ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2014

Συνεχίζεται η «θύελλα» γύρω από το αρχοντικό του Μιχάλη Λιάπη

Συνεχίζεται η «θύελλα» γύρω από το αρχοντικό του Μιχάλη Λιάπη


Τα βλέμματα της κοινής γνώμης έχει τραβήξει η είδηση πως ο γνωστός για τα καμώματά του πρώην υπουργός Μιχάλης Λιάπης χρησιμοποίησε κοινοτικά κονδύλια που προορίζονταν για τουριστικούς ξενώνες, προκειμένου να ανακαινίσει το αρχοντικό του στο Μεγάλο Χωριό Ευρυτανίας.
Παρ'όλα αυτά ο ίδιος όχι μόνο αρνείται κατηγορηματικά κάθε κατηγορία, αλλά προσπαθεί να «κρυφτεί» πίσω από δηλώσεις συγγενικών του προσώπων.
Ο πρώην υπουργός πέρασε στην αντεπίθεση χωρίς ουσιαστικά ο ίδιος να πει λέξη, αφού μετά την ανακοίνωση που εξέδωσε η θεία του Μιχάλη Λιάπη, Βασιλική, μέσω του δικηγόρου της, ακολούθησε η δήλωση του αδερφού του Μάρκου, ο οποίος υποστήριξε ότι οι καταγγελίες έχουν μόνο στόχο να τον πλήξουν πολιτικά.
Τί δήλωσε ο αδελφός τουΟ αδερφός του Μιχάλη Λιάπη υποστήριξε μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό ότι η πολυτελής οικία στο Μεγάλο Χωριό λειτούργησε ως ξενώνας και μάλιστα φιλοξένησε τουρίστες: «Είναι πεντακάθαρο. Έχει κόψει τιμολόγια. Λειτούργησε. Έχει αποδεικτικά. Παραστατικά. Τα πάντα. Είναι τόσο καθαρό αυτό το πράγμα που δεν υπάρχει λόγος να το συζητάμε. Πεντακάθαρο. Αποδείξεις. Άνθρωποι που πήγανε. Πελατολόγιο. Τα πάντα», είπε ο Μάρκος Λιάπης, συμπληρώνοντας: «Δεν ξέρω τι λένε οι κάτοικοι του χωριού. Δεν έχουν ιδέα. Έχουν περάσει 22 χρόνια».
EJOXIKO
Μάλιστα, σε ερώτηση για το ηθικό κομμάτι του νέου σκανδάλου με πρωταγωνιστή τον αδερφό του, μετά τις πλαστές πινακίδες και το ανασφάλιστο υπερπολυτελές τζιπ, ο Μάρκος Λιάπης είπε: «Που έγκειται το ηθικό για πέστε μου. Για να καταλάβω τι εννοείτε. Γιατί να μην είναι ηθικό και για τους άλλους κατοίκους, γύρω στα 400 άτομα, που έκαναν ακριβώς το ίδιο. Όλο το χωριό αυτό έκανε. Και λειτούργησε σαν μονάδα. Πέθανε κάποια στιγμή ο θείος, η γιαγιά δεν μπορούσε να το συνεχίσει».
liaphs
Στο πλευρό του Λιάπη και η θεία του
Των δηλώσεων του αδερφού του πρώην υπουργού είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της θείας του μέσω του δικηγόρου της, στην οποία η ίδια ανέλαβε την πλήρη ευθύνη. «Η κυρία Λιάπη ήταν η μόνη και αποκλειστική δικαιούχος της επιδότησης. Ουδείς άλλος. Σημειωτέον ότι αυτή η επιδότηση ήταν ένα μικρό μόνο ποσοστό από το σύνολο της δαπάνης για την ανακαίνιση της πατρικής οικίας του συζύγου της», ανέφερε ο δικηγόρος παρ' Αρείω Πάγω κ. Παναγιώτης Γεωργακόπουλος.

Ο Καμμένος, ο Άδωνις, η «κότα» και οι μηνύσεις

Ο Καμμένος, ο Άδωνις, η «κότα» και οι μηνύσεις


Νέο επεισόδιο στην άγρια κόντρα που ξέσπασε χθες, μεταξύ του προέδρου των ΑΝΕΛ και του υπουργού Υγείας, με αφορμή την επιδότηση της οικίας του κ. Πάνου Καμμένου στην Ικαρία.
Η αρχή έγινε χθες, μέσα από τηλεοπτική εκπομπή, όταν ο Άδωνις Γεωργιάδης, επικαλούμενος σχετικά δημοσιεύματα έκανε λόγο για επιδότηση που -σύμφωνα με τον ίδιο- έλαβε ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων για ακίνητο στην Ικαρία, ενώ η κόντρα συνεχίστηκε διαδικτυακά, μέσω tweets εκατέρωθεν.
Σήμερα, ο Πάνος Καμμένος εμφανίστηκε και πάλι σε τηλεοπτική εκπομπή, εξαπολύοντας επίθεση σε βάρος του υπουργού Υγείας και προειδοποιώντας πως θα προχωρήσει σε μηνύσεις. «Αυτή η επιχείρηση έχει κλείσει προ πενταετίας όταν σύμφωνα με το νόμο έληγε η υποχρεωτική διάρκεια λειτουργίας της», τόνισε.
Χαρακτήρισε μάλιστα τον κ. Γεωργιάδη «κότα» και έκανε λόγο για «φασιστοειδή του Σαμαρά».
«Το μόνο όπλο που έχω πλέον είναι η ελληνική Δικαιοσύνη, η οποία για να κάνει όμως τη δουλειά της θα πρέπει η Βουλή να άρει την ασυλία. Αλλά όταν έρχεται η ώρα να αρθεί η ασυλία των κυρίων αυτών που πετάνε τη λάσπη παρακαλάνε δημόσια να μην αρθεί η ασυλία τους», ανέφερε ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ.
Με παρέμβασή του στην ίδια εκπομπή, ο κ. Γεωργιάδης απάντησε: «ας αφήσει τα ότι δεν πήρε επιδότηση» για την οικία και «τα περί κότας τού τα επιστρέφω».
Τόνισε, τέλος, ότι ο ίδιος θα βρίσκεται στο δικαστήριο στις 16 Ιανουαρίου, οπότε και εκδικάζεται η αγωγή που του έχει κάνει ο κ. Καμμένος για την υπόθεση του σκάφους. «Θα είμαι εκεί να μιλήσω. Ελπίζω ο κ. Καμμένος που είναι γενναίος να είναι κι αυτός στο δικαστήριο και να μην κρυφθεί, όπως την τελευταία φορά», κατέληξε ο υπουργός Υγείας.


