ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Σάββατο 21 Μαΐου 2016

Ελληνική επιχειρηματικότητα: Οι ζημιές σε βιομηχανία, κατασκευαστές, εμπόριο, τράπεζες και ασφάλειες την τελευταία 6ετία

tromaktiko2145.jpg
«Βαρύ πλήγμα δέχτηκαν οι ελληνικές επιχειρήσεις, μέσα σε έξι χρόνια έντονης κρίσης, λειτουργώντας σ’ ένα ιδιαίτερα δυσμενές περιβάλλον» επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ICAP Νικήτας Κωνσταντέλλος. Όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων της ICAP Data Bank, οι απώλειες που υπέστησαν οι εταιρείες της «πραγματικής» οικονομίας στις οικονομικές χρήσεις 2009-2014 ήταν τεράστιες.
Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντέλλο, «το σύνολο των ελληνικών εταιρειών (εκτός τραπεζών) απώλεσε περισσότερο από το 1/3 του ενεργητικού τους, παράλληλα δε τα συνολικά ίδια κεφάλαια των εταιρειών συρρικνώθηκαν. Εντυπωσιακή ήταν επίσης η μείωση της συνολικής δραστηριότητας, αφού η σωρευτική απώλεια στο συνολικό κύκλο εργασιών άγγιξε το ιλιγγιώδες ποσό των 67 δισ. ευρώ (-30%), γεγονός που οδήγησε σε επιδείνωση των περιθωρίων κέρδους και σε υπέρογκες ζημίες (26 δισ. αθροιστικά από το 2010-2014). Σε αυτό το νούμερο δεν συμπεριλαμβάνονται τα 60 δισ. ευρώ ζημία που είχαν οι τράπεζες σε τέσσερις οικονομικές χρήσεις. Βέβαια, οι επί μέρους κλάδοι ………………


