ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Κυριακή 5 Μαρτίου 2023

Τα λάθη δεν είναι ανθρώπινα



 Οταν κυβερνήσεις και εταιρείες αποδίδουν κάποιο ατύχημα σε «ανθρώπινο λάθος», υπονοούν ότι έχουν δημιουργήσει απόλυτα ασφαλή συστήματα τα οποία καταστρέφονται από την ηλιθιότητα των χειριστών τους. Νέες επιστημονικές προσεγγίσεις μάς καλούν να ξανασκεφτούμε τι είναι λάθος και πότε ένα σύστημα μπορεί να θεωρείται ασφαλές.

Νέα Υόρκη

Κάθε φορά που τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης αναφέρονται σε τροχαία ατυχήματα υπάρχει μια μαγική φράση την οποία επαναλαμβάνουν ad nauseam: «Το 94% των περιστατικών οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος». Θα τη διαβάσεις στις αναλύσεις της Wall Street Journal και της Washington Post αλλά θα τη βρεις ακόμη και σε ανακοινώσεις υπουργών και

Δεν λέει να κοπάσει η οργή - Ολοκληρώνεται η ταυτοποίηση των θυμάτων

 
Διαρκής κραυγή οργής και αγωνίας από τις οικογένειες των θυμάτων για τα αναπάντητα ερωτήματα και την «κοροϊδία». • Μεγάλα συλλαλητήρια σε δεκάδες πόλεις της Ελλάδας στο πλαίσιο της 48ωρης απεργίας των εργαζομένων των σιδηροδρόμων. • Σε θέσεις μάχης η αντιπολίτευση • Ιατροδικαστικές εκθέσεις και ταυτοποίηση σορών

Στο δρόμο θα βρεθούν ξανά την Κυριακή χιλιάδες άνθρωποι προκειμένου να ζητήσουν το αυτονόητο. Δικαιοσύνη για τα θύματα της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη με την απόδοση ευθυνών στους πραγματικούς υπευθύνους του εγκλήματος και να μπει τέλος σε κάθε προσπάθεια συγκάλυψης με αφηγήματα περί «ανθρώπινου λάθους». 

Την ώρα που οι οικογένειες των θυμάτων και η ελληνική κοινωνία ζητούν σύσσωμοι να δοθούν άμεσα απαντήσεις για το τραγικό περιστατικό τα σωματεία των εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της HellenicTrain και του Μετρό και του ΗΣΑΠ στην Αττική γίνονται οι οργανωμένοι εκφραστές της κοινωνικής οργής που ξεχειλίζει και πραγματοποιούν μεγάλο συλλαλητήριο στο Σύνταγμα. 

Τα πρώτα λόγια του σταθμάρχη μετά την τραγωδία στα Τέμπη

 Σε πολύ κακή ψυχολογική κατάσταση φέρεται να είναι ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος είναι ένας από τα κεντρικά πρόσωπα της ανείπωτης τραγωδίας στα Τέμπη, όταν το επιβατηγό τρένο συγκρούστηκε με το εμπορικό το βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ ο σταθμάρχης φέρεται να ψέλλισε μετά τη σύλληψή του: 
«Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…».

Ο 59χρονος δεν απολογήθηκε στον ανακριτή το Σάββατο, αλλά ζήτησε νέα προθεσμία για την Κυριακή, ώστε να προετοιμάσει την απολογία του, βάσει των νέων δεδομένων που έχουν προκύψει στην έρευνα.

Σύμφωνα με τον συνήγορο του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη: «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε».