ΜΑΘΕΤΕ: Όλες τις αλλαγές στα ενοίκια από το 2014

ΜΑΘΕΤΕ: Όλες τις αλλαγές στα ενοίκια από το 2014
Ανάμεσα στις μεγάλες αλλαγές στη φορολογία για το 2014, συγκαταλέγεται  ο τρόπος με τον οποίο θα φορολογούνται τα εισοδήματα από ακίνητα.  Πλέον, τα έσοδα αυτά φορολογούνται αυτοτελώς, με συντελεστή 11% ή 33%.
Η αυτοτελής φορολόγηση των ενοικίων, έχει θεσμοθετηθεί από το 2012 και θα αφορά και τα εισοδήματα του 2013.
  • Η φορολόγηση των ενοικίων, ως αυτοτελής, ακολουθεί τον κάτωθι πίνακα:
Ετήσιο εισόδημα από ακίνητη περιουσία:              Συντελεστής φόρου:
έως και 12.000 ευρώ                                                    11%
άνω των 12.000 ευρώ                                                   33%
Δηλαδή μέχρι 12.000 ευρώ το χρόνο σύνολον ενοικίων εφαρμόζεται το 11%, ήτοι 1.200 το ανώτερο σε φόρο και για 12.000 ευρώ και πάνω 33% συντελεστής. Με ένα παράδειγμα, αν πχ κάποιος εισπράττει 17.000 ευρώ ενοίκια το χρόνο, θα φορολογηθεί με 11% για τα πρώτα 12.000 ευρώ, ήτοι 1.200 ευρώ και 33% για τα επόμενα 5.000 ευρώ ήτοι 1.650 ευρώ με συνολική επιβάρυνση 2.850 ευρώ.
Αν σε αυτό υπολογισθεί και η προκαταβολή φόρου η οποία πλέον εφαρμόζεται χονδρικά σε όλα τα εισοδήματα εκτός των μισθωτών και συνταξιούχων, τότε σε πρώτη εφαρμογή των παραπάνω, ο φορολογούμενος θα πρέπει να προσθέσει ακόμη 55% επί του φόρου δηλαδή μια εκροή 4.417 ευρώ, μια πολύ σημαντική επιβάρυνση, αλλά και 2% επιβάρυνση από την εισφορά αλληλεγγύης δηλαδή άλλα 340 ευρώ, με τελικό ποσό πληρωμής στα 4.800 ευρώ! Φυσικά, τουλάχιστον το ποσό της προκαταβολής θα συμψηφισθεί στο επόμενο φορολογικό έτος. Πρέπει να σημειωθεί φυσικά ότι η αυτοτελής φορολόγηση ισχύει και για τα ενοίκια του 2013 που θα δηλώσουμε σε 3-4 μήνες αλλά με συντελεστή 10% στη χαμηλή κλίμακα. 
  • Ποιους όμως ευνοεί και ποιους όχι ο νέος τρόπος φορολόγησης;
Ευνοημένοι λογικά θα είναι οι έχοντες υψηλά εισοδήματα από ενοίκια, καθώς σε ότι κλιμάκιο και να είναι, ο ανώτερος συντελεστής φορολογίας των ενοικίων είναι το 33% ενώ αν τα ενοίκια προστίθεντο στο συνολικό δηλωθέν εισόδημα τότε ο ανώτερος συντελεστής φορολόγησης θα έφθανε το 45%. Άρα μιλάμε για μια ελάφρυνση 12 μονάδων στο συντελεστή.
Στο χαμηλότερο επίπεδο και μέχρι 12.000 ευρώ, χωρίς αφορολόγητο όριο και με προκαταβολή φόρου, θα υπάρχουν οι σημαντικότερες επιβαρύνσεις αναλογικά με τα χρήματα που εισπράττουν.

H αδερφή του Νεϊμάρ αναστατώνει το Instagram με τις προκλητικές της φωτογραφίες

Η Ραφαέλα Μπέκραν είναι μια 17χρονη Βραζιλιάνα που έχει καταφέρει να αποκτήσει πολλούς ακόλουθους στο Instagram και με το σπαθί της, αφού οι φωτογραφίες που ανεβάζει συνήθως είναι χάρμα ιδέσθαι για τους άντρες. Μία είπαμε; Όχι μία όποια κι όποια, αλλά η αδερφή του Βραζιλιάνου παιχταρά Νεϊμάρ, που αγωνίζεται στη Μπαρτσελόνα. 
Το Instagram της έχει μετατραπεί σε βιτρίνα όπου ο κάθε ακόλουθος μπορεί να θαυμάσει τα εντυπωσιακά της προσόντα, αφού αν και μόλις 17, το DNA της Βραζιλιάνας είναι αναπόφευκτο, ενώ υπάρχει και καλλιτεχνικό/αισθητικό αντίκρυσμα στις εικόνες της. 
rafaellabeckran
19129 likes
266 comments

Οργή και πολιτική σύγκρουση για το χαράτσι του Άδωνι

Νέοι κλυδωνισμοί στο κυβερνητικό στρατόπεδο, που ήδη μετράει πληγές και απώλειες από τις ψηφοφορίες στη Βουλή για τους πλειστηριασμούς και τον ενιαίο φόρο των ακινήτων, μετά την επιβολή του χαρατσιού των 25 ευρώ για νοσηλεία στα δημόσια νοσοκομεία.
Η εύθραυστη κυβερνητική συνοχή δοκιμάζεται για ακόμη μια φορά, αφού εκτός από τα κόμματα της αντιπολίτευσης που καταδικάζουν σύσσωμα το χαράτσι, κάνοντας λόγο για «εγκληματική ανευθυνότητα» και «αναλγησία» απέναντι στον ελληνικό λαό, και το ΠΑΣΟΚ ζητάει την κατάργηση του μέτρου, εξαπολύοντας μάλιστα σφοδρή επίθεση στον υπουργό Υγείας, καλώντας τον να βρει τα ισοδύναμα στα χαμένα «Ζάππεια».
Η Χαριλάου Τρικούπη εξέδωσε τρεις ανακοινώσεις για το θέμα, σημειώνοντας σε υψηλούς τόνους ότι σε περίπτωση που δεν υποχωρήσει ο Άδωνις Γεωργιάδης, το θέμα θα φθάσει σε επίπεδο αρχηγών.
samar
Σύσσωμη η καταδίκη από την αντιπολίτευση
«Η επιβολή των νέων χαρατσιών στην υγεία με τα 25 ευρώ για κάθε εισαγωγή σε δημόσιο νοσοκομείο καθώς και η επιπλέον επιβάρυνση με 1 ευρώ για κάθε συνταγή φαρμάκων, είναι τα νέα άθλια μνημονικά μέτρα που επιβάλλει η συγκυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ στους πολίτες, ως καλωσόρισμα για το νέο έτος της «ανάπτυξης», σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ. Και προσθέτει: «όσο και να προσπαθεί ο κ. Γεωργιάδης με τις συνεχείς τηλεοπτικές του “παραστάσεις” να δικαιολογήσει τα έργα και τις ημέρες του στο υπουργείο Υγείας, αλλά και τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ που ως κυβερνητικοί εταίροι ψήφισαν πανηγυρικά τα συγκεκριμένα μέτρα πριν λίγους μήνες ενώ τώρα υποκριτικά ως “τζάμπα μάγκες” εκφράζουν την αντίθεσή τους, δεν μπορούν να κρύψουν από τον ελληνικό λαό ότι μοναδικός τους στόχος είναι η πλήρης ιδιωτικοποίηση του δημόσιου συστήματος υγείας και η συνεχής οικονομική αφαίμαξη των πολιτών».
voulin
Από την πλευρά τους, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες κατέθεσαν τροπολογία με την οποία ζητούν την κατάργηση του εισιτηρίου των 25 ευρώ, αλλά και του ποσού του ενός ευρώ για κάθε συνταγή που θα εκτελείται από τον εκάστοτε φαρμακοποιό.
Ο βουλευτής των ΑΝΕΛ Νότης Μαριάς χαρακτηρίζει «φαρσοκωμωδία» την αντιπαράθεση μεταξύ ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για το θέμα, κατηγορώντας τους βουλευτές των δύο κομμάτων ότι «αφού ψήφισαν ανενδοίαστα τον αντισυνταγματικό Ν. 4093/2012 για το Μεσοπρόθεσμο τώρα χύνουν κροκοδείλια δάκρια και διαμαρτύρονται δήθεν για το νέο νοσοκομειακό χαράτσι των 25 ευρώ που επέβαλαν στους ασθενείς».
Η τροπολογία κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που συζητείται την Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2014, αλλά και σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών που συζητείται την Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014.
Να αναθεωρήσει την απόφασή της για την επιβολή του χαρατσιού, καλεί την κυβέρνηση η Δημοκρατική Αριστερά, σημειώνοντας πως «αποτελεί μία λανθασμένη και κοινωνικά άδικη επιλογή. Δυσχεραίνει την πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας και πλην ελάχιστων εξαιρέσεων επιβαρύνει όλους τους πολίτες. Με τον τρόπο αυτό αμφισβητείται η καθολικότητα της παροχής δωρεάν υγείας».
«Επικίνδυνη για την υγεία του λαού, η πολιτική της κυβέρνησης», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ και σχολιάζει πως «οι δηλώσεις του υπουργού Υγείας, ότι με το 25ευρο θα ανακουφιστούν οι ασθενέστεροι, καθώς επίσης και οι συζητήσεις για ισοδύναμα μέτρα, επιβεβαιώνουν κυνικά, ότι και στην υγεία, όπως και σε άλλους τομείς, θα χαρατσώνονται οι φτωχοί στο όνομα του να δοθούν τάχα ορισμένα ψίχουλα στους πάμπτωχους».
nos
Στην πολιτική θύελλα που έχει ξεσπάσει, προστίθεται φυσικά η οργή των πολιτών που καλούνται να βάλουν γι’ ακόμη μια φορά το χέρι βαθιά στην τσέπη για να ταλαιπωρούνται επί της ουσίας στις ουρές των δημόσιων νοσοκομείων, αλλά και οι αντιδράσεις σύσσωμης της ιατρικής κοινότητας. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του προέδρου του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, Γιώργου Πατούλη, ότι οι πολιτικές του υπουργείου «το μόνο που μπορούν να προσφέρουν είναι αύξηση της νοσηρότητας και της θνησιμότητας».
Σε μια προσπάθεια να αποκρούσει τις επικρίσεις που δέχεται, ο υπουργός Υγείας «απαντά» ότι σε μία σειρά ευρωπαϊκών χωρών «δεν μπαίνει κανένας εντελώς δωρεάν στα δημόσια νοσοκομεία» και υπογράμμισε ότι το μέτρο «δεν έχει μόνο εισπρακτικό χαρακτήρα», αλλά είναι «ένα είδος κοινωνικής μεταβίβασης».

Άδωνις: Ο υπουργός του καφενείου και του κουτσομπολιού

Μπορεί ένας υπουργός να ασκεί πολιτική με όρους καφενείου ή με όρους μεσημεριανού κουτσομπολίστικου πάνελ; Φαίνεται ότι στην περίπτωση του Άδωνι Γεωργιάδη, μπορεί.
Ο πολιτικός που έγινε γνωστός στο πανελλήνιο χάρη στην εξαιρετική του σχέση με την τηλεόραση, ο υπουργός που βρίσκει πάντα χρόνο να περνάει απο όλα σχεδόν τα τηλεοπτικά πάνελ και όλες σχεδόν τις ραδιοφωνικές εκπομπές, εισάγει στην ελληνική πολιτική ζωή, απροκάλυπτα πλέον, λογικές που δεν είχαμε συνηθίσει.
Το Σάββατο κατήγγειλε τον Πάνο Καμμένο ότι έχτισε σπίτι στην Ικαρία με λεφτά απο κοινοτικά κονδύλια. Τέλεια, μέχρι εδώ. Μάταια όμως θα περιμένει κανείς την επίδειξη στοιχείων που να αποδεικνύουν τη σχετική καταγγελία.
Ο Πάνος Καμμένος μπορεί όντως να έχτισε σπίτι με κοινοτικά κονδύλια. Όμως ο Άδωνις Γεωργιάδης δεν μπορεί να το αποδείξει. Παρόλα αυτά, το λέει. Το τουιτάρει κιόλας. Αλλά, προσοχή! Σημειώνει ότι "δεν το υιοθετεί". "Κάπου το άκουσα, κάπου το διάβασα" αναφέρει, ο υπουργός της ελληνικής κυβέρνησης που υποτίθεται ότι ήρθε για να αλλάξει τα κακώς κείμενα στην ελληνική πολιτική ζωή.
Για τον Άδωνι Γεωργιάδη, δεν έχουν σημασία τα στοιχεία άλλα οι φήμες. Δεν ειναι καινούρια τακτική. Την είδαμε να χρησιμοποιείται και από τους χρυσαυγίτες με το αναμάσημα καφενειακών κουτσομπολιών και στερεοτύπων περί πολιτικών προσώπων. Το είχε διδάξει πρώτος από όλους και καλύτερα, ο Γιόζεφ Γκέμπελς. Ρίξε λάσπη. Όλο και κάτι θα μείνει.
Ένας πολιτικός, πόσο μάλλον ένας υπουργός, θα έπρεπε να είναι σοβαρός. Και σοβαρότητα σημαίνει ότι μιλάμε με στοιχεία και για ότι γνωρίζουμε και δεν ανακυκλώνουμε κουτσομπολιά. Όμως, μη ζητάμε πολλά απο τον Άδωνι. Η λογική ενός ακροδεξιού άλλωστε είναι αυτή. Όταν κάποιος τον στριμώχνει, εκείνος απαντάει: "μιλάς εσύ ρε που έχεις κάνει αυτό κι αυτό;". Δεν έχει σημασία ποιο είναι το "αυτό". Σημασία έχει να απαξιωθεί εντελώς αυτός που σε στριμώχνει.
Να θυμίσουμε απλά ότι ο Άδωνις είναι υπουργός στη κυβέρνηση Σαμαρά, του οποίο ο σύμβουλος Γ. Μουρούτης και ο εκπρόσωπος του Σ. Κεδίκογλου θα μείνουν στην ιστορία περισσότερο ως μοντέρ παρά ως πολιτικοί. 

Η φωτογραφία που ξεσκεπάζει τον Αντώνη Σαμαρά;

Πολλές φορές και η τηλεόραση παίζει περίεργα παιχνίδια. Στο σημερινό (χτεσινό) διάγγελμα του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά για την Πρωτοχρονιά, διεκόπη το πρόγραμμα των καναλιών για να το μεταδώσουν απευθείας. 

Στην ΔΤ εκείνη την ώρα έπαιζε την ταινία «Ένα ασύλληπτο κορόιδο» και...
οι πληροφορίες της από κάτω είναι ένα… κακόγουστο αστείο!

Από e-reportaz

Δύο κρούσματα του Η1Ν1 στη Λάρισα

Φωτογραφία για Δύο κρούσματα του Η1Ν1 στη Λάρισα
Με τον ιό της γρίπης (Η1Ν1) νοσηλεύονται δύο κάτοικοι της Λάρισας στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας νοσοκομείων της πόλης.

Είναι τα πρώτα κρούσματα τον φετινό χειμώνα τα οποία έχουν επιβεβαιωθεί και εργαστηριακά. Επίσης, τα τελευταία 24ωρα στην Πνευμονολογική Κλινική του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας σημειώνονται αυξημένες εισαγωγές νέων με πνευμονία.

Όπως αναφέρει σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελευθερία», δύο Λαρισαίοι, ένας μεσήλικας και ένας νεαρός, νοσηλεύονται τα τελευταία 24ωρα στις ΜΕΘ του Γενικού και του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου αντίστοιχα, με τον νεαρό να αναμένεται να λάβει εξιτήριο για να συνεχίσει τη θεραπεία του σε άλλη κλινική του ΠΝΛ.
onlarissa.gr

Οι απαντήσεις του Ν.Σφακιανάκη

Έχουν παγώσει τα πάντα! Πολικό ψύχος στις ΗΠΑ - Έως και -51C˚

Έχουν παγώσει τα πάντα! Πολικό ψύχος στις ΗΠΑ - Έως και -51C˚

- Ο δυνατός χιονιάς έχει παραλύσει ολόκληρες πολιτείες
- Σε επικίνδυνα επίπεδα για την ανθρώπινη ζωή οι θερμοκρασίες- Το ακάλυπτο δέρμα παθαίνει κρυοπαγήματα μέσα σε λίγα λεπτά!
- Κλειστά όλα τα σχολεία στην Μινεσότα - Χιλιάδες πτήσεις ακυρώθηκαν
- Η κακοκαιρία θα συνεχιστεί έως το τέλος της εβδομάδας









Την ώρα που οι μεσοδυτικές πολιτείες των ΗΠΑ είναι αντιμέτωπες με τις χαμηλότερες θερμοκρασίες που έχουν καταγραφεί στην περιοχή εδώ και δύο δεκαετίες, οι μετεωρολόγοι προειδοποιούν ότι το πολικό ψύχος μετακινείται προς τα ανατολικά, ενώ εξαιτίας της κακοκαιρίας κλειστά θα παραμείνουν σήμερα τα σχολεία στο Σικάγο και τη Μινεσότα.

Το πολικό ψύχος προκάλεσε προβλήματα στις μετακινήσεις στις μεσοδυτικές πολιτείες με χιλιάδες πτήσεις να ακυρώνονται ή να καθυστερούν. Σύμφωνα με τον ιστότοπο Flightaware.com, περισσότερες από 7.300 πτήσεις καθυστέρησαν και 3.514 ακυρώθηκαν χθες Κυριακή στις ΗΠΑ.

«Οι χαμηλότερες θερμοκρασίες εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες θα επεκταθούν στο βόρειο και κεντρικό τμήμα των ΗΠΑ σήμερα», προειδοποίησε χθες Κυριακή η μετεωρολογική υπηρεσία.«Σε συνδυασμό με τους θυελλώδεις ανέμους, οι θερμοκρασίες αυτές θα φτάσουν σε επίπεδα επικίνδυνα για την ανθρώπινη ζωή, έως και τους μείον 60 βαθμούς Φαρενάιτ (-51 βαθμοί Κελσίου)».

Σε αυτές τις συνθήκες ενδέχεται να δημιουργηθούν κρυοπαγήματα σε μη καλυμμένο δέρμα σε διάστημα λίγων λεπτών, προειδοποίησαν οι ειδικοί.
Ο κυβερνήτης της Μινεσότα Μαρκ Ντέιτον ζήτησε να παραμείνουν σήμερα κλειστά όλα τα σχολεία, ώστε να προστατευθούν οι μαθητές από το κρύο.

Η ίδια απόφαση ελήφθη και στο Σικάγο, όπου στον ιστότοπο της πολιτείας του Ιλινόις αναφέρεται ότι είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο για να παιδιά να πάνε στο σχολείο όταν η θερμοκρασία είναι κάτω από το μηδέν και πνέουν τόσο δυνατοί άνεμοι.

Σύμφωνα με τον μετεωρολόγο Μπομπ Όβαρετς, οι πολικές θερμοκρασίες δεν θα διατηρηθούν για πολύ καιρό στις ΗΠΑ, «μέχρι το τέλος της εβδομάδας η θερμοκρασία σίγουρα θα αρχίσει να επανέρχεται στα κανονικά επίπεδα σε όλη τη χώρα».

Όπως ανακοίνωσε η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, στη διάρκεια της νύχτας η θερμοκρασία στο Σικάγο και την Ιντιανάπολη ενδέχεται να φτάσει τους -24 βαθμούς Κελσίου, στη Μινεάπολη τους -34, ενώ η χαμηλότερη θερμοκρασία που καταγράφηκε χθες ήταν στις πόλεις Μπάμπιτ και Εμπάρας της Μινεσότα (-40 βαθμοί Κελσίου).

Ρωσικό πολεμικό εξολοθρεύει Σομαλούς πειρατές (vid)


Σομαλοί πειρατές είχαν την ατυχία να πέσουν πάνω σε ρωσικό πολεμικό πλοίο που περιπολούσε στην περιοχή. Οι Ρώσοι ναύτες δεν χαρίστηκαν στους πειρατές και στην κυριολεξία έκαναν "σκοποβολη".

Στήθηκαν 12 ώρες ημίγυμνοι στην ουρά για να πάρουν δωρεάν ρούχα [εικόνες]

hmigumnoi-katanalwtes-mphkan-sto-magazi-gia-na-paroun-dwrean-rouxa2-570
Ημίγυμνοι καταναλωτές στήθηκαν στη σειρά έξω από μαγαζί γνωστής εταιρείας προκειμένου να πάρουν δωρεάν ρούχα, σε ένα πάρτι που κάθε χρόνο τέτοια εποχή κεντρίζει το ενδιαφέρον.Το ημίγυμνο πάρτι διοργανώνεται κάθε χρόνο από γνωστή εταιρεία ρούχων και στους πρώτους 100 που θα περάσουν τις πόρτες του μαγαζιού δίνει δωρεάν ρούχα. Οι ημίγυμνοι καταναλωτές στάθηκαν στις ουρές από τις 20:00 εχθές το βράδυ προκειμένου να μπουν στο μαγαζί της εταιρείας. Το συγκεκριμένο πάρτι ήταν προγραμματισμένο για σήμερα το πρωί στη Ρώμη και στο Τορίνο.
Τα μαγαζιά της εταιρείας πουλούσαν σήμερα το πρωί τα ρούχα με έκπτωση 50% ενώ παρόμοια πάρτι έχουν γίνει στη Μαδρίτη, στη Βαρκελώνη και στο Λονδίνο όπως επίσης και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις: Βερολίνο, Παρίσι, Άμστερνταμ και Λισαβόνα. Όσον αφορά την υπόλοιπη υφήλιο, ημίγυμνοι καταναλωτές που ήθελαν να πάρουν δωρεάν ρούχα είχαν εμφανιστεί σε πόλεις της Ιαπωνίας και των ΗΠΑ.
Το ημίγυμνο πάρτι διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 2005 και η εταιρεία ισχυρίζεται ότι περισσότεροι από 10.000 άνθρωποι έχουν πάρει μέρος. Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να συμβεί και στο Παρίσι.
Εκτός από το να είναι ημίγυμνοι, οι καταναλωτές πρέπει να τρέξουν και 100 μέτρα. Οι πρώτοι 100 που θα μπουν στο μαγαζί παίρνουν δωρεάν ένα μπλουζάκι και παντελόνια ενώ οι υπόλοιποι που εμφανίστηκαν με τα εσώρουχα έχουν έκπτωση σε όλα τα ρούχα 50% στην καλοκαιρινή κολεξιόν της εταιρείας.


Θεοφάνια


Τα Θεοφάνια (ή Θεοφάνεια) είναι μεγάλη ετήσια χριστιανική εορτή της ανάμνησης της Βάπτισης του Ιησού Χριστού στον Ιορδάνη ποταμό από τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή(¹). Εορτάζεται στις 6 Ιανουαρίου και είναι η τρίτη και τελευταία εορτή του Δωδεκαημέρου (εορτών των Χριστουγέννων). Το όνομα προκύπτει από την φανέρωση των τριών προσώπων της Αγίας Τριάδας που συνέβη σύμφωνα με τρεις σχετικές ευαγγελικές περικοπές. Η εορτή των Θεοφανίων λέγεται επίσης και Επιφάνια και Φώτα (ή Εορτή των Φώτων).Σε αυτή την εορτή γιορτάζουν τα ονόματα Φωτεινή,Φώτης(Φώτιος),Ουρανία,Ιορδάνης,Θεοφάνης και Θεοχάρης.

Ιστορικό

Κατά τις ευαγγελικές περικοπές στις αρχές του 30ου έτους της ηλικίας του Ιησού, ο Ιωάννης (ο Πρόδρομος), γιος του Ζαχαρία και της Ελισάβετ, ο επιλεγόμενος στη συνέχεια Βαπτιστής, που ήταν 6 μήνες μεγαλύτερος του Χριστού, και διέμενε στην έρημο, ασκητεύοντας και κηρύττοντας το βάπτισμα μετανοίας, βάπτισε με έκπληξη και τον Ιησού στον Ιορδάνη ποταμό. Κατά δε τη στιγμή της Βάπτισης κατέβηκε από τον ουρανό το Άγιο Πνεύμα υπό μορφή περιστεράς στον Ιησού και ταυτόχρονα ακούσθηκε φωνή (από τον ουρανό) που έλεγε ότι: Ούτος εστίν ο Υιός μου ο αγαπητός εν ω ευδόκησα".
Το γεγονός αυτό έχουν καταγράψει οι τρεις από τους τέσσερις Ευαγγελιστές, ο Ματθαίος Γ':13-17 ο Μάρκος Α':9-11, και ο Λουκάς.Γ΄:21,22
Αυτή δε είναι και η μοναδική φορά της εμφάνισης, στη Γη, της Αγίας και ομοουσίου και αδιαιρέτου Τριάδος υπό του πλήρους «μυστηρίου» της Θεότητας. Τα θεοφάνεια ονομάζονται έτσι επειδή η φωνή του θεού ακούστηκε στη γη. Για αυτό ονομάστηκαν έτσι Θεό+Φάνεια. Ο θεός φάνηκε στην γη, θεός+φάνηκε. Το πότε καθιερώθηκε να εορτάζεται η μνήμη του γεγονότος της Βάπτισης του Ιησού δεν είναι γνωστό με βεβαιότητα. Φαίνεται όμως ότι αναφάνηκε πολύ νωρίς στη πρώτη Εκκλησιά των Χριστιανών. Ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς (Στρωμ. βιβλ. α΄) αναφέρει πως κάποιοι αιρετικοί, οι περί τον Βασιλείδη γνωστικοί στις αρχές του Β΄ αιώνα εόρταζαν την ημέρα της Βάπτισης του Κυρίου «προδιανυκτερεύοντες» και ότι η εορτή αυτή γινόταν κατ΄ άλλους μεν στις 6 Ιανουαρίου, κατ΄ άλλους στις 10 Ιανουαρίου.
Κατά δε τον 3ο αιώνα η εορτή φαίνεται κοινότατη σε όλη την Χριστιανική Εκκλησία. Έτσι ενώ ο Gieseler ( Kirchengeschichte I ,376) δέχθηκε ότι πρώτοι οι Βασιλειδιανοί καθιέρωσαν την εορτή των Θεοφανίων ο Neander (Kirchengeschichte I 386) θέτει το ερώτημα: πως από «αιρετικούς» το δέχθηκε η Εκκλησία;
Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος παραδέχεται και περιγράφει την εορτή ως αρχαία πανήγυρης μάλλον στην Αντιόχεια τη Μεγάλη, και ότι από εκεί την παρέλαβαν οι Γνωστικοί Βασιλειδιανοί... Κατά δε τις Αποστολικές Διαταγές (η΄ 38) η εορτή των Επιφανείων «ήγετο δια το εν αυτή ανάδειξιν γεγενήσθαι της του Χριστού θεότητος».
Με τη λήξη του 3ου αιώνα προστέθηκε και άλλη έννοια στον εορτασμό αυτό που άρχισε να πανηγυρίζεται και ως ημέρα της «εν σαρκί» φανερώσεως του Κυρίου. Ούτως και στην Αλεξάνδρεια κατά τον Κασσιανό, και στη Κύπρο κατά Επιφάνιο. Από της εποχής λοιπόν αυτής άρχεται, κατά το πιθανότερο, και ο εορτασμός των Χριστουγέννων.
Κατά τον 4ο αιώνα η εορτή των Θεοφανίων γιορτάζεται πλέον με λαμπρότητα σε όλη την ανατολική Εκκλησία ως εορτή του φωτισμού της ανθρωπότητας δια του Αγίου Βαπτίσματος, απ΄ όπου και το όνομα «Τα Φώτα», εορτή «των Φώτων» (Γρηγόριος Ναζιανζηνός λόγος 39, Αστερίου Αμάσ. Λόγος εις «εορτών των Καλανδών»).
Στη Δύση τα Θεοφάνια απαντώνται στα μέσα του 4ου αιώνα, αλλά από της εποχής αυτής φαίνεται στη Ρωμαϊκή Εκκλησία και άλλη μια εορτή αφιερωμένη στη κατά σάρκα Γέννηση του Ιησού στις 25 Δεκεμβρίου. Όταν πλέον καθιερώθηκε αυτή η ημερομηνία για τα Χριστούγεννα σε όλο τον Χριστιανικό κόσμο έγινε και ο διαχωρισμός της εορτής των Φώτων στις 6 Ιανουαρίου, στα μέσα του 6ου αιώνα.
Ως κύριες τελετές των Θεοφανίων θεωρούνται οι παρακάτω
  • Μέγας Αγιασμός (Θρησκευτική τελετή που λαμβάνει χώρα εντός των Εκκλησιών).
  • Κατάδυση του Τιμίου Σταυρού (Θρησκευτική τελετή που ακολουθεί του Μεγάλου Αγιασμού και γίνεται η κατάδυση του Σταυρού σε ακτή Θάλασσας, εντός λιμένων, όχθες ποταμών ή λιμνών και στην ανάγκη σε δεξαμενές νερού όπως στην Αθήνα.
  • Επίσημη κατάδυση του Σταυρού: Πολιτειακή, Πολιτική και Θρησκευτική (Αρχιερατική) εορτή της επίσημης κατάδυσης του Σταυρού όπου παρίστανται οι Αρχές της Χώρας. Από τις αρχές του 1900 επίσημη κατάδυση ορίστηκε να γίνεται στον Πειραιά έναντι της παλαιάς βασιλικής αποβάθρας ή του παλιού Δημαρχείου, σήμερα μπροστά από τον Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα. Παρόμοιες τελετές γίνονται σε όλους τους Νομούς της Χώρας.
  • Από προπολεμικά απαγορεύτηκε στον Πειραιά η ανέλκυση του Σταυρού από βουτηχτές, μετά από θανάσιμη συμπλοκή αμφότερων κολυμβητών, σήμερα αυτή γίνεται με κορδέλα που φέρει ο Σταυρός.

Ιστορικό καθιέρωσης

Το πότε καθιερώθηκε να εορτάζεται η μνήμη του γεγονότος της Βάπτισης του Ιησού δεν είναι γνωστό με βεβαιότητα. Φαίνεται όμως ότι αναφάνηκε πολύ νωρίς στη πρώτη Εκκλησιά των Χριστιανών. Ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς (Στρωμ. βιβλ. α΄) αναφέρει πως κάποιοι αιρετικοί, οι περί τον Βασιλείδη γνωστικοί στις αρχές του Β΄ αιώνα εόρταζαν την ημέρα της Βάπτισης του Κυρίου «προδιανυκτερεύοντες» και ότι η εορτή αυτή γινόταν κατ΄ άλλους μεν στις 6 Ιανουαρίου, κατ΄ άλλους στις 10 Ιανουαρίου.
Κατά δε τον 3ο αιώνα η εορτή φαίνεται κοινότατη σε όλη την Χριστιανική Εκκλησία. Έτσι ενώ ο Gieseler ( Kirchengeschichte I ,376) δέχθηκε ότι πρώτοι οι Βασιλειδιανοί καθιέρωσαν την εορτή των Θεοφανίων ο Neander (Kirchengeschichte I 386) θέτει το ερώτημα: πως από «αιρετικούς» το δέχθηκε η Εκκλησία;
Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος παραδέχεται και περιγράφει την εορτή ως αρχαία πανήγυρης μάλλον στην Αντιόχεια τη Μεγάλη, και ότι από εκεί την παρέλαβαν οι Γνωστικοί Βασιλειδιανοί... Κατά δε τις Αποστολικές Διαταγές (η΄ 38) η εορτή των Επιφανείων «ήγετο δια το εν αυτή ανάδειξιν γεγενήσθαι της του Χριστού θεότητος».
Με τη λήξη του 3ου αιώνα προστέθηκε και άλλη έννοια στον εορτασμό αυτό που άρχισε να πανηγυρίζεται και ως ημέρα της «εν σαρκί» φανερώσεως του Κυρίου. Ούτως και στην Αλεξάνδρεια κατά τον Κασσιανό, και στη Κύπρο κατά Επιφάνιο. Από της εποχής λοιπόν αυτής άρχεται, κατά το πιθανότερο, και ο εορτασμός των Χριστουγέννων.
Κατά τον 4ο αιώνα η εορτή των Θεοφανίων γιορτάζεται πλέον με λαμπρότητα σε όλη την ανατολική Εκκλησία ως εορτή του φωτισμού της ανθρωπότητας δια του Αγίου Βαπτίσματος, απ΄ όπου και το όνομα «Τα Φώτα», εορτή «των Φώτων» (Γρηγόριος Ναζιανζηνός λόγος 39, Αστερίου Αμάσ. Λόγος εις «εορτών των Καλανδών»).
Στη Δύση τα Θεοφάνια απαντώνται στα μέσα του 4ου αιώνα, αλλά από της εποχής αυτής φαίνεται στη Ρωμαϊκή Εκκλησία και άλλη μια εορτή αφιερωμένη στη κατά σάρκα Γέννηση του Ιησού στις 25 Δεκεμβρίου. Όταν πλέον καθιερώθηκε αυτή η ημερομηνία για τα Χριστούγεννα σε όλο τον Χριστιανικό κόσμο έγινε και ο διαχωρισμός της εορτής των Φώτων στις 6 Ιανουαρίου, στα μέσα του 6ου αιώνα.

Υμνολογία

Αρχαία φαίνεται και η συνήθεια της τέλεσης του Μεγάλου Αγιασμού την ημέρα των Θεοφανίων, όπου ψάλλονται τα τροπάρια του Πατριάρχη Ιεροσολύμων Σωφρονίου και το κοντάκιο του Ρωμανού του Μελωδού.
Απολυτίκιο Θεοφανίων
«Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου Κύριε
η της Τριάδος εφανερώθη προσκύνησις
του γαρ Γεννήτορος η φωνή προσεμαρτύρει Σοι
αγαπητόν Σε Υιόν ονομάζουσα
και το Πνεύμα εν είδει περιστεράς
εβεβαίου του λόγου το ασφαλές
Ο επιφανείς Χριστέ ο Θεός
Και τον κόσμον φωτίσας δόξα Σοι»

Κοντάκιο Θεοφανίων
«Επεφάνης σήμερον τη οικουμένη
και το Φως Σου Κύριε εσημειώθη εφ΄ ημάς
εν επιγνώσει υμνούντας Σε
Ήλθες εφάνης το Φως το απρόσιτον»

Μεγαλυνάριο Θεοφανίων
«Σήμερον επέφανεν ο Σωτήρ
εν μορφή ως δούλου βαπτισθήναι
μετά σαρκός υπό Ιωάννου
εν Ιορδάνου ρείθροις
ίνα βροτών εκπλύνει
τα παραπτώματα»

Τελετές

Ως κύριες τελετές των Θεοφανίων θεωρούνται οι παρακάτω
  • Μέγας Αγιασμός (Θρησκευτική τελετή που λαμβάνει χώρα εντός των Εκκλησιών).
  • Κατάδυση του Τιμίου Σταυρού (Θρησκευτική τελετή που ακολουθεί του Μεγάλου Αγιασμού και γίνεται η κατάδυση του Σταυρού σε ακτή Θάλασσας, εντός λιμένων, όχθες ποταμών ή λιμνών και στην ανάγκη σε δεξαμενές νερού όπως στην Αθήνα.
  • Επίσημη κατάδυση του Σταυρού: Πολιτειακή, Πολιτική και Θρησκευτική (Αρχιερατική) εορτή της επίσημης κατάδυσης του Σταυρού όπου παρίστανται οι Αρχές της Χώρας. Από τις αρχές του 1900 επίσημη κατάδυση ορίστηκε να γίνεται στον Πειραιά έναντι της παλαιάς βασιλικής αποβάθρας ή του παλιού Δημαρχείου, σήμερα μπροστά από τον Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα. Παρόμοιες τελετές γίνονται σε όλους τους Νομούς της Χώρας.
  • Από προπολεμικά απαγορεύτηκε στον Πειραιά η ανέλκυση του Σταυρού από βουτηχτές, μετά από θανάσιμη συμπλοκή αμφότερων κολυμβητών, σήμερα αυτή γίνεται με κορδέλα που φέρει ο Σταυρός.

