ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015

Επερώτηση ΝΔ προς Τσίπρα: «Είστε αποφασισμένος να καταπολεμήσετε τη διαφθορά που βρίσκεται στα «σπλάχνα» της Κυβέρνησής σας;»

– Προς τον Πρωθυπουργό
κ. Αλέξη Τσίπρα
– Προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
κ. Νικόλαο Παρασκευόπουλο
– Προς τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης
κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή
– Προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης
κ. Χριστόφορο Βερναρδάκη
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
Αθήνα, 17-11-2015
ΘΕΜΑ: Είναι αποφασισμένος ο Πρωθυπουργός να καταπολεμήσει τη διαφθορά που βρίσκεται στα «σπλάχνα» της Κυβέρνησής του;
Τις τελευταίες ημέρες, έχουν απασχολήσει πολύ έντονα το δημόσιο διάλογο, ……..
αναφορές και δημοσιεύματα «περί γραφείου «εξυπηρετήσεων» που διατηρούν δύο υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη με τη συνεπικουρία μεγαλοεργολάβου και το οποίο επιταχύνει με την καταβολή «γρηγορόσημου» υποθέσεις πολιτών». Παρά το πολύ σοβαρό του θέματος, δεν υπήρξε καμία απολύτως διάψευση ή αντίδραση από πλευράς Κυβέρνησης.

Σήμερα Τρίτη, 17-11-15, στον ρ/σ «Βήμα FM» (εκπομπή: «Ταπί και ψύχραιμοι» των δημ. κ.κ. Γ. Παπαχρήστου, Β. Χιώτη και Ν. Παπαδόπουλου) καθώς και στην εφημερίδα «Τα Νέα» έγινε αναφορά μεταξύ άλλων περί «κοινού «γραφείου»[…] επί της οδού Συγγρού[…] όροφος[…] των κ.κ. Χ. Σπίρτζη και Ν. Παππά […]», ενώ συνεχίζονται οι αποκαλύψεις στη στήλη «Βηματοδότης» της εφημερίδας «Το Βήμα», ότι «[…]έχει νοικιαστεί από μεγαλοεργολάβο για λογαριασμό τους (συνεπικουρούμενων και από ένα τρίτο κυβερνητικό πρόσωπο)[…]».

Ωστόσο θυμίζουμε ότι πρόσφατα κατά τη συζήτηση του σ/ν για την αδειοδότηση των τηλεοπτικών καναλιών, με το οποίο η Κυβέρνηση δια των κ.κ. Σπίρτζη – Παππά προσπαθεί να δημιουργήσει «Υπουργό Καναλάρχη» μέσω ενός απόλυτα συγκεντρωτικού συστήματος αδειοδοτήσεων, εισήχθη την τελευταία στιγμή νομοτεχνική βελτίωση με την οποία η Κυβέρνηση δημιούργησε μια άλλη κατηγορία καναλαρχών που θα έχουν τη δυνατότητα να εκπέμπουν πανελλαδικά, αλλά με άδειες καναλιών περιφερειακής εμβέλειας (εδ. β΄, παρ. 6, άρθ. 14, ν.4339/2015). Το ερώτημα που δημιουργείται είναι εάν έχει σχέση ο παραπάνω «μεγαλοεργολάβος» με την κατηγορία αυτή;

Απορίας άξιο για όλους εμάς παραμένει το γεγονός ότι ο Πρωθυπουργός, μερικές εβδομάδες νωρίτερα, έσπευσε να «καλύψει» την συμμετοχή του Υπουργού Επικρατείας κ. Αλ. Φλαμπουράρη στην εταιρεία «ΔΙΑΤΜΗΣΗ ΑΤΕ», χωρίς να έχει δηλώσει την μεταβολή στην επίμαχη δήλωση περιουσιακής κατάστασης θέτοντας – σε πρώτη φάση – τυπικό πρόβλημα ανειλικρινούς δήλωσης πόθεν έσχες. Η συγκεκριμένη εταιρία μάλιστα ανέλαβε δημόσιο έργο από την Περ. Πελοποννήσου, ύψους 3.9 εκ. ευρώ, ενόσω ήταν μέλος της Κυβέρνησης, παρά το γεγονός ότι το Σύνταγμα και ο ν. 1558/1985 δεν αφήνουν το παραμικρό περιθώριο παρερμηνείας. Παρά ταύτα ο Πρωθυπουργός απεφάνθη και κάλυψε τον Υπουργό Επικρατείας πριν αποφανθούν οι ελεγκτές και η αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Αξίζει δε να αναφερθεί ότι ακόμη και σήμερα ο Υπουργός Επικρατείας κ. Αλέκος Φλαμπουράρης εξακολουθεί να κατέχει μετοχές της εταιρείας «ΔΙΑΤΜΗΣΗ ΑΤΕ» και παράλληλα να συμμετέχει στην Κυβέρνηση. Σύμφωνα με το ν. 3310/05 (άρθ.9), οι μεταβιβάσεις μετοχών σε επιχειρήσεις που έχουν συναλλαγές με το δημόσιο πρέπει να γίνονται αποκλειστικά με συμβολαιογραφικό έγγραφο και όχι με ιδιωτικό συμφωνητικό το οποίο φέρει μόνο μια σφραγίδα αστυνομικού οργάνου για τη θεώρηση του γνησίου της υπογραφής. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται: «[…]περιβάλλεται το συμβολαιογραφικό τύπου ανεξαρτήτως του τόπου καταρτίσεώς της, επί ποινή ακυρότητας». Σύμφωνα δε με τις διατάξεις του άρθ. 180 Α.Κ. η άκυρη δικαιοπραξία θεωρείται ως μηδέποτε γενομένη. Αυτό στην προκειμένη περίπτωση σημαίνει διατήρηση του χαρακτήρα του μετόχου με ποσοστό 50% από τον κ. Φλαμπουράρη.

Δυστυχώς, ο κ. Τσίπρας παρά το γεγονός ότι έκανε σημαία του όλα αυτά τα χρόνια την καταπολέμηση της διαπλοκής, αδιαφορεί προκλητικά, διατηρώντας στη θέση του Υπουργού Επικρατείας με αρμοδιότητα το συντονισμό του κυβερνητικού έργου, τον κ. Αλέκο Φλαμπουράρη, παραβιάζοντας διατάξεις του μοναδικού νόμου που υπάρχει στην Ελλάδα κατά της διαπλοκής, του ν.3310/2005 από την Κυβέρνηση της Ν.Δ. επί Κ. Καραμανλή, αδιαφορώντας και για τις ποινικές διαστάσεις της υπόθεσης.

Την ίδια στάση συγκάλυψης κράτησε και με την περίπτωση του Υπουργού Οικονομίας κ. Γ. Σταθάκη, ο οποίος «ξέχασε» να δηλώσει 1 εκ. ευρώ επί τρία συναπτά έτη, κι αυτό πριν να ολοκληρωθεί ο έλεγχος των πόθεν έσχες από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Εντύπωση προκαλεί επίσης, το γεγονός ότι ο κ. Πρωθυπουργός σιωπά και αποφεύγει να πάρει θέση στα όσα αποκαλύπτονται για διαπραγματεύσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης με ποινικούς κρατούμενους και μέλη τρομοκρατικών οργανώσεων, παρότι είναι υποχρέωσή του να δώσει απαντήσεις στις αποκαλύψεις που αφορούν σχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ με την τρομοκρατία και τη δημιουργία παρακράτους.

Όπως γίνεται αντιληπτό, προκύπτει μείζον πολιτικό και ηθικό ζήτημα για την Κυβέρνηση, αλλά και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό ο οποίος προεκλογικά διατυμπάνιζε τον «πόλεμο κατά της διαφθοράς» και εμφανιζόταν ως «Αρχάγγελος της κάθαρσης» και σήμερα όπως φαίνεται η Κυβέρνησή του, έχει ολοκληρωτικά παραδοθεί στη διαπλοκή και τη διαφθορά.

Κατόπιν των ανωτέρω,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

  1. Είναι πραγματικά αποφασισμένος ο κ. Τσίπρας να αντιμετωπίσει τη διαφθορά, που όπως φαίνεται είναι στα «σπλάχνα» της Κυβέρνησής του;

  1. Θα αντιμετωπίσει άραγε και αυτή την υπόθεση με απαξίωση, όπως άλλωστε έκανε και με τις υποθέσεις «Βαλαβάνη», «Χαϊκάλη», «Κορωνάκη», «Πολάκη», «Φλαμπουράρη», «Σταθάκη» κ.α., και οι οποίες δυστυχώς στη συνέχεια επιβεβαιώθηκαν πλήρως;

  1. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ο Πρωθυπουργός αναφορικά με την υπόθεση του κ. Αλ. Φλαμπουράρη, η οποία έχει σοβαρότατη ποινική διάσταση και σήμερα ο ίδιος  διατηρεί του χαρακτήρα του μετόχου με ποσοστό 50% ;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

  1. Λευτέρης Αυγενάκης, Βουλευτής Ηρακλείου
  2. Άδωνις Γεωργιάδης, Βουλευτής Β΄ Αθήνας
  3. Κωνσταντίνος Τζαβάρας, Βουλευτής Ηλίας
  4. Σοφία Βούλτεψη, Βουλευτής Β΄ Αθήνας
  5. Αθανάσιος Δαβακης, Βουλευτής Λακωνίας
  6. Κωνσταντίνος Βλάσσης, Βουλευτής Αρκαδίας
  7. Απόστολος Βεσυροπουλος, Βουλευτής Ημαθίας
  8. Γιώργος Στύλιος, Βουλευτής Άρτας
  9. Άννα Καραμανλή, Βουλευτής Β΄ Αθήνας
  10. Ιωάννης Βρούτσης, Βουλευτής Κυκλάδων
  11. Μαρία Αντωνίου, Βουλευτής Καστοριάς
  12. Δημήτρης Κυριαζίδης, Βουλευτής Δράμας
  13. Στέργιος Γιαννάκης, Βουλευτής Πρέβεζας
  14. Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, Βουλευτής Β΄ Αθήνας
  15. Θεόδωρος Καράογλου, Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης

Μετά τις άδειες κυκλοφορίας τελειώνουν και οι πινακίδες!

Μετά τις άδειες κυκλοφορίας τελειώνουν και οι πινακίδες!Σοβαρά προβλήματα παρατηρούνται στη λειτουργία των Υπηρεσιών Μεταφορών & Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής, αφού μετά τις σχεδόν καθημερινές και πολύωρες διακοπές στη λειτουργία του μηχανογραφικού συστήματος (G-LINK), με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των πολιτών, τις ελλείψεις σε έντυπα αδειών κυκλοφορίας, εξαντλούνται και τα τελευταία αποθέματα πινακίδων κυκλοφορίας!
Τα προβλήματα αυτά αποκαλύπτονται από την ίδια την Περιφερειάρχη Αττικής, ……..
Ρένα Δούρου, η οποία σε επιστολή της προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη, αφού κάνει αναλυτική αναφορά σ’ αυτά, επισημαίνει πως, «οφείλονται σε ζητήματα για τα οποία την αποκλειστική ευθύνη έχουν οι υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων».
Με την επιστολή της, η Περιφερειάρχης Αττικής καλεί τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων να παρέμβει άμεσα, «προκειμένου να επιλυθούν το συντομότερο δυνατό τα προβλήματα και να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πολιτών».
Σύμφωνα με την Περιφερειάρχη Αττικής, τα προβλήματα εντοπίζονται σε τρία θέματα:
– Συνεχείς διακοπές στο on line μηχανογραφικό σύστημα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
– Ελλείψεις σε έντυπα αδειών κυκλοφορίας.
– Εξάντληση αποθεμάτων πινακίδων κυκλοφορίας.
Συγκεκριμένα,
– Λόγω των σχεδόν καθημερινών και πολύωρων διακοπών στη λειτουργία του μηχανογραφικού συστήματος (G-LINK), «την ευθύνη λειτουργίας και συντήρησης του οποίου έχει το ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ.», όπως παρατηρεί στην επιστολή της η κα. Δούρου, δεν είναι δυνατή η έγκαιρη και αξιόπιστη εξυπηρέτηση των ενδιαφερομένων, που απευθύνονται στις Υπηρεσίες Μεταφορών & Επικοινωνιών, προκειμένου να λάβουν άδεια κυκλοφορίας για το όχημά τους ή να λάβουν υπηρεσίες που αφορούν την άδεια οδήγησής τους, για την έκδοση νέας άδειας, αντίγραφο, επέκταση κ.λπ., με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία τους «και τις εύλογες και δικαιολογημένες διαμαρτυρίες τους προς τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας, οι οποίες όμως, όπως προαναφέρθηκε, δεν έχουν καμία ευθύνη για το πρόβλημα».
– Υφίσταται για μεγάλο χρονικό διάστημα σοβαρότατο πρόβλημα έλλειψης εντύπων αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων.
«Ο εφοδιασμός των Υπηρεσιών Μεταφορών & Επικοινωνιών της Περιφέρειας με τα έντυπα αυτά, είναι σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, ευθύνη και αρμοδιότητα των υπηρεσιών του ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ.» επισημαίνεται στην ίδια επιστολή.
Αποτέλεσμα των ελλείψεων αυτών είναι να έχει υποχρεωθεί το ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ. να έχει καθορίσει με εγκυκλίους του, αφενός περιοριστικά τους δικαιούχους, να λαμβάνουν έντυπα αδειών κυκλοφορίας από το υφιστάμενο ως απόθεμα, και αφετέρου ότι στους υπόλοιπους, θα χορηγείται φωτοτυπία υπηρεσιακού αντιγράφου άδειας κυκλοφορίας. «Και αυτή η πρακτική προκαλεί τεράστια προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πολιτών και στη λειτουργία των υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής, χωρίς αυτές να έχουν ουδεμία ευθύνη για αυτό» συμπληρώνεται.
– Τέλος -όπως παρατηρεί η κα. Ρένα Δούρου- ανάλογο πρόβλημα με αυτό των αδειών κυκλοφορίας αναμένεται να δημιουργηθεί και με τις πινακίδες κυκλοφορίας, «δεδομένου ότι τα αποθέματα των υπηρεσιών κινούνται σε οριακά επίπεδα, χωρίς να είναι σαφής ο χρόνος εφοδιασμού τους με νέες από το Υπουργείο, το οποίο έχει σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία την αποκλειστική ευθύνη και αρμοδιότητα προς τούτο».

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΒΙΝΤΕΟ: Δείτε τον αγρότη – νίντζα με…την γκλίτσα, που επιτέθηκε στα ΜΑΤ!!! Του πήρε τη σπάλα του ΜΑΤατζή!

kemmos1Ένα απίστευτο περιστατικό απαθανάτισε ο φωτογραφικός φακός….
του Γιάννη Κέμμου.
Ιδιαίτερες ικανότητες φαίνεται να έχει ο αγρότης που φαίνεται στην φωτογραφία να επιτίθεται σε δύο άνδρες των ΜΑΤ στο Σύνταγμα κατά τη διάρκεια του σημερινού συλλαλητηρίου.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:….
Newsbeast.gr

Εξευτελιστικό ξεπούλημα των ελληνικών τραπεζών στα διεθνή funds!

Το μεγαλύτερο δωρεάν deal στην ιστορία, χαρίστηκαν 58 δισ!
Η ιδιωτικοποίηση των ελληνικών τραπεζών αποτελούσε ανέκαθεν τον θεμέλιο λίθο της επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας αλλά ο τρόπος με τον οποίο έγινε η ανακεφαλαιοποίηση του 2015 δεν είναι μόνο απαράδεκτος αλλά και εξευτελιστικός.
Οι ξένοι επενδυτές που απέκτησαν τον πλήρη έλεγχο των ελληνικών τραπεζών έκλεισαν ίσως το……
ευνοϊκότερο deal στην ιστορία της ελεύθερης οικονομίας.
Επένδυσαν 9 δισεκ. χωρίς το ΤΧΣ και για την επένδυση αυτή χαρίστηκαν τα 18 δισεκ. κεφάλαια που διαθέτουν οι τράπεζες προ της ανακεφαλαιοποίησης.
Ταυτόχρονα χαρίστηκαν και τα 40 δισεκ. που επένδυσε το 2013 στις ελληνικές τράπεζες το ΤΧΣ 25 δισεκ. σε κεφάλαιο και 15 δισεκ. σε funding gap δηλαδή συνολικά ΤΧΣ και κεφάλαια τραπεζών 58 δισεκ.
Πίσω από αυτή την επιτυχία των τραπεζών – που υπό μια έννοια είναι επιτυχία – κρύβεται το εξευτελιστικό ξεπούλημα των ελληνικών τραπεζών.
Μέσα σε ελάχιστο χρόνο συνέβησαν τα εξής απίστευτα πράγματα με στοιχεία και όχι εικασίες ή υποθέσεις.
1)Μηδενίστηκαν οι αξίες των ελληνικών τραπεζών. 
Να αναλογιστείτε ότι στο χρηματιστήριο οι τράπεζες αξίζουν 2,8 δισεκ. ευρώ και η προσφορές που υπέβαλλαν οι ξένοι στα βιβλία προσφορών αποτίμησαν τις ελληνικές τράπεζες στα 750-800 εκατ.
Δηλαδή αποτίμησαν οι ξένοι επενδυτές 345 δισεκ. ενεργητικό ή 215 δισεκ. σταθμισμένο ενεργητικό με… 750 εκατ ευρώ.
Υπάρχουν και χειρότερα.
2)Οι τράπεζες διαθέτουν ήδη 18 δισεκ. κεφάλαια και θα αποκτήσουν με το πέρας της ανακεφαλαιοποίησης άλλα 14 δισεκ. συνολικά 32-33 δισεκ. ευρώ κεφάλαια. Οι ξένοι με τις προσφορές που υπέβαλλαν στα βιβλία προσφορών ουσιαστικά τους χαρίστηκαν τα 18 δισεκ. κεφάλαια των τραπεζών.
Υπάρχουν και χειρότερα.
3)Ως παράδειγμα αναφέρεται ότι η Πειραιώς με 86 δισεκ. ενεργητικό αποτιμήθηκε με όρους προσφορών στο book building στην τιμή των 18 εκατ απίστευτο αλλά αληθινό ή η Eurobank 183 εκατ.
Υπάρχουν και χειρότερα.
4)Οι έλληνες επενδυτές καταστράφηκαν στην κυριολεξία τα έχασαν όλα, οι έλληνες μέτοχοι μηδενίστηκαν, οι παλαιοί παραδοσιακοί μέτοχοι μηδενίστηκαν.
Οι ελληνικές τράπεζες άλλαξαν στην κυριολεξία χέρια και ξεπουλήθηκαν σε διεθνείς επενδυτές.
Αυτός είναι διασυρμός.
Υπάρχουν και χειρότερα.
5)Οι ξένοι επενδυτές δεν πήραν μόνο 18 δισεκ. δωρεάν κεφάλαια απαίτησαν μέσω των εξευτελιστικών τιμών στα βιβλία προσφορών να κερδίσουν όλο το discount μεταξύ της τιμής στο βιβλίο προσφορών και στην τιμή στο χρηματιστήριο.
Ας δώσουμε ένα παράδειγμα.
Η τιμή της Eurobank στο βιβλίο προσφορών είναι περίπου 0,0125 ευρώ και η τιμή στο ταμπλό του χρηματιστηρίου 0,024 ευρώ.
Αυτό ξέρετε τι σημαίνει ότι οι ξένοι κερδίζουν και την διαφορά τιμής στο βιβλίο με τιμής στο χρηματιστήριο.
Υπάρχουν και χειρότερα
6)Ο καπιταλισμός δεν είναι για τους μικρούς και η αριστερή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ απέδειξε ότι στηρίζει τα διεθνή funds – δήθεν δίνει αγώνα για την πρώτη κατοικία – αλλά ισοπεδώνει και περιθωριοποιεί τον μικρομέτοχο.
Με εξαίρεση την Εθνική που θα ανοίξει το βιβλίο προσφορών και για μικρομετόχους ουσιαστικά το σύστημα απέκλεισε το διαχρονικό στήριγμα του ελληνικού banking.
Το 2006-2007 στις ελληνικές τράπεζες που είχαν κεφαλαιοποίηση στο χρηματιστήριο 68-72 δισεκ. ευρώ οι ιδιώτες κατείχαν το 44% του μετοχικού κεφαλαίου των ελληνικών τραπεζών.
Υπάρχουν και χειρότερα
7)Όλοι κόπτονται για τον έλληνα φορολογούμενο πολίτη.  
Ανοησίες τον έχουν για το καλάθι των αχρήστων.  Οι έλληνες φορολογούμενοι πολίτες δανείστηκαν 40 δισεκ. το 2013 για να ανακεφαλαιοποιηθούν οι τράπεζες ποια είναι η σημερινή αξία αυτών των 40 δισεκ. του ΤΧΣ;
Η πραγματική αξία είναι περίπου 1,5 δισεκ. ευρώ στο καλύτερο σενάριο.
Άρα ούτε ο στόχος του ΔΝΤ ότι θα ανακτηθούν 15-16 δισεκ. της ανακεφαλαιοποίησης επιτεύχθηκε και το ακόμη χειρότερο τα κεφάλαια αυτά χάθηκαν στην κυριολεξία.
Συνολικά 40 δισεκ. του 2013 χάθηκαν…. χάθηκαν στην κυριολεξία.
Δεν υποτιμούμε σε καμία περίπτωση την υπερπροσπάθεια των διοικήσεων των ελληνικών τραπεζών αλλά η ανακεφαλαιοποίηση ήταν μείζον εθνικό θέμα.
Ο τρόπος με τον οποίο έγινε αυτή η ανακεφαλαιοποίηση είναι ότι πιο προσβλητικό και εξευτελιστικό έχει συμβεί.
Οι πάντες έχασαν ή για να είμαστε ακριβείς έχασαν οι πάντες πλην των διεθνών funds.
Βέβαια θα πείτε και ορθά υπέστησαν τεράστιες πραγματικές και λογιστικές υποαξίες καθώς είχαν τοποθετήσει 8,3 δισεκ. το 2014 και αυτά σχεδόν έχουν μηδενίσει, άρα και οι ξένοι έχασαν.
Ναι αλλά η κυβέρνηση μερίμνησε ώστε να δοθεί μια τεράστια ευκαιρία στον επενδυτή των 8,3 δισεκ. του 2014 να ανακτήσει ότι έχασε και αναφερόμαστε στα διεθνή funds.
Τον έλληνα φορολογούμενο πολίτη του φορτώσαμε πρόβλημα 40 δισεκ. που αξίζει μηδέν και κατά τα άλλα η αριστερή διακυβέρνηση δίνει αγώνα για τον φορολογούμενο πολίτη.
Πραγματική και αξιοθρήνητη τραγωδία.

Πλειστηριασμοί: Στα χέρια των τραπεζών η «μεσαία τάξη».

Του Τάσου Δασόπουλου
Αύξηση των κριτηρίων κάλυψης από πλειστηριασμούς, εύνοια για τους συνεργάσιμους δανειολήπτες και ειδική μέριμνα για την ικανοποίηση και των τραπεζών περιλαμβάνει το κομμάτι του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου ανάπτυξης το οποίο κατατέθηκε τις πρώτες πρωϊνες ώρες με στόχο ………………..
την έγκριση την Παρασκευή από το Euro working Group της εκταμίευσης των 12 δις ευρώ. 
Όπως αναμένονταν το νομοσχέδιο κατατάσσει όσους έχουν κόκκινα στεγαστικά δάνεια σε δύο κατηγορίες με βάση περιουσιακά και εισοδηματικά κριτήρια . Τους οικονομικά ασθενέστερους και την «μεσαία τάξη». Σε σχέση με τις αρχικές ανακοινώσεις το πολυνομοσχέδιο υιοθετεί κλιμακωτή αύξηση εκτός από το μέγιστο εισόδημα ανά κατηγορία και κλιμακωτή αύξηση της προστατευόμενης αξίας ακίνητης περιουσίας.
Στην πρώτη κατηγορία στην οποία υπάρχει a priori προστασία από πλειστηριασμούς μετά από δικαστική απόφαση τα εισοδηματικά κριτήρια που θα ισχύουν είναι Για τον άγαμο :ετήσιο εισόδημα 8. 180 ευρώ και αντικειμενική αξία ακίνητης περιουσίας 120.000 ευρώ
  • Για το ζευγάρι : ετήσιο εισόδημα 13.917 ευρώ και αντικειμενική αξία ακίνητης περιουσίας 160.000 ευρώ
  • Για οικογένεια με ένα παιδί : Ετήσιο εισόδημα 17.278 ευρώ και αντικειμενική αξία ακίνητης περιουσίας 180.000 ευρώ
  • Για οικογένεια με δύο παιδιά : Ετήσιο εισόδημα 20.639 ευρώ και αντικειμενική αξία ακίνητης περιουσίας 200.000 ευρώ
  • Για οικογένεια με τρία παιδιά : Ετήσιο εισόδημα 24.000 ευρώ και αντικειμενική αξία ακίνητης περιουσίας 220.000 ευρώ  
Στα όρια του νομοσχεδίου το αρχικό προέβελεπε όριο εισοδήματος το οποίο αντιστοιχεί στις εύλογες δαπάνες διαβίωσης έφτανε μέχρι τα 20.639 για οικογένειες με δύο παιδιά, ενώ το κριτήριο της αντικειμενικής αξίας είχε προσδιοριστεί στα 170.000 ευρώ, με το ν/σ γίνεται σαφές ότι επιμερίζεται σε πέντε υποκατηγορίες που ξεκινούν από τις 120.000 ευρώ και φτάνουν ως τις 220.000 ευρώ. 
Στην κατηγορία αυτή των δανειοληπτών προβλέπεται και κρατική επιδότηση αν το νοικοκυριό δεν μπορεί να αντιμετωπίσει ακόμη και την ελάχιστη καταβολή δόσης που θα αποφασίσει το δικαστήριο . Ωστόσο στο πολυνομοσχέδιο δεν διευκρινίζονται οι όροι παροχής και το ύψος της δημόσιας συνδρομής παραπέμποντας τις τελικές αποφάσεις σε υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί μεταγενέστερα . 
Η μεσαία τάξη   
Στο νομοσχέδιο τίθενται ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις για την προστασία της κύριας ή μοναδικής κατοικίας του οφειλέτη κατά τη διαδικασία ρύθμισης με απαλλαγή από τις οφειλές του για όσους έχουν μεν κόκκινο στεγαστικό δάνειο αλλά ανήκουν στις αμέσως επόμενες εισοδηματικές κλίμακες . 
Προβλέπεται ότι ακόμη και αν το διαθέσιμο οικογενειακό του εισόδημα ενός κόκκινου δανειολήπτη υπερβαίνει τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης προσαυξημένες αλλά και η αντικειμενική αξία της ακίνητης περιουσίας του είναι προσαυξημένες έως 70% σε σύγκριση με την πρώτη κατηγορία μπορεί να ζητήσει εξαίρεση της από την περιουσία η οποία ρευστοποιείται 
Το εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια της κατηγορίας αυτής είναι Για τον άγαμο ετήσιο εισόδημα 13.906 ευρώ και αντικειμενική αξία 180.000 ευρώ
  •  Για το ζευγάρι ετήσιο εισόδημα 23.659 ευρώ και αντικειμενική αξία 220.000 ευρώ
  •  Για την οικογένεια με ένα παιδί ετήσιο εισόδημα 23.973 ευρώ και αντικειμενική αξία 240.000 ευρώ
  •  Για οικογένεια με δύο παιδιά ετήσιο εισόδημα 35.087 ευρώ και αντικειμενική αξία 260.000 ευρώ
  •  Για οικογένεια με τρία παιδιά ετήσιο εισόδημα 40.800 ευρώ και αντικειμενική αξία 280.000 ευρώ  
Σε ότι αφορά τις δανειακές οφειλές, ο δανειολήπτης  της  δεύτερης  κατηγορίας πρέπει να υπήρξε συνεργάσιμος, κατά την έννοια του Κώδικα Δεοντολογίας, κατά το χρόνο της αρχικής καθυστέρησης του δανείου. Σε διάταξη του νομοσχεδίου προβλέπεται ειδική μέριμνα ώστε «να μην βλάπτονται τα συμφέροντα των πιστωτών» καθώς τίθεται ως βάση του ποσού που θα λάβουν δυνάμει του σχεδίου ρύθμισης ( δηλαδή το δάνειο που κληθεί να αποπληρώσει ο δανειολήπτης) το ποσό το οποίο θα ελάμβαναν σε περίπτωση αναγκαστικής εκτέλεσης της κύριας κατοικίας του οφειλέτη.
Η εκτίμηση του ποσού αυτού θα πραγματοποιείται από ειδικό εμπειρογνώμονα , ο οποίος θα ορίζεται από το Δικαστήριο. Για το σκοπό αυτό θα συσταθεί σε κατά τόπους Ειρηνοδικεία Ειδικό Μητρώο Εμπειρογμωμόνων Στις εύλογες δαπάνες διαβίωσης βάσει των οποίων θα υπολογίζεται από το δικαστή η δυνατότητα καταβολών του οφειλέτη, παρεκτός των βασικών δαπανών που είναι απαραίτητες για τη διαβίωση ενός νοικοκυριού και στις οποίες περιλαμβάνονται οι δαπάνες για διατροφή, ένδυση και υπόδηση, λειτουργικά έξοδα κατοικίας, μετακίνηση, επισκευή και συντήρηση επίπλων και οικιακού εξοπλισμού, είδη οικιακής κατανάλωσης και ατομικής φροντίδας, ενημέρωση και μόρφωση, υπηρεσίες τηλεφωνίας και ταχυδρομείων, αγαθά και υπηρεσίες υγείας, υπηρεσίες εκπαίδευσης, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας και οικονομικές υπηρεσίες, θα περιλαμβάνονται επιπλέον οι δαπάνες εστίασης, οι δαπάνες για διαρκή αγαθά και συσκευές και οι επιπλέον δαπάνες για κατανάλωση αλκοολούχων ποτών και καπνού, αεροπορικές μετακινήσεις, τουριστικές υπηρεσίες και υπηρεσίες αναψυχής και πολιτισμού και αθλητισμού (ήτοι η τέταρτη από τέσσερις ομάδες δαπανών, όπως αυτές καταγράφονται από τα επίσημα στοιχεία της Έρευνας Οικογενειακών Προϋπολογισμών (ΕΟΠ).
Πηγή:  enikonomia.gr

