρέψει η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς. Μέχρι το τέλος του 2012 αναμένεται να έχουν πωληθεί 52.000 αυτοκίνητα, 3.000 λιγότερα απ’ ό,τι εκτιμούσε ακόμα και τον Σεπτέμβριο, σε σχετικές δηλώσεις του, ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), Δημήτρης Πάτσιος.
Η πτώση που καταγράφεται στις πωλήσεις φέτος υπερβαίνει το 40%, κατατάσσοντας τη χώρα πρώτη και με διαφορά απ’ όλες τις χώρες της Ε.Ε., όπου μεσοσταθμικά υπάρχει μείωση 7%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών, μετά την Ελλάδα υπάρχει συρρίκνωση της τάξης του 40,4% στην Πορτογαλία, 20% στην Ιταλία και 18,9% στην Κύπρο. Αντίθετα μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στη Μ. Βρετανία με ποσοστό 3,3%, από τις μόλις 8 χώρες της Ε.Ε., όπου σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων.