ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2023

Συνένωση δυνάμεων για τον χαρακτηρισμό της Πιερίας ως Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού μέσω του Πιερικού Οργανισμού

Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής

Μπήκαν οι πρώτες βάσεις για τον χαρακτηρισμό της Πιερίας ως

Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, στη

σύσκεψη που διοργάνωσε ο Πιερικός Οργανισμός Τουριστικής

Ανάπτυξης και Προβολής (Π.Ο.Τ.Α.Π.) τη Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου στην

Αίθουσα Συνεδριάσεων της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας.

Πιο συγκεκριμένα στη σύσκεψη συμμετείχαν εκτός του Προέδρου

του Πιερικού Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής και

Πρόεδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας κ. Ηρακλή Τσιτλακίδη, η

Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας κα Σοφία Μαυρίδου, ο Δήμαρχος

Κατερίνης κ. Κωνσταντίνος Κουκοδήμος και η Αντιδήμαρχος Πύδνας-

Κολινδρού κα Μαρία Αβραμίδου.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης διατυπώθηκαν ουσιαστικές

απόψεις από όλους τους συμμετέχοντες, με γνώμονα τη διαμόρφωση και

την  προώθηση ενός ενιαίου Πιερικού Τουριστικού προϊόντος, με πνεύμα

συναντίληψης και συνέργειας.

Παράλληλα τονίστηκαν τα βασικά οφέλη από τον χαρακτηρισμό

μιας περιοχής ως Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης

Διαχείρισης, όπως η πρόσβαση σε εξειδικευμένα κονδύλια του Ταμείου

Ανάκαμψης για την τουριστική ανάπτυξη, η αναγνωρισιμότητα του

Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού και η δυνατότητα αξιοποίησής του,

ως εργαλείο μάρκετινγκ, η δυνατότητα υποβολής προτάσεων

χρηματοδότησης σε ευρωπαϊκά προγράμματα, κ.ά.


Προλογίζοντας, η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας κα Σοφία

Μαυρίδου τόνισε χαρακτηριστικά «Ο στόχος όλων μας είναι ξεκάθαρος:

ο τουρισμός αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες

ανάπτυξης της Πιερίας και ως Περιφερειακή Αρχή ενεργούμε διαρκώς

προς αυτή την κατεύθυνση. Η λειτουργία του Π.Ο.Τ.Α.Π. αποδεικνύει τη

βαρύτητα που δίνουμε σε αυτό τον τομέα. Απαιτείται να προχωρήσουμε

όλοι οι φορείς ενωμένοι με ένα και μοναδικό στόχο την ανάπτυξη του

τουρισμού προς όφελος της Πιερίας».

Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Κατερίνης κ. Κωνσταντίνος

Κουκοδήμος ανέφερε: «Θέτουμε σε απόλυτη προτεραιότητα την

εποικοδομητική συνεργασία με όλους τους τοπικούς φορείς, θεσμικούς

και μη, που εμπλέκονται με τον τουρισμό. Στόχος μας η εξωστρέφεια και

περαιτέρω ανάδειξη - ανάπτυξη του τόπου μας. Οι πρωτοβουλίες

στρατηγικής ανάδειξης της Κατερίνης, της Πιερίας και της ευρύτερης

περιοχής προάγουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και τη μοναδικότητα

της περιοχής μας».

Ανακοίνωση από τη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Αλιείας της Περιφέρειας Κεντρικής Οικονομίας για την πρόσληψη εποχικού προσωπικού στο Γ.Ο.Ε.Β. Πεδιάδων Θεσσαλονίκης – Λαγκαδά

 



Από τη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Αλιείας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ανακοινώνονται τα εξής:

Από τον Γενικό Οργανισμό Εγγείων Βελτιώσεων (Γ.Ο.Ε.Β.) Πεδιάδων Θεσσαλονίκης-Λαγκαδά ανακοινώνεται η πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συνολικά πενήντα τριών (53) ατόμων για την κάλυψη εποχικών ή παροδικών αναγκών του Γ.Ο.Ε.Β. Πεδιάδων Θεσσαλονίκης-Λαγκαδά, που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, (για την Κεντρική του Υπηρεσία και τις περιφερειακές του οργανικές μονάδες, που εδρεύουν στους Νομούς Θεσσαλονίκης, Πέλλας και Ημαθίας) όπως αυτές περιγράφονται στη ΣΟΧ 1/2023 και δημοσιοποιήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ με ΑΔΑ: 6ΒΑ946ΨΧΛΗ-ΣΡΕ.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται:

1. Στην Κεντρική Υπηρεσία, 26ης Οκτωβρίου 43 - Θεσσαλονίκη (υπόψη Σ. Μαυροπούλου, με αναπληρώτριες τις Κ. Τέμπου, Μ. Μπαντή και Δ. Γοριδάρη, τηλ.: 2310543860) από 8.00 π.μ. έως 14.00.

2. Στην Αλεξάνδρεια, Αριστοτέλους 25 (υπόψη Α. Μηνοπούλου, τηλ.: 2333023578) από 8.00 π.μ. έως 14.00.

3. Στα Γιαννιτσά, Π. Μελά 17 (υπόψη Θ. Κοπαράνη, τηλ.: 2382022730) από 8.00 π.μ. έως 14.00.


Οι υποψήφιοι μπορούν να αναζητήσουν τα έντυπα των αιτήσεων: α) στον ΓΟΕΒ στις ανωτέρω διευθύνσεις

β) στο δικτυακό τόπο του ΓΟΕΒ ( www.goev-ptl.gr ).


ΣΟΧ 1/2023 και η Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση έχουν αναρτηθεί στη σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας:

ΕΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΕΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ (Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας)

 Την Δευτερα  06 -02-2023 και ώρα 19:00 πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του συλλόγου μας , μέσα σε ένα φιλικό και εγκάρδιο περιβάλλον, η εκδήλωση κοπής της Πρωτοχρονιάτικης πίτας 2023 του Ε.Ο.Σ Κατερινης.

Την εορταστική εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους, η  Αντιπεριφερειάρχης κα Σοφία Μαυρίδου, ο Δήμαρχος κος Κώστας Κουκοδήμος  οι Βουλευτές κος Φώντας Μπαραλιακος,ο κος Σάββας Χιονίδης ,ο πολιτευτής Σπύρος Κουλκουδινας και πλήθος φίλων και μελών του Ε.Ο.Σ Κατερινης

 

Η τιμητική τους παρουσία,  μας έδωσε δύναμη και κουράγιο, να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας, να φανούμε αντάξιοι της εμπιστοσύνης και να υπηρετήσουμε με το καλύτερο δυνατό τρόπο, την ευθύνη που αναλάβαμε.
Το φλουρί της πίτας το κέρδισε το μέλος του Ε.Ο.Σ Κατερίνης ,Χριστίνα Χατζηχρήστου  Της ευχόμαστε γερή και τυχερή πάντα.



«ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ» στην ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ με την ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ Δημοτικό Ραδιόφωνο Κατερίνης 95,3 fm

«Πρώτη Γραμμή» στην Ενημέρωση με την Χριστίνα Σιδηροπούλου, στη

συχνότητα του Δημοτικού Ραδιοφώνου Κατερίνης 95,3fm. Ειδήσεις,

σχόλια, ρεπορτάζ, Δευτέρα – Παρασκευή, 12:00 – 13:00.

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2023



- Η Μαρία Μίχου, οικονομολόγος και υποψήφια Βουλευτής του

ΚΙΝΑΛ – ΠΑΣΟΚ στην Πιερία σχολιάζει την πολιτική και οικονομική

επικαιρότητα, μιλά για την πορεία του κόμματος με τον Νίκο

Ανδρουλάκη στο τιμόνι και την υποψηφιότητά της.

- Ο Νίκος Κατανάς, νέος πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου

Κατερίνης μιλά για την πρόσφατη εκλογή του στο αξίωμα του

Προέδρου και σχολιάζει την τοπική επικαιρότητα.



Μείνετε Συντονισμένοι στους 95,3fm, Παίζει Δυνατά!

Μπορείτε να μας ακούσετε και ιντερνετικά:

στο livestreaming του Δημοτικού Ραδιοφώνου http://www.953fm.gr/

στο Live24.gr http://live24.gr/radio/generic.jsp?sid=1051


στο e-radio.gr http://www.e-radio.gr/Dimotiko-Katerinis-953-Katerini-

i1711/live

#dimotikoradio

#katerini

#paizeidynata

Παναγία μου βοήθησέ μας, αλλά που να μας βρεις κι εσύ σε τόσο βάθος!



 Κατάδυση στον ιστορικό χρόνο πραγματοποίησαν οι ομιλητές της Σχολής Γονέων Κατερίνης Λ. Τσιαντούλας. Κ. Ιωαννίδου & Δ. Γκαλών την Δευτέρα 6-2-2023 στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κατερίνης και φώτισαν με τις τρείς εισηγήσεις τους, τις καταστάσεις μέσα από την ανθρώπινη οπτική, μεταφέροντας στο ακροατήριο στο κλίμα εκείνης της εποχής, πάντα με σεβασμό στην ιστορική αλήθεια.

 

- Παναγία μου βοήθησέ μας, αλλά που να μας βρεις κι εσύ σε τόσο βάθος!

- Τα κρίσιμα 90 δευτερόλεπτα του υποβρυχίου είναι από τη στιγμή που εξαπολύεται η τορπίλη μέχρι να φτάσει στο στόχο. Φαίνεται ένας αιώνας!

- Με αυτές τις συνθήκες η επίθεση ήταν καθαρή αυτοκτονία. Όταν έφευγε η τορπίλη η πλώρη ανέβαινε στην επιφάνεια και πρόδιδε τη θέση του. Έτσι έπαυε το στοιχείο του αιφνιδιασμού.

ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ Η ΜΑΡΙΑ ΜΙΧΟΥ ΞΕΚΙΝΑ ΤΟΝ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΟ ΤΗΣ ΑΓΩΝΑ

 «Από Θεού άρχεσθαι» αποτελεί το αφήγημα με το οποίο ξεκινά και πορεύεται σε

κάθε πολιτική της ενασχόληση, η πρώην Βουλευτής Πιερίας και μέλος της Κεντρικής

Πολιτικής Επιτροπής ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Μαρία Μίχου.

Έτσι και τώρα με αφορμή την επισημοποίηση της υποψηφιότητας στις επικείμενες

εθνικές εκλογές, η κ. Μίχου θεώρησε ότι αποτελεί κατάθεση ψυχής η ρήση,

«πειράσθαι συν τω Θεώ άρχεσθαι παντός έργου», ότι δηλαδή πρέπει να προσπαθούμε

να κάνουμε την αρχή κάθε έργου με τη βοήθεια του Θεού.

Με αυτό το θρησκευτικό συναίσθημα και ενστερνισμό στην Ορθόδοξη πίστη, η

Μαρία Μίχου επισκέφθηκε την Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2023 το Επισκοπικό

Γραφείο όπου έγινε δεκτή από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κίτρους, Κατερίνης,

Πλαταμώνος, κ. Γεώργιο, με τον οποίο συνδέεται με αμοιβαία συμπάθεια και

εκτίμηση, αλλά και με συνεργασία σε θέματα κοινωνικής και όχι μόνο διάστασης.

Η κ. Μίχου γνωστοποίησε στον Σεβασμιώτατο την επίσημη κάθοδό της στις

εκλογές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, παρουσίασε το πλαίσιο με το οποίο θα

πορευθεί, επιβεβαίωσε την διαρκή της υποστήριξη στο θεάρεστο έργο της

Μητροπόλεως και ζήτησε την πατρική ευχή και ευλογία του Ποιμενάρχη.

Για μια ακόμα φορά ο κ. Γεώργιος εξέφρασε την συμπάθεια και επισήμανε την

αναγνώριση του διαχρονικού έργου της κ. Μίχου στην Ελληνική πολιτική σκηνή,

παροτρύνοντας παράλληλα ότι η προσφορά στον άνθρωπο να αποτελεί και πάλι την

πρώτη προτεραιότητα στις πολιτικές της επιλογές.

Στο κατευόδιο ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κίτρους, Κατερίνης, Πλαταμώνος,

κ. Γεώργιος, τόνισε: « Αγαπητή Μαρία με τη δύναμη του Θεού να πετύχεις τους

στόχους σου».

Στη Σάμο συνεδρίασε η Θεματική Επιτροπή Παραοικονομίας και Παρεμπορίου της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος υπό την προεδρία του Ηλία Χατζηχριστοδούλου

 Η. Xατζηχριστοδούλου: «Στόχος μας να επισκεφτούμε όσα περισσότερα Επιμελητήρια μπορούμε, για

να αναδείξουμε την τεράστια μάστιγα του Παρεμπορίου και της Παραοικονομίας, η οποία πλήττει την

Ελληνική Οικονομία, το νόμιμο εμπόριο και τον υγιή ανταγωνισμό»


Και το Επιμελητήριο Σάμου απηύθυνε πρόσκληση προς τον Πρόεδρο της Θεματικής Επιτροπής

Παρεμπορίου και Παραοικονομίας της Κ.Ε.Ε.Ε., κ. Ηλία Χατζηχριστοδούλου, για την πραγματοποίηση

ειδικής εκδήλωσης με θέμα: «Η ανάδειξη της τεράστιας μάστιγας της Παραοικονομίας και του

Παρεμπορίου», η οποία διεξήχθη στη συνεδριακή αίθουσα του Επιμελητηρίου Σάμου.

Στην εκδήλωση επίσης συμμετείχαν ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Σάμου κ. Γιώργος Κυριαζής, μέλη

του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου, ο Β΄ Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας κ.

Ιωάννης Πεΐδης, τοπικές αρχές, εκπρόσωποι της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος, των

Τελωνειακών αρχών, του Τμήματος Εμπορίου, της Δ.Ο.Υ. Σάμου και εκπρόσωποι επαγγελματικών

σωματείων και συλλόγων της Σάμου.

Στόχος μας είναι να γίνει κατανοητό, ότι αξίζει τον κόπο να προσπαθήσουμε όλοι μαζί και με όλες μας

τις δυνάμεις να σταματήσουμε την οικονομική αιμορραγία που προκαλούν τα λαθραία και

παραποιημένα προϊόντα, τόσο στην υγιή επιχειρηματικότητα όσο και στην Εθνική Οικονομία. Και γι’

αυτό το λόγο η ιχνηλασιμότητα των εισερχομένων προϊόντων, από το χώρο των

εμπορευματοκιβωτίων μέχρι τον τελικό τους προορισμό, θα πρέπει να είναι συνεχής και ακριβής,

ανέφερε στην εισήγησή του ο κ. Χατζηχριστοδούλου, ο οποίος συνεχίζοντας, παρουσίασε αναλυτικά

στοιχεία από τα αποτελέσματα της δράσης της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου (ΔΙΜΕΑ), που

προέκυψαν από επιτυχείς ελέγχους ανά την επικράτεια.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης έγινε σαφές από όλες τις πλευρές ότι είναι απαραίτητη, η

συνεργασία μεταξύ της ΔΙΜΕΑ, των Επιμελητηρίων, των εκπροσώπων των φορέων και των αρχών που

εμπλέκονται στην πάταξη του παρεμπορίου, με ένα και μοναδικό στόχο, τον αποτελεσματικό

περιορισμό της παραοικονομίας.

ΛΕΝΑ ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ-ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

 Με αφορμή την κάθοδο στις εθνικές εκλογές

Η Λένα Γεωργούλη γεννήθηκε, μεγάλωσε στην Κατερίνη και είναι μητέρα τριών

παιδιών. Είναι απόφοιτος του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου Κατερίνης στον κλάδο

Κοινωνικής Πρόνοιας.

Ήταν ιδιοκτήτρια εμπορικού καταστήματος με αντικείμενο την πώληση

δερμάτινων ειδών από το 1999 έως το 2007.Επιπλέον, εργάστηκε ως υπεύθυνη

δημοσίων σχέσεων του συνδυασμού «Ανανέωση Τώρα» του αναπληρωτή

Δημάρχου Κατερίνης Γιώργου Νταντάμη από το 2017 έως το 2019 και ως

διευθύνουσα σύμβουλος στην Ανώνυμη Εταιρεία «Δημοτικά Πάρκινγκ Δήμου

Κατερίνης» από το 2020 έως 2022.

Είναι εκλεγμένο μέλος Ν.Ε ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής του Νομού Πιερίας και

υπεύθυνη του Τομέα Ισότητας. Έχει εκλεγεί ως μέλος του Δ.Σ Φεστιβάλ Ολύμπου,

ως μέλος της διαχειριστικής επιτροπής και διατηρεί την ιδιότητα της Συντονίστριας

εφορείας Υποδομών και Οργάνωσης εκδηλώσεων. Έχει, επίσης, εκλεγεί

Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου Γυμνασίου Κατερίνης

και μέλος του Δ.Σ της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Κατερίνης.

Διατελεί μέλος της Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Δήμου Κατερίνης, ως

εκπρόσωπος του ΟΡ.ΦΕ.Ο και της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Δήμου Κατερίνης

ως εκλεγμένη εκπρόσωπος της Ένωσης Γονέων. Είναι επίσης μέλος του Κέντρου

Πρόληψης Πιερίας Άτρακτος ως εκλεγμένη εκπρόσωπος της Ένωσης Γονέων.

Συμμετέχει ως ερασιτέχνης ηθοποιός της θεατρικής ομάδας «ΑΠΑΡΤΙΑ» που

ανεβάζει παραστάσεις στον νομό Πιερίας για φιλανθρωπικούς σκοπούς από το

2013 έως και σήμερα. 

Είναι Συντονίστρια στην εθελοντική δράση του Δήμου Κατερίνης για τη στήριξη και

πρόσβαση των Α.Με.Α στις παραλίες με τα συστήματα Seatrac ως υπεύθυνη

διαμεσολάβησης. 

Συμμετείχε εθελοντικά στο Φεστιβάλ Ολύμπου ως υπεύθυνη του χώρου θέσεων

χορηγών του Φεστιβάλ Ολύμπου (2018-2020). Ήταν επίσης Πρόεδρος του Συλλόγου

Γονέων κ. Κηδεμόνων του 14ου Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης από το 2015 έως το

2021. Διατέλεσε Ραδιοφωνική παραγωγός στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Κατερίνης

παρέχοντας εθελοντική υποστήριξη με την εκπομπή «Λόγω Παιδείας & Τέχνης» από

το 2019 έως το 2020.

Τηλέφωνο επικοινωνίας 

6948170228

Εκδήλωση Μνήμης & Τιμής Θυμάτων Κατοχής

 


ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΠΟΛΙΤ. ΚΟΜΜΑΤΟΣ. (Γράφει ο Χρήστος Γκουγκουρέλας).

 


Η ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ

ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ

Με νομοθετική διάταξη που εισηγείται η Κυβέρνηση και ψηφίζεται σήμερα στη

Βουλή, τίθεται φραγμός στο να συμμετέχουν στις εκλογές εγκληματικές οργανώσεις,

οι οποίες εμφανίζονται με το μανδύα πολιτικού κόμματος. Συγκεκριμένα, η

υφιστάμενη ρύθμιση που απαγορεύει να συμμετέχουν στην ηγεσία πολιτικού

κόμματος όσοι έχουν καταδικαστεί για ιδιαιτέρως απαξιωτικά αδικήματα σε βάρος της

Πολιτείας επεκτείνεται και στην πραγματική ηγεσία κομμάτων, σε όσους δηλαδή

ασκούν την πραγματική (και όχι μόνο την εικονική) ηγεσία ενός κόμματος. Επιπλέον,

κατά την ανακήρυξη των κομμάτων θα λαμβάνεται υπόψη η τυχόν καταδίκη

στελεχών τους για τα αδικήματα αυτά. 

Καθώς, όμως το δικαίωμα σχηματισμού πολιτικών φορέων και συμμετοχής σε

αυτούς είναι ένα προστατευόμενο δικαίωμα από την Ευρωπαϊκή Σύμβαση των

Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), έχει απόλυτη σημασία να εντρυφήσουμε στη

νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ)

προκειμένου να εννοήσουμε τη σχετική συζήτηση, την έκταση του δικαιωματισμού

στο εν λόγω πεδίο και το πότε και υπό ποιες προϋποθέσεις η ευρωπαϊκή έννομη τάξη

επιτρέπει και, ακόμη περισσότερο, δικαιολογεί τυχόν περιορισμούς επί του άνω

κομβικότατου, για τη λειτουργία της ίδιας της δημοκρατίας, δικαιώματος.

Στο άρθρο 11 της ΕΣΔΑ, λοιπόν, καθιερώνεται η ακώλυτη συμμετοχή

του ατόμου σε συγκεντρώσεις (και διαδηλώσεις) αλλά και ο ελεύθερος

σχηματισμός ενώσεων ατόμων (freedom of association), δομών δηλαδή όπου

διαμορφώνονται, καλλιεργούνται, εκφράζονται και διασπείρονται απόψεις,

ιδεολογήματα, κοινωνικά φρονήματα και πολιτικές πεποιθήσεις.

Μάλιστα, η ελευθερία της ατομικής και συλλογικής έκφρασης, όπως

αποκρυσταλλώνεται νοηματικά στο άρ. 10 της ΕΣΔΑ, αποτελεί το θεμέλιο μιας

δημοκρατικής κοινωνίας και λογίζεται ως η βάση του σκληρού εννοιολογικού πυρήνα

δύο άλλων θεμελιωδών ελευθεριών, δηλαδή της ελευθερίας του ‘‘συναθροίζεσθαι’’

και της ελευθερίας του ‘‘συνεταιρίζεσθαι’’, όπου και εντάσσεται και ο σχηματισμός

κοινωνικών και πολιτικών μορφωμάτων (Freedom and Democracy Party (ÖZDEP) v.

Turkey [GC], 1999, § 37).

Εξάλλου, η προστασία των προσωπικών φρονημάτων, ως βατήρας της

ελευθερίας της σκέψης, της συνείδησης, της θρησκευτικής επιλογής και της

ελευθερίας της έκφρασης είναι ένας από τους τελολογικούς σκοπούς της ελευθερίας


2


του άρ. 11 της ΕΣΔΑ (Young, James and Webster v. the United Kingdom, 1981, §

57,Vörður Ólafsson v. Iceland, 2010, § 46).

Περαιτέρω, το ΕΔΔΑ, στο πλαίσιο ανάπτυξης της νομολογιακής του

προσέγγισης επί του άρ. 11 της ΕΣΔΑ, έχει υπογραμμίσει ότι ο ρόλος των πολιτικών

κομμάτων ως προς τη θεμελίωση του πλουραλισμού και της δημοκρατίας σε ένα

πολιτειακό σύστημα είναι πρωταρχικός και αδιαμφισβήτητος (United Communist

Party of Turkey and Others v. Turkey, 1998, § 25).

Άλλωστε, η ουσιαστική εφαρμογή της αρχής της πολυφωνίας σε μια

δημοκρατική κοινωνία είναι πρακτικά αδύνατη χωρίς την κατοχύρωση της

δυνατότητας ενός (πολιτικού) φορέα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις και τις ιδέες

του (Gorzelik and Others v. Poland [GC], 2004, § 91; Zhechev v. Bulgaria, 2007, § 36,

Freedom and Democracy Party (ÖZDEP) v. Turkey [GC], 1999, § 37).

Μάλιστα, το ΕΔΔΑ έχει τονίσει ότι σε μια δημοκρατική κοινωνία που βασίζεται

στο κράτος δικαίου, ακόμη και οι ιδέες ή τα πολιτικά θεωρήματα που αμφισβητούν

την καθεστηκυία τάξη, υπό την προϋπόθεση ότι εκφέρονται δημοσίως μέσω του

δικαιώματος του συναθροίζεσθαι με ειρηνικά μέσα, πρέπει να είναι ανεκτές (Stankov

and the United Macedonian Organisation Ilinden v. Bulgaria, 2001, § 97; Sergey Kuznetsov v.

Russia, 2008, § 45).

H προστατευτική ασπίδα της ΕΣΔΑ, λοιπόν, προφυλάσσει την

έκφραση όχι μόνο απόψεων που θεωρούνται ουδέτερες ή δεν προκαλούν

αλλά και τοποθετήσεων που προσβάλλουν, σοκάρουν ή και ενοχλούν

(Redfearn v. the United Kingdom, 2012, § 56; Vona v. Hungary, 2013, § 57).

Πολύ χαρακτηριστικά, το Δικαστήριο του Στρασβούργου έφτασε στο σημείο να

νομολογήσει ότι ακόμα και αν μια ομάδα ή ένωση ατόμων υποστηρίζει την

αυτονόμηση ή επιζητεί την απόσχιση μιας εδαφικής περιοχής από την επικράτεια μιας

χώρας, απαιτώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο εν τοις πράγμασιν συνταγματικές και

χωροθετικές μεταβολές, δεν σημαίνει αυτομάτως ότι πρέπει να απαγορευτούν (από

τη συντεταγμένη πολιτεία) οι συναθροίσεις της. Η προβολή αιτημάτων περί

εδαφολογικών ανακατατάξεων στη δημόσια σφαίρα (σε συγκεντρώσεις ή με την

ανάπτυξη προφορικού λόγου σε διάφορα fora) δεν συνεπάγεται αυτόματη απειλή για

την εδαφική ακεραιότητα και την εθνική ασφάλεια μιας χώρας (Stankov and the United

Macedonian Organisation Ilinden v. Bulgaria, 2001, § 97).

Γενικά, το ΕΔΔΑ έχει υποστηρίξει ότι η πεμπτουσία της δημοκρατίας εστιάζεται

στη δυνατότητα ελεύθερης ‘‘παραγωγής’’, διάχυσης και εν τέλει ‘‘κυκλοφορίας’’

πολιτικών απόψεων και ιδεολογημάτων και δη τέτοιων που κριτικάρουν ακόμη και


3


την καθιερωμένη πολιτειακή συγκρότηση, υπό την προϋπόθεση όμως ότι αυτές οι

εναλλακτικές απόψεις δεν βλάπτουν τη δημοκρατία (Socialist Party and Others v. Turkey,

1998, § 47; Freedom and Democracy Party (ÖZDEP) v. Turkey [GC], 1999, § 41).

Πάντως, αυτές οι αποκλίνουσες απόψεις που βρίσκουν πεδίο έκφρασης σε έναν

πολιτικό φορέα δεν θα πρέπει να στηρίζονται και προωθούνται από λόγο

μίσους (hate speech) ή να διεγείρουν το κοινωνικό σώμα σε πράξεις βίας.

Τα συμβαλλόμενα στην ΕΣΔΑ κράτη έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν μέτρα έτσι

ώστε να διασφαλίζεται ότι ένας πολιτικός φορέας, ένα ιδεολογικό κίνημα ή μια

κοινωνική συμμαχία δεν προωθεί αξίες αντίθετες προς την πλουραλιστική δημοκρατία

και δεν στοχεύει επιτελικά στην κατάλυση του πλέγματος των δικαιωμάτων και

ελευθεριών που κατοχυρώνει η Συνθήκη (η ΕΣΔΑ δηλ., ίδετε Zehra Foundation and

Others v. Turkey, 2018, §§ 55-56).

Περιορισμοί, επομένως, στο συγκεκριμένο θεμελιακό για τη λειτουργία της

δημοκρατίας δικαίωμα (άρ. 11 της ΕΣΔΑ) τίθενται από τις πολιτειακές αρχές μόνο

όταν αναφέρονται και περιγράφονται σε δικαιϊκό κανόνα (restrictions

prescribed by law) και είναι απολύτως απαραίτητοι σε μια δημοκρατική

κοινωνία για τη διατήρηση της εθνικής ασφάλειας ή της δημόσιας τάξης, για την

πρόληψη τέλεσης εγκλημάτων και γενικά πρόκλησης αναταραχής και κοινωνικής

ανισορροπίας, για την προστασία της υγείας, της ηθικής ή και των δικαιωμάτων και

των ελευθεριών τρίτων προσώπων.

Οι περιορισμοί κατά της ελευθερίας του συνεταιρίζεσθαι, κατ’ ουσία κατά της

ελευθερίας της συμμετοχής σε φορείς, άρα και σε πολιτικά κόμματα, πρέπει να είναι

αποκλειστικά απαριθμούμενοι στον νόμο, η ενσωμάτωσή τους στην έννομη τάξη

πρέπει να είναι σαφής και συγκεκριμένη και να γίνεται οπωσδήποτε με τρόπο

προβλέψιμο για αυτόν που υπόκειται στους περιορισμούς αυτούς και, εν τέλει, να

ερμηνεύονται συσταλτικά, οδηγώντας, συνεπαγωγικά, τις θέτουσες τους

περιορισμούς πολιτειακές αρχές σε συγκρατημένη συμπεριφορά (Sidiropoulos and

Others v. Greece, 1998, § 38).

Ο δε εννοιολογικός προσδιορισμός του όρου ‘‘μέτρα αναγκαία σε μια

δημοκρατική κοινωνία’’ εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια της εκάστοτε

νομοθετούσας πολιτείας αλλά το εύρος της ευχέρειας αυτής δεν είναι απεριόριστο

(Barraco v. France, 2009, § 42). Περαιτέρω, η έννοια της αναγκαιότητας, ως προς τη

λήψη των περιοριστικών μέτρων κατά της ελευθερίας του συνεταιρίζεσθαι, βασίζεται

σε δύο προϋποθέσεις: α) Κάθε κατασταλτική της ελευθερίας του άρ. 11 της ΕΣΔΑ

πολιτειακή παρέμβαση πρέπει να υπαγορεύεται από μια ‘‘πιεστική κοινωνική


4


ανάγκη’’ (“pressing social need”) και β) η παρέμβαση αυτή οφείλεται να είναι

αναλογική προς τον επιδιωκόμενο νόμιμο σκοπό, να συμβαδίζει δηλαδή με την αρχή

της αναλογικότητας και να τη σέβεται απόλυτα.

Σε κάθε περίπτωση, ένα κράτος επί της κρίσης του αν όντως υφίσταται

‘‘πιεστική κοινωνική ανάγκη’’ που να οδηγεί στο να τεθεί εκποδών ο υπό ίδρυση

φορέας, οφείλει να εξετάζει αν έχει στη διάθεσή του εύλογες αποδείξεις ότι η

διακινδύνευση της δημοκρατίας από την πιθανή ύπαρξη αυτού του φορέα είναι

επικείμενη, αν τα λόγια και οι πράξεις των ηγετών του (υπό ίδρυση) φορέα

εκφράζουν τον φορέα (και όχι μόνο τους ίδιους προσωπικά) και αν οι αποδιδόμενες

στον (υπό ίδρυση) φορέα ιδέες και πράξεις έρχονται σε προφανή αντίθεση με τις

θεμελιώδεις αξίες της ΕΣΔΑ και της δημοκρατίας εν γένει (Refah Partisi (the Welfare

Party) and Others v. Turkey, 2003, § 104; Partidul Comunistilor (Nepeceristi) and Ungureanu

v. Romania, 2005, § 46).

Γι’ αυτό και οι λόγοι που επικαλείται η πολιτειακή αρχή προκειμένου να επιβάλει

συγκεκριμένο περιορισμό στην ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι (άρα και στην

ελευθερία σύστασης και συμμετοχής σε πολιτικό κόμμα ή οργανισμό) πρέπει να είναι

‘‘σχετικοί και επαρκείς’’ (“relevant and sufficient”) και σίγουρα πειστικοί (compelling).

Η δε κρίση των πολιτειακών αρχών για την επιβολή ενός τέτοιου περιορισμού θα

πρέπει να τεκμηριώνεται σε μια παραδεκτή εκτίμηση των σχετικών, πραγματικών

περιστατικών και δεδομένων (Partidul Comunistilor (Nepeceristi) and Ungureanu v.

Romania, 2005, § 49; Magyar Keresztény Mennonita Egyház and Others v. Hungary, 2014, §§

79-80). Και τούτο, διότι η αρχή της αναλογικότητας απαιτεί τον σχηματισμό μιας

εξισορροπημένης προσέγγισης μεταξύ των λόγων επιβολής των περιορισμών από τη

μια και της προστασίας των θεμελιωδών δικαιωμάτων (ελευθερίας έκφρασης και

δημιουργίας συλλογικών ενώσεων) από την άλλη (Kudrevičius and Others v. Lithuania

[GC], 2015, § 142-144).

Πάντως, το εύρος εκτίμησης των αρχών ως προς τον αποκλεισμό της

συμμετοχής κόμματος στην πολιτική ζωή μιας χώρας είναι δικαιολογημένα ευρύ όταν

διαπιστώνεται εκ μέρους του κόμματος αυτού πρόκληση σε βία εναντίον ενός

προσώπου, ενός πολιτικού ή αξιωματούχου ή κατά μιας πληθυσμιακής ομάδας με

ορισμένα χαρακτηριστικά (Les Authentiks and Supras Auteuil 91 v. France, 2016, § 84;

Ayoub and Others v. France, 2020, § 121). Όταν η ηγεσία ενός κόμματος βάλλει κατά της

δημοκρατίας και έμπρακτα στοχεύει στην αποδόμηση ή και στην περιφρόνηση

δικαιωμάτων και ελευθεριών που αναγνωρίζονται στο δημοκρατικό πολίτευμα, τότε

είναι επιτρεπτή η εκ μέρους της πολιτείας εις βάρος της κατασταλτική δράση (Zehra


5


Foundation and Others v. Turkey, 2018, § 54), η οποία, ωστόσο, στο πλαίσιο προστασίας

των δημοκρατικών θεσμών και της κοινωνίας των πολιτών, θα πρέπει να ασκείται με

φειδώ (Magyar Keresztény Mennonita Egyház and Others, 2014, § 79).

Το ΕΔΔΑ, μάλιστα, έθεσε δύο προϋποθέσεις υπό τις οποίες ένα κόμμα θα

μπορούσε να προωθήσει μια συνταγματική αλλαγή ή αλλαγή στην καθεστηκυία

έννομη τάξη: Να χρησιμοποιεί νόμιμα και δημοκρατικά μέσα προς επίτευξη των

στόχων του και δεύτερον οι στόχοι του να είναι συμβατοί με την ουσία της

δημοκρατίας (Yazar and Others v. Turkey, 2002, § 49).

Πάντως, οι πολιτειακές αρχές, ως προς το χρονικό σημείο θέσπισης των

περιοριστικών μέτρων, δεν είναι απαραίτητο να περιμένουν μέχρι ένα πολιτικό κόμμα

(που αντιμάχεται το δημοκρατικό ιδεώδες) να αναλάβει την εξουσία ή και να

προβαίνει σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες ενάντια στις αρχές της ΕΣΔΑ. Ο κίνδυνος

της εκτροπής θα πρέπει όμως να είναι ορατός και επικείμενος ώστε να απαιτείται η

ανάληψη πρωτοβουλίας από το κράτος για τη διασφάλιση της δημοκρατικής τάξης

και της κοινωνικής ειρήνης (Refah Partisi (the Welfare Party) and Others v. Turkey, 2003, §

102; Herri Batasuna and Batasuna v. Spain, 2009, § 81).

Έτσι, ένα βασικό κριτήριο για τον αποκλεισμό ενός κόμματος από την πολιτική

ζωή είναι αν το πρόγραμμά του προτρέπει την κοινωνία ή κοινωνικές ομάδες σε

δράσεις βίας ή σε περιφρόνηση των δημοκρατικών αρχών (Partidul Comunistilor

(Nepeceristi) and Ungureanu v. Romania, 2005, § 54; Freedom and Democracy Party

(ÖZDEP) v. Turkey, 1999, § 40). Το πρόγραμμα ενός πολιτικού κόμματος δεν είναι,

ωστόσο, το μοναδικό κριτήριο για τον προσδιορισμό των προθέσεων ή των σκοπών

του, αλλά πρέπει να συνδυάζεται με τη συμπεριφορά των ηγετών του (Refah Partisi

(the Welfare Party) and Others v. Turkey, 2003, § 101; Herri Batasuna and Batasuna v. Spain,

2009, § 80).

Υπό αυτή τη λογική, στην υπόθεση ‘‘Ignatencu and the Romanian Communist Party

v. Romania’’, το 2020, το ΕΔΔΑ έκρινε σύννομη την απόφαση των ρουμανικών αρχών

να απαγορεύσουν τη σύσταση πολιτικού κόμματος που αυτοπροβαλλόταν ως διάδοχο

σχήμα του πάλαι ποτέ Ρουμανικού Κομμουνιστικού Κόμματος, το οποίο είχε

κυβερνήσει τη χώρα υπό καθεστώς ολοκληρωτικού κομμουνισμού. Το ΕΔΔΑ έκρινε

σχετικούς και επαρκείς τους λόγους επί τους οποίους τεκμηρίωσαν τις αντιρρήσεις

τους οι ρουμανικές αρχές καθώς έτσι (αυτές έκριναν) προφυλασσόταν η εθνική

ασφάλεια και οι δημοκρατικές ελευθερίες των πολιτών απέναντι σε ένα κόμμα που

είχε στόχο τον ολοκληρωτισμό (και όχι τη δημοκρατία).


6


Πάντως, εάν το ΕΔΔΑ δεν καταφέρει να εντοπίσει αντιδημοκρατικές προθέσεις

στο πρόγραμμα ή στις δράσεις ενός πολιτικού κόμματος, η Πολιτεία δεν

νομιμοποιείται να παύσει τη σύσταση ή λειτουργία του, διότι έτσι θα παραβίαζε το

άρ. 11 της ΕΣΔΑ.

Συμπερασματικά, λοιπόν, ενώσεις προσώπων, άρα και πολιτικά κόμματα, που

εμπλέκονται σε δραστηριότητες αντιθετικές και αποδομητικές των (νομικών και

κοινωνικο-πολιτικών) αρχών της ΕΣΔΑ, δεν μπορούν να αποβλέπουν στην

προστατευτική-εγγυητική δύναμη του άρθρου 11 της ΕΣΔΑ, καθότι ο όποιος

επικαλούμενος δικαιωματισμός τους στο πεδίο των βασικών ατομικών ελευθεριών,

είναι εν προκειμένω καταχρηστικός (Ayoub and Others v. France, 2020, υπόθεση που

αφορούσε τη διάλυση από τις γαλλικές αρχές εξτρεμιστικής ακροδεξιάς πολιτικής

οργάνωσης).

Σε γενικές γραμμές, η νομολογία του ΕΔΔΑ είναι διεθνοπολιτικά και

νομοπαραγωγικά σταθερή πυξίδα για το μείζον για τη λειτουργία της δημοκρατίας

ζήτημα της συμμετοχής ή του αποκλεισμού στη πολιτική ζωή ενός κράτους

ορισμένων πολιτικών κομμάτων. Προσωπικά, ωστόσο, εκφράζω τη στέρεα

πίστη μου ότι ο πολιτικός εξτρεμισμός και η ακραία, αντιθετική προς τη

δημοκρατία, δημόσια ρητορική καταπολεμούνται με συγκεκριμένα μεν

νομοθετήματα αλλά κυρίως με τα ‘‘αντισώματα’’ της ευρείας λαϊκής

δημοκρατικής κουλτούρας των κοινωνιών, την ποιότητα των δημοκρατικών

θεσμών μιας χώρας και την αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος και των

πολιτικών της.


Κατερίνη, 7/2/2023


ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΥΓΚΟΥΡΕΛΑΣ

ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ


LLM IN INTERNATIONAL COMMERCIAL LAW

LLM IN EUROPEAN LAW

Cer. LSE in Business, International

Relations and the political science

Ουσιαστική και διεκδικητική η Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Αποστράτων Σωμάτων Ασφαλείας Ν.Πιερίας.

 Με την παρουσία των Βουλευτών, Ξενοφώντα Μπαραλιάκου και Σάββα

Χιονίδη, της Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας Σοφίας Μαυρίδου, του

Δημάρχου Κατερίνης Κώστα Κουκοδήμου, του νέου Διευθυντή

Αστυνομίας Πιερίας Γιώργου Κουκουσέλα, εκπροσώπων των Βουλευτών

Άννας Μάνη και Ελισάβετ Σκούφα, του Υποψ. Δημάρχου Κατερίνης

Γιάννη Ντούμου, Δημοτικών Συμβούλων και αφυπηρετησάντων

αστυνομικών, πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο Κατερίνης, το

πρωί τής Κυριακής, 5 Φεβρουαρίου, η ετήσια Γενική Συνέλευση του

Συνδέσμου Αποστράτων Σωμάτων Ασφαλείας Ν.Πιερίας.

Επίσης, στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης, έγινε και η καθιερωμένη

κοπή πίτας τού Συνδέσμου.

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2023

Η εικόνα Της Ημέρας .....


 

Ψητοπωλείον Δροσιά Νικόλας since 1960 ( Χορηγούμενη )



 

Villa-Andromeda Ενοικιαζόμενα Δωμάτια με Κουζινάκια ( Χορηγούμενη )

 



Η ακρίβεια «λιώνει» τους καταναλωτές

 Στα ράφια των σουπερμάρκετ η κοινωνία αναστενάζει

Επαίρονται και τολμούν να μιλούν για νέα δήθεν αποκλιμάκωση του πληθωρισμού μετά τις ανακοινώσεις της Eurostat. Γνωρίζουν ότι κάτι τέτοιο δεν ευσταθεί αλλά ψάχνουν να βρουν τρόπο να «προκαλέσουν» ευμενή επικοινωνιακά σχόλια για μια κυβέρνηση η οποία προς χάριν της αισχροκέρδειας των λίγων έχει ήδη στείλει την κοινωνία στα βράχια.

Πράγματι η Eurostat ανακοίνωσε υποχώρηση του εναρμονισμού δείκτη τιμών καταναλωτή 7,2% για τον Ιανουάριο στη χώρα μας από 7,6% τον Δεκέμβριο και 8,8% τον Νοέμβριο. Είναι μια αποκλιμάκωση που οφείλεται κατά συντριπτικό ποσοστό στο παρατεταμένο καλοκαίρι που βίωσε η Ευρώπη το οποίο επέφερε μείωση της κατανάλωσης ενεργειακών προϊόντων.

Από την άλλη και ακριβώς επειδή η σύγκριση είναι ετήσια, αυτή η αύξηση συγκρίνεται με τον περσινό Ιανουάριο, όταν ο… παροδικός τότε (κατά Αδωνη Γεωργιάδη) πληθωρισμός είχε μετρηθεί στο 5,5%. Αρα σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2021 έχουμε αύξηση της τάξης του 12,7% στον γενικό δείκτη τιμών καταναλωτή. Εδώ μπαίνει το κρίσιμο μέγεθος. Πληθωρισμός στα τρόφιμα εκεί που υποφέρει ο μέσος Ελληνας: στα ράφια των σουπερμάρκετ.