Tiger 1200 GT Pro: στοχεύοντας την κορυφή

 
Εντελώς νέο είναι το Tiger 1200 που παρουσιάστηκε το 2022, με ανανεωμένη σχεδίαση, νέο πλαίσιο, νέο κινητήρα, άλλο ψαλίδι, είκοσι πέντε κιλά ελαφρύτερο απ’ το απερχόμενο μοντέλο. Μια πρόταση που στοχεύει την κορυφή της κατηγορίας και θα έλεγα ότι βρίσκεται στις πρώτες επιλογές για όσους επιθυμούν μια πολυχρηστική μοτοσυκλέτα με ιδιαίτερο χαρακτήρα και πολλές αρετές. Η κατηγορία των adventure bikes ή των on-off όπως συνήθως τα αποκαλούμε εμείς στη χώρα μας είναι πλέον οι ναυαρχίδες των μεγάλων εταιριών, εξοπλισμένες με ό,τι μπορεί να φανταστεί ο νους σας. Η συγκεκριμένη έκδοση του Tiger 1200 είναι η πιο «ασφάλτινη», με ζάντες 18 ιντσών πίσω και 19 εμπρός – ασυνήθιστος συνδυασμός για την κατηγορία που όμως λειτουργεί άψογα, γεμάτη με ηλεκτρονικά καλούδια όπως traction control που επεμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις χωρίς να το αντιλαμβάνεσαι. Ακόμα: ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις ιδιαίτερα αποτελεσματικές αλλά και άνετες ακόμα και στη sport επιλογή, παραμετροποίηση της απόδοσης του κινητήρα, cruise control, cornering abs, εξαιρετικό shifter, όρεξη να χει κανείς να ασχολείται… Το δια ταύτα όμως, ποιο είναι; Τί αίσθηση αποκομίζει ο αναβάτης; Πώς συμπεριφέρεται η μηχανή στο ταξίδι, στη γρήγορη οδήγηση, όταν υπάρχει συνεπιβάτης; Aυτή η μηχανή έχει ως κύριο συστατικό τον τρικύλινδρο κινητήρα της που βρίσκεται μεταξύ του boxer της BMW και του V4 της Ducati.


Οδηγώντας την Tiger 1200 σκεφτόμουν πόσο σημαντικό είναι να

Σήμερα η απολογία του σταθμάρχη

 Στις 11 σήμερα το πρωί απολογείται ο σταθμάρχης της Λάρισας, στη βάρδια του οποίου συνέβη το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα, καθώς χθες, ο συνήγορός του πήρε προθεσμία αφού όπως υποστήριξε «υπήρξαν νέα στοιχεία».

Υπενθυμίζεται πως το πρωί του Σαββάτου ο δικηγόρος, Στέφανος Παντζαρτζίδης, είχε αποκαλύψει στη «Ζούγκλα» πως ήταν πολύ πιθανό να προχωρήσει σε αίτημα για νέα προθεσμία για απολογία λόγω νέων στοιχείων. Σύμφωνα με τον ίδιο τα νέα αυτά στοιχεία αφορούν στην συνυπευθυνότητα. Σε ερώτηση της «Ζούγκλας» σχετικά με το τι είναι αυτά τα νέα στοιχεία απάντησε πως αφορούν στην συνυπευθυνότητα χωρίς να δώσει περισσότερες πληροφορίες.

Στο μεταξύ, ένας ακόμη νεκρός ταυτοποιήθηκε από την εξέταση δειγμάτων στα εγκληματολογικά εργαστήρια ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των ταυτοποιημένων θυμάτων του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη στα 55, σύμφωνα με την Αστυνομία που διενεργεί το μακάβριο έργο της αναγνώρισης.

Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα κλειστού στίβου: Έτοιμος να γράψει ιστορία ο Τεντόγλου

 

Το Σημερα πρωί  ο Μίλτος Τεντόγλου θα αγωνιστεί στον τελικό του μήκους ανδρών, στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα κλειστού στίβου, που φιλοξενεί η Κωνσταντινούπολη.

Ο Μίλτος Τεντόγλου κληρώθηκε να πηδάει δεύτερος, μετά τον μοναδικό που μπορεί να τον κοντράρει, τον Σουηδό Τομπίας Μόντλερ. Ο αθλητής του Γιώργου Πομάσκι μπορεί να έχει πει πως οι πρωινοί αγώνες δεν του αρέσουν όμως αν κάτι τον ενοχλεί περισσότερο είναι το να χάνει.
Έτσι, φαίνεται δύσκολο να επιτρέψει σε κάποιον να τον κερδίσει όμως δεν πρέπει ποτέ να σβήνουμε τα περιθώρια εκπλήξεων στους μεγάλους αγώνες.

Τριτοκοσμικές εικόνες στην είσοδο του Β' Κοιμητηρίου

 


Σάββατο 4 Μαρτίου 2023

Οι Ιταλοί της Hellenic Train λένε ότι «ο ΟΣΕ έχει την ευθύνη για τη διαχείριση του σιδηροδρομικού δικτύου»

 













Την πρώτη της ανακοίνωση, μετά το πολύνεκρο δυστύχημα με τις αμοξοστοιχίες στα Τέμπη, εξέδωσε η ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane που το 2017 εξαγόρασε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη σημερινή Hellenic Train. 


Όπως σημειώνει, «η ελληνική κρατική εταιρεία ΟΣΕ διατηρεί το καθήκον και την ευθύνη για την συντήρηση, τη διαχείριση και τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου».

Στο Γαλλικό Πρακτορείο γίνεται αναφορά σε μια σειρά ατυχημάτων που σημειώθηκαν στη χώρα μας τα τελευταία πέντε χρόνια, και φιλοξενείται ανακοίνωση της μητρικής της Hellenic Train.

Σε ανακοίνωσή της, η FS ανέφερε ότι η ελληνική κρατική εταιρεία ΟΣΕ διατηρεί το καθήκον και την ευθύνη για την συντήρηση, τη διαχείριση και τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου καθώς και την ευθύνη για την κίνηση των τρένων και την κυκλοφορία.

Πριν από ένα 48ωρο δήλωση για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη πραγματοποίησε ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Hellenic Train, Dario Lo Bosco. Όπως σημείωσε «η εταιρεία συνεχίζει να εργάζεται δίπα στις αρχές και στους διασώστες», ενώ ταυτόχρονα εκφράζει «τα πιο θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων, αλλά και τη δέσμευση για πλήρη υποστήριξη τους, καθώς και όλων των επιβατών».

Αναλυτικά η δήλωση του προέδρου της Hellenic Train:

Κοινωνική τραγωδία, όχι απλώς κακιά στιγμή



 ΗΤΑΝ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΟ. Ένα τρομερό δυστύχημα με δεκάδες νεκρούς και τραυματίες, κυρίως νέους και νέες, δεν θα μπορούσε να μείνει ορφανό, απολιτικό συμβάν. Δεν είναι φυσική καταστροφή, είναι ανθρώπινη και κοινωνική τραγωδία. Και επειδή το κακό συνέβη σε ένα τρένο, σε μια σιδηροδρομική γραμμή, το πολιτικό βάρος υπάρχει εξαρχής και κανείς δεν μπορεί να το σβήσει.

Τόσοι νεκροί, τόσοι ακρωτηριασμένοι δεν μπορεί να θεωρηθούν καρπός μιας κακότυχης, αδέξιας στιγμής, μιας προσωπικής ανικανότητας. Αυτοί που έπαιρναν αποφάσεις και χάραζαν πολιτική, υπηρεσιακοί και αξιωματούχοι, ιδιώτες ή όργανα κυβερνητικά, έχουν ευθύνη. Ηθικά ασυγχώρητες είναι οι παραλείψεις τους και μάλλον περισσότερο από τις πράξεις τους. Γιατί το σύστημα των συγκοινωνιών στη χώρα υποφέρει περισσότερο από εκδοχές αμέλειας και αδιαφορίας.

Στην Κατερίνη η πρώτη κηδεία της Αθηνάς – «Δεν μπορεί να είναι το παιδί μου»

 Με τον πόνο βουβό λένε το τελευταίο αντίο στην 34χρονη Αθηνά που βρήκε το θάνατο κατά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών το βράδυ της περασμένης Τρίτης στα Τέμπη.


Είναι όλοι εκεί, προκειμένου να πουν το τελευταίο αντίο  στην όμορφη κοπέλα και μητέρα. Στην Αθηνά που είχε την ατυχία να βρίσκεται μαζί με τον σύζυγο της στο συρμό του θανάτου. Ο άνδρας αν και τραυματίστηκε, σώθηκε καθώς της στιγμή της σύγκρουσης είχε σηκωθεί από τη θέση του στο βαγόνι νούμερο τρία και είχε πάει στην τουαλέτα.


Ο ιερός ναός της Αγίας Άννας στην Κατερίνη όπου πραγματοποιείται η πρώτη κηδεία των θυμάτων των Τεμπών έχει κατακλυστεί από πλήθος κόσμου.