δραστηριότητας επηρεάσθηκαν σε διαφορετικό βαθμό και κάποιοι εξ’ αυτών επανήλθαν στην κερδοφορία».
Η ελληνική οικονομία έχει τη δυνατότητα και την προοπτική να επανέλθει σε αναπτυξιακή τροχιά, παρά τις αντιξοότητες, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντέλλο. «Όμως, στην παρούσα φάση η έντονη αβεβαιότητα που επικρατεί λόγω των παρατεταμένων διαπραγματεύσεων της χώρας και των δανειστών–εταίρων της, ακυρώνει τις όποιες προοπτικές ανάκαμψης. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιστροφή στην ομαλότητα είναι η τήρηση των δεσμεύσεων και η σύναψη άμεσης συμφωνίας με τους δανειστές, προκειμένου να αποκατασταθεί η οικονομική σταθερότητα και να διασφαλισθεί η ομαλή ροή χρηματοδότησης στην αγορά, γεγονός που θα επιτρέψει στις ελληνικές επιχειρήσεις να συμβάλουν αποφασιστικά στην έξοδο από την κρίση και την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας».
Προκειμένου να καταγραφεί το εύρος των συνεπειών της ύφεσης και το συνολικό μέγεθος των απωλειών που συσσώρευσε ο επιχειρηματικός τομέας τα χρόνια της κρίσης και να αποτυπωθούν οι απώλειες που υπέστη ο εταιρικός τομέας σε όλη τη διάρκειά της (2008-2014) η Icap πραγματοποίησε ανάλυση της συνολικής εξέλιξης των μεγεθών και αποτελεσμάτων των εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε όλους τους τομείς.
Για το σκοπό αυτό αντλήθηκαν από τη βάση δεδομένων της ICAP Group τα συγκεντρωτικά μεγέθη όλων των εταιρειών με δημοσιευμένους ισολογισμούς από το 2008 μέχρι και το 2014, και συγκροτήθηκαν ομαδοποιημένοι ισολογισμοί για κάθε έτος. Σε αντίστοιχες αναλύσεις που δημοσιεύονται κάθε χρόνο, αυτές ως επί το πλείστων αφορούσαν συγκρίσεις διετίας και μόνον για τον ίδιο αριθμό επιχειρήσεων, γεγονός που διασφάλιζε τη συγκρισιμότητα των δεδομένων σε ετήσια βάση, αλλά απέκλειε τις εταιρείες που αδρανούσαν, πτώχευαν, ανέστειλαν τη λειτουργία τους, κλπ. Προκειμένου να συνυπολογισθούν και οι εν λόγω περιπτώσεις, στη νέα αυτή προσέγγιση (που εξετάζει τις επιπτώσεις σε βάθος χρόνου), έγινε χρήση του συνόλου των διαθέσιμων (καταχωρημένων) ισολογισμών για κάθε έτος.
energitiko
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Στον τομέα της βιομηχανίας παρατηρούνται τα εξής:
To συνολικό ενεργητικό των βιομηχανικών εταιρειών μειώθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό 3,2% την περίοδο 2008-2014 και διαμορφώθηκε σε €61,5 δισ. το 2014. Η σωρευτική απώλεια του ενεργητικού ήταν της τάξης των €13,4 δισ. (-18%), το 2014 σε σχέση με το 2008.
Τα συνολικά ίδια κεφάλαια μειώθηκαν σε €20,2 δισ. το 2014, από €28 δισ. περίπου το 2008 (απώλειες της τάξης των €7,7 δισ.), λόγω δραστικής αύξησης των συσσωρευμένων ζημιών.
viomixania
Όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα του τομέα παρατηρούνται τα εξής:
Ο συνολικός κύκλος εργασιών εμφανίζει σωρευτική απώλεια €12,3 δισ. (19,5% περίπου), το 2014 σε σχέση με το 2008. Οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 3,5% την περίοδο 2008-2014, με συνέπεια να διαμορφωθούν σε €50,8 δισ. το 2014.
Δραστική ήταν η επιδείνωση του περιθωρίου μικτού κέρδους. Ο δείκτης επιδεινώθηκε σχεδόν κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες, το 2014 σε σχέση με το 2009 και διαμορφώθηκε σε 14,96% το τελευταίο έτος. Το γεγονός αποδίδεται στην «αγωνιώδη» προσπάθεια της μεταποίησης να ανταγωνισθεί στις διεθνείς αγορές την παραγωγή χωρών με ιδιαίτερα χαμηλό εργατικό κόστος.
Το τελικό καθαρό αποτέλεσμα είναι ζημιογόνο την τελευταία πενταετία, εμφανίζοντας τάση αποκλιμάκωσης των ζημιών ιδίως το 2014. Αθροιστικά, οι συνολικές ζημίες της περιόδου 2010-2014 ανήλθαν σε €6,8 δισ. για τον τομέα της βιομηχανίας.
Τα συνολικά κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε €2,6 δισ. το 2014, μειωμένα κατά 46% σε σχέση με το 2008.
ΕΜΠΟΡΙΟ
Στον τομέα του εμπορίου παρατηρούνται τα εξής:
Στο επίπεδο της κεφαλαιουχικής διάρθρωσης του εμπορίου, η πτωτική πορεία συνεχίζεται. Το σύνολο ενεργητικού μειώθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό 6,7% την περίοδο 2008-2014 συνολικά και διαμορφώθηκε σε €41,9 δισ. το 2014. Η σωρευτική απώλεια ενεργητικού ήταν της τάξης των €21,5 δισ., μέγεθος που αντιστοιχεί στο 1/3 των συνολικών κεφαλαίων που είχαν καταγραφεί προ κρίσης (2008).
emporio
Η δραστική μείωση του ενεργητικού προέρχεται από τη συνεχή συρρίκνωση του κυκλοφορούντος. Πράγματι, η περικοπή των καταναλωτικών δαπανών επέφερε τον περιορισμό της αποθεματοποίησης και την αλλαγή της συναλλακτικής συμπεριφοράς. Ο μέσος ετήσιος ρυθμός μείωσης τόσο των αποθεμάτων όσο και των απαιτήσεων υπερέβη το 9%, με συνέπεια τα αποθέματα και οι απαιτήσεις να είναι μειωμένα σε ποσοστό της τάξης του 45%, το 2014 συγκριτικά με το 2008.
Τα συνολικά ίδια κεφάλαια μειώθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 2,5% την περίοδο 2008-2014 και περιορίστηκαν σε €13,2 δισ. το 2014.
Όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα του τομέα παρατηρούνται τα εξής:
Οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 7,1% την περίοδο 2008-2014, με συνέπεια να διαμορφωθούν σε €57,1 δισ. το 2014. Ο συνολικός κύκλος εργασιών του εμπορίου εμφανίζει σωρευτική απώλεια €31,8 δισ., το 2014 συγκριτικά με το 2008. Ωστόσο, η συνεχής υποχώρηση των πωλήσεων φαίνεται να ανακόπτεται το 2014.
Σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων, ο τομέας του εμπορίου είχε σαφώς καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με το σύνολο. Ήδη από το 2013 είχε καταγραφεί επάνοδος στην κερδοφορία, μετά από μία τριετία συσσώρευσης ζημιών. Τελικά, τα κέρδη προ φόρου διαμορφώθηκαν σε €706,6 εκατ. το 2014, μειωμένα κατά 34% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, συγκρινόμενα με τα κέρδη του έτους 2008, προκύπτει μείωση κατά 69,3%.
Τα συνολικά κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε €2,47 δισ. το 2014, μειωμένα κατά 50% σε σχέση με το 2008.
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Στον τομέα του τουρισμού οι σημαντικότερες εξελίξεις είναι οι εξής:
Το σύνολο ενεργητικού μειώθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό 2,8% την περίοδο 2008-2014 συνολικά και διαμορφώθηκε σε €17,3 δισ. το 2014, μέγεθος χαμηλότερο κατά €3,2 δισ. σε σχέση με το 2008. Η αξία των καθαρών παγίων καλύπτει ποσοστό μεταξύ 76%-77% του ενεργητικού σε όλη την εξεταζόμενη περίοδο.
Τα συνολικά ίδια κεφάλαια μειώθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 1,8% την περίοδο 2008-2014 και περιορίστηκαν σε €8,4 δισ. το 2014.
Όσον αφορά το συνολικό τραπεζικό δανεισμό (μεσο-μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις + βραχυπρόθεσμες οφειλές σε τράπεζες), παρατηρείται μείωση της χρηματοδότησης με μέσο ετήσιο ρυθμό 4,5% την περίοδο 2008-2014.
tourismos
Όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα του τομέα παρατηρούνται τα εξής:
Οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 2,1% την περίοδο 2008-2014, με συνέπεια να διαμορφωθούν σε €5,4 δισ. το 2014, έτος κατά το οποίο φαίνεται ότι ανακόπηκε η φθίνουσα τάση.
Σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων, ο τομέας του τουρισμού ευνοήθηκε σημαντικά από την έντονη αύξηση των τουριστικών αφίξεων. Ήδη από το 2013 είχε καταγραφεί δραστική περικοπή των ζημιών που επιβάρυναν συνεχώς τον τομέα από το 2009.
Τελικά, το 2014 ο τομέας τουρισμού επανήλθε στην κερδοφορία, με εγγραφή κερδών προ φόρου ύψους €207 εκατ.
Τα συνολικά κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε €1,2 δισ. το 2014, αισθητά αυξημένα σε σχέση με τα αντίστοιχα κέρδη του 2008, γεγονός που αναδεικνύει τον τουρισμό ως τον μοναδικό τομέα που εμφάνισε τέτοια βελτίωση.
Αξίζει να επισημανθεί το γεγονός της βελτίωσης του περιθωρίου μικτού κέρδους, από 22,26% το 2008 σε 25,91% το 2014, εξαιτίας της περικοπής του κόστους.
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Στον τομέα των υπηρεσιών (πλην τεχνικών εταιρειών), οι σημαντικότερες εξελίξεις είναι οι εξής:
Το σύνολο ενεργητικού μειώθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό 2,5% την περίοδο 2008-2014 συνολικά και διαμορφώθηκε σε €127,7 δισ. το 2014, καταγράφοντας απώλειες της τάξης των €27 δισ. σε σχέση με το 2008.
Τα συνολικά ίδια κεφάλαια μειώθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 3,6% και περιορίστηκαν σε €51,1 δισ. το 2014, εξαιτίας της αλματώδους αύξησης των συσσωρευμένων ζημιών.
ypiresies
Όσον αφορά το συνολικό τραπεζικό δανεισμό (μεσο-μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις + βραχυπρόθεσμες οφειλές σε τράπεζες), παρατηρείται μείωση με μέσο ετήσιο ρυθμό 4,7% την περίοδο 2008-2014, με συνέπεια η τραπεζική χρηματοδότηση το 2014 να υπολείπεται κατά €15,7 δισ. σε σχέση με το 2008.
Όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα του τομέα παρατηρούνται τα εξής:
Οι συνολικές πωλήσεις κατέγραψαν πτώση με μέσο ετήσιο ρυθμό 6% την περίοδο 2008-2014, με συνέπεια να μειωθούν σε €39,6 δισ. το 2014, έτος κατά το οποίο η φθίνουσα τάση ανακόπηκε.
Το τελικό καθαρό αποτέλεσμα είναι ζημιογόνο την τελευταία πενταετία, ενώ το 2014 οι ζημίες διαμορφώθηκαν σε €1,7 δισ. Αθροιστικά, οι συνολικές ζημίες της περιόδου 2010-2014 ανήλθαν σε €14,5 δισ. για τον τομέα των υπηρεσιών.
Τα συνολικά κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε €4,9 δισ. το 2014, μειωμένα σχεδόν κατά 25% σε σχέση με τα αντίστοιχα κέρδη του 2008.
Αξίζει να επισημανθεί το γεγονός της συνεχούς βελτίωσης του περιθωρίου μικτού κέρδους την τελευταία τριετία, με συνέπεια ο δείκτης να αυξηθεί σε 24,27% το 2014, λαμβάνοντας την υψηλότερη τιμή της περιόδου.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ (ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ) ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
Στον τομέα των τεχνικών εταιρειών οι σημαντικότερες εξελίξεις είναι οι εξής:
Το σύνολο ενεργητικού μειώθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό 1% την περίοδο 2008-2014 συνολικά και διαμορφώθηκε σε €28,9 δισ. το 2014.
Τα συνολικά ίδια κεφάλαια μειώθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 1,4% την περίοδο 2008-2014 και περιορίστηκαν σε €14,4 δισ. το 2014.
texnikes etairies
Όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα του τομέα παρατηρούνται τα εξής:
Σε επίπεδο κύκλου εργασιών καταγράφεται σωρευτική απώλεια της τάξης των €4,5 δισ. το 2014 σε σχέση με το 2008. Συγκεκριμένα, οι συνολικές πωλήσεις κατέγραψαν πτώση με μέσο ετήσιο ρυθμό 9% την εξεταζόμενη περίοδο και το 2014 διαμορφώθηκαν σε €5,9 δισ. το 2014.
Το τελικό καθαρό αποτέλεσμα παραμένει ζημιογόνο, ωστόσο το 2014 οι ζημίες περιορίστηκαν σε € 314 εκατ. Αθροιστικά, οι συνολικές ζημίες της περιόδου 2010-2014 ανήλθαν σε €2,3 δισ.
Τα συνολικά κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε €538 εκατ. το 2014, μειωμένα κατά 45,3% σε σχέση με τα αντίστοιχα κέρδη του 2008.

ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Όσον αφορά στον χρηματοπιστωτικό τομέα, ο κλάδος των Τραπεζών υπέστη βαρύ πλήγμα από τις συνέπειες της κρίσης και τις διαδικασίες που αποφασίσθηκαν για τη δημοσιονομική εξυγίανση. Πράγματι, η κρίση δημόσιου χρέους της χώρας άσκησε μεγάλες πιέσεις στις τράπεζες, οι οποίες βρέθηκαν αντιμέτωπες με ραγδαία εκροή καταθέσεων, ουσιαστικά αποκόπηκαν από τις διεθνείς αγορές και κατέγραψαν πολύ μεγάλες απώλειες, κυρίως από την εφαρμογή του προγράμματος ανταλλαγής ομολόγων – PSI, χωρίς να έχουν απαλειφθεί πλήρως οι συνέπειες. Ιδιαίτερα το έτος 2011 αποτέλεσε «μαύρη σελίδα» για τον τραπεζικό τομέα, του οποίου οι ζημίες εκτοξεύθηκαν, ανερχόμενες σε €40,4 δισ.
Εξετάζοντας τα βασικά μεγέθη του κλάδου την περίοδο 2008-2014, αναδύεται έντονα η εικόνα της συρρίκνωσης της δραστηριότητας των τραπεζών. Κατ΄ αρχήν το πλήθος των τραπεζών περιορίστηκε σε 11 το 2014, έναντι 21 τραπεζών που λειτουργούσαν τη διετία 2008/09. Η πτώση των οικονομικών μεγεθών τους ήταν ραγδαία, ενώ η επιδείνωση των αποτελεσμάτων τους εντυπωσιακή, με πιο χαρακτηριστικές μεταβολές τις εξής:
To συνολικό ενεργητικό των τραπεζών μειώθηκε κατά 34% το 2014 σε σχέση με το 2008.
Τα συνολικά ίδια κεφάλαια των τραπεζών «εξανεμίστηκαν» τη διετία 2011-2012 με συνέπεια να καταστούν αρνητικά, στη συνέχεια δε ανέκαμψαν λόγω της ανα-κεφαλαιοποίησης των τραπεζών.
trapezes
Οι συνολικές χορηγήσεις συρρικνώθηκαν (-37,2%), με συνέπεια να μειωθούν σε €181,6 δισ. το 2014, καταγράφοντας απώλειες ύψους €107,8 δισ. σε σχέση με τα προ κρίσης επίπεδα.
Οι συνολικές καταθέσεις πελατών μειώθηκαν κατά 38,4%, δεδομένου ότι η «φυγή των καταθέσεων» στέρησε από τις τράπεζες κεφάλαια ύψους €105,7 δισ., όσο δηλαδή είναι η διαφορά τους μεταξύ των ετών 2008 και 2014.
Τα συνολικά έσοδα των τραπεζών κατέγραψαν σωρευτική μείωση 60,4% στη διάρκεια της εξαετίας (απώλεια €16,5 δισ.) και το 2014 περιορίστηκαν σε € 10,8 δισ. περίπου.
Το εύρος της επιδείνωσης που υπέστη ο τραπεζικός τομέας φαίνεται ξεκάθαρα από την εξέλιξη της κερδοφορίας του, όπως αυτή διαμορφώθηκε την περίοδο 2008-2014. Το τελικό ισοζύγιο σε επίπεδο καθαρού αποτελέσματος της περιόδου (κέρδη μείον ζημίες) ήταν εντυπωσιακά αρνητικό, με τις συνολικές ζημίες να ανέρχονται σε €56,5 δισ. !!!
ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
Παρά την μακρόχρονη ύφεση των προηγουμένων ετών, ο τομέας των ασφαλειών επέδειξε σημαντικές αντοχές στην εξεταζόμενη περίοδο. Στο επίπεδο των εσόδων, παρά τις ενδιάμεσες διακυμάνσεις υπήρξε αισθητή διεύρυνση εσόδων τη διετία 2012-2013 συγκριτικά με το έτος βάσης (2008), ωστόσο το 2014 τα έσοδα υποχώρησαν και διαμορφώθηκαν σε €4 δισ. περίπου, μειωμένα κατά 11% σε σχέση με το 2008.
asfaleies
Περαιτέρω, σοβαρή επιδείνωση της κερδοφορίας στον κλάδο παρατηρείται μόνο το έτος 2011 (στην κορύφωση της κρίσης), οπότε υπέστη μεγάλες απώλειες λόγω και της ένταξης του στο πρόγραμμα ανταλλαγής ομολόγων (PSI), που οδήγησε σε ανατροπή των αποτελεσμάτων και καταγραφή υψηλών ζημιών, ύψους €1,7 δισ. Εξαιρουμένου του συγκεκριμένου έτους, τα λοιπά έτη το καθαρό αποτέλεσμα ήταν κερδοφόρο (ενίοτε οριακά), με μόνη εξαίρεση το έτος 2008, όπου όμως οι ζημίες ήταν πολύ περιορισμένες.
The Huffington Post,
tromaktiko2145.jpg

Γιατί οι δανειστές αγαπούν (ακόμη) τον κ. Τσίπρα;

edito_19_5Γράφει ο Ηλίας Πεντάζος*
Αυτή τη φορά τουλάχιστον δεν είχαμε χορούς στο Σύνταγμα! Λέτε αρκετοί από τους ευτυχισμένους χορευτές του καλοκαιριού να έχουν ανανήψει; Οι χαρές και τα πανηγύρια μετά το τέλος τουEurogroup περιορίσθηκαν μόνο στο υπουργικό συμβούλιο αλλά για τους πολλούς ο αυτόματος «μηχανισμός έκτακτης ανάγκης» ήcontingency mechanism για αγγλομαθείς ή “κόφτης” έχει προκαλέσει αρκετή σύγχυση, την οποία σκοπίμως το Μαξίμουεπιτείνει με παραπλανητικές διαρροές. Ας δούμε εν συντομία τη λειτουργία του για να διευκρινιστούν “σκόπιμες παρανοήσεις”.
Κάθε χρόνο, όταν βγαίνουν τα στοιχεία από την ΕΛΣΤΑΤ και υπάρχει απόκλιση στο στόχο του πρωτογενούς πλεονάσματος, το ΓΛΚ θα κάνει υποχρεωτικά μια έκθεση (μέχρι τις 31 Μαΐου) όπου ο «μηχανισμός” θα ενεργοποιεί μέτρα από όλους τους κωδικούς του προϋπολογισμού και στο σκέλος……………..
των δαπανών και στο σκέλος των εσόδων. Εξαιρούντα ιαμυντικές δαπάνες και επιδόματα ανεργίας.
Το Eurogroup σημειώνει πως θα κόβονται αυτόματα και «οριζόντια» όσο χρειαστεί οι κρατικές δαπάνες. Μπορεί λιγότερα από τα 3,6 δισ. ευρώ που ζητούσε το ΔΝΤ μπορεί και περισσότερα. Ο δε υπουργός Οικονομικών δεν θα έχει καμία δυνατότητα να εξαιρέσει κατηγορίες δαπανών με ισοδύναμα μέτρα.
Για τους γνώστες του προϋπολογισμού είναι σαφές ότι οι πρώτοι κωδικοί που θα περικόπτονται θα αφορούν τις πρωτογενείς δαπάνες στις οποίες περιλαμβάνονται 18-19 δισ.μισθοί-συντάξεις του δημοσίου, 14-15 δισ. χρηματοδότηση ασφαλιστικών ταμείων και περίπου 6,5 δις. που έχουν απομείνει στο εντελώς αφυδατωμένο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Ο Σύριζα, σύμφωνα με δήλωση Κατρούγκαλου, τη πρώτη φορά ενεργοποίησης θα επιβάλλει νέους φόρους και όχι περικοπές. Φυσικά, λένε ψέματα γιατί δεν επιτρέπεται να επιβληθούν μόνο φόροι χωρίς περικοπή δαπανών. Ο δε “γνώστης” πρωθυπουργός εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι ο «μηχανισμός” δεν πρόκειται να εφαρμοστεί (όπως και ότι έχει υποσχεθεί μέχρι τώρα..) και την αισιοδοξία του ότι η Ελλάδα μπορεί να επιστρέψει στις αγορές από το 2017 (πάλι αυταπάτες..) και να βγει από το μνημόνιο πριν από τη λήξη του το 2018 (πάλι παραπλανημένος..). Συμπλήρωσε δε ότι ο «μηχανισμός” σε καμία περίπτωση δεν περιλαμβάνει απολύσεις στο δημόσιο…” (εδώ πως να αποφύγεις πια το πειρασμό να μη θυμηθείς το λαϊκό ρητό “κούνια που σε κούναγε”).
Ο μηχανισμός ανοίγει σαφώς νέο και δυσβάστακτο πακέτο μέτρων για το μέλλον. Το ΔΝΤζητούσε νομοθέτηση πρόσθετων μέτρων 3.6 δις. ευρώ μόνο για το 2018 και αν αυτό ήταν αναγκαίο. Οι πολίτες πρέπει να μάθουν την αλήθεια που η ανεκδιήγητη κυβέρνηση σκόπιμα αποκρύπτει. Για να μη δυσαρεστηθεί το εκλογικό της κοινό νομοθετώντας προληπτικάπερικοπέςαντιπρότεινε τον μηχανισμό ο οποίος μπορεί να εφαρμόζεται κάθε χρόνο, χωρίς «οροφή» και στο απόλυτο διηνεκές. Ευνόητο ότι οι δανειστές το δέχτηκαν μετά χαράς!
Η κυβερνητική προπαγάνδα μας ενημερώνει ότι τέτοιο «μηχανισμό” έχουν πολλές χώρες. Σωστό, μόνο που ο ελληνικός έχει δύο ιδιαίτερα “προσόντα”:
α. Η ελληνική κυβέρνηση δεν θα έχει καμία ευχέρεια στην επιλογή των μέτρων και
β. Δεν υπάρχει δικαίωμα επιλογής για ακύρωση του, με πλειοψηφία στη Βουλή, κάτι που περιλαμβάνει ο μηχανισμός πλείστων άλλων χωρών.
Ο «μηχανισμός” είναι ομολογουμένως ένα αυστηρό, φιλελεύθερο μέτρο και ανταποκρίνεται πλήρως στα κριτήρια του Μάαστριχτ περί δημοσιονομικής πειθαρχίας ή με απλά λόγια ‘δεν ξοδεύεις παραπάνω από όσα βγάζεις’. Αν είχε γίνει νωρίτερα, ίσως προλαβαίναμε το σχετικόνοικοκύρεμα του Δημοσίου. Το μέτρο αυτό προτίθεται να αντικαταστήσει τη σημερινή μορφή αξιολόγησης, ρίχνοντας το βάρος των επιλογών για μέτρα διόρθωσης αποκλειστικά στη πλάτη των εκάστοτε ελληνικών κυβερνήσεων.
Κουβαλάει όμως και μια τραγική ειρωνεία. Επιβάλλεται πανηγυρικά στη ζωή μας με πρόταση μιας απόλυτα ιδεοληπτικής κυβέρνησης που ξορκίζει ως νέο φιλελεύθερο οτιδήποτε θεωρεί ότι εξυπηρετεί την αγορά και που καμία κυβέρνηση μέχρι σήμερα δεν τόλμησε να νομοθετήσει.
Έστω και αν οδηγήθηκε εκεί από καιροσκοπισμό, κουτοπονηριά, κομματικό συμφέρον, άγνοια, ανικανότητα η ότι άλλο μπορεί να της προσάψει κανείς, στην ουσία κάνει πράξη την βασική επιδίωξη της Τρόικας από το 2010, για ένα διορθωτικό μηχανισμόδημοσιονομικών αποκλίσεων στην Ελλάδα.
Γιατί να μην αγαπούν (ακόμη) οι δανειστές τον κ. Τσίπρα;
* Ο Ηλίας Πεντάζος ήταν Γεν. Γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής κατά τη διάρκεια του 1ου Μνημονίου.

Κατατέθηκε και ο «κόφτης»……Κόβονται μισθοί και συντάξεις,εξαιρούνται οι ολιγάρχες!!