Η χρεοκοπία της… σιωπής – Που πήγαν οι αγανακτισμένοι;

Η χρεοκοπία της... σιωπής - Που πήγαν οι αγανακτισμένοι; Ένας ολόκληρος λαός παρακολουθεί το σίριαλ «η διάσωση τη Ελλάδας» με τα χέρια σταυρωμένα – Η χώρα οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια στο γκρεμό και οι Έλληνες περιμένουν υπομονετικά την οριστική συντριβή τους – Ολόκληρη η διεθνής κοινότητα αναρωτιέται «Γιατί ο λαός δεν εξεγείρεται;»
Μια Ελλάδα διαλυμένη, ανίκανη να σταματήσει το κατήφορο κι ένας λαός που περιορίζει την αντιστασιακή του δράση σε ψευτοσυνθήματα και απειλές χωρίς καμία απολύτως δράση.
Ο περίφημος χείμαρρος του κινήματος των αγανακτισμένων έχει εξαφανιστεί. Που βρίσκονται άραγε όλοι αυτοί που ………..
γέμιζαν κάθε βράδυ την πλατεία Συντάγματος και ούρλιαζαν εναντίον της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που επιχειρούσαν να ξεπουλήσουν τη χώρα;
Οι… αγριεμένοι του Συντάγματος που είναι;
Εκείνα τα περίφημα και τα πομπώδη συνθήματα: «κουφάλες έρχονται κρεμάλες», τι απέγιναν;
Που χάθηκε εκείνο το: «ο λαός τώρα θα μιλήσει»;
Η στάση της ελληνικής κοινωνίας δεν έχει πολιτική εξήγηση, μόνο ψυχολογική και έχει απασχολήσει αρκετούς πολιτικούς αναλυτές ανα τον κόσμο.
Σε καμία άλλη χώρα του κόσμου δεν έχουν περάσει τόσο σκληρά μέτρα χωρίς να ανοίξει ρουθούνι.
Τι φταίει άραγε και δεν ξεσηκώνεται ο λαός;
«Ο ραγιαδισμός έχει περάσει στο DNA μας», όπως υποστηρίζουν κάποιοι ή μήπως η προπαγάνδα της νέας τάξης πραγμάτων έχει κάνει… χειρουργική δουλειά;
Δεν υπάρχει άλλος λαός ακόμη και από εκείνους που έχουν παρόμοια προβλήματα και είναι σε κρίση που να έχει ανεχθεί τέτοια υποβάθμιση του βιοτικού του επιπέδου και παράλληλα τόσες προσβολές και εξευτελισμούς χωρίς να έχει κάνει έστω μία μεγάλη διαδήλωση.
Οι Ισπανοί είναι συνέχεια στους δρόμους, δεν απέφυγαν τα μέτρα, αλλά δεν έχουν μνημόνιο, ούτε υφίστανται τους ίδιους εξευτελισμούς.
H προπαγάνδα που έχει υποστεί ο λαός έχει επιβάλει τη λεγόμενη σιωπή της χρεοκοπίας. 
Όπως υποστηρίζουν αρκετοί επιστήμονες το ψυχολογικό touching που ασκήθηκε στις μάζεςοδήγησε το υποκείμενο σε απόγνωσηπου ψυχολογικά είναι ένα στάδιο μετά την απελπισία,παγώνει και σταματά ακόμη και να αντιδρά, σαν εκείνον που ενώ πνίγεται δεν προσπαθεί να σωθεί.
Ο ψυχίατρος Νίκος Σιδέρης στο βιβλίο του «Μιλώ για την κρίση με το παιδί» αναφέρει χαρακτηριστικά: «Το τελευταίο στάδιο είναι να σταματήσει ακόμη και να σκέπτεται. Έτσι η διάλυση του κοινωνικού ιστού, η μείωση των μισθών, η κατάργηση του κοινωνικού κράτους, οι αποσάθρωση της Υγείας και της Παιδείας, οι απολύσεις, η ανεργία βαπτίζονται “μεταρρύθμιση” και όσοι αντιδρούν αποδοκιμάζονται και ενοχοποιούνται σαν “αντιδραστικοί και οπαδοί του χθες’’».

Ένας λαός με τεράστια ιστορία στις εξεγέρσεις, έχει πέσει χαμηλά και δεν λέει με τίποτα να ορθώσει το ανάστημά του. Το κίνημα των αγανακτισμένων ήταν τελικά «καπελωμένο» από τις παραφυάδες τις υποτιθέμενης ριζοσπαστικής αριστεράς; 
Τα ερωτήματα είναι πολλά. Όμως μια σαφή απάντηση για όλο αυτό τον «ωχ αδερφισμό» που φαίνεται να έχει καταβάλει το λαό δίνει ο οικονομολόγος Βασίλης Βιλιάρδος σε άρθρο του με τίτλο: «Γιατί σιωπούν τα πρόβατα;».
Όπως γράφει ο κ. Βιλιάρδος:
«  Η συστηματική προπαγάνδα
Περαιτέρω, σύμφωνα με ένα από τα πολλά εγχειρίδια της ελίτ (The Crisis of Democracy), η κρίση της Δημοκρατίας που προκαλείται από την υπερβολική διόγκωση της επιλύεται και ελέγχεται τότε μόνο (από την πλευρά της ελίτ), όταν ο πληθυσμός αποπολιτικοποιείται σε μεγάλο βαθμό – υποχρεούμενος σε έναν πολιτικό λήθαργο, καθώς επίσης σε μία ηθική απάθεια, σε μία συλλογική αποχαύνωση.
Ο στόχος αυτός επιτυγχάνεται με τη χρήση των κατάλληλων τεχνικών, κυρίως με την«επαγωγική απάθεια» (μέσω των αυξημένων οικονομικών προβλημάτων, της ανόδου του κόστους διαβίωσης παράλληλα με τη μείωση των μισθών, των φόβων για το μέλλον, του καταναλωτισμού κοκ.) – επίσης, με την τεχνική της διαχείρισης της κοινής γνώμης, όπως και με το «management» της οργής (το βιώνουμε σήμερα στην Ελλάδα, έχοντας υποχρεωθεί από τα ΜΜΕ κλπ. να σιχαινόμαστε οργιζόμενοι όλους τους πολιτικούς, οπότε την ίδια την Πολιτική, αποστασιοποιούμενοι).
Η προπαγάνδα, η χειραγώγηση δηλαδή του όχλου με τρόπους που δεν μπορεί να τους κατηγοριοποιήσει ως μεθόδους επηρεασμού του, ανήκει υποχρεωτικά στα βασικά στοιχεία μίας λειτουργικής, «θεατρικής Δημοκρατίας», όπως όλες σχεδόν οι δυτικές.
Για παράδειγμα, με ορισμένες τηλεοπτικές εκπομπές, με δημοσιογράφους που δήθεν ελέγχουν την εξουσία, κατηγορώντας την συνεχώς – στόχος των οποίων όμως είναι η εκτόνωση των θεατών τους, έτσι ώστε να μην αντιδρούν οι ίδιοι, ήσυχοι πως κάποιοι άλλοι ενεργούν στη θέση τους για την προστασία των συμφερόντων τους.
Οι τεχνικές αυτές της διαχείρισης της κοινής γνώμης (προπαγάνδα) σε τυπικές Δημοκρατίες, με την αριστερά πέπλο να αποτελεί τη σύγχρονη εξέλιξη τους, έχουν ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα, σε σχέση με τις τεχνικές ελέγχου των δικτατοριών: είναι φθηνότερες από τη βία, από το χρηματισμό ή από οιαδήποτε άλλη μορφή ελέγχου.
Επομένως, αυτού του είδους οι «Δημοκρατίες» αποτελούν έναν ιδανικό, βέλτιστο τύπο διακυβέρνησης του όχλου, συγκριτικά με οποιονδήποτε άλλο – με την έννοια της προπαγάνδας εδώ να ορίζεται ως εκείνες οι συστηματικές προσπάθειες, στόχος των οποίων είναι η ελαχιστοποίηση της ικανότητας των ανθρώπων να κρίνουν σωστά. Επίσης η δημιουργία απόψεων, εντυπώσεων ή πεποιθήσεων που να επιτρέπουν στις ελίτ, πολιτικές ή οικονομικές, να εκμεταλλεύονται τις μάζες στο έπακρο, με τη θέληση τους.
Σύμφωνα τώρα με έναν από τους μεγαλύτερους ειδικούς στον τομέα της προπαγάνδας (Bernay, βιβλίο του από το 1928), «Η συνειδητή και ευφυής χειραγώγηση του τρόπου συμπεριφοράς και των πεποιθήσεων των μαζών, αποτελεί ένα από τα βασικότερα συστατικά των δημοκρατικών κοινωνιών. Οι οργανώσεις που λειτουργούν στο παρασκήνιο, ελέγχουν όλες τις κοινωνικές διαδικασίες. Συνιστούν δε μία σκιώδη διακυβέρνηση, η οποία είναι ο πραγματικός ηγεμόνας της χώρας μας».
Σήμερα, η προπαγάνδα αποτελεί ένα από τα πλέον αναγκαία «συστήματα κατήχησης» όλων των δυτικών κοινωνιών – ενώ οι σκιώδεις κυβερνήσεις αποτελούνται από τα αόρατα δίκτυα των πολλών και διαφορετικών ελίτ, όπως αυτό στο γράφημα που ακολουθεί (τριμερής επιτροπή, κατά πολλούς ανήκει στις θεωρίες συνομωσίας), τα οποία ελέγχουν με τη βοήθεια της χειραγώγησης όλες τις κοινωνικές διαδικασίας.
Οι ελίτ αυτές καθοδηγούν όλες τις πολιτικές αποφάσεις, ενώ τις προωθούν, με τον τρόπο που θέλουν, στις μάζες, με τη βοήθεια των διατεταγμένων δημοσιογράφων των ΜΜΕ – ως αναπόφευκτες συνήθως θυσίες ή περιορισμούς, για το καλό της πλειοψηφίας των ανθρώπων και ειδικά των αδυνάτων!
Με βάση δε με έναν εξαιρετικό επικοινωνιολόγο (P. Lazarsfeld), η ιδανικότερη μέθοδος προώθησης είναι η πλημύρα πληροφοριών προς τις μάζες, έτσι ώστε να έχουν την ουτοπία της σωστής, πλήρους ενημέρωσης τους – γεγονός που τους δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι είναι υπεύθυνα πληροφορημένοι Πολίτες, οπότε ήσυχοι με τη συνείδηση τους.
Ολοκληρώνοντας οι «κοινωνικοί ναρκωτές», όπως αποκαλεί τα ΜΜΕ, φροντίζουν να εθίζουν τους θεατές, αναγνώστες ή ακροατές τους στις ειδήσεις σε τέτοιο βαθμό, έτσι ώστε να μην μπορούν χωρίς αυτές – αδυνατώντας να κατανοήσουν την αρρώστια που τους προκαλεί ο συγκεκριμένος εθισμός («to keep the addict from recognizing his own malady»)».
Στο Newsbomb.gr είχαμε προειδοποιήσει για τα αποτελέσματα του τρίτου – αριστερού – μνημονίου με συνεχή ρεπορτάζ.
Ο εφιάλτης έγινε πλέον πραγματικότητα και η πτώση θα είναι τόσο σφοδρή που κανείς δεν θα μπορέσει να σταθεί στα πόδια του όταν θα φτάσουμε στον πάτο.
ΕΛΛΗΝΑ ΞΥΠΝΑ ΚΑΙ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ.
Τα παιδιά σου, ήδη αναπνέουν και γεύονται Ελλάδα. Εδώ τα γέννησες.
Σήκω και υπερασπίσου τη ζωή των παιδιών σου!!!

ΔΕΥΤΕΡΟ ΡΗΓΜΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ:Ο ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ ΔΕΝ ΨΗΦΙΖΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ereportaz.gr, ο Στάθης Παναγούλης δεν προτίθεται να ψηφίσει τα προαπαιτούμενα που συμφώνησε η κυβέρνηση με τους δανειστές, τα οποία περιλαμβάνουν το νομοσχέδιο για τους πλειστηριασμούς της πρώτης κατοικίας……….
Το δεύτερο ρήγμα στην συγκυβέρνηση έρχεται από την πλευρά του Νίκου Νικολόπουλου, ο οποίος θα είναι ο δεύτερος βουλευτής ο οποίος θα καταψηφίσει τα προαπαιτούμενα, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο ακόμα και την κοινοβουλευτική πλειοψηφία της κυβέρνησης.
Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, ο κ. Νικολόπουλος δεν προτίθεται να παραιτηθεί μόνος του, αλλά θα περιμένει να τον διαγράψουν.
Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και αφού το νομοσχέδιο με τη συμφωνία στα 48 προαπαιτούμενα των δανειστών εισάγεται προς ψήφιση στη Βουλή αύριο Πέμπτη με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Μετά την απόφαση του κ. Παναγούλη και του κ. Νικολόπουλου, μένει να διαπιστωθεί εάν θα υπάρξουν και άλλες διαφοροποιήσεις, είτε από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, είτε από την πλευρά των ΑΝΕΛ.
Δεν υπάρχει πλέον καθαρή & σαφής προστασία της 1ης κατοικίας από τους Πλειστηριασμούς, αφού η σχετική νομοθετική διάταξη που έληξε την 31/12 2014 δεν ανανεώθηκε, με αποτέλεσμα, σήμερα, η προστασία αυτή να μπορεί να αναζητηθεί μόνο μέσα από το σύνθετο πλέγμα των σωρρευτικών προϋποθέσεων όλων μαζί των σχετικών νομοθετημάτων, που είναι τα εξής :
Ο ΝΕΟΣ ΚΠολΔ (ΚΩΔΙΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ)
Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ
Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΜΟΥ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗ
ΤΟ ΦΕΚ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ 2219/15-10-2015
Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΚΑΤΣΕΛΗ
ΤΟ ΝΕΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ
Έτσι, υπό τις νέες, σωρευτικές προϋποθέσεις, όλων μαζί των ανωτέρω νομοθετημάτων, καθίσταται στην πράξη αδύνατη η προστασία της 1ης Κατοικίας, αφού :
  1. Δεν υπάρχει πλέον αυτοτελής προστασία της 1ης Κατοικίας από τους Πλειστηριασμούς και η όποια προστασία παρέχεται μόνον δια της υπαγωγής του δανειολήπτη στο νέο Νόμο Κατσέλη.  Άρα, ο δανειολήπτης, ανεξαρτήτως εισοδηματικών κριτηρίων και αξίας της πρώτης κατοικίας του, ή υπάγεται στο νέο Νόμο Κατσέλη ή, απλά, δεν προστατεύεται.
  2. Δεν υπάρχει πλέον καμία προστασία της 1ης κατοικίας του επιχειρηματικού κόσμου και των εμπόρων, ούτε ακόμη και των πολύ μικρών επιτηδευματιών αφού, με το νέο Νόμο Κατσέλη, εξαιρούνται ρητά της υπαγωγής, όλοι οι οφειλέτες τραπεζών, δημοσίου και ασφαλιστικών ταμείων που στερούνται πτωχευτικής ικανότητας, υπό την έννοια του άρθρου 2 του ν.3588/2007, δηλαδή όλοι οι έμποροι, καθώς και οι ενώσεις προσώπων με νομική προσωπικότητα που επιδιώκουν οικονομικό σκοπό.
  3. Για να προστατευθεί όμως ο δανειολήπτης με το νέο Νόμο Κατσέλη, ακόμη και αν πληροί σωρρευτικά όλες τις λοιπές προϋποθέσεις, πρέπει κατά το ΦΕΚ Στουρνάρα 2219/15-10-2015, να δηλώσει Συνεργάσιμος Δανειολήπτης και, αποδεχόμενος τον Κώδικα Δεοντολογίας των Τραπεζών, να συναινέσει στην ρευστοποίηση όλης της υπόλοιπης περιουσίας του, πλην της 1ης (κύριας) κατοικίας του,  να παραιτηθεί κάθε συνταγματικά κατοχυρωμένου δικονομικού δικαιώματός του κατά της τράπεζας, να αποδεχθεί το ύψος των οφειλών του κατά κεφάλαιο και τόκους, αναγκαζόμενος έτσι να αποδεχθεί όλες τις παράνομες και καταχρηστικές χρεώσεις των δανείων και των καρτών του, που πέφτουν καθημερινά στα δικαστήρια όλης της χώρας και, ακόμη, να νομιμοποιήσει ως συνεργάσιμος με τις τράπεζες, όλα τα νομικά ελαττώματα των δανειακων του συμβάσεων που, στις περισσότερες περιπτώσεις, όπως αναγνωρίζεται πλέον με σωρεία δικαστικών αποφάσεων, έχουν τεράστια ζητήματα νομιμότητας, καταχρηστικότητας και αισχροκέρδειας.
  4. Για να υπαχθεί όμως στο νέο Νόμο Κατσέλη ο δανειολήπτης, σε αντίθεση με τον προηγούμενο νόμο, δεν φτάνει να βρίσκεται μόνο σε αδυναμία εξυπηρέτησης των δανείων και των καρτών του αλλά, σύμφωνα με το γράμμα του νέου νόμου, πρέπει να βρίσκεται σε ΓΕΝΙΚΗ αδυναμία πληρωμής οποιασδήποτε εκ των υποχρεώσεών του σε τράπεζες, δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία, αφού ο νέος Νόμος Κατσέλη περιλαμβάνει, εκτός από τις οφειλές στις τράπεζες, και αυτές σε δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία. Έτσι λοιπόν, ο δανειολήπτης που πληρώνει πχ τον ΕΝΦΙΑ ή τα τέλη κυκλοφορίας ή έχει έστω υπαχθεί στη ρύθμιση των 100 δόσεων, δεν πληροί την προϋπόθεση της γενικής αδυναμίας εξυπηρέτησης των υποχρεώσεών του, με αποτέλεσμα να μη μπορεί να υπαχθεί στο νέο Νόμο Κατσέλη και, έτσι, να μην έχει καμία δυνατότητα προστασίας της 1ης κατοικίας του από τους πλειστηριασμούς.
  5. Η προστασία του πολυνομοσχεδίου αφορά αποκλειστικά και μόνο τις οφειλές στις τράπεζες. Έτσι, ο δανειολήπτης, παρότι μπορεί να εντάξει στο νέο Νόμο Κατσέλη, εκτός από τις οφειλές του στις τράπεζες, και τις οφειλές του στο δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, κινδυνεύει, σε κάθε περίπτωση, να δει την 1η κατοικία του να πλειστηριάζεται, ακόμη και μετά την τυχόν υπαγωγή του στο νέο Νόμο Κατσέλη, αφού η προστασία της 1ης κατοικίας δεν περιλαμβάνει, μαζί με τις τράπεζες, και τις οφειλές σε δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία.
  6. Ακόμη όμως και ο δανειολήπτης που θα μπορούσε θεωρητικά να προστατέψει την 1η κατοικία του από τις τράπεζες, θα τη δει σε κάθε περίπτωση να χάνεται, με το πλειστηρίασμα να καταλήγει και πάλι στις τράπεζες, από τις οποίες υποτίθεται ότι είχε προηγουμένως προστατευθεί υπαγόμενος στο νέο Νόμο Κατσέλη, επειδή για να υπαχθεί πρέπει να χρωστάει ταυτόχρονα και στο δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, των οποίων όμως οι οφειλές δεν εντάσσονται στην προστασία της 1ης κατοικίας από τους πλειστηριασμούς κατά το νέο πολυνομοσχέδιο. Έτσι, η 1η κατοικία του υπαχθέντος στο νέο νόμο Κατσέλη δανειολήπτη, μπορεί τελικά να πλειστηριαστεί από το δημόσιο ή τα ταμεία, για τις οφειλές του σε αυτά. Με το τραγελαφικό της περίπτωσης αυτής να είναι ότι, κατά το νέο ΚΠολΔ που ψηφίστηκε το καλοκαίρι, στο πλειστηρίασμα, ακόμη και του δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων, θεσπίστηκε προνόμιο υπέρ των τραπεζών, στις οποίες καταλήγει κατά προτεραιότητα το 60% του πλειστηριάσματος, με αποτέλεσμα να καταλήγουν στα ταμεία των τραπεζών ακόμη και τα χρήματα από τους πλειστηριασμούς που δεν επισπεύδονται από τις ίδιες τις τράπεζες. Αυτός είναι άλλωσε ο λόγος που οι τραπεζίτες έγιναν ξαφνικά τόσο φιλάνθρωποι, δηλώνοντας όπου σταθούν και όπου βρεθούν ότι είναι κατά των πλειστηριασμών αφού, σε κάθε περίπτωση, είτε επισπεύδουν τους πλειστηριασμούς οι τράπεζες, είτε όχι, τα πλειστηριάσματα να καταλήγουν τελικά στα δικά τους ταμεία.
  7. Υπάρχει διαπιστωμένη αδυναμία καταγραφής των σημερινών εμπορικών αξιών και στην ανάλυση στοιχείων βάσει των οποίων έγιναν οι χορηγήσεις όταν συνήφθησαν τα δάνεια, ιδιαίτερα δε τα στεγαστικά. Έτσι, οι σημερινές εμπορικές αξίες είναι δύσκολο να προσδιοριστούν και αυτό γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις δεν υπάρχει καν αγορά, ούτε συγκριτικά στοιχεία αγοραπωλησιών και επαρκής τεκμηρίωση, όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς. Έτσι, ο υπουργός Οικονομίας κ. Γιώργος Σταθάκης, προανήγγειλε ότι ανεξάρτητοι εκτιμητές θα αναλάβουν αυτό το έργο, με αποτέλεσμα, ο δανειολήπτης, να επιβαρύνεται, εκτός από το αυξημένο κόστος της προσφυγής στο νέο Νόμο Κατσέλη, και με το επιπρόσθετο κόστος της πραγματογνωμοσύνης του ανεξάρτητου εκτιμητή, για τον προσδιορισμό της σημερινής εμπορικής αξίας του ακινήτου του και της διαφοράς της αξίας αυτής από την αντίστοιχη του συμβολαίου της αγοραπωλησίας του ακινήτου της 1ης κατοικίας του.  Υπάρχει σήμερα δανειολήπτης που να μπορεί να ανταπεξέλθει σε αυτό το κόστος, που στην καλύτερη περίπτωση δεν θα είναι μικρότερο των 2.000 ευρώ ;;;
ΑΥΤΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΟΤΑΝ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΩΝ ΤΟΥΣ ΥΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ΚΕΝΤΡΙΚΟΙ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ & ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ !!!
Τι προβλέπει το νέο πολυνομοσχέδιο :
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νόμου, με την προτεινόμενη τροποποίηση της παραγράφου 2 του άρθρου 9 του Ν. 3869/2010, τίθενται ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις για την προστασία της κύριας ή μοναδικής κατοικίας του οφειλέτη κατά τη διαδικασία ρύθμισης με απαλλαγή από τις οφειλές του.
1. Ποια ακίνητα θα βγαίνουν σε πλειστηριασμό και ποια όχι:
– από πλειστηριασμούς θα εξαιρείται μόνον η πρώτη (ή κύρια) κατοικία, δηλαδή όχι τα εξοχικά ή δευτερεύουσες κατοικίες. Την πρώτη κατοικία τους υπολογίζεται ότι θα διασώσουν το 25% των δανειοληπτών με μη εξυπηρετούμενα δάνεια. Δεδομένου ότι στην κυβέρνηση υπολογίζουν ότι από τα 1.200.000 ενεργά δάνεια, δεν εξυπηρετούνται περίπου τα 400.000 και τα 170.000 από αυτά υπάγονται (ή εκκρεμούν να υπαχθούν) στο Νόμο Κατσέλη, θα μπορέσουν να διασωθούν περίπου 150.000-200.000 σπίτια. Με άλλα λόγια, τουλάχιστον 30.000-50.000 σπίτια θα αλλάξουν χέρια, μέσω πλειστηριασμών.
– αυτόματη και πλήρη προστασία θα απολαμβάνουν μόνον οι πιο φτωχοί. Αυτοί θα επιλεγούν με βάση το εισόδημα και την αντικειμενική αξία του σπιτιού. Θα πρέπει η αντικειμενική αξία του σπιτιού να μην ξεπερνά τις 170.000 ευρώ και το δηλωθέν εισόδημα τα 8.180 ευρώ προκειμένου για άγαμο, ή τα 13.917 για ζευγάρι χωρίς παιδιά, ή 17.278 ευρώ για οικογένεια με ένα παιδί, ή τα 20.639 ευρώ για οικογένεια με δύο παιδιά και άνω (σσ: το όριο δεν αυξάνεται παραπάνω όσα παιδιά και αν έχει παραπάνω η οικογένεια)! Υπολογίζεται ότι στην κατηγορία αυτή εμπίπτουν περίπου 100.000 δανειολήπτες (το 25% των κόκκινων δανείων).
– αν οι δανειολήπτες αυτής της κατηγορίας δεν μπορούν να πληρώσουν τίποτε ή ούτε την ελάχιστη δόση, το κράτος ετοιμάζει «κουμπαρά» 100 εκατ. ευρώ για να πληρώσει το ίδιο τα λεφτά των δόσεων στις τράπεζες.
– όποιος ξεπερνά έστω και κατά ένα ευρώ τα όρια εισοδήματος και περιουσίας, αλλάζει κατηγορία και απειλείται με πλειστηριασμό. Περίπου 100.000-150.000 δανειολήπτες θα προσπαθήσουν όμως να ενταχθούν στην δεύτερη «ταχύτητα» προστασίας, εφόσον εκπληρούν τα ειδικά όρια που θα προβλεφθούν.
– στην δεύτερη κατηγορία θα ανήκουν όσοι έχουν ελαφρώς υψηλότερα εισοδήματα από την πρώτη και συγκεκριμένα, αν έχουν σπίτι αντικειμενικής αξίας έως 230.000 ευρώ και εφόσον δηλώνουν στην εφορία 13.906 ευρώ προκειμένου για άγαμο, 23.659 ευρώ για ζευγάρι, 29.372 ευρώ για οικογένεια με 1 παιδί ή 35.086 ευρώ για οικογένεια με επιπλέον παιδιά, όσα και αν είναι αυτά (πχ τρίτεκνες, πολύτεκνες κλπ).
– στην περίπτωση αυτή, δεν υπάρχει αυτόματη προστασία. Ο δανειολήπτης θα πρέπει να περάσει από ειδικά «τεστ». Προβλέπεται αξιολόγηση της θέσης του δανειολήπτη (το λεγόμενο «τεστ αποτίμησης περιουσίας»), αν ο δανειολήπτης κριθεί συνεργάσιμος με την τράπεζα, αν πλήρωνε κανονικά πριν την κρίση κλπ.
– ο δανειολήπτης θα έχει σταθερή δόση για τρία χρόνια, έως το τέλος του 2018. Μετά θα υπάρξει αναθεώρηση του συστήματος και των ορίων.
– την δόση θα την συμφωνήσουν διαδικαστικά τράπεζα και δανειολήπτης. Θα εξαρτάται από τα οικονομικά στοιχεία του δανειολήπτη αλλά και ως ποσοστό επό της τρέχουσας εμπορικής αξίας της κατοικίας. Και τα δύο στοιχεία που καθορίζουν την δόση, θα τα υπολογίζει η τράπεζα (πχ μέσω εμπειρογνωμόνων εκτιμητών, μεσιτών κλπ).
– σε περίπτωση που η τρέχουσα εμπορική αξία είναι –λόγω κρίσης- κατώτερη της αντικειμενικής που είχε συμφωνηθεί στα συμβόλαια αγορά της κατοικίας, τότε και το δάνειο θα προσαρμόζεται σε αυτήν. Άρα το δάνειο θα «κουρεύεται» και θα μειώνεται στην εμπορική αξία αντί της αντικειμενικής στην οποία είχε υπολογιστεί το κάθε ακίνητο.
Πηγή : ereportaz.gr

Τέλη κυκλοφορίας 2016: Ποιοι θα πληρώσουν από 20 έως 200 ευρώ παραπάνω. Τελικοί πίνακες



Ποιοι είναι οι τελικοί πίνακες για τα τέλη κυκλοφορίας 2016;
Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία που φέρνει τα νέα δεδομένα στα τέλη κυκλοφορίας 2016.
Με αυτή την τροπολογία, που κατατέθηκε στο πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα το οποίο θα ψηφιστεί την Πέμπτη στην Βουλή, αναπροσαρμόζονται τα τέλη κυκλοφορίας 2016ώστε για τα παλιότερα οχήματα να είναι χαμηλότερα σε σύγκριση με αυτά που θα καταβάλλουν τα νεότερα, τα οποία είναι υψηλότερης εμπορικής αξίας, ώστε να γίνει δικαιότερη η κατανομή των φορολογικών βαρών, όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεση.
Με τα νέα δεδομένα, πλέον επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας 2016 και στα υβριδικά αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες, αλλά και στα υβριδικά ΕΙΧ αυτοκίνητα, όπως και στις μοτοσικλέτες άνω των 1.548 κυβικών.
Δείτε τους τελικούς πίνακες και την τροπολογία για τα τέλη κυκλοφορίας 2016εδώ.
Διαβάστε ποιοι θα πληρώσουν έως 200 ευρώ στα τέλη κυκλοφορίας 2016 και ποια είναι τατέλη κυκλοφορίας για κάθε Ι.Χ.