Την άνοιξη του 1912, πραγματοποιήθηκε
στην Ελλάδα η πρώτη πτήση της Στρατιωτικής Αεροπορίας, στα πλαίσια των
μεγάλων γυμνασίων του Ελληνικού Στρατού, που διεξάγονταν στην Αττική,με
επίβλεψη του Αρχηγού της Γαλλικής Στρατιωτικής Αποστολής.
Στα γυμνάσια αυτά, θα έπαιρναν μέρος και στρατιωτικά αεροπλάνα. Για το σκοπό αυτό, ανακλήθηκε από τη Γαλλία, ο
εκπαιδευόμενος Έλληνας Αξιωματικός, ο Υπολοχαγός Δημήτριος Καμπέρος. Συγχρόνως μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα, διαλυμένα μέσα σε κιβώτια, τα δύο πρώτα αεροπλάνα τύπου "Ανρί Φαρμάν", διπλάνα με κινητήρα 50 ίππων, που είχαν παραγγελθεί στη Γαλλία.
O Υπολοχαγός Καμπέρος, αφού τα συναρμολόγησε υπό την επίβλεψη του Γάλλου αερομηχανικού Σοβώ, την 13 Μαΐου 1912, ήταν έτοιμος για την πρώτη δοκιμαστική πτήση, η οποία και πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της ίδιας ημέρας, σε περιοχή γύρω από το Ζωολογικό Κήπο του Παλαιού Φαλήρου. Την περιοχή αυτή είχαν κατακλύσει εκατοντάδες λαού, που ζητωκραύγαζαν τον απογειούμενο αεροπόρο, ο οποίος αφού διέγραψε κύκλους πάνω από το αεροδρόμιο, τελικά προσγειώθηκε ομαλά.
Αυτή ήταν η πρώτη γεμάτη από εθνικές ελπίδες, πτήση του πρώτου στρατιωτικού αεροπλάνου, που είχε συγχρόνως και δοκιμαστικό χαρακτήρα.
Στις 14 Μαΐου 1912, ο Υπολοχαγός Καμπέρος,απογειώθηκε από το Παλαιό Φάληρο, με κατεύθυνση το χώρο των στρατιωτικών ασκήσεων. Δυστυχώς όμως δεν πρόφθασε να φθάσει στον προορισμό του. Καθώς πλησίαζε στο χώρο των ασκήσεων, μεταξύ Καπανδριτίου και Αγίου Μερκουρίου (Κιούρκα) ο κινητήρας λόγω βλάβης, παρουσίασε ελάττωση των στροφών και ο χειριστής για να αποφύγει το ατύχημα, επεχείρησε κάθοδο προς το έδαφος και στη συνέχεια αναγκαστική προσγείωση. Ολίγα όμως μέτρα πάνω από το έδαφος, ο κινητήρας σταμάτησε και το αεροπλάνο κατέπεσε, με αποτέλεσμα να πάθει σοβαρές ζημιές. O χειριστής σώθηκε, πηδώντας από ύψος 10 μέτρων, επάνω σε ξηρά χόρτα!!
O Καμπέρος όμως, δεν έχασε την ψυχραιμία του, το επισκεύασε την ίδια ημέρα και την επομένη 15 Μαΐου ήταν έτοιμος να πετάξει στο Πεδίο των Ασκήσεων. Με τη βοήθεια των χωρικών, μετέφερε το αεροπλάνο σε κατάλληλο χώρο, που χρησιμοποίησε για αεροδρόμιο και απογειώθηκε με κατεύθυνση προς την Αυλώνα (Κακοσάλεσι) για να υποστηρίξει τα "εχθρικά στρατεύματα" όπου υποθετικά ανήκε. Εκείνη την ημέρα ο Καμπέρος, ανέλαβε διάφορες αποστολές κατοπτεύσεως για λογαριασμό των "εχθρικών στρατευμάτων" από ύψος 1.000 έως 1.500 μέτρων και κατόπιν προσγειώθηκε ομαλά στην περιοχή Κουσούμπι.
Εκεί έτρεξαν Αξιωματικοί και στρατιώτες να θαυμάσουν τον πρώτο Έλληνα στρατιωτικό αεροπόρο.
Σε λίγο έφθασε και ο Πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος με το Γάλλο στρατηγό Εντού και τον συνεχάρησαν για την επιτυχημένη πτήση. Έτσι καθιερώθηκε το νέο όπλο της Αεροπορίας στις Ένοπλες Δυνάμεις.