Άνθρωποι που αγάπησαν, αγαπούν και θα σταθούν στο πλευρό του άνδρα της και του μόλις δύο ετών παιδιού της.

«Αγάπη μου! Κορίτσι μου! Αθηνά μου!» φώναζε η χαροκαμένη μητέρα, την ώρα που έβγαινε το φέρετρο από την εκκλησία.


Απαρηγόρητη η μητέρα της, φώναζε νωρίτερα: «Δεν μπορεί να είναι το παιδί μου, είναι άδικο».

Πηγή: Newsit

Έτοιμο το νέο μικρό Tesla των 25.000 ευρώ;

Η αμερικάνικη εταιρία αναζητά εδώ και καιρό τον τρόπο να επεκτείνει την γκάμα της προς τα κάτω. Και μάλλον βρίσκεται κοντά στην παρουσίαση του μικρού και πιο προσιτού της μοντέλου.

Αν και η Tesla περνάει από το ένα ρεκόρ στο άλλο σε πωλήσεις και έσοδα, είναι προφανές σε όλους ότι η γκάμα των μοντέλων της όχι μόνο έχει γεράσει, αλλά έχει και μία σημαντική έλλειψη.

Το μικρό Tesla, το αυτοκίνητο με το οποίο η εταιρία θα απευθυνθεί σε ένα πιο ευρύ κοινό είναι κάτι που συζητείται εδώ και καιρό. Και οι φήμες θέλουν την εταιρία να το ετοιμάζει, έχοντας ως στόχο τα 25.000 δολάρια ως βασική τιμή.

Δολοφονήθηκε επιστήμονας που σχεδίασε το ρωσικό εμβόλιο για τον κορωνοϊό

Ο Ρώσος ιολόγος Αντρέι Μπότικοφ, ο οποίος είχε συνεισφέρει στην ανάπτυξη του εμβολίου Sputnik-V κατά του κορωνοϊού βρέθηκε νεκρός με σημάδια στραγγαλισμού από ζώνη.


Η σορός εντοπίστηκε χθες Πέμπτη μέσα στο διαμέρισμα του επιστήμονα, στη βορειοδυτική Μόσχα, αναφέρει η Daily Mail.

Ο Μπότικοφ ήταν ανώτερος ερευνητής στο Εθνικό Κέντρο Ερευνών για την Επιδημιολογία και τη Μικροβιολογία, ενώ είχε εργαστεί και στο Κρατικό Ινστιτούτο Ιολογίας . Του είχε απονεμηθεί παράσημο για τη συμβολή του στη δημιουργία του εμβολίου Sputnik V.

Ήδη έχει συλληφθεί ένας 29χρονος, ο Αλεξέι Ζμανόφσκι (εικονίζεται παρακάτω), που φέρεται να δολοφόνησε τον ιολόγο όταν μπήκε στο σπίτι του και άρχισαν να καβγαδίζουν για χρήματα.

Alexey-Zmanovsky


Κατά την Daily Mail ο νεαρός ομολόγησε το έγκλημα κατά την ανάκριση. Ρωσικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι στο παρελθόν είχε φυλακιστεί για 10 χρόνια με την κατηγορία της παροχής σεξουαλικών υπηρεσιών.

Το Sputnik-V ήταν το ρωσικό εμβόλιο για την COVID-19, το οποίο χρησιμοποιήθηκε ευρέως, πέρα από τη Ρωσία, σε φιλικές και συμμαχικές με αυτή χώρες, μεταξύ των οποίων και η Τουρκία. 

Ποιος κρύβεται πίσω από το ρουσφέτι, κυρία Μπίζιου;

 Είναι προφανές πως η τοποθέτηση του σταθμάρχη Βασίλη Σαμαρά στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας δεν ήταν αποτέλεσμα μιας τυχαίας διαδικασίας. Το ίδιο το προφίλ και η υπαλληλική πορεία του Βασίλη Σαμαρά προδίδει την πραγματικότητα: Ο υπάλληλος στο τμήμα αποσκευών του ΟΣΕ, που στη συνέχεια ως μετακλητός μετακομίζει στο υπουργείο Παιδείας για να ξαναγυρίσει στον ΟΣΕ μέσω εσωτερικής διαδικασίας, για να επιλεγεί τελικά ως σταθμάρχης, προκειμένου να τοποθετηθεί σε μια θέση κοντά στο σπίτι του στη Λάρισα. Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα ενός πολύ καλά συντονισμένου ρουσφετιού. 

