Θέμα: Επιθεώρηση, αξιολόγηση και μελέτη επεμβάσεων λειτουργικής και δομικής αναβάθμισης των
γεφυρών στην Κεντρική Μακεδονία
Η ανακοίνωση, την Πέμπτη 16 Μάρτη, ότι πλέον απαγορεύεται, για λόγους επικινδυνότητας, η
διέλευση οχημάτων παντός τύπου από τη δεύτερη μεγαλύτερη γέφυρα της
χώρας, την Υψηλή Γέφυρα Σερβίων Κοζάνης, δεν πρέπει να εκπλήσσει κανέναν. Δείχνει σε τι
κατάσταση βρίσκονται μια σειρά από υποδομές και ταυτόχρονα αποκαλύπτει την «άλλη όψη του
νομίσματος», ειδικά σε περιοχές όπου «τρέχουν» επενδύσεις και πρότζεκτ δισεκατομμυρίων
ευρώ, την ίδια στιγμή που χιλιάδες λαού αναμετρώνται καθημερινά με γνωστούς και άγνωστους
κινδύνους.
Άλλωστε και η παλιότερη τραγωδία στην Ιταλία με δεκάδες νεκρούς και τραυματίες, από την
κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι στη Γένοβα, αλλά και οι αποκαλύψεις που ακολούθησαν για την
παλαιότητα, την ελλιπή συντήρηση και τη μη αντικατάσταση των παλιών υποδομών με νέες σε
αυτοκινητόδρομους και γέφυρες στην Ιταλία, αναδείχνουν ότι η τραγωδία φέρει την σφραγίδα του
καπιταλιστικού κέρδους και μάλιστα σε μια από τις ισχυρότερες οικονομίες της Ε.Ε..