Οι αναγνωριστικές πτήσεις του Καμπέρου, σε όλη τη διάρκεια των εικονικών μαχών μέχρι και της 19ης Μαΐου 1912 (τελευταία μέρα των γυμνασίων) οπότε επεχείρησε μία θεαματική πτήση από το Μπογιάτι στην Κηφισιά και σημείωσε λαμπρή επιτυχία, αποσπάσας τα συγχαρητήρια του Πρωθυπουργού και των Υπουργών που περίμεναν στο χώρο προσγειώσεως. Στα πλαίσια της γιορτής που ακολούθησε, έγινε το βάπτισμα του πρώτου, καθώς και των τριών άλλων στρατιωτικών αεροπλάνων, που εν τω μεταξύ είχαν παραληφθεί, με ανάδοχο τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, ως Υπουργό των Στρατιωτικών.
Στο βάπτισμα που έγινε στο Παλαιό Φάληρο (Ζωολογικός Κήπος) στις 27 Μαΐου 1912, όπου παραβρέθηκαν η Ιερά Σύνοδος, η Κυβέρνηση και οι υπόλοιπες κρατικές αρχές, δόθηκε στο πρώτο στρατιωτικό αεροπλάνο, το όνομα του μυθικού αεροπόρου Δαιδάλου και τονίσθηκαν από τον Ελευθέριο Βενιζέλο τα εξής: " Εις το πρώτον των στρατιωτικών αεροπλάνων, δίδω το όνομα Δαίδαλος, το δεύτερο ονομάζω Αετόν και τα άλλα δύο τα βαπτίζω Γυψ και Ιέραξ. H Ελλάς θα παρακολουθεί πάντοτε, την πρόοδον των Εθνών, εις ην από αιώνων συνεισέφερεν, έχω δε δια ελπίδος ότι δια του αεροπλάνου θα ανυψωθεί και η Εθνική Ιδέα."
O αεροπόρος Καμπέρος, καθ' όλη τη σταδιοδρομία του στην Αεροπορία, προέβη σε πάμπολλες παρακινδυνευμένες πτήσεις, ώστε να του μείνει το παρατσούκλι, "τρελλοκαμπέρος", και πάντως υπήρξε ένας ατρόμητος αεροπόρος, πρωτοπόρος στην πολεμική μας αεροπορία.
online-pressblog
Στα γυμνάσια αυτά, θα έπαιρναν μέρος και στρατιωτικά αεροπλάνα. Για το σκοπό αυτό, ανακλήθηκε από τη Γαλλία, ο
εκπαιδευόμενος Έλληνας Αξιωματικός, ο Υπολοχαγός Δημήτριος Καμπέρος. Συγχρόνως μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα, διαλυμένα μέσα σε κιβώτια, τα δύο πρώτα αεροπλάνα τύπου "Ανρί Φαρμάν", διπλάνα με κινητήρα 50 ίππων, που είχαν παραγγελθεί στη Γαλλία.
O Υπολοχαγός Καμπέρος, αφού τα συναρμολόγησε υπό την επίβλεψη του Γάλλου αερομηχανικού Σοβώ, την 13 Μαΐου 1912, ήταν έτοιμος για την πρώτη δοκιμαστική πτήση, η οποία και πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της ίδιας ημέρας, σε περιοχή γύρω από το Ζωολογικό Κήπο του Παλαιού Φαλήρου. Την περιοχή αυτή είχαν κατακλύσει εκατοντάδες λαού, που ζητωκραύγαζαν τον απογειούμενο αεροπόρο, ο οποίος αφού διέγραψε κύκλους πάνω από το αεροδρόμιο, τελικά προσγειώθηκε ομαλά.
Αυτή ήταν η πρώτη γεμάτη από εθνικές ελπίδες, πτήση του πρώτου στρατιωτικού αεροπλάνου, που είχε συγχρόνως και δοκιμαστικό χαρακτήρα.
