Δήμος Πύδνας - Κολινδρού Προς: - Κόμματα
-
Βουλευτές
-
Δήμους Πιερίας
-
Δημοτικούς Συμβούλους Πιερίας
-
ΔήμουςΠΕ Θεσσαλονίκης,Πέλλας,
Ημαθίας
-
Αντιπεριφερειάρχη
Περιφ.
Ενότητας Πιερίας
-
Περιφ. Συμβούλιο ΚΜ
-
Περιφ. Συμβούλους ΚΜ
-
ΕΒΕ Πιερίας
-
Επαγγελμ. Οργανώσεις Πιερίας
-
Τουριστικούς Φορείς Πιερίας
-
Φορείς Μεταφορών Πιερίας
Στην Σύμβαση Παραχώρησης της οδού Μαλιακός – Κλειδί δυστυχώς
περιλαμβάνεται και η αποτυχημένη χωροθέτηση Διοδίων Αιγινίου. Πρόκειται για εμφανέστατο χονδορειδές λάθος
αφού δεν έλαβε υπόψιν:
α) την ύπαρξη Διοδίων σε απόσταση 12 km
β) τον ενιαίο χαρακτήρα του οδικού δικτύου Εθνικής Οδού
γ) την μη ύπαρξη παρά την κρατική υποχρέωση ,αλλά και το τεράστιο κόστος κατασκευής
παράπλευρων οδών, αφού υπάρχει ο Αλιάκμονας δίπλα στα διόδια.
δ) την διπλή συμφόρηση – μποτιλιάρισμα στις ώρες και μέρες αιχμής στα δύο
διόδια, που δημιουργούν επί της ουσίας συνθήκες παρακώλυσης της ελεύθερης
κυκλοφορίας πολιτών.
ε) την επιβάρυνση της Παλαιάς Εθνικής Οδού, κυρίως με βαριά κυκλοφορία,
λόγω επιλογής αποφυγής Διοδίων Αιγινίου, (κυρίως από Δυτική Εγνατία και από
Ευζώνους) κάτι που δεν αντέχει η μη κατάλληλη υποδομή και γεωμετρία της, αλλά
και δημιουργεί μεγάλους κινδύνους, αφού διέρχεται μέσω οικισμών, με οδυνηρό
ενδεχόμενο τροχαίων ατυχημάτων ακόμα και για ανθρώπινες ζωές.
Επί πλέον με το δεδομένο της λειτουργίας της ΠΕ Πιερίας ως δορυφόρος της
Μητρόπολης – συμπρωτεύουσας, αφού και το ήμισύ της είναι ενταγμένο στο
Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης, οι συνέπειες είναι οδυνηρές:
α) Η μεγάλη μείωση επισκεψιμότητας από το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης
προς την Πιερία θα πλήξει καίρια τον τουρισμό και την εστίαση με αποτέλεσμα
κλείσιμο επιχειρήσεων και απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας.
β) Εκατοντάδες επιχειρήσεις της Πιερίας άλλων τομέων παραγωγής θα
κλείσουν ή θα μεταφερθούν.
γ) Χιλιάδες Πιεριείς που εργάζονται στη Θεσσαλονίκη θα εγκαταλείψουν τον
Νομό και θα εκμηδενιστεί η υπάρχουσα τάση εγκατάστασης άλλων.
δ) Το διπλό διόδιο θα αυξήσει το κόστος και τον χρόνο μεταφοράς και
μετακίνησης με πολλαπλασιαστικές οικονομικές και κοινωνικές οδυνηρές
επιπτώσεις.
Ως συμπέρασμα δηλαδή η επιλογή της θέσης για τα Διόδια Αιγινίου:
α) Αντίκειται στη αρχή ελεύθερης
κυκλοφορίας σε ενιαίο Εθνικό δίκτυο, με λειτουργία Διοδίων σε ελάχιστη απόσταση
μεταξύ τους.
β) Αντίκειται στην αρχή της ελεύθερης επιλογής του πολίτη να επιλέξει οδό
με Διόδια ή όχι, αφού ούτε υπάρχουν ούτε μπορούν να κατασκευαστούν παράπλευροι
οδοί.
γ) Δημιουργούν συνθήκες ερήμωσης για την Πιερία.
δ) Επιφέρουν τεράστιους κινδύνους για ανθρώπινες ζωές αφού
πολλαπλασιάζεται η κυκλοφορία κυρίως με βαριά οχήματα στην ανοικτή ακατάλληλη
παλαιά Εθνική οδό που διέρχεται από Χαλκηδόνα έως Αιγίνιο. Ήδη τα ατυχήματα γίνονται καθημερινά.
Για όλους αυτούς τους λόγους τα Διόδια αυτά αν και αποπερατώθηκαν στις
αρχές του 2010 δεν λειτούργησαν έως τις 28-1-13. Τότε για λόγους που δεν εξηγήθηκαν ποτέ,
ενεργοποιήθηκαν και εκείνη τη μέρα μια μεγαλειώδης ειρηνική λαϊκή συγκέντρωση
δεν επέτρεψε επί πολλές ώρες την έναρξη λειτουργίας των διοδίων Αιγινίου. Ακολούθησε η απώθηση από τις δυνάμεις
καταστολής με χημικά, ξυλοκόπημα, συλλήψεις και διώξεις. Από τότε τα διόδια λειτουργούν μόνο υπό την
φρούρησή τους.
Επισκεφθήκαμε από τότε δύο φορές το υπουργείο. Εξηγήσαμε με σαφήνεια τους λόγους που
καθιστούν απόλυτη ανάγκη τη μη λειτουργία τους.
Θεωρούμε εφικτή τη δυνατότητα για τροποποίηση της Σύμβασης παραχώρησης
με πολλούς εναλλακτικούς νομικούς τρόπους και συνεχίζουμε να καλούμε την
κυβέρνηση να το πράξει.