Σφίγγει ο κλοιός γύρω από τις θυγατρικές γερμανικών οίκων κατασκευής αυτοκινήτων εταιρείες, Mercedes Benz Hellas και BMW Hellas καθώς το ΣΔΟΕ έχει ολοκληρώσει τους ελέγχους σχετικά με την πολύκροτη υπόθεση της φοροδιαφυγής των δύο μεγάλων αυτών εταιρειών στην Ελλάδα.
Μάλιστα, το πόρισμα του ΣΔΟΕ αναμένεται να εκδωθεί εντός λίγων εικοσιτετραώρων και να παραδοθεί στον αρμόδιο υπουργό, ενώ σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από το δικαστικό ρεπορτάζ, ο αρμόδιος εισαγγελέας έχει ήδη ανοίξει φάκελο για την έναρξη των διαδικασιών της εισαγγελικής έρευνας.
Εξάλλου, ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης αμέσως μετά τη δημοσίευση της υπόθεσης παρενέβη άμεσα και έδωσε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες να προχωρήσουν στην πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης.
Υπενθυμίζεται ότι την υπόθεση της φοροδιαφυγής είχε φέρει στη δημοσιότητα το newpost αποκαλύπτοντας ότι οι εν λόγω θυγατρικές έχουν ανακαλύψει τον τρόπο να φοροδιαφεύγουν προκλητικά και κατά συρροή στερώντας πολλά εκατομμύρια ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο, ενώ παράλληλα διαστρεβλώνουν τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δυσχεραίνοντας την θέση των ελληνικών εταιρειών οι οποίες βρίσκονται στα πρόθυρα της καταστροφής λόγω της κρίσης.
Μια σημαντική κατηγορία φόρων που επιβαρύνουν τα αυτοκίνητα, όπως είναι το Τέλος Ταξινόμησης και ο Φόρος Πολυτελείας, επιβάλλονται στην λεγόμενη αξία CIF του αυτοκινήτου και καταβάλλονται κατά τον εκτελωνισμό του. Πρόκειται ουσιαστικά για την εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου, δηλαδή για την τιμή που πουλάει ο κατασκευαστής στην εισαγωγική εταιρεία στην Ελλάδα. Αθροιστικά το ύψος των δύο αυτών φόρων ξεκινάει από 12% και μπορεί να φτάσει έως και το 90% της αξίας του.
Προκύπτει ωστόσο ότι στις περιπτώσεις όπου υπάρχει σχέση μητρικής – θυγατρικής του εισαγωγέα και του κατασκευαστή αυτοκινήτων, η υποτιμολόγηση των αυτοκινήτων με την πρακτική του Transfer Pricing μπορεί να εξασφαλίσει γι’ αυτές τις εταιρείες τεράστια οφέλη σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου και κατ’ επέκταση του Έλληνα φορολογούμενου.