null

Με τις διατάξεις για τον αυτόματο δημοσιονομικό κόφτη να αποτελούν χωριστή τροπολογία και να μην εξαιρούν από την αυτόματη διαδικασία περικοπών μισθούς και συντάξεις, κατατέθηκε αργά το βράδυ της Τετάρτης στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο με τα τελευταία προαπαιτούμενα πριν από το Eurogroup της 24ης Μαΐου και το κλείσιμο της αξιολόγησης.
Δείτε εδώ τις διατάξεις για τον κόφτη o κόφτης
Σύμφωνα με τη τροπολογία για τον κόφτη, αυτός δεν μπορεί να επιβάλει περικοπές δαπανών πάνω από 3,6 δις ευρώ ετησίως και θα ενεργοποιείται με Προεδρικό Διάταγμα έως την 31 Μαιου κάθε έτους, στο οποίο θα προσδιορίζονται αναλυτικά οι φορείς και οι κατηγορίες δαπανών στις οποίες θα γίνεται η προσαρμογή,το ανώτατο όριο εκτέλεσης του προυπολογισμού ανά φορέα και κατηγορία δαπανών, όλα τα απαραίτητα για την επίτευξη του παραπάνου ορίου μέτρα καθώς και κάθε άλλη………..
λεπτομέρεια προκειμένου να επιτευχθεί η δημοσιονομική προσαρμογή της εκτέλεσης του προυπολογισμού.
Σε περίπτωση που δεν εκδοθεί το παραπάνω Προεδρικό Διάταγμα, επέρχεται αυτοδικαίως από την 1η Ιουνίου, η δημοσιονομικη προσαρμογή, με μείωση ανεξαιρέτως και κατά το ίσο ποσοστό, του ανώτατου ορίου εκτέλεσης του συνόλου των δαπανών, όλων των κατηγοριών του προυπολογισμού με τολύ συγκεκριμένες εξαιρέσεις
Δεν περιλαμβάνονται στις δαπάνες που εξαιρούνται από τις περικοπές, οι μισθοί και οι συντάξεις. Αντίθετα εξαιρούνται οι δαπάνες υγείας, επιδόματα πολυτέκνων, θέρμανσης, ανεργίας και τα προνοιακά επιδόματα που καταβάλλονται μέσω Κεντρικών αυτοτελών πόρων, το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, ενισχύσεις νοικοκυριών ορεινών και μειονεκτικών περιοχών, οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα και τέκνα που φοιτούν την υποχρεωτική εκπαίδευση ή με τέκνα που σπουδάζουν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, οι δαπάνες για το Βοήθεια στο σπίτι, δαπάνες ύδρευσης, ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου καθώς και οι δημόσιες επενδύσεις.
Εξαιρούνται ακόμη από τον αυτόματη κόφτη δαπανών, οι αξιώσεις ιδιωτών από εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων και αμετάκλητα επιδικασθείσες απαιτήσεις κατά του δημοσίου, οι δαπάνες για τη συντήρηση και επισκευή μεταφορικών μέσων ξηράς, πλωτών και αεροσκαφών  καθώς και οι δαπάνες εξόδων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσοδων.
Τι προβλέπει ο «κόφτης»
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι ρυθμίσεις για τον περίφημο δημοσιονομικό κόφτη και τον τρόπο ενεργοποίησης του.
Οπως αναφέρεται στη τροπολογία, ως τις 10 Μαίου κάθε έτους ο υπουργός Οικονομικών συντάσσει έκθεση που σημοσιεύεται στην Εφημερία της κυβέρνησης και κοινοποιείται στους θεσμούς και η οποία περιλαμβάνει:
  • Διαπίστωση τυχόν αρνητικής απόκλισης των στόχων κατά την εκτέλεση του προυπολογισμού και του εύρους της
  • Υπόδειξη των ενδεδειγμένων μέτρων προσαρμογής κυρίως όσον αφορά το ύψος της
  • Αποτύπωση του πραγματικού ποσού των περικοπών καθώς και των δημοσιονομικών επιπτώσεων που μπορεί να έχουν στην υστέρηση της ανάπτυξης.
  • Προσδιορισμό του ποσού και του ποσοστού των επιπτώσεων από την δημοσιονομική προσαρμογή
  • Σε ειδικό παράρτημα της έκθεσης προσδιορίζονται όλες οι κατηγορίες των δαπανών του προυπολογισμού επί των οποίων εφαρμόζεται η αυτόματη δημοσιονομική προσαρμογή καθώς και το επιβαλλόμενο ποσοστό περιορισμού των δαπανών για την υλοποίησή της.
Σύμφωνα με τη τροπολογία το ανώτατο ποσοστό περικοπών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 2% του ΑΕΠ, ήτοι τα 3,6 δις ευρώ για ένα έτος.
Το ποσοστό περικοπών επιβάλλεται κλιμακωτά. Για απόκλιση μικρότερη ή ίση με 0,25% του ΑΕΠ δεν επιβάλλονται έκτακτα μέτρα.
Σε περίπτωση έκτακτων καταστάσεων όπως φυσικες καταστροφές ή ανωτέρα βία, με δημοσιονομική επίπτωση που ξεπερνά το 0,5%, μπορεί να γίνει, μετά από διαβούλευση με τους θεσμούς αναστολή ή μείωση του ύψους των μέτρων του μηχανισμού.
Στο πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων διατάξεις για το νέο «υπερταμείο» ιδιωτικοποιήσεων, τους έμμεσους φόρους και τα κόκκινα δάνεια. Παράλληλα, προβλέπονται διατάξεις για τη μετατροπή της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων σε Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Δείτε εδώ όλο το πολυνομοσχέδιο
Περιλαμβάνονται ακόμη τροποποιήσεις στον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), η αύξηση του βασικού, υψηλού  συντελεστή ΦΠΑ  από το 23% στο 24%, η επιβολή τέλους στη συνδρομητική τηλεόρασης και τέλους συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας, τα νέα τέλη ταξινόμησης για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα, καθώς και αυξήσεις σε ειδικούς φόρους κατανάλωσης καυσίμων και τσιγάρων.
Η επεξεργασία του νομοσχεδίου στις συναρμόδιες επιτροπές θα ξεκινήσει την Πέμπτη στη μία μετά το μεσημέρι, ενώ η συζήτησή του στην Ολομέλεια αναμένεται να ξεκινήσει το Σάββατο και να ολοκληρωθεί στις 18.00 το απόγευμα της Κυριακής, οπότε και θα ψηφιστεί.
Η κυβέρνηση θέλει να είναι ψηφισμένο το νομοσχέδιο η Δευτέρα το πρωί, οπότε συνεδριάζει το Euro Working Group, έτσι ώστε στη συνεδρίαση του Eurogroup την ερχόμενη Τρίτη, ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος να εμφανιστεί στους ομολόγους του έχοντας εκπληρώσει όλα τα προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης και την εκταμίευση της δόσης.

ΤΣΙΠΡΟΚΑΜΜΕΝΟΙ: Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΘΕΣΠΙΖΕΙ ΤΟΥΣ «ΚΥΝΗΓΟΥΣ ΚΕΦΑΛΩΝ»

null
Σε 47 πυκνογραμμένες σελίδες περιλαμβάνονται οι διατάξεις για τη δημιουργία της νέας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, όπου ανεξάρτητης σημαίνει από τον κρατικό έλεγχο. Η νέα αρχή θα διορίζεται με ανοιχτό διαγωνισμό αλλά στην επιτροπή επιλογής του ΔΣ και του Διοικητή για τα πρώτα 7 χρόνια θα έχουν λόγο και 2 εκπρόσωποι της Κομισιόν.
Η νέα αρχή θα αντικαταστήσει την ΓΓΔΕ και «ο Πρόεδρος, τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης, ο Εμπειρογνώμονας και ο Διοικητής κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, δεσμεύονται μόνο από το νόμο και τη συνείδησή τους και δεν υπόκεινται σε ιεραρχικό έλεγχο ούτε σε διοικητική εποπτεία από κυβερνητικά όργανα ή άλλες διοικητικές αρχές ή άλλον δημόσιο ή ιδιωτικό οργανισμό. Ο ……………..
Πρόεδρος, τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης, ο Εμπειρογνώμονας και ο Διοικητής απολαμβάνουν προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας». Με άλλα λόγια αποσχίζεται από την κεντρική διοίκηση και άρα πλέον το κόμμα που κυβερνάει δεν θα μπορεί να εφαρμόζει διαφορετική δημοσιονομική πολιτική εφόσον δεν θα υπόκειται σε καμία «εποπτεία».
Φυσικά όπως διαβάζουμε «η Αρχή δεν υπόκειται σε ιεραρχικό έλεγχο ή εποπτεία από τον Υπουργό Οικονομικών» και αν ο ΥΠΟΙΚ θέλει να ασκήσει συγκεκριμένη πολιτική θα αντιμετωπίσει ίσως κάποιο πρόβλημα αφού  «οι στρατηγικές οδηγίες και οι προτάσεις δεν μπορούν να επεκταθούν σε οργανωτικά και λειτουργικά ζητήματα της Αρχής ή σε θέματα του προσωπικού αυτής».
Επίσης «η Αρχή ενημερώνει περιοδικά τον Υπουργό Οικονομικών, κατά τα οριζόμενα στη παράγραφο 1 του άρθρου 20 του παρόντος νόμου. Ο Υπουργός δεν δύναται, για συγκεκριμένες υποθέσεις ή περιπτώσεις, να υποβάλει προς την Αρχή αίτημα παροχής πληροφοριών ή να παράσχει δεσμευτικές οδηγίες, του παρέχονται όμως υποχρεωτικά από αυτήν συγκεντρωτικά στοιχεία που απαιτούνται για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του».
Για τον διορισμό του ΔΣ και του (υπερ)Διοικητή της Αρχής δημιουργείται «ανεξάρτητη Επιτροπή Επιλογής, η οποία θα απαρτίζεται από: α) τον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π., ως Πρόεδρο, β) τον Συντονιστή του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή, γ) τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών, δ) τον Πρόεδρο του Δημοσιονομικού Συμβουλίου, ε) έναν Ακαδημαϊκό, που υποδεικνύεται από τον Υπουργό Οικονομικών και στ) αποκλειστικά για τα πρώτα επτά (7) έτη λειτουργίας της Αρχής, δύο εκπροσώπους που υποδεικνύονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή».
Δεν υπάρχει λόγος να σας μεταφέρουμε εδώ αναλυτικά τις αρμοδιότητες της Αρχής και του Διοικητή που αναλύονται σε 11 σελίδες συνολικά. Στην πραγματικότητα πρόκειται για όλες αυτές που είχε η ΓΓΔΕ, ο ΣΔΟΕ και οι μισές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών μέχρι σήμερα.
Όσο για τους εργαζόμενους στη νέα Αρχή διαβάζουμε ότι δεν θα ισχύει το ενιαίο μισθολόγιο αφού ο Διοικητής «Καθορίζει ειδικό μισθολογικό καθεστώς και ειδικότερο σύστημα επιπλέον ανταμοιβής (bonus) για το προσωπικό της Αρχής»

TPP

Προς πώληση ΟΑΣΑ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, Μετρό, ΟΑΚΑ και ΔΕΗ

deite-poies-deko-mpainoun-sto-upertameio-se-duo-kummataΜε την έναρξη λειτουργίας του νέου Ταμείου περνάνε ο ΟΑΣΑ , η ΟΣΥ Α.Ε η ΣΤΑΣΥ ΑΕ το ΟΑΚΑ και τα ΕΛΤΑ .ΑΕ όπως ανακοίνωσε στη Βουλή καταθέτοντας το σχετικό παράρτημα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Γιώργος Χουλιαράκης.
Κατά τον ίδιο το επόμενο διάστημα θα ενταχθούν στο νέο υπερταμείο η……………..


ΕΥΑΘ ΑΕ , η ΕΥΔΑΠ ΑΕ, η ΕΛΒΟ ΑΕ ,το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Κτιριακές Υποδομές ΑΕ και η ΔΕΗ.
 Ωστόσο ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος παίρνοντας το λόγο ανέφερε πως το τι θα γίνει με τις   συγκεκριμένες ΔΕΚΟ δεν έχει κριθεί και συνεχίζεται η διαπραγμάτευση με τους Θεσμούς.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κατέθεσε και το παράρτημα που περιλαμβάνει λίστα με ακίνητα του ΤΑΙΠΕΔ που μεταφέρονται στο υπερ-Ταμείο, αλλά εκκρεμούν ακόμα στοιχεία για τα υπόλοιπα ακίνητα κ.λπ.

Το πολυνομοσχέδιο της προδοσίας

Βάζουν κόφτη σε όλα εκτός από όσα θα αρπάζουν οι επενδυτές – Οι Βρυξέλλες καταργούν την δημοκρατία με την ψήφο της «δημοκρατικής» Βουλής.
Το τελικό καθάρισμα κάνει η κυβέρνηση με την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου. Η τελική παράδοση της διακυβέρνησης της χώρα και τυπικά ολοκληρώνεται. Η κυβέρνηση όχι μόνο νομιμοποιεί, όπως και οι προηγούμενες τον «Αυτόματο Μηχανισμό Δημοσιονομικής Προσαρμογής Προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης», αλλά στην τροπολογία που κατέθεσε υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, οι οποίες καλύπτουν από την όποια μείωση δαπάνης ιδιώτες που θα μπουν στο παιχνίδι άλωσης-ανάπτυξης της χώρας.
Οι επενδυτές και τα λαμόγια δεν θα έχουν κόφτη……………
Οι δαπάνες που δεν θα μειώνονται σε περίπτωση που ο Μηχανισμός τεθεί σε λειτουργία είναι:
-όσες σχετίζονται με αξιώσεις ιδιωτών από την εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων
-δαπάνες ύδρευσης, ενέργειας και χρήσης φυσικού αερίου
-συντήρησης και επισκευής μεταφορικών μέσων ξηράς, πλωτών μέσων και αεροσκαφών
-δαπάνες σχετικά με το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων
-το σύνολο των δαπανών της γενικής γραμματείας δημοσίων εσόδων
Σε αυτές τις τρεις εξαιρέσεις φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι «επενδυτές» που θα στηρίζονται οικονομικά από το κράτος και από τις χρηματοδοτήσεις όλων των οργανισμών της Ε.Ε δεν θα σταματήσουν να εισπράττουν ακόμη κι αν οι συντάξεις πέσουν στα 200 ευρώ. Την ώρα που ο αγωγός φυσικού αερίου της ΤΑΡ έχει γίνει ιδιωτικό κράτος μέσα στην χώρα και την ώρα που είναι έτοιμοι να ξεπουλήσουν ενέργεια και νερό μέσω ΤΑΙΠΕΔ εξαιρούν από τον «κόφτη» τα «έξοδα» των επενδυτών.
Ακόμα και η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων που από το 2017 θα είναι Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων που δεν θα δίνει λογαριασμό σε καμία κυβέρνηση και σε κανένα κοινοβούλιο για το πόσα, από που και προς τα που θα δίνει όλα τα έσοδα του Κράτους, δεν θα έχει κανένα κόφτη για τα «έξοδά» της. Μάλιστα βάση του άρθρου 6 του σχεδίου νόμου για την ΑΑΔΕ, οδιοικητής της Αρχής καθορίζει το μισθολογικό καθεστώς και σύστημα επιπλέον bonus για το προσωπικό της Αρχής, σε περιπτώσεις κατά τις οποίες ο βαθμός επίτευξης των τεθέντων στόχων της Αρχής υπερβαίνει το 100%.Όχι μόνο δεν θα κόβονται οι δαπάνες λειτουργίας του, αλλά όσο περισσότερα μαζεύουν από τον οικονομικό αποκεφαλισμό των Ελλήνων και την πώληση τηςχώρας σε κομμάτια σε επενδυτές, οι υπάλληλοι θα παίρνουν και bonus!
Εξαιρούν τα επιδόματα που ήδη κόβουν
Επειδή όμως η «αριστερή» κυβέρνηση θέλει να δείχνει το αλληλέγγυο και φιλολαϊκό της πρόσωπο, πράγμα που θα κάνουν και οι κυβερνήσεις που ακολουθήσουν, εξαιρούν από τον κόφτη τα εξής:
-δαπάνες για επιδόματα πολυτέκνων, ανεργίας και προνοιακά -επιδόματα
-δαπάνες για ενίσχυση νοικοκυριών ορεινών και μειονεκτικών περιοχών, οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα και τέκνα, για υποχρεωτική εκπαίδευση μακριά του τόπου κατοικίας
-δαπάνες για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα
-δαπάνες για το πρόγραμμα βοήθεια στο σπίτι
Όπως βλέπετε οι εξαιρέσεις αφορούν επιδόματα. Και μετά την τελευταία εξέλιξη για το επίδομα του ΕΚΑΣ που θα κοπεί για 80,000 συνταξιούχους από την 1η Ιουλίου, το 2017 για το 70% των δικαιούχων και το 2019 για το υπόλοιπο 30%, καταλαβαίνει και ο πιο αφελής ότι τα επιδόματα δεν προστατεύονται από κανέναν νόμο του Κράτους και ανάλογα την πορεία των οικονομικών θα κόβονται αυτόματα με μία υπουργική απόφαση.
 
Εξαιρούν την Υγεία που ήδη ξεπουλάνε
Η πιο ειρωνική εξαίρεση από τον κόφτη είναι η δημόσια Υγεία. Σύμφωνα με την τροπολογία εξαιρείται το σύνολο των δαπανών υγείας. Οι δαπάνες Υγείας έχουν ήδη πετσοκοφτεί τόσο με την εντολή να αδειάσουν όλα τα αποθεματικά των ταμείων των δημοσίων νοσοκομείων όσο και με το νόμο με το περίφημο claw back . Επίσης με τον τρόπο προϋπολογισμών κάθε χρονιά η οποιαδήποτε κυβέρνηση μπορεί να κόβει τις δαπάνες για την Υγεία από τον Δεκέμβριο που συντάσσεται και όχι να περιμένει τον Μάιο όπου ο κάθε υπουργός Οικονομικών θα βάζει «κόφτη» σε ό,τι τον διατάσσει το Δημοσιονομικό Συμβούλιο των δανειστών.
Είναι να γελάς όταν υπάρχει το άρθρο 22 του πολυνοσχεδίου όπου γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό θα μπαίνουν στα δημόσια νοσοκομεία με μπλοκάκι. Δηλαδή ως ιδιωτικοί που θα έχουν σύμβαση με την δημόσια Υγεία. Τις δαπάνες να πληρώνουν ιδιωτικό ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό τις εξαίρεσαν!
Έσοδα και έξοδα στα χέρια των Βρυξελλών
Το τελειωτικό χτύπημα της δημοκρατίας στην χώρα έγινε όχι τόσο από τον «κόφτη» αλλά με την πλήρη ανεξαρτητοποίηση της Γενικής Γραμματείας Εσόδων. Εκτός από την αλλαγή του ονόματός της σε Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) οι υπάλληλοι που θα την απαρτίζουν θα έχουν από το 2017  λειτουργική ανεξαρτησία, διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια (θα έχει δικό της προϋπολογισμό) και δεν υπόκειται σε έλεγχο από κυβερνητικά όργανα, κρατικούς φορείς ή άλλες διοικητικές αρχές, ενώ ταυτόχρονα δεν υπόκειται και σε ιεραρχικό έλεγχο, δηλαδή από το υπουργείο Οικονομικών.
Όργανα διοίκησης της Αρχής αποτελούν το συμβούλιο διοίκησης και ο διοικητής και ένας εμπειρογνώμονας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Κατά την επιλογή του συμβουλίου διοίκησης θα μετέχουν και δύο στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η Ελλάδα έχει και επισήμως τελειώσει ως ανεξάρτητο κράτος και το κοινοβούλιο πραγματικά δεν έχει κανέναν λόγο ύπαρξης εφόσον τα κλειδιά για την οικονομική της ανεξαρτησία τα έχει δώσει με την ψήφο των βουλευτών στα χέρια των δανειστών μέσω τόσο των υπαλλήλων της ΑΑΔΕ όσο και του Δημοσιονομικού Συμβουλίου που θα ορίζει τους προϋπολογισμούς του πρώην ελληνικού κράτους.

«Ξαναχτύπησε» ο Κασιδιάρης και τους έκανε ΞΕΦΤΙΛΑ! ΣΑΡΩΤΙΚΗ ομιλία στη Βουλή! Το παράδειγμα για τον φόρο, βουλευτή- ελεύθερου επαγγελματία, που τους έκανε να κρυφτούν στα λαγούμια τους! (ΒΙΝΤΕΟ)


liakos

«Η προδοτική νεομνημονιακή συγκυβέρνηση του Σύριζα ξεπουλά μέσω του υπερταμείου αποκρατικοποίησεων στην κυριολεξία τα πάντα: ύδρευση, δίκτυα μεταφορών, αεροδρόμια, ενέργεια και κάθε πλουτοπαραγωγική πηγή της χώρας. Μέσω του προδοτικού Μνημονίου οι ξένοι τοκογλύφοι έχουν την δυνατότητα να ελέγχουν πλήρως την εθνική οικονομία και τις ελληνικές τράπεζες.
Ο πολυδιαφημισμένος «κόφτης» θα μπορεί να κόβει κονδύλια από την Εθνική Άμυνα, αλλά θα αφήνει στο απυρόβλητο τα έσοδα των «νταβατζήδων» από τα δημόσια έργα.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του taxis ένας ελεύθερος επαγγελματίας και ένας βουλευτής με το ίδιο εισόδημα δεν φορολογούνται το ίδιο, αλλά ο ελεύθερος επαγγελματίας πληρώνει τετραπλάσιο φόρο!» τόνισε μεταξύ άλλων ο βουλευτής Ηλίας Κασιδιάρης.
Δείτε και εδώ

Δευτέρα 9 Μαΐου 2016

Αυτοί είναι οι τελικοί φόροι για μισθωτούς - συνταξιούχους (πίνακας)


Αυτοί είναι οι τελικοί φόροι για μισθωτούς - συνταξιούχους (πίνακας)

Έξτρα φόρους για τους μισθωτούς και συνταξιούχους με χαμηλά και μικρομεσαία εισοδήματα που έχουν έως 2 παιδιά, φοροελαφρύνσεις για τους έχοντες μεσαία εισοδήματα από 28.000 έως 40.000 ευρώ αλλά και επιβαρύνσεις για τις  μικρομεσαίες προσωπικές εταιρείες φέρνουν οι αλλαγές που έγιναν την τελευταία στιγμή στο ασφαλιστικό και φορολογικό νομοσχέδιο.
Το έμμεσο αφορολόγητο όριο για τους μισθωτούς και συνταξιούχους είναι συνάρτηση με τον αριθμό των προστατευόμενων παιδιών του φορολογούμενου και από τις 9.545 ευρώ που είναι σήμερα διαμορφώνεται:
  • στις 8.636 ευρώ για φορολογούμενους χωρίς παιδιά,
  • στις 8.864 ευρώ για όσους έχουν ένα προστατευόμενο παιδί και
  • στις 9.090 ευρώ (όπως ήδη οριζόταν στο νομοσχέδιο) για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους με δύο προστατευόμενα τέκνα.
Για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους με τρία η περισσότερα προστατευόμενα τέκνα η τροπολογία προβλέπει την διατήρηση του αφορολογήτου ορίου στα 9.545 ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα με βάση την τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή ο κ. Τσακαλώτος, η ετήσια έκπτωση φόρου, η οποία ανέρχεται σήμερα στις 2.100 ευρώ για όλους ανεξαιρέτως τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, μειώνεται:
  • στα 1.900 ευρώ για όσους μισθωτούς και συνταξιούχους δεν έχουν παιδιά
  • στα 1.950 ευρώ για όσους μισθωτούς και συνταξιούχους έχουν ένα  προστατευόμενο παιδί 
  • στις 2.000 ευρώ για όσους μισθωτούς και συνταξιούχους έχουν δυο προστατευόμενα παιδιά.
Για όσους μισθωτούς και συνταξιούχους βαρύνονται με 3 ή περισσότερα παιδιά η ετήσια έκπτωση φόρου διατηρείται στα 2.100 ευρώ.
Τα ίδια ποσά της έκπτωσης φόρου ισχύουν και για τους αγρότες.
Με βάση τις νέες ρυθμίσεις:
  1. Μισθωτοί-συνταξιούχοι χωρίς παιδιά:
- Με ετήσια εισοδήματα πάνω από 8.637 ευρώ και μέχρι 9.545 ευρώ θα κληθούν να πληρώσουν επιπλέον φόρο εισοδήματος έως και 200 ευρώ το χρόνο, ενώ σήμερα δεν πληρώνουν καθόλου φόρο.
- Με εισοδήματα άνω των 9.545 ευρώ και μέχρι 28.000 ευρώ θα κληθούν να πληρώσουν επιπλέον ποσά φόρου εισοδήματος και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης τα οποία θα κυμαίνονται από 24 έως και 276 ευρώ το χρόνο.
- Με εισοδήματα  πάνω από 28.000 ευρώ και μέχρι 42.000 ευρώ θα δουν τις συνολικές επιβαρύνσεις τους (από τον φόρο εισοδήματος και την ειδική εισφορά αλληλεγγύης) να μειώνονται κατά 60 έως και 319 ευρώ το χρόνο.
- Με ετήσιες αποδοχές πάνω από 42.000 ευρώ θα υποστούν πρόσθετες επιβαρύνσεις.
  1.  Μισθωτοί-συνταξιούχοι με ένα παιδί:
-  Με ετήσια εισοδήματα πάνω από 8.864 ευρώ και μέχρι 9.545 ευρώ θα πληρώσουν φόρο έως και 150 ευρώ το χρόνο, ενώ με την ισχύουσα φορολογική κλίμακα δεν πληρώνουν φόρο.
- Με ετήσια εισοδήματα άνω των 9.545 ευρώ και μέχρι 27.000 ευρώ θα κληθούν να πληρώσουν επιπλέον ποσά φόρου εισοδήματος και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης τα οποία θα κυμαίνονται από 58 έως και 226 ευρώ το χρόνο.
- Με εισοδήματα πάνω από 27.000 ευρώ και μέχρι 43.000 ευρώ θα δουν τις συνολικές επιβαρύνσεις τους να μειώνονται κατά 26 έως και 369 ευρώ το χρόνο.
- Με εισοδήματα πάνω από 43.000 ευρώ θα πληρώσουν περισσότερους φόρους.
  1.  Μισθωτοί-συνταξιούχοι με δύο παιδιά:
- Με ετήσια εισοδήματα πάνω από 9.090 ευρώ και μέχρι 9.545 ευρώ θα πληρώσουν φόρο  έως και 100 ευρώ το χρόνο, ενώ σήμερα είναι αφορολόγητοι.
- Με ετήσια εισοδήματα άνω των 9.545 ευρώ και μέχρι 27.000 ευρώ θα κληθούν να πληρώσουν επιπλέον ποσά φόρου εισοδήματος και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης τα οποία θα κυμαίνονται από 8 έως και 176 ευρώ το χρόνο.
-  Με εισοδήματα πάνω από 27.000 ευρώ και μέχρι 43.000 ευρώ θα δουν τις συνολικές επιβαρύνσεις τους να μειώνονται κατά 76 έως και 399 ευρώ το χρόνο.
- Με εισοδήματα πάνω από 40.000 ευρώ θα υποστούν πρόσθετες επιβαρύνσεις από 101 έως 3.851 ευρώ το χρόνο.
  1. Μισθωτοί-συνταξιούχοι με τρία ή περισσότερα παιδιά:
-  Με εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ και μέχρι 17.000 ευρώ θα δουν τις συνολικές φορολογικές επιβαρύνσεις τους να μειώνονται κατά 9 έως και 69 ευρώ το χρόνο.
- Με εισοδήματα πάνω από 17.000 ευρώ και μέχρι 25.000 ευρώ θα πληρώσουν πρόσθετο φόρο κατά 21 έως και 76 ευρώ το χρόνο.
- Με ετήσιες αποδοχές πάνω από 25.000 ευρώ και μέχρι 44.000 θα δουν τις συνολικές ετήσιες φορολογικές επιβαρύνσεις τους να μειώνονται από 8 έως και 519 ευρώ το χρόνο.
-  Όσοι λαμβάνουν πάνω από 44.000 ευρώ το χρόνο θα υποστούν πρόσθετες επιβαρύνσεις.
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Ο συντελεστής φορολόγησης που ισχύει για τα κέρδη των προσωπικών εταιριών (ομορρύθμων, ετερορρύθμων εταιρειών κ.λπ.), των συνεταιρισμών, των κοινωνιών αστικού δικαίου, των κοινοπραξιών κ.λ.π. που τηρούν απλογραφικά βιβλία αυξάνεται από το 26% στο 29% για ετήσια κέρδη μέχρι 50.000 ευρώ, ενώ για το τμήμα των κερδών άνω των 50.000 ευρώ μειώνεται από το 33% στο 29%.


Νέοι φόροι σε τσιγάρα, μπύρα, καύσιμα, καφέ, Ι.Χ., συνδρομητική, διαδίκτυο, ξενοδοχεία!

ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ 1,8 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ


Νέοι φόροι σε  τσιγάρα, μπύρα, καύσιμα, καφέ, Ι.Χ., συνδρομητική,  διαδίκτυο, ξενοδοχεία!

Ένα δεύτερο πακέτο μέτρων ύψους 1,8 δισ. ευρώ, με αυξήσεις στους περισσότερους έμμεσους φόρους αλλά και επιβολή νέων φόρων και τελών καθώς και αναπροσαρμογή των συντελεστών του ΕΝΦΙΑ,θα καταθέσει τις επόμενες ημέρες στη Βουλή η κυβέρνηση. Τα μέτρα αυτά, θα ενεργοποιηθούν σταδιακά από τον επόμενο μήνα.
Το πακέτο, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αύξηση του κανονικού συντελεστή ΦΠΑ, των ειδικών φόρων κατανάλωσης σε  τσιγάρα, μπύρα, καύσιμα, καφέ, αναμόρφωση φορολογίας στα Ι.Χ., επιβολή νέων φόρων στη συνδρομητική τηλεόραση και στο διαδίκτυο, ειδικό τέλος στις διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία.
Πιο συγκεκριμένα, τα μέτρα που αποκαλύπτονται στο προσχέδιο του επικαιροποιημένου Μνημονίου μεταξύ Ελλάδας και Κομισιόν προβλέπουν:
  1. Αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ από 23% σε 24% από την 1η Ιουλίου με στόχο έσοδα 450 εκατ. ευρώ.
  2. Αναμόρφωση της φορολογίας ΙΧ.  Σύμφωνα με το προσχέδιο αυτή θα περιλαμβάνει αναθεώρηση των χρεώσεων στη βάση της αξίας, κατάργηση του φόρου πολυτελείας στην αγορά και την αναμόρφωση του συστήματος έκπτωσης φόρου από το ατομικό εισόδημα για τα εταιρικά αυτοκίνητα. Το μέτρο αυτό θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιουνίου 2016.
  3. Αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης σε βενζίνη, ντίζελ για κίνηση και θέρμανση, LPG, κηροζίνη και αέριο. Οι αυξήσεις θα γίνουν από τον Ιούνιο του 2016.
  4. Αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στην μπύρα και κατάργηση της έκπτωσης 50% στα αλκοολούχα ποτά που ισχύει σήμερα στα Δωδεκάνησα. Το μέτρο αυτό θα ενεργοποιηθεί τον Ιούνιο.
  5. Αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης σε τσιγάρα και καπνό τον Ιούνιο του 2016. Επίσης θα επιβληθεί φόρος και στα ηλεκτρονικά τσιγάρα από την 1η Ιανουαρίου 2017.
  6. Επιβολή ειδικού φόρου στον καφέ από την 1η Ιανουαρίου του 2017.
  7. Επιβολή φόρου διανυκτέρευσης σε ξενοδοχεία άνω των δυο αστέρων και ενοικιαζόμενων άνω των δυο κλειδιών από την 1η Ιανουαρίου 2017.
  8. Επιβολή φόρου 5% στο ίντερνετ (broadband) και 10% στη συνδρομητική τηλεόραση από τον Ιούλιο του 2016.
  9. Αύξηση της φορολογίας στα επενδυτικά οχήματα (UCITS funds, εταιρείες Real Estate και Portfolio Management Companies από τον Ιούλιο του 2016.
  10. Αναπροσαρμογή των συντελεστών του ενιαίου φόρου ιδιοκτησίας ακινήτων(ΕΝΦΙΑ)  με στόχο την κάλυψη των απωλειών  από τη μείωση των αντικειμενικών τιμών.
Επίσης στο νομοσχέδιο θα περιληφθούν μέτρα για τη διευκόλυνση της χρήσης των ηλεκτρονικών πληρωμών με στόχο τη  μείωση της χρήσης μετρητών και επιταγών και θα προστεθούν διατάξεις για την εθελοντική αποκάλυψη εισοδημάτων. Ωστόσο τα κίνητρα θα είναι περιορισμένα χωρίς ταυτόχρονα να περιλαμβάνονται διατάξεις αμνηστίας των φορολογούμενων που έχουν αποκρύψει εισοδήματα.