Εξαρχής ήταν σαφές πως ένας από τους τρεις βουλευτές της Περιφέρειας στον νομό Λαρίσης κρυβόταν πίσω από αυτό το ρουσφέτι. Ουδείς άνοιγε το στόμα του και έπρεπε τελικά η δημοσιογραφική έρευνα να καταδείξει ορισμένα στοιχεία. Το μεσημέρι της Παρασκευής 3 Μαρτίου, η «Ζούγκλα» ήρθε σε τηλεφωνική επαφή και με τους τρεις βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας στον νομό Λαρίσης. Όλοι διέψευσαν ότι εμπλέκονται σε αυτή την ιστορία. Μόνο η κυρία Μπίζιου άρχισε να απειλεί θεούς και δαίμονες και με μηνύσεις και νομικές επιπτώσεις όσους την εμπλέκουν στην υπόθεση του σταθμάρχη. Αμέσως τα συστημικά ΜΜΕ, με επικεφαλής το «Πρώτο Θέμα» και την ιστοσελίδα «iefimerida», αλλά και όχι μόνον, υιοθέτησαν τις απειλές της κυρίας Μπίζιου. Έκαναν σημαία τους την ανακοίνωση.

Επεισόδια από κουκουλοφόρους αμαύρωσαν τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας

 Επεισόδια ξέσπασαν λίγο πριν τις 20:30, όταν ομάδα κουκουλοφόρων επιτέθηκε εναντίον των αστυνομικών δυνάμεων στην πλατεία Συντάγματος, βάζοντας έτσι ένα πρόωρο τέλος στην εν εξελίξει ειρηνική διαδήλωση για τα θύματα των Τεμπών.

Οι δυνάμεις των ΜΑΤ απάντησαν με χρήση χημικών και κρότου λάμψης, υποχρεώνοντας όλους τους διαδηλωτές που βρίσκονταν στην πλατεία εκείνη την ώρα να αποχωρήσουν.

Ακολούθησε ρίψη μολότοφ σε άνδρες της ομάδας Δράση (με μηχανάκια) στο κάτω μέρος της πλατείας, στην αφετηρία της Ερμού.

Άγνωστοι έβαλαν φωτιές σε κάδους απορριμάτων στην Μητροπόλεως, ενώ η ένταση μεταφέρθηκε και στο σταθμό του Μετρό στο Μοναστηράκι.

Ομάδα αγνώστων έσπασαν και έβαλε φωτιά σε περιπολικό που βρισκόταν στην πλατεία Μοναστηρακίου. Από την επίθεση τραυματίστηκαν ελαφρά δύο αστυνομικοί που μεταφέρθηκαν στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών.    

Συνολικά, τραυματίστηκαν πέντε αστυνομικοί, ενώ η ΕΛ.ΑΣ προχώρησε σε 4 προσαγωγές.

Hellenic Train: ανακοίνωσε αριθμό επιβατών στο… περίπου

 Mπορεί οι ευθύνες του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη να βαρύνουν, όπως όλα δείχνουν, τον διαχειριστή της υποδομής (ΟΣΕ) και τον σταθμάρχη του, ωστόσο η Hellenic Train, η εταιρεία που έχει τα τρένα και εκτελεί το μεταφορικό έργο, δεν αποτελεί αχτίδα ελπίδας σε αυτό το «χάος» που αποκαλύπτεται πως είναι ο ελληνικός σιδηρόδρομος, αλλά συνιστώσα ενός προβλήματος. Οι αντιδράσεις της –υπό τον έλεγχο της ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane– εταιρείας τις πρώτες ώρες μετά την τραγωδία αυτό καταδεικνύουν:

Η εταιρεία ανακοίνωσε έναν αριθμό επιβατών στην IC62 στο… περίπου. Ηταν περίπου 350 έλεγε στην ανακοίνωσή της. Οπως αναφέρει