Έθιμα

Ως κύρια έθιμα (ελληνικά) των Θεοφανίων θεωρούνται τα:
  1. Κάλαντα Φώτων που λένε τα παιδιά τη παραμονή της εορτής. Από τα κάλαντα αυτά μόνο το «κάλαντο» που λέγεται στη Πάτμο θεωρείται εξ ολοκλήρου θεολογικό απαλλαγμένο από κάθε άλλη επιρροή. Αυτό αρχίζει με τη δημιουργία του κόσμου και φθάνοντας την ημέρα που ο Θεός όρισε τα ύδατα συνεχίζει με το προπατορικό αμάρτημα της Εύας και αμέσως μετά αναγγέλλει τη Βάπτιση του Ιησού στον Ιορδάνη ποταμό με μόνιμη επωδό των στίχων το «Καλή σου μέρα Αφέντη με την Κυρά».
  2. H ανέλκυση του Σταυρού (το "πιάσιμο του Σταυρού") από κολυμβητές, τους Βουτηχτάδες. Αυτός που πιάνει το Σταυρό αφού πρώτα το φιλήσει το περιφέρει στις οικίες και λαμβάνει πλούσια δώρα. Χαρακτηριστική απόδοση του εθίμου αυτού έχει γίνει και από τον ελληνικό κινηματογράφο στη ταινία "Μανταλένα" (έστω και κωμικοτραγικά), που γυρίστηκε στην Αντίπαρο, όπου πρωταγωνιστές των βασικών ρόλων ήταν ο Παντελής Ζερβός (ως ιερέας) και η Αλίκη Βουγιουκλάκη (ως βουτηχτής).
  3. O Αγιασμός των οικιών από τους ιερείς,
  4. Tο "Πλύσιμο" των εικόνων (Δείτε παρακάτω Λαογραφία) και
  5. χορός των καλικάντζαρων.

Λαογραφία

Λατρευτικές παραδόσεις Θεοφανίων - Φυγή καλικάντζαρων
Η εορτή των Θεοφανίων περικλείει και πολλές εκδηλώσεις που αποτελούν διαιώνιση αρχαίων (ελληνικών) εθίμων. Στην αντίληψη του Ελληνικού λαού τα Θεοφάνια είναι «Μεγάλη γιορτή Θεότρομη». Για μερικές μάλιστα περιφέρειες της Μακεδονίας (Δυτικής) αποτελούν τη μεγαλύτερη γιορτή του έτους και κάθε καινούργιο ρούχο το «πρωτοφορούν στα Φώτα για να φωτιστεί».
Αλλά και κατά τη δογματική η Βάπτιση του Χριστού συμβολίζει τη παλιγγενεσία του ανθρώπου έχοντας έτσι μεγάλη σημασία, γι΄ αυτό και μέχρι το Δ΄ αιώνα οι χριστιανοί γιόρταζαν Πρωτοχρονιά στη Βάπτιση του Χριστού στις 6 Ιανουαρίου.
Βασική τελετουργία των Θεοφανίων είναι ο «αγιασμός των υδάτων» με τη κατάδυση του Σταυρού κατά μίμηση της Βάπτισης του Θεανθρώπου. Στην ελληνική εθιμολογία όμως, ο εν λόγω Αγιασμός έχει και την έννοια του καθαρμού, του εξαγνισμού των ανθρώπων καθώς και της απαλλαγής του από την επήρεια των δαιμονίων. Η τελευταία δε αυτή έννοια δεν είναι ασφαλώς αυστηρά χριστιανική, αλλά έχει ρίζες στην αρχαία λατρεία. Στα περισσότερα μέρη της Ελλάδας ο αγιασμός γίνεται για πρώτη φορά (στις μέρες αυτές) τη παραμονή των Θεοφανίων που λέγεται «μικρός αγιασμός» ή «Πρωτάγιαση» ή «Φώτιση». Με τη πρωτάγιαση ο ιερέας γυρίζει όλα τα σπίτια και με το Σταυρό και ένα κλωνί βασιλικό «αγιάζει» ή «φωτίζει» (ραντίζει) τους χώρους των σπιτιών. Η πρωτάγιαση είναι και το αποτελεσματικό μέσο με το οποίο τρέπονται σε άγρια φυγή οι καλικάντζαροι εκτός από το άναμμα μιας μεγάλης υπαίθριας φωτιάς.
Ο Μεγάλος όμως Αγιασμός γίνεται ανήμερα των Θεοφανίων εντός των Εκκλησιών σε ειδική εξέδρα στολισμένη επί της οποίας φέρεται μέγα σκεύος γεμάτου ύδατος. Στη συνέχεια γίνεται η κατάδυση του Σταυρού στη Θάλασσα ή σε γειτονικό ποταμό ή λίμνη ή και στην ανάγκη σε δεξαμενή (όπως στην Αθήνα). Η κατάδυση του Σταυρού, κατά τη λαϊκή πίστη δίνει στο νερό καθαρτικές και εξυγιαντικές ικανότητες. Οι κάτοικοι πολλών περιοχών μετά τη κατάδυση τρέχουν στις παραλίες της θάλασσας ή στις όχθες ποταμών ή λιμνών και πλένουν τα αγροτικά τους εργαλεία ακόμη και εικονίσματα. Κατά τη κοινή λαϊκή δοξασία ακόμη και τα εικονίσματα με το πέρασμα του χρόνου χάνουν την αρχική δύναμη και αξία τους που την αποκτούν όμως εκ νέου από το αγιασμένο νερό.
Αυτή ακριβώς η διαδικασία δεν αποτελεί παρά μόνο ακριβώς πιστή επιβίωση των αρχαίων δοξασιών. Οι αρχαίοι π.χ. Αθηναίοι είχαν τη τελετή (διαδικασία) των γνωστών «Πλυντηρίων» όπως την αποκαλούσαν κατά την οποία μετέφεραν «εν πομπή» στην ακτή του Φαλήρου το άγαλμα της Αθηνάς. Εκεί το έπλεναν με θαλασσινό νερό για να το καθαρίσουν από ρίπους και να ανανεωθούν οι ιερές δυνάμεις του αγάλματος.
Σήμερα οι γυναίκες πολλών περιοχών επαναλαμβάνουν αυτό το αρχαίο έθιμο το πλύσιμο των εικόνων συνδυαζόμενο όμως και με άλλες πράξεις της μεσαιωνικής και αρχαίας μαγείας. Όπως στη Πλάκα της Μυτιλήνης που την ώρα που βουτούν οι βουτηχτάδες να πιάσουν τον Σταυρό οι γυναίκες την ίδια στιγμή «παίρνουν με μια κρατούνα (= νεροκολοκύθα) νερό από 40 κύματα κι έπειτα με βαμβάκι που βουτούν σ΄ αυτό καθαρίζουν τα εικονίσματα χωρίς να μιλούν σε όλη αυτή τη διαδικασία («άλαλο νερό») και στη συνέχεια το νερό το ρίχνουν σε μέρος που δεν πατιέται (σε χωνευτήρι της εκκλησίας)».