Στις 14 Μαΐου 1912, ο Υπολοχαγός Καμπέρος,απογειώθηκε από το Παλαιό Φάληρο, με κατεύθυνση το χώρο των στρατιωτικών ασκήσεων. Δυστυχώς όμως δεν πρόφθασε να φθάσει στον προορισμό του. Καθώς πλησίαζε στο χώρο των ασκήσεων, μεταξύ Καπανδριτίου και Αγίου Μερκουρίου (Κιούρκα) ο κινητήρας λόγω βλάβης, παρουσίασε ελάττωση των στροφών και ο χειριστής για να αποφύγει το ατύχημα, επεχείρησε κάθοδο προς το έδαφος και στη συνέχεια αναγκαστική προσγείωση. Ολίγα όμως μέτρα πάνω από το έδαφος, ο κινητήρας σταμάτησε και το αεροπλάνο κατέπεσε, με αποτέλεσμα να πάθει σοβαρές ζημιές. O χειριστής σώθηκε, πηδώντας από ύψος 10 μέτρων, επάνω σε ξηρά χόρτα!!
O Καμπέρος όμως, δεν έχασε την ψυχραιμία του, το επισκεύασε την ίδια ημέρα και την επομένη 15 Μαΐου ήταν έτοιμος να πετάξει στο Πεδίο των Ασκήσεων. Με τη βοήθεια των χωρικών, μετέφερε το αεροπλάνο σε κατάλληλο χώρο, που χρησιμοποίησε για αεροδρόμιο και απογειώθηκε με κατεύθυνση προς την Αυλώνα (Κακοσάλεσι) για να υποστηρίξει τα "εχθρικά στρατεύματα" όπου υποθετικά ανήκε. Εκείνη την ημέρα ο Καμπέρος, ανέλαβε διάφορες αποστολές κατοπτεύσεως για λογαριασμό των "εχθρικών στρατευμάτων" από ύψος 1.000 έως 1.500 μέτρων και κατόπιν προσγειώθηκε ομαλά στην περιοχή Κουσούμπι.
Εκεί έτρεξαν Αξιωματικοί και στρατιώτες να θαυμάσουν τον πρώτο Έλληνα στρατιωτικό αεροπόρο.
Σε λίγο έφθασε και ο Πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος με το Γάλλο στρατηγό Εντού και τον συνεχάρησαν για την επιτυχημένη πτήση. Έτσι καθιερώθηκε το νέο όπλο της Αεροπορίας στις Ένοπλες Δυνάμεις.
Οι αναγνωριστικές πτήσεις του Καμπέρου, σε όλη τη διάρκεια των εικονικών μαχών μέχρι και της 19ης Μαΐου 1912 (τελευταία μέρα των γυμνασίων) οπότε επεχείρησε μία θεαματική πτήση από το Μπογιάτι στην Κηφισιά και σημείωσε λαμπρή επιτυχία, αποσπάσας τα συγχαρητήρια του Πρωθυπουργού και των Υπουργών που περίμεναν στο χώρο προσγειώσεως. Στα πλαίσια της γιορτής που ακολούθησε, έγινε το βάπτισμα του πρώτου, καθώς και των τριών άλλων στρατιωτικών αεροπλάνων, που εν τω μεταξύ είχαν παραληφθεί, με ανάδοχο τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, ως Υπουργό των Στρατιωτικών.
Στο βάπτισμα που έγινε στο Παλαιό Φάληρο (Ζωολογικός Κήπος) στις 27 Μαΐου 1912, όπου παραβρέθηκαν η Ιερά Σύνοδος, η Κυβέρνηση και οι υπόλοιπες κρατικές αρχές, δόθηκε στο πρώτο στρατιωτικό αεροπλάνο, το όνομα του μυθικού αεροπόρου Δαιδάλου και τονίσθηκαν από τον Ελευθέριο Βενιζέλο τα εξής: " Εις το πρώτον των στρατιωτικών αεροπλάνων, δίδω το όνομα Δαίδαλος, το δεύτερο ονομάζω Αετόν και τα άλλα δύο τα βαπτίζω Γυψ και Ιέραξ. H Ελλάς θα παρακολουθεί πάντοτε, την πρόοδον των Εθνών, εις ην από αιώνων συνεισέφερεν, έχω δε δια ελπίδος ότι δια του αεροπλάνου θα ανυψωθεί και η Εθνική Ιδέα."
O αεροπόρος Καμπέρος, καθ' όλη τη σταδιοδρομία του στην Αεροπορία, προέβη σε πάμπολλες παρακινδυνευμένες πτήσεις, ώστε να του μείνει το παρατσούκλι, "τρελλοκαμπέρος", και πάντως υπήρξε ένας ατρόμητος αεροπόρος, πρωτοπόρος στην πολεμική μας αεροπορία.
